abonnement Unibet Coolblue
pi_205136168
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)sjansk-tot-stilstand
Rutte ziet ook voor Bosni kortere weg naar kandidaat-lidmaatschap
Bosni hoeft mogelijk aan minder eisen te voldoen om het kandidaat-lidmaatschap van de Europese Unie te krijgen, zegt premier Mark Rutte. Dat zou volgens hem al kunnen als het Balkanland de belangrijkste van de veertien voorwaarden die de EU eerder stelde heeft vervuld.

Bosni is al jaren "potentieel kandidaat-lid", maar schiet maar niet op met de hervormingen waar Brussel om heeft gevraagd om de kandidaat-status te verdienen. Nu Oekrane en Moldavi die al wel hebben gekregen is het zaak teleurstelling en verbittering in Bosni te voorkomen, vinden naburige EU-lidstaten. Dat begrijpt Rutte wel.

De EU zou Bosni eerder het stempel van kandidaat-lid kunnen gunnen en het land kunnen vragen nadien de rest van zijn huiswerk te maken, hebben de EU-leiders volgens hem daarom op hun top in Brussel afgesproken. Pas als ook dat af is, kan Bosni beginnen aan de echte voorbereidingen op het werkelijke EU-lidmaatschap - dat blijft zo.

"Wat nu eigenlijk gezegd is: moeten we misschien ook voor Bosni die tussenstap inbouwen?", aldus Rutte. De Europese Commissie gaat nu kijken aan welke van de veertien voorwaarden Bosni zou moeten voldoen om die tussenstap te kunnen nemen
Bosni blijft nog een potentile brandhaard over zo'n kleine twintig jaar.
Laat eerst de republiek Srpska zich maar aansluiten bij Servi, dan hebben we in de toekomst een oorlog minder.
Daarna mag (de rompstaat) Bosne en Herzegovina wel bij de EU komen.
pi_205136661
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:07 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Bosni blijft nog een potentile brandhaard over zo'n kleine twintig jaar.
Laat eerst de republiek Srpska zich maar aansluiten bij Servi, dan hebben we in de toekomst een oorlog minder.
Daarna mag (de rompstaat) Bosne en Herzegovina wel bij de EU komen.
Tijd dat Rusland een rompstaat wordt.
pi_205137200
Het is offtopic, maar misschien kunnen jullie een blik werpen op dit topic. Wie heeft er volgens jullie gelijk?

polderturk in C&H / Wie heeft er gelijk?
  vrijdag 24 juni 2022 @ 16:06:29 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205137730
Russische geheime dienst bedreigt OostEuropese landen om geen artillery granaten aan Ukraine te leveren

https://www.washingtonpos(...)-sabotage-artillery/
A U.S. citizen helping to broker weapons transfers to Ukraine said he recently approached an Eastern European country to negotiate a purchase of artillery rounds. Officials in that country said they couldn’t make a deal, the man said, because the Russians had already warned that they would “kill them if they sold anything to the Ukrainians.”
pi_205137782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische geheime dienst bedreigt OostEuropese landen om geen artillery granaten aan Ukraine te leveren

https://www.washingtonpos(...)-sabotage-artillery/
A U.S. citizen helping to broker weapons transfers to Ukraine said he recently approached an Eastern European country to negotiate a purchase of artillery rounds. Officials in that country said they couldn’t make a deal, the man said, because the Russians had already warned that they would “kill them if they sold anything to the Ukrainians.”
Je zou zomaar kunnen denken dat Rusland/Poetin al jaren bezig was deze oorlog voor te bereiden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205138429
twitter
pi_205138656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:06 schreef polderturk het volgende:
Het is offtopic, maar misschien kunnen jullie een blik werpen op dit topic. Wie heeft er volgens jullie gelijk?

polderturk in C&H / Wie heeft er gelijk?
Tito. Maar ja, die is dood. :P
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 24 juni 2022 @ 17:41:04 #9
408813 crew  trein2000
pi_205138673
twitter


Eens kijken of Olaf 'appeasement' Scholz weer lastig gaat doen...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 17:44:56 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205138714
100!!!!

Dat lijkt me wat sterk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205138834
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ik ben niet echt onder de indruk. Het is net zo goed een artikel 5 als wanneer de bom 1000 km verderop valt.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 18:16:04 #12
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_205139036
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
De vraag lijkt ondertussen welke Europese landen nog niet tot doelwit zijn gebombardeerd door Russische (staats)TV :+
pi_205139077
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Descalatie!!1!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205139180
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Deze dude wordt zelfs door z'n mede oorlogshitsers uitgelachen. :').
  vrijdag 24 juni 2022 @ 19:32:45 #15
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205139853
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Heel fijn, ik woon vlakbij de Botlek/Maasvlakte. :{

Maar goed, als zoiets gebeurt maakt het ook allemaal weinig meer uit neem ik aan. Dan kan Moskou misschien een half uurtje genieten van het uitschakelen van de Europese olie-import alvorens eveneens met de grond gelijk te worden gemaakt.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 19:41:30 #16
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205139940
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
:')
pi_205140034
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische geheime dienst bedreigt OostEuropese landen om geen artillery granaten aan Ukraine te leveren

https://www.washingtonpos(...)-sabotage-artillery/
A U.S. citizen helping to broker weapons transfers to Ukraine said he recently approached an Eastern European country to negotiate a purchase of artillery rounds. Officials in that country said they couldn’t make a deal, the man said, because the Russians had already warned that they would “kill them if they sold anything to the Ukrainians.”
Als je de russische vijfde colonne uit je land smijt kunnen ze je landgenoten ook niet bedreigen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205140104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Even los van het kansloze dreigen met wat voor gemankeerd Russisch wapentuig dan ook, zou ik de mensen in dat programma echt heel graag pijn zien lijden. Wat zijn die lui stuitend arrogant en dom
  vrijdag 24 juni 2022 @ 20:08:05 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205140257
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 19:54 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Even los van het kansloze dreigen met wat voor gemankeerd Russisch wapentuig dan ook, zou ik de mensen in dat programma echt heel graag pijn zien lijden. Wat zijn die lui stuitend arrogant en dom
Het meest stuitende moet nog komen. Als het allemaal over is en ze verantwoording af mogen leggen. Dan krijg je alleen maar "Ja, maar ik had geen keus, ik moest avond aan avond oorlogshitsen!".
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 20:09:49 #20
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205140279
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het meest stuitende moet nog komen. Als het allemaal over is en ze verantwoording af mogen leggen. Dan krijg je alleen maar "Ja, maar ik had geen keus, ik moest avond aan avond oorlogshitsen!".
Verantwoording afleggen? Aan wie?
  vrijdag 24 juni 2022 @ 20:13:54 #21
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205140311
Hier weer eens 'n stukje spierballentaal van Russische kant:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-derde-wereldoorlog
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 24 juni 2022 @ 20:14:08 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205140314
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Verantwoording afleggen? Aan wie?
Intelligentsia, binnen of buiten rusland, afhankelijk van hoe het loopt, een buitenlandse mogendheid, en als ze pech hebben aan een nieuw regime in rusland zelf.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 20:15:47 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205140348
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het meest stuitende moet nog komen. Als het allemaal over is en ze verantwoording af mogen leggen. Dan krijg je alleen maar "Ja, maar ik had geen keus, ik moest avond aan avond oorlogshitsen!".
Enkele van die oorlogshitsers hebben kapitale villa's en jachten in West-Europa. Wat mij betreft worden ze daarin opgesloten en mogen zij en hun familie levend verbranden in hun in de fik gestoken villa's of verzuipen in hun tot zinken gebrachte oligarchenjachten. Opgeruimd staat netjes.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 20:18:10 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205140362
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Eens kijken of Olaf 'appeasement' Scholz weer lastig gaat doen...
Holy shit, 100 stuks! Dat zet pas zoden aan de dijk ipv die huidige magere 12
En elk ervan is net zo veel waard als minstens 5 van die Russische artillery dus dan zit Ukraine al een stuk dichterbij de gewenste parity
Maar productie ervan gaat jaren duren, misschien kan NL en DE een paar voorschieten
pi_205140373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het meest stuitende moet nog komen. Als het allemaal over is en ze verantwoording af mogen leggen. Dan krijg je alleen maar "Ja, maar ik had geen keus, ik moest avond aan avond oorlogshitsen!".
Ja klopt, dan doen ze of hun neus bloedt.

Het doet me denken aan die lui die in Rwanda tijdens de genocide over de radio opriepen om kakkerlakken te verdelgen.

Dit soort praatjes, ook over Oekrane van de kaart vegen en dergelike, hebben daadwerkelijk kwalijke gevolgen
  vrijdag 24 juni 2022 @ 20:20:22 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205140386
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Enkele van die oorlogshitsers hebben kapitale villa's en jachten in West-Europa.
Die joker die het programma presenteert heeft beslag op zijn villa aan het Como meer gehad, en Itali heeft hem persona non-grata verklaart. Die gast gaat zijn villa nooit meer zien.
&lt;signature here&gt;.
pi_205140445
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die joker die het programma presenteert heeft beslag op zijn villa aan het Como meer gehad, en Itali heeft hem persona non-grata verklaart. Die gast gaat zijn villa nooit meer zien.
Ik zag hem liever samen met zijn hele gezin temidden van hun weelde een gruwelijke dood sterven. De hele kring om Poetin incl. Kirill, Doegin, Medvedev enz. dient uitgeroeid te worden als het ongedierte wat het is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 20:28:45 #29
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205140459
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
een gruwelijke dood sterven.
Het is weekend ;)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:01:59 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205140843
https://qr.ae/pvoxKI

Why don't we hear any more media news about how Zelensky and Ukraine are winning the war against Russia?

Well, on one hand, Zelensky and Ukraine already won the war against Russia. The plan was for a quick decapitating strike and the whole of Ukraine would be subjugated within a week or so. On the other hand, the war right now is in an incredibly messy phase.

Right now the war most closely resembles Western Front in 1916. There is a general stalemate, but one side (Imperial Germany or Russia) is pressing forward against a part of the defensive line heavily held by the defender. Both Germany and Russia had a clear advantage in artillery and this inflicted major casualties upon the defenders. Yet the defender is not without response and the result is a messy grind of two forces upon one another, the side with the most flesh for the ginder will win in the end.

There will be no stunning reversals, no glorious breakouts at Siviernodonetsk, just like there wasn’t any at Verdun. For Ukraine to win it must inflict enough casualties on Russia so they will no longer be willing or able to press the attack. However a Russian victory secures next to nothing, they can just proceed to the next target - the fortress-cities of Kramatorsk and Sloviansk, where their job may be even more difficult.

Ukraine picked the battlefield well, they drew Russian forces to a place where their advantages count for little and engaged them in a war of attrition. There is no glory in that, nothing of significance to report, though acts of enormous heroism happen every day.

Russian propagandists and trolls would have you believe Russia is actually winning the war. In reality Russia is slowly winning a preparatory battle for the next siege fifty kilometers to the east. But since Russia is advancing, it is also difficult to report this as a win for Ukraine, although in strategic sense it may well be. Ukraine now needs time to rearm. Western weapons are flowing in Ukraine, in small numbers yes but they’re coming. Once Ukraine manages to replace enough of their arsenal with western models, ammunition shortages will no longer be an issue.

To give you some indication what’s coming in and how relevanat it is, a single Panzerhaubitze 2000 is worth approximately 12 Russian artillery pieces in raw firepower, but it also outranges them and is more accurate. Those 12 vehicles Ukraine got this week, if properly used, are about as effective as about 100–120 Russian guns. There are hundreds more Panzerhaubitzes 2000 Ukraine could get, certainly enough to potentially neutralize the advantage Russians have in artillery. Furthermore, in the coming weeks and months Russia will face increasing problems with retention of their soldiers. Few men sign up for the grinder and most soldiers serve on a 2 year contract, with a maximum deployment period abroad of 90 days. They will want to go home soon and there’s little Russia can do to stop them.

Ukraine is on track to win this war, but right now it doesn’t seem that way.

================================
.......'most soldiers serve a 2 year contract with max. deployment... little Russia can do to stop them.... Putin has shown little inclination to obey laws and I am sure if he wanted to, he would just make it illegal for them to 'resign'.

================================
That's not the issue, their contracts expire. You don't "resign", you just don't renew the contract.
Russia does have a tool to end that of course: declare the “Special military operation” in Ukraine is, in fact, a war. Any army anywhere can retain any soldier beyond their contract if there is a war, it says so in the fine print even. They refused to do so thus far, which indicates to me they actually can’t. Not legally or anything, Putin can order that on a whim and the Duma will rubber stamp it, that’s not an issue.

The issue is how will the Russian hoi-poloi react to the decision and general mobilization. The Kremlin has apparently concluded they cannot survive such a decision, probably because it would lead to a revolution within Russia.

That’s why the solution to Putin’s problem just isn’t there. They’re offering huge bonuses to ethnic minorities and are pressing conscripts from Donetsk and Lugansk in as cannon fodder. Russia is also gutting training battalions and sending them to the front line. In the short term, for the duration of the summer perhaps, this can work.

After that Russia may well need a whole lot more than 8 years to rearm, no matter what happens. If you send drill sergants to fight and have lots of them killed it takes quite a while to obtain a new cadre of adequate ability.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:07:17 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205140917
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Intelligentsia, binnen of buiten rusland, afhankelijk van hoe het loopt, een buitenlandse mogendheid, en als ze pech hebben aan een nieuw regime in rusland zelf.
Ik vind het ook absurde praat. Maar het lijkt me nou niet erg wenselijk om mensen achteraf verantwoording te laten afleggen voor een mening die nu helemaal niet strafbaar is in hun land, wanneer er iemand anders het gezag overneemt.

Mocht het zo zijn dat de uitkomst compleet andersom is en hier de macht wordt overgenomen, zit ik er ook niet op te wachten dat ik verantwoording moet afleggen over een mening uit het verleden die niet strookt met die van nieuwe machthebbers.

Voordat iemand "jodenvervolging was ook niet strafbaar in Nazi-Duitsland, dus hoefde je de Nazi's achteraf ook niet ter verantwoording te roepen?" oppert: zo'n enorme volkerenmoord is natuurlijk wel van een compleet andere orde en druist tegen alle universele menselijke waarden in.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:14:23 #32
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205141000
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:07 schreef Repentless het volgende:
Maar het lijkt me nou niet erg wenselijk om mensen achteraf verantwoording te laten afleggen voor een mening die nu helemaal niet strafbaar is in hun land, wanneer er iemand anders het gezag overneemt.
Dat kan natuurlijk vele vormen hebben. Denk aan de Verzoeningscommissie in Zuid-Afrika. De vorm met scherpe tanden was Neurenberg.

quote:
zo'n enorme volkerenmoord is natuurlijk wel van een compleet andere orde en druist tegen alle universele menselijke waarden in.
En het ontmenselijken van een buurland en dat vervolgens binnenvallen niet?

(Cultureel) Genocide plegen?

Ondertussen half miljoen kinderen ontvoeren?

Openlijk de aspiratie uitspreken om hongersnoden te creren?

Maar ik laat het hier even bij, denk dat je weet dat ik lang door kan gaan.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:27:03 #33
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205141177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat kan natuurlijk vele vormen hebben. Denk aan de Verzoeningscommissie in Zuid-Afrika. De vorm met scherpe tanden was Neurenberg.
[..]
En het ontmenselijken van een buurland en dat vervolgens binnenvallen niet?

(Cultureel) Genocide plegen?

Ondertussen half miljoen kinderen ontvoeren?

Openlijk de aspiratie uitspreken om hongersnoden te creren?

Maar ik laat het hier even bij, denk dat je weet dat ik lang door kan gaan.
Wat ik bedoelde, is dat wat oorlogstaal brallen op de Russische televisie wel wat anders is dan een actieve rol vervullen in een van de grootste massamoorden uit de geschiedenis.
pi_205141207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat ik bedoelde, is dat wat oorlogstaal brallen op de Russische televisie wel wat anders is dan een actieve rol vervullen in een van de grootste massamoorden uit de geschiedenis.
Jij maakt echt een denkfout.

De oorlog van Poetin heeft genocidale trekjes en weten nog niet alles. Het kan heel goed eindigen als Rwanda 1994 of Cambodja '70.

Dat doet verder niks af aan het unieke van de industrile massamoord door de nazi's.

Maar deze lui brallen geen oorlogspraatjes, zij katalyseren de genocidale haat jegens Oekraners,
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:32:45 #35
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205141237
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat ik bedoelde, is dat wat oorlogstaal brallen op de Russische televisie wel wat anders is dan een actieve rol vervullen in een van de grootste massamoorden uit de geschiedenis.
Valt dat anno nu nog vol te houden, nav die genocide in Rwanda?

quote:
What role did the radio play in the genocide in Rwanda?
An estimated 10% of all the violence within the Rwandan genocide resulted from the hateful radio transmissions sent out from RTLM. Not only did RTLM increase general violence, but full radio coverage areas increased the number of persons prosecuted for any violence by about 62–69%.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:35:58 #36
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205141294
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:30 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Jij maakt echt een denkfout.

De oorlog van Poetin heeft genocidale trekjes en weten nog niet alles. Het kan heel goed eindigen als Rwanda 1994 of Cambodja '70.

Dat doet verder niks af aan het unieke van de industrile massamoord door de nazi's.

Maar deze lui brallen geen oorlogspraatjes, zij katalyseren de genocidale haat jegens Oekraners,
Ik maak geen denkfout, ik heb een andere mening. Alle Amerikaanse news anchors die de publieke steun voor de invasie van Irak aanjoegen, kun je die bovenstaande ook verwijten?

Of vanuit een ander perspectief: de destijds vermakelijke Iraakse minister van informatie, al-Sahhaf, is na de oorlog ook gewoon weer vrijgelaten en bungelde niet aan een strop als 'medeplichtige'.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:38:43 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205141314
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:35 schreef Repentless het volgende:
Ik maak geen denkfout, ik heb een andere mening. Alle Amerikaanse news anchors die de publieke steun voor de invasie van Irak aanjoegen, kun je die bovenstaande ook verwijten?
Een invasie is niet perse een aaneenrijging van oorlogsmisdaden?

Maar: stel die invasie verliep wel zo, massa slachtingen, massa verkrachtingen, complete steden bewust met de grond gelijk, en de TV die avond aan avond juicht,

Vanzelfsprekend kun je die dan ook wat verwijten?
&lt;signature here&gt;.
pi_205141356
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik maak geen denkfout, ik heb een andere mening. Alle Amerikaanse news anchors die de publieke steun voor de invasie van Irak aanjoegen, kun je die bovenstaande ook verwijten?

Of vanuit een ander perspectief: de destijds vermakelijke Iraakse minister van informatie, al-Sahhaf, is na de oorlog ook gewoon weer vrijgelaten en bungelde niet aan een strop als 'medeplichtige'.
Het gaat niet over Amerika, in Amerika kon je trouwens prima tegen de inval in Irak zijn.
En tegen die inval was ik toen al en Bush en Blair horen wat mij betreft in de bak. Dus laten we dat er even buiten houden. En hoe dat zit met die Iraakse minister weet ik niet meer precies, mag dat 19 jaar later?

Ik denk dat je je vergist over deze figuren in Rusland. Deze oorlog stevent af op genocide, jij denkt van niet. Andere mening/denkfout van een van ons dus.

Dit zijn gn journalisten, dit is regime. En ze maken zich schuldig aan levensgevaarlijke propaganda.
In Rusland is verder geen vrije nieuwsgaring en deze lui hebben al genoeg praatjes gehad over de vernietiging van Oekrane, de cultuur etc. Oekrane van de kaart vegen etc. En dat doet Rusland momenteel.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:47:28 #39
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205141373
twitter
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:48:10 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205141375
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Als ze gaan filosoferen over atoombommen gooien 2000km van het oorlogsgebied omdat het wel handig kan zijn om de olietoevoer af te kappen zijn ze dus enorm wanhopig. Die hebben gewoon niets meer achter de hand.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:57:05 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205141440
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:18 schreef slashdotter3 het volgende:

Holy shit, 100 stuks! Dat zet pas zoden aan de dijk ipv die huidige magere 12
En elk ervan is net zo veel waard als minstens 5 van die Russische artillery dus dan zit Ukraine al een stuk dichterbij de gewenste parity
Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal, het is natuurlijk leuk dat de PzH 5 keer zo accuraat schiet maar dat ding kan natuurlijk niet op 5 plekken tegelijk zijn. En het is ook niet zo dat de PzH 5 keer zo ver schiet als de RF arty.

Daarbij, waar baseer je die 5:1 verhouding precies op?
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:59:03 #42
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205141457
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
Dit zijn gn journalisten, dit is regime.
Goeie observatie. Want er is in rus idd geen onderscheid meer tussen tv talking heads en regime.

En ik kan me Golf Oorlog 1 nog redelijk herinneren. Genieten van de laser guided bomb die inslaan, alles netjes aan elkaar gepraat door de talking heads van CNN.

Maar die mensen hielden zich best op de vlakte. Het was "Irak uit Koeweit verdrijven". Niet "elke irakees afmaken", of VS politici die gepassioneerd vertelden hoe erg ze irakezen haatten, en ze 'allemaal wilde vernietigen', zoals onderstaande agressieve rus dwerg recent wel deed richting Oekrainers:

quote:
Deputy Chairman of Russia’s Security Council Dmitry Medvedev once again confirmed Russia's intentions to commit an actual genocide of Ukrainians under the pretext of a “special military operation.”

“I tell you, I hate them. They are scum and bastards. They want death for us, Russia. And as long as I’m alive, I will do everything to make them gone,” Medvedev wrote on his personal Telegram channel.
Wereld van verschil.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 22:03:19 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205141495
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Huilen dan.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 22:13:16 #44
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205141612
twitter
&lt;signature here&gt;.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 22:15:06 #45
236264 crew  capricia
pi_205141638
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:13 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Ja. Die zijn boos omdat ze door hun eigen regering geen EU kandidaatschap hebben verkregen.
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 22:20:27 #46
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205141703
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:44 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het gaat niet over Amerika, in Amerika kon je trouwens prima tegen de inval in Irak zijn.
En tegen die inval was ik toen al en Bush en Blair horen wat mij betreft in de bak. Dus laten we dat er even buiten houden. En hoe dat zit met die Iraakse minister weet ik niet meer precies, mag dat 19 jaar later?

Ik denk dat je je vergist over deze figuren in Rusland. Deze oorlog stevent af op genocide, jij denkt van niet. Andere mening/denkfout van een van ons dus.

Dit zijn gn journalisten, dit is regime. En ze maken zich schuldig aan levensgevaarlijke propaganda.
In Rusland is verder geen vrije nieuwsgaring en deze lui hebben al genoeg praatjes gehad over de vernietiging van Oekrane, de cultuur etc. Oekrane van de kaart vegen etc. En dat doet Rusland momenteel.
Zoals ik al aangaf: ook ik vind het absurde praat. Ik ben er alleen geen voorstander van dat mensen die een mening verkondigen die op het moment van uiten is toegestaan in hun eigen land (hoe misdadig je die vanuit je eigen perspectief ook vindt), achteraf door een overwinnaar van een conflict worden veroordeeld daarvoor.

Mocht China hier ineens de macht grijpen (ik noem maar iets), zou ik ook niet bestraft willen worden voor iets dat ik in het verleden heb gezegd dat niet in hun straatje past. Dat is slechts mijn punt.

Wanneer Rusland hier ineens de macht zou grijpen, zou ik het ook niet waarderen dat opiniemakers hier die Putin een oorlogsmisdadiger en crimineel hebben genoemd (ik noem maar wat, dit zijn geen directe citaten) en hebben gepleit voor het zwaar sanctioneren van Rusland daar achteraf dan voor bestraft zouden worden.
pi_205141779
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische geheime dienst bedreigt OostEuropese landen om geen artillery granaten aan Ukraine te leveren

https://www.washingtonpos(...)-sabotage-artillery/
A U.S. citizen helping to broker weapons transfers to Ukraine said he recently approached an Eastern European country to negotiate a purchase of artillery rounds. Officials in that country said they couldn’t make a deal, the man said, because the Russians had already warned that they would “kill them if they sold anything to the Ukrainians.”
Dat zijn gewoon oorlogsdaden op Navo grondgebied.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205141815
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je zou zomaar kunnen denken dat Rusland/Poetin al jaren bezig was deze oorlog voor te bereiden.
En wij ze maar helpen en niet provoceren door ze controle over onze gasvooraden te geven.

Het lijkt een beetje op de serie occupied die nu op Netflix is.

Na mh17 hadden we ze gewoon een nekschot moeten geven. Er lagen toen plannen klaar om samen met Australi een enorme lucgtlanding te doen in het rampgebied.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 24 juni 2022 @ 22:38:45 #49
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205141981
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zijn gewoon oorlogsdaden op Navo grondgebied.
De bron voor deze claim is een anonieme Amerikaanse burger die als intermediair opereert om zwaar wapenmaterieel aan Oost-Europese landen te verkopen. Bij die deals worden ze soms overboden door een koper die in opdracht van Rusland werkt.

Mis ik hier iets, of is dit niet gewoon uiterst illegale wapenhandel (in extreem zwaar materieel)? Dit moeten we dan voor waar aannemen en dit is een betrouwbare bron?
pi_205141990
Ons doel is: Oekrane een betere positie aan de onderhandelingstafel geven. Oekrane gaat niet van Rusland winnen, die worden er niet uitgeschopt. Ondertussen gaat het land naar de klote. Wat dat betreft snap ik Kissinger ook wel. Mja, dat moeten ze ook zelf weten. Dit kan nog wel jaren en jaren gaan duren met alle gevolgen van dien. Ook voor ons.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205142024
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal, het is natuurlijk leuk dat de PzH 5 keer zo accuraat schiet maar dat ding kan natuurlijk niet op 5 plekken tegelijk zijn. En het is ook niet zo dat de PzH 5 keer zo ver schiet als de RF arty.

Daarbij, waar baseer je die 5:1 verhouding precies op?
Accurate schoten op doel per minuut.

Je hebt er minder nodig als eentje meerdere doelen goed kan bestoken ipv dat er 5 nodig zijn om een heel gebied plat te leggen.

Overigens vraag aan jou, waarom kopen veel landen nu de ceasars ipv de pzh2000? Sommige landen hebben laatstgenoemde al maar kiezen er toch voor om ceasars ipv de huidige pzh2000 aantallen uit te breiden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205142067
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zijn gewoon oorlogsdaden op Navo grondgebied.
Het lijkt me een prima idee om alle Russische overheidsfunctionarissen en iedereen, waarvan westerse inlichtingendiensten het vermoeden hebben dat het Russische overheidsfunctionarissen zouden kunnen zijn, het westen uit te bonjouren. En anders zouden ze bijv. ook op mysterieuze wijze met hun auto kunnen verongelukken of zo.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205142072
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
De bron voor deze claim is een anonieme Amerikaanse burger die als intermediair opereert om zwaar wapenmaterieel aan Oost-Europese landen te verkopen. Bij die deals worden ze soms overboden door een koper die in opdracht van Rusland werkt.

Mis ik hier iets, of is dit niet gewoon uiterst illegale wapenhandel (in extreem zwaar materieel)? Dit moeten we dan voor waar aannemen en dit is een betrouwbare bron?
Die worden al eeuwen ingezet wanneer het Staten uit komt. Zie bv lord of war.

Je zou de explosies kunnen opzoeken en mij staat bij dat er idd in Oost Europa op mysterieuze wijze voorraden zijn ontploft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205142181
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Die zijn boos omdat ze door hun eigen regering geen EU kandidaatschap hebben verkregen.
Nu zijn de andere kandidaat EU lidmaten boos omdat ze desondanks hard werken en veel succes nog niet door zijn en Oekrane wel. Neem noord Macedoni en Albani.

https://www.trouw.nl/buit(...)-van-de-eu~b15b51c0/
Vakman pur sang
pi_205142216
@Korenfok

Bron: https://nos.nl/artikel/24(...)oekraine-en-moldavie
''Premier Rutte had aanvankelijk bezwaren tegen het kandidaat-lidmaatschap van Oekrane. Later slikte hij die in.''
Bron: https://nos.nl/artikel/24(...)oekraine-en-moldavie
pi_205142331
Al die uiteindelijke toevoegingen van landen bij de EU zal uiteindelijk de ondergang zijn van de EU. Beter sluit je gewoon verdragen met ze af en laat je ze geen lid worden.

Gaat een feest worden als er bijvoorbeeld een pro russische regering in Oekrane of Georgi komt over 15 jaar en ze zouden in de EU zitten. Dan gaat er nog meer gevetoed worden dan Polen en Hongarije nu al doen.
pi_205142340
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:02 schreef BEFEM het volgende:
Al die uiteindelijke toevoegingen van landen bij de EU zal uiteindelijk de ondergang zijn van de EU.
Hehe wordt er een wakker. ^O^

Het is van precies dezelfde naviteit dat een pijplijn naar Rusland in een gezamenlijk project een goed idee is.
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 23:04:06 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205142359
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Accurate schoten op doel per minuut.

Je hebt er minder nodig als eentje meerdere doelen goed kan bestoken ipv dat er 5 nodig zijn om een heel gebied plat te leggen.

Overigens vraag aan jou, waarom kopen veel landen nu de ceasars ipv de pzh2000? Sommige landen hebben laatstgenoemde al maar kiezen er toch voor om ceasars ipv de huidige pzh2000 aantallen uit te breiden.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205142368
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hehe wordt er een wakker. ^O^

Het is van precies dezelfde naviteit dat een pijplijn naar Rusland in een gezamenlijk project een goed idee is.
Heb er 10 jaar geleden al een scriptie over geschreven ;)
pi_205142384
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Heb er 10 jaar geleden al een scriptie over geschreven ;)
Viel dat in goede aarde bij de docenten?
pi_205142413
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Heb er 10 jaar geleden al een scriptie over geschreven ;)
Over de EU verzwakken met allerlei zwakke landen of over die afhankelijkheid van de groene droom van Duitsland?
Vakman pur sang
pi_205142422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het lijkt me een prima idee om alle Russische overheidsfunctionarissen en iedereen, waarvan westerse inlichtingendiensten het vermoeden hebben dat het Russische overheidsfunctionarissen zouden kunnen zijn, het westen uit te bonjouren. En anders zouden ze bijv. ook op mysterieuze wijze met hun auto kunnen verongelukken of zo.
Zullen we even ophouden met dat primitieve gelul steeds?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205142432
https://www.telegraaf.nl/(...)n-derde-wereldoorlog

Laten we hopen dat er niet verder aan wordt gestuurd op escalatie door alle partijen en dat we niet in een WO3 belanden. Als dit laatste afschuwelijke schrikbeeld bewaarheid gaat worden, dan maken we een enorme ellende en onvoorstelbaar verdriet mee.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 23:13:27 #64
236264 crew  capricia
pi_205142451
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:02 schreef BEFEM het volgende:
Al die uiteindelijke toevoegingen van landen bij de EU zal uiteindelijk de ondergang zijn van de EU. Beter sluit je gewoon verdragen met ze af en laat je ze geen lid worden.

Gaat een feest worden als er bijvoorbeeld een pro russische regering in Oekrane of Georgi komt over 15 jaar en ze zouden in de EU zitten. Dan gaat er nog meer gevetoed worden dan Polen en Hongarije nu al doen.
Dat is wat Macron wil.
Dat je lid kan worden van een soort Europese familie, met van alles en nog wat, zonder EU lid te worden.

De man heeft af en toe best een goed idee. ;)
Definitely not CIA
pi_205142453
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zullen we even ophouden met dat primitieve gelul steeds?
Vind ik ook, hij kon zelf wel een Rus wezen.
Vakman pur sang
  vrijdag 24 juni 2022 @ 23:16:14 #66
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205142476
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die worden al eeuwen ingezet wanneer het Staten uit komt. Zie bv lord of war.

Je zou de explosies kunnen opzoeken en mij staat bij dat er idd in Oost Europa op mysterieuze wijze voorraden zijn ontploft.
Maar dit is toch zwaar crimineel en is het niet gek dat Rusland daar tegenop treedt? De VS spoort toch ook gewoon wapenhandelaren op buiten hun eigen grondgebied en vervolgt die?

Niet dat Rusland nu zo goed is en natuurlijk ook in allerlei schimmige zaken is verwikkeld, maar ik reageer op de stelling 'oorlogsdaden op NAVO-grondgebied'. Ik denk dat het voorkomen of saboteren van illegale wapendeals niet echt onder die categorie valt, maar wellicht heb ik dat verkeerd.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 23:20:09 #67
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205142522
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Maar dit is toch zwaar crimineel en is het niet gek dat Rusland daar tegenop treedt? De VS spoort toch ook gewoon wapenhandelaren op buiten hun eigen grondgebied en vervolgt die?

Niet dat Rusland nu zo goed is en natuurlijk ook in allerlei schimmige zaken is verwikkeld, maar ik reageer op de stelling 'oorlogsdaden op NAVO-grondgebied'. Ik denk dat het voorkomen of saboteren van illegale wapendeals niet echt onder die categorie valt, maar wellicht heb ik dat verkeerd.
Maar voor de rest doe je je best om te negeren dat de FSB dus in andere landen munitie depots aan het opblazen was?

En sinds wanneer is handelen in wapens altijd verboden/illegaal?
&lt;signature here&gt;.
pi_205142599
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Maar dit is toch zwaar crimineel en is het niet gek dat Rusland daar tegenop treedt? De VS spoort toch ook gewoon wapenhandelaren op buiten hun eigen grondgebied en vervolgt die?

Niet dat Rusland nu zo goed is en natuurlijk ook in allerlei schimmige zaken is verwikkeld, maar ik reageer op de stelling 'oorlogsdaden op NAVO-grondgebied'. Ik denk dat het voorkomen of saboteren van illegale wapendeals niet echt onder die categorie valt, maar wellicht heb ik dat verkeerd.
Waarom is dat crimineel? Je mag gewoon legaal in wapens handelen en Staten maken daar ook gebruik van. Het is helemaal niet illegaal.

En het is zeker geen reden om de voorraden van andere landen op te blazen. Die landen mogen dat gewoon verhandelen.

Je hebt je focus echt helemaal verkeerd zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 24 juni 2022 @ 23:32:28 #69
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205142667
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:13 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Iemand wat meer achtergrond informatie?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205142672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:05 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Viel dat in goede aarde bij de docenten?
Ja, waarom niet
pi_205142685
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar voor de rest doe je je best om te negeren dat de FSB dus in andere landen munitie depots aan het opblazen was?

En sinds wanneer is handelen in wapens altijd verboden/illegaal?
Dat opblazen was volgens mij oa in Tsjechi afgelopen jaar.

Edit; was in 2014 maar Tsjechi kwam daar vorig jaar mee
pi_205142717
Duitsland wil meer houwitsers sturen en voert onder andere gesprekken met Nederland.

quote:
Duitsland zou meer houwitsers naar Oekrane willen sturen
De Duitse regering wil de artillerie van Oekrane versterken door meer houwitsers naar het land te sturen. Dat hebben bronnen rond het Duitse ministerie van Defensie gemeld. De bronnen melden dat Berlijn overleg voert met Nederland en een "andere Europese partner".

Duitsland en Nederland schonken eerder samen al twaalf pantserhouwitsers aan Oekrane. De mobiele artilleriekanonnen kunnen doelen op 40 kilometer afstand raken. Elke houwitser wordt bediend door vijf militairen.

Noorwegen maakte begin juni bekend dat het 22 houwitsers naar Oekrane heeft gestuurd. Het land leverde ook reserveonderdelen en munitie.
https://www.nu.nl/spannin(...)2#coral_talk_wrapper
pi_205142743
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Iemand wat meer achtergrond informatie?
https://jam-news.net/home(...)-tbilisi-on-june-24/
Gewoon hullie wel dus wij ook EU
Vakman pur sang
  vrijdag 24 juni 2022 @ 23:39:25 #74
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205142745
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar voor de rest doe je je best om te negeren dat de FSB dus in andere landen munitie depots aan het opblazen was?

En sinds wanneer is handelen in wapens altijd verboden/illegaal?
Ik doe niet mijn best om dat te negeren. Welke gevallen daarvan zijn allemaal glashard bewezen?

Waar zeg ik dat handelen in wapens altijd verboden/illegaal is? Bij mijn weten is de handel in zwaar wapenmaterieel door burgers zonder overheidsfunctie aan de hoogste bieder illegaal, maar dat kan ik verkeerd hebben.
pi_205142754
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nu zijn de andere kandidaat EU lidmaten boos omdat ze desondanks hard werken en veel succes nog niet door zijn en Oekrane wel. Neem noord Macedoni en Albani.

https://www.trouw.nl/buit(...)-van-de-eu~b15b51c0/
Beide zijn verder op het traject dan Oekraene.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 24 juni 2022 @ 23:41:44 #76
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205142762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom is dat crimineel? Je mag gewoon legaal in wapens handelen en Staten maken daar ook gebruik van. Het is helemaal niet illegaal.

En het is zeker geen reden om de voorraden van andere landen op te blazen. Die landen mogen dat gewoon verhandelen.

Je hebt je focus echt helemaal verkeerd zitten.
Ook hier de vraag: de internationale handel in zwaar wapenmaterieel door burgers zonder overheidsfunctie/overheidsgoedkeuring is legaal?
  vrijdag 24 juni 2022 @ 23:42:09 #77
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205142764
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:39 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik doe niet mijn best om dat te negeren. Welke gevallen daarvan zijn allemaal glashard bewezen?
Moet je het artikel van de WaPo lezen.
&lt;signature here&gt;.
pi_205142766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:39 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik doe niet mijn best om dat te negeren. Welke gevallen daarvan zijn allemaal glashard bewezen?
Ah, je wil glashard bewijs.

quote:
Waar zeg ik dat handelen in wapens altijd verboden/illegaal is? Bij mijn weten is de handel in zwaar wapenmaterieel door burgers zonder overheidsfunctie aan de hoogste bieder illegaal, maar dat kan ik verkeerd hebben.
En voor de claim dat de VS uiterst illegaal met wapens handelt heb je opeens weer geen glashard bewijs nodig?

:')
  vrijdag 24 juni 2022 @ 23:43:49 #79
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205142783
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ah, je wil glashard bewijs.
[..]
En voor de claim dat de VS uiterst illegaal met wapens handelt heb je opeens weer geen glashard bewijs nodig?

:')
Welke/wiens claim dat de VS uiterst illegaal met wapens handelt?
pi_205142833
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Welke/wiens claim dat de VS uiterst illegaal met wapens handelt?
Okay, goed. Je had het over een Amerikaanse burger die wapens aan de hoogste bieder verkoopt, en dus illegaal bezig is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:38 schreef Repentless het volgende:
De bron voor deze claim is een anonieme Amerikaanse burger die als intermediair opereert om zwaar wapenmaterieel aan Oost-Europese landen te verkopen. Bij die deals worden ze soms overboden door een koper die in opdracht van Rusland werkt.

Mis ik hier iets, of is dit niet gewoon uiterst illegale wapenhandel (in extreem zwaar materieel)? Dit moeten we dan voor waar aannemen en dit is een betrouwbare bron?
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:39 schreef Repentless het volgende:
Waar zeg ik dat handelen in wapens altijd verboden/illegaal is? Bij mijn weten is de handel in zwaar wapenmaterieel door burgers zonder overheidsfunctie aan de hoogste bieder illegaal, maar dat kan ik verkeerd hebben.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 23:52:03 #81
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205142848
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Moet je het artikel van de WaPo lezen.
Gelezen. "Suspected" lijkt me hier wel het cruciale woord.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 23:54:56 #82
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205142872
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:52 schreef Repentless het volgende:

[..]
Gelezen. "Suspected" lijkt me hier wel het cruciale woord.
Sure. Uiteindelijk ligt het allemaal wie je het voordeel van de twijfel gunt, en in jouw geval is dat natuurlijk dat land met liters bloed aan z'n handen, niet? :)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 23:58:09 #83
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205142920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Okay, goed. Je had het over een Amerikaanse burger die wapens aan de hoogste bieder verkoopt, en dus illegaal bezig is.
[..]
[..]

Wat wil je nou in hemelsnaam zeggen? Een Amerikaanse burger is niet "de VS". Ik ga ervan uit dat de verkoop van zwaar wapenmaterieel aan de hoogte bieder op de internationale markt door een Amerikaanse burger die anoniem wil blijven illegaal is inderdaad. Als dat niet zo is, hoor ik het graag. Waar wil ik glashard bewijs voor hebben?
  zaterdag 25 juni 2022 @ 00:00:04 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205142946
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:58 schreef Repentless het volgende:
Als dat niet zo is, hoor ik het graag.
Het is niet zo.

Je stapelt echt een aantal veronderstellingen op elkaar, en komt tot een nogal bedenkelijke conclusie.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 00:03:03 #85
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205142991
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sure. Uiteindelijk ligt het allemaal wie je het voordeel van de twijfel gunt, en in jouw geval is dat natuurlijk dat land met liters bloed aan z'n handen, niet? :)
Het gaat niet om het voordeel van de twijfel gunnen, of meer van dat soort kinderachtige retoriek inclusief zo'n leuke verdachtmaking. Als glashard bewezen is dat Rusland officile munitiedepots op het grondgebied van andere landen opblaast, heeft dat nogal wat implicaties en kun je het inderdaad als een oorlogsdaad zien.
pi_205142996
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat wil je nou in hemelsnaam zeggen? Een Amerikaanse burger is niet "de VS". Ik ga ervan uit dat de verkoop van zwaar wapenmaterieel aan de hoogte bieder op de internationale markt door een Amerikaanse burger die anoniem wil blijven illegaal is inderdaad. Als dat niet zo is, hoor ik het graag. Waar wil ik glashard bewijs voor hebben?
Je redeneertrant klopt niet.

Ik ga er vanuit dat jij een moordenaar bent. Zo niet, dan wil ik graag bewijs hebben.

(Je kan moeilijk bewijzen dat iets niet zo is.)
  zaterdag 25 juni 2022 @ 00:04:43 #87
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205143006
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is niet zo.

Je stapelt echt een aantal veronderstellingen op elkaar, en komt tot een nogal bedenkelijke conclusie.
Kun je ook aangeven waarom dat niet zo is? Slechts jouw woord vind ik nogal summier.
pi_205143014
Wie geloof je in dezen? De Russen of de Tsjechen?

quote:
Tsjechi zet achttien Russen het land uit om explosie in munitiedepot

De Tsjechische regering vermoedt dat Russische inlichtingenofficieren betrokken waren bij een explosie in een munitiedepot in 2014. Tsjechi zet daarom achttien Russische diplomaten het land uit die volgens de regering in Praag voor de Russische geheime dienst werken.
https://www.nu.nl/buitenl(...)in-munitiedepot.html
  zaterdag 25 juni 2022 @ 00:05:20 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205143015
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:03 schreef Repentless het volgende:
Als glashard bewezen is dat Rusland officile munitiedepots op het grondgebied van andere landen opblaast, heeft dat nogal wat implicaties en kun je
Maar de FSB is een geheime dienst h? Die opereren dus bij voorkeur buiten het zicht?

En daarbij koopt je er niks voor als je als oostblok land zoveel jaar na dato bewijs hebt gevonden. Wat ga je doen, rusland de oorlog verklaren? :')
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 00:08:30 #90
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205143035
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Kun je ook aangeven waarom dat niet zo is? Slechts jouw woord vind ik nogal summier.
Werkelijk?

quote:
Een Amerikaanse burger is niet "de VS". Ik ga ervan uit dat de verkoop van zwaar wapenmaterieel aan de hoogte bieder op de internationale markt
Hier was geen sprake van. Niks hoogste bieder, internationale markt, maar gericht kopen om met name de UA voorraden aan te vullen.

quote:
door een Amerikaanse burger die anoniem wil blijven
Dus dat die (veronderstelde) VS burger voor de publicatie anoniem wilde blijven, zegt wat over zijn verdere opereren ofzo?

Misschien moet je het artikel nu echt lezen.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 00:25:33 #91
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205143195
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Nou 3 soldaten op een zandweg.
Vakman pur sang
pi_205143249
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zullen we even ophouden met dat primitieve gelul steeds?
Een gedegenereerd volk als de Russen kun je alleen op een voor hun zelf begrijpelijke wijze bestrijden, primitief dus. 8-)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 00:40:36 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205143330
https://www.reddit.com/r/(...)te_major_of_kiev_in/
Deep fakes used to impersonate major of Kiev in video calls to majors of Berlin and Madrid

Deep fakes were used to impersonate Kyiv mayor Vitali Klitschko in video calls to Franziska Giffey and Jos Louis Martinez-Almeida. Both majors ended the calls after suspecting something being wrong due to the content of the calls (apparently the impersonator knew enough about what would be normal in such a call to not raise suspicion initally, the call was ended after about 30 min). Contact with Ukrainian authorities confirmed that Vitali Klitschko was impersonated.
pi_205143380
twitter
  zaterdag 25 juni 2022 @ 00:48:06 #96
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205143398
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Werkelijk?
[..]
Hier was geen sprake van. Niks hoogste bieder, internationale markt, maar gericht kopen om met name de UA voorraden aan te vullen.
[..]
Dus dat die (veronderstelde) VS burger voor de publicatie anoniem wilde blijven, zegt wat over zijn verdere opereren ofzo?

Misschien moet je het artikel nu echt lezen.
Ik heb het gelezen, zoals aangegeven. Daar zag ik het volgende:

quote:
The arms broker said he has had to make some weapons transfers appear as if they traveled through an unrelated country to obscure the origin of the purchase. In other cases, Ukraine thought it had a deal done, but then a buyer working on behalf of Russia swooped in at the last minute and aggressively outbid, he said.
Geen hoogste bieder dus, ok.
pi_205143574
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die joker die het programma presenteert heeft beslag op zijn villa aan het Como meer gehad, en Itali heeft hem persona non-grata verklaart. Die gast gaat zijn villa nooit meer zien.
Was dat die villa waar een filmpje van was destijds waarin de Italiaanse hetin beslag nam?
Hoe zit het eigenlijk met de rijke Russen in het Westen? Zitten ze nog in Londen, Itali, Monaco e.d.? Half Chelsea zou nu leeg moeten staan als de Britse regering zou doorpakken, maar ok geloof er niet zo in, maar ik weet hoer weinig van
anonieme razernist
  zaterdag 25 juni 2022 @ 01:47:16 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205143722
https://www.nu.nl/spannin(...)k-met-klitschko.html
Berlijnse burgemeester misleid in deepfake-gesprek met 'Klitschko'

De burgemeester van Berlijn, Franziska Giffey, heeft een videogesprek van 15 minuten gehad met een man die beweerde burgemeester Vitali Klitschko van de Oekraense hoofdstad Kyiv te zijn. Het bleek echter om 'deepfake' te gaan. Bij deepfake kunnen mensen de vorm aannemen van iemand anders en qua spraak en bewegingen heel realistisch overkomen.



"Het eerste kwartier was totaal onopvallend", zegt Giffey's woordvoerder Lisa Frerichs. "De veronderstelde heer Klitschko vroeg hoe het met de vele Oekraense vluchtelingen ging, hoe we ermee omgingen, wat de aantallen waren - een volkomen normaal gesprek, zoals we hadden verwacht", vertelt ze over het videogesprek dat dagen van tevoren gepland was.

In de loop van het gesprek kwamen er echter vermoedens dat het om een bedrieger ging die gebruikmaakte van deepfake-technologie en daarop werd volgens de woordvoerder het gesprek verbroken.

De twijfel ontstond toen er bepaalde onderwerpen ter sprake kwamen. Zo wilde de man praten over Oekraners die "proberen sociale uitkeringen te krijgen in Berlijn" en of de Duitse hoofdstad kon adviseren bij het houden van een lhbtiq+-optocht in Kyiv. Daarop werd de verbinding verbroken.

De Oekraense ambassadeur in Duitsland bevestigde later dat Giffey niet met Klitschko had gesproken en dat er dus waarschijnlijk sprake was van deepfake-technologie. "Het maakt helaas deel uit van de realiteit dat de oorlog met alle middelen wordt gevoerd", twitterde Giffey. De politie heeft een onderzoek ingesteld.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 01:48:35 #99
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205143726
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je redeneertrant klopt niet.

Ik ga er vanuit dat jij een moordenaar bent. Zo niet, dan wil ik graag bewijs hebben.

(Je kan moeilijk bewijzen dat iets niet zo is.)
Jouw redeneertrant klopt niet. Als je een vergelijking wilt maken, doe het dan correct. Als ik in de sfeer blijf van bovenstaande, dan zou dat als volgt zijn:

Ik ga ervan uit dat wanneer een burger iemand vermoordt in opdracht van de hoogste bieder, dat dat illegaal is. Dus: bij wet verboden. Als dat niet zo is, hoor ik het graag.

Ik geef dus aan dat ik vermoed dat deze handeling onder deze omstandigheden niet toegestaan is. Maar als dat niet zo is en dit in bepaalde gevallen wel wettelijk is toegestaan, dan ben ik daar dus benieuwd naar.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 01:49:46 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205143735
quote:
De twijfel ontstond toen er bepaalde onderwerpen ter sprake kwamen. Zo wilde de man praten over Oekraners die "proberen sociale uitkeringen te krijgen in Berlijn" en of de Duitse hoofdstad kon adviseren bij het houden van een lhbtiq+-optocht in Kyiv.
Wat voor strategisch nut heeft het voor de Russen om hierover te praten? Rare actie van de Russen, ze hebben niets bereikt en hebben zich nu verraden waardoor het geen 2e keer gaat lukken.
pi_205143763
twitter

Het vredelievende Rusland met zijn vredelievende staatspropaganda...
  zaterdag 25 juni 2022 @ 01:59:02 #102
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205143765
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wat voor strategisch nut heeft het voor de Russen om hierover te praten? Rare actie van de Russen, ze hebben niets bereikt en hebben zich nu verraden waardoor het geen 2e keer gaat lukken.
Ik lees niet terug dat al bekend is dat de Russen hierachter zitten. Hoe is het overigens in hemelsnaam mogelijk dat dit kan? Hoe is deze afspraak tot stand gekomen en hoe verliep de communicatie vooraf?
pi_205144222
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wat voor strategisch nut heeft het voor de Russen om hierover te praten? Rare actie van de Russen, ze hebben niets bereikt en hebben zich nu verraden waardoor het geen 2e keer gaat lukken.
Waarom geen oekrainse actie?
Vakman pur sang
pi_205144292
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 08:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom geen oekrainse actie?
Alleen Russische trollen geven Oekraene de schuld van alles....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205144296
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alleen Russische trollen geven Oekraene de schuld van alles....
Alleen blinde propogandaaanhangers denken niet na roepen direct Rusland.
Vakman pur sang
  Grootste filosoof 2022 zaterdag 25 juni 2022 @ 09:19:06 #106
442397 UitStraling
pi_205144320
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alleen Russische trollen geven Oekraene de schuld van alles....
De Russen kunnen toch helemaal niets, als ze een raket afschieten komt die in hun rug terecht en dan doet iedereen hihaho en dan zouden ze wel geloofwaardige deepfakes kunnen maken?
pi_205144589
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Russen kunnen toch helemaal niets, als ze een raket afschieten komt die in hun rug terecht en dan doet iedereen hihaho en dan zouden ze wel geloofwaardige deepfakes kunnen maken?
Dus als ik geen taart kan bakken, kan ik ook mijn veters niet strikken?
Beetje vreemde manier van redeneren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 09:56:54 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205144663
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Russen kunnen toch helemaal niets, als ze een raket afschieten komt die in hun rug terecht en dan doet iedereen hihaho en dan zouden ze wel geloofwaardige deepfakes kunnen maken?
Russische raketten zijn geavanceerder dan die van ons
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205144826
Sievierodonetsk is gevallen. Oekraense troepen waren genoodzaakt terug te trekken om een omsingeling te voorkomen.

Gefeliciteerd Rusland je hebt gebieden (bijna) veroverd waar bijna niks meer overeind staat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Angst zal regeren.
mon citoyens vous serez unis.
pi_205144832
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 09:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Russische raketten zijn geavanceerder dan die van ons
Mee eens. Die hypersonische raket van hun schijnen ze zelfs op radar niet op te kunnen pikken.
mon citoyens vous serez unis.
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 10:43:39 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205144982
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:20 schreef HSG het volgende:

[..]
Mee eens. Die hypersonische raket van hun schijnen ze zelfs op radar niet op te kunnen pikken.
Dat is niet hoe radar werkt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205145009
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 01:48 schreef Repentless het volgende:
Jouw redeneertrant klopt niet. Als je een vergelijking wilt maken, doe het dan correct. Als ik in de sfeer blijf van bovenstaande, dan zou dat als volgt zijn:

Ik ga ervan uit dat wanneer een burger iemand vermoordt in opdracht van de hoogste bieder, dat dat illegaal is. Dus: bij wet verboden. Als dat niet zo is, hoor ik het graag.
Daar ga je wederom de mist in. Moorden is verboden, in wapens handelen is dat niet. Hoogstens moet je aan vergunningen en eisen voldoen.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 10:53:10 #113
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205145044
Heerlijk.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:03:09 #114
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205145099
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:19 schreef HSG het volgende:
Sievierodonetsk is gevallen. Oekraense troepen waren genoodzaakt terug te trekken om een omsingeling te voorkomen.

Gefeliciteerd Rusland je hebt gebieden (bijna) veroverd waar bijna niks meer overeind staat.
[..]
Angst zal regeren.
Reversed scorched earth tactics.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:05:50 #115
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:07:33 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205145138
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:53 schreef ExTec het volgende:
Heerlijk.

[ twitter ]
Met de komst vd HIMARS zijn Russische basissen 50km achter de frontlinie niet meer veilig ^O^
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:08:43 #117
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205145150
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:07 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Met de komst vd HIMARS zijn Russische basissen 50km achter de frontlinie niet meer veilig ^O^
Ja, en is het niet de HIMARS, dan praten russen zichzelf dat wel aan :)

Geweldig.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:13:33 #118
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205145203
Een paar dagen geleden had Ukraine de grootste munitie opslag van Donbas opgeblazen en nu komen we dit bericht tegen:
twitter
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:15:38 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205145227
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Een paar dagen geleden had Ukraine de grootste munitie opslag van Donbas opgeblazen en nu komen we dit bericht tegen:
[ twitter ]
Het lijkt erop dat Rusland snel al zijn voorraden en reserves verstookt.
pi_205145263
De kans dat Oekrane deze oorlog wint, is bijna nul
quote:
De slachting in Oekrane zal waarschijnlijk pas eindigen als een van de twee tegenstanders letterlijk is leeggebloed. Zoals de zaken er nu voor staan, zal het Rusland niet zijn. De kans dat Oekrane deze oorlog wint, is bijna nul.

NAVO-secretaris-generaal Jens Stoltenberg was een van de eersten die de harde waarheid hardop zei. Volgens Stoltenberg kan het nog jaren duren voordat de kanonnen in Oekrane zwijgen. Hij bevestigde wat iedereen kan zien die het nieuws volgt: het Oekraens-Russische conflict is vastgelopen. De geplande blitz-operatie van het Kremlin is uitgegroeid tot een uitputtingsslag. Dit betekent dat het Oekraense bloedbad waarschijnlijk niet zal eindigen voordat een van de twee tegenstanders letterlijk is leeggebloed. Zoals de zaken er nu voor staan, zal het Oekrane zijn en niet Rusland.

De veel geprezen moraal van het leger van Oekraine loopt deuken op.

Klachten van Oekraense soldaten aan het front over een gebrek aan wapens en munitie nemen al lange tijd toe. Er zou ook spraken zijn van deserteurs. Het zijn nu niet alleen gevierde helden, maar ook soldaten die gefrustreerd zijn omdat aan alles schaarste is. Ze willen geen kanonnenvlees worden.

Er zijn echter weinig aanwijzingen voor wijdverbreide oorlogsmoeheid. Veel Oekraners geloven in de overwinning. President Zelenskiy zweert bij de herovering van alle bezette Donbass-gebieden, hij wil ook de Krim bevrijden. Hij zal zelf ook wel weten dat dit voorlopig onhaalbaar is. Maar hij moet het zeggen om de moed er in te houden, schrijft de analist van de Suddeutsche.

Een einde aan de oorlog of in ieder geval een wapenstilstand is niet in zicht. Voorlopig zijn de wapendepots aan beide zijden nog voldoende gevuld om de strijd voort te zetten. Terwijl het leger van Poetin al oorlogsuitrusting van museumkwaliteit uit de depots haalt, voorzien Amerikanen en Europeanen de Oekraense troepen van modernere wapens. Maar niet genoeg. De wapens zijn wel beter, maar het zijn er niet genoeg.

Sommige dingen spelen Poetin in de kaart. Er zijn geen massale anti-oorlogsprotesten in Rusland, hij verbergt de doden en de kosten. Het is ook niet waarschijnlijk dat hij zijn aanvalsoorlog zal moeten afbreken omdat hij geen geld meer heeft. De sancties kunnen enorme schade aanrichten, Rusland economisch, technologisch en sociaal tot een achterlijk land maken. maken. Maar op dit moment stijgen de olie-inkomsten. Ze zijn hoger dan voor het uitbreken van de oorlog.

Wanneer de gevolgen van de oorlog in Oekrane steeds voelbaarder wordt in de westerse economie worden, zal het voor Rutte, Scholtz, Macron en de anderen moeilijker worden om solidariteit te eisen. Dan zal de steun voor Oekrane sneller afbrokkelen dan verwacht. Dit zou een reden zijn om niet alleen te hopen op een overwinning in Kiev, maar ook om consequenter na te denken over een acceptabele onderhandelingsoplossing. Want wat betreft een vroege Oekraense overwinning met de herovering van alle gebieden, inclusief de Krim: de wens is begrijpelijk, maar het zal nooit gebeuren.

Bron(nen): Suddeutsche Zeitung
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:20:25 #121
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:20:44 #122
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205145290
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:18 schreef Tobias19xx het volgende:
Suddeutsche Zeitung
Worden Duitsers nog steeds omgekocht door Putin? Of worden deze gesponsord door de industrie die goedkoop gas wil?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205145362
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Worden Duitsers nog steeds omgekocht door Putin? Of worden deze gesponsord door de industrie die goedkoop gas wil?
Dat soort berichtgevingen zie je vaker in de Nederlandse en Engelse media.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:32:06 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205145371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:30 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dat soort berichtgevingen zie je vaker in de Nederlandse en Engelse media.
Misschien in jouw bubble.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:34:43 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:40:59 #126
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205145434
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik heb geGoogled of hij dit daadwerkelijk heeft gezegd of ernaar heeft gehint en het antwoord is nee.

Laat maar weten of je kan vinden, ik niet iig:
https://twitter.com/jensstoltenberg
https://www.google.com/search?q=jens+stoltenberg+ukraine+winning
https://www.google.com/search?q=jens+stoltenberg+ukraine+losing
[..]

Nee, klopt. Het is een uitspraak van Stoltenberg, dat het idd nog wel ff kan duren, aangemengd met die duitse clowns, die eergisteren al weer terug willen naar goedkoop gas.
&lt;signature here&gt;.
pi_205145459
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik heb geGoogled of hij dit daadwerkelijk heeft gezegd of ernaar heeft gehint en het antwoord is nee.

Laat maar weten of je kan vinden, ik niet iig:
https://twitter.com/jensstoltenberg
https://www.google.com/search?q=jens+stoltenberg+ukraine+winning
https://www.google.com/search?q=jens+stoltenberg+ukraine+losing
[..]

Ik denk dat die alinea in de Suddeutsche Zeitung misleidend is weergegeven.
Ik denk wel dat Stoltenberg gezegd heeft dat de oorlog zich nog jaren gaat voortslepen in een uitputtingsslag, maar niet dat Oekrane aan het kortste eind gaat trekken.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:54:24 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205145539

Dit is de Ukrainse hoogste militaire baas. Hij voorspelde begin Mei dat de grote omslag waar overduidelijk zal zijn dat Rusland de oorlog gaat verliezen eind augustus zal zijn.

Hij weet iets wat het grote publiek niet weet. De hoeveelheid getrainde troepen en wapens aan Ukrainse kant en omgekeerd de zwaktes aan Ruslands kant (mankracht die steeds verder afneemt, militaire contracten die massaal aflopen en niet verlengd worden, dienstplichtigen die massaal onderduiken, wapens uit steeds antiekere voorraden, etc...).

De LendLease moet nog op gang komen en rond Augustus zal het wel merkbaar zijn.
pi_205145548
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:18 schreef Tobias19xx het volgende:
Want wat betreft een vroege Oekraense overwinning met de herovering van alle gebieden, inclusief de Krim: de wens is begrijpelijk, maar het zal nooit gebeuren.
Je moet ook wel dom zijn om in een vroege overwinning, met herovering van alle gebieden, inclusief de Krim, voor Oekrane te geloven.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:57:07 #130
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205145555
twitter


Qua verder verloop; de VS heeft in ieder geval nog 500 + van die dingen op voorraad. Ook worden ze nog geproduceerd.

En UA bewapenen is natuurlijk steeds het "spelletje" waarin we rus voorzichtig laten weten dat we iets sturen.

Ze weten dat er wat zijn nu, is al gecommuniceerd dat er meer komen, daarna volgt de communicatie "additional HIMARS will be sent", zonder hoeveelheden, waarna het getal omhoog zal gaan naar zoiets als 50-100.
&lt;signature here&gt;.
pi_205145566
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Misschien in jouw bubble.
De bubble die ik doorprik is die van deze topicreeks, waar users lopen te rukken op vage twitterberichtjes over hoe Russische soldaten massaal in de pan worden gehakt, maar nieuwsberichten in westerse media over Oekraense verlies/verliezen negeren alsof het cognitieve dissonantie veroorzaakt.
pi_205145568
Mijn bubble denkt het volgende. De Oekraense strijdkrachten in de noordelijke helft van de Donbas raken wel gedemoraliseerd vanwege te weinig ondersteuning.
De geleverde wapens uit de NAVO-landen en EU-landen zullen voornamelijk gebruikt worden om straks ook de stad Donetsk in puin te schieten, voordat dat platgebombardeerde gebied bij de NAVO en EU mag komen..
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:59:39 #133
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205145569
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is de Ukrainse hoogste militaire baas.
Nee, dat is het hoofd van de geheime dienst ;)

Legerleider is Valerii Zaluzhnyy.

&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 12:09:20 #134
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205145643
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:59 schreef Idisrom het volgende:
De geleverde wapens uit de NAVO-landen en EU-landen zullen voornamelijk gebruikt worden om straks ook de stad Donetsk in puin te schieten, voordat dat platgebombardeerde gebied bij de NAVO en EU mag komen..
De domme russische munitie raakt op. Daar komt overwegend accuratere westerse munitie + wapentuig wat het af kan vuren voor in de plaats.

Dus de logica van lukraak maar steden gaan platbombarderen ontgaat me een beetje.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 12:23:31 #135
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205145733
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:59 schreef Tobias19xx het volgende:
maar nieuwsberichten in westerse media over Oekraense verlies/verliezen negeren alsof het cognitieve dissonantie veroorzaakt.
Maar je hebt het over je eigen bekrompenheid :)

Dat we hier niet juichen bij elke dode Oekraner zoals we dat doen bij elke dode rus, betekent niet dat we niet denken dat er geen mensen van UA doodgaan, of dat we dat negeren.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 12:29:26 #136
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205145777
quote:
Je ziet met dit soort berichten dat de publieke opinie rijp wordt gemaakt om Ukraine te dwingen Donbas en Crimea aan Rusland te geven zodat de oorlog ten einde komt en Duitsland/Frankrijk er vanaf zijn, zoals de UK ook herkent.

twitter


twitter


[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 25-06-2022 13:45:49 ]
pi_205145794
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Een paar dagen geleden had Ukraine de grootste munitie opslag van Donbas opgeblazen en nu komen we dit bericht tegen:
[ twitter ]
Zouden ze toch krap zitten qua munitie dat ze bij Belarus meoten bietsen of zal die het dichtstbijzijnde zijn? Misschien vertrouwen ze hun eigen munitie niet en denken ze dat Belarus beter onderhoud erop heeft gehouden?
  zaterdag 25 juni 2022 @ 12:32:34 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205145798
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 12:31 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zouden ze toch krap zitten qua munitie dat ze bij Belarus meoten bietsen of zal die het dichtstbijzijnde zijn? Misschien vertrouwen ze hun eigen munitie niet en denken ze dat Belarus beter onderhoud erop heeft gehouden?
Volgens mij is het hun eigen munitie die ze in Belarus hebben gestald

Edit:
Fun fact, Amerika heeft voor miljarden aan kogels, artillery en tank granaten etc in Israel gestald. Het is nog steeds Amerikaans eigendom maar in geval van oorlog en na toestemming mag het aangesproken worden.

In de 1973 Yom Kippur oorlog was Israel bijna door hun eigen voorraad heen en startte Operation Nickel Grass om het aan te vullen (maar de oorlog was al voorbij toen de 1e lading arriveerde).
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Nickel_Grass

[ Bericht 15% gewijzigd door slashdotter3 op 25-06-2022 12:46:21 ]
pi_205145805
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 12:32 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Volgens mij is het hun eigen munitie die ze in Belarus hebben gestald
Dat kan natuurlijk ook :+
  zaterdag 25 juni 2022 @ 12:35:47 #140
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205145823
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 12:31 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zouden ze toch krap zitten qua munitie dat ze bij Belarus meoten bietsen of zal die het dichtstbijzijnde zijn? Misschien vertrouwen ze hun eigen munitie niet en denken ze dat Belarus beter onderhoud erop heeft gehouden?
Munitie valt weinig te onderhouden ;)

Is een afgesloten buis, met een kop, kruit, stukje niks (lucht nodig voor ontbranding) en een slaghoed in de bodem.

Enige manier waarop je dat kan onderhouden is periodiek testen of het nog werkt, en zo niet doordraaien en vervangen voor nieuw.

En belarus leger staat er nog slechter voor dan rus leger, dus de kans dat die dat wel netjes gedaan hebben, denk et niet ;)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 12:52:31 #141
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 juni 2022 @ 13:01:16 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205146066
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Er zijn wel degelijk 2000 Ukrainers omsingeld in Donbas
[ twitter ]
Ja volgens Russische accounts.
Vakman pur sang
pi_205146277
Ik verwacht trouwens dat Oekrane, na veel klappen en leed, als overwinnaar uit het strijdtoneel komt. De Sovjets konden eerder niet winnen in Afghanistan en de Amerikanen niet in Vietnam. Terwijl de strategie van de 'thuisploeg' toen vooral was om zich terug te trekken en door aanslagen te plegen de vijand het leven zuur te maken. Nu zien we de Oekraners dat ook doen, maar houden ze ook gewoon stand op het slagveld. Het is dus dubbel zo zwaar voor de Russen, en dat laten de dodenaantallen ook wel zien.

Alsof de Russen aanvankelijk, voor de hele 'speciale operatie', gedacht hadden met HIMARS bestookt te worden...
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 13:39:47 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205146290
denk dat de Russen wel verwacht hadden een mlrs tegen te komen ergens

zo bijzonder is HIMARS nu ook weer niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205146309
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:37 schreef luxerobots het volgende:
Ik verwacht trouwens dat Oekrane, na veel klappen en leed, als overwinnaar uit het strijdtoneel komt. De Sovjets konden eerder niet winnen in Afghanistan en de Amerikanen niet in Vietnam. Terwijl de strategie van de 'thuisploeg' toen vooral was om zich terug te trekken en door aanslagen te plegen de vijand het leven zuur te maken. Nu zien we de Oekraners dat ook doen, maar houden ze ook gewoon stand op het slagveld. Het is dus dubbel zo zwaar voor de Russen, en dat laten de dodenaantallen ook wel zien.

Alsof de Russen aanvankelijk, voor de hele 'speciale operatie', gedacht hadden met HIMARS bestookt te worden...
Wat weet jij over de dodentallen van de Oekraners, de laatste maanden zou deze weleens hoger kunnen zijn dan de Russen. De cijfers blijven binnenkamers in Oekrane
Vakman pur sang
pi_205146315
Rusland heeft ook veel info waar die wapens aankomen, en kunnen gelijk vernietigen.
Vakman pur sang
pi_205146316
F16s boven zuid Holland?
  zaterdag 25 juni 2022 @ 13:44:14 #149
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205146317
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 11:07 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Met de komst vd HIMARS zijn Russische basissen 50km achter de frontlinie niet meer veilig ^O^
Maar niet alleen dat, ook troepenconcentraties en munitiedepots zijn voorname doelwitten voor zo'n himars systeem.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205146325
twitter



twitter
Vakman pur sang
pi_205146344
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:39 schreef sp3c het volgende:
denk dat de Russen wel verwacht hadden een mlrs tegen te komen ergens

zo bijzonder is HIMARS nu ook weer niet
Als je Oekrane eraf haalt, wordt het wapen in bijzonder weinig landen gebruikt.

En aangezien het Kremlin dacht dat Kiev snel zou vallen, lijkt het me sterk dat ze dit op voorhand wel even voorspeld hadden.



https://en.wikipedia.org/wiki/M142_HIMARS
  zaterdag 25 juni 2022 @ 13:50:44 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205146355
Kunnen we ergens zien hoeveel schepen er vanuit de VS naar Europa onderweg zijn? Denk dat al het massieve spul zoals HIMARS raketten met de boot komen en 3 weken onderweg zijn.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 13:56:12 #153
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205146384
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland heeft ook veel info waar die wapens aankomen, en kunnen gelijk vernietigen.
Net zoals ze dat zogenaamd met de M777s gedaan zouden hebben?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 13:59:04 #154
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205146396
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:39 schreef sp3c het volgende:
denk dat de Russen wel verwacht hadden een mlrs tegen te komen ergens

zo bijzonder is HIMARS nu ook weer niet
Volgens VS DoD is de precisie wat het verschil maakt.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 14:05:59 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205146422
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:59 schreef ExTec het volgende:

Volgens VS DoD is de precisie wat het verschil maakt.
Mits er guided missiles geleverd worden anders blijft het gewoon "domme raketartillerie" welke net zo accuraat is als het eerste de beste Stalinorgel.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 14:07:29 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 14:08:18 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205146440
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je Oekrane eraf haalt, wordt het wapen in bijzonder weinig landen gebruikt.

En aangezien het Kremlin dacht dat Kiev snel zou vallen, lijkt het me sterk dat ze dit op voorhand wel even voorspeld hadden.

[ afbeelding ]

https://en.wikipedia.org/wiki/M142_HIMARS
het is ook vrij nieuw, dit moet je erbij optellen



en dan gebruiken al die oostblokkers nog Russische rommel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205146456
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 14:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
het is ook vrij nieuw, dit moet je erbij optellen

[ afbeelding ]

en dan gebruiken al die oostblokkers nog Russische rommel
Aangezien ik het specifiek over HIMARS had, is dat zeker niet iets dat moet.
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 14:14:37 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205146461
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 14:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Aangezien ik het specifiek over HIMARS had, is dat zeker niet iets dat moet.
zelfde wapen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 14:14:44 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205146462
alleen dan beter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 14:27:24 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205146528
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:44 schreef BlaZ het volgende:

Maar niet alleen dat, ook troepenconcentraties en munitiedepots zijn voorname doelwitten voor zo'n himars systeem.
Ja en voor Iskanders, BM30's, SS21's, AS15's, Kalibrs etc.
pi_205146573
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 14:14 schreef sp3c het volgende:
alleen dan beter
En dat is wel belangrijk. Het is een geavanceerd wapen. En wat ik bedoel is, voor de hele 'speciale operatie', stuurde het westen amper wapens. Rusland mocht immers vooral niet geprovoceerd worden, wat dat betreft, als je terugkijkt, is het sturen van HIMARS echt wel bijzonder.

Goed, nu gaat het er nog om, dat Oekrane de mogelijkheid krijgt om veel raketten af te schieten. Anders schiet het ook nog niet op.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 14:58:56 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 juni 2022 @ 15:06:30 #164
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205146736
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 10:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daar ga je wederom de mist in. Moorden is verboden, in wapens handelen is dat niet. Hoogstens moet je aan vergunningen en eisen voldoen.
Man man man. Ik heb het toch over de omstandigheden? Dus wanneer het op deze wijze gebeurt, het illegaal is. Iemand anders van het leven beroven is niet per definitie illegaal (noodweer, politie, etc.). In wapens handelen is ook niet per definitie illegaal, maar ik verwacht dat het dat op deze wijze (burger die wapendeals sluit en oud Sovjet-materiaal aan de hoogste bieder verkoopt) wel is. Dus nogmaals: als dat wettelijk niet verboden is, dan heb ik dat verkeerd.

[ Bericht 14% gewijzigd door Repentless op 25-06-2022 15:11:55 ]
pi_205146770
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 14:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
het is ook vrij nieuw, dit moet je erbij optellen

[ afbeelding ]

en dan gebruiken al die oostblokkers nog Russische rommel
Hoe kom je aan dat kaartje?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 15:23:23 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205146821
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 14:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En dat is wel belangrijk. Het is een geavanceerd wapen. En wat ik bedoel is, voor de hele 'speciale operatie', stuurde het westen amper wapens. Rusland mocht immers vooral niet geprovoceerd worden, wat dat betreft, als je terugkijkt, is het sturen van HIMARS echt wel bijzonder.

Goed, nu gaat het er nog om, dat Oekrane de mogelijkheid krijgt om veel raketten af te schieten. Anders schiet het ook nog niet op.
dat is mijn punt een beetje, nieuwer is niet per se beter

m270 is beter offroad (want rupsen) en heeft twee keer zoveel raketten ready to fire ... imo is dat een beter systeem voor Oekraine atm

het is niet alsof ze de halve wereld over moeten om ze ergens in te zetten dus het gewicht is niet zo belangrijk hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205146859
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Er zijn wel degelijk 2000 Ukrainers omsingeld in Donbas
[ twitter ]
Dat staat er niet. Er staat dat er van de 2000 soldaten er nog mannetjes achter zijn gebleven. Kunnen er 20 zijn, kunnen alle 2000 zijn.
pi_205146869
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 14:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja en voor Iskanders, BM30's, SS21's, AS15's, Kalibrs etc.
Maar die heeft Oekrane amper en zijn naar het schijnt minder precies dus is maar de vraag of je wat raakt. Nu hebben ze meer mogelijkheden.
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 15:49:26 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205146912
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 15:58:44 #170
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205146939
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]


[ twitter ]
Wat wil je hier nu mee zeggen?
Of is dit gewoon een random twitterdump van een pro-russisch kanaal die een open deur in trapt?

Als je weg moet wezen en je geen tijd hebt om alles wat je dierbaar of belangrijk voor je is, mee te nemen, laat je natuurlijk de doden achter.

Wat een heel andere situatie is dan de Russen die gewoon overal hun kameraden laten liggen onder het mom van "dan weet het thuisfront niet wat hier gebeurd is".
De grote vraag is of de Russen zo beschaafd zijn om deze overschotten ook netjes over te dragen aan Oekrane. Al denk ik dat ik het antwoord wel weet gezien hoe ze met hun eigen slachtoffers om zijn gegaan.
pi_205146941
Wanneer gaat putin Satan laten vliegen?
  zaterdag 25 juni 2022 @ 16:09:28 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205146995
Begin Mei: in augustus komt de ommekeer dat Rusland duidelijk aan het verliezen is

vandaag herhaalt hij diezelfde boodschap
https://www.ukrinform.net(...)to-1991-borders.html



Defense intel chief: Before year-end, active hostilities will decrease virtually to nothing, we will return to 1991 borders

Beginning in August, the events will take place that will demonstrate to the whole world that the turning point has been reached.

That’s according to Major General Kyrylo Budanov, head of the Main Intelligence Directorate of the Ministry of Defense of Ukraine (GUR MO), who spoke with ITV news, Ukrinform reports referring to the agency’s press service.

"Ukraine will return to its 1991 borders. There will be no other scenarios, and we are not considering any other scenarios. (…) Before the end of the year, active fighting will decrease virtually to nothing. We will regain control over our territories in the foreseeable future,” Budanov said.

He reaffirmed that part of the Ukrainian Army's success in the Russian-Ukrainian war now depends on international support, and praised Britain's recent proposal to train 10,000 Ukrainian servicemen.

"The UK's support is really strong. This is a great example of cooperation and assistance," said the defense intelligence chief.

According to Budanov, Russian President Vladimir Putin will not succeed. "This is a tragedy to which he led Russia and Ukraine, and it will end in disaster for Russia. Nothing else," concluded the top spy.

As Ukrinform reported earlier, despite statements by Kremlin propagandists and their distorted accounts of the ongoing fighting in Ukraine, Russia has already lost the war, both politically and militarily, and is suffering daily losses in manpower, weapons, and equipment. This was stated during a press conference in Berlin by U.S. Secretary of State Antony Blinken.

[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 25-06-2022 16:17:51 ]
  zaterdag 25 juni 2022 @ 16:50:59 #173
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205147259
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 14:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Jij denkt dat de ATACMS geleverd wordt?
Die hebben een bereik van 300 ofzo. GMLRS hebben een bereik van 84KM.
&lt;signature here&gt;.
pi_205147273
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:37 schreef luxerobots het volgende:
Ik verwacht trouwens dat Oekrane, na veel klappen en leed, als overwinnaar uit het strijdtoneel komt. De Sovjets konden eerder niet winnen in Afghanistan en de Amerikanen niet in Vietnam. Terwijl de strategie van de 'thuisploeg' toen vooral was om zich terug te trekken en door aanslagen te plegen de vijand het leven zuur te maken. Nu zien we de Oekraners dat ook doen, maar houden ze ook gewoon stand op het slagveld. Het is dus dubbel zo zwaar voor de Russen, en dat laten de dodenaantallen ook wel zien.

Alsof de Russen aanvankelijk, voor de hele 'speciale operatie', gedacht hadden met HIMARS bestookt te worden...
Er is al een tijdje een partizanenoorlog gaande rond Cherson. Er komt nu ook langzaam aandacht voor in de Nederlandse media.
https://nos.nl/artikel/24(...)-vijandelijke-linies
https://www.ad.nl/buitenl(...)ad-cherson~ac8c5d21/
  zaterdag 25 juni 2022 @ 17:09:04 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205147406
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:50 schreef ExTec het volgende:

Die hebben een bereik van 300 ofzo. GMLRS hebben een bereik van 84KM.
Daarom ook mijn opmerking. Ukraine heeft bv. ook de BM30 in de bewapening met een range van pak hem beet 90km. En ze hebben zelfs een guided versie met een nog grotere range...

https://www.armyrecogniti(...)h_mlrs_12708161.html
  zaterdag 25 juni 2022 @ 17:09:48 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205147418
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 15:38 schreef BEFEM het volgende:
Maar die heeft Oekrane amper en zijn naar het schijnt minder precies dus is maar de vraag of je wat raakt. Nu hebben ze meer mogelijkheden.
Ik bedoel het dus andersom. ;)
  zaterdag 25 juni 2022 @ 17:12:28 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205147442
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Begin Mei: in augustus komt de ommekeer dat Rusland duidelijk aan het verliezen is

vandaag herhaalt hij diezelfde boodschap
Joh... Alsof je als branche head intell gaat zeggen dat het kut met peren is allemaal... :')
pi_205147443
twitter

Liever sneller meer wapens dan EU lidmaatschap
Vakman pur sang
pi_205147452
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Er is al een tijdje een partizanenoorlog gaande rond Cherson. Er komt nu ook langzaam aandacht voor in de Nederlandse media.
https://nos.nl/artikel/24(...)-vijandelijke-linies
https://www.ad.nl/buitenl(...)ad-cherson~ac8c5d21/
Waar ik niet tegen kan is dat er dan gezegd wordt door een hoogleraar dat als ze een collaborateur opblazen dat het een oorlogsmisdaad is.

Juridisch zal dat vast zo zijn maar wij herdenken op 4 en 5 mei allerlei verzetshelden die precies hetzelfde hebben gedaan. Ik hoop dat als Nederland ooit bezet wordt dat wij dat soort lui ook vermoorden.
pi_205147470
Snap sowieso niet dat ze in Kyev zo’n grote muil trekken.

twitter


zielige lachwekkende EU legers die we hier hebben.
Vakman pur sang
pi_205147479
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik bedoel het dus andersom. ;)
Dan nog, nu heeft Oekrane ook die mogelijkheden. Dat is toch positief ondanks dat Rusland dat soort mogelijkheden al lang heeft (en meer)
  zaterdag 25 juni 2022 @ 17:17:14 #182
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205147490
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daarom ook mijn opmerking. Ukraine heeft bv. ook de BM30 in de bewapening met een range van pak hem beet 90km. En ze hebben zelfs een guided versie met een nog grotere range...

https://www.armyrecogniti(...)h_mlrs_12708161.html
Iemand zegt:

quote:
Met de komst vd HIMARS zijn Russische basissen 50km achter de frontlinie niet meer veilig
En jouw antwoord:

quote:
Jij denkt dat de ATACMS geleverd wordt?
Terwijl die daar helemaal niet voor nodig is? :?

Qua wat ze inhouse maken, denk ik niet dat dat nog staat. Dat zal rus op moment 0 wel gebombardeerd hebben. Zelfde als met de plant die de neptunes maakte.

En die ATACMS is een kwestie van tijd :) Daar ben ik van overtuigd.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 17:37:31 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205147640
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:17 schreef ExTec het volgende:
Iemand zegt:
[..]
En jouw antwoord:
[..]
Terwijl die daar helemaal niet voor nodig is? :?
Dat is idd precies wat ik zeg. Er wordt nu gedaan alsof de HIMARS dingen kan welke bv. een BM30 niet kan. @sp3c zei het eerder ook al, het is helemaal niet zo'n bijzonder wapen en we moeten niet doen alsof het de grote game changers zijn. Zo begon het ook met de M777, daar horen we ook geen reet meer van.

quote:
Qua wat ze inhouse maken, denk ik niet dat dat nog staat. Dat zal rus op moment 0 wel gebombardeerd hebben. Zelfde als met de plant die de neptunes maakte.
Dat zal nu niet veel anders zijn. Dat hele circus zal van west naar oost getransporteerd moeten worden.

quote:
En die ATACMS is een kwestie van tijd :) Daar ben ik van overtuigd.
Misschien wel, alhoewel ik dat betwijfel.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 17:49:27 #184
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205147749
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:37 schreef AchJa het volgende:
Er wordt nu gedaan alsof de HIMARS dingen kan welke bv. een BM30 niet kan.
Nee, het zal idd niet meer kunnen dan een ander wapen, wat UA niet heeft.

:')

En een leuke tweet, van rus bron, over de impact van westerse wapens.

twitter


quote:
Misschien wel, alhoewel ik dat betwijfel.
Hoezo? Ben jij soms ook bang dat ze ze op moskou afschieten?

Of denk je dat de VS bang blijft?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 17:51:51 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205147780
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:13 schreef BEFEM het volgende:

Waar ik niet tegen kan is dat er dan gezegd wordt door een hoogleraar dat als ze een collaborateur opblazen dat het een oorlogsmisdaad is.

Juridisch zal dat vast zo zijn maar wij herdenken op 4 en 5 mei allerlei verzetshelden die precies hetzelfde hebben gedaan. Ik hoop dat als Nederland ooit bezet wordt dat wij dat soort lui ook vermoorden.
Je kunt er natuurlijk lang en breed over ouwehoeren maar juridisch gezien is het idd zo simpel. Maar goed, het wel of niet schenden van het oorlogsrecht is hier al veel vaker voorbij gekomen en je kunt het er gevoelsmatig niet mee eens zijn maar de consequentie is dan ook dat verzetsstrijders zonder pardon geliquideerd kunnen worden.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 17:53:36 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 juni 2022 @ 17:57:35 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205147824
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:49 schreef ExTec het volgende:
Nee, het zal idd niet meer kunnen dan een ander wapen, wat UA niet heeft.

:')

En een leuke tweet, van rus bron, over de impact van westerse wapens.
Die "bron" heeft de inkomende granaten in flight bestudeerd en wist te concluderen dat het NATO munitie was en waarschijnlijk Excaliburs?

quote:
Hoezo? Ben jij soms ook bang dat ze ze op moskou afschieten?

Of denk je dat de VS bang blijft?
Nee. Nog steeds ivm het weggeven van de techniek...

Er is vooralsnog alleen maar dom spul die kant op gegaan.
pi_205147826
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt er natuurlijk lang en breed over ouwehoeren maar juridisch gezien is het idd zo simpel. Maar goed, het wel of niet schenden van het oorlogsrecht is hier al veel vaker voorbij gekomen en je kunt het er gevoelsmatig niet mee eens zijn maar de consequentie is dan ook dat verzetsstrijders zonder pardon geliquideerd kunnen worden.
Lijkt me logisch dat je doodgeschoten wordt door de bezetter als je mensen een beetje loopt op te blazen.

Maar het irritante vind ik gewoon dat het 80 jaar geleden wel mocht en nu zou het opeens fout zijn. De daad is letterlijk hetzelfde, alleen een door mens gemaakt document zegt dat het nu niet mag.

Overigens vraag ik me af of het in WO2 wettelijk gezien wel mocht? Verdrag van Genve was er toen al toch?
pi_205147839
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt er natuurlijk lang en breed over ouwehoeren maar juridisch gezien is het idd zo simpel. Maar goed, het wel of niet schenden van het oorlogsrecht is hier al veel vaker voorbij gekomen en je kunt het er gevoelsmatig niet mee eens zijn maar de consequentie is dan ook dat verzetsstrijders zonder pardon geliquideerd kunnen worden.
Ah, ik dacht al, wanneer wordt AchJa wakker om te zeuren over het oorlogsrecht wat uiteraard door Oekraners geschonden wordt.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:00:56 #190
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205147856
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:51 schreef AchJa het volgende:
en je kunt het er gevoelsmatig niet mee eens zijn maar de consequentie is dan ook dat verzetsstrijders zonder pardon geliquideerd kunnen worden.
Ah, want nou houd rus zich in!

En als UA dan quislings af gaat schieten, dan zouden ze daar wel eens mee op kunnen houden!

:')
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:01:28 #191
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205147865
Over hoe rus zich "inhoud":

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_205147877
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:51 schreef AchJa het volgende:
maar de consequentie is dan ook dat verzetsstrijders zonder pardon geliquideerd kunnen worden.
Dat is dan een loze consequentie. Verzetsstrijders worden door de Russen toch al geliquideerd, en dat doen ze als het hen uitkomt met gewone burgers ook.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:05:38 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205147908
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:59 schreef luxerobots het volgende:

Ah, ik dacht al, wanneer wordt AchJa wakker om te zeuren over het oorlogsrecht wat uiteraard door Oekraners geschonden wordt.
Ah gaan we weer... Een hoogleraar die nb. deze materie loopt te onderwijzen op de KMA snapt er ook al geen reet van volgens Fok!... _O-
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:06:10 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:06:42 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205147918
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:02 schreef luxerobots het volgende:

Dat is dan een loze consequentie. Verzetsstrijders worden door de Russen toch al geliquideerd, en dat doen ze als het hen uitkomt met gewone burgers ook.
Correct.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:07:07 #196
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205147926
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die "bron" heeft de inkomende granaten in flight bestudeerd en wist te concluderen dat het NATO munitie was en waarschijnlijk Excaliburs?
Je hoeft niet in flight granaten te bestuderen om te concluderen dat de accuratesse ineens is toegenomen.

quote:
Nee. Nog steeds ivm het weggeven van de techniek...

Er is vooralsnog alleen maar dom spul die kant op gegaan.
Goed argument, qua die ATACMS.

Maar excalibers zijn geleverd, Canada staat te boek als, en ik denk ook niet dat een DoD medewerker eerst borstklopt over dat het verschil van MLRS in accuratesse zit, maar vervolgens alleen domme munitie levert.

Tenzij jij zowel Excaliber shells als GMLRS ook als dom beschouwd, dat kan ook.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:08:59 #197
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205147946
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat?
Ik heb het stukje waar je dat suggereert vet gemaakt. Als, Dan, dat is een constructie, oorzaak, gevolg, ken je het?
&lt;signature here&gt;.
pi_205147951
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ah gaan we weer... Een hoogleraar die nb. deze materie loopt te onderwijzen op de KMA snapt er ook al geen reet van volgens Fok!... _O-
Hoogleraar heeft juridisch best een punt. Maar het NOS-artikel (en waarschijnlijk de hoogleraar al is dat niet helemaal duidelijk) komt ook met een nuancering:

''Overigens maakt Rusland zich op veel grotere schaal schuldig aan schendingen van het oorlogsrecht: er zijn inmiddels talloze gevallen bekend van geweld tegen burgers.''

Het ging mij er overigens meer om dat jij altijd te voorschijn popt als de Oekraners volgens de boekjes misdaden begaan.
pi_205147992
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 12:29 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Je ziet met dit soort berichten dat de publieke opinie rijp wordt gemaakt om Ukraine te dwingen Donbas en Crimea aan Rusland te geven zodat de oorlog ten einde komt en Duitsland/Frankrijk er vanaf zijn, zoals de UK ook herkent.

[ twitter ]

[ twitter ]
Ik vraag me af waarom de Duitsers berhaupt besloten hebben massaal in de Bundeswehr te investeren als ze diep in hun hart liever hun billetjes uit mekaar zouden trekken om zich door de Russen in de reet te laten neuken. Lekker betrouwbare "Europese partner" ook; eerst samen met de fransozen Griekenland uitmergelen en nu Oekrane de vinger geven en alles in het werk stellen om een Russische overwinning te faciliteren. ^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:16:25 #200
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205148001
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:09 schreef luxerobots het volgende:
Hoogleraar heeft juridisch best een punt.
Ik denk het niet. Uiteindelijk zal een overheid je moeten vervolgen.

En 'wettelijk' mogen UA burgers al rus soldaten vermoorden. Wet hebben ze recent aangenomen. En is die wet een beetje ruim verwoord, staat er bv niet soldaten maar 'rus bezetters' vallen quislings daar ook onder. Zijn ze derhalve fair game, niet eens een misdaad, laat staan een oorlogsmisdaad.
&lt;signature here&gt;.
pi_205148044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ah, ik dacht al, wanneer wordt AchJa wakker om te zeuren over het oorlogsrecht wat uiteraard door Oekraners geschonden wordt.
Vlak de Russen daarin ook niet uit.
Vakman pur sang
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:25:17 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205148074
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:57 schreef BEFEM het volgende:

Lijkt me logisch dat je doodgeschoten wordt door de bezetter als je mensen een beetje loopt op te blazen.

Maar het irritante vind ik gewoon dat het 80 jaar geleden wel mocht en nu zou het opeens fout zijn. De daad is letterlijk hetzelfde, alleen een door mens gemaakt document zegt dat het nu niet mag.

Overigens vraag ik me af of het in WO2 wettelijk gezien wel mocht? Verdrag van Genve was er toen al toch?
Kijk dit is tenminste een normaal antwoord itt het gezanik van de usual suspects (wie de schoen past).

Anyway, de scheidslijn is vrij simpel. Ben je een combatant (dus je neemt gewapend actief deel aan het gevecht) dan ben je een legitiem militair doel. Dus verzetsstrijders die de wapens oppakken zijn een legitiem doel want combatant. Ben je eoa burgemeester en je wordt zonder enige vorm van proces dood geschoten omdat het verzet van mening is dat je van de verkeerde kant bent is het een oorlogsmisdaad. Veel moeilijker is het niet.

En nee, hiermee zeg ik niet dat het verzet per definitie goed of fout is. Kijk bv naar Nederlands Indie of de Taliban in A'stan.

Het grote probleem is dat de winnende partij achteraf de geschiedenis schrijft. Stel dat Duitsland de tweede wereldwedstrijd gewonnen had dan was Erik Hazelhoff Roelfzema nu terrorist nummer 1 geweest in de lesboekjes...
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:27:22 #203
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205148094
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:25 schreef AchJa het volgende:
Ben je eoa burgemeester en je wordt zonder enige vorm van proces dood geschoten omdat het verzet van mening is dat je van de verkeerde kant bent is het een oorlogsmisdaad.
Je ondersteund de bezetter :)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:27:32 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205148096
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:08 schreef ExTec het volgende:

Ik heb het stukje waar je dat suggereert vet gemaakt. Als, Dan, dat is een constructie, oorzaak, gevolg, ken je het?
Nee, dat is wat jij er van maakt zoals altijd.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:28:16 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205148118
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:25 schreef AchJa het volgende:
Anyway, de scheidslijn is vrij simpel. Ben je een combatant (dus je neemt gewapend actief deel aan het gevecht) dan ben je een legitiem militair doel. Dus verzetsstrijders die de wapens oppakken zijn een legitiem doel want combatant. Ben je eoa burgemeester en je wordt zonder enige vorm van proces dood geschoten omdat het verzet van mening is dat je van de verkeerde kant bent is het een oorlogsmisdaad. Veel moeilijker is het niet.
Er zijn talloze voorbeelden waarbij Russen burgers onder vuur nemen, burgers die geen combatanten zijn. De term 'legitiem doel' is leuk voor tijdens een rustige vredesmissie, maar in een vuile oorlog zoals Rusland die nu voert, kun je met die term spreekwoordelijk je kont afvegen.
pi_205148124
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 13:37 schreef luxerobots het volgende:
Ik verwacht trouwens dat Oekrane, na veel klappen en leed, als overwinnaar uit het strijdtoneel komt. De Sovjets konden eerder niet winnen in Afghanistan en de Amerikanen niet in Vietnam. Terwijl de strategie van de 'thuisploeg' toen vooral was om zich terug te trekken en door aanslagen te plegen de vijand het leven zuur te maken. Nu zien we de Oekraners dat ook doen, maar houden ze ook gewoon stand op het slagveld. Het is dus dubbel zo zwaar voor de Russen, en dat laten de dodenaantallen ook wel zien.

Alsof de Russen aanvankelijk, voor de hele 'speciale operatie', gedacht hadden met HIMARS bestookt te worden...
Even vanuit gaan dat het een soort bezetting wordt, er is wel een fundamenteel verschil met een westerse bezetting die een "democratie" probeert de installeren of een bezetting welke elke vorm van tegengeluid afvoert naar een strafkamp
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:31:57 #208
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205148146
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat kan, het maakt je alleen geen combatant.
Toch wel fijn dat de wereld niet zo in hokjes vast zit als jij ;)

Maar uiteindelijk is er geen eens een probleem.

Want die laatste quisling die in Kherson opgeblazen werd, werd dat (zover bekend) door partizanen, niet door UAF soldaten.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:33:11 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205148163
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:09 schreef luxerobots het volgende:

Het ging mij er overigens meer om dat jij altijd te voorschijn popt als de Oekraners volgens de boekjes misdaden begaan.
Tsja, heb me een tijdje niet heel actief met dit topic bemoeid en met Fok! in het algemeen omdat ik bezig ben met opwerken en nu een weekje verlof heb. Over twee weken zit ik iig ergens anders. ;)
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:36:02 #210
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205148196
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:33 schreef AchJa het volgende:
Over twee weken zit ik iig ergens anders.
Een balkan land misschien?

(Als dat zo is, mag je mss niet antwoorden)
&lt;signature here&gt;.
pi_205148293
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Anyway, de scheidslijn is vrij simpel. Ben je een combatant (dus je neemt gewapend actief deel aan het gevecht) dan ben je een legitiem militair doel. Dus verzetsstrijders die de wapens oppakken zijn een legitiem doel want combatant. Ben je eoa burgemeester en je wordt zonder enige vorm van proces dood geschoten omdat het verzet van mening is dat je van de verkeerde kant bent is het een oorlogsmisdaad. Veel moeilijker is het niet.
Een burgemeester van een platgebombardeerde stad die is aangesteld door de bezetter, is dat berhaupt een burgemeester?
pi_205148300
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt er natuurlijk lang en breed over ouwehoeren maar juridisch gezien is het idd zo simpel. Maar goed, het wel of niet schenden van het oorlogsrecht is hier al veel vaker voorbij gekomen en je kunt het er gevoelsmatig niet mee eens zijn maar de consequentie is dan ook dat verzetsstrijders zonder pardon geliquideerd kunnen worden.
Die worden door de Russen sowieso al opgespoord om vermoord te worden stond nog niet zo lang geleden in een nieuwsartikel te lezen. ;) De Russen jagen in de bezette gebieden actief op Oekranse (oud) militairen, bestuurders, ambtenaren en intelligentsia en gegarandeerd niet om gezellig een glas wodka met hen te drinken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:46:30 #213
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205148305
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Even vanuit gaan dat het een soort bezetting wordt, er is wel een fundamenteel verschil met een westerse bezetting die een "democratie" probeert de installeren of een bezetting welke elke vorm van tegengeluid afvoert naar een strafkamp
De gevangenen in Guantanamo Bay en de Abu Ghraib-gevangenis zijn het vast roerend met je eens.
pi_205148314
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tsja, heb me een tijdje niet heel actief met dit topic bemoeid en met Fok! in het algemeen omdat ik bezig ben met opwerken en nu een weekje verlof heb. Over twee weken zit ik iig ergens anders. ;)
Meer Oekrainers de PzH uitleggen _O_
pi_205148346
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
De gevangenen in Guantanamo Bay en de Abu Ghraib-gevangenis zijn het vast roerend met je eens.
Dat waren geen "onschuldige burgers", maar combatanten en terroristen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 18:56:42 #216
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205148381
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
De gevangenen in Guantanamo Bay en de Abu Ghraib-gevangenis zijn het vast roerend met je eens.
Vast geen leuk antwoord, maar voor het westen zijn dat excessen. Voor rus is het business as usual. Just another tuesday.
&lt;signature here&gt;.
pi_205148413
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat waren geen "onschuldige burgers", maar combatanten en terroristen.
Allemaal veroordeeld?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:18:57 #218
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205148544
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:00 schreef marsan het volgende:

[..]
Allemaal veroordeeld?
Veroordeeld door wie...?
&lt;signature here&gt;.
pi_205148576
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
De gevangenen in Guantanamo Bay en de Abu Ghraib-gevangenis zijn het vast roerend met je eens.
Dat is echt een verwaarloosbaar aantal.
Daarnaast zijn dit de meest extreme gevallen en wordt er vooral schande over gesproken.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:35:07 #220
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205148681
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is echt een verwaarloosbaar aantal.
Daarnaast zijn dit de meest extreme gevallen en wordt er vooral schande over gesproken.
Echt niet te geloven, dat blindelings vertrouwen in onze goedheid en de slechtheid van anderen.

quote:
Adayfi was part of a detainee population that was thought to be largely innocent. A startling 86% of detainees at Guantnamo were captured after the US distributed flyers in Pakistan and Afghanistan offering huge bounties for “suspicious people”. Many were handed over by rival farmers. Only 8% of inmates were thought to be al-Qaida fighters.
Puur voor het geld overgedragen worden aan de Amerikanen en verder maakt het allemaal niet uit. :')

https://www.theguardian.c(...)ainee-mansoor-adayfi

The Guardian is vast en zeker een Russische krant ofzo. :')
pi_205148705
Maar severonodonesk is nu gevallen, overal op het nieuws nu.
Vakman pur sang
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:38:06 #222
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205148712
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:35 schreef Repentless het volgende:

[..]

:O
&lt;signature here&gt;.
pi_205148713
Dat betekent ook dat Loegansk gevallen is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:39:51 #224
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205148726
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
:O
:')
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:42:57 #226
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205148757
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar severonodonesk is nu gevallen, overal op het nieuws nu.
Ja. En iedereen vroeg zich af, waarom zitten ze daar nog, de stad is totaal niet belangrijk,

Tenzij je enige doel is: rus grinden, zoveel als je kan.

Ik kan me er niet al te veel bij voorstellen, maar blijkbaar vond UAF Command het de troepen die het gekost heeft waard, vs de verliezen die ze bij rus aanbracht hebben.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 19:46:18 #227
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205148787
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 18:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat waren geen "onschuldige burgers", maar combatanten en terroristen.
Zolang je het zelf maar gelooft.
pi_205148813
twitter
Vakman pur sang
pi_205148840
twitter

Vakman pur sang
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:01:02 #230
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205148924
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:52 schreef Lospedrosa het volgende:

Sterk betoog, Los.

Ik ben helemaal om.

:')
&lt;signature here&gt;.
pi_205148944
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zolang je het zelf maar gelooft.
Murica bad! :'(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205148945
twitter


Polen is goed bezig.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:09:36 #233
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205149008
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Murica bad! :'(
Totaal niet kerel. Het is zelfs mijn favoriete land na Nederland. Dat weerhoudt me er echter niet van om niet in sprookjes te geloven dat wij zo ontzettend goed zijn en de rest van de wereld vrijwel louter uit misdadigers bestaat die we moeten bestrijden. Laat dat nu net ook de rest van de wereld inmiddels volkomen de strot uitkomen.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:11:52 #234
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205149025
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:02 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Polen is goed bezig.
Dat tegen een backdrop van dat DE 100 MILJARD EU extra in haar legers douwt, alle andere EU landen Defensie uitgaven ook bizar omhoog gaan.

Die Oekraners die zeggen: wij vechten voor jullie, hebben gelijk.

Als Oekrane niet wint, gaan we over 10 jaar zien hoe het herboren Duitse leger, ism haar partners, het oosten uit gaat mesten.
&lt;signature here&gt;.
pi_205149074
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat tegen een backdrop van dat DE 100 MILJARD EU extra in haar legers douwt, alle andere EU landen Defensie uitgaven ook bizar omhoog gaan.

Die Oekraners die zeggen: wij vechten voor jullie, hebben gelijk.

Als Oekrane niet wint, gaan we over 10 jaar zien hoe het herboren Duitse leger, ism haar partners, het oosten uit gaat mesten.
Het is wel prettig nog enig enthousiasme te horen.
Vakman pur sang
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:22:52 #236
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205149108
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is wel prettig nog enig enthousiasme te horen.
Als je alleen maar negatieve verhalen hoort, en dat is in jouw optiek niet goed,

Misschien bevind je je dan in de verkeerde bubbels ;)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:23:59 #237
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205149117
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat tegen een backdrop van dat DE 100 MILJARD EU extra in haar legers douwt, alle andere EU landen Defensie uitgaven ook bizar omhoog gaan.

Die Oekraners die zeggen: wij vechten voor jullie, hebben gelijk.

Als Oekrane niet wint, gaan we over 10 jaar zien hoe het herboren Duitse leger, ism haar partners, het oosten uit gaat mesten.
In Nederland, slechts 77 jaar na het verslaan van de Duitse vijand mede dankzij een enorm offer van de Russen, juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Je moet er maar opkomen. Hallucinant.
pi_205149274
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als je alleen maar negatieve verhalen hoort, en dat is in jouw optiek niet goed,

Misschien bevind je je dan in de verkeerde bubbels ;)
Ik vind me mezelf niet in een bubbel te bevinden.
Laat die oekrainse orcs dat papiertje tekenen en het uitzoeken.
Vakman pur sang
pi_205149276
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
In Nederland, slechts 77 jaar na het verslaan van de Duitse vijand mede dankzij een enorm offer van de Russen, juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Je moet er maar opkomen. Hallucinant.
Mede ook dankzij een relatief groter offer van de Oekraners trouwens
  zaterdag 25 juni 2022 @ 21:24:42 #240
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205149600
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:44 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Mede ook dankzij een relatief groter offer van de Oekraners trouwens
Klopt. Het was toen echter nog geen land, het viel allemaal onder de vlag van de Sovjet-Unie. Verder is het weinig relevant voor het punt.
pi_205149610
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Veroordeeld door wie...?
Geen idee, daarom een vraagteken. Best logisch eigenlijk he
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 25 juni 2022 @ 21:25:53 #242
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205149618
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
In Nederland, slechts 77 jaar na het verslaan van de Duitse vijand mede dankzij een enorm offer van de Russen, juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Je moet er maar opkomen. Hallucinant.
Wat vind je er precies gek aan? Sowieso bevrijdde Rusland niet zozeer Oost-Europa, het veranderde de bezetter.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 21:32:34 #243
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205149857
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
In Nederland, slechts 77 jaar na het verslaan van de Duitse vijand mede dankzij een enorm offer van de Russen, juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Je moet er maar opkomen. Hallucinant.
Je hebt helemaal gelijk. Duitsland van nu is net het Duitsland van toen, en Rusland van nu is de Sovjet-Unie van toen.

En voor de rest is er in die 77 jaar amper wat veranderd in Europa, dus je hebt helemaal gelijk om 77 jaar geleden met nu te vergelijken.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 21:54:50 #245
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205149959
https://www.telegraaf.nl/(...)eheim-nieuwe-troepen
Rusland: 80 Poolse strijders gedood in Oekrane
De Russische strijdkrachten hebben tachtig Poolse strijders gedood die actief zijn in het Oekraense leger in Oost-Oekrane, aldus het ministerie van Defensie in Moskou. De 'huurlingen', zoals Moskou buitenlandse vrijwilligers noemt die meevechten met de Oekraners, zouden zijn omgekomen tijdens een raketaanval op de Megatex-zinkfabriek in Kostjantinivka, in de oostelijke regio Donetsk.

Volgens het Russische defensieministerie zijn nog eens driehonderd militairen omgekomen tijdens een raketaanval op Mikolaiv, in het zuiden van Oekrane. Aan Oekraense kant stierven volgens Moskou de afgelopen 24 uur 780 strijders tijdens lucht-, raket- en artillerieaanvallen, een aantal dat niet onafhankelijk kan worden geverifieerd.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 21:55:17 #246
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205149964
https://www.telegraaf.nl/(...)eheim-nieuwe-troepen
Oekrane: Rusland mobiliseert in het geheim nieuwe troepen
Rusland gebruikt zijn reservetroepen tijdens een geheime mobilisatieoperatie om de troepenmacht in Oekrane weer op peil te brengen, beweert het hoofd van de Oekraense inlichtingendiensten Kirilo Boedanov. Het heeft daarom geen zin om te wachten tot het Russische offensief uitdooft, zegt hij. "We moeten niet wachten op een wonder dat ze het beu worden en niet meer willen vechten, enzovoort. We zullen ons territorium terugwinnen als gevolg van ons tegenoffensief".

Wanneer dat tegenoffensief er komt, laat hij in het midden. Maar volgens Boedanov is de strategie van Oekrane heel eenvoudig. "Stabiliseer de situatie. Ontvang de benodigde hoeveelheid uitrusting en bereid de benodigde hoeveelheid troepen en middelen voor om het tegenoffensief te starten om al ons grondgebied terug te krijgen."
Het hoofd van de inlichtingendiensten zegt dat 330.000 personeelsleden betrokken zijn bij de Russische operaties in Oekrane, een derde van de volledige strijdkrachten. Daaronder valt ook niet-gevechtspersoneel, zoals logistieke medewerkers. "Het grootste deel van dit aantal is het gevechtselement en dat is meer dan 50 procent van wat Rusland momenteel heeft."
pi_205150162
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
In Nederland, slechts 77 jaar na het verslaan van de Duitse vijand mede dankzij een enorm offer van de Russen, juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Je moet er maar opkomen. Hallucinant.
De opperfascist zit nu dan ook in Moskou i.p.v. in Berlijn, tijden veranderen.
pi_205150404
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 20:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
In Nederland, slechts 77 jaar na het verslaan van de Duitse vijand mede dankzij een enorm offer van de Russen, juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Je moet er maar opkomen. Hallucinant.
Na het verslaan van Japan ging Nederland zelf als beesten tekeer in Indonesi.
pi_205150441
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 22:48 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Na het verslaan van Japan ging Nederland zelf als beesten tekeer in Indonesi.
En dat is relevant voor de oorlog in Oekrane nu omdat?...
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:16:05 #250
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:21:01 #251
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205150683
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 21:25 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat vind je er precies gek aan? Sowieso bevrijdde Rusland niet zozeer Oost-Europa, het veranderde de bezetter.
Er zijn vorige eeuw twee catastrofale oorlogen geweest op Europees grondgebied waarbij Duitsland tweemaal de vijand was. De eerste konden we in Nederland nog neutraliteit bewaren, de tweede heeft ook hier diepe impact met allerlei gruwelijkheden gehad. Van de tweede editie zijn er hier gewoon nog mensen in leven die het aan den lijve hebben ondervonden. Ik acht het uiterst waarschijnlijk dat hun hekel aan Duitsers nog steeds veel groter is dan aan Russen. Alleen al bij iets triviaals als voetbal zijn interlands tussen Nederland en (West-)Duitsland tot zeer ver na WOII uiterst beladen wedstrijden geweest.

Na WOII is door de geallieerden bepaald dat Duitsland zich onder stricte voorwaarden mocht herbewapenen en weer een leger mocht opbouwen. Alles om na twee verwoestende wereldoorlogen te voorkomen dat Duitsland het nog eens een keer zou proberen. Lijkt me een vrij logische gedachte en ik denk dat er destijds ontzettend weinig mensen waren die het daarmee oneens waren. Er was op dat moment bijzonder weinig reden om Duitsland te vertrouwen. Die restricties zijn zelfs nu nog deels van kracht.

Vrij snel na WOII begon de Koude Oorlog en waren de geallieerden van het een op het andere moment weer elkaars vijanden. Er brak, los van wat spannende momenten, echter wel een lange periode van rust aan omdat er een relatieve status quo was ontstaan. Duitsland vormde (voor zowel West- als Oost-Europa) geen bedreiging meer en elkaars invloedssferen werden gerespecteerd. Gaandeweg ontdooiden de relaties tussen Oost en West ook steeds meer en kwam er wat meer openheid in de Sovjet-Unie. Redelijke harmonie dus.

En dan zijn er nu dus Nederlanders die, net als hun ouders of (over)grootouders, zelf nog nooit met enige vorm van Russisch geweld te maken hebben gehad, die doodleuk juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Continu retoriek over wat voor schurken Russen van nature zijn en altijd al zijn geweest, maar op de een of andere manier er blindelings op vertrouwen dat Duitsland in zo'n korte periode volledig is getransformeerd naar een ontzettend betrouwbare partner die ons collectief moet leiden in de strijd tegen Rusland. Dat vind ik er precies gek aan.
pi_205150684
HIMARS zouden 300 Russische soldaten gedood hebben vandaag en Putin zou in paniek naar het Kremlin gereden hebben.

twitter
pi_205150694
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat je de informatie deelt.

Maar het zou een verhaal in de krant moeten zijn als het niet zo was ...
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 juni 2022 @ 23:23:19 #254
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205150702
Dat dreigen met bommen op Nederland en andere NATO landen. Is dat geen artikeltje 5? Of moeten die bommen eerst afgeschoten worden?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:23:54 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 juni 2022 @ 23:25:08 #256
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205150721
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:21 schreef polderturk het volgende:
HIMARS zouden 300 Russische soldaten gedood hebben vandaag en Putin zou in paniek naar het Kremlin gereden hebben.

[ twitter ]
Daar is ook beeld van :T

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205150732
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 22:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En dat is relevant voor de oorlog in Oekrane nu omdat?...
er toen ook al gestreefd werd naar een onderwerping van een volk
pi_205150735
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Er zijn vorige eeuw twee catastrofale oorlogen geweest op Europees grondgebied waarbij Duitsland tweemaal de vijand was. De eerste konden we in Nederland nog neutraliteit bewaren, de tweede heeft ook hier diepe impact met allerlei gruwelijkheden gehad. Van de tweede editie zijn er hier gewoon nog mensen in leven die het aan den lijve hebben ondervonden. Ik acht het uiterst waarschijnlijk dat hun hekel aan Duitsers nog steeds veel groter is dan aan Russen. Alleen al bij iets triviaals als voetbal zijn interlands tussen Nederland en (West-)Duitsland tot zeer ver na WOII uiterst beladen wedstrijden geweest.

Na WOII is door de geallieerden bepaald dat Duitsland zich onder stricte voorwaarden mocht herbewapenen en weer een leger mocht opbouwen. Alles om na twee verwoestende wereldoorlogen te voorkomen dat Duitsland het nog eens een keer zou proberen. Lijkt me een vrij logische gedachte en ik denk dat er destijds ontzettend weinig mensen waren die het daarmee oneens waren. Er was op dat moment bijzonder weinig reden om Duitsland te vertrouwen. Die restricties zijn zelfs nu nog deels van kracht.

Vrij snel na WOII begon de Koude Oorlog en waren de geallieerden van het een op het andere moment weer elkaars vijanden. Er brak, los van wat spannende momenten, echter wel een lange periode van rust aan omdat er een relatieve status quo was ontstaan. Duitsland vormde (voor zowel West- als Oost-Europa) geen bedreiging meer en elkaars invloedssferen werden gerespecteerd. Gaandeweg ontdooiden de relaties tussen Oost en West ook steeds meer en kwam er wat meer openheid in de Sovjet-Unie. Redelijke harmonie dus.

En dan zijn er nu dus Nederlanders die, net als hun ouders of (over)grootouders, zelf nog nooit met enige vorm van Russisch geweld te maken hebben gehad, die doodleuk juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Continu retoriek over wat voor schurken Russen van nature zijn en altijd al zijn geweest, maar op de een of andere manier er blindelings op vertrouwen dat Duitsland in zo'n korte periode volledig is getransformeerd naar een ontzettend betrouwbare partner die ons collectief moet leiden in de strijd tegen Rusland. Dat vind ik er precies gek aan.
Hoewel ik het niet eens ben met retoriek die je hier en daar soms leest dat alle Russen slecht zouden zijn, vind ik je toe-eigening van hoe de mensen die de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt zich wel of niet moeten verhouden verhouden tot het huidige Duitsland of Rusland, evengoed merkwaardig.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:28:29 #259
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205150746
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:21 schreef polderturk het volgende:
HIMARS zouden 300 Russische soldaten gedood hebben vandaag en Putin zou in paniek naar het Kremlin gereden hebben.

[ twitter ]
Het waren allemaal officieren. En het feit dat Putin voor spoed overleg naar het Kremlin is geraced betekent dat dit een enorm belangrijke gebeurtenis was.
pi_205150762
quote:
84s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:23 schreef Starhopper het volgende:
Dat dreigen met bommen op Nederland en andere NATO landen. Is dat geen artikeltje 5? Of moeten die bommen eerst afgeschoten worden?
Nou ja, het zijn natuurlijk 'journalisten' kuch kuch.

Maar ik vraag me ook al jaren af waarom die Russische straaljagers zo braaf ons luchtruim uit worden gescorteerd.

Misschien omdat onze straaljagers even goed al die jaren al dan niet expres hun luchtruim invliegen...? En we willen niet dat die kapot geschoten worden? Geen idee..
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 juni 2022 @ 23:30:42 #261
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205150769
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:28 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Het waren allemaal officieren. En het feit dat Putin voor spoed overleg naar het Kremlin is geraced betekent dat dit een enorm belangrijke gebeurtenis was.
Serieus? 300 officieren met 1 raket dood? Nice!!!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205150774
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
er toen ook al gestreefd werd naar een onderwerping van een volk
En omdat Nederland dat toen probeerde hebben de Russen er nog eentje te goed? Voor zover ze die spreekwoordelijke cheque al niet lang en breed gecasht hebben natuurlijk.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:31:41 #263
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205150776
quote:
84s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Serieus? 300 officieren met 1 raket dood? Nice!!!
Waar staat dat er maar 1 raket is gebruikt :?
Als het officieren zijn dan zou ik de hele six pack spenderen aan hun uitschakelen gewoon voor de zekerheid
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 juni 2022 @ 23:32:51 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205150786
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:29 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nou ja, het zijn natuurlijk 'journalisten' kuch kuch.

Maar ik vraag me ook al jaren af waarom die Russische straaljagers zo braaf ons luchtruim uit worden gescorteerd.

Misschien omdat onze straaljagers even goed al die jaren al dan niet expres hun luchtruim invliegen...? En we willen niet dat die kapot geschoten worden? Geen idee..
Het was toch ook een Russisch kamerlid die riep bommen op Nederland te gooien? Ik verwacht op zn minst een stevige waarschuwing.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205150798
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En omdat Nederland dat toen probeerde hebben de Russen er nog eentje te goed? Voor zover ze die spreekwoordelijke cheque al niet lang en breed gecasht hebben natuurlijk.
.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:34:06 #266
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205150803
Met een beetje geluk hebben ze praktisch de gehele Donbas legerleiding uitgeschakeld en is er nu alleen maar dom voetvolk en conscripts over
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 juni 2022 @ 23:34:11 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205150805
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:31 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Waar staat dat er maar 1 raket is gebruikt :?
Als het officieren zijn dan zou ik de hele six pack spenderen aan hun uitschakelen gewoon voor de zekerheid
Op twitter hebben ze het over een HIMAR raket. Dus ik neem aan eentje?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 23:34:16 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205150807
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 22:48 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Na het verslaan van Japan ging Nederland zelf als beesten tekeer in Indonesi.
Dat viel best mee nog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205150819
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat viel best mee nog
OK....
pi_205150828
quote:
84s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het was toch ook een Russisch kamerlid die riep bommen op Nederland te gooien? Ik verwacht op zn minst een stevige waarschuwing.
Ja, je hebt gelijk. Ik was even in de war met die kwaliteitsanalisten in dat Russische tv programma.

Als de Russische ambassadeur hiervoor op het matje geroepen zou worden, liegt hij dat het een onafhankelijk Russische parlementslid is, terwijl het niet meer dan nuttige idioot is voor Poetin.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 juni 2022 @ 23:39:42 #271
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205150860
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat viel best mee nog
Extreem mild zou Baudet zeggen.

quote:
Marteling en executies
Een deel van het leger had zich destijds schuldig gemaakt aan buitengerechtelijke executies, marteling en brandstichting van dorpen. De onderzoekers concludeerden dat politiek Den Haag dit structurele geweld door militairen stilzwijgend goedkeurde.
https://nos.nl/artikel/24(...)-van-oorlogsmisdaden
Ongewenste beelden uit Nederlands-Indi
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205150863
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:21 schreef Repentless het volgende:
En dan zijn er nu dus Nederlanders die, net als hun ouders of (over)grootouders, zelf nog nooit met enige vorm van Russisch geweld te maken hebben gehad, die doodleuk juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Continu retoriek over wat voor schurken Russen van nature zijn en altijd al zijn geweest, maar op de een of andere manier er blindelings op vertrouwen dat Duitsland in zo'n korte periode volledig is getransformeerd naar een ontzettend betrouwbare partner die ons collectief moet leiden in de strijd tegen Rusland. Dat vind ik er precies gek aan.
Jaoh, stel je eens voor dat Nederlanders liever een land als Duitsland toejuichen en een land als Rusland - vooral na de invasie van Oekrane - niet zo tof vinden.


Onvoorstelbaar dat Nederlanders de Duitsers fijner vinden, heel erg apart gezien de overeenkomende normen en waarden en manier van leven.

Vergelijk dat eens met de Russen; een land dat op alle vlakken ver verwijderd is van de Nederlandse manier van leven.

Jaoh, echt heeeel gek allemaal. Wat raar dar we niet zitten te juichen voor een land dat kapotmaakt waar we voor staan.

Ja, maar wat merken wij als Nederland er nou van joh, we zijn nooit aangevallen door Rusland. Het is dat Rusland Nederland niet kan aanvallen, anders waren we allang veroverd. Dan mag je dus wel suuuperblij zijn met die 100 miljoenmiljard van die Duitsers, want daarmee zorgt Duitsland er ook voor dat Nederland beschermd blijft - Duitsland zit namelijk in de weg van Rusland.

Ach ja, alsof het nut heeft wat ik zeg. Jouw argument van 'Rusland heeft ons nooit aangevallen, terwijl de ander dat wel heeft gedaan' valt niet onderuit te halen... Even door de vingers zien dat de ene wel je buurland is (Duitsland - Nederland, zoals Oekrane dat van Rusland is en daardoor wl de lul is), terwijl de andere (Rusland - Nederland) geen buren zijn en dat kans op oorlog tussen die twee vanzelfsprekend laag is.
pi_205150889
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:40 schreef YStec het volgende:

[..]

Ja, maar wat merken wij als Nederland er nou van joh, we zijn nooit aangevallen door Rusland.
Rusland heeft wel MH17 neergehaald
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:45:03 #274
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205150903
Dus op zaterdagavond 23.00 lokale tijd raced Putin naar het Kremlin voor een spoed overleg, dat moet wel een heel belangrijke reden hebben
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 juni 2022 @ 23:46:55 #275
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205150923
twitter


Het tegenovergestelde is altijd waar bij de Russen. Gaan we vannacht weer een toespraak krijgen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205150932
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:43 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Rusland heeft wel MH17 neergehaald
Ja, dat denk jij, en ik ook, en het merendeel, maar Rusland ontkent het en dat betekent dus dat niet iedereen dat gegeven als waarheid accepteert. In dat geval zullen die mensen dus zeggen dat het niet Rusland is/was.
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:49:02 #277
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205150951
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:29 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nou ja, het zijn natuurlijk 'journalisten' kuch kuch.

Maar ik vraag me ook al jaren af waarom die Russische straaljagers zo braaf ons luchtruim uit worden gescorteerd.

Misschien omdat onze straaljagers even goed al die jaren al dan niet expres hun luchtruim invliegen...? En we willen niet dat die kapot geschoten worden? Geen idee..
Die vliegen niet ons luchtruim in, alleen het gebied wat wij controleren. Dat is groter dan ons feitelijke luchtruim.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 juni 2022 @ 23:52:54 #279
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205150972
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:50 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Die vliegen niet ons luchtruim in, alleen het gebied wat wij controleren. Dat is groter dan ons feitelijke luchtruim.
En daar mogen ze ook gewoon vliegen volgens mij. De reden dat we straaljagers sturen is omdat ze hun transponder uit hebben staan en dus gedentificeerd moeten worden
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 25 juni 2022 @ 23:55:05 #280
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205150981
60+ Km achter de frontlinie
Met een beetje geluk een 3 sterren generaal uitgeschakeld
Artillery munitie opslagplaatsen opgeblazen

holy shit _O_
twitter
pi_205150985
Ik heb de indruk dat ik mijn gedachten eerder op fok had moeten plaatsen, dan was ik niet jaren doorgelopen met een vraag waarvoor ik te lui was het antwoord op te zoeken.


Maar uiteindelijk gaat het om vragen stellen in het leven en daarna uitgeluld worden
pi_205150994
Mezelf quoten doe ik alleen op zaterdagavond, weg ermee
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 25 juni 2022 @ 23:59:11 #283
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205151003
twitter


Vertaald vanuit het Russisch door
Dmitry Peskov weerlegde de veronderstellingen verspreid door een aantal telegramkanalen dat het staatshoofd Vladimir Poetin 's avonds in het Kremlin arriveerde om naar verluidt een soort noodverklaring af te leggen:
http://go.tass.ru/jBFhu
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205151010
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus op zaterdagavond 23.00 lokale tijd raced Putin naar het Kremlin voor een spoed overleg, dat moet wel een heel belangrijke reden hebben
[ twitter ]
Waarschijnlijk had Poetje haast omdat ze van die lekkere toastjes met kaviaar serveerden.
  zondag 26 juni 2022 @ 00:01:37 #285
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205151015
Hahaha, commandpost van 20km naar 60km achter de frontlinie verplaatst, nog steeds geraakt

Maarre, volgens de kaart is het werkelijke bereik van HIMARS dus 100+ km?

twitter
pi_205151049
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 00:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Hahaha, commandpost van 20km naar 60km achter de frontlinie verplaatst, nog steeds geraakt

Maarre, volgens de kaart is het werkelijke bereik van HIMARS dus 100+ km?

[ twitter ]
Ze kunnen schijnbaar verder schieten dan 70/75 kilometer maar dan daalt de precisie. Vraag me niet met hoeveel.
  Moderator zondag 26 juni 2022 @ 00:20:01 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205151114
quote:
84s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 23:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Extreem mild zou Baudet zeggen.
[..]
Ongewenste beelden uit Nederlands-Indi
Wat Baudet zou zeggen zal ik van je aannemen want jij bent de expert op dat gebied natuurlijk maar als je het in de tijdgeest plaatst van WO2, Korea ,Vietnam, Algerije dan was het een redelijk schoon oorlogje hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205151208
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 00:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Hahaha, commandpost van 20km naar 60km achter de frontlinie verplaatst, nog steeds geraakt

Maarre, volgens de kaart is het werkelijke bereik van HIMARS dus 100+ km?

[ twitter ]
Hangt dat niet af van het soort raketten dat ze gebruiken? Ik begreep dat ze een bereik van 300km konden hebben maar de VS weigerden die te leveren omdat de kans te groot was dat doelen in Rusland geraakt konden worden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 26 juni 2022 @ 00:44:01 #290
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_205151213
En nu? :{
pi_205151220
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 00:44 schreef Dazalbest het volgende:
En nu? :{
'Gaat u maar rustig slapen'
pi_205151232
Rusland gaat het hele westen veroveren.


twitter
  zondag 26 juni 2022 @ 00:56:39 #293
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_205151236
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 00:54 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat het hele westen veroveren.

[ twitter ]
Hoogmoed komt voor de val _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_205151237
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 00:54 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat het hele westen veroveren.


[ twitter ]
Dit soort quatsch is toch eigenlijk niet het vermelden waard? Dat hele programma is avond na avond complete idioterie :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205151238
C2 = commandpost.

twitter
  zondag 26 juni 2022 @ 00:58:51 #296
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_205151241
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 00:57 schreef polderturk het volgende:
C2 = commandpost.

[ twitter ]
Die Excalibur worden toch alleen afgeschoten met de Pzh2000? Die granaten die ze eigenlijk niet zouden krijgen? Daarnaast hebben ze 12 van de Pzh2000's. Zet niet echt hele zoden aan de dijk. Maar kan het mis hebben over die granaten...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_205151254
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 00:58 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Die Excalibur worden toch alleen afgeschoten met de Pzh2000? Die granaten die ze eigenlijk niet zouden krijgen? Daarnaast hebben ze 12 van de Pzh2000's. Zet niet echt hele zoden aan de dijk. Maar kan het mis hebben over die granaten...
CEASAR kan ook precisie munitie afschieten.
pi_205151283
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 00:54 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat het hele westen veroveren.

[ twitter ]
De opiumhandel met China en Afghanistan werkt zo te zien nog steeds goed.
  zondag 26 juni 2022 @ 01:26:11 #299
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205151299
25 generaals... stel je voor dat dit waar is... maar het feit dat Putin een spoedoverleg in het Kremlin heeft op een zaterdagavond suggereert wel een hele belangrijke gebeurtenis

https://www.reddit.com/r/(...)the_kremlin_at_2300/
One response was claiming 25 ru generals were hit at a gathering by one of the latest HIMARS strikes. Could be just speculation but would be terrific news

=======================================
https://www.reddit.com/r/(...)ting_the_footage_of/
The 20th Combined Arms Army has been rumored to be using a school in the area as their command post. The images above are from the aftermath of the HIMARS strike, and some publicity photos taken during the renovation of a school in Izyum from last year. If this was, in fact, the target I expect some pretty high ranking officers were just killed. And a lot of expensive comms and signals equipment.

I believe it to be this school: https://kharkivoda.gov.ua/ru/news/113558
Address: Ivana Myroshnychenka Street, 12, Izyum, Kharkiv Oblast
Coordinates: 49.22084 N, 37.26842 E

[ Bericht 41% gewijzigd door slashdotter3 op 26-06-2022 01:44:01 ]
pi_205151311
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 00:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat Baudet zou zeggen zal ik van je aannemen want jij bent de expert op dat gebied natuurlijk maar als je het in de tijdgeest plaatst van WO2, Korea ,Vietnam, Algerije dan was het een redelijk schoon oorlogje hoor
Nou nee. Ik denk dat het zo ongeveer vergelijkbaar was met het Oostfront in WO2. Massa-executies, mensen die in hun huis levend in de fik werden gestoken, partizanen die Nederlandse soldaten levend vilden en verminkten. Een gore bende.

Geen redelijk schoon oorlogje.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator zondag 26 juni 2022 @ 01:44:38 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205151322
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 01:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nou nee. Ik denk dat het zo ongeveer vergelijkbaar was met het Oostfront in WO2.
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')