Kan een momentopname zijn, maar ze staan op de vluchtstrook jaquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maakt niet uit of dat gister of eergister was toch? Er werd beweerd dat er geen vluchtstroken geblokkeerd waren.
Dat waren verdachten van een terroristische groep, daarvan kun je prima stellen dat die niet meer onder 'eigen burgers' vallen maar onder een vijandige mogendheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus die actie tegen de Hofstadgroep was ook ongeoorloofd (want daar heeft de politie immers grootschalig geweld ingezet), dat hadden ze af moeten handelen met een goed gesprek en een kopje thee?
Neejoh, die zijn gewoon toevallig net aan het “rangschikken”, of whatever de goedpraters voor termen gebruiken om dit soort kinderachtig en levensgevaarlijk gedrag goed te praten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
"Er staan geen trekkers op de vluchtstrook"
[ twitter ]
Juridisch gezien zijn het gewoon Nederlandse staatsburgers net als jij en ik, dus voor hen zou toch dezelfde wet moeten gelden als de rest van ons?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat waren verdachten van een terroristische groep, daarvan kun je prima stellen dat die niet meer onder 'eigen burgers' vallen maar onder een vijandige mogendheid.
Niet wanneer die 10 miljoen honger lijden door de boeren zelf. Als de overheid dan niet ingrijpt dan krijg je eigenrichting om de boeren te verwijderen bij de distributiecentra.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wanneer je "stevig ingrijpt" dan worden die 0,2 miljoen er ineens wel 10 miljoen. Dan is het wedstrijdje afgelopen.
Het alternatief is de-escalerend optreden of de boeren hun zin geven, maar zo lang ze door de overheid behandeld worden als gijzelnemers, zal dat niet gebeuren,
Dat gevoel krijg ik bij deze idioten op de snelwegen ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat waren verdachten van een terroristische groep, daarvan kun je prima stellen dat die niet meer onder 'eigen burgers' vallen maar onder een vijandige mogendheid.
Heb je ook wel gelijk in hoor. Maar er zal wel iets moeten gebeuren, want met de onaantastbaarheid die de boeren nu voelen, gaat dit uiteindelijk vreselijk uit de hand lopen. Hoe deescalerend je ook probeert op te treden. Ik ben bang dat er doden gaan vallen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want er rijdt geen ander verkeer op de snelweg. En de kans dat je mis schiet is ook nihil.
En dan hebben we het nog niet gehad over de escalatie en geweldsspiraal die je daarmee ontketent. Zullen we het hoofd wel koel houden? Schieten doe je alleen als het leven van jezelf of een ander direct in gevaar is, klaar.
Echt, wat een hoeren. Boeren houden zo van hun dieren.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja Van Zanen, ontruimen maar!
Daar ben ik dus ook bang voor, en wanneer er boeren sneuvelen dat ze gelijk tot martelaren worden verheerlijkt door alle anti-overheid, anti-Rutte, wappies, en andere anarchisten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Heb je ook wel gelijk in hoor. Maar er zal wel iets moeten gebeuren, want met de onaantastbaarheid die de boeren nu voelen, gaat dit uiteindelijk vreselijk uit de hand lopen. Hoe deescalerend je ook probeert op te treden. Ik ben bang dat er doden gaan vallen.
Deze brengt gewoon niet genoeg melk op. Next!quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Echt, wat een hoeren. Boeren houden zo van hun dieren.
Dus een agent mag niet schieten als een burger levens in gevaar brengt omdat hij bang moet zijn voor de burgers?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tegen haar eigen burgers?
Nooit. Absoluut. Nooit.
"Governments should be afraid of their people." -- Alan Moore.
Ga je überhaupt nog voorkomen dat de vlam in de pan slaat (voor zover we dat stadium niet al lang bereikt hebben, wat er nu gebeurd is niet bepaald normaal protest)? De boeren zijn overduidelijk niet geïnteresseerd in de-escalatie en het nieuwe stikstofbeleid niet uitvoeren (wat feitelijk neerkomt op gewoon de wet niet uitvoeren) is ook geen optie.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor, en wanneer er boeren sneuvelen dat ze gelijk tot martelaren worden verheerlijkt door alle anti-overheid, anti-Rutte, wappies, en andere anarchisten.
Vlam, pan.
Hahaha wtf is dit nou weer voor een dreigementquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja Van Zanen, ontruimen maar!
Groot deel wel, maar die staan hier dan ook niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:12 schreef Stoorzendert het volgende:
Hebben de boerkes niet door dat de afnemende sympathie aan het doorslaan is naar haat? Wat een malloten
Sowieso is "Governments should be afraid of their people." niet mijn favoriete quote. Angst brengt vaak het slechtste in de mens naar boven.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus een agent mag niet schieten als een burger levens in gevaar brengt omdat hij bang moet zijn voor de burgers?
Bijzondere insteek wel.
Maar zijn wel akelig stil.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Groot deel wel, maar die staan hier dan ook niet.
Opzich maakt het onder de streep geen biet uit natuurlijk. Of ze nu wel of niet compassie ontvangen, ze gaan gewoon opgedoekt worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:12 schreef Stoorzendert het volgende:
Hebben de boerkes niet door dat de afnemende sympathie aan het doorslaan is naar haat? Wat een malloten
Misschien kunnen ze met hun tractoren de andere tractoren wel blokkeren idd.quote:
Ben ik het ook mee eens. Het is een gecompliceerd krachtenveld. Maar juist dan moet je verstandig opereren en niet vanuit emotie of korte-termijn denken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Heb je ook wel gelijk in hoor. Maar er zal wel iets moeten gebeuren, want met de onaantastbaarheid die de boeren nu voelen, gaat dit uiteindelijk vreselijk uit de hand lopen. Hoe deescalerend je ook probeert op te treden. Ik ben bang dat er doden gaan vallen.
Nouja de groei van BBB in de peilingen laat wel zien dat het werkt, al die aandacht. Denk ik in ieder geval.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:12 schreef Stoorzendert het volgende:
één?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben we al een minister van crisismanagement?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |