SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Niemand anders is zo gek als jij.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:35 schreef ACT-F het volgende:
Een stukje gefietst zojuist. Prima te doen met de droge lucht. Het is wel opvallend rustig op de weg.
Als het zelfs in het miezerige UK 40 graden kan worden, dan hier toch zeker ook?quote:
Hoi ik ben nieuw in dit topic en heb ook een stukje gefietst.quote:
De piekhitte op een kilometer hoogte (hoogte waarop de zon weinig invloed heeft) hangt nog heel ver naar het westen, dat komt bij ons morgenochtend vroeg pas. En dat is niet echt het perfecte moment om records te brekenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als het zelfs in het miezerige UK 40 graden kan worden, dan hier toch zeker ook?
Fietste je in de richting van Utrecht toevallig?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik heb net gefietst in de regio Den Haag. Het is onwijs droge warmte die ik alleen uit Spanje ken. Ik schat dat het 37 graden is.
wel een vochtafdrijver, dus let goed op jezelfquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:21 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga straks ook lekker biertjes drinken op het strandpaviljoen hoor
Zekers. Drink mijn watertje ook wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel een vochtafdrijver, dus let goed op jezelf
Ik fietste in Rijswijk, eerder richting Rotterdam dusquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fietste je in de richting van Utrecht toevallig?
Als dit Mediterraan aanvoelt weet ik in elk geval waar ik niet naartoe moet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:33 schreef michiel_merk het volgende:
Prima te doen dit, voelt een beetje Mediterraans aan met de droge lucht
23 woonkamer. nuquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:58 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Hoe gaat het met jullie temperaturen binnen?
26quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:58 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
26 graden in de huiskamer en 37 op zolder.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:58 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
25,2 graden in een cursuslokaal zonder airco. Ben benieuwd hoe warm thuis isquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:58 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Langzaam richting 24 in de woonkamer, beneden. Hoe het boven inmiddels is wil ik liever niet weten.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:58 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Ik geloof er niet meer in. Effectief misschien nog anderhalf uur om het record te breken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat weer behoorlijk hard omhoog, zal het dan toch?
Het record is er al aan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik geloof er niet meer in. Effectief misschien nog anderhalf uur om het record te breken.
Ow, in de Bilt?quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:52 schreef tralalala het volgende:
Ik heb al een hoop hardlopers langs zien komen, dan ben je toch niet goed?![]()
Ook een stel bejaarden met rollator die een rondje uiterwaarden deden.
Omdat mensen blijkbaar verschillende lichamen hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar ik vind het eigenlijk ook wel meevallen. Zou niet weten waarom je niet gewoon buiten dingen zou kunnen doen. Het is lekkere droge lucht, Mediterraans zoals iemand opmerkte. Niet benauwd, geen zweetweer. Gewoon zomer.
Ik zweet me al de hele dag de pleuris. Maar dat ligt ook vooral aan mij denk ik. Kan er sowieso niet tegen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar ik vind het eigenlijk ook wel meevallen. Zou niet weten waarom je niet gewoon buiten dingen zou kunnen doen. Het is lekkere droge lucht, Mediterraans zoals iemand opmerkte. Niet benauwd, geen zweetweer. Gewoon zomer.
Nou maar 38 graden buiten pakjes moeten bezorgen oid is toch niet echt lekker.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Die klagen nog dat het frisjes is.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:52 schreef tralalala het volgende:
Ik heb al een hoop hardlopers langs zien komen, dan ben je toch niet goed?![]()
Ook een stel bejaarden met rollator die een rondje uiterwaarden deden.
Pakjes bezorgen doen ze daarom meestal begin december.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou maar 38 graden buiten pakjes moeten bezorgen oid is toch niet echt lekker.
Tijd dat je je conditie gaat opbouwen dusquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat mensen blijkbaar verschillende lichamen hebben.
Ja want met een goede conditie verbrand je niet met dit weer.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tijd dat je je conditie gaat opbouwen dus
Wie heeft het over verbranden?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:18 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ja want met een goede conditie verbrand je niet met dit weer.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar de omgevingstemperatuur is wel bijna of rond je lichaamstemperatuur dus je kunt de hitte nauwelijks kwijt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat mensen blijkbaar verschillende lichamen hebben.
Ze zegt toch dat je buiten gewoon dingen kunt doen? Nou dat is incorrect want dat is onverstandig met dit weer. Heeft dus geen klote met conditie te maken of je buiten iets kunt doen. Gewoon dom gelul is het.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb in dit weer met een veel fellere zon een dag door een stad lopen slenteren en dat ging prima, je kan ook overdrijvenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:19 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ze zegt toch dat je buiten gewoon dingen kunt doen? Nou dat is incorrect want dat is onverstandig met dit weer. Heeft dus geen klote met conditie te maken of je buiten iets kunt doen. Gewoon dom gelul is het.
Inderdaad. Ik vind het in de schaduw nog best gaan dankzij de droge lucht, maar moet echt niet "dingen gaan doen" hoor. Niet dat ik omval maar dan sta ik wel lekker te zweten.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Maar de omgevingstemperatuur is wel bijna of rond je lichaamstemperatuur dus je kunt de hitte nauwelijks kwijt.
Je kunt best wel dingen gaan doen, maar zou niet gaan sporten of zo.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:20 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind het in de schaduw nog best gaan dankzij de droge lucht, maar moet echt niet "dingen gaan doen" hoor.
Nee, dat al helemaal niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je kunt best wel dingen gaan doen, maar zou niet gaan sporten of zo.
*Bootcampkleding weer weggooit*quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
37 graden in de winter die klimaatverandering neemt wel hele absurde vormen aan inmiddels.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:24 schreef Momo het volgende:
Mensen die vinden dat dit normaal zomerweer is voor Nederland mogen ook niet klagen in de winter want dan is het ook gewoon normaal winterweer.
Net een uurtje gefietst was prima te doen, ook in de volle zon. Wel kalm aan, heb medelijden met die gasten in de tour. Nou dat ook niet echt, maar verbazingwekkend dat daar geen doden zijn gevallen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit is normaal zomerweer ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:24 schreef Momo het volgende:
Mensen die vinden dat dit normaal zomerweer is voor Nederland mogen ook niet klagen in de winter want dan is het ook gewoon normaal winterweer.
Dus omdat jij een keer een dag door de stad hebt gelopen, winkel in winkel uit moeten mensen maar gewoon met 38 graden lekker buiten zijn? Ik vind dit erg onverantwoordelijk wat je zegt. Het stoort mij mateloos en ik wil dat je ermee stopt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb in dit weer met een veel fellere zon een dag door een stad lopen slenteren en dat ging prima, je kan ook overdrijven
Het was heerlijk! Expres extra lang gedaan over mijn boodschappenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:20 schreef aloa het volgende:
Het was echt koud in de supermarkt![]()
En dan loop je weer naar buiten
Keihard huilen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:27 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dus omdat jij een keer een dag door de stad hebt gelopen, winkel in winkel uit moeten mensen maar gewoon met 38 graden lekker buiten zijn? Ik vind dit erg onverantwoordelijk wat je zegt. Het stoort mij mateloos en ik wil dat je ermee stopt.
Idd.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:27 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dus omdat jij een keer een dag door de stad hebt gelopen, winkel in winkel uit moeten mensen maar gewoon met 38 graden lekker buiten zijn? Ik vind dit erg onverantwoordelijk wat je zegt. Het stoort mij mateloos en ik wil dat je ermee stopt.
Hoogste temperatuur pas laat op de dag verwacht - https://nos.nl/l/2437367#UPDATE-container-62823358quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik geloof er niet meer in. Effectief misschien nog anderhalf uur om het record te breken.
Snap ik volkomenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:27 schreef josja het volgende:
[..]
Het was heerlijk! Expres extra lang gedaan over mijn boodschappen
Want omdat mensen vandaag beter binnen kunnen blijven moeten ze gelijk maar de rest van de zomer ook? Wat een kinderachtige manier van redeneren heb jij zeg. Dat moet vast regelmatig conflicten op leveren in de grote mensenwereld.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Idd.
Gewoon verplicht binnen met gordijnen dicht gaan zitten, wachten tot het weer 10 maanden grijs is.
Ik heb dat ook een keer gedaan, maar dat betekent niet dat een ander er niet tegen kan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb in dit weer met een veel fellere zon een dag door een stad lopen slenteren en dat ging prima, je kan ook overdrijven
Om zes uur kan het zelfs nog.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sta jij ook elke dag in een café te blaten dat drank en roken slecht is? Wie ben jij om te bepalen dat we beter binnen kunnen blijven?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:30 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Want omdat mensen vandaag beter binnen kunnen blijven moeten ze gelijk maar de rest van de zomer ook? Wat een kinderachtige manier van redeneren heb jij zeg. Dat moet vast regelmatig conflicten op leveren in de grote mensenwereld.
quote:
Wtfquote:
Nee, niet winkel in winkel uit, maar de hele tijd buiten. Je overdrijft.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:27 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dit zou inderdaad beleid moeten zijn. Tevens naar gehandeld en gehandhaafd moeten worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Idd.
Gewoon verplicht binnen met gordijnen dicht gaan zitten, wachten tot het weer 10 maanden grijs is.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:32 schreef summer2bird het volgende:
Drukte op het strand van Scheveningen - https://nos.nl/l/2437367#UPDATE-container-62823640
Die foto van al die mensen in de schaduw van de pier
Gek hè, dat als je bij 35 graden naar het strand gaat dat het niet uit te houden valt
All time high staat op 40,7. Bilt was hoogste ooit 37,0 (als ik het goed heb). Dus voor De Bilt nog 2 graden te gaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, niet specifiek de Bilt. De hoogste temperatuur die ooit in Nederland gemeten is.
Waarom gaan deze mensen niet naar het bos?quote:
quote:
Eigenlijk ook best kansloos, half naakt op een beetje zand liggen in deze verzengende hitte.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:32 schreef summer2bird het volgende:
Drukte op het strand van Scheveningen - https://nos.nl/l/2437367#UPDATE-container-62823640
Die foto van al die mensen in de schaduw van de pier
Gek hè, dat als je bij 35 graden naar het strand gaat dat het niet uit te houden valt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |