Inderdaad; keuzes worden vooral voor ze gemaakt nu: "Je bent niet echt een jongen of een meisje omdat de biologie/dokter dat heeft gezegd, dat is een sociaal construct: kijk, je hebt 54 genders... kies er maar een, of twee, of allemaal! Omdat je mag zijn wie je beeeeeent..."quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
,,Kinderen worden vaak té vroeg gedwongen een keuze te maken.
Grappig dit.
Ironische uitspraak idd.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Grappig dit.
Als het niet zo ernstig was. Voor sommige mensen is genitale en hormonale verminking met een levenslang abonnement op de apotheek is wellicht de enige verlichting van hun ernstige psychische stoornis, maar het presenteren als gewoon een keuze die kinderen kunnen maken is misdadig tegenover die kinderen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Grappig dit.
Het is nog veel achterlijker.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Persoonlijke motivatie
,,Wat we dus absoluut niet willen”, zegt Prévoo, ,,is dat kinderen zich gaan afvragen of ze wel van voetbal mogen houden, omdat ze als meisje geboren zijn.” Een vraag die ze zelf wél kreeg, van haar transgender dochter.
Pure flauwekul dit. Je hebt al jaren het EK vrouwenvoetbal, wat nu ook weer gaande is volgens mij.
Die directrice is compleet loco joh.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Net even op hun site gekeken, ze willen niet over de kinderen praten maar met de kinderen…
Ik geef het project 2 jaar, dan vecht iedereen elkaar de tent uit, zowel de “kindvoogden” en docenten en de kinderen.
Ik zat er al op te wachten toen ik het las ja. Arm jongetje, ik ben benieuwd waar hij dat soort onzin opgepikt heeft.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Goh wat toevallig dat haar dochter transgender is.
Dit verzin je. toch...quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die directrice is compleet loco joh.
'Ja, als we er plasbakken zouden ophangen zou het niet meer genderneutraal zijn, hè. Jongetjes kunnen ook zitten'
Begrijp me niet verkeerd, genderdysforie bestaat, en ja, ook jonge kinderen kunnen dat al snel doorhebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachten toen ik het las ja. Arm jongetje, ik ben benieuwd waar hij dat soort onzin opgepikt heeft.
Bespaar ons jouw retoriek, dit zeg je enkel vanwege jouw geloofsovertuigingquote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad; keuzes worden vooral voor ze gemaakt nu: "Je bent niet echt een jongen of een meisje omdat de biologie/dokter dat heeft gezegd, dat is een sociaal construct: kijk, je hebt 54 genders... kies er maar een, of twee, of allemaal! Omdat je mag zijn wie je beeeeeent..."
Totale waanzin. Kinderen vooral al heel vroeg lastigvallen met deze onwetenschappelijke hype. Zal het psychologisch en didactisch fenomenaal doen.
Oh en dit:
"De kern van De Verbinding, zegt Prévoo, ,,is dat we álles aanbieden. Iedereen mag van ons overal mee spelen. Lego, barbies en blokken. We zeggen niet wat er niet mag."
Is het zo dat op de niet tolerantie-inclusieve-diverse-woke scholen kinderen nog lijfstraffen krijgen wanneer ze met speelgoed spelen dat niet 'heurt'?
En:
"Natuurlijk hebben we tijd nodig om ons dit proces allemaal eigen te maken."
Allemaal? Bespaar me dat 'proces' s.v.p. Nul behoefte aan.
Ik vind het altijd zo maf. Dit is een prima idee, maar dan gaat zo'n mens er, verblind door genderideologie, mee aan de haal en dan krijg je de meest idiote dingen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:09 schreef Halcon het volgende:
Lego, barbies of blokken?
De kern van De Verbinding, zegt Prévoo, ,,is dat we álles aanbieden. Iedereen mag van ons overal mee spelen. Lego, barbies en blokken. We zeggen niet wat er niet mag. Waarom is het normaal dat je als jongetje in de peuterleeftijd wel een jurkje aan mag en je nagels mag lakken, maar dat opeens klaar moet zijn als je naar de basisschool gaat? Want dan moet je je opeens gedragen als een jongen? Iedereen mag een jurkje aan!”
Dat laatste vroeg ik me ook af. In de bovenbouw gewoon in één kleedkamer omkleden? Wanneer hun lichamen beginnen te veranderen? Kan toch niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:29 schreef littlemindy het volgende:
Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af of het geen schade in de ontwikkeling aanricht om zo krampachtig een verschil in geslacht onbenoemd te laten.
Dat kinderen die worstelen met vragen over hun gender een luisterend oor vinden juich ik alleen maar toe.
Maar dat alle verschillen daarom kunstmatig moeten worden bedekt en je elkaar zelfs niet meer als jongen of meisje mag aanspreken (want boehoe misschien voelt 0,005% zich geen jongen of meisje) is toch te gek voor woorden.
Wat gaan ze doen bij gym, gewoon samen laten douchen?
Het zijn weer eens ouders die over de rug van hun kind een statement of levenswijze willen uitdrukken. Meer kan ik er niet van maken.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:29 schreef littlemindy het volgende:
Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af of het geen schade in de ontwikkeling aanricht om zo krampachtig een verschil in geslacht onbenoemd te laten.
Dat kinderen die worstelen met vragen over hun gender een luisterend oor vinden juich ik alleen maar toe.
Maar dat alle verschillen daarom kunstmatig moeten worden bedekt en je elkaar zelfs niet meer als jongen of meisje mag aanspreken (want boehoe misschien voelt 0,005% zich geen jongen of meisje) is toch te gek voor woorden.
Wat gaan ze doen bij gym, gewoon samen laten douchen?
Welke geloofsovertuiging is dat?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:30 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Bespaar ons jouw retoriek, dit zeg je enkel vanwege jouw geloofsovertuiging![]()
Dat er 53 genders zijn lijkt me flauwekul maar men mag best eens wat losser denken. Er zijn geen twee genders, er zijn er meer. Zowel biologisch als natuurlijk.
Ironisch idd.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Grappig dit.
Dat vraag ik me af, jonge kinderen ontwikkelen hun identiteit in meerdere fases en daar hoort ook het ontdekken van hun eigen geslacht bij. Kinderen die daar vragen bij hebben en/of zich niet goed voelen daarbij moeten zeker gehoord worden maar dysforie is toch echt wat anders.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, genderdysforie bestaat, en ja, ook jonge kinderen kunnen dat al snel doorhebben.
Jij bent RK, dat heb je elders al lang en breed gezegd..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke geloofsovertuiging is dat?
Inderdaad zeg. Maximum coping mechanisme dit.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Goh wat toevallig dat haar dochter transgender is.
Ik bedoel er meer mee dat ik er van overtuigd ben dat er kinderen zijn die er (zelf) van overtuigd zijn in een verkeerd lichaam te zijn geboren.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af, jonge kinderen ontwikkelen hun identiteit in meerdere fases en daar hoort ook het ontdekken van hun eigen geslacht bij. Kinderen die daar vragen bij hebben en/of zich niet goed voelen daarbij moeten zeker gehoord worden maar dysforie is toch echt wat anders.
Wat is er precies ironisch aan? Als je alles aanbiedt dan hoeft een kind niet te kiezen. Prima toch?quote:
Nee hoor, want een jongen wordt nu gedwongen zittend te plassen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:34 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Wat is er precies ironisch aan? Als je alles aanbiedt dan hoeft een kind niet te kiezen. Prima toch?
Oh dat zal. Kinderen nemen veel over van hun ouders, zeker op jonge leeftijd.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik bedoel er meer mee dat ik er van overtuigd ben dat er kinderen zijn die er (zelf) van overtuigd zijn in een verkeerd lichaam te zijn geboren.
Dat schijnt beter te zijn voor de prostaat..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, want een jongen wordt nu gedwongen zittend te plassen.
Je kunt die spullen ook gewoon met rust laten. Voor die 0,005% of wat het ook is, die loopt te drammen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo maf. Dit is een prima idee, maar dan gaat zo'n mens er, verblind door genderideologie, mee aan de haal en dan krijg je de meest idiote dingen.
Ik steun absoluut het wegnemen van stigma's bij speelgoed, sport en kleding. Maar wat je dan moet doen is die spullen 'genderneutraal' maken, niet de kinderen zelf.
Daarom heb ik hier ook zo m'n twijfelsquote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh dat zal. Kinderen nemen veel over van hun ouders, zeker op jonge leeftijd.
Mijn geloof heeft hier niet zoveel mee te maken; mijn binding met de RKK is sowieso vooral een culturele aangelegenheid, want hun primitieve opvattingen over homo's en vrouwen, of celibaat, heb ik net zo 'lang en breed' verworpen. Te meer ook omdat daar geen enkele wetenschappelijke of rationele argumenten bij komen kijken: homoseksualiteit is een natuurlijke seksuele oriëntatie, vrouwen kunnen net zo goed werken of priester worden als mannen en het celibaat is een achterhaald instituut dat meer kwaad dan goed aanricht.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:33 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Jij bent RK, dat heb je elders al lang en breed gezegd..
En RK is tegen genderneutraliteit, dus jij ook..
Tegen neutraliteit zijn is prima, maar niet vanwege geloofsovertuiging.
Dat bedoel ik niet. Het is meer dat deze vrouw het probleem volledig verkeerd aanpakt. Als haar zoon vraagt of meisjes wel van voetbal mogen houden dan moet het antwoord zijn dat iedereen van voetbal mag houden, ongeacht geslacht of wat dan ook. Dat geldt wat mij betreft voor alles. Als een jongen graag een jurkje wil dragen moet dat gewoon kunnen. Het probleem met deze mensen is dat zij juist dat doel tegenwerken, door te claimen dat een jongen die een jurkje wil dragen eigenlijk transgender is.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt die spullen ook gewoon met rust laten. Voor die 0,005% of wat het ook is, die loopt te drammen.
Ja, dat zal allemaal wel, maar dat is niet het uitgangspunt van de directrice.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:36 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Dat schijnt beter te zijn voor de prostaat..
Staand plassen is aangeleerd.
https://www.andros.nl/art(...)-of-zittend-plassen/
Dus, doei
Vroeger heette dat gewoon een tomboy. En inderdaad: het goede antwoord is gewoon accepteren en zichzelf laten zijn. Zonder al dat gendergeneuzelquote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dochter is al ik denk zo vanaf haar geboorte meer jongen dan meisje. Dat uit zich in een hele hoop dingen: kleding, lievelingskleur en hobbies vooral. In een videogame wilt ze altijd een jongen zijn. Als je zulke kinderen zichzelf laat zijn is er helemaal niet zo'n school nodig. Ze weten dat het ok is om zo te zijn.
Overigens denk ik niet dat ze een transgender is.
Scherp maar zal wel een zoontje zijn, die vroeg gedwongen is dochter te worden wegens jongere trauma’s.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:40 schreef Spocke het volgende:
Een genderneutrale school openen en je transgenderkind dochter noemen
Grappoig dat je denkt dat homoseksualiteit een natuurlijke seksuele orientatie is (wat zo is) maar dan negeren dat dit ook voor genders geldt..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn geloof heeft hier niet zoveel mee te maken; mijn binding met de RKK is sowieso vooral een culturele aangelegenheid, want hun primitieve opvattingen over homo's en vrouwen, of celibaat, heb ik net zo 'lang en breed' verworpen. Te meer ook omdat daar geen enkele wetenschappelijke of rationele argumenten bij komen kijken: homoseksualiteit is een natuurlijke seksuele oriëntatie, vrouwen kunnen net zo goed werken of priester worden als mannen en het celibaat is een achterhaald instituut dat meer kwaad dan goed aanricht.
Deze genderhysterie is daarentegen een ordinaire hype, een emotie-gedreven woke gedrocht dat wetenschappelijk gezien uitermate pover onderbouwd wordt. Hobbyisme. Ideologie. En van wat ik weet van (kinder)psychologie, is het buitengewoon dom om op zulke leeftijden al met deze nonsens aan te komen zetten. Laat kinderen hun seksuele- en genderidentiteit zelf ontwikkelen, op hun eigen tempo, i.p.v. het continu centraal te stellen in de setting van een klaslokaal.
Goed punt. Beide verminken de waarheid en kinderen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:46 schreef RamboDirk het volgende:
Zolang we islamitsche haatscholen accepteren. Waarom zou dit dan ineens niet ok zijn...
christelijke scholen ook. Geen school waar kinderen zo worden gepest.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:48 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Goed punt. Beide verminken de waarheid en kinderen.
Ik heb het niet over het feit dat transgenderisme niet zou bestaan, ik heb het over het woke gekut zoals zichtbaar in de OP waarin wordt gepretendeerd dat a) transgenderisme taboe zou zijn in NL en zelfs vreselijk onderdrukt en b) dat hele volksstammen zichzelf non-binair of dysforisch zouden noemen en dat we derhalve dit soort massale campagnes moeten opzetten, zeker al bij kinderen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:48 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Grappoig dat je denkt dat homoseksualiteit een natuurlijke seksuele orientatie is (wat zo is) maar dan negeren dat dit ook voor genders geldt..
https://www.eoswetenschap(...)rein-werkt-omgekeerd
https://www.eoswetenschap(...)gender-vroeger-en-nu
Doei
Volgens mij is dat ook helemaal niets nieuws, men doet nu wel alsof er ineens allemaal ongehoorde dingen heel revolutionair voor het eerst mogen maar vroeger kende ik ook meisjes die geinteresseerd waren in auto's en jongens die in een speelgoedkeukentje speelden. Prima toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn dochter is al ik denk zo vanaf haar geboorte meer jongen dan meisje. Dat uit zich in een hele hoop dingen: kleding, lievelingskleur en hobbies vooral. In een videogame wilt ze altijd een jongen zijn. Als je zulke kinderen zichzelf laat zijn is er helemaal niet zo'n school nodig. Ze weten dat het ok is om zo te zijn.
Overigens denk ik niet dat ze een transgender is.
Ja, en vervolgens de middelbare school binnenlopen en denken "waar the f*ck" ben ik in beland...top idee dit!quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:09 schreef Halcon het volgende:
,,Natuurlijk hebben we tijd nodig om ons dit proces allemaal eigen te maken. Maar ik ben er stellig van overtuigd dat de kinderen die vanaf onze school straks naar de middelbare school gaan, juist deze geweldige blik op de wereld meenemen.
Klopt, dit soort mensen vind ik onbewust onbekwaam. Maken die kinderen onbewust kapot en dat zijn de ergste.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het feit dat transgenderisme niet zou bestaan, ik heb het over het woke gekut zoals zichtbaar in de OP waarin wordt gepretendeerd dat a) transgenderisme taboe zou zijn in NL en zelfs vreselijk onderdrukt en b) dat hele volksstammen zichzelf non-binair of dysforisch zouden noemen en dat we derhalve dit soort massale campagnes moeten opzetten, zeker al bij kinderen.
Zucht....Waarom noem je dit woke? Woke is als je wilt dat mensen gelijke rechten hebben. Dat man en vrouw gelijk zijn, alsmede wit en gekleurd. Niks mis mee dus, behalve voor enkele witte mannen die graag hebben dat we nog in de jaren 50 leven...quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het feit dat transgenderisme niet zou bestaan, ik heb het over het woke gekut zoals zichtbaar in de OP waarin wordt gepretendeerd dat a) transgenderisme taboe zou zijn in NL en zelfs vreselijk onderdrukt en b) dat hele volksstammen zichzelf non-binair of dysforisch zouden noemen en dat we derhalve dit soort massale campagnes moeten opzetten, zeker al bij kinderen.
Jij bent ook aardig bezig met je "Woke"...quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:00 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Zucht....Waarom noem je dit woke? Woke is als je wilt dat mensen gelijke rechten hebben. Dat man en vrouw gelijk zijn, alsmede wit en gekleurd. Niks mis mee dus, behalve voor enkele witte mannen die graag hebben dat we nog in de jaren 50 leven...
Tevens denk ik niet dat witte, heteroseksuele mannetjes kunnen beslissen dat er geen taboe rond transgenderisme zou bestaan. Dat is een beetje als witte mannetjes die beslissen "er is geen racisme in Nederland"..
Of we dit bij kinderen moeten doen is een goede vraag. Ik denk eerder gewoon een opvoeding van "je mag er zijn" in plaats van zo overduidelijk kinderen ergens in duwen. Vooral als je het als een van de weinige scholen doet, maar kinderen hebben ook nog hun sport, hun hobby's etc. Je gaat nu kinderen krijgen met gespleten persoonlijkheden.
Ik heb het idee dat jij iets tegen "witte mannetjes" hebt.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:00 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Zucht....Waarom noem je dit woke? Woke is als je wilt dat mensen gelijke rechten hebben. Dat man en vrouw gelijk zijn, alsmede wit en gekleurd. Niks mis mee dus, behalve voor enkele witte mannen die graag hebben dat we nog in de jaren 50 leven...
Tevens denk ik niet dat witte, heteroseksuele mannetjes kunnen beslissen dat er geen taboe rond transgenderisme zou bestaan. Dat is een beetje als witte mannetjes die beslissen "er is geen racisme in Nederland"..
Of we dit bij kinderen moeten doen is een goede vraag. Ik denk eerder gewoon een opvoeding van "je mag er zijn" in plaats van zo overduidelijk kinderen ergens in duwen. Vooral als je het als een van de weinige scholen doet, maar kinderen hebben ook nog hun sport, hun hobby's etc. Je gaat nu kinderen krijgen met gespleten persoonlijkheden.
Dat vinden ze prima, want tegen die tijd zijn de helft van de voetballende jongens eigenlijk meisjes die claimen transgender te zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Maarre, die kinderen leven niet in een bubbel hopelijk he, die komen daarbuiten gewoon met de normale wereld in aanraking. Wat als er mede daardoor (en persoonlijke voorkeuren) toch gewoon de gebruikelijke groepjes ontstaan op school? Jongens die voetballen en meisjes die rondhangen bij klimrekken bijvoorbeeld? Wordt dat dan geaccepteerd of komt de school vanuit haar visie eea actief opbreken?
Ik denk wel dat 'n bepaald type ouder hun kinderen naar deze school stuurt. Dus ben er bang voor.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Maarre, die kinderen leven niet in een bubbel hopelijk he, die komen daarbuiten gewoon met de normale wereld in aanraking. Wat als er mede daardoor (en persoonlijke voorkeuren) toch gewoon de gebruikelijke groepjes ontstaan op school? Jongens die voetballen en meisjes die rondhangen bij klimrekken bijvoorbeeld? Wordt dat dan geaccepteerd of komt de school vanuit haar visie eea actief opbreken?
Dat is woke. De grote erfzonde van de blanke manquote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:00 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Dat bepaal ik zelf wel.. En als ik mensen kan irriteren dan zeg ik wit..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij bent ook aardig bezig met je "Woke"...
Zeg gewoon blank ipv eeuwige "wit"
Ik ben zelf een wit mannetje, dus hoezo kan ik daar iets tegen hebben? Wel iets tegen de witte mannetjes die vanuit hun ivoren toren willen beslissen wat wel en niet kan. En die zeggen "er is geen taboe op transgenderisme, want ik merk er niks van".. Als je op sites de verhalen leest van mensen die transgender zijn dan weet je wel beter..Zelfde met racisme overigens, wat witte mannetje ook willen bepalen "ik heb er geen last van dus het bestaat niet"...quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij iets tegen "witte mannetjes" hebt.
Al is het maar omdat "wit" foutief taalgebruik is.
Witte heteroseksuele mannetjes die terug willen naar de jaren '50. Ja, dat vat woke best goed samen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:00 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Nou je intonatie leek dat te suggereren. Nu net zo goed, overigens.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:10 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Dat bepaal ik zelf wel.. En als ik mensen kan irriteren dan zeg ik wit..
[..]
Ik ben zelf een wit mannetje, dus hoezo kan ik daar iets tegen hebben? Wel iets tegen de witte mannetjes die vanuit hun ivoren toren willen beslissen wat wel en niet kan. En die zeggen "er is geen taboe op transgenderisme, want ik merk er niks van".. Als je op sites de verhalen leest van mensen die transgender zijn dan weet je wel beter..Zelfde met racisme overigens, wat witte mannetje ook willen bepalen "ik heb er geen last van dus het bestaat niet"...
Lees eens wat beter, anders is het moeilijk een discussie met je aan te gaan (wat ik ook merk bij discussie over de boeren en stikstof)..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Witte heteroseksuele mannetjes die terug willen naar de jaren '50. Ja, dat vat woke best goed samen.
Ik heb toch liever gender neutrale dan fvd scholenquote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:10 schreef Hexagon het volgende:
Zal wel net zo'n succes worden als de FvD-scholen.
Als dit zo is zo vrijwel iedereen woke zijn, want buiten wat idioten staat iedereen wel achter artikel 1 Grondwet.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:00 schreef Foppe1986II het volgende:
Dat is inderdaad wat die witte mannetjes je willen doen geloven. De types Johan Derksen, Jan Roos etc.. Die leggen altijd de schuld bij woke, ook als het met woke niks te maken heeft..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:08 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat is woke. De grote erfzonde van de blanke man
Dat is niet heel erg woke om geen rekening te houden met hoe mensen willen worden aangesproken.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:10 schreef Foppe1986II het volgende:
Dat bepaal ik zelf wel.. En als ik mensen kan irriteren dan zeg ik wit..
Er zijn talloze generaties kinderen opgevoed, naar scholen gegaan etc. zonder het geneuzel van genderneutraliteit. Dat is altijd prima gegaan, dus er is geen enkele aanleiding om voor een select groepje, dat nog niet weet of het zich jongen of meisje voelt (who cares), van alles te gaan veranderen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:00 schreef Foppe1986II het volgende:
Of we dit bij kinderen moeten doen is een goede vraag. Ik denk eerder gewoon een opvoeding van "je mag er zijn" in plaats van zo overduidelijk kinderen ergens in duwen.
Man en vrouw zijn niet gelijk. Ze hebben gelijke rechten, zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk. Heb je daar plaatjes bij nodig?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:13 schreef Foppe1986II het volgende:
Woke is gewoon dat je man en vrouw gelijk acht, alsmede gekleurd en niet gekleurd. Niks mis mee dus.
Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat transgenders hun hersenen hetzelfde zijn als de hersenen van het geslacht waar zij zich mee identificeren. Dus waar zit precies de tegenstrijdigheid?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als dit zo is zo vrijwel iedereen woke zijn, want buiten wat idioten staat iedereen wel achter artikel 1 Grondwet.
Het hele gendergeneuzel heeft niets te maken met gelijke rechten, maar de ontkenning van de biologische verschillen tussen mannen en vrouwen, die gek genoeg word gekoppeld aan dat het voor bepaalde mensen heel belangrijk is dat kunnen wisselen van man naar vrouw of vise versa.
Dat is ook wel een kenmerk van woke, innerlijke tegenstrijdigheden alom.
Ja, right back at 'cha. Want waar je weer vandaan haalt dat ík (als blanke heteroman) denk te kunnen 'beslissen' wat wel en niet kan gaat al uit van een foutieve aanname.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:11 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Lees eens wat beter, anders is het moeilijk een discussie met je aan te gaan (wat ik ook merk bij discussie over de boeren en stikstof)..
Weet je niet "gelijk acht" betekent? Heb jij daar soms plaatjes bij nodig?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Man en vrouw zijn niet gelijk. Ze hebben gelijke rechten, zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk. Heb je daar plaatjes bij nodig?
Ja zo gelijkwaardig allemaal. Behalve voor witte mannetjes danquote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:13 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat die witte mannetjes je willen doen geloven. De types Johan Derksen, Jan Roos etc.. Die leggen altijd de schuld bij woke, ook als het met woke niks te maken heeft..
Woke is gewoon dat je man en vrouw gelijk acht, alsmede gekleurd en niet gekleurd. Niks mis mee dus.
Kerel, je bent echt lachwekkend aan het wordenquote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, right back at 'cha. Want waar je weer vandaan haalt dat ík (als blanke heteroman) denk te kunnen 'beslissen' wat wel en niet kan gaat al uit van een foutieve aanname.
Maar dit zie ik inderdaad vaker: tegen het woke narratief ingaan, wordt direct opgevat als het willen verbieden van van alles. Terwijl, ironisch genoeg, dat 'beslissen' en 'verbieden', onderhand zelfs in denken, vooral een middeltje is dat door wokisten wordt ingezet om hun zin door te drijven.
Het is echt bizar hoe snel jullie in een stuip schieten wanneer iemand iets zegt dat niet in het woke-plaatje past.
Nou, dat klopt niet wat je zegt. Wel is het zo dat er bij de hersenen van transseksuelen vaak een bepaalde afwijking te zien is in een bepaald deel van de hersenen. En sterker nog, er is baanbrekend onderzoek waaruit naar voren komt dat het wellicht te genezen valt. Echter mag dat onderzoek (ondanks dat het van uitstekende kwaliteit is, peer-reviewed en al) niet van de transbeweging en is het helaas onder het tapijt geschoven.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:15 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat transgenders hun hersenen hetzelfde zijn als de hersenen van het geslacht waar zij zich mee identificeren. Dus waar zit precies de tegenstrijdigheid?
Doe eens een quote.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:20 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Kerel, je bent echt lachwekkend aan het worden![]()
Ik ben niet eens woke, behalve dan gelijke rechten voor alle mensen.
Volgens mij ben jij het die afgeeft op een school die iets wil gaan doen, dus jij wilt het liever verbieden. Liever dat alle scholen hetzelfde zijn dan dat er een transgender neutrale school is. Terwijl ouders hun kinderen daar vrijwillig heen sturen, of niet. Die vrijheid hebben ouders.
Jij hebt het ook gehad over "er is geen taboe op transgenderisme" terwijl als je even op transgendersites kijkt dan weet je wel beter. Bij mij op het werk is ook een man veranderd in een vrouw, en je wilt niet weten hoe mensen daar over praten..Dus, doei
Niet echt gepast dat je “witte mannetjes” zegt. Daarmee gebruik je niet alleen een racistische naam maar denigreer je een hele groep.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:00 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ja, dat je van mening bent dat ze gelijk zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:16 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Weet je niet "gelijk acht" betekent? Heb jij daar soms plaatjes bij nodig?
Ja dat is natuurlijk even schrikken als je net getransformeerd bent. Aan die werkelijkheid is men dan helemaal niet toe.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, dat klopt niet wat je zegt. Wel is het zo dat er bij de hersenen van transseksuelen vaak een bepaalde afwijking te zien is in een bepaald deel van de hersenen. En sterker nog, er is baanbrekend onderzoek waaruit naar voren komt dat het wellicht te genezen valt. Echter mag dat onderzoek (ondanks dat het van uitstekende kwaliteit is, peer-reviewed en al) niet van de transbeweging en is het helaas onder het tapijt geschoven.
Terwijl dat voor zovelen een verbetering van hun leven kan zijn.
Het verschil tussen mannen en vrouwen gaat wel verder dan alleen hersenen. Wel kudos voor dat je ook weet dat de hersenen van mannen en vrouwen verschillend zijn in weerwil van een enkel onderzoek die iets anders lijkt te concluderen en waar feministes mee schermen (onderwijl de honderd plus onderzoeken die het tegendeel beweren negerend).
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja zo gelijkwaardig allemaal. Behalve voor witte mannetjes dan
Sorry hoor, maar de bron die ik aan Etto heb gegeven suggereert dat de hersenen van transgenders wel degelijk overeenkomt met de hersenen van de mensen waar zij zich mee identificeren.. Nu weet ik niet of het een kip en ei verhaal is. Dat hersenen misschien veranderen omdat zij zich met het andere geslacht identificeren, of dat zij zich met het andere geslacht identificeren omdat hun hersenen zo zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, dat klopt niet wat je zegt. Wel is het zo dat er bij de hersenen van transseksuelen vaak een bepaalde afwijking te zien is in een bepaald deel van de hersenen. En sterker nog, er is baanbrekend onderzoek waaruit naar voren komt dat het wellicht te genezen valt. Echter mag dat onderzoek (ondanks dat het van uitstekende kwaliteit is, peer-reviewed en al) niet van de transbeweging en is het helaas onder het tapijt geschoven.
Terwijl dat voor zovelen een verbetering van hun leven kan zijn.
Het verschil tussen mannen en vrouwen gaat wel verder dan alleen hersenen. Wel kudos voor dat je ook weet dat de hersenen van mannen en vrouwen verschillend zijn in weerwil van een enkel onderzoek die iets anders lijkt te concluderen en waar feministes mee schermen (onderwijl de honderd plus onderzoeken die het tegendeel beweren negerend).
Neen, dat ik ze gelijk acht. Dus waardeer..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, dat je van mening bent dat ze gelijk zijn.
Niet zo slim van je om als je het zelf eigenlijk niet weet hier de wijsneus mee proberen uit te hangen.
Zo rollen de woke-fascistenquote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet echt gepast dat je “witte mannetjes” zegt. Daarmee gebruik je niet alleen een racistische naam maar denigreer je een hele groep.
Ik denigreer alleen de Johan Derksens en de Jan Roosjes van deze wereld.. Dus als jij je aangesproken voelt, prima.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet echt gepast dat je “witte mannetjes” zegt. Daarmee gebruik je niet alleen een racistische naam maar denigreer je een hele groep.
Er zit waarschijnlijk iets heel anders achter. Er is namelijk een groep transseksuelen die vooral seksueel opgewonden raakt van het idee zelf als vrouw seks te hebben (autogynephelia) en voor hen is dit gewoon slecht nieuws.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:23 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk even schrikken als je net getransformeerd bent. Aan die waarheid is men dan helemaal niet toe.
Op een specifiek deel.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:23 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
[..]
Sorry hoor, maar de bron die ik aan Etto heb gegeven suggereert dat de hersenen van transgenders wel degelijk overeenkomt met de hersenen van de mensen waar zij zich mee identificeren.. Nu weet ik niet of het een kip en ei verhaal is. Dat hersenen misschien veranderen omdat zij zich met het andere geslacht identificeren, of dat zij zich met het andere geslacht identificeren omdat hun hersenen zo zijn.
Lees jouw eigen bron eens wat beter zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:24 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Neen, dat ik ze gelijk acht. Dus waardeer..
https://www.ensie.nl/betekenis/achten
Doei
... die leren dat kinderen inherent slecht en zondig zijn en naar de hel afvaren als zij niet luisteren naar de dominee? Ja, net zo walgelijk. Hoezo?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zijn de boosjes hier ook zo boos over zwaar gristenlijke scholen?
Wappiequote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zit waarschijnlijk iets heel anders achter. Er is namelijk een groep transseksuelen die vooral seksueel opgewonden raakt van het idee zelf als vrouw seks te hebben (autogynephelia) en voor hen is dit gewoon slecht nieuws.
Juist die groep behoort tot de meest radicale groep transactivisten.
Ja hoor, ik ga er op voorhand vanuit dat jij meer weet dan ik..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op een specifiek deel.
Overigens mag je er voorshands vanuit gaan dat ik net even wat meer wetenschappelijke bronnen ter zake kan oplepelen dan jij. Als je echt interesse hebt wil ik een dezer dagen wel wat voor je produceren. Met echt interesse bedoel ik: open staan voor iets anders dan waar je nu in lijkt te geloven.
Neuhquote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:33 schreef corehype het volgende:
Dan maar een islamitisch basisschool ipv deze kk
Ja, tuurlijk, joh, mischien zit de WEF hier wel achter.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Er gaan geruchten dat die hele transindustrieis aangewakkerd, gefinancierd en op gang gehouden wordt door landen die het westen willen verzakken, verpesten, naar beneden willen halen.
Het is deze maand weer gezegd door de AIVD en consorten dat op dit moment Chinese invloed en inmenging het grootste gevaar is voor de EU en het westen.
Dan denk je misschien huh? Maar dit toch niet?
Ja juist dit soort dingen worden hier gepland via heel veel geld en westerse rolmodellen.
Ik wil je best die bronnen geven, nadat je gewoon normaal kan doen. Daaronder versta ik dat je mij niet met wappie gaat aanspreken, omdat jij toevallig mee wenst te praten over een onderwerp waar je geen verstand van hebt.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:31 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Wappie![]()
Mensen die al hun hele leven aan de hormonen zitten met alle problemen van dien, en dat omdat ze "opgewonden raken van het idee zelf als vrouw seks te hebben".. Van welke obscure site heb je dit? Graag bronnen.
De boosjes? Wie is hier boos?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:32 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga er op voorhand vanuit dat jij meer weet dan ik..![]()
Echt, de boosjes worden allengs gekker en gekker.
En dit ook. Gewoon normaal de discussie aangaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:32 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga er op voorhand vanuit dat jij meer weet dan ik..![]()
Echt, de boosjes worden allengs gekker en gekker.
Nee die niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, joh, mischien zit de WEF hier wel achter.
De mensen die boos zijn op de school.quote:
Je bent zot... Niet teveel Russische propaganda luisteren, daar word je gek van.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Er gaan geruchten dat die hele transindustrieis aangewakkerd, gefinancierd en op gang gehouden wordt door landen die het westen willen verzwakken, verpesten, naar beneden willen halen.
Het is deze maand weer gezegd door de AIVD en consorten dat op dit moment Chinese invloed en inmenging het grootste gevaar is voor de EU en het westen.
Ja juist dit soort dingen worden hier gepland via heel veel geld en westerse rolmodellen.
Welnee man. Is een uitvloeisel van pure decadentie. Men weet hier van gekkigheid niet meer waar voor te strijden, dus na het grote racisme-debat is nu het grote gender-debat aangezwengeld; een hoop mensen hebben kennelijk de chronische drang de Nelson Luther King Mandela (in Nederland, lol) uit te hangen, hetzij uit verveling, hetzij uit deugneuzerij, hetzij uit daadwerkelijke overtuiging (hoe pover onderbouwd en ontdaan van historisch besef ook) hetzij omdat het gewoon allemaal nog veel te goed gaat.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Er gaan geruchten dat die hele transindustrieis aangewakkerd, gefinancierd en op gang gehouden wordt door landen die het westen willen verzwakken, verpesten, naar beneden willen halen.
Die mensen zouden toch de huidige optie kunnen houden? De groep wordt alleen wat kleiner.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zit waarschijnlijk iets heel anders achter. Er is namelijk een groep transseksuelen die vooral seksueel opgewonden raakt van het idee zelf als vrouw seks te hebben (autogynephelia) en voor hen is dit gewoon slecht nieuws.
Juist die groep behoort tot de meest radicale groep transactivisten.
Hoezo gewoon normaal de discussie aangaan? Ik ben gewoon normaal de discussie aangegaan. En ik heb ook niks met een school die zo nadrukkelijk genderneutraal wil wezen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dit ook. Gewoon normaal de discussie aangaan.
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ga voor de decadentie-lijn. Dat is ook wat we in de geschiedenis regelmatig terugvinden.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welnee man. Is een uitvloeisel van pure decadentie. Men weet hier van gekkigheid niet meer waar voor te strijden, dus na het grote racisme-debat is nu het grote gender-debat aangezwengeld; een hoop mensen hebben kennelijk de chronische drang de Nelson Luther King Mandela (in Nederland, lol) uit te hangen, hetzij uit verveling, hetzij uit deugneuzerij, hetzij uit daadwerkelijke overtuiging (hoe pover onderbouwd en ontdaan van historisch besef ook) hetzij omdat het gewoon allemaal nog veel te goed gaat.
Al deze woke hersenscheten zijn de flippo's van de 21e eeuw; goedkope plastic schijfjes instant politisering van zaken die er 'in the grand scheme of things' totaal niet toe doen.
Heb je er echt onderzoek naar gedaan? Want je praat shit...quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welnee man. Is een uitvloeisel van pure decadentie. Men weet hier van gekkigheid niet meer waar voor te strijden, dus na het grote racisme-debat is nu het grote gender-debat aangezwengeld; een hoop mensen hebben kennelijk de chronische drang de Nelson Luther King Mandela (in Nederland, lol) uit te hangen, hetzij uit verveling, hetzij uit deugneuzerij, hetzij uit daadwerkelijke overtuiging (hoe pover onderbouwd en ontdaan van historisch besef ook) hetzij omdat het gewoon allemaal nog veel te goed gaat.
Al deze woke hersenscheten zijn de flippo's van de 21e eeuw; goedkope plastic schijfjes instant politisering van zaken die er 'in the grand scheme of things' totaal niet toe doen.
Ja, mijn post heeft het echt over het ontkennen van het bestaan van transgenderisme.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:44 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Heb je er echt onderzoek naar gedaan? Want je praat shit...
In de oudheid had je namelijk al mensen die in een "ander" lichaam zaten. Zoals de sjamanen en dergelijke.. Men stond toen gewoon wat meer open voor mensen die "anders" waren en verbonden die mensen zelfs met de goden. Totdat de abrahamistische geloven opkwamen en er ineens maar 2 genders waren.
Ik kom nog met wetenschappelijke onderzoeken (kost mij iets meer tijd om op te zoeken), maar hierbij alvast een interview met een journalist die zich duidelijk heel goed heeft ingelezen in het onderwerp:quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:31 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Wappie![]()
Mensen die al hun hele leven aan de hormonen zitten met alle problemen van dien, en dat omdat ze "opgewonden raken van het idee zelf als vrouw seks te hebben".. Van welke obscure site heb je dit? Graag bronnen.
Ook voor jou geldt, ga eens googlen op transgenders in de oudheid. Dan zul je zien dat dit van alle tijden is, en niks te maken heeft met decadentie..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:43 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
[..]
Ik ga voor de decadentie-lijn. Dat is ook wat we in de geschiedenis regelmatig terugvinden.
Niet transgenderisme komt voort uit decadentie, pretenderen dat we hier in een hellhole van discriminatie en racisme wonen waar transgenders hun leven niet zeker zijn en de overheid systematisch onderdrukt, en we derhalve al op de kleuterschool moeten gaan wauwelen over genderdiversiteit komt voort uit decadentie.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:48 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ook voor jou geldt, ga eens googlen op transgenders in de oudheid. Dan zul je zien dat dit van alle tijden is, en niks te maken heeft met decadentie..
Belachelijk ook dat EttovanBelgie beweert dat het grote racisme-debat ook komt doordat men hier van gekkigheid niet meer weet waar voor te strijden.
Misschien moeten jullie eens bij niet witte mannetjes en vrouwtjes gaan vragen of er racisme is. En bij transgenders zelf of er geen of wel een taboe op rust.
Het zou zomaar eens kunnen dat het dan niet meer word vergoed. Omdat het gewoon een fetish is.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:41 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Die mensen zouden toch de huidige optie kunnen houden? De groep wordt alleen wat kleiner.
En vanaf welke leeftijd?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:48 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ook voor jou geldt, ga eens googlen op transgenders in de oudheid. Dan zul je zien dat dit van alle tijden is, en niks te maken heeft met decadentie..
Belachelijk ook dat EttovanBelgie beweert dat het grote racisme-debat ook komt doordat men hier van gekkigheid niet meer weet waar voor te strijden.
Misschien moeten jullie eens bij niet witte mannetjes en vrouwtjes gaan vragen of er racisme is. En bij transgenders zelf of er geen of wel een taboe op rust.
Nou dat speelt zeker mee.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:43 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
[..]
Ik ga voor de decadentie-lijn. Dat is ook wat we in de geschiedenis regelmatig terugvinden.
De nieuwe wereldquote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kom nog met wetenschappelijke onderzoeken (kost mij iets meer tijd om op te zoeken), maar hierbij alvast een interview met een journalist die zich duidelijk heel goed heeft ingelezen in het onderwerp:
Nou verdraai jij mijn woorden.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:42 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Hoezo gewoon normaal de discussie aangaan? Ik ben gewoon normaal de discussie aangegaan. En ik heb ook niks met een school die zo nadrukkelijk genderneutraal wil wezen.
Maar jij bent het die zegt "je moet bij voorhand al uitgaan van het feit dat ik beter ingelicht ben dan jij". Vindt jij dat normaal een discussie aangaan?
Ik vind het nogal aanmatigend.
Er is inderdaad in de Westerse wereld nog maar heel weinig racisme. Ook dat is een feit.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:48 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Waarom lees je zo slecht? Ik schrijf dat ik daar nog mee kom, maar dat het meer tijd kost.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:51 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
De nieuwe wereld![]()
Zoek liever eens wat echte onderzoeken op, peer reviewed.
Het probleem is dat er momenteel experimentele behandelingen worden gedaan op minderjarigen. Met grote gevolgen voor hun mentale en fysieke gezondheid.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:54 schreef Ceviche het volgende:
Maar wat is er mis met genderneutrale toiletten?
Eindelijk klaar met wachten omdat jouw wc bezet is maar er aan de andere kant vrije toiletten zijn waar je niet in mag.
Op mijn werk werken op een normale dag meer dan 15 vrouwen en 2 mannen. En maar wachten op een vrij toilet
Dat kinderen ermee worden geconfronteerd is volgens mij ook niet goed. Kinderen horen daar in principe nog niet mee bezig te zijn, maar gewoon kind te zijn. Wel moet er ruimte zijn voor kinderen die zich anders voelen, dat ze er met de juf of meester over kunnen praten. Het liefst natuurlijk met de ouders.quote:
Hoezo verdraai ik jouw woorden?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou verdraai jij mijn woorden.
En op basis van wat jij hier zegt is het voor mij duidelijk dat je van de materie helemaal niets weet. Ja, wel van wat er door de transactivisten wordt beweerd, maar niets van de echte wetenschappelijke inzichten.
Dit suggereert toch wel dat je het beter weet dan ik, en dat ik er bij voorbaat al van uit moet gaan. Zo ga ik geen normale discussie aan..quote:Overigens mag je er voorshands vanuit gaan dat ik net even wat meer wetenschappelijke bronnen ter zake kan oplepelen dan jij
Dit bedoel ik dus... Ga eens praten met gekleurde mensen.. In plaats van stoer roepen "dat is een feit"..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is inderdaad in de Westerse wereld nog maar heel weinig racisme. Ook dat is een feit.
Ik praat dagelijks met mensen van kleur. En ja, er zijn er die racisme ervaren (dat is iets anders dan dat er ook sprake is van racisme). Ik ontken het bestaan daarvan ook niet. Het is alleen heel uitzonderlijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:58 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Dat kinderen ermee worden geconfronteerd is volgens mij ook niet goed. Kinderen horen daar in principe nog niet mee bezig te zijn, maar gewoon kind te zijn. Wel moet er ruimte zijn voor kinderen die zich anders voelen, dat ze er met de juf of meester over kunnen praten. Het liefst natuurlijk met de ouders.
[..]
Hoezo verdraai ik jouw woorden?
[..]
Dit suggereert toch wel dat je het beter weet dan ik, en dat ik er bij voorbaat al van uit moet gaan. Zo ga ik geen normale discussie aan..
Tevens is het vrij belachelijk dat je suggereert dat ik wel iets weet van transactivisten en niet van wetenschappelijk inzicht. Terwijl jijzelf nog geen bron hebt gegeven van echt wetenschappelijk onderzoek..Zelf zoek ik via google, en niet van die transgendersites.
[..]
Dit bedoel ik dus... Ga eens praten met gekleurde mensen.. In plaats van stoer roepen "dat is een feit"..
Exact.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:02 schreef Akathisia het volgende:
Het westen is veruit het minst racistische deel van de wereld. Zonder twijfel. En dat zeg ik niet met trots.
Als ze het werkelijk helemaal op hun beloop laten krijgen we waarschijnlijk de klas met de stoerste en de flinkste jongetjes sinds 1946..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:27 schreef PiyeReloaded het volgende:
Als ze er verder hun mond over houden vind ik dit wel een goede zaak. Gewoon het zijn beloop laten, dan vinden die kinderen hun eigen plekje wel. Ze inprenten met een genderneutrale ideologie zou ik niet toejuichen.
Hierop de basisschool hebben we een stelletje, twee meiden, hebben verkering. Denk jij dat kinderen daar moeilijk overdoen?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:58 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Dat kinderen ermee worden geconfronteerd is volgens mij ook niet goed. Kinderen horen daar in principe nog niet mee bezig te zijn, maar gewoon kind te zijn. Wel moet er ruimte zijn voor kinderen die zich anders voelen, dat ze er met de juf of meester over kunnen praten. Het liefst natuurlijk met de ouders.
Doel je op mij?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:10 schreef MoreDakka het volgende:
Beetje jammer dat één persoon dan weer zo'n heel topic doet ontsporen.
Nee, dat zegt niemand, overbodig dekt de lading beter.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:11 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Doel je op mij?
Want zonder mij was er geen discussie. Iedereen die hier reageerde was het ermee eens dat het dom was en verboden moest worden
Dan vraag ik mij af of die kinderen daar geen problemen mee hebben omdat ze zo zijn opgevoed door hun ouders? Want in mijn tijd op school kon je echt beter geen lesbie zijn of homo of transgender.. Juist kinderen kunnen extreem moeilijk doen over mensen die "anders" zijn..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hierop de basisschool hebben we een stelletje, twee meiden, hebben verkering. Denk jij dat kinderen daar moeilijk overdoen?
Een jongen die een meid wil zijn, beste vriendin van mijn dochter, heeft niemand problemen mee.
Jongens dragen daar gewoon nagellak of niet, of armbandjes of niet.
Het zijn vaak de ouders die er krampachtig overdoen of daarin menen te moeten sturen.
Ze zijn niet anders, das al denkfout nummer 1. Het zijn gewoon kinderen die moeten leren, luisteren en spelen. En of ze dat nu doen in een rokje of een broek, met lang haar of kort.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:16 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af of die kinderen daar geen problemen mee hebben omdat ze zo zijn opgevoed door hun ouders? Want in mijn tijd op school kon je echt beter geen lesbie zijn of homo of transgender.. Juist kinderen kunnen extreem moeilijk doen over mensen die "anders" zijn..
Als je op de middelbare school een pigachu tas had werd je al gepest.
Ben je echt zo naief?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zijn niet anders, das al denkfout nummer 1. Het zijn gewoon kinderen die moeten leren, luisteren en spelen. En of ze dat nu doen in een rokje of een broek, met lang haar of kort.
En natuurlijk is het belangrijk een goede docent te hebben.
Ja dat kan prima op een normale school.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zijn niet anders, das al denkfout nummer 1. Het zijn gewoon kinderen die moeten leren, luisteren en spelen. En of ze dat nu doen in een rokje of een broek, met lang haar of kort.
En natuurlijk is het belangrijk een goede docent te hebben.
Anders dan wat?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:24 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ben je echt zo naief?
Kinderen hebben echt wel een narratief over wat normaal is en wat niet. Waarom denk je dan dat kinderen pesten en gepest worden? Heb je een bril, dan ben je anders. Heb je een beugel, dan ben je anders. Ben je groot, dan ben je anders. Ben je klein? Dan ben je anders..
Dus dat kinderen vandaag de dag gewoon accepteren dat twee meisjes verkering hebben, dat lijkt me wishfull thinking. Misschien zijn ze eerst wel gepest en toen zijn de pesters door de juffrouw/meester aangesproken?
En jij denkt dat Mohammed, Fatimah of Nur naar een genderneutrale school gaan?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Wanneer ben jij voor het laatst op een schoolplein geweest? Het zijn allemaal unicefklassen tegenwoordig.
De tijd van twintig blanke kaaskoppen is wel voorbij. Wie is hier nu naïef?
Je doet net alsof kinderen niet meer gepest worden vandaag de dag.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Wanneer ben jij voor het laatst op een schoolplein geweest? Het zijn allemaal unicefklassen tegenwoordig.
Hoe 20? 28/30 hier bij ons.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Anders dan wat?
Nee joh, die gaan lekker naar de openbare school, hebben ze daar ook in Lent. Ook zoiets mafs, vroeger was dat Lent, leuk dorp boven Nijmegen. Nu heet dat Nijmegen Noord.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:34 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
En jij denkt dat Mohammed, Fatimah of Nur naar een genderneutrale school gaan?
Kinderen worden zeker gepest, begrijp me niet verkeerd. Maar dat is niet alleen om uiterlijk, ook om afgunst. Ik haat kinderfeestjes, jij wel en jij niet want mijn ouders zeggen dat er maar vier mogen komen en die bepalen wie… en wat we doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:36 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Je doet net alsof kinderen niet meer gepest worden vandaag de dag.
Vind je dat vervelend? Halal frikandellen kosten wat meer, had er ook een op het feestje vorige week. Moest die frikandel niet want hij vertrouwde de boel niet, hup doos erbij en bij de bbq laten zien dat die frikandel van hem apart lag van de rest. Is toch geen moeite of discussie waard…quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe 20? 28/30 hier bij ons.
Wel roomblank op eentje na die tot verveling van alle moeders halal moet eten bij tractaties.
Hoe kan dat als wetenschappers claimen dat er geen verschil is tussen mannen- en vrouwenhersenen?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:23 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
[..]
Sorry hoor, maar de bron die ik aan Etto heb gegeven suggereert dat de hersenen van transgenders wel degelijk overeenkomt met de hersenen van de mensen waar zij zich mee identificeren.
Eens.quote:Op woensdag 13 juli 2022 01:14 schreef -Shii- het volgende:
Even stukje uit de OP gequote puur over de ophef rondom de wc:
,,Op onze wc’s hangen gewoon géén bordjes aan de muur. Ze zijn dus niet alleen voor jongens of meisjes, maar voor iedereen.” De wc-hokjes hebben bovendien alleen een normaal toilet. Prévoo, glimlachend: ,,Ja, als we er plasbakken zouden ophangen zou het niet meer genderneutraal zijn, hè. Jongetjes kunnen ook zitten.
Sorry, heb niet alle posts gelezen, maar dit is toch in ieder huishouden zo dat je geen plasbak hebt en een jongetje zou moeten zitten of de wc-bril omhoog doet en staand plast. Dus waarom daar nou zo'n ophef over is.
En dan wordt er over extremistisch gesproken in de OP. Ik maak me meer zorgen over andere extremistische denkbeelden eerlijk gezegd. Zolang je kinderen maar niets gaat opdringen.
Dit klinkt mij eerlijk gezegd ook een beetje overdreven in de oren. Er zitten zoveel meisjes op voetbal en jongens op ballet, daar wordt al 20 jaar niet meer moeilijk over gedaan.quote:,,Wat we dus absoluut niet willen”, zegt Prévoo, ,,is dat kinderen zich gaan afvragen of ze wel van voetbal mogen houden, omdat ze als meisje geboren zijn.” Een vraag die ze zelf wél kreeg, van haar transgender dochter.
Sterker nog, ik zat op voetbal zo'n 40 jaar geleden. Dat was toen nog niet zo ingeburgerd als nu, maar toch wel geaccepteerd. Jongens op ballet is denk ik toch wat anders wat acceptatie betreft. Maar dat is puur mijn gevoel, dus ik weet niet of het daadwerkelijk zo is.quote:Op woensdag 13 juli 2022 01:48 schreef Smart_ass het volgende:
Ze hebben dus gemeenschappelijke toiletten (volgens mij hadden wij dat vroeger op de basisschool ook trouwens, maar ik kan me vergissen), ze zeggen "kinderen" ipv "jongens" en "meisjes", gebruiken geen juffrouw en/of meester en ze pushen jongens de bouwhoek niet in en meisjes de poppenhoek niet in.
Ik vind dit allemaal weinig spannend eerlijk gezegd.
[..]
Dit klinkt mij eerlijk gezegd ook een beetje overdreven in de oren. Er zitten zoveel meisjes op voetbal en jongens op ballet, daar wordt al 20 jaar niet meer moeilijk over gedaan.
Ik zat 20 jaar geleden ook op voetbal en daar werd echt niet van opgekeken, dus ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat nu wel nog het geval zou zijn. Jongens op ballet misschien wel eerder inderdaad, maar zelfs dat is tegenwoordig ook niet echt een unicum meer.quote:Op woensdag 13 juli 2022 02:08 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zat op voetbal zo'n 40 jaar geleden. Dat was toen nog niet zo ingeburgerd als nu, maar toch wel geaccepteerd. Jongens op ballet is denk ik toch wat anders wat acceptatie betreft. Maar dat is puur mijn gevoel, dus ik weet niet of het daadwerkelijk zo is.
Je hebt helemaal gelijk. Al dit geneuzel over 'gender' komt overwaaien uit de VS, waar die acceptatie een heel stuk minder is. Dus krijg je de ironische situatie waar mensen die plegen te vechten voor gendergelijkheid zich juist enorm vastklampen aan die stereotypen. Terwijl de maatschappij hier dat al gedeeltelijk losgelaten heeft.quote:Op woensdag 13 juli 2022 02:33 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik zat 20 jaar geleden ook op voetbal en daar werd echt niet van opgekeken, dus ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat nu wel nog het geval zou zijn. Jongens op ballet misschien wel eerder inderdaad, maar zelfs dat is tegenwoordig ook niet echt een unicum meer.
Het lijkt mij uberhaupt een goede zaak dat kinderen kunnen spelen met speelgoed waarmee ze willen spelen, zich kunnen kleden zoals ze willen kleden, etc. Voor mijn gevoel heeft dit allemaal niet per se te maken met genderneutraal zijn, maar met gewoon een open mindset hebben.
Dit inderdaad. De saaie gemiddelde basisschool waar onze kinderen heen gaan hebben ook geen aparte jongens/meisjes wc, en iedereen mag spelen met de poppen en blokken wat 'ie wil. Het enige waar deze basisschool zich van onderscheidt is dat ze geen meester of juf voor de naam van de leerkracht mogen zeggen, wat extremistisch...quote:Op woensdag 13 juli 2022 01:14 schreef -Shii- het volgende:
Even stukje uit de OP gequote puur over de ophef rondom de wc:
,,Op onze wc’s hangen gewoon géén bordjes aan de muur. Ze zijn dus niet alleen voor jongens of meisjes, maar voor iedereen.” De wc-hokjes hebben bovendien alleen een normaal toilet. Prévoo, glimlachend: ,,Ja, als we er plasbakken zouden ophangen zou het niet meer genderneutraal zijn, hè. Jongetjes kunnen ook zitten.
Sorry, heb niet alle posts gelezen, maar dit is toch in ieder huishouden zo dat je geen plasbak hebt en een jongetje zou moeten zitten of de wc-bril omhoog doet en staand plast. Dus waarom daar nou zo'n ophef over is.
En dan wordt er over extremistisch gesproken in de OP. Ik maak me meer zorgen over andere extremistische denkbeelden eerlijk gezegd. Zolang je kinderen maar niets gaat opdringen.
Het is niet extremistisch maar wat is er precies mis met juf of meester zeggen, en waarom zou je niet gewoon een man of vrouw bordje hebben bij de wc’s?quote:Op woensdag 13 juli 2022 07:28 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De saaie gemiddelde basisschool waar onze kinderen heen gaan hebben ook geen aparte jongens/meisjes wc, en iedereen mag spelen met de poppen en blokken wat 'ie wil. Het enige waar deze basisschool zich van onderscheidt is dat ze geen meester of juf voor de naam van de leerkracht mogen zeggen, wat extremistisch...
Het extremisme zit hem er vooral in dat ze kinderen opdringen dat je kunt kiezen of je een jongen of een meisje bent. En dat is simpelweg niet waar en een recept voor verwarde kinderen met een identiteitscrisis.quote:Op woensdag 13 juli 2022 07:28 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De saaie gemiddelde basisschool waar onze kinderen heen gaan hebben ook geen aparte jongens/meisjes wc, en iedereen mag spelen met de poppen en blokken wat 'ie wil. Het enige waar deze basisschool zich van onderscheidt is dat ze geen meester of juf voor de naam van de leerkracht mogen zeggen, wat extremistisch...
Ontkennen dat kinderen hard als staal zijn tegen elkaar zal ik niet doen. Echter als jij in de tijd leefde van Pigachu op de middelbare is de rest van je verhaal gewoon ongeloofwaardig. Of het moet zijn dat je op de biblebelt of niet in Nederland woonde. Of gewoon nog heel jong zijn. Zeg maar onder de 10, dan is alles met seksualiteit raar. Ook hetero.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:16 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af of die kinderen daar geen problemen mee hebben omdat ze zo zijn opgevoed door hun ouders? Want in mijn tijd op school kon je echt beter geen lesbie zijn of homo of transgender.. Juist kinderen kunnen extreem moeilijk doen over mensen die "anders" zijn..
Als je op de middelbare school een pigachu tas had werd je al gepest.
Meisjes kunnen ook staanquote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die directrice is compleet loco joh.
'Ja, als we er plasbakken zouden ophangen zou het niet meer genderneutraal zijn, hè. Jongetjes kunnen ook zitten'
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:15 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat transgenders hun hersenen hetzelfde zijn als de hersenen van het geslacht waar zij zich mee identificeren. Dus waar zit precies de tegenstrijdigheid?
Ik zou er persoonlijk geen enkel probleem mee hebben om m'n zoontje naar een school te sturen met genderneutrale toiletten en de vrijheid om te spelen met poppen én autootjes.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:21 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Ben benieuwd hoe veel ouders hun kinderen aan een dergelijk sociaal experiment willen laten deelnemen.
Volgens mij hebben de meeste scholen die vrijheid wel.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
en de vrijheid om te spelen met poppen én autootjes.
In Zweden zijn genderneutrale toiletten al decennia de normaalste zaak van de wereldquote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:28 schreef roos94 het volgende:
Transgenders/non binair is hoeveel van de bevolking? 2% ofzo? Dus 98% moet zich aanpassen aan die hele kleine groep?
Denk ik ook. Ik ben wel voor genderneutrale toiletten en leerkrachten bij voornaam noemen vind ik geen probleem. Verder lijkt het me goed om kinderen ook op school acceptatie mee te geven.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de meeste scholen die vrijheid wel.
Er is niks mis met genderneutrale toiletten.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:54 schreef Ceviche het volgende:
Maar wat is er mis met genderneutrale toiletten?
Eindelijk klaar met wachten omdat jouw wc bezet is maar er aan de andere kant vrije toiletten zijn waar je niet in mag.
Op mijn werk werken op een normale dag meer dan 15 vrouwen en 2 mannen. En maar wachten op een vrij toilet
Precies dit, geef kinderen inderdaad de vrijheid om met poppen en jurkjes te spelen of auto's en knex. Denk dat mensen met een school als dit traditionalisten en conservatieven willen vermijden waar bijvoorbeeld jongens echt niet met de barbies mogen spelen want dat is voor meisjes. Dat andere jongetjes in de klas zeggen "Nee, barbies zijn voor meisjes"quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Er is niks mis met genderneutrale toiletten.
Net zoals dat er niks mis is met het aanbieden van alle soorten speelgoed en sport aan alle kinderen, en uitdragen dat hun gender/geslacht niet bepaalt welk beroep zij straks kunnen uitoefenen.
Waar wél wat mis mee is, is doen alsof gender een keuze is. Het lijkt me vreselijk als je het gevoel hebt dat jouw lichaam niet jouw lichaam is, dat er iets niet klopt. Dat is geen keuze, maar een constatering. Net zoals homoseksualiteit geen keuze is.
En waar óók wat mis mee is, is meisjes die niet aan de clichés voldoen van roze, glitter, regenbogen, jurkjes, nagellak, eenhoorns, prinsessen en ballet het idee geven dat ze misschien geen meisje zijn, maar een jongen of non-binair. Vice versa voor jongens die niet van voetbal, blauw, stoeien, dinosaurussen, in bomen klimmen en auto's houden.
Vroeger had je meisje-meisjes (die wel aan de clichés voldeden), tomboys (meisjes die zich 'jongensachtig' gedroegen), en de rest was gewoon een meisje. Op geen moment stond hun gender ter discussie, sterker nog, als kind wist je niet eens dat je een gender had.![]()
Laat kinderen gewoon kinderen zijn.
Lang niet iedere jongen met nagellak zit in het verkeerde lichaam. Laat ze dat uitvogelen op hun eigen tempo, en zorg dat ze goed geholpen en ondersteund worden als het inderdaad zo is.
On-topic: ik denk dat een school als deze meer kans van slagen heeft in Amsterdam dan in Nijmegen, maar ik ben benieuwd.
Is er 1 school in Nederland te vinden die het meisjes verbied met autootjes te spelen? Wat zijn dat toch voor niet bestaande problemen waar oplossingen voor gevonden moeten worden?quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:04 schreef Yesse het volgende:
Ik ben voor genderneutraliteit op basisscholen. Ik denk alleen dat men vaak veel te ver doorschiet in de vaagheid en extremiteit. De basis van dit voorstel is op zich helemaal niet raar als je alleen de feiten pakt:
• Kinderen worden kinderen genoemd: dat zijn ze ook dus waarom zou je daar een probleem mee hebben?
• Genderneutrale wc's: een urinoir is alleen handig voor ruimtegebrek, je kunt prima zoals thuis met de bril omhoog plassen (waar de wc's ook genderneutraal zijn)
• Leraren worden aangesproken met hun naam. Voor mij niet per se nodig maar ik zou er ook geen problemen mee hebben, ik noemde mijn juffen ook wel eens per ongeluk mama en daar luisterden ze dan ook naar![]()
• Speelgoed is voor iedereen. Iets wat voor mij sowieso wel wat normaler mag worden. Waarom zou je überhaupt speelgoed in roze/blauw of specifiek voor 1 gender maken? (behalve het verdienmodel) Het speelgoed heeft geen magie waardoor kinderen opeens LGTBQI+ opgroeien ofzo.
Ik vind overigens ook dat een hoop mensen eens moeten stoppen met zichzelf druk maken over het feit dat iemand anders zich op een andere manier wil uiten dan zij gewend zijn. So fucking what als je i.p.v. zij voortaan hij of hen moet zeggen. Het is niet alsof het op jou afstraalt ofzo.
Als je kinderen die geen genderdysforie hebben of zouden hebben dit een leven lang gaat lopen aanpraten en ze zelfs dus schadelijke hormoontherapien gaat laten doen op basis van weinig bewijs en informatie over het specifieke kind... dan is dat een vorm van kindermishandeling.quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:04 schreef Yesse het volgende:
Ik vind overigens ook dat een hoop mensen eens moeten stoppen met zichzelf druk maken over het feit dat iemand anders zich op een andere manier wil uiten dan zij gewend zijn. So fucking what als je i.p.v. zij voortaan hij of hen moet zeggen. Het is niet alsof het op jou afstraalt ofzo.
quote:Persoonlijke motivatie
,,Wat we dus absoluut niet willen”, zegt Prévoo, ,,is dat kinderen zich gaan afvragen of ze wel van voetbal mogen houden, omdat ze als meisje geboren zijn.” Een vraag die ze zelf wél kreeg, van haar transgender dochter.
,,Zij kwam een paar jaar geleden naar me toe en zei: ‘Mama, ik weet niet of ik een meisje of jongetje ben’. Ja, dan gaat er dus wel echt een wereld voor je open. Opeens werden wij als gezin geconfronteerd met alle moeilijkheden waar zij tegenaan liep, alleen maar omdat ze zichzelf wilde zijn.” Het motiveerde Prévoo om de genderneutrale basisschool op te zeten.
We hebben hier in Nederland een grote groep managers, noemen zichzelf hoogopgeleid, die zoeken problemen om te bespreken en om op te lossen. En als er geen problemen zijn dan bedenken ze die zelf.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is er 1 school in Nederland te vinden die het meisjes verbied met autootjes te spelen? Wat zijn dat toch voor niet bestaande problemen waar oplossingen voor gevonden moeten worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |