Dit. En op mijn kleuterschool eind jaren '80 waren de toiletten overigens neutraal. Niet omdat ze daar hun tijd vooruit waren, maar omdat het kinderen niet boeit wie er nog meer naar dezelfde toiletten gaan.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is er 1 school in Nederland te vinden die het meisjes verbied met autootjes te spelen? Wat zijn dat toch voor niet bestaande problemen waar oplossingen voor gevonden moeten worden?
Hoeveel jongens mogen er in een jurkje of met een barbie naar school zonder dat andere ouders daar commentaar op hebben (wat vaak leidt tot dat hun kinderen hetzelfde gedachtengoed hebben)?quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is er 1 school in Nederland te vinden die het meisjes verbied met autootjes te spelen? Wat zijn dat toch voor niet bestaande problemen waar oplossingen voor gevonden moeten worden?
Dit is wat ik bedoel: ook jij neemt dingen nu weer in het extreme. Sinds wanneer hebben we het hier over het aanpraten of zelfs hormoontherapie gebruiken? Ik had het over wc's, speelgoed en kinderen "kinderen" noemen. Ik geef zelfs nota bene aan in mijn eerste zin dat ik vind dat mensen het vaak zo snel in het extreme trekken als het gaat om genderneutraliteit.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als je kinderen die geen genderdysforie hebben of zouden hebben dit een leven lang gaat lopen aanpraten en ze zelfs dus schadelijke hormoontherapien gaat laten doen op basis van weinig bewijs en informatie over het specifieke kind... dan is dat een vorm van kindermishandeling.
En je kan mij niet overtuigen dat kindermishandeling niet een onderwerp is wat de maatschappij wat aan gaat.
Gefeliciteerd trouwens.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:32 schreef Yesse het volgende:
[..]
Hoeveel jongens mogen er in een jurkje of met een barbie naar school zonder dat andere ouders daar commentaar op hebben (wat vaak leidt tot dat hun kinderen hetzelfde gedachtengoed hebben)?
Overigens is het onzin om te denken dat die gendernormen er niet meer zijn. Ik kreeg 2 maanden terug nog de opmerking van mijn schoonouders "dat ze de lego en de auto's niet weg hoeven te doen" nu blijkt dat we een jongen verwachten. Terwijl ik zelf als kind heel veel lego, auto'tjes en garages heb gehad.
[..]
Dit is wat ik bedoel: ook jij neemt dingen nu weer in het extreme. Sinds wanneer hebben we het hier over het aanpraten of zelfs hormoontherapie gebruiken? Ik had het over wc's, speelgoed en kinderen "kinderen" noemen. Ik geef zelfs nota bene aan in mijn eerste zin dat ik vind dat mensen het vaak zo snel in het extreme trekken als het gaat om genderneutraliteit.
Het is zo'n geval "signaal". Laat ik het zo stellen:quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:32 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dit is wat ik bedoel: ook jij neemt dingen nu weer in het extreme. Sinds wanneer hebben we het hier over het aanpraten of zelfs hormoontherapie gebruiken? Ik had het over wc's, speelgoed en kinderen "kinderen" noemen. Ik geef zelfs nota bene aan in mijn eerste zin dat ik vind dat mensen het vaak zo snel in het extreme trekken als het gaat om genderneutraliteit.
Zie b.v. Lawrence A.A. en Bailey J.M. (2008). Transsexual groups in Veale et al. (2008) are "autogynephilic" and "even more autogynephilic". Archives of Sexual Behavior, 38, 173-175.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:31 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Wappie![]()
Mensen die al hun hele leven aan de hormonen zitten met alle problemen van dien, en dat omdat ze "opgewonden raken van het idee zelf als vrouw seks te hebben".. Van welke obscure site heb je dit? Graag bronnen.
Het gaat over twee losstaande dingen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:32 schreef Yesse het volgende:
[..]
Hoeveel jongens mogen er in een jurkje of met een barbie naar school zonder dat andere ouders daar commentaar op hebben (wat vaak leidt tot dat hun kinderen hetzelfde gedachtengoed hebben)?
Overigens is het onzin om te denken dat die gendernormen er niet meer zijn. Ik kreeg 2 maanden terug nog de opmerking van mijn schoonouders "dat ze de lego en de auto's niet weg hoeven te doen" nu blijkt dat we een jongen verwachten. Terwijl ik zelf als kind heel veel lego, auto'tjes en garages heb gehad.
Dat vraag ik me dus ook af en op hun webpagina is daarover niks te vinden, trouwens ook een aanfluiting die website.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is zo'n geval "signaal". Laat ik het zo stellen:
Horen dat een neutrale of montessori/dalton/etc.. school les gaat geven in de Bijbel of Koran is iets anders dan wanneer "Islamitische basisschool Al-Ihsaan" of "Heilige Maria de San Antonio" Bijbel en Koran les geven. Want je weet gewoon dat hun bijbel en koran les niet neutraal zijn en 100% gaan voor zware indoctrinatie.
Is er iets mis met een school waar er geen geslachten op de WC deuren staan? Nee. Sterker nog. Die bestaan gewoon. Maar het soort school wat een (politiek)ideologische missie heeft om kinderen in een bepaalde baan te leiden is met veel meer bezig dan alleen dat. Grote kans dat je kind er met psychische stoornissen van af komt want het soort leraar/lerares wat daar rondloopt is op een knauwende missie en jouw kind is het doelwit.
daar zou ik mijn zoon toch maar aan laten wennen. Alsnje als man in een jurk loopt kun je daar opmerkingen over krijgen omdat het nou eenmaal een dameskledingstuk is. Daarmee is het dragen niet verboden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:32 schreef Yesse het volgende:
[..]
Tja, jongens spelen nu eenmaal liever met bewegend speelgoed zoals autootjes. En meisjes liever met poppen in het algemeen. Kun je niet leuk vinden, maar zo is het nou eenmaal. Maar niemand verbied jou om als meisje met lego te spelen.quote:Overigens is het onzin om te denken dat die gendernormen er niet meer zijn. Ik kreeg 2 maanden terug nog de opmerking van mijn schoonouders "dat ze de lego en de auto's niet weg hoeven te doen" nu blijkt dat we een jongen verwachten. Terwijl ik zelf als kind heel veel lego, auto'tjes en garages heb gehad.
[..]
Het gaat een witte school worden. Ben benieuwd hoe ze daarmee omgaan.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:56 schreef speknek het volgende:
Het lijkt me niet meer dan normaal dat alle scholen jongens met poppen laten spelen en meisjes met lego, als ze dat graag willen, en ook niet moeilijk doen als een jongen in rok naar school komt.
En volgens mij hebben veel basisscholen ook geen gescheiden wc's.
Dit klinkt dus vooral als marketing van een school die denkt hoogopgeleide linkse ouders te trekken, want dan heb je meer geld en betere uitstroomcijfers, dan dat het een of ander vernieuwend concept is.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Met mijn post probeerde ik duidelijk te maken dat ik het jammer vind dat dit soort initiatieven juist altijd de extremen in gaan. Ik ben het met je eens dat heel erg de nadruk leggen op genderneutraliteit ook niet goed is. Maar dat ik ook vindt dat we in normale scholen wel iets meer richting het accepteren van kinderen als kinderen mogen (zoals jongens laten spelen met jurkjes en barbies).quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is zo'n geval "signaal". Laat ik het zo stellen:
- knip voor lengte -
Is er iets mis met een school waar er geen geslachten op de WC deuren staan? Nee. Sterker nog. Die bestaan gewoon. Maar het soort school wat een (politiek)ideologische missie heeft om kinderen in een bepaalde baan te leiden is met veel meer bezig dan alleen dat. Grote kans dat je kind er met psychische stoornissen van af komt want het soort leraar/lerares wat daar rondloopt is op een knauwende missie en jouw kind is het doelwit.
Zie mijn reactie op de post hierboven: ik vind dat extremiteit in beide gevallen schadelijk is.We zijn het hierin met elkaar eens. Overigens is gender inderdaad geen keuze, want vaak aangeboren (ondanks het geslacht) maar daar hoef je als kind van 6 echt nog niet mee bezig te zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Het gaat over twee losstaande issues.
- knip voor lengte -
Wat deze basisschool doet, is deze issues vermengen. Ze laten de kinderen met alle soorten speelgoed spelen (prima), en ze dragen uit dat gender een keuze is (niet prima).
Ik vind dus dat wij als samenleving een stap te maken hebben naar het minder focussen op wat anderen met hun lichaam/leven doen. Het feit dat je "maar moet wennen aan de samenleving" vind ik jammer. Al weet ik dat dat het geval is. Overigens is die "roze lego" juist het probleem. Waarom moeten meisjes spelen met elfjes, diertjes etc. Prima als dat er is. Maar nu wordt met de roze verpakking etc. het idee geframed dat elfjes en lieve diertjes = vrouwelijk en dino's en machines = mannelijk. Terwijl dat niet hoeft.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
daar zou ik mijn zoon toch maar aan laten wennen. Alsnje als man in een jurk loopt kun je daar opmerkingen over krijgen omdat het nou eenmaal een dameskledingstuk is. Daarmee is het dragen niet verboden.
Zodra die jongen met zijn naaldhakken en gelakte nagels van zijn genderneutrale school af komt stapt hij buiten zijn bubbel en zal hij ook met de buitenwereld geconfronteerd worden.
[..]
Tja, jongens spelen nu eenmaal liever met bewegend speelgoed zoals autootjes. En meisjes liever met poppen in het algemeen. Kun je niet leuk vinden, maar zo is het nou eenmaal. Maar niemand verbied jou om als meisje met lego te spelen.
Sterker nog, tegenwoordig heb je lego Friends of lego elves etc en dat is gericht op meisjes.
Het probleem is dat genderneutraal opvoeden in de meeste gevallen leidt tot het proberen te onderdrukken van gendertypische voorkeuren, vanuit de gedachte dat het aangeleerd (en fout!) gedrag is en dus moet worden gecorrigeerd.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:32 schreef Yesse het volgende:
[..]
[..]
Dat moet helemaal niet. Niemand verbied jou om lego elves voor je zoontje te kopen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:00 schreef Yesse het volgende:
[..]
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Met mijn post probeerde ik duidelijk te maken dat ik het jammer vind dat dit soort initiatieven juist altijd de extremen in gaan. Ik ben het met je eens dat heel erg de nadruk leggen op genderneutraliteit ook niet goed is. Maar dat ik ook vindt dat we in normale scholen wel iets meer richting het accepteren van kinderen als kinderen mogen (zoals jongens laten spelen met jurkjes en barbies).
[..]
Zie mijn reactie op de post hierboven: ik vind dat extremiteit in beide gevallen schadelijk is.We zijn het hierin met elkaar eens. Overigens is gender inderdaad geen keuze, want vaak aangeboren (ondanks het geslacht) maar daar hoef je als kind van 6 echt nog niet mee bezig te zijn.
[..]
Ik vind dus dat wij als samenleving een stap te maken hebben naar het minder focussen op wat anderen met hun lichaam/leven doen. Het feit dat je "maar moet wennen aan de samenleving" vind ik jammer. Al weet ik dat dat het geval is. Overigens is die "roze lego" juist het probleem. Waarom moeten meisjes spelen met elfjes, diertjes etc. Prima als dat er is. Maar nu wordt met de roze verpakking etc. het idee geframed dat elfjes en lieve diertjes = vrouwelijk en dino's en machines = mannelijk. Terwijl dat niet hoeft.
De filosofie hierachter gaat wel iets verder dan enkel genderneutrale toiletten. Kijkend naar wat benoemd wordt in de OP lijkt het er ook op dat een respectvolle adressering "meester" of "juf" komt te vervallen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zou er persoonlijk geen enkel probleem mee hebben om m'n zoontje naar een school te sturen met genderneutrale toiletten en de vrijheid om te spelen met poppen én autootjes.
Maar wat mij betreft wel bijzaak, ik zou niet speciaal voor een genderneutrale school kiezen. Ook hoeft het wat mij betreft niet verder te gaan dan genderneutrale toiletten en actief uitdragen dat je mag spelen met wat je zelf leuk vindt, en dat niet-hetero zijn ook prima is. Ik vind het veel belangrijker om welk soort onderwijs het gaat: Dalton, Jenaplan, Montessori, Vrije School lijkt me veel bepalender dan genderneutrale toiletten.
Sowieso vind ik het concept school matige voorbereiding op de hedendaagse maatschappij.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
daar zou ik mijn zoon toch maar aan laten wennen. Alsnje als man in een jurk loopt kun je daar opmerkingen over krijgen omdat het nou eenmaal een dameskledingstuk is. Daarmee is het dragen niet verboden.
Zodra die jongen met zijn naaldhakken en gelakte nagels van zijn genderneutrale school af komt stapt hij buiten zijn bubbel en zal hij ook met de buitenwereld geconfronteerd worden.
[..]
Tja, jongens spelen nu eenmaal liever met bewegend speelgoed zoals autootjes. En meisjes liever met poppen in het algemeen. Kun je niet leuk vinden, maar zo is het nou eenmaal. Maar niemand verbied jou om als meisje met lego te spelen.
Sterker nog, tegenwoordig heb je lego Friends of lego elves etc en dat is gericht op meisjes.
Dat is voornamelijk voordelig voor de vrouwen. Daar staan altijd lange rijen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:18 schreef Seven. het volgende:
Denk ik ook. Ik ben wel voor genderneutrale toiletten en leerkrachten bij voornaam noemen vind ik geen probleem. Verder lijkt het me goed om kinderen ook op school acceptatie mee te geven.
Ik vind het niet extreem om de juf of meester bij de voornaam aan te spreken. Dergelijke uitingen van respect zijn enorm aan het vervagen in de Nederlandse maatschappij.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:06 schreef TegendraadseTelg het volgende:
[..]
De filosofie hierachter gaat wel iets verder dan enkel genderneutrale toiletten. Kijkend naar wat benoemd wordt in de OP lijkt het er ook op dat een respectvolle adressering "meester" of "juf" komt te vervallen.
Ik heb zelf geen problemen met transgender, maar omwille van deze mensen maar te doen alsof de geslachten niet bestaan is waanzin. Sterker nog ik heb een tijd samen gewerkt met een transgender Man-->Vrouw die het juist fijn vond om als vrouw gezien en aangesproken te worden.
Waarom?quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het concept school matige voorbereiding op de hedendaagse maatschappij.
De GenZ generatie zijn complete pussies die niks kunnen hebben. Ze zijn ook wellicht te beschermd opgevoed. Dat komt wellicht ook omdat we tov vroeger veel minder kinderen krijgen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:11 schreef Micson het volgende:
Wie zal er in de loopgraven van de Grebbelinie plaatsnemen als de Russen aan de poort staan? Jongens in jurken die alleen zittend kunnen plassen? Als ze dit in het loopgraaf doen, zullen de infecties welig tieren.
Ff heel kort door de bocht: het gedrag dat verwacht wordt op school (bek houden, stil zitten, doen wat je gezegd wordt en je vooral NIET onderscheiden van de kudde), is niet het gedrag dat in het bedrijfsleven beloond wordt met kansen en promoties.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom?
Ben het wel eens dat het curriculum achterhaald is.
Denk dat dat vooral aan de school ligt en niet zozeer aan het concept school.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ff heel kort door de bocht: het gedrag dat verwacht wordt op school (bek houden, stil zitten, doen wat je gezegd wordt en je vooral NIET onderscheiden van de kudde), is niet het gedrag dat in het bedrijfsleven beloond wordt met kansen en promoties.
Ik heb als stelregel dat ik iedereen die mij tutoyeert, ik die persoon ook tutoyeer. En mensen die ik dagelijks zie op mijn werk die tutoyeer ik sowieso omdat ik het onzin vind mensen die ik vaker zie dan mijn vriendin met u aan te spreken.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind het niet extreem om de juf of meester bij de voornaam aan te spreken. Dergelijke uitingen van respect zijn enorm aan het vervagen in de Nederlandse maatschappij.
Ik zie het op mijn werk: iedereen spreekt onze senior vice-president aan bij zijn voornaam. Ik zie het in het gezinsleven: oma wordt niet meer met u aangesproken. Ik zie het op straat: tutoyeren is de norm. De aanspreekvormen veranderen gewoon, ik zie dat niet als gebrek aan respect.
Alle scholen werken met CITO, cijfers en een bindend schooladvies. Op je 10e wordt je maximale potentie al aardig vastgelegd, terwijl veel kinderen gewoon niet gedijen in zo'n systeem.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Denk dat dat vooral aan de school ligt en niet zozeer aan het concept school.
Ik heb veel meer moeite met het feit dat alle leerlingen nog steeds Frans krijgen. Wat al lang geen wereldtaal meer is en waar je ook echt geen fluit aan hebt.
De Russenquote:Op woensdag 13 juli 2022 11:11 schreef Micson het volgende:
Wie zal er in de loopgraven van de Grebbelinie plaatsnemen als de Russen aan de poort staan? Jongens in jurken die alleen zittend kunnen plassen? Als ze dit in het loopgraaf doen, zullen de infecties welig tieren.
Dit dus inderdaad. Vroeger waren zulke dingen ook heel normaal. Je hebt gewoon 'jongensachtige' meisjes en 'meisjesachtige' jongens. Binnen het geslacht zelf kunnen prima bepaalde gedragsafwijkingen zijn. Het probleem alleen is dat tegenwoordig wordt dit geregeld direct vertaald naar transgenderisme. En dat is erg zorgwekkend als het gaat om jonge kinderen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dochter is al ik denk zo vanaf haar geboorte meer jongen dan meisje. Dat uit zich in een hele hoop dingen: kleding, lievelingskleur en hobbies vooral. In een videogame wilt ze altijd een jongen zijn. Als je zulke kinderen zichzelf laat zijn is er helemaal niet zo'n school nodig. Ze weten dat het ok is om zo te zijn.
Overigens denk ik niet dat ze een transgender is.
Het zou denk ik goed zijn om wat minder OneWorld te lezen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:00 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Zucht....Waarom noem je dit woke? Woke is als je wilt dat mensen gelijke rechten hebben. Dat man en vrouw gelijk zijn, alsmede wit en gekleurd. Niks mis mee dus, behalve voor enkele witte mannen die graag hebben dat we nog in de jaren 50 leven...
Tevens denk ik niet dat witte, heteroseksuele mannetjes kunnen beslissen dat er geen taboe rond transgenderisme zou bestaan. Dat is een beetje als witte mannetjes die beslissen "er is geen racisme in Nederland"..
Of we dit bij kinderen moeten doen is een goede vraag. Ik denk eerder gewoon een opvoeding van "je mag er zijn" in plaats van zo overduidelijk kinderen ergens in duwen. Vooral als je het als een van de weinige scholen doet, maar kinderen hebben ook nog hun sport, hun hobby's etc. Je gaat nu kinderen krijgen met gespleten persoonlijkheden.
Vertel eens even, waar ligt hier de vergelijking met een genderneutrale school?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zijn de boosjes hier ook zo boos over zwaar gristenlijke scholen?
Dit is een vreemde post. Afgaande op dit topic ben jij het namelijk vooral zelf die erg boos en gefrustreerd lijkt te zijn. Hoe komt dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:32 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga er op voorhand vanuit dat jij meer weet dan ik..![]()
Echt, de boosjes worden allengs gekker en gekker.
Mijn nichtje speelt ook met autootjes gewoon omdat ze heeft uitgevogeld dat dat autootje favoriet bij d'r broer is. Al denk ik niet dat 6 minners bezig zijn met jongen of meisje zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:32 schreef Yesse het volgende:
[..]
[..]
Ik zou haar toch maar eens voorstellen om een transitie aan te gaan. Anders ben je heel fout bezig.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mijn nichtje speelt ook met autootjes gewoon omdat ze heeft uitgevogeld dat dat autootje favoriet bij d'r broer is. Al denk ik niet dat 6 minners bezig zijn met jongen of meisje zijn.
er wordt niks vertaald naar transgederisme (wat de fk dat ook moge wezen..)quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
Dit dus inderdaad. Vroeger waren zulke dingen ook heel normaal. Je hebt gewoon 'jongensachtige' meisjes en 'meisjesachtige' jongens. Binnen het geslacht zelf kunnen prima bepaalde gedragsafwijkingen zijn. Het probleem alleen is dat tegenwoordig wordt dit geregeld direct vertaald naar transgenderisme. En dat is erg zorgwekkend als het gaat om jonge kinderen.
[..]
er worden vast lessen aan besteed. anders heeft het niet zoveel zin, ik kan me namelijk voorstelen dat de grootste dwang gewoon van de kinderen zelf kan komen. als die aparte kinderen gaan pesten, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:56 schreef ZarB het volgende:
Wel props voor de daadkracht. Kind komt met (waarschijnlijk gepapegaaid) vraagje aankakken en ma vergroot dit volledig uit en richt een eigen school op.
Behalve de gedeelde plee zie ik trouwens niet eens echt verschil. Overigens waren de kleuterplees op mijn basisschool ook gewoon gedeeld dacht ik.
Omdat het cultuur communisten zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:06 schreef Smart_ass het volgende:
Als Bart zich identificeert als man, daar niet aan twijfelt en geen problemen mee heeft, waarom zou hij dan geen Meester Bart genoemd mogen worden?
Kinderen worden volgens mij wat dat betreft op school al in hun waarde gelaten, dus waarom uitvergroten?quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
er wordt niks vertaald naar transgederisme (wat de fk dat ook moge wezen..)
kinderen mogen gewoon zichzelf zijn, dus ook meisjesachtig als je jongen bent en andersom. dus wat is het probleem. lijkt me prima om ze niet in een rol te dwingen. als je praat met werkelijk transgender mensen, volwassenen, hadden ze daar juist hun hele leven erg last van, dat dwingen, en constant voelen dat je niet normaal bent. dat probeert deze school, misschien wat klunzig, op te lossen.
dit.. en daarnaast ben je ook weer heel hip.. kun je op het schoolplein lekker kletsen met non-binairos met een groen pittig kapselquote:Op woensdag 13 juli 2022 12:51 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik zou haar toch maar eens voorstellen om een transitie aan te gaan. Anders ben je heel fout bezig.
als ze het allemaal al doen op jouw school, waarom is deze dan raar?quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kinderen worden volgens mij wat dat betreft op school al in hun waarde gelaten, dus waarom uitvergroten?
Geen enkele leerkracht heeft tegen mijn dochter gezegd dat het eens tijd wordt voor een jurk of rok. Met gym (middenbouw) hebben jongens en meisjes één kleedkamer. Ik hoop wel dat in de bovenbouw verandert maar soit. Met gym doen jongens en meisjes ook hetzelfde, waaronder voetbal. In groep één en twee waren er ook jongens die in het keukentje speelde etc.
Deze directrice wil echt niks nieuws doen. Het bestaat allemaal al. Ze slaat wat mij betreft alleen nogal door.
Omdat deze vrouw doorslaat met haar gendergedoe. Je moet kinderen helemaal niet lastigvallen hiermee en vooral geen nadruk op sommige dingen leggen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als ze het allemaal al doen op jouw school, waarom is deze dan raar?
ik weet niet in hoeverre ze de kinderen ermee lastig valt. het klinkt alsof ze gewoon een bepaalde openheid biedt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Omdat deze vrouw doorslaat met haar gendergedoe. Je moet kinderen helemaal niet lastigvallen hiermee.
Er wordt helemaal niemand in een rol gedwongen. Ik geef in mijn post juist ook aan dat binnen het geslacht gedragsafwijkingen mogelijk moeten zijn. Jongetjes mogen met poppen spelen en meisjes moeten in bomenen kunnen klimmen of voetballen. Dit is ook niets nieuws, dat was ook al zo toen ik twintig jaar geleden op de basisschool zat. Daar heb je echt geen 'genderneutrale school' voor nodig hoor.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
er wordt niks vertaald naar transgederisme (wat de fk dat ook moge wezen..)
kinderen mogen gewoon zichzelf zijn, dus ook meisjesachtig als je jongen bent en andersom. dus wat is het probleem. lijkt me prima om ze niet in een rol te dwingen. als je praat met werkelijk transgender mensen, volwassenen, hadden ze daar juist hun hele leven erg last van, dat dwingen, en constant voelen dat je niet normaal bent. dat probeert deze school, misschien wat klunzig, op te lossen.
Deze waanzin. Islamtische scholen zijn op zich geen groot probleem.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:26 schreef BMW1993 het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind, Islamitische scholen, of deze waanzin.
Beide mag van mij lekker wegblijven eigenlijk, laat het lekker openbaar onderwijs blijven, waar ze je niet hersenspoelen op jonge leeftijd..
Zolang ze niet gefinancierd worden door het orthodoxe Saudi Arabië, en de leraren gematigd zijn in hun opvattingen niet.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze waanzin. Islamtische scholen zijn op zich geen groot probleem.
misschien was het nog niet genoeg.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niemand in een rol gedwongen. Ik geef in mijn post juist ook aan dat binnen het geslacht gedragsafwijkingen mogelijk moeten zijn. Jongetjes mogen met poppen spelen en meisjes moeten in bomenen kunnen klimmen of voetballen. Dit is ook niets nieuws, dat was ook al zo toen ik twintig jaar geleden op de basisschool zat. Daar heb je echt geen 'genderneutrale school' voor nodig hoor.
Daar zet ik qua indoctrinatie mijn vraagtekens bij; hetzelfde geldt voor die grefo-scholen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze waanzin. Islamtische scholen zijn op zich geen groot probleem.
Ik wou net zeggen. Christelijke scholen kunnen er ook wat van.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar zet ik qua indoctrinatie mijn vraagtekens bij; hetzelfde geldt voor die grefo-scholen.
Als je dat niet duidelijk is..quote:[b]Op woensdag 13 juli 2022 11:54 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile
Vertel eens even, waar ligt hier de vergelijking met een genderneutrale school?
Die vermaakt zich prima vooral als de d'r broer het autootje wil.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:51 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik zou haar toch maar eens voorstellen om een transitie aan te gaan. Anders ben je heel fout bezig.
Daar is op zich niet zoveel op tegen lijkt me maar is weer een andere discussie over preuts opvoeden of niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat laatste vroeg ik me ook af. In de bovenbouw gewoon in één kleedkamer omkleden? Wanneer hun lichamen beginnen te veranderen? Kan toch niet.
Wat is het probleem dan als ze worden gefinancierd door orthodoxen (en ook geen wet overtreden in hun leer)?quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:30 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Zolang ze niet gefinancierd worden door het orthodoxe Saudi Arabië, en de leraren gematigd zijn in hun opvattingen niet.
Niks te maken met preuts of niet, maar kinderen willen op die leeftijd ook wat privacy.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daar is op zich niet zoveel op tegen lijkt me maar is weer een andere discussie over preuts opvoeden of niet.
Vroeger in de DDR had je zelfs FKK scholen waar je gewoon naakt les kreeg, jongens en meisjes door elkaar en ook zwemmen (ook schoolzwemmen) deed men daar standaard zonder badkleding en wat meer naar het heden in Denemarken wordt de jeugd ook niet bepaald preuts opgevoed.
ze waren er, maar het was zeker niet de normquote:Op woensdag 13 juli 2022 14:45 schreef Metro2005 het volgende:
Vroeger in de DDR had je zelfs FKK scholen waar je gewoon naakt les kreeg, jongens en meisjes door elkaar en ook zwemmen (ook schoolzwemmen) deed men daar standaard zonder badkleding en wat meer naar het heden in Denemarken wordt de jeugd ook niet bepaald preuts opgevoed.
Walhalla voor pedofielen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Niks te maken met preuts of niet, maar kinderen willen op die leeftijd ook wat privacy.
Volgens mij speelt opvoeding hier ook een grote rol in. Als ouders hier niet moeilijk over doen dan weten kinderen heus wel dat ze ok zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:29 schreef BillDauterive het volgende:
Dubbel. Enerzijds goed dat kinderen gewoon kinderen kunnen zijn. Dat er niet de nadruk gelegd wordt op dat jongens stoer moeten zijn en meisjes lief. Dat een jongetje nagellak mag hebben, net als het meisje naast hem. Dat een meisje boomhutten mag bouwen.
Anderzijds hoop ik niet dat er te veel nadruk op gelegd wordt op gender en dat je alles kan zijn. Kinderen zijn kinderen. Een jongen met nagellak is niet meteen trans of homo. Het is ok om de jongen met nagellak uit het hokje 'jongen' te stoppen, maar stop hem dan niet meteen in een ander hokje. Daar komt die vanzelf wel achter.
En dat kinderen zittend moeten plassen is toch ook niet vreemd? Ik geloof dat in Nederland ongeveer de helft van de mannen zittend plast.
Nee maar het is zo grappig dat deze vrouw er een punt van maakt. De ironie van 'er is keuze' tegenover 'jongens moeten zitten'.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:29 schreef BillDauterive het volgende:
En dat kinderen zittend moeten plassen is toch ook niet vreemd? Ik geloof dat in Nederland ongeveer de helft van de mannen zittend plast.
Jaquote:Op woensdag 13 juli 2022 15:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Volgens mij speelt opvoeding hier ook een grote rol in. Als ouders hier niet moeilijk over doen dan weten kinderen heus wel dat ze ok zijn.
Nah, dat staat niet in de OP. "Jongetjes kunnen ook zitten" is anders dan dat ze moeten zitten.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee maar het is zo grappig dat deze vrouw er een punt van maakt. De ironie van 'er is keuze' tegenover 'jongens moeten zitten'.
Als er geen urinoirs zijn, dan moeten ze toch wel zitten?quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nah, dat staat niet in de OP. "Jongetjes kunnen ook zitten" is anders dan dat ze moeten zitten.
Bril omhoog, goed richten en dan kan je gewoon blijven staan.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:41 schreef Viv het volgende:
[..]
Als er geen urinoirs zijn, dan moeten ze toch wel zitten?
Bij mijn dochter op school moeten de jongens ook zitten maar da's meer omdat ze anders de boel onder pissenquote:Op woensdag 13 juli 2022 15:41 schreef Viv het volgende:
[..]
Als er geen urinoirs zijn, dan moeten ze toch wel zitten?
(Niet dat ik ooit een urinoir gezien heb op een basisschool, maar hey.)
Mhmm, dus eigenlijk is er niet zoveel bijzonders aan deze school, maar toch is het erger dan een Islamitische school.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niemand in een rol gedwongen. Ik geef in mijn post juist ook aan dat binnen het geslacht gedragsafwijkingen mogelijk moeten zijn. Jongetjes mogen met poppen spelen en meisjes moeten in bomenen kunnen klimmen of voetballen. Dit is ook niets nieuws, dat was ook al zo toen ik twintig jaar geleden op de basisschool zat. Daar heb je echt geen 'genderneutrale school' voor nodig hoor.
Ik ben niet zo thuis in wat er op een Islamitische school gebeurt. Is het niet vergelijkbaar met wat er op een Christelijke school gebeurt?quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Mhmm, dus eigenlijk is er niet zoveel bijzonders aan deze school, maar toch is het erger dan een Islamitische school.
Verry Intradesting
Ja.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in wat er op een Islamitische school gebeurt. Is het niet vergelijkbaar met wat er op een Christelijke school gebeurt?
Waarom worden dan alleen Islamitische scholen aangehaald?quote:
In groep 3 wordt je besneden maar verder lijkt het er aardig opquote:Op woensdag 13 juli 2022 15:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in wat er op een Islamitische school gebeurt. Is het niet vergelijkbaar met wat er op een Christelijke school gebeurt?
Dat is niet de implicatiequote:Op woensdag 13 juli 2022 15:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nah, dat staat niet in de OP. "Jongetjes kunnen ook zitten" is anders dan dat ze moeten zitten.
Lijkt er op dat een islamitische school jou wel zou bekoren.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:01 schreef BookFreak het volgende:
Dat dit idee zo enorm gek is hoeven we niet uit te leggen meer.
Echter het huidige systeem slaat ook nergens op. Waarom zitten jongens en meiden van dezelfde leeftijd bij elkaar eigenlijk? Het zijn twee totaal verschillende wezens. Meiden zijn zeer snel volwassen terwijl die jongens nog kleuter in hun hoofd zijn. Ook worden die jongens steeds maar verliefd (of afgeleid) op meiden van hun klas (die niet eens omkijken naar die kleuters). Dit zorgt niet voor een optimale leeromgeving als je het mij vraagt.
Correlatie is geen causatie.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:33 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Jij bent RK, dat heb je elders al lang en breed gezegd..
En RK is tegen genderneutraliteit, dus jij ook..
Tegen neutraliteit zijn is prima, maar niet vanwege geloofsovertuiging.
Het is trouwens helemaal niet zo zeker dat Hitler vegetariër was en wanneer dat begonnen zou zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Correlatie is geen causatie.
Hitler was ook geen vegetariër vanwege zijn antisemitisme.
Daar reageerde hij op. Wat mij betreft zit er inderdaad weinig verschil tussen islamitisch en christelijk (alhoewel utilitair gezien de eerste wat meer kans op een parallelle samenleving geeft) onderwijs, allebei is het brainwashing in een magisch realistisch wereldbeeld dat later tot epistemologische en ontologische problemen kan leiden. Dan is met poppen spelen als jongen toch veel minder een probleem, en als dat probleem er is dan ligt dat bij de samenleving en niet de opvoeding.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waarom worden dan alleen Islamitische scholen aangehaald?
Ieder zijn ding hoor, maar als ik hoor wat mijn nichtje allemaal zingt op haar school, een christelijke, ik krijg er de kriebels van.
Of andersom, het wordt wél een succes omdat alleen een groep hoogopgeleide linksgeorienteerde ouders hun kinderen er naar toe sturen, die vanzelfsprekend ook vrij intelligent zijn en het lijkt alsof de school enorm succesvol is qua CITO resultaten enzo, maar dat dit vooral komt doordat er alleen maar slimme kindertjes naar toe gaan en dus niets met lesmethodiek of genderneutraliteit te maken heeft.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Net even op hun site gekeken, ze willen niet over de kinderen praten maar met de kinderen…
Ik geef het project 2 jaar, dan vecht iedereen elkaar de tent uit, zowel de “kindvoogden” en docenten en de kinderen.
Mijn broertje en zijn vrouw, heel erg groen links en heel erg Policor, zwaar atheïstisch. Kinderen naar christelijke scholen, want het onderwijs is daar beter (dat het roomblanke scholen zijn heeft er natuurlijk niets mee te maken)quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:42 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Of andersom, het wordt wél een succes omdat alleen een groep hoogopgeleide linksgeorienteerde ouders hun kinderen er naar toe sturen, die vanzelfsprekend ook vrij intelligent zijn en het lijkt alsof de school enorm succesvol is qua CITO resultaten enzo, maar dat dit vooral komt doordat er alleen maar slimme kindertjes naar toe gaan en dus niets met lesmethodiek of genderneutraliteit te maken heeft.
Dat deden we al sinds de 80s en 90s inderdaad:Yquote:Op woensdag 13 juli 2022 17:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn broertje en zijn vrouw, heel erg groen links en heel erg Policor, zwaar atheïstisch. Kinderen naar christelijke scholen, want het onderwijs is daar beter (dat het roomblanke scholen zijn heeft er natuurlijk niets mee te maken)
Er zijn genoeg scholen waar ik mijn kind niet heen zou brengen, daar kon er nog wel eentje bij.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom mensen zich opwinden om het bestaan van zo'n school. Het enige verontrustende is hooguit dat segregatie erdoor in de hand wordt gewerkt.
Gepokt en gemazeld.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:55 schreef Viv het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd hoe kinderen na 8 jaar van zo'n basisschool komen.
hier een voor de baudet school, lolquote:Op woensdag 13 juli 2022 16:01 schreef BookFreak het volgende:
Dat dit idee zo enorm gek is hoeven we niet uit te leggen meer.
Echter het huidige systeem slaat ook nergens op. Waarom zitten jongens en meiden van dezelfde leeftijd bij elkaar eigenlijk? Het zijn twee totaal verschillende wezens. Meiden zijn zeer snel volwassen terwijl die jongens nog kleuter in hun hoofd zijn. Ook worden die jongens steeds maar verliefd (of afgeleid) op meiden van hun klas (die niet eens omkijken naar die kleuters). Dit zorgt niet voor een optimale leeromgeving als je het mij vraagt.
ze proberen daadwerkelijk iets ten goede te veranderen, ipv een aanpassinkje hier en daar zodat ze ook wat doen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Er zijn genoeg scholen waar ik mijn kind niet heen zou brengen, daar kon er nog wel eentje bij.Dat is dan ook niet waar ik me over 'opwind'.
Waar ik me aan erger, is dat ze:
1) uitdragen dat gender een keuze is, die je op hun school nog even uit mag stellen
2) zaken door elkaar mengen die niets met elkaar te maken hebben (genderstereotypen en transgender zijn)
3) de problematiek aandikken (alsof het vrouwenvoetbal nog moet worden uitgevonden, en alsof jongens op andere scholen niet met poppen spelen)
4) hun oplossingen aandikken (urinoirs en gescheiden kinderwc's zijn toch geen gemeengoed op basisscholen?)
Ik ben overigens wel benieuwd hoe kinderen na 8 jaar van zo'n basisschool komen.
Dit komt echt niet alleen voor in Islamitische landen echter. Een aantal onderzoeken laten ook wel degelijk positieve resultaten zien:quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lijkt er op dat een islamitische school jou wel zou bekoren.
quote:The quantitative data itself "finds positive results are three to four times more likely to be found for single-sex schools than for coeducational schools in the same study for both academic achievement and socio-emotional development," said Cornelius Riordan, one of the directors of the research.[8]
In 2008, the U.S. government sponsored another study, Early Implementation of Public Single-Sex Schools: Perceptions and Characteristics, which listed the benefits of single-sex schools: (1) Decreases distractions in learning, (2) Reduces student behavior problems, (3) Provides more leadership opportunities, (4) Promotes a sense of community among students and staff, (5) Improves student self-esteem, (6) Addresses unique learning styles and interests of boys or girls, (7) Decreases sex bias in teacher-student interactions, (8) Improves student achievement, (9) Decreases the academic problems of low achieving students, (10) Reduces sexual harassment among students, (11) Provides more positive student role models, (12) Allows for more opportunities to provide social and moral guidance, (13) Provides choice in public education.[9]
Ik geloof zelf niet dat de oplossing is om met gelijkgestemden in één school te gaan zitten. Gelukkig leggen ze de lat ook niet hoog voor zichzelf: als er één zaadje geplant wordt, is het al goed.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ze proberen daadwerkelijk iets ten goede te veranderen, ipv een aanpassinkje hier en daar zodat ze ook wat doen.
Identiteitscrisis en depressieve pubersquote:Op woensdag 13 juli 2022 17:55 schreef Viv het volgende:
[..]
Laatst ging iemand in de zara winkel (geloof ik) shirtjes met NASA print van de jongensafdeling hangen op de meisjesafdeling.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik geloof zelf niet dat de oplossing is om met gelijkgestemden in één school te gaan zitten. Gelukkig leggen ze de lat ook niet hoog voor zichzelf: als er één zaadje geplant wordt, is het al goed.![]()
Ik verwacht zelf meer effect van organisaties als Let Toys Be Toys.
Zij proberen o.a. speelgoedwinkels, speelgoedfabrikanten en uitgeverijen ervan te overtuigen om geen speelgoed/boeken/tijdschriften speciaal voor jongens/meisjes meer aan te bieden, om zo genderstereotypen van jongs af aan te doorbreken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.lettoysbetoys.org.uk/
ook zeer nuttig, inderdaad.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:26 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik geloof zelf niet dat de oplossing is om met gelijkgestemden in één school te gaan zitten. Gelukkig leggen ze de lat ook niet hoog voor zichzelf: als er één zaadje geplant wordt, is het al goed.![]()
Ik verwacht zelf meer effect van organisaties als Let Toys Be Toys.
Zij proberen o.a. speelgoedwinkels, speelgoedfabrikanten en uitgeverijen ervan te overtuigen om geen speelgoed/boeken/tijdschriften speciaal voor jongens/meisjes meer aan te bieden, om zo genderstereotypen van jongs af aan te doorbreken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.lettoysbetoys.org.uk/
Dat zal, maar school is dan ook niet alleen maar bedoeld als cijferfabriek.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit komt echt niet alleen voor in Islamitische landen echter. Een aantal onderzoeken laten ook wel degelijk positieve resultaten zien:
[..]
Dus het gaat een elitaire witte school worden? Ja daar zal wel vraag naar zijn in Nijmegen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:42 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Of andersom, het wordt wél een succes omdat alleen een groep hoogopgeleide linksgeorienteerde ouders hun kinderen er naar toe sturen, die vanzelfsprekend ook vrij intelligent zijn en het lijkt alsof de school enorm succesvol is qua CITO resultaten enzo, maar dat dit vooral komt doordat er alleen maar slimme kindertjes naar toe gaan en dus niets met lesmethodiek of genderneutraliteit te maken heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |