abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2022 @ 10:47:40 #1
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232370

LIVEBLOG NOS 4-7-22 KLIK

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:

[ Bericht 6% gewijzigd door Red_85 op 04-07-2022 11:07:39 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 10:48:59 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232383
Ik begin steeds meer problemen te krijgen met activistische boeren. Een paar jaar geleden werd mijn werkveld keihard geraakt door wijzigingen in de regelgeving, de overheid die stopte met investeren. We hebben toen doorgebuffeld en de kop boven water kunnen houden, andere bedrijven konden dat soms niet trouwens.

Maar, stonden mijn collega's en ikzelf DC's van supermarkten of beroepsveren te blokkeren? Parkeerde ik mijn auto midden op de snelweg om de economie dagelijks miljoenen schade te berokkenen? Nee, dat deed ik niet.

Deze paupers moeten snel kappen want anders zie ik nog gebeuren dat er burgers zijn die het recht in eigen handen nemen. Saillant detail trouwens, de leider van 'FDF' is zelf niet eens boer, beetje de Willem Engel van de boerenwereld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_205232384
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef Red_85 het volgende:

Of accepteer jij wel een onbetrouwbare overheid?
Natuurlijk, als ze mij maar niet lastigvallen.

Zodra ze dat wel doen verwacht ik uiteraard onvoorwaardelijke steun van iedereen.

/s
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 4 juli 2022 @ 10:49:03 #4
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232385
Zo.
Even een smerige topic kaap om een foute topic titel te herstellen.
1947-2016
  maandag 4 juli 2022 @ 10:49:35 #5
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232395
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:49 schreef Red_85 het volgende:
Zo.
Matige tt
pi_205232408
quote:
Zo.
Dat was je protestactie van vandaag?
  maandag 4 juli 2022 @ 10:50:59 #7
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205232414
Op zich ben ik het wel eens met de TT: 'Go away, boeren!'
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 4 juli 2022 @ 10:51:15 #8
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232416
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:49 schreef xzaz het volgende:

[..]
Matige tt
Je moet snel zijn tegenwoordig met al die kapers op de kust. @Noek kan er over mee praten.

Wat moest er trouwens aan de OP aangepast worden? Nu de kans.
1947-2016
pi_205232419
quote:
Zo.
@Starhopper are you watching
pi_205232420
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:48 schreef JeMoeder het volgende:
Ik begin steeds meer problemen te krijgen met activistische boeren. Een paar jaar geleden werd mijn werkveld keihard geraakt door wijzigingen in de regelgeving, de overheid die stopte met investeren. We hebben toen doorgebuffeld en de kop boven water kunnen houden, andere bedrijven konden dat soms niet trouwens.

Maar, stonden mijn collega's en ikzelf DC's van supermarkten of beroepsveren te blokkeren? Parkeerde ik mijn auto midden op de snelweg om de economie dagelijks miljoenen schade te berokkenen? Nee, dat deed ik niet.

Deze paupers moeten snel kappen want anders zie ik nog gebeuren dat er burgers zijn die het recht in eigen handen nemen. Saillant detail trouwens, de leider van 'FDF' is zelf niet eens boer, beetje de Willem Engel van de boerenwereld.
Had je wel moeten doen want nu heb je moeite je kop boven water te houden en zijn diverse concculegas falliet....
Dat je zelf geen ballen hebt, moet je niet op anderen afschuiven.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:51:48 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232421
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat was je protestactie van vandaag?
Als jij het wil zien als protestactie, da zie jij dat zo.
1947-2016
pi_205232422
quote:

naja willem engel was zelf tenminste nog dansleraar en zijn business werd wel hard geraakt door de coronamaatregelen...
pi_205232434
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Waarom zouden ze meerijden? Hun sector wordt niet geraakt.
Mooi
#trotsopdeboeren die groente verbouwen
#trotsopdeboeren die graan verbouwen
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:53:13 #14
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_205232436
Wel massaal achter Oekraïne staan, maar de eigen boeren niet steun. Man man man, wat een kut land is dit toch.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_205232442
quote:
Saillant detail trouwens, de leider van 'FDF' is zelf niet eens boer, beetje de Willem Engel van de boerenwereld.
quote:
Mark van den Oever, in het dagelijks leven fruitteler, varkenshouder en kerstbomenverkoper, reist van hot naar her.
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-een-muur~a56be7e4/
  maandag 4 juli 2022 @ 10:53:54 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205232443
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
@:Starhopper are you watching
Als dit hem blij.maakt vind ik het prima :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Sport maandag 4 juli 2022 @ 10:54:13 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205232448
Ik stem voor een neutrale TT.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205232449
quote:

Hoe zit dat nou met die Mark van den Oever? Ik vind dat ook maar een agressieve tokkie overigens. Volgens onderstaand artikel zou hij wel boer zijn, varkenshouder.

Overigens heb ik verder niet heel veel problemen met de boerenprotesten, alleen jammer dat veel van die boeren zich laten kapen door foute clubjes en complot fantasten. Ik zag afgelopen weekend ook allemaal van die omgekeerde Nederlandse vlaggen, een groter pauper symbool kun je toch haast niet bedenken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_205232450
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
naja willem engel was zelf tenminste nog dansleraar en zijn business werd wel hard geraakt door de coronamaatregelen...
Trap niet in de fake news van JeMoeder, je bent beter dan dat.
pi_205232456
quote:

Die boeren weten dat de mensen zonder eigen stukje land niets kunnen beginnen tegen zoveel onrecht. Dus zullen die boeren niet stoppen.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:54:45 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205232457
quote:

Dat soort volksmenners hitsen anderen op en krijgen daar zelf een bobbel in de broek van.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 4 juli 2022 @ 10:54:51 #22
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232459
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:53 schreef KillemWieft het volgende:
Wel massaal achter Oekraïne staan, maar de eigen boeren niet steun. Man man man, wat een kut land is dit toch.
Met wat moeten we ze steunen dan?
pi_205232462
quote:
Ik steun de eigen natuur.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:55:00 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205232463
quote:

How can I make this about meeeeeeee. Hulde. Applaus.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_205232467
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:54 schreef xzaz het volgende:

[..]
Met wat moeten we ze steunen dan?
Naar Duitsland rijden en daar Nederlandse landbouwproducten kopen, natuurlijk.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:55:52 #26
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232473
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Naar Duitsland rijden en daar Nederlandse landbouwproducten kopen, natuurlijk.
Doen we al jaren. Boodschappen doen in Nederland :')
  maandag 4 juli 2022 @ 10:55:56 #27
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232474
Deze huidige manier van actievoeren lijkt me trouwens veel effectiever en publieksvriendelijker dan de varianten die ze de afgelopen 2,5 jaar de hele tijd hebben ingezet. Gewoon korte blokkades, niet te lang op dezelfde plek met je tractor blijven staan zodat je ook geen gezeik krijgt over de overduidelijke voorkeursbehandeling die je geniet, meer gericht op de industrie dan op het personenverkeer, dat soort dingen.

Dat het allemaal nergens op slaat om de bedrijven die wel/niet je spullen inkopen te blokkeren, dat hou je natuurlijk. Degenen waar je als eigen boerenbedrijf zelf voor kiest om voor geld spullen aan te verkopen. En als jij het niet doet omdat je alleen maar werkt voor de export (ONS voedsel lol), dan doet je collegaboer, die stiekem gewoon je concurrent is, wat ook blijkt uit het feit dat de afgelopen 20 jaar de helft van de boeren al is weggeconcurreerd, het wel.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:56:07 #28
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205232476
quote:
84s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als dit hem blij.maakt vind ik het prima :T
Is er nog leuke wappie Boer'nstream live?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205232484
quote:
man man man wat gek dat je onschuldige oorlogsslachtoffers wel steunt en professionele dierenmishandelaars niet...
  maandag 4 juli 2022 @ 10:56:52 #30
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232486
quote:
Je weet dat de boeren ontzettend veel steun genieten van degenen die juist massaal achter Poetin staan?
pi_205232493
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:54 schreef Ronald het volgende:

[..]
Hoe zit dat nou met die Mark van den Oever? Ik vind dat ook maar een agressieve tokkie overigens. Volgens onderstaand artikel zou hij wel boer zijn, varkenshouder.

Overigens heb ik verder niet heel veel problemen met de boerenprotesten, alleen jammer dat veel van die boeren zich laten kapen door foute clubjes en complot fantasten. Ik zag afgelopen weekend ook allemaal van die omgekeerde Nederlandse vlaggen, een groter pauper symbool kun je toch haast niet bedenken.
bennie jolink zei gisteren dat ie geen boer is, maar bennie jolink is zanger en oud / dement dus niet de meest betrouwbare bron
  maandag 4 juli 2022 @ 10:57:39 #32
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205232495
quote:
Ik bin voar de boer'n :7
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205232497
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:56 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je weet dat de boeren ontzettend veel steun genieten van degenen die juist massaal achter Poetin staan?
Het zijn wel dezelfde wappies inderdaad.
En ze zijn ook tegen zonnebrandcrème en vaccins.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:58:02 #34
38496 Perrin
pi_205232498
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
man man man wat gek dat je onschuldige oorlogsslachtoffers wel steunt en professionele dierenmishandelaars niet...
Verwende dierenexploiteurs, subsidiesponzen en milieuvervuilers zijn het, allemaal :(
  maandag 4 juli 2022 @ 10:58:33 #35
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232509
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:57 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik bin voar de boer'n :7
"Help" _O- _O- _O-
pi_205232510
Het duurt ook zelden lang of bepaalde types beginnen Willem Engel en de wappies er weer bij te halen. Het maakt amper nog uit wat het daadwerkelijke onderwerp is.

Die mensen moet toch iets heel erg dwars zitten, zelfs nu nog. :D
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  maandag 4 juli 2022 @ 10:58:42 #37
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232512
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:55 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Gewoon een prima kanttekening toch?
Deze hele boerenprotestbeweging is een grote 'ikke-ikke-ikke'-show van de boeren, dat mag iemand toch wel eens in het perspectief plaatsen van de overige bedrijfstakken die, dat blijkt daaruit, niet een slaafse overheid hebben die alle klappen en risico's voor ze opvangt?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 4 juli 2022 @ 10:58:58 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205232513

twitter

Hufters.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205232515
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:56 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja zelfs Poetin heeft ermee te maken?

_O-
[..]
pi_205232518
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je moet snel zijn tegenwoordig met al die kapers op de kust. @:Noek kan er over mee praten.

Wat moest er trouwens aan de OP aangepast worden? Nu de kans.
Alles wat Nikonlover heeft veranderd ongedaan maken
pi_205232520
quote:

Dat jouw beroepsgroep alles gelaten over zich heen laat komen betekent natuurlijk niet dat anderen dat ook moeten doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 4 juli 2022 @ 10:59:41 #42
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232521
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:58 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Gewoon een prima kanttekening toch?
Deze hele boerenprotestbeweging is een grote 'ikke-ikke-ikke'-show van de boeren, dat mag iemand toch wel eens in het perspectief plaatsen van de overige bedrijfstakken die, dat blijkt daaruit, niet een slaafse overheid hebben die alle klappen en risico's voor ze opvangt?
Precies. De boeren doen net alsof ze de enige sector zijn die last hebben van overheidsregulatie en veranderende regels. _O- Newsflash dat zijn ze niet.
pi_205232523
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
[ afbeelding ]

[ twitter ]

Hufters.
haha ach laat ze... dat gaan ze toch geen weken vol houden... zo snel sterf je niet van de honger hoor
  maandag 4 juli 2022 @ 10:59:44 #44
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205232524
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:58 schreef xzaz het volgende:

[..]
"Help" _O- _O- _O-
Poar neem'n
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 4 juli 2022 @ 10:59:49 #45
38496 Perrin
pi_205232527
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

_O-
Het volk met een chronisch ontstoken onderbuik switcht moeiteloos van rel naar rel.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:00:23 #46
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232534
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat jouw beroepsgroep alles gelaten over zich heen laat komen betekent natuurlijk niet dat anderen dat ook moeten doen.
Het hoort gewoon bij het bedrijfsleven. En het is van alle jaren.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:00:24 #47
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232535
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:58 schreef EinarBoe het volgende:
Deze hele boerenprotestbeweging is een grote 'ikke-ikke-ikke'-show van de boeren
En dan ook nog maar de boeren in een bepaalde tak van sport (vee-teelt).
En dan ook nog lang niet allemaal.
Tot nooit .......
  maandag 4 juli 2022 @ 11:00:31 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232538
quote:
11s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het duurt ook zelden lang of bepaalde types beginnen Willem Engel en de wappies er weer bij te halen. Het maakt amper nog uit wat het daadwerkelijke onderwerp is.

Ach, dat zijn dezelfde die continu alles vergelijken met extreem rechts.
Overal en alles waar ze het niet mee eens zijn en daarna lekker makkelijk in de discussie kunnen staan. Lekker laf.
1947-2016
  maandag 4 juli 2022 @ 11:01:05 #49
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232543
quote:

Omdat ie gisteren een mars hield voor de boeren terwijl daarnaast heel pro-boerentwitter vol staat met Klaus Schwab/WEF/Vaccinatie-gezeik, en er genoeg spandoeken op de tractors met eenzelfde strekking te vinden zijn geweest.
Heel vreemd ja, ontzettend raar dat een persoon die een rol speelt in dit geheel, hier besproken wordt.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:01:08 #50
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_205232546
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Vergeet je vitamine B12 shot niet te nemen.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_205232550
Op zich jammer dat het zo makkelijk is om van bepaalde users te weten aan welke kant ze staan in dit conflict zonder een post gelezen te hebben.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:01:28 #52
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232552
quote:
[ afbeelding ]

[ twitter ]

Hufters.
Dit is toch zeker nep?
pi_205232555
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het volk met een chronisch ontstoken onderbuik switcht moeiteloos van rel naar rel.
"ik was eerst een Gele Hesje, toen werd ik een Kritische Denker en daarna Coronascepticus, vervolgens werd ik Anti Oekraïense Nazi's en nu ben ik Boer"
  maandag 4 juli 2022 @ 11:01:51 #54
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232560
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

_O-
Was ik degene die over Oekraïne begon dan?
  maandag 4 juli 2022 @ 11:02:07 #55
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232566
quote:
[ afbeelding ]

[ twitter ]

Hufters.
Nee dan ben je slim..
De burgers vragen om bij de boer te kopen zodat de boer de winst krijgt.
Je eigen eieren voor de hoofdprijs terug te kopen.

Ze kunnen beter gelijk geld naar de supermarkt over maken. Hoef je de boel ook niet te vervoeren.
Tot nooit .......
pi_205232568
quote:

Beetje een stupide opmerking aangezien de Engel aanhangers zichzelf allang hierin gemeld hebben door oa. Bij het huis van de minister gearresteerd te worden.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:02:17 #57
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205232569
quote:
[ afbeelding ]

[ twitter ]

Hufters.
In 1 keer hun volledige voorraad opkopen, dat zal die supermarkten leren!!

Ze bevestigen nu wel de vooroordelen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205232571
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:00 schreef xzaz het volgende:

[..]
Het hoort gewoon bij het bedrijfsleven. En het is van alle jaren.
Net zoals staken, blokkades en actievoeren.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205232573
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:01 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Omdat ie gisteren een mars hield voor de boeren terwijl daarnaast heel pro-boerentwitter vol staat met Klaus Schwab/WEF/Vaccinatie-gezeik, en er genoeg spandoeken op de tractors met eenzelfde strekking te vinden zijn geweest.
Heel vreemd ja, ontzettend raar dat een persoon die een rol speelt in dit geheel, hier besproken wordt.
Wat is 'genoeg'? Reken je dat zelf uit? Welk percentage spandoeken moet er minimaal mee te maken hebben?

Of rommelt je onderbuik gewoon weer? ;)
[..]
  maandag 4 juli 2022 @ 11:02:40 #60
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232576
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ach, dat zijn dezelfde die continu alles vergelijken met extreem rechts.
Overal en alles waar ze het niet mee eens zijn en daarna lekker makkelijk in de discussie kunnen staan. Lekker laf.
Willem Engel stond niet gisteren bij een pro-boerendemonstratie in Eindhoven?
  FOK!fotograaf maandag 4 juli 2022 @ 11:02:45 #61
842 Zorro
Z
pi_205232577
quote:
[ afbeelding ]

[ twitter ]

Hufters.
Hoe kan dat? Ze kunnen niet rondkomen, zijn straatarm en zo alles. En dan alles opkopen?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 4 juli 2022 @ 11:03:13 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232582
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Net zoals staken, blokkades en actievoeren.
|:)
pi_205232591
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Beetje een stupide opmerking aangezien de Engel aanhangers zichzelf allang hierin gemeld hebben door oa. Bij het huis van de minister gearresteerd te worden.
Ik denk niet dat je mijn punt begrijpt maar dat geeft niet.
[..]
  maandag 4 juli 2022 @ 11:04:06 #64
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205232594
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:02 schreef Zorro het volgende:

[..]
Hoe kan dat? Ze kunnen niet rondkomen, zijn straatarm en zo alles. En dan alles opkopen?
Al die boerinnen die nu alleen op de boerderie zijn doen misschien wel aan thuisontvangst? :9~

:')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  maandag 4 juli 2022 @ 11:04:28 #65
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205232598
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:26 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep en dat is het trieste ook dat mensen steeds minder zekerheden kunnen ontlenen aan wat werd voorgespiegeld.

De regering is door (steeds meer) extern opgelegde regels gebonden aan dwang die voorts alleen nog tot kille uitvoer wordt gebracht. Het beleid kan best anders worden ingevuld maar de Regering verkiest de makkelijke weg door zich te verschuilen achter wetten en rechters.
Jeetje, wat een gezeur. Ga dan zelf de politiek in en ja wetten en rechters zijn nu eenmaal bindend.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:04:37 #66
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232600
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:51 schreef B4llistic het volgende:

[..]
Had je wel moeten doen want nu heb je moeite je kop boven water te houden en zijn diverse concculegas falliet....
Dat je zelf geen ballen hebt, moet je niet op anderen afschuiven.
Goed verhaal met een wat grote bek erbij ook nog. Wat een held ben je zeg. Bedrijven die niet innovatief zijn en niet snel kunnen schakelen hebben niets in de economie te zoeken. Regelgeving en wijziging daarvan treft elke beroepsgroep in elk land ter wereld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_205232611
pro-boer: tssss wel Oekraine steunen maar niet de boeren

anti-boer: wel een beetje anders he, wat er door Poetin in Oekraïne aan de gang is

pro-boer: TSSSSS NU SLEPEN ZE ZELFS POETIN EN OEKRAÏNE ERBIJ!!!!!!1111111 NOUJA ZEG!!!!!!!

:D 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2022 11:07:09 ]
  maandag 4 juli 2022 @ 11:06:15 #68
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232613
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:02 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Wat is 'genoeg'? Reken je dat zelf uit? Welk percentage spandoeken moet er minimaal mee te maken hebben?

Of rommelt je onderbuik gewoon weer? ;)
https://twitter.com/search?q=boeren%20wef&src=typed_query&f=live

:W :W
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:06:19 #69
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232614
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:55 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Het is gewoon een anekdotisch voorbeeld (en dat zullen er velen kunnen vertellen na twee crisis de afgelopen 15 jaar) dat je met innovatief zijn veel kunt bereiken. Daarnaast is het belachelijk om het land plat te leggen vanwege huillie doen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 4 juli 2022 @ 11:06:24 #70
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205232615
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er is nogal een verschil tussen rellen en plunderen en snelwegen blokkeren.
Tegen het eerste mag hard opgetreden worden het laatste schaar ik onder burgerlijke ongehoorzaamheid.
Strafbaar is strafbaar, ook al ben je het met de overtreders eens. Lakker makkelijk dat alles maar mag als je het ermee eens bent.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:06:44 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232620
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:04 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Goed verhaal met een wat grote bek erbij ook nog. Wat een held ben je zeg. Bedrijven die niet innovatief zijn en niet snel kunnen schakelen hebben niets in de economie te zoeken. Regelgeving en wijziging daarvan treft elke beroepsgroep in elk land ter wereld.
Elke boer die nu nog aan het opschalen is met meer dan 100 koeien is gewoon ten dode opgeschreven. Dat kon ik als leek 10 jaar geleden al zien. Dat boeren zo dom zijn om maar te blijven groeien is ten dele de ondernemerschap als de overheid en banken te verwijten. Maar zeker niet alleen maar de overheid. Boeren kijken gewoon niet meer dan 5 jaar vooruit terwijl ze investeringen doen van 30 jaar. Tja.
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:07:11 #72
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232626
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:55 schreef xzaz het volgende:

[..]
Doen we al jaren. Boodschappen doen in Nederland :')
Wel raar, de prijzen in DLD supermarkten liggen al sinds jaar en dag boven NL supermarktprijzen. Enige reden om naar Duitsland te rijden is om de brandstofprijzen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 4 juli 2022 @ 11:07:44 #73
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232631
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:07 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Wel raar, de prijzen in DLD supermarkten liggen al sinds jaar en dag boven NL supermarktprijzen. Enige reden om naar Duitsland te rijden is om de brandstofprijzen.
Vertellen ze dat in 't westen? :D
  maandag 4 juli 2022 @ 11:07:44 #74
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205232632
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:26 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep en dat is het trieste ook dat mensen steeds minder zekerheden kunnen ontlenen aan wat werd voorgespiegeld.

De regering is door (steeds meer) extern opgelegde regels gebonden aan dwang die voorts alleen nog tot kille uitvoer wordt gebracht. Het beleid kan best anders worden ingevuld maar de Regering verkiest de makkelijke weg door zich te verschuilen achter wetten en rechters.
Was er niet zo'n discussie na de Toeslagenaffaire dat de overheid de menselijke maat meer moest hanteren? Dat is niet gelukt, verre van.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:08:09 #75
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232637
quote:

Bij het laatste protest bij van der Wal voor de deur waren er ook aanhangers van Engel bij. Lees je even in zou ik zeggen, dit heeft - helaas - alles met elkaar te maken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 4 juli 2022 @ 11:08:30 #76
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205232641
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
De boeren zijn keihard belazerd door boeren als Henk Bleker (boer die minister werd) en hun eigen LTO door te doen alsof de lapmiddeltjes waar de boeren steeds zelf mee kwamen wel genoeg waren om de problemen mee op te lossen.
Issue is ook dat NL de (eigen) EU-afspraken* niet echt serieus nam en de eigen boeren vertelde dat ze het goed deden door de (opgerekte) regels te volgen.
Nu de touwtjes in Brussel* worden aangehaald, krijgen de boeren de schuld opgespeld door ambitieuze politici die vooral geen gezeik willen hebben.

Tja, dan blijven er twee mogelijkheden over:
1) Doen wat Brussel opdraagt en met knuppel het hoenderhok uitmesten.
2) Nee zeggen tegen Brussel en de gevulde strontkar er later maar uithalen.

*Brussel is voor er op uit om de productieve landbouwbijdrage van NL af te bouwen zodat andere regio's in de EU daarmee die ontstane ruimte kan opvullen. Hier minder ...vul-in..., geeft elders immers een betere concurrentie positie.
Daarin wordt handig gebruik gemaakt van ongrijpbare termen zoals schoner, beter, mooier, natuurlijker, diverser, minder; zonder dat de boeren in kwestie daarin iets kunnen (voor)stellen. Immers, boeren in die discussie trekken is alleen maar lastig om een vooropgezette overtuiging te kunnen voltrekken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:08:54 #77
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232647
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Gelaten over ons heen laten komen? Je begrijpt duidelijk niets van het verschil tussen dingen maar laten gebeuren of hard aan de slag gaan, zonder daarvoor de rest van Nederland te terroriseren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 4 juli 2022 @ 11:08:54 #78
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232648
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Willem Engel stond niet gisteren bij een pro-boerendemonstratie in Eindhoven?
Moet hij weten.
Denk dat hij ook wel eens in de supermarkt staat. Is dat dan direct een wappiewinkel?
Denk dat hij ook wel eens in een restaurantje eet. Is dat dan direct een wappietoko?
1947-2016
  maandag 4 juli 2022 @ 11:09:13 #79
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232649
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:07 schreef xzaz het volgende:

[..]
Hij zal het niet alleen over bier en peuken hebben.
Tot nooit .......
pi_205232650
quote:
12s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:08 schreef Vallon het volgende:

[..]
Issue is ook dat NL de (eigen) EU-afspraken* niet echt serieus nam en de eigen boeren vertelde dat ze het goed deden door de (opgerekte) regels te volgen.
Nu de touwtjes in Brussel* worden aangehaald, krijgen de boeren de schuld opgespeld door ambitieuze politici die vooral geen gezeik willen hebben.

Tja, dan blijven er twee mogelijkheden over:
1) Doen wat Brussel opdraagt en met knuppel het hoenderhok uitmesten.
2) Nee zeggen tegen Brussel en de gevulde strontkar er later maar uithalen.

*Brussel is voor er op uit om de productieve landbouwbijdrage van NL af te bouwen zodat andere regio's in de EU daarmee die ontstane ruimte kan opvullen. Hier minder ...vul-in..., geeft elders immers een betere concurrentie positie.
Daarin wordt handig gebruik gemaakt van ongrijpbare termen zoals schoner, beter, mooier, natuurlijker, diverser, minder; zonder dat de boeren in kwestie daarin iets kunnen (voor)stellen. Immers, boeren in die discussie trekken is alleen maar lastig om een vooropgezette overtuiging te kunnen voltrekken.
Brussel wil de grond hebben niets meer of minder en als er straks voedseltekorten zijn, dan is dat een mooi excuus nog meer van die kunstmatige vega troep te produceren
  maandag 4 juli 2022 @ 11:10:10 #81
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232653
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:08 schreef Red_85 het volgende:
Denk dat hij ook wel eens in een restaurantje eet. Is dat dan direct een wappietoko?
Eigenlijk wel.
Een beetje restaurant weigert die knurft gewoon.
Tot nooit .......
  maandag 4 juli 2022 @ 11:10:14 #82
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232656
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:59 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Alles wat Nikonlover heeft veranderd ongedaan maken
Update van het nieuw heb ik laten staan. Dat voegt waarde toe.
Rest is weg.
1947-2016
  maandag 4 juli 2022 @ 11:10:48 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205232661
quote:
[ afbeelding ]

[ twitter ]

Hufters.
Ja leuk voedselverspilling of geven ze dit aan de voedselbank?
  maandag 4 juli 2022 @ 11:10:56 #84
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232663
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moet hij weten.
Denk dat hij ook wel eens in de supermarkt staat. Is dat dan direct een wappiewinkel?
Zeggen mensen dat ergens? Niet he.

Een goed deel van de pro-boerdemonstraties zijn nou eenmaal dezelfde mensen die ook anti-coviddemonstraties deden. Willem Engel cs hadden gister dus nog een demo met 1500 man. Ook bij andere demonstraties komt veel anti-covid/anti-WEF-volk af. Mogen we dus niet over praten van jou? Stukje censuur?
  maandag 4 juli 2022 @ 11:11:28 #85
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232667
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Brussel wil de grond hebben niets meer of minder en als er straks voedseltekorten zijn, dan is dat een mooi excuus nog meer van die kunstmatige vega troep te produceren
Als je je druk maakt om voedseltekorten, dan sta je te juichen bij het afslanken van de veehouderij - die kost namelijk voedsel ipv dat het voedsel oplevert.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:11:36 #86
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232668
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Met soja uit de amazone ofso.
Maar in europa doen we het prima hoor...!!!
1947-2016
pi_205232672
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:11 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Als je je druk maakt om voedseltekorten, dan sta je te juichen bij het afslanken van de veehouderij - die kost namelijk voedsel ipv dat het voedsel oplevert.
Levert zat op, voor de export wel te verstaan
pi_205232675
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Update van het nieuw heb ik laten staan. Dat voegt waarde toe.
Rest is weg.
En wat voor waarde voegt een omgekeerde NL-vlag precies toe aan de OP?
pi_205232676
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:08 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Gelaten over ons heen laten komen? Je begrijpt duidelijk niets van het verschil tussen dingen maar laten gebeuren of hard aan de slag gaan, zonder daarvoor de rest van Nederland te terroriseren.
Niet alles valt op te lossen met hard aan de slag en innovatie. Dat kan wellicht in jouw beroepsgroep maar niet iedere bedrijfstak is zo wendbaar. Als je dat niet snapt heb je niks in deze discussie te zoeken en ben je al helemaal niet in de positie anderen te verwijten dingen niet te snappen.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:12:32 #90
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232678
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met soja uit de amazone ofso.

Ah, veevoer bedoel je?
  maandag 4 juli 2022 @ 11:13:29 #91
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205232686
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:12 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Haha, ik dacht dat je een grapje maakte maar het is echt _O-
  maandag 4 juli 2022 @ 11:13:29 #92
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232687
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:10 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Zeggen mensen dat ergens? Niet he.

Een goed deel van de pro-boerdemonstraties zijn nou eenmaal dezelfde mensen die ook anti-coviddemonstraties deden.
Willem Engel cs hadden gister dus nog een demo met 1500 man. Ook bij andere demonstraties komt veel anti-covid/anti-WEF-volk af. Mogen we dus niet over praten van jou? Stukje censuur?
Bron dat dat ook boeren zijn
Of is dat gewoon dat volk wat overal bij aanwezig is waar te rellen valt?
1947-2016
  maandag 4 juli 2022 @ 11:13:31 #93
Why is all the rum gone?
pi_205232689
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Dat kan wellicht in jouw beroepsgroep maar niet iedere bedrijfstak is zo wendbaar verwend.
Je had een schrijffoutje gemaakt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 4 juli 2022 @ 11:13:37 #94
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232692
twitter

_O- _O- _O- _O- Wat een bakke jho die zijn wel 12 duizend euro waard jho.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:13:47 #95
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205232694
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Why?
Omdat sommige mensen het prima vinden dat je strafbare feiten pleegt wanneer je boos bent.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:13:50 #96
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232695
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Levert zat op, voor de export wel te verstaan
Het voeren van dieren zodat je ze kunt eten kost netto voedsel. Als je je druk maakt om voedseltekorten, zou je de landbouwgrond die nu voor veevoer wordt gebruikt, veel beter inzetten om iets te verbouwen dat direct voor menselijke consumptie geschikt is.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:13:55 #97
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232697
quote:

[..]
Wat voegt een omgekeerde vlag uberhaupt toe in de samenleving.
Tot nooit .......
  maandag 4 juli 2022 @ 11:14:19 #98
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232702
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het voeren van dieren zodat je ze kunt eten kost netto voedsel. Als je je druk maakt om voedseltekorten, zou je de landbouwgrond die nu voor veevoer wordt gebruikt, veel beter inzetten om iets te verbouwen dat direct voor menselijke consumptie geschikt is.
Ga nou niet logisch nadenken o|O
pi_205232703
Die megalomane bedrijven als Ahold mogen wel kapot hoor trouwens. Miljarden winst ieder jaar, producten kunnen niet goedkoper,want Oekraïne, want corona etc etc. Ondertussen de boeren uitknijpen door lagere inkoopprijzen af te dwingen op o.a Vla en melk. Weg met Ahold
  maandag 4 juli 2022 @ 11:14:35 #100
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232705
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bron dat dat ook boeren zijn
Of is dat gewoon dat volk wat overal bij aanwezig is waar te rellen valt?
Dat tweede natuurlijk. Ik zeg ook nergens dat het boeren zijn. Ik zeg dat ze pro-boer zijn.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:14:42 #101
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232708
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:14 schreef Poepz0r het volgende:
Die megalomane bedrijven als Ahold mogen wel kapot hoor trouwens. Miljarden winst ieder jaar, producten kunnen niet goedkoper,want Oekraïne, want corona etc etc. Ondertussen de boeren uitknijpen door lagere inkoopprijzen af te dwingen op o.a Vla en melk. Weg met Ahold
Staan de boeren daar al dan?
pi_205232711
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:08 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Bij het laatste protest bij van der Wal voor de deur waren er ook aanhangers van Engel bij. Lees je even in zou ik zeggen, dit heeft - helaas - alles met elkaar te maken.
Ja dus zijn het per definitie grote vrienden, twee handen op één buik, steunen elkaar door dik en dun en gaan voor elkaar door het vuur.
[..]
pi_205232718
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Eens, maar dat is niet de achterliggende gedachte ;) Men wil die grond ivm immigratie o.a. en kunstmatig voedsel no thanks. Wie weet wat ze daar allemaal inspuiten bij wijze van spreken
  maandag 4 juli 2022 @ 11:15:46 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232721
quote:

[..]
Moet je de boeren vragen.
1947-2016
  maandag 4 juli 2022 @ 11:16:28 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205232730
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:13 schreef xzaz het volgende:
[ twitter ]
Nou poe poe wat leasewagentjes, leuk
  maandag 4 juli 2022 @ 11:16:54 #106
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205232738
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moet je de boeren vragen.
Maar jij zet het erin :?
  maandag 4 juli 2022 @ 11:17:13 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205232740
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:01 schreef MoreDakka het volgende:
Op zich jammer dat het zo makkelijk is om van bepaalde users te weten aan welke kant ze staan in dit conflict zonder een post gelezen te hebben.
Waarom vind je dat jammer?
  maandag 4 juli 2022 @ 11:17:18 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205232741
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jeetje, wat een gezeur. Ga dan zelf de politiek in en ja wetten en rechters zijn nu eenmaal bindend.
Vervelend hè dat discussieren over rechtvaardigheid, zeggen dat men dat niet aan de kaak kan stellen en zich daarbij gaat verschuilen achter regels.

Kheb ook nieuws dat de boer zelf zich prima heeft gehouden aan de wetten maar dat de overheid de wetten van de EU niet is nagekomen en dan nu die rekening laat betalen door boeren hier (er)uit te mesten. Er loopt ook een rilling over mijn rug als mensen menen dat uitgevaardigde wetten en regels nu eenmaal bindend zijn ... ... voor degene die de consequenties daarvan ondervinden.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:17:24 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205232743
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nou poe poe wat leasewagentjes, leuk
De gemiddelde tractor is wel veel duurder natuurlijk :+
  maandag 4 juli 2022 @ 11:17:43 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232749
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:14 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat tweede natuurlijk. Ik zeg ook nergens dat het boeren zijn. Ik zeg dat ze pro-boer zijn.
Dan zijn boeren ook wappies natuurlijk in het beperkte brein van einarboe.
1947-2016
  maandag 4 juli 2022 @ 11:17:56 #111
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232753
quote:
Als boeren meer geld willen voor hun producten, kunnen ze meer geld vragen.
Als mensen willen dat bedrijven minder winst maken met het verkopen van voedsel en goedkopere producten aanbieden, kunnen ze naar een andere winkel gaan of hun eigen supermarkt beginnen; genoeg steden in Nederland waar nieuwe winkels proberen voet aan de grond te krijgen.
Als het daadwerkelijk allemaal zoveel goedkoper kan terwijl de boer meer geld krijgt, wat houd je tegen om het op te zetten?
  maandag 4 juli 2022 @ 11:18:03 #112
Why is all the rum gone?
pi_205232756
quote:
Ondertussen de boeren uitknijpen door lagere inkoopprijzen af te dwingen op o.a Vla en melk.
Uhmm, dat is toch gewoon een onderdeel van het vraag-aanbod principe? Als Ahold boeren kan uitknijpen, dan lijkt het alsof er gewoon te veel aanbod is.
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:18:14 #113
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232758
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:07 schreef xzaz het volgende:

[..]
De supermarktprijzen in bijv. de Kaufhalle over de grens bij Denekamp of in Gronau over de grens bij Enschede zijn totaal niet concurrerend met de prijzen aan deze kant van de grens.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 4 juli 2022 @ 11:18:14 #114
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232759
quote:
5s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ja dus zijn het per definitie grote vrienden, twee handen op één buik, steunen elkaar door dik en dun en gaan voor elkaar door het vuur.
Waar staat dat?
  maandag 4 juli 2022 @ 11:18:16 #115
335133 MichaelScott
pi_205232760
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:13 schreef xzaz het volgende:
[ twitter ]
Prachtig dit, dat zou door het hele land moeten gebeuren. Lastig boeren zonder tractor.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:18:25 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205232764
quote:
12s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:08 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat het zo werkt weet ik ook. Wat het daarmee niet rechtvaardig maakt om de boer als sitting duck in de eendenkooi (omdat die murw gemaakt toch geen kant op kan) te slachten.

Keuzes vormgeven is heel wat anders dan richting geven door kiezers tijdens verkiezingen.
Daarom blijf ik ook zeggen dat onze vertegenwoordigende democratie een weeffout heeft omdat mensen daarin maar één keer per 4 jaar een stem hebben en dus sws niet kunnen stemmen over hoe (het) beleid plaatsvindt.
Het refendum is/was daarvoor bedoeld dat inmiddels zonder dat mensen daarover konden stemmen, vakkundig is geëlimineerd.

Los daarvan moet je de kiezers idd niet laten stemmen over uitvoeringszaken die voortkomen uit beleid om een keuze tot stand te laten komen. Denk aan belasting of handhaving verkeersregels om iets mogelijk te maken.
Verder zit er in het stemgedrag van kiezers een flinke schep NIMBY, hypocrisie en eigenbelang dat door politici vakkundig wordt bespeeld.

Verder wil ik opmerken dat NL als Regering verzaakt heeft om voor een andere uitvoering te kiezen omdat zij niet genegen was om het EU beleid af te vallen. De Regering (en daarmee "wij" die het kozen) zijn in onze eigen kuil getuimeld omdat de "kiezers" meenden dat iets weinig betekenis zou hebben. Hete soep in Hotel California werd tot voor kort altijd vanzelf lauw afgeserveerd door de Kamer. Daarover in je handen wrijven is buiten vermakelijk, voor betrokkenen zeer bedreigend geworden.
Je zeurt een hoop over het kabinet e.d., maar de gehele tijd negeer je eigenlijk WAAROM we dit moeten doen. Het is de schuld van iedereen, maar geen woord over hoe je het stikstofprobleem gaat oplossen. Net doen alsof het niet bestaat gaat deze situatie niet helpen.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:18:27 #117
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232765
quote:
Het is hier al zo goedkoop.

In 1989 kostte een liter melk 86 cent (0.40 euro)
Nu kost een liter melk bij de aldi 0,55 euro.

In die tijd zijn alle prijzen minimaal verdubbeld, behalve de boeren producten.
Tot nooit .......
  maandag 4 juli 2022 @ 11:18:40 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232769
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Maar jij zet het erin :?
Klopt.
Protest symbool van de boeren. De vlag omkeren. Net zoals de boeren zakdoek. Maar die laat ik maar even achterwegen.
1947-2016
pi_205232771
De blokkade bij ahold in zaandam is ook weer voorbij, totzover de "wij blijven hier 3 dagen staan"
  maandag 4 juli 2022 @ 11:19:09 #120
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232775
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Leg eens uit, waar zeg ik dat?
pi_205232784
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat probleem speelt ook al jaren en de bedrijven die melk verkopen aan de supermarkten zijn boeren cooperaties. Hoe veel gekker moet het worden als je als cooperatie de supermarkten niet kan dwingen om meer te betalen voor melk?
pi_205232785
quote:
Zou men weten dat er in Oekraine ook boeren zijn? _O-
  maandag 4 juli 2022 @ 11:20:15 #123
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232787
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Uhmm, dat is toch gewoon een onderdeel van het vraag-aanbod principe? Als Ahold boeren kan uitknijpen, dan lijkt het alsof er gewoon te veel aanbod is.
Klopt, bij een normaal bedrijf stopte je dan met melk produceren.
Tot nooit .......
pi_205232788
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Als boeren meer geld willen voor hun producten, kunnen ze meer geld vragen.
Als mensen willen dat bedrijven minder winst maken met het verkopen van voedsel en goedkopere producten aanbieden, kunnen ze naar een andere winkel gaan of hun eigen supermarkt beginnen; genoeg steden in Nederland waar nieuwe winkels proberen voet aan de grond te krijgen.
Als het daadwerkelijk allemaal zoveel goedkoper kan terwijl de boer meer geld krijgt, wat houd je tegen om het op te zetten?
Zo werkt het niet. Boeren tekenen langdurige contracten met Ahold
Natuurlijk begint men met een hogere inkoopprijs die steeds lager wordt. Ahold is niet gek.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:20:25 #125
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205232791
quote:
:?

Je begrijpt dat niet alle boeren gaan verdwijnen?
  maandag 4 juli 2022 @ 11:20:27 #126
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205232795
quote:

[..]

Een liter melk bij de Aldi kost ¤1,09. :?
pi_205232797
quote:
[ afbeelding ]

[ twitter ]

Hufters.
"Geen boeren, geen eten" blijkt "wel boeren, geen eten" te zijn.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:21:16 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205232806
quote:
86s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vervelend hè dat discussieren over rechtvaardigheid, zeggen dat men dat niet aan de kaak kan stellen en zich daarbij gaat verschuilen achter regels.

Kheb ook nieuws dat de boer zelf zich prima heeft gehouden aan de wetten maar dat de overheid de wetten van de EU niet is nagekomen en dan nu die rekening laat betalen door boeren hier (er)uit te mesten. Er loopt ook een rilling over mijn rug als mensen menen dat uitgevaardigde wetten en regels nu eenmaal bindend zijn ... ... voor degene die de consequenties daarvan ondervinden.
Nogmaals, je kan over van alles zeuren, maar we hebben nu eenmaal een stikstofprobleem en daar moeten we echt wat aan doen en ja het beleid had beter gekund, aangezien dit al 40 jaar speelt en de boeren constant door mochten gaan, en nu moet men daardoor zo'n grote stap terug, terwijl het er al lang zat aan te komen. Dat is niet alleen Rutte, maar de regeringen van de afgelopen 40 jaar, samen met belanghebbende boeren.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:21:22 #129
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232808
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat probleem speelt ook al jaren en de bedrijven die melk verkopen aan de supermarkten zijn boeren cooperaties. Hoe veel gekker moet het worden als je als cooperatie de supermarkten niet kan dwingen om meer te betalen voor melk?
Blijkbaar is melk niet meer waard omdat er overschot is.
Oplossing: minder produceren...
Tot nooit .......
pi_205232817
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nogmaals, je kan over van alles zeuren, maar we hebben nu eenmaal een stikstofprobleem en daar moeten we echt wat aan doen en ja het beleid had beter gekund, aangezien dit al 40 jaar speelt en de boeren constant door mochten gaan, en nu moet men daardoor zo'n grote stap terug, terwijl het er al lang zat aan te komen. Dat is niet alleen Rutte, maar de regeringen van de afgelopen 40 jaar, samen met belanghebbende boeren.
Ook de EU zelfs is hier wel debet aan, en de lakse houding van de Nederlandse vertegenwoordiging daar.
pi_205232827
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:04 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Truth hurts doesn't it.
Overigens; Je haalt regelgeving en inbeslagname van huis en haard door elkaar...
  maandag 4 juli 2022 @ 11:23:15 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205232829
Ook weer dat binaire gelul, van ben je voor of tegen de boeren. Net alsof het maar 2 smaken zijn, voor de boer en de boer mag doen wat hij wil op zijn land en aan de andere kant mensen die alle boeren het land uit willen ofzo... :+
pi_205232830
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Blijkbaar is melk niet meer waard.
Natuurlijk wel. Boeren moeten gewoon een normaal bestaan kunnen hebben van de opbrengst.
pi_205232836
quote:

[..]

Ik heb anders gisteren nog 1.04 euro betaald voor een literpak melk bij de Aldi.
pi_205232837
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Klopt, bij een normaal bedrijf stopte je dan met melk produceren.
In Nederland niet hoor.

We romen het af, verkopen het vet, van de rest maken we melkpoeder, omdat er geen vet meer in zit stoppen we daar palmolie in, die melkpoeder dumpen we op de Afrikaanse markt, in Afrika kan geen boer daar tegen op concurreren dus we maken daar de kleine boertjes stuk met ongezonde melkpoeder.
  Redactie Sport maandag 4 juli 2022 @ 11:23:35 #136
pi_205232839
Kunnen we de OP graag neutraal houden?
pi_205232842
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:23 schreef Momo het volgende:
Ook weer dat binaire gelul, van ben je voor of tegen de boeren. Net alsof het maar 2 smaken zijn, voor de boer en de boer mag doen wat hij wil op zijn land en aan de andere kant mensen die alle boeren het land uit willen ofzo... :+
Simpele keuzes voor simpele mensen.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:24:13 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205232848
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:33 schreef Pokkehandtas het volgende:
Bennie Jolink moet gewoon zijn mond dicht houden en niet op de rand van het leven ineens gaan deugen. Dat heeft ie nog nooit gedaan en hij gaat gewoon naar de hel dus
Oja laten we het deugen noemen, want dat is zo verschrikkelijk. Open je ogen, deze man heeft gelijk en dit probleem moet echt aangepakt worden. Maar nuanceren is natuurlijk deugen, want je moet boos op de overheid zijn en vooral stellen dat de boeren alles wordt afgepakt.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:24:44 #139
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232855
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik heb anders gisteren nog 1.04 euro betaald voor een literpak melk bij de Aldi.
sure? (ik koop nooit een pak melk, sorry)

https://www.nieuweoogst.n(...)dkope-melk-in-belgie
Tot nooit .......
  maandag 4 juli 2022 @ 11:25:38 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205232859
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ja 1 liter melk is ook 1,05 bij de picnic bijvoorbeeld.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:26:22 #141
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232864
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is ook een eeuwige slachtofferrol. Al die coöperaties van boeren die gezamenlijk melk/kaas/noem het maar op voor producten verkopen - zodat ze sterker staan - groeien steeds groter en groter, en zijn vervolgens weer de schuldigen in de ogen van de boeren omdat ze al het geld opstrijken. Maar het is gewoon van de boeren. Zoiets als FrieslandCampina, dat is gewoon in handen van melkveehouders.
pi_205232869
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Neem het hem niet kwalijk, hij is iemand die dingen op feesboek leest en dat voor waar aanneemt _O-
pi_205232873
quote:

[..]
Maar slechts 50 cent rechtstreeks bij de boer ;)
pi_205232875
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:01 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit is toch zeker nep?
De boeren zijn zo gek en zo rijk om zoveel te kunnen opkopen.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:27:43 #145
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232879
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:23 schreef B4llistic het volgende:

[..]
Truth hurts doesn't it.
Overigens; Je haalt regelgeving en inbeslagname van huis en haard door elkaar...
Dat tweede is niet aan de orde, dus waarom zou je daarover beginnen?
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:28:01 #146
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232882
quote:
Vla kan je niet kopen bij boeren. Vla koop je bij de tussenhandel/zuivelfabriek.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_205232884
Relatief geven we in Nederland het minste uit aan eten en drinken van heel Europa. Dat heeft ook met cultuur te maken. We kennen hier bepaald geen eetcultuur, zoals ze dat wel hebben in Frankrijk of Italië. We drukken alles uit in geld, ook basis zaken als eten en drinken.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:28:20 #148
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232887
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In Nederland niet hoor.

We romen het af, verkopen het vet, van de rest maken we melkpoeder, omdat er geen vet meer in zit stoppen we daar palmolie in, die melkpoeder dumpen we op de Afrikaanse markt, in Afrika kan geen boer daar tegen op concurreren dus we maken daar de kleine boertjes stuk met ongezonde melkpoeder.
Het Europese landbouwbeleid zorgt voor ellende in binnen- en buitenland inderdaad.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:28:32 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205232891
https://www.ah.nl/product(...)hoeve-halfvolle-melk

Ook 1,05 bij de ah, voor het meest basic merk. Dus voor 50 cent verkopen in de winkel is wel onzin. Tenminste nu, misschien was het ooit anders.
pi_205232895
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:26 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het is ook een eeuwige slachtofferrol. Al die coöperaties van boeren die gezamenlijk melk/kaas/noem het maar op voor producten verkopen - zodat ze sterker staan - groeien steeds groter en groter, en zijn vervolgens weer de schuldigen in de ogen van de boeren omdat ze al het geld opstrijken. Maar het is gewoon van de boeren. Zoiets als FrieslandCampina, dat is gewoon in handen van melkveehouders.
Niet alleen FrieslandCampina is een cooperatie, overigens, Zelfs Arla is een cooperatie.
  Redactie Sport maandag 4 juli 2022 @ 11:29:16 #151
pi_205232898
quote:

[..]
Nu is de picnic meestal wel duurder dan de aldi, al blijkt dat hier niet op te gaan
pi_205232899
quote:

[..]

Bericht van een jaar geleden. Inmiddels zijn de prijzen van zuivel flink gestegen.
pi_205232903
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Vla kan je niet kopen bij boeren. Vla koop je bij de tussenhandel/zuivelfabriek.
Deels waar, deels niet waar.

Zuivelcoöperaties zoals Campina zijn min of meer van de boeren, aangezien ze vaak medeeigenaar zijn.
pi_205232906
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:28 schreef Momo het volgende:
https://www.ah.nl/product(...)hoeve-halfvolle-melk

Ook 1,05 bij de ah, voor het meest basic merk. Dus voor 50 cent verkopen in de winkel is wel onzin. Tenminste nu, misschien was het ooit anders.
Dan nog, kwestie van vraag en aanbod. Er zijn gewoon teveel melkveehouders.
pi_205232909
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:27 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Nee? Als ik naar de boer ga hier dan kost een liter volle melk 1.20

En mijn boer verkoopt wel degelijk eigen gemaakte vla, trouwens.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2022 11:30:44 ]
  maandag 4 juli 2022 @ 11:30:13 #156
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205232912
quote:

Precies, de aankomende jaren moeten we ons allemaal aanpassen, maar een groep eeuwige slachtoffers zal altijd vooral moeilijk gaan doen ipv mee te helpen. 'Overheid = evil, daarom pleeg ik strafbare feiten'
  maandag 4 juli 2022 @ 11:30:32 #158
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232916
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Boeren moeten gewoon een normaal bestaan kunnen hebben van de opbrengst.
Waarom...
directeur van een een fabriek voor zwart-televisies hoeven ook geen normaal bestaan te hebben als ze niet hebben geinnoveerd.
Tot nooit .......
pi_205232918
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee? Als ik naar de boer ga hier dan kost een liter volle melk 1.20
Hier niet. 50 cent
  maandag 4 juli 2022 @ 11:30:59 #160
Why is all the rum gone?
pi_205232922
quote:
Hoezo, 'eigen' boeren. Een boer is toch gewoon een ondernemer? Die doet het voor persoonlijk financieel gewin. Niet voor jou en mij.
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:31:00 #161
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232923
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Niet alles valt op te lossen met hard aan de slag en innovatie. Dat kan wellicht in jouw beroepsgroep maar niet iedere bedrijfstak is zo wendbaar. Als je dat niet snapt heb je niks in deze discussie te zoeken en ben je al helemaal niet in de positie anderen te verwijten dingen niet te snappen.
Inderdaad, sommige bedrijfstakken negeren alles en denderen door, zo ook boeren: gewoon blijven investeren in de korte termijn met financiële afspraken die die korte horizon ver overstijgen. Dan werk je jezelf lekker in de nesten. Ondernemen is vooral risico's beheersen en kansen pakken. Als je dat niet kunt dan ben je een slechte ondernemer, wat de reden van de risico's dan ook mag zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 4 juli 2022 @ 11:31:06 #162
335133 MichaelScott
pi_205232924
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:27 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
55 cent voor de hele keten van bewerking, logistiek en verkoop. Het valt dus eigenlijk reuze mee met die enorme winsten die supermarkten maken op boerenproducten.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:31:07 #163
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232925
quote:

[..]

Belgie :'(
  maandag 4 juli 2022 @ 11:31:09 #164
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232926
quote:

[..]
Ja, bij je thuisbezorgd.. Zo lust ik er nog wel een paar.
Tot nooit .......
  maandag 4 juli 2022 @ 11:31:18 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205232928
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nu is de picnic meestal wel duurder dan de aldi, al blijkt dat hier niet op te gaan
Picnic is met best veel dingen best goedkoop hoor, al heb je bij sommige producten alleen een A-merk keuze. Tegenwoordig hebben ze steeds meer huismerk producten die echt goedkoop zijn.
pi_205232930
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Waarom...
directeur van een een fabriek voor zwart-televisies hoeven ook geen normaal bestaan te hebben als ze niet hebben geinnoveerd.
Huh? Wat valt er aan melk te innoveren dan? Dit vind ik echt een hele vreemde opmerking
pi_205232931
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:31 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
55 cent voor de hele keten van bewerking, logistiek en verkoop. Het valt dus eigenlijk reuze mee met die enorme winsten die supermarkten maken op boerenproducten.
Per pak.... Dat is gigantisch
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:31:44 #168
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232932
quote:
5s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Engel wel voor de boeren, als de FDF, Agraktie e.d. dat niet willen dan moeten ze publikelijk afstand van die koekwous nemen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 4 juli 2022 @ 11:31:44 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205232933
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik steun de eigen natuur.
Totdat er weer wat gebouwd moet worden, uiteraard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 juli 2022 @ 11:32:00 #170
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232935
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Huh? Wat valt er aan melk te innoveren dan? Dit vind ik echt een hele vreemde opmerking
Heel veel maar de boeren willen het niet zien ofzo? Die blijven lekker leveren aan de maatschappijen.
pi_205232938
quote:

[..]
Als je de nationale vlag omkeert is het de 'oorlogvlag'.

Extra weetje: de omgekeerde nederlandse vlag is tevens de vlag van de deelstaat Schleswig-Holatein in Noord Duitsland. https://nl.wikipedia.org/wiki/Sleeswijk-Holstein
pi_205232940
In Limburg is er geen reet te doen. Ff AH bestellen :@
  maandag 4 juli 2022 @ 11:32:22 #173
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232941
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:28 schreef JeMoeder het volgende:
Wat is dat voor onzin. Zat boeren met een boeren winkeltje waar ze ook vla maken.
Tot nooit .......
pi_205232944
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:31 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Inderdaad, sommige bedrijfstakken negeren alles en denderen door, zo ook boeren: gewoon blijven investeren in de korte termijn met financiële afspraken die die korte horizon ver overstijgen. Dan werk je jezelf lekker in de nesten. Ondernemen is vooral risico's beheersen en kansen pakken. Als je dat niet kunt dan ben je een slechte ondernemer, wat de reden van de risico's dan ook mag zijn.
Boeren zijn net boomers. Hebben alles in hun schoot geschoven gekregen. Hierdoor denken ze ook op alles recht te hebben ten koste van anderen.
pi_205232945
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:31 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ook bij de goedkope Dirk is het gewoon 1.05 per liter hoor
https://www.dirk.nl/zoeken/producten/melk
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:32:55 #176
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232949
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die van de FDF zijn wel degelijk wappies, dat ben je wanneer je het normaal vindt kinderen in hun eigen huis te terroriseren en vervolgens in de media roept dat die kinderen 'niet zo moeten janken'.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 4 juli 2022 @ 11:33:01 #177
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232950
quote:

[..]
https://www.supermarktscanner.nl/product.php?keyword=Melk

Krappe euro's voor een pak melk is het goedkoopst.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:33:09 #178
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205232952
quote:

Ja, als je eenmaal in de fake news fuik terecht komt, is het lastig eruit komen.
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:33:31 #179
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232954
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:23 schreef B4llistic het volgende:

[..]
Truth hurts doesn't it.
Boeren zijn ondernemers, dat ze dat in een verkeerde bedrijfsvorm gieten en vervolgens ook hun 'huis en haard' kwijt raken is hun eigen probleem.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Sport maandag 4 juli 2022 @ 11:33:33 #180
pi_205232955
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Picnic is met best veel dingen best goedkoop hoor, al heb je bij sommige producten alleen een A-merk keuze. Tegenwoordig hebben ze steeds meer huismerk producten die echt goedkoop zijn.
Het is in ieder geval niet duurder dan Jumbo/AH huismerk over het algemeen nee, daarom vind ik het ook wel prima. We komen rond, maar hebben weinig tijd. Ideale oplossing.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:34:20 #181
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205232966
quote:

[..]
https://www.consumentenbo(...)edkoopste-supermarkt

Wel goedkoopste supermarkt vrijwel
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2022 @ 11:34:33 #182
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205232968
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Deels waar, deels niet waar.

Zuivelcoöperaties zoals Campina zijn min of meer van de boeren, aangezien ze vaak medeeigenaar zijn.
In de praktijk is dat al veel minder het geval, maar je hebt inderdaad gelijk. Het blijven coöperaties.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 4 juli 2022 @ 11:34:41 #183
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232970
quote:

[..]
Niet meer produceren dan nodig is is een eerste innovatie.
Dan zijn je kosten ook nog eens lager.
Tot nooit .......
pi_205232976
Nederland, waar je alleen mag protesteren in je toegwezen vakje, op een toegewezen locatie achteraf en met een beetje pech tijdens een toegwezen tijdvak.

Lijkt me wel zo prettig ja, demonstranten waar je geen last van hebt en je als politicus, voor je eigen goede imago, toch nog even de 'dialoog' mee kunt aangaan zodat ze zich 'gehoord' voelen.

Gek hoor dat ze hier niet voor hebben gekozen.
[..]
pi_205232994
quote:

[..]
Omdat je niets van het onderwerp weet misschien? :D
[..]
  maandag 4 juli 2022 @ 11:36:07 #186
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205232995
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:32 schreef xminator het volgende:

[..]
Boeren zijn net boomers. Hebben alles in hun schoot geschoven gekregen. Hierdoor denken ze ook op alles recht te hebben ten koste van anderen.
In onze tijd, toen we nog totaal geen rekening hielden met anderen, de omgeving, of de toekomst, werden de pensioenen tenminste verhoogd, kreeg je nog hypotheekrenteaftrek, kon je nog met je auto het centrum van Amsterdam - waar ik overigens nooit kom want het is een linkse kutstad - in rijden, konden de boeren nog gewoon boeren zonder allemaal regeltjes, hadden we nog geen weeralarmen.

Altijd leuk.
  Redactie Sport maandag 4 juli 2022 @ 11:36:20 #187
pi_205232998
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
Nederland, waar je alleen mag protesteren in je toegwezen vakje, op een toegewezen locatie achteraf en met een beetje pech tijdens een toegwezen tijdvak.

Lijkt me wel zo prettig ja, demonstranten waar je geen last van hebt en je als politicus, voor je eigen goede imago, toch nog even de 'dialoog' mee kunt aangaan zodat ze zich 'gehoord' voelen.

Dat zouden ze in Rusland heel anders aanpakken inderdaad!
  maandag 4 juli 2022 @ 11:36:29 #188
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205233002
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Niet meer produceren dan nodig is is een eerste innovatie.
Dan zijn je kosten ook nog eens lager.
Alternatieve verpakking. Betere verkooppunten. Verkoop op festivals; herbruikbare flessen in apparaat stoppen en aangeven hoeveel melk je er in wilt. Godsamme als ik dit al kan verzinnen wat zijn die boeren dan aan het doen :{w
pi_205233004
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:35 schreef Mr.Sandman het volgende:

Ja want er zit helemaal niets tussen chaos door het hele land proberen te creëren en braaf met een spandoekje in een vak staan
  maandag 4 juli 2022 @ 11:36:40 #190
Why is all the rum gone?
pi_205233008
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:28 schreef Homey het volgende:
Relatief geven we in Nederland het minste uit aan eten en drinken van heel Europa.
Bron?
  maandag 4 juli 2022 @ 11:37:02 #191
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205233016
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:33 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
https://www.supermarktscanner.nl/product.php?keyword=Melk

Krappe euro's voor een pak melk is het goedkoopst.
Prima hoor.
Zullen we het even afzetten tegen de minimum lonen in nederland?

1989:
minimum loon 400 euro

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/08/vijftig-jaar-minimumloon
Tot nooit .......
  maandag 4 juli 2022 @ 11:37:14 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205233021
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:32 schreef xminator het volgende:

[..]

Misschien geldt dat voor jouw voorouders, de mijne hebben niks in hun schoot geschoven gekregen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 juli 2022 @ 11:37:35 #193
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205233027
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien geldt dat voor jouw voorouders, de mijne hebben niks in hun schoot geschoven gekregen.
Belgie doet sowieso niet mee
pi_205233028
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat zouden ze in Rusland heel anders aanpakken inderdaad!
Ja goede vergelijking!

What about Russia!

Boos!
[..]
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 11:37:52 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205233031
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:31 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Ik denk dat de boeren (en dat ze daar ook wel een gedeelte gelijk in hebben) in hun bedrijfsvoering telkens bijgestuurd worden, ze doen niet wat ze zelf goed achten maar ze doen wat de bank, regering, supermarkt, melkfabriek van ze vraagt. Ze kunnen maar op 1 manier boeren omdat ze daar door regelgeving toe gedwongen worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 juli 2022 @ 11:38:47 #196
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205233039
quote:
88s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik denk dat de boeren (en dat ze daar ook wel een gedeelte gelijk in hebben) in hun bedrijfsvoering telkens bijgestuurd worden, ze doen niet wat ze zelf goed achten maar ze doen wat de bank, regering, supermarkt, melkfabriek van ze vraagt. Ze kunnen maar op 1 manier boeren omdat ze daar door regelgeving toe gedwongen worden.
Regelgeving waar ze zelf ongeveer bij elke komma betrokken zijn geweest.
pi_205233047
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:38 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Regelgeving waar ze zelf ongeveer bij elke komma betrokken zijn geweest.
Op welke wijze?
  maandag 4 juli 2022 @ 11:39:41 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205233052
quote:
86s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja zo werkt onze samenleving, met regels en wetten. Succes verder!
  maandag 4 juli 2022 @ 11:39:51 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205233054
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je zeurt een hoop over het kabinet e.d., maar de gehele tijd negeer je eigenlijk WAAROM we dit moeten doen. Het is de schuld van iedereen, maar geen woord over hoe je het stikstofprobleem gaat oplossen. Net doen alsof het niet bestaat gaat deze situatie niet helpen.
Vast mijn eerdere posts gemist. Niet erg. Kort: men definieert iets als een probleem zonder de vermeende "veroorzaker" daarin te willen betrekken als (onder)deel van een oplossing.
Ik ontken niet dat er een probleem* zou zijn. Ik schop tegen de stelling dat boeren dat hebben veroorzaakt en dus hier/nu maar moeten boeten.
* een probleem is pas een probleem wanneer je dat er van (ver)maakt.

Los daarvan kan een (vee)boer ook via een gesloten systeem ook veeteelt bedrijven dat echter weer niet mag vanwege allerlei andere wetten, regels en kunstmatige (concurrentie)beperkingen.
Daarnaast is er de principiële discussie van idealisten dat een boer nu eenmaal invloed uitoefent op de omgeving die inherent is aan zijn uitoefening en aanwezigheid, niet is te voorkomen. Voorstander van beleid zien het liefst de boer vertrekken om dan de eigen visie t.a.v. "natuur" haar gang te laten gaan.

Het grondprobleem is vooral dat onze efficiëntie in een relatief klein gebied, zodanig is opgevoerd dat de kleinste verandering, een enorme impact heeft. Dit laatste wordt ook zichtbaarder omdat dingen definieerbaar, daarmee aantoonbaar en dus ook oplosbaar moet zijn. Die efficiëntie/detectie daarvan is verder door actief beleid zoals stimuleren marktwerking/onderzoek, enorm aangejaagd.

Er is best wat voor te te zeggen om directe uitvoeringsconsequenties op de lange baan te zetten en dan stap voor stap met de boer aan tafel, beleid te ontwikkelen dat gericht is op goed boeren ipv nu maximaal boeren.
Men geeft daarmee boeren ook de taak en verantwoording voor het (eigen) perspectief. Vraag maar aan de boer of en wat die kan doen ipv zijn inbreng te negeren.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:39:54 #200
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205233056
quote:
88s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Regelgeving die ze zelf ook wilden en die door het CDA werdt toegejuigd. Als je als boer niet inziet dat dubbeldekkerstallen niet gezond zijn in Nederland ben je gewoon slecht bezig. Daar kan je ventilatiesystemen en alles tegenaangooien maar dat is gewoon onhoudbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')