Wat ga ik daar tegenkomen Etto? Tegen wat voor horror moet het Brabantse platteland precies beschermd worden?quote:Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoppa!!!! Daar is 'ie weer... enge bruine mensen...
Is dat een soort automatisme?
Dus als het containers waren van de firma rodebak.nl dan was er niets aan de hand? Dom lullen of niet dan?quote:Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef quo_ het volgende:
[..]
Al kwamen ze met een bolderkar geladen met piepschuimblokken.
Het gaat om het principe.
Het leger inzetten tegen je eigen burgers is zo ongeveer het laagste wat je kan doen als regering.
Vertel mij eerst eens waar die enge bruine mensen ineens vandaan komen in dit verhaal.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat ga ik daar tegenkomen Etto? Tegen wat horror moet het Brabantse platteland precies beschermd worden?
Hyperindividualisering.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat ga ik daar tegenkomen Etto? Tegen wat voor horror moet het Brabantse platteland precies beschermd worden?
Dit heeft echt helemaal niks te maken met het probleem aan de hand.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het feit dat je als je pech hebt een kwartier op de politie moet wachten maar het geen wild-west is. Dat willen we hier houden. Noaberschap, laat dat randstedelijk gelul lekker aan de andere kant van de IJssel.
Zullen we jouw auto even afpakken? "gedwongen uitkopen,"quote:
Nederland is een stadstaat?quote:Op maandag 27 juni 2022 21:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit heeft echt helemaal niks te maken met het probleem aan de hand.
Die hele frame dat alles buiten de Randstad een of ander idyllische samenleving is die bestuurd wordt door gemene Randstedelingen die nergens iets vanaf weten is echt flauwekul.
Ten eerste is Nederland een stadstaat en doen alsof we hier zulke relevante ruimtelijke verschillen hebben getuigd van grootheidswaanzin. Ten tweede wordt er om en in de randstad ook ongelofelijk veel akkerbouw gedaan. Ten derde is een landbouwbedrijf volgens elke redelijke definitie gewoon industrie en is een monoculturele akker dus industriegebied, geen natuur. Ten vierde is men er tevens altijd (terecht trouwens) zo trots op dat de Nederlandse landbouw zo'n hightech aangelegenheid is. Ten vijfde hebben VVD en CDA, de partijen hier hier schuld aan hebben, ook een enorme achterban op het platteland.
Ik kan vermoedelijk nog wel tot zeven- of achtentwintig doorgaan. Houd toch op met deze onzin joh, dat voegt echt helemaal niks toe.
Hij heeft wel gelijk, in principe zit onder de rivieren bijna niemand te wachten op nog meer bruine mensen. Of lichtbruin of zwart. Als je uit ervaring weet dat het 9 van de 10 keer niet echt een verrijking is voor je omgeving en leven dan zie je dat liever niet komen.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoppa!!!! Daar is 'ie weer... enge bruine mensen...
Is dat een soort automatisme?
Ooh het leger ingezet. Wat erg zeg. Poepoe.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
Net zo'n goed idee als het leger in zetten tegen boer Harms en zijn maten.
Gatverdamme Rutte, dat is de tweede keer dat je dat doet. Was je in andere situaties maar zo flink. Flapdrol!
Ik ben een rasrandstedeling, een smerige ras Amsterdammer zelfs. En toch klopt die "frame" prima, onze bestuurders zijn randdebielenquote:Op maandag 27 juni 2022 21:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die hele frame dat alles buiten de Randstad een of ander idyllische samenleving is die bestuurd wordt door gemene Randstedelingen die nergens iets vanaf weten is echt flauwekul.
Ontwijk de vraag nou eens niet en kom met een antwoord: Tegen wat voor bouwwerken moet het Brabantse platteland beschermd worden? Wat komt daar precies bij dat het karakter van het platteland zo bedreigd dat het het zelfs waard wordt om geen woningen voor de eigen jeugd te bouwen?quote:Op maandag 27 juni 2022 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel mij eerst eens waar die enge bruine mensen ineens vandaan komen in dit verhaal.
[ afbeelding ]
Ik ben Jan Modaal.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat besluit je hier zo even, hoe de portemonnee van de onderbuurman van Jan Modaal in elkaar zit?
Als bepaalde fundamentele principes niet aan je besteed zijn hoef je toch niet meteen over te gaan tot schelden met "dom lullen". Lees anders de forumpolicy even na.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus als het containers waren van de firma rodebak.nl dan was er niets aan de hand? Dom lullen of niet dan?
ik ben gelukkig niet zo een groot onderdeel van het probleem, verschilletje he?quote:Op maandag 27 juni 2022 21:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zullen we jouw auto even afpakken? "gedwongen uitkopen,"
Teveel stikstof uitstoot.
PvdD.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... alleen horen we daar vanuit de politiek never nooit iets over. Integendeel.
Het gaat mij niet zo zeer om de boer, alhoewel ik vind dat die gepiepeld is door de politiek, het gaat mij om de leefbaarheid van het platteland. En hoe je het ook wendt of keert, waar je de zwarte piet (die hebben we hier nog) ook naar toe schuift, die staat met deze maatregelen ernstig onder druk. Je hebt hier hele dorpen die draaien op het agrarische gebeuren, hier een dorp verder staat de voerfabriek midden in het centrum. De handelaar in mest en dergelijke zit er naast, wat denk jij dat er gebeurd als je een significant deel van de agrarische bedrijvigheid daar staakt?quote:Op maandag 27 juni 2022 21:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit heeft echt helemaal niks te maken met het probleem aan de hand.
Ten eerste is Nederland een stadstaat en doen alsof we hier zulke relevante ruimtelijke verschillen hebben getuigd van grootheidswaanzin. Ten tweede wordt er om en in de randstad ook ongelofelijk veel akkerbouw gedaan. Ten derde is een landbouwbedrijf volgens elke redelijke definitie gewoon industrie en is een monoculturele akker dus industriegebied, geen natuur. Ten vierde is men er tevens altijd (terecht trouwens) zo trots op dat de Nederlandse landbouw zo'n hightech aangelegenheid is. Ten vijfde hebben VVD en CDA, de partijen hier hier schuld aan hebben, ook een enorme achterban op het platteland.
Ik kan vermoedelijk nog wel tot zeven- of achtentwintig doorgaan. Houd toch op met deze onzin joh, dat voegt echt helemaal niks toe.
Zo was het niet bedoeld, dat is Twents. Vond ik wel gepast in dit topicquote:Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als bepaalde fundamentele principes niet aan je besteed zijn hoef je toch niet meteen over te gaan tot schelden met "dom lullen". Lees anders de forumpolicy even na.
Ik ontwijk geen vraag, ik ben gewoon super benieuwd waar ineens die enge bruine mensen vandaan komen...quote:Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ontwijk de vraag nou eens niet en kom met een antwoord: Tegen wat voor bouwwerken moet het Brabantse platteland beschermd worden? Wat komt daar precies bij dat het karakter van het platteland zo bedreigd dat het het zelfs waard wordt om geen woningen voor de eigen jeugd te bouwen?
In de crusher graagquote:Op maandag 27 juni 2022 21:36 schreef Zelva het volgende:
Eindelijk actie van de politie. Er is één tractor in beslag genomen.
Dat scheelt een hoop overproductiequote:Op maandag 27 juni 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat mij niet zo zeer om de boer, alhoewel ik vind dat die gepiepeld is door de politiek, het gaat mij om de leefbaarheid van het platteland. En hoe je het ook wendt of keert, waar je de zwarte piet (die hebben we hier nog) ook naar toe schuift, die staat met deze maatregelen ernstig onder druk. Je hebt hier hele dorpen die draaien op het agrarische gebeuren, hier een dorp verder staat de voerfabriek midden in het centrum. De handelaar in mest en dergelijke zit er naast, wat denk jij dat er gebeurd als je een significant deel van de agrarische bedrijvigheid daar staakt?
Behalve de boeren hun zin geven? Nee, dan hadden ze het niet anders kunnen aanpakken. De boodschap blijft, daar is niets aan te doen.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:45 schreef Jojoke het volgende:
Had de politiek het ook niet anders kunnen aanpakken? Nu heb je tienduizenden boeren die pisnijdig zijn. Ik denk dat de provincies hier ook niet vrolijk van worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |