quote:Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat
Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.
De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.
In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.
[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]
Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.
Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden
In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.
Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.
Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.
Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.
Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.
Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.
De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.
In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.
Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
Ik ken niemand die het erg vindt dat er een paar brandnetels groeien in plaats van mos, die hele stikstof norm dan ook maar afschaffen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja. Ik ken NIEMAND in mijn omgeving die de aard van de acties oké vindt.
Hoe niet dan?quote:
Niet als een stel boze boeren.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
(...) mensen zoals daadwerkelijke Nazi's, white supremacists, de KKK etc.
Ik ken er één, de rest houdt zich er niet echt mee bezig en ik zou graag zien dat de stikstofbeperkingen de bouw niet beperken. Maar goed, we hebben nu eenmaal beloofd aan de EU om goed voor onze natuurgebieden te zorgen. Het lijkt me lelijk om zo'n afspraak de prullenbak in te gooien.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:10 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik ken niemand die het erg vindt dat er een paar brandnetels groeien in plaats van mos, die hele stikstof norm dan ook maar afschaffen.
Nee joh, die zien Caroline van der Plas dagelijks.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:13 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dit is denk ik de eerste keer dat een aantal kamerleden een koe in het echt zien.
Caroline van der Plas draait toch al een jaartje mee.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:13 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dit is denk ik de eerste keer dat een aantal kamerleden een koe in het echt zien.
goeie garpquote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee joh, die zien Caroline van der Plas dagelijks.
Is het ook. Neem dan een kunststof koe mee en ga niet een levend dier inzetten voor je "nobele doelen".quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:13 schreef XSbig het volgende:
Ik vind je wel vrij debiel als je met een koe voor een gebouw gaat staan.
Het zegt wat over hoe die boeren daar met hun beesten omgaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:13 schreef XSbig het volgende:
Ook boeren die voor het eerst in hun leven hun dorp uitkomen en eens een echte stad zien.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:13 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ze komt iig niet over als een totaal populistische opruiende demagoog, zoals sommigen van haar collega's in de 2e kamer.quote:
Ach stel je niet aan. Die zijn heus wel wat gewend hoor, naar markten, transport. Boeren geven echt wel om hun dieren en ze zullen de minst gestresste beestje hebben meegenomen. En als die toch nog spanning heeft, geven ze hem wat tranquigel of zo.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is het ook. Neem dan een kunststof koe mee en ga niet een levend dier inzetten voor je "nobele doelen".
Dat beest geeft nog 2 weken zure melk van de stress.
Ik woon op een dorpje op het Friese platteland, bezocht voor m'n werk veel boeren, heb vroeger bij diverse boeren vakantiebaantjes gehad en heb vrienden en kennissen die boer zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ach stel je niet aan. Die zijn heus wel wat gewend hoor, naar markten, transport. Boeren geven echt wel om hun dieren en ze zullen de minst gestresste beestje hebben meegenomen. En als die toch nog spanning heeft, geven ze hem wat tranquigel of zo.
Vreselijk, stadsmensen die van die meningen over dieren spuien zonder er ook maar enig verstand van te hebben.
Maar het is zeker niet zo dramatisch om daar nu een heel item van te gaan maken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik woon op een dorpje op het Friese platteland, bezocht voor m'n werk veel boeren, heb vroeger bij diverse boeren vakantiebaantjes gehad.
Dus weet niet hoe je er op komt dat ik een "stadsmens" ben.
Het is geheel onnodig om met levende dieren te gaan slepen om je punt te maken.
Heb je mijn moeder gekend?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kerrolain ziet er vast heel wat beter uit dan jou moeder.
wanhopige poging om dit topic over extreem rechts te laten gaan, terwijl (op een enkeling na) iedereen het er overeen is hier dat voor of tegen het stikstofbeleid zijn niets met extreemrechts te maken heeft.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe niet dan?
Of is de term 'extreem rechts' aan zoveel inflatie onderhevig geweest dat het nu niet meer is wat het vroeger was? Want extreem rechts was altijd zo'n beetje bedoeld als:
[..]
Niet als een stel boze boeren.
Leg eens uit dan. Wat extreem rechts met boeren te maken heeft?
Misschien kan je het samen met @:miss_sly doen, staat immers achter je post. Het ontgaat me even hoe die 2 gelinkt kunnen worden.
Haha, ja dat is dan weer minder. Ik ben echt heel goed in Nederlands en erger me aan spel/taalfouten. Maar op een of andere manier typ ik achter mijn toetsenbord vaak de meest vreemde dingen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jou moeder
Als je dan probeert iemand op zijn nummer te zetten.. tsja.
"spel-/taalfouten".quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja dat is dan weer minder. Ik ben echt heel goed in Nederlands en erger me aan spel/taalfouten. Maar op een of andere manier typ ik achter mijn toetsenbord vaak de meest vreemde dingen.
ja, dit is dus niet waar. en een bewering die nergens op slaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:13 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Wat hebben de boeren hier precies mee bereikt?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar ja, acceptabel protesteren is ook echt zinloos. Met een paar duizend man het Malieveld op. Geen hond die daar naar luistert of zich er voor interesseert. Dit zet tenminste zoden aan de dijk.
Een varken schiet in de stress, een schaap zou wel kunnen. Maar ik denk toch dat de koe meer indruk maakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:13 schreef XSbig het volgende:
Na 1 juli worden ze in beslag genomen zonder kenteken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:23 schreef Gehrman het volgende:
Hopelijk worden er vandaag nog wat van die teringtrekkers afgevoerd.
irritatie en ergernis.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat hebben de boeren hier precies mee bereikt?
Nog niet veel, behalve dan dat hun stem door iedereen gehoord wordt en niet als een onbelangrijk nieuwsitempje wordt weggeswiped. Hopelijk gaan ze nog langer door tot de voorgestelde wet ook daadwerkelijk niet doorgaat of wordt afgezwakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat hebben de boeren hier precies mee bereikt?
Lekker grazen wel daar.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien kunnen alle koeien ook een keer op het malieveld gaan protesteren.
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nog niet veel, behalve dan dat hun stem door iedereen gehoord wordt en niet als een onbelangrijk nieuwsitempje wordt weggeswiped. Hopelijk gaan ze nog langer door tot de voorgestelde wet ook daadwerkelijk niet doorgaat of wordt afgezwakt.
Nog een paar van zulke dagen en ze worden door iedereen uitgekotst.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nog niet veel, behalve dan dat hun stem door iedereen gehoord wordt en niet als een onbelangrijk nieuwsitempje wordt weggeswiped. Hopelijk gaan ze nog langer door tot de voorgestelde wet ook daadwerkelijk niet doorgaat of wordt afgezwakt.
Ach ja, populist Gideon.quote:
Er ligt een rechterlijke uitspraak plus eisen vanuit EU. Dan ben je wel enorm naief of een groot bord voor je kop als je denkt dat het nog geschrapt wordtquote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En na dit babbeltje uiteraard direct weer een microfoon van de T. onder zijn neus geschoven gekregen om nog wat onzin meer de ether in te gooien.quote:
Ze gaan andere sectoren ook niet blijven slopen en naaien. Het probleem moet opgelost worden bij de grootste vervuiler: De koe in een nauwe stal.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er ligt een rechterlijke uitspraak plus eisen vanuit EU. Dan ben je wel enorm naief of een groot bord voor je kop als je denkt dat het nog geschrapt wordt
Ze kunnen ook de wet veranderen zodat de uitspraak van de rechter nietig is. Dan kon met de gratis ID kaart ook binnen een paar dagen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er ligt een rechterlijke uitspraak plus eisen vanuit EU. Dan ben je wel enorm naief of een groot bord voor je kop als je denkt dat het nog geschrapt wordt
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En na dit babbeltje uiteraard direct weer een microfoon van de T. onder zijn neus geschoven gekregen om nog wat onzin meer de ether in te gooien.
Hoho niet alleen de koe de schuld geven er zijn ook nog miljoenen varkens en kippenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze gaan andere sectoren ook niet blijven slopen en naaien. Het probleem moet opgelost worden bij de grootste vervuiler: De koe in een nauwe stal.
Kan je natuurlijk ook omdraaien.quote:
In Brussel zien ze ons alweer aankomen hoor, die zullen dan ook weer denken "Ow god, met wat voor trucjes proberen die klaplopers nu weer onder hun verplichtingen uit te komen"quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de wet veranderen zodat de uitspraak van de rechter nietig is. Dan kon met de gratis ID kaart ook binnen een paar dagen.
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben benieuwd hoe die poll van Stand.nl het hier op FOK! zou doen als je het niet deelt in tientallen Whatsapp groepjes met boeren.
[poll=4200]
Maakt toch niet uit wat ze kosten?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 11:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo’n ding kost een ton, en dan heb je nog geen dure. Dat gaat wel heel ver. Maar rijbewijzen lijken me faire game, want zeer gevaarlijk rijgedrag.
otten.quote:
Moet hij weten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
otten.
Die heeft ook nog een paar appeltjes te schillen met fvd. Die doet er ook alles aan om daar nog wat messen in ruggen te stoppen.
En eveneens de mensen die protesten willen linken aan wappies en extreem rechts.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De beroepsverongelijkten zijn ook alweer aangehaakt
Natuurlijk wel, verbeurdverklaring is een straf. Dan moet je ook zorgen dat je een beetje gelijk straft.quote:
Zet m op joop.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben benieuwd hoe die poll van Stand.nl het hier op FOK! zou doen als je het niet deelt in tientallen Whatsapp groepjes met boeren.
[poll=4200]
Als je auto in beslag wordt genomen maakt het ook niet uit of het een Starlet of een A8 is.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, verbeurdverklaring is een straf. Dan moet je ook zorgen dat je een beetje gelijk straft.
10 jaar of 10 dagen gevangenisstraf is toch ook niet hetzelfde?
Tsja, eerst waren ze de Gele Hesjes maar dat ging als een nachtkaars uit. Gelukkig kwam toen Corona en konden deze mensen de Coronawappies zijn. Toen dat overging werden de meesten maar Pro-Poetin (want Baudet deed dat ook) maar dat bleef niet heel lang interessant dus nu zijn ze vooral Pro-Boeren.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De beroepsverongelijkten zijn ook alweer aangehaakt
Na 1 juli moet er verplicht een kenteken op zitten, geen kenteken is inbeslagname, doen ze bij je auto ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, verbeurdverklaring is een straf. Dan moet je ook zorgen dat je een beetje gelijk straft.
10 jaar of 10 dagen gevangenisstraf is toch ook niet hetzelfde?
Wel handig zo'n vete, om de feiten boven water te krijgenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
otten.
Die heeft ook nog een paar appeltjes te schillen met fvd. Die doet er ook alles aan om daar nog wat messen in ruggen te stoppen.
Beetje zoals Antifa aan de andere kant van het politieke spectrum.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, eerst waren ze de Gele Hesjes maar dat ging als een nachtkaars uit. Gelukkig kwam toen Corona en konden deze mensen de Coronawappies zijn. Toen dat overging werden de meesten maar Pro-Poetin (want Baudet deed dat ook) maar dat bleef niet heel lang interessant dus nu zijn ze vooral Pro-Boeren.
Het zijn gewoon onrendabele vliegen en elke demonstratie en protest is voor hen gewoon een grote stronthoop waar ze blindelings op afvliegen. Nog nooit iets bijgedragen aan Nederland maar wel elke keer vooraan om te kenkeren op de regering.
dit dus, wel sneu voor de echte boeren, want die zou ik dus nooit onder de typering scharen als de laatste alinea.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, eerst waren ze de Gele Hesjes maar dat ging als een nachtkaars uit. Gelukkig kwam toen Corona en konden deze mensen de Coronawappies zijn. Toen dat overging werden de meesten maar Pro-Poetin (want Baudet deed dat ook) maar dat bleef niet heel lang interessant dus nu zijn ze vooral Pro-Boeren.
Het zijn gewoon onrendabele vliegen en elke demonstratie en protest is voor hen gewoon een grote stronthoop waar ze blindelings op afvliegen. Nog nooit iets bijgedragen aan Nederland maar wel elke keer vooraan om te kenkeren op de regering.
Maar hullie...quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Beetje zoals Antifa aan de andere kant van het politieke spectrum.
Volgens mij zijn die vooral Antifa en niet elke keer iets anders.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zeker wel. Een hele dure auto zal niet snel verbeurd verklaard worden. Precies om deze reden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je auto in beslag wordt genomen maakt het ook niet uit of het een Starlet of een A8 is.
Dat is het risico als je de wet overtreedt, je hebt een keuze om het niet te doen.
quote:Artikel 33
1 Verbeurdverklaring kan worden uitgesproken bij veroordeling wegens enig strafbaar feit.
2 Artikel 24 is van overeenkomstige toepassing.
Artikel 24
Bij de vaststelling van de geldboete wordt rekening gehouden met de draagkracht van de verdachte in de mate waarin dat nodig is met het oog op een passende bestraffing van de verdachte zonder dat deze in zijn inkomen en vermogen onevenredig wordt getroffen.
Ik heb Antifa nog weinig zien protesteren dat de veestapel gehalveerd moet worden, dus vreemde take.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah ja, dat was het punt van die post. Bedankt Mexicano.
Ze sluiten zich net zo goed aan bij diverse demonstraties waar ze enige affiniteit mee hebben, dat zie je nu ook gebeuren.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die vooral Antifa en niet elke keer iets anders.
Betekent inbeslagname ook meteen verbeurd verklaard?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker wel. Een hele dure auto zal niet snel verbeurd verklaard worden. Precies om deze reden.
[..]
Dat was de 'take' (praat gewoon Nederlands) niet, maar oke.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb Antifa nog weinig zien protesteren dat de veestapel gehalveerd moet worden, dus vreemde take.
dit is een hele rare opmerking.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee dat bepaalt de rechter.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Betekent inbeslagname ook meteen verbeurd verklaard?
Nee, maar waarom ga je anders de boel in beslag nemen? Als bewijs? Dat lijkt me zwaar overtrokken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Betekent inbeslagname ook meteen verbeurd verklaard?
Moet hij weten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:41 schreef StephanL het volgende:
Geert
Bij de Telegraaf livestreamhttps://www.telegraaf.nl/(...)ich-bij-tweede-kamer
Ik denk dat het met de draagkracht van de gemiddelde boer wel goed zit.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker wel. Een hele dure auto zal niet snel verbeurd verklaard worden. Precies om deze reden.
[..]
Bij een (meerdere malen) betrapte alcoholist of drugsgebruiker bijvoorbeeld om te voorkomen dat je de weg weer op gaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, maar waarom ga je anders de boel in beslag nemen? Als bewijs? Dat lijkt me zwaar overtrokken.
Die veeboeren zijn gewoon hardwerkende ondernemers.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:38 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit dus, wel sneu voor de echte boeren, want die zou ik dus nooit onder de typering scharen als de laatste alinea.
Er staat ook nog zoiets als onevenredig getroffen…quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik denk dat het met de draagkracht van de gemiddelde boer wel goed zit.
Dit trekt vooral rechtse mensjes aan (stikstof, natuur, etc). Een BLM protest zal het linkse tuig aantrekken. Jeetje, dat is toch niet zo vreemd? Sterker nog, dat zie je gewoon.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:41 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit is een hele rare opmerking.
Alsof hetgeen waar de boeren nu voor/tegen protesteren een kant van het politieke spectrum heeft.
Dus mensen die protesteerde met Antifa zijn per definitie voor het huidige stikstofbeleid?
Wat Nielsch stelt, is dat er een aantal groeperingen zijn die altijd overal tegen zijn.
Antifa zou je hier wellicht ook onder kunnen scharen, maar hoe die dan aan de "andere kant van het politieke spectrum" staan, ontgaat mij even.
Je kunt m ook bijvoorbeeld een maand opslaan en dan weer terug geven.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, maar waarom ga je anders de boel in beslag nemen? Als bewijs? Dat lijkt me zwaar overtrokken.
Trekkers zijn vaak niet eens van de boer maar van de leasemaatschappij.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat ze op dat moment verder gaan met datgene waar ze mee moeten stoppen en waarvoor de trekker in beslag genomen is?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo'n file veroorzaakt aanzienlijk meer kosten dan de waarde van een trekker. Lijkt me best evenredig.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er staat ook nog zoiets als onevenredig getroffen…
Op grond van?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je kunt m ook bijvoorbeeld een maand opslaan en dan weer terug geven.
voor het geval je m'n edit gemist had.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:41 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit is een hele rare opmerking.
Alsof hetgeen waar de boeren nu voor/tegen protesteren een kant van het politieke spectrum heeft.
Dus mensen die protesteerde met Antifa zijn per definitie voor het huidige stikstofbeleid?
Wat Nielsch stelt, is dat er een aantal groeperingen zijn die altijd overal tegen zijn.
Antifa zou je hier wellicht ook onder kunnen scharen, maar hoe die dan aan de "andere kant van het politieke spectrum" staan, ontgaat mij even.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit trekt vooral rechtse mensjes aan (stikstof, natuur, etc). Een BLM protest zal het linkse tuig aantrekken. Jeetje, dat is toch niet zo vreemd? Sterker nog, dat zie je gewoon.
Dat weet ik nog zo net niet, ik geloof het niet zo zeer eigenlijk, er zijn wel een kleine groep boeren die enorm rijk is maar de meerderheid zal dat niet zijn. Het is alleen zo jammer dat de meerderheid niet door heeft dat ze vooral bezig zijn om de rijken rijk te houden en miljardairsfamilies in de Quote top 100 te houden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat geldt voor de hele samenleving.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet ik nog zo net niet, ik geloof het niet zo zeer eigenlijk, er zijn wel een kleine groep boeren die enorm rijk is maar de meerderheid zal dat niet zijn. Het is alleen zo jammer dat de meerderheid niet door heeft dat ze vooral bezig zijn om de rijken rijk te houden en miljardairsfamilies in de Quote top 10 te houden.
Wtf.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
voor het geval je m'n edit gemist had.
edit- ik bedenk me nu dat jij waarschijnlijk je wereld indeelt in "goed en fout" "links en rechts' "voor en tegen".
Je was voor de gele hesjes en de wappies, maar tegen antifa.
Dus als iemand dan gele hesjes noemt, staat antifa daar tegenover. (in jouw brein dan he, in het echte leven slaat het nergens op, en zeker niet als het over stikstof gaat)
Lijkt me heerlijk simpel om zo in het leven te staan, lekker simpel, niet nadenken, maar gewoon oordelen.
Niet echt maar de veeboeren zijn een relatief kleine groep die toch wel door zouden moeten hebben dat er maar een paar boeren en bedrijven zijn die echt belang hebben bij deze acties.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat geldt voor de hele samenleving.
Vanzelfsprekend om te zorgen dat deze persoon niet opnieuw dit zware voertuig kan misbruiken op die manier.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kapstokartikeltje.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:50 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Verstoring van de openbare orde, artikel 5. Geen idee.
"Niet echt"...quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt maar de veeboeren zijn een relatief kleine groep die toch wel door zouden moeten hebben dat er maar een paar boeren en bedrijven zijn die echt belang hebben bij deze acties.
Dat zou inderdaad wel eens een van de volgende doelen kunnen zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik verwacht grootschalige en langdurige blokkades bij distributiecentra van supermarkten.
Ik spreek wel eens boer, het is 1 van de mogelijkheden die op tafel ligt als de politiek niet naar de boeren luistert.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:59 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad wel eens een van de volgende doelen kunnen zijn.
Wat een figurenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:59 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad wel eens een van de volgende doelen kunnen zijn.
livestream gevonden:
De politiek is natuurlijk niet het slaafje van de boeren, dus wat mij betreft wordt er ook gewoon eens flink opgetreden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik spreek wel eens boer, het is 1 van de mogelijkheden die op tafel ligt als de politiek niet naar de boeren luistert.
Dus ga er maar vanuit dat het gaat gebeuren want er verandert uiteraard niets door de protesten.
Met een goede voorraadkast en volle vriezer loop je weinig risico maar als je gewend bent om dagelijks boodschappen te halen wordt het minder.
En een patatje halen zit er dan waarschijnlijk ook niet in als de groothandel, snackbars en restaurants niets meer uit- of aangeleverd krijgen.
Leg mij eens uit hoe je een kolonne van 50 trekkers precies in beslag wil nemen met een paar politie-agenten? Tenzij je ze wil omsingelen met militairen ga je niet ver komen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:38 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Na 1 juli moet er verplicht een kenteken op zitten, geen kenteken is inbeslagname, doen ze bij je auto ook.
Vuurwapens of knuppels. Ze kunnen vast ook wel beelden maken van deze criminelen als ze proberen te vluchten. Dan is later opsporen ook een optie.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe je een kolonne van 50 trekkers precies in beslag wil nemen met een paar politie-agenten? Tenzij je ze wil omsingelen met militairen ga je niet ver komen.
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja Van Zanen, ontruimen maar!
Al die verontwaardigde mensen die er ineens achter komen dat biefstuk van een koe komt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
We gaan toch geen koe slachten midden in Den Haag?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Al die verontwaardigde mensen die er ineens achter komen dat biefstuk van een koe komt.
Neequote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We gaan toch geen koe slachten midden in Den Haag?
Heeft iemand een goed recept?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit voor iets walgelijks? Gatverdamme ik mag toch echt hopen dat dat niet gaat gebeuren. Vind het al bezopen dat ze die arme koeien daar rond laten lopen, wat een stress voor die beestjes.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Uiteindelijk maakt het weinig uit waar het gebeurt, het eindresultaat is hetzelfde voor de koe.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap dit dreigement niet helemaal.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Toch wel halal/kosher, dan kunnen ze het vlees in het tweede kamer restaurant serverenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar er leefden toch alleen maar elitaire veganisten in de Randstadquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Al die verontwaardigde mensen die er ineens achter komen dat biefstuk van een koe komt.
Dat is vrij simpel te regelen, materieel genoeg om die vast te zetten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe je een kolonne van 50 trekkers precies in beslag wil nemen met een paar politie-agenten? Tenzij je ze wil omsingelen met militairen ga je niet ver komen.
Het lijkt me niet echt in het belang van de boeren om het lot van een dier te laten afhangen van besluitvorming van politici.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar er leerden toch alleen maar elitaire veganisten in de Randstad
Als ze die koe naar een net slachthuis brengen, prima. Je gaat niet op straat een koe doorknippen omdat je boos bent op de regering. Dan moet je echt naar de GGZ gebracht worden.
Er staat dat ze hem naar het slachthuis brengen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt het weinig uit waar het gebeurt, het eindresultaat is hetzelfde voor de koe.
Even doorklikken:quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Demonstrerende boeren bij de Tweede Kamer zeggen één van de twee koeien die ze hebben meegenomen naar het protest, naar het slachthuis te brengen wanneer de Kamer akkoord gaat met de stikstofplannen. Daarmee dreigen ze in een brief die een van de boeren bij zich heeft. Naast tractoren, namen de boeren dinsdag ook de twee koeien mee naar het protest in Den Haag.
De twee koeien willen volgens de briefschrijver 'graag naar huis', maar wanneer de Kamer 'ja' zegt tegen de plannen wordt één van de koeien naar het slachthuis gebracht. 'Dat is hoe de halvering van de veestapel eruitziet', staat in de brief.
Nou, en dan wordt die koe vandaag samen met nog 5.999 lotgenoten geslacht.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Er staat dat ze hem naar het slachthuis brengen.
Precies. Optyfen of de lat (of waterkanon) erover. Dit slappe gedoe werkt averechts.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:13 schreef Document1 het volgende:
Ik denk dat als ze distrubiecentra gaan blokkeren het gauw over is met de zeer zachte hand van nu. En eerlijk gezegd mag dat nu wel afgelopen zijn, bij voetbal of avond rellen doen ze ook niet zo moeilijk.
Anders mogen ze volgende week naar het slachthuis in de buurt van hun huis?quote:
Rijp voor het slachthuisquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:15 schreef Document1 het volgende:
Eigenlijk is die koe dus gegijzeld tegen haar wil. Oppakken die mafkezen.
Dan mogen ze van mij het leger inzetten om die boeren daar weg te halen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik verwacht grootschalige en langdurige blokkades bij distributiecentra van supermarkten.
Ik zou iig een paar extra blikken soep inslaan en wat extra brood in de vriezer proppen, want zonder aanvoer zijn supermarkten in 2 tot 3 dagen leeg(en als mensen gaan hamsteren, zijn ze in een ochtend leeg...)
Thank me later.
Je hebt natuurlijk wel de nodige inzet van politie nodig.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Jij leest niet mee dusquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:16 schreef Draak31 het volgende:
Dit gaat alle perken te buiten. Koeien meenemen de stad in en totaal laten verzinken in stress.Dreigen met slachting.
Gatverdamme zeg. En de fok!kers vinden het natuurlijk weer prachtig. De één nog rechtser dan de ander. Bah.
Ik zie weinig mensen hier die het prachtig vinden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:16 schreef Draak31 het volgende:
Dit gaat alle perken te buiten. Koeien meenemen de stad in en totaal laten verzinken in stress.Dreigen met slachting.
Gatverdamme zeg. En de fok!kers vinden het natuurlijk weer prachtig. De één nog rechtser dan de ander. Bah.
Misschien stoppen er dan wat meer mensen met vlees eten, win win zeg ik als veganistquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie weinig mensen hier die het prachtig vinden.
Maar er worden in Nederland wel 6.000 runderen per dag geslacht, dus het is meer dat deze koe een gezicht heeft gekregen en de rest anoniem z'n einde vindt.
Ook wel zo verstandig, want zo maar een rund gaan slachten op straat hoort je in principe een forse boete op te leveren.quote:
En die gaan zo maar vrijwillig mee? Reken maar dat dat knokken gaat worden en dat er als je pech hebt een paar politieagenten en een handjevol boeren het niet meer na kunnen vertellen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:16 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk wel de nodige inzet van politie nodig.
Colonne aan de kant zetten. Bestuurders trekkers aanhouden en afvoeren met politiebussen, sleutels trekkers en telefoons in beslag nemen, dan kunnen op het bureau boetes uitgeschreven worden en de rijbewijzen worden ingevorderd.
Trekkers kunnen worden opgehaald en worden gestald op militair terrein.
Maar dan nog. Ik weet dat er dagelijks genoeg dieren worden geslacht, dus één meer of minder zal het verschil niet maken, maar het gaat om het dreigement, de chantage. Hoe laag kun je zijn? En hoe belachelijk om het leven van die koe afhankelijk te maken van die stemming.quote:
Tja, voetbalhooligans kunnen ook zeiken over oorlog, maar als je de wet overtreedt, dan heeft de politie nou eenmaal het recht om op te treden en als je je dan ook nog eens gaat verzetten dan ondervind je daarvan de consequenties.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En die gaan zo maar vrijwillig mee? Reken maar dat dat knokken gaat worden en dat er als je pech hebt een paar politieagenten en een handjevol boeren het niet meer na kunnen vertellen.
Dat is precies waarom ze dat niet willen doen: Dat is reden om de term 'oorlog' van de boeren kracht bij te zetten en dan slaat de vlam in de pan. Het is wat de boeren wíllen dat de staat gaat doen, zodat ze kunnen roepen 'Zie je wel!'.
Precies ditquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan nog. Ik weet dat er dagelijks genoeg dieren worden geslacht, dus één meer of minder zal het verschil niet maken, maar het gaat om het dreigement, de chantage. Hoe laag kun je zijn? En hoe belachelijk om het leven van die koe afhankelijk te maken van die stemming.
Geert zal toch wel schande spreken van zulke mohammedaanse praktijken?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook wel zo verstandig, want zo maar een rund gaan slachten op straat hoort je in principe een forse boete op te leveren.
Ik snap je punt, maar zoals het nu is kan toch ook echt niet? Ze doen aan de lopende band dingen waar een normale sterveling (terecht) gewoon voor op de bon geslingerd of opgepakt wordt. Bij boeren doen we dat amper tot niet omdat...?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En die gaan zo maar vrijwillig mee? Reken maar dat dat knokken gaat worden en dat er als je pech hebt een paar politieagenten en een handjevol boeren het niet meer na kunnen vertellen.
Dat is precies waarom ze dat niet willen doen: Dat is reden om de term 'oorlog' van de boeren kracht bij te zetten en dan slaat de vlam in de pan. Het is wat de boeren wíllen dat de staat gaat doen, zodat ze kunnen roepen 'Zie je wel!'.
Die zijn geimporteerdquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:24 schreef Leandra het volgende:
Hoe is het een dreigement dat ze een koe naar het slachthuis brengen?
De runderlapjes bij de supermarkt zijn geen koeien die naar het slachthuis gebracht zijn?
Een koe dreigen te slachten zou bijna een anti-vlees actie kunnen zijn, als er publiekelijk een koe geslacht zou worden dan zou dat mensen veel bewuster maken van het feit dat hun runderlapje daar vandaan komt.
Daarom is ook de nodige politie inzet nodig. Ik verwacht niet dat de betrokken boeren zichzelf komen melden op het bureau.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je maakt er wel een drama van, zo'n stoet tractoren kun je natuurlijk op dezelfde manier vastzetten als die boeren dat doen met het verkeer.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zie zelf niet echt in hoe je iemand kunt chanteren met iets wat je sowieso wel van plan was, ze houden die beesten immers niet om tot het einde van hun natuurlijke leven in de wei te staan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan nog. Ik weet dat er dagelijks genoeg dieren worden geslacht, dus één meer of minder zal het verschil niet maken, maar het gaat om het dreigement, de chantage. Hoe laag kun je zijn? En hoe belachelijk om het leven van die koe afhankelijk te maken van die stemming.
1-1-4 red een dier!!quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geert zal toch wel schande spreken van zulke mohammedaanse praktijken?
Grote kans dat het vlees van die koe uiteindelijk in een Duitse supermarkt ligtquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:20 schreef josja het volgende:
[..]
Misschien stoppen er dan wat meer mensen met vlees eten, win win zeg ik als veganistAnyway, het is sowieso al weerzinwekkend om die arme dieren mee te sleuren de stad in, bah. Het is goddomme een dier, geen gebruiksvoorwerp.
Ik niemand op een idee brengen noch aanmoedigen, maar zo’n politiebusje is niet opgewassen tegen een trekker hoor. Dat worden inderdaad taferelen die jij beschrijft, dan komt de burgeroorlog van Gert-Jan snel dichterbij.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, dat kan, als je er een tank tegenover zet. Iets kleiners drukt een trekker gewoon aan de kant.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:25 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Je maakt er wel een drama van, zo'n stoet tractoren kun je natuurlijk op dezelfde manier vastzetten als die boeren dat doen met het verkeer.
Met scherp op de banden schieten, ze zien maar hoe ze thuiskomen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, dat kan, als je er een tank tegenover zet. Iets kleiners drukt een trekker gewoon aan de kant.
Slaat nergens op inderdaad, ik vermoed dat de boer in kwestie niet zo heel lang en diep heeft nagedacht over deze "actie".quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met scherp schieten in een menigte. Geweldig idee.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met scherp op de banden schieten, ze zien maar hoe ze thuiskomen.
Zo'n trekker is helemaal niet zo stevig en stabiel, die ligt zo om.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, dat kan, als je er een tank tegenover zet. Iets kleiners drukt een trekker gewoon aan de kant.
Dat is een keuze, ze kunnen ook naar huis.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met scherp schieten in een menigte. Geweldig idee.
Maar niet van een auto of politiebusje. Dan moet je echt zwaar materieel inzetten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:29 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Zo'n trekker is helemaal niet zo stevig en stabiel, die ligt zo om.
Poging tot doodslag op politieagent dus dan maar schieten met scherp dus.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wachten tot er een terug gaat schieten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is een keuze, ze kunnen ook naar huis.
De mensen die geen grote woning hebben zijn dus weer eens de dupe van de personen die al groot wonen en dus meer goederen kunnen opslaan in hun woning. Wat een gierige boerenbevolking hebben wij hier toch.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zou iig een paar extra blikken soep inslaan en wat extra brood in de vriezer proppen, want zonder aanvoer zijn supermarkten in 2 tot 3 dagen leeg(en als mensen gaan hamsteren, zijn ze in een ochtend leeg...)
Thank me later.
Wat stel je dan voor?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wachten tot er een terug gaat schieten.
Dat pad van escalatie moeten we echt niet op.
Dat is er genoeg, paar van die waterkanonvoertuigen is al genoegquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar niet van een auto of politiebusje. Dan moet je echt zwaar materieel inzetten.
Of wat trucks van defensiequote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:34 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat is er genoeg, paar van die waterkanonvoertuigen is al genoeg
Kmar heeft hier materieel voor:quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eventueel met stormram:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanhoudingen verrichten, mensen van hun bed lichten. Noodverordening en klaarquote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:34 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Kmar heeft hier materieel voor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eventueel met stormram:En de volgende dag komt de boer ook met een wiellader, graafmachine of bulldozer...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dat snelweg blokkeren is het wachten op een doorgesnoven crimineel met haast die gaat schieten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wachten tot er een terug gaat schieten.
Dat pad van escalatie moeten we echt niet op.
Als je zo redeneert kan je ze beter hun gang laten gaan ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:35 schreef butz0rs het volgende:
[..]
En de volgende dag komt de boer ook met een wiellader, graafmachine of bulldozer...
Veel van die trekkers hebben geen kentekenplaat of deze is (expres natuurlijk) afgeplakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aanhoudingen verrichten, mensen van hun bed lichten. Noodverordening en klaar
Dat feest is over 3 dagen afgelopen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:37 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Veel van die trekkers hebben geen kentekenplaat of deze is (expres natuurlijk) afgeplakt.
Ja, want een boer gaat zich aan de kentekenplicht houden bij een illegaal protest.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:37 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat feest is over 3 dagen afgelopen.
We leven hier niet in een vrijstaat voor gewelddadige boeren. Als zij zich zo misdadig en gewelddadig gaan gedragen dan mag en moet er vanuit de politie met gepast geweld tegen worden opgetreden. Justitie zal moeten zorgen voor strafrechtelijke vervolging met passende celstraffen voor het inzetten van trekkers als wapen tegen de politie.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik niemand op een idee brengen noch aanmoedigen, maar zo’n politiebusje is niet opgewassen tegen een trekker hoor. Dat worden inderdaad taferelen die jij beschrijft, dan komt de burgeroorlog van Gert-Jan snel dichterbij.
Als je deze route al op wil dan moet je gewoon de volgende dag op het erf langsgaan en daar je ding doen.
Daarvan hebben we 6 stuks, in het hele land.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:34 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat is er genoeg, paar van die waterkanonvoertuigen is al genoeg
Dan heeft de politie een extra reden om de trekker in beslag te nemen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, want een boer gaat zich aan de kentekenplicht houden bij een illegaal protest.
Prima. Maar volgens mij is het hier ook geen wild-west, in de rondte schieten is echt het allerlaatste wat je moet doen. Dan heb je echt alleen maar verliezers.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
We leven hier niet in vrijstaat voor gewelddadige boeren. Als zij zich zo misdadig en gewelddadig gaan gedragen mag en moet er vanuit de politie met gepast geweld tegen worden opgetreden. Justitie zal moeten zorgen voor strafrechtelijke vervolging met passende celstraffen voor het inzetten van trekkers als wapen tegen de politie.
Als je genoeg geweld achter de hand hebt is elke staat een vrijstaat voor iedereen die dat wil.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
We leven hier niet in een vrijstaat voor gewelddadige boeren.
Beetje late reactie, maar WTF?!quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Serieus 6 voor heel Nederland? Niet eens 1 per provincie.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daarvan hebben we 6 stuks, in het hele land.
Dan kom je nog eerder bij die KMAR-YPR’s uit…
Beetje late reactie, maar WTF?!quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Sowieso een koe willen slachten hieromquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je wordt gekker met de dag.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met scherp op de banden schieten, ze zien maar hoe ze thuiskomen.
nou, lijkt me dan toch wel legitiem om het leger in te zetten tegen deze terroristen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Thank me later.
Als je met politiebusjes een trekker stoet tegen wil houden en zo'n trekker duwt je auto weg, dan lijkt mij op de banden schieten best een gepaste maatregel.quote:
Je realiseert je hopelijk wel dat je toch stevig kaliber nodig gaat hebben tegen die tractorbanden? Van een 9mm of een 5,56 gaan ze echt niet leeg lopen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:47 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als je met politiebusjes een trekker stoet tegen wil houden en zo'n trekker duwt je auto weg, dan lijkt mij op de banden schieten best een gepaste maatregel.
Wat een onzin. Het was MKZ en het moest stoppen voor de welzijn van de bevolking. De cirkel was hard maar het was alleen het feit dat de boeren geen inkomsten uit de koeien konden krijgen was erg niet omdat ze snel werden afgemaakt. Dat gebeurd namelijk altijd bij een boerderij tenzij het geen koe is.quote:
De overheid pretendeert tenminste niet van dieren te houden, in tegenstelling tot de boeren. Diezelfde boeren die tig van die beesten op elkaar proppen in een stal en (als ze tenminste niet levend verbranden door een stalbrand) vervolgens die beesten óf lachend naar de slachter brengen waar ze in kokend water worden verdronken óf maar weer eens laten bezwangeren omdat ze anders geen melk geven (uiteraard wordt het kalf direct weggehaald en vernietigd als het een mannetje is).quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:44 schreef Leandra het volgende:
De boeren moeten weten dat de overheid niet met hen begaan is, maar ook niet met hun vee.
Want er rijdt geen ander verkeer op de snelweg. En de kans dat je mis schiet is ook nihil.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:47 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als je met politiebusjes een trekker stoet tegen wil houden en zo'n trekker duwt je auto weg, dan lijkt mij op de banden schieten best een gepaste maatregel.
Eens even kijken wat er trending is dan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:43 schreef xzaz het volgende:
Twitter is op dit moment echt lager dan laag gewoon. Man man man wat een frustratie zeg![]()
Is daar dan geen sprake van als zo'n halve gare met een tractor door een blokkade heen ramt?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want er rijdt geen ander verkeer op de snelweg. En de kans dat je mis schiet is ook nihil.
En dan hebben we het nog niet gehad over de escalatie en geweldsspiraal die je daarmee ontketent. Zullen we het hoofd wel koel houden? Schieten doe je alleen als het leven van jezelf of een ander direct in gevaar is, klaar.
Wanneer is volgens jou wel het punt bereikt dat de overheid hard mag ingrijpen dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Maar volgens mij is het hier ook geen wild-west, in de rondte schieten is echt het allerlaatste wat je moet doen. Dan heb je echt alleen maar verliezers.
Dat hangt van de omstandigheden af.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is daar dan geen sprake van als zo'n halve gare met een tractor door een blokkade heen ramt?
Ach alsof die boeren het erg vonden voor hun dieren. Zal nooit die jankende boeren vergeten die het vreselijk vonden dat hun dieren geruimd moesten worden omdat ze dan financiële problemen zouden krijgen. Geen woord werd er gerept over het dierenleed. Gore jankende miljonairs zijn het.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:44 schreef Leandra het volgende:
Ik woonde in Kootwijkerbroek tijdens de MKZ-crisis, heb kalveren doodgeschoten zien worden op het pure feit dat het bedrijf in de ruimingscirkel stond, terwijl er in Kootwijkerbroek helemaal geen MKZ was.
De boeren moeten weten dat de overheid niet met hen begaan is, maar ook niet met hun vee.
Wat er 20 jaar geleden in Kootwijkerbroek gebeurde was van de zotte, toen heeft men al geprobeerd bedrijven kapot te maken (lagere schadevergoedingen omdat een boer geen slot op de stal had bijvoorbeeld, dat soort rare redeneringen vanuit het ministerie van landbouw).
En ook toen sprak men er schande van dat boeren uit woede kadavers in de bomen hadden gehangen.
Ik hoorde zelfs een "arme kinderen die er langs fietsen" argument... want kinderen die in het buitengebied wonen hebben nog nooit een kadaver gezien ofzo
De ME die zelfs bij de afzettingen van de weg midden in het dorp stond tijdens de ruimingen gedroeg zich ronduit hufterig, Amsterdammers die 3 keer "wat zeg je?" zeiden als een local vroeg wat ze aan het doen waren.
Het was prima verstaanbaar, ik heb er dan ook wat van gezegd.
Dit was nog voor de rellen.
Een heel dorp van al het vee ontdaan terwijl er geen MKZ was... het is te zot voor woorden.
En slordig, ik heb een achternaam die in de regio veel voorkomt, en woonde in een standaard doorzonwoning midden in het dorp, werd ik op een avond om 22.00 uur gebeld dat ze de volgende dag bij mij zouden komen ruimen...
We hadden alleen een goudvis, dus het kon niet anders dan dat ze mijn nummer gewoon uit het telefoonboek geplukt hadden, echt bizar.
En dat terwijl iedere boer een administratie moet hebben waarin werkelijk alles staat en dan plukken ze een telefoonnummer uit het telefoonboek?
Dat is hoe de NL overheid met de boeren omgaat, al jaren.
Laten we eerlijk zijn, dat hele gebied dat toen geruimd is, ook bij Olst en Oene, hadden ze prima kunnen motiveren om anders te gaan boeren, en ze daarin ook flink kunnen steunen, maar hebben ze niet gedaan.
Kennelijk vond de overheid beter boeren niet zo belangrijk.
Allang, maar dat betekent niet dat je het hoofd moet verliezen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wanneer is volgens jou wel het punt bereikt dat de overheid hard mag ingrijpen dan?
Tegen haar eigen burgers?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wanneer is volgens jou wel het punt bereikt dat de overheid hard mag ingrijpen dan?
Oh ja, omdat we bang zijn voor escalatie mogen boeren overal mee wegkomen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want er rijdt geen ander verkeer op de snelweg. En de kans dat je mis schiet is ook nihil.
En dan hebben we het nog niet gehad over de escalatie en geweldsspiraal die je daarmee ontketent. Zullen we het hoofd wel koel houden? Schieten doe je alleen als het leven van jezelf of een ander direct in gevaar is, klaar.
De overheid mag niet de openbare orde handhavenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tegen haar eigen burgers?
Nooit. Absoluut. Nooit.
Wanneer "de openbare orde handhaven" betekent dat je grootschalig geweld in moet zetten tegen je eigen burgers, dan is het niet handhaven van de orde, dan is het afdwingen van gehoorzaamheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De overheid mag niet de openbare orde handhaven?
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik pleit voor een verstandige aanpak. Wat denk jij dat er gebeurd als er doden gaan vallen door politiekogels. Dan komt boer Harms volgende keer met een geweer als je even pech hebt. Dat soort Amerikaanse praktijken moet je niet willen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh ja, omdat we bang zijn voor escalatie mogen boeren overal mee wegkomen.
Dat is al jaren aan de gang.
Als 17,2 miljoen mensen moeten lijden onder 0,2 miljoen mensen met trekkers dan kan je wel degelijk stevig ingrijpen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wanneer "de openbare orde handhaven" betekent dat je grootschalig geweld in moet zeggen, dan is het niet handhaven van de orde, dan is het afdwingen van gehoorzaamheid.
Dan ben je als overheid bij het eerste schot al af.
Ja, blijkbaar komt er nog een BBQ na afloop.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:55 schreef capricia het volgende:
Ik zie dat ze ook dieren meegesleept hebben naar hun demonstratie?
Echt hoor...
Dat was gisterquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
"Er staan geen trekkers op de vluchtstrook"
[ twitter ]
Ook niet wanneer ze langdurig distributiecentra gaan blokkeren , zodat de rest van het volk honger lijdt?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nooit. Absoluut. Nooit.
"Governments should be afraid of their people." -- Alan Moore.
Dus die actie tegen de Hofstadgroep was ook ongeoorloofd (want daar heeft de politie immers grootschalig geweld ingezet), dat hadden ze af moeten handelen met een goed gesprek en een kopje thee?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wanneer "de openbare orde handhaven" betekent dat je grootschalig geweld in moet zetten tegen je eigen burgers, dan is het niet handhaven van de orde, dan is het afdwingen van gehoorzaamheid.
Dan ben je als overheid bij het eerste schot al af. Je staat als overheid namelijk in dienst van je burgers. Als je je eigen burgers moet dwingen, dan geef je toe dat je niet meer in hun dienst staat, maar dat andersom verwacht.
Maakt niet uit of dat gister of eergister was toch? Er werd beweerd dat er geen vluchtstroken geblokkeerd waren.quote:
Wanneer je "stevig ingrijpt" dan worden die 0,2 miljoen er ineens wel 10 miljoen. Dan is het wedstrijdje afgelopen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als 17,2 miljoen mensen moeten lijden onder 0,2 miljoen mensen met trekkers dan kan je wel degelijk stevig ingrijpen.
Hoe kom je daar nu bij? Als morgen de supermarkten leeg zijn omdat distributiecentra geblokkeerd worden dan krijg je die 10 miljoen mensen ook wel tegen je als boer.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wanneer je "stevig ingrijpt" dan worden die 0,2 miljoen er ineens wel 10 miljoen. Dan is het wedstrijdje afgelopen.
Het alternatief is de-escalerend optreden of de boeren hun zin geven, maar zo lang ze door de overheid behandeld worden als gijzelnemers, zal dat niet gebeuren,
Kan een momentopname zijn, maar ze staan op de vluchtstrook jaquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maakt niet uit of dat gister of eergister was toch? Er werd beweerd dat er geen vluchtstroken geblokkeerd waren.
Dat waren verdachten van een terroristische groep, daarvan kun je prima stellen dat die niet meer onder 'eigen burgers' vallen maar onder een vijandige mogendheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus die actie tegen de Hofstadgroep was ook ongeoorloofd (want daar heeft de politie immers grootschalig geweld ingezet), dat hadden ze af moeten handelen met een goed gesprek en een kopje thee?
Neejoh, die zijn gewoon toevallig net aan het “rangschikken”, of whatever de goedpraters voor termen gebruiken om dit soort kinderachtig en levensgevaarlijk gedrag goed te praten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
"Er staan geen trekkers op de vluchtstrook"
[ twitter ]
Juridisch gezien zijn het gewoon Nederlandse staatsburgers net als jij en ik, dus voor hen zou toch dezelfde wet moeten gelden als de rest van ons?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat waren verdachten van een terroristische groep, daarvan kun je prima stellen dat die niet meer onder 'eigen burgers' vallen maar onder een vijandige mogendheid.
Niet wanneer die 10 miljoen honger lijden door de boeren zelf. Als de overheid dan niet ingrijpt dan krijg je eigenrichting om de boeren te verwijderen bij de distributiecentra.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wanneer je "stevig ingrijpt" dan worden die 0,2 miljoen er ineens wel 10 miljoen. Dan is het wedstrijdje afgelopen.
Het alternatief is de-escalerend optreden of de boeren hun zin geven, maar zo lang ze door de overheid behandeld worden als gijzelnemers, zal dat niet gebeuren,
Dat gevoel krijg ik bij deze idioten op de snelwegen ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat waren verdachten van een terroristische groep, daarvan kun je prima stellen dat die niet meer onder 'eigen burgers' vallen maar onder een vijandige mogendheid.
Heb je ook wel gelijk in hoor. Maar er zal wel iets moeten gebeuren, want met de onaantastbaarheid die de boeren nu voelen, gaat dit uiteindelijk vreselijk uit de hand lopen. Hoe deescalerend je ook probeert op te treden. Ik ben bang dat er doden gaan vallen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Echt, wat een hoeren. Boeren houden zo van hun dieren.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Daar ben ik dus ook bang voor, en wanneer er boeren sneuvelen dat ze gelijk tot martelaren worden verheerlijkt door alle anti-overheid, anti-Rutte, wappies, en andere anarchisten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Heb je ook wel gelijk in hoor. Maar er zal wel iets moeten gebeuren, want met de onaantastbaarheid die de boeren nu voelen, gaat dit uiteindelijk vreselijk uit de hand lopen. Hoe deescalerend je ook probeert op te treden. Ik ben bang dat er doden gaan vallen.
Deze brengt gewoon niet genoeg melk op. Next!quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Echt, wat een hoeren. Boeren houden zo van hun dieren.
Dus een agent mag niet schieten als een burger levens in gevaar brengt omdat hij bang moet zijn voor de burgers?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nooit. Absoluut. Nooit.
"Governments should be afraid of their people." -- Alan Moore.
Ga je überhaupt nog voorkomen dat de vlam in de pan slaat (voor zover we dat stadium niet al lang bereikt hebben, wat er nu gebeurd is niet bepaald normaal protest)? De boeren zijn overduidelijk niet geïnteresseerd in de-escalatie en het nieuwe stikstofbeleid niet uitvoeren (wat feitelijk neerkomt op gewoon de wet niet uitvoeren) is ook geen optie.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor, en wanneer er boeren sneuvelen dat ze gelijk tot martelaren worden verheerlijkt door alle anti-overheid, anti-Rutte, wappies, en andere anarchisten.
Vlam, pan.
Hahaha wtf is dit nou weer voor een dreigementquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Groot deel wel, maar die staan hier dan ook niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:12 schreef Stoorzendert het volgende:
Hebben de boerkes niet door dat de afnemende sympathie aan het doorslaan is naar haat? Wat een malloten
Sowieso is "Governments should be afraid of their people." niet mijn favoriete quote. Angst brengt vaak het slechtste in de mens naar boven.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus een agent mag niet schieten als een burger levens in gevaar brengt omdat hij bang moet zijn voor de burgers?
Bijzondere insteek wel.
Maar zijn wel akelig stil.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Groot deel wel, maar die staan hier dan ook niet.
Opzich maakt het onder de streep geen biet uit natuurlijk. Of ze nu wel of niet compassie ontvangen, ze gaan gewoon opgedoekt worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:12 schreef Stoorzendert het volgende:
Hebben de boerkes niet door dat de afnemende sympathie aan het doorslaan is naar haat? Wat een malloten
Misschien kunnen ze met hun tractoren de andere tractoren wel blokkeren idd.quote:
Ben ik het ook mee eens. Het is een gecompliceerd krachtenveld. Maar juist dan moet je verstandig opereren en niet vanuit emotie of korte-termijn denken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Heb je ook wel gelijk in hoor. Maar er zal wel iets moeten gebeuren, want met de onaantastbaarheid die de boeren nu voelen, gaat dit uiteindelijk vreselijk uit de hand lopen. Hoe deescalerend je ook probeert op te treden. Ik ben bang dat er doden gaan vallen.
Nouja de groei van BBB in de peilingen laat wel zien dat het werkt, al die aandacht. Denk ik in ieder geval.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:12 schreef Stoorzendert het volgende:
één?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we al een minister van crisismanagement?
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:25 schreef Jahr00n het volgende:
apaches de lucht in
geweld moet je met geweld bestrijden
Tsja, het is makkelijk groeien als je gewoon liegt en niet eerlijk bent over de afruilen die er zijn. Als ze daar eerlijk over zouden zijn (namelijk dat aan de wet voldoen en de boeren ontzien betekent dat andere sectoren echt krankzinnige hoge offers moeten brengen) zouden ze nooit boven die éne zetel die ze nu hebben uit peilen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nouja de groei van BBB in de peilingen laat wel zien dat het werkt, al die aandacht. Denk ik in ieder geval.
Om dezelfde reden dat ze trekkers meenemen. Ze geven geen neuk.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:27 schreef Seeburg54 het volgende:
Waarom nemen ze koeien mee?? Laat die beesten gewoon lekker thuis denk ik dan.
Ja want dat is inderdaad de enige manier waarop je een statement kunt maken ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze met hun tractoren de andere tractoren wel blokkeren idd.
Ik vind de koeien wel leuker dan de trekkers. Maar echt veel nut zie ik er ook niet van in.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:29 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat ze trekkers meenemen. Ze geven geen neuk.
Die boer van wie die koeien zijn is een lul.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:29 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat ze trekkers meenemen. Ze geven geen neuk.
Er was geen MKZ in Kootwijkerbroek.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het was MKZ en het moest stoppen voor de welzijn van de bevolking. De cirkel was hard maar het was alleen het feit dat de boeren geen inkomsten uit de koeien konden krijgen was erg niet omdat ze snel werden afgemaakt. Dat gebeurd namelijk altijd bij een boerderij tenzij het geen koe is.
Het feit dat boeren zich voordoen als een liefdadigheidsinstelling voor dieren komt onderhand het mijn strot uit. Het zijn bedrijven met 1 doel: winst maken.
Dat doet niet af van het feit dat de markt er niet in geslaagd is om boerderijen klein te kunnen houden en dat schaalvergroting de norm is. Dat is iets waar de supermarkten en de distributiecentra en ten dele de boeren en de politiek zelf aan hebben meegedragen.
De regering dwingen om iets wel of niet te doen door het lamleggen van distributiecentra valt gewoon onder de definitie van terrorisme.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De definitie van "terrorist" of "vrijheidsstrijder" ligt maar net aan welke vlag er op de mouw zit.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De regering dwingen om iets wel of niet te doen door het lamleggen van distributiecentra valt gewoon onder de definitie van terrorisme.
Ligt er nogal aan of er een wettelijke grondslag isquote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De definitie van "terrorist" of "vrijheidsstrijder" ligt maar net aan welke vlag er op de mouw zit.
En als de overheid het volk met geweld dwingt om iets wel of niet te doen, hoe noemen we dat precies?
Of de overheid grijpt dan in of het volk gaat zelf ingrijpen, want de meerderheid van de Nederlanders gaat geen honger lijden voor een klein groepje terreurboeren. Wat heb je liever? De overheid die de wet handhaafd of een confrontatie tussen de burgerbevolking onderling?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De definitie van "terrorist" of "vrijheidsstrijder" ligt maar net aan welke vlag er op de mouw zit.
En als de overheid het volk met geweld dwingt om iets wel of niet te doen, hoe noemen we dat precies?
Ja, want de wet is in 100,000% van alle gevallen volkomen rechtvaardig.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ligt er nogal aan of er een wettelijke grondslag is
Euhm nee. Vrijheidsstrijdbewegingen zijn naar nationaal recht altijd illegaal.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ligt er nogal aan of er een wettelijke grondslag is
Ik antwoordde hier op:quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm nee. Vrijheidsstrijdbewegingen zijn naar nationaal recht altijd illegaal.
Niet dat daar in casu sprake van is, dit gaat gewoon richting terreur.
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:51 schreef Stoney3K het volgende:
Het overheidsbeleid van vandaag is op alle vlakken compleet failliet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Of de overheid grijpt dan in of het volk gaat zelf ingrijpen, want de meerderheid van de Nederlanders gaat geen honger lijden voor een klein groepje terreurboeren. Wat heb je liever? De overheid die de wet handhaafd of een confrontatie tussen de burgerbevolking onderling?
Op dit soort ophitsende retoriek ook niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het overheidsbeleid van vandaag is op alle vlakken compleet failliet.
Dit kan maar op één manier eindigen, en ik denk dat niemand daar op zit te wachten.
Is je stelling nu dat het ongedaan maken van het afsnijden van de voedselvoorziening van de Nederlandse bevolking niet gerechtvaardigd zou zijn?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, want de wet is in 100,000% van alle gevallen volkomen rechtvaardig.
Hoe wordt de voedselvoorziening van Nederland weer hersteld als je alle boeren op zou pakken en daardoor alle boerenbedrijven stil legt?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is je stelling nu dat het ongedaan maken van het afsnijden van de voedselvoorziening van de Nederlandse bevolking niet gerechtvaardigd zou zijn?
Elke vier jaar bestaat de mogelijkheid om daar wat tegen te doen op democratische wijze. Dit soort terreuracties zijn niet de manier.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het overheidsbeleid van vandaag is op alle vlakken compleet failliet.
Dit kan maar op één manier eindigen, en ik denk dat niemand daar op zit te wachten.
Dit soort overdrijvingen slaan nergens op, dat snap je toch zelf ook wel?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe wordt de voedselvoorziening van Nederland weer hersteld als je alle boeren op zou pakken en daardoor alle boerenbedrijven stil legt?
Dan is je operatie wel geslaagd maar je patiënt overleden.
Grootste deel van boeren is gelukkig gewoon bezig met hun werk.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe wordt de voedselvoorziening van Nederland weer hersteld als je alle boeren op zou pakken en daardoor alle boerenbedrijven stil legt?
Alle boeren? Niet alle boeren steunen deze actie en zullen worden opgepakt. Daarnaast komt een heel groot deel van de Nederlandse voedselvoorziening uit het buitenland. Die komt weer op gang als distributiecentra hun werk kunnen doen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het democratische proces zou werken dan zou dat inderdaad prima kunnen ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Elke vier jaar bestaat de mogelijkheid om daar wat tegen te doen op democratische wijze. Dit soort terreuracties zijn niet de manier.
Volgens mij heb jij (evenals de boeren die zich nu uitgebreid misdragen) een erg beperkte definitie van 'het volk'.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:51 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En waarom is dat wat jij daar beschrijft precies democratischer dan een groep partijen die met elkaar ergens over onderhandeld?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het democratische proces zou werken dan zou dat inderdaad prima kunnen ja.
Maar dan moeten we niet gaan polderen met regeerakkoorden, maar gewoon zeggen: Jullie hebben de meeste stemmen, make it work, geen compromissen of voorwaarden.
Nee dat gaat werken. Partijen met zeer uiteenlopende standpunten dwingen om samen te werken en geen compromissen te sluiten. Dan krijg je helemaal niets voor elkaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar dan moeten we niet gaan polderen met regeerakkoorden, maar gewoon zeggen: Jullie hebben de meeste stemmen, make it work, geen compromissen of voorwaarden.
Ja want dat werkt in de VS of het VK zo goed. Oh nee, toch niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ook erg zielig voor de koe. Laat wel zien dat die boeren geen enkele liefde voor hun dieren hebbenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:13 schreef XSbig het volgende:
Omdat de stemmer niets te zeggen heeft over die onderhandelingen. Die zegt alleen "We hebben voor een regering met partijen X, Y en Z gestemd, en dus voor die standpunten."quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waarom is dat wat jij daar beschrijft precies democratischer dan een groep partijen die met elkaar ergens over onderhandeld?
Blijkbaar weet je niet wat de realiteit is van waar ons voedsel vandaan komt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat weet ik wel en dat is ook één van de grote oorzaken van het probleem. Het kunstmatig pompen van prijzen door import en export is een systeem wat weinig winnaars kent.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blijkbaar weet je niet wat de realiteit is van waar ons voedsel vandaan komt.
En die standpunten worden door deze regering uitgevoerd. Stikstof was gewoon onderdeel van de campagnes.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Omdat de stemmer niets te zeggen heeft over die onderhandelingen. Die zegt alleen "We hebben voor een regering met partijen X, Y en Z gestemd, en dus voor die standpunten."
Wat dus inhoudt dat boeren tijdelijk verwijderen nauwelijks een probleem vormt voor Nederlandse consumenten en al helemaal niet als het om Nederlandse veeboeren gaat wat hier het geval is.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat weet ik wel en dat is ook één van de grote oorzaken van het probleem. Het kunstmatig pompen van prijzen door import en export is een systeem wat weinig winnaars kent.
Maar 'de stemmer' bestaat niet, er zijn er grofweg 12 miljoen van wiens wensen heel erg uiteen lopen. Ik zie niet echt in waarom het dan democratischer zou zijn om je systeem zo in te richten dat het een meerderheidsdictatuur wordt waarbij de helft plus één je in staat stelt om alles te doen en laten wat je wil. Wat is het voordeel daarvan ten opzichte van de huidige situatie waar een compromis wordt uitonderhandeld door een breed scala aan partijen?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Omdat de stemmer niets te zeggen heeft over die onderhandelingen. Die zegt alleen "We hebben voor een regering met partijen X, Y en Z gestemd, en dus voor die standpunten."
Hoezo moet die hersteld worden dan? Het vlees in onze supermarkten komt uit Ierland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Polen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En we (julliequote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het probleem met de huidige situatie van compromissen en onderhandelingen is dat die onderhandelingen achter gesloten deuren plaats vinden. Geen transparantie naar de kiezers toe en geen invloed vanuit de achterban van de partij.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar 'de stemmer' bestaat niet, er zijn er grofweg 12 miljoen van wiens wensen heel erg uiteen lopen. Ik zie niet echt in waarom het dan democratischer zou zijn om je systeem zo in te richten dat het een meerderheidsdictatuur wordt waarbij de helft plus één je in staat stelt om alles te doen en laten wat je wil. Wat is het voordeel daarvan ten opzichte van de huidige situatie waar een compromis wordt uitonderhandeld door een breed scala aan partijen?
goh wat gek zegquote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:10 schreef StephanL het volgende:
We gaan zo stemmen en zo te zien zitten en staan er boeren op de publieke tribune
Dat zeg ik niet, maar wordt wel wat als tegen de boeren stemmen. Verwacht nog wel boe geroep en misschien nog wat meer.quote:
Als ze zich niet gedragen, worden ze gesommeerd om te vertrekken. Simpel.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:14 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar wordt wel wat als tegen de boeren stemmen. Verwacht nog wel boe geroep
boe geroep, toe maar...quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:14 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar wordt wel wat als tegen de boeren stemmen. Verwacht nog wel boe geroep en misschien nog wat meer.
We gaan het meemaken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als ze zich niet gedragen, worden ze gesommeerd om te vertrekken. Simpel.
Twee weken? Zo lang gaat de boer niet lopen tobben hoor. Na een week zure melk gaat ie gewoon naar de slager.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is het ook. Neem dan een kunststof koe mee en ga niet een levend dier inzetten voor je "nobele doelen".
Dat beest geeft nog 2 weken zure melk van de stress.
Is dat al te veel tegenwoordig?quote:
Mensen die hun hond meenemen naar een winkelcentrum hebben daar ook geen liefde voor?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ook erg zielig voor de koe. Laat wel zien dat die boeren geen enkele liefde voor hun dieren hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |