quote:Op maandag 15 augustus 2022 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Serieus?
Jij woont in het zuiden toch?
Half België is vandaag ook dicht.
Hoe kan het dat je dat, zo dicht bij België al die jaren gemist hebt?
Ja!quote:Op maandag 15 augustus 2022 18:23 schreef BE het volgende:
[..]![]()
Waarom is dat dan? Werkt het fijner als je henghengheng doet dan heeeeeeeeeeeeeeng?
quote:Op maandag 15 augustus 2022 19:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja!
Doe ik zelfs met mijn elektrisch broodmes
Wij zagen het ook (het journaal, niet B) en moesten aan je denkenquote:Op maandag 15 augustus 2022 20:23 schreef exode het volgende:
B zijn Timmerdorp was op het jeugdjournaalHij was een halve seconde in de verte in beeld en was helemaal trots.
Ja ik heb ervaring. Heb het nu een jaar of 7 geleden laten doen en ik ben helemaal blij dr mee. Had 1 dag buikpijn na de behandeling en heb nu geen bloedingen meer. Zo ontzettend fijn!quote:Op maandag 15 augustus 2022 23:18 schreef BE het volgende:
Even iets anders, ik ga woensdag naar de huisarts om te vragen of ik naar de gynaecoloog doorverwezen kan worden voor een Novasure behandeling. Dat is dat ze je binnenvoering eruit schroeien.
Iemand daar ervaring mee?
Ik wilde 3 jr terug al gaan ivm veel geklooi met heftige bloedingen en vooral ook langdurig verlies van bloed en zooi, maar ja, toen kwam corona, dus niet meer gegaan maar na de zoveelste maand van minstens 14 dagen gerommel met een paar piekdagen ben ik er nu wel weer klaar mee.
Klinkt super duper.quote:Op maandag 15 augustus 2022 23:18 schreef BE het volgende:
Even iets anders, ik ga woensdag naar de huisarts om te vragen of ik naar de gynaecoloog doorverwezen kan worden voor een Novasure behandeling. Dat is dat ze je binnenvoering eruit schroeien.
Ik wilde 3 jr terug al gaan ivm veel geklooi met heftige bloedingen en vooral ook langdurig verlies van bloed en zooi, maar ja, toen kwam corona, dus niet meer gegaan maar na de zoveelste maand van minstens 14 dagen gerommel met een paar piekdagen ben ik er nu wel weer klaar mee.
Drie jaar geleden laten doen en ik heb alleen maar spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Wat een verademing is het.quote:Op maandag 15 augustus 2022 23:18 schreef BE het volgende:
quote:Op maandag 15 augustus 2022 23:49 schreef Books1 het volgende:
@:BE ik. In het Goudse op zich weinig last gehad. Wat trekkerig gevoel de eerste dag alleen na 8 weken begon het weer en nog veel erger wat resulteerde in een gehele verwijdering op 1 eierstok na op mijn 31e. Inmiddels ben ik antiek 🙈.
Nu is de gedachtegang dat dit wel een uitzondering op de regel was.
Ik hik er ook nog steeds tegenaan. Bij mij is het probleem vooral dat ik één ontzettend heftige menstruatiedag heb per cyclus. Dan kan ik bijna niks meer. Op de dag zelf vind ik dat ik naar de huisarts moet, maar daarna ga ik het relativeren: ach, het is maar één dag. Aan de andere kant: ik vind het nogal wat dat ik zo vaak in de stress zit over wanneer die dag is waarop ik niks kan. Maar dan denk ik weer: niet ingrijpen in een gezond lichaam. En zo gaat dat maar door.quote:Op maandag 15 augustus 2022 23:18 schreef BE het volgende:
Ja, herkenbaar... Goede zet in ieder geval! Ben benieuwd wat je ervaringen zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 00:07 schreef BE het volgende:
Ik heb dus ook 1-2 zo’n dagen waarop ik heel dicht bij ren toilet in de buurt moet blijven omdat mijn cupje binnen 1,5u overloopt, maar ja… met mijn werk kan ik dat niet altijd regelen.
Dus nu toch maar de stap wagen.
Waarom heb ik hier nooit eerder van gehoord? Ik zou een moord doen voor minder heftige menstruatiesquote:Op maandag 15 augustus 2022 23:18 schreef BE het volgende:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 00:12 schreef miss_sly het volgende:
Dat had ik ook, 1-2 dagen dat ik dus niets kon. En ik vond het simpelweg te beperkend worden. Ik skipte al dingen als een theatervoorstelling omdat het op dag 1 was en ik het dus niet tot de pauze droog zou houden, terwijl dan ook nog de vraag was hoe lang j moet wachten voor je bij het toilet aan de beurt bent.
En op de dag dat ik thuis mijn cupje leeggooide, op de fiets stapte en naar het pontje fietste in een kwartier en ik het bij afstappen zo weer uit de cup voelde lopen en ik naar huis moest om me te om te kleden, besloot ik dat het genoeg was. Nog iedere dag blij mee.
Zullen we het erop houden dat het 14 jaar terug nog niet zo bekend was en ik de uitzondering ben geweest. Ik hoor echt wel succesverhalen om me heen waaronder mijn zusje.quote:
Zo waren onze buren ook, wel hun auto's op de erfgrens plaatsen (opritten naast elkaar) maar toen Soneal ging fietsen op voorhand al miepen dat hij niet in de buurt van hun auto's mocht komen, waar ze feitelijk zelf al niet uit konden stappen zonder op onze oprit te staan.quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:15 schreef Loj het volgende:
De buren, die negeer ik zoveel mogelijk want zij vinden zichzelf perfecten de kids mogen niet langs hun perfecte auto fietsen, niet de bal uit hun perfecte tuin halen, niet stoepkrijten op hun perfecte stoep voor het huis en niet met hun waterpistool tegen hun perfecte schuur aankomen…
Maar dit is toch niet gezond? Zo'n heftige menstruatie is niet normaal en daar mag je gerust hulp bij zoeken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 00:04 schreef Claudia_x het volgende:
Maar dan denk ik weer: niet ingrijpen in een gezond lichaam.
Dat vind ik wat karig.quote:De meeste vrouwen constateren dat hun menstruatiebloedingen sterk afnemen. Van de vrouwen zegt 41% na een jaar niet meer te menstrueren.
Ik heb 5 jaar niet gemenstrueerd toen ik een Implanon-staafje had. Ik weet niet hoe groot de kans is dat je niet meer menstrueert met Implanon, maar je zou daar wellicht eens naar kunnen kijken. Het was een verademing, moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 07:37 schreef Vanyel het volgende:
Meh, ik denk dat klinkt fantastisch, lees ik dit
[..]
Dat vind ik wat karig.
Ik lees dat het bedoeld is om ongewoon hevige menstruatie tegen te gaan. Kan niet gewoon omdat je het zat bent om maandelijks met dat gedoe te zitten als het geen doel meer dient?
En wat is ongewoon hevig?
Heb ook implanon gehad. Zou bij overgewicht 3 jaar kunnen blijven zitten. Heb 2 jaar niet gemenstrueerd en 1 jaar weer wel. Bij het tweede staafje 1 jaar geen menstruatie en daarna weer wel (en op een gegeven moment ook een periode van bijna 3 weken)quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 07:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar niet gemenstrueerd toen ik een Implanon-staafje had. Ik weet niet hoe groot de kans is dat je niet meer menstrueert met Implanon, maar je zou daar wellicht eens naar kunnen kijken. Het was een verademing, moet ik zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |