quote:Op maandag 27 juni 2022 22:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nu nog steeds, ze hebben alleen keuze's gemaakt die jij niet zou maken. Wat ook hun goed recht is, ze hoeven niet langs jou als opperste leider van Brabant om hun besluiten voor te leggen ter goedkeuring.
Ik weet niet, maar als het om die Wouter van Twitter gaat, die negeert voor het gemak accumulatie van stikstof in z'n relaas. Zo kan ik ook met cijfers goochelen.quote:Op maandag 27 juni 2022 22:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oei, ja dat is natuurlijk voor jou een doorn in het oog. Ik ga er namelijk toch wel vanuit dat jij deze stikstofcrisis als een fantastische kans ziet om bij de burger even lekker een groen, duurzaam utopia te kunnen opdringen. Vandaar dat je het ook al eerder had over 'de laatste stuiptrekkingen van een dood systeem'.
Maar wat dacht je hiervan: niet iedereen die een andere mening heeft dan jij zit per definitie fout. En deze man lijkt toch wel redelijk wat kennis van zaken te hebben als ik even zo snel kijk.
"accumulatie van stikstof"quote:Op maandag 27 juni 2022 22:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar als het om die Wouter van Twitter gaat, die negeert voor het gemak accumulatie van stikstof in z'n relaas. Zo kan ik ook met cijfers goochelen.
Het probleem met jou is dat je iedere keer vragen stelt die al beantwoord zijn maar iedere keer weer reageert alsof er iets nieuws wordt geroepen.quote:Op maandag 27 juni 2022 22:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
"accumulatie van stikstof"
Hoe hebben we dat gemeten de laaste 20 jaar in natura 2000 gebieden?
Dat is geen antwoord. En nee, we weten het niet, geen flauw benul. Het is een theorie dat stikstof accumuleert op dit moment en de natuur daarvan achteruit zou hollen.quote:Op maandag 27 juni 2022 22:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het probleem met jou is dat je iedere keer vragen stelt die al beantwoord zijn maar iedere keer weer reageert alsof er iets nieuws wordt geroepen.
Ik ga je niets meer uitleggen, je pikt het toch niet op en morgen reageer je weer net zo verbaasd.
De hele stikstofcrisis draait om accumulatie van stikstof. Dat is gewoon de crisis in een notendop.
En na jaren discussie ga je wéér vragen hoe we dat gemeten hebben....
Ik kan je wel weer antwoord geven maar als ik geen antwoord geef is het niet goed, als ik wel antwoord geef weet je het beter en als ik iets onderbouw dan zie ik het verkeerd.quote:
Mijn hemel.quote:Op maandag 27 juni 2022 22:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
En ondertussen trek je weer accumulatie van stikstof in twijfel,
Ben blij dat je het eindelijk door hebt.quote:Op maandag 27 juni 2022 22:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mijn hemel.
Nu is het gewoon echt een slap verhaal.
Eergisteren en gisteren al behandeld.quote:
Ja precies ja.quote:Op maandag 27 juni 2022 22:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oei, ja dat is natuurlijk voor jou een doorn in het oog. Ik ga er namelijk toch wel vanuit dat jij deze stikstofcrisis als een fantastische kans ziet om bij de burger even lekker een groen, duurzaam, vlees en zuivelvrij utopia te kunnen opdringen. Vandaar dat je het ook al eerder had over 'de laatste stuiptrekkingen van een dood systeem'.
Heeft niks met meningen te maken maar alles met het ontkennen van feiten. In elk geval zijn de argumenten die Wouter brengt inzake klimaatverandering baarlijke nonsens en al lang en breed weerlegd.quote:Maar wat dacht je hiervan: niet iedereen die een andere mening heeft dan jij zit per definitie fout. En deze man lijkt toch wel redelijk wat kennis van zaken te hebben als ik even zo snel kijk.
Heb je gezocht? Ja? Niet gevonden? Gek. Of ga je er nu gevoeglijk vanuit dat er geen metingen zijn?quote:
Gelukkig is daarvan geen sprake. Niet iedereen hanteert jouw manier van onderzoek doen.quote:Een beetje schatten en doen is niet voldoende onderbouwing.
Oja, die waarnaar jij gezocht hebt?quote:Eerlijke objectieve metingen,
Precies.quote:en causale verbanden trekken ook vanuit de boer naar natura2000 gebied.
Maanmannetjes die stiekem stikstofverbindingen uitpoepen wanneer jij en ik niet opletten?quote:Rekening houden met andere factoren,
Zoals onze bioindustrie?quote:en doelmatig durven te zijn, als het meer kost dan het oplevert moet je er niet aan beginnen.
Maar dan vooral van jouw kant.quote:Nu is het gewoon echt een slap verhaal.
Het is geen D66-beleid, het is de RvS die het huidige beleid onhoudbaar heeft verklaard omdat het onwettig is.quote:
Lekker, mensen blokkeren die naar huis willen en daar ook nog trots op zijn.quote:
https://jaaphanekamp.com/(...)-een-kleine-analyse/quote:KDW kennen een veelheid aan onzekerheden en onduidelijkheden die tot op heden nooit expliciet aan de orde zijn gesteld of zelfs maar een vertaalslag hebben gekregen in toepassingen van KDW in beleid.
Anders gezegd: KDW worden in weerwil van die onzekerheden en onduidelijkheden als harde getallen geformuleerd en gebruikt in AERIUS en daarmee het beleid!
Ten derde, ondanks andere oorzaken die de staat van instandhouding kunnen beïnvloeden, wordt stikstof als hoofdverantwoordelijke afgeschilderd.
Vanwege onzekerheden en onduidelijkheden in AERIUS en KDW leidt het combinatiegebruik van beiden uiteindelijk tot obscuur modelmatig navelstaren.
Dat rekenkundig navelstaren kan alleen worden doorbroken door empirische ecologische observaties transparant te analyseren.
Er zijn al tijd mensen kritisch. Met de komst van het internet vind je ze wat makkelijker.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:06 schreef Jojoke het volgende:
Deze professor is overigens ook kritisch.
[..]
https://jaaphanekamp.com/(...)-een-kleine-analyse/
Vraag me dan wel af hoe die 70% van de landbouwproducten nog over de grens komt.quote:
Sowieso zijn mensen altijd heel zwart wit met dit soort dingen, het is goed of een slecht model. Terwijl modellen altijd bedoeld zijn om de werkelijkheid te benaderen. Er zullen altijd verbeterpunten zitten over onderdelen van een model waar meer onderzoek naar kan worden gedaan.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn al tijd mensen kritisch. Met de komst van het internet vind je ze wat makkelijker.
Dat zal de reden zijn dat hij lid was van commissie Hordijk.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn al tijd mensen kritisch. Met de komst van het internet vind je ze wat makkelijker.
wat een simpele zielen zegquote:
Ik begrijp alleen niet waarom er een model nodig is.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso zijn mensen altijd heel zwart wit met dit soort dingen, het is goed of een slecht model. Terwijl modellen altijd bedoeld zijn om de werkelijkheid te benaderen. Er zullen altijd verbeterpunten zitten over onderdelen van een model waar meer onderzoek naar kan worden gedaan.
Had ik al aangevuld.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zal de reden zijn dat hij lid was van commissie Hordijk.
De hele wetenschap werkt met modellen, omdat je anders een "oneindig" grote dataset zou krijgen en iedere kubieke centimeter zou moeten meten.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet waarom er een model nodig is.
Je kan toch niet elke NH3 en NOX molecule meten in Nederland?quote:Op maandag 27 juni 2022 23:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet waarom er een model nodig is.
En al helemaal niet de route van iedere molecuul. Zou een klus worden.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan toch niet elke NH3 en NOX molecule meten in Nederland?
Rutte heeft er wel lang over gedaan. Een meer capabel politicus had er in 4 jaar al zo'n rotzooi van kunnen maken.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:18 schreef TweedeKlum het volgende:
12 jaar Rutte en het is overal een teringzooi.
Je kan ook gewoon een paar ecologen de natuurgebieden insturen om een rapportage op te stellen over de staat van de natuur. Waarom moet je daar een heel model voor bouwen? Het levert alleen onnodige discussie op.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan toch niet elke NH3 en NOX molecule meten in Nederland?
Was *inserteenofanderelinkseofrechtsepoliticus* maar de baas, dan was alles beter geweestquote:Op maandag 27 juni 2022 23:18 schreef TweedeKlum het volgende:
12 jaar Rutte en het is overal een teringzooi.
Beleid is hoe je omgaat met problemen en dat kan je een wettelijke grondslag geven.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het is geen D66-beleid, het is de RvS die het huidige beleid onhoudbaar heeft verklaard omdat het onwettig is.
Valt me mee dat het nu pas gebeurt.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lekker, mensen blokkeren die naar huis willen en daar ook nog trots op zijn.
Wat een tuig heb je onder de boeren.
Pim Fortuynquote:Op maandag 27 juni 2022 23:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Was *inserteenofanderelinkseofrechtsepoliticus* maar de baas, dan was alles beter geweest
Neuh, maar het is zo tekenend voor zijn beleid.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Was *inserteenofanderelinkseofrechtsepoliticus* maar de baas, dan was alles beter geweest
Deze protesten gaan 0,0 in het voordeel van boeren werken.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Valt me mee dat het nu pas gebeurt.
Kwamen maar meer mensen eerder op voor hun belang, dan was het afbraakbeleid al veel eerder een halt toegeroepen.
Hoe wil je de staat van de natuur uitdrukken? Biodiversiteit? https://www.clo.nl/onderwerpen/biodiversiteitquote:Op maandag 27 juni 2022 23:21 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een paar ecologen de natuurgebieden insturen om een rapportage op te stellen over de staat van de natuur. Waarom moet je daar een heel model voor bouwen? Het levert alleen onnodige discussie op.
Lekker mensen die extremistisch beleid rechtvaardigen met matige wetenschap.quote:Op maandag 27 juni 2022 23:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lekker, mensen blokkeren die naar huis willen en daar ook nog trots op zijn.
Wat een tuig heb je onder de boeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |