Dus de Duitsers sturen 50 stuks waar je feitelijk niet veel mee kan? Iets met een dode mus?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Leo-1 is een nachtblind niet accuraat apparaat... Dat ding is sinds de invoering al een groot drama geweest.
Het is en blijft een tank en dat is beter dan geen tank.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus de Duitsers sturen 50 stuks waar je feitelijk niet veel mee kan? Iets met een dode mus?
Ik heb er op een ander forum al eens een post aan gewijd, de Leo-1 was een interim/ "short-term" oplossing om het gat tussen de Centurion en de uitkomst van het MBT-70 project te overbruggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
Dus de Duitsers sturen 50 stuks waar je feitelijk niet veel mee kan? Iets met een dode mus?
Op het moment dat de Leo-1 van de band rolde was deze al obsolete... Het idee was bij de ontwikkeling van de Leo-1 nog pantser (dus gewicht) inleveren ten faveure van de mobiliteit en snelheid. Toen kwam de Jom Kippur oorlog en toen werd dat hele concept weer losgelaten en zette men weer in op pantser (MBT-70 project).quote:De strategische mobiliteit nam daardoor wat toe maar het bleef behelpen. In september 1965 voorzag men al dat er dringend behoefte zou zijn aan een nieuwe tank en men nam een optie van 400 exemplaren op de MBT-70. Dat was een ongelukkige keuze want dit project was nog lang niet uit de ontwikkelingsfase. In 1967 ging men daarom zoeken naar een "short term tank" en in 1968 bestelde men 415 stuks van de Duitse Leopard 1; de spanningen na de Praagse Lente zorgden voor fondsen voor een extra 53 voertuigen, samen genoeg voor zeven bataljons.
quote:Als nadelen van de Leopardtank werden onderkend:
- risico van vroegtijdige tactische veroudering (in verband met de verwachte kwaliteitsverbetering van Warschaupacttanks);
- niet gestabiliseerd kanon;
- kaliber 105 mm kanon;
- zwak zij-; en grondpantser;
- brandgevaar munitie;
- slecht zicht bij regenachtig weer.
Aah op die fiets. Maar is het niet zo dat bij die tanks er gedurende de levensloop nog vele aanpassingen gedaan worden waardoor die toch kan voldoen aan de huidige wensen ondanks dat het bouwjaar anders suggereert?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er op een ander forum al eens een post aan gewijd, de Leo-1 was een interim/ "short-term" oplossing om het gat tussen de Centurion en de uitkomst van het MBT-70 project te overbruggen.
[..]
Op het moment dat de Leo-1 van de band rolde was deze al obsolete... Het idee was bij de ontwikkeling van de Leo-1 nog pantser (dus gewicht) inleveren ten faveure van de mobiliteit en snelheid. Toen kwam de Jom Kippur oorlog en toen werd dat hele concept weer losgelaten en zette men weer in op pantser (MBT-70 project).
Je kan maar zoveel vervangen of upgraden, je gaat na een tijdje tegen de limiet aanlopen. Zie het als een oude auto upgraden met een euro6 motor, parkeersensoren enzovoorts. Allemaal leuk, maar het blijft een oud ding zonder kreukelzone.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aah op die fiets. Maar is het niet zo dat bij die tanks er gedurende de levensloop nog vele aanpassingen gedaan worden waardoor die toch kan voldoen aan de huidige wensen ondanks dat het bouwjaar anders suggereert?
Die 72 tanks lijken (deels) ook geupdate te zijn met moderne thermische schermen aan de binnenkant en andere hulpmiddelen voor het richten van de granaten als ik Youtube mag geloven.
Update: zie wel dat de centurion nog steeds in gebruik is
Uiteraard zijn er in de loop van de jaren verbeteringen gekomen, Nederland had uiteindelijk ook de Leo-1V (Verbeterd). Daar zat oa een betere rekenaar in en de richtmiddelen waren verbeterd. Maar aan het basisconcept kun je natuurlijk niet veel veranderen. Je kunt er wel wat extra pantser op plakken maar dat houdt een keer op ivm het gewicht. Dat werd bij de Leo-2 ook een probleem, de A7 is eigenlijk te zwaar voor de ophanging/onderstel. Alle torsiestaven begonnen naar de klote te gaan... Dus dan zit je gewoon aan de grens wat technisch nog mogelijk is.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:55 schreef phpmystyle het volgende:
Aah op die fiets. Maar is het niet zo dat bij die tanks er gedurende de levensloop nog vele aanpassingen gedaan worden waardoor die toch kan voldoen aan de huidige wensen ondanks dat het bouwjaar anders suggereert?
Die 72 tanks lijken (deels) ook geupdate te zijn met moderne thermische schermen aan de binnenkant en andere hulpmiddelen voor het richten van de granaten als ik Youtube mag geloven.
De Centurion intieel met benzinemotor en zoop zoveel dat die met een extra benzinekarretje naar het front moest rijden...quote:Update: zie wel dat de centurion nog steeds in gebruik is
quote:Een aanhanger vol benzine
Een nadeel van de Centurion was zijn enorme brandstofverbruik. Er paste 570 liter in de benzinetanks, maar daar kon de Centurion slechts 136 kilometer mee rijden. Dat betekent dat hij op 1 liter benzine nog geen 240 meter vooruit kwam! Het verbruik was ‘1-op-een-lekke-emmer’. Om de actieradius van de Centurion te verhogen werd een speciale aanhanger ontwikkeld. In deze gepantserde trailer, één wiel had en meer dan een ton woog, kon 916 liter extra brandstof meegenomen worden. Erg geliefd was deze oplossing niet: bemanningen vonden het geen prettig idee om een brandbaar doelwit achter zich aan te slepen. En achteruitrijden werd door de aanhanger bijna onmogelijk.
Ik moet meteen aan de tiger 2 denken. Niet eens een wunderwaffen, gewoon gekke Duitsersquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er in de loop van de jaren verbeteringen gekomen, Nederland had uiteindelijk ook de Leo-1V (Verbeterd). Daar zat oa een betere rekenaar in en de richtmiddelen waren verbeterd. Maar aan het basisconcept kun je natuurlijk niet veel veranderen. Je kunt er wel wat extra pantser op plakken maar dat houdt een keer op ivm het gewicht. Dat werd bij de Leo-2 ook een probleem, de A7 is eigenlijk te zwaar voor de ophanging/onderstel. Alle torsiestaven begonnen naar de klote te gaan... Dus dan zit je gewoon aan de grens wat technisch nog mogelijk is.
[..]
De Centurion intieel met benzinemotor en zoop zoveel dat die met een extra benzinekarretje naar het front moest rijden...![]()
[ afbeelding ]
[..]
Maar eigenlijk wel een WuWa. Niet in voldoende aantallen gebouwd om verschil te maken, te ambitieus en te complex om te bouwen voor een land wat essentieele goederen ontbeerde en wat economisch aan de grond zat. Klinkt bekend?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik moet meteen aan de tiger 2 denken. Niet eens een wunderwaffen, gewoon gekke Duitsers[ afbeelding ]
Bijna 70 ton en dat in 1945
Of de Maus VIII...quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik moet meteen aan de tiger 2 denken. Niet eens een wunderwaffen, gewoon gekke Duitsers[ afbeelding ]
Bijna 70 ton en dat in 1945
Zo'n ding zal wat kosten in de wegenbelasting.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of de Maus VIII...
[ afbeelding ]
"Slechts" 188 ton.
Zal wel moeten, blijft weinig weg meer over als je er met dat ding overheen rijdt.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo'n ding zal wat kosten in de wegenbelasting.
Een parodie op een bondskanselier. Beter schaffen ze de politie ook maar meteen af in Duitsland en heffen ze het restantje leger op.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:34 schreef ExTec het volgende:
Maar geen zorg, Scholz is zo van het padje af, dat die Leo1's waarschijnlijk toch nooit gaan komen.
[ twitter ]
Ik ken nog wel een land wat het materiel van dat restje leger goed kan gebruiken!quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een parodie op een bondskanselier. Beter schaffen ze de politie ook maar meteen af in Duitsland en heffen ze het restantje leger op.
Ja an sich, maar de tiger 2 is wel operationeel en in productie geweest, de rest van de wuwa's kwamen niet verder dan prototypes of hoogstens een vijftal seriereeks.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar eigenlijk wel een WuWa. Niet in voldoende aantallen gebouwd om verschil te maken, te ambitieus en te complex om te bouwen voor een land wat essentieele goederen ontbeerde en wat economisch aan de grond zat. Klinkt bekend?
Dat was helemaal een geniaal ding ja. Toen ze die gebouwd hadden hadden ze toch zoiets van "hans das geht doch nicht.."quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of de Maus VIII...
[ afbeelding ]
"Slechts" 188 ton.
Me dunkt dat je dat soort filosofische discussies parkeert totdat Rus uit dat land geschopt is.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:42 schreef Tocadisco het volgende:
Het zijn best legitieme vragen maar na 93 dagen oorlog mag hij ondertussen wel het antwoord erop weten...
Tsja, met de mentaliteit van een zachtgekookt ei die onder het overgrote merendeel van de Europese politici heerst (en al helemaal onder de Poetinpleasers van de SPD) kunnen we ons als Europese burgers beter meteen aan de Russische horde overgeven en vragen of ze ons alsjeblieft zachtjes willen verkrachten en uitroeien.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:42 schreef Tocadisco het volgende:
Het zijn best legitieme vragen maar na 93 dagen oorlog mag hij ondertussen wel het antwoord erop weten...
Tsja, waarom zou je het niet proberen als tal van Europese landen nu al koude voeten krijgen..quote:
Die hadden wij vroeger ook toen we de MLRS nog hadden. 644 Deelladingen (holle lading) per raket en 12 raketten op de MLRS. The Finger of God.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 20:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Zo ziet een niet ontplofte HIMARS artillery rocket eruit. Het heeft 644 mini bommetjes om een enorm gebied mee weg te vagen
[ afbeelding ]
Nee, tegengesproken door de NAVO zelf, of eigenlijk bevestigde die et niet en VK heeft gewoon ronduit BS gecalled.quote:
Dat was zo'n beetje de achilleshiel van de Duitsers. Ze ontwikkelden raketten die ze over het kanaal konden schieten en de allereerste straaljager. Dat ontwikkelen alleen al kosten ze zoveel tijd, energie, materialen en de inzet van hun beste wetenschappers dat ze in plaats daarvan een heel arsenaal aan wapens die wel praktisch waren hadden kunnen bouwen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar eigenlijk wel een WuWa. Niet in voldoende aantallen gebouwd om verschil te maken, te ambitieus en te complex om te bouwen voor een land wat essentieele goederen ontbeerde en wat economisch aan de grond zat. Klinkt bekend?
Nu het slechter gaat met de oekrainse groepen kun je je afvragen of je wel zoveel zware wapens moet sturen nog. Die kunnen weleens helemaal verkeerd terechtkomen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 20:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, tegengesproken door de NAVO zelf, of eigenlijk bevestigde die et niet en VK heeft gewoon ronduit BS gecalled.
Was kont excuus nummer 1000 van Sholz.
Oh, ok, dus nu wil jij ineens dat we de oorlog verklaren aan Rusland?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu het slechter gaat met de oekrainse groepen kun je je afvragen of je wel zoveel zware wapens moet sturen nog. Die kunnen weleens helemaal verkeerd terechtkomen.
Doe dan airsupport.
Het gaat toch om het type bom? Een vacuümbom of hoe je het wilt noemen?quote:
Neuh beetje sneaky piloten voorzien van plaksnor en wodka flesjequote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ok, dus nu wil jij ineens dat we de oorlog verklaren aan Rusland?
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Neuh beetje sneaky piloten voorzien van plaksnor en wodka flesje
Dat is nmm wat anders dan wat er gesteld wordt:quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Het gaat toch om het type bom? Een vacuümbom of hoe je het wilt noemen?
Of je nu een kleine of grote nucleaire bom gooit, het is nog steeds een nucleaire bom
Ik lees daarin het type wat vwb uitwerking net onder de nucleaire wapens staat en dat is dan eerder de FOAB. Het is verder leuk dat ze met de TOS aankomen maar is natuurlijk niet te vergelijken met een nucleair wapen.quote:RF already uses the heaviest non-nuclear weapons
De snor van Plekszy-Gladz?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Neuh beetje sneaky piloten voorzien van plaksnor en wodka flesje
Teringleiers met hun TOS-1quote:
https://meduza.io/en/feature/2022/05/26/we-re-barely-afloatquote:Oleksiy Arestovych responded even more harshly: “Russia just needs the Zaporizhia and Kherson regions — no big deal! Then we can have a new peace settlement in Europe, and the Ukrainians will just have to ‘curb their appetites.’ We’ll build a comprehensive peace in Europe on this foundation. Business as usual,” he explained in a YouTube broadcast on May 25, before telling everyone who endorses such ideas: “Go fuck yourselves, you dumbfucks, with these fucking plans.”
Maar was dat niet een hele vage, foute site van je Azov vrienden?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://meduza.io/en/feature/2022/05/26/we-re-barely-afloat
De coke stijgt naar zijn hoofd.
Jawel.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar was dat niet een hele vage, foute site van je Azov vrienden?
Maar fout? Het is een Russische site die anti-Russen dingen verkondigt, das toch vaag gezien de situatie?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar was dat niet een hele vage, foute site van je Azov vrienden?
Dat is de bron die ik net aanhaalde flappie.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:14 schreef Problemsgeld het volgende:
Putin wilt een nieuwe offensief lanceren op Kyiv.
https://www.independent.c(...)latest-b2088573.html
Dodelijk wapen doodt mensenquote:
Die logica is echt heel slecht van je. In Rusland is censuur, dus zal een site die kritische dingen publiceert, en dus onder de censuur uitkomt, wel niet kloppen?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar fout? Het is een Russische site die anti-Russen dingen verkondigt, das toch vaag gezien de situatie?
Oekraïne ligt op de sterfbed. Het is over en uit. Putin trapt de gas volledig in en zal proberen om Kyiv te veroveren. Ze zijn daar al bezig om mensen die al wat ouder zijn op te nemen in de Russische leger.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is de bron die ik net aanhaalde flappie.
Alexey heeft een plan, maak je geen zorgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar fout? Het is een Russische site die anti-Russen dingen verkondigt, das toch vaag gezien de situatie?
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:36 schreef Problemsgeld het volgende:
[..]
Oekraïne ligt op de sterfbed. Het is over en uit. Putin trapt de gas volledig in en zal proberen om Kyiv te veroveren. Ze zijn daar al bezig om mensen die al wat ouder zijn op te nemen in de Russische leger.
Putin zal niet stoppen met oorlog voeren in Oekraïne. Hij heeft genoeg olie en gas voorraden en en zeer grote militaire industrie.
Paywall:quote:Among the weapons the U.S. is expected to provide are Multiple Launch Rocket Systems, or MLRS, which are mobile artillery launchers that can fire dozens of miles farther than any current system in Ukraine’s control.
The U.S. is also expected to give to Ukraine High Mobility Artillery Rocket Systems, known as HIMARS.
Dat ze de Russen maar mooi naar de klote schietenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:56 schreef ExTec het volgende:
Ok, volgens de WSJ krijgt UA zowel MLRS als HIMARS:
[..]
Paywall:
https://www.wsj.com/artic(...)ials-say-11653675804
Het moraal van Oekraine is wel een dingetje. Er is al een tijdje niet echt een overwinning geweest. Ik wil het niet graag zeggen maar als je dit nog wilt voortzetten zul je de volledige ontmenselijking van Rusland en Russen in gang moeten zetten in de media. De angst om dood te gaan moet minder zijn dan die voor een Russische bezetting. Net als in WWII.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:36 schreef Problemsgeld het volgende:
[..]
Oekraïne ligt op de sterfbed. Het is over en uit. Putin trapt de gas volledig in en zal proberen om Kyiv te veroveren. Ze zijn daar al bezig om mensen die al wat ouder zijn op te nemen in de Russische leger.
Putin zal niet stoppen met oorlog voeren in Oekraïne. Hij heeft genoeg olie en gas voorraden en en zeer grote militaire industrie.
Dat doen de orcs zelf wel, daar heb je de media niet voor nodig.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 00:02 schreef Confetti het volgende:
zul je de volledige ontmenselijking van Rusland en Russen in gang moeten zetten in de media.
Dat lijkt me niet onverstandig idd.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 01:15 schreef the-eye het volgende:
Ukraine says troops may retreat from eastern region as Russia advances
Hopelijk duurt het niet lang meer voor ze aan de grens staanquote:
Als dat gebeurt carpetbomben ze jou ook gewoon kapot hoor.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 02:05 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Hopelijk duurt het niet lang meer voor ze aan de grens staan
gaan ze niet doenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 02:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als dat gebeurt carpetbomben ze jou ook gewoon kapot hoor.
16 jaar?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 02:10 schreef Viesdik het volgende:
maar dat de NAVO binnen nu en 16 jaar verdwijnt,
Is al decennia lang hun Modus operandiquote:Op zaterdag 28 mei 2022 02:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
gaan ze niet doen
Dat ze aan de grens staan ook niet
maar dat de NAVO binnen nu en 16 jaar verdwijnt, behoort tot de mogelijkheden
wel een leuke tvp over 16 jaarquote:Op zaterdag 28 mei 2022 02:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Is al decennia lang hun Modus operandi
Nee inderdaad want dat gaat ze nooit lukken en nogmaals nee
Dan zit er toch echt niks anders op voor je om naar Rusland te emigreren voor je, want dit land blijft nog wel even zo.
Succes daarmee. Zou je vanuit Rusland toegang hebben tot Fok!?quote:
Dan ben jij hier niet meer.quote:
een leven zonder fok steun ikquote:Op zaterdag 28 mei 2022 02:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Succes daarmee. Zou je vanuit Rusland toegang hebben tot Fok!?
misschien zit ik hier ook al 20 jaarquote:Op zaterdag 28 mei 2022 02:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan ben jij hier niet meer.
En neem dat aan van iemand die hier al 20 jaar zit,
En die ondertussen weet welke mensen hier blijvers zijn, en welke mensen niet....
Ah, De VS zijn Oekraine binnengevallen en hebben Marioepol en Bucha platgebombardeerd begrijp ik?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 01:44 schreef Viesdik het volgende:
Ik begin in Rusland steeds meer de vechter en beschermer te zien voor mijn vrijheid (de vijand van mijn vijand is mijn vriend?).
Zo gek kan het gaan in mijn brein.
Klakkeloos ben ik decennia meegegaan in de anti-Rusland propaganda, maar al jaren geleden begon ik mij af te vragen: "maar waarom eigenlijk"?
Sinds ik leef heb ik in Rusland nooit een bedreiging gezien voor mijn veiligheid en mijn vrijheid. En om deze feiten kan ik niet heen.
Ik heb altijd een grotere bedreiging gezien in China en het globalisme.
Neem daar het coronafascisme van de laatste jaren bij en mijn vertrouwen in onze eigen leiders is tot het vriespunt gedaald.
Hoezo zou ik mijn energie moeten steken in de veroordeling van een Putin, als Rutte en kornuiten alleen nog maar kunnen liegen en bedriegen?
Ik zal met deze boute uitspraak weinig mensen aan mijn zijde krijgen, maar leugenaars zal ik nu eenmaal nooit vertrouwen en het vertrouwen gunnen, hoe groot de glimlach op het gezicht ook is. Op een gegeven moment heb je zo vaak gelogen, dat zelfs een excuses een leugen wordt.
Rusland is een mooi land met een rijke cultuur en heeft prachtig mooie mensen en ik hoop dat ze Amerika z.s.m verdrijven uit Oekraïne. Want hoe je het wendt of keert, de Oekraïners voeren de oorlog voor Amerika. En Amerika heeft voor de zoveelste keer een land in de wereld volledig verwoest.
Dat was toch de hele tijd al de bedoeling?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:56 schreef ExTec het volgende:
Ok, volgens de WSJ krijgt UA zowel MLRS als HIMARS:
[..]
Paywall:
https://www.wsj.com/artic(...)ials-say-11653675804
En de EU heeft een voedselcrisis veroorzaakt door Russische sancties /squote:Op zaterdag 28 mei 2022 08:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, De VS zijn Oekraine binnengevallen en hebben Marioepol en Bucha platgebombardeerd begrijp ik?
Ja gewoon steeds opnieuw melden, voelt lekker.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 08:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was toch de hele tijd al de bedoeling?
The Reality Of What HIMARS Rocket Artillery Systems Can And Can’t Do For Ukrainequote:Op vrijdag 27 mei 2022 23:07 schreef Starhopper het volgende:
Dat ze de Russen maar mooi naar de klote schieten
Interessant hoe je de grootste problemen hebt met het selectieve geheugen van Mark Rutte maar ondertussen hoopt dat een oneindig veel grotere leugenaar, over de rug van de Oekraïense bevolking, de oorlog in Oekraïne wint.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 01:44 schreef Viesdik het volgende:
Ik begin in Rusland steeds meer de vechter en beschermer te zien voor mijn vrijheid (de vijand van mijn vijand is mijn vriend?).
Klakkeloos ben ik decennia meegegaan in de anti-Rusland propaganda, maar al jaren geleden begon ik mij af te vragen: "maar waarom eigenlijk"?
Sinds ik leef heb ik in Rusland nooit een bedreiging gezien voor mijn veiligheid en mijn vrijheid. En om deze feiten kan ik niet heen.
Neem daar het coronafascisme van de laatste jaren bij en mijn vertrouwen in onze eigen leiders is tot het vriespunt gedaald.
Hoezo zou ik mijn energie moeten steken in de veroordeling van een Putin, als Rutte en kornuiten alleen nog maar kunnen liegen en bedriegen?
Ik zal met deze boute uitspraak weinig mensen aan mijn zijde krijgen, maar leugenaars zal ik nu eenmaal nooit vertrouwen en het vertrouwen gunnen, hoe groot de glimlach op het gezicht ook is. Op een gegeven moment heb je zo vaak gelogen, dat zelfs een excuses een leugen wordt.
Rusland is een mooi land met een rijke cultuur en heeft prachtig mooie mensen en ik hoop dat ze Amerika z.s.m verdrijven uit Oekraïne. Want hoe je het wendt of keert, de Oekraïners voeren de oorlog voor Amerika. En Amerika heeft voor de zoveelste keer een land in de wereld volledig verwoest.
Viesdik is een fascist, dus hij ziet een imperialistische veroveringsoorlog van een fascistische dictator niet als een gevaar voor zijn idealen, veel moeilijker hoef je het niet te maken.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Interessant hoe je de grootste problemen hebt met het selectieve geheugen van Mark Rutte maar ondertussen hoopt dat een oneindig veel grotere leugenaar, over de rug van de Oekraïense bevolking, de oorlog in Oekraïne wint.
Maar leg anders nog even uit hoe Amerika Oekraïne verwoest. Ik snap het niet.
Dat zou zijn eerste zin verklaren.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Viesdik is een fascist, dus hij ziet een imperialistische veroveringsoorlog van een fascistische dictator niet als een gevaar voor zijn idealen, veel moeilijker hoef je het niet te maken.
Het is ook wat dommig om Rusland als je vriend te zien en China als je vijand. Het zijn twee landen die zich gezamenlijk heel expliciet tegenover 'het Westen' (lees: vooral de VS) plaatsen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Viesdik is een fascist, dus hij ziet een imperialistische veroveringsoorlog van een fascistische dictator niet als een gevaar voor zijn idealen, veel moeilijker hoef je het niet te maken.
Totaal niet verrast gezien je postgeschiedenis.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 01:44 schreef Viesdik het volgende:
Een mening is geen feit.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 01:44 schreef Viesdik het volgende:
''Coronafascisme' bad, Poetin fascisme die veel verder gaat goed. Dan ben je behoorlijk ver heen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Een mening is geen feit.
Verder vind ik je verhaal heel eng.. zoals een andere user al zei: een beetje selectief je verontwaardiging over de 'leugens' van onze politici. Jezus Christus heilige Maria wat moet je dan een bord voor je kop hebben.
Ja , vrijheid van meningsuiting is daar nietquote:Op zaterdag 28 mei 2022 01:44 schreef Viesdik het volgende:
Ik begin in Rusland steeds meer de verkrachter en facist te zien
Sta daar maar even bij stil. Het gaat inderdaad gek in jouw brein.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 01:44 schreef Viesdik het volgende:
Welke propaganda? De pers en (ook users op fok) zijn vrij om te schrijven wat ze willen. Wie verspreidt er dan propaganda?quote:Klakkeloos ben ik decennia meegegaan in de anti-Rusland propaganda, maar al jaren geleden begon ik mij af te vragen: "maar waarom eigenlijk"?
Dat je Rusland niet als een persoonlijke bedreiging ziet, kan ik begrijpen. Maar hoezo is China dan wel een bedreiging voor jouw veiligheid en vrijheid?quote:Sinds ik leef heb ik in Rusland nooit een bedreiging gezien voor mijn veiligheid en mijn vrijheid. En om deze feiten kan ik niet heen.
Dat lijkt me behoorlijk inherent aan politiek, dat standpunten en meningen verdraaid worden.quote:Neem daar het coronafascisme van de laatste jaren bij en mijn vertrouwen in onze eigen leiders is tot het vriespunt gedaald.
Maar wat is nu je standpunt? Poetin wordt opeens een goede peer als politici in Nederland liegen?quote:Ik zal met deze boute uitspraak weinig mensen aan mijn zijde krijgen, maar leugenaars zal ik nu eenmaal nooit vertrouwen en het vertrouwen gunnen, hoe groot de glimlach op het gezicht ook is. Op een gegeven moment heb je zo vaak gelogen, dat zelfs een excuses een leugen wordt.
Er zijn meer mooie landen, met een rijke cultuur en prachtige mensen. Het nadeel is dat Rusland aangestuurd wordt door criminelen en veel te veel mensen blind achter de oppercrimineel (Poetin) aanlopen.quote:Rusland is een mooi land met een rijke cultuur en heeft prachtig mooie mensen
Oekraïners vechten voor zichzelf. Ze willen alleen graag steun uit het westen, en dat krijgt men dan ook.quote:en ik hoop dat ze Amerika z.s.m verdrijven uit Oekraïne. Want hoe je het wendt of keert, de Oekraïners voeren de oorlog voor Amerika. En Amerika heeft voor de zoveelste keer een land in de wereld volledig verwoest.
Ik wilde het ook plaatsen, en had wat punten. Dus bij dezen:quote:
Zelf in de WSJ staat er bij "is expected".quote:Op zaterdag 28 mei 2022 08:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was toch de hele tijd al de bedoeling?
Dan moet Rusland vooral niet terugschieten, want dan escaleert het.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze zijn schijnbaar bang dat Oekraïne doelen in Rusland gaat bestoken.
Het gaat er meer om dat er dan Russisch grondgebied bestookt wordt met Amerikaans materieel.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet Rusland vooral niet terugschieten, want dan escaleert het.
Maar hoeft Rusland dan niet verantwoordelijk te handelen om te voorkomen dat het verder escaleert?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat er dan Russisch grondgebied bestookt wordt met Amerikaans materieel.
Dan is de kans op escalatie wel erg groot, kan gezien worden als een oorlogsverklaring.
Jawel maar als ze dat niet doen is de kans erg groot dat we een oorlog tussen de NAVO en Rusland krijgen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar hoeft Rusland dan niet verantwoordelijk te handelen om te voorkomen dat het verder escaleert?
Daarom moet Rusland dan ook niets terug doen. Om dat te voorkomen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat er dan Russisch grondgebied bestookt wordt met Amerikaans materieel.
Dan is de kans op escalatie wel erg groot, kan gezien worden als een oorlogsverklaring.
Oekraïne heeft groot gelijk als ze dat doen natuurlijk. Ik snap de Russische verontwaardiging ook niet eigenlijk. Want je valt een land aan, en dan zou het vreemd zijn als dat land wat terug zou doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze zijn schijnbaar bang dat Oekraïne doelen in Rusland gaat bestoken.
Waarom zou een land niks terug mogen doen als ze aangevallen worden?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom moet Rusland dan ook niets terug doen. Om dat te voorkomen.
Het zijn daarbij ook speldenprikjes vergeleken bij wat Rusland nu al doet, nogal vreemd dat zij miljoenen (dat zijn de aantallen waar het om gaat als je de gevolgen van de invasie + de voedselblokkade optelt) de dood in mogen jagen maar de rest absoluut niets terug mag doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oekraïne heeft groot gelijk als ze dat doen natuurlijk. Ik snap de Russische verontwaardiging ook niet eigenlijk. Want je valt een land aan, en dan zou het vreemd zijn als dat land wat terug zou doen.
Voor Rusland is het nu een vredesmissie.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oekraïne heeft groot gelijk als ze dat doen natuurlijk. Ik snap de Russische verontwaardiging ook niet eigenlijk. Want je valt een land aan, en dan zou het vreemd zijn als dat land wat terug zou doen.
Dan mag Oekraïne dus ook doelen in Rusland aanvallen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou een land niks terug mogen doen als ze aangevallen worden?
Moeten de Oekraïners dan ook maar de wapens neerleggen?
Speciale Militaire Operatiequote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Voor Rusland is het nu een vredesmissie.
Als ze aangevallen worden kunnen ze algehele mobilisatie uitroepen met alle gevolgen van dien.
Het zou escalatie betekenen. Iets dat voorkomen moet worden. Een paar duizend dode Russische kinderen en bejaarden is een klein offer. Verder hebben we natuurlijk ook niets met de Russen te maken. Ze zijn niet eens geïnteresseerd in het EU lidmaatschap.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou een land niks terug mogen doen als ze aangevallen worden?
Moeten de Oekraïners dan ook maar de wapens neerleggen?
Nee ze mogen de Russen Oekraïne uit jagen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan mag Oekraïne dus ook doelen in Rusland aanvallen.
We hebben ook niks met Oekraïne te maken.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zou escalatie betekenen. Iets dat voorkomen moet worden. Een paar duizend dode Russische kinderen en bejaarden is een klein offer. Verder hebben we natuurlijk ook niets met de Russen te maken. Ze zijn niet eens geïnteresseerd in het EU lidmaatschap.
En doelen in Rusland aanvallen ja. Want, actie=-reactie.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee ze mogen de Russen Oekraïne uit jagen.
Nee, je mag een inbreker je huis uit jagen maar je mag niet inbreken in het huis van de inbreker.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En doelen in Rusland aanvallen ja. Want, actie=-reactie.
Dan is er dus ook geen enkel gevaar als Oekraïne doelen in Rusland aanvalt.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
We hebben ook niks met Oekraïne te maken.
Ze zijn niet lid van de NAVO of de EU.
Van wie niet?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee, je mag een inbreker je huis uit jagen maar je mag niet inbreken in het huis van de inbreker.
Best wel een heel bijzondere redenering vind je zelf ook niet? Waarom zou Oekraïne geen militaire doelen in Rusland mogen aanvallen? Weet je heel zeker dat je niet stiekem toch een klein beetje fan van Putin bent?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee, je mag een inbreker je huis uit jagen maar je mag niet inbreken in het huis van de inbreker.
Wel als ze Amerikaanse wapens gebruiken.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan is er dus ook geen enkel gevaar als Oekraïne doelen in Rusland aanvalt.
Wat een bs-reden is.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wel als ze Amerikaanse wapens gebruiken.
Nee, er bestaat geen politicus waar ik fan van ben.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:45 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Best wel een heel bijzondere redenering vind je zelf ook niet? Waarom zou Oekraïne geen militaire doelen in Rusland mogen aanvallen? Weet je heel zeker dat je niet stiekem toch een klein beetje fan van Putin bent?
Dan gebruiken ze toch hun oude Russische kanonnen en tanks? Probleem opgelost.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja prima, ze moeten maar kijken wat ze doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan gebruiken ze toch hun oude Russische kanonnen en tanks? Probleem opgelost.
Maar er bestaat natuurlijk geen recht om zelf niet in je eigen land aangevallen te worden, als je zelf een ander land aanvalt.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Says who?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat NAVO spul kunnen ze gewoon binnen Oekraine gebruiken. Hun land hun regels. Dorpen over de Russische grens platbranden om een veiligheidszone te creëren moet dan maar met 152mm granaten gebeuren in plaats van 155mm.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja prima, ze moeten maar kijken wat ze doen.
Maar dan geen NAVO materiaal meer sturen.
Hoe dat qua recht geregeld is weet ik niet maar als je wapens van een andere partij krijgt wordt die er dan wel bij betrokken.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar er bestaat natuurlijk geen recht om zelf niet in je eigen land aangevallen te worden, als je zelf een ander land aanvalt.
Je hoeft geen fan van grootschalige oorlog te zijn om in te zien wie de agressor is, om in te zien dat termen als “speciale (vredes) operatie hol zijn, om in te zien wat de echte realiteit van deze oorlog is.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee, er bestaat geen politicus waar ik fan van ben.
Waarom is het zo vreemd dat ik tegen een grootschalige oorlog ben?
je kan ook overdrijven hoorquote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
dat zij miljoenen (dat zijn de aantallen waar het om gaat als je de gevolgen van de invasie + de voedselblokkade optelt) de dood in mogen jagen
Maar ze krijgen al bakken wapens?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoe dat qua recht geregeld is weet ik niet maar als je wapens van een andere partij krijgt wordt die er dan wel bij betrokken.
En als die partij niet wilt dat jij dat andere land aan valt met zijn wapens kan je maar beter doen wat die partij zegt.
Don't bite the hand that's feed you.
Rusland valt Oekraïne binnen dus Rusland is de agressor, simpel toch?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je hoeft geen fan van grootschalige oorlog te zijn om in te zien wie de agressor is, om in te zien dat termen als “speciale (vredes) operatie hol zijn, om in te zien wat de echte realiteit van deze oorlog is.
De redenatie van Putin volgen en zelfs onderschrijven zoals jij regelmatig doet is precies hetzelfde als de inval van nazi-Duitsland in Sudetenland goedpraten. Het is het vergoelijken van de daden van de huidige fascist door mee te gaan in zijn retoriek in zijn bullshit verhalen en die bullshit gebruiken om maar steeds weer tegen de rest van ons te vertellen dat we de Oekraïners echt niet moeten (of hooguit een klein beetje) moeten helpen.
Nu roepen dat Oekraïne niet gerechtigd zou zijn om doelen in Rusland aan te vallen is dus weer een voorbeeld van het volgen van onvervalste Rusland propaganda.
En dus mag Oekraïne doelen in Rusland aanvallen wanneer dat helpt. En wordt daarmee geen agressor. Logisch?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland valt Oekraïne binnen dus Rusland is de agressor, simpel toch?
Klinkt misschien logisch maar zo werkt het niet aangezien er meerdere partijen bij betrokken zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En dus mag Oekraïne doelen in Rusland aanvallen wanneer dat helpt. En wordt daarmee geen agressor. Logisch?
Er zijn er meer met zulk soort hallucinante gedachten:quote:Op zaterdag 28 mei 2022 08:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, De VS zijn Oekraine binnengevallen en hebben Marioepol en Bucha platgebombardeerd begrijp ik?
quote:Op zaterdag 28 mei 2022 07:15 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Er zijn heel veel live opnamen van Westerse journalisten aan de Russische zijde die prachtig laten zien dat Oekraine eigen steden bombardeert met cluster munitie...
Waarschijnlijk krijg je dan alleen maar meer troepen omdat Rusland dan een algehele mobilisatie af gaat kondigen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:05 schreef Ulx het volgende:
Het voordeel van wat Russische dorpen in de as leggen is dat het de Russen dwingt troepen bestemd voor het slagveld in Oekraine in Rusland te houden om de eigen burgers te beschermen.
Ja ze zijn binnengevallen en hebben de nazi's daar voorzien van wapens vanaf 2014 om te vechten tegen haar eigen volk in de donbas ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 08:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dus jouw logica volgend. Duitsland valt Nederland aan, bombardeert in goede traditie Rotterdam vanaf vliegveld Geilenkirchen, net over de grens en dan mag Nederland dat vliegveld niet aanvallen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klinkt misschien logisch maar zo werkt het niet aangezien er meerdere partijen bij betrokken zijn.
Er zijn bases of operation in belgorod. Die in as leggen is waardevoller dan wat dorpen, ook.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:05 schreef Ulx het volgende:
Het voordeel van wat Russische dorpen in de as leggen is dat het de Russen dwingt troepen bestemd voor het slagveld in Oekraine in Rusland te houden om de eigen burgers te beschermen.
Een Amerikaansr denktank heeft deze crisis veroorzaakt ja, daar geloof ik in. Amerika wil dat Europa zich niet meer afhankelijk opstelt van de leveringen van Russisch gas en olie. Amerika heeft enorm veel baat bij deze crisis.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 08:45 schreef Aether het volgende:
[..]
En de EU heeft een voedselcrisis veroorzaakt door Russische sancties /s
Maar laat dat nou wat meer voeten in de aarde hebben dan ff met je vingers knippen, hè.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je dan alleen maar meer troepen omdat Rusland dan een algehele mobilisatie af gaat kondigen.
Amerika is al 20 jaar de agressor in de wereld. Dus geloof maar wat je wil geloven in dat manipulatieve breintje van.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Interessant hoe je de grootste problemen hebt met het selectieve geheugen van Mark Rutte maar ondertussen hoopt dat een oneindig veel grotere leugenaar, over de rug van de Oekraïense bevolking, de oorlog in Oekraïne wint.
Maar leg anders nog even uit hoe Amerika Oekraïne verwoest. Ik snap het niet.
Uh huh. En ondertussen is Vladimir je mattie omdat jij mondkapjes zo vervelend vind.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:10 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Een Amerikaansr denktank heeft deze crisis veroorzaakt ja, daar geloof ik in.
Als je tegenwoordig een fascist bent als je een vrijheidsstrijder bent, vind ik dat wel bijzonder. Misschien waren de mensen in het verzet vroeger ook wel fascisten in de ogen van de onnozelenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:19 schreef speknek het volgende:
[..]
De Russen noemen alles een oorlogsverklaring en hebben al heel vaak gedreigd dat ze de boel gaan escaleren als het westen weer iets van plan is.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mag wel maar als Nederland daar voor Amerikaanse spullen gebruikt en Amerika zegt dat ze dat vliegveld niet mogen aanvallen omdat Amerika enkel wilt helpen bij het beschermen van Nederland en niet bij het aanvallen van Duitsland omdat ze niet bij een oorlog betrokken willen raken dan liggen de zaken anders.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:08 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus jouw logica volgend. Duitsland valt Nederland aan, bombardeert in goede traditie Rotterdam vanaf vliegveld Geilenkirchen, net over de grens en dan mag Nederland dat vliegveld niet aanvallen.
Bijzonder, heel bijzonder
Ik kom hier dan ook niet om vrienden te maken met losers als jij. Ik verrijk mijn leven met mensen die het verder gebracht hebben dan de kleuterschoolquote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Totaal niet verrast gezien je postgeschiedenis.
Je snapt alleen wel dat China en Rusland goede vriendje zijn en Rusland steeds meer de bitch van China begint te worden? Als je dus hoopt op Russische overheersing krijg je indirect Chinese overheersing erbij, waar je juist zo bang voor bent.
Ow, je mattie vlad is ineens een vrijheidsstrijder.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig een fascist bent als je een vrijheidsstrijder bent, vind ik dat wel bijzonder.
Laat me raden; je doet veel "zelf onderzoek". Op feesboek ofzo.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:16 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik kom hier dan ook niet om vrienden te maken met losers als jij. Ik verrijk mijn leven met mensen die het verder gebracht hebben dan de kleuterschool
Putain de vrijheidsstrijder. Ja ja mensen u hoorde het het eerste van viesdik! Putain is geen moordende, verkrachtende, genocide plegende dictator, Putain is een vrijheidsstrijder! En viesdik is onze eigen onvervalste verzetsheld!quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig een fascist bent als je een vrijheidsstrijder bent, vind ik dat wel bijzonder. Misschien waren de mensen in het verzet vroeger ook wel fascisten in de ogen van de onnozelen
Daar heb ik trouwens een geniale oplossing voor: nee zeggen, en vervolgens ja doen. Noemen we ook wel: liegen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mag wel maar als Nederland daar voor Amerikaanse spullen gebruikt en Amerika zegt dat ze dat vliegveld niet mogen aanvallen omdat Amerika enkel wilt helpen bij het beschermen van Nederland en niet bij het aanvallen van Duitsland omdat ze niet bij een oorlog betrokken willen raken dan liggen de zaken anders.
Speel de bal, niet de man. Dat je niet inhoudelijk reageert zegt mij wel weer genoeg.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:16 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik kom hier dan ook niet om vrienden te maken met losers als jij. Ik verrijk mijn leven met mensen die het verder gebracht hebben dan de kleuterschool
En vervolgens krijg je geen wapens meerquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar heb ik trouwens een geniale oplossing voor: nee zeggen, en vervolgens ja doen. Noemen we ook wel: liegen.
Waar komt de gedachtenkronkel vandaan dat Poetin een vrijheidsstrijder is terwijl hij een soevereine staat aan zijn land wil onderwerpen en de lokale bevolking deporteert naar Rusland?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig een fascist bent als je een vrijheidsstrijder bent, vind ik dat wel bijzonder. Misschien waren de mensen in het verzet vroeger ook wel fascisten in de ogen van de onnozelen
Putin is geen maat van mij maar ik heb niks tegen Rusland en het Russisch volk, net zo min tegen Oekraïne en haar volk.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, je mattie vlad is ineens een vrijheidsstrijder.
Wederom dank voor je bijdrage.
Doe jij toch ook regelmatigquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Speel de bal, niet de man. Dat je niet inhoudelijk reageert zegt mij wel weer genoeg.
Ik zit niet op social media, geen feesboel en twittet. Maar idd ik doe zelf heel veel onderzoekquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat me raden; je doet veel "zelf onderzoek". Op feesboek ofzo.
Dan doet Oekraine dat ook.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je dan alleen maar meer troepen omdat Rusland dan een algehele mobilisatie af gaat kondigen.
Op welke website doe je onderzoek? Welke peer-reviewde stukken lees je?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:29 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik zit niet op social media, geen feesboel en twittet. Maar idd ik doe zelf heel veel onderzoek
Dus de nazi's uit Oekraine zijn vrijheidsstrijders?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat is precies wat jij jezelf laat doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:26 schreef Viesdik het volgende:
Ik laat mij alleen niet brainfucken door corrupte media en een gebrek aan integere politici. Dan is het hek van de dam.
Dan zou een Russische mobilisatie dus een escalatie zijn. Dat moeten ze dan maar niet doen.quote:
Geen antwoord wat jou overtuigtquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Op welke website doe je onderzoek? Welke peer-reviewde stukken lees je?
Je doet het al in deze reactie.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik probeer altijd inhoudelijk te reageren. Nu jij nog.
quote:
Yup, gek in het brein, idd.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 01:44 schreef Viesdik het volgende:
Ok, door dit soort infantiele combacks weerhoudt mij nog op jou te reageren. Je hebt jezelf gediskwalificeerd 👍quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Yup, gek in het brein, idd.
Jouw woorden, niet de mijne
Lachwekkendquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:29 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik zit niet op social media, geen feesboel en twittet. Maar idd ik doe zelf heel veel onderzoek
Je draait er steeds om heen en geeft geen inhoudelijke reactie op mijn stelling c.q. vragen. Kan in hieruit afleiden dat je het niet weet?quote:
Wat jammer. Wil jij deze losers niet gaan verheffen met stukken die kwalitatief wel goed zijn?quote:
Ik geef heletijd inhoudelijk antwoord. Misschien moet je beter lezen wat ik schrijfquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je draait er steeds om heen en geeft geen inhoudelijke reactie op mijn stelling c.q. vragen. Kan in hieruit afleiden dat je het niet weet?
Denk aan het gebruik van de interpunctiequote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:39 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik geef heletijd inhoudelijk antwoord. Misschien moet je beter lezen wat ik schrijf
Dat doe je niet. Je hebt bijvoorbeeld mijn vraag niet beantwoord waarom Poetin een vrijheidsstrijder is terwijl hij een soevereine democratisch land aanvalt om deze te onderdrukken tegen de wil van de bevolking in.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:39 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik geef heletijd inhoudelijk antwoord. Misschien moet je beter lezen wat ik schrijf
Het posten van twitterdraadjes en reddit topics.quote:
Tja, mensen willen vaak een ander geluid niet horen. Omdat dit beangstigender is dan een geruststellende leugen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 09:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Een mening is geen feit.
Verder vind ik je verhaal heel eng.. zoals een andere user al zei: een beetje selectief je verontwaardiging over de 'leugens' van onze politici. Jezus Christus heilige Maria wat moet je dan een bord voor je kop hebben.
Oekraine is geen souverein democratisch land. Het is het meest corrupte land in heel Europa.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat doe je niet. Je hebt bijvoorbeeld mijn vraag niet beantwoord waarom Poetin een vrijheidsstrijder is terwijl hij een soevereine democratisch land aanvalt om deze te onderdrukken tegen de wil van de bevolking in.
Het kan best corrupt zijn, maar het is alsnog souverein en er zit een democratisch gekozen president.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:48 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Oekraine is geen souverein democratisch land. Het is het meest corrupte land in heel Europa.
Daarnaast zeg ik niet dat Putin een vrijheidsstrijder is en ook niet mijn mattie.
Haha. Een democratisch gekozen Presidentquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het kan best corrupt zijn, maar het is alsnog souverein en er zit een democratisch gekozen president.
Dat is het wel. Het heeft een democratisch gekozen president die het hoogste gezag voert binnen dat land. Dat het kampt met corruptie doet daar niets aan af.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:48 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Oekraine is geen souverein democratisch land. Het is het meest corrupte land in heel Europa.
Daarnaast zeg ik niet dat Putin een vrijheidsstrijder is en ook niet mijn mattie.
Jonge, maak een instapopleiding af, ga naar het UWV voor een baan, zoek hulp bij een gemeente. Maar stop met dit kinderlijke gedrag hier.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:51 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Haha. Een democratisch gekozen PresidentDit heb ik de laatste jaren vaker gehoord.
In Amerika schijnt een seniele opa ook de meeste voorkeursstemmen ooit gekregen te hebben.
En iedereen gelooft het nog ook
Met de beste wil en zelfs met de beste kennis van de wereld zal niemand in staat zijn jou en anderen te overtuigen. Ook ik kan dat niet laat staan dat ik dat wil.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is het wel. Het heeft een democratisch gekozen president die het hoogste gezag voert binnen dat land. Dat het kampt met corruptie doet daar niets aan af.
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:44 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tja, mensen willen vaak een ander geluid niet horen. Omdat dit beangstigender is dan een geruststellende leugen.
Maar je staat veel steviger in je eigen schoenen als je kritisch durft te blijven over de meest gevoelige onderwerpen die ons dagelijks bezigen.
Wat de een ziet als een invasie, ziet de ander als een bevrijdingquote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:14 schreef sp3c het volgende:
Beetje raar dat je een Russische invasie van een buurland toe zit te juichen onder het mom van leven in vreugde en vrijheid en harmonie en blijheid want in Oekraïne zijn die zaken echt heel ver weg atm
Daar gaan we weer. Om de hete brij heendraaien zonder direct antwoord te geven.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:07 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Met de beste wil en zelfs met de beste kennis van de wereld zal niemand in staat zijn jou en anderen te overtuigen. Ook ik kan dat niet laat staan dat ik dat wil.
Je moet jezelf opeens gaan overtuigen door een streep te trekken.
Mijn overtuiging is gebaseerd op een keuze.
Het gaat niet eens om de waarheid maar om een simpel gegeven: hoe zie ik graag de mensheid weer in harmonie in vreugde in vrijheid en blijheid weer leven.
Ik maak de keuze om het ene te geloven boven het ander, als ik dat niet doe ben ik niet meer in staat met mijzelf te leven, want dan verlogen ik mezelf.
Het is intuïtie, gezond verstand, levenservaring, kennis en overtuigd zijn van jezelf dat je een integer en goed mens bent.
kan beide zijn maar als je het niet als een invasie ziet snap je de term nietquote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:16 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Wat de een ziet als een invasie, ziet de ander als een bevrijding
iedereen weet dat, is al 10.000x langsgekomenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:20 schreef Viesdik het volgende:
Waarschijnlijk weet niemand hier dat azov (wat in 2014 voornamelijk bestond uit nazi's) Amerikaanse wapens (en zelfs zwaar artillerie) heeft gekregen om haar eigen burgers in de donbass uit te roeien.
Maar uiteraard besteed de media daar geen aandacht aan, omdat je enkel een zijde van het verhaal dient te horen
Als je bij alles wat je zegt van het tegenovergestelde uitgaat zit je in de goede richting.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:20 schreef Viesdik het volgende:
Waarschijnlijk weet niemand hier dat azov (wat in 2014 voornamelijk bestond uit nazi's) Amerikaanse wapens (en zelfs zwaar artillerie) heeft gekregen om haar eigen burgers in de donbas te bestoken.
Maar uiteraard besteed de media daar geen aandacht aan, omdat je enkel een zijde van het verhaal dient te horen
Dat Russisch ongedierte moet niet zo zeiken; ze maken in hun wapensystemen ook gebruik van o.a. van Frankrijk gekochte technologie. Zij mogen wel van buitenlandse militaire technologie gebruik maken, maar de Oekraïners mogen alleen terug vechten met in Oekraïne geproduceerde katapults.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
gezien jouw reacties hier niet idd.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:43 schreef Viesdik het volgende:
Waarschijnlijk zal niemand verbaasd zijn als ik zeg dat ik voor de volle 100% achter Baudet sta in dit specifieke geval
Landverraders.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:43 schreef Viesdik het volgende:
Waarschijnlijk zal niemand verbaasd zijn als ik zeg dat ik voor de volle 100% achter Baudet sta in dit specifieke geval
Jij kan jezelf nog niet eens beschermen.quote:
😰quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij kan jezelf nog niet eens beschermen.
Ik kijk veel naar blckbox, cafe weltschmerz, de blauwe tijger en jensen. Lees gezond verstand en de andere krant. En kijk veel naar internationale media zoals newsmaxx en fox news en rt. Maar ook documantaires op YouTube.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 15:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik ben toch ook wel benieuwd naar je antwoord.
Da's geen onderzoek doen. Onderzoek doe je ter plekke.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 15:14 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik kijk veel naar blckbox, cafe weltschmerz, de blauwe tijger en jensen. Lees gezond verstand en de andere krant. En kijk veel naar internationale media zoals newsmaxx en fox news en rt. Maar ook documantaires op YouTube.
Weet jij hoe de zorg in Rusland is?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:39 schreef sp3c het volgende:
want Poetin gaat de tandartsen gratis maken daar oid?
neequote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2022 15:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Da's geen onderzoek doen. Onderzoek doe je ter plekke.
Op zich wel knap dat deze malloot erin is geslaagd iemand te vinden die 'm wilde laten promoveren.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:43 schreef Viesdik het volgende:
Mogelijk hebben ze niet eens stromend water en een riolering. Maar nou en? Dat heeft het grootste deel van de wereldbevolking niet. Is dat een reden om dan maar met bruut geweld een land binnen te vallen?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Gisteren tijdens een avondje uit 3 Oekraïnse jongeren tegengekomen, allemaal man, jaar of 20 en nauwelijks een tand meer in de smoel.
Kreeg daardoor 2 vragen, waarom vechten ze daar niet? En is het heel bezwaarlijk als poetin dit land inlijft als deze heren de doorsnede zijn van de bevolking.
Ik ben nog geen drie minuten onderweg, en Baudet verspreidt nu al grote onzin.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:43 schreef Viesdik het volgende:
Ik ben eigenlijk tegen een kiesdrempel maar als je bedenkt dat je daarmee wel dit soort debielen kan weren, dan zouden we het best kunnen overwegen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:43 schreef Viesdik het volgende:
En, heb je ze dat even gevraagd?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Gisteren tijdens een avondje uit 3 Oekraïnse jongeren tegengekomen, allemaal man, jaar of 20 en nauwelijks een tand meer in de smoel.
Kreeg daardoor 2 vragen, waarom vechten ze daar niet? En is het heel bezwaarlijk als poetin dit land inlijft als deze heren de doorsnede zijn van de bevolking.
quote:Op zaterdag 28 mei 2022 15:14 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik kijk veel naar blckbox, cafe weltschmerz, de blauwe tijger en jensen. Lees gezond verstand
[..]
Als je een spelletje gaat spelen moet je natuurlijk wel kijken of je kans maakt op de winst. Anders heeft het geen zin.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:37 schreef luxerobots het volgende:
Rond 3:40 citeert Baudet Cruijff. Als ik op een fiets ben, en ik heb voorrang maar er komt een vrachtwagen aan. Dan ga ik toch even remmen.
Wow, briljant in deze context van een land dat een ander lang binnenvalt zeg.
Wat een argument ook. Je hebt geen tanden in je bek dus mag Rusland je land bezetten.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:39 schreef OllieA het volgende:
[..]
En, heb je ze dat even gevraagd?
Zo van: "Moeten jullie niet thuis je land verdedigen, jongons?" En: "Is jullie gebrek aan mondhygiëne geen leuke reden voor Putin om jullie land in te lijven?"
Je vond het misschien een beter idee om dergelijke vragen hier te opperen? Vast beter voor het aantal tanden dat jij nog in je mond hebt.
https://www.ijshockeynede(...)naar-estland-voor-wkquote:ORANJE NIVEAU HOGER NAAR ESTLAND VOOR WK
De nationale ijshockeyploeg speelt komend voorjaar het wereldkampioenschap Division IB in Tallinn, Estland.
Oranje zou oorspronkelijk op Division IIA-niveau uitkomen. Door de sancties tegen Rusland en Wit-Rusland heeft de IIHF Nederland echter een niveau hoger ingedeeld. Tijdens het voorbije wereldkampioenschap in Kroatië eindigde de Nederlandse nationale ijshockeyploeg op de tweede plaats achter China.
Het wereldkampioenschap in Tallinn wordt gehouden van 23 tot en met 29 april 2023. Tegenstanders zijn Japan, Oekraïne, Estland, China en Servië. Nederland keert daarmee terug naar het niveau waar de ploeg voor corona actief was. Nederland degradeerde in 2019 tijdens het WK in Estland. In de twee jaar daarna werden er geen WK's gehouden.
Het team van bondscoach Doug Mason won in Zagreb drie van zijn vier wedstrijden. Alleen Olympisch deelnemer China was te sterk voor Oranje. Nick Verschuren was met vier goals en zes assists de topscorer van Oranje.
Waarom niet? De Russen leiden wel meer westerlingen rond die zich graag voor Putin's propaganda kar laten sparrenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:56 schreef sp3c het volgende:
Je kan moeilijk verwachten dat hij daar Inn de loopgraven gaat kijken hoe of wat
Wel als hij aangeeft zelf onderzoek te doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:56 schreef sp3c het volgende:
Je kan moeilijk verwachten dat hij daar Inn de loopgraven gaat kijken hoe of wat
Nou, er zijn nog wel wat andere mogelijkheden naast enerzijds blckbox etc anderzijds de loopgraven. Maar dat weet jij ook wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:56 schreef sp3c het volgende:
Logisch toch. Als ik wil weten wat er speelt vraag ik dat ook altijd aan mijn slager op de hoek.quote:
Dat zei ik ook al een paar keer maar mensen kiezen eerder voor de nonsense van Kievindependent en Ilia Pomonderoquote:Op zaterdag 28 mei 2022 17:07 schreef Candymannetje het volgende:
Kleine tip: op BNR komen vaak militaire specialisten aan het woord.
Persoonlijk vind ik het wel interessant om daar naar te luisteren.
Ja dan ontwikkel je een tunnelvisiequote:Op zaterdag 28 mei 2022 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al een paar keer maar mensen kiezen eerder voor de nonsense van Kievindependent en Ilia Pomondero
Defense contractors zijn over het algemeen wapen makers. Ik weet niet of dat een geëigende partij is om appartementencomplexen te laten bouwen. Daarbij zal de lokale metselaar ook gewoon een lekker belegde boterham verdienen aan.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 17:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Er staat in de buurlanden al een legertje Amerikanen klaar om te profiteren van de heropbouw van Ukraine
https://www.reddit.com/r/(...)_ukrainian_again_we/
Zelensky Vows Donbas Will Be Ukrainian Again: 'We Will Rebuild Every Town'
============================
This is going to be long. American defense corporations are going to make a lot of mulah
============================
My friend was in Hungary in a border town and said the hotels are booked to the brim with defense contractors waiting for authority to go in to rebuild
Ik vond dat niet echt een flauwe of lollige opmerking tbhquote:Op zaterdag 28 mei 2022 17:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou, er zijn nog wel wat andere mogelijkheden naast enerzijds blckbox etc anderzijds de loopgraven. Maar dat weet jij ook wel.
Ik krijg met enige regelmaat de indruk dat jij het wel lollig vindt om topics in je eigen forum te ontregelen met flauwiteiten.
Ik vind beide nou niet echt sterk, qua militaire analyses. Zijn wel des te interessanter mbt wat er daar op de grond gebeurt.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 17:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al een paar keer maar mensen kiezen eerder voor de nonsense van Kievindependent en Ilia Pomondero
Wedden dat jij nooit BNR hebt geluisterd?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 18:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind beide nou niet echt sterk, qua militaire analyses. Zijn wel des te interessanter mbt wat er daar op de grond gebeurt.
Militaire analisten staan in de OP. Maar dan moet je het engels wel machtig zijn, natuurlijk. Anders moet je het puur hebben van die paar pratende hoofden die NL in de aanbieding heeft. In welk geval je tunnelvisie krijgt
Dat heb ik vaak aan in de auto.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 18:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wedden dat jij nooit BNR hebt geluisterd?
Daar hadden het niet over toch?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 18:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat heb ik vaak aan in de auto.
Punt is meer dat het engelse taalgebied vele malen groter is dan het NL, meer stemmen uit die hoek, dus.
De BBC staat erg agressief en propagandistisch in de verslaggeving btw.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 18:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat heb ik vaak aan in de auto.
Punt is meer dat het engelse taalgebied vele malen groter is dan het NL, meer stemmen uit die hoek, dus.
Ik heb 1 keer doorgeklikt op een interview met Karel van Wolferen van Gezond verstand, opgenomen nadat Rusland was binnengevallen waarin hij in de 15e minuut vertelde dat Zelenskyy en de Oekraíense regering gevlucht waren en dat Rusland moest zorgen dat het geld uit de Oekraïense schatkist niet naar het buitenland werd overgemaakt.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:52 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gezond verstand is de naam van het blad
Gezond Verstand is een conspiracy toko.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer doorgeklikt op een interview met Karel van Wolferen van gezond verstand, opgenomen nadat Rusland was binnengevallen waarin hij in de 15e minuut vertelde dat Zelenskyy en de Oekraíense regering gevlucht waren en dat Rusland moest zorgen dat het geld uit de Oekraïense schatkist niet naar het buitenland werd overgemaakt.
Dut was zo ver bezijden de echte gebeurtenissen, dat ik niet veel vertrouwen in Gezond verstand kan hebben.
Buiten of dat klopt, het engelse taalgebied is een ietsie pietsie groter dan de BBC.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De BBC staat erg agressief en propagandistisch in de verslaggeving btw.
Daar kan ik niks meer van serieus nemen.
Dat wist ik toen nog niet. Ik heb daarna wel Van Wolferen gegoogeld.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gezond Verstand is een conspiracy toko.
Nogmaals daar gaat het niet over.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Buiten of dat klopt, het engelse taalgebied is een ietsie pietsie groter dan de BBC.
Daar werd je vast niet vrolijker van.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat wist ik toen nog niet. Ik heb daarna wel Van Wolferen gegoogeld.
Ik denk dat de collectieve kwaliteit van 1000 defensie specialisten beter is dan de collectieve kwaliteit van zeg 5, jij niet?quote:
En dat kon je ook niet gokken aan de naam, zeg maar. Omgekeerde goede wijn behoeft geen krans; laten we een krant starten en die "De Waarheid" noemen, landen met "Democratisch" in de naam zijn dat nooit, en Fox News is "fair and balanced".quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die schud je zo ff uit je mouw, netjes. Goed verhaal.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 21:03 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Want 30%-50% van de wetenschappers zijn wappies .. Zomaar uit het niets
Statistici vallen daar nét buitenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 21:03 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Want 30%-50% van de wetenschappers zijn wappies .. Zomaar uit het niets
Oké, dus je kan het niet uitleggen. Zeg dat dan gewoon joh.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:13 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Amerika is al 20 jaar de agressor in de wereld. Dus geloof maar wat je wil geloven in dat manipulatieve breintje van.
Ah, nog een extreemrechtse ‘anti-elite’ wappies site, mooi man. We staan voor het behoud van de zelfstandigheid van ons land en verzetten ons tegen de uitlevering van ons land aan globalistische instituties.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 21:49 schreef Candymannetje het volgende:
Hier een site met wat filmpjes van ooggetuigen die beweren dat het Azov bataljon mensen als schild gebruikt.
Wat er allemaal van waar is weet ik niet.
Ik neem het allemaal met een korrel zout.
Gebieden die onder Oekraïens bewind staan beschuldigen de Russen en gebieden die onder Russisch bewind staan beschuldigen de Oekraïners.
https://dissident.one/2022/03/30/29955/
En wat heeft dat met de filmpjes te maken?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ah, nog een extreemrechtse ‘anti-elite’ wappies site, mooi man. We staan voor het behoud van de zelfstandigheid van ons land en verzetten ons tegen de uitlevering van ons land aan globalistische instituties.
En dan een berichtje van 2 maanden geleden! Interessant man! Gefeliciteerd met deze goudmijn
Eerste filmpje is gewoon van de rus staats tv?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En wat heeft dat met de filmpjes te maken?
En als die filmpjes op een jouw goedgekeurde site staan zijn ze ineens waar?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eerste filmpje is gewoon van de rus staats tv?
Voor de rest ronkende koppen a'la "Biolabs zullen een vergissing blijken, bla bla bla".
Werkelijk?
"85% van de stad is door Oekraïners zelf platgelegd..." Waarom post je dit?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 21:49 schreef Candymannetje het volgende:
Hier een site met wat filmpjes van ooggetuigen die beweren dat het Azov bataljon mensen als schild gebruikt.
Wat er allemaal van waar is weet ik niet.
Ik neem het allemaal met een korrel zout.
Gebieden die onder Oekraïens bewind staan beschuldigen de Russen en gebieden die onder Russisch bewind staan beschuldigen de Oekraïners.
https://dissident.one/2022/03/30/29955/
Om te laten zien dat niet alle ooggetuigen even betrouwbaar zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
"85% van de stad is door Oekraïners zelf platgelegd..." Waarom post je dit?
Nee, filmpjes van de rus staats tv zijn nooit waar, op welke site ze ook staan.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En als die filmpjes op een jouw goedgekeurde site staan zijn ze ineens waar?
Maar van de Oekraïnse wel?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, filmpjes van de rus staats tv zijn nooit waar, op welke site ze ook staan.
Niet categoraal.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar van de Oekraïnse wel?
Of Twitter accounts van pro Oekraïense users?
Franse supermarkten zitten nog gewoon in Rusland toch?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:23 schreef ExTec het volgende:
In Franse supermarkten hangen er her en der bij producten mededelingen "Vanwege het conflict in Oekraïne, blablabla".
Kwam er vandaag 1 tegen waarop een medewerker conflict had doorgestreept en er vet OORLOG onder had gezet.
Lijkt er dus op dat de FR overheid ook aan het koordansen is...?
Gelukkig niet zo erg als DE, vooralsnog (want wel mooie CAESAR's gestuurd, die notabene al in UA meedraaien).
Ja Frankrijk zit gemiddeld genomen nog aardig in het achterste van Poetin.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:27 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Franse supermarkten zitten nog gewoon in Rusland toch?
Ik sluit het niet uit, maar ik zie exact die mededelingen in alle supermarkten, niet maar bij 1 bedrijf ofzo. Dat doet me vermoeden dat het een overheidscommunicatie is, en niet iets is wat de super zelf ophangt.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:27 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Franse supermarkten zitten nog gewoon in Rusland toch?
Dat jij regelmarig nazi-Russische propaganda vreet betekent niet dat de rest van ons denkt dat Oekraïners engeltjes zijn. Maar net als tachtig jaar geleden, voor niet rechts-extremisten is het 100% duidelijk wie hier de agressor is, wie hier genocide pleegt en wie hier bestreden moet worden. Er zijn geen twee schuldigen, en is geen gedeelde verantwoordelijkheid, er is geen Oekraïnse schuld. Ja net als tachtig jaar geleden zijn er ongetwijfeld slechte Oekraïners en goede Russen, maar de hoofdlijnen zijn kristalhelder. Die hoofdlijnen continu in twijfel trekken, tja vroeger hadden ze daar een naam voor.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar van de Oekraïnse wel?
Of Twitter accounts van pro Oekraïense users?
https://odessa-journal.co(...)-the-luhansk-region/quote:Let’s be honest: Russia is now having a tactical success in Ukraine, which threatens to develop into an operational one in the Lysychansk-Severodonetsk direction. How can this be explained? The pace of lend-lease, which we expected a month ago, did not materialize. Not at the expense of American or British weapons, but at the expense of German,” Arestovich said.
He recalled that the weapons did not arrive in Ukraine for the transfer of which the Bundestag voted.
“And if 50 Gepards, 100 Marders, howitzers, etc., arrived, the situation would be far from what it is now. The German side, delaying the transfer of military equipment to us, is indirectly to blame for the fact that is happening at the front,” summed up the adviser to the head of the OPU..
85% lijkt me wat overdreven maar ze zullen best hun aandeel hebbenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
"85% van de stad is door Oekraïners zelf platgelegd..." Waarom post je dit?
Duitsland wil overigens 50 gepards leveren.quote:
Met als bron pmnewsnigeria.comquote:Op zondag 29 mei 2022 00:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Duitsland wil overigens 50 gepards leveren.
https://warriormaven.com/(...)t%20against%20Russia.
Serieuze media brachten het nieuws ook.quote:Op zondag 29 mei 2022 00:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Met als bron pmnewsnigeria.com
Nigeria.
Wmb liever wel, begrijp me niet verkeerd.
Maar ik vertrouw duitsland op dit punt niet verder dan dat ik ze kan gooien (niet).
Same here in nederland. Net nog gezien... bordje voor de merci chocoladequote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:23 schreef ExTec het volgende:
In Franse supermarkten hangen er her en der bij producten mededelingen "Vanwege het conflict in Oekraïne, blablabla".
Kwam er vandaag 1 tegen waarop een medewerker conflict had doorgestreept en er vet OORLOG onder had gezet.
Lijkt er dus op dat de FR overheid ook aan het koordansen is...?
Gelukkig niet zo erg als DE, vooralsnog (want wel mooie CAESAR's gestuurd, die notabene al in UA meedraaien).
quote:Op zondag 29 mei 2022 00:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je moet gewoon wat meer vertrouwen hebben in Alexey.
Hij is de herder van alle Oekraïners, die ze naar hun juiste plek brengt.
[ afbeelding ]
Ok ik weet niet wat dit is maar dit wil ik zienquote:
Da's een maand geleden en nog steeds niks ontvangen. Duitsland roept van alles maar doet niks.quote:Op zondag 29 mei 2022 00:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Duitsland wil overigens 50 gepards leveren.
https://warriormaven.com/(...)t%20against%20Russia.
Mij is zo’n bordje niet opgevallen (Intermarché, Le Mayet de Montagne). Bij wat voor producten hangen die?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik sluit het niet uit, maar ik zie exact die mededelingen in alle supermarkten, niet maar bij 1 bedrijf ofzo. Dat doet me vermoeden dat het een overheidscommunicatie is, en niet iets is wat de super zelf ophangt.
De NL overheid noemt die oorlog wat het is, een oorlog.
Ik gok op Russen beschieten. Helemaal prima dusquote:Op zondag 29 mei 2022 08:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Bovendien weet je nooit wat die malloten ermee doen.
Welke malloten?quote:Op zondag 29 mei 2022 08:47 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)graan-toe~a25b38187/
Vannacht niet veel winst geboekt door de Russen, alleen smeekbedes van Zelensky om het MLRS systeem.
Ik sta daar niet achter, de Russen gaan ze niet meer verdrijven en kan de boel alleen maar meer escaleren.
Oekraïne hoeft geen land af te staan. Maar de Donbas hadden ze al niet in handen.
Bovendien weet je nooit wat die malloten ermee doen.
Ja maar eskalasiequote:Op zondag 29 mei 2022 08:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik gok op Russen beschieten. Helemaal prima dus.
Lekker vanuit de gulag, of waar dat handjevol daadwerkelijke Azovnazi's dan ook naartoe is gedeporteerd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |