Bosnië blijft nog een potentiële brandhaard over zo'n kleine twintig jaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 12:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)sjansk-tot-stilstand
Rutte ziet ook voor Bosnië kortere weg naar kandidaat-lidmaatschap
Bosnië hoeft mogelijk aan minder eisen te voldoen om het kandidaat-lidmaatschap van de Europese Unie te krijgen, zegt premier Mark Rutte. Dat zou volgens hem al kunnen als het Balkanland de belangrijkste van de veertien voorwaarden die de EU eerder stelde heeft vervuld.
Bosnië is al jaren "potentieel kandidaat-lid", maar schiet maar niet op met de hervormingen waar Brussel om heeft gevraagd om de kandidaat-status te verdienen. Nu Oekraïne en Moldavië die al wel hebben gekregen is het zaak teleurstelling en verbittering in Bosnië te voorkomen, vinden naburige EU-lidstaten. Dat begrijpt Rutte wel.
De EU zou Bosnië eerder het stempel van kandidaat-lid kunnen gunnen en het land kunnen vragen nadien de rest van zijn huiswerk te maken, hebben de EU-leiders volgens hem daarom op hun top in Brussel afgesproken. Pas als ook dat af is, kan Bosnië beginnen aan de echte voorbereidingen op het werkelijke EU-lidmaatschap - dat blijft zo.
"Wat nu eigenlijk gezegd is: moeten we misschien ook voor Bosnië die tussenstap inbouwen?", aldus Rutte. De Europese Commissie gaat nu kijken aan welke van de veertien voorwaarden Bosnië zou moeten voldoen om die tussenstap te kunnen nemen
Tijd dat Rusland een rompstaat wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 13:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Bosnië blijft nog een potentiële brandhaard over zo'n kleine twintig jaar.
Laat eerst de republiek Srpska zich maar aansluiten bij Servië, dan hebben we in de toekomst een oorlog minder.
Daarna mag (de rompstaat) Bosnïe en Herzegovina wel bij de EU komen.
Je zou zomaar kunnen denken dat Rusland/Poetin al jaren bezig was deze oorlog voor te bereiden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische geheime dienst bedreigt OostEuropese landen om geen artillery granaten aan Ukraine te leveren
https://www.washingtonpos(...)-sabotage-artillery/
A U.S. citizen helping to broker weapons transfers to Ukraine said he recently approached an Eastern European country to negotiate a purchase of artillery rounds. Officials in that country said they couldn’t make a deal, the man said, because the Russians had already warned that they would “kill them if they sold anything to the Ukrainians.”
Tito. Maar ja, die is dood.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:06 schreef polderturk het volgende:
Het is offtopic, maar misschien kunnen jullie een blik werpen op dit topic. Wie heeft er volgens jullie gelijk?
polderturk in C&H / Wie heeft er gelijk?
Ik ben niet echt onder de indruk. Het is net zo goed een artikel 5 als wanneer de bom 1000 km verderop valt.quote:
De vraag lijkt ondertussen welke Europese landen nog niet tot doelwit zijn gebombardeerd door Russische (staats)TVquote:
Deëscalatie!!1!quote:
Heel fijn, ik woon vlakbij de Botlek/Maasvlakte.quote:
Als je de russische vijfde colonne uit je land smijt kunnen ze je landgenoten ook niet bedreigen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische geheime dienst bedreigt OostEuropese landen om geen artillery granaten aan Ukraine te leveren
https://www.washingtonpos(...)-sabotage-artillery/
A U.S. citizen helping to broker weapons transfers to Ukraine said he recently approached an Eastern European country to negotiate a purchase of artillery rounds. Officials in that country said they couldn’t make a deal, the man said, because the Russians had already warned that they would “kill them if they sold anything to the Ukrainians.”
Even los van het kansloze dreigen met wat voor gemankeerd Russisch wapentuig dan ook, zou ik de mensen in dat programma echt heel graag pijn zien lijden. Wat zijn die lui stuitend arrogant en domquote:
Het meest stuitende moet nog komen. Als het allemaal over is en ze verantwoording af mogen leggen. Dan krijg je alleen maar "Ja, maar ik had geen keus, ik moest avond aan avond oorlogshitsen!".quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Even los van het kansloze dreigen met wat voor gemankeerd Russisch wapentuig dan ook, zou ik de mensen in dat programma echt heel graag pijn zien lijden. Wat zijn die lui stuitend arrogant en dom
Verantwoording afleggen? Aan wie?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het meest stuitende moet nog komen. Als het allemaal over is en ze verantwoording af mogen leggen. Dan krijg je alleen maar "Ja, maar ik had geen keus, ik moest avond aan avond oorlogshitsen!".
Intelligentsia, binnen of buiten rusland, afhankelijk van hoe het loopt, een buitenlandse mogendheid, en als ze pech hebben aan een nieuw regime in rusland zelf.quote:
Enkele van die oorlogshitsers hebben kapitale villa's en jachten in West-Europa. Wat mij betreft worden ze daarin opgesloten en mogen zij en hun familie levend verbranden in hun in de fik gestoken villa's of verzuipen in hun tot zinken gebrachte oligarchenjachten. Opgeruimd staat netjes.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het meest stuitende moet nog komen. Als het allemaal over is en ze verantwoording af mogen leggen. Dan krijg je alleen maar "Ja, maar ik had geen keus, ik moest avond aan avond oorlogshitsen!".
Holy shit, 100 stuks! Dat zet pas zoden aan de dijk ipv die huidige magere 12quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Eens kijken of Olaf 'appeasement' Scholz weer lastig gaat doen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |