abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205176002
quote:
Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat

Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.

De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.

In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]

Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:
Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden

In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.

Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.

Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.

Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.

Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.

Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.

De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.

In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
pi_205176016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 22:41 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Met filmpje. Primitief volk. :{w

[ twitter ]
Daar zie je dus ook aan dat het plan altijd al is geweest om geweld te gebruiken, zo'n joekel van een hamer heb je immers niet toevallig bij je.
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:06:48 #3
375570 crew  Cyan9
pi_205176017
twitter
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:06:53 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176018
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Mwoah. Ik ben het zeker niet eens met dit geweld, maar het fabeltje dat boeren niet zouden innoveren of geen offers brengen is nogal makkelijk. Boeren zijn de afgelopen 30 jaar door de overheid gedwongen milieuvriendelijker te produceren (vooral door schaalvergroting en mega investeringen te doen) en worden nu keihard door diezelfde overheid aan de kant geschoven. Tel daarbij op dat “stroe city” plaatjes uitlekken en je kan je wel bedenken dat boeren niet echt meer geloven in het argument dat zij weg moeten vanwege stikstof; de overheid is in deze een onbetrouwbare partner gebleken.
Innoveren, aanpassen, omgaan met verandering moeten we allemaal wel.
Die boeren zijn gewoon een stel verwende nesten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205176028
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:06 schreef Cyan9 het volgende:
[ twitter ]
:N
zie email 27 oktober
pi_205176033
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 22:58 schreef PzKpfw het volgende: [..] Dat mensen zo wanhopig zijn en daardoor tot dit soort daden in staat zijn is enkel en alleen de overheid aan te rekenen.
Niet alleen de overheid. Maar zoals eerder gezegd, de overheid bied nu zoveel onduidelijkheid dat iedereen zijn eigen draai eraan geeft en de boeren elkaar dus opjutten.
pi_205176034
PUSHMELDINGEN.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:08:29 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205176039
Tja dit soort boeren gooien gewoon hun eigen glazen in door echt geweld te gaan gebruiken.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:08:42 #9
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205176042
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:01 schreef Momo het volgende: [..] Ohja dan is natuurlijk alles geoorloofd als de overheid iets doet waar je het niet mee eens bent.
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt genvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen met alle gevolgen van dien.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205176059
Ik neem aan dat hier mensen gearresteerd gaan worden
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_205176060
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
_O-

Zoveel onwetendheid steeds, achja.
Als het allemaal zo redelijk was was deze reactie niet zo explosief en werd er wel aan tafel gesproken over oplossingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205176061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je hebt het over mensen met een eigen bedrijf waarvan een hoop tot hun nek in de schulden zitten (op bevel van dezelfde overheid) en nu te horen krijgen dat ze maar gewoon moeten stoppen met het leven wat ze al tientallen jaren leven. Niemand kan ze verder vertellen hoe of wat, of ze schulden overhouden of dat ze berhaupt kunnen blijven wonen op de boerderij waar de meesten al jaren hun familiebedrijf op hebben draaien.

Maar nee, ze zijn “allemaal verwende nesten”.
Nogal polariserend niet ?
pi_205176068
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt genvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen.
En dan ligt het probleem overduidelijk bij de stikstofmodellen, niet bij de charlatans en valse profeten die hen in deze ellendige situatie gebracht hebben ondanks dat al decennia duidelijk was dat het termijn onhoudbaar was :').
pi_205176070
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef Zipportal het volgende:
PUSHMELDINGEN.
Leuk inhoudelijke posts van jou :P blij dat je altijd komt posten na een pushmelding ;)
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:11:19 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:09 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt het over mensen met een eigen bedrijf
Ah klopt, die zijn heilig volgens jou he? Was ffe vergeten dat ik het tegen Scorpie had.
pi_205176082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik neem aan dat hier mensen gearresteerd gaan worden
Ik stel voor dat we die boerderijen als eerste sluiten 😜
pi_205176085
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt genvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen met alle gevolgen van dien.
Om vervolgens erachter te komen dat men de plaatjes met woningbouw op jouw goedkoop verkregen landbouwgrond al op internet heeft staan terwijl jij de schuldsanering in mag.
pi_205176086
quote:

[..]
Je hebt het over mensen met een eigen bedrijf waarvan een hoop tot hun nek in de schulden zitten (op bevel van dezelfde overheid) en nu te horen krijgen dat ze maar gewoon moeten stoppen met het leven wat ze al tientallen jaren leven. Niemand kan ze verder vertellen hoe of wat, of ze schulden overhouden of dat ze berhaupt kunnen blijven wonen op de boerderij waar de meesten al jaren hun familiebedrijf op hebben draaien.

Gepolariseerd, zeker, maar dat er individuen zijn die zo denken interesseert me eigenlijk geen drol.

Maar dat het er steeds meer worden en het een maatschappelijke ontwikkeling is zint mij niet, waar halen die mensen hun haat vandaan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205176088
Schijnt dat de boeren probeerden om in Hierden politieauto's omver te duwen. Ook zouden ze vuurwerk op het erf van de minister hebben geflikkerd.

Gaat natuurlijk nergens meer over dit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:11:51 #20
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205176090
quote:

[..]
Ja, want de stikstofproblematiek rond natuurgebieden is volkomen nieuw. Je kon echt niet op de klompen aanvoelen dat er mogelijk wel eens ingekrompen zou moeten worden.

:')

Bovendien is er 25 miljard (!) beschikbaar voor compensatie.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:12:06 #21
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176093
quote:

[..]

Er is geen plan, ga gewoon de discussie aan, maar ga niet lopen rellen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:12:06 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205176094
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt genvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen.
De overheid maakt natuurlijk wel een potje van dit beleid, het is al 20 jaar aan het allerlei regeltjes en gepolder. Snap dat ze daar gek van worden. Financieel worden ze natuurlijk wel ruim gecompenseerd straks. Veel ondernemers in covidtijd of kindertoeslag ouders hebben dat weer niet gehad. Dat hier stappen moeten worden gezet is wel onvermijdelijk. Als boer zou ik ook boos zijn, maar dat geeft je geen recht om geweld te gebruiken.
pi_205176095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef Zipportal het volgende:
PUSHMELDINGEN.
Niks te zien, loop maar door
pi_205176096
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ah klopt, die zijn heilig volgens jou he? Was ffe vergeten dat ik het tegen Scorpie had.
Heilig? Nee. Verklaarbaar dat mensen met tonnen schuld door de overheid veroorzaakt zich emotioneel opstellen? Ja.
pi_205176098
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
Schijnt dat de boeren probeerden om in Hierden politieauto's omver te duwen. Ook zouden ze vuurwerk op het erf van de minister hebben geflikkerd.

Gaat natuurlijk nergens meer over dit.
Niet omver maar wel opzij geduwd
pi_205176099
quote:

[..]
Ten eerste is het zo ver nog niet, ten tweede kan het gebeuren dat je moet stoppen met je bedrijf. Dat is ondernemersrisico en erg vervelend. Maar dat geeft je niet het recht om je als een terrorist te gedragen.

Om het nog maar niet te hebben over de enorme hoeveelheden subsidie die naar de landbouw gaan.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:12:42 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205176102
In Hierden gaat het weer los

@KoosVogels
pi_205176104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Er is geen plan, ga gewoon de discussie aan, maar ga niet lopen rellen.
Hoe kan je het gesprek aan gaan met iemand die alle boeren verwende nesten vind dan? Denk niet dat diegene open staat voor een constructief gesprek :')
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:13:19 #29
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205176105
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:06 schreef Cyan9 het volgende:
[ twitter ]
Waar woont zij eigenlijk? mooi buurtje :P
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:13:19 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205176106
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 22:59 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Een agent met een opgeheven vinger ook goed? :{

[ twitter ]
Dreigen met aanhoudingen :') Doorpakken! De lange lat erover en in arrestantenbusjes gooien dit tuig
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205176107
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En dan ligt het probleem overduidelijk bij de stikstofmodellen, niet bij de charlatans en valse profeten die hen in deze ellendige situatie gebracht hebben ondanks dat al decennia duidelijk was dat het termijn onhoudbaar was :').
Die modellen moeten eerst goed zijn, en vervolgens moet de doelstelling ook doordacht zijn en overwogen, voordat je met extreem beleid komt.

Gepast beleid lijkt me prima inpasbaar, zonder gigantische boerenrellen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:13:27 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176109
Keihard aanpakken dat tuig.

Als er geen consewuenties zijn ga ik binnenkort ook gewoon burgers terroriseren als ik mijn zin niet van de overheid krijg.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:13:38 #33
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205176111
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dan had de overheid al in een veel eerder stadium moeten ingrijpen. Door bijvoorbeeld geen nieuwe vergunningen meer te verlenen voor bedrijven rondom kwetsbare gebieden.
Op 't randje en erover.
pi_205176113
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Om vervolgens erachter te komen dat men de plaatjes met woningbouw op jouw goedkoop verkregen landbouwgrond al op internet heeft staan terwijl jij de schuldsanering in mag.
Ow en dat is geen polariseren?
pi_205176114
Overigens is dit geweld absoluut niet goed te praten.
pi_205176117
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Schuldsanering?

Kan je verzekeren dat boeren die worden uitgekocht een riant bedrag krijgen uitgekeerd, waarbij ook rekening wordt gehouden met eventuele openstaande schulden.
pi_205176122
Beelden Hierden?
Moeten zij weten
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:14:25 #38
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205176126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Harvest89 het volgende:
Keihard aanpakken dat tuig.

Als er geen consewuenties zijn ga ik binnenkort ook gewoon burgers terroriseren als ik mijn zin niet van de overheid krijg.
Consewuenties? :')
Op 't randje en erover.
pi_205176127
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:12 schreef Momo het volgende:

[..]
De overheid maakt natuurlijk wel een potje van dit beleid, het is al 20 jaar aan het allerlei regeltjes en gepolder. Snap dat ze daar gek van worden. Financieel worden ze natuurlijk wel ruim gecompenseerd straks. Veel ondernemers in covidtijd of kindertoeslag ouders hebben dat weer niet gehad. Dat hier stappen moeten worden gezet is wel onvermijdelijk. Als boer zou ik ook boos zijn, maar dat geeft je geen recht om geweld te gebruiken.
Niet alleen de schuld van de overheid maar zeker ook van de enorme boerenlobby. Men wilde nooit maatregelen. Alleen maar meer meer meer.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 juni 2022 @ 23:14:29 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_205176128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
In Hierden gaat het weer los

@:KoosVogels
Had wel zin om even de fiets te pakken maar het is al laat.

Kunnen ze niet eerder beginnen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205176129
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ow en dat is geen polariseren?
Nee, want wat ik hier zeg is gewoon echt gebeurd: https://nos.nl/artikel/24(...)stroe-is-misverstand
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:14:59 #42
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176137
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hoe kan je het gesprek aan gaan met iemand die alle boeren verwende nesten vind dan? Denk niet dat diegene open staat voor een constructief gesprek :')
Ja dat vind iemand hier in de comments, ik heb het over Den Haag. Op deze manier gaat het gewoon niet werken en verlies je sympathie van het volk en die gaan dan weer op iets stemmen waar de boeren niets mee hebben.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:15:01 #43
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205176138
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dreigen met aanhoudingen :') Doorpakken! De lange lat erover en in arrestantenbusjes gooien dit tuig
Ik had de indruk dat dit gewoon de plaatselijke wijkagent was, waarschijnlijk op de fiets ook nog :P arme man.
pi_205176139
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Had wel zin om even de fiets te pakken maar het is al laat.

Kunnen ze niet eerder beginnen?
KOMOP! PAK DIE FIETS, FOK! LIVEFEED
pi_205176147
twitter
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Waar woont zij eigenlijk? mooi buurtje :P
Ik gok hier
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:15:37 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205176150
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Schuldsanering?

Kan je verzekeren dat boeren die worden uitgekocht een riant bedrag krijgen uitgekeerd, waarbij ook rekening wordt gehouden met eventuele openstaande schulden.
Ja die boeren gaan echt wel ruim gecompenseerd worden, geld is niet hun eerste zorg op dit moment.
pi_205176155
PUSHMELDING ALLEN.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:15:55 #48
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205176156
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Help de politie dan. Internetheld:

twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:16:01 #49
375570 crew  Cyan9
pi_205176158
Het gaat lekker: deel 3.

"Relschoppers belagen politieauto bij huis minister Van der Wal."
Opnieuw voeren radicale boeren actie in de buurt van de woning van stikstofminister Van der Wal in Hierden. Op foto's en video's van persfotografen is te zien dat de situatie uit de hand loopt.

Een groep relschoppers slaagde erin langs een politieblokkade te komen. Op beelden is te zien dat ze een politieauto belagen. Ook wordt er gesproken over het afsteken van vuurwerk bij de woning van de minister.

https://nos.nl/liveblog/2(...)minister-van-der-wal
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:16:11 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176160
quote:

[..]
Schuldsanering?

Die zijn allemaal stinkend rijk.
pi_205176161
quote:

[..]
Schuldsanering?

Ik zou niet weten waar je dit op baseert. De meeste uitkoopregelingen die hier worden gepresenteerd worden op de 0-lijn gezet. Een boer mag blij zijn dat hij met een klein potje weg kan lopen, de rest wordt allemaal verbeurd verklaard. Dus als je meer info hebt over die royale regelingen hou ik me aanbevolen.
pi_205176162
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:15 schreef StephanL het volgende:
[ twitter ]
[..]
Ik gok hier
Tegen 1.01 je inzet
pi_205176166
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dan had de overheid al in een veel eerder stadium moeten ingrijpen. Door bijvoorbeeld geen nieuwe vergunningen meer te verlenen voor bedrijven rondom kwetsbare gebieden.
Dat probeerde de overheid ook, er zijn met grote regelmaat rapporten getikt over hoe de landbouwsector hervormd moest worden maar dat is vervolgens altijd geblokkeerd door vertegenwoordigers uit en om die sector (de LTO, Rabobank, CDA etc.).
Ze zijn inderdaad genaaid maar dan vooral door hun eigen kant.
pi_205176171
Bij humberto zijn ze MAD
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 juni 2022 @ 23:16:46 #55
284411 crew  heywoodu
pi_205176172
Oe, volle bak sirenes ineens in de verte, vanuit richting Hierden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:16:48 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205176175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:14 schreef H0D3NPYL het volgende:
Beelden Hierden?
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205176180
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef Cyan9 het volgende:

Opnieuw voeren radicale boeren actie in de buurt van de woning van stikstofminister Van der Wal in Hierden. Op foto's en video's van persfotografen is te zien dat de situatie uit de hand loopt.

Een groep relschoppers slaagde erin langs een politieblokkade te komen. Op beelden is te zien dat ze een politieauto belagen. Ook wordt er gesproken over het afsteken van vuurwerk bij de woning van de minister.

[ afbeelding ]

In de meeste landen geldt dat wanneer de politie het niet meer aankan er maar n optie resteert: de inzet van de strijdkrachten.

Echt een afgang voor de 'politie'.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:17:22 #58
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Consewuenties? :')
Hilarisch! Een typfout.
pi_205176186
Totaal van de pot gepleurd
pi_205176189
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee, want wat ik hier zeg is gewoon echt gebeurd: https://nos.nl/artikel/24(...)stroe-is-misverstand
Ow studies en mogelijkheden onderzoeken zijn al concrete plannen volgens jou.
pi_205176191
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef heywoodu het volgende:
Oe, volle bak sirenes ineens in de verte, vanuit richting Hierden.
Kan kloppen, politie schaalt op ivm doorbraak Boeren:
twitter
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:17:48 #62
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176193
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:15 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Help de politie dan. Internetheld:

[ twitter ]
Leger inzetten. Waar wachten we op?
pi_205176196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die zijn allemaal stinkend rijk.
Op papier misschien, in de praktijk zitten de meeste boeren op een modaal inkomen en zit “vermogen” in de grond, machines en gebouwen. Oh ja, en die zijn onderpand voor de tonnen aan openstaande schulden bij de banken. Niks van de boer bij dus; is allemaal indirect eigendom van de geldschieter.
pi_205176201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Leger inzetten. Waar wachten we op?
Dat ja, ik ben er zeer terughoudend mee. Maar dit is een bedreiging voor de staatsveiligheid. Kom maar door met die pantservoertuigen.
zie email 27 oktober
pi_205176202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:15 schreef StephanL het volgende:
[ twitter ]
[..]
Ik gok hier
Ze woont in Hierden, ja.

Nog nooit van gehoord overigens.
pi_205176206
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ twitter ]
Die Finnen weer
Moeten zij weten
pi_205176210
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ow studies en mogelijkheden onderzoeken zijn al concrete plannen volgens jou.
Ik laat ook altijd overheidsinstanties voor de lol onderzoeken doen naar 25.000 woningen op onteigend gebied, is aan de orde van de dag natuurlijk. Heel normaal ;)
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:19:14 #68
375570 crew  Cyan9
pi_205176215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kan kloppen, politie schaalt op ivm doorbraak Boeren:[ twitter ]
Maximaal opschalen dan maar meteen, dit slaat echt helemaal nergens meer op.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:19:25 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176216
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef Cyan9 het volgende:

[ afbeelding ]

Wel handig dat ze bijna overal met hun bakkes op foto/video te zien zijn.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:19:26 #70
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176217
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef Confetti het volgende:

[..]
In de meeste landen geldt dat wanneer de politie het niet meer aankan er maar n optie resteert: de inzet van de strijdkrachten.

Echt een afgang voor de 'politie'.
Het is de schuld van iedereen, behalve de boeren zelf... :')
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 juni 2022 @ 23:19:42 #71
284411 crew  heywoodu
pi_205176223
quote:

[..]
Kom, we gaan lekker haar kinderen aanvallen.
pi_205176225
quote:

[..]
Dat arme gezin. Kan me voorstellen dat dat als een lynchpartij voelt.
pi_205176226
twitter

Relatieve rust inmiddels wedergekeerd.
zie email 27 oktober
pi_205176227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Op papier misschien, in de praktijk zitten de meeste boeren op een modaal inkomen en zit “vermogen” in de grond, machines en gebouwen. Oh ja, en die zijn onderpand voor de tonnen aan openstaande schulden bij de banken. Niks van de boer bij dus; is allemaal indirect eigendom van de geldschieter.
Maar waarom richten ze hun woede dan niet op die bank?
pi_205176229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja dat vind iemand hier in de comments, ik heb het over Den Haag. Op deze manier gaat het gewoon niet werken en verlies je sympathie van het volk en die gaan dan weer op iets stemmen waar de boeren niets mee hebben.
Oh ja eens hoor, dit is niet de way to go en dit is zeer schadelijk voor de positie van de boeren in de discussie. Zeer dom.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:20:14 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205176231
Ze stichten nu ook brand bij de minister
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:20:19 #77
236264 crew  capricia
pi_205176234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat ja, ik ben er zeer terughoudend mee. Maar dit is een bedreiging voor de staatsveiligheid. Kom maar door met die pantservoertuigen.
Minister is niet thuis.
Haar kinderen echter wel.
Te triest voor woorden, die boeren. Pure intimidatie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:20:22 #78
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205176235
quote:

[..]
Helemaal gestoord. Mag hopen dat deze boeren een paar maanden van straat gehaald gaan worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:20:44 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205176237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:18 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Ze woont in Hierden, ja.

Nog nooit van gehoord overigens.
Randstedeling gespot.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:20:58 #80
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:18 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]
Die Finnen weer
Haha, of niet. Alles roomblank en allerlei idioten moedigen ze aan.
pi_205176243
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waar je dit op baseert. De meeste uitkoopregelingen die hier worden gepresenteerd worden op de 0-lijn gezet. Een boer mag blij zijn dat hij met een klein potje weg kan lopen, de rest wordt allemaal verbeurd verklaard. Dus als je meer info hebt over die royale regelingen hou ik me aanbevolen.
Ik ken een flinke lading ondernemers in mijn woonplaats die zijn uitgekocht om ruimte te maken voor een woonwijk. Dat ging om buitengewoon riante regelingen.

Ik zou dus niet weten waarom boeren zouden worden afgescheept met een 'klein potje'. Als je die bedrijven gaat taxeren, gaat het al snel om miljoenen euro's. Dat krijgt een boer dus sowieso. En gezien de situatie krijgen ze ook nog wat extra's.

Waar baseer jij op dat ze een appel en ei krijgen?
pi_205176245
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is de schuld van iedereen, behalve de boeren zelf... :')
De boeren zijn duidelijk de vijand. De politie hoort aan onze zijde te staan, aan de zijde van de regering en de gewone burger. In plaats daarvan laten ze zich verneder en treiteren. Toen de jongeren te keer gingen kwamen de knuppels snel tevoorschijn. Nu durven ze letterlijk niks.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:21:14 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176246
quote:

[..]
Stelletje terroristen en allemaal een grote muil over 'buitenlanders', terwijl ze zelfs op dat moment geweld aan het gebruiken zijn met loden pijpen, hulpdiensten aanvallen en bevelen niet opvolgen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:21:25 #84
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205176249
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit is waar. Als we huizen meerekenen bij vermogen gaat het met heel veel Nederlanders erg goed momenteel :P
pi_205176251
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Randstedeling gespot.
Dat soort boerengaten zijn niet rullevant, Johan
pi_205176253
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik laat ook altijd overheidsinstanties voor de lol onderzoeken doen naar 25.000 woningen op onteigend gebied, is aan de orde van de dag natuurlijk. Heel normaal ;)
Het is maar hoe je dat stuk wil lezen en inderdaad worden er vele onderzoeken gedaan die ergens onder in de la eindigen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:22:19 #87
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176260
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:19 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Dat arme gezin. Kan me voorstellen dat dat als een lynchpartij voelt.
Kinderen van de Tsaar voelden de bui ook al hangen. :+
pi_205176261
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:21 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dit is waar. Als we huizen meerekenen bij vermogen gaat het met heel veel Nederlanders erg goed momenteel :P
Dat rekenen we ook mee, en volkomen terecht natuurlijk want die zitten er (gemiddeld) geheid warmer bij dan mensen die geen huizenbezitter zijn.
pi_205176263
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waar is hier?

Heb je concrete voorbeelden?
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:22:46 #90
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205176266
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:21 schreef Confetti het volgende:

[..]
De boeren zijn duidelijk de vijand. De politie hoort aan onze zijde te staan, aan de zijde van de regering en de gewone burger. In plaats daarvan laten ze zich verneder en treiteren. Toen de jongeren te keer gingen kwamen de knuppels snel tevoorschijn. Nu durven ze letterlijk niks.
Ik denk dat de tactiek ook is "laat tot een bepaald grens maar uitrazen". Puur door te weinig manschappen en ze zijn al overvraagd de afgelopen jaren.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:22:58 #91
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205176274
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Minister is niet thuis.
Haar kinderen echter wel.
Te triest voor woorden, die boeren. Pure intimidatie.
De deur is natuurlijk wel wagenwijd voor ze open gezet omdat ze de vorige keren niet zijn opgepakt en er zelfs openlijk is gecommuniceerd dat het niet verboden is om de kinderen van een minister te intimideren. Wat had je anders verwacht?

Ze staan hier morgen weer hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:23:10 #92
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176276
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Omdat de overheid een heel makkelijk doelwit is van al je frustraties, falen en woede.
pi_205176283
twitter

Boeren!
pi_205176284
twitter

Ziet er behoorlijk bedreigend uit.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:23:47 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205176286
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De deur is natuurlijk wel wagenwijd voor ze open gezet omdat ze de vorige keren niet zijn opgepakt en er zelfs openlijk is gecommuniceerd dat het niet verboden is om de kinderen van een minister te intimideren. Wat had je anders verwacht?

Is Hierden het nieuwe Haren? #projectx
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:23:47 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205176287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Omdat de overheid een heel makkelijk doelwit is van al je frustraties, falen en woede.
DE ROVERHEID PAKT ONS ALLES AF #REALIST #BOREALIST #STRIJDER
pi_205176290
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De bank die een lening verstrekt op basis van overheidsbeleid? Waarom zou men daar boos over moeten worden? De woede richt zich op de overheid die jaren pushed om boeren schaalvergroting te laten doen (het opkopen van andere boeren hun melkquota bijvoorbeeld, of hun stikstof uitstoot) en nu simpelweg zegt “leuk dat je al jaren aan het aflossen bent voor onze laatste afspraak, maar nu moet je stoppen met alles.” ? Nee, de woede richt zich op de overheid met een reden; die is een onbetrouwbare partner gebleken.

En nee, ik zeg niet dat we niks moeten doen, dat stikstof niet omlaag moet of dat de boeren niks te verwijten valt, ik probeer alleen hun situatie te duiden.
pi_205176291
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:10 schreef StephanL het volgende:

[..]
Leuk inhoudelijke posts van jou :P blij dat je altijd komt posten na een pushmelding ;)
Hohohoho. Vanmiddag was ik hier ook al. Na 23:00 geloven ik het wel met die boeren.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:24:07 #99
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176293
quote:

[..]
Dit. Wat een slappe hap zeg.
pi_205176302
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:23 schreef StephanL het volgende:
[ twitter ]

Boeren!
My god. Dit radicaliseert totaal.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:25:02 #101
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205176306
quote:

[..]

Ik had verwacht dat ook deze boeren enige empathie in zich hebben.

En ook dat het volwassen mensen zouden zijn die ook zonder dat anderen het ze moet vertellen beseffen dat dit compleet gestoord is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:25:03 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176307
quote:

[..]
Nee, dan snap je trias politica niet en de opbouw van Nederlandse veiligheid. Openbare orde vestoren is niet iets waar de politie aan mee dient te doen, maar dat begrijp je vast wel.
pi_205176308
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waar is hier?

Heb je concrete voorbeelden?
Zuid-Holland, middelgrote melkveehouders hier die men poogt uit te kopen ten faveure van eerst woningbouw en wijzigen bestemmingsplan en nu stikstof.

Dit is al zo’n 20 jaar aan de gang.
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:25:07 #104
5428 crew  miss_sly
pi_205176309
quote:
[ twitter ]

Boeren!
Onderdrukking? :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205176312
quote:

[..]
Schilderswijk dj vu
pi_205176317
Ondertussen lacht China ons uit met dat stikstokgedoe.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:25:50 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205176319
twitter
pi_205176322
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ziet er behoorlijk bedreigend uit.
Dat vuurtje en die gemoedelijke sfeer?
pi_205176324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit. Wat een slappe hap zeg.
In zekere zin heb ik er ook nog wel begrip voor. Van zo'n trekker win je het gewoon niet, zeker niet van tientallen. Maar dan moet je opschalen, ik neem aan dat vanaf morgen de pantservoertuigen klaar staan...
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:25:59 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205176325
quote:
[ twitter ]

Boeren!
_O- _O- _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 juni 2022 @ 23:26:00 #111
284411 crew  heywoodu
pi_205176326
quote:
[ twitter ]

Boeren!
Dit zijn duidelijk geen locals, zo te horen :D
pi_205176329
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De bank die een lening verstrekt op basis van overheidsbeleid? Waarom zou men daar boos over moeten worden? De woede richt zich op de overheid die jaren pushed om boeren schaalvergroting te laten doen (het opkopen van andere boeren hun melkquota bijvoorbeeld, of hun stikstof uitstoot) en nu simpelweg zegt “leuk dat je al jaren aan het aflossen bent voor onze laatste afspraak, maar nu moet je stoppen met alles.” ? Nee, de woede richt zich op de overheid met een reden; die is een onbetrouwbare partner gebleken.

En nee, ik zeg niet dat we niks moeten doen, dat stikstof niet omlaag moet of dat de boeren niks te verwijten valt, ik probeer alleen hun situatie te duiden.
Overheidsbeleid waar de bank in kwestie zelf voor gelobbyd heeft, datzelfde geldt trouwens voor al die andere zaken die je opnoemt: Die zijn er gekomen als gevolg van de lobby van de landbouwsector, als het aan de politiek zelf had gelegen waren ze 20 jaar geleden (commissie Wijffels kwam in 2001 met haar rapport) al begonnen met de omslag.
pi_205176330
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Fijn dat de politie zelf even vermeld in welk dorp zij woont (lol)
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:26:29 #114
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205176331
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik verbaas me wel enigzins. Deel van het boer zijn is de continu veranderende regelgeving en wereld, en je weer aanpassen.

Aanpassen binnen de mogelijkheden en subsidies die je daarvoor krijgt. Dat is al 50 jaar zo voor de boeren. En wel meer sectoren hebben dat.
pi_205176332
quote:
[ twitter ]

Boeren!
Mja ik zei het al, maar sure, het was een hyperbool, maar toch, we praten ook hier gewoon over grondrechten. Daar moet je niet lichtzinnig mee omgaan.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:26:50 #116
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205176334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zullen we bij jouw huis in de buurt hooibalen in de fik steken en een giertank legen?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 juni 2022 @ 23:27:06 #117
284411 crew  heywoodu
pi_205176338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Zeker, want dat was nog bijna niet bekend. Straks zeggen ze nog dat Rutte soms in Den Haag werkt.
pi_205176340
quote:
[ twitter ]
En wat gaan we daar aan doen oom twitteragent?
zie email 27 oktober
pi_205176341
quote:
[ twitter ]
Lijkt wel brief van een schoolbestuur aan ouders dat de leerlingen te stout zijn geweest. Wat een pruts tweet.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:27:26 #120
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176342
quote:
[ twitter ]

Boeren!
Wat een poser en uitslover.
Dat ie maar lekker voor zichzelf gaat spreken.
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:27:34 #121
375570 crew  Cyan9
pi_205176343
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef Bolasie het volgende:

[..]
De boeren zijn al drie keer langs geweest, ik denk niet dat dat nou wat uit maakt.
pi_205176344
quote:

[..]
Dat was pijnlijk om te zien ja. Nu is het gewoon sneu.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205176346
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef Bolasie het volgende:
China is een shithole waar ze rauwe vleermuizen eten.
pi_205176348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Zullen we bij jouw huis in de buurt hooibalen in de fik steken en een giertank legen?
Hoeven we hem toch berhaupt niet te vragen, het is immers niet zo alsof die boeren Van der Wal om toestemming hebben gevraagd.
pi_205176349
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zeker, want dat was nog bijna niet bekend. Straks zeggen ze nog dat Rutte soms in Den Haag werkt.
Wist je dat hij er ook woont en geregeld op de fiets naar het werk gaat? :D
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:27:52 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205176350
Hebben ze in het buitenland ook nog aandacht voor al deze acties eigenlijk?
pi_205176351
quote:

[..]

Ja en daarvoor in 2020 ook al toen Jetten thuis werd opgezocht door boeren. Toen ook al waanzin.
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:28:10 #128
5428 crew  miss_sly
pi_205176354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik had verwacht dat ook deze boeren enige empathie in zich hebben.

En ook dat het volwassen mensen zouden zijn die ook zonder dat anderen het ze moet vertellen beseffen dat dit compleet gestoord is.
Die gast van FDF had anders al duidelijk gezegd dat het helemaal prima is als de kinderen van de minister hier bang van werden en dat het pussy’s zijn. Die heeft het al goedgekeurd op voorhand.
pi_205176356
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Er zijn heel veel mensen die janken om het doorgeven van haar woonplaats
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:28:18 #130
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205176357
Rutte 4 is wel een succes :') _O-

Alleen maar competente ministers :') die een groot draagvlak hebben :')
En dan de peilingen 32 zetels verlies al :')

Bom onder dit kabinet en snel nieuwe verkiezingen met competente mensen aan het bewind
Niet machtsgeile psychopaten :(
pi_205176358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In zekere zin heb ik er ook nog wel begrip voor. Van zo'n trekker win je het gewoon niet, zeker niet van tientallen. Maar dan moet je opschalen, ik neem aan dat vanaf morgen de pantservoertuigen klaar staan...
Ik verwacht dat de tijd van de-escaleren voorbij is nu en denk dat de minister van Justitie wel even aan de bel gaat trekken na dat gedoe bij het huis van een collega.
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:28:36 #132
236264 crew  capricia
pi_205176361
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Ja en daarvoor in 2020 ook al toen Jetten thuis werd opgezocht door boeren. Toen ook al waanzin.
Doet me denken aan Els Borst. Ook die werd thuis opgezocht.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:28:37 #133
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176362
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef Bolasie het volgende:
Haha, bij China heb je als burger helemaal niets te vertellen en hadden ze die boeren begin vorige week al met knuppels van hun eigen erf afgehaald. Goed voorbeeld!
pi_205176371
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik ken een flinke lading ondernemers in mijn woonplaats die zijn uitgekocht om ruimte te maken voor een woonwijk. Dat ging om buitengewoon riante regelingen.

Ik zou dus niet weten waarom boeren zouden worden afgescheept met een 'klein potje'. Als je die bedrijven gaat taxeren, gaat het al snel om miljoenen euro's. Dat krijgt een boer dus sowieso. En gezien de situatie krijgen ze ook nog wat extra's.

Waar baseer jij op dat ze een appel en ei krijgen?
Ik heb meerdere vrienden die allemaal met zulke regelingen bezig zijn geweest. Nu is woningbouw waarschijnlijk anders dan de stikstof regeling maar ik zou zeggen een ton winst om je ouderlijk huis te verlaten, je bedrijf stop te zetten en je contracten af te kopen, dan nog een huis te kopen & aan te kleden valt bij mij niet echt onder riant.

Anekdotisch bewijs misschien, maar blijkbaar zitten er grote verschillen tussen regio’s hierover.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:29:10 #135
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Trolololol.
pi_205176374
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Liever niet, maar gemoedelijk sfeertje ist wel.
pi_205176375
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De boeren zijn al drie keer langs geweest, ik denk niet dat dat nou wat uit maakt.
Ook dan is privacy een goed recht, zou je zeggen. Blijkbaar niet meer.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:29:23 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205176376
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die gast van FDF had anders al duidelijk gezegd dat het helemaal prima is als de kinderen van de minister hier bang van werden en dat het pussy’s zijn. Die heeft het al goedgekeurd op voorhand.
Dan bekent hij flink kleur ja
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:29:26 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205176377
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:

Bom onder dit kabinet en snel nieuwe verkiezingen met competente mensen aan het bewind
Zodat de VVD weer de grootste kan worden voor de zoveelste keer?
pi_205176383
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Haha, bij China heb je als burger helemaal niets te vertellen en hadden ze die boeren begin vorige week al met knuppels van hun eigen erf afgehaald. Goed voorbeeld!
China is de lachende derde.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:30:03 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:27 schreef RipCity het volgende:

[..]
Lijkt wel brief van een schoolbestuur aan ouders dat de leerlingen te stout zijn geweest. Wat een pruts tweet.
Zou zo door Ellie Lust geschreven kunnen zijn.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:30:09 #142
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205176388
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Liever niet, maar gemoedelijk sfeertje ist wel.
Jij moet gewoon aan het trollen zijn ondertussen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:30:15 #143
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205176389
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik heb meerdere vrienden die allemaal met zulke regelingen bezig zijn geweest. Nu is woningbouw waarschijnlijk anders dan de stikstof regeling maar ik zou zeggen een ton winst om je ouderlijk huis te verlaten, je bedrijf stop te zetten en je contracten af te kopen, dan nog een huis te kopen & aan te kleden valt bij mij niet echt onder riant.

Anekdotisch bewijs misschien, maar blijkbaar zitten er grote verschillen tussen regio’s hierover.
Dat is een fooitje idd
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:30:37 #144
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205176392
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit zijn duidelijk geen locals, zo te horen :D
Ik wil net zeggen een boer met een accent uit Ondiep - Utrecht :')

Komen weer allerlei randfiguren op deze ongeregeldheden af.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:30:39 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mja ik zei het al, maar sure, het was een hyperbool, maar toch, we praten ook hier gewoon over grondrechten. Daar moet je niet lichtzinnig mee omgaan.
:') :') :') :') :') :') :') :')

En dat gezin in spanning laten zitten...

Nou kom maar op, welke grondrecht is hier aangetast?
pi_205176396
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Jij moet gewoon aan het trollen zijn ondertussen.
Die mensen zitten met elkaar te lachen toch of niet? Lekker vuurtje erbij.

Gezellig sfeertje, op die beelden, punt.
Als dat naast mijn huis op straat is en allemaal roet komt mijn huis in ben ik daar niet blij mee natuurlijk.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:31:01 #147
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205176397
Panzers _O_

pi_205176400
quote:

Je juicht wel anders als pvda/gl groot gedeelte stemmen pakt en bbb.. wordt kansloos :D
pi_205176401
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het eigendomsrecht natuurlijk. Die boeren mogen toch helemaal zelf weten wat ze met hun eigen stro doen?
pi_205176405
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het onteigenen van boeren op basis van een te dunne argumentatie.
Recht op bezit hebben we het dan over
pi_205176407
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Overheidsbeleid waar de bank in kwestie zelf voor gelobbyd heeft, datzelfde geldt trouwens voor al die andere zaken die je opnoemt: Die zijn er gekomen als gevolg van de lobby van de landbouwsector, als het aan de politiek zelf had gelegen waren ze 20 jaar geleden (commissie Wijffels kwam in 2001 met haar rapport) al begonnen met de omslag.
Dat er gelobbyd is aan alle kanten wil natuurlijk niet zeggen dat een boer dan alle schuld treft als er zo’n rigoureus besluit komt.

Dan zouden we namelijk nooit mogen klagen over afschaffing hypotheekrente aftrek, Schiphol, Rotterdamse haven en meer van zulke voorbeelden, alles en iedereen lobbyd voor hun eigen voortbestaan.
pi_205176408
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef Starhopper het volgende:
Panzers _O_

[ afbeelding ]
Waar in Nederland is het nu nog licht?

:T
pi_205176409
GAS TERUG. @monkyyy
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:31:49 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205176410
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:29 schreef Momo het volgende:
Zodat de VVD weer de grootste kan worden voor de zoveelste keer?
ALS Omtzigt mee doet gaat dat niet lukken
Dan heb je samen met BBB al 50 zetels minstens *O* *O*
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:32:02 #156
346939 Janneke141
pi_205176411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Bonaire.
pi_205176413
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef Starhopper het volgende:
Panzers _O_

[ afbeelding ]
Pff _O-
Zou als ik boer was zoiets hebben van okay je hebt gewonnen ik ga naar huis.
pi_205176414
quote:

Nee hoor, laat ze maar lekker de tijd uitzitten zoals het hoort. Bovendien is VVD nog veruit de grootste in de peilingen.
pi_205176418
quote:

[..]
Dat is dan ook een mongool eerste klas.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:32:34 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205176420
quote:

[..]

In Brabant.
pi_205176421
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Omtzigt is te autistisch om een partij te leiden.
pi_205176422
quote:

[..]

Franse ME voor je.
pi_205176423
quote:

[..]

De Antillen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:32:56 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205176426
quote:

[..]
Nee, alleen in je dromen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:32:57 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205176427
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Pff _O-
Zou als ik boer was zoiets hebben van okay je hebt gewonnen ik ga naar huis.
:D
pi_205176428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef RipCity het volgende:

[..]
Je juicht wel anders als pvda/gl groot gedeelte stemmen pakt en bbb.. wordt kansloos :D
Duurt nog bijna 3 jaar, zullen dan wel zien hoe het er voor staat
pi_205176429
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:32 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Franse ME voor je.
Bonjour.
pi_205176433
Geloof er 0.0 van dat dat gezin trouwens thuis zou zijn. Hoogstens de parkiet. Die zitten echt wel weekje ergens anders hoor. Politie is niet achterlijk en laten die daar nu op hoogtepunt van emoties bij boeren echt niet zomaar zitten. Is puur voor het sentiment richting het volk die tweet.
pi_205176434
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bonaire.
Zwarte boeren allen.

Ik ben trouwens tegen racisme.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:33:42 #170
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205176435
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef Zipportal het volgende:
GAS TERUG. @:monkyyy
Er mag weer gepompt worden, de prijs voor superieur Gronings gas is inmiddels 8/kuub ex btw :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:33:55 #171
375570 crew  Cyan9
pi_205176438
quote:

Ah ja, de miraculeuze oplossing van nieuwe verkiezingen. Altijd mooi om te zien. :D
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:34:00 #172
5428 crew  miss_sly
pi_205176441
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dan bekent hij flink kleur ja
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ever-stikstof-boeren
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:34:16 #173
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176445
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat is dan ook een mongool eerste klas.
Ja, dat was bijna letterlijk een mongool. Je zag dat het pijn deed als die moest denken.
Dat zou maar de vertegenwoordiger van je groep zijn.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:34:19 #174
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205176446
twitter
pi_205176448
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:33 schreef RipCity het volgende:
Geloof er 0.0 van dat dat gezin trouwens thuis zou zijn. Hoogstens de parkiet. Die zitten echt wel weekje ergens anders hoor. Politie is niet achterlijk en laten die daar nu op hoogtepunt van emoties bij boeren echt niet zomaar zitten. Is puur voor het sentiment richting het volk die tweet.
En door wie is hen onderdak geboden? De WEF of George Soros?
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:34:42 #176
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het onteigenen van boeren op basis van een te dunne argumentatie.
Recht op bezit hebben we het dan over
Dat is hier helemaal niet gaande en wat zal de rechter smullen van 'te dunne argumentatie'. Dan sleept men de staat toch voor de rechter of gaan de boeren ineens bepalen wat wel en niet mag in Nederland?
pi_205176452
quote:

[..]
Die fictieve BBB zetels gaan weer hard dalen komende dagen.
pi_205176454
quote:
Ze gaan daar echt niet over liegen, veel te grot afbreukrisco.
zie email 27 oktober
pi_205176456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is een fooitje idd
Het is ook niet zo dat ze maar een bedrag voorstellen h. Je moet je hele financile hebben en houden overhandigen, daar gaat dan een formule overheen en dan krijg je een voorstel. En onder de streep was het dus netto 107.000 winst voor een boer die al 15 jaar dat bedrijf met 110
Koeien runde.

Kregen geen inzage in de formule die men toepaste, moesten geheimhoudingsverklaring tekenen en de bedenktijd was maar enkele weken.

Ondertussen lag de aanvraag voor wijzigen bestemmingsplan al klaar in de la.

Tja.
pi_205176459
Hoe meer die boertjes te keer gaan hoe minder ze mijn sympathie hebben en ik voor de andere partij ben, sowieso heb ik n teringhekel aan Boer zoekt Vrouw.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_205176460
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:34 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
:')
pi_205176464
quote:
Da's een totale dorpsidioot, walgelijk dat dat soort figuren genoeg dom kutvolk aanspreken om er ook nog de politiek mee in te komen...
pi_205176465
quote:
[ twitter ]
En kapotte oren :P
pi_205176468
Zierikzee is iedereen alweer vergeten. SAD.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:35:33 #185
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205176470
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:32 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Omtzigt is te autistisch om een partij te leiden.
De enige eervolle politicus in die hele zaal.
Op 't randje en erover.
pi_205176474
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben ze in het buitenland ook nog aandacht voor al deze acties eigenlijk?
Die lachen zich een breuk over onze achterlijke zelf gecreerde stikstofproblematiek. Heeft in de T. gestaan dus is het waar!!!!!
pi_205176481
quote:
[ twitter ]
Dat is een oogstmachine, dat lijkt me eerder hooi oid.
zie email 27 oktober
pi_205176485
quote:
[ twitter ]
Ja joh waarom niet.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:36:17 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205176488
quote:

Mja, anderzijds is het knap van Van der Wal dat ze nu eens rechtlijnig is en voorlopig niet wil buigen. Dat hebben we weinig meegemaakt afgelopen jaren.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:36:30 #190
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176494
quote:
[ twitter ]
Lol.
Wat een stel mietjes weer.
pi_205176498
quote:
[ twitter ]
:') :') :') _O-
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:36:49 #192
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205176499
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:35 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
De enige eervolle politicus in die hele zaal.
Diegene die Sywert tipte aan Hugo?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205176502
quote:
[ twitter ]
_O-
pi_205176514
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alle bedrijven die in Harderwijk zijn uitgekocht om ruimte te maken voor het Waterfront, deden dat met een grote glimlach. Hebben ook stuk voor stuk een groter en mooier pand neer kunnen zetten van het geld dat zij ontvingen (al is verplaatsing in het geval van de boeren niet aan de orde).

Google voor de grap maar eens op Van den Berg en vishandel en zie wat voor kasteel die heeft neergezet met het geld van de uitkoopregeling.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:38:19 #195
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176517
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:35 schreef TLC het volgende:
Hoe meer die boertjes te keer gaan hoe minder ze mijn sympathie hebben en ik voor de andere partij ben, sowieso heb ik n teringhekel aan Boer zoekt Vrouw.
Vreselijk programma was dat inderdaad.
pi_205176525
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:36 schreef zalkc het volgende:

[..]
Diegene die Sywert tipte aan Hugo?
Die ja, trouwens ook degene die vol op de Russische desinformatietrein sprong omtrent MH17.
pi_205176530
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is hier helemaal niet gaande en wat zal de rechter smullen van 'te dunne argumentatie'. Dan sleept men de staat toch voor de rechter of gaan de boeren ineens bepalen wat wel en niet mag in Nederland?
Lijkt me handig om die rechtszaken te gaan voeren ja. Verwacht alleen dat ze dan een expert aanwijzen die de juiste mening vertolkt en de rechter dan akkoord geeft aan de staat dat zijn beleid in orde is.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:39:20 #198
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205176531
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is een oogstmachine, dat lijkt me eerder hooi oid.
Hooi met keutels.
pi_205176532
twitter

Die worden sowieso van hun bedje gelicht of staan met code 1.006 1.007 en 1.008 straks bij opsporing verzocht.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 juni 2022 @ 23:40:15 #200
284411 crew  heywoodu
pi_205176535
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:34 schreef Scorpie het volgende:
moesten geheimhoudingsverklaring tekenen
Blijkbaar niet gedaan dan? :T
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:40:16 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205176536
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hooi met keutels.
ooh lekker keutelen!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:40:24 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205176539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lijkt me handig om die rechtszaken te gaan voeren ja. Verwacht alleen dat ze dan een expert aanwijzen die de juiste mening vertolkt en de rechter dan akkoord geeft aan de staat dat zijn beleid in orde is.
Jamaar D66rechters :9
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:40:31 #203
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205176542
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Alle bedrijven die in Harderwijk zijn uitgekocht om ruimte te maken voor het Waterfront, deden dat met een grote glimlach. Hebben ook stuk voor stuk een groter en mooier pand neer kunnen zetten van het geld dat zij ontvingen (al is verplaatsing in het geval van de boeren niet aan de orde).

Google voor de grap maar eens op Van den Berg en vishandel en zie wat voor kasteel die heeft neergezet met het geld van de uitkoopregeling.
Dat zal best en ook al keur ik die terreur af, het gaat bij die boeren niet om geld, hun leven wordt afgepakt, daar gaat men veel te makkelijk aan voorbij.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205176544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Vreselijk programma was dat inderdaad.
Laten we een petitie houden dat ze dat programma tezamen met Yvon Jaspers ook preventief ruimen. Zijn de protesten ook gelijk la minuut verleden tijd.
pi_205176548
Moet die trekkers nooit tanken?

pi_205176555
twitter

pi_205176559
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:40 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat zal best en ook al keur ik die terreur af, het gaat bij die boeren niet om geld, hun leven wordt afgepakt, daar gaat men veel te makkelijk aan voorbij.
Nee daar gaat men niet aan voorbij. Dat soort argumenten zijn aan de orde als je met een koe voor de deur van de Tweede Kamer staat, niet als de trekkers dwars door de barricades oprukken richting de woning van (het gezin van) de minister. Dan zijn we dat stadium gepasseerd.
zie email 27 oktober
pi_205176562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:41 schreef Bolasie het volgende:
Moet die trekkers nooit tanken?

Daar gaat aardig wat diesel in, genoeg om een hele dag te ploegen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:42:34 #209
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205176563
quote:
Ook alsof een minister zulk beleid gewoon even op eigen houtje beslist omdat ze er zin in heeft ofzo :')

Wat een enorm dom volk is het ook.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_205176566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:41 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ook wakker geworden van de pushmeldingen
pi_205176571
Deze kwestie is te belangrijk voor dit kutkabinet dat van list en bedrog aan elkaar hangt.

Tijd voor nieuwe verkiezingen.
pi_205176572
quote:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Gemengde gevoelens hier bij, Paternotte ook al. Op zich ben ik het 100% met ze eens, maar is dit geen olie op het vuur zo? Kun je niet beter even je mond houden op social media?
zie email 27 oktober
pi_205176573
quote:

[..]
Denk je nou oprecht dat zij de eersten zijn die vanwege omstandigheden die buiten hun controle liggen hun leven opnieuw hebben moeten herinrichten? Dat is al honderdduizenden anderen overkomen in Nederland en geen van hen heeft ooit op zo'n riante stopregeling kunnen rekenen als de boeren nu.
pi_205176575
quote:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Jesse kan nu door zijn open deur en met een hoop deugpunten op zak gerust met zijn eikeltjespyjama zijn master bedroom betreden.
pi_205176576
quote:

[..]

Mja nogmaals, hier werden toch echt niet van zulke riante regelingen aangeboden aan de boeren. Ik geloof gelijk dat middelgrote bedrijven wss op een andere manier worden benaderd. Alhoewel, de gemeente hier is ook al jaren bezig 2 bedrijven uit te kopen om woningbouw te realiseren en deze hebben die glimlach nog niet. Dus misschien is mijn gemeente wel gewoon een vrek.
pi_205176578
Politie is weer lekker laf aan het 'de-escaleren'. Gewoon de ME inzetten tegen die trekkertokkies.
pi_205176580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Blijkbaar niet gedaan dan? :T
Blijkbaar niet ;)
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 28 juni 2022 @ 23:44:08 #218
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_205176581
quote:

[..]
Daar gaat de overheid al 40 jaar aan voorbij omdat ze geen flikker uitvoeren op dit gebied.
pi_205176582
quote:

[..]
Dat is ook zo'n gezeik in de ruimte 'hun leven wordt afgepakt', dan bedenken ze maar een andere manier om aan inkomsten te komen of ze gaan in het buitenland verder met hun bedrijf.
pi_205176583
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jamaar D66rechters :9
Sowieso toetst een rechter aan bepaalde grondslagen...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_rechtsbeginselen

Wat in principe ook gezien kan worden als een lijstje punten wat je wel moet behandelen voordat je een wet aanneemt.... Doet de 1e kamer als het goed is ook, wat dat betreft mogen we nog wel wat jaren wachten voordat dit beleid echt wordt doorgevoerd.

Ondertussen al niemand uitbreiden en zitten we over 5 jaar al met 10-15% reductie in veestapel vanwege natuurlijk verloop.

En vanwege veel te dure kunstmest zal een deel ook flink minder stikstof uit gaan stoten _O-
pi_205176586
quote:

[..]
Tsja, net zoals toen de mijnen in Limburg klaar waren. Al werden mijnwerkers een stuk minder riant gecompenseerd (lees: niet).

Die voorman van FDF zei nota bene in de Volkskrant dat hij zich met alle plezier laat uitkopen voor een mooi bedrag.

En let wel: niet alle boeren verdwijnen. De veestapel moet krimpen, niet verdwijnen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:44:31 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205176587
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind het behoorlijk naif te denken dat ze financieel ruim gecompenseerd zullen worden.... waar haal je dat idee vandaan?
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205176588
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef Gehrman het volgende:
Politie is weer lekker laf aan het 'de-escaleren'. Gewoon de ME inzetten tegen die trekkertokkies.
In De Bilt staat het leger reeds klaar bij het RIVM voor morgen :7
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:44:41 #224
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ook alsof een minister zulk beleid gewoon even op eigen houtje beslist omdat ze er zin in heeft ofzo :')

Die zouden vroeger ook de schurk uit een toneelstuk staan opwachten aan het einde.
pi_205176593
quote:

[..]
Als Willem Engel opgepakt wordt mag dat bij deze mafkees ook wel een keertje.
Цой жив
pi_205176595
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zuid-Holland, middelgrote melkveehouders hier die men poogt uit te kopen ten faveure van eerst woningbouw en wijzigen bestemmingsplan en nu stikstof.

Dit is al zo’n 20 jaar aan de gang.
Nog ff volhouden. Als die 25 mld vrijkomt krijgen ze vast meer.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:45:22 #227
346939 Janneke141
pi_205176597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gemengde gevoelens hier bij, Paternotte ook al. Op zich ben ik het 100% met ze eens, maar is dit geen olie op het vuur zo? Kun je niet beter even je mond houden op social media?
Tot op zekere hoogte heeft Klaver natuurlijk belang bij die olie. Paternotte idem.
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:45:38 #228
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_205176598
quote:

[..]
"Hun leven wordt afgepakt", deze take komt de hele tijd voorbij overal maar het is zwaar overdreven en voorbarig.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:45:38 #229
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176599
quote:

[..]
Overdrijven is een kunst. Boer is een beroep. Als je je eigenwaarde uit je beroep haalt dan doe je iets goed mis. Er is werk zat, hun leven wordt helemaal niet afgepakt. Laat ze maar eenn cursus omgaan met verandering gaan doen als ze het zo moeilijk hebben.
pi_205176600
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Mja nogmaals, hier werden toch echt niet van zulke riante regelingen aangeboden aan de boeren. Ik geloof gelijk dat middelgrote bedrijven wss op een andere manier worden benaderd. Alhoewel, de gemeente hier is ook al jaren bezig 2 bedrijven uit te kopen om woningbouw te realiseren en deze hebben die glimlach nog niet. Dus misschien is mijn gemeente wel gewoon een vrek.
Gezien de maatschappelijke onrust en het bedrag dat het kabinet heeft vrijgespeeld voor dit dossier, zullen boeren echt niet voor een schijntje worden uitgekocht.
pi_205176602
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:44 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
In De Bilt staat het leger reeds klaar bij het RIVM voor morgen :7
Uh dat is een jaren oud bericht uit de OP.
pi_205176604
quote:

[..]

Dat grietje heeft niks in de melk te brokken zou je zeggen inderdaad.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:46:07 #233
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176606
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:44 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Daar gaat de overheid al 40 jaar aan voorbij omdat ze geen flikker uitvoeren op dit gebied.
Deze comment doet het vast goed op verjaardagen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 juni 2022 @ 23:46:32 #234
284411 crew  heywoodu
pi_205176609
quote:

[..]

Lekker zwemmen in het geld (nou ja, niet de eigenaar van destijds die een tijd terug helaas ineens dood neerviel), maar ondertussen een teringonoverzichtelijke tent runnen met 28 rijen. Wat een ellende is het bij die toko binnen.
pi_205176610
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Kun je nagaan hoelang ze er al staan.
pi_205176611
Dat wordt nog een hete zomer. Ik gok dat de boeren een lange adem hebben.
pi_205176612
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tot op zekere hoogte heeft Klaver natuurlijk belang bij die olie. Paternotte idem.
Maar dan ben je net zo slecht als die boeren, laten we van dat scenario maar niet uit gaan.
zie email 27 oktober
pi_205176613
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Overdrijven is een kunst. Boer is een beroep. Als je je eigenwaarde uit je beroep haalt dan doe je iets goed mis. Er is werk zat, hun leven wordt helemaal niet afgepakt. Laat ze maar eenn cursus omgaan met verandering gaan doen als ze het zo meilijk hebben.
Boer zijn is natuurlijk wel meer dan een beroep dan de gemiddelde baan.
Цой жив
pi_205176614
quote:

[..]

Nou ja, ze is de minister van Stikstof. Ik snap dat ze bij haar uitkomen :P
pi_205176615
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Slobeend het volgende:

[..]
"Hun leven wordt afgepakt", deze take komt de hele tijd voorbij overal maar het is zwaar overdreven en voorbarig.
Dit scenario gaat alleen op als ze in de gierput zijn gevallen.

Ter educatie.
pi_205176616
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Slobeend het volgende:
voorbarig.
Zie hier de kern van de fout die Den Haag maakt.
zie email 27 oktober
pi_205176617
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja die mag wel eens geupdate worden :')
Цой жив
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:47:07 #243
346939 Janneke141
pi_205176618
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dan ben je net zo slecht als die boeren, laten we van dat scenario maar niet uit gaan.
Het zijn politici.
pi_205176620
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:44 schreef TLC het volgende:

[..]
Dat is ook zo'n gezeik in de ruimte 'hun leven wordt afgepakt', dan bedenken ze maar een andere manier om aan inkomsten te komen of ze gaan in het buitenland verder met hun bedrijf.
En dan nemen ze hun land gewoon mee?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 juni 2022 @ 23:47:21 #245
284411 crew  heywoodu
pi_205176621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Deze kwestie is te belangrijk voor dit kutkabinet dat van list en bedrog aan elkaar hangt.

Tijd voor nieuwe verkiezingen.
Zeker. Elke keer ooit dat er een lastig vraagstuk ligt nieuwe verkiezingen aub *O*
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:47:25 #246
39333 Zelva
pi_205176623
quote:
Het is allemaal een complot!
pi_205176627
User @StephanL gaat de OP een update geven.

U las het hier.
pi_205176628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik vind het behoorlijk naif te denken dat ze financieel ruim gecompenseerd zullen worden.... waar haal je dat idee vandaan?
Hoezo, is onze Overheid niet de barmhartigheid zelve gebleken ? :P
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:48:11 #249
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_205176631
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
:?
pi_205176633
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Klaver zie ik daar echt wel voor aan. Kut krakergilde dat GL.
pi_205176634
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zeker. Elke keer ooit dat er een lastig vraagstuk ligt nieuwe verkiezingen aub *O*
Mooi toch, kunnen we lekker nog vaker verbaasd zijn dat met een nieuw kabinet problemen niet ineens in een wolkje rook verdwijnen.
pi_205176637
quote:
#parkietlivesmatter
pi_205176639
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Lekker zwemmen in het geld (nou ja, niet de eigenaar van destijds die een tijd terug helaas ineens dood neerviel), maar ondertussen een teringonoverzichtelijke tent runnen met 28 rijen. Wat een ellende is het bij die toko binnen.
Kende de eigenaar goed en zijn zoon nog beter, maar ik kom er ook niet meer. Want visje halen is daar idd bittere ellende geworden.

Zaak draait wel als een fucking tierelier.
pi_205176640
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maak je geen zorgen, Dirk Kuyt zal Den Haag redden.
pi_205176641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef Gehrman het volgende:
Ik verwacht dat de komende dagen de reactie van de politie zal veranderen naar volle inzet van materieel en manschappen om de actiebereidheid te breken
pi_205176642
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:47 schreef Zipportal het volgende:
User @:StephanL gaat de OP een update geven.

U las het hier.
Helemaal niet :P
pi_205176643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:48 schreef rutger05 het volgende:
[ twitter ]
Dit is al zestien keer gepost.
pi_205176645
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:48 schreef rutger05 het volgende:
[ twitter ]
Tweet is al drie kwartier oud...
pi_205176646
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Gezien de maatschappelijke onrust en het bedrag dat het kabinet heeft vrijgespeeld voor dit dossier, zullen boeren echt niet voor een schijntje worden uitgekocht.
Ik help het je hopen maar er is tot nu toe simpelweg nog geen signaal geweest dat dat het geval zou zijn.

Enige manier om dat te garanderen is om elke boer in een maatschap te douwen met de projectontwikkelaar die huizen gaat bouwen op de boer zijn grond en hem 50:50 eigenaar te maken. Dan ben ik er wel gerust op :P
pi_205176647
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:48 schreef StephanL het volgende:

[..]
Helemaal niet :P
pi_205176648
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:48 schreef Slobeend het volgende:

[..]
:?
Ze gooien een bom zonder meteen het flankerende beleid tenminste te schetsen. Zo krijg je niet alleen boosheid (dat had je sowieso wel gekregen) maar ook een hele hoop onzekerheid. Dat versterkt mekaar gigantisch.
zie email 27 oktober
pi_205176652
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik help het je hopen maar er is tot nu toe simpelweg nog geen signaal geweest dat dat het geval zou zijn.

Enige manier om dat te garanderen is om elke boer in een maatschap te douwen met de projectontwikkelaar die huizen gaat bouwen op de boer zijn grond en hem 50:50 eigenaar te maken. Dan ben ik er wel gerust op :P
Van koeienmelker naar huisjesmelker
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 juni 2022 @ 23:50:56 #264
284411 crew  heywoodu
pi_205176654
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Kende de eigenaar goed en zijn zoon nog beter, maar ik kom er ook niet meer. Want visje halen is daar idd bittere ellende geworden.

Zaak draait wel als een fucking tierelier.
Als je in de bende en door de passief-agressieve anderen heen eindelijk wat te eten hebt is het resultaat dan ook weer wel de moeite waard :9

Als ik vdBerg was zou ik even wat bordjes ophangen voor de hongerige boer in Hierden.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:50:58 #265
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176655
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:50 schreef Zipportal het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dit gifje, is echt? Of komt uit een serie/soap/sketch of zo?
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:51:01 #266
39333 Zelva
pi_205176657
quote:

[..]
Ah, en dus moeten ze tot in de eeuwigheid maar kunnen blijven doen wat ze willen als absoluut recht.

Waarom geldt dat dan alleen voor de boeren?
pi_205176659
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Boer zijn is natuurlijk wel meer dan een beroep dan de gemiddelde baan.
Nee, dat zijn chirurgen, mensen die andersman leven in hun handen hebben,

Boer zijn is gewoon een beroep, meer niet.
pi_205176662
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:49 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Dit is al zestien keer gepost.
Sorry. En dit dan over een mogelijk spoeddebat over het buitensporige en schandalige boerengeweld?

twitter

https://twitter.com/Peter(...)UtEgWqNtCzJ7ubYaHmbw
pi_205176663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja.

Afgehandeld.
pi_205176664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja.
pi_205176665
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef Jojoke het volgende:
Dat wordt nog een hete zomer. Ik gok dat de boeren een lange adem hebben.
Boeren moeten toch elke dag om 4 uur opstaan? Als ze het elke dag zo laat maken, zijn ze zo uitgeput joh. :+
pi_205176668
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef TLC het volgende:

[..]
Nee, dat zijn chirurgen, mensen die andersman leven in hun handen hebben,

Boer zijn is gewoon een beroep, meer niet.
Ik zou dit type gedachtegoed en zijn oorsprong dus weleens geduid zien worden door een psycholoog.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:51:51 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205176671
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou ja, ze is de minister van Stikstof. Ik snap dat ze bij haar uitkomen :P
Dat is nog steeds geen excuus om bij haar voor de deur te gaan staan.
Dit gaat echt veel te ver.
Wullie bin KOEL Soneal
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:52:01 #274
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176673
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ah, en dus moeten ze tot in de eeuwigheid maar kunnen blijven doen wat ze willen als absoluut recht.

Waarom geldt dat dan alleen voor de boeren?
Echt he?
Het optreden van de politie geeft aan mij een signaal af dat ik ook gewoon zou mogen doen wat ik wil.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:52:10 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205176674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eem-kleiner-te-maken
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:52:15 #276
39333 Zelva
pi_205176676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Mja nogmaals, hier werden toch echt niet van zulke riante regelingen aangeboden aan de boeren.
Ik wist niet dat er al boeren uitgekocht werden voor het plan van Staghouwer/Van der Wal.
pi_205176678
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gaat het te ver of komt het te dichtbij?
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:52:30 #278
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205176681
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ze gooien een bom zonder meteen het flankerende beleid tenminste te schetsen. Zo krijg je niet alleen boosheid (dat had je sowieso wel gekregen) maar ook een hele hoop onzekerheid. Dat versterkt mekaar gigantisch.
De boeren willen perspectief

twitter
pi_205176685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Sorry. En dit dan over een mogelijk spoeddebat over het buitensporige en schandalige boerengeweld?

[ twitter ]

Tja. Wat gaat dit dan weer toevoegen. Iedereen doet zn plasje, sommigen gooien nog wat olie op het vuur en aan het einde van de dag is er niets veranderd...

Dit moet gewoon aangepakt worden, pantservoertuigen & ME hebben we nodig.
zie email 27 oktober
pi_205176688
quote:

[..]

[ twitter ]

Haha hij moet maar terug komen :D
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:53:00 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205176689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Ja.

Afgehandeld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ja.
Ja wat is het nu? :')
Echt of fake?
pi_205176691
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Overdrijven is een kunst. Boer is een beroep. Als je je eigenwaarde uit je beroep haalt dan doe je iets goed mis. Er is werk zat, hun leven wordt helemaal niet afgepakt. Laat ze maar eenn cursus omgaan met verandering gaan doen als ze het zo moeilijk hebben.
Ik snap dat dat zo lijkt, maar boer zijn is toch een heel ander beroep dan wat de gemiddelde Nederlander doet. Je hebt het over het algemeen over mensen die al van jongs af aan meehielpen in het bedrijf van hun vader en niks anders kennen dan het boerenleven. En daarvan zeg je nu eigenlijk dat ze maar in een 1 keer moeten stoppen met dat leven omdat er zoiets ongrijpbaars als een stikstofbeleid is.

Los van de financile kant is er dus wel degelijk een emotionele kant aan dit verhaal, en ik snap dat dat lastig te volgens is voor mensen die niet uit die contreien komen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:53:14 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205176694
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat idd, geef ze maar de mogelijkheid projectontwikkelaar op hun eigen terrein te zijn.
Als er dan toch huizen moeten komen.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_205176696
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tja. Wat gaat dit dan weer toevoegen. Iedereen doet zn plasje, sommigen gooien nog wat olie op het vuur en aan het einde van de dag is er niets veranderd...

Stoomlocomotieven op de snelweg.
pi_205176699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:52 schreef StephanL het volgende:

[..]
Haha hij moet maar terug komen :D
Kan het me niet voorstellen.
zie email 27 oktober
pi_205176700
quote:

[..]
Het is ook laf, bij Rutte voor de deur durven ze niet.
pi_205176701
quote:

[..]

[ twitter ]

Waarom de fuck moet Rutte daar dan weer voor terugkomen van de NAVO top :'), voer dat debat nou toch gewoon met de minister die daarvoor verantwoordelijk is..
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:53:33 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176702
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De boeren willen perspectief

[ twitter ]
Wij willen veiligheid. De afgelopen dagen laten de boeren zien vooral terroristische trekjes te hebben.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:53:40 #289
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205176704
quote:
De overheid en financile regelingen, zijn alle toeslagouders al gecompenseerd?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:54:05 #290
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205176710
quote:
[ twitter ]
Lijkt me niet gezond als je dit uitpoept:

twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 juni 2022 @ 23:54:25 #291
284411 crew  heywoodu
pi_205176713
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarom de fuck moet Rutte daar dan weer voor terugkomen van de NAVO top :'), voer dat debat nou toch gewoon met de minister die daarvoor verantwoordelijk is..
Omdat boertjes niet snappen dat NAVO-zaken nu even belangrijker zijn.
pi_205176715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wij willen veiligheid. De afgelopen dagen laten de boeren zien vooral terroristische trekjes te hebben.
Stel je aan zeg :D
pi_205176717
quote:

[..]
Tuurlijk. Maar iemand zei “ze maakt niet in haar eentje het beleid ofzo”, maar dat is dus wel min of meer haar taak, beleid voor stikstofreductie ontwikkelen :D
pi_205176718
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Echt he?
Het optreden van de politie geeft aan mij een signaal af dat ik ook gewoon zou mogen doen wat ik wil.
Er zullen vast arrestaties volgen. En als einzelganger heb je wat minder kans dat je de dans ontspringt
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:54:42 #295
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205176720
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja maar die overuren.... :')
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 23:54:48 #296
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_205176722
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Oh op die manier, ja eens. Aan de
andere kant is ook nooit gezegd dat boeren worden onteigend waar ze bij staan. Er is meer nuance dan de boeren zelf suggereren.
pi_205176724
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit is meer dan een "lastig vraagstuk". Het gaat om het eigendomsrecht, een fundament van de moderne beschaving. We leven hier niet in de sovjetunie.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:55:09 #298
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205176729
quote:

[..]

[ twitter ]

Wat valt er te debatteren dan? Gewoon oppakken en via het snelrecht paar maanden wegstoppen. Daar is geen debat voor nodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_205176734
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kan het me niet voorstellen.
Ik ook niet, tenzij geweld wordt aangedaan aan minister. Ministers kunnen dit prima zelf lijkt mij.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:56:07 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205176738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Doe de minister van defensie er ook maar bij om wat tanks te regelen
  dinsdag 28 juni 2022 @ 23:56:09 #301
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205176740
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 23:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Dit is meer dan een "lastig vraagstuk". Het gaat om het eigendomsrecht, een fundament van de moderne beschaving. We leven hier niet in de sovjetunie.
Nee joh, we all believe in Schwaab, heb zelf een poster van hem boven mijn bed hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')