abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juli 2022 @ 22:20:47 #151
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205322348
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:16 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Dan vraag ik mij af of die kinderen daar geen problemen mee hebben omdat ze zo zijn opgevoed door hun ouders? Want in mijn tijd op school kon je echt beter geen lesbie zijn of homo of transgender.. Juist kinderen kunnen extreem moeilijk doen over mensen die "anders" zijn..

Als je op de middelbare school een pigachu tas had werd je al gepest.
Ze zijn niet anders, das al denkfout nummer 1. Het zijn gewoon kinderen die moeten leren, luisteren en spelen. En of ze dat nu doen in een rokje of een broek, met lang haar of kort.

En natuurlijk is het belangrijk een goede docent te hebben.
pi_205322409
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ze zijn niet anders, das al denkfout nummer 1. Het zijn gewoon kinderen die moeten leren, luisteren en spelen. En of ze dat nu doen in een rokje of een broek, met lang haar of kort.

Ben je echt zo naief?

Kinderen hebben echt wel een narratief over wat normaal is en wat niet. Waarom denk je dan dat kinderen pesten en gepest worden? Heb je een bril, dan ben je anders. Heb je een beugel, dan ben je anders. Ben je groot, dan ben je anders. Ben je klein? Dan ben je anders..

Dus dat kinderen vandaag de dag gewoon accepteren dat twee meisjes verkering hebben, dat lijkt me wishfull thinking. Misschien zijn ze eerst wel gepest en toen zijn de pesters door de juffrouw/meester aangesproken?
pi_205322424
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja dat kan prima op een normale school.
Wat denk je dat zo’n doorgeschoten directrice gaat doen met die kinderen? Praten over transdingen, vaak ook.
Terwijl het louter moet gaan om rekenen taal blijheid spel.
Vakman pur sang
  dinsdag 12 juli 2022 @ 22:29:20 #154
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205322480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:24 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Ben je echt zo naief?

Kinderen hebben echt wel een narratief over wat normaal is en wat niet. Waarom denk je dan dat kinderen pesten en gepest worden? Heb je een bril, dan ben je anders. Heb je een beugel, dan ben je anders. Ben je groot, dan ben je anders. Ben je klein? Dan ben je anders..

Dus dat kinderen vandaag de dag gewoon accepteren dat twee meisjes verkering hebben, dat lijkt me wishfull thinking. Misschien zijn ze eerst wel gepest en toen zijn de pesters door de juffrouw/meester aangesproken?
Anders dan wat?

Wanneer ben jij voor het laatst op een schoolplein geweest? Het zijn allemaal unicefklassen tegenwoordig.
De tijd van twintig blanke kaaskoppen is wel voorbij. Wie is hier nu naïef?
pi_205322543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:

Wanneer ben jij voor het laatst op een schoolplein geweest? Het zijn allemaal unicefklassen tegenwoordig.
En jij denkt dat Mohammed, Fatimah of Nur naar een genderneutrale school gaan?
afspraak tandarts verzetten
pi_205322563
quote:

Je doet net alsof kinderen niet meer gepest worden vandaag de dag.
pi_205322571
Boeiend mijn kinderen gaan hier niet naar toe.

Niet dat ik kinderen wil, maar soit.
pi_205322718
quote:

[..]
Anders dan wat?

Hoe 20? 28/30 hier bij ons.
Wel roomblank op eentje na die tot verveling van alle moeders halal moet eten bij tractaties.
Vakman pur sang
  dinsdag 12 juli 2022 @ 23:47:58 #159
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205323115
:')
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:00:45 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205323167
The fuck...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205323207
Alles genderneutraal en waar kleden de kinderen zich om voor gym of zwemles? Neem aan dat dat ook in 1 ruimte gebeurt?
pi_205323241
Het westen wordt uitgelachen door de rest van de wereld.
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:25:23 #163
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205323244
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:34 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
En jij denkt dat Mohammed, Fatimah of Nur naar een genderneutrale school gaan?
Nee joh, die gaan lekker naar de openbare school, hebben ze daar ook in Lent. Ook zoiets mafs, vroeger was dat Lent, leuk dorp boven Nijmegen. Nu heet dat Nijmegen Noord.

Dit “project” loopt fout op hygiëne en ruzie tussen kr, mr, kr en directie. Kindvoogd-raad en kinderen-raad, zelfs voor de or moeten ze wat nieuws verzinnen. Ouderraad mag niet, dat kwetst niet biologische ouders.
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:44:07 #164
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205323276
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:36 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Je doet net alsof kinderen niet meer gepest worden vandaag de dag.
Kinderen worden zeker gepest, begrijp me niet verkeerd. Maar dat is niet alleen om uiterlijk, ook om afgunst. Ik haat kinderfeestjes, jij wel en jij niet want mijn ouders zeggen dat er maar vier mogen komen en die bepalen wie… en wat we doen.

Ik ben van mening dat elk kind elk jaar drie kinderfeesten moet hebben, en uitnodigingen.
Ik heb mijn eigen dochter in de kleuterklas de uitnodigingen zien uitdelen, en die koppies gezien van de kinderen die er geen kregen.

Dat was voor mij de drijfveer om de speeltuin in Rotterdam nieuw leven in te blazen en om met drie ouders ervoor te zorgen dat in ieder geval elk kind drie verjaardagsfeesten te geven, en dat doen we hier ook. Volgende week weer camping in de tuin met 15 kids. Vieren we een feestje van een meisje die voor het eerst haar kinderfeest gaat vieren. Het kind wordt elf… Want dat kon eerder niet vanwege geld en ruimte.

Enfin, prima zo’n school maar ze snappen er geen reet van. Gaat fout op die toiletten denk ik. Dat gaat echt vies worden.
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:49:22 #165
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205323286
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoe 20? 28/30 hier bij ons.
Wel roomblank op eentje na die tot verveling van alle moeders halal moet eten bij tractaties.
Vind je dat vervelend? Halal frikandellen kosten wat meer, had er ook een op het feestje vorige week. Moest die frikandel niet want hij vertrouwde de boel niet, hup doos erbij en bij de bbq laten zien dat die frikandel van hem apart lag van de rest. Is toch geen moeite of discussie waard…

Hij blij, zijn ouders blij en nu geven ze kookworkshops op school.
Klaar doel bereikt.
  woensdag 13 juli 2022 @ 01:10:17 #166
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205323305
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:23 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
[..]
Sorry hoor, maar de bron die ik aan Etto heb gegeven suggereert dat de hersenen van transgenders wel degelijk overeenkomt met de hersenen van de mensen waar zij zich mee identificeren.
Hoe kan dat als wetenschappers claimen dat er geen verschil is tussen mannen- en vrouwenhersenen?

"conclusive findings about sex-linked brain differences have failed to materialize"
https://www.nature.com/articles/d41586-019-00677-x

Wel bijzonder, dezelfde progressieve wetenschappers proberen aan de ene kant te claimen dat er geen verschil is tussen mannen- en vrouwenhersenen, en dat verschillen die er zijn komen door onze 'gendered world', maar tegelijkertijd proberen ze te claimen dat transgenders geboren zijn met de hersenen 'van het andere geslacht'.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_205323310
Even stukje uit de OP gequote puur over de ophef rondom de wc:
,,Op onze wc’s hangen gewoon géén bordjes aan de muur. Ze zijn dus niet alleen voor jongens of meisjes, maar voor iedereen.” De wc-hokjes hebben bovendien alleen een normaal toilet. Prévoo, glimlachend: ,,Ja, als we er plasbakken zouden ophangen zou het niet meer genderneutraal zijn, hè. Jongetjes kunnen ook zitten.

Sorry, heb niet alle posts gelezen, maar dit is toch in ieder huishouden zo dat je geen plasbak hebt en een jongetje zou moeten zitten of de wc-bril omhoog doet en staand plast. Dus waarom daar nou zo'n ophef over is.

En dan wordt er over extremistisch gesproken in de OP. Ik maak me meer zorgen over andere extremistische denkbeelden eerlijk gezegd. Zolang je kinderen maar niets gaat opdringen.
  woensdag 13 juli 2022 @ 01:21:34 #168
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205323315
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 01:14 schreef -Shii- het volgende:
,,Op onze wc’s hangen gewoon géén bordjes aan de muur. Ze zijn dus niet alleen voor jongens of meisjes, maar voor iedereen.” De wc-hokjes hebben bovendien alleen een normaal toilet. Prévoo, glimlachend: ,,Ja, als we er plasbakken zouden ophangen zou het niet meer genderneutraal zijn, hè. Jongetjes kunnen ook zitten.

Sorry, heb niet alle posts gelezen, maar dit is toch in ieder huishouden zo dat je geen plasbak hebt en een jongetje zou moeten zitten of de wc-bril omhoog doet en staand plast. Dus waarom daar nou zo'n ophef over is.

En dan wordt er over extremistisch gesproken in de OP. Ik maak me meer zorgen over andere extremistische denkbeelden eerlijk gezegd. Zolang je kinderen maar niets gaat opdringen.
Eens.
pi_205323329
Ze hebben dus gemeenschappelijke toiletten (volgens mij hadden wij dat vroeger op de basisschool ook trouwens, maar ik kan me vergissen), ze zeggen "kinderen" ipv "jongens" en "meisjes", gebruiken geen juffrouw en/of meester en ze pushen jongens de bouwhoek niet in en meisjes de poppenhoek niet in.

Ik vind dit allemaal weinig spannend eerlijk gezegd.

quote:
,,Wat we dus absoluut niet willen”, zegt Prévoo, ,,is dat kinderen zich gaan afvragen of ze wel van voetbal mogen houden, omdat ze als meisje geboren zijn.” Een vraag die ze zelf wél kreeg, van haar transgender dochter.
Dit klinkt mij eerlijk gezegd ook een beetje overdreven in de oren. Er zitten zoveel meisjes op voetbal en jongens op ballet, daar wordt al 20 jaar niet meer moeilijk over gedaan.
  woensdag 13 juli 2022 @ 02:08:05 #170
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205323340
Enkel de OP gelezen, maar zolang het niet te overdreven gedaan wordt zit er wel wat in.

Toen mijn zoon nog op de basis school zat ben ik bv een keer op het matje geroepen omdat hij (hij was 5) wat kleuren in zijn haar had. Ik had van die tijdelijke haar kleuren en dat vind hij gewoon leuk. Daar zat niks aan een meisje willen zijn ofzo in, maar omdat hij een jongen was werd het als niet ok gezien.
Zo werd er ook moeilijk gedaan over een ander jongetje dat nagellak op had. Allemaal verschillende kleurtjes en glittertjes, gewoon omdat het vrolijk en leuk was.

Zo zie ik ook bij mijn kleine neefjes dat er toch wat druk is om ‘jongens dingen’ te doen.
Maar ik vind het niet goed als het vanuit een kies voor gender gedachte gaat, alsof die kleurtjes, of willen voetballen betekend dat het kind twijfelt aan gender. Ik zou juist graag zien dat er wat minder focus op gender (twijfel) ligt en wat meer op het is gewoon ok om iets leuk te vinden.

Zelf hield ik als kind veel van voetballen, bomen klimmen, hutten bouwen e.d.. ik heb nooit getwijfeld aan mijn gender, was een meisje, ben een vrouw. Dat deed daar niets aan af, ik was een meisje die dat leuk vond.
Gelukkig was ik gezegend met goede ouders, die me niet dwongen me anders te gedragen, maar ook niet dachten dat ik me niet goed voelde bij wat ik was. Ik had het niet nodig om het genoemd te worden, of dat er gezegd werd dat ik me een jongen mocht voelen.

Dat zogenaamde gender neutraal is te vaak helemaal niet neutraal. Is net zo verstikkend als het hokjesdenken. Is eigenlijk meer een andere manier van hetzelfde hokjesdenken. Een andere benadering van hetzelfde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205323341
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 01:48 schreef Smart_ass het volgende:
Ze hebben dus gemeenschappelijke toiletten (volgens mij hadden wij dat vroeger op de basisschool ook trouwens, maar ik kan me vergissen), ze zeggen "kinderen" ipv "jongens" en "meisjes", gebruiken geen juffrouw en/of meester en ze pushen jongens de bouwhoek niet in en meisjes de poppenhoek niet in.

Ik vind dit allemaal weinig spannend eerlijk gezegd.
[..]
Dit klinkt mij eerlijk gezegd ook een beetje overdreven in de oren. Er zitten zoveel meisjes op voetbal en jongens op ballet, daar wordt al 20 jaar niet meer moeilijk over gedaan.
Sterker nog, ik zat op voetbal zo'n 40 jaar geleden. Dat was toen nog niet zo ingeburgerd als nu, maar toch wel geaccepteerd. Jongens op ballet is denk ik toch wat anders wat acceptatie betreft. Maar dat is puur mijn gevoel, dus ik weet niet of het daadwerkelijk zo is.
pi_205323350
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 02:08 schreef -Shii- het volgende:

[..]
Sterker nog, ik zat op voetbal zo'n 40 jaar geleden. Dat was toen nog niet zo ingeburgerd als nu, maar toch wel geaccepteerd. Jongens op ballet is denk ik toch wat anders wat acceptatie betreft. Maar dat is puur mijn gevoel, dus ik weet niet of het daadwerkelijk zo is.
Ik zat 20 jaar geleden ook op voetbal en daar werd echt niet van opgekeken, dus ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat nu wel nog het geval zou zijn. Jongens op ballet misschien wel eerder inderdaad, maar zelfs dat is tegenwoordig ook niet echt een unicum meer.
Het lijkt mij uberhaupt een goede zaak dat kinderen kunnen spelen met speelgoed waarmee ze willen spelen, zich kunnen kleden zoals ze willen kleden, etc. Voor mijn gevoel heeft dit allemaal niet per se te maken met genderneutraal zijn, maar met gewoon een open mindset hebben.
pi_205323358
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 02:33 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ik zat 20 jaar geleden ook op voetbal en daar werd echt niet van opgekeken, dus ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat nu wel nog het geval zou zijn. Jongens op ballet misschien wel eerder inderdaad, maar zelfs dat is tegenwoordig ook niet echt een unicum meer.
Het lijkt mij uberhaupt een goede zaak dat kinderen kunnen spelen met speelgoed waarmee ze willen spelen, zich kunnen kleden zoals ze willen kleden, etc. Voor mijn gevoel heeft dit allemaal niet per se te maken met genderneutraal zijn, maar met gewoon een open mindset hebben.
Je hebt helemaal gelijk. Al dit geneuzel over 'gender' komt overwaaien uit de VS, waar die acceptatie een heel stuk minder is. Dus krijg je de ironische situatie waar mensen die plegen te vechten voor gendergelijkheid zich juist enorm vastklampen aan die stereotypen. Terwijl de maatschappij hier dat al gedeeltelijk losgelaten heeft.
pi_205323457

Ze doen maar hoor, lig er verder niet wakker van maar wat een treurnis...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 13 juli 2022 @ 07:03:39 #175
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205323467
Leuk voor ze. Maar ik zou mijn kinderen nooit op zo'n sociaal experiment zetten natuurlijk.
Graag op anoniem
  Redactie Sport woensdag 13 juli 2022 @ 07:06:12 #176
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205323474
Mag zij doen.

Ik hoop wel dat ouders verstandig zijn en hun kinderen er niet heen sturen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 13 juli 2022 @ 07:28:28 #177
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_205323511
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 01:14 schreef -Shii- het volgende:

Dit inderdaad. De saaie gemiddelde basisschool waar onze kinderen heen gaan hebben ook geen aparte jongens/meisjes wc, en iedereen mag spelen met de poppen en blokken wat 'ie wil. Het enige waar deze basisschool zich van onderscheidt is dat ze geen meester of juf voor de naam van de leerkracht mogen zeggen, wat extremistisch...
pi_205323516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 07:28 schreef Yozzz het volgende:

[..]
Dit inderdaad. De saaie gemiddelde basisschool waar onze kinderen heen gaan hebben ook geen aparte jongens/meisjes wc, en iedereen mag spelen met de poppen en blokken wat 'ie wil. Het enige waar deze basisschool zich van onderscheidt is dat ze geen meester of juf voor de naam van de leerkracht mogen zeggen, wat extremistisch...
Het is niet extremistisch maar wat is er precies mis met juf of meester zeggen, en waarom zou je niet gewoon een man of vrouw bordje hebben bij de wc’s?
pi_205323527
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 07:28 schreef Yozzz het volgende:

[..]
Het extremisme zit hem er vooral in dat ze kinderen opdringen dat je kunt kiezen of je een jongen of een meisje bent. En dat is simpelweg niet waar en een recept voor verwarde kinderen met een identiteitscrisis.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205323568
Ach wat leuk zo'n school die niet toestaat dat jongens en meisjes zichzelf mogen zijn.
Corporate translator
  woensdag 13 juli 2022 @ 07:44:13 #181
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_205323581
Kap nou toch eens met die genderneutrale onzin
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_205323587
De leraren zien er iets anders uit,
Vakman pur sang
  woensdag 13 juli 2022 @ 07:49:51 #183
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205323609
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:16 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Dan vraag ik mij af of die kinderen daar geen problemen mee hebben omdat ze zo zijn opgevoed door hun ouders? Want in mijn tijd op school kon je echt beter geen lesbie zijn of homo of transgender.. Juist kinderen kunnen extreem moeilijk doen over mensen die "anders" zijn..

Als je op de middelbare school een pigachu tas had werd je al gepest.
Ontkennen dat kinderen hard als staal zijn tegen elkaar zal ik niet doen. Echter als jij in de tijd leefde van Pigachu op de middelbare is de rest van je verhaal gewoon ongeloofwaardig. Of het moet zijn dat je op de biblebelt of niet in Nederland woonde. Of gewoon nog heel jong zijn. Zeg maar onder de 10, dan is alles met seksualiteit raar. Ook hetero.

Sinds René Klein (1992) maar ook zeker daarvoor al is het zijn van homo, lesbisch etc juist in Nederland geen punt. Juist Nederland stond bekend om zijn tolerante houding ten opzichte van andersdenkenden en alles moet kunnen mentaliteit. Op vrijwillige basis. Zo tussen 1994 en laten we zeggen 2004 (de tijd van Pigachu tassen op de middelbare, maar ook het in 2001 als eerste (?) land ter wereld toegestane homohuwelijk) was dat op het hoogtepunt. Zelfs seks met dieren (pas verboden in 2010) en porno van 16 jarigen was 'gewoon' (sinds 2002 is die grens verhoogd). Dus kom hier niet net doen alsof Nederland een aartsconservatief land is of was in die tijd omdat jij, net als elke puber overal ter wereld, in een kwetsbare leeftijd op zoek was naar je identiteit.

De bestialiteit en kinderporno daargelaten: dat hele onschuldige, blije en tolerante gebeuren is en wordt nu compleet afgebroken onder de druk van extreme progressievelingen. Die met het mes op de keel àlles verplicht tolerant maakt. Je moet elke stroming of vorm seksualiteit accepteren. De hele vrijwilligheid en dat ontspannen blije is er af. Het paradoxale is: mensen die anders denken worden buitenspel geplaatst of erger. Er is geen ruimte meer voor hij/zij die een wat conservatievere insteek heeft. Weg met die mensen. Gedegen wetenschappelijk onderzoek of andere feitelijkheden die maar op iets of wat van een andere richting wijst moet worden weggepoetst. En de in jouw woorden 'witte mannetjes' moeten al helemaal hun bek houden. Want de sneeuwvlokjes zochten naar hun identiteit ooit. En dat was de schuld van iedereen, behalve die persoon zelf. Bedankt woke.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rode_Wijn op 13-07-2022 08:07:30 ]
pi_205323631
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Die directrice is compleet loco joh.

'Ja, als we er plasbakken zouden ophangen zou het niet meer genderneu­traal zijn, hè. Jongetjes kunnen ook zitten'

8)7
Meisjes kunnen ook staan
pi_205323645
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:15 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat transgenders hun hersenen hetzelfde zijn als de hersenen van het geslacht waar zij zich mee identificeren. Dus waar zit precies de tegenstrijdigheid?
:') definieer 'hetzelfde'
  woensdag 13 juli 2022 @ 08:06:42 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205323681
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:21 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Ben benieuwd hoe veel ouders hun kinderen aan een dergelijk sociaal experiment willen laten deelnemen.
Ik zou er persoonlijk geen enkel probleem mee hebben om m'n zoontje naar een school te sturen met genderneutrale toiletten en de vrijheid om te spelen met poppen én autootjes.

Maar wat mij betreft wel bijzaak, ik zou niet speciaal voor een genderneutrale school kiezen. Ook hoeft het wat mij betreft niet verder te gaan dan genderneutrale toiletten en actief uitdragen dat je mag spelen met wat je zelf leuk vindt, en dat niet-hetero zijn ook prima is. Ik vind het veel belangrijker om welk soort onderwijs het gaat: Dalton, Jenaplan, Montessori, Vrije School lijkt me veel bepalender dan genderneutrale toiletten.
Resistance is futile.
  woensdag 13 juli 2022 @ 08:15:12 #187
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205323731
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2022 08:06 schreef Seven. het volgende:

[..]
en de vrijheid om te spelen met poppen én autootjes.

Volgens mij hebben de meeste scholen die vrijheid wel.
Graag op anoniem
  woensdag 13 juli 2022 @ 08:15:46 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205323738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:28 schreef roos94 het volgende:
Transgenders/non binair is hoeveel van de bevolking? 2% ofzo? Dus 98% moet zich aanpassen aan die hele kleine groep?
In Zweden zijn genderneutrale toiletten al decennia de normaalste zaak van de wereld ^O^ . Gaat niet om transgenders maar hun bouwprincipes volgens mij, je ziet daar in de regel alleen maar een hokjes met eigen spiegel en wasbak, in plaats van die goedkope hokjes met schaamschotten in 1 ruimte voor mannen en 1 ruimte voor vrouwen.

Het feit dat we er in andere landen heren en damestoiletten van hebben gemaakt, zorgt dus in de huidige tijdsgeest ook voor een bepaalde druk. Ik snap wel dat transgenders zich hierop buitengesloten voelen. In Zweden zal het wel niet echt een ding zijn.
Resistance is futile.
  Redactie Sport woensdag 13 juli 2022 @ 08:16:50 #189
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205323745
Pigachu _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 13 juli 2022 @ 08:18:54 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205323753
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 08:15 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Volgens mij hebben de meeste scholen die vrijheid wel.
Denk ik ook. Ik ben wel voor genderneutrale toiletten en leerkrachten bij voornaam noemen vind ik geen probleem. Verder lijkt het me goed om kinderen ook op school acceptatie mee te geven.

Ik geloof niet dat kinderen daar transgender door worden. En mijn zoon laat tot dusver een buitengewone interesse zien in alles met wielen. Maar hey ho, you never know. Als hij in jurkjes naar school wil en daar dan met open armen ontvangen wordt: prima.

Dus ik zie het probleem niet zo met deze school.
Resistance is futile.
  woensdag 13 juli 2022 @ 08:25:24 #191
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205323784
Kinderen worden helemaal niet gedwongen om een keus te maken, ze worden -uitzonderingen daar gelaten -geboren als jongen of als meisje. Wat is dat dus nu weer voor een onzin. Dan zou een kind dus ook kunnen kiezen om geen mens maar b.v. een aapje te zijn ? Lekker bloot lopen en natuurlijk niet naar school hoeven ? :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Manager PR/Moderator woensdag 13 juli 2022 @ 08:43:37 #192
269689 crew  Viv
pi_205323880
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 21:54 schreef Ceviche het volgende:
Maar wat is er mis met genderneutrale toiletten?

Eindelijk klaar met wachten omdat jouw wc bezet is maar er aan de andere kant vrije toiletten zijn waar je niet in mag.
Op mijn werk werken op een normale dag meer dan 15 vrouwen en 2 mannen. En maar wachten op een vrij toilet :')
Er is niks mis met genderneutrale toiletten.

Net zoals dat er niks mis is met het aanbieden van alle soorten speelgoed en sport aan alle kinderen, en uitdragen dat hun gender/geslacht niet bepaalt welk beroep zij straks kunnen uitoefenen.

Waar wél wat mis mee is, is doen alsof gender een keuze is. Het lijkt me vreselijk als je het gevoel hebt dat jouw lichaam niet jouw lichaam is, dat er iets niet klopt. Dat is geen keuze, maar een constatering. Net zoals homoseksualiteit geen keuze is.

En waar óók wat mis mee is, is meisjes die niet aan de clichés voldoen van roze, glitter, regenbogen, jurkjes, nagellak, eenhoorns, prinsessen en ballet het idee geven dat ze misschien geen meisje zijn, maar een jongen of non-binair. Vice versa voor jongens die niet van voetbal, blauw, stoeien, dinosaurussen, in bomen klimmen en auto's houden.

Vroeger had je meisje-meisjes (die wel aan de clichés voldeden), tomboys (meisjes die zich 'jongensachtig' gedroegen), en de rest was gewoon een meisje. Op geen moment stond hun gender ter discussie, sterker nog, als kind wist je niet eens dat je een gender had. :D

Laat kinderen gewoon kinderen zijn.

Lang niet iedere jongen met nagellak zit in het verkeerde lichaam. Laat ze dat uitvogelen op hun eigen tempo, en zorg dat ze goed geholpen en ondersteund worden als het inderdaad zo is.

On-topic: ik denk dat een school als deze meer kans van slagen heeft in Amsterdam dan in Nijmegen, maar ik ben benieuwd. :)
  woensdag 13 juli 2022 @ 09:04:00 #193
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_205324014
Ik ben voor genderneutraliteit op basisscholen. Ik denk alleen dat men vaak veel te ver doorschiet in de vaagheid en extremiteit. De basis van dit voorstel is op zich helemaal niet raar als je alleen de feiten pakt:

• Kinderen worden kinderen genoemd: dat zijn ze ook dus waarom zou je daar een probleem mee hebben?

• Genderneutrale wc's: een urinoir is alleen handig voor ruimtegebrek, je kunt prima zoals thuis met de bril omhoog plassen (waar de wc's ook genderneutraal zijn)

• Leraren worden aangesproken met hun naam. Voor mij niet per se nodig maar ik zou er ook geen problemen mee hebben, ik noemde mijn juffen ook wel eens per ongeluk mama en daar luisterden ze dan ook naar :')

• Speelgoed is voor iedereen. Iets wat voor mij sowieso wel wat normaler mag worden. Waarom zou je überhaupt speelgoed in roze/blauw of specifiek voor 1 gender maken? (behalve het verdienmodel) Het speelgoed heeft geen magie waardoor kinderen opeens LGTBQI+ opgroeien ofzo.

Ik vind overigens ook dat een hoop mensen eens moeten stoppen met zichzelf druk maken over het feit dat iemand anders zich op een andere manier wil uiten dan zij gewend zijn. So fucking what als je i.p.v. zij voortaan hij of hen moet zeggen. Het is niet alsof het op jou afstraalt ofzo.
Fuck the EBU
  woensdag 13 juli 2022 @ 09:18:22 #194
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205324120
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 08:43 schreef Viv het volgende:

[..]
Er is niks mis met genderneutrale toiletten.

Net zoals dat er niks mis is met het aanbieden van alle soorten speelgoed en sport aan alle kinderen, en uitdragen dat hun gender/geslacht niet bepaalt welk beroep zij straks kunnen uitoefenen.

Waar wél wat mis mee is, is doen alsof gender een keuze is. Het lijkt me vreselijk als je het gevoel hebt dat jouw lichaam niet jouw lichaam is, dat er iets niet klopt. Dat is geen keuze, maar een constatering. Net zoals homoseksualiteit geen keuze is.

En waar óók wat mis mee is, is meisjes die niet aan de clichés voldoen van roze, glitter, regenbogen, jurkjes, nagellak, eenhoorns, prinsessen en ballet het idee geven dat ze misschien geen meisje zijn, maar een jongen of non-binair. Vice versa voor jongens die niet van voetbal, blauw, stoeien, dinosaurussen, in bomen klimmen en auto's houden.

Vroeger had je meisje-meisjes (die wel aan de clichés voldeden), tomboys (meisjes die zich 'jongensachtig' gedroegen), en de rest was gewoon een meisje. Op geen moment stond hun gender ter discussie, sterker nog, als kind wist je niet eens dat je een gender had. :D

Laat kinderen gewoon kinderen zijn.

Lang niet iedere jongen met nagellak zit in het verkeerde lichaam. Laat ze dat uitvogelen op hun eigen tempo, en zorg dat ze goed geholpen en ondersteund worden als het inderdaad zo is.

On-topic: ik denk dat een school als deze meer kans van slagen heeft in Amsterdam dan in Nijmegen, maar ik ben benieuwd. :)
Precies dit, geef kinderen inderdaad de vrijheid om met poppen en jurkjes te spelen of auto's en knex. Denk dat mensen met een school als dit traditionalisten en conservatieven willen vermijden waar bijvoorbeeld jongens echt niet met de barbies mogen spelen want dat is voor meisjes. Dat andere jongetjes in de klas zeggen "Nee, barbies zijn voor meisjes"

Maar tenminste 95% van de mensen voelt zich gewoon fijn in het geslacht waarin die gene geboren is. Weet niet of een school als deze echt nodig is voor de meeste kinderen. Misschien als je al een zoontje hebt die gek is op roze glitter dingen dat het makkelijker is als hij naar deze school zou gaan. Maarja ik denk dat we al ver komen als we al die cliques een beetje los laten op gewone basisscholen en er genoeg hulp is voor kinderen die zich niet thuis voelen in hun geslacht.
pi_205324390
Ik zie over 10 jaar wel een boek komen met de titel. Mijn moeder dacht dat ik transgender was.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 13 juli 2022 @ 10:04:20 #196
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_205324585
Je kunt inderdaad niet vroeg genoeg beginnen met het indoctrineren van kinderen in de gender religie. Voordeel van onderwijsvrijheid. :Y
pi_205324715
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2022 09:04 schreef Yesse het volgende:
Ik ben voor genderneutraliteit op basisscholen. Ik denk alleen dat men vaak veel te ver doorschiet in de vaagheid en extremiteit. De basis van dit voorstel is op zich helemaal niet raar als je alleen de feiten pakt:

• Kinderen worden kinderen genoemd: dat zijn ze ook dus waarom zou je daar een probleem mee hebben?

• Genderneutrale wc's: een urinoir is alleen handig voor ruimtegebrek, je kunt prima zoals thuis met de bril omhoog plassen (waar de wc's ook genderneutraal zijn)

• Leraren worden aangesproken met hun naam. Voor mij niet per se nodig maar ik zou er ook geen problemen mee hebben, ik noemde mijn juffen ook wel eens per ongeluk mama en daar luisterden ze dan ook naar :')

• Speelgoed is voor iedereen. Iets wat voor mij sowieso wel wat normaler mag worden. Waarom zou je überhaupt speelgoed in roze/blauw of specifiek voor 1 gender maken? (behalve het verdienmodel) Het speelgoed heeft geen magie waardoor kinderen opeens LGTBQI+ opgroeien ofzo.

Ik vind overigens ook dat een hoop mensen eens moeten stoppen met zichzelf druk maken over het feit dat iemand anders zich op een andere manier wil uiten dan zij gewend zijn. So fucking what als je i.p.v. zij voortaan hij of hen moet zeggen. Het is niet alsof het op jou afstraalt ofzo.
Is er 1 school in Nederland te vinden die het meisjes verbied met autootjes te spelen? Wat zijn dat toch voor niet bestaande problemen waar oplossingen voor gevonden moeten worden?
  woensdag 13 juli 2022 @ 10:23:39 #198
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205324819
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2022 09:04 schreef Yesse het volgende:
Als je kinderen die geen genderdysforie hebben of zouden hebben dit een leven lang gaat lopen aanpraten en ze zelfs dus schadelijke hormoontherapien gaat laten doen op basis van weinig bewijs en informatie over het specifieke kind... dan is dat een vorm van kindermishandeling.

En je kan mij niet overtuigen dat kindermishandeling niet een onderwerp is wat de maatschappij wat aan gaat.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_205324887
Puur inhoudelijk is er op deze school eigenlijk niks anders dan op iedere andere basisschool (op de streng religieuze na misschien). Ook daar worden kinderen vrij gelaten. Daar komt dan nog wel een beetje geforceerd sausje overheen over gemeenschappelijke toiletten en hoe kinderen en docenten worden aangesproken. Maar alleszins nog steeds niet wereldschokkend.

Desondanks profileert de school zichzelf toch heel sterk als genderneutraal en alsof het een enorm verschil is. Zit er misschien toch meer achter?

In dit stukje lees je eigenlijk alles wat je moet weten:
quote:
Persoonlijke motivatie
,,Wat we dus absoluut niet willen”, zegt Prévoo, ,,is dat kinderen zich gaan afvragen of ze wel van voetbal mogen houden, omdat ze als meisje geboren zijn.” Een vraag die ze zelf wél kreeg, van haar transgender dochter.

,,Zij kwam een paar jaar geleden naar me toe en zei: ‘Mama, ik weet niet of ik een meisje of jongetje ben’. Ja, dan gaat er dus wel echt een wereld voor je open. Opeens werden wij als gezin geconfronteerd met alle moeilijkheden waar zij tegenaan liep, alleen maar omdat ze zichzelf wilde zijn.” Het motiveerde Prévoo om de genderneutrale basisschool op te zeten.

Uiteraard heeft mevrouw zelf een transgender dochter van (waarschijnlijk) basisschoolleeftijd. En dat weet ze aan de hand van de zelfdiagnose in de tweede alinea, waarbij je ook nog kunt afvragen wat de invloed van moeders is op het gedachtengoed/geestelijke ontwikkeling van haar dochter voordat ze met die vraag kwam. Klinkt als een moeder die alles aangrijpt om maar geen normaal kind te hebben, want ze moet wel competitief blijven met de andere bakfietsmoeders.

Grote kans dat dit activisme/extremisme ook, al dan niet bewust, in deze school verweven zit.
  woensdag 13 juli 2022 @ 10:29:11 #200
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205324892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Is er 1 school in Nederland te vinden die het meisjes verbied met autootjes te spelen? Wat zijn dat toch voor niet bestaande problemen waar oplossingen voor gevonden moeten worden?
We hebben hier in Nederland een grote groep managers, noemen zichzelf hoogopgeleid, die zoeken problemen om te bespreken en om op te lossen. En als er geen problemen zijn dan bedenken ze die zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')