abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 juli 2022 @ 21:54:16 #151
88831 Shreyas
De beste
pi_205228737
quote:
12s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:50 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat 2v12 en moet is zonder stelling te nemen, vooral een zienswijze die we hier niet weer de revue hoeven te laten passeren. Als gezegd zijn er, ook op korte termijn, andere beleidsmogelijkheden. Denk aan verlaten van landgebonden veeteelt, export van stikstof/producten of als keuze; een herverkaveling van veeteelt(rechten) met andere - mijn part EU - locaties.
De vraag is of er voldoende draagvlak is in de Tweede Kamer en samenleving voor die andere korte termijn mogelijkheden. Daarbij speelt ook een rol hoe dat gerealiseerd kan gaan worden.
quote:
Ik neem ook aanstoot het woord "natuurlijk" want dat wordt vooral als logisch gevolg eraan gekoppeld. De (kritiekloze) media doen hier hier weer hun werk door er een valse dilemma van te maken.
Net of dat 100km/u en een zooi boeren minder, dan het woning- als huisvestingsprobleem zou oplossen. een probleem dat vooral is/wordt veroorzaakt door neoliberaal beleid dat de markt vrijgaf voor niets ontziende huisjesmelkers. Laat staan dat dit (alle) Nederlanders zou betreffen.
Het is nu helaas niet meer relevant hoe het probleem ooit is veroorzaakt. Het zal best dat (voorgaande) regeringen bepaalde dingen anders had kunnen doen. Maar nu, midden 2022 heb je daar niets aan. Het probleem is er nu en moet nu opgelost worden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 3 juli 2022 @ 21:54:23 #152
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_205228740
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 18:50 schreef loveli het volgende:

[..]
Noem 1 supermarkt die in coronatijd staatssteun heeft gehad.
Officieel of onderhands,?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_205228776
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:54 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Officieel of onderhands,?
Jij hebt inside info?
pi_205228788
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:54 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Officieel of onderhands,?
Benieuwd naar bronnen, maakt mij dan niet uit of je officieel of onderhands kiest :)
pi_205228804
Ik las net op whatsapp dat de boeren al onderweg zijn naar Schiphol en dat er al filmpjes op Facebook zijn.
  zondag 3 juli 2022 @ 22:02:45 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205228838
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:31 schreef Shreyas het volgende:

[..]
En hoe zou jij dat beleid dan invullen? Het is makkelijk om te roepen dat het allemaal de schuld van de regering is, maar wat zijn dan betere oplossingen?
Zie boven... en vooral even niet doen wat wij ons zelf (door de EU laten) aandoen zodat iedereen weer even met een frisse blik tot rust kan komen. Stel en smeer het plan mijn part over 25-50 jaar uit en verbiedt sws elke uitbreiding van de sector in de omgeving van "beschermde" gebieden.

Ik onderken het foute beleid maar misken niet dat doel op een andere wijze (en eventueel tijdslijn) kan worden behaald. De Politiek zet een tijdstip aan de horizon dat wmb niet meer is dan een stip.
Klimaat, Natuur en vooral algeheel Aardebeleid is een streven dat niet moet worden geleid door kille getallen maar vooral door streven om goed te willen doen. Vraag maar aan de boer wat hij kan doen om zijn invloed, zo ja dit terecht is, kan doen verminderen en vraag hem niet om zijn verwezenlijking op te geven.

En nee, het is geen - gelijkwaardige - discussie als het uitgangspunt op voorhand is dat de aanwezigheid van de boer daar per definitie ongewenst is (en was). Dan kan je ook kijken of het betreffende gebied daar ter plaatse wel zo'n een gelukkige keuze was.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205228935
quote:
12s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zie boven... en vooral even niet doen wat wij ons zelf (door de EU laten) aandoen zodat iedereen weer even met een frisse blik tot rust kan komen. Stel en smeer het plan mijn part over 25-50 jaar uit en verbiedt sws elke uitbreiding van de sector in de omgeving van "beschermde" gebieden.

Ik onderken het foute beleid maar misken niet dat doel op een andere wijze (en eventueel tijdslijn) kan worden behaald. De Politiek zet een tijdstip aan de horizon dat wmb niet meer is dan een stip.
Klimaat, Natuur en vooral algeheel Aardebeleid is een streven dat niet moet worden geleid door kille getallen maar vooral door streven om goed te willen doen. Vraag maar aan de boer wat hij kan doen om zijn invloed, zo ja dit terecht is, kan doen verminderen en vraag hem niet om zijn verwezenlijking op te geven.

En nee, het is geen - gelijkwaardige - discussie als het uitgangspunt op voorhand is dat de aanwezigheid van de boer daar per definitie ongewenst is (en was). Dan kan je ook kijken of het betreffende gebied daar ter plaatse wel zo'n een gelukkige keuze was.
En tijdens die overgangsperiode van 25 tot 50 jaar laten we het woningtekort gewoon lekker oplopen?
pi_205228948
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:47 schreef Shreyas het volgende:

[..]
En wat willen ze bereiken met die actie? Een democratisch genomen besluit terugdraaien? Dus dat betekent dat het beleid in Nederland bepaalt moet worden door boeren in plaats van een democratisch gekozen regering?

De situatie is voor sommige boeren vervelend ja, maar het is niet anders, shit happens. Even door de zure appel heen bijten en weer verder gaan met je leven. Deze manier van actie voeren heeft geen zin, het klopt zeker dat de regering bepaalde dingen anders had kunnen doen, maar dat is een koe in de kont kijken, daar heb je nu niets meer aan.
Het liefst gaan de plannen van tafel en anders moet er maar een compromis gesloten worden. Dat is nu net het hele doel van protesteren iets afdwingen bij de overheid.
pi_205229024
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:54 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Officieel of onderhands,?
Je hebt een klapper op je noot gehad.
  Vis een optie? zondag 3 juli 2022 @ 22:13:31 #160
70532 loveli
N
pi_205229065
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En tijdens die overgangsperiode van 25 tot 50 jaar laten we het woningtekort gewoon lekker oplopen?
Met de vergrijzing die we nu hebben, is over 50 jaar de hele situatie anders.
crap in = crap out
pi_205229104
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:13 schreef loveli het volgende:

[..]
Met de vergrijzing die we nu hebben, is over 50 jaar de hele situatie anders.
Daar ben je vet mee als je nu een woning zoekt ....

"Geen zorgen hoor, over 38 is er wel iets voor u beschikbaar".
  zondag 3 juli 2022 @ 22:15:47 #162
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205229120
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar wie heeft dat parlement, en in het verlengde daarvan de regering, dan gekozen in die tijd dan gekozen? Ik neem aan dat wij dat toch echt zelf waren. En de wetgeving die in die tijd is aangenomen blijft natuurlijk ook gewoon in de toekomst geldig, zo werkt dat nou eenmaal in een rechtsstaat.
Hier raak je opnieuw de kern van een weeffout met wat wij "democratie" noemen.

Een mandaat voor een stemkeuze op een partij maakt (mij) niet dat iemand daarmee dan ook staat voor andere ongerelateerde keuzes.
Op cruciale punten zou een kwalitatief* referendum mogelijk moeten zijn zodat men daarover - m.u.v. belastingen - kan laten stemmen door betrokkenen. Hierbij wel weer zorgen dat er geen mensen gaan stemmen die zelf nergens partij zijn in wat besloten moet gaan worden. Helaas hebben diverse partijen, welbewust, dit ingrijpen op fout beleid door het volk hoegenaamd, onmogelijk gemaakt. Nog los dat gehouden referenda niets waard bleken te zijn.

NB: bij referenda ben ik geneigd dat alleen mensen te laten stemmen die zich inhoudelijk enigszins verdiept hebben en zou zelfs een (meritocratisch) stapje verder willen gaan dat alleen mensen stemmen die zich hebben gekwalificeerd op/in het onderwerp.
Democratie is dan stemmen voor "bio-diversiteit" waarbij alle direct betrokkenen dan aangeven wat/hoe, vooral waar dat is en daarin dan ook mogelijk of wenselijk is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Vis een optie? zondag 3 juli 2022 @ 22:15:58 #163
70532 loveli
N
pi_205229124
quote:
9s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Daar ben je vet mee als je nu een woning zoekt ....

"Geen zorgen hoor, over 38 is er wel iets voor u beschikbaar".
Jij begint over het woningtekort over 50 jaar..
crap in = crap out
  zondag 3 juli 2022 @ 22:16:16 #164
88831 Shreyas
De beste
pi_205229131
quote:
12s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zie boven... en vooral even niet doen wat wij ons zelf (door de EU laten) aandoen zodat iedereen weer even met een frisse blik tot rust kan komen. Stel en smeer het plan mijn part over 25-50 jaar uit en verbiedt sws elke uitbreiding van de sector in de omgeving van "beschermde" gebieden.
De vraag is of het alternatief (dus breken van EU afspraken) en het uitbreiden van het plan over 25+ jaar, etc. opweegt tegen het huidige probleem. Ik vind van niet, dan heb ik liever nu even een paar boze boeren, maar dat het stikstofprobleem snel wordt opgelost en we voldoen aan de afspraken met de EU.

quote:
Ik onderken het foute beleid maar misken niet dat doel op een andere wijze (en eventueel tijdslijn) kan worden behaald. De Politiek zet een tijdstip aan de horizon dat wmb niet meer is dan een stip.
Er zijn altijd mensen die vinden dat het niet zo snel hoeft terwijl andere mensen al roepen dat gisteren de veestapel gehalveerd had moeten zijn. Dus ja, je kan niet iedere individuele Nederlander tevreden stemmen, de meerderheid bepaald. De meerderheid heeft gestemd op deze regering en er lijkt ook voldoende draagvlak in de Tweede Kamer (GL, PvdD), dus er wordt recht gedaan aan de democratie.

quote:
Klimaat, Natuur en vooral algeheel Aardebeleid is een streven dat niet moet worden geleid door kille getallen maar vooral door streven om goed te willen doen. Vraag maar aan de boer wat hij kan doen om zijn invloed, zo ja dit terecht is, kan doen verminderen en vraag hem niet om zijn verwezenlijking op te geven.
Dit gaat dan een subjectief en arbitrair verhaal worden, want wat jij goed vindt hoeft je buurman nog niet goed te vinden. Wat goed is voor het milieu moet meetbaar vast worden gelegd. Daarom bestaan er ook dingen als energielabels voor huis en auto.

quote:
En nee, het is geen - gelijkwaardige - discussie als het uitgangspunt op voorhand is dat de aanwezigheid van de boer daar per definitie ongewenst is (en was). Dan kan je ook kijken of het betreffende gebied daar ter plaatse wel zo'n een gelukkige keuze was.
Per definitie ongewenst is niet zo, alleen het is nu de makkelijke en snelste oplossing voor dit probleem. Bij elke andere oplossing zul je weer een andere groep tegen je in het harnas jagen. Het is kiezen tussen twee kwaden, elke keuze is zwaar, ik ben blij dat deze regering in ieder geval nu duidelijk een keuze maakt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_205229168
quote:
12s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hier raak je opnieuw de kern van een weeffout met wat wij "democratie" noemen.

Een mandaat voor een stemkeuze op een partij maakt (mij) niet dat iemand daarmee dan ook staat voor andere ongerelateerde keuzes.
Op cruciale punten zou een kwalitatief* referendum mogelijk moeten zijn zodat men daarover - m.u.v. belastingen - kan laten stemmen door betrokkenen. Hierbij wel weer zorgen dat er geen mensen gaan stemmen die zelf nergens partij zijn in wat besloten moet gaan worden. Helaas hebben diverse partijen, welbewust, dit ingrijpen op fout beleid door het volk hoegenaamd, onmogelijk gemaakt. Nog los dat gehouden referenda niets waard bleken te zijn.

NB: bij referenda ben ik geneigd dat alleen mensen te laten stemmen die zich inhoudelijk enigszins verdiept hebben en zou zelfs een (meritocratisch) stapje verder willen gaan dat alleen mensen stemmen die zich hebben gekwalificeerd op/in het onderwerp.
Democratie is dan stemmen voor "bio-diversiteit" waarbij alle direct betrokkenen dan aangeven wat/hoe, vooral waar dat is en daarin dan ook mogelijk of wenselijk is.
Dat de staat gewoon gebonden is aan zijn eigen wetten is toch geen weeffout? En dat die wet dan door een eerder parlement is aangenomen doet er dan verder niet toe, zeker niet omdat ze het met een nieuwe wet kunnen terugdraaien (al gaat dat bij Europese wetgeving weer wat moeilijker, maar voor daar geldt natuurlijk dat je ook gewoon uit de EU kunt treden als het je niet zint).
  zondag 3 juli 2022 @ 22:18:27 #166
88831 Shreyas
De beste
pi_205229170
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het liefst gaan de plannen van tafel en anders moet er maar een compromis gesloten worden. Dat is nu net het hele doel van protesteren iets afdwingen bij de overheid.
Het liefst? Waarom heeft een compromis sluiten de voorkeur? Er moet gebeuren wat de meerderheid van het volk wil, niet wat een paar duizend boeren wil. Er hoeft dan helemaal geen compromis gesloten te worden. De regering is democratisch gekozen en er is draagvlak in de Tweede Kamer. Dus de regering moet zijn poot stijf houden en als de demonstraties leiden tot geweld en andere wetsovertredingen moet er keihard ingegrepen worden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 3 juli 2022 @ 22:20:57 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205229217
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Idd.
In 2019 hebben ze ook al flink wat actie gevoerd. En wegen geblokkeerd. Ook vanwege stikstof.
Daarna zijn er gewoon nog verkiezingen geweest.
Drogreden door te stellen dat verkiezingen dus daarmee een voorgezet beleid op uitvoering, daarmee rechtvaardigt.

Tijdens die verkiezing was nog niet bekend dat de boeren aan door de overheid daadwerkelijk aan de kant zouden worden gezet. Wij "stemden" - tijdens een andere onopgeloste crisis - ook anders en toch kregen we exact hetzelfde voortgezette beleid terug.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 3 juli 2022 @ 22:23:58 #169
88831 Shreyas
De beste
pi_205229263
quote:
18s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
Drogreden door te stellen dat verkiezingen dus daarmee een voorgezet beleid op uitvoering, daarmee rechtvaardigt.

Tijdens die verkiezing was nog niet bekend dat de boeren aan door de overheid daadwerkelijk aan de kant zouden worden gezet. Wij "stemden" - tijdens een andere onopgeloste crisis - ook anders en toch kregen we exact hetzelfde voortgezette beleid terug.
Dus als alle boeren dit hadden geweten en ze hadden allemaal BBB gestemd en de huidige regeringspartijen zouden toch een regering hebben gevormd en dit beleid hebben uitgevoerd was het wel een goede zaak geweest?

Is het probleem dan vooral hoe dit beleid tot stand is gekomen en niet zozeer de maatregelen zelf?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_205229295
quote:
18s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
Drogreden door te stellen dat verkiezingen dus daarmee een voorgezet beleid op uitvoering, daarmee rechtvaardigt.

Tijdens die verkiezing was nog niet bekend dat de boeren aan door de overheid daadwerkelijk aan de kant zouden worden gezet. Wij "stemden" - tijdens een andere onopgeloste crisis - ook anders en toch kregen we exact hetzelfde voortgezette beleid terug.
Dat was het wel, in ieder geval voor de coalitiepartijen. Al die geitenpaadjes zijn al onderzocht door Schouten toen zij nog op landbouw zat en van al die opties bleek dat ze juridisch niet houdbaar waren. Dat een aantal partijen dan vervolgens glashard liegt in hun verkiezingsprogramma is hun eigen probleem, daar heeft een rechter helemaal geen boodschap aan.
  Vis een optie? zondag 3 juli 2022 @ 22:27:56 #171
70532 loveli
N
pi_205229324
Lobby was niet het sterkste punt van Schouten, zie ook pulsvissen.
crap in = crap out
  zondag 3 juli 2022 @ 22:34:14 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205229455
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En tijdens die overgangsperiode van 25 tot 50 jaar laten we het woningtekort gewoon lekker oplopen?
Ja, als je (zelf) die koppeling maakt. je kunt de (bouw)sector ook vragen hoe zijn met zo min mogelijk invloed toch kunnen (en willen) bouwen. De "bouwstop zelf is vooral een veroorzaakt vals dilemma.
Ik kan vele manieren bedenken om dat anders aan te pakken. Nu is en wordt er steeds een zwart/wit stelling van gemaakt waarbij een groep, stelling of doel dan verantwoordelijk wordt gemaakt voor het niet willen, kunnen of mogen van iets anders.

Laten we vooral ook proberen, zeker op de korte termijn van 25-50 jaar voor Aardse zaken, geen oneigenlijke verbanden te leggen dat nu 100km/u de gestelde natuur redt of dat het opruimen van nu een boer, het woning probleem volgend jaar oplost. Ik hanteer hier Maslov dat je pas druk kunt maken over (andermans) welzijn als je zelf een fatsoenlijk dak boven je hoofd hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205229745
twitter
  zondag 3 juli 2022 @ 22:55:13 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205229796
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:16 schreef Shreyas het volgende:

[..]
De vraag is of het alternatief (dus breken van EU afspraken) en het uitbreiden van het plan over 25+ jaar, etc. opweegt tegen het huidige probleem. Ik vind van niet, dan heb ik liever nu even een paar boze boeren, maar dat het stikstofprobleem snel wordt opgelost en we voldoen aan de afspraken met de EU.
[..]
Er zijn altijd mensen die vinden dat het niet zo snel hoeft terwijl andere mensen al roepen dat gisteren de veestapel gehalveerd had moeten zijn. Dus ja, je kan niet iedere individuele Nederlander tevreden stemmen, de meerderheid bepaald. De meerderheid heeft gestemd op deze regering en er lijkt ook voldoende draagvlak in de Tweede Kamer (GL, PvdD), dus er wordt recht gedaan aan de democratie.
[..]
Dit gaat dan een subjectief en arbitrair verhaal worden, want wat jij goed vindt hoeft je buurman nog niet goed te vinden. Wat goed is voor het milieu moet meetbaar vast worden gelegd. Daarom bestaan er ook dingen als energielabels voor huis en auto.
[..]
Per definitie ongewenst is niet zo, alleen het is nu de makkelijke en snelste oplossing voor dit probleem. Bij elke andere oplossing zul je weer een andere groep tegen je in het harnas jagen. Het is kiezen tussen twee kwaden, elke keuze is zwaar, ik ben blij dat deze regering in ieder geval nu duidelijk een keuze maakt.
Dat subjectieve eigenbelang t.a.v. consequenties die concreet anderen gaan (be)treffen, diskwalificeert iemand (ook mij) om er direct over te stemmen.
Ik vind ook van alles maar pas er voor om daarmee dan iets te beslissen voor een ander en mij toch niet raakt. Dat het snel moet is wmb al helemaal een fout argument en komt vooral voort uit politiek gedreven overwegingen dat het nu onder het mom van ("crisis waar je maar kijkt") kan.

Ik zie de hele discussie als een belangenafweging (en -strijd) die op grond van "democratie" qua streefrichting moet worden beslecht. Probleem is vooral dat de boer onderdeel is gemaakt van een gesteld probleem zonder dat die boer daarin - een gewogen - stem of betrokkenheid heeft (gehad).
En nee, uitgenodigd worden om over je eigen begrafenis mee te praten is geen overleg maar vooral doen doen alsof er een keuze is in de veroordeling. Later roept dan iemand dat je geen rechten meer hebt omdat je bij het theekransje zat (en ben daar zelf ook wel 's ingetuind).

En NL kan op dit onderwerp best "even" pauzeren met de EU. Een kwestie van onderhandelen zoals anderen landen ook (weten te) doen. Het rigide vasthouden aan ooit "goed" bedoeld beleid, in totaal andere omstandigheden, is hier de oorzaak van het probleem.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 3 juli 2022 @ 22:55:35 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205229801
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:50 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
KMAR GODEN _O_ _O_ @Zipportal
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 3 juli 2022 @ 22:58:05 #176
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205229839
:')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 3 juli 2022 @ 22:58:43 #177
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205229853
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:16 schreef Shreyas het volgende:

[..]
De vraag is of het alternatief (dus breken van EU afspraken) en het uitbreiden van het plan over 25+ jaar, etc. opweegt tegen het huidige probleem.
Lol, zodat we onze overproductie niet meer de grens over kunnen krijgen maar wel nog onze natuur extra kunnen verpesten - en minder toegang hebben tot de natuurgebieden buiten NL. De mensen die denken dat dat de oplossing is :P
pi_205229886
quote:
81s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:58 schreef Starhopper het volgende:
:')

[ twitter ]
Boerenerfen maar eens blokkeren met t leger.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 3 juli 2022 @ 23:02:42 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205229907
De vissers blokkeren hun eigen vissershaven :')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205229912
quote:
81s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:58 schreef Starhopper het volgende:
:')

[ twitter ]
Gewoon zo'n tank laten komen en die auto's opzij beuken
  Moderator zondag 3 juli 2022 @ 23:05:01 #181
5428 crew  miss_sly
pi_205229944
quote:
81s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:58 schreef Starhopper het volgende:
:')

[ twitter ]
Wat een losers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 juli 2022 @ 23:05:12 #182
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205229948
quote:
84s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:02 schreef Starhopper het volgende:
De vissers blokkeren hun eigen vissershaven :')

[ twitter ]
Ja, de Randstedelijke elite kan nou niet zijn dagelijkse boottochtje vanuit de haven van Lauwersmeer maken. Dit gaan ze voelen hoor.
  Moderator zondag 3 juli 2022 @ 23:05:54 #183
5428 crew  miss_sly
pi_205229958
quote:
84s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:02 schreef Starhopper het volgende:
De vissers blokkeren hun eigen vissershaven :')

[ twitter ]
Why?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 3 juli 2022 @ 23:06:49 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205229980
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:05 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja, de Randstedelijke elite kan nou niet zijn dagelijkse boottochtje vanuit de haven van Lauwersmeer maken. Dit gaan ze voelen hoor.
Dat kan nog gewoon. Ze blokkeren alleen de vissershaven :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 3 juli 2022 @ 23:07:40 #185
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205229999
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Why?
Niemand weet het
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205230008
Ik weet dat ze het recht hebben om te demonstreren en als ze bij politici verhaal willen halen moeten ze dat maar mooi doen binnen of net tegen de grenzen.

Maar deze selectie aan boeren kijken een beetje neer op wat belangrijk is voor de rest van NL, houden geen rekening met noodsituaties en bereiken hier niet het tegenovergestelde effect mee qua support.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 3 juli 2022 @ 23:09:10 #187
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205230017
twitter


_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205230018
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:55 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat subjectieve eigenbelang t.a.v. consequenties die concreet anderen gaan (be)treffen, diskwalificeert iemand (ook mij) om er direct over te stemmen.
Ik vind ook van alles maar pas er voor om daarmee dan iets te beslissen voor een ander en mij toch niet raakt. Dat het snel moet is wmb al helemaal een fout argument en komt vooral voort uit politiek gedreven overwegingen dat het nu onder het mom van ("crisis waar je maar kijkt") kan.

Ik zie de hele discussie als een belangenafweging (en -strijd) die op grond van "democratie" qua streefrichting moet worden beslecht. Probleem is vooral dat de boer onderdeel is gemaakt van een gesteld probleem zonder dat die boer daarin - een gewogen - stem of betrokkenheid heeft (gehad).
En nee, uitgenodigd worden om over je eigen begrafenis mee te praten is geen overleg maar vooral doen doen alsof er een keuze is in de veroordeling. Later roept dan iemand dat je geen rechten meer hebt omdat je bij het theekransje zat (en ben daar zelf ook wel 's ingetuind).

En NL kan op dit onderwerp best "even" pauzeren met de EU. Een kwestie van onderhandelen zoals anderen landen ook (weten te) doen. Het rigide vasthouden aan ooit "goed" bedoeld beleid, in totaal andere omstandigheden, is hier de oorzaak van het probleem.
Maar het zijn geen revolutionaire nooit eerder bedachte ideen die hier opnoemt, dat is allemaal al onderzocht op de betrokken ministeries (ze hebben echt niet de afgelopen 3 jaar alleen maar een beetje aan hun piemel lopen trekken) en dat bleek gewoon geen of maar een heel beperkte oplossing te zijn. Als er nog echt alternatieven waren dan was een kabinet waarvan 3 van de 4 deelnemende partijen toch behoorlijk pro-boer zijn er wel mee gekomen.
pi_205230027
Je kan je toch haast niet voorstellen dat de boeren nog veel krediet overhouden als morgen de pleuris uitbreekt.
  zondag 3 juli 2022 @ 23:10:55 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205230039
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat de staat gewoon gebonden is aan zijn eigen wetten is toch geen weeffout? En dat die wet dan door een eerder parlement is aangenomen doet er dan verder niet toe, zeker niet omdat ze het met een nieuwe wet kunnen terugdraaien (al gaat dat bij Europese wetgeving weer wat moeilijker, maar voor daar geldt natuurlijk dat je ook gewoon uit de EU kunt treden als het je niet zint).
Je haalt wat dingen door elkaar. Dat iets in op democratische wijze in wet is vastgelegd, maakt het daarmee geen goede wet. Een opeenstapeling van regels en wetten kan immers zorgen dat iets uiterst onrechtvaardig en zelfs totaal onbedoeld wordt uitgevoerd.

Andersom kan ik dezelfde argumentatie hanteren dat boeren niet hoefde te verwachten dat ze (ooit) het veld zouden ruimen. Pas toen de rechter uitspraak deed, werd de impact van de wet pas duidelijk. Zelfs zo dat feitelijk gesproken, onze Kamers ook niet veel anders kunnen dan met door de rechter getoetste weten, in te stemmen.
wat de Tweede Kamer had moeten doen was de boel uitstellen en dat deed zij niet omdat de meerderheid een groter belang hecht aan de EU relatie en daarmee de belangen van boeren letterlijk aan de wilgen hangt.

Beleid (mijn zienswijze) die in beginsel zeker zo niet bedoeld noch gepresenteerd was en wmb dan ook elk democratische mandaat, ontbeert. Je zal maar boer zijn en denken waarom je in vredesnaam 2021 op die partij hebt gestemd. Ook hier zie je trouwens dat ideologisch gedreven waarden, verwateren en het geen bal meer uitmaakt wat en of iemand nog stemt. Het belang van partijen is niet de eigenwaarde maar het over(ge)wicht door letterlijk de (ver)draaien op beeldvorming. Dansen op tafel als de kat van huis is en de mussen van het dak vallen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 3 juli 2022 @ 23:13:34 #191
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205230075
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:09 schreef GS-Raw het volgende:
Je kan je toch haast niet voorstellen dat de boeren nog veel krediet overhouden als morgen de pleuris uitbreekt.
Jawel hoor. Die houden echt wel een fiks deel van de mensen achter zich, wat ze ook doen.
  zondag 3 juli 2022 @ 23:20:31 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205230158
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het liefst? Waarom heeft een compromis sluiten de voorkeur? Er moet gebeuren wat de meerderheid van het volk wil, niet wat een paar duizend boeren wil. Er hoeft dan helemaal geen compromis gesloten te worden. De regering is democratisch gekozen en er is draagvlak in de Tweede Kamer. Dus de regering moet zijn poot stijf houden en als de demonstraties leiden tot geweld en andere wetsovertredingen moet er keihard ingegrepen worden.
Zo u durft, eventjes een paar duizend boeren die de helft van ons land beheerd wegcijferen uit de oplossing.

Ik durf te stellen dat de meerderheid van de bevolking niet verder kijkt dan hun eigen achtertuin en radeloos wordt thuisbezorgd hun HelloFresh pakket niet levert. Een Regering die geen oog heeft voor noden, van al haar burgers, is niet meer of minder dan gelijk te stellen aan een dictatuur.

Wat is er mis met uitstel en pas op de plaats met de belofte dat alles binnen beleidskaders wordt herafgewogen en dan vooral kijken naar wat (niet) kan ?. Genoeg mogelijkeden om het anders te doen en bv berekenen waarbij de actuele situatie van boeren deel gaat uitmaken van de stikstof(depositie)berekening.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 3 juli 2022 @ 23:22:11 #193
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205230186
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:09 schreef GS-Raw het volgende:
Je kan je toch haast niet voorstellen dat de boeren nog veel krediet overhouden als morgen de pleuris uitbreekt.
Mensen hebben allang stelling genomen. Mensen die na morgen roepen dat ze niet meer achter de boer staan, stonden dat sowieso al niet, maar zochten nog naar een excuus. Met de inhoud heeft dat weinig te maken.
  zondag 3 juli 2022 @ 23:27:04 #194
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205230247
quote:
12s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:10 schreef Vallon het volgende:

wat de Tweede Kamer had moeten doen was de boel uitstellen en dat deed zij niet omdat de meerderheid een groter belang hecht aan de EU relatie en daarmee de belangen van boeren letterlijk aan de wilgen hangt.

Is het dan opgelost als je het tot 2100 uitstelt? Of heb je dan in 2090 weer dezelfde protesten?

Het mestoverschot en de oververrijking van de bodem speelt al sinds de jaren de jaren 90 als erkend probleem. Nu zijn we bijna 30 jaar verder en we roepen nog steeds dat het onzin is. Terwijl de Veluwe al zichtbaar vergroent met grassen die daar niet horen. Het stikstofdepositie effect is gewoon zichtbaar in de natuurgebieden, kun je wel heel hard roepen dat het de schuld van Jantje is, maar het moet toch een keer worden opgelost.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205230275
quote:
12s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:10 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je haalt wat dingen door elkaar. Dat iets in op democratische wijze in wet is vastgelegd, maakt het daarmee geen goede wet. Een opeenstapeling van regels en wetten kan immers zorgen dat iets uiterst onrechtvaardig en zelfs totaal onbedoeld wordt uitgevoerd.
Dan is het aan het parlement om die wet(ten) te wijzigen. Tot die tijd blijft die, net als alle andere wetten, gewoon van kracht.
quote:
Andersom kan ik dezelfde argumentatie hanteren dat boeren niet hoefde te verwachten dat ze (ooit) het veld zouden ruimen. Pas toen de rechter uitspraak deed, werd de impact van de wet pas duidelijk.
Daar ("toen we hem aannamen wist ik niet dat we hem ooit uit moesten voeren") heeft een rechter natuurlijk geen boodschap aan.
quote:
Zelfs zo dat feitelijk gesproken, onze Kamers ook niet veel anders kunnen dan met door de rechter getoetste weten, in te stemmen.
wat de Tweede Kamer had moeten doen was de boel uitstellen en dat deed zij niet omdat de meerderheid een groter belang hecht aan de EU relatie en daarmee de belangen van boeren letterlijk aan de wilgen hangt.
Dat de Kamer die politieke afweging maakt geeft ze natuurlijk niet het recht om zich dan maar niet aan de wet te houden toch?
quote:
Beleid (mijn zienswijze) die in beginsel zeker zo niet bedoeld noch gepresenteerd was en wmb dan ook elk democratische mandaat, ontbeert. Je zal maar boer zijn en denken waarom je in vredesnaam 2021 op die partij hebt gestemd. Ook hier zie je trouwens dat ideologisch gedreven waarden, verwateren en het geen bal meer uitmaakt wat en of iemand nog stemt. Het belang van partijen is niet de eigenwaarde maar het over(ge)wicht door letterlijk de (ver)draaien op beeldvorming. Dansen op tafel als de kat van huis is en de mussen van het dak vallen.
Tsja, als je op partijen stemt die met sprookjes aan komen moet je niet raar opkijken als je later bedrogen uit komt. En het is trouwens ook niet zo alsof je als kiezer het recht hebt op makkelijke keuzes, soms zijn die gewoon bikkelhard zoals hier waar er maar twee 'rele' (als in dat ze juridisch houdbaar zijn) opties zijn: De veestapel inkrimpen of uit de Europese Unie treden en een fors deel van de milieuwetgeving in Nederland schrappen.
  zondag 3 juli 2022 @ 23:30:14 #196
88831 Shreyas
De beste
pi_205230278
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:55 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat subjectieve eigenbelang t.a.v. consequenties die concreet anderen gaan (be)treffen, diskwalificeert iemand (ook mij) om er direct over te stemmen.
Ik vind ook van alles maar pas er voor om daarmee dan iets te beslissen voor een ander en mij toch niet raakt.
Zo werkt het toch in een democratie? Mensen die geen auto/rijbewijs hebben mogen toch meestemmen over rekeningrijden. Mensen zonder kinderen mogen ook stemmen over kinderopvang, kindertoeslag, etc.

In een samenleving beslissen we voortdurend mee over dingen die ons niet altijd direct raken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 3 juli 2022 @ 23:33:38 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205230299
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 3 juli 2022 @ 23:34:46 #198
88831 Shreyas
De beste
pi_205230313
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:22 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Mensen hebben allang stelling genomen. Mensen die na morgen roepen dat ze niet meer achter de boer staan, stonden dat sowieso al niet, maar zochten nog naar een excuus. Met de inhoud heeft dat weinig te maken.
Nee hoor, mensen zijn nou eenmaal vooral met zichzelf bezig. Als je elke dag met je fiets lekker voor het avondeten thuiskomt en de televisie aanzet dan lach je om die stoere trekkers op de snelweg met boeren die hun mannetje staan en voor zichzelf opkomen.

Echter, als daardoor een week later jij en je gezin het vliegtuig mist en niet meer op vakantie kan waar je voor je gezin 4000 euro hebt neergelegd verdwijnt die lach als sneeuw voor de zon en krijg je een hekel aan die boeren.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_205230367
twitter
  zondag 3 juli 2022 @ 23:39:50 #200
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205230372
quote:
81s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:58 schreef Starhopper het volgende:
:')

[ twitter ]
Wat een zwakzinnige debielen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 3 juli 2022 @ 23:44:40 #201
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205230413
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:23 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dus als alle boeren dit hadden geweten en ze hadden allemaal BBB gestemd en de huidige regeringspartijen zouden toch een regering hebben gevormd en dit beleid hebben uitgevoerd was het wel een goede zaak geweest?

Is het probleem dan vooral hoe dit beleid tot stand is gekomen en niet zozeer de maatregelen zelf?
Die paar "duizend" boeren leggen zelf geen gewicht in de stemschaal. Wel door andere stemmers van ander partijen te betrekken die transparant te horen kregen wat de Regering ging doen met hun stem.

Je tekent ook het probleem aan. Stemmen voor een richting niet wil zeggen dat dan die foute afslag moet worden genomen. Dat iemand stemt op A en daarmee de rest van het alfabet onbelangrijk zou vinden.

Het beleid zelf is erg vaag en met een omweg tot stand gekomen. Lang verhaal dat begon met een idealistische intentie en gaandeweg vergroot werd tot een ideologisch gedrocht. Leuk dat erkende "natuurgebied" om de hoek en dan niet (kunnen) bedenken dat daarmee 20km verderop dus dan ook niets meer mag of kant omdat er immers invloed hebt.

"Afgesproken" is immers dat Natura2000 gebieden ongenaakbaar blijken zijn wat gaandeweg via procedures is bevestigd. Dus niet een beetje meer of minder invloed maar letterlijk direct en indirect: onaantastbaar als uitgangspunt met wat "vermijdbaar" is. (30% is sws extern ingewaaid, 20% is onze heilige mobiliteit en 50% zijn boeren als makkelijkste melkkoe om 2/3e daarvan te kortwieken)

Wanneer je dan om de 30/40km een dergelijk te beschermen gebied of zelfs relatief dunne strook (langs rivieren) hebt, is er een fors locatie probleem. Maakt niet uit waar je bent in NL, zal een boer (forse) consequenties krijgen die de aanwezigheid als bestaan voortdurend gaat bedreigen. Denken dat het blijft bij die "paar" veeboeren, is vooral wegkijken wat het beleid feitelijk gaat veroorzaken: effectief saneren van 70% landbouw (die daardoor dan 30% minder stikstof uitstoot in Natura2000 gebieden).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 3 juli 2022 @ 23:45:20 #202
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205230417
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:39 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Tijd voor het waterkanon.

Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 3 juli 2022 @ 23:45:23 #203
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_205230418
Gaat ut over 15 min beginnen hee
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 3 juli 2022 @ 23:57:36 #204
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205230474
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:39 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Mooi. Klemzetten, boertjes oppakken, tractors verbeurd verklaren en naar de sloop.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 3 juli 2022 @ 23:58:32 #205
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205230477
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:34 schreef Shreyas het volgende:

Echter, als daardoor een week later jij en je gezin het vliegtuig mist en niet meer op vakantie kan waar je voor je gezin 4000 euro hebt neergelegd verdwijnt die lach als sneeuw voor de zon en krijg je een hekel aan die boeren.
Daar zit wat in. Al zal die groep mensen niet heel groot zijn.
pi_205230504
quote:
8s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tijd voor het waterkanon.

[ afbeelding ]
Ik mag hier eigenlijk niet om lachen maar toch hardop gedaan :@
Incelfrikandel
  maandag 4 juli 2022 @ 00:06:01 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205230513
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik mag hier eigenlijk niet om lachen maar toch hardop gedaan :@
Je kent 'm al wel toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205230526
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:58 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Daar zit wat in. Al zal die groep mensen niet heel groot zijn.
Die groep heeft familie,vrienden en collega's en ik denk dat zij hun vermoedelijk wat minder positieve mening en ervaring over de trekkerterreur met hen zullen delen.
  maandag 4 juli 2022 @ 00:08:00 #209
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_205230527
quote:
11s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je kent 'm al wel toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O_
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 4 juli 2022 @ 00:08:14 #210
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205230528
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Zo werkt het toch in een democratie? Mensen die geen auto/rijbewijs hebben mogen toch meestemmen over rekeningrijden. Mensen zonder kinderen mogen ook stemmen over kinderopvang, kindertoeslag, etc.

In een samenleving beslissen we voortdurend mee over dingen die ons niet altijd direct raken.
Dat het zo werkt weet ik ook. Wat het daarmee niet rechtvaardig maakt om de boer als sitting duck in de eendenkooi (omdat die murw gemaakt toch geen kant op kan) te slachten.

Keuzes vormgeven is heel wat anders dan richting geven door kiezers tijdens verkiezingen.
Daarom blijf ik ook zeggen dat onze vertegenwoordigende democratie een weeffout heeft omdat mensen daarin maar n keer per 4 jaar een stem hebben en dus sws niet kunnen stemmen over hoe (het) beleid plaatsvindt.
Het refendum is/was daarvoor bedoeld dat inmiddels zonder dat mensen daarover konden stemmen, vakkundig is gelimineerd.

Los daarvan moet je de kiezers idd niet laten stemmen over uitvoeringszaken die voortkomen uit beleid om een keuze tot stand te laten komen. Denk aan belasting of handhaving verkeersregels om iets mogelijk te maken.
Verder zit er in het stemgedrag van kiezers een flinke schep NIMBY, hypocrisie en eigenbelang dat door politici vakkundig wordt bespeeld.

Verder wil ik opmerken dat NL als Regering verzaakt heeft om voor een andere uitvoering te kiezen omdat zij niet genegen was om het EU beleid af te vallen. De Regering (en daarmee "wij" die het kozen) zijn in onze eigen kuil getuimeld omdat de "kiezers" meenden dat iets weinig betekenis zou hebben. Hete soep in Hotel California werd tot voor kort altijd vanzelf lauw afgeserveerd door de Kamer. Daarover in je handen wrijven is buiten vermakelijk, voor betrokkenen zeer bedreigend geworden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205230530
quote:
11s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je kent 'm al wel toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jazeker.

Ik vond het sneu voor de wappiemadam
Incelfrikandel
pi_205230535
De dag van de waarheid is begonnen :B
Ik wacht op de PUSHmeldingen :@
  maandag 4 juli 2022 @ 00:12:11 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205230536
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Jazeker.

Ik vond het sneu voor de wappiemadam
Ja beetje ongelukkig geraakt ook. Maar levert wel goede beelden op.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 4 juli 2022 @ 00:12:40 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205230537
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:11 schreef Dutch_view het volgende:
De dag van de waarheid is begonnen :B
Ik wacht op de PUSHmeldingen :@
Zal wel met een sisser aflopen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205230538
Remkes als onderhandelaar _O- Hoe ver sta je dan van de mensen af? Het wordt met de dag genanter.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  maandag 4 juli 2022 @ 00:13:20 #216
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205230541
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:07 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Die groep heeft familie,vrienden en collega's en ik denk dat zij hun vermoedelijk wat minder positieve mening en ervaring over de trekkerterreur met hen zullen delen.
Ik zou waarschijnlijk ja-knikken en meelullen met mijn collega's of familie, maar niet van mening veranderen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 00:14:20 #217
408813 crew  trein2000
pi_205230544
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:12 schreef Pokkehandtas het volgende:
Remkes als onderhandelaar _O- Hoe ver sta je dan van de mensen af? Het wordt met de dag genanter.
Tweede helft augustus heeft hij tijd. Het is echt gnant in het kwadraat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205230548
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tweede helft augustus heeft hij tijd. Het is echt gnant in het kwadraat.
We zijn het eens :{
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205230557
quote:
18s.gif Op zondag 3 juli 2022 20:29 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hoe moet je hier het punt duidelijk maken dat een toekomst op het spel staat en die door willekeur wordt afgenomen ?
Hoe kun protesteren bij mensen en beleidmakers, die pas wakker worden als hun weg wordt geblokkeerd. Hoe kun je demonstreren tegen uitgevoerde onrechtvaardigheid, anders dan je daartegen te verzetten ?
De boer hier, kan inmiddels kant meer op wanneer een overheid ziende blind, vasthoudt aan het beleid dat haar door de EU wordt opgelegd.

Geweld is niet en nooit goed waarbij dat vooral zelf is veroorzaakt door de boeren als belangengroep, onmondig te maken. Elke boer houdt zich aan de regels en wordt nu geconfronteerd met beleid dat niet zo met haar is afgestemd. De boeren zijn keihard belazerd door achteraf de regels anders uit te leggen dan vooraf was aangegeven.
De boeren zijn keihard belazerd door boeren als Henk Bleker (boer die minister werd) en hun eigen LTO door te doen alsof de lapmiddeltjes waar de boeren steeds zelf mee kwamen wel genoeg waren om de problemen mee op te lossen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205230559
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:12 schreef Pokkehandtas het volgende:
Remkes als onderhandelaar _O- Hoe ver sta je dan van de mensen af? Het wordt met de dag genanter.
Het had natuurlijk Caroline van der Plas, Mark van den Oever, Gideon van Meijeren of Willem Engel moeten zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 4 juli 2022 @ 00:21:23 #221
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_205230566
@Perrin stalkt mij :'(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 4 juli 2022 @ 00:22:58 #222
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205230574
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
De boeren zijn keihard belazerd door boeren als Henk Bleker (boer die minister werd) en hun eigen LTO door te doen alsof de lapmiddeltjes waar de boeren steeds zelf mee kwamen wel genoeg waren om de problemen mee op te lossen.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 00:22:59 #223
408813 crew  trein2000
pi_205230575
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Het had natuurlijk Caroline van der Plas, Mark van den Oever, Gideon van Meijeren of Willem Engel moeten zijn.
Natuurlijk niet. Maar iemand die niet bij het beleid betrokken is lijkt en toch wel verstandig. Een type Jan van Zanen. Of Kim Putters of Maritte Hamer of noem ze maar op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 00:24:06 #224
236264 crew  capricia
pi_205230580
"We hebben een groot stikstofprobleem".

twitter
Definitely not CIA
  maandag 4 juli 2022 @ 00:26:19 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 4 juli 2022 @ 00:26:33 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205230586
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:24 schreef capricia het volgende:
"We hebben een groot stikstofprobleem".

[ twitter ]
Dat moment wanneer Bennie Jolink het langverwachte verstandige geluid in de discussie is..
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 4 juli 2022 @ 00:27:38 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205230587
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
"Tanks"... :') _!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 00:32:07 #228
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205230595
quote:
9s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die laatste onderaan het lijstje klopt natuurlijk gewoon.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205230597
Bennie Jolink moet gewoon zijn mond dicht houden en niet op de rand van het leven ineens gaan deugen. Dat heeft ie nog nooit gedaan en hij gaat gewoon naar de hel dus
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 4 juli 2022 @ 00:33:52 #230
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_205230600
Is dit waar van ene paul in het dark? :?

twitter
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 00:34:36 #231
408813 crew  trein2000
pi_205230603
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
"Tanks"... :') _!

Dit is een tank:
[ afbeelding ]
Zolang het rupsbanden heeft, geschut, bepantsering en voor militair gebruik is dan is het gewoon een tank. })
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 4 juli 2022 @ 00:34:49 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205230605
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die laatste onderaan het lijstje klopt natuurlijk gewoon.
Niet kapot te krijgen iig.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Vis een optie? maandag 4 juli 2022 @ 00:35:09 #233
70532 loveli
N
pi_205230606
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:24 schreef capricia het volgende:
"We hebben een groot stikstofprobleem".

[ twitter ]
Gerrit Hiemstra gebruikt een post van Bennie Jolink om z'n punt te maken, het moet niet gekker worden.
crap in = crap out
  maandag 4 juli 2022 @ 00:35:25 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205230607
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:33 schreef Paul het volgende:
Is dit waar van ene paul in het dark? :?

[ twitter ]
Klinken als verstandige lui, zou zomaar kunnen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 4 juli 2022 @ 00:35:54 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 4 juli 2022 @ 00:36:05 #236
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_205230615
Klopt dit? :?

twitter
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 4 juli 2022 @ 00:37:25 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205230618
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:34 schreef trein2000 het volgende:
Zolang het rupsbanden heeft, geschut, bepantsering en voor militair gebruik is dan is het gewoon een tank. })
Dat vol gepurde aluminium blik van een YPR een tank noemen... _O-

En welk geschut precies?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 00:40:22 #238
408813 crew  trein2000
pi_205230627
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat vol gepurde aluminium blik van een YPR een tank noemen... _O-

En welk geschut precies?
Volgens defensie.nl kan er een mitrailleur op dat ding.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 00:42:57 #239
408813 crew  trein2000
pi_205230633
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:33 schreef Paul het volgende:
Is dit waar van ene paul in het dark? :?

[ twitter ]
Ik verwacht dat niet, dat vergt best veel cordinatie. Volgens mij is die er op dit moment heel bewust niet.

Ik verwacht meer losse groepen en groepjes die al dan niet mekaar tegenkomen gedurende de dag.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 4 juli 2022 @ 00:42:59 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 00:43:55 #241
408813 crew  trein2000
pi_205230635
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Geschut =/= mitrailleur.
quote:
Betekenis 'Geschut'
Je hebt gezocht op het woord: Geschut.
geschut (het; o)
1
wapens waarmee geschoten kan worden: grof geschut overdreven sterke woorden, middelen enz.
https://www.vandale.nl/gr(...)Geschut#.YsIbki1Ufi0
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 4 juli 2022 @ 00:43:56 #242
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_205230636
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik verwacht dat niet, dat vergt best veel cordinatie. Volgens mij is die er op dit moment heel bewust niet.

Ik verwacht meer losse groepen en groepjes die al dan niet mekaar tegenkomen gedurende de dag.
Ok ik vertrouwde die twitterraar al niet :{w
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 4 juli 2022 @ 00:44:11 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205230637
https://www.telegraaf.nl/(...)-zelf-aan-de-knoppen

In Australie hebben ze geen stikstof
Maar ook geen landbouwsubside

quote:
Boerengezin liet Groningen achter zich: 'In Australi zelf aan de knoppen'

Vorig jaar liet de boerenfamilie Pol Groningen achter zich om een nieuw en vrijer bestaan op te bouwen in Australi.
Geen seconde hebben ze er spijt van gehad, zeker niet nu ze zien hoe hun collega's in Nederland het zwaar voor de kiezen krijgen in de stikstofcrisis. ,,Onze toekomst is nu veiliggesteld."

Albert en Carin Pol vertrokken met hun kinderen Nico, Harm-Jan en Jacquelien (van boven naar beneden) naar Australi om een melkveehouderij te runnen zonder verstikkende regels. ,,
De waardering voor de boeren is hier volop."
Albert en Carin Pol vertrokken met hun kinderen Nico, Harm-Jan en Jacquelien (van boven naar beneden) naar Australi om een melkveehouderij te runnen zonder verstikkende regels. ,,De waardering voor de boeren is hier volop.
De familie Pol, bestaande uit vader Albert (53), moeder Carin (51) en hun drie kinderen (23, 20, 17) uit het Groningse Oldehove zagen de afgelopen jaren met lede ogen aan hoe de situatie voor boeren als zij aan het veranderen was in Nederland.
De volgens hen onbetrouwbaarheid van de politiek en de verregaande wet- en regelgeving zorgden er uiteindelijk voor dat ze in 2021 hun melkveebedrijf verkochten en vertrokken naar het Australische Jancourt East, een gebied ten westen van Melbourne.

De Groningers kochten zonder het vooraf te hebben bekeken een melkveebedrijf. Albert: ,,Het was vol in coronatijd.
Daarvoor hadden we als gezin door Australi gereisd en besloten te emigreren, maar het daadwerkelijk bezichtigen van bedrijven lukte niet door de pandemie." Via een bevriende boer en het bedrijf Interfarms, dat hielp met de aankoop, kochten ze het. Ze moeten er allebei om lachen, want het pakte goed uit.

,,Wij zijn zo blij dat onze oudste zoon zijn toekomst als boer niet in Nederland zag, dat hij dat uitgesproken heeft naar ons, daarom zijn wij nu hier in dit prachtige land", zegt Albert. ,,Onze toekomst, de toekomst van ons boerengezin is nu veiliggesteld."

Koeien
Maar liefst 200 hectare in plaats van de 34 hectare in Oldehove.
En geen 90 maar 300 koeien. ,,Het is anders boeren, geen gebouwen maar alleen een melkstal.

En de koeien staan altijd buiten, dag en nacht", vertelt Carin. De boomwallen geven beschutting voor het vee op warme en nattere dagen.
Haar man vult met een glimlach aan: ,,Het belangrijkste: er is een last van onze schouders gevallen, omdat er geen beknellende wet- en regelgeving is zoals in Nederland.
Je kunt echt met je vak bezig zijn. En de waardering voor de boeren door Australirs is hier volop, wat in Nederland heel ver te zoeken is. De vrijheid, de rust en ruimte, letterlijk en figuurlijk, zijn voor ons en onze kinderen een verademing."
quote:
,,Jullie zijn mooi op tijd weg", zeggen bevriende boeren uit Nederland nu. ,,
Maar emigratie is een proces, dat doe je niet zomaar", vertelt Albert. ,,
Je ziet in Nederland dat veel opvolgers zeggen 'het hoeft niet meer op deze manier', dan is het einde verhaal. Wat een ellende."

Albert en Carin volgen het nieuws van de boeren in Nederland op de voet. Ze zijn niet te spreken over de aanpak van de overheid. De boeren die ze de afgelopen week in het nieuws zagen, al dan niet bij het huis van stikstofminister Van der Wal of op de snelwegen, raken het echtpaar. Albert: ,,Het is een wanhopige reactie, ze zien geen uitweg meer. Het gaat voor ons niet om het wel of niet goedkeuren van deze acties. Wij zien dat deze boeren ten einde raad zijn."

"'De vrijheid, rust en ruimte zijn letterlijk een verademing'"
Zijn vrouw vult hem aan. ,,Ik kan het mij voorstellen, de boeren zijn machteloos en gefrustreerd. Snap niet dat de overheid dat niet inziet. Het beleid is onvoorspelbaar, de boeren weten niet waar ze aan toe zijn. Ik vind het triest, beschamend, te gek voor woorden na alle inspanningen van de boeren. Er wordt zo makkelijk gedacht vanuit de overheid. Je wordt in de hoek gedrukt van krimpen of verkopen."

Volgens het echtpaar is stikstof niet alleen een probleem van de boeren, maar ook van de industrie. Albert: ,,De overheid zegt wat er moet gebeuren, maar komt niet met goede voorstellen. Plat gezegd betekent dit beleid 'opsodemieteren'.
De boeren zijn bereid om te praten. Er zijn genoeg andere mogelijkheden, maar de overheid doet daar niets mee. Het gaat hun niet om stikstof, ze gebruiken het als stok om de hond mee te slaan." De overheid gaat te makkelijk voorbij aan het feit dat het niet zomaar een bedrijf is, meent Albert. ,,Vaak is het bedrijf bij boeren heel lang in de familie.
Het is een manier van leven.
Natuurlijk moet je als ondernemer realistisch zijn en aan de regels voldoen. Maar iets wat je met bloed, zweet en tranen opgebouwd hebt, waar je dag en nacht krom voor ligt, geef je niet zomaar op. Dat je dan te horen krijgt 'je zit op de verkeerde plek, je doet het niet goed'... Dat doet ons pijn."

Vanuit hun woonkamer in Australi kijkt het Groningse boerenechtpaar met twinkelende ogen de camera in. ,,
Wij blijven nuchter van aard, maar we genieten zo dat wij deze periode mogen meemaken: dat je eigen baas bent.
Wij draaien aan de knoppen, niet geregeerd door de overheid."

'Crimineel'
,,Het boeren zit in ons, dat doen wij vanuit ons hart, en als dat je onmogelijk wordt gemaakt en je met de nek wordt aangekeken alsof je een crimineel bent..."
Albert valt even stil. ,,Als ik daaraan terugdenk dan raakt mij dat diep."
Carin schudt haar hoofd. ,,Ook al zitten wij op zo'n afstand en voelt het boerenleven hier als een geschenk.
Wij leven mee met de boeren in Nederland."
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 4 juli 2022 @ 00:44:46 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 01:00:21 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205230664
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:44 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-zelf-aan-de-knoppen

In Australie hebben ze geen stikstof
Maar ook geen landbouwsubside
[..]
[..]

Nee, in Australie hebben ze geen problemen. Echt niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205230668
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:50 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Oud filmpje. Trap er niet in!
pi_205230719
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_205230763
Toeterende vrachtwagens om 3:00 in Bunschoten, waar nog meer?

-edit-
En toen was het stil, ze gaan zo te horen richting Eemdijk. Kan voor knp Eemnes (a1/a27) zijn, of Hilversum

[ Bericht 26% gewijzigd door Resistor op 04-07-2022 03:07:23 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 4 juli 2022 @ 04:31:13 #249
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_205230776
Hier in de Krimpenerwaard rond 4.00 wakker getoeterd. Wellicht onderweg naar de a12 bij Gouda.

Goedemorgen 🙈.
If you can dream it, you can do it...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 4 juli 2022 @ 05:34:41 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_205230780
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:33 schreef Paul het volgende:
Is dit waar van ene paul in het dark? :?

[ twitter ]
Ik hoorde vannacht rond een uur of twee wel een trekker langskomen al, het zou zomaar kunnen!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 4 juli 2022 @ 05:41:52 #251
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205230781
Al protesten behalve die bootjes?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_205230784
Ik zie wel een optochtje van ongeveer 4 km lengte op de A2 ten Noordoosten van Heerenveen.
pi_205230793
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:44 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-zelf-aan-de-knoppen

In Australie hebben ze geen stikstof
Maar ook geen landbouwsubside
[..]
[..]

Over 5 jaar lees je dat ze terug zijn omdat er niets geregeld is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205230794
Ze zijn in elk geval al volop aan het verzamelen :)

twitter
  maandag 4 juli 2022 @ 06:02:45 #255
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_205230796
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:00 schreef Tjoent het volgende:
Ze zijn in elk geval al volop aan het verzamelen :)

[ twitter ]
Doet dat inteeltvolk ook mee |:(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205230797
Op de Afsluitdijk richting Den Oever ook een optochtje zo te zien. Ongeveer 2,5 km lang schat ik.
pi_205230800
twitter


twitter
  maandag 4 juli 2022 @ 06:07:40 #258
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_205230803
Je zal maar boer zijn en heel de nacht een rijmpje hebben verzonnen zeg. Mooi voor op de trekker.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 4 juli 2022 @ 06:08:46 #259
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_205230806
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:07 schreef bijdehand het volgende:
Je zal maar boer zijn en heel de nacht een rijmpje hebben verzonnen zeg. Mooi voor op de trekker.
En dan wordt jij aangewezen om in godbetert Nijkerk te gaan staan ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 4 juli 2022 @ 06:10:25 #260
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_205230807
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En dan wordt jij aangewezen om in godbetert Nijkerk te gaan staan ;(
Bij de Boni :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205230809
Het enige leuke aan deze protesten is de ongekende reputatieschade die ze zichzelf aandoen
  Redactie Sport / Supervogel maandag 4 juli 2022 @ 06:19:43 #262
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_205230818
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Bij de Boni :')
Dat zal inderdaad een e-nor-me impact hebben op de samenleving!
  maandag 4 juli 2022 @ 06:21:20 #263
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_205230823
Wat moet je hier nu nog over zeggen? Ik hoop dat ze stikken in hun eigen stront. Doek het stikstoffonds maar op en trek de milieuvergunningen maar in. Dat lijkt toch het enige te zijn dat erin gaat bij die botte koppen.
Never explain, never apologize.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 juli 2022 @ 06:24:35 #264
426493 crew  PippenScottie
pi_205230825
De illusie dat boeren altijd hard moeten werken is inmiddels ook niet meer vol te houden
  maandag 4 juli 2022 @ 06:25:57 #265
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205230827
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:21 schreef Lurf het volgende:
Wat moet je hier nu nog over zeggen? Ik hoop dat ze stikken in hun eigen stront. Doek het stikstoffonds maar op en trek de milieuvergunningen maar in. Dat lijkt toch het enige te zijn dat erin gaat bij die botte koppen.
Gewoon met scherrup schietuh door het legurrrr ja toggggg _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 4 juli 2022 @ 06:26:34 #266
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205230828
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:24 schreef PippenScottie het volgende:
De illusie dat boeren altijd hard moeten werken is inmiddels ook niet meer vol te houden
Want ze moeten het te druk hebben om te protesteren tegen hun eigen einde? Ok dan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205230829
twitter


twitter


twitter


Defensie nu onderweg naar Veghel om boeren te verwijderen. Deadline loopt NU ongeveer af:

twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 4 juli 2022 @ 06:35:54 #268
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205230844
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:27 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

Defensie nu onderweg naar Veghel om boeren te verwijderen. Deadline loopt NU ongeveer af:

[ twitter ]
Nice! :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205230845
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:24 schreef PippenScottie het volgende:
De illusie dat boeren altijd hard moeten werken is inmiddels ook niet meer vol te houden
Woodstock neemt vandaag de honneurs waar :Y

  maandag 4 juli 2022 @ 06:37:37 #270
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_205230849
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:27 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

Defensie nu onderweg naar Veghel om boeren te verwijderen. Deadline loopt NU ongeveer af:

[ twitter ]
Duidelijk maken dat we gn terrorisme accepteren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205230850
ME is er ook bij in Veghel

twitter
pi_205230852
quote:
06:28
Jumbo stelt ultimatum
De ME en zelfs legervoertuigen zijn onderweg om de trekkers weg te slepen. De Jumbo heeft ze een ultimatum gesteld dat ze binnen 20 minuten weg moeten zijn. Als ze niet binnen die tijd weg zijn, dan gaat de Jumbo de kentekens noteren en worden deze doorgegeven aan de autoriteiten.
pi_205230856
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Duidelijk maken dat we gn terrorisme accepteren.
we... :')
Go hard or go home
  maandag 4 juli 2022 @ 06:42:15 #274
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205230857
Optiefen met die kutboeren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205230858
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:12 schreef Pokkehandtas het volgende:
Remkes als onderhandelaar _O- Hoe ver sta je dan van de mensen af? Het wordt met de dag genanter.
Remkes is een halve boer
  maandag 4 juli 2022 @ 06:44:06 #276
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205230859
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:42 schreef Noek het volgende:

[..]
we... :')
Bijdehand staat er gewoon vooraan om die boeren te klappen, zo’n stoere held _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 4 juli 2022 @ 06:45:27 #277
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205230861
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Remkes is een halve boer
:') Remkes is een politieke slang. Die gozer wilde 2 jaar geleden al dat elke boer gedwongen werd zijn bedrijf op te geven, zonder compensatie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 juli 2022 @ 06:46:40 #278
269689 crew  Viv
pi_205230862
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het enige leuke aan deze protesten is de ongekende reputatieschade die ze zichzelf aandoen
Ja, dit. Er is een bemiddelaar aangesteld, maar de acties gaan gewoon door. Wat willen ze nou? :N
pi_205230866
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
:') Remkes is een politieke slang. Die gozer wilde 2 jaar geleden al dat elke boer gedwongen werd zijn bedrijf op te geven, zonder compensatie.
hij knauwt op t zelfde niveau als het gemiddelde burgerpestende trekkertuig.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 4 juli 2022 @ 06:51:56 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205230869
Het lijkt erop dat vissers de haven in Den Helder gaan platgooien? Er ligt al een aardig groepje voor de haven en er is nog meer onderweg

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205230871
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Boerenerfen maar eens blokkeren met t leger.
Ga er maar vanuit als je dat doet je klappen krijgt. Overlast en burgelijke ongehoorzaamheid is alleen leuk bij een ander.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 4 juli 2022 @ 06:53:39 #282
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205230872
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
:') Remkes is een politieke slang. Die gozer wilde 2 jaar geleden al dat elke boer gedwongen werd zijn bedrijf op te geven, zonder compensatie.
De keuze voor hem geeft al aan wat ze over de boeren denken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 4 juli 2022 @ 06:56:40 #283
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_205230876
Ophoeren kutboeren
Tics van je petten.
  maandag 4 juli 2022 @ 06:58:27 #284
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205230880
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:11 schreef Dutch_view het volgende:
De dag van de waarheid is begonnen :B
Ik wacht op de PUSHmeldingen :@
De eerste van de NOS is al binnen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 4 juli 2022 @ 06:58:36 #285
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205230881
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
De keuze voor hem geeft al aan wat ze over de boeren denken.
Remkes lost alle problemen op *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 4 juli 2022 @ 06:59:46 #286
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205230884
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:46 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, dit. Er is een bemiddelaar aangesteld, maar de acties gaan gewoon door. Wat willen ze nou? :N
Misschien hadden ze eerst even moeten nadenken voordat je degene die het daadwerkelijke adviesrapport heeft opgesteld waarin staat dat je als boer maar moet optyfen als “bemiddelaar” aanstelt.

Het lijkt wel alsof ze het er om doen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205230886
Hoezo leggen die vissers hun eigen vishavens plat? Das toch een beetje als een groepje boeren dat een boerderij plat gaat leggen? Naja vissers zijn sowieso nogal dom volk maar dit slaat echt nergens op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 4 juli 2022 @ 07:04:24 #288
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205230897
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 07:00 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo leggen die vissers hun eigen vishavens plat? Das toch een beetje als een groepje boeren dat een boerderij plat gaat leggen? Naja vissers zijn sowieso nogal dom volk maar dit slaat echt nergens op.
Misschien als je 10 seconden hard nadenkt, je op een antwoord kan komen.
Zo moeilijk is het niet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_205230899
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
:') Remkes is een politieke slang. Die gozer wilde 2 jaar geleden al dat elke boer gedwongen werd zijn bedrijf op te geven, zonder compensatie.
Haha wat een bullshit. In het rapport staat duidelijk een uitkoopregeling.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205230901
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 07:04 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Misschien als je 10 seconden hard nadenkt, je op een antwoord kan komen.
Zo moeilijk is het niet.
Nou vertel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 4 juli 2022 @ 07:06:27 #291
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_205230902
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 07:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nou vertel.
Weet hij zelf ook niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205230903
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
:') Remkes is een politieke slang. Die gozer wilde 2 jaar geleden al dat elke boer gedwongen werd zijn bedrijf op te geven, zonder compensatie.
Hier heb je ongetwijfeld wat bronnen bij!
pi_205230905
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 07:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Haha wat een bullshit. In het rapport staat duidelijk een uitkoopregeling.
Misschien kunnen ze de gemiste vluchten en de totale schade van de stakingen even in mindering brengen van alle zakken geld die er evt klaarliggen.
pi_205230907
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 07:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Misschien kunnen ze de gemiste vluchten en de totale schade van de stakingen even in mindering brengen van alle zakken geld die er evt klaarliggen.
Dit lijkt me oprecht een uitstekend idee.
pi_205230913
Dit wordt een deceptie vandaag voor de wappie boeren.
  maandag 4 juli 2022 @ 07:16:22 #296
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_205230920
Onbegrijpelijk dat er hier nog een aantal eenlingen zijn die sympathie hebben voor deze acties. Niet dat ik wil zeggen dat Fok een doorsnede van de samenleving is :D Maar toch..
  maandag 4 juli 2022 @ 07:20:52 #297
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205230930
En er is een liveblog bij nu.nl:

https://www.nu.nl/binnenl(...)an-supermarkten.html
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_205230932
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 07:16 schreef Hankster het volgende:
Onbegrijpelijk dat er hier nog een aantal eenlingen zijn die sympathie hebben voor deze acties. Niet dat ik wil zeggen dat Fok een doorsnede van de samenleving is :D Maar toch..
Dat er mensen zijn die serieus suggereren dat je het maar over 25 jaar moet uitsmeren. :') Die hebben de afgelopen 40 jaar niet opgelet.
  User die overal opduikt 2022 maandag 4 juli 2022 @ 07:26:46 #299
186611 Haags
pi_205230943
POPCORN DAG *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_205230947
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 07:26 schreef Haags het volgende:
POPCORN DAG *O*
Is van mais. Kut kut kutkutkutboeren
Boycotten
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')