Ze zijn niet anders, das al denkfout nummer 1. Het zijn gewoon kinderen die moeten leren, luisteren en spelen. En of ze dat nu doen in een rokje of een broek, met lang haar of kort.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:16 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af of die kinderen daar geen problemen mee hebben omdat ze zo zijn opgevoed door hun ouders? Want in mijn tijd op school kon je echt beter geen lesbie zijn of homo of transgender.. Juist kinderen kunnen extreem moeilijk doen over mensen die "anders" zijn..
Als je op de middelbare school een pigachu tas had werd je al gepest.
Ben je echt zo naief?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zijn niet anders, das al denkfout nummer 1. Het zijn gewoon kinderen die moeten leren, luisteren en spelen. En of ze dat nu doen in een rokje of een broek, met lang haar of kort.
En natuurlijk is het belangrijk een goede docent te hebben.
Ja dat kan prima op een normale school.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zijn niet anders, das al denkfout nummer 1. Het zijn gewoon kinderen die moeten leren, luisteren en spelen. En of ze dat nu doen in een rokje of een broek, met lang haar of kort.
En natuurlijk is het belangrijk een goede docent te hebben.
Anders dan wat?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:24 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ben je echt zo naief?
Kinderen hebben echt wel een narratief over wat normaal is en wat niet. Waarom denk je dan dat kinderen pesten en gepest worden? Heb je een bril, dan ben je anders. Heb je een beugel, dan ben je anders. Ben je groot, dan ben je anders. Ben je klein? Dan ben je anders..
Dus dat kinderen vandaag de dag gewoon accepteren dat twee meisjes verkering hebben, dat lijkt me wishfull thinking. Misschien zijn ze eerst wel gepest en toen zijn de pesters door de juffrouw/meester aangesproken?
En jij denkt dat Mohammed, Fatimah of Nur naar een genderneutrale school gaan?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Wanneer ben jij voor het laatst op een schoolplein geweest? Het zijn allemaal unicefklassen tegenwoordig.
De tijd van twintig blanke kaaskoppen is wel voorbij. Wie is hier nu naïef?
Je doet net alsof kinderen niet meer gepest worden vandaag de dag.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Wanneer ben jij voor het laatst op een schoolplein geweest? Het zijn allemaal unicefklassen tegenwoordig.
Hoe 20? 28/30 hier bij ons.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Anders dan wat?
Nee joh, die gaan lekker naar de openbare school, hebben ze daar ook in Lent. Ook zoiets mafs, vroeger was dat Lent, leuk dorp boven Nijmegen. Nu heet dat Nijmegen Noord.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:34 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
En jij denkt dat Mohammed, Fatimah of Nur naar een genderneutrale school gaan?
Kinderen worden zeker gepest, begrijp me niet verkeerd. Maar dat is niet alleen om uiterlijk, ook om afgunst. Ik haat kinderfeestjes, jij wel en jij niet want mijn ouders zeggen dat er maar vier mogen komen en die bepalen wie… en wat we doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:36 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Je doet net alsof kinderen niet meer gepest worden vandaag de dag.
Vind je dat vervelend? Halal frikandellen kosten wat meer, had er ook een op het feestje vorige week. Moest die frikandel niet want hij vertrouwde de boel niet, hup doos erbij en bij de bbq laten zien dat die frikandel van hem apart lag van de rest. Is toch geen moeite of discussie waard…quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe 20? 28/30 hier bij ons.
Wel roomblank op eentje na die tot verveling van alle moeders halal moet eten bij tractaties.
Hoe kan dat als wetenschappers claimen dat er geen verschil is tussen mannen- en vrouwenhersenen?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:23 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
[..]
Sorry hoor, maar de bron die ik aan Etto heb gegeven suggereert dat de hersenen van transgenders wel degelijk overeenkomt met de hersenen van de mensen waar zij zich mee identificeren.
Eens.quote:Op woensdag 13 juli 2022 01:14 schreef -Shii- het volgende:
Even stukje uit de OP gequote puur over de ophef rondom de wc:
,,Op onze wc’s hangen gewoon géén bordjes aan de muur. Ze zijn dus niet alleen voor jongens of meisjes, maar voor iedereen.” De wc-hokjes hebben bovendien alleen een normaal toilet. Prévoo, glimlachend: ,,Ja, als we er plasbakken zouden ophangen zou het niet meer genderneutraal zijn, hè. Jongetjes kunnen ook zitten.
Sorry, heb niet alle posts gelezen, maar dit is toch in ieder huishouden zo dat je geen plasbak hebt en een jongetje zou moeten zitten of de wc-bril omhoog doet en staand plast. Dus waarom daar nou zo'n ophef over is.
En dan wordt er over extremistisch gesproken in de OP. Ik maak me meer zorgen over andere extremistische denkbeelden eerlijk gezegd. Zolang je kinderen maar niets gaat opdringen.
Dit klinkt mij eerlijk gezegd ook een beetje overdreven in de oren. Er zitten zoveel meisjes op voetbal en jongens op ballet, daar wordt al 20 jaar niet meer moeilijk over gedaan.quote:,,Wat we dus absoluut niet willen”, zegt Prévoo, ,,is dat kinderen zich gaan afvragen of ze wel van voetbal mogen houden, omdat ze als meisje geboren zijn.” Een vraag die ze zelf wél kreeg, van haar transgender dochter.
Sterker nog, ik zat op voetbal zo'n 40 jaar geleden. Dat was toen nog niet zo ingeburgerd als nu, maar toch wel geaccepteerd. Jongens op ballet is denk ik toch wat anders wat acceptatie betreft. Maar dat is puur mijn gevoel, dus ik weet niet of het daadwerkelijk zo is.quote:Op woensdag 13 juli 2022 01:48 schreef Smart_ass het volgende:
Ze hebben dus gemeenschappelijke toiletten (volgens mij hadden wij dat vroeger op de basisschool ook trouwens, maar ik kan me vergissen), ze zeggen "kinderen" ipv "jongens" en "meisjes", gebruiken geen juffrouw en/of meester en ze pushen jongens de bouwhoek niet in en meisjes de poppenhoek niet in.
Ik vind dit allemaal weinig spannend eerlijk gezegd.
[..]
Dit klinkt mij eerlijk gezegd ook een beetje overdreven in de oren. Er zitten zoveel meisjes op voetbal en jongens op ballet, daar wordt al 20 jaar niet meer moeilijk over gedaan.
Ik zat 20 jaar geleden ook op voetbal en daar werd echt niet van opgekeken, dus ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat nu wel nog het geval zou zijn. Jongens op ballet misschien wel eerder inderdaad, maar zelfs dat is tegenwoordig ook niet echt een unicum meer.quote:Op woensdag 13 juli 2022 02:08 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zat op voetbal zo'n 40 jaar geleden. Dat was toen nog niet zo ingeburgerd als nu, maar toch wel geaccepteerd. Jongens op ballet is denk ik toch wat anders wat acceptatie betreft. Maar dat is puur mijn gevoel, dus ik weet niet of het daadwerkelijk zo is.
Je hebt helemaal gelijk. Al dit geneuzel over 'gender' komt overwaaien uit de VS, waar die acceptatie een heel stuk minder is. Dus krijg je de ironische situatie waar mensen die plegen te vechten voor gendergelijkheid zich juist enorm vastklampen aan die stereotypen. Terwijl de maatschappij hier dat al gedeeltelijk losgelaten heeft.quote:Op woensdag 13 juli 2022 02:33 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik zat 20 jaar geleden ook op voetbal en daar werd echt niet van opgekeken, dus ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat nu wel nog het geval zou zijn. Jongens op ballet misschien wel eerder inderdaad, maar zelfs dat is tegenwoordig ook niet echt een unicum meer.
Het lijkt mij uberhaupt een goede zaak dat kinderen kunnen spelen met speelgoed waarmee ze willen spelen, zich kunnen kleden zoals ze willen kleden, etc. Voor mijn gevoel heeft dit allemaal niet per se te maken met genderneutraal zijn, maar met gewoon een open mindset hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |