quote:Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat
Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.
De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.
In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.
[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]
Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.
Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden
In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.
Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.
Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.
Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.
Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.
Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.
De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.
In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.
Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
Die problemen kunnen ze prima intern oplossen zonder ooit naar de stikstofuitstoot om te kijken, maar daarbuiten kan het niet. Je hoeft dit niet te doen om Amsterdam of Utrecht te plezieren maar om steden en dorpen in de provincie de kans te geven zich verder te ontwikkelen. Maar goed, je kunt het verder ook gewoon laten en lekker blijven doen alsof het geen probleem is. Maar dan wel niet gaan lopen klagen als de provincie verarmt ten opzichte van de Randstad hè?quote:Op maandag 27 juni 2022 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die steden hebben hele andere problemen, problemen die ze liever negeren dan wel over de schutter flikkeren. Juist daarom staan die zo te juichen bij dit beleid. Leidt weer wat aandacht af en kan de verantwoordelijkheid weer eens buiten zichzelf gelegd worden.
Proest, die problemen zijn ze echt aan het oplossen ja.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die problemen kunnen ze prima intern oplossen zonder ooit naar de stikstofuitstoot om te kijken, maar daarbuiten kan het niet. Je hoeft dit niet te doen om Amsterdam of Utrecht te plezieren maar om steden en dorpen in de provincie de kans te geven zich verder te ontwikkelen. Maar goed, je kunt het verder ook gewoon laten en lekker blijven doen alsof het geen probleem is. Maar dan wel niet gaan lopen klagen als de provincie verarmt ten opzichte van de Randstad hè?
Die shit moet echt hard gestraft worden ja.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:15 schreef mootie het volgende:
Ah, ministers thuis opzoeken, altijd een goed idee.
quote:Op maandag 27 juni 2022 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kan die langspeelplaat een keer kapot svp?
Ik denk dat iedereen er zo over denkt, niets ten nadele van akkerbouw ,tuinbouw , fruitteelt , boomteelt ,quote:Op maandag 27 juni 2022 20:57 schreef Galvez het volgende:
[..]
In principe heb wel affiniteit met boeren. Ik vind akkers ook een verademing ten opzichte van de rap oprukkende distributie- en datacentra die overal als paddestoelen de grond uitschieten. Maar ik heb geen enkele sympathie voor “boeren” die intensieve veehouderij exploiteren en daarbij de leefomgeving verzieken, en nu nog een grote mond hebben ook.
Ze moeten zich schamen.
Tja, de Randstedelijke, hoogopgeleide politieke elite heeft even besloten wat het beste is om nu te doen. En daar moeten vervolgens de Nederlandse 'deplorables' (lees: boeren) zich maar in schikken. Als je een beetje niveau hebt anno 2022, dan eet je toch veganistisch, dus die walgelijke plattelandsbewoners met al hun stikstofuitstoot moeten zich maar aanpassen.quote:Op maandag 27 juni 2022 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dit is precies waarom ik in deze gewoon pro-boeren ben. Alles beter dan de verdere betonnen verkrachting van het landelijke Brabant.
70% en meer is export. De hoeveelheid megastallen is enorm gegroeid de laatste jaren. Wat wil je nog meer als bewijs??quote:Op maandag 27 juni 2022 21:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de Randstedelijke, hoogopgeleide politieke elite heeft even besloten wat het beste is om nu te doen. En daar moeten vervolgens de Nederlandse 'deplorables' (lees: boeren) zich maar in schikken. Als je een beetje niveau hebt anno 2022, dan eet je toch veganistisch, dus die walgelijke plattelandsbewoners met al hun stikstofuitstoot moeten zich maar aanpassen.
Niet dat ik me trouwens kan vinden in hoe sommige boeren protesteren, maar ik snap de frustratie heel goed. Mochten er nu verkiezingen zijn zou ik direct BBB stemmen, die hebben sowieso uitstekende standpunten mbt veel zaken. Even zien hoe bepaalde partijen hysterisch staan te blèren als BBB 20+ zetels zou pakken. Dat zou genieten zijn.
Nee die zijn ze niet aan het oplossen, maar de mogelijkheden om dat te doen hebben ze wel grotendeels zelf in de hand. Voor steden als bijv. Roermond geldt dat niet, die zijn afhankelijk van een oplossing voor de stikstofcrisis.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Proest, die problemen zijn ze echt aan het oplossen ja.
Misschien jij niet, maar in de meeste steden en dorpen in de provincie wonen toch wel aardig wat mensen die zelf ook iets van leven willen maken in hun eigen stad en dorp en die niet zo veel boodschap hebben aan een of andere boomer die onder het motto 'na mij de zondvloed' toch vooral de tijd wil pauzeren.quote:Mooi paternalistisch toontje ook verder. Misschien he, misschien zit men niet te wachten op 'verder ontwikkelen' Randstedelijke stijl.
Je weet wat ik daarvan vindt. In essentie een vergelijkbaar probleem.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ondertussen gaan we natuurlijk wel door met dat andere systeem: eeuwige en oneindige economische groei.
overigens is dit fenomeen in denemarken net zo erg hoor , het steeds groter fokken van melkoeien is veroorzaakt door de beperking via vergunning van het AANTAL koeienquote:Op maandag 27 juni 2022 21:20 schreef Minimunt het volgende:
[..]
70% en meer is export. De hoeveelheid megastallen is enorm gegroeid de laatste jaren. Wat wil je nog meer als bewijs??
quote:In Denemarken zit er meer krachtvoer in het rantsoen, met veel eiwitrijke produkten. In het Deense ruwvoer zit ruim meer snijmaiskuil, dan ruwvoer in Nederland. En tenslotte: in Denemarken is er nauwelijks weidegang. Alle 3 aspekten dragen in belangrijke mate bij aan een hogere melkproduktie per koe in Denemarken vergeleken met Nederland.
... alleen horen we daar vanuit de politiek never nooit iets over. Integendeel.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je weet wat ik daarvan vindt. In essentie een vergelijkbaar probleem.
Boomer zelfsquote:Op maandag 27 juni 2022 21:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nee die zijn ze niet aan het oplossen, maar de mogelijkheden om dat te doen hebben ze wel grotendeels zelf in de hand. Voor steden als bijv. Roermond geldt dat niet, die zijn afhankelijk van een oplossing voor de stikstofcrisis.
[..]
Misschien jij niet, maar in de meeste steden en dorpen in de provincie wonen toch wel aardig wat mensen die zelf ook iets van leven willen maken in hun eigen stad en dorp en die niet zo veel boodschap hebben aan een of andere boomer die onder het motto 'na mij de zondvloed' toch vooral de tijd wil pauzeren.
Sluit maar op. Trekkers invorderen. Gebiedsverbod opleggen. Legoblokjes in huis rondstrooien.quote:
j ekunt zelf ook geen melk meer kopen maar vruchtendrank zonder suikerquote:Op maandag 27 juni 2022 21:23 schreef GerryDV het volgende:
Ik betaal echt heel graag veel meer euro's voor mijn vlees, melk en brood, ook voor andere producten. Kunnen de boeren niet gewoon de prijzen omhoog gooien en inkrimpen op hun vee?
Het is nou niet zo dat we in armoede leven en boodschappen exorbitant duur zijn. Daar zit echt nog veel marge.
Tyfustuigquote:Op maandag 27 juni 2022 21:19 schreef myShizzle het volgende:
Tientallen boze boeren opnieuw bij woning stikstofminister Van der Wal
HIERDEN - Er zijn opnieuw boeren op trekkers bij de woning van stikstofminister Christianne van der Wal in Hierden. Eerder op de maandagavond werd al een bemande politiepost geplaatst voor haar huis.
Eerder deze maand kreeg de Gelderse minister ook al visite van de boeren. Dat bezoek leidde tot de nodige commotie en kwam voor Van der Wal en haar gezin bedreigend over.
De boeren zijn boos op de politica vanwege haar stikstofplannen. De boeren vinden die veel te streng en komen daarom in actie. Eerder op de dag werden meerdere snelwegen afgesloten met trekkers om het ongenoegen (nogmaals) duidelijk te maken.
Weg is afgezet
Er staan op dit moment vijf trekkers voor de woning van de minister en tientallen iets verderop. Die kunnen de woning niet bereiken, omdat de weg is afgezet.
Volgens een buurtbewoner zijn er zo'n honderd boeren bij de woning in Hierden, vooral veel jongeren. De sfeer is volgens de omwonende gemoedelijk. De boeren zijn op dit moment bezig een spandoek neer te zetten.
Het is onduidelijk of de minister en haar gezin thuis zijn.
https://www.gld.nl/nieuws(...)minister-van-der-wal
Die beesten worden zo veel mogelijk opgefokt om zoveel mogelijk voedsel te kunnen produceren. Dat an sich is al best wreed naar mijn idee.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
overigens is dit fenomeen in denemarken net zo erg hoor , het steeds groter fokken van melkoeien is veroorzaakt door de beperking van het AANTAL koeien
https://www.foodlog.nl/ar(...)nse-koe-zoveel-melk/
[..]
En waar is de politie? Wat een stel slapjanussen is dat.quote:Boeren zijn zo boos dat ze honderd bomen omzagen
De woede van de boeren zit zo diep dat blijkbaar honderd oude knotwilgen het slachtoffer werden. Boeren hebben die bomen omgezaagd in de Krimpenerwaard uit protest.
"De knotwilgen zijn net onder de knot afgezaagd, een teken van het kaalslagbeleid van de regering. De bomen zijn nu ten dode opgeschreven. Die overleven dit niet", zegt actievoerder Floor de Jong tegen het AD.
"Er zitten bomen tussen die zijn geplant door de overgrootvaders van mijn vader en moeder." Waarom hij ze dan toch afhakt, terwijl het hem aan het hart gaat? "Duizenden boerenbedrijven worden de nek omgedraaid. Ik hoop dat deze actie ergens toe leidt. Zo niet kan ik later wel aan mijn jongens vertellen dat ik er alles aan heb gedaan. Het is zonde van de bomen, maar nog veel erger voor alle bedrijven."
Ow niets groots en grandioos hoor, gewoon zoiets eenvoudigs als een woning kunnen vinden in hun eigen dorp is al voldoende. Is zoiets voor je nog acceptabel of is dat ook een stap te ver in de ver-Randstad-isering van het hele land?quote:Op maandag 27 juni 2022 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Boomer zelfsEn wat versta je precies onder 'iets van je leven maken', operationaliseer dat eens.
Overigens, juist omdat ik mijn nageslacht liever geen betonnen Vinex-jungle nalaat ben ik bezorgd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |