Nu is de picnic meestal wel duurder dan de aldi, al blijkt dat hier niet op te gaanquote:Op maandag 4 juli 2022 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja 1 liter melk is ook 1,05 bij de picnic bijvoorbeeld.
Bericht van een jaar geleden. Inmiddels zijn de prijzen van zuivel flink gestegen.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:24 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
sure? (ik koop nooit een pak melk, sorry)
https://www.nieuweoogst.n(...)dkope-melk-in-belgie
Deels waar, deels niet waar.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Vla kan je niet kopen bij boeren. Vla koop je bij de tussenhandel/zuivelfabriek.
Dan nog, kwestie van vraag en aanbod. Er zijn gewoon teveel melkveehouders.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:28 schreef Momo het volgende:
https://www.ah.nl/product(...)hoeve-halfvolle-melk
Ook 1,05 bij de ah, voor het meest basic merk. Dus voor 50 cent verkopen in de winkel is wel onzin. Tenminste nu, misschien was het ooit anders.
Nee? Als ik naar de boer ga hier dan kost een liter volle melk 1.20quote:Op maandag 4 juli 2022 11:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar slechts 50 cent rechtstreeks bij de boer
Precies, de aankomende jaren moeten we ons allemaal aanpassen, maar een groep eeuwige slachtoffers zal altijd vooral moeilijk gaan doen ipv mee te helpen. 'Overheid = evil, daarom pleeg ik strafbare feiten'quote:Op maandag 4 juli 2022 10:48 schreef JeMoeder het volgende:
Ik begin steeds meer problemen te krijgen met activistische boeren. Een paar jaar geleden werd mijn werkveld keihard geraakt door wijzigingen in de regelgeving, de overheid die stopte met investeren. We hebben toen doorgebuffeld en de kop boven water kunnen houden, andere bedrijven konden dat soms niet trouwens.
Maar, stonden mijn collega's en ikzelf DC's van supermarkten of beroepsveren te blokkeren? Parkeerde ik mijn auto midden op de snelweg om de economie dagelijks miljoenen schade te berokkenen? Nee, dat deed ik niet.
Deze paupers moeten snel kappen want anders zie ik nog gebeuren dat er burgers zijn die het recht in eigen handen nemen. Saillant detail trouwens, de leider van 'FDF' is zelf niet eens boer, beetje de Willem Engel van de boerenwereld.
Waarom...quote:Op maandag 4 juli 2022 11:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Boeren moeten gewoon een normaal bestaan kunnen hebben van de opbrengst.
Hier niet. 50 centquote:Op maandag 4 juli 2022 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee? Als ik naar de boer ga hier dan kost een liter volle melk 1.20
Hoezo, 'eigen' boeren. Een boer is toch gewoon een ondernemer? Die doet het voor persoonlijk financieel gewin. Niet voor jou en mij.quote:Op maandag 4 juli 2022 10:53 schreef KillemWieft het volgende:
Wel massaal achter Oekraïne staan, maar de eigen boeren niet steun. Man man man, wat een kut land is dit toch.
Inderdaad, sommige bedrijfstakken negeren alles en denderen door, zo ook boeren: gewoon blijven investeren in de korte termijn met financiële afspraken die die korte horizon ver overstijgen. Dan werk je jezelf lekker in de nesten. Ondernemen is vooral risico's beheersen en kansen pakken. Als je dat niet kunt dan ben je een slechte ondernemer, wat de reden van de risico's dan ook mag zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niet alles valt op te lossen met hard aan de slag en innovatie. Dat kan wellicht in jouw beroepsgroep maar niet iedere bedrijfstak is zo wendbaar. Als je dat niet snapt heb je niks in deze discussie te zoeken en ben je al helemaal niet in de positie anderen te verwijten dingen niet te snappen.
55 cent voor de hele keten van bewerking, logistiek en verkoop. Het valt dus eigenlijk reuze mee met die enorme winsten die supermarkten maken op boerenproducten.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar slechts 50 cent rechtstreeks bij de boer
Belgiequote:Op maandag 4 juli 2022 11:24 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
sure? (ik koop nooit een pak melk, sorry)
https://www.nieuweoogst.n(...)dkope-melk-in-belgie
Ja, bij je thuisbezorgd.. Zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja 1 liter melk is ook 1,05 bij de picnic bijvoorbeeld.
Picnic is met best veel dingen best goedkoop hoor, al heb je bij sommige producten alleen een A-merk keuze. Tegenwoordig hebben ze steeds meer huismerk producten die echt goedkoop zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nu is de picnic meestal wel duurder dan de aldi, al blijkt dat hier niet op te gaan
Huh? Wat valt er aan melk te innoveren dan? Dit vind ik echt een hele vreemde opmerkingquote:Op maandag 4 juli 2022 11:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Waarom...
directeur van een een fabriek voor zwart-televisies hoeven ook geen normaal bestaan te hebben als ze niet hebben geinnoveerd.
Per pak.... Dat is gigantischquote:Op maandag 4 juli 2022 11:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
55 cent voor de hele keten van bewerking, logistiek en verkoop. Het valt dus eigenlijk reuze mee met die enorme winsten die supermarkten maken op boerenproducten.
Engel wel voor de boeren, als de FDF, Agraktie e.d. dat niet willen dan moeten ze publikelijk afstand van die koekwous nemen.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja dus zijn het per definitie grote vrienden, twee handen op één buik, steunen elkaar door dik en dun en gaan voor elkaar door het vuur.
Heel veel maar de boeren willen het niet zien ofzo? Die blijven lekker leveren aan de maatschappijen.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Huh? Wat valt er aan melk te innoveren dan? Dit vind ik echt een hele vreemde opmerking
Als je de nationale vlag omkeert is het de 'oorlogvlag'.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En wat voor waarde voegt een omgekeerde NL-vlag precies toe aan de OP?
Wat is dat voor onzin. Zat boeren met een boeren winkeltje waar ze ook vla maken.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:28 schreef JeMoeder het volgende:
Vla kan je niet kopen bij boeren. Vla koop je bij de tussenhandel/zuivelfabriek.
Boeren zijn net boomers. Hebben alles in hun schoot geschoven gekregen. Hierdoor denken ze ook op alles recht te hebben ten koste van anderen.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Inderdaad, sommige bedrijfstakken negeren alles en denderen door, zo ook boeren: gewoon blijven investeren in de korte termijn met financiële afspraken die die korte horizon ver overstijgen. Dan werk je jezelf lekker in de nesten. Ondernemen is vooral risico's beheersen en kansen pakken. Als je dat niet kunt dan ben je een slechte ondernemer, wat de reden van de risico's dan ook mag zijn.
Ook bij de goedkope Dirk is het gewoon 1.05 per liter hoorquote:Op maandag 4 juli 2022 11:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ja, bij je thuisbezorgd.. Zo lust ik er nog wel een paar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |