quote:Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat
Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.
De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.
In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.
[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]
Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.
Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden
In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.
Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.
Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.
Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.
Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.
Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.
De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.
In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.
Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
Daar zie je dus ook aan dat het plan altijd al is geweest om geweld te gebruiken, zo'n joekel van een hamer heb je immers niet toevallig bij je.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 22:41 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Met filmpje. Primitief volk.![]()
[ twitter ]
Innoveren, aanpassen, omgaan met verandering moeten we allemaal wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah. Ik ben het zeker niet eens met dit geweld, maar het fabeltje dat boeren niet zouden innoveren of geen offers brengen is nogal makkelijk. Boeren zijn de afgelopen 30 jaar door de overheid gedwongen milieuvriendelijker te produceren (vooral door schaalvergroting en mega investeringen te doen) en worden nu keihard door diezelfde overheid aan de kant geschoven. Tel daarbij op dat “stroe city” plaatjes uitlekken en je kan je wel bedenken dat boeren niet echt meer geloven in het argument dat zij weg moeten vanwege stikstof; de overheid is in deze een onbetrouwbare partner gebleken.
Niet alleen de overheid. Maar zoals eerder gezegd, de overheid bied nu zoveel onduidelijkheid dat iedereen zijn eigen draai eraan geeft en de boeren elkaar dus opjutten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 22:58 schreef PzKpfw het volgende: [..] Dat mensen zo wanhopig zijn en daardoor tot dit soort daden in staat zijn is enkel en alleen de overheid aan te rekenen.
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt genvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:01 schreef Momo het volgende: [..] Ohja dan is natuurlijk alles geoorloofd als de overheid iets doet waar je het niet mee eens bent.
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Innoveren, aanpassen, omgaan met verandering moeten we allemaal wel.
Die boeren zijn gewoon een stel verwende nesten.
Je hebt het over mensen met een eigen bedrijf waarvan een hoop tot hun nek in de schulden zitten (op bevel van dezelfde overheid) en nu te horen krijgen dat ze maar gewoon moeten stoppen met het leven wat ze al tientallen jaren leven. Niemand kan ze verder vertellen hoe of wat, of ze schulden overhouden of dat ze berhaupt kunnen blijven wonen op de boerderij waar de meesten al jaren hun familiebedrijf op hebben draaien.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Innoveren, aanpassen, omgaan met verandering moeten we allemaal wel.
Die boeren zijn gewoon een stel verwende nesten.
En dan ligt het probleem overduidelijk bij de stikstofmodellen, niet bij de charlatans en valse profeten die hen in deze ellendige situatie gebracht hebben ondanks dat al decennia duidelijk was dat het termijn onhoudbaar wasquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt genvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen.
Ah klopt, die zijn heilig volgens jou he? Was ffe vergeten dat ik het tegen Scorpie had.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:09 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt het over mensen met een eigen bedrijf
Ik stel voor dat we die boerderijen als eerste sluiten 😜quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik neem aan dat hier mensen gearresteerd gaan worden
Om vervolgens erachter te komen dat men de plaatjes met woningbouw op jouw goedkoop verkregen landbouwgrond al op internet heeft staan terwijl jij de schuldsanering in mag.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt genvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen met alle gevolgen van dien.
Gepolariseerd, zeker, maar dat er individuen zijn die zo denken interesseert me eigenlijk geen drol.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen met een eigen bedrijf waarvan een hoop tot hun nek in de schulden zitten (op bevel van dezelfde overheid) en nu te horen krijgen dat ze maar gewoon moeten stoppen met het leven wat ze al tientallen jaren leven. Niemand kan ze verder vertellen hoe of wat, of ze schulden overhouden of dat ze berhaupt kunnen blijven wonen op de boerderij waar de meesten al jaren hun familiebedrijf op hebben draaien.
Maar nee, ze zijn “allemaal verwende nesten”.
Nogal polariserend niet ?
Ja, want de stikstofproblematiek rond natuurgebieden is volkomen nieuw. Je kon echt niet op de klompen aanvoelen dat er mogelijk wel eens ingekrompen zou moeten worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt genvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen met alle gevolgen van dien.
Er is geen plan, ga gewoon de discussie aan, maar ga niet lopen rellen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen met een eigen bedrijf waarvan een hoop tot hun nek in de schulden zitten (op bevel van dezelfde overheid) en nu te horen krijgen dat ze maar gewoon moeten stoppen met het leven wat ze al tientallen jaren leven. Niemand kan ze verder vertellen hoe of wat, of ze schulden overhouden of dat ze berhaupt kunnen blijven wonen op de boerderij waar de meesten al jaren hun familiebedrijf op hebben draaien.
Maar nee, ze zijn “allemaal verwende nesten”.
Nogal polariserend niet ?
De overheid maakt natuurlijk wel een potje van dit beleid, het is al 20 jaar aan het allerlei regeltjes en gepolder. Snap dat ze daar gek van worden. Financieel worden ze natuurlijk wel ruim gecompenseerd straks. Veel ondernemers in covidtijd of kindertoeslag ouders hebben dat weer niet gehad. Dat hier stappen moeten worden gezet is wel onvermijdelijk. Als boer zou ik ook boos zijn, maar dat geeft je geen recht om geweld te gebruiken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt genvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen.
Heilig? Nee. Verklaarbaar dat mensen met tonnen schuld door de overheid veroorzaakt zich emotioneel opstellen? Ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ah klopt, die zijn heilig volgens jou he? Was ffe vergeten dat ik het tegen Scorpie had.
Niet omver maar wel opzij geduwdquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
Schijnt dat de boeren probeerden om in Hierden politieauto's omver te duwen. Ook zouden ze vuurwerk op het erf van de minister hebben geflikkerd.
Gaat natuurlijk nergens meer over dit.
Ten eerste is het zo ver nog niet, ten tweede kan het gebeuren dat je moet stoppen met je bedrijf. Dat is ondernemersrisico en erg vervelend. Maar dat geeft je niet het recht om je als een terrorist te gedragen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hoe kan je het gesprek aan gaan met iemand die alle boeren verwende nesten vind dan? Denk niet dat diegene open staat voor een constructief gesprekquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er is geen plan, ga gewoon de discussie aan, maar ga niet lopen rellen.
Dreigen met aanhoudingenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 22:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Een agent met een opgeheven vinger ook goed?![]()
[ twitter ]
Die modellen moeten eerst goed zijn, en vervolgens moet de doelstelling ook doordacht zijn en overwogen, voordat je met extreem beleid komt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dan ligt het probleem overduidelijk bij de stikstofmodellen, niet bij de charlatans en valse profeten die hen in deze ellendige situatie gebracht hebben ondanks dat al decennia duidelijk was dat het termijn onhoudbaar was.
Dan had de overheid al in een veel eerder stadium moeten ingrijpen. Door bijvoorbeeld geen nieuwe vergunningen meer te verlenen voor bedrijven rondom kwetsbare gebieden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dan ligt het probleem overduidelijk bij de stikstofmodellen, niet bij de charlatans en valse profeten die hen in deze ellendige situatie gebracht hebben ondanks dat al decennia duidelijk was dat het termijn onhoudbaar was.
Ow en dat is geen polariseren?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Om vervolgens erachter te komen dat men de plaatjes met woningbouw op jouw goedkoop verkregen landbouwgrond al op internet heeft staan terwijl jij de schuldsanering in mag.
Schuldsanering?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Om vervolgens erachter te komen dat men de plaatjes met woningbouw op jouw goedkoop verkregen landbouwgrond al op internet heeft staan terwijl jij de schuldsanering in mag.
Consewuenties?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Harvest89 het volgende:
Keihard aanpakken dat tuig.
Als er geen consewuenties zijn ga ik binnenkort ook gewoon burgers terroriseren als ik mijn zin niet van de overheid krijg.
Niet alleen de schuld van de overheid maar zeker ook van de enorme boerenlobby. Men wilde nooit maatregelen. Alleen maar meer meer meer.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:12 schreef Momo het volgende:
[..]
De overheid maakt natuurlijk wel een potje van dit beleid, het is al 20 jaar aan het allerlei regeltjes en gepolder. Snap dat ze daar gek van worden. Financieel worden ze natuurlijk wel ruim gecompenseerd straks. Veel ondernemers in covidtijd of kindertoeslag ouders hebben dat weer niet gehad. Dat hier stappen moeten worden gezet is wel onvermijdelijk. Als boer zou ik ook boos zijn, maar dat geeft je geen recht om geweld te gebruiken.
Had wel zin om even de fiets te pakken maar het is al laat.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
In Hierden gaat het weer los
@:KoosVogels
Nee, want wat ik hier zeg is gewoon echt gebeurd: https://nos.nl/artikel/24(...)stroe-is-misverstandquote:
Ja dat vind iemand hier in de comments, ik heb het over Den Haag. Op deze manier gaat het gewoon niet werken en verlies je sympathie van het volk en die gaan dan weer op iets stemmen waar de boeren niets mee hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe kan je het gesprek aan gaan met iemand die alle boeren verwende nesten vind dan? Denk niet dat diegene open staat voor een constructief gesprek
Ik had de indruk dat dit gewoon de plaatselijke wijkagent was, waarschijnlijk op de fiets ook nogquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dreigen met aanhoudingenDoorpakken! De lange lat erover en in arrestantenbusjes gooien dit tuig
KOMOP! PAK DIE FIETS, FOK! LIVEFEEDquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Had wel zin om even de fiets te pakken maar het is al laat.
Kunnen ze niet eerder beginnen?
Ik gok hierquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waar woont zij eigenlijk? mooi buurtje
Ja die boeren gaan echt wel ruim gecompenseerd worden, geld is niet hun eerste zorg op dit moment.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Schuldsanering?
Kan je verzekeren dat boeren die worden uitgekocht een riant bedrag krijgen uitgekeerd, waarbij ook rekening wordt gehouden met eventuele openstaande schulden.
Help de politie dan. Internetheld:quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dreigen met aanhoudingenDoorpakken! De lange lat erover en in arrestantenbusjes gooien dit tuig
Die zijn allemaal stinkend rijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Schuldsanering?
Kan je verzekeren dat boeren die worden uitgekocht een riant bedrag krijgen uitgekeerd, waarbij ook rekening wordt gehouden met eventuele openstaande schulden.
Ik zou niet weten waar je dit op baseert. De meeste uitkoopregelingen die hier worden gepresenteerd worden op de 0-lijn gezet. Een boer mag blij zijn dat hij met een klein potje weg kan lopen, de rest wordt allemaal verbeurd verklaard. Dus als je meer info hebt over die royale regelingen hou ik me aanbevolen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Schuldsanering?
Dat probeerde de overheid ook, er zijn met grote regelmaat rapporten getikt over hoe de landbouwsector hervormd moest worden maar dat is vervolgens altijd geblokkeerd door vertegenwoordigers uit en om die sector (de LTO, Rabobank, CDA etc.).quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan had de overheid al in een veel eerder stadium moeten ingrijpen. Door bijvoorbeeld geen nieuwe vergunningen meer te verlenen voor bedrijven rondom kwetsbare gebieden.
quote:
In de meeste landen geldt dat wanneer de politie het niet meer aankan er maar n optie resteert: de inzet van de strijdkrachten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef Cyan9 het volgende:
Het gaat lekker: deel 3.
"Relschoppers belagen politieauto bij huis minister Van der Wal."
Opnieuw voeren radicale boeren actie in de buurt van de woning van stikstofminister Van der Wal in Hierden. Op foto's en video's van persfotografen is te zien dat de situatie uit de hand loopt.
Een groep relschoppers slaagde erin langs een politieblokkade te komen. Op beelden is te zien dat ze een politieauto belagen. Ook wordt er gesproken over het afsteken van vuurwerk bij de woning van de minister.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/liveblog/2(...)minister-van-der-wal
Hilarisch! Een typfout.quote:
Ow studies en mogelijkheden onderzoeken zijn al concrete plannen volgens jou.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, want wat ik hier zeg is gewoon echt gebeurd: https://nos.nl/artikel/24(...)stroe-is-misverstand
Kan kloppen, politie schaalt op ivm doorbraak Boeren:quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef heywoodu het volgende:
Oe, volle bak sirenes ineens in de verte, vanuit richting Hierden.
Leger inzetten. Waar wachten we op?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Help de politie dan. Internetheld:
[ twitter ]
Op papier misschien, in de praktijk zitten de meeste boeren op een modaal inkomen en zit “vermogen” in de grond, machines en gebouwen. Oh ja, en die zijn onderpand voor de tonnen aan openstaande schulden bij de banken. Niks van de boer bij dus; is allemaal indirect eigendom van de geldschieter.quote:
Dat ja, ik ben er zeer terughoudend mee. Maar dit is een bedreiging voor de staatsveiligheid. Kom maar door met die pantservoertuigen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Leger inzetten. Waar wachten we op?
Ik laat ook altijd overheidsinstanties voor de lol onderzoeken doen naar 25.000 woningen op onteigend gebied, is aan de orde van de dag natuurlijk. Heel normaalquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ow studies en mogelijkheden onderzoeken zijn al concrete plannen volgens jou.
Maximaal opschalen dan maar meteen, dit slaat echt helemaal nergens meer op.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan kloppen, politie schaalt op ivm doorbraak Boeren:[ twitter ]
Wel handig dat ze bijna overal met hun bakkes op foto/video te zien zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef Cyan9 het volgende:
Het gaat lekker: deel 3.
"Relschoppers belagen politieauto bij huis minister Van der Wal."
Opnieuw voeren radicale boeren actie in de buurt van de woning van stikstofminister Van der Wal in Hierden. Op foto's en video's van persfotografen is te zien dat de situatie uit de hand loopt.
Een groep relschoppers slaagde erin langs een politieblokkade te komen. Op beelden is te zien dat ze een politieauto belagen. Ook wordt er gesproken over het afsteken van vuurwerk bij de woning van de minister.
[ afbeelding ]
https://nos.nl/liveblog/2(...)minister-van-der-wal
Het is de schuld van iedereen, behalve de boeren zelf...quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
In de meeste landen geldt dat wanneer de politie het niet meer aankan er maar n optie resteert: de inzet van de strijdkrachten.
Echt een afgang voor de 'politie'.
Kom, we gaan lekker haar kinderen aanvallen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat arme gezin. Kan me voorstellen dat dat als een lynchpartij voelt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar waarom richten ze hun woede dan niet op die bank?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Op papier misschien, in de praktijk zitten de meeste boeren op een modaal inkomen en zit “vermogen” in de grond, machines en gebouwen. Oh ja, en die zijn onderpand voor de tonnen aan openstaande schulden bij de banken. Niks van de boer bij dus; is allemaal indirect eigendom van de geldschieter.
Oh ja eens hoor, dit is niet de way to go en dit is zeer schadelijk voor de positie van de boeren in de discussie. Zeer dom.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja dat vind iemand hier in de comments, ik heb het over Den Haag. Op deze manier gaat het gewoon niet werken en verlies je sympathie van het volk en die gaan dan weer op iets stemmen waar de boeren niets mee hebben.
Minister is niet thuis.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ja, ik ben er zeer terughoudend mee. Maar dit is een bedreiging voor de staatsveiligheid. Kom maar door met die pantservoertuigen.
Helemaal gestoord. Mag hopen dat deze boeren een paar maanden van straat gehaald gaan worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Randstedeling gespot.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:18 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ze woont in Hierden, ja.
Nog nooit van gehoord overigens.
Haha, of niet. Alles roomblank en allerlei idioten moedigen ze aan.quote:
Ik ken een flinke lading ondernemers in mijn woonplaats die zijn uitgekocht om ruimte te maken voor een woonwijk. Dat ging om buitengewoon riante regelingen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar je dit op baseert. De meeste uitkoopregelingen die hier worden gepresenteerd worden op de 0-lijn gezet. Een boer mag blij zijn dat hij met een klein potje weg kan lopen, de rest wordt allemaal verbeurd verklaard. Dus als je meer info hebt over die royale regelingen hou ik me aanbevolen.
De boeren zijn duidelijk de vijand. De politie hoort aan onze zijde te staan, aan de zijde van de regering en de gewone burger. In plaats daarvan laten ze zich verneder en treiteren. Toen de jongeren te keer gingen kwamen de knuppels snel tevoorschijn. Nu durven ze letterlijk niks.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is de schuld van iedereen, behalve de boeren zelf...
Stelletje terroristen en allemaal een grote muil over 'buitenlanders', terwijl ze zelfs op dat moment geweld aan het gebruiken zijn met loden pijpen, hulpdiensten aanvallen en bevelen niet opvolgen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is waar. Als we huizen meerekenen bij vermogen gaat het met heel veel Nederlanders erg goed momenteelquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Op papier misschien, in de praktijk zitten de meeste boeren op een modaal inkomen en zit “vermogen” in de grond, machines en gebouwen. Oh ja, en die zijn onderpand voor de tonnen aan openstaande schulden bij de banken. Niks van de boer bij dus; is allemaal indirect eigendom van de geldschieter.
Het is maar hoe je dat stuk wil lezen en inderdaad worden er vele onderzoeken gedaan die ergens onder in de la eindigen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik laat ook altijd overheidsinstanties voor de lol onderzoeken doen naar 25.000 woningen op onteigend gebied, is aan de orde van de dag natuurlijk. Heel normaal
Kinderen van de Tsaar voelden de bui ook al hangen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:19 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat arme gezin. Kan me voorstellen dat dat als een lynchpartij voelt.
Dat rekenen we ook mee, en volkomen terecht natuurlijk want die zitten er (gemiddeld) geheid warmer bij dan mensen die geen huizenbezitter zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is waar. Als we huizen meerekenen bij vermogen gaat het met heel veel Nederlanders erg goed momenteel
Waar is hier?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar je dit op baseert. De meeste uitkoopregelingen die hier worden gepresenteerd worden op de 0-lijn gezet. Een boer mag blij zijn dat hij met een klein potje weg kan lopen, de rest wordt allemaal verbeurd verklaard. Dus als je meer info hebt over die royale regelingen hou ik me aanbevolen.
Ik denk dat de tactiek ook is "laat tot een bepaald grens maar uitrazen". Puur door te weinig manschappen en ze zijn al overvraagd de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
De boeren zijn duidelijk de vijand. De politie hoort aan onze zijde te staan, aan de zijde van de regering en de gewone burger. In plaats daarvan laten ze zich verneder en treiteren. Toen de jongeren te keer gingen kwamen de knuppels snel tevoorschijn. Nu durven ze letterlijk niks.
De deur is natuurlijk wel wagenwijd voor ze open gezet omdat ze de vorige keren niet zijn opgepakt en er zelfs openlijk is gecommuniceerd dat het niet verboden is om de kinderen van een minister te intimideren. Wat had je anders verwacht?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Minister is niet thuis.
Haar kinderen echter wel.
Te triest voor woorden, die boeren. Pure intimidatie.
Omdat de overheid een heel makkelijk doelwit is van al je frustraties, falen en woede.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar waarom richten ze hun woede dan niet op die bank?
Is Hierden het nieuwe Haren? #projectxquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De deur is natuurlijk wel wagenwijd voor ze open gezet omdat ze de vorige keren niet zijn opgepakt en er zelfs openlijk is gecommuniceerd dat het niet verboden is om de kinderen van een minister te intimideren. Wat had je anders verwacht?
Ze staan hier morgen weer hoor.
DE ROVERHEID PAKT ONS ALLES AF #REALIST #BOREALIST #STRIJDERquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omdat de overheid een heel makkelijk doelwit is van al je frustraties, falen en woede.
De bank die een lening verstrekt op basis van overheidsbeleid? Waarom zou men daar boos over moeten worden? De woede richt zich op de overheid die jaren pushed om boeren schaalvergroting te laten doen (het opkopen van andere boeren hun melkquota bijvoorbeeld, of hun stikstof uitstoot) en nu simpelweg zegt “leuk dat je al jaren aan het aflossen bent voor onze laatste afspraak, maar nu moet je stoppen met alles.” ? Nee, de woede richt zich op de overheid met een reden; die is een onbetrouwbare partner gebleken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar waarom richten ze hun woede dan niet op die bank?
Hohohoho. Vanmiddag was ik hier ook al. Na 23:00 geloven ik het wel met die boeren.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:10 schreef StephanL het volgende:
[..]
Leuk inhoudelijke posts van joublij dat je altijd komt posten na een pushmelding
Dit. Wat een slappe hap zeg.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
De boeren zijn duidelijk de vijand. De politie hoort aan onze zijde te staan, aan de zijde van de regering en de gewone burger. In plaats daarvan laten ze zich verneder en treiteren. Toen de jongeren te keer gingen kwamen de knuppels snel tevoorschijn. Nu durven ze letterlijk niks.
Ik had verwacht dat ook deze boeren enige empathie in zich hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De deur is natuurlijk wel wagenwijd voor ze open gezet omdat ze de vorige keren niet zijn opgepakt en er zelfs openlijk is gecommuniceerd dat het niet verboden is om de kinderen van een minister te intimideren. Wat had je anders verwacht?
Nee, dan snap je trias politica niet en de opbouw van Nederlandse veiligheid. Openbare orde vestoren is niet iets waar de politie aan mee dient te doen, maar dat begrijp je vast wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zuid-Holland, middelgrote melkveehouders hier die men poogt uit te kopen ten faveure van eerst woningbouw en wijzigen bestemmingsplan en nu stikstof.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waar is hier?
Heb je concrete voorbeelden?
Onderdrukking?quote:
Schilderswijk dj vuquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat vuurtje en die gemoedelijke sfeer?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ziet er behoorlijk bedreigend uit.
In zekere zin heb ik er ook nog wel begrip voor. Van zo'n trekker win je het gewoon niet, zeker niet van tientallen. Maar dan moet je opschalen, ik neem aan dat vanaf morgen de pantservoertuigen klaar staan...quote:
Dit zijn duidelijk geen locals, zo te horenquote:
Overheidsbeleid waar de bank in kwestie zelf voor gelobbyd heeft, datzelfde geldt trouwens voor al die andere zaken die je opnoemt: Die zijn er gekomen als gevolg van de lobby van de landbouwsector, als het aan de politiek zelf had gelegen waren ze 20 jaar geleden (commissie Wijffels kwam in 2001 met haar rapport) al begonnen met de omslag.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De bank die een lening verstrekt op basis van overheidsbeleid? Waarom zou men daar boos over moeten worden? De woede richt zich op de overheid die jaren pushed om boeren schaalvergroting te laten doen (het opkopen van andere boeren hun melkquota bijvoorbeeld, of hun stikstof uitstoot) en nu simpelweg zegt “leuk dat je al jaren aan het aflossen bent voor onze laatste afspraak, maar nu moet je stoppen met alles.” ? Nee, de woede richt zich op de overheid met een reden; die is een onbetrouwbare partner gebleken.
En nee, ik zeg niet dat we niks moeten doen, dat stikstof niet omlaag moet of dat de boeren niks te verwijten valt, ik probeer alleen hun situatie te duiden.
Ik verbaas me wel enigzins. Deel van het boer zijn is de continu veranderende regelgeving en wereld, en je weer aanpassen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omdat de overheid een heel makkelijk doelwit is van al je frustraties, falen en woede.
Mja ik zei het al, maar sure, het was een hyperbool, maar toch, we praten ook hier gewoon over grondrechten. Daar moet je niet lichtzinnig mee omgaan.quote:
Zullen we bij jouw huis in de buurt hooibalen in de fik steken en een giertank legen?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat vuurtje en die gemoedelijke sfeer?
Zeker, want dat was nog bijna niet bekend. Straks zeggen ze nog dat Rutte soms in Den Haag werkt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Fijn dat de politie zelf even vermeld in welk dorp zij woont (lol)
Lijkt wel brief van een schoolbestuur aan ouders dat de leerlingen te stout zijn geweest. Wat een pruts tweet.quote:
Wat een poser en uitslover.quote:
De boeren zijn al drie keer langs geweest, ik denk niet dat dat nou wat uit maakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Fijn dat de politie zelf even vermeld in welk dorp zij woont (lol)
Dat was pijnlijk om te zien ja. Nu is het gewoon sneu.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
China is een shithole waar ze rauwe vleermuizen eten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef Bolasie het volgende:
Ondertussen lacht China ons uit met dat stikstokgedoe.
Hoeven we hem toch berhaupt niet te vragen, het is immers niet zo alsof die boeren Van der Wal om toestemming hebben gevraagd.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Zullen we bij jouw huis in de buurt hooibalen in de fik steken en een giertank legen?
Wist je dat hij er ook woont en geregeld op de fiets naar het werk gaat?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, want dat was nog bijna niet bekend. Straks zeggen ze nog dat Rutte soms in Den Haag werkt.
Ja en daarvoor in 2020 ook al toen Jetten thuis werd opgezocht door boeren. Toen ook al waanzin.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die gast van FDF had anders al duidelijk gezegd dat het helemaal prima is als de kinderen van de minister hier bang van werden en dat het pussy’s zijn. Die heeft het al goedgekeurd op voorhand.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat ook deze boeren enige empathie in zich hebben.
En ook dat het volwassen mensen zouden zijn die ook zonder dat anderen het ze moet vertellen beseffen dat dit compleet gestoord is.
Er zijn heel veel mensen die janken om het doorgeven van haar woonplaatsquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, want dat was nog bijna niet bekend. Straks zeggen ze nog dat Rutte soms in Den Haag werkt.
Ik verwacht dat de tijd van de-escaleren voorbij is nu en denk dat de minister van Justitie wel even aan de bel gaat trekken na dat gedoe bij het huis van een collega.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In zekere zin heb ik er ook nog wel begrip voor. Van zo'n trekker win je het gewoon niet, zeker niet van tientallen. Maar dan moet je opschalen, ik neem aan dat vanaf morgen de pantservoertuigen klaar staan...
Doet me denken aan Els Borst. Ook die werd thuis opgezocht.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ja en daarvoor in 2020 ook al toen Jetten thuis werd opgezocht door boeren. Toen ook al waanzin.
Haha, bij China heb je als burger helemaal niets te vertellen en hadden ze die boeren begin vorige week al met knuppels van hun eigen erf afgehaald. Goed voorbeeld!quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef Bolasie het volgende:
Ondertussen lacht China ons uit met dat stikstokgedoe.
Ik heb meerdere vrienden die allemaal met zulke regelingen bezig zijn geweest. Nu is woningbouw waarschijnlijk anders dan de stikstof regeling maar ik zou zeggen een ton winst om je ouderlijk huis te verlaten, je bedrijf stop te zetten en je contracten af te kopen, dan nog een huis te kopen & aan te kleden valt bij mij niet echt onder riant.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken een flinke lading ondernemers in mijn woonplaats die zijn uitgekocht om ruimte te maken voor een woonwijk. Dat ging om buitengewoon riante regelingen.
Ik zou dus niet weten waarom boeren zouden worden afgescheept met een 'klein potje'. Als je die bedrijven gaat taxeren, gaat het al snel om miljoenen euro's. Dat krijgt een boer dus sowieso. En gezien de situatie krijgen ze ook nog wat extra's.
Waar baseer jij op dat ze een appel en ei krijgen?
Trolololol.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat vuurtje en die gemoedelijke sfeer?
Liever niet, maar gemoedelijk sfeertje ist wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Zullen we bij jouw huis in de buurt hooibalen in de fik steken en een giertank legen?
Ook dan is privacy een goed recht, zou je zeggen. Blijkbaar niet meer.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De boeren zijn al drie keer langs geweest, ik denk niet dat dat nou wat uit maakt.
Dan bekent hij flink kleur jaquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die gast van FDF had anders al duidelijk gezegd dat het helemaal prima is als de kinderen van de minister hier bang van werden en dat het pussy’s zijn. Die heeft het al goedgekeurd op voorhand.
Zodat de VVD weer de grootste kan worden voor de zoveelste keer?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte 4 is wel een succes![]()
![]()
Alleen maar competente ministersdie een groot draagvlak hebben
![]()
En dan de peilingen 32 zetels verlies al![]()
Bom onder dit kabinet en snel nieuwe verkiezingen met competente mensen aan het bewind
Niet machtsgeile psychopaten
China is de lachende derde.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Haha, bij China heb je als burger helemaal niets te vertellen en hadden ze die boeren begin vorige week al met knuppels van hun eigen erf afgehaald. Goed voorbeeld!
Zou zo door Ellie Lust geschreven kunnen zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:27 schreef RipCity het volgende:
[..]
Lijkt wel brief van een schoolbestuur aan ouders dat de leerlingen te stout zijn geweest. Wat een pruts tweet.
Jij moet gewoon aan het trollen zijn ondertussen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Liever niet, maar gemoedelijk sfeertje ist wel.
Dat is een fooitje iddquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb meerdere vrienden die allemaal met zulke regelingen bezig zijn geweest. Nu is woningbouw waarschijnlijk anders dan de stikstof regeling maar ik zou zeggen een ton winst om je ouderlijk huis te verlaten, je bedrijf stop te zetten en je contracten af te kopen, dan nog een huis te kopen & aan te kleden valt bij mij niet echt onder riant.
Anekdotisch bewijs misschien, maar blijkbaar zitten er grote verschillen tussen regio’s hierover.
Ik wil net zeggen een boer met een accent uit Ondiep - Utrechtquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit zijn duidelijk geen locals, zo te horen
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja ik zei het al, maar sure, het was een hyperbool, maar toch, we praten ook hier gewoon over grondrechten. Daar moet je niet lichtzinnig mee omgaan.
Die mensen zitten met elkaar te lachen toch of niet? Lekker vuurtje erbij.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij moet gewoon aan het trollen zijn ondertussen.
Je juicht wel anders als pvda/gl groot gedeelte stemmen pakt en bbb.. wordt kansloosquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
![]()
Bom onder dit kabinet en snel nieuwe verkiezingen met competente mensen aan het bewind
Het eigendomsrecht natuurlijk. Die boeren mogen toch helemaal zelf weten wat ze met hun eigen stro doen?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dat gezin in spanning laten zitten...
Nou kom maar op, welke grondrecht is hier aangetast?
Het onteigenen van boeren op basis van een te dunne argumentatie.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dat gezin in spanning laten zitten...
Nou kom maar op, welke grondrecht is hier aangetast?
Dat er gelobbyd is aan alle kanten wil natuurlijk niet zeggen dat een boer dan alle schuld treft als er zo’n rigoureus besluit komt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Overheidsbeleid waar de bank in kwestie zelf voor gelobbyd heeft, datzelfde geldt trouwens voor al die andere zaken die je opnoemt: Die zijn er gekomen als gevolg van de lobby van de landbouwsector, als het aan de politiek zelf had gelegen waren ze 20 jaar geleden (commissie Wijffels kwam in 2001 met haar rapport) al begonnen met de omslag.
ALS Omtzigt mee doet gaat dat niet lukkenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:29 schreef Momo het volgende:
Zodat de VVD weer de grootste kan worden voor de zoveelste keer?
Bonaire.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Waar in Nederland is het nu nog licht?
Pffquote:
Nee hoor, laat ze maar lekker de tijd uitzitten zoals het hoort. Bovendien is VVD nog veruit de grootste in de peilingen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
![]()
Dat is dan ook een mongool eerste klas.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die gast van FDF had anders al duidelijk gezegd dat het helemaal prima is als de kinderen van de minister hier bang van werden en dat het pussy’s zijn. Die heeft het al goedgekeurd op voorhand.
In Brabant.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Omtzigt is te autistisch om een partij te leiden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
ALS Omtzigt mee doet gaat dat niet lukken
Dan heb je samen met BBB al 50 zetels minstens![]()
Franse ME voor je.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef Bolasie het volgende:
[..]
De Antillen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Nee, alleen in je dromen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff![]()
Zou als ik boer was zoiets hebben van okay je hebt gewonnen ik ga naar huis.
Duurt nog bijna 3 jaar, zullen dan wel zien hoe het er voor staatquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je juicht wel anders als pvda/gl groot gedeelte stemmen pakt en bbb.. wordt kansloos
Er mag weer gepompt worden, de prijs voor superieur Gronings gas is inmiddels 8/kuub ex btwquote:
Ah ja, de miraculeuze oplossing van nieuwe verkiezingen. Altijd mooi om te zien.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
![]()
Ja, dat was bijna letterlijk een mongool. Je zag dat het pijn deed als die moest denken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dan ook een mongool eerste klas.
En door wie is hen onderdak geboden? De WEF of George Soros?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:33 schreef RipCity het volgende:
Geloof er 0.0 van dat dat gezin trouwens thuis zou zijn. Hoogstens de parkiet. Die zitten echt wel weekje ergens anders hoor. Politie is niet achterlijk en laten die daar nu op hoogtepunt van emoties bij boeren echt niet zomaar zitten. Is puur voor het sentiment richting het volk die tweet.
Dat is hier helemaal niet gaande en wat zal de rechter smullen van 'te dunne argumentatie'. Dan sleept men de staat toch voor de rechter of gaan de boeren ineens bepalen wat wel en niet mag in Nederland?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het onteigenen van boeren op basis van een te dunne argumentatie.
Recht op bezit hebben we het dan over
Die fictieve BBB zetels gaan weer hard dalen komende dagen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ze gaan daar echt niet over liegen, veel te grot afbreukrisco.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:33 schreef RipCity het volgende:
Geloof er 0.0 van dat dat gezin trouwens thuis zou zijn. Hoogstens de parkiet. Die zitten echt wel weekje ergens anders hoor. Politie is niet achterlijk en laten die daar nu op hoogtepunt van emoties bij boeren echt niet zomaar zitten. Is puur voor het sentiment richting het volk die tweet.
Het is ook niet zo dat ze maar een bedrag voorstellen h. Je moet je hele financile hebben en houden overhandigen, daar gaat dan een formule overheen en dan krijg je een voorstel. En onder de streep was het dus netto 107.000 winst voor een boer die al 15 jaar dat bedrijf met 110quote:
Da's een totale dorpsidioot, walgelijk dat dat soort figuren genoeg dom kutvolk aanspreken om er ook nog de politiek mee in te komen...quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ever-stikstof-boeren
De enige eervolle politicus in die hele zaal.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:32 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Omtzigt is te autistisch om een partij te leiden.
Die lachen zich een breuk over onze achterlijke zelf gecreerde stikstofproblematiek. Heeft in de T. gestaan dus is het waar!!!!!quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben ze in het buitenland ook nog aandacht voor al deze acties eigenlijk?
Mja, anderzijds is het knap van Van der Wal dat ze nu eens rechtlijnig is en voorlopig niet wil buigen. Dat hebben we weinig meegemaakt afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
![]()
Lol.quote:
Diegene die Sywert tipte aan Hugo?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De enige eervolle politicus in die hele zaal.
quote:
Alle bedrijven die in Harderwijk zijn uitgekocht om ruimte te maken voor het Waterfront, deden dat met een grote glimlach. Hebben ook stuk voor stuk een groter en mooier pand neer kunnen zetten van het geld dat zij ontvingen (al is verplaatsing in het geval van de boeren niet aan de orde).quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb meerdere vrienden die allemaal met zulke regelingen bezig zijn geweest. Nu is woningbouw waarschijnlijk anders dan de stikstof regeling maar ik zou zeggen een ton winst om je ouderlijk huis te verlaten, je bedrijf stop te zetten en je contracten af te kopen, dan nog een huis te kopen & aan te kleden valt bij mij niet echt onder riant.
Anekdotisch bewijs misschien, maar blijkbaar zitten er grote verschillen tussen regio’s hierover.
Vreselijk programma was dat inderdaad.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:35 schreef TLC het volgende:
Hoe meer die boertjes te keer gaan hoe minder ze mijn sympathie hebben en ik voor de andere partij ben, sowieso heb ik n teringhekel aan Boer zoekt Vrouw.
Lijkt me handig om die rechtszaken te gaan voeren ja. Verwacht alleen dat ze dan een expert aanwijzen die de juiste mening vertolkt en de rechter dan akkoord geeft aan de staat dat zijn beleid in orde is.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is hier helemaal niet gaande en wat zal de rechter smullen van 'te dunne argumentatie'. Dan sleept men de staat toch voor de rechter of gaan de boeren ineens bepalen wat wel en niet mag in Nederland?
Hooi met keutels.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is een oogstmachine, dat lijkt me eerder hooi oid.
Blijkbaar niet gedaan dan?quote:
Jamaar D66rechtersquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me handig om die rechtszaken te gaan voeren ja. Verwacht alleen dat ze dan een expert aanwijzen die de juiste mening vertolkt en de rechter dan akkoord geeft aan de staat dat zijn beleid in orde is.
Dat zal best en ook al keur ik die terreur af, het gaat bij die boeren niet om geld, hun leven wordt afgepakt, daar gaat men veel te makkelijk aan voorbij.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alle bedrijven die in Harderwijk zijn uitgekocht om ruimte te maken voor het Waterfront, deden dat met een grote glimlach. Hebben ook stuk voor stuk een groter en mooier pand neer kunnen zetten van het geld dat zij ontvingen (al is verplaatsing in het geval van de boeren niet aan de orde).
Google voor de grap maar eens op Van den Berg en vishandel en zie wat voor kasteel die heeft neergezet met het geld van de uitkoopregeling.
Laten we een petitie houden dat ze dat programma tezamen met Yvon Jaspers ook preventief ruimen. Zijn de protesten ook gelijk la minuut verleden tijd.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vreselijk programma was dat inderdaad.
Nee daar gaat men niet aan voorbij. Dat soort argumenten zijn aan de orde als je met een koe voor de deur van de Tweede Kamer staat, niet als de trekkers dwars door de barricades oprukken richting de woning van (het gezin van) de minister. Dan zijn we dat stadium gepasseerd.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat zal best en ook al keur ik die terreur af, het gaat bij die boeren niet om geld, hun leven wordt afgepakt, daar gaat men veel te makkelijk aan voorbij.
Ook alsof een minister zulk beleid gewoon even op eigen houtje beslist omdat ze er zin in heeft ofzoquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ever-stikstof-boeren
Gemengde gevoelens hier bij, Paternotte ook al. Op zich ben ik het 100% met ze eens, maar is dit geen olie op het vuur zo? Kun je niet beter even je mond houden op social media?quote:
Denk je nou oprecht dat zij de eersten zijn die vanwege omstandigheden die buiten hun controle liggen hun leven opnieuw hebben moeten herinrichten? Dat is al honderdduizenden anderen overkomen in Nederland en geen van hen heeft ooit op zo'n riante stopregeling kunnen rekenen als de boeren nu.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat zal best en ook al keur ik die terreur af, het gaat bij die boeren niet om geld, hun leven wordt afgepakt, daar gaat men veel te makkelijk aan voorbij.
Jesse kan nu door zijn open deur en met een hoop deugpunten op zak gerust met zijn eikeltjespyjama zijn master bedroom betreden.quote:
Mja nogmaals, hier werden toch echt niet van zulke riante regelingen aangeboden aan de boeren. Ik geloof gelijk dat middelgrote bedrijven wss op een andere manier worden benaderd. Alhoewel, de gemeente hier is ook al jaren bezig 2 bedrijven uit te kopen om woningbouw te realiseren en deze hebben die glimlach nog niet. Dus misschien is mijn gemeente wel gewoon een vrek.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alle bedrijven die in Harderwijk zijn uitgekocht om ruimte te maken voor het Waterfront, deden dat met een grote glimlach. Hebben ook stuk voor stuk een groter en mooier pand neer kunnen zetten van het geld dat zij ontvingen (al is verplaatsing in het geval van de boeren niet aan de orde).
Google voor de grap maar eens op Van den Berg en vishandel en zie wat voor kasteel die heeft neergezet met het geld van de uitkoopregeling.
Daar gaat de overheid al 40 jaar aan voorbij omdat ze geen flikker uitvoeren op dit gebied.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n gezeik in de ruimte 'hun leven wordt afgepakt', dan bedenken ze maar een andere manier om aan inkomsten te komen of ze gaan in het buitenland verder met hun bedrijf.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Sowieso toetst een rechter aan bepaalde grondslagen...quote:
Tsja, net zoals toen de mijnen in Limburg klaar waren. Al werden mijnwerkers een stuk minder riant gecompenseerd (lees: niet).quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk naif te denken dat ze financieel ruim gecompenseerd zullen worden.... waar haal je dat idee vandaan?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:12 schreef Momo het volgende:
[..]
De overheid maakt natuurlijk wel een potje van dit beleid, het is al 20 jaar aan het allerlei regeltjes en gepolder. Snap dat ze daar gek van worden. Financieel worden ze natuurlijk wel ruim gecompenseerd straks. Veel ondernemers in covidtijd of kindertoeslag ouders hebben dat weer niet gehad. Dat hier stappen moeten worden gezet is wel onvermijdelijk. Als boer zou ik ook boos zijn, maar dat geeft je geen recht om geweld te gebruiken.
In De Bilt staat het leger reeds klaar bij het RIVM voor morgenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef Gehrman het volgende:
Politie is weer lekker laf aan het 'de-escaleren'. Gewoon de ME inzetten tegen die trekkertokkies.
Die zouden vroeger ook de schurk uit een toneelstuk staan opwachten aan het einde.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook alsof een minister zulk beleid gewoon even op eigen houtje beslist omdat ze er zin in heeft ofzo
Wat een enorm dom volk is het ook.
Als Willem Engel opgepakt wordt mag dat bij deze mafkees ook wel een keertje.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog ff volhouden. Als die 25 mld vrijkomt krijgen ze vast meer.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zuid-Holland, middelgrote melkveehouders hier die men poogt uit te kopen ten faveure van eerst woningbouw en wijzigen bestemmingsplan en nu stikstof.
Dit is al zo’n 20 jaar aan de gang.
Tot op zekere hoogte heeft Klaver natuurlijk belang bij die olie. Paternotte idem.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gemengde gevoelens hier bij, Paternotte ook al. Op zich ben ik het 100% met ze eens, maar is dit geen olie op het vuur zo? Kun je niet beter even je mond houden op social media?
"Hun leven wordt afgepakt", deze take komt de hele tijd voorbij overal maar het is zwaar overdreven en voorbarig.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Overdrijven is een kunst. Boer is een beroep. Als je je eigenwaarde uit je beroep haalt dan doe je iets goed mis. Er is werk zat, hun leven wordt helemaal niet afgepakt. Laat ze maar eenn cursus omgaan met verandering gaan doen als ze het zo moeilijk hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gezien de maatschappelijke onrust en het bedrag dat het kabinet heeft vrijgespeeld voor dit dossier, zullen boeren echt niet voor een schijntje worden uitgekocht.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja nogmaals, hier werden toch echt niet van zulke riante regelingen aangeboden aan de boeren. Ik geloof gelijk dat middelgrote bedrijven wss op een andere manier worden benaderd. Alhoewel, de gemeente hier is ook al jaren bezig 2 bedrijven uit te kopen om woningbouw te realiseren en deze hebben die glimlach nog niet. Dus misschien is mijn gemeente wel gewoon een vrek.
Uh dat is een jaren oud bericht uit de OP.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:44 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
In De Bilt staat het leger reeds klaar bij het RIVM voor morgen
Dat grietje heeft niks in de melk te brokken zou je zeggen inderdaad.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook alsof een minister zulk beleid gewoon even op eigen houtje beslist omdat ze er zin in heeft ofzo
Deze comment doet het vast goed op verjaardagen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:44 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Daar gaat de overheid al 40 jaar aan voorbij omdat ze geen flikker uitvoeren op dit gebied.
Lekker zwemmen in het geld (nou ja, niet de eigenaar van destijds die een tijd terug helaas ineens dood neerviel), maar ondertussen een teringonoverzichtelijke tent runnen met 28 rijen. Wat een ellende is het bij die toko binnen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoelang ze er al staan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uh dat is een jaren oud bericht uit de OP.
Maar dan ben je net zo slecht als die boeren, laten we van dat scenario maar niet uit gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte heeft Klaver natuurlijk belang bij die olie. Paternotte idem.
Boer zijn is natuurlijk wel meer dan een beroep dan de gemiddelde baan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Overdrijven is een kunst. Boer is een beroep. Als je je eigenwaarde uit je beroep haalt dan doe je iets goed mis. Er is werk zat, hun leven wordt helemaal niet afgepakt. Laat ze maar eenn cursus omgaan met verandering gaan doen als ze het zo meilijk hebben.
Nou ja, ze is de minister van Stikstof. Ik snap dat ze bij haar uitkomenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit scenario gaat alleen op als ze in de gierput zijn gevallen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
"Hun leven wordt afgepakt", deze take komt de hele tijd voorbij overal maar het is zwaar overdreven en voorbarig.
Ja die mag wel eens geupdate wordenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uh dat is een jaren oud bericht uit de OP.
Het zijn politici.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan ben je net zo slecht als die boeren, laten we van dat scenario maar niet uit gaan.
En dan nemen ze hun land gewoon mee?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:44 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n gezeik in de ruimte 'hun leven wordt afgepakt', dan bedenken ze maar een andere manier om aan inkomsten te komen of ze gaan in het buitenland verder met hun bedrijf.
Zeker. Elke keer ooit dat er een lastig vraagstuk ligt nieuwe verkiezingen aubquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Deze kwestie is te belangrijk voor dit kutkabinet dat van list en bedrog aan elkaar hangt.
Tijd voor nieuwe verkiezingen.
Het is allemaal een complot!quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:33 schreef RipCity het volgende:
Hoezo, is onze Overheid niet de barmhartigheid zelve gebleken ?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk naif te denken dat ze financieel ruim gecompenseerd zullen worden.... waar haal je dat idee vandaan?
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zie hier de kern van de fout die Den Haag maakt.
Klaver zie ik daar echt wel voor aan. Kut krakergilde dat GL.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan ben je net zo slecht als die boeren, laten we van dat scenario maar niet uit gaan.
Mooi toch, kunnen we lekker nog vaker verbaasd zijn dat met een nieuw kabinet problemen niet ineens in een wolkje rook verdwijnen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker. Elke keer ooit dat er een lastig vraagstuk ligt nieuwe verkiezingen aub
#parkietlivesmatterquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:33 schreef RipCity het volgende:
Kende de eigenaar goed en zijn zoon nog beter, maar ik kom er ook niet meer. Want visje halen is daar idd bittere ellende geworden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker zwemmen in het geld (nou ja, niet de eigenaar van destijds die een tijd terug helaas ineens dood neerviel), maar ondertussen een teringonoverzichtelijke tent runnen met 28 rijen. Wat een ellende is het bij die toko binnen.
Maak je geen zorgen, Dirk Kuyt zal Den Haag redden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zie hier de kern van de fout die Den Haag maakt.
Ik verwacht dat de komende dagen de reactie van de politie zal veranderen naar volle inzet van materieel en manschappen om de actiebereidheid te brekenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef Gehrman het volgende:
Politie is weer lekker laf aan het 'de-escaleren'. Gewoon de ME inzetten tegen die trekkertokkies.
Helemaal nietquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:47 schreef Zipportal het volgende:
User @:StephanL gaat de OP een update geven.
U las het hier.
Ik help het je hopen maar er is tot nu toe simpelweg nog geen signaal geweest dat dat het geval zou zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gezien de maatschappelijke onrust en het bedrag dat het kabinet heeft vrijgespeeld voor dit dossier, zullen boeren echt niet voor een schijntje worden uitgekocht.
Ze gooien een bom zonder meteen het flankerende beleid tenminste te schetsen. Zo krijg je niet alleen boosheid (dat had je sowieso wel gekregen) maar ook een hele hoop onzekerheid. Dat versterkt mekaar gigantisch.quote:
Van koeienmelker naar huisjesmelkerquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik help het je hopen maar er is tot nu toe simpelweg nog geen signaal geweest dat dat het geval zou zijn.
Enige manier om dat te garanderen is om elke boer in een maatschap te douwen met de projectontwikkelaar die huizen gaat bouwen op de boer zijn grond en hem 50:50 eigenaar te maken. Dan ben ik er wel gerust op
Als je in de bende en door de passief-agressieve anderen heen eindelijk wat te eten hebt is het resultaat dan ook weer wel de moeite waardquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kende de eigenaar goed en zijn zoon nog beter, maar ik kom er ook niet meer. Want visje halen is daar idd bittere ellende geworden.
Zaak draait wel als een fucking tierelier.
Dit gifje, is echt? Of komt uit een serie/soap/sketch of zo?quote:
Ah, en dus moeten ze tot in de eeuwigheid maar kunnen blijven doen wat ze willen als absoluut recht.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, dat zijn chirurgen, mensen die andersman leven in hun handen hebben,quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Boer zijn is natuurlijk wel meer dan een beroep dan de gemiddelde baan.
Sorry. En dit dan over een mogelijk spoeddebat over het buitensporige en schandalige boerengeweld?quote:
Ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit gifje, is echt? Of komt uit een serie/soap/sketch of zo?
Ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit gifje, is echt? Of komt uit een serie/soap/sketch of zo?
Boeren moeten toch elke dag om 4 uur opstaan? Als ze het elke dag zo laat maken, zijn ze zo uitgeput joh.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef Jojoke het volgende:
Dat wordt nog een hete zomer. Ik gok dat de boeren een lange adem hebben.
Ik zou dit type gedachtegoed en zijn oorsprong dus weleens geduid zien worden door een psycholoog.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef TLC het volgende:
[..]
Nee, dat zijn chirurgen, mensen die andersman leven in hun handen hebben,
Boer zijn is gewoon een beroep, meer niet.
Dat is nog steeds geen excuus om bij haar voor de deur te gaan staan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, ze is de minister van Stikstof. Ik snap dat ze bij haar uitkomen
Echt he?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ah, en dus moeten ze tot in de eeuwigheid maar kunnen blijven doen wat ze willen als absoluut recht.
Waarom geldt dat dan alleen voor de boeren?
https://nos.nl/artikel/24(...)eem-kleiner-te-makenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk naif te denken dat ze financieel ruim gecompenseerd zullen worden.... waar haal je dat idee vandaan?
Ik wist niet dat er al boeren uitgekocht werden voor het plan van Staghouwer/Van der Wal.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja nogmaals, hier werden toch echt niet van zulke riante regelingen aangeboden aan de boeren.
Gaat het te ver of komt het te dichtbij?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen excuus om bij haar voor de deur te gaan staan.
Dit gaat echt veel te ver.
De boeren willen perspectiefquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze gooien een bom zonder meteen het flankerende beleid tenminste te schetsen. Zo krijg je niet alleen boosheid (dat had je sowieso wel gekregen) maar ook een hele hoop onzekerheid. Dat versterkt mekaar gigantisch.
Tja. Wat gaat dit dan weer toevoegen. Iedereen doet zn plasje, sommigen gooien nog wat olie op het vuur en aan het einde van de dag is er niets veranderd...quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Sorry. En dit dan over een mogelijk spoeddebat over het buitensporige en schandalige boerengeweld?
[ twitter ]
https://twitter.com/Peter(...)UtEgWqNtCzJ7ubYaHmbw
Haha hij moet maar terug komenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Sorry. En dit dan over een mogelijk spoeddebat over het buitensporige en schandalige boerengeweld?
[ twitter ]
quote:
Ja wat is het nu?quote:
Ik snap dat dat zo lijkt, maar boer zijn is toch een heel ander beroep dan wat de gemiddelde Nederlander doet. Je hebt het over het algemeen over mensen die al van jongs af aan meehielpen in het bedrijf van hun vader en niks anders kennen dan het boerenleven. En daarvan zeg je nu eigenlijk dat ze maar in een 1 keer moeten stoppen met dat leven omdat er zoiets ongrijpbaars als een stikstofbeleid is.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Overdrijven is een kunst. Boer is een beroep. Als je je eigenwaarde uit je beroep haalt dan doe je iets goed mis. Er is werk zat, hun leven wordt helemaal niet afgepakt. Laat ze maar eenn cursus omgaan met verandering gaan doen als ze het zo moeilijk hebben.
Dat idd, geef ze maar de mogelijkheid projectontwikkelaar op hun eigen terrein te zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik help het je hopen maar er is tot nu toe simpelweg nog geen signaal geweest dat dat het geval zou zijn.
Enige manier om dat te garanderen is om elke boer in een maatschap te douwen met de projectontwikkelaar die huizen gaat bouwen op de boer zijn grond en hem 50:50 eigenaar te maken. Dan ben ik er wel gerust op
Stoomlocomotieven op de snelweg.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja. Wat gaat dit dan weer toevoegen. Iedereen doet zn plasje, sommigen gooien nog wat olie op het vuur en aan het einde van de dag is er niets veranderd...
Dit moet gewoon aangepakt worden, pantservoertuigen & ME hebben we nodig.
Het is ook laf, bij Rutte voor de deur durven ze niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom de fuck moet Rutte daar dan weer voor terugkomen van de NAVO topquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wij willen veiligheid. De afgelopen dagen laten de boeren zien vooral terroristische trekjes te hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De boeren willen perspectief
[ twitter ]
De overheid en financile regelingen, zijn alle toeslagouders al gecompenseerd?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:52 schreef Momo het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eem-kleiner-te-maken
Omdat boertjes niet snappen dat NAVO-zaken nu even belangrijker zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom de fuck moet Rutte daar dan weer voor terugkomen van de NAVO top, voer dat debat nou toch gewoon met de minister die daarvoor verantwoordelijk is..
Stel je aan zegquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wij willen veiligheid. De afgelopen dagen laten de boeren zien vooral terroristische trekjes te hebben.
Tuurlijk. Maar iemand zei “ze maakt niet in haar eentje het beleid ofzo”, maar dat is dus wel min of meer haar taak, beleid voor stikstofreductie ontwikkelenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zullen vast arrestaties volgen. En als einzelganger heb je wat minder kans dat je de dans ontspringtquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Echt he?
Het optreden van de politie geeft aan mij een signaal af dat ik ook gewoon zou mogen doen wat ik wil.
Ja maar die overuren....quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja. Wat gaat dit dan weer toevoegen. Iedereen doet zn plasje, sommigen gooien nog wat olie op het vuur en aan het einde van de dag is er niets veranderd...
Dit moet gewoon aangepakt worden, pantservoertuigen & ME hebben we nodig.
Oh op die manier, ja eens. Aan dequote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze gooien een bom zonder meteen het flankerende beleid tenminste te schetsen. Zo krijg je niet alleen boosheid (dat had je sowieso wel gekregen) maar ook een hele hoop onzekerheid. Dat versterkt mekaar gigantisch.
Dit is meer dan een "lastig vraagstuk". Het gaat om het eigendomsrecht, een fundament van de moderne beschaving. We leven hier niet in de sovjetunie.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker. Elke keer ooit dat er een lastig vraagstuk ligt nieuwe verkiezingen aub
Wat valt er te debatteren dan? Gewoon oppakken en via het snelrecht paar maanden wegstoppen. Daar is geen debat voor nodig.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik ook niet, tenzij geweld wordt aangedaan aan minister. Ministers kunnen dit prima zelf lijkt mij.quote:
Doe de minister van defensie er ook maar bij om wat tanks te regelenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom de fuck moet Rutte daar dan weer voor terugkomen van de NAVO top, voer dat debat nou toch gewoon met de minister die daarvoor verantwoordelijk is..
Nee joh, we all believe in Schwaab, heb zelf een poster van hem boven mijn bed hangen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dit is meer dan een "lastig vraagstuk". Het gaat om het eigendomsrecht, een fundament van de moderne beschaving. We leven hier niet in de sovjetunie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |