abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 juli 2022 @ 10:27:39 #251
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205232162
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De boer in kwestie werd geconfronteerd met een overheid die;

1 - Aandrong op vermindering van uitstoot van schadelijke stoffen (prima)
2 - Daarvoor allerlei regelgeving opstelde (kan ook nog)
3 - Dat overdroeg naar provincie & gemeenten en die gingen met die regels aan de haal (uh oh)
4 - Vervolgens werd er gepusht om innovatie & schaalvergroting toe te passen door de overheid
5 - Daarvoor was kapitaal nodig
6 - De Rabobank was bereid dat kapitaal te geven (en vaak teveel kapitaal)
7 - Toen kwam de overheid en die veranderde een jaar of 2 later de spelregels (punt 1).

En dan krijg je dus dit:
[..]
Uit https://www.omroepbrabant(...)nt-boer-met-kiespijn
Wat een gehuil. Elke sector kampt met een overheid die onbetrouwbaar is. Kunnen wij onze kosten ook declareren die door regelgeving zijn gemaakt?
  maandag 4 juli 2022 @ 10:27:41 #252
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205232163
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er zijn veel medeschuldigen ja. De politiek, grote bedrijven zoals voerverkopers, banken.
Politiek, agrarische sector, banken, ze hebben allemaal een (kwalijke) rol gespeeld.
Daarom zou de Rabobank ook wel eens geport mogen worden om wat meer te doen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:27:50 #253
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205232166
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je de helft van alle distributiecentra blokkeert, raken bepaalde supermarkten leeg en gaan mensen naar "de buren" die daar niet op berekend zijn qua capaciteit.

Dus ook als "jouw" supermarkt niet getroffen is door zo'n protest, kan je toch met een half lege winkel eindigen.

Maar goed, dat is alleen als de boeren doorzetten. Voorlopig lijkt het wat half slap gelukkig.
Sowieso is het natuurlijk te krankzinnig voor woorden om nu de supermarkten te pakken.

Je hebt ruzie met de buren van nummer 1, dus ga je bij nummer 5 voor de deur schijten
Laffe huichelaar
  maandag 4 juli 2022 @ 10:27:58 #254
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232168
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:24 schreef Perrin het volgende:
Er zijn veel medeschuldigen ja. De politiek, grote bedrijven zoals voerverkopers, banken.
dit inderdaad...

De helft van de koeien is:

• de helft van het voer
• de helft van de machines
• de helft omzet van de slachterij
• de helft omdat bij transport
Tot nooit .......
pi_205232172
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En dat is een goede reden voor landbouwsubsidies. Je moet je alleen af vragen of wijn en rozijnen nu cruciale voedingsproducten zijn.
Plus: welke prioriteiten je in de huidige situatie hebt.
De kans op een aanval/bezetting van onze oosterburen is een stuk minder geworden.
Sommige boeren pleiten juist voor aansluiting met onze oosterburen vanwege hun mildere stikstofnormen. Wat ik trouwens ook niet geheel snap.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205232182
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Sowieso is het natuurlijk te krankzinnig voor woorden om nu de supermarkten te pakken.

Je hebt ruzie met de buren van nummer 1, dus ga je bij nummer 5 voor de deur schijten
Tsja, boeren hebben het dilemma dat ze niet kunnen gaan staken want dan merken ze het alleen in het buitenland.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:28:58 #257
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205232184
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:27 schreef xzaz het volgende:

[..]
Wat een gehuil. Elke sector kampt met een overheid die onbetrouwbaar is. Kunnen wij onze kosten ook declareren die door regelgeving zijn gemaakt?
Vertel, welke sector is er nog meer de dupe van onbetrouwbare overheid? En wie zijn "we" in dit verhaal? En raken ze dan jou als ondernemer in de portemonnee? Jij hebt ook investeringen moeten doen om te kunnen voortbestaan? Jij wordt ook geconfronteerd met een kaalslag in jouw sector?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205232190
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 4 juli 2022 @ 10:30:21 #259
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205232196
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De boer in kwestie werd geconfronteerd met een overheid die;

1 - Aandrong op vermindering van uitstoot van schadelijke stoffen (prima)
2 - Daarvoor allerlei regelgeving opstelde (kan ook nog)
3 - Dat overdroeg naar provincie & gemeenten en die gingen met die regels aan de haal (uh oh)
4 - Vervolgens werd er gepusht om innovatie & schaalvergroting toe te passen door de overheid
5 - Daarvoor was kapitaal nodig
6 - De Rabobank was bereid dat kapitaal te geven (en vaak teveel kapitaal)
7 - Toen kwam de overheid en die veranderde een jaar of 2 later de spelregels (punt 1).

En dan krijg je dus dit:
[..]
Uit https://www.omroepbrabant(...)nt-boer-met-kiespijn
Vreselijk idd :( Lijkt me ook zeer frustrerend om lijdend voorwerp van zo'n krachtenveld te zijn.

Wat dat betreft werkt zo'n salami-tactiek van ontoereikende kaders die elke paar jaar een beetje worden bijgesteld desastreus op het investeringsklimaat. Dan kun je beter met een visie van langer dan 10 jaar in een keer de juiste kaders stellen en niet elke paar jaar het speelveld verstoren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Perrin op 04-07-2022 10:35:44 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205232202
net een boer bij de NOS online

"we kunnen x dichtgooien, we kunnen y dichtgooien.."

Maar nu hebben ze distributiecentra geblokkeerd waardoor de burger volgens deze boer minder mee geraakt wordt. Men wil de politiek raken

Lege(re) schappen is dan natuurlijk vrij redelijk. :')

Het is niet dat ik het ze het demonstreren niet gun maar de actievoerende boeren menen, omdat ze wat groter materieel hebben dat ze hun eigen autoriteit kunnen voeren over het land.

Snel in de kiem smoren deze onzin
pi_205232206
Kut boeren, allemaal zijn ze miljonair en nog blijven graaien.

Lijken net op de boomers.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:32:49 #262
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205232222
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:31 schreef Beathoven het volgende:
net een boer bij de NOS online

"we kunnen x dichtgooien, we kunnen y dichtgooien.."

Maar nu hebben ze distributiecentra geblokkeerd waardoor de burger volgens deze boer minder mee geraakt wordt. Men wil de politiek raken

Lege(re) schappen is dan natuurlijk vrij redelijk. :')

Het is niet dat ik het ze het demonstreren niet gun maar de actievoerende boeren menen, omdat ze wat groter materieel hebben dat ze hun eigen autoriteit kunnen voeren over het land.

Snel in de kiem smoren deze onzin
Ze kunnen niks dichtgooien wat de burger rechtstreeks raakt, want je moet niet raar opkijken dat als ze dat wel doen een of andere pauper ze zo uit de trekker sleurt.
Laffe huichelaar
  maandag 4 juli 2022 @ 10:33:28 #263
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205232227
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik ben 100% antiboer, maar het is niet meer dan terecht dat ze een zak met geld krijgen/willen.

Als je al decennia afhankelijk gemaakt wordt van de tiet van vadertje staat, kan je ze niet ineens kapot laten vallen, voor uitfasering zal je dan ook de knip moeten trekken
Er zit nog wel een verschil tussen "kapot laten vallen" en 15 miljoen euro per boer. Landbouwmachines. -grond en vee hebben allemaal waarde dus die kunnen als eerste gewoon verkocht worden om de schulden af te lossen.

Daarna uiteraard een regeling zodat ze iets anders kunnen gaan doen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205232231
nog een voorstel: als er straks te weinig producten zijn om supermarkten te bevoorraden, dan prioriteit geven aan de supermarkten in de randstad... supermarkten in boerendorpen de laagste prioriteit geven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 4 juli 2022 @ 10:34:50 #265
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232243
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:26 schreef Scorpie het volgende:
6 - De Rabobank was bereid dat kapitaal te geven (en vaak teveel kapitaal)
7 - Toen kwam de overheid en die veranderde een jaar of 2 later de spelregels (punt 1).
je vergeet een paar punten...

6a de het geld mocht gebruikt worden voor vermindering van uitstoot En als beloning uitbreiding van het bedrijf
6b de boer heeft het geld niet correct uitgegeven. De uitstoot werd niet zo veel minder dan was beloofd.
Tot nooit .......
pi_205232244
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:33 schreef Nielsch het volgende:
nog een voorstel: als er straks te weinig producten zijn om supermarkten te bevoorraden, dan prioriteit geven aan de supermarkten in de randstad... supermarkten in boerendorpen de laagste prioriteit geven.
Ik hoop dat de randstad groot genoeg is voor je ego.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 4 juli 2022 @ 10:34:55 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205232245
Net ff wezen kijken bij de Vomar in Alkmaar. Die is idd ook geblokt. Al mogennde vrachtwagens wel door :') Er reden er net 10 van t terrein af :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205232249
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je de helft van alle distributiecentra blokkeert, raken bepaalde supermarkten leeg en gaan mensen naar "de buren" die daar niet op berekend zijn qua capaciteit.

Dus ook als "jouw" supermarkt niet getroffen is door zo'n protest, kan je toch met een half lege winkel eindigen.

Maar goed, dat is alleen als de boeren doorzetten. Voorlopig lijkt het wat half slap gelukkig.
Ik zag bij de Aldi half lege schappen. Personeelstekort :P
pi_205232262
Ik at al geen vlees.
En ik heb een enorme drive gekregen alternatieven te zoeken voor zuivelproducten.
Rijden er trouwens "graanboeren" mee?
Of tuinders die groente verbouwen?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205232264
Zijn ze al onderweg naar Rotterdam? Een of ander haventje in Ijmuiden dichtgooien schiet niet echt op natuurlijk
  maandag 4 juli 2022 @ 10:36:47 #271
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205232265
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:31 schreef xminator het volgende:
Kut boeren, allemaal zijn ze miljonair en nog blijven graaien.

Lijken net op de boomers.
Hey @Nielsch hier hebben we er weer 1
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:37:12 #272
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205232269
Maar los van dat al is het natuurlijk wel ontegenzeggelijk de schuld van de overheid en met name Brussel.

Al die subsidies voor export is natuurlijk te gek voor woorden en de bron van dit probleem. Boeren kunnen zichzelf niet onderhouden en krijgen dan subsidie om dingen voor de export te produceren. Geen maatschappelijk belang en niet goed genoeg om zelf winst te maken en die worden alsnog overeind gehouden.

Da's een zeer ongezonde constructie die zo al jaren in stand gehouden is. Daar kan de boer weinig aan doen.
Laffe huichelaar
  maandag 4 juli 2022 @ 10:37:21 #273
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232270
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:33 schreef Nielsch het volgende:
nog een voorstel: als er straks te weinig producten zijn om supermarkten te bevoorraden, dan prioriteit geven aan de supermarkten in de randstad... supermarkten in boerendorpen de laagste prioriteit geven.
bewoners in boeren dorpen kunnen toch gewoon bij de boer kopen? Dat is wat de boer graag wil
Tot nooit .......
pi_205232274
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De boer in kwestie werd geconfronteerd met een overheid die;

1 - Aandrong op vermindering van uitstoot van schadelijke stoffen (prima)
2 - Daarvoor allerlei regelgeving opstelde (kan ook nog)
3 - Dat overdroeg naar provincie & gemeenten en die gingen met die regels aan de haal (uh oh)
4 - Vervolgens werd er gepusht om innovatie & schaalvergroting toe te passen door de overheid
5 - Daarvoor was kapitaal nodig
6 - De Rabobank was bereid dat kapitaal te geven (en vaak teveel kapitaal)
7 - Toen kwam de overheid en die veranderde een jaar of 2 later de spelregels (punt 1).

En dan krijg je dus dit:
[..]
Uit https://www.omroepbrabant(...)nt-boer-met-kiespijn
Overheid moet dan ook niet lui zijn en gewoon per case kijken. Welke boeren kunnen ze nu zonder problemen wel uitkopen? Wie wil er uitgekocht worden? Wie komen er niet in problemen? Je kan dit makkelijk over meerdere jaren uitsmeren maarja...dan moet je wel een leider hebben die dit fatsoenlijk naar buiten kan brengen
  maandag 4 juli 2022 @ 10:38:06 #275
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205232280
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
je vergeet een paar punten...

6a de het geld mocht gebruikt worden voor vermindering van uitstoot En als beloning uitbreiding van het bedrijf
6b de boer heeft het geld niet correct uitgegeven. De uitstoot werd niet zo veel minder dan was beloofd.
Nou dat lijkt me stug dat dat de situatie was, want boeren werden gewoon gecontroleerd op hun uitstoot de afgelopen 20 jaar. Of denk je werkelijk dat boeren een zak geld kregen en er verder niks voor hoefden te doen, nee toch zeker?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:38:07 #276
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232281
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik at al geen vlees.
En ik heb een enorme drive gekregen alternatieven te zoeken voor zuivelproducten.
Rijden er trouwens "graanboeren" mee?
Of tuinders die groente verbouwen?
Waarom zouden ze meerijden? Hun sector wordt niet geraakt.
Tot nooit .......
  maandag 4 juli 2022 @ 10:39:10 #277
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205232285
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:37 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Overheid moet dan ook niet lui zijn en gewoon per case kijken. Welke boeren kunnen ze nu zonder problemen wel uitkopen? Wie wil er uitgekocht worden? Wie komen er niet in problemen? Je kan dit makkelijk over meerdere jaren uitsmeren maarja...dan moet je wel een leider hebben die dit fatsoenlijk naar buiten kan brengen
Zeker. Ik denk dat een hoop van de onrust was weggenomen als men niet een kaartje naar buiten had gebracht met daarop wat cijfers gekalkt en de communicatie eromheen was "we gaan nog ff verder uitzoeken wat we moeten doen om 50% stikstofreductie bij jou in de buurt te krijgen"

Dan krijg je wel wat onrust ja.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:39:26 #278
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232287
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:27 schreef xzaz het volgende:

[..]
Wat een gehuil. Elke sector kampt met een overheid die onbetrouwbaar is. Kunnen wij onze kosten ook declareren die door regelgeving zijn gemaakt?
Exact. Goed dat je het zegt.
Tijd dat we op gaan staan tegen de onbetrouwbaarheid van de overheid. Nu doen eindelijk wat mensen dat uit een groep en dan is het opeens weer niet goed?

Of accepteer jij wel een onbetrouwbare overheid?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 juli 2022 @ 10:39:52 #279
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232294
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou dat lijkt me stug dat dat de situatie was, want boeren werden gewoon gecontroleerd op hun uitstoot de afgelopen 20 jaar. Of denk je werkelijk dat boeren een zak geld kregen en er verder niks voor hoefden te doen, nee toch zeker?
nee hoor... Ze kochten van dat geld apparatuur om de uitstoor te verminderen... Alleen die bleek niet voldoende te werken. Als je een verkeerde aankoop doet kan je niet de overheid de schuld geven.
Tot nooit .......
pi_205232297
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tijd dat we op gaan staan
Een loze oproep waar je zelf niet eens gehoor aan geeft.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:40:42 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232299
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
nee hoor... Ze kochten van dat geld apparatuur om de uitstoor te verminderen... Alleen die bleek niet voldoende te werken. Als je een verkeerde aankoop doet kan je niet de overheid de schuld geven.
Wel als de overheid daar actief naar gepushed heeft met regelgeving ed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 10:40:42 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205232300
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Politiek, agrarische sector, banken, ze hebben allemaal een (kwalijke) rol gespeeld.
Daarom zou de Rabobank ook wel eens geport mogen worden om wat meer te doen.
En de boeren lobby organisaties die ervoor zorgden dat noodzakelijke maatregelen niet doorgevoerd werden blijven buiten schot?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:41:55 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232311
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een loze oproep waar je zelf niet eens gehoor aan geeft.
assumption ...

Maar kommaar weer met je berekeningetjes dat het allemaal zo goed is wat rutte doet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 juli 2022 @ 10:42:30 #284
437160 Fietsenrek
Ondertitel
pi_205232319
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact. Goed dat je het zegt.
Tijd dat we op gaan staan tegen de onbetrouwbaarheid van de overheid. Nu doen eindelijk wat mensen dat uit een groep en dan is het opeens weer niet goed?

Of accepteer jij wel een onbetrouwbare overheid?
Helemaal eens.
De vissers voeren nu ook actie, de onvrede in het land is erg groot. Ik voorspel dat dit nog maar het begin is.
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 10:42:50 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205232320
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Waarom zouden ze meerijden? Hun sector wordt niet geraakt.
Er zijn bij mij in de buurt 3 veeboeren, geen van drieeen doen mee met de acties. Vorig jaar zijn ze wel naar het Malieveld gegaan maar ze vinden dat deze acties te aggresief zijn en hun zaak geen goed doen. Het is geen monolitische groep, de veeboeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:42:56 #286
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205232322
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:37 schreef timmmmm het volgende:
Maar los van dat al is het natuurlijk wel ontegenzeggelijk de schuld van de overheid en met name Brussel.

Al die subsidies voor export is natuurlijk te gek voor woorden en de bron van dit probleem. Boeren kunnen zichzelf niet onderhouden en krijgen dan subsidie om dingen voor de export te produceren. Geen maatschappelijk belang en niet goed genoeg om zelf winst te maken en die worden alsnog overeind gehouden.

Da's een zeer ongezonde constructie die zo al jaren in stand gehouden is. Daar kan de boer weinig aan doen.
Probleem is ook een beetje dat Nederlandse export kwalitatief zeer goed is - ons voedsel wordt over het algemeen veel hoger aangeslagen dan het spul dat ze bv in Oekraïne produceren. Brussel wilde ook die kwaliteit behouden en koos er dus voor om de subsidiekraan niet dicht te draaien.

Als ze dat nu wel willen doen moeten ze eerst zorgen dat de kwaliteit ergens anders omhoog gaat. En als Nederland wil stoppen met de export moeten ze even kijken hoe ze potentieel 100 miljard omzet gaan goedmaken: https://www.rijksoverheid(...)21-1047-miljard-euro
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:43:19 #287
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232327
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:42 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Helemaal eens.
De vissers voeren nu ook actie, de onvrede in het land is erg groot. Ik voorspel dat dit nog maar het begin is.
Zolang vvd66 in het pluche zit wel ja.
Grafpartijen die er zijn voor de grootbedrijven en niet voor de samenleving zelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205232329
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
assumption ...
Nee hoor, een hoop roepen over "opstaan tegen de regering", een hoop geschreeuw dat de boerenacties zo mooi zijn maar zelf vanuit de luie stoel toekijken. Sensatielust noemt men dat.

quote:
Maar kommaar weer met je berekeningetjes dat het allemaal zo goed is wat rutte doet.
Ik zeg niet dat wat Rutte doet goed is, verre van.

Maar de veestapel gaat halveren en dat is wel een prima oplossing.
pi_205232332
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:42 schreef Scorpie het volgende:

Als ze dat nu wel willen doen moeten ze eerst zorgen dat de kwaliteit ergens anders omhoog gaat. En als Nederland wil stoppen met de export moeten ze even kijken hoe ze potentieel 100 miljard omzet gaan goedmaken: https://www.rijksoverheid(...)21-1047-miljard-euro
Ach joh, wat is 100 miljard (1/8de BNP) nou op 1.000. miljard die de klimaatplannen al gaan kosten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 4 juli 2022 @ 10:43:57 #290
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205232333
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En de boeren lobby organisaties die ervoor zorgden dat noodzakelijke maatregelen niet doorgevoerd werden blijven buiten schot?
Wat mij betreft mogen lobby partijen per direct verboden worden. Voor welke sector dan ook :) Allemaal kankergezwellen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:44:33 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232337
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar de veestapel gaat halveren en dat is wel een prima oplossing.
Jouw mening.
En die is van jou en mag je houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 10:44:35 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205232338
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zolang vvd66 in het pluche zit wel ja.
Grafpartijen die er zijn voor de grootbedrijven en niet voor de samenleving zelf.
De VVD stemmers zien dat anders.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 4 juli 2022 @ 10:45:33 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232347
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De VVD stemmers zien dat anders.
Jep.
En gelukkig schijnen die wat minder te worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 juli 2022 @ 10:45:58 #294
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205232351
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er zijn bij mij in de buurt 3 veeboeren, geen van drieeen doen mee met de acties. Vorig jaar zijn ze wel naar het Malieveld gegaan maar ze vinden dat deze acties te aggresief zijn en hun zaak geen goed doen. Het is geen monolitische groep, de veeboeren.
Vraag was of de landbouw meedoet.

Maar inderdaad ook de veeboeren zijn geen monolistische groep.
In de app-groep met oproerkraaiers is een poll gezet met de vraag wie er vandaag de boel plat gaat leggen.
Dat was 100%. Dat hebben ze vervolgens ge-extraheert naar: 100% van de boeren (dus ook landbouw) doet mee aan de akties. Terwijl zelfs de veeteeld voor een groot deel niet mee doet.

Zo staat in diezelfde groep ook dat 90% van de burgers achter de aktie staat.
Tot nooit .......
  maandag 4 juli 2022 @ 10:46:15 #295
307622 Perox
(niet de echte)
pi_205232354
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee hoor, een hoop roepen over "opstaan tegen de regering", een hoop geschreeuw dat de boerenacties zo mooi zijn maar zelf vanuit je de luie stoel toekijken. Sensatielust noemt men dat.
[..]
Ik zeg niet dat wat Rutte doet goed is, verre van.

Maar de veestapel gaat halveren en dat is wel een prima oplossing.
Rutte legt het weer bij de provincies neer en die gaan het weer niet voortvarend oppakken dus er zal alsnog niets gebeuren let op mijn woorden. De provinciale verkiezingen komen eerst en dan zitten er in de betreffende provincies allemaal boergezinde fracties die dit niet of nauwelijks gaan uitvoeren of er dusdanig op afdingen dat het uitgehold wordt.
De boeren zijn alleen een beetje vroeg met deze verkiezingspropaganda.
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 10:46:25 #296
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205232355
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jep.
En gelukkig schijnen die wat minder te worden.
Dat geloof ik pas als ik het bij verkiezingen ook daadwerkelijk zie. Feit is dat Rutte gewoon beloond werd voor zijn beleid bij de laatste verkiezingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205232357
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:33 schreef Nielsch het volgende:
nog een voorstel: als er straks te weinig producten zijn om supermarkten te bevoorraden, dan prioriteit geven aan de supermarkten in de randstad... supermarkten in boerendorpen de laagste prioriteit geven.
wat een onzin, alsof de burgers daar verantwoordelijk zijn
pi_205232359
de Rabobank heeft behoorlijk misbruik gemaakt van de situatie... wat mij betreft ook een bedrijfsrisico waar ze maar wat pijn moeten gaan voelen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 4 juli 2022 @ 10:47:02 #299
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232365
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat geloof ik pas als ik het bij verkiezingen ook daadwerkelijk zie. Feit is dat Rutte gewoon beloond werd voor zijn beleid bij de laatste verkiezingen.
Klopt ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 juli 2022 @ 10:47:24 #300
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205232368
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:46 schreef Nielsch het volgende:
de Rabobank heeft behoorlijk misbruik gemaakt van de situatie... wat mij betreft ook een bedrijfsrisico waar ze maar wat pijn moeten gaan voelen
Schuld van de rabobank?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')