abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205166389
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Overheid kan wel degelijk eigendommen uitkopen, bijvoorbeeld bij aanleg van een snelweg.
En ook een stikstofcrisis kan daar aanleiding toe zijn.

Rechten zijn er niet ten koste van alles. En dat is maar goed ook, anders hadden we nu geen wegen, geen gasleidingen, geen treinspoor, etc.
Uiteraard mag je het afwegen, maar we hebben hier te maken met iets heel extreems, eigendom afpakken / gedwongen uitkopen is geen kinderspel, maar grof geweldadig geschut als dat tegen de wil van de mensen in gaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 27 juni 2022 @ 21:55:12 #102
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205166393
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk had dat gekund. Alleen er zit een hele zwakke minister op landbouw. En dat kaartje had ook wel anders gekund.

Wat je had moeten doen is meteen een intergraal plan presenteren, voor alle sectoren en inclusief financiële regelingen. Nu gooi je een bom, een voor velen als existentieel aanvoelende dreiging gecombineerd met een hele hoop onzekerheid. Dat versterkt mekaar.
Een bom? Er is al eeuwen bekend dat er fors ingekrompen moet worden om de stikstofdoelen te halen. Net doen alsof dit een verrassing is en de boeren ermee overvallen worden is echt nonsens.
pi_205166395
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, vandaar, de onderbuurman daarvan.
Excuses, ik zie het nu ja. Ik heb geen onderbuurman maar wel vrienden die, zoals jij bedoelt, in een penibele situatie zitten door de stijging van de energierekening. Die hebben om de haverklap de verwarming aan waar het niet nodig is, in betere tijden nooit wat gespaard, bepaalde witgoed producten op afbetaling en ze roken de hele dag door en hebben een hond. Niet allemaal dit alles maar wel allemaal iets van dit. Ook vaak de kans gehad om zelf LED lampen te plaatsen of een zuinige douchekop maar dat was allemaal onbegrijpelijk en Chinees voor hun. Dus zitten ze met torenhoge vaste lasten en is dit blijkbaar de doodsteek.En dat bedoel ik met dat er altijd wel iets mis is.
pi_205166397
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik het eerder gevraagd, maar: ben jij stiekem mijn broer? Mijn pa fietste net namelijk ook die kant op om even te kijken waar de herrie vandaan kwam.
Whehe.

Die ouwe was bezig aan z'n vaste avondritje en stuitte toen op de colonne boeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205166408
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als ludieke tegenactie ga ik 100 kettingsloten kopen en hekken naar weilanden vastmaken.
Zou vervelend zijn maar een beetje boer heeft die er binnen een uurtje af _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205166417
twitter
twitter
pi_205166423
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:49 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
(net) Boven de rivieren ook niet hoor
Ik denk dat dat sentiment universeel is als je er mee in aanraking bent geweest, met de keerzijde van de medaille. Als je safe zit in je eigen bubbel en geen (niet genoeg) negatieve ervaringen hebt gehad en ook geen opsporing verzocht kijkt dan kan ik begrijpen dat je nog in je naïeve bubble zit waar elk individu dezelfde kansen verdient en de grenzen wagenwijd open mogen blijven.
pi_205166427
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:57 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
En ook Wouter begrijpt niets van accumulatie van depositie.

Dat is jou overigens ook al meerdere keren uitgelegd en dan toch weer zoiets plaatsen.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:58:13 #109
64288 Bensel
Ladderzat
pi_205166429
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als ludieke tegenactie ga ik 100 kettingsloten kopen en hekken naar weilanden vastmaken.
okee. een trekker tegen dat hek en deze ligt om. nutteloos dus
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 27 juni 2022 @ 21:59:05 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166441
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ok prima, als jij er gelukkig van wordt maak ik er wel "Enge randstedelijke mensen van alle rassen, seksuele orientaties en levensovertuigingen van".

Maar nu weer terug naar de (schijnbaar) ontzettend moeilijk te beantwoorden vraag: Wat wordt er precies op het Brabantse platteland bij gebouwd dat het karakter ervan onherstelbaar beschadigt?

En trouwens ook niet geheel onbelangrijk: Gaat dat om zaken waar gemeenten zelf geen controle over hebben middels bouwbesluiten?
Wat lafjes dit... Waarom voelde je de noodzaak zonder enige reden het ineens over enge bruine mensen te hebben wanneer iemand stelt niet gecharmeerd te zijn van de Randstedelijke tendens? Zie je daar niet iets heel wrangs in, eigenlijk, dat je vrijwel automatisch de rassenkaart moet trekken wanneer er dingen gezegd worden die je niet zinnen? Misschien eens op letten. Je bent overigens niet de eerste hoor, valt me sowieso op hoe al die figuren die hier wegglibberen bij het idee dat mensen onteigend worden het al heel snel over xenofobe boeren en achterban hebben. Werkt al jaren, niet, zet de ander gewoon weg als racist en presto, klaar is de discussie.

Welnu, ik neem je thans even mee naar de gemeente Helmond, alwaar in de buitengebieden helemaal geen betaalbare starterswoningen gebouwd worden. Wat wel? Een riant nieuw bedrijventerrein en een accommodatie voor arbeidsmigranten. Welnu, voordat je helemaal leip gaat en "racisme" begint te kraaien, is het wellicht handig erbij te vermelden dat het mij geen zak uitmaakt wie er komt te zitten, maar dat het in de kern achterlijk is om in het tweede meest bevolkte land ter wereld nog meer mensen binnen te halen. Logistiek, en dergelijke, om over verdringing op de arbeidsmarkt aan de onderkant nog maar te zwijgen (waar "mensen van alle rassen, seksuele orientaties en levensovertuigingen" al JAREN struggelen met dit VVD-D66 beleid).

Gaan we naar Tilburg, zien we dat de omringende plattelandsgemeenten geheel zijn opgeslokt, er van de bouw van betaalbare woningen nul sprake is, maar er wel weer een enorm bedrijvenpark bij komt, naar ik meen in de buurt van Gilze. Gelukkig is een zelfde idee om dat ook maar in het noorden te doen afgeblazen. Daar kwam overigens ook geen walhalla van goedkope starterswoningen... nee, er kwam een 'datacenter'.

Gaan we naar Breda, dan mogen we aanschouwen hoe die stad zich eveneens gewoon uitbreidt over randgemeenten als Teteringen en Bavel, en verhip: wederom géén aanbouw van betaalbare starterswoningen... wat komt er in 2023 wel in Bavel? Een bedrijventerrein!

En zo kunnen we nog even doorgaan. Maar dat zijn ongetwijfeld aberraties allemaal, en nu er ook nog eens een smak boerengrond vrij komt, gaat dat al-le-maal rigoureus veranderen...

Misschien wil @AchJa nog even de linkjes naar de krantenberichten uit POL halen, ik heb er de kracht niet meer voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 juni 2022 @ 21:59:44 #111
64288 Bensel
Ladderzat
pi_205166453
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat is jou overigens ook al meerdere keren uitgelegd en dan toch weer zoiets plaatsen.
Je denkt toch niet echt dat alles blijft liggen? NOx zit ook in een kringloop
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_205166462
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wappie uitspraak? Lol

Het is een grondrecht hè, recht op bezit. Maar onze grondwet is natuurlijk een wappie-wet.
staatsterreur zijn wappieuitspraken. Thierry is daar ook bijvoorbeeld heel goed in. Past denk ik prima in jouw straatje.

En aan die grondwet zijn ook voorwaarden verbonden.
pi_205166463
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:59 schreef Bensel het volgende:

[..]
Je denkt toch niet echt dat alles blijft liggen? NOx zit ook in een kringloop
Nee, niet alles blijft liggen.
Een deel wordt opgenomen door planten of spoelt weg maar evengoed is er accumulatie van stikstof.
Je moet daarom naar een niveau toe waarbij er niet meer stikstof wordt toegevoegd dan dat de natuur kan verwerken op die locatie.

Dat is in de kern de hele reden voor de stikstofcrisis. Het is niet alsof ik dat zelf bedacht heb.
pi_205166476
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:57 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik denk dat dat sentiment universeel is als je er mee in aanraking bent geweest, met de keerzijde van de medaille. Als je safe zit in je eigen bubbel en geen (niet genoeg) negatieve ervaringen hebt gehad en ook geen opsporing verzocht kijkt dan kan ik begrijpen dat je nog in je naïeve bubble zit waar elk individu dezelfde kansen verdient en de grenzen wagenwijd open mogen blijven.
Eens.
pi_205166493
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat lafjes dit... Waarom voelde je de noodzaak zonder enige reden het ineens over enge bruine mensen te hebben wanneer iemand stelt niet gecharmeerd te zijn van de Randstedelijke tendens? Zie je daar niet iets heel wrangs in, eigenlijk, dat je vrijwel automatisch de rassenkaart moet trekken wanneer er dingen gezegd worden die je niet zinnen? Misschien eens op letten. Je bent overigens niet de eerste hoor, valt me sowieso op hoe al die figuren die hier wegglibberen bij het idee dat mensen onteigend worden het al heel snel over xenofobe boeren en achterban hebben. Werkt al jaren, niet, zet de ander gewoon weg als racist en presto, klaar is de discussie.

Welnu, ik neem je thans even mee naar de gemeente Helmond, alwaar in de buitengebieden helemaal geen betaalbare starterswoningen gebouwd worden. Wat wel? Een riant nieuw bedrijventerrein en een accommodatie voor arbeidsmigranten. Welnu, voordat je helemaal leip gaat en "racisme" begint te kraaien, is het wellicht handig erbij te vermelden dat het mij geen zak uitmaakt wie er komt te zitten, maar dat het in de kern achterlijk is om in het tweede meest bevolkte land ter wereld nog meer mensen binnen te halen. Logistiek, en dergelijke, om over verdringing op de arbeidsmarkt aan de onderkant nog maar te zwijgen (waar "mensen van alle rassen, seksuele orientaties en levensovertuigingen" al JAREN struggelen met dit VVD-D66 beleid).

Gaan we naar Tilburg, zien we dat de omringende plattelandsgemeenten geheel zijn opgeslokt, er van de bouw van betaalbare woningen nul sprake is, maar er wel weer een enorm bedrijvenpark bij komt, naar ik meen in de buurt van Gilze. Gelukkig is een zelfde idee om dat ook maar in het noorden te doen afgeblazen. Daar kwam overigens ook geen walhalla van goedkope starterswoningen... nee, er kwam een 'datacenter'.

Gaan we naar Breda, dan mogen we aanschouwen hoe die stad zich eveneens gewoon uitbreidt over randgemeenten als Teteringen en Bavel, en verhip: wederom géén aanbouw van betaalbare starterswoningen... wat komt er in 2023 wel in Bavel? Een bedrijventerrein!

En zo kunnen we nog even doorgaan. Maar dat zijn ongetwijfeld aberraties allemaal, en nu er ook nog eens een smak boerengrond vrij komt, gaat dat al-le-maal rigoureus veranderen...
Alles wat je hier opnoemt valt onder de bevoegdheid van de gemeenten zelf, zij maken de bestemmingsplannen waar die bedrijventerreinen mee gerealiseerd worden en kunnen er net zo goed voor kiezen om dat niet te doen. Misschien moeten jullie eens wat meer verantwoordelijkheid nemen voor jullie eigen lokale stemgedrag en wat minder gaan janken dat Den Haag het allemaal voor jullie verpest :').
pi_205166504
quote:

[..]

Misschien wil @:AchJa nog even de linkjes naar de krantenberichten uit POL halen, ik heb er de kracht niet meer voor.
_O_
pi_205166513
quote:

[..]

Laten we hopen dat er woningen komen, en dat die voor onze eigen bevolking ijn en niet voor cultuurverrijkers.
pi_205166517
quote:

[..]

_O-

Je snapt er zelf niks van. Geen idee waar jij je grootheidswaanzin vandaan haalt.
Kom maar door met die metingen in natura 2000 gronden.

Zou mooi zijn, dat hogere stikstofconcentraties samen zouden gaan zonder natuurverlies, immers, die is ook vaak al jarenlang stabiel.

Dat bepaalde plantjes beter gedijen op stikstofarme grond weten we wel, dat we die gebieden met plantjes X willen ondersteunen is ook niks mis mee, maar blijf weg bij het extremisme en de haterij.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:05:34 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166526
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alles wat je hier opnoemt valt onder bevoegdheid van de gemeenten zelf, zij maken de bestemmingsplannen waar die bedrijventerreinen mee gerealiseerd worden en kunnen er net zo goed voor kiezen om dat niet te doen. Misschien moeten jullie eens wat meer verantwoordelijkheid nemen voor jullie eigen lokale stemgedrag en wat minder gaan janken dat Den Haag het allemaal voor jullie verpest :').
... en jij denkt nog oprecht dat de gemeenten in Brabant géén randstedelijke ambities hebben? Dat is het hele punt, die waanzin is hier al. Ga het anders even de mensen in Bavel vertellen, die dus precies vanwege die achterlijke grootstedelijke ambities van de grote buur figuurlijk 'ten oorlog' wilden trekken tegen Breda.Waarom denk je dat die verdozing al jaren gebeurt??? En nu er nog veel meer land vrijkomt gaat dat allemaal spontaan ingericht worden voor goedkope woningen en 'robuuste natuurgebieden'?

En misschien wist je het nog niet: maar er zijn niet veel dorpen meer met een eigen gemeentelijk bestuur... hoe zou dat komen, dat ze allemaal onderdeel zijn van grotere buren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166529
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-

Je snapt er zelf niks van. Geen idee waar jij je grootheidswaanzin vandaan haalt.
Lekker inhoudelijk.
pi_205166530
Kunnen die boeren niet kappen met het ontwrichten van het land, stelletje mafkezen.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:06:44 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205166539
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:05 schreef kurk_droog het volgende:
Kunnen die boeren de overheid niet kappen met het ontwrichten van het land, stelletje mafkezen.
FTFY
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205166543
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:18 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben echt helemaal klaar met deze boeren. Bomen omzagen, snelweg blokkeren, ministers aan huis bedreigen. Deze groep is net zo erg als de wappies tijdens corona tijd. Keihard aanpakken.

De rechter heeft het stikstofbeleid terecht afgekeurd. Als je het daar niet mee eens bent dan verhuis je maar, want nu ga je rechtstreeks tegen onze rechtstaat in.

Dat boeren minder dieren moeten houden is gewoon een feit. Dan moeten ze naar mijn idee wel een eerlijke prijs gaan krijgen.
Wappies steunen de boeren ook, inclusief hun zeer asociale acties.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205166548
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:05 schreef kurk_droog het volgende:
Kunnen die boeren niet kappen met het ontwrichten van het land, stelletje mafkezen.
Ik denk niet dat ze het kunnen.
Het is een beetje een Pavlov reactie geworden dat ze de trekkers uit de stal halen zodra er iets is dat ze niet aanstaat.

Ze hebben niet door dat dat effect steeds kleiner wordt en de irritatie steeds groter.
En het omzagen van 100 oud knotwilgen helpt er ook niet echt aan mee.
pi_205166550
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk had dat gekund. Alleen er zit een hele zwakke minister op landbouw. En dat kaartje had ook wel anders gekund.

Wat je had moeten doen is meteen een intergraal plan presenteren, voor alle sectoren en inclusief financiële regelingen. Nu gooi je een bom, een voor velen als existentieel aanvoelende dreiging gecombineerd met een hele hoop onzekerheid. Dat versterkt mekaar.
Ja, ik denk dat je daar een goed punt hebt.
pi_205166551
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:00 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
staatsterreur zijn wappieuitspraken. Thierry is daar ook bijvoorbeeld heel goed in. Past denk ik prima in jouw straatje.

En aan die grondwet zijn ook voorwaarden verbonden.
Succes met je bekrompen extremistische koppie.

Onteigenen is heftig, en speelt tegen een grondrecht. Feit, niks wappie aan.
pi_205166558
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

In principe is uitkopen lang niet altijd van toepassing.
Als boeren hun stikstofuitstoot drastisch kunnen beperken zal dat in veel gevallen genoeg zijn.
pi_205166560
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:55 schreef Zelva het volgende:

[..]
Een bom? Er is al eeuwen bekend dat er fors ingekrompen moet worden om de stikstofdoelen te halen. Net doen alsof dit een verrassing is en de boeren ermee overvallen worden is echt nonsens.
Ik denk dat veel boeren dacht dat vooral de vervuilende boer zou worden aangepakt. Dus de megastallen. Nu zijn alle boeren het haasje.
pi_205166561
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In principe is uitkopen lang niet altijd van toepassing.
Als boeren hun stikstofuitstoot drastisch kunnen beperken zal dat in veel gevallen genoeg zijn.
65% reductie IS drastisch.
Toon eerst maar eens aan of het uberhaupt nog doelmatig is om die boeren zo achter de hielen te zitten of er misschien niet doelmatigere oplossingen te verzinnen zijn met 25 miljard die minder schade doen.

Je weet wel, zoals het zou moeten gaan in een beschaafd land.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:12:14 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166566
quote:

[..]

Tijdens corona liepen ook alle wappies achter die idioot en zijn 'alternatieve feiten' aan. Zou me niks verbazen wanneer Wouter door Rusland gefinancierd wordt.
Huilen dan.
pi_205166567
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:10 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat veel boeren dacht dat vooral de vervuilende boer zou worden aangepakt. Dus de megastallen. Nu zijn alle boeren het haasje.
Is dat zo? Of is de exacte uitwerking aan de provincies en nog helemaal niet concreet?
pi_205166574
quote:

[..]

:') :W
  maandag 27 juni 2022 @ 22:13:28 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205166579
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Moeilijk rondkomen, dan heb je altijd al op het randje geleefd hoor, net iets boven je stand. Het is wel zo dat al het belastinggeld een potje heeft gekregen dat voornamelijk naar kansloze vluchtelingen/asielzoekers/uitvreters gaat waardoor van de verzorgingsstaat weinig over is voor de autochtone burgers die even een slechte tijd meemaken, dat wel. Maar als die paar tientjes extra boodschappen je de nek omdraait dan doe je ergens iets niet goed. Dat kan zijn teveel abonnementen, een te groot huis, te duur witgoed of gadgets aangeschaft, roken, alcohol, maar ergens zit het gewoon niet lekker.
Ik heb geen idee, zelf koop ik zowel vlees als zuivel bio als het even kan. Maar als er wordt voorgesteld alles nog veel duurder te maken, dan kan ik mij wel zo voorstellen dat je op den duur gewoon hele groepen van de samenleving buitenspel zet. En als het om basisgroepen levensmiddelen gaat kan dat gewoon echt niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205166580
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tijdens corona liepen ook alle wappies achter die idioot en zijn 'alternatieve feiten' aan.
Ondermijning van de rechtstaat en de wetenschap. Gaan we nieuwe middeleeuwen krijgen?
  maandag 27 juni 2022 @ 22:14:17 #135
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205166585
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:10 schreef Jojoke het volgende:
Nu zijn alle boeren het haasje.
Onzin.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:14:19 #136
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_205166586
quote:

[..]
Tijdens corona liepen ook alle wappies achter die idioot en zijn 'alternatieve feiten' aan.
Het gaat ze volgens mij niet eens om de inhoud of wat er gezegd wordt, er is een groepering die achter alles aanrent wat ageert tegen het kabinet. Als Vereniging Martijn morgen met busjes vol snoepgoed de snelweg blokkeert als ware van protest tegen de regering steken ze daar hun duim voor op.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:14:47 #137
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205166588
quote:

[..]
Tijdens corona liepen ook alle wappies achter die idioot en zijn 'alternatieve feiten' aan. Zou me niks verbazen als de figuur achter dit account vanuit Rusland gefinancierd wordt.
Leuke complottheorie. Wat zijn de 'niet alternatieven feiten' dan precies?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205166595
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
65% reductie IS drastisch.
Toon eerst maar eens aan of het uberhaupt nog doelmatig is om die boeren zo achter de hielen te zitten of er misschien niet doelmatigere oplossingen te verzinnen zijn met 25 miljard die minder schade doen.

Je weet wel, zoals het zou moeten gaan in een beschaafd land.
Waar dacht je aan? Boeren vragen of ze die 12 miljoen varkens een luier aan willen doen en deze op milieuvriendelijke wijze willen afvoeren?
pi_205166596
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:12 schreef Piles het volgende:

[..]
Is dat zo? Of is de exacte uitwerking aan de provincies en nog helemaal niet concreet?
Door het kaartje en de boodschap leeft in ieder geval dat gevoel. En zoals @trein2000 terecht opmerkt gaat het gecombineerd met nauwelijks enige perspectief. Gevolg is dat er nu heel veel boze boeren zijn.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:16:08 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166601
quote:

[..]

Een gezonde leefomgeving is ook een grondrecht. Wat al vaker gebleken is: jij begrijpt niet dat grondrechten niet absoluut zijn.
Huilen dan.
pi_205166613
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... en jij denkt nog oprecht dat de gemeenten in Brabant géén randstedelijke ambities hebben? Dat is het hele punt, die waanzin is hier al.
En mogen ze die niet hebben als ze daar zelf democratisch voor stemmen?
quote:
Ga het anders even de mensen in Bavel vertellen, die dus precies vanwege die achterlijke grootstedelijke ambities van de grote buur figuurlijk 'ten oorlog' wilden trekken tegen Breda.Waarom denk je dat die verdozing al jaren gebeurt??? En nu er nog veel meer land vrijkomt gaat dat allemaal spontaan ingericht worden voor goedkope woningen en 'robuuste natuurgebieden'?

En misschien wist je het nog niet: maar er zijn niet veel dorpen meer met een eigen gemeentelijk bestuur... hoe zou dat komen, dat ze allemaal onderdeel zijn van grotere buren?
Die plaats valt nu al 80 jaar onder de gemeente Breda...
  maandag 27 juni 2022 @ 22:18:22 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166625
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Leuke complottheorie. Wat zijn de 'niet alternatieven feiten' dan precies?
Nou laten we eens een makkelijke pakken uit het oeuvre van ons woutertje: antropogene klimaatverandering bestaat (praktisch) niet.
Huilen dan.
pi_205166637
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
[..]
Voor weesp is die 80 jaarconlangs ingegaan..
pi_205166651
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waar dacht je aan? Boeren vragen of ze die 12 miljoen varkens een luier aan willen doen en deze op milieuvriendelijke wijze willen afvoeren?
Die natuurgebieden zijn gecreeerd, als de stikstofarmoede onder het natuurlijk balans ligt in die gebieden valt het al niet in stand te houden al zou er geen boer bestaan in Nederland.

En stikstof onttrekken aan de lucht, minder kunstmest, niet meer bemesten (verschralen grond dus) rondom natura 2000, wie weet, maar laten we het realistisch houden en wegblijven van extremisme.

En als we het eens hebben "ontworpen" is het menselijk ingrijpen om de grond te verarmen ook gewoon mogelijk, mocht dat zo heilzaam zijn.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:21:38 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166659
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
[..]
80 jaar geleden was Breda dan ook nog Breda.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 juni 2022 @ 22:22:03 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166664
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:14 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Het gaat ze volgens mij niet eens om de inhoud of wat er gezegd wordt, er is een groepering die achter alles aanrent wat ageert tegen het kabinet. Als Vereniging Martijn morgen met busjes vol snoepgoed de snelweg blokkeert als ware van protest tegen de regering steken ze daar hun duim voor op.
Ja, dat mensen achter elke eerste de beste idioot aanlopen is tekenend voor het vertrouwen in de overheid en eerder het symptoom van een probleem dan het probleem zelf. Dat mag de politiek best aangerekend worden.
Huilen dan.
pi_205166683
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Door het kaartje en de boodschap leeft in ieder geval dat gevoel. En zoals @:trein2000 terecht opmerkt gaat het gecombineerd met nauwelijks enige perspectief. Gevolg is dat er nu heel veel boze boeren zijn.
Laat ik helder zijn: enige mate van boosheid had je sowieso we gehad. Maar nu heb je boosheid én onzekerheid. Dat versterkt mekaar gigantisch.
zie email 27 oktober
  maandag 27 juni 2022 @ 22:25:13 #148
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205166699
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, dat mensen achter elke eerste de beste idioot aanlopen is tekenend voor het vertrouwen in de overheid en eerder het symptoom van een probleem dan het probleem zelf. Dat mag de politiek best aangerekend worden.
De waarheid als een koe.
pi_205166711
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
80 jaar geleden was Breda dan ook nog Breda.
Nu nog steeds, ze hebben alleen keuze's gemaakt die jij niet zou maken. Wat ook hun goed recht is, ze hoeven niet langs jou als opperste leider van Brabant om hun besluiten voor te leggen ter goedkeuring.
  maandag 27 juni 2022 @ 22:27:45 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205166730
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou laten we eens een makkelijke pakken uit het oeuvre van ons woutertje: antropogene klimaatverandering bestaat niet.
Oei, ja dat is natuurlijk voor jou een doorn in het oog. Ik ga er namelijk toch wel vanuit dat jij deze stikstofcrisis als een fantastische kans ziet om bij de burger even lekker een groen, duurzaam, vlees en zuivelvrij utopia te kunnen opdringen. Vandaar dat je het ook al eerder had over 'de laatste stuiptrekkingen van een dood systeem'.

Maar wat dacht je hiervan: niet iedereen die een andere mening heeft dan jij zit per definitie fout. En deze man lijkt toch wel redelijk wat kennis van zaken te hebben als ik even zo snel kijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')