abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205165838
quote:
Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat

Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.

De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.

In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]

Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:
Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden

In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.

Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.

Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.

Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.

Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.

Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.

De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.

In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_205165855
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die steden hebben hele andere problemen, problemen die ze liever negeren dan wel over de schutter flikkeren. Juist daarom staan die zo te juichen bij dit beleid. Leidt weer wat aandacht af en kan de verantwoordelijkheid weer eens buiten zichzelf gelegd worden.
Die problemen kunnen ze prima intern oplossen zonder ooit naar de stikstofuitstoot om te kijken, maar daarbuiten kan het niet. Je hoeft dit niet te doen om Amsterdam of Utrecht te plezieren maar om steden en dorpen in de provincie de kans te geven zich verder te ontwikkelen. Maar goed, je kunt het verder ook gewoon laten en lekker blijven doen alsof het geen probleem is. Maar dan wel niet gaan lopen klagen als de provincie verarmt ten opzichte van de Randstad hè?
  maandag 27 juni 2022 @ 21:12:18 #3
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205165873
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die problemen kunnen ze prima intern oplossen zonder ooit naar de stikstofuitstoot om te kijken, maar daarbuiten kan het niet. Je hoeft dit niet te doen om Amsterdam of Utrecht te plezieren maar om steden en dorpen in de provincie de kans te geven zich verder te ontwikkelen. Maar goed, je kunt het verder ook gewoon laten en lekker blijven doen alsof het geen probleem is. Maar dan wel niet gaan lopen klagen als de provincie verarmt ten opzichte van de Randstad hè?
Proest, die problemen zijn ze echt aan het oplossen ja.

Mooi paternalistisch toontje ook verder. Misschien he, misschien zit men niet te wachten op 'verder ontwikkelen' Randstedelijke stijl.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 juni 2022 @ 21:12:40 #4
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_205165880
twitter
Put these foolish ambitions to rest.
pi_205165906
Ah, ministers thuis opzoeken, altijd een goed idee.
pi_205165923
quote:
13s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:15 schreef mootie het volgende:
Die shit moet echt hard gestraft worden ja.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:17:32 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205165934
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kan die langspeelplaat een keer kapot svp?
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:57 schreef Galvez het volgende:

[..]
In principe heb wel affiniteit met boeren. Ik vind akkers ook een verademing ten opzichte van de rap oprukkende distributie- en datacentra die overal als paddestoelen de grond uitschieten. Maar ik heb geen enkele sympathie voor “boeren” die intensieve veehouderij exploiteren en daarbij de leefomgeving verzieken, en nu nog een grote mond hebben ook.

Ze moeten zich schamen.
Ik denk dat iedereen er zo over denkt, niets ten nadele van akkerbouw ,tuinbouw , fruitteelt , boomteelt ,

maar het 60% Nederlandse ruimte beslag van de intensieve veehouderij cq, stront verspreiding is absurd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 juni 2022 @ 21:18:11 #8
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205165942
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dit is precies waarom ik in deze gewoon pro-boeren ben. Alles beter dan de verdere betonnen verkrachting van het landelijke Brabant.
Tja, de Randstedelijke, hoogopgeleide politieke elite heeft even besloten wat het beste is om nu te doen. En daar moeten vervolgens de Nederlandse 'deplorables' (lees: boeren) zich maar in schikken. Als je een beetje niveau hebt anno 2022, dan eet je toch veganistisch, dus die walgelijke plattelandsbewoners met al hun stikstofuitstoot moeten zich maar aanpassen.

Niet dat ik me trouwens kan vinden in hoe sommige boeren protesteren, maar ik snap de frustratie heel goed. Mochten er nu verkiezingen zijn zou ik direct BBB stemmen, die hebben sowieso uitstekende standpunten mbt veel zaken. Even zien hoe bepaalde partijen hysterisch staan te blèren als BBB 20+ zetels zou pakken. Dat zou genieten zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205165948
Ik ben echt helemaal klaar met deze boeren. Bomen omzagen, snelweg blokkeren, ministers aan huis bedreigen. Deze groep is net zo erg als de wappies tijdens corona tijd. Keihard aanpakken.

De rechter heeft het stikstofbeleid terecht afgekeurd. Als je het daar niet mee eens bent dan verhuis je maar, want nu ga je rechtstreeks tegen onze rechtstaat in.

Dat boeren minder dieren moeten houden is gewoon een feit. Dan moeten ze naar mijn idee wel een eerlijke prijs gaan krijgen.
pi_205165951
Tientallen boze boeren opnieuw bij woning stikstofminister Van der Wal

HIERDEN - Er zijn opnieuw boeren op trekkers bij de woning van stikstofminister Christianne van der Wal in Hierden. Eerder op de maandagavond werd al een bemande politiepost geplaatst voor haar huis.

Eerder deze maand kreeg de Gelderse minister ook al visite van de boeren. Dat bezoek leidde tot de nodige commotie en kwam voor Van der Wal en haar gezin bedreigend over.

De boeren zijn boos op de politica vanwege haar stikstofplannen. De boeren vinden die veel te streng en komen daarom in actie. Eerder op de dag werden meerdere snelwegen afgesloten met trekkers om het ongenoegen (nogmaals) duidelijk te maken.

Weg is afgezet
Er staan op dit moment vijf trekkers voor de woning van de minister en tientallen iets verderop. Die kunnen de woning niet bereiken, omdat de weg is afgezet.
Volgens een buurtbewoner zijn er zo'n honderd boeren bij de woning in Hierden, vooral veel jongeren. De sfeer is volgens de omwonende gemoedelijk. De boeren zijn op dit moment bezig een spandoek neer te zetten.
Het is onduidelijk of de minister en haar gezin thuis zijn.

https://www.gld.nl/nieuws(...)minister-van-der-wal
pi_205165957
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, de Randstedelijke, hoogopgeleide politieke elite heeft even besloten wat het beste is om nu te doen. En daar moeten vervolgens de Nederlandse 'deplorables' (lees: boeren) zich maar in schikken. Als je een beetje niveau hebt anno 2022, dan eet je toch veganistisch, dus die walgelijke plattelandsbewoners met al hun stikstofuitstoot moeten zich maar aanpassen.

Niet dat ik me trouwens kan vinden in hoe sommige boeren protesteren, maar ik snap de frustratie heel goed. Mochten er nu verkiezingen zijn zou ik direct BBB stemmen, die hebben sowieso uitstekende standpunten mbt veel zaken. Even zien hoe bepaalde partijen hysterisch staan te blèren als BBB 20+ zetels zou pakken. Dat zou genieten zijn.
70% en meer is export. De hoeveelheid megastallen is enorm gegroeid de laatste jaren. Wat wil je nog meer als bewijs??
pi_205165968
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Proest, die problemen zijn ze echt aan het oplossen ja.
Nee die zijn ze niet aan het oplossen, maar de mogelijkheden om dat te doen hebben ze wel grotendeels zelf in de hand. Voor steden als bijv. Roermond geldt dat niet, die zijn afhankelijk van een oplossing voor de stikstofcrisis.
quote:
Mooi paternalistisch toontje ook verder. Misschien he, misschien zit men niet te wachten op 'verder ontwikkelen' Randstedelijke stijl.
Misschien jij niet, maar in de meeste steden en dorpen in de provincie wonen toch wel aardig wat mensen die zelf ook iets van leven willen maken in hun eigen stad en dorp en die niet zo veel boodschap hebben aan een of andere boomer die onder het motto 'na mij de zondvloed' toch vooral de tijd wil pauzeren.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:21:28 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205165973
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ondertussen gaan we natuurlijk wel door met dat andere systeem: eeuwige en oneindige economische groei.
Je weet wat ik daarvan vindt. In essentie een vergelijkbaar probleem.
Huilen dan.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:21:32 #14
323876 michaelmoore
pi_205165976
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:20 schreef Minimunt het volgende:

[..]
70% en meer is export. De hoeveelheid megastallen is enorm gegroeid de laatste jaren. Wat wil je nog meer als bewijs??
overigens is dit fenomeen in denemarken net zo erg hoor , het steeds groter fokken van melkoeien is veroorzaakt door de beperking via vergunning van het AANTAL koeien

https://www.foodlog.nl/ar(...)nse-koe-zoveel-melk/

quote:
In Denemarken zit er meer krachtvoer in het rantsoen, met veel eiwitrijke produkten. In het Deense ruwvoer zit ruim meer snijmaiskuil, dan ruwvoer in Nederland. En tenslotte: in Denemarken is er nauwelijks weidegang. Alle 3 aspekten dragen in belangrijke mate bij aan een hogere melkproduktie per koe in Denemarken vergeleken met Nederland.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 juni 2022 @ 21:22:05 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205165980
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je weet wat ik daarvan vindt. In essentie een vergelijkbaar probleem.
... alleen horen we daar vanuit de politiek never nooit iets over. Integendeel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205165991
Ik betaal echt heel graag veel meer euro's voor mijn vlees, melk en brood, ook voor andere producten. Kunnen de boeren niet gewoon de prijzen omhoog gooien en inkrimpen op hun vee?

Het is nou niet zo dat we in armoede leven en boodschappen exorbitant duur zijn. Daar zit echt nog veel marge.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:24:01 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166007
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nee die zijn ze niet aan het oplossen, maar de mogelijkheden om dat te doen hebben ze wel grotendeels zelf in de hand. Voor steden als bijv. Roermond geldt dat niet, die zijn afhankelijk van een oplossing voor de stikstofcrisis.
[..]
Misschien jij niet, maar in de meeste steden en dorpen in de provincie wonen toch wel aardig wat mensen die zelf ook iets van leven willen maken in hun eigen stad en dorp en die niet zo veel boodschap hebben aan een of andere boomer die onder het motto 'na mij de zondvloed' toch vooral de tijd wil pauzeren.
Boomer zelfs :') En wat versta je precies onder 'iets van je leven maken', operationaliseer dat eens.

Overigens, juist omdat ik mijn nageslacht liever geen betonnen Vinex-jungle nalaat ben ik bezorgd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 juni 2022 @ 21:24:46 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205166014
Wat een clusterfuck is dit geworden.
pi_205166024
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Sluit maar op. Trekkers invorderen. Gebiedsverbod opleggen. Legoblokjes in huis rondstrooien.

En ik stel voor dat de landmacht die trekkers eens van de weg af gaat duwen. De staat heeft de verantwoordelijkheid de openbare orde te handhaven en de bevolking te beschermen tegen dit soort gedrag.

Dan maar hard tegen hard.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 27 juni 2022 @ 21:25:39 #20
323876 michaelmoore
pi_205166027
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:23 schreef GerryDV het volgende:
Ik betaal echt heel graag veel meer euro's voor mijn vlees, melk en brood, ook voor andere producten. Kunnen de boeren niet gewoon de prijzen omhoog gooien en inkrimpen op hun vee?

Het is nou niet zo dat we in armoede leven en boodschappen exorbitant duur zijn. Daar zit echt nog veel marge.
j ekunt zelf ook geen melk meer kopen maar vruchtendrank zonder suiker
pi_205166037
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:19 schreef myShizzle het volgende:

HIERDEN - Er zijn opnieuw boeren op trekkers bij de woning van stikstofminister Christianne van der Wal in Hierden. Eerder op de maandagavond werd al een bemande politiepost geplaatst voor haar huis.

Eerder deze maand kreeg de Gelderse minister ook al visite van de boeren. Dat bezoek leidde tot de nodige commotie en kwam voor Van der Wal en haar gezin bedreigend over.

De boeren zijn boos op de politica vanwege haar stikstofplannen. De boeren vinden die veel te streng en komen daarom in actie. Eerder op de dag werden meerdere snelwegen afgesloten met trekkers om het ongenoegen (nogmaals) duidelijk te maken.

Weg is afgezet
Er staan op dit moment vijf trekkers voor de woning van de minister en tientallen iets verderop. Die kunnen de woning niet bereiken, omdat de weg is afgezet.
Volgens een buurtbewoner zijn er zo'n honderd boeren bij de woning in Hierden, vooral veel jongeren. De sfeer is volgens de omwonende gemoedelijk. De boeren zijn op dit moment bezig een spandoek neer te zetten.

Tyfustuig :r
pi_205166038
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
overigens is dit fenomeen in denemarken net zo erg hoor , het steeds groter fokken van melkoeien is veroorzaakt door de beperking van het AANTAL koeien

https://www.foodlog.nl/ar(...)nse-koe-zoveel-melk/
[..]

Die beesten worden zo veel mogelijk opgefokt om zoveel mogelijk voedsel te kunnen produceren. Dat an sich is al best wreed naar mijn idee.
pi_205166039
M'n pa fietste net in Hierden en zag weer boeren richting het huis van de minister trekken.

Lekker bezig weer, boertjes. Man man man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205166042
Weinig verstand bij sommige boeren :r

quote:
Boeren zijn zo boos dat ze honderd bomen omzagen
De woede van de boeren zit zo diep dat blijkbaar honderd oude knotwilgen het slachtoffer werden. Boeren hebben die bomen omgezaagd in de Krimpenerwaard uit protest.

"De knotwilgen zijn net onder de knot afgezaagd, een teken van het kaalslagbeleid van de regering. De bomen zijn nu ten dode opgeschreven. Die overleven dit niet", zegt actievoerder Floor de Jong tegen het AD.

"Er zitten bomen tussen die zijn geplant door de overgrootvaders van mijn vader en moeder." Waarom hij ze dan toch afhakt, terwijl het hem aan het hart gaat? "Duizenden boerenbedrijven worden de nek omgedraaid. Ik hoop dat deze actie ergens toe leidt. Zo niet kan ik later wel aan mijn jongens vertellen dat ik er alles aan heb gedaan. Het is zonde van de bomen, maar nog veel erger voor alle bedrijven."
En waar is de politie? Wat een stel slapjanussen is dat.
pi_205166043
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Boomer zelfs :') En wat versta je precies onder 'iets van je leven maken', operationaliseer dat eens.

Overigens, juist omdat ik mijn nageslacht liever geen betonnen Vinex-jungle nalaat ben ik bezorgd.
Ow niets groots en grandioos hoor, gewoon zoiets eenvoudigs als een woning kunnen vinden in hun eigen dorp is al voldoende. Is zoiets voor je nog acceptabel of is dat ook een stap te ver in de ver-Randstad-isering van het hele land?
pi_205166068
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
M'n pa fietste net in Hierden en zag weer boeren richting het huis van de minister trekken.

de sympathie brokkelt met de minuut af. Mooi.
pi_205166072
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:18 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben echt helemaal klaar met deze boeren. Bomen omzagen, snelweg blokkeren, ministers aan huis bedreigen. Deze groep is net zo erg als de wappies tijdens corona tijd. Keihard aanpakken.

De rechter heeft het stikstofbeleid terecht afgekeurd. Als je het daar niet mee eens bent dan verhuis je maar, want nu ga je rechtstreeks tegen onze rechtstaat in.

Dat boeren minder dieren moeten houden is gewoon een feit. Dan moeten ze naar mijn idee wel een eerlijke prijs gaan krijgen.
Die uitspraak van de rechter slaat natuurlijk nergens op.

Voor stoffen die vervliegen over de grens dienen dezelfde rechten te gelden als in landen die aan ons grenzen. Of die landen passen zich aan aan ons of wij passen ons aan, aan die landen.

Het feit dat dieren in het buitenland slechter worden behandeld dan hier zou er juist voor moeten zorgen dat we hier meer dieren moeten gaan houden.

Onze stallen zijn niks vergeleken met de veefabrieken en concentratie kampen in China en Rusland.

Daarnaast kan het mij een reet roesten welk stuk onkruid er net niet kan groeien in heel stikstofrijke en voedzame grond.
We moeten blij zijn dat we dat stukje vruchtbare grond wat we hebben nog kunnen gebruiken.

Daarnaast zorgen alle planten die er in de vruchtbare grond groeien natuurlijk ook voor een biodiversiteit.

Daarnaast dienen eerst de grote jongens zoals Schiphol, Eindhoven AirPort, Rotterdam AirPort, Maastricht Aachen AirPort, Ciruit Zandvoort, TATA Steel, de Amer centrale en Rockwool in het bezit te zijn van een Stikstof vergunning, voordat de kleinere uitstotende boeren onteigend worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hermanusvanurbanus op 27-06-2022 21:34:47 ]
  maandag 27 juni 2022 @ 21:29:06 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166081
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ow niets groots en grandioos hoor, gewoon zoiets eenvoudigs als een woning kunnen vinden in hun eigen dorp is al voldoende. Is zoiets voor je nog acceptabel of is dat ook een stap te ver in de ver-Randstad-isering van het hele land?
Nee, onder ver-Randstad-isering versta ik het bouwen van onbetaalbare woningen voor starters, aartslelijke architectuur, datacentra, bedrijventerreinen, potsierlijke kantoorpanden en overwegend de kleur grijs. Vanuit het Randstedelijk idee, uiteraard, van a) het individu is alles; b) het individu heeft recht op alles c) alles laat zich vooral uitdrukken in poen en d) wat goedkoop kan, moet goedkoop. Dat laatste uit zich in de wanstaltige nieuwbouw die ze vooral BUITEN de eigen omgeving - met vrijstaande woning en riante tuin - optuigen.

Plus natuurlijk bijkomend woke-geneuzel waar in de provincie geen hond op zit te wachten.

Onhebbelijk missionaris-trekje blijven jullie hebben daar boven de Moerdijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166116
quote:
13s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:15 schreef mootie het volgende:
Net zo'n goed idee als het leger in zetten tegen boer Harms en zijn maten.
Gatverdamme Rutte, dat is de tweede keer dat je dat doet. Was je in andere situaties maar zo flink. Flapdrol!
-
pi_205166120
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, onder ver-Randstad-isering versta ik het bouwen van onbetaalbare woningen voor starters, aartslelijke architectuur, datacentra, bedrijventerreinen, potsierlijke kantoorpanden en overwegend de kleur grijs. Vanuit het Randstedelijk idee, uiteraard, van a) het individu is alles; b) het individu heeft recht op alles en c) alles laat zich vooral uitdrukken in poen en d) wat goedkoop kan, moet goedkoop.

Plus natuurlijk bijkomend woke-geneuzel waar in de provincie geen hond op zit te wachten.
Het feit dat je als je pech hebt een kwartier op de politie moet wachten maar het geen wild-west is. Dat willen we hier houden. Noaberschap, laat dat randstedelijk gelul lekker aan de andere kant van de IJssel.
zie email 27 oktober
pi_205166124
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Gatverdamme Rutte, dat is de tweede keer dat je dat doet. Was je in andere situaties maar zo flink. Flapdrol!
Waar doel je op, die paar containers?
zie email 27 oktober
pi_205166128
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:28 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]
Die uitspraak van de rechter slaat natuurlijk nergens op.

Voor stoffen die vervliegen over de grens dienen dezelfde rechten te gelden als in landen die aan ons grenzen. Of die landen passen zich aan aan ons of wij passen ons aan, aan die landen.

Het feit dat dieren in het buitenland slechter worden behandeld dan hier zou er juist voor moeten zorgen dat we hier meer dieren moeten gaan houden.

Onze stallen zijn niks vergeleken met de veefabrieken en concentratie kampen in China en Rusland.

Daarnaast kan het mij een reet roesten welk stuk onkruid er net niet kan groeien in heel voedzame grond.
We moeten blij zijn dat we dat stukje vruchtbare grond wat we hebben nog kunnen gebruiken.

Daarnaast zorgen alle planten die er in de vruchtbare grond groeien natuurlijk ook voor een biodiversiteit.
Dus omdat ze in Rusland en China grotere stallen hebben moeten wij er niets aan doen?

Wat een slechte argumentatie vind ik dit zeg. Net als dat we zonder boeren geen voedsel hebben.

Wij als klein land kunnen deze voetdruk niet aan. En er moet gewoon meer betaald worden voor vlees. Het is niet vanzelfsprekend dat we zoveel vlees kunnen eten. Vroeger kreeg je ook veel minder. Het is en blijft een luxeproduct.
pi_205166139
Er is wel sprake van kolkende woede onder de boeren. De politie zal de boeren van het erf moeten slepen als ze ze willen onteigenen. Dat wordt een echte clusterfuck. :X
pi_205166146
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, onder ver-Randstad-isering versta ik het bouwen van onbetaalbare woningen voor starters, aartslelijke architectuur, datacentra, bedrijventerreinen, potsierlijke kantoorpanden en overwegend de kleur grijs. Vanuit het Randstedelijk idee, uiteraard, van a) het individu is alles; b) het individu heeft recht op alles en c) alles laat zich vooral uitdrukken in poen.

Joh wat denk je nou precies dat ze bij gaan bouwen daar in Schubbekutteveen, een nieuw 32 verdiepingen tellend hoofdkantoor voor Deloitte? Dat zijn gewoon woningen hoor, voor je eigen kinderen en die van je dorpsgenoten. Dat zijn de individuen die je met je houding aan het naaien bent, geen woke figuren in De Pijp.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:33:34 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205166147
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:20 schreef Minimunt het volgende:

[..]
Hmm, okee, en nu?
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:23 schreef GerryDV het volgende:
Ik betaal echt heel graag veel meer euro's voor mijn vlees, melk en brood, ook voor andere producten. Kunnen de boeren niet gewoon de prijzen omhoog gooien en inkrimpen of hun vee?

Leuk ook voor burgers die nu al moeilijk kunnen rondkomen, die kunnen dan zeker direct aan de vleesvervangers en sojamelk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 juni 2022 @ 21:34:36 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166161
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Joh wat denk je nou precies dat ze bij gaan bouwen daar in Schubbekutteveen, een nieuw 32 verdiepingen tellend hoofdkantoor voor Deloitte? Dat zijn gewoon woningen hoor, voor je eigen kinderen en die van je dorpsgenoten. Dat zijn de individuen die je met je houding aan het naaien bent, geen woke figuren in De Pijp.
Oh you sweet summer child...

Neem eens een kijkje in de buitengebieden van de doorsnee Brabantse gemeente.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166162
Yvon Jaspers horen we nu niet.

Gewoon.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:36:29 #38
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205166180
Eindelijk actie van de politie. Er is één tractor in beslag genomen. _O_
  maandag 27 juni 2022 @ 21:37:02 #39
323876 michaelmoore
pi_205166187
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:34 schreef Zipportal het volgende:
Yvon Jaspers horen we nu niet.

Gewoon.
De sponsor van Yvon is Food For Farmers
die heeft geen baat bij minder stront
pi_205166189
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh you sweet summer child...

Neem eens een kijkje in de buitengebieden van de doorsnee Brabantse gemeente.
Sorry, als Limburger mag ik van mijn geloof niet in Brabant komen. Maar wat zou ik daar tegen komen dan? Nieuwe megakantoren voor Randstedelijke bedrijven? Enorme flats waar al die enge bruine mensen uit Amsterdam zich nu kunnen gaan vestigen?
  maandag 27 juni 2022 @ 21:37:30 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166193
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, okee, en nu?
[..]
Leuk ook voor burgers die nu al moeilijk kunnen rondkomen, die kunnen dan zeker direct aan de vleesvervangers en sojamelk.
Echt he...

Ik kan het betalen, dus geen probleem. Ook niet met allerlei dure installaties om de woning klimaatneutraal te maken.

Het dedain... _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166199
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:32 schreef Minimunt het volgende:

[..]
Dus omdat ze in Rusland en China grotere stallen hebben moeten wij er niets aan doen?

Wat een slechte argumentatie vind ik dit zeg. Net als dat we zonder boeren geen voedsel hebben.

Wij als klein land kunnen deze voetdruk niet aan. En er moet gewoon meer betaald worden voor vlees. Het is niet vanzelfsprekend dat we zoveel vlees kunnen eten. Vroeger kreeg je ook veel minder. Het is en blijft een luxeproduct.
Het gaat me niet zozeer om de grootte van de stallen. Maar om de manier van hoe ze daar met de dieren daar omgaan. Dat is letterlijk bij de beesten af.
pi_205166202
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:19 schreef myShizzle het volgende:

Weg is afgezet

Waarom pakt de ME deze leipen niet op? Waterkanon erop en in zo'n bussie sleuren. Dat is wel eens voor minder gedaan.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:38:07 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166203
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Sorry, als Limburger mag ik van mijn geloof niet in Brabant komen. Maar wat zou ik daar tegen komen dan? Nieuwe megakantoren voor Randstedelijke bedrijven? Enorme flats waar al die enge bruine mensen uit Amsterdam zich nu kunnen gaan vestigen?
En hoppa!!!! Daar is 'ie weer... enge bruine mensen...

Is dat een soort automatisme?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166207
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, okee, en nu?
[..]
Moeilijk rondkomen, dan heb je altijd al op het randje geleefd hoor, net iets boven je stand. Het is wel zo dat al het belastinggeld een potje heeft gekregen dat voornamelijk naar kansloze vluchtelingen/asielzoekers/uitvreters gaat waardoor van de verzorgingsstaat weinig over is voor de autochtone burgers die even een slechte tijd meemaken, dat wel. Maar als die paar tientjes extra boodschappen je de nek omdraait dan doe je ergens iets niet goed. Dat kan zijn teveel abonnementen, een te groot huis, te duur witgoed of gadgets aangeschaft, roken, alcohol, maar ergens zit het gewoon niet lekker.
pi_205166216
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waar doel je op, die paar containers?
Al kwamen ze met een bolderkar geladen met piepschuimblokken.
Het gaat om het principe.
Het leger inzetten tegen je eigen burgers is zo ongeveer het laagste wat je kan doen als regering.
-
pi_205166217
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:09 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
staatsgeweld :')
Staatsgeweld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205166219
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:36 schreef Zelva het volgende:
Werd tijd. Oppakken dat boeren schorem. Walgelijk volk. Denken dat ze alles kunnen maken.
pi_205166220
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waarom pakt de ME deze leipen niet op? Waterkanon erop en in zo'n bussie sleuren. Dat is wel eens voor minder gedaan.
Op verdenking van? De vorige keer heeft de politie geen strafbare feiten geconstateerd. De burgemeester is hier aan zet.
zie email 27 oktober
  maandag 27 juni 2022 @ 21:39:03 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166222
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Moeilijk rondkomen, dan heb je altijd al op het randje geleefd hoor, net iets boven je stand. Het is wel zo dat al het belastinggeld een potje heeft gekregen dat voornamelijk naar kansloze vluchtelingen/asielzoekers/uitvreters gaat waardoor van de verzorgingsstaat weinig over is voor de autochtone burgers die even een slechte tijd meemaken, dat wel. Maar als die paar tientjes extra boodschappen je de nek omdraait dan doe je ergens iets niet goed. Dat kan zijn teveel abonnementen, een te groot huis, te duur witgoed of gadgets aangeschaft, roken, alcohol, maar ergens zit het gewoon niet lekker.
Dat besluit je hier zo even, hoe de portemonnee van de onderbuurman van Jan Modaal in elkaar zit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166228
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat ga ik daar tegenkomen Etto? Tegen wat voor horror moet het Brabantse platteland precies beschermd worden?
pi_205166229
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef quo_ het volgende:

[..]
Al kwamen ze met een bolderkar geladen met piepschuimblokken.
Het gaat om het principe.
Het leger inzetten tegen je eigen burgers is zo ongeveer het laagste wat je kan doen als regering.
Dus als het containers waren van de firma rodebak.nl dan was er niets aan de hand? Dom lullen of niet dan?
zie email 27 oktober
  maandag 27 juni 2022 @ 21:40:06 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166236
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wat ga ik daar tegenkomen Etto? Tegen wat horror moet het Brabantse platteland precies beschermd worden?
Vertel mij eerst eens waar die enge bruine mensen ineens vandaan komen in dit verhaal.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166237
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wat ga ik daar tegenkomen Etto? Tegen wat voor horror moet het Brabantse platteland precies beschermd worden?
Hyperindividualisering.
zie email 27 oktober
pi_205166244
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Staatsgeweld.
lul niet zo slap, mafkees :')
pi_205166245
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het feit dat je als je pech hebt een kwartier op de politie moet wachten maar het geen wild-west is. Dat willen we hier houden. Noaberschap, laat dat randstedelijk gelul lekker aan de andere kant van de IJssel.
Dit heeft echt helemaal niks te maken met het probleem aan de hand.

Die hele frame dat alles buiten de Randstad een of ander idyllische samenleving is die bestuurd wordt door gemene Randstedelingen die nergens iets vanaf weten is echt flauwekul.

Ten eerste is Nederland een stadstaat en doen alsof we hier zulke relevante ruimtelijke verschillen hebben getuigd van grootheidswaanzin. Ten tweede wordt er om en in de randstad ook ongelofelijk veel akkerbouw gedaan. Ten derde is een landbouwbedrijf volgens elke redelijke definitie gewoon industrie en is een monoculturele akker dus industriegebied, geen natuur. Ten vierde is men er tevens altijd (terecht trouwens) zo trots op dat de Nederlandse landbouw zo'n hightech aangelegenheid is. Ten vijfde hebben VVD en CDA, de partijen hier hier schuld aan hebben, ook een enorme achterban op het platteland.

Ik kan vermoedelijk nog wel tot zeven- of achtentwintig doorgaan. Houd toch op met deze onzin joh, dat voegt echt helemaal niks toe.
pi_205166252
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:40 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
lul niet zo slap, mafkees :')
Zullen we jouw auto even afpakken? "gedwongen uitkopen,"
Teveel stikstof uitstoot.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 27 juni 2022 @ 21:41:42 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166253
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die hele frame dat alles buiten de Randstad een of ander idyllische samenleving is die bestuurd wordt door gemene Randstedelingen die nergens iets vanaf weten is echt flauwekul.

Ten eerste is Nederland een stadstaat en doen alsof we hier zulke relevante ruimtelijke verschillen hebben getuigd van grootheidswaanzin. Ten tweede wordt er om en in de randstad ook ongelofelijk veel akkerbouw gedaan. Ten derde is een landbouwbedrijf volgens elke redelijke definitie gewoon industrie en is een monoculturele akker dus industriegebied, geen natuur. Ten vierde is men er tevens altijd (terecht trouwens) zo trots op dat de Nederlandse landbouw zo'n hightech aangelegenheid is. Ten vijfde hebben VVD en CDA, de partijen hier hier schuld aan hebben, ook een enorme achterban op het platteland.

Ik kan vermoedelijk nog wel tot zeven- of achtentwintig doorgaan. Houd toch op met deze onzin joh, dat voegt echt helemaal niks toe.
Nederland is een stadstaat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166264
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk, in principe zit onder de rivieren bijna niemand te wachten op nog meer bruine mensen. Of lichtbruin of zwart. Als je uit ervaring weet dat het 9 van de 10 keer niet echt een verrijking is voor je omgeving en leven dan zie je dat liever niet komen.
pi_205166265
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ooh het leger ingezet. Wat erg zeg. Poepoe.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:43:36 #61
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205166269
quote:

[..]

Ik ben een rasrandstedeling, een smerige ras Amsterdammer zelfs. En toch klopt die "frame" prima, onze bestuurders zijn randdebielen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205166272
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel mij eerst eens waar die enge bruine mensen ineens vandaan komen in dit verhaal.

[ afbeelding ]
Ontwijk de vraag nou eens niet en kom met een antwoord: Tegen wat voor bouwwerken moet het Brabantse platteland beschermd worden? Wat komt daar precies bij dat het karakter van het platteland zo bedreigd dat het het zelfs waard wordt om geen woningen voor de eigen jeugd te bouwen?
pi_205166273
Dat ze overigens op de A28 allemaal de cholerapesttyfus krijgen.
pi_205166274
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat besluit je hier zo even, hoe de portemonnee van de onderbuurman van Jan Modaal in elkaar zit?
Ik ben Jan Modaal.
pi_205166276
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dus als het containers waren van de firma rodebak.nl dan was er niets aan de hand? Dom lullen of niet dan?
Als bepaalde fundamentele principes niet aan je besteed zijn hoef je toch niet meteen over te gaan tot schelden met "dom lullen". Lees anders de forumpolicy even na.
-
pi_205166277
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zullen we jouw auto even afpakken? "gedwongen uitkopen,"
Teveel stikstof uitstoot.
ik ben gelukkig niet zo een groot onderdeel van het probleem, verschilletje he?

Staatsgeweld, wappieuitspraak :')
  maandag 27 juni 2022 @ 21:44:03 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166278
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... alleen horen we daar vanuit de politiek never nooit iets over. Integendeel.
PvdD.
Huilen dan.
pi_205166280
quote:

[..]

Het gaat mij niet zo zeer om de boer, alhoewel ik vind dat die gepiepeld is door de politiek, het gaat mij om de leefbaarheid van het platteland. En hoe je het ook wendt of keert, waar je de zwarte piet (die hebben we hier nog) ook naar toe schuift, die staat met deze maatregelen ernstig onder druk. Je hebt hier hele dorpen die draaien op het agrarische gebeuren, hier een dorp verder staat de voerfabriek midden in het centrum. De handelaar in mest en dergelijke zit er naast, wat denk jij dat er gebeurd als je een significant deel van de agrarische bedrijvigheid daar staakt?
zie email 27 oktober
pi_205166287
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als bepaalde fundamentele principes niet aan je besteed zijn hoef je toch niet meteen over te gaan tot schelden met "dom lullen". Lees anders de forumpolicy even na.
Zo was het niet bedoeld, dat is Twents. Vond ik wel gepast in dit topic :D
zie email 27 oktober
  maandag 27 juni 2022 @ 21:45:42 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166288
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ontwijk de vraag nou eens niet en kom met een antwoord: Tegen wat voor bouwwerken moet het Brabantse platteland beschermd worden? Wat komt daar precies bij dat het karakter van het platteland zo bedreigd dat het het zelfs waard wordt om geen woningen voor de eigen jeugd te bouwen?
Ik ontwijk geen vraag, ik ben gewoon super benieuwd waar ineens die enge bruine mensen vandaan komen...

Zou je dat nog even kunnen toelichten aleer ik je meer op excursie neem?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166291
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:36 schreef Zelva het volgende:
In de crusher graag
pi_205166292
Had de politiek het ook niet anders kunnen aanpakken? Nu heb je tienduizenden boeren die pisnijdig zijn. Ik denk dat de provincies hier ook niet vrolijk van worden.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:45:57 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166294
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik ben Jan Modaal.
Ja, vandaar, de onderbuurman daarvan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166303
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het gaat mij niet zo zeer om de boer, alhoewel ik vind dat die gepiepeld is door de politiek, het gaat mij om de leefbaarheid van het platteland. En hoe je het ook wendt of keert, waar je de zwarte piet (die hebben we hier nog) ook naar toe schuift, die staat met deze maatregelen ernstig onder druk. Je hebt hier hele dorpen die draaien op het agrarische gebeuren, hier een dorp verder staat de voerfabriek midden in het centrum. De handelaar in mest en dergelijke zit er naast, wat denk jij dat er gebeurd als je een significant deel van de agrarische bedrijvigheid daar staakt?
Dat scheelt een hoop overproductie
  maandag 27 juni 2022 @ 21:47:11 #75
39333 Zelva
pi_205166305
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:45 schreef Jojoke het volgende:
Had de politiek het ook niet anders kunnen aanpakken? Nu heb je tienduizenden boeren die pisnijdig zijn. Ik denk dat de provincies hier ook niet vrolijk van worden.
Behalve de boeren hun zin geven? Nee, dan hadden ze het niet anders kunnen aanpakken. De boodschap blijft, daar is niets aan te doen.
pi_205166306
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ontwijk geen vraag, ik ben gewoon super benieuwd waar ineens die enge bruine mensen vandaan komen...

Zou je dat nog even kunnen toelichten aleer ik je meer op excursie neem?
Als je zo door blijft gaan met te ontwijken om antwoorden te geven gaan mensen nog bijna denken dat je ze niet hebt..
pi_205166308
quote:
Dat heeft de politiek al zo'n 50 jaar gedaan.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:48:14 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166316
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als je zo door blijft gaan met te ontwijken om antwoorden te geven gaan mensen nog bijna denken dat je ze niet hebt..
Niet alleen is dat niet aan de orde - voorbeelden daarvan staan ook van mij (en anderen) in het POL stikstof draadje - maar ik merk dat er op een andere wijze hier iets ontweken wordt. Een bepaalde haast automatische 'frame', bijna... Bijna.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166318
quote:

[..]

Ik lees het en ik snap je, maar ik denk dat de tweedeling en afkeer vooral komt doordat er in de grachtengordel in binnensteden van de grote steden in de Randstad heel veel woke-isme plaatsvind. En dat politiek correcte dat botst gewoon met de provincies. Het is niet geopolitiek, het is politiek die voornamelijk vanuit de linksere grote steden gevoerd wordt die de provincialen zo tegen staat. Daarom krijg je dus dat de vrije provinciale Bourgondiërs, de echte Nederlanders naar eigen zeggen, zon afkeer krijgen van de landelijke politiek, van Den Haag en van de grachtengordel. En dat is m.i. geheel correct en terecht.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 juni 2022 @ 21:48:37 #80
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205166319
Beste herrie in de omgeving een uurtje geleden ongeveer, hebben ze de minister weer een bezoekje gebracht?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205166322
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Hij heeft wel gelijk, in principe zit onder de rivieren bijna niemand te wachten op nog meer bruine mensen. Of lichtbruin of zwart. Als je uit ervaring weet dat het 9 van de 10 keer niet echt een verrijking is voor je omgeving en leven dan zie je dat liever niet komen.
(net) Boven de rivieren ook niet hoor
pi_205166326
quote:
Natuurlijk had dat gekund. Alleen er zit een hele zwakke minister op landbouw. En dat kaartje had ook wel anders gekund.

Wat je had moeten doen is meteen een intergraal plan presenteren, voor alle sectoren en inclusief financiële regelingen. Nu gooi je een bom, een voor velen als existentieel aanvoelende dreiging gecombineerd met een hele hoop onzekerheid. Dat versterkt mekaar.
zie email 27 oktober
pi_205166329
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:48 schreef heywoodu het volgende:
Beste herrie in de omgeving een uurtje geleden ongeveer, hebben ze de minister weer een bezoekje gebracht?
Ja.
zie email 27 oktober
  maandag 27 juni 2022 @ 21:49:36 #84
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205166330
quote:
Yup maar die was niet thuis, die was natuurlijk babybloed drinken!
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205166332
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan verdwijnen er bedrijven.

Net als met kolenmijnen, schoorsteenvegers, molenaars, klompenmakers en telegrambezorgers.

Echter betreft het slechts een beperkt deel wat moet verdwijnen, en die worden (terecht) ruimhartig gecompenseerd. Het staat die.mensen bovendien vrij milieuvriendelijker te gaan ondernemen, iets wat nu ook nog eens economisch gezien mogelijk wordt vanwege landelijke beperkingen. Concurrentie met een megastal is voor de doorsnee boer evengoed onbegonnen werk.

Je kunt niet altijd blijven roepen 'het gaat zo al honderd jaar'.
pi_205166333
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nederland is een stadstaat?
Dat klinkt inderdaad echt als iemand die Amsterdam/Randstad als middelpunt ziet en de rest van ons land als aglomeraat/deelgemeente. Veel egocentrischer wordt het niet.
pi_205166337
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet alleen dat - voorbeelden daarvan staan ook van mij (en anderen) in het POL stikstof draadje - maar ik merk dat er op een andere wijze hier iets ontweken wordt. Een bepaalde haast automatische 'frame', bijna... Bijna.
Ok prima, als jij er gelukkig van wordt maak ik er wel "Enge randstedelijke mensen van alle rassen, seksuele orientaties en levensovertuigingen van".

Maar nu weer terug naar de (schijnbaar) ontzettend moeilijk te beantwoorden vraag: Wat wordt er precies op het Brabantse platteland bij gebouwd dat het karakter ervan onherstelbaar beschadigt?

En trouwens ook niet geheel onbelangrijk: Gaat dat om zaken waar gemeenten zelf geen controle over hebben middels bouwbesluiten?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 juni 2022 @ 21:50:41 #88
284411 crew  heywoodu
pi_205166339
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:26 schreef KoosVogels het volgende:

Volgens mij heb ik het eerder gevraagd, maar: ben jij stiekem mijn broer? Mijn pa fietste net namelijk ook die kant op om even te kijken waar de herrie vandaan kwam.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_205166341
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
ik ben gelukkig niet zo een groot onderdeel van het probleem, verschilletje he?

Staatsgeweld, wappieuitspraak :')
Wappie uitspraak? Lol

Het is een grondrecht hè, recht op bezit. Maar onze grondwet is natuurlijk een wappie-wet.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 juni 2022 @ 21:51:56 #90
284411 crew  heywoodu
pi_205166348
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]
De ME kan Hierden niet vinden joh
pi_205166356
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:49 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat klinkt inderdaad echt als iemand die Amsterdam/Randstad als middelpunt ziet en de rest van ons land als aglomeraat/deelgemeente. Veel egocentrischer wordt het niet.
Neuh, ik woon in Brabant, inmiddels vlakbij een stad maar opgegroeid tussen enerzijds weilanden en anderzijds, jawel, een natura2000 gebied. :)
pi_205166360
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wappie uitspraak? Lol

Het is een grondrecht hè, recht op bezit. Maar onze grondwet is natuurlijk een wappie-wet.
Overheid kan wel degelijk eigendommen uitkopen, bijvoorbeeld bij aanleg van een snelweg.
En ook een stikstofcrisis kan daar aanleiding toe zijn.

Rechten zijn er niet ten koste van alles. En dat is maar goed ook, anders hadden we nu geen wegen, geen gasleidingen, geen treinspoor, etc.
  Redactie Sport maandag 27 juni 2022 @ 21:53:07 #93
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205166362
quote:
Blijft toch een zorgelijke ontwikkeling, beleidsbepalers thuis opzoeken om het minste of geringste.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205166368
quote:

[..]

Jouw eigen onzin daarentegen vind ik wel vermakelijk. Ga gerust door tot ver in de twintig.
-
pi_205166373
quote:

[..]
Wappie uitspraak? Lol

Dat recht op bezit omvat geen activiteiten binnen dat bezit waar anderen last van hebben.

Als ik een huis bezit mag ik daarom ook geen moorden plegen.
pi_205166374
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Blijft toch een zorgelijke ontwikkeling, beleidsbepalers thuis opzoeken om het minste of geringste.
Absoluut schandalig. We moeten daar als samenleving toch eens wat mee.
zie email 27 oktober
pi_205166377
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik het eerder gevraagd, maar: ben jij stiekem mijn broer? Mijn pa fietste net namelijk ook die kant op om even te kijken waar de herrie vandaan kwam.
Lol
pi_205166378
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:53 schreef quo_ het volgende:

[..]
Jouw eigen onzin daarentegen vind ik wel vermakelijk. Ga gerust door tot ver in de twintig.
Begin jij dan vast met inhoudelijk weerleggen, of kan het alleen vanuit de boze onderbuik?
pi_205166380
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:37 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]
Het gaat me niet zozeer om de grootte van de stallen. Maar om de manier van hoe ze daar met de dieren daar omgaan. Dat is letterlijk bij de beesten af.
Ja daar ben ik het mee eens. Op die manier mogen we harstikke blij zijn met de boeren hier en dit moeten we zeker promoten. Maar volgens mij gaat de discussie er om of een boer ipv 2000 varkens, 1000 varkens moet gaan houden. Boeren moeten niet stoppen maar minderen.
pi_205166383
Als ludieke tegenactie ga ik 100 kettingsloten kopen en hekken naar weilanden vastmaken.
pi_205166389
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Overheid kan wel degelijk eigendommen uitkopen, bijvoorbeeld bij aanleg van een snelweg.
En ook een stikstofcrisis kan daar aanleiding toe zijn.

Rechten zijn er niet ten koste van alles. En dat is maar goed ook, anders hadden we nu geen wegen, geen gasleidingen, geen treinspoor, etc.
Uiteraard mag je het afwegen, maar we hebben hier te maken met iets heel extreems, eigendom afpakken / gedwongen uitkopen is geen kinderspel, maar grof geweldadig geschut als dat tegen de wil van de mensen in gaat.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:55:12 #102
39333 Zelva
pi_205166393
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk had dat gekund. Alleen er zit een hele zwakke minister op landbouw. En dat kaartje had ook wel anders gekund.

Wat je had moeten doen is meteen een intergraal plan presenteren, voor alle sectoren en inclusief financiële regelingen. Nu gooi je een bom, een voor velen als existentieel aanvoelende dreiging gecombineerd met een hele hoop onzekerheid. Dat versterkt mekaar.
Een bom? Er is al eeuwen bekend dat er fors ingekrompen moet worden om de stikstofdoelen te halen. Net doen alsof dit een verrassing is en de boeren ermee overvallen worden is echt nonsens.
pi_205166395
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, vandaar, de onderbuurman daarvan.
Excuses, ik zie het nu ja. Ik heb geen onderbuurman maar wel vrienden die, zoals jij bedoelt, in een penibele situatie zitten door de stijging van de energierekening. Die hebben om de haverklap de verwarming aan waar het niet nodig is, in betere tijden nooit wat gespaard, bepaalde witgoed producten op afbetaling en ze roken de hele dag door en hebben een hond. Niet allemaal dit alles maar wel allemaal iets van dit. Ook vaak de kans gehad om zelf LED lampen te plaatsen of een zuinige douchekop maar dat was allemaal onbegrijpelijk en Chinees voor hun. Dus zitten ze met torenhoge vaste lasten en is dit blijkbaar de doodsteek.En dat bedoel ik met dat er altijd wel iets mis is.
pi_205166397
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Whehe.

Die ouwe was bezig aan z'n vaste avondritje en stuitte toen op de colonne boeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205166408
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als ludieke tegenactie ga ik 100 kettingsloten kopen en hekken naar weilanden vastmaken.
Zou vervelend zijn maar een beetje boer heeft die er binnen een uurtje af _O-
pi_205166417
twitter
twitter
pi_205166423
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:49 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
(net) Boven de rivieren ook niet hoor
Ik denk dat dat sentiment universeel is als je er mee in aanraking bent geweest, met de keerzijde van de medaille. Als je safe zit in je eigen bubbel en geen (niet genoeg) negatieve ervaringen hebt gehad en ook geen opsporing verzocht kijkt dan kan ik begrijpen dat je nog in je naïeve bubble zit waar elk individu dezelfde kansen verdient en de grenzen wagenwijd open mogen blijven.
pi_205166427
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:57 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
En ook Wouter begrijpt niets van accumulatie van depositie.

Dat is jou overigens ook al meerdere keren uitgelegd en dan toch weer zoiets plaatsen.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:58:13 #109
64288 Bensel
Ladderzat
pi_205166429
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
okee. een trekker tegen dat hek en deze ligt om. nutteloos dus
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 27 juni 2022 @ 21:59:05 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166441
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ok prima, als jij er gelukkig van wordt maak ik er wel "Enge randstedelijke mensen van alle rassen, seksuele orientaties en levensovertuigingen van".

Maar nu weer terug naar de (schijnbaar) ontzettend moeilijk te beantwoorden vraag: Wat wordt er precies op het Brabantse platteland bij gebouwd dat het karakter ervan onherstelbaar beschadigt?

En trouwens ook niet geheel onbelangrijk: Gaat dat om zaken waar gemeenten zelf geen controle over hebben middels bouwbesluiten?
Wat lafjes dit... Waarom voelde je de noodzaak zonder enige reden het ineens over enge bruine mensen te hebben wanneer iemand stelt niet gecharmeerd te zijn van de Randstedelijke tendens? Zie je daar niet iets heel wrangs in, eigenlijk, dat je vrijwel automatisch de rassenkaart moet trekken wanneer er dingen gezegd worden die je niet zinnen? Misschien eens op letten. Je bent overigens niet de eerste hoor, valt me sowieso op hoe al die figuren die hier wegglibberen bij het idee dat mensen onteigend worden het al heel snel over xenofobe boeren en achterban hebben. Werkt al jaren, niet, zet de ander gewoon weg als racist en presto, klaar is de discussie.

Welnu, ik neem je thans even mee naar de gemeente Helmond, alwaar in de buitengebieden helemaal geen betaalbare starterswoningen gebouwd worden. Wat wel? Een riant nieuw bedrijventerrein en een accommodatie voor arbeidsmigranten. Welnu, voordat je helemaal leip gaat en "racisme" begint te kraaien, is het wellicht handig erbij te vermelden dat het mij geen zak uitmaakt wie er komt te zitten, maar dat het in de kern achterlijk is om in het tweede meest bevolkte land ter wereld nog meer mensen binnen te halen. Logistiek, en dergelijke, om over verdringing op de arbeidsmarkt aan de onderkant nog maar te zwijgen (waar "mensen van alle rassen, seksuele orientaties en levensovertuigingen" al JAREN struggelen met dit VVD-D66 beleid).

Gaan we naar Tilburg, zien we dat de omringende plattelandsgemeenten geheel zijn opgeslokt, er van de bouw van betaalbare woningen nul sprake is, maar er wel weer een enorm bedrijvenpark bij komt, naar ik meen in de buurt van Gilze. Gelukkig is een zelfde idee om dat ook maar in het noorden te doen afgeblazen. Daar kwam overigens ook geen walhalla van goedkope starterswoningen... nee, er kwam een 'datacenter'.

Gaan we naar Breda, dan mogen we aanschouwen hoe die stad zich eveneens gewoon uitbreidt over randgemeenten als Teteringen en Bavel, en verhip: wederom géén aanbouw van betaalbare starterswoningen... wat komt er in 2023 wel in Bavel? Een bedrijventerrein!

En zo kunnen we nog even doorgaan. Maar dat zijn ongetwijfeld aberraties allemaal, en nu er ook nog eens een smak boerengrond vrij komt, gaat dat al-le-maal rigoureus veranderen...

Misschien wil @AchJa nog even de linkjes naar de krantenberichten uit POL halen, ik heb er de kracht niet meer voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 juni 2022 @ 21:59:44 #111
64288 Bensel
Ladderzat
pi_205166453
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat is jou overigens ook al meerdere keren uitgelegd en dan toch weer zoiets plaatsen.
Je denkt toch niet echt dat alles blijft liggen? NOx zit ook in een kringloop
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_205166462
quote:

[..]
Wappie uitspraak? Lol

staatsterreur zijn wappieuitspraken. Thierry is daar ook bijvoorbeeld heel goed in. Past denk ik prima in jouw straatje.

En aan die grondwet zijn ook voorwaarden verbonden.
pi_205166463
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:59 schreef Bensel het volgende:

[..]
Je denkt toch niet echt dat alles blijft liggen? NOx zit ook in een kringloop
Nee, niet alles blijft liggen.
Een deel wordt opgenomen door planten of spoelt weg maar evengoed is er accumulatie van stikstof.
Je moet daarom naar een niveau toe waarbij er niet meer stikstof wordt toegevoegd dan dat de natuur kan verwerken op die locatie.

Dat is in de kern de hele reden voor de stikstofcrisis. Het is niet alsof ik dat zelf bedacht heb.
pi_205166476
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:57 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik denk dat dat sentiment universeel is als je er mee in aanraking bent geweest, met de keerzijde van de medaille. Als je safe zit in je eigen bubbel en geen (niet genoeg) negatieve ervaringen hebt gehad en ook geen opsporing verzocht kijkt dan kan ik begrijpen dat je nog in je naïeve bubble zit waar elk individu dezelfde kansen verdient en de grenzen wagenwijd open mogen blijven.
Eens.
pi_205166493
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat lafjes dit... Waarom voelde je de noodzaak zonder enige reden het ineens over enge bruine mensen te hebben wanneer iemand stelt niet gecharmeerd te zijn van de Randstedelijke tendens? Zie je daar niet iets heel wrangs in, eigenlijk, dat je vrijwel automatisch de rassenkaart moet trekken wanneer er dingen gezegd worden die je niet zinnen? Misschien eens op letten. Je bent overigens niet de eerste hoor, valt me sowieso op hoe al die figuren die hier wegglibberen bij het idee dat mensen onteigend worden het al heel snel over xenofobe boeren en achterban hebben. Werkt al jaren, niet, zet de ander gewoon weg als racist en presto, klaar is de discussie.

Welnu, ik neem je thans even mee naar de gemeente Helmond, alwaar in de buitengebieden helemaal geen betaalbare starterswoningen gebouwd worden. Wat wel? Een riant nieuw bedrijventerrein en een accommodatie voor arbeidsmigranten. Welnu, voordat je helemaal leip gaat en "racisme" begint te kraaien, is het wellicht handig erbij te vermelden dat het mij geen zak uitmaakt wie er komt te zitten, maar dat het in de kern achterlijk is om in het tweede meest bevolkte land ter wereld nog meer mensen binnen te halen. Logistiek, en dergelijke, om over verdringing op de arbeidsmarkt aan de onderkant nog maar te zwijgen (waar "mensen van alle rassen, seksuele orientaties en levensovertuigingen" al JAREN struggelen met dit VVD-D66 beleid).

Gaan we naar Tilburg, zien we dat de omringende plattelandsgemeenten geheel zijn opgeslokt, er van de bouw van betaalbare woningen nul sprake is, maar er wel weer een enorm bedrijvenpark bij komt, naar ik meen in de buurt van Gilze. Gelukkig is een zelfde idee om dat ook maar in het noorden te doen afgeblazen. Daar kwam overigens ook geen walhalla van goedkope starterswoningen... nee, er kwam een 'datacenter'.

Gaan we naar Breda, dan mogen we aanschouwen hoe die stad zich eveneens gewoon uitbreidt over randgemeenten als Teteringen en Bavel, en verhip: wederom géén aanbouw van betaalbare starterswoningen... wat komt er in 2023 wel in Bavel? Een bedrijventerrein!

En zo kunnen we nog even doorgaan. Maar dat zijn ongetwijfeld aberraties allemaal, en nu er ook nog eens een smak boerengrond vrij komt, gaat dat al-le-maal rigoureus veranderen...
Alles wat je hier opnoemt valt onder de bevoegdheid van de gemeenten zelf, zij maken de bestemmingsplannen waar die bedrijventerreinen mee gerealiseerd worden en kunnen er net zo goed voor kiezen om dat niet te doen. Misschien moeten jullie eens wat meer verantwoordelijkheid nemen voor jullie eigen lokale stemgedrag en wat minder gaan janken dat Den Haag het allemaal voor jullie verpest :').
pi_205166504
quote:

[..]

Misschien wil @:AchJa nog even de linkjes naar de krantenberichten uit POL halen, ik heb er de kracht niet meer voor.
_O_
pi_205166513
quote:

[..]

Laten we hopen dat er woningen komen, en dat die voor onze eigen bevolking ijn en niet voor cultuurverrijkers.
pi_205166517
quote:

[..]

_O-

Je snapt er zelf niks van. Geen idee waar jij je grootheidswaanzin vandaan haalt.
Kom maar door met die metingen in natura 2000 gronden.

Zou mooi zijn, dat hogere stikstofconcentraties samen zouden gaan zonder natuurverlies, immers, die is ook vaak al jarenlang stabiel.

Dat bepaalde plantjes beter gedijen op stikstofarme grond weten we wel, dat we die gebieden met plantjes X willen ondersteunen is ook niks mis mee, maar blijf weg bij het extremisme en de haterij.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:05:34 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166526
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alles wat je hier opnoemt valt onder bevoegdheid van de gemeenten zelf, zij maken de bestemmingsplannen waar die bedrijventerreinen mee gerealiseerd worden en kunnen er net zo goed voor kiezen om dat niet te doen. Misschien moeten jullie eens wat meer verantwoordelijkheid nemen voor jullie eigen lokale stemgedrag en wat minder gaan janken dat Den Haag het allemaal voor jullie verpest :').
... en jij denkt nog oprecht dat de gemeenten in Brabant géén randstedelijke ambities hebben? Dat is het hele punt, die waanzin is hier al. Ga het anders even de mensen in Bavel vertellen, die dus precies vanwege die achterlijke grootstedelijke ambities van de grote buur figuurlijk 'ten oorlog' wilden trekken tegen Breda.Waarom denk je dat die verdozing al jaren gebeurt??? En nu er nog veel meer land vrijkomt gaat dat allemaal spontaan ingericht worden voor goedkope woningen en 'robuuste natuurgebieden'?

En misschien wist je het nog niet: maar er zijn niet veel dorpen meer met een eigen gemeentelijk bestuur... hoe zou dat komen, dat ze allemaal onderdeel zijn van grotere buren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166529
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-

Je snapt er zelf niks van. Geen idee waar jij je grootheidswaanzin vandaan haalt.
Lekker inhoudelijk.
pi_205166530
Kunnen die boeren niet kappen met het ontwrichten van het land, stelletje mafkezen.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:06:44 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205166539
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:05 schreef kurk_droog het volgende:
Kunnen die boeren de overheid niet kappen met het ontwrichten van het land, stelletje mafkezen.
FTFY
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205166543
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:18 schreef Minimunt het volgende:

Wappies steunen de boeren ook, inclusief hun zeer asociale acties.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205166548
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:05 schreef kurk_droog het volgende:
Kunnen die boeren niet kappen met het ontwrichten van het land, stelletje mafkezen.
Ik denk niet dat ze het kunnen.
Het is een beetje een Pavlov reactie geworden dat ze de trekkers uit de stal halen zodra er iets is dat ze niet aanstaat.

Ze hebben niet door dat dat effect steeds kleiner wordt en de irritatie steeds groter.
En het omzagen van 100 oud knotwilgen helpt er ook niet echt aan mee.
pi_205166550
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat je daar een goed punt hebt.
pi_205166551
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:00 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
staatsterreur zijn wappieuitspraken. Thierry is daar ook bijvoorbeeld heel goed in. Past denk ik prima in jouw straatje.

En aan die grondwet zijn ook voorwaarden verbonden.
Succes met je bekrompen extremistische koppie.

Onteigenen is heftig, en speelt tegen een grondrecht. Feit, niks wappie aan.
pi_205166558
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

In principe is uitkopen lang niet altijd van toepassing.
Als boeren hun stikstofuitstoot drastisch kunnen beperken zal dat in veel gevallen genoeg zijn.
pi_205166560
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:55 schreef Zelva het volgende:

[..]
Een bom? Er is al eeuwen bekend dat er fors ingekrompen moet worden om de stikstofdoelen te halen. Net doen alsof dit een verrassing is en de boeren ermee overvallen worden is echt nonsens.
Ik denk dat veel boeren dacht dat vooral de vervuilende boer zou worden aangepakt. Dus de megastallen. Nu zijn alle boeren het haasje.
pi_205166561
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In principe is uitkopen lang niet altijd van toepassing.
Als boeren hun stikstofuitstoot drastisch kunnen beperken zal dat in veel gevallen genoeg zijn.
65% reductie IS drastisch.
Toon eerst maar eens aan of het uberhaupt nog doelmatig is om die boeren zo achter de hielen te zitten of er misschien niet doelmatigere oplossingen te verzinnen zijn met 25 miljard die minder schade doen.

Je weet wel, zoals het zou moeten gaan in een beschaafd land.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:12:14 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166566
quote:

[..]

Tijdens corona liepen ook alle wappies achter die idioot en zijn 'alternatieve feiten' aan. Zou me niks verbazen wanneer Wouter door Rusland gefinancierd wordt.
Huilen dan.
pi_205166567
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:10 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat veel boeren dacht dat vooral de vervuilende boer zou worden aangepakt. Dus de megastallen. Nu zijn alle boeren het haasje.
Is dat zo? Of is de exacte uitwerking aan de provincies en nog helemaal niet concreet?
pi_205166574
quote:

[..]

:') :W
  maandag 27 juni 2022 @ 22:13:28 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205166579
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik heb geen idee, zelf koop ik zowel vlees als zuivel bio als het even kan. Maar als er wordt voorgesteld alles nog veel duurder te maken, dan kan ik mij wel zo voorstellen dat je op den duur gewoon hele groepen van de samenleving buitenspel zet. En als het om basisgroepen levensmiddelen gaat kan dat gewoon echt niet.
pi_205166580
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tijdens corona liepen ook alle wappies achter die idioot en zijn 'alternatieve feiten' aan.
Ondermijning van de rechtstaat en de wetenschap. Gaan we nieuwe middeleeuwen krijgen?
  maandag 27 juni 2022 @ 22:14:17 #135
39333 Zelva
pi_205166585
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:10 schreef Jojoke het volgende:
Nu zijn alle boeren het haasje.
Onzin.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:14:19 #136
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_205166586
quote:

[..]
Tijdens corona liepen ook alle wappies achter die idioot en zijn 'alternatieve feiten' aan.
Het gaat ze volgens mij niet eens om de inhoud of wat er gezegd wordt, er is een groepering die achter alles aanrent wat ageert tegen het kabinet. Als Vereniging Martijn morgen met busjes vol snoepgoed de snelweg blokkeert als ware van protest tegen de regering steken ze daar hun duim voor op.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:14:47 #137
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205166588
quote:

[..]
Tijdens corona liepen ook alle wappies achter die idioot en zijn 'alternatieve feiten' aan. Zou me niks verbazen als de figuur achter dit account vanuit Rusland gefinancierd wordt.
Leuke complottheorie. Wat zijn de 'niet alternatieven feiten' dan precies?
pi_205166595
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
65% reductie IS drastisch.
Toon eerst maar eens aan of het uberhaupt nog doelmatig is om die boeren zo achter de hielen te zitten of er misschien niet doelmatigere oplossingen te verzinnen zijn met 25 miljard die minder schade doen.

Je weet wel, zoals het zou moeten gaan in een beschaafd land.
Waar dacht je aan? Boeren vragen of ze die 12 miljoen varkens een luier aan willen doen en deze op milieuvriendelijke wijze willen afvoeren?
pi_205166596
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:12 schreef Piles het volgende:

[..]
Is dat zo? Of is de exacte uitwerking aan de provincies en nog helemaal niet concreet?
Door het kaartje en de boodschap leeft in ieder geval dat gevoel. En zoals @trein2000 terecht opmerkt gaat het gecombineerd met nauwelijks enige perspectief. Gevolg is dat er nu heel veel boze boeren zijn.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:16:08 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166601
quote:

[..]

Een gezonde leefomgeving is ook een grondrecht. Wat al vaker gebleken is: jij begrijpt niet dat grondrechten niet absoluut zijn.
Huilen dan.
pi_205166613
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... en jij denkt nog oprecht dat de gemeenten in Brabant géén randstedelijke ambities hebben? Dat is het hele punt, die waanzin is hier al.
En mogen ze die niet hebben als ze daar zelf democratisch voor stemmen?
quote:
Ga het anders even de mensen in Bavel vertellen, die dus precies vanwege die achterlijke grootstedelijke ambities van de grote buur figuurlijk 'ten oorlog' wilden trekken tegen Breda.Waarom denk je dat die verdozing al jaren gebeurt??? En nu er nog veel meer land vrijkomt gaat dat allemaal spontaan ingericht worden voor goedkope woningen en 'robuuste natuurgebieden'?

En misschien wist je het nog niet: maar er zijn niet veel dorpen meer met een eigen gemeentelijk bestuur... hoe zou dat komen, dat ze allemaal onderdeel zijn van grotere buren?
Die plaats valt nu al 80 jaar onder de gemeente Breda...
  maandag 27 juni 2022 @ 22:18:22 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166625
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Leuke complottheorie. Wat zijn de 'niet alternatieven feiten' dan precies?
Nou laten we eens een makkelijke pakken uit het oeuvre van ons woutertje: antropogene klimaatverandering bestaat (praktisch) niet.
Huilen dan.
pi_205166637
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
[..]
Voor weesp is die 80 jaarconlangs ingegaan..
pi_205166651
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waar dacht je aan? Boeren vragen of ze die 12 miljoen varkens een luier aan willen doen en deze op milieuvriendelijke wijze willen afvoeren?
Die natuurgebieden zijn gecreeerd, als de stikstofarmoede onder het natuurlijk balans ligt in die gebieden valt het al niet in stand te houden al zou er geen boer bestaan in Nederland.

En stikstof onttrekken aan de lucht, minder kunstmest, niet meer bemesten (verschralen grond dus) rondom natura 2000, wie weet, maar laten we het realistisch houden en wegblijven van extremisme.

En als we het eens hebben "ontworpen" is het menselijk ingrijpen om de grond te verarmen ook gewoon mogelijk, mocht dat zo heilzaam zijn.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:21:38 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166659
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
[..]
80 jaar geleden was Breda dan ook nog Breda.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 juni 2022 @ 22:22:03 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166664
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:14 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Het gaat ze volgens mij niet eens om de inhoud of wat er gezegd wordt, er is een groepering die achter alles aanrent wat ageert tegen het kabinet. Als Vereniging Martijn morgen met busjes vol snoepgoed de snelweg blokkeert als ware van protest tegen de regering steken ze daar hun duim voor op.
Ja, dat mensen achter elke eerste de beste idioot aanlopen is tekenend voor het vertrouwen in de overheid en eerder het symptoom van een probleem dan het probleem zelf. Dat mag de politiek best aangerekend worden.
Huilen dan.
pi_205166683
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Door het kaartje en de boodschap leeft in ieder geval dat gevoel. En zoals @:trein2000 terecht opmerkt gaat het gecombineerd met nauwelijks enige perspectief. Gevolg is dat er nu heel veel boze boeren zijn.
Laat ik helder zijn: enige mate van boosheid had je sowieso we gehad. Maar nu heb je boosheid én onzekerheid. Dat versterkt mekaar gigantisch.
zie email 27 oktober
  maandag 27 juni 2022 @ 22:25:13 #148
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205166699
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, dat mensen achter elke eerste de beste idioot aanlopen is tekenend voor het vertrouwen in de overheid en eerder het symptoom van een probleem dan het probleem zelf. Dat mag de politiek best aangerekend worden.
De waarheid als een koe.
pi_205166711
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
80 jaar geleden was Breda dan ook nog Breda.
Nu nog steeds, ze hebben alleen keuze's gemaakt die jij niet zou maken. Wat ook hun goed recht is, ze hoeven niet langs jou als opperste leider van Brabant om hun besluiten voor te leggen ter goedkeuring.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:27:45 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205166730
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou laten we eens een makkelijke pakken uit het oeuvre van ons woutertje: antropogene klimaatverandering bestaat niet.
Oei, ja dat is natuurlijk voor jou een doorn in het oog. Ik ga er namelijk toch wel vanuit dat jij deze stikstofcrisis als een fantastische kans ziet om bij de burger even lekker een groen, duurzaam, vlees en zuivelvrij utopia te kunnen opdringen. Vandaar dat je het ook al eerder had over 'de laatste stuiptrekkingen van een dood systeem'.

Maar wat dacht je hiervan: niet iedereen die een andere mening heeft dan jij zit per definitie fout. En deze man lijkt toch wel redelijk wat kennis van zaken te hebben als ik even zo snel kijk.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:28:12 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166733
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nu nog steeds, ze hebben alleen keuze's gemaakt die jij niet zou maken. Wat ook hun goed recht is, ze hoeven niet langs jou als opperste leider van Brabant om hun besluiten voor te leggen ter goedkeuring.
:')

Ik woon niet in Bavel hoor. Of die andere dorpen rond de grote steden.

Maar ik kan je garanderen dat die inwoners DAAR er inderdaad niet op zitten te wachten. Ken op een paar geldwolven en projectontwikkelaars ook bar weinig mensen die blij worden van datacenters, distributiecentra en andere wanstaltige nieuwbouw in hun achtertuin. Maar dat zal wel primitief provincialisme zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door EttovanBelgie op 27-06-2022 22:48:02 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166748
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oei, ja dat is natuurlijk voor jou een doorn in het oog. Ik ga er namelijk toch wel vanuit dat jij deze stikstofcrisis als een fantastische kans ziet om bij de burger even lekker een groen, duurzaam utopia te kunnen opdringen. Vandaar dat je het ook al eerder had over 'de laatste stuiptrekkingen van een dood systeem'.

Maar wat dacht je hiervan: niet iedereen die een andere mening heeft dan jij zit per definitie fout. En deze man lijkt toch wel redelijk wat kennis van zaken te hebben als ik even zo snel kijk.
Ik weet niet, maar als het om die Wouter van Twitter gaat, die negeert voor het gemak accumulatie van stikstof in z'n relaas. Zo kan ik ook met cijfers goochelen.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:29:44 #153
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205166752
Tja 30 jaar pamperen, knuffelen en subsidies vervangen door normale economische wetmatigheden is 20 jaar geleden al fout gegaan. Sindsdien zijn de boeren continu met fluwelen handschoenen aangepakt, in alles ontzien en veranderd van boer in agrarische industrie. Al dat sentimentele gejank is dan ook precies dat, sentimenteel gejank waarbij nog net niet “het dorp” van Zonneveld wordt opgezet (hoewel dat ook wel zal zijn gebeurd).

Het probleem is veehouderij, extreem intensieve veehouderij die de hele sector heeft stukgemaakt. Stronthandel in optima forma waarmee miljoenen kilo’s ammoniak de grond in geperst wordt. Ammoniak wat we dan heel lief stikstof noemen. Ja je moeder, niks N2, NH3 dus. Stronthandel waarbij goedkoop ingekocht veevoer in exportvlees en heel veel stront wordt omgezet. Stront die wordt geïnjecteerd in weilanden zonder enige biodiversiteit. Heeft geen zak met natuur te maken die koeiestront weilanden, Engels raaigras meer wil er niet groeien, meer niet.
pi_205166759
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet, maar als het om die Wouter van Twitter gaat, die negeert voor het gemak accumulatie van stikstof in z'n relaas. Zo kan ik ook met cijfers goochelen.
"accumulatie van stikstof"

Hoe hebben we dat gemeten de laaste 20 jaar in natura 2000 gebieden?
pi_205166771
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
"accumulatie van stikstof"

Hoe hebben we dat gemeten de laaste 20 jaar in natura 2000 gebieden?
Het probleem met jou is dat je iedere keer vragen stelt die al beantwoord zijn maar iedere keer weer reageert alsof er iets nieuws wordt geroepen.

Ik ga je niets meer uitleggen, je pikt het toch niet op en morgen reageer je weer net zo verbaasd.

De hele stikstofcrisis draait om accumulatie van stikstof. Dat is gewoon de crisis in een notendop.
En na jaren discussie ga je wéér vragen hoe we dat gemeten hebben....
pi_205166805
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het probleem met jou is dat je iedere keer vragen stelt die al beantwoord zijn maar iedere keer weer reageert alsof er iets nieuws wordt geroepen.

Ik ga je niets meer uitleggen, je pikt het toch niet op en morgen reageer je weer net zo verbaasd.

De hele stikstofcrisis draait om accumulatie van stikstof. Dat is gewoon de crisis in een notendop.
En na jaren discussie ga je wéér vragen hoe we dat gemeten hebben....
Dat is geen antwoord. En nee, we weten het niet, geen flauw benul. Het is een theorie dat stikstof accumuleert op dit moment en de natuur daarvan achteruit zou hollen.

Het blijkt niet uit observeerbare gemeten data.

Je weet het zo zeker? Het is settled? Waar hebben we het dan over, deel dan die bronnen waar het zo goed uitgelegd is, veel mensen wachten er op.
pi_205166830
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord.
Ik kan je wel weer antwoord geven maar als ik geen antwoord geef is het niet goed, als ik wel antwoord geef weet je het beter en als ik iets onderbouw dan zie ik het verkeerd.

Een beetje standaard hoe het gaat.

En ondertussen trek je weer accumulatie van stikstof in twijfel of doe je net alsof dat noot gemeten en bijgehouden is of je vraagt weer naar de data die je al hebt, alsof je een FDF BBB blinddoek en oordopjes hebt gedragen de laatste jaren.

Ik kan nu al voorspellen dat je er deze week nog een keer naar vraagt en dan is er vast weer iemand die z'n best doet om je de data aan te leveren en vervolgens "klopt die data niet" en zo is het kringetje weer rond.
pi_205166860
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
En ondertussen trek je weer accumulatie van stikstof in twijfel,
Mijn hemel.

Dat dat gebeurt is over de jaren heen dat blijkt allicht aan bepaalde type vegetatie die te observeren zijn in natura2000 gebieden. Sure, maar de boeren hebben dus fórs minder NH3 de lucht in geholpen de laatste 30 jaar dan wat het was, en ik mis even de metingen. Een beetje schatten en doen is niet voldoende onderbouwing. Eerlijke objectieve metingen, en causale verbanden trekken ook vanuit de boer naar natura2000 gebied. Rekening houden met andere factoren, en doelmatig durven te zijn, als het meer kost dan het oplevert moet je er niet aan beginnen.

Nu is het gewoon echt een slap verhaal.
pi_205166866
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mijn hemel.

Ben blij dat je het eindelijk door hebt.
pi_205166916
twitter

Wat is dit? Ook wappies?
pi_205166922
twitter
pi_205166925
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:49 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]

Wat is dit? Ook wappies?
Eergisteren en gisteren al behandeld.
Dat ging over die Lindeboom met z'n onderzoek naar stront van pinguïns.

Was je niet in dat topic?

edit: nee, je was niet in dat topic, mijn excuses

Candymannetje in NWS / Stikstof beleid NLD #7
  maandag 27 juni 2022 @ 22:50:13 #163
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166929
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oei, ja dat is natuurlijk voor jou een doorn in het oog. Ik ga er namelijk toch wel vanuit dat jij deze stikstofcrisis als een fantastische kans ziet om bij de burger even lekker een groen, duurzaam, vlees en zuivelvrij utopia te kunnen opdringen. Vandaar dat je het ook al eerder had over 'de laatste stuiptrekkingen van een dood systeem'.
Ja precies ja.
quote:
Heeft niks met meningen te maken maar alles met het ontkennen van feiten. In elk geval zijn de argumenten die Wouter brengt inzake klimaatverandering baarlijke nonsens en al lang en breed weerlegd.
Huilen dan.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:50:27 #164
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205166935
Toen de mijnen dicht moesten, de zware industrie werd gemarginaliseerd had je ook dit soort oproer en rellen van mensen die hun werk verloren.

Het is een gewoon een verwerkingsproces, stukje psychologie wat ook logisch is.

Ik denk dat de boeren die hun zaak moeten sluiten blij mogen zijn dat de Groningen compensatie een farce is. Het lijkt mij dat de overheid alles op alles zal zetten om deze compensatieregeling voor de boeren wel correct te doen. (afwachten natuurlijk)
  maandag 27 juni 2022 @ 22:51:19 #165
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_205166941
quote:
[ twitter ]

Wat is dit? Ook wappies?
Ja.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:54:01 #166
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166955
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:42 schreef ludovico het volgende:

en ik mis even de metingen.
Heb je gezocht? Ja? Niet gevonden? Gek. Of ga je er nu gevoeglijk vanuit dat er geen metingen zijn?
quote:
Een beetje schatten en doen is niet voldoende onderbouwing.
Gelukkig is daarvan geen sprake. Niet iedereen hanteert jouw manier van onderzoek doen.
quote:
Eerlijke objectieve metingen,
Oja, die waarnaar jij gezocht hebt?
quote:
en causale verbanden trekken ook vanuit de boer naar natura2000 gebied.
Precies.
quote:
Rekening houden met andere factoren,
Maanmannetjes die stiekem stikstofverbindingen uitpoepen wanneer jij en ik niet opletten?
quote:
en doelmatig durven te zijn, als het meer kost dan het oplevert moet je er niet aan beginnen.
Zoals onze bioindustrie?
quote:
Maar dan vooral van jouw kant.
Huilen dan.
pi_205166958
_O-

Maareh jongens, goed zo, deel die meetdata s.v.p. van de hoeveelheid stikstof in de grond in natura2000 gebieden, dat paper moet er toch wel liggen toch?
En de hoeveelheid in de lucht erbij ook, lijkt me ook handig, in verschillende vormen.

En dan s.v.p. een OLS regressie met alle belangrijke parameters erin zodat we i.i.g. de effecten in kaart hebben die invloed hebben op de stikstofdepositie.

En dan kunnen we daarna eens naar stap 2: Wat het waard is om de natuur te sturen en hoe dat het meest doelmatig zou kunnen.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:54:11 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205166959
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205166973
quote:
84s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:54 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Ik zoek even een andere bron nog, iemand op Twitter zonder links is altijd wat link ;)
pi_205167000
twitter
  maandag 27 juni 2022 @ 23:02:01 #171
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205167020
quote:
[ twitter ]

Wat is dit? Ook wappies?
Het is geen D66-beleid, het is de RvS die het huidige beleid onhoudbaar heeft verklaard omdat het onwettig is.
pi_205167022
twitter

twitter
pi_205167034
twitter
pi_205167054
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:03 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Lol dit is wel komisch
pi_205167055
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:02 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Lekker, mensen blokkeren die naar huis willen en daar ook nog trots op zijn.

Wat een tuig heb je onder de boeren.
pi_205167057
Deze professor is overigens ook kritisch.

quote:
KDW kennen een veelheid aan onzekerheden en onduidelijkheden die tot op heden nooit expliciet aan de orde zijn gesteld of zelfs maar een vertaalslag hebben gekregen in toepassingen van KDW in beleid.

Anders gezegd: KDW worden in weerwil van die onzekerheden en onduidelijkheden als harde getallen geformuleerd en gebruikt in AERIUS en daarmee het beleid!

Ten derde, ondanks andere oorzaken die de staat van instandhouding kunnen beïnvloeden, wordt stikstof als hoofdverantwoordelijke afgeschilderd.

Vanwege onzekerheden en onduidelijkheden in AERIUS en KDW leidt het combinatiegebruik van beiden uiteindelijk tot obscuur modelmatig navelstaren.

Dat rekenkundig navelstaren kan alleen worden doorbroken door empirische ecologische observaties transparant te analyseren.
https://jaaphanekamp.com/(...)-een-kleine-analyse/
pi_205167067
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:06 schreef Jojoke het volgende:
Deze professor is overigens ook kritisch.
[..]
https://jaaphanekamp.com/(...)-een-kleine-analyse/
Er zijn al tijd mensen kritisch. Met de komst van het internet vind je ze wat makkelijker.

Overigens zat Jaap wel in de stikstofcommissie onder oud minister Schouten.

https://www.foodagribusiness.nl/rivm-criticaster-hanekamp-in-stikstofcommissie/
pi_205167080
quote:
Vraag me dan wel af hoe die 70% van de landbouwproducten nog over de grens komt.

Beetje eigen ruiten ingooien dit.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:12:53 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205167085
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn al tijd mensen kritisch. Met de komst van het internet vind je ze wat makkelijker.
Sowieso zijn mensen altijd heel zwart wit met dit soort dingen, het is goed of een slecht model. Terwijl modellen altijd bedoeld zijn om de werkelijkheid te benaderen. Er zullen altijd verbeterpunten zitten over onderdelen van een model waar meer onderzoek naar kan worden gedaan.
pi_205167087
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat zal de reden zijn dat hij lid was van commissie Hordijk.
pi_205167103
quote:
wat een simpele zielen zeg :')
pi_205167104
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Sowieso zijn mensen altijd heel zwart wit met dit soort dingen, het is goed of een slecht model. Terwijl modellen altijd bedoeld zijn om de werkelijkheid te benaderen. Er zullen altijd verbeterpunten zitten over onderdelen van een model waar meer onderzoek naar kan worden gedaan.
Ik begrijp alleen niet waarom er een model nodig is.
pi_205167109
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:12 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat zal de reden zijn dat hij lid was van commissie Hordijk.
Had ik al aangevuld.

Dit is overigens het eindrapport daarvan:
https://open.overheid.nl/repository/ronl-663f8b39-c4c3-4e21-a321-f14f8d103ba5/1/pdf/bijlage-adviescollege-meten-en-berekenen-stikstof.pdf
pi_205167111
Ik mis de livestreams :9
  maandag 27 juni 2022 @ 23:17:24 #186
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205167112
Dit land wordt met de dag gaver.
pi_205167115
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De hele wetenschap werkt met modellen, omdat je anders een "oneindig" grote dataset zou krijgen en iedere kubieke centimeter zou moeten meten.

Je toetst modellen wel aan de praktijk door steekproeven te doen, ijkingen uit te voeren en zo theorie aan de praktijk te toetsen.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:18:42 #188
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205167118
12 jaar Rutte en het is overal een teringzooi. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  maandag 27 juni 2022 @ 23:18:42 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205167119
quote:

[..]
Je kan toch niet elke NH3 en NOX molecule meten in Nederland?
pi_205167129
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:18 schreef Momo het volgende:

[..]
En al helemaal niet de route van iedere molecuul. Zou een klus worden.

"Daar gaat een NH3 molecuul van Berta 3, volg 'm dames, volg 'm! En kijk waar hij neerslaat!"
pi_205167135
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:18 schreef TweedeKlum het volgende:
Rutte heeft er wel lang over gedaan. Een meer capabel politicus had er in 4 jaar al zo'n rotzooi van kunnen maken.
pi_205167140
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon een paar ecologen de natuurgebieden insturen om een rapportage op te stellen over de staat van de natuur. Waarom moet je daar een heel model voor bouwen? Het levert alleen onnodige discussie op.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 juni 2022 @ 23:22:14 #193
284411 crew  heywoodu
pi_205167142
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:18 schreef TweedeKlum het volgende:
Was *inserteenofanderelinkseofrechtsepoliticus* maar de baas, dan was alles beter geweest _O_
pi_205167143
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het is geen D66-beleid, het is de RvS die het huidige beleid onhoudbaar heeft verklaard omdat het onwettig is.
Beleid is hoe je omgaat met problemen en dat kan je een wettelijke grondslag geven.

Dat is dus gebeurt, en de politiek heeft zich niet aan zijn eigen wetten / beleid gehouden.

Het huidige beleid is alleen maar "onhoudbaar" omdat er een foute wet ligt.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:22:45 #195
136343 BasEnAad
pi_205167145
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Valt me mee dat het nu pas gebeurt.
Kwamen maar meer mensen eerder op voor hun belang, dan was het afbraakbeleid al veel eerder een halt toegeroepen.
pi_205167149
quote:
9s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Was *inserteenofanderelinkseofrechtsepoliticus* maar de baas, dan was alles beter geweest _O_
Pim Fortuyn
  maandag 27 juni 2022 @ 23:23:34 #197
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205167152
quote:
9s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Neuh, maar het is zo tekenend voor zijn beleid.
pi_205167153
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:22 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Valt me mee dat het nu pas gebeurt.
Kwamen maar meer mensen eerder op voor hun belang, dan was het afbraakbeleid al veel eerder een halt toegeroepen.
Deze protesten gaan 0,0 in het voordeel van boeren werken.
Het werkt vooral draagvlak verlagend en ontwrichtend.

Er zullen vast doden vallen voordat men dat inziet.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:24:18 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205167156
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:21 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon een paar ecologen de natuurgebieden insturen om een rapportage op te stellen over de staat van de natuur. Waarom moet je daar een heel model voor bouwen? Het levert alleen onnodige discussie op.
Hoe wil je de staat van de natuur uitdrukken? Biodiversiteit? https://www.clo.nl/onderwerpen/biodiversiteit
Daar is al genoeg informatie over te vinden van verschillende diersoorten en plantensoorten.
pi_205167161
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Lekker mensen die extremistisch beleid rechtvaardigen met matige wetenschap.

Welke democratische opties hebben boeren nou daadwerkelijk om hun hachje te redden?
Als er geen opties geboden worden om ergens uit te komen ben je vragen om geweld, ik keur geweld af, maar het gaat toch echt twee kanten op.
pi_205167163
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoe wil je de staat van de natuur uitdrukken? Biodiversiteit? https://www.clo.nl/onderwerpen/biodiversiteit
Daar is al genoeg informatie over.
Volgens mij draait alles om de instandhoudingsdoelen van de Natura 2000 gebieden. Ik neem aan dat er een nulmeting is. Dus nu hoef je alleen maar bij te houden of de soorten niet afgenomen of verslechterd zijn.
pi_205167167
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:17 schreef mootie het volgende:
Ik mis de livestreams :9
Lnn is nog live :P
https://www.facebook.com/LNNMEDIANL/videos/1991843334346925
  maandag 27 juni 2022 @ 23:27:37 #203
39333 Zelva
pi_205167169
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lekker mensen die extremistisch beleid rechtvaardigen met matige wetenschap.

Welke democratische opties hebben boeren nou daadwerkelijk om hun hachje te redden?
Als er geen opties geboden worden om ergens uit te komen ben je vragen om geweld, ik keur geweld af, maar het gaat toch echt twee kanten op.
In een democratie kun je nu eenmaal niet altijd je zin krijgen. Wat jij voorstelt is anarchie.
pi_205167171
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je beleid extreem is moet je extreem zeker zijn van je zaak.

Met onzekerheden zoals dit is het beleid wat we nu zien pertinent fout.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:28:19 #205
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205167174
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Volgens mij draait alles om de instandhoudingsdoelen van de Natura 2000 gebieden. Ik neem aan dat er een nulmeting is. Dus nu hoef je alleen maar bij te houden of de soorten niet afgenomen of verslechterd zijn.
En wat als er een daling is in de biodiversiteit? Wat ga je dan doen? Wie pakt je dan aan? Welke maatregelen stel je dan aan?
pi_205167176
In nieuwe John Deere trekkers zit een kill switch, die hebben ze in Oekraïne ook gebruikt om landbouwvoertuigen tot stilstand te brengen nadat ze gestolen werden.

Lijkt me wel wat als de politie die kan activeren, zie je honderden trekkers stilvallen.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:29:54 #207
136343 BasEnAad
pi_205167180
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Deze protesten gaan 0,0 in het voordeel van boeren werken.
Het werkt vooral draagvlak verlagend en ontwrichtend.

Er zullen vast doden vallen voordat men dat inziet.
De tijd is er rijp voor, goed dat het nu gebeurt.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:30:06 #208
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205167182
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
In nieuwe John Deere trekkers zit een killswitch, die hebben ze in Oekraïne ook gebruikt om landbouwvoertuigen tot stilstand te brengen nadat ze gestolen werden.

Lijkt me wel wat als de politie die kan activeren, zie je honderden trekkers stilvallen.
Lekker makkelijk op de snelweg :P
Laffe huichelaar
pi_205167185
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:29 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Nee. Het is een asociale manier van protesteren.

Niet alleen het pesten van burgers maar ook acties als het bedreigen van ministers of het omzagen van honderden oude knotwilgen. Het is gewoon vandalisme en terreur.
pi_205167187
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Lekker makkelijk op de snelweg :P
Maakt niet uit. Diepladers sturen, ophalen, achter slot en grendel met die dingen.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:31:11 #211
136343 BasEnAad
pi_205167189
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

Nee.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:31:14 #212
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205167191
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:29 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Goed dat er doden gaan vallen?
  maandag 27 juni 2022 @ 23:32:11 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205167197
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Raad van state is gewoon een stelletje extremisten.

© Ludo 2022.
Huilen dan.
pi_205167199
quote:

[..]
Een model is (kan zijn) gewoon een formule ala Y = ax1 + bx2 + cx3 etc.

Waarbij de stikstof depositie als afhankelijke variabele (Y) gezien zou moeten worden. En aan de hand van verklarende variabelen (a, b, c etc) wordt die depositie dan zo goed mogelijk benaderd, als een soort van afspiegeling van de werkelijkheid zoals je hem hebt gemeten.

Als je dan goed meet en de verklarende variabelen verklaren veel van de variatie van je afhankelijke variabele (Y) heb je een goed model dat de verbanden tussen de variabelen aantoont.

Uiteindelijk gaat het er om in welke mate X causaal effect heeft op Y. Zodat je het effect op Y zou kunnen beinvloeden / sturen. Zodat je beleid doelmatig en effectief is. I.p.v. dat je losse flodders schiet.
pi_205167200

Dit zou een oplossing kunnen zijn.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:33:10 #216
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205167201
twitter

Die arme arme arme boeren.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:33:26 #217
136343 BasEnAad
pi_205167203
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Goed dat er doden gaan vallen?
Er vallen sowieso doden.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:33:36 #218
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205167204
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:29 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja 30 jaar pamperen, knuffelen en subsidies vervangen door normale economische wetmatigheden is 20 jaar geleden al fout gegaan. Sindsdien zijn de boeren continu met fluwelen handschoenen aangepakt, in alles ontzien en veranderd van boer in agrarische industrie. Al dat sentimentele gejank is dan ook precies dat, sentimenteel gejank waarbij nog net niet “het dorp” van Zonneveld wordt opgezet (hoewel dat ook wel zal zijn gebeurd).

Het probleem is veehouderij, extreem intensieve veehouderij die de hele sector heeft stukgemaakt. Stronthandel in optima forma waarmee miljoenen kilo’s ammoniak de grond in geperst wordt. Ammoniak wat we dan heel lief stikstof noemen. Ja je moeder, niks N2, NH3 dus. Stronthandel waarbij goedkoop ingekocht veevoer in exportvlees en heel veel stront wordt omgezet. Stront die wordt geïnjecteerd in weilanden zonder enige biodiversiteit. Heeft geen zak met natuur te maken die koeiestront weilanden, Engels raaigras meer wil er niet groeien, meer niet.
Inderdaad, als je nagaat hoe die lieflijke boeren bedrijfjes van 100 jaar zich ontwikkeld hebben, kun je er niet raar van opkijken dat er problemen van komen.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:34:03 #219
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205167205
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:33 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Er vallen sowieso doden.
Politici? Boeren? Wetenschappers van het RIVM? Willekeurige burgers?
pi_205167208
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:27 schreef Zelva het volgende:

[..]
In een democratie kun je nu eenmaal niet altijd je zin krijgen. Wat jij voorstelt is anarchie.
Nee, beleid.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:36:59 #221
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205167211
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Beleid is hoe je omgaat met problemen en dat kan je een wettelijke grondslag geven.

Dat is dus gebeurt, en de politiek heeft zich niet aan zijn eigen wetten / beleid gehouden.

Het huidige beleid is alleen maar "onhoudbaar" omdat er een foute wet ligt.
Je draait het om: de afgelopen decennia was het beleid op papier houdbaar maar in de praktijk niet. Inmiddels heeft de reële werkelijkheid de papieren werkelijkheid (eindelijk) ingehaald nadat die papieren werkelijkheid decennialang middels allerlei kunst en vliegwerk vooruitgeschoven is, maar dat wil bij sommigen nog niet helemaal doordringen.
Huilen dan.
pi_205167212
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:33 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

FTM Goden.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:40:26 #223
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205167218
quote:
[ twitter ]

Maar o-wee wanneer er een zonnepaneel gesubsidieerd wordt hoor _O- .
Huilen dan.
pi_205167221
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Moderators op internet heb ik
vernomen trololol
  maandag 27 juni 2022 @ 23:41:46 #225
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205167223
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:38 schreef XSbig het volgende:

[..]
FTM Goden.
Misschien dat het eens het besef doet indalen bij sommigen hoe bizar veel subsidie er naar vrijwel elk boerenbedrijf gaat, elk jaar weer, voor werkelijk alles. En dan daarnaast ook nog eens oogjes dichtknijpen bij vergunningsaanvragen, zelf mogen reguleren en controleren of de subsidies wel doelmatig worden besteed (als daar al eisen voor zijn), geborgde zetels krijgen in de waterschappen, en op de voorste rij mogen zitten bij elk beleidsbesluit op elk bestuursniveau.

Als je het allemaal zo opsomt is het pas echt bizar.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:42:32 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205167224
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:41 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Moderators op internet heb ik
vernomen trololol
Oh ik dacht tuinkabouters
  maandag 27 juni 2022 @ 23:42:42 #227
136343 BasEnAad
pi_205167225
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Het heeft nog lang geduurd voordat de bom ontplofte, na zoveel jaar wanbeleid en verwaarlozing van de samenleving. Mensen hadden al veel eerder op moeten komen tegen dit visieloze afbraakbeleid, nu het de boeren zijn, puur omdat ze de middelen hebben, kan ik alleen maar toejuichen.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:43:46 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205167229
Mijn loyaliteit naar de boeren gaat behoorlijk ver, ondanks het feit dat ik vind dat ze anders moeten gaan boeren, maar ik zie ook dat ze de afgelopen jaren min of meer tot schaalvergroting gedwongen zijn, met de bijbehorende investeringen.
Maar dat bij een minister voor de deur gaan staan kan echt niet, blokkeer wat mij betreft heel Den Haag vanaf Zoetermeer, prima, maar dit kan niet.
Deze minister voert uit waar anderen jaren geleden al aan hadden moeten beginnen maar iedere keer verzaakt hebben, en in plaats daarvan boeren richting schaalvergroting stuurden.
Heel vervelend dat ze dat doet, maar dat ze dat doet moet je haar niet verwijten maar de faalbewindslieden van de afgelopen 20-30 jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205167230
Nog wat nieuws gevonden bij die A9 tweet eerder in het topic:

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20220627_80826207

quote:
Bij een protestactie van boze boeren op trekkers op de A9 tussen Alkmaar en Uitgeest zijn maandagavond drie aanhoudingen verricht. Ook raakte een politiewagen beschadigd.

[...]

Volgens agenten die ter plaatse waren, werden door de demonstranten aanwijzingen niet opgevolgd en raakte zelfs een politievoertuig beschadigd door een van de trekkers. De aangehouden personen betreft in ieder geval twee bestuurders van de voorste trekkers.

pi_205167231
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:03 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
In andere gevallen wordt de ME bij dit soort dingen ingezet en worden de raddraaiers weggeslagen, maar de boeren blijken keer op keer weer alles te mogen. Dit gaat ongelofelijk uit de hand lopen nu de boeren zelf ook wel beseffen dat ze ongestraft hun gang kunnen gaan.
Цой жив
  maandag 27 juni 2022 @ 23:45:02 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205167233
quote:
Misschien wil @:AchJa nog even de linkjes naar de krantenberichten uit POL halen, ik heb er de kracht niet meer voor.
AchJa zit op de boot te genieten van het uitzicht over het Friese water voor zo lang dat nog kan, als het aan de betonfetisjisten ligt zal dat rap afgelopen zijn nog even los van het gezeik over dieselmotoren en boten door onze Groen Linkse vrinden...

Ergo, zit mobiel en is lastig zoeken.
pi_205167234
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:42 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Het heeft nog lang geduurd voordat de bom ontplofte, na zoveel jaar wanbeleid en verwaarlozing van de samenleving. Mensen hadden al veel eerder op moeten komen tegen dit visieloze afbraakbeleid, nu het de boeren zijn, puur omdat ze de middelen hebben, kan ik alleen maar toejuichen.
Waarom ben je zelf niet gaan protesteren?
  maandag 27 juni 2022 @ 23:46:32 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205167236
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:41 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Misschien dat het eens het besef doet indalen bij sommigen hoe bizar veel subsidie er naar vrijwel elk boerenbedrijf gaat, elk jaar weer, voor werkelijk alles. En dan daarnaast ook nog eens oogjes dichtknijpen bij vergunningsaanvragen, zelf mogen reguleren en controleren of de subsidies wel doelmatig worden besteed (als daar al eisen voor zijn), geborgde zetels krijgen in de waterschappen, en op de voorste rij mogen zitten bij elk beleidsbesluit op elk bestuursniveau.

Ik snap dan ook niet waarom de EU dit niet veel simpeler aanpakt:
Geen subsidie zonder stikstofreductie.

Ik zie graag dat de boeren circulair en biologisch gaan boeren, ze mogen daarvoor wat mij betreft helemaal de moeder gesubsidieerd worden, maar dat moet dan wel aantrekkelijker voor ze zijn dan op deze intensieve manier blijven boeren.
Het mooie is dat op veel boerderijen vader en opa ook nog in de buurt lopen, en dat die prima kunnen uitleggen hoe het vroeger ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 juni 2022 @ 23:48:14 #234
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205167238
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:42 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Afbraakbeleid door de eindeloze teloorgang van de natuur eens een halt toe te roepen? Tsja, dat is ook een manier om er naar te kijken!
  maandag 27 juni 2022 @ 23:49:17 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205167242
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:41 schreef EinarBoe het volgende:

[..]

De afgelopen decennia is (bijna) alles ondergeschikt geweest aan de groei van de agrarische industrie, en nu daar een einde aan dreigt te komen is het land te klein. Er is geen sector met zo'n sterke lobby en zo'n stevige politieke vertegenwoordiging.
Huilen dan.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:50:32 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205167244
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:46 schreef Leandra het volgende:

Ik snap dan ook niet waarom de EU dit niet veel simpeler aanpakt:
Geen subsidie zonder stikstofreductie.
Omdat stikstofreductie helemaal geen eis is van de EU. Het in stand houden van de N2K gebieden is de eis. En ik weet niet meer wie het zei maar biodiversiteit is ook geen eis van de EU.
pi_205167250
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:28 schreef Momo het volgende:

[..]
En wat als er een daling is in de biodiversiteit? Wat ga je dan doen? Wie pakt je dan aan? Welke maatregelen stel je dan aan?
Dan verzamel je experts om te kijken wat de oorzaak is en wat ertegen gedaan kan worden. Als het komt door teveel vee, dan breng je de veestapel in dat gebied terug naar het aantal vee dat er was ten tijde van de nulmeting.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:53:13 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205167257
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:51 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dan verzamel je experts om te kijken wat de oorzaak is en wat ertegen gedaan kan worden. Als het komt door teveel vee, dan breng je de veestapel in dat gebied terug naar het aantal vee dat er was ten tijde van de nulmeting.
Dan ga je pas een model maken van de stikstofemissies en stikstofdepositie?
  maandag 27 juni 2022 @ 23:53:45 #239
136343 BasEnAad
pi_205167260
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:48 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Afbraakbeleid door de eindeloze teloorgang van de natuur eens een halt toe te roepen? Tsja, dat is ook een manier om er naar te kijken!
Lol, het gaat prima met de natuur in Nederland, al een kaartje gekocht voor de Ark van Noach?
  maandag 27 juni 2022 @ 23:54:03 #240
136343 BasEnAad
pi_205167261
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarom ben je zelf niet gaan protesteren?
Wat doet dat er toe?
pi_205167263
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan ga je pas een model maken van de stikstofemissies en stikstofdepositie?
Dat is helemaal niet nodig, je brengt de situatie terug naar hoe het eerder was.
pi_205167265
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:54 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Wat doet dat er toe?
Dat is waar. Het is vrij nutteloos. Jammer dat die boeren dat nog niet ontdekt hebben.
pi_205167266
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De afgelopen decennia is (bijna) alles ondergeschikt geweest aan de groei van de agrarische industrie, en nu daar een einde aan dreigt te komen is het land te klein. Er is geen sector met zo'n sterke lobby en zo'n stevige politieke vertegenwoordiging.
Van beide kanten en 1 kant ontkent dat constant, werkt niet echt mee. Transparantie zou wel leuk zijn, maar als dat gevraagd wordt dan komt het toch weer van 1 kant.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  maandag 27 juni 2022 @ 23:57:08 #244
39333 Zelva
pi_205167276
quote:

[..]
En je denkt echt dat de boeren daar mee akkoord gaan?
  maandag 27 juni 2022 @ 23:57:14 #245
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205167277
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:53 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Lol, het gaat prima met de natuur in Nederland, al een kaartje gekocht voor de Ark van Noach?
Lol, werkelijk iedereen die er iets van afweet kan je vertellen dat het niet zo is :')
  maandag 27 juni 2022 @ 23:57:31 #246
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205167280
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:54 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet nodig, je brengt de situatie terug naar hoe het eerder was.
Welke situatie? Aantal dieren? Stalsoorten? Gewicht van de dieren? Hoe onderzoek je dat ?
  maandag 27 juni 2022 @ 23:57:42 #247
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205167281
quote:

[..]
Zoals nu zeg maar?
pi_205167285
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:57 schreef Zelva het volgende:

[..]
En je denkt echt dat de boeren daar mee akkoord gaan?
Ze zijn misschien boos, maar ze weten dan wel waar ze aan toe zijn.
  maandag 27 juni 2022 @ 23:58:56 #249
136343 BasEnAad
pi_205167286
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is waar. Het is vrij nutteloos. Jammer dat die boeren dat nog niet ontdekt hebben.
Het is niet nutteloos, de discussie wordt nu landelijk gevoerd en niet alleen in de politiek.
pi_205167287
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:57 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Zoals nu zeg maar?
Ja maar nu gewoon nog een keer dan. En als er niet het gewenste resultaat uit komt dan herhalen we dat gewoon ad infinitum. Dat is een truc die in het verleden ook al succesvol is uitgehaald door de tabaksindustrie en de fossiele sector.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 00:02:45 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205167306
quote:
9s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ja maar nu gewoon nog een keer dan. En als er niet het gewenste resultaat uit komt dan herhalen we dat gewoon ad infinitum. Dat is een truc die in het verleden ook al succesvol is uitgehaald door de tabaksindustrie en de fossiele sector.
En de agrarische sector. Stikstofprobleem bestaat al jaaaaaren, alleen toen noemde men het het mestprobleem. We schrijven 1993: https://www.vpro.nl/argos(...)probleem-argos~.html
Huilen dan.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 00:02:54 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205167307
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat men de boeren min of meer heeft gedwongen tot allerlei investeringen en maatregelen die alleen maar rendabel konden en zouden zijn door schaalvergroting, als je mensen eerst op die manier verplicht in hun bedrijf te investeren en daarmee eigenlijk dwingt tot schaalvergroting dan is het niet heel vreemd dat ze nu kwaad worden als je gaat roepen dat ze kleiner en weer anders moeten, ze hebben wel die investeringen gedaan omdat Den Haag, de afnemers en de Rabobank zeiden dat het dan goed was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 28 juni 2022 @ 00:03:48 #253
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205167311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat men de boeren min of meer heeft gedwongen tot allerlei investeringen en maatregelen die alleen maar rendabel konden en zouden zijn door schaalvergroting, als je mensen eerst op die manier verplicht in hun bedrijf te investeren en daarmee eigenlijk dwingt tot schaalvergroting dan is het niet heel vreemd dat ze nu kwaad worden als je gaat roepen dat ze kleiner en weer anders moeten, ze hebben wel die investeringen gedaan omdat Den Haag, de afnemers en de Rabobank zeiden dat het dan goed was.
Toch vooral ook de huidige overgebleven boeren die dat wilden en daar vervolgens in mee zijn gegaan zodat ze de collega's konden wegconcurreren.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 00:04:37 #254
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205167314
quote:

[..]
Ja eens hoor. De wrange vruchten van het naoorlogse landbouwbeleid, waar vooral de banken en de bedrijven om de boeren heen van geprofiteerd hebben. Je deed mee aan de race to the bottom of je kon de stekker eruit trekken.
Huilen dan.
pi_205167315
quote:

[..]
Maar moeten de boeren dan niet boos worden op de charlatans en valse profeten die hen dat al decennia hebben voorgehouden? Dat is namelijk het hele bizarre aan deze hele situatie: Er zijn ontzettend veel kleine boeren die helemaal geen baat hebben bij het huidige systeem maar die het wel bereid zijn om het met geweld in stand te houden.
pi_205167319
quote:
[ twitter ]

Van deze debiele actie schrik ik wel van.

Ik hoop dat deze enorme idioot ten volle de consequenties zal moeten dragen van zijn onchristelijke en hufterige actie.

Ik ben nieuwsgierig naar de reactie van de SGP in deze die naar mijn mening wel respect met de mond voor Gods schepping belijdt, maar deze in haar politieke houding m.b.t. de agrarische industrie niet naar voren laat komen. SGP jullie mogen en zullen daar op afgerekend worden en kom tot inkeer in deze.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 00:06:32 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205167324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar moeten de boeren dan niet boos worden op de charlatans en valse profeten die hen dat al decennia hebben voorgehouden?
Omdat die niet degenen zijn die nu zeggen "dat kan niet meer".
Nou ja, Den Haag in principe wel, maar daarvan verwijten ze het primair degen die het uitspreekt: de minister.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205167326
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Welke situatie? Aantal dieren? Stalsoorten? Gewicht van de dieren? Hoe onderzoek je dat ?
Aantal dieren (soort is wel van belang) ten tijde van de nulmeting. Misschien met een klein plusje als ze al maatregelen hadden getroffen. Hoewel die vaak niet zo effectief waren als gedacht werd, vandaar een klein plusje. Als ze toch meer dieren willen houden dan eerst, dan zijn er aanvullende maatregelen nodig die veel scherper zijn dan in de afgelopen jaren. Als er in de buurt in de afgelopen jaren meerdere boeren zijn gestopt, dan komen die 'dierrechten' een beetje afgeroomd vrij voor de overgebleven boeren.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 00:08:33 #259
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205167331
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:05 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik ben nieuwsgierig naar de reactie van de SGP in deze die naar mijn mening wel respect met de mond voor Gods schepping belijdt, maar deze in haar politieke houding m.b.t. de agrarische industrie niet naar voren laat komen. SGP jullie mogen en zullen daar op afgerekend worden en kom tot inkeer in deze.
In het ogen van Christenen zijn wij mensen de baas op aarde over Gods schepping en mogen we doen wat ons goed dunkt. Waarom denk je dat al die bio-industrie gifspuiters en dierophokkers allemaal diep in de heere zijn - dat is de enige manier om genoeg schijt te kunnen hebben aan je directe omgeving. Iedereen met een functionerend moreel kompas had zich allang afgevraagd waar ie mee bezig was.
pi_205167332
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:05 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Van deze debiele actie schrik ik wel van.

Ik hoop dat deze enorme idioot ten volle de consequenties zal moeten dragen van zijn onchristelijke en hufterige actie.

Ik begrijp dat ook echt niet.

Er zijn duizenden manieren om "ludieke" protesten te houden... honderd oude knotwilgen omzagen is er daar niet 1 van...
pi_205167340
quote:
9s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het gaat om de nulmeting van ca. 20-30 jaar geleden. En de verslechtering van de instandhoudingsdoelen van Natura 2000 gebieden sindsdien. Dat is vrij overzichtelijk.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 00:10:24 #262
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205167341
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Aantal dieren (soort is wel van belang) ten tijde van de nulmeting. Misschien met een klein plusje als ze al maatregelen hadden getroffen. Hoewel die vaak niet zo effectief waren als gedacht werd, vandaar een klein plusje. Als ze toch meer dieren willen houden dan eerst, dan zijn er aanvullende maatregelen nodig die veel scherper zijn dan in de afgelopen jaren. Als er in de buurt in de afgelopen jaren meerdere boeren zijn gestopt, dan komen die 'dierrechten' een beetje afgeroomd vrij voor de overgebleven boeren.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dierrechten

Dit bestaat al he
pi_205167347
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er zijn duizenden manieren om "ludieke" protesten te houden... honderd oude knotwilgen omzagen is er daar niet 1 van...
Het lijkt mij ook geen rationele actie. Zijn omgeving moet meneer maar een beetje in de gaten houden.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 00:13:37 #264
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205167354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:09 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het gaat om de nulmeting van ca. 20-30 jaar geleden. En de verslechtering van de instandhoudingsdoelen van Natura 2000 gebieden sindsdien. Dat is vrij overzichtelijk.
Dan moeten we nu aan een enorme hersteloperatie beginnen. Zeg maar, waar dit plan onderdeel van is.
pi_205167355
quote:
Dat komt mooi uit, dan hebben ze ook een goed beeld van de situatie ten tijde van de nulmeting en de ontwikkeling sindsdien.
pi_205167358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Omdat die niet degenen zijn die nu zeggen "dat kan niet meer".
Nou ja, Den Haag in principe wel, maar daarvan verwijten ze het primair degen die het uitspreekt: de minister.
Nouja, in plaats van dat te zeggen zijn ze nog eens dunnetjes de volgende leugen aan het verkopen: Dat het met de volgende innovatie, die waarschijnlijk een fortuin kost maar de Rabobank wil je dat wel lenen, heus wel goed zal komen. Hoe vaak moeten ze zich nog aan die steen stoten voordat ze erachter komen dat de meeste landbouworganisaties er helemaal niet zijn voor kleine boeren maar voor de agrarische reuzen, banken en andere randorganisaties (veevoerbedrijven bijvoorbeeld)
pi_205167363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:08 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
In het ogen van Christenen zijn wij mensen de baas op aarde over Gods schepping en mogen we doen wat ons goed dunkt. Waarom denk je dat al die bio-industrie gifspuiters en dierophokkers allemaal diep in de heere zijn - dat is de enige manier om genoeg schijt te kunnen hebben aan je directe omgeving. Iedereen met een functionerend moreel kompas had zich allang afgevraagd waar ie mee bezig was.
Christenen hebben naar mijn mening juist een grote verantwoordelijkheid tegenover de schepping en mogen aan deze verantwoordelijkheid ten volle worden gehouden en daar rekenschap over afleggen. Als daarmee de hand wordt gelicht om (kortstondig) economisch gewin is dit buitengewoon kwalijk, zondig en onchristelijk.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 00:16:29 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205167367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nouja, in plaats van dat te zeggen zijn ze nog eens dunnetjes de volgende leugen aan het verkopen: Dat het met de volgende innovatie, die waarschijnlijk een fortuin kost maar de Rabobank wil je dat wel lenen, heus wel goed zal komen. Hoe vaak moeten ze zich nog aan die steen stoten voordat ze erachter komen dat de meeste landbouworganisaties er helemaal niet zijn voor kleine boeren maar voor de agrarische reuzen, banken en andere randorganisaties (veevoerbedrijven bijvoorbeeld)
Klopt.
De Rabobank is dan ook de fusie tussen de Raiffeisenbank en de Boerenleenbank *)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205167368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dan moeten we nu aan een enorme hersteloperatie beginnen. Zeg maar, waar dit plan onderdeel van is.
Behalve dat dan per gebied eerst wordt gekeken wat nodig is, in plaats dat er vooraf al doelen voor stikstofreductie worden vastgelegd. Nu wordt de stikstofreductie het doel in plaats het middel. In sommige gebieden wordt daardoor te weinig gedaan en in andere gebieden teveel. De instandhoudingsdoelen van de Natura 200 gebieden zouden centraal moeten staan, want dat is het doel.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 00:17:10 #270
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205167370
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:16 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Behalve dat dan per gebied eerst wordt gekeken wat nodig is,
Dat is onderdeel van dit plan.
pi_205167376
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Sterker nog, het is zelfs prachtig in kaart gebracht.

dinsdag 28 juni 2022 @ 00:19:06 #272
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205167377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Sterker nog, het is zelfs prachtig in kaart gebracht.

[ afbeelding ]
Richtinggevend he, dus er is zelfs nog ruimte voor nóg meer maatwerk.

Schande. WOEDE.
pi_205167391
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Doordat stikstofreductie het doel is geworden, krijg je rare resultaten en zijn er plots ook maatregelen nodig in gebieden die een andere opgave hebben dan stikstof.
pi_205167396
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het roept bij mij niet zozeer woede op, maar wel afkeer en verdriet om zoveel stompzinnigheid en respectloosheid. Het sterkt mij enkel in de opvatting dat natuur en milieu veel meer noodzakelijke bescherming nodig hebben en verdienen.
pi_205167399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Doordat stikstofreductie het doel is geworden, krijg je rare resultaten en zijn er plots ook maatregelen nodig in gebieden die een andere opgave hebben dan stikstof.
Maar verwacht je echt totaal andere resultaten te vinden is of het gewoon een manier om te vertragen (zolang het onderzoek nog loopt kun je immers geen maatregelen treffen)?
pi_205167400
Nederland als hoofdstad van het grote EU-orgasme.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205167404
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:29 schreef Pokkehandtas het volgende:
Nederland als hoofdstad van het grote EU-orgasme.
Heb je nu het idee dat je bijdraagt aan de discussie? Of heb je die nieuwe "anti alles generieke oneliner generator app" op je telefoon?
pi_205167406
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar verwacht je echt totaal andere resultaten te vinden is of het gewoon een manier om te vertragen (zolang het onderzoek nog loopt kun je immers geen maatregelen treffen)?
Ik denk echt dat je beter en gerichter beleid krijgt als de natuur centraal staat in plaats van de stikstof.
pi_205167415
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:30 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk echt dat je beter en gerichter beleid krijgt als de natuur centraal staat in plaats van de stikstof.
De natuur staat al centraal.

Daarom wordt er gekeken naar fosfaten, stikstof (NH3 / NOx), zwaveloxides, etc.

Op die overige gebieden wordt wat bereikt maar met name de stapeling van NH3 is juist weer toegenomen door de grotere stallen sinds ~2010.
pi_205167420
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb je nu het idee dat je bijdraagt aan de discussie? Of heb je die nieuwe "anti alles generieke oneliner generator app" op je telefoon?
Lekker inhoudelijk, ik doe daar niks mee
pi_205167424
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:35 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Lekker inhoudelijk, ik doe daar niks mee
Nee, dat was al duidelijk na je vorige reactie.
Vandaar de vraag.
pi_205167427
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dat was al duidelijk na je vorige reacties.
Vandaar de de vraag.
Je reageert op de verkeerde mensen, rustig afwachten, je kan het.
pi_205167453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 00:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De natuur staat al centraal.

Daarom wordt er gekeken naar fosfaten, stikstof (NH3 / NOx), zwaveloxides, etc.

Op die overige gebieden wordt wat bereikt maar met name de stapeling van NH3 is juist weer toegenomen door de grotere stallen sinds ~2010.
Doordat de minister nu al stikstofreductie-grenzen heeft vastgesteld en niet rekening houdt met de mate van toename, worden de gebieden met sterke groei beloond en gebieden met geen of weinig groei bestraft.
pi_205167455
Dat gekloot met die trekkers gaat natuurlijk een keer goed mislopen, een crimineel met haast die gaat schieten of zoiets.
pi_205167502
quote:

[..]
Jazeker veel boeren zijn misleid. Misleid door lobbypartijen en politieke partijen die ervoor hebben gezorgd dat de agrarische industrie decennialang de hand boven het hoofd is gehouden met enorm negatieve gevolgen voor natuur,milieu en het landschap.

En nu nog; je ziet een partij als het CDA, voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor dit politieke wanbeleid in de afgelopen decennia, nu pogingen doen om weer bij de agrarische industrie in het gevlei te komen, de plucheplakkers, om broodnodige hervormingen uit te stellen.

Boeren, natuur en milieu zijn het slachtoffer van dit opportunistische politieke wanbeleid. Een demagogische en zeer opportunistische partij als de BBB die totaal niet bijdraagt aan een oplossing maar de ellende voor de toekomst alleen maar erger zal maken profiteert van de ontstane onrust. Kiezers lopen maar al te graag weg met deze act van volksvrouwtje en hijsen haar op een schild, maar wetenschap wordt in twijfel getrokken We zien opportunistische politici die overstappen van het CDA naar BBB en dat gaan we nog meer zien. Ja, opportunisme volop.

Ik zie dat dus duidelijk dat boeren eveneens slachtoffer zijn van opportunistische politici en lobbyisten, bijzonder triest, maar de noodzaak van hervorming van de agrarische industrie is overduidelijk en onontkoombaar.
pi_205167620
quote:

[..]
Weer een boerenleugen. Er zijn genoeg duurzame doch kleinschalige boerenbedrijven die het wel redden. Het "we moeten wel opschalen, de politiek heeft ons daartoe gedwongen" is dan ook vooral bedoeld om de misstanden van de intensieve bio-industrie goed te praten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2022 06:17:15 ]
  dinsdag 28 juni 2022 @ 07:33:42 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205167786
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 28 juni 2022 @ 07:37:53 #288
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205167800
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 23:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog wat nieuws gevonden bij die A9 tweet eerder in het topic:

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20220627_80826207
[..]

"De politie reed tegen mijn wiel"

:')

https://nos.nl/regio/noor(...)olitiebureau-alkmaar
pi_205167809
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 07:33 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Jaaaaah. Kom maar dichterbij. Kom kom kom.
pi_205167814
Ze hebben toch met poep gegooid zag ik gisteren.
Vandaag weer acties lees ik net op nu.nl
Bermbranden langs snelwegen veroorzaken door brandende hooi balen daar neer te kwakken
Ik vind dat heel gevaarlijk. Het is prima dat je protesteert als boer maar dit is willens en wetens onschuldige mensen in gevaar brengen want met een beetje wind kan er al een huis in brand vliegen of er gebeuren auto ongelukken.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 07:44:02 #291
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_205167819
quote:
Mark van den Oever, voorman van Farmers Defence Force, wil de verantwoordelijkheid voor de protesten niet dragen. Maar volgens hem is onder zijn achterban grote bereidheid ‘om de beuk erin te gooien’. ,,De minister heeft veel boeren boos gemaakt. We moeten nu zien wat er gaat gebeuren, maar ik wil daar niet verantwoordelijk voor zijn.’’ Hij had wel een boodschap aan de boeren: ,,Jullie weten wat er te doen staat.’’ Hij stond zelf met zijn trekker op de A59 nabij Oss, en ging later op weg naar het provinciehuis in Den Bosch waar de politie en ME aanwezig waren. ,,Het beleid moet van tafel. Normale acties hebben blijkbaar geen invloed", aldus Van den Oever.
Dit is net Jiskefet. Quasi ad hominem oproepen tot vergaande acties en nog in dezelfde zin je handen wassen in onschuld, een fenomeen.
pi_205167829
En wat denk je ROOK IS GIFTIG en slecht voor t milieu.
pi_205167834
Dit zijn geen boze boeren meer, maar TERRORISTEN!
pi_205167839
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 07:41 schreef quirina het volgende:
Ze hebben toch met poep gegooid zag ik gisteren.
Vandaag weer acties lees ik net op nu.nl
Bermbranden langs snelwegen veroorzaken door brandende hooi balen daar neer te kwakken
Ik vind dat heel gevaarlijk. Het is prima dat je protesteert als boer maar dit is willens en wetens onschuldige mensen in gevaar brengen want met een beetje wind kan er al een huis in brand vliegen of er gebeuren auto ongelukken.
Een huis vlak tegen de snelweg aan? Dat zijn er niet veel hoor..
  dinsdag 28 juni 2022 @ 07:53:19 #295
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205167847
Klote boertjes.
pi_205167848
Vuur kan snel gaan met wind en droogte. Je zal maar huis met rieten dak hebben ben je fucked.
pi_205167851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 07:49 schreef quirina het volgende:
Samenleving ontwrichten, angst zaaien... Het heeft er alle schijn van en het lijkt te verharden.
De vraag is volgens mij niet of, maar wanneer er wordt ingegrepen.
pi_205167860
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 07:49 schreef quirina het volgende:
Op zijn minst zeer vergelijkbaar met voetbalhooligans en/of relschoppers. Waarom krijgen die kutboeren niet de ME in hun nek? Even flink erop losknuppelen.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 07:59:40 #299
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205167877
Ik vind het ronduit angstaanjagend dat zulke mensen gewoon de hele maatschappij mogen ontwrichten. Dit is buiten alle perken en ik sta echt versteld van al deze ellende. Gatverdamme zeg, wanneer is het genoeg? Hoe veel slachtoffers moeten er vallen? Ik ben even stil.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 juni 2022 @ 08:10:29 #300
426493 crew  PippenScottie
pi_205167911
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 07:54 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Samenleving ontwrichten, angst zaaien... Het heeft er alle schijn van en het lijkt te verharden.
De vraag is volgens mij niet of, maar wanneer er wordt ingegrepen.
De politie is in goed gesprek :')
My friends all drive horses
pi_205167936
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 08:10 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
De politie is in goed gesprek :')
Flesjes water uitdelen. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: