quote:Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat
Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.
De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.
In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.
[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]
Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.
Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden
In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.
Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.
Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.
Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.
Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.
Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.
De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.
In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.
Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
Daar zie je dus ook aan dat het plan altijd al is geweest om geweld te gebruiken, zo'n joekel van een hamer heb je immers niet toevallig bij je.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 22:41 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Met filmpje. Primitief volk.![]()
[ twitter ]
Innoveren, aanpassen, omgaan met verandering moeten we allemaal wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah. Ik ben het zeker niet eens met dit geweld, maar het fabeltje dat boeren niet zouden innoveren of geen offers brengen is nogal makkelijk. Boeren zijn de afgelopen 30 jaar door de overheid gedwongen milieuvriendelijker te produceren (vooral door schaalvergroting en mega investeringen te doen) en worden nu keihard door diezelfde overheid aan de kant geschoven. Tel daarbij op dat “stroe city” plaatjes uitlekken en je kan je wel bedenken dat boeren niet echt meer geloven in het argument dat zij weg moeten vanwege stikstof; de overheid is in deze een onbetrouwbare partner gebleken.
Niet alleen de overheid. Maar zoals eerder gezegd, de overheid bied nu zoveel onduidelijkheid dat iedereen zijn eigen draai eraan geeft en de boeren elkaar dus opjutten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 22:58 schreef PzKpfw het volgende: [..] Dat mensen zo wanhopig zijn en daardoor tot dit soort daden in staat zijn is enkel en alleen de overheid aan te rekenen.
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt geïnvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:01 schreef Momo het volgende: [..] Ohja dan is natuurlijk alles geoorloofd als de overheid iets doet waar je het niet mee eens bent.
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Innoveren, aanpassen, omgaan met verandering moeten we allemaal wel.
Die boeren zijn gewoon een stel verwende nesten.
Je hebt het over mensen met een eigen bedrijf waarvan een hoop tot hun nek in de schulden zitten (op bevel van dezelfde overheid) en nu te horen krijgen dat ze maar gewoon moeten stoppen met het leven wat ze al tientallen jaren leven. Niemand kan ze verder vertellen hoe of wat, of ze schulden overhouden of dat ze überhaupt kunnen blijven wonen op de boerderij waar de meesten al jaren hun familiebedrijf op hebben draaien.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Innoveren, aanpassen, omgaan met verandering moeten we allemaal wel.
Die boeren zijn gewoon een stel verwende nesten.
En dan ligt het probleem overduidelijk bij de stikstofmodellen, niet bij de charlatans en valse profeten die hen in deze ellendige situatie gebracht hebben ondanks dat al decennia duidelijk was dat het termijn onhoudbaar wasquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt geïnvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen.
Ah klopt, die zijn heilig volgens jou he? Was ffe vergeten dat ik het tegen Scorpie had.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:09 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt het over mensen met een eigen bedrijf
Ik stel voor dat we die boerderijen als eerste sluiten 😜quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik neem aan dat hier mensen gearresteerd gaan worden
Om vervolgens erachter te komen dat men de plaatjes met woningbouw op jouw goedkoop verkregen landbouwgrond al op internet heeft staan terwijl jij de schuldsanering in mag.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt geïnvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen met alle gevolgen van dien.
Gepolariseerd, zeker, maar dat er individuen zijn die zo denken interesseert me eigenlijk geen drol.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen met een eigen bedrijf waarvan een hoop tot hun nek in de schulden zitten (op bevel van dezelfde overheid) en nu te horen krijgen dat ze maar gewoon moeten stoppen met het leven wat ze al tientallen jaren leven. Niemand kan ze verder vertellen hoe of wat, of ze schulden overhouden of dat ze überhaupt kunnen blijven wonen op de boerderij waar de meesten al jaren hun familiebedrijf op hebben draaien.
Maar nee, ze zijn “allemaal verwende nesten”.
Nogal polariserend niet ?
Ja, want de stikstofproblematiek rond natuurgebieden is volkomen nieuw. Je kon echt niet op de klompen aanvoelen dat er mogelijk wel eens ingekrompen zou moeten worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt geïnvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen met alle gevolgen van dien.
Er is geen plan, ga gewoon de discussie aan, maar ga niet lopen rellen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen met een eigen bedrijf waarvan een hoop tot hun nek in de schulden zitten (op bevel van dezelfde overheid) en nu te horen krijgen dat ze maar gewoon moeten stoppen met het leven wat ze al tientallen jaren leven. Niemand kan ze verder vertellen hoe of wat, of ze schulden overhouden of dat ze überhaupt kunnen blijven wonen op de boerderij waar de meesten al jaren hun familiebedrijf op hebben draaien.
Maar nee, ze zijn “allemaal verwende nesten”.
Nogal polariserend niet ?
De overheid maakt natuurlijk wel een potje van dit beleid, het is al 20 jaar aan het allerlei regeltjes en gepolder. Snap dat ze daar gek van worden. Financieel worden ze natuurlijk wel ruim gecompenseerd straks. Veel ondernemers in covidtijd of kindertoeslag ouders hebben dat weer niet gehad. Dat hier stappen moeten worden gezet is wel onvermijdelijk. Als boer zou ik ook boos zijn, maar dat geeft je geen recht om geweld te gebruiken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens horen praten als je voor tonnen, zo niet miljoenen, hebt geïnvesteerd om een toekomstigbestendig bedrijf te hebben. Daar waar je netjes vergunningstrajecten voor hebt doorlopen en dan nu te horen krijgt dat je eigenlijk gewoon maar op moet hoepelen.
Heilig? Nee. Verklaarbaar dat mensen met tonnen schuld door de overheid veroorzaakt zich emotioneel opstellen? Ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ah klopt, die zijn heilig volgens jou he? Was ffe vergeten dat ik het tegen Scorpie had.
Niet omver maar wel opzij geduwdquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef KoosVogels het volgende:
Schijnt dat de boeren probeerden om in Hierden politieauto's omver te duwen. Ook zouden ze vuurwerk op het erf van de minister hebben geflikkerd.
Gaat natuurlijk nergens meer over dit.
Ten eerste is het zo ver nog niet, ten tweede kan het gebeuren dat je moet stoppen met je bedrijf. Dat is ondernemersrisico en erg vervelend. Maar dat geeft je niet het recht om je als een terrorist te gedragen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hoe kan je het gesprek aan gaan met iemand die alle boeren verwende nesten vind dan? Denk niet dat diegene open staat voor een constructief gesprekquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er is geen plan, ga gewoon de discussie aan, maar ga niet lopen rellen.
Dreigen met aanhoudingenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 22:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Een agent met een opgeheven vinger ook goed?![]()
[ twitter ]
Die modellen moeten eerst goed zijn, en vervolgens moet de doelstelling ook doordacht zijn en overwogen, voordat je met extreem beleid komt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dan ligt het probleem overduidelijk bij de stikstofmodellen, niet bij de charlatans en valse profeten die hen in deze ellendige situatie gebracht hebben ondanks dat al decennia duidelijk was dat het termijn onhoudbaar was.
Dan had de overheid al in een veel eerder stadium moeten ingrijpen. Door bijvoorbeeld geen nieuwe vergunningen meer te verlenen voor bedrijven rondom kwetsbare gebieden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dan ligt het probleem overduidelijk bij de stikstofmodellen, niet bij de charlatans en valse profeten die hen in deze ellendige situatie gebracht hebben ondanks dat al decennia duidelijk was dat het termijn onhoudbaar was.
Ow en dat is geen polariseren?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Om vervolgens erachter te komen dat men de plaatjes met woningbouw op jouw goedkoop verkregen landbouwgrond al op internet heeft staan terwijl jij de schuldsanering in mag.
Schuldsanering?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Om vervolgens erachter te komen dat men de plaatjes met woningbouw op jouw goedkoop verkregen landbouwgrond al op internet heeft staan terwijl jij de schuldsanering in mag.
Consewuenties?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Harvest89 het volgende:
Keihard aanpakken dat tuig.
Als er geen consewuenties zijn ga ik binnenkort ook gewoon burgers terroriseren als ik mijn zin niet van de overheid krijg.
Niet alleen de schuld van de overheid maar zeker ook van de enorme boerenlobby. Men wilde nooit maatregelen. Alleen maar meer meer meer.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:12 schreef Momo het volgende:
[..]
De overheid maakt natuurlijk wel een potje van dit beleid, het is al 20 jaar aan het allerlei regeltjes en gepolder. Snap dat ze daar gek van worden. Financieel worden ze natuurlijk wel ruim gecompenseerd straks. Veel ondernemers in covidtijd of kindertoeslag ouders hebben dat weer niet gehad. Dat hier stappen moeten worden gezet is wel onvermijdelijk. Als boer zou ik ook boos zijn, maar dat geeft je geen recht om geweld te gebruiken.
Had wel zin om even de fiets te pakken maar het is al laat.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
In Hierden gaat het weer los
@:KoosVogels
Nee, want wat ik hier zeg is gewoon echt gebeurd: https://nos.nl/artikel/24(...)stroe-is-misverstandquote:
Ja dat vind iemand hier in de comments, ik heb het over Den Haag. Op deze manier gaat het gewoon niet werken en verlies je sympathie van het volk en die gaan dan weer op iets stemmen waar de boeren niets mee hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe kan je het gesprek aan gaan met iemand die alle boeren verwende nesten vind dan? Denk niet dat diegene open staat voor een constructief gesprek
Ik had de indruk dat dit gewoon de plaatselijke wijkagent was, waarschijnlijk op de fiets ook nogquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dreigen met aanhoudingenDoorpakken! De lange lat erover en in arrestantenbusjes gooien dit tuig
KOMOP! PAK DIE FIETS, FOK! LIVEFEEDquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Had wel zin om even de fiets te pakken maar het is al laat.
Kunnen ze niet eerder beginnen?
Ik gok hierquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waar woont zij eigenlijk? mooi buurtje
Ja die boeren gaan echt wel ruim gecompenseerd worden, geld is niet hun eerste zorg op dit moment.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Schuldsanering?
Kan je verzekeren dat boeren die worden uitgekocht een riant bedrag krijgen uitgekeerd, waarbij ook rekening wordt gehouden met eventuele openstaande schulden.
Help de politie dan. Internetheld:quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dreigen met aanhoudingenDoorpakken! De lange lat erover en in arrestantenbusjes gooien dit tuig
Die zijn allemaal stinkend rijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Schuldsanering?
Kan je verzekeren dat boeren die worden uitgekocht een riant bedrag krijgen uitgekeerd, waarbij ook rekening wordt gehouden met eventuele openstaande schulden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |