abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205165838
quote:
Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat

Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.

De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.

In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]

Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:
Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden

In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.

Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.

Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.

Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.

Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.

Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.

De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.

In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_205165855
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die steden hebben hele andere problemen, problemen die ze liever negeren dan wel over de schutter flikkeren. Juist daarom staan die zo te juichen bij dit beleid. Leidt weer wat aandacht af en kan de verantwoordelijkheid weer eens buiten zichzelf gelegd worden.
Die problemen kunnen ze prima intern oplossen zonder ooit naar de stikstofuitstoot om te kijken, maar daarbuiten kan het niet. Je hoeft dit niet te doen om Amsterdam of Utrecht te plezieren maar om steden en dorpen in de provincie de kans te geven zich verder te ontwikkelen. Maar goed, je kunt het verder ook gewoon laten en lekker blijven doen alsof het geen probleem is. Maar dan wel niet gaan lopen klagen als de provincie verarmt ten opzichte van de Randstad hè?
  maandag 27 juni 2022 @ 21:12:18 #3
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205165873
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die problemen kunnen ze prima intern oplossen zonder ooit naar de stikstofuitstoot om te kijken, maar daarbuiten kan het niet. Je hoeft dit niet te doen om Amsterdam of Utrecht te plezieren maar om steden en dorpen in de provincie de kans te geven zich verder te ontwikkelen. Maar goed, je kunt het verder ook gewoon laten en lekker blijven doen alsof het geen probleem is. Maar dan wel niet gaan lopen klagen als de provincie verarmt ten opzichte van de Randstad hè?
Proest, die problemen zijn ze echt aan het oplossen ja.

Mooi paternalistisch toontje ook verder. Misschien he, misschien zit men niet te wachten op 'verder ontwikkelen' Randstedelijke stijl.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 juni 2022 @ 21:12:40 #4
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_205165880
twitter
Put these foolish ambitions to rest.
pi_205165906
Ah, ministers thuis opzoeken, altijd een goed idee.
pi_205165923
quote:
13s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:15 schreef mootie het volgende:
Die shit moet echt hard gestraft worden ja.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:17:32 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205165934
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kan die langspeelplaat een keer kapot svp?
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:57 schreef Galvez het volgende:

[..]
In principe heb wel affiniteit met boeren. Ik vind akkers ook een verademing ten opzichte van de rap oprukkende distributie- en datacentra die overal als paddestoelen de grond uitschieten. Maar ik heb geen enkele sympathie voor “boeren” die intensieve veehouderij exploiteren en daarbij de leefomgeving verzieken, en nu nog een grote mond hebben ook.

Ze moeten zich schamen.
Ik denk dat iedereen er zo over denkt, niets ten nadele van akkerbouw ,tuinbouw , fruitteelt , boomteelt ,

maar het 60% Nederlandse ruimte beslag van de intensieve veehouderij cq, stront verspreiding is absurd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 juni 2022 @ 21:18:11 #8
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205165942
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dit is precies waarom ik in deze gewoon pro-boeren ben. Alles beter dan de verdere betonnen verkrachting van het landelijke Brabant.
Tja, de Randstedelijke, hoogopgeleide politieke elite heeft even besloten wat het beste is om nu te doen. En daar moeten vervolgens de Nederlandse 'deplorables' (lees: boeren) zich maar in schikken. Als je een beetje niveau hebt anno 2022, dan eet je toch veganistisch, dus die walgelijke plattelandsbewoners met al hun stikstofuitstoot moeten zich maar aanpassen.

Niet dat ik me trouwens kan vinden in hoe sommige boeren protesteren, maar ik snap de frustratie heel goed. Mochten er nu verkiezingen zijn zou ik direct BBB stemmen, die hebben sowieso uitstekende standpunten mbt veel zaken. Even zien hoe bepaalde partijen hysterisch staan te blèren als BBB 20+ zetels zou pakken. Dat zou genieten zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205165948
Ik ben echt helemaal klaar met deze boeren. Bomen omzagen, snelweg blokkeren, ministers aan huis bedreigen. Deze groep is net zo erg als de wappies tijdens corona tijd. Keihard aanpakken.

De rechter heeft het stikstofbeleid terecht afgekeurd. Als je het daar niet mee eens bent dan verhuis je maar, want nu ga je rechtstreeks tegen onze rechtstaat in.

Dat boeren minder dieren moeten houden is gewoon een feit. Dan moeten ze naar mijn idee wel een eerlijke prijs gaan krijgen.
pi_205165951
Tientallen boze boeren opnieuw bij woning stikstofminister Van der Wal

HIERDEN - Er zijn opnieuw boeren op trekkers bij de woning van stikstofminister Christianne van der Wal in Hierden. Eerder op de maandagavond werd al een bemande politiepost geplaatst voor haar huis.

Eerder deze maand kreeg de Gelderse minister ook al visite van de boeren. Dat bezoek leidde tot de nodige commotie en kwam voor Van der Wal en haar gezin bedreigend over.

De boeren zijn boos op de politica vanwege haar stikstofplannen. De boeren vinden die veel te streng en komen daarom in actie. Eerder op de dag werden meerdere snelwegen afgesloten met trekkers om het ongenoegen (nogmaals) duidelijk te maken.

Weg is afgezet
Er staan op dit moment vijf trekkers voor de woning van de minister en tientallen iets verderop. Die kunnen de woning niet bereiken, omdat de weg is afgezet.
Volgens een buurtbewoner zijn er zo'n honderd boeren bij de woning in Hierden, vooral veel jongeren. De sfeer is volgens de omwonende gemoedelijk. De boeren zijn op dit moment bezig een spandoek neer te zetten.
Het is onduidelijk of de minister en haar gezin thuis zijn.

https://www.gld.nl/nieuws(...)minister-van-der-wal
pi_205165957
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, de Randstedelijke, hoogopgeleide politieke elite heeft even besloten wat het beste is om nu te doen. En daar moeten vervolgens de Nederlandse 'deplorables' (lees: boeren) zich maar in schikken. Als je een beetje niveau hebt anno 2022, dan eet je toch veganistisch, dus die walgelijke plattelandsbewoners met al hun stikstofuitstoot moeten zich maar aanpassen.

Niet dat ik me trouwens kan vinden in hoe sommige boeren protesteren, maar ik snap de frustratie heel goed. Mochten er nu verkiezingen zijn zou ik direct BBB stemmen, die hebben sowieso uitstekende standpunten mbt veel zaken. Even zien hoe bepaalde partijen hysterisch staan te blèren als BBB 20+ zetels zou pakken. Dat zou genieten zijn.
70% en meer is export. De hoeveelheid megastallen is enorm gegroeid de laatste jaren. Wat wil je nog meer als bewijs??
pi_205165968
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Proest, die problemen zijn ze echt aan het oplossen ja.
Nee die zijn ze niet aan het oplossen, maar de mogelijkheden om dat te doen hebben ze wel grotendeels zelf in de hand. Voor steden als bijv. Roermond geldt dat niet, die zijn afhankelijk van een oplossing voor de stikstofcrisis.
quote:
Mooi paternalistisch toontje ook verder. Misschien he, misschien zit men niet te wachten op 'verder ontwikkelen' Randstedelijke stijl.
Misschien jij niet, maar in de meeste steden en dorpen in de provincie wonen toch wel aardig wat mensen die zelf ook iets van leven willen maken in hun eigen stad en dorp en die niet zo veel boodschap hebben aan een of andere boomer die onder het motto 'na mij de zondvloed' toch vooral de tijd wil pauzeren.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:21:28 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205165973
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ondertussen gaan we natuurlijk wel door met dat andere systeem: eeuwige en oneindige economische groei.
Je weet wat ik daarvan vindt. In essentie een vergelijkbaar probleem.
Huilen dan.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:21:32 #14
323876 michaelmoore
pi_205165976
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:20 schreef Minimunt het volgende:

[..]
70% en meer is export. De hoeveelheid megastallen is enorm gegroeid de laatste jaren. Wat wil je nog meer als bewijs??
overigens is dit fenomeen in denemarken net zo erg hoor , het steeds groter fokken van melkoeien is veroorzaakt door de beperking via vergunning van het AANTAL koeien

https://www.foodlog.nl/ar(...)nse-koe-zoveel-melk/

quote:
In Denemarken zit er meer krachtvoer in het rantsoen, met veel eiwitrijke produkten. In het Deense ruwvoer zit ruim meer snijmaiskuil, dan ruwvoer in Nederland. En tenslotte: in Denemarken is er nauwelijks weidegang. Alle 3 aspekten dragen in belangrijke mate bij aan een hogere melkproduktie per koe in Denemarken vergeleken met Nederland.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 27 juni 2022 @ 21:22:05 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205165980
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je weet wat ik daarvan vindt. In essentie een vergelijkbaar probleem.
... alleen horen we daar vanuit de politiek never nooit iets over. Integendeel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205165991
Ik betaal echt heel graag veel meer euro's voor mijn vlees, melk en brood, ook voor andere producten. Kunnen de boeren niet gewoon de prijzen omhoog gooien en inkrimpen op hun vee?

Het is nou niet zo dat we in armoede leven en boodschappen exorbitant duur zijn. Daar zit echt nog veel marge.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:24:01 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166007
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nee die zijn ze niet aan het oplossen, maar de mogelijkheden om dat te doen hebben ze wel grotendeels zelf in de hand. Voor steden als bijv. Roermond geldt dat niet, die zijn afhankelijk van een oplossing voor de stikstofcrisis.
[..]
Misschien jij niet, maar in de meeste steden en dorpen in de provincie wonen toch wel aardig wat mensen die zelf ook iets van leven willen maken in hun eigen stad en dorp en die niet zo veel boodschap hebben aan een of andere boomer die onder het motto 'na mij de zondvloed' toch vooral de tijd wil pauzeren.
Boomer zelfs :') En wat versta je precies onder 'iets van je leven maken', operationaliseer dat eens.

Overigens, juist omdat ik mijn nageslacht liever geen betonnen Vinex-jungle nalaat ben ik bezorgd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 juni 2022 @ 21:24:46 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205166014
Wat een clusterfuck is dit geworden.
pi_205166024
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Sluit maar op. Trekkers invorderen. Gebiedsverbod opleggen. Legoblokjes in huis rondstrooien.

En ik stel voor dat de landmacht die trekkers eens van de weg af gaat duwen. De staat heeft de verantwoordelijkheid de openbare orde te handhaven en de bevolking te beschermen tegen dit soort gedrag.

Dan maar hard tegen hard.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 27 juni 2022 @ 21:25:39 #20
323876 michaelmoore
pi_205166027
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:23 schreef GerryDV het volgende:
Ik betaal echt heel graag veel meer euro's voor mijn vlees, melk en brood, ook voor andere producten. Kunnen de boeren niet gewoon de prijzen omhoog gooien en inkrimpen op hun vee?

Het is nou niet zo dat we in armoede leven en boodschappen exorbitant duur zijn. Daar zit echt nog veel marge.
j ekunt zelf ook geen melk meer kopen maar vruchtendrank zonder suiker
pi_205166037
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:19 schreef myShizzle het volgende:

HIERDEN - Er zijn opnieuw boeren op trekkers bij de woning van stikstofminister Christianne van der Wal in Hierden. Eerder op de maandagavond werd al een bemande politiepost geplaatst voor haar huis.

Eerder deze maand kreeg de Gelderse minister ook al visite van de boeren. Dat bezoek leidde tot de nodige commotie en kwam voor Van der Wal en haar gezin bedreigend over.

De boeren zijn boos op de politica vanwege haar stikstofplannen. De boeren vinden die veel te streng en komen daarom in actie. Eerder op de dag werden meerdere snelwegen afgesloten met trekkers om het ongenoegen (nogmaals) duidelijk te maken.

Weg is afgezet
Er staan op dit moment vijf trekkers voor de woning van de minister en tientallen iets verderop. Die kunnen de woning niet bereiken, omdat de weg is afgezet.
Volgens een buurtbewoner zijn er zo'n honderd boeren bij de woning in Hierden, vooral veel jongeren. De sfeer is volgens de omwonende gemoedelijk. De boeren zijn op dit moment bezig een spandoek neer te zetten.

Tyfustuig :r
pi_205166038
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
overigens is dit fenomeen in denemarken net zo erg hoor , het steeds groter fokken van melkoeien is veroorzaakt door de beperking van het AANTAL koeien

https://www.foodlog.nl/ar(...)nse-koe-zoveel-melk/
[..]

Die beesten worden zo veel mogelijk opgefokt om zoveel mogelijk voedsel te kunnen produceren. Dat an sich is al best wreed naar mijn idee.
pi_205166039
M'n pa fietste net in Hierden en zag weer boeren richting het huis van de minister trekken.

Lekker bezig weer, boertjes. Man man man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205166042
Weinig verstand bij sommige boeren :r

quote:
Boeren zijn zo boos dat ze honderd bomen omzagen
De woede van de boeren zit zo diep dat blijkbaar honderd oude knotwilgen het slachtoffer werden. Boeren hebben die bomen omgezaagd in de Krimpenerwaard uit protest.

"De knotwilgen zijn net onder de knot afgezaagd, een teken van het kaalslagbeleid van de regering. De bomen zijn nu ten dode opgeschreven. Die overleven dit niet", zegt actievoerder Floor de Jong tegen het AD.

"Er zitten bomen tussen die zijn geplant door de overgrootvaders van mijn vader en moeder." Waarom hij ze dan toch afhakt, terwijl het hem aan het hart gaat? "Duizenden boerenbedrijven worden de nek omgedraaid. Ik hoop dat deze actie ergens toe leidt. Zo niet kan ik later wel aan mijn jongens vertellen dat ik er alles aan heb gedaan. Het is zonde van de bomen, maar nog veel erger voor alle bedrijven."
En waar is de politie? Wat een stel slapjanussen is dat.
pi_205166043
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Boomer zelfs :') En wat versta je precies onder 'iets van je leven maken', operationaliseer dat eens.

Overigens, juist omdat ik mijn nageslacht liever geen betonnen Vinex-jungle nalaat ben ik bezorgd.
Ow niets groots en grandioos hoor, gewoon zoiets eenvoudigs als een woning kunnen vinden in hun eigen dorp is al voldoende. Is zoiets voor je nog acceptabel of is dat ook een stap te ver in de ver-Randstad-isering van het hele land?
pi_205166068
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
M'n pa fietste net in Hierden en zag weer boeren richting het huis van de minister trekken.

de sympathie brokkelt met de minuut af. Mooi.
pi_205166072
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:18 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben echt helemaal klaar met deze boeren. Bomen omzagen, snelweg blokkeren, ministers aan huis bedreigen. Deze groep is net zo erg als de wappies tijdens corona tijd. Keihard aanpakken.

De rechter heeft het stikstofbeleid terecht afgekeurd. Als je het daar niet mee eens bent dan verhuis je maar, want nu ga je rechtstreeks tegen onze rechtstaat in.

Dat boeren minder dieren moeten houden is gewoon een feit. Dan moeten ze naar mijn idee wel een eerlijke prijs gaan krijgen.
Die uitspraak van de rechter slaat natuurlijk nergens op.

Voor stoffen die vervliegen over de grens dienen dezelfde rechten te gelden als in landen die aan ons grenzen. Of die landen passen zich aan aan ons of wij passen ons aan, aan die landen.

Het feit dat dieren in het buitenland slechter worden behandeld dan hier zou er juist voor moeten zorgen dat we hier meer dieren moeten gaan houden.

Onze stallen zijn niks vergeleken met de veefabrieken en concentratie kampen in China en Rusland.

Daarnaast kan het mij een reet roesten welk stuk onkruid er net niet kan groeien in heel stikstofrijke en voedzame grond.
We moeten blij zijn dat we dat stukje vruchtbare grond wat we hebben nog kunnen gebruiken.

Daarnaast zorgen alle planten die er in de vruchtbare grond groeien natuurlijk ook voor een biodiversiteit.

Daarnaast dienen eerst de grote jongens zoals Schiphol, Eindhoven AirPort, Rotterdam AirPort, Maastricht Aachen AirPort, Ciruit Zandvoort, TATA Steel, de Amer centrale en Rockwool in het bezit te zijn van een Stikstof vergunning, voordat de kleinere uitstotende boeren onteigend worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hermanusvanurbanus op 27-06-2022 21:34:47 ]
  maandag 27 juni 2022 @ 21:29:06 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166081
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ow niets groots en grandioos hoor, gewoon zoiets eenvoudigs als een woning kunnen vinden in hun eigen dorp is al voldoende. Is zoiets voor je nog acceptabel of is dat ook een stap te ver in de ver-Randstad-isering van het hele land?
Nee, onder ver-Randstad-isering versta ik het bouwen van onbetaalbare woningen voor starters, aartslelijke architectuur, datacentra, bedrijventerreinen, potsierlijke kantoorpanden en overwegend de kleur grijs. Vanuit het Randstedelijk idee, uiteraard, van a) het individu is alles; b) het individu heeft recht op alles c) alles laat zich vooral uitdrukken in poen en d) wat goedkoop kan, moet goedkoop. Dat laatste uit zich in de wanstaltige nieuwbouw die ze vooral BUITEN de eigen omgeving - met vrijstaande woning en riante tuin - optuigen.

Plus natuurlijk bijkomend woke-geneuzel waar in de provincie geen hond op zit te wachten.

Onhebbelijk missionaris-trekje blijven jullie hebben daar boven de Moerdijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166116
quote:
13s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:15 schreef mootie het volgende:
Net zo'n goed idee als het leger in zetten tegen boer Harms en zijn maten.
Gatverdamme Rutte, dat is de tweede keer dat je dat doet. Was je in andere situaties maar zo flink. Flapdrol!
-
pi_205166120
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, onder ver-Randstad-isering versta ik het bouwen van onbetaalbare woningen voor starters, aartslelijke architectuur, datacentra, bedrijventerreinen, potsierlijke kantoorpanden en overwegend de kleur grijs. Vanuit het Randstedelijk idee, uiteraard, van a) het individu is alles; b) het individu heeft recht op alles en c) alles laat zich vooral uitdrukken in poen en d) wat goedkoop kan, moet goedkoop.

Plus natuurlijk bijkomend woke-geneuzel waar in de provincie geen hond op zit te wachten.
Het feit dat je als je pech hebt een kwartier op de politie moet wachten maar het geen wild-west is. Dat willen we hier houden. Noaberschap, laat dat randstedelijk gelul lekker aan de andere kant van de IJssel.
zie email 27 oktober
pi_205166124
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Gatverdamme Rutte, dat is de tweede keer dat je dat doet. Was je in andere situaties maar zo flink. Flapdrol!
Waar doel je op, die paar containers?
zie email 27 oktober
pi_205166128
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:28 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]
Die uitspraak van de rechter slaat natuurlijk nergens op.

Voor stoffen die vervliegen over de grens dienen dezelfde rechten te gelden als in landen die aan ons grenzen. Of die landen passen zich aan aan ons of wij passen ons aan, aan die landen.

Het feit dat dieren in het buitenland slechter worden behandeld dan hier zou er juist voor moeten zorgen dat we hier meer dieren moeten gaan houden.

Onze stallen zijn niks vergeleken met de veefabrieken en concentratie kampen in China en Rusland.

Daarnaast kan het mij een reet roesten welk stuk onkruid er net niet kan groeien in heel voedzame grond.
We moeten blij zijn dat we dat stukje vruchtbare grond wat we hebben nog kunnen gebruiken.

Daarnaast zorgen alle planten die er in de vruchtbare grond groeien natuurlijk ook voor een biodiversiteit.
Dus omdat ze in Rusland en China grotere stallen hebben moeten wij er niets aan doen?

Wat een slechte argumentatie vind ik dit zeg. Net als dat we zonder boeren geen voedsel hebben.

Wij als klein land kunnen deze voetdruk niet aan. En er moet gewoon meer betaald worden voor vlees. Het is niet vanzelfsprekend dat we zoveel vlees kunnen eten. Vroeger kreeg je ook veel minder. Het is en blijft een luxeproduct.
pi_205166139
Er is wel sprake van kolkende woede onder de boeren. De politie zal de boeren van het erf moeten slepen als ze ze willen onteigenen. Dat wordt een echte clusterfuck. :X
pi_205166146
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, onder ver-Randstad-isering versta ik het bouwen van onbetaalbare woningen voor starters, aartslelijke architectuur, datacentra, bedrijventerreinen, potsierlijke kantoorpanden en overwegend de kleur grijs. Vanuit het Randstedelijk idee, uiteraard, van a) het individu is alles; b) het individu heeft recht op alles en c) alles laat zich vooral uitdrukken in poen.

Joh wat denk je nou precies dat ze bij gaan bouwen daar in Schubbekutteveen, een nieuw 32 verdiepingen tellend hoofdkantoor voor Deloitte? Dat zijn gewoon woningen hoor, voor je eigen kinderen en die van je dorpsgenoten. Dat zijn de individuen die je met je houding aan het naaien bent, geen woke figuren in De Pijp.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:33:34 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205166147
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:20 schreef Minimunt het volgende:

[..]
Hmm, okee, en nu?
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:23 schreef GerryDV het volgende:
Ik betaal echt heel graag veel meer euro's voor mijn vlees, melk en brood, ook voor andere producten. Kunnen de boeren niet gewoon de prijzen omhoog gooien en inkrimpen of hun vee?

Leuk ook voor burgers die nu al moeilijk kunnen rondkomen, die kunnen dan zeker direct aan de vleesvervangers en sojamelk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 juni 2022 @ 21:34:36 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166161
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Joh wat denk je nou precies dat ze bij gaan bouwen daar in Schubbekutteveen, een nieuw 32 verdiepingen tellend hoofdkantoor voor Deloitte? Dat zijn gewoon woningen hoor, voor je eigen kinderen en die van je dorpsgenoten. Dat zijn de individuen die je met je houding aan het naaien bent, geen woke figuren in De Pijp.
Oh you sweet summer child...

Neem eens een kijkje in de buitengebieden van de doorsnee Brabantse gemeente.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166162
Yvon Jaspers horen we nu niet.

Gewoon.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:36:29 #38
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205166180
Eindelijk actie van de politie. Er is één tractor in beslag genomen. _O_
  maandag 27 juni 2022 @ 21:37:02 #39
323876 michaelmoore
pi_205166187
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:34 schreef Zipportal het volgende:
Yvon Jaspers horen we nu niet.

Gewoon.
De sponsor van Yvon is Food For Farmers
die heeft geen baat bij minder stront
pi_205166189
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh you sweet summer child...

Neem eens een kijkje in de buitengebieden van de doorsnee Brabantse gemeente.
Sorry, als Limburger mag ik van mijn geloof niet in Brabant komen. Maar wat zou ik daar tegen komen dan? Nieuwe megakantoren voor Randstedelijke bedrijven? Enorme flats waar al die enge bruine mensen uit Amsterdam zich nu kunnen gaan vestigen?
  maandag 27 juni 2022 @ 21:37:30 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166193
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, okee, en nu?
[..]
Leuk ook voor burgers die nu al moeilijk kunnen rondkomen, die kunnen dan zeker direct aan de vleesvervangers en sojamelk.
Echt he...

Ik kan het betalen, dus geen probleem. Ook niet met allerlei dure installaties om de woning klimaatneutraal te maken.

Het dedain... _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166199
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:32 schreef Minimunt het volgende:

[..]
Dus omdat ze in Rusland en China grotere stallen hebben moeten wij er niets aan doen?

Wat een slechte argumentatie vind ik dit zeg. Net als dat we zonder boeren geen voedsel hebben.

Wij als klein land kunnen deze voetdruk niet aan. En er moet gewoon meer betaald worden voor vlees. Het is niet vanzelfsprekend dat we zoveel vlees kunnen eten. Vroeger kreeg je ook veel minder. Het is en blijft een luxeproduct.
Het gaat me niet zozeer om de grootte van de stallen. Maar om de manier van hoe ze daar met de dieren daar omgaan. Dat is letterlijk bij de beesten af.
pi_205166202
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:19 schreef myShizzle het volgende:

Weg is afgezet

Waarom pakt de ME deze leipen niet op? Waterkanon erop en in zo'n bussie sleuren. Dat is wel eens voor minder gedaan.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:38:07 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166203
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Sorry, als Limburger mag ik van mijn geloof niet in Brabant komen. Maar wat zou ik daar tegen komen dan? Nieuwe megakantoren voor Randstedelijke bedrijven? Enorme flats waar al die enge bruine mensen uit Amsterdam zich nu kunnen gaan vestigen?
En hoppa!!!! Daar is 'ie weer... enge bruine mensen...

Is dat een soort automatisme?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166207
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, okee, en nu?
[..]
Moeilijk rondkomen, dan heb je altijd al op het randje geleefd hoor, net iets boven je stand. Het is wel zo dat al het belastinggeld een potje heeft gekregen dat voornamelijk naar kansloze vluchtelingen/asielzoekers/uitvreters gaat waardoor van de verzorgingsstaat weinig over is voor de autochtone burgers die even een slechte tijd meemaken, dat wel. Maar als die paar tientjes extra boodschappen je de nek omdraait dan doe je ergens iets niet goed. Dat kan zijn teveel abonnementen, een te groot huis, te duur witgoed of gadgets aangeschaft, roken, alcohol, maar ergens zit het gewoon niet lekker.
pi_205166216
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waar doel je op, die paar containers?
Al kwamen ze met een bolderkar geladen met piepschuimblokken.
Het gaat om het principe.
Het leger inzetten tegen je eigen burgers is zo ongeveer het laagste wat je kan doen als regering.
-
pi_205166217
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:09 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
staatsgeweld :')
Staatsgeweld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205166219
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:36 schreef Zelva het volgende:
Werd tijd. Oppakken dat boeren schorem. Walgelijk volk. Denken dat ze alles kunnen maken.
pi_205166220
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waarom pakt de ME deze leipen niet op? Waterkanon erop en in zo'n bussie sleuren. Dat is wel eens voor minder gedaan.
Op verdenking van? De vorige keer heeft de politie geen strafbare feiten geconstateerd. De burgemeester is hier aan zet.
zie email 27 oktober
  maandag 27 juni 2022 @ 21:39:03 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166222
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Moeilijk rondkomen, dan heb je altijd al op het randje geleefd hoor, net iets boven je stand. Het is wel zo dat al het belastinggeld een potje heeft gekregen dat voornamelijk naar kansloze vluchtelingen/asielzoekers/uitvreters gaat waardoor van de verzorgingsstaat weinig over is voor de autochtone burgers die even een slechte tijd meemaken, dat wel. Maar als die paar tientjes extra boodschappen je de nek omdraait dan doe je ergens iets niet goed. Dat kan zijn teveel abonnementen, een te groot huis, te duur witgoed of gadgets aangeschaft, roken, alcohol, maar ergens zit het gewoon niet lekker.
Dat besluit je hier zo even, hoe de portemonnee van de onderbuurman van Jan Modaal in elkaar zit?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166228
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat ga ik daar tegenkomen Etto? Tegen wat voor horror moet het Brabantse platteland precies beschermd worden?
pi_205166229
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef quo_ het volgende:

[..]
Al kwamen ze met een bolderkar geladen met piepschuimblokken.
Het gaat om het principe.
Het leger inzetten tegen je eigen burgers is zo ongeveer het laagste wat je kan doen als regering.
Dus als het containers waren van de firma rodebak.nl dan was er niets aan de hand? Dom lullen of niet dan?
zie email 27 oktober
  maandag 27 juni 2022 @ 21:40:06 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166236
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wat ga ik daar tegenkomen Etto? Tegen wat horror moet het Brabantse platteland precies beschermd worden?
Vertel mij eerst eens waar die enge bruine mensen ineens vandaan komen in dit verhaal.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166237
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wat ga ik daar tegenkomen Etto? Tegen wat voor horror moet het Brabantse platteland precies beschermd worden?
Hyperindividualisering.
zie email 27 oktober
pi_205166244
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Staatsgeweld.
lul niet zo slap, mafkees :')
pi_205166245
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het feit dat je als je pech hebt een kwartier op de politie moet wachten maar het geen wild-west is. Dat willen we hier houden. Noaberschap, laat dat randstedelijk gelul lekker aan de andere kant van de IJssel.
Dit heeft echt helemaal niks te maken met het probleem aan de hand.

Die hele frame dat alles buiten de Randstad een of ander idyllische samenleving is die bestuurd wordt door gemene Randstedelingen die nergens iets vanaf weten is echt flauwekul.

Ten eerste is Nederland een stadstaat en doen alsof we hier zulke relevante ruimtelijke verschillen hebben getuigd van grootheidswaanzin. Ten tweede wordt er om en in de randstad ook ongelofelijk veel akkerbouw gedaan. Ten derde is een landbouwbedrijf volgens elke redelijke definitie gewoon industrie en is een monoculturele akker dus industriegebied, geen natuur. Ten vierde is men er tevens altijd (terecht trouwens) zo trots op dat de Nederlandse landbouw zo'n hightech aangelegenheid is. Ten vijfde hebben VVD en CDA, de partijen hier hier schuld aan hebben, ook een enorme achterban op het platteland.

Ik kan vermoedelijk nog wel tot zeven- of achtentwintig doorgaan. Houd toch op met deze onzin joh, dat voegt echt helemaal niks toe.
pi_205166252
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:40 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
lul niet zo slap, mafkees :')
Zullen we jouw auto even afpakken? "gedwongen uitkopen,"
Teveel stikstof uitstoot.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 27 juni 2022 @ 21:41:42 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166253
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die hele frame dat alles buiten de Randstad een of ander idyllische samenleving is die bestuurd wordt door gemene Randstedelingen die nergens iets vanaf weten is echt flauwekul.

Ten eerste is Nederland een stadstaat en doen alsof we hier zulke relevante ruimtelijke verschillen hebben getuigd van grootheidswaanzin. Ten tweede wordt er om en in de randstad ook ongelofelijk veel akkerbouw gedaan. Ten derde is een landbouwbedrijf volgens elke redelijke definitie gewoon industrie en is een monoculturele akker dus industriegebied, geen natuur. Ten vierde is men er tevens altijd (terecht trouwens) zo trots op dat de Nederlandse landbouw zo'n hightech aangelegenheid is. Ten vijfde hebben VVD en CDA, de partijen hier hier schuld aan hebben, ook een enorme achterban op het platteland.

Ik kan vermoedelijk nog wel tot zeven- of achtentwintig doorgaan. Houd toch op met deze onzin joh, dat voegt echt helemaal niks toe.
Nederland is een stadstaat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166264
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk, in principe zit onder de rivieren bijna niemand te wachten op nog meer bruine mensen. Of lichtbruin of zwart. Als je uit ervaring weet dat het 9 van de 10 keer niet echt een verrijking is voor je omgeving en leven dan zie je dat liever niet komen.
pi_205166265
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ooh het leger ingezet. Wat erg zeg. Poepoe.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:43:36 #61
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205166269
quote:

[..]

Ik ben een rasrandstedeling, een smerige ras Amsterdammer zelfs. En toch klopt die "frame" prima, onze bestuurders zijn randdebielen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205166272
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel mij eerst eens waar die enge bruine mensen ineens vandaan komen in dit verhaal.

[ afbeelding ]
Ontwijk de vraag nou eens niet en kom met een antwoord: Tegen wat voor bouwwerken moet het Brabantse platteland beschermd worden? Wat komt daar precies bij dat het karakter van het platteland zo bedreigd dat het het zelfs waard wordt om geen woningen voor de eigen jeugd te bouwen?
pi_205166273
Dat ze overigens op de A28 allemaal de cholerapesttyfus krijgen.
pi_205166274
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat besluit je hier zo even, hoe de portemonnee van de onderbuurman van Jan Modaal in elkaar zit?
Ik ben Jan Modaal.
pi_205166276
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dus als het containers waren van de firma rodebak.nl dan was er niets aan de hand? Dom lullen of niet dan?
Als bepaalde fundamentele principes niet aan je besteed zijn hoef je toch niet meteen over te gaan tot schelden met "dom lullen". Lees anders de forumpolicy even na.
-
pi_205166277
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zullen we jouw auto even afpakken? "gedwongen uitkopen,"
Teveel stikstof uitstoot.
ik ben gelukkig niet zo een groot onderdeel van het probleem, verschilletje he?

Staatsgeweld, wappieuitspraak :')
  maandag 27 juni 2022 @ 21:44:03 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205166278
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... alleen horen we daar vanuit de politiek never nooit iets over. Integendeel.
PvdD.
Huilen dan.
pi_205166280
quote:

[..]

Het gaat mij niet zo zeer om de boer, alhoewel ik vind dat die gepiepeld is door de politiek, het gaat mij om de leefbaarheid van het platteland. En hoe je het ook wendt of keert, waar je de zwarte piet (die hebben we hier nog) ook naar toe schuift, die staat met deze maatregelen ernstig onder druk. Je hebt hier hele dorpen die draaien op het agrarische gebeuren, hier een dorp verder staat de voerfabriek midden in het centrum. De handelaar in mest en dergelijke zit er naast, wat denk jij dat er gebeurd als je een significant deel van de agrarische bedrijvigheid daar staakt?
zie email 27 oktober
pi_205166287
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als bepaalde fundamentele principes niet aan je besteed zijn hoef je toch niet meteen over te gaan tot schelden met "dom lullen". Lees anders de forumpolicy even na.
Zo was het niet bedoeld, dat is Twents. Vond ik wel gepast in dit topic :D
zie email 27 oktober
  maandag 27 juni 2022 @ 21:45:42 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166288
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ontwijk de vraag nou eens niet en kom met een antwoord: Tegen wat voor bouwwerken moet het Brabantse platteland beschermd worden? Wat komt daar precies bij dat het karakter van het platteland zo bedreigd dat het het zelfs waard wordt om geen woningen voor de eigen jeugd te bouwen?
Ik ontwijk geen vraag, ik ben gewoon super benieuwd waar ineens die enge bruine mensen vandaan komen...

Zou je dat nog even kunnen toelichten aleer ik je meer op excursie neem?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166291
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:36 schreef Zelva het volgende:
In de crusher graag
pi_205166292
Had de politiek het ook niet anders kunnen aanpakken? Nu heb je tienduizenden boeren die pisnijdig zijn. Ik denk dat de provincies hier ook niet vrolijk van worden.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:45:57 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166294
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik ben Jan Modaal.
Ja, vandaar, de onderbuurman daarvan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166303
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het gaat mij niet zo zeer om de boer, alhoewel ik vind dat die gepiepeld is door de politiek, het gaat mij om de leefbaarheid van het platteland. En hoe je het ook wendt of keert, waar je de zwarte piet (die hebben we hier nog) ook naar toe schuift, die staat met deze maatregelen ernstig onder druk. Je hebt hier hele dorpen die draaien op het agrarische gebeuren, hier een dorp verder staat de voerfabriek midden in het centrum. De handelaar in mest en dergelijke zit er naast, wat denk jij dat er gebeurd als je een significant deel van de agrarische bedrijvigheid daar staakt?
Dat scheelt een hoop overproductie
  maandag 27 juni 2022 @ 21:47:11 #75
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205166305
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:45 schreef Jojoke het volgende:
Had de politiek het ook niet anders kunnen aanpakken? Nu heb je tienduizenden boeren die pisnijdig zijn. Ik denk dat de provincies hier ook niet vrolijk van worden.
Behalve de boeren hun zin geven? Nee, dan hadden ze het niet anders kunnen aanpakken. De boodschap blijft, daar is niets aan te doen.
pi_205166306
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ontwijk geen vraag, ik ben gewoon super benieuwd waar ineens die enge bruine mensen vandaan komen...

Zou je dat nog even kunnen toelichten aleer ik je meer op excursie neem?
Als je zo door blijft gaan met te ontwijken om antwoorden te geven gaan mensen nog bijna denken dat je ze niet hebt..
pi_205166308
quote:
Dat heeft de politiek al zo'n 50 jaar gedaan.
  maandag 27 juni 2022 @ 21:48:14 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205166316
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als je zo door blijft gaan met te ontwijken om antwoorden te geven gaan mensen nog bijna denken dat je ze niet hebt..
Niet alleen is dat niet aan de orde - voorbeelden daarvan staan ook van mij (en anderen) in het POL stikstof draadje - maar ik merk dat er op een andere wijze hier iets ontweken wordt. Een bepaalde haast automatische 'frame', bijna... Bijna.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205166318
quote:

[..]

Ik lees het en ik snap je, maar ik denk dat de tweedeling en afkeer vooral komt doordat er in de grachtengordel in binnensteden van de grote steden in de Randstad heel veel woke-isme plaatsvind. En dat politiek correcte dat botst gewoon met de provincies. Het is niet geopolitiek, het is politiek die voornamelijk vanuit de linksere grote steden gevoerd wordt die de provincialen zo tegen staat. Daarom krijg je dus dat de vrije provinciale Bourgondiërs, de echte Nederlanders naar eigen zeggen, zon afkeer krijgen van de landelijke politiek, van Den Haag en van de grachtengordel. En dat is m.i. geheel correct en terecht.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 juni 2022 @ 21:48:37 #80
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205166319
Beste herrie in de omgeving een uurtje geleden ongeveer, hebben ze de minister weer een bezoekje gebracht?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205166322
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Hij heeft wel gelijk, in principe zit onder de rivieren bijna niemand te wachten op nog meer bruine mensen. Of lichtbruin of zwart. Als je uit ervaring weet dat het 9 van de 10 keer niet echt een verrijking is voor je omgeving en leven dan zie je dat liever niet komen.
(net) Boven de rivieren ook niet hoor
pi_205166326
quote:
Natuurlijk had dat gekund. Alleen er zit een hele zwakke minister op landbouw. En dat kaartje had ook wel anders gekund.

Wat je had moeten doen is meteen een intergraal plan presenteren, voor alle sectoren en inclusief financiële regelingen. Nu gooi je een bom, een voor velen als existentieel aanvoelende dreiging gecombineerd met een hele hoop onzekerheid. Dat versterkt mekaar.
zie email 27 oktober
pi_205166329
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:48 schreef heywoodu het volgende:
Beste herrie in de omgeving een uurtje geleden ongeveer, hebben ze de minister weer een bezoekje gebracht?
Ja.
zie email 27 oktober
  maandag 27 juni 2022 @ 21:49:36 #84
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205166330
quote:
Yup maar die was niet thuis, die was natuurlijk babybloed drinken!
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205166332
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan verdwijnen er bedrijven.

Net als met kolenmijnen, schoorsteenvegers, molenaars, klompenmakers en telegrambezorgers.

Echter betreft het slechts een beperkt deel wat moet verdwijnen, en die worden (terecht) ruimhartig gecompenseerd. Het staat die.mensen bovendien vrij milieuvriendelijker te gaan ondernemen, iets wat nu ook nog eens economisch gezien mogelijk wordt vanwege landelijke beperkingen. Concurrentie met een megastal is voor de doorsnee boer evengoed onbegonnen werk.

Je kunt niet altijd blijven roepen 'het gaat zo al honderd jaar'.
pi_205166333
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nederland is een stadstaat?
Dat klinkt inderdaad echt als iemand die Amsterdam/Randstad als middelpunt ziet en de rest van ons land als aglomeraat/deelgemeente. Veel egocentrischer wordt het niet.
pi_205166337
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet alleen dat - voorbeelden daarvan staan ook van mij (en anderen) in het POL stikstof draadje - maar ik merk dat er op een andere wijze hier iets ontweken wordt. Een bepaalde haast automatische 'frame', bijna... Bijna.
Ok prima, als jij er gelukkig van wordt maak ik er wel "Enge randstedelijke mensen van alle rassen, seksuele orientaties en levensovertuigingen van".

Maar nu weer terug naar de (schijnbaar) ontzettend moeilijk te beantwoorden vraag: Wat wordt er precies op het Brabantse platteland bij gebouwd dat het karakter ervan onherstelbaar beschadigt?

En trouwens ook niet geheel onbelangrijk: Gaat dat om zaken waar gemeenten zelf geen controle over hebben middels bouwbesluiten?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 juni 2022 @ 21:50:41 #88
284411 crew  heywoodu
pi_205166339
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:26 schreef KoosVogels het volgende:

Volgens mij heb ik het eerder gevraagd, maar: ben jij stiekem mijn broer? Mijn pa fietste net namelijk ook die kant op om even te kijken waar de herrie vandaan kwam.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_205166341
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
ik ben gelukkig niet zo een groot onderdeel van het probleem, verschilletje he?

Staatsgeweld, wappieuitspraak :')
Wappie uitspraak? Lol

Het is een grondrecht hè, recht op bezit. Maar onze grondwet is natuurlijk een wappie-wet.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 juni 2022 @ 21:51:56 #90
284411 crew  heywoodu
pi_205166348
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]
De ME kan Hierden niet vinden joh
pi_205166356
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:49 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat klinkt inderdaad echt als iemand die Amsterdam/Randstad als middelpunt ziet en de rest van ons land als aglomeraat/deelgemeente. Veel egocentrischer wordt het niet.
Neuh, ik woon in Brabant, inmiddels vlakbij een stad maar opgegroeid tussen enerzijds weilanden en anderzijds, jawel, een natura2000 gebied. :)
pi_205166360
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wappie uitspraak? Lol

Het is een grondrecht hè, recht op bezit. Maar onze grondwet is natuurlijk een wappie-wet.
Overheid kan wel degelijk eigendommen uitkopen, bijvoorbeeld bij aanleg van een snelweg.
En ook een stikstofcrisis kan daar aanleiding toe zijn.

Rechten zijn er niet ten koste van alles. En dat is maar goed ook, anders hadden we nu geen wegen, geen gasleidingen, geen treinspoor, etc.
  Redactie Sport maandag 27 juni 2022 @ 21:53:07 #93
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205166362
quote:
Blijft toch een zorgelijke ontwikkeling, beleidsbepalers thuis opzoeken om het minste of geringste.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205166368
quote:

[..]

Jouw eigen onzin daarentegen vind ik wel vermakelijk. Ga gerust door tot ver in de twintig.
-
pi_205166373
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wappie uitspraak? Lol

Dat recht op bezit omvat geen activiteiten binnen dat bezit waar anderen last van hebben.

Als ik een huis bezit mag ik daarom ook geen moorden plegen.
pi_205166374
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Blijft toch een zorgelijke ontwikkeling, beleidsbepalers thuis opzoeken om het minste of geringste.
Absoluut schandalig. We moeten daar als samenleving toch eens wat mee.
zie email 27 oktober
pi_205166377
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik het eerder gevraagd, maar: ben jij stiekem mijn broer? Mijn pa fietste net namelijk ook die kant op om even te kijken waar de herrie vandaan kwam.
Lol
pi_205166378
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:53 schreef quo_ het volgende:

[..]
Jouw eigen onzin daarentegen vind ik wel vermakelijk. Ga gerust door tot ver in de twintig.
Begin jij dan vast met inhoudelijk weerleggen, of kan het alleen vanuit de boze onderbuik?
pi_205166380
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:37 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]
Het gaat me niet zozeer om de grootte van de stallen. Maar om de manier van hoe ze daar met de dieren daar omgaan. Dat is letterlijk bij de beesten af.
Ja daar ben ik het mee eens. Op die manier mogen we harstikke blij zijn met de boeren hier en dit moeten we zeker promoten. Maar volgens mij gaat de discussie er om of een boer ipv 2000 varkens, 1000 varkens moet gaan houden. Boeren moeten niet stoppen maar minderen.
pi_205166383
Als ludieke tegenactie ga ik 100 kettingsloten kopen en hekken naar weilanden vastmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')