SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Niemand anders is zo gek als jij.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:35 schreef ACT-F het volgende:
Een stukje gefietst zojuist. Prima te doen met de droge lucht. Het is wel opvallend rustig op de weg.
Als het zelfs in het miezerige UK 40 graden kan worden, dan hier toch zeker ook?quote:
Hoi ik ben nieuw in dit topic en heb ook een stukje gefietst.quote:
De piekhitte op een kilometer hoogte (hoogte waarop de zon weinig invloed heeft) hangt nog heel ver naar het westen, dat komt bij ons morgenochtend vroeg pas. En dat is niet echt het perfecte moment om records te brekenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als het zelfs in het miezerige UK 40 graden kan worden, dan hier toch zeker ook?
Fietste je in de richting van Utrecht toevallig?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik heb net gefietst in de regio Den Haag. Het is onwijs droge warmte die ik alleen uit Spanje ken. Ik schat dat het 37 graden is.
wel een vochtafdrijver, dus let goed op jezelfquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:21 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga straks ook lekker biertjes drinken op het strandpaviljoen hoor
Zekers. Drink mijn watertje ook wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel een vochtafdrijver, dus let goed op jezelf
Ik fietste in Rijswijk, eerder richting Rotterdam dusquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fietste je in de richting van Utrecht toevallig?
Als dit Mediterraan aanvoelt weet ik in elk geval waar ik niet naartoe moet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:33 schreef michiel_merk het volgende:
Prima te doen dit, voelt een beetje Mediterraans aan met de droge lucht
23 woonkamer. nuquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:58 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Hoe gaat het met jullie temperaturen binnen?
26quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:58 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
26 graden in de huiskamer en 37 op zolder.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:58 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
25,2 graden in een cursuslokaal zonder airco. Ben benieuwd hoe warm thuis isquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:58 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Langzaam richting 24 in de woonkamer, beneden. Hoe het boven inmiddels is wil ik liever niet weten.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:58 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Ik geloof er niet meer in. Effectief misschien nog anderhalf uur om het record te breken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat weer behoorlijk hard omhoog, zal het dan toch?
Het record is er al aan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik geloof er niet meer in. Effectief misschien nog anderhalf uur om het record te breken.
Ow, in de Bilt?quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:52 schreef tralalala het volgende:
Ik heb al een hoop hardlopers langs zien komen, dan ben je toch niet goed?![]()
Ook een stel bejaarden met rollator die een rondje uiterwaarden deden.
Omdat mensen blijkbaar verschillende lichamen hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar ik vind het eigenlijk ook wel meevallen. Zou niet weten waarom je niet gewoon buiten dingen zou kunnen doen. Het is lekkere droge lucht, Mediterraans zoals iemand opmerkte. Niet benauwd, geen zweetweer. Gewoon zomer.
Ik zweet me al de hele dag de pleuris. Maar dat ligt ook vooral aan mij denk ik. Kan er sowieso niet tegen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar ik vind het eigenlijk ook wel meevallen. Zou niet weten waarom je niet gewoon buiten dingen zou kunnen doen. Het is lekkere droge lucht, Mediterraans zoals iemand opmerkte. Niet benauwd, geen zweetweer. Gewoon zomer.
Nou maar 38 graden buiten pakjes moeten bezorgen oid is toch niet echt lekker.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Die klagen nog dat het frisjes is.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:52 schreef tralalala het volgende:
Ik heb al een hoop hardlopers langs zien komen, dan ben je toch niet goed?![]()
Ook een stel bejaarden met rollator die een rondje uiterwaarden deden.
Pakjes bezorgen doen ze daarom meestal begin december.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou maar 38 graden buiten pakjes moeten bezorgen oid is toch niet echt lekker.
Tijd dat je je conditie gaat opbouwen dusquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat mensen blijkbaar verschillende lichamen hebben.
Ja want met een goede conditie verbrand je niet met dit weer.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tijd dat je je conditie gaat opbouwen dus
Wie heeft het over verbranden?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:18 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ja want met een goede conditie verbrand je niet met dit weer.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar de omgevingstemperatuur is wel bijna of rond je lichaamstemperatuur dus je kunt de hitte nauwelijks kwijt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat mensen blijkbaar verschillende lichamen hebben.
Ze zegt toch dat je buiten gewoon dingen kunt doen? Nou dat is incorrect want dat is onverstandig met dit weer. Heeft dus geen klote met conditie te maken of je buiten iets kunt doen. Gewoon dom gelul is het.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb in dit weer met een veel fellere zon een dag door een stad lopen slenteren en dat ging prima, je kan ook overdrijvenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:19 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ze zegt toch dat je buiten gewoon dingen kunt doen? Nou dat is incorrect want dat is onverstandig met dit weer. Heeft dus geen klote met conditie te maken of je buiten iets kunt doen. Gewoon dom gelul is het.
Inderdaad. Ik vind het in de schaduw nog best gaan dankzij de droge lucht, maar moet echt niet "dingen gaan doen" hoor. Niet dat ik omval maar dan sta ik wel lekker te zweten.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Maar de omgevingstemperatuur is wel bijna of rond je lichaamstemperatuur dus je kunt de hitte nauwelijks kwijt.
Je kunt best wel dingen gaan doen, maar zou niet gaan sporten of zo.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:20 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind het in de schaduw nog best gaan dankzij de droge lucht, maar moet echt niet "dingen gaan doen" hoor.
Nee, dat al helemaal niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je kunt best wel dingen gaan doen, maar zou niet gaan sporten of zo.
*Bootcampkleding weer weggooit*quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
37 graden in de winter die klimaatverandering neemt wel hele absurde vormen aan inmiddels.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:24 schreef Momo het volgende:
Mensen die vinden dat dit normaal zomerweer is voor Nederland mogen ook niet klagen in de winter want dan is het ook gewoon normaal winterweer.
Net een uurtje gefietst was prima te doen, ook in de volle zon. Wel kalm aan, heb medelijden met die gasten in de tour. Nou dat ook niet echt, maar verbazingwekkend dat daar geen doden zijn gevallen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit is normaal zomerweer ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:24 schreef Momo het volgende:
Mensen die vinden dat dit normaal zomerweer is voor Nederland mogen ook niet klagen in de winter want dan is het ook gewoon normaal winterweer.
Dus omdat jij een keer een dag door de stad hebt gelopen, winkel in winkel uit moeten mensen maar gewoon met 38 graden lekker buiten zijn? Ik vind dit erg onverantwoordelijk wat je zegt. Het stoort mij mateloos en ik wil dat je ermee stopt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb in dit weer met een veel fellere zon een dag door een stad lopen slenteren en dat ging prima, je kan ook overdrijven
Het was heerlijk! Expres extra lang gedaan over mijn boodschappenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:20 schreef aloa het volgende:
Het was echt koud in de supermarkt![]()
En dan loop je weer naar buiten
Keihard huilen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:27 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dus omdat jij een keer een dag door de stad hebt gelopen, winkel in winkel uit moeten mensen maar gewoon met 38 graden lekker buiten zijn? Ik vind dit erg onverantwoordelijk wat je zegt. Het stoort mij mateloos en ik wil dat je ermee stopt.
Idd.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:27 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dus omdat jij een keer een dag door de stad hebt gelopen, winkel in winkel uit moeten mensen maar gewoon met 38 graden lekker buiten zijn? Ik vind dit erg onverantwoordelijk wat je zegt. Het stoort mij mateloos en ik wil dat je ermee stopt.
Hoogste temperatuur pas laat op de dag verwacht - https://nos.nl/l/2437367#UPDATE-container-62823358quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik geloof er niet meer in. Effectief misschien nog anderhalf uur om het record te breken.
Snap ik volkomenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:27 schreef josja het volgende:
[..]
Het was heerlijk! Expres extra lang gedaan over mijn boodschappen
Want omdat mensen vandaag beter binnen kunnen blijven moeten ze gelijk maar de rest van de zomer ook? Wat een kinderachtige manier van redeneren heb jij zeg. Dat moet vast regelmatig conflicten op leveren in de grote mensenwereld.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Idd.
Gewoon verplicht binnen met gordijnen dicht gaan zitten, wachten tot het weer 10 maanden grijs is.
Ik heb dat ook een keer gedaan, maar dat betekent niet dat een ander er niet tegen kan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb in dit weer met een veel fellere zon een dag door een stad lopen slenteren en dat ging prima, je kan ook overdrijven
Om zes uur kan het zelfs nog.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sta jij ook elke dag in een café te blaten dat drank en roken slecht is? Wie ben jij om te bepalen dat we beter binnen kunnen blijven?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:30 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Want omdat mensen vandaag beter binnen kunnen blijven moeten ze gelijk maar de rest van de zomer ook? Wat een kinderachtige manier van redeneren heb jij zeg. Dat moet vast regelmatig conflicten op leveren in de grote mensenwereld.
quote:
Wtfquote:
Nee, niet winkel in winkel uit, maar de hele tijd buiten. Je overdrijft.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:27 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dit zou inderdaad beleid moeten zijn. Tevens naar gehandeld en gehandhaafd moeten worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Idd.
Gewoon verplicht binnen met gordijnen dicht gaan zitten, wachten tot het weer 10 maanden grijs is.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:32 schreef summer2bird het volgende:
Drukte op het strand van Scheveningen - https://nos.nl/l/2437367#UPDATE-container-62823640
Die foto van al die mensen in de schaduw van de pier
Gek hč, dat als je bij 35 graden naar het strand gaat dat het niet uit te houden valt
All time high staat op 40,7. Bilt was hoogste ooit 37,0 (als ik het goed heb). Dus voor De Bilt nog 2 graden te gaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, niet specifiek de Bilt. De hoogste temperatuur die ooit in Nederland gemeten is.
Waarom gaan deze mensen niet naar het bos?quote:
quote:
Eigenlijk ook best kansloos, half naakt op een beetje zand liggen in deze verzengende hitte.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:32 schreef summer2bird het volgende:
Drukte op het strand van Scheveningen - https://nos.nl/l/2437367#UPDATE-container-62823640
Gek hč, dat als je bij 35 graden naar het strand gaat dat het niet uit te houden valt
Het is maar wat je lekker vindt inderdaad. Niemand die zegt dat je het niet moet of mag doen, als je het lekker vindt om bij 40 graden in de zon te staan moet je dat vooral doenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:33 schreef Pisces29 het volgende:
Buiten in de schaduw rustig aan doen en wat koels drinken. Genieten van het leven. Het zou verboden moeten worden.
Wat is en blijft die pier toch ook een teringlelijk ding. Mooi dat glas hoor, maar als alle winkeltjes gewoon hun dozen ertegen aanzetten....quote:
En dan de schaduw op gaan zoeken, want het is warm in de zon. Ja godverdomme zeg.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eigenlijk ook best kansloos, half naakt op een beetje zand liggen in deze verzengende hitte.
Sta je dan 3 uur voor in de filequote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan de schaduw op gaan zoeken, want het is warm in de zon. Ja godverdomme zeg.
Die verwachtten misschien dat het aan het strand koeler zou zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:32 schreef summer2bird het volgende:
Wat doe je dan in de stad als je toch de winkels niet in gaat? Ik vind dit allemaal erg ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, niet winkel in winkel uit, maar de hele tijd buiten. Je overdrijft.
Kijk ik kan goed tegen hitte, maar dit zou ik dus sowieso nooit doen. Veel te druk man en veel te dicht bij elkaar liggen/zitten. Strand is zeker wel lekker maar niet met die teringdrukte dat je allemaal hutjemutje bij elkaar bent.quote:
Inderdaad ja. En ga dan op zijn minst de zee in als je zo nodig verkoeling wilt. Die is iets van 15 graden ofzo hier toch?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:46 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Kijk ik kan goed tegen hitte, maar dit zou ik dus sowieso nooit doen. Veel te druk man en veel te dicht bij elkaar liggen/zitten. Strand is zeker wel lekker maar niet met die teringdrukte dat je allemaal hutjemutje bij elkaar bent.
Beetje dit idee:quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:46 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Kijk ik kan goed tegen hitte, maar dit zou ik dus sowieso nooit doen. Veel te druk man en veel te dicht bij elkaar liggen/zitten. Strand is zeker wel lekker maar niet met die teringdrukte dat je allemaal hutjemutje bij elkaar bent.
Is dat opmerkelijk, dat het dauwpunt lager is op het heetste moment? Gewoon echt droge lucht dus.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoogste temperatuur pas laat op de dag verwacht - https://nos.nl/l/2437367#UPDATE-container-62823358
Dat is te koudquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Inderdaad ja. En ga dan op zijn minst de zee in als je zo nodig verkoeling wilt. Die is iets van 15 graden ofzo hier toch?
Afhankelijk van waar je zit nog best warm!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Inderdaad ja. En ga dan op zijn minst de zee in als je zo nodig verkoeling wilt. Die is iets van 15 graden ofzo hier toch?
Maar het is zo gezellig.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is te koud
99% van die mensen op het strand kan net zo goed in de achtertuin blijven.
Als je op vakantie bent en een mooie stad bezoekt, ga je de stad rond.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wat doe je dan in de stad als je toch de winkels niet in gaat? Ik vind dit allemaal erg ongeloofwaardig.
Ah oke, valt nog iets mee dan. Al zou ik het nog steeds te koud vindenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar je zit nog best warm!
[ afbeelding ]
Ik stort mezelf bij Schotland wel ff in de zee. Verfrissend met 7 gradenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar je zit nog best warm!
[ afbeelding ]
Ik ging de vallei van de koningen bezoeken in Egypte in het hoogseizoen. Op die dag afgesproken nooit meer te klagen over de hittequote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je op vakantie bent en een mooie stad bezoekt, ga je de stad rond.
Feitelijk klopt het wat daar staat. Maar aan die 48uurs grafiek daaronder zie je dat het de temperatuur in de namiddag echt heel langzaam nog opliep in De Bilt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoogste temperatuur pas laat op de dag verwacht - https://nos.nl/l/2437367#UPDATE-container-62823358
Oke voorruit.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je op vakantie bent en een mooie stad bezoekt, ga je de stad rond.
Het is daar ook gewoon heet toch in Scheveningen etc? Dan heeft onder de parasol liggen op het strand ook weinig nut. Kan thuis ook (en bij geen tuin, dan maar dagje binnen hangen).quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
38.5 nu.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Misschien dat we de 39 halen maar dat is het wel denk ik.
Oh?quote:
Hier lokaal is die nog wel aan het stijgenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:07 schreef DemonRage het volgende:
De piek is wel bereikt idd. Geen 40°C vandaag dus.
Misschien plaatselijk in iemands tuin of tussen de gebouwen in de stad.
quote:High Temperature
39.4°C at 16:19
Het is ook een stuk minder vochtig dan in de 2019. Toen zat ik echt thuis te zweten.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:20 schreef Haags het volgende:
Ik vind het eigenlijk allemaal best meevallen die hitte.
Daar gaan nog wel wat doden vallenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die verwachtten misschien dat het aan het strand koeler zou zijn.
Er voorbij zelfsquote:
Oei, evenaring om 16.20 uur, dat scheelde niet veel.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:13 schreef heywoodu het volgende:
Het Warnsveldrecord stond op 38,6 graden, hoe laat krijgen we het eerste meetstation waar de temperatuur hoger is vandaag?
Ik ga voor 16.10 uur
Ik heb veel thermometers in huis, maar geen idee hoe nauwkeurig ze zijn. Geen enkele in de buurt van 37°C momenteel, anders zou ik met een koortsthermometer kunnen vergelijken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mijn metertje geeft al 39.1 aan
Dat is het morgenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is ook een stuk minder vochtig dan in de 2019. Toen zat ik echt thuis te zweten.
In feite voelt 28 graden + 90%LV erger.
Hopelijk gaat het los morgen, dat maakt een hoop goed! Hopen op een prachtige shelf oidquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat is het morgenwaarschijnlijk wordt morgen de vervelendste dag.
Gelukkig buiten, het weerstationnetje. Binnen 23.5, nog zonder airco aan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik heb veel thermometers in huis, maar geen idee hoe nauwkeurig ze zijn. Geen enkele in de buurt van 37°C momenteel, anders zou ik met een koortsthermometer kunnen vergelijken.
Ha! Nee. Ik ben gewoon in NL.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:31 schreef Elan het volgende:
In Engeland zijn er inmiddels wat weerrecords gesneuveld?? Welke mod woonde daar ook alweer @:capricia ?
Zou je zeggen dat die gebeurtenis in Hamburg rare of medium rare is?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:41 schreef Eightyone het volgende:
Hamburg, 35 graden.
Wel totale hysterie hier, op en rondom het station (ik zit in een hotel op kruipafstand en met uitzicht op het gebeuren). Alsof mensen besloten hebben juist NU naar buiten te moeten.
Of ligt dat gewoon aan die 9 euro-kaartjes?
Stel je niet aan zeg. Ik had het over dingen doen. Dat kan van alles zijn. En daar ga je echt niet dood van hoor. Genoeg landen waar het de halve zomer deze temperaturen is. Daar doen de mensen ook gewoon dingen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:27 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Half NL vliegt straks naar Spanje, Italiė en Frankrijk. Daar zitten mensen vast ook met airco binnen op een hotelkamer.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Stel je niet aan zeg. Ik had het over dingen doen. Dat kan van alles zijn. En daar ga je echt niet dood van hoor. Genoeg landen waar het de halve zomer deze temperaturen is. Daar doen de mensen ook gewoon dingen.
Mwah, deels waar maar die landen zijn er wel op ingericht. Bv pas om 10 uur gaan avondeten, en overdag de boel sluiten. Elk huis heeft ook een airco of ventilatoren.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Stel je niet aan zeg. Ik had het over dingen doen. Dat kan van alles zijn. En daar ga je echt niet dood van hoor. Genoeg landen waar het de halve zomer deze temperaturen is. Daar doen de mensen ook gewoon dingen.
Het spoornetwerk raakt aardig overbelast door die actie. Dat zal met dit weer wel extra goed te merken zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:41 schreef Eightyone het volgende:
Hamburg, 35 graden.
Wel totale hysterie hier, op en rondom het station (ik zit in een hotel op kruipafstand en met uitzicht op het gebeuren). Alsof mensen besloten hebben juist NU naar buiten te moeten.
Of ligt dat gewoon aan die 9 euro-kaartjes?
wutquote:
quote:
Dat is een 2019-temp uit de top 3.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:34 schreef Arcee het volgende:
De top 25 warmste dagen ooit in Nederland
01 25-07-2019 40.7 Gilze-Rijen
02 26-07-2019 40.1 Volkel
03 24-07-2019 39.3 Eindhoven
04 23-08-1944 38.6 Warnsveld
05 02-07-2015 38.2 Maastricht
__ 26-07-2018 38.2 Arcen
07 27-07-2018 38.1 Arcen, Westdorpe
08 07-08-2003 37.8 Arcen
09 08-08-2003 37.7 Arcen
10 12-08-2003 37.2 Arcen
Hoe kan datquote:
quote:
Ik snap ook niet waarom ze hier altijd zo vroeg eten. Ik eet nooit voor 20.00 uur.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah, deels waar maar die landen zijn er wel op ingericht. Bv pas om 10 uur gaan avondeten, en overdag de boel sluiten. Elk huis heeft ook een airco of ventilatoren.
In Azie zie je ook dat er veel onder de grond is. Shopping malls die weer verbonden zijn aan metro netwerken en zelfs kantoren met metro ingangen.
Als het hier 6 weken lang tegen de 40 was zou er een hoop aangepast worden
Heb je geen toilet?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:49 schreef beantherio het volgende:
Ik moet zo toch nog even naar buiten om een kleine boodschap te doen. Rip ik.
Same. Maar slaap ook pas 2 uur meestal, dus als ik om 6 uur eet heb ik om 11 uur weer hongerquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom ze hier altijd zo vroeg eten. Ik eet nooit voor 20.00 uur.
Wow gaaf! Bijzonderquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit was in Belgie eerder. Zie dat laatste stukje omhoog opeens
Hete 'luchtbel' die nog even vanuit het zuiden aan komt drijven denk ik.
De Ice er naartoe was ook al overvol, maar daar mag je met een 9 euro-kaartje niet in.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het spoornetwerk raakt aardig overbelast door die actie. Dat zal met dit weer wel extra goed te merken zijn.
Ben ik al verhongerd om 20 uurquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom ze hier altijd zo vroeg eten. Ik eet nooit voor 20.00 uur.
Klimaatontkenners: jamaar de zomers waren vroeger ook heet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Top 10 straks volledig uit 1944, 2019 en 2022?
En zo verhoog je dus de luchtvochtigheid in hun hok en maak je het moeilijker voor ze. Erg slim weer hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht net ik zal mijn kippetjes eens blij maken. Ze zitten in de ren met wel veel schaduw. Zet er de tuinslang op, beetje sproeien. Ik dacht misschien gaan ze er wel onder zitten. Maar nee hoor, ze keken me aan alsof ik ze ging vermoorden. Bitches.
Vroeger 40 km op de fiets in 39 graden !quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Klimaatontkenners: jamaar de zomers waren vroeger ook heet.
Bijna alle top 10 heetste dagen in veel plaatsen komen idd vanaf na 2000. De trend mag duidelijk zijn. Hoeveel de mens er verantwoordelijk voor is, is een tweede. Maar gewoon ontkennen dat het gebeurd slaat nu nergens mee op. Achja, een deel van die mensen denken ook dat de aarde plat is.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Recordje zou wel leuk zijnquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:54 schreef aloa het volgende:
[..]
In 2019 was het tussen 18 en 19 uur nog 40 graden. Kan dus nog steeds.
Ik was vergeten dat de dagen ervoor en erna ook zo walgelijk warenquote:
Ik heb het altijd al geweten. Ik ben een ramp voor de mensheid. En nu dus blijkbaar ook voor het dierenrijk. Je hebt me weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Mensen als ik kunnen beter binnen blijven. Altijd.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:54 schreef Draak31 het volgende:
[..]
En zo verhoog je dus de luchtvochtigheid in hun hok en maak je het moeilijker voor ze. Erg slim weer hoor.
Tot 2019 nog nooit boven de 38,6 gehad. Sinds 2019 nu dus al op twee dagen én op meerdere stations dat record verbroken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ach welnee, die kippies zijn hartstikke blij nu want door het water komen er wormen naar bovenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb het altijd al geweten. Ik ben een ramp voor de mensheid. En nu dus blijkbaar ook voor het dierenrijk. Je hebt me weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Mensen als ik kunnen beter binnen blijven. Altijd.
Nee die kippen zijn dus NIET blij. Totaal niet. Ze hebben het waarschijnlijk hartstikke benauwd nu en snakken naar adem. Allemaal omdat mevrouw wel even dacht leuk te doen. Gatverdamme zeg. BAHquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ach welnee, die kippies zijn hartstikke blij nu want door het vocht komen er wormen naar boven
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:57 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nee die kippen zijn dus NIET blij. Totaal niet. Ze hebben het waarschijnlijk hartstikke benauwd nu en snakken naar adem. Allemaal omdat mevrouw wel even dacht leuk te doen. Gatverdamme zeg. BAH
Naja, als het zo teringheet is, dan liever een recordje erbij. Dat maakt de dag voor mij weer goed.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Eigenlijk niet![]()
Maar zegt wel weer wat over het klimaat.
En ze hebben ook al geen ei gelegd vandaag. Leggen normaal elke dag. Nou dan weet je het wel he...quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:57 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nee die kippen zijn dus NIET blij. Totaal niet. Ze hebben het waarschijnlijk hartstikke benauwd nu en snakken naar adem. Allemaal omdat mevrouw wel even dacht leuk te doen. Gatverdamme zeg. BAH
29.9 is inderdaad lekker. Maar 30.1 dat is behoorlijk afzienquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik werk weer vrolijk verder. Mijn kantoor aan huis heeft nu een temperatuur bereikt van 29,9. Goed te doen. Boven de 30 wordt het afzien.
Gekookte eitjesquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En ze hebben ook al geen ei gelegd vandaag. Leggen normaal elke dag. Nou dan weet je het wel he...
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
29.9 is inderdaad lekker. Maar 30.1 dat is behoorlijk afzien![]()
Ah gossie zeg. Verschrikkelijk. Die arme diertjes...quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En ze hebben ook al geen ei gelegd vandaag. Leggen normaal elke dag. Nou dan weet je het wel he...
Eerst beelden zien dan gelovenquote:
Nou ja, dan moeten er nog 5 dagen dit jaar volgen met 37/38+, da's niet zo maar gehaald natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Top 10 straks volledig uit 1944, 2019 en 2022?
Gelukkig in Nederland geen grote bosbrandenquote:
Het zal de mentale tik wel zijn die je krijgt van de man met de hamer zodra de 30 op de teller staat.quote:
Gewoon een bermbrandje. Niets aan het handje. Opa reed daar gewoon met de fiets doorheen in zijn tijd. Werd z'n huid goed hard van zei ie altijd.quote:
Je kan geen bosbranden hebben als er geen bos is 5Headquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gelukkig in Nederland geen grote bosbranden
Vier dagenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tot 2019 nog nooit boven de 38,6 gehad. Sinds 2019 nu dus al op twee dagen én op meerdere stations dat record verbroken.
Oh sorry, ik dacht dat het per meetstation was. Want dan komen er ineens een aantal 38’ers bij.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou ja, dan moeten er nog 5 dagen dit jaar volgen met 37/38+, da's niet zo maar gehaald natuurlijk.
Nee, per dag in heel Nederland.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat het per meetstation was. Want dan komen er ineens een aantal 38’ers bij.
"Stuk land met aangeplante bomen-brand" is ook zo'n mond vol he.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je kan geen bosbranden hebben als er geen bos is 5Head
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eerst beelden zien dan geloven
edit: ah
Elders het VK ookquote:
Had. Vandaag heeft de 3e plek overgenomenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wow, ik zie nu ook pas dat 2019 drie dagen boven de 39 op rij had.
Komaan! Breng Maastricht ff naar de 40!quote:
Dit is je niet je scherpste dag, hč.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wow, ik zie nu ook pas dat 2019 drie dagen boven de 39 op rij had.
Die 40 ligt niet bij Maastricht. Die ligt bij onze sproeiboer.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Komaan! Breng Maastricht ff naar de 40!
En dat moet representatief zijn voor Nederlandquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:06 schreef dick_laurent het volgende:
De Bilt niet eens een dagrecord vandaag. Zwak kutstation.
38.9, toch?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hm dacht dat de tmax bereikt was maar nu maastricht toch weer opnieuw naar de 39 graden na een kort dipje.
Maastricht is al de hele middag heel langzaam en zeker aan het stijgenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hm dacht dat de tmax bereikt was maar nu maastricht toch weer opnieuw naar de 39 graden na een kort dipje.
Kutquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die 40 ligt niet bij Maastricht. Die ligt bij onze sproeiboer.
Tour gaat gewoon door hč.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit is je niet je scherpste dag, hč.
Ja, nog steeds flabbergasted over die dagen met die 40.7 als bizar hoogtepunt.
Jij bent gezellig op feestjes, ik zie het alquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:57 schreef Draak31 het volgende:
[..]
quote:Supermarkets have shared their sales figures for all the summer essentials: fans, ice cream, paddling pools and burgers.
Here are the key figures:
Waitrose has had its biggest week for ice creams, with sales up 36% year on year, while premium ice cream sales are up 45% year-on-year.
John Lewis’s sales of fans and air conditioning units are up 709% year on year.
Asda sold at least 4.5m sausages and 1.4m burgers last week, while charcoal sales increased by 400%.
Sales of ready-to-drink spirits in Asda were up 72% compared with an average week, while fan sales increased by 1,300%.
Asda reported paddling pool sales increased by 1,000% compared with the same time the previous week.
Morrisons said last week was its biggest week for ice cream sales in more than five years, while sales of bags of ice are up 50% year on year.
Je doet je username eer aanquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:57 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Die oude Britse wijkjes fikken wel lekker helaas volgens mij. Zo dicht op elkaar alles, en meestal toch vrij oud en slechte brand voorzieningen.quote:
Hier ook, wat me uitermate meevalt met 38 buiten. Dalijk de airco even aan om het vieste uit de slaapkamer te halen en dan zit het er weer opquote:
Komt door de hitte, of gewoon een brand?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Elders het VK ook
[ twitter ]
Britten komen erachter dat je bij hoge temperaturen opeens moet gaan nadenken over de locatie van huizen en begroeiing.
Sigarettenpeuk uit een auto getyft?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Komt door de hitte, of gewoon een brand?
Eh wat bedoel je? Veel branden ontstaan omdat gras gewoon enorm droog wordt bij deze temperaturen. Een brandende sigaret die uit een auto gegooid is lijkt me een mogelijkheid.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Komt door de hitte, of gewoon een bra d?
Jaquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]
[..]
Zo zie je maar eens dat meningen verschillen
Die ene in de Achterhoek is wel nu ook de 38 gepasseerdquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
maastricht weer 0,1 graad naar beneden.
Dicht op elkaar? Wennington is een klein dorp net buiten Londen, met vrijstaande huizen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die oude Britse wijkjes fikken wel lekker helaas volgens mij. Zo dicht op elkaar alles, en meestal toch vrij oud en slechte brand voorzieningen.
Nadeel van kleine hondjes is dat ze beter tegen hitte kunnen dan grote hondenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:19 schreef dick_laurent het volgende:
Het is niet warm genoegDe kutkeffers die mijn boomer buren 24/7 in de tuin laten keffen zijn nog steeds aan het keffen en niet overleden door de hitte.
Wat een deceptie.
Ik leef met je mee. Laatst toch iemand een hond beergeschoten bij de buren? Beetje werkstraf en je bent ervanaf.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:19 schreef dick_laurent het volgende:
Het is niet warm genoegDe kutkeffers die mijn boomer buren 24/7 in de tuin laten keffen zijn nog steeds aan het keffen en niet overleden door de hitte.
Wat een deceptie.
Check de helicopter stream (die wou ik eigenlijk quoten) heel veel huizen staan tegen elkaar aan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dicht op elkaar? Wennington is een klein dorp net buiten Londen, met vrijstaande huizen.
Het is inmiddels te laat op de dag om nog echt omhoog te gaan. De enige manier om nog de 40 te halen is als Maastricht even een uitschieter heeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:20 schreef archito het volgende:
Weet iemand hoe laat de warmste lucht waar passeert? Dan is misschien nog in te schatten welk station het langste door zal stijgen komend uur.
Zeer pijnlijkquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:19 schreef dick_laurent het volgende:
Wat een deceptie.
Daar was ik dus wel benieuwd naar, of die bel met warmste lucht nu ongeveer in die regio zou kunnen liggen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is inmiddels te laat op de dag om nog echt omhoog te gaan. De enige manier om nog de 40 te halen is als Maastricht even een uitschieter heeft.
Bij de sproeiboer helaasquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:20 schreef archito het volgende:
Weet iemand hoe laat de warmste lucht waar passeert? Dan is misschien nog in te schatten welk station het langste door zal stijgen komend uur.
Wat kunnen die beestjes daar aan doen? Pak de niksnutten van baasjes liever aan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:19 schreef dick_laurent het volgende:
Wat een deceptie.
Kan nog steeds.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is inmiddels te laat op de dag om nog echt omhoog te gaan. De enige manier om nog de 40 te halen is als Maastricht even een uitschieter heeft.
Ik liep net even naar buiten....alsof je tegen een muur aan loopt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:24 schreef Arcee het volgende:
39.5 graden is ook anno 2022 nog ongekend warm.
Het was 3 jaar geleden warmer. Dat betekend dus dat de aarde afkoelt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:24 schreef Arcee het volgende:
39.5 graden is ook anno 2022 nog ongekend warm.
Die bel ligt boven de Noordzee. Vergeet niet dat het in GB nog een tikkie warmer is.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:23 schreef archito het volgende:
[..]
Daar was ik dus wel benieuwd naar, of die bel met warmste lucht nu ongeveer in die regio zou kunnen liggen.
Oprecht. Ik haat keffers. Zinloze kutbeesten die gewoon zinloos blaffen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik leef met je mee. Laatst toch iemand een hond beergeschoten bij de buren? Beetje werkstraf en je bent ervanaf.
Ik dacht al vandaag wel zulke berichten te krijgen. Die stromingen zijn gevaarlijk en met die hitte ziet de zee er erg aantrekkelijk uitquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:26 schreef Starhopper het volgende:
Hoor net op de online scanner van de Kustwacht dat er twee zwemmers vermist zijn bij KatwijkDe zee blijft gevaarlijk
Is niet moeilijk, waarschijnlijk was het op Spitsbergen vandaag ook warmer dan de Bilt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:29 schreef Arcee het volgende:
Het was in Den Helder warmer dan in De Bilt vandaag.:')
Mijn moeder heeft er ook eentje naast haar wonen. Kansloze kutbeesten inderdaad.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oprecht. Ik haat keffers. Zinloze kutbeesten die gewoon zinloos blaffen.
Vaak is het gewoon helemaal stil in de straat, geen auto's die voorbij rijden of mensen die hard praten of weet ik het, en dan nog zitten die beesten: "waw! waw! waw! waw!" onophoudelijk voor zich uit te keffen in de tuin.
Ben meestal diervriendelijk maar de moordneigingen zijn real ja... t zal de hitte zijn
Heb je een link?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:26 schreef Starhopper het volgende:
Hoor net op de online scanner van de Kustwacht dat er twee zwemmers vermist zijn bij KatwijkDe zee blijft gevaarlijk
Ze zijn gevonden hoor ik. Gelukkig maar!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:29 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik dacht al vandaag wel zulke berichten te krijgen. Die stromingen zijn gevaarlijk en met die hitte ziet de zee er erg aantrekkelijk uit
Dat is echt geluk hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze zijn gevonden hoor ik. Gelukkig maar!
Ik liep net even blootsvoets naar buiten waar de zon erop stond en verbrand m'n voetzolen zo ongeveer.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik liep net even naar buiten....alsof je tegen een muur aan loopt.
chocola in de tuin gooienquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:19 schreef dick_laurent het volgende:
Wat een deceptie.
Dauwpunt geeft de hoeveelheid vocht aan. Hoe hoger, hoe vochtiger...quote:
Begrijpelijke gevoelens. Hou die beesten gewoon onder controle of haal ze naar binnen als je niet capabel genoeg bentquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oprecht. Ik haat keffers. Zinloze kutbeesten die gewoon zinloos blaffen.
Vaak is het gewoon helemaal stil in de straat, geen auto's die voorbij rijden of mensen die hard praten of weet ik het, en dan nog zitten die beesten: "waw! waw! waw! waw!" onophoudelijk voor zich uit te keffen in de tuin.
Ben meestal diervriendelijk maar de moordneigingen zijn real ja... t zal de hitte zijn
En dik ook.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |