Ik heb als stelregel dat ik iedereen die mij tutoyeert, ik die persoon ook tutoyeer. En mensen die ik dagelijks zie op mijn werk die tutoyeer ik sowieso omdat ik het onzin vind mensen die ik vaker zie dan mijn vriendin met u aan te spreken.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind het niet extreem om de juf of meester bij de voornaam aan te spreken. Dergelijke uitingen van respect zijn enorm aan het vervagen in de Nederlandse maatschappij.
Ik zie het op mijn werk: iedereen spreekt onze senior vice-president aan bij zijn voornaam. Ik zie het in het gezinsleven: oma wordt niet meer met u aangesproken. Ik zie het op straat: tutoyeren is de norm. De aanspreekvormen veranderen gewoon, ik zie dat niet als gebrek aan respect.
Alle scholen werken met CITO, cijfers en een bindend schooladvies. Op je 10e wordt je maximale potentie al aardig vastgelegd, terwijl veel kinderen gewoon niet gedijen in zo'n systeem.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Denk dat dat vooral aan de school ligt en niet zozeer aan het concept school.
Ik heb veel meer moeite met het feit dat alle leerlingen nog steeds Frans krijgen. Wat al lang geen wereldtaal meer is en waar je ook echt geen fluit aan hebt.
De Russenquote:Op woensdag 13 juli 2022 11:11 schreef Micson het volgende:
Wie zal er in de loopgraven van de Grebbelinie plaatsnemen als de Russen aan de poort staan? Jongens in jurken die alleen zittend kunnen plassen? Als ze dit in het loopgraaf doen, zullen de infecties welig tieren.
Dit dus inderdaad. Vroeger waren zulke dingen ook heel normaal. Je hebt gewoon 'jongensachtige' meisjes en 'meisjesachtige' jongens. Binnen het geslacht zelf kunnen prima bepaalde gedragsafwijkingen zijn. Het probleem alleen is dat tegenwoordig wordt dit geregeld direct vertaald naar transgenderisme. En dat is erg zorgwekkend als het gaat om jonge kinderen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dochter is al ik denk zo vanaf haar geboorte meer jongen dan meisje. Dat uit zich in een hele hoop dingen: kleding, lievelingskleur en hobbies vooral. In een videogame wilt ze altijd een jongen zijn. Als je zulke kinderen zichzelf laat zijn is er helemaal niet zo'n school nodig. Ze weten dat het ok is om zo te zijn.
Overigens denk ik niet dat ze een transgender is.
Het zou denk ik goed zijn om wat minder OneWorld te lezen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:00 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Zucht....Waarom noem je dit woke? Woke is als je wilt dat mensen gelijke rechten hebben. Dat man en vrouw gelijk zijn, alsmede wit en gekleurd. Niks mis mee dus, behalve voor enkele witte mannen die graag hebben dat we nog in de jaren 50 leven...
Tevens denk ik niet dat witte, heteroseksuele mannetjes kunnen beslissen dat er geen taboe rond transgenderisme zou bestaan. Dat is een beetje als witte mannetjes die beslissen "er is geen racisme in Nederland"..
Of we dit bij kinderen moeten doen is een goede vraag. Ik denk eerder gewoon een opvoeding van "je mag er zijn" in plaats van zo overduidelijk kinderen ergens in duwen. Vooral als je het als een van de weinige scholen doet, maar kinderen hebben ook nog hun sport, hun hobby's etc. Je gaat nu kinderen krijgen met gespleten persoonlijkheden.
Vertel eens even, waar ligt hier de vergelijking met een genderneutrale school?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zijn de boosjes hier ook zo boos over zwaar gristenlijke scholen?
Dit is een vreemde post. Afgaande op dit topic ben jij het namelijk vooral zelf die erg boos en gefrustreerd lijkt te zijn. Hoe komt dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:32 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga er op voorhand vanuit dat jij meer weet dan ik..![]()
Echt, de boosjes worden allengs gekker en gekker.
Mijn nichtje speelt ook met autootjes gewoon omdat ze heeft uitgevogeld dat dat autootje favoriet bij d'r broer is. Al denk ik niet dat 6 minners bezig zijn met jongen of meisje zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:32 schreef Yesse het volgende:
[..]
Hoeveel jongens mogen er in een jurkje of met een barbie naar school zonder dat andere ouders daar commentaar op hebben (wat vaak leidt tot dat hun kinderen hetzelfde gedachtengoed hebben)?
Overigens is het onzin om te denken dat die gendernormen er niet meer zijn. Ik kreeg 2 maanden terug nog de opmerking van mijn schoonouders "dat ze de lego en de auto's niet weg hoeven te doen" nu blijkt dat we een jongen verwachten. Terwijl ik zelf als kind heel veel lego, auto'tjes en garages heb gehad.
[..]
Dit is wat ik bedoel: ook jij neemt dingen nu weer in het extreme. Sinds wanneer hebben we het hier over het aanpraten of zelfs hormoontherapie gebruiken? Ik had het over wc's, speelgoed en kinderen "kinderen" noemen. Ik geef zelfs nota bene aan in mijn eerste zin dat ik vind dat mensen het vaak zo snel in het extreme trekken als het gaat om genderneutraliteit.
Ik zou haar toch maar eens voorstellen om een transitie aan te gaan. Anders ben je heel fout bezig.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mijn nichtje speelt ook met autootjes gewoon omdat ze heeft uitgevogeld dat dat autootje favoriet bij d'r broer is. Al denk ik niet dat 6 minners bezig zijn met jongen of meisje zijn.
er wordt niks vertaald naar transgederisme (wat de fk dat ook moge wezen..)quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
Dit dus inderdaad. Vroeger waren zulke dingen ook heel normaal. Je hebt gewoon 'jongensachtige' meisjes en 'meisjesachtige' jongens. Binnen het geslacht zelf kunnen prima bepaalde gedragsafwijkingen zijn. Het probleem alleen is dat tegenwoordig wordt dit geregeld direct vertaald naar transgenderisme. En dat is erg zorgwekkend als het gaat om jonge kinderen.
[..]
er worden vast lessen aan besteed. anders heeft het niet zoveel zin, ik kan me namelijk voorstelen dat de grootste dwang gewoon van de kinderen zelf kan komen. als die aparte kinderen gaan pesten, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:56 schreef ZarB het volgende:
Wel props voor de daadkracht. Kind komt met (waarschijnlijk gepapegaaid) vraagje aankakken en ma vergroot dit volledig uit en richt een eigen school op.
Behalve de gedeelde plee zie ik trouwens niet eens echt verschil. Overigens waren de kleuterplees op mijn basisschool ook gewoon gedeeld dacht ik.
Omdat het cultuur communisten zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:06 schreef Smart_ass het volgende:
Als Bart zich identificeert als man, daar niet aan twijfelt en geen problemen mee heeft, waarom zou hij dan geen Meester Bart genoemd mogen worden?
Kinderen worden volgens mij wat dat betreft op school al in hun waarde gelaten, dus waarom uitvergroten?quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
er wordt niks vertaald naar transgederisme (wat de fk dat ook moge wezen..)
kinderen mogen gewoon zichzelf zijn, dus ook meisjesachtig als je jongen bent en andersom. dus wat is het probleem. lijkt me prima om ze niet in een rol te dwingen. als je praat met werkelijk transgender mensen, volwassenen, hadden ze daar juist hun hele leven erg last van, dat dwingen, en constant voelen dat je niet normaal bent. dat probeert deze school, misschien wat klunzig, op te lossen.
dit.. en daarnaast ben je ook weer heel hip.. kun je op het schoolplein lekker kletsen met non-binairos met een groen pittig kapselquote:Op woensdag 13 juli 2022 12:51 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik zou haar toch maar eens voorstellen om een transitie aan te gaan. Anders ben je heel fout bezig.
als ze het allemaal al doen op jouw school, waarom is deze dan raar?quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kinderen worden volgens mij wat dat betreft op school al in hun waarde gelaten, dus waarom uitvergroten?
Geen enkele leerkracht heeft tegen mijn dochter gezegd dat het eens tijd wordt voor een jurk of rok. Met gym (middenbouw) hebben jongens en meisjes één kleedkamer. Ik hoop wel dat in de bovenbouw verandert maar soit. Met gym doen jongens en meisjes ook hetzelfde, waaronder voetbal. In groep één en twee waren er ook jongens die in het keukentje speelde etc.
Deze directrice wil echt niks nieuws doen. Het bestaat allemaal al. Ze slaat wat mij betreft alleen nogal door.
Omdat deze vrouw doorslaat met haar gendergedoe. Je moet kinderen helemaal niet lastigvallen hiermee en vooral geen nadruk op sommige dingen leggen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als ze het allemaal al doen op jouw school, waarom is deze dan raar?
ik weet niet in hoeverre ze de kinderen ermee lastig valt. het klinkt alsof ze gewoon een bepaalde openheid biedt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Omdat deze vrouw doorslaat met haar gendergedoe. Je moet kinderen helemaal niet lastigvallen hiermee.
Er wordt helemaal niemand in een rol gedwongen. Ik geef in mijn post juist ook aan dat binnen het geslacht gedragsafwijkingen mogelijk moeten zijn. Jongetjes mogen met poppen spelen en meisjes moeten in bomenen kunnen klimmen of voetballen. Dit is ook niets nieuws, dat was ook al zo toen ik twintig jaar geleden op de basisschool zat. Daar heb je echt geen 'genderneutrale school' voor nodig hoor.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
er wordt niks vertaald naar transgederisme (wat de fk dat ook moge wezen..)
kinderen mogen gewoon zichzelf zijn, dus ook meisjesachtig als je jongen bent en andersom. dus wat is het probleem. lijkt me prima om ze niet in een rol te dwingen. als je praat met werkelijk transgender mensen, volwassenen, hadden ze daar juist hun hele leven erg last van, dat dwingen, en constant voelen dat je niet normaal bent. dat probeert deze school, misschien wat klunzig, op te lossen.
Deze waanzin. Islamtische scholen zijn op zich geen groot probleem.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:26 schreef BMW1993 het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind, Islamitische scholen, of deze waanzin.
Beide mag van mij lekker wegblijven eigenlijk, laat het lekker openbaar onderwijs blijven, waar ze je niet hersenspoelen op jonge leeftijd..
Zolang ze niet gefinancierd worden door het orthodoxe Saudi Arabië, en de leraren gematigd zijn in hun opvattingen niet.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze waanzin. Islamtische scholen zijn op zich geen groot probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |