Dit inderdaad. De saaie gemiddelde basisschool waar onze kinderen heen gaan hebben ook geen aparte jongens/meisjes wc, en iedereen mag spelen met de poppen en blokken wat 'ie wil. Het enige waar deze basisschool zich van onderscheidt is dat ze geen meester of juf voor de naam van de leerkracht mogen zeggen, wat extremistisch...quote:Op woensdag 13 juli 2022 01:14 schreef -Shii- het volgende:
Even stukje uit de OP gequote puur over de ophef rondom de wc:
,,Op onze wc’s hangen gewoon géén bordjes aan de muur. Ze zijn dus niet alleen voor jongens of meisjes, maar voor iedereen.” De wc-hokjes hebben bovendien alleen een normaal toilet. Prévoo, glimlachend: ,,Ja, als we er plasbakken zouden ophangen zou het niet meer genderneutraal zijn, hè. Jongetjes kunnen ook zitten.
Sorry, heb niet alle posts gelezen, maar dit is toch in ieder huishouden zo dat je geen plasbak hebt en een jongetje zou moeten zitten of de wc-bril omhoog doet en staand plast. Dus waarom daar nou zo'n ophef over is.
En dan wordt er over extremistisch gesproken in de OP. Ik maak me meer zorgen over andere extremistische denkbeelden eerlijk gezegd. Zolang je kinderen maar niets gaat opdringen.
Het is niet extremistisch maar wat is er precies mis met juf of meester zeggen, en waarom zou je niet gewoon een man of vrouw bordje hebben bij de wc’s?quote:Op woensdag 13 juli 2022 07:28 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De saaie gemiddelde basisschool waar onze kinderen heen gaan hebben ook geen aparte jongens/meisjes wc, en iedereen mag spelen met de poppen en blokken wat 'ie wil. Het enige waar deze basisschool zich van onderscheidt is dat ze geen meester of juf voor de naam van de leerkracht mogen zeggen, wat extremistisch...
Het extremisme zit hem er vooral in dat ze kinderen opdringen dat je kunt kiezen of je een jongen of een meisje bent. En dat is simpelweg niet waar en een recept voor verwarde kinderen met een identiteitscrisis.quote:Op woensdag 13 juli 2022 07:28 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De saaie gemiddelde basisschool waar onze kinderen heen gaan hebben ook geen aparte jongens/meisjes wc, en iedereen mag spelen met de poppen en blokken wat 'ie wil. Het enige waar deze basisschool zich van onderscheidt is dat ze geen meester of juf voor de naam van de leerkracht mogen zeggen, wat extremistisch...
Ontkennen dat kinderen hard als staal zijn tegen elkaar zal ik niet doen. Echter als jij in de tijd leefde van Pigachu op de middelbare is de rest van je verhaal gewoon ongeloofwaardig. Of het moet zijn dat je op de biblebelt of niet in Nederland woonde. Of gewoon nog heel jong zijn. Zeg maar onder de 10, dan is alles met seksualiteit raar. Ook hetero.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:16 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af of die kinderen daar geen problemen mee hebben omdat ze zo zijn opgevoed door hun ouders? Want in mijn tijd op school kon je echt beter geen lesbie zijn of homo of transgender.. Juist kinderen kunnen extreem moeilijk doen over mensen die "anders" zijn..
Als je op de middelbare school een pigachu tas had werd je al gepest.
Meisjes kunnen ook staanquote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die directrice is compleet loco joh.
'Ja, als we er plasbakken zouden ophangen zou het niet meer genderneutraal zijn, hè. Jongetjes kunnen ook zitten'
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:15 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Volgens mij is het wetenschappelijk bewezen dat transgenders hun hersenen hetzelfde zijn als de hersenen van het geslacht waar zij zich mee identificeren. Dus waar zit precies de tegenstrijdigheid?
Ik zou er persoonlijk geen enkel probleem mee hebben om m'n zoontje naar een school te sturen met genderneutrale toiletten en de vrijheid om te spelen met poppen én autootjes.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:21 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Ben benieuwd hoe veel ouders hun kinderen aan een dergelijk sociaal experiment willen laten deelnemen.
Volgens mij hebben de meeste scholen die vrijheid wel.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
en de vrijheid om te spelen met poppen én autootjes.
In Zweden zijn genderneutrale toiletten al decennia de normaalste zaak van de wereldquote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:28 schreef roos94 het volgende:
Transgenders/non binair is hoeveel van de bevolking? 2% ofzo? Dus 98% moet zich aanpassen aan die hele kleine groep?
Denk ik ook. Ik ben wel voor genderneutrale toiletten en leerkrachten bij voornaam noemen vind ik geen probleem. Verder lijkt het me goed om kinderen ook op school acceptatie mee te geven.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de meeste scholen die vrijheid wel.
Er is niks mis met genderneutrale toiletten.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:54 schreef Ceviche het volgende:
Maar wat is er mis met genderneutrale toiletten?
Eindelijk klaar met wachten omdat jouw wc bezet is maar er aan de andere kant vrije toiletten zijn waar je niet in mag.
Op mijn werk werken op een normale dag meer dan 15 vrouwen en 2 mannen. En maar wachten op een vrij toilet
Precies dit, geef kinderen inderdaad de vrijheid om met poppen en jurkjes te spelen of auto's en knex. Denk dat mensen met een school als dit traditionalisten en conservatieven willen vermijden waar bijvoorbeeld jongens echt niet met de barbies mogen spelen want dat is voor meisjes. Dat andere jongetjes in de klas zeggen "Nee, barbies zijn voor meisjes"quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Er is niks mis met genderneutrale toiletten.
Net zoals dat er niks mis is met het aanbieden van alle soorten speelgoed en sport aan alle kinderen, en uitdragen dat hun gender/geslacht niet bepaalt welk beroep zij straks kunnen uitoefenen.
Waar wél wat mis mee is, is doen alsof gender een keuze is. Het lijkt me vreselijk als je het gevoel hebt dat jouw lichaam niet jouw lichaam is, dat er iets niet klopt. Dat is geen keuze, maar een constatering. Net zoals homoseksualiteit geen keuze is.
En waar óók wat mis mee is, is meisjes die niet aan de clichés voldoen van roze, glitter, regenbogen, jurkjes, nagellak, eenhoorns, prinsessen en ballet het idee geven dat ze misschien geen meisje zijn, maar een jongen of non-binair. Vice versa voor jongens die niet van voetbal, blauw, stoeien, dinosaurussen, in bomen klimmen en auto's houden.
Vroeger had je meisje-meisjes (die wel aan de clichés voldeden), tomboys (meisjes die zich 'jongensachtig' gedroegen), en de rest was gewoon een meisje. Op geen moment stond hun gender ter discussie, sterker nog, als kind wist je niet eens dat je een gender had.![]()
Laat kinderen gewoon kinderen zijn.
Lang niet iedere jongen met nagellak zit in het verkeerde lichaam. Laat ze dat uitvogelen op hun eigen tempo, en zorg dat ze goed geholpen en ondersteund worden als het inderdaad zo is.
On-topic: ik denk dat een school als deze meer kans van slagen heeft in Amsterdam dan in Nijmegen, maar ik ben benieuwd.
Is er 1 school in Nederland te vinden die het meisjes verbied met autootjes te spelen? Wat zijn dat toch voor niet bestaande problemen waar oplossingen voor gevonden moeten worden?quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:04 schreef Yesse het volgende:
Ik ben voor genderneutraliteit op basisscholen. Ik denk alleen dat men vaak veel te ver doorschiet in de vaagheid en extremiteit. De basis van dit voorstel is op zich helemaal niet raar als je alleen de feiten pakt:
• Kinderen worden kinderen genoemd: dat zijn ze ook dus waarom zou je daar een probleem mee hebben?
• Genderneutrale wc's: een urinoir is alleen handig voor ruimtegebrek, je kunt prima zoals thuis met de bril omhoog plassen (waar de wc's ook genderneutraal zijn)
• Leraren worden aangesproken met hun naam. Voor mij niet per se nodig maar ik zou er ook geen problemen mee hebben, ik noemde mijn juffen ook wel eens per ongeluk mama en daar luisterden ze dan ook naar![]()
• Speelgoed is voor iedereen. Iets wat voor mij sowieso wel wat normaler mag worden. Waarom zou je überhaupt speelgoed in roze/blauw of specifiek voor 1 gender maken? (behalve het verdienmodel) Het speelgoed heeft geen magie waardoor kinderen opeens LGTBQI+ opgroeien ofzo.
Ik vind overigens ook dat een hoop mensen eens moeten stoppen met zichzelf druk maken over het feit dat iemand anders zich op een andere manier wil uiten dan zij gewend zijn. So fucking what als je i.p.v. zij voortaan hij of hen moet zeggen. Het is niet alsof het op jou afstraalt ofzo.
Als je kinderen die geen genderdysforie hebben of zouden hebben dit een leven lang gaat lopen aanpraten en ze zelfs dus schadelijke hormoontherapien gaat laten doen op basis van weinig bewijs en informatie over het specifieke kind... dan is dat een vorm van kindermishandeling.quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:04 schreef Yesse het volgende:
Ik vind overigens ook dat een hoop mensen eens moeten stoppen met zichzelf druk maken over het feit dat iemand anders zich op een andere manier wil uiten dan zij gewend zijn. So fucking what als je i.p.v. zij voortaan hij of hen moet zeggen. Het is niet alsof het op jou afstraalt ofzo.
quote:Persoonlijke motivatie
,,Wat we dus absoluut niet willen”, zegt Prévoo, ,,is dat kinderen zich gaan afvragen of ze wel van voetbal mogen houden, omdat ze als meisje geboren zijn.” Een vraag die ze zelf wél kreeg, van haar transgender dochter.
,,Zij kwam een paar jaar geleden naar me toe en zei: ‘Mama, ik weet niet of ik een meisje of jongetje ben’. Ja, dan gaat er dus wel echt een wereld voor je open. Opeens werden wij als gezin geconfronteerd met alle moeilijkheden waar zij tegenaan liep, alleen maar omdat ze zichzelf wilde zijn.” Het motiveerde Prévoo om de genderneutrale basisschool op te zeten.
We hebben hier in Nederland een grote groep managers, noemen zichzelf hoogopgeleid, die zoeken problemen om te bespreken en om op te lossen. En als er geen problemen zijn dan bedenken ze die zelf.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is er 1 school in Nederland te vinden die het meisjes verbied met autootjes te spelen? Wat zijn dat toch voor niet bestaande problemen waar oplossingen voor gevonden moeten worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |