tong80 | maandag 23 mei 2022 @ 20:06 |
SCHIPHOL - De problemen op Schiphol zijn, met de zomervakantie steeds dichter aan de horizon, nog altijd verre van verholpen. Zondag kwam het tot knokpartijen, maandag tot urenlange rijen. Tot overmaat van ramp kan Schiphol de aanvragen voor Privium, een peperdure nooddeur, ook niet meer aan. Schiphol waarschuwt inmiddels onomwonden dat het de komende weken tot urenlange rijen kan komen. Dat gebeurde ook maandag, aldus een woordvoerder. Soms stonden er rijen van vijf uur. „Er was minder personeel dan gepland en het was wel een erg drukke dag. De komende tijd is het ongeveer net zo druk als tijdens de meivakantie. Het aantal passagiers ligt echter nog onder het niveau van 2019, maar omdat er niet genoeg handjes zijn bij de bagagecontrole, zijn niet alle controleposten bemand. Daardoor stroopt het op in de terminals, en tot daarbuiten. Hij vervolgt: „Elke dag is het een kwestie van vraag en aanbod, waar we zo goed mogelijk op inspelen. Maar op piekmomenten kunnen er langere wachttijden ontstaan.” Overvolle vetrekhallen Op social media gaan foto’s rond van overvolle vertrekhallen en bronnen melden aan De Telegraaf dat sommige vluchten met drie uur vertraging zijn vertrokken. ’Nog stonden er passagiers bij de bagagecontrole”, meldt een direct betrokkene. Luchtvaartmaatschappij KLM bevestigt de urenlange rijen. Al weken zijn de luchtvaartmaatschappijen in gesprek om tot een oplossing te komen, maar KLM zegt dat er nog geen uitkomst is. Tot overmaat van ramp zit nu ook op een dure ontsnappingsroute een slot. Schiphol ontving talloze aanvragen voor Privium, een abonnementsservice waarmee je de lange rijen goeddeels ontloopt. „Veel mensen willen na corona heractiveren en we hebben ook erg veel nieuwe aanvragen. Door personeelstekort kunnen we maar een beperkt aantal aanvragen per dag verwerken. Dat is een heel proces, dus er zijn wachttijden.” Of dat een kwestie van weken of maanden is, kan de woordvoerder niet zeggen. Voor reizigers die de komende tijd op vakantie willen, is het echter een bittere pil. De meivakantie ontaardde ruim een maand geleden in een ongekende puinhoop op de luchthaven. Ondanks tijdige waarschuwingen vanuit de reissector, luchtvaart en vakbonden was Schiphol er niet in geslaagd om genoeg personeel aan te trekken. Met name bij de security ging het helemaal mis, waardoor mensen hun vluchten misten, hun vakantie in het water zagen vallen of zelfs onwel werden. Chaos en ’grimmige omstandigheden’ Dat laatste gebeurde ook maandag weer, erkent de Koninklijke Marechausee. „We hadden te maken met enkele onwelwordingen”, aldus een woordvoerder. Een brief van beveiligingsbedrijf CTSN Group maakte maandag melding van ’een zeer gevaarlijke situatie’ op zondag, waardoor er een risico ontstond van ’massale doorlopers’. De beveiligingsmedewerkers wisten de chaos en ’grimmige omstandigheden’ onder controle te krijgen, zo meldt general manager Adan Morik, in de brief die is ingezien door De Telegraaf. CTSN was ondanks meerdere verzoeken niet bereikbaar voor commentaar. Uitgerekend nu het weer zo mis gaat, zit Schiphol-topman Dick Benschop niet op zijn post. Was hij tijdens de meichaos anderhalve week onzichtbaar door een coronabesmetting, ditmaal zit hij bij het World Economic Forum in Davos, de jaarvergadering van de mondiale zaken- en politieke elite. Heeft Benschop zijn prioriteiten wel op orde, nu Schiphol deze dagen weer in chaos ontaardt? Een woordvoerder meldt in een reactie dat de Schiphol-topman ’altijd gaat’. https://www.telegraaf.nl/(...)er-gevaarlijke-chaos 'Het vliegtuig naar Tirana heeft een dag vertraging.' | |
superniger | maandag 23 mei 2022 @ 20:07 |
Heftig | |
NgInE | maandag 23 mei 2022 @ 20:16 |
Moeten ze maar eens normale werkomstandigheden aanbieden en degelijk arbeidsvoorwaarden. Nederland is echt een gekkies land op dat vlak. Ik heb een pensioengat, omdat werkgevers in Nederland niet verplicht zijn om een pensioenregeling voor hun werknemers te hebben. Om nog maar te zwijgen over ZZP constructies en dat soort dingen. Echt te bizar voor woorden. | |
Haags | maandag 23 mei 2022 @ 20:16 |
Ga het gewoon eens regelen stelletje prutsers. In plaats van de welverdiende vakanties van duizenden mensen te verkloten. | |
Papierversnipperaar | maandag 23 mei 2022 @ 20:39 |
Voor heel veel salaris wil ik best helpen om deze enorme noodsituatie op te lossen. | |
ACT-F | maandag 23 mei 2022 @ 20:41 |
Hanteer een minimumprijs van ¤100 ex. luchthavenbelasting om het paupervolk te weren. De personeelstekorten ga je niet op korte termijn oplossen nadat men massaal ander werk is gaan doen toen het luchtruim op slot zat tijdens corona. Dit speelt niet alleen hier maar ook bij andere vliegvelden: https://app.handelsblatt.(...)ellen-/28345172.html | |
Chinless | maandag 23 mei 2022 @ 20:42 |
Nou dat is 1… maar laat Nederland ook stoppen met al die gasten naar NL toe te halen… blijkbaar duurt het terug zetten op vliegtuig ook te lang. | |
SjoukjeHooynaayer | maandag 23 mei 2022 @ 21:15 |
Een vakantie hoeft niet per se via Schiphol en ook niet per se met een vliegtuig. Het is de ziekte van deze tijd dat Jan en Alleman maar meent ieder jaar, of vaker, een vliegreis te moeten maken. | |
Jed1Gam | maandag 23 mei 2022 @ 21:29 |
Lekker geld besparen, personeel twee stuivers betalen en klagen dat ze niet genoeg persoon hebben. | |
Bart2002 | maandag 23 mei 2022 @ 21:38 |
Het beleid (neoliberaal) is de laatste 40 jaar enorm gericht op voordelen voor de "ondernemer". Dit ten koste van de werknemer. Dat mag wel eens anders inderdaad. Ik denk dat die omslag er noodgedwongen wel gaat komen. | |
Fer | maandag 23 mei 2022 @ 21:40 |
Ze hebben jarenlang op uitzendkrachten gedraaid. Randstad heeft er een giga-kantoor. Maar die mensen zijn tijdens Corona allemaal weggestuurd. En nu komen ze niet meer terug. | |
GS-Raw | maandag 23 mei 2022 @ 21:43 |
Een RAMP, vreselijk, geen woorden voor, wat zullen die mensen moeten hebben lijden… | |
GerryDV | maandag 23 mei 2022 @ 21:48 |
Vervelend joh. Al die arme mensen die niet rond kunnen komen en in ellende en armoede leven. En dan ook nog eens op het vliegveld in de rij staan. Waar gaat dit naartoe mensen? | |
GerryDV | maandag 23 mei 2022 @ 21:50 |
Vliegtickets moeten inderdaad minimaal +100 duurder. Het is wel weer eens tijd voor een stukje waarde toevoeging. Ook op andere dingen trouwens. Uit eten gaan en evenementen mogen ook een stuk duurder. Het slaat helemaal nergens op dat iedereen en zijn moeder nu maar alles kan betalen. | |
MichaelScott | maandag 23 mei 2022 @ 21:51 |
Dat terwijl Schiphol als een van de weinige bedrijven in Nederland al vele maanden van te voren weet hoeveel capaciteit ze elke dag nodig hebben. Reizigers en maatschappijen worden de dupe van ordinaire besparingen, gewoon meer betalen dan komt het personeel wel. | |
Sapstengel | maandag 23 mei 2022 @ 22:21 |
Oh nee! Laten we snel vliegveld Lelystad openen! - de VVD | |
Mexicanobakker | maandag 23 mei 2022 @ 22:22 |
Dat is de domste retoriek ooit. | |
Kickinalfa | maandag 23 mei 2022 @ 22:25 |
Toch wel benieuwd waar al die mensen naar toe zijn gegaan. | |
Sapstengel | maandag 23 mei 2022 @ 22:25 |
Ja inderdaad, alsof het probleem een tekort aan banen is Maar ik heb Koerhuis al meedere keren hierover zien tweeten. Zal wel ergens een zak geld krijgen van een lobbyclubje. | |
trein2000 | maandag 23 mei 2022 @ 22:28 |
Je weet vandaag ook al dat je morgen personeelstekort hebt. Schrap dan gewoon vluchten. Dit gekloot met onwelwordingen en een dreigend ‘massaal doorlopen’ is in niemand z’n belang. En de directeur die de prijzen met 30 procent verhoogde en toch dit presteert is niet op post als het heet wordt… Schiphol, schaam je kapot. | |
ACT-F | maandag 23 mei 2022 @ 22:34 |
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/ Je moet maar durven 5 uur is 5 uur Fijne vakantie | |
Justinn | maandag 23 mei 2022 @ 22:35 |
+100% wat mij betreft ja. | |
jakosi | maandag 23 mei 2022 @ 22:37 |
Weet iemand eigenlijk of de problemen voor intercontinentale lijnvluchten net zo groot zijn als voor Europese (vakantie)vluchten? | |
nostra | maandag 23 mei 2022 @ 22:37 |
Nee, je hebt een pensioengat omdat je dat niet hebt afgedekt. | |
nostra | maandag 23 mei 2022 @ 22:38 |
En Benschop. Hadden we Cerfontaine nog maar. | |
Harmankardon | maandag 23 mei 2022 @ 22:43 |
Discussie over uitbreiding van Schiphol is hiermee ook direct afgedaan. | |
Notorious_Roy | maandag 23 mei 2022 @ 22:45 |
Niet hun probleem. Tijd is tijd. De vakantiegangers blijven komen. Wat moet zo'n medewerker doen? Doorgaan tot hij dood neervalt? Maar het personeelsgebrek is overal in NL een probleem. En heel gek zijn het allemaal de sectoren waar je minimum loon krijgt. Schoonmaak. Bagage. Kassa. Etc. Hoe zou dat komen. Het escaleert uit de pan. Tijd voor een revolutie. | |
ACT-F | maandag 23 mei 2022 @ 23:36 |
Eh ja, zoals deze medewerker https://www.at5.nl/artike(...)-wachtrijen-schiphol Maar het is beter om helemaal te staken om een duidelijk signaal af te geven. Directie eruit of Schiphol plat. | |
DonDruiper | maandag 23 mei 2022 @ 23:38 |
Schiphol nóg duurder maken? Wij vliegen al jaren vanuit Duitsland.. Dusseldorf, Keulen.. scheelt echt honderden euro's. | |
Fer | maandag 23 mei 2022 @ 23:41 |
Ja die was op een bijspijkercursus, hoe zuig ik een samenleving uit bij dr Schwab. | |
Wereldgozer | maandag 23 mei 2022 @ 23:58 |
Vliegen moet weer voor de elite worden | |
Pokkehandtas | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:03 |
Vliegen moet gewoon verboten worden. Als het de bedoeling was dat we gingen vliegen dan hadden we wel vleugels gehad. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:04 |
Nou, wanneer ga jij aan de slag op Schiphol? | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:07 |
Ok, morgen een nieuwe directie. En dan zijn de problemen ongetwijfeld opgelost. Staken is ook prima wmb, hoor, maar ik denk niet dat mensen die nu agressief worden omdat ze moeten wachten daar dan minder agressief van worden. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:18 |
Even voor degenen die dat niet weten, om op Schiphol te kunnen werken moet je ook door een screening heenkomen van de AIVD en dat kan tot 8 weken duren dus zelfs als je morgen een stapel mensen zou hebben die aan de slag kunnen dan gaat dat niet meteen effect hebben. | |
ACT-F | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:31 |
Dat heet marktwerking. Zolang de kudde Schiphol verkiest mogen ze in de buidel tasten om het personeel fatsoenlijk te betalen. Ik vermijd grote vliegvelden als de pest, maar als een regionaal vliegveld een bepaalde vlucht niet heeft of met flinke overstaptijden dan ben je al snel veroordeeld tot Schiphol. Ik geef zelf de voorkeur aan FMO. Vanaf het betreden van de vertrekhal tot aan het passeren van de douane zit c.a. 30 minuten. Daar kunnen de grote vliegvelden een puntje aan zuigen. | |
Pokkehandtas | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:31 |
Jij bent er niet doorheen gekomen dus? | |
Pokkehandtas | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:32 |
Waarom moet jij vliegen? | |
ACT-F | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:34 |
Dat is wat optimistisch, maar in elk geval een begin. Zoals het nu gaat zou ik als medewerker weigeren om de klappen op te vangen. | |
Tocadisco | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:34 |
Het hoeft niet eens tot een revolutie te komen, een goedlopend bedrijf runnen met leefbare lonen (en trouwens ook nog eens een veel hogere belastingdruk) was vroeger gewoon routine in Nederland en de rest van de Westerse wereld. Er is niet echt een reden waarom dat nu niet meer zou kunnen. | |
ACT-F | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:34 |
Het is geen moeten, maar kunnen | |
Pokkehandtas | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:36 |
Nou, dat kan echt niet, mensen | |
ACT-F | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:37 |
Ik spreek uit ervaring dat het prima kan | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:37 |
Dat ben ik met je eens. Maar ik weet niet hoe je ineens veel meer medewerkers op Schiphol gaat krijgen stel op sprong, het is niet alsof Schiphol de enige werkgever is die om mensen zit te springen en daarbij komt nog eens het punt wat ik aanroerde over de AIVD screening. | |
Pokkehandtas | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:39 |
Ga zelf dan | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:42 |
Ik zou niet weten waarom. Not my monkeys, not my circus | |
ACT-F | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:43 |
In geval van capaciteitstekorten moeten ze toch echt minder slots uitdelen en/of beprijzen. Zonder accijns en btw is vliegen veel te goedkoop. Een treinreis naar Schiphol kost al meer dan een vliegreis naar Milaan. Dus wat doet het paupervolk? Een bakje koffie doen in Milaan, omdat het kan. Hanteer minimumprijzen zoals ik eerder aangaf zodat je dit soort uitwassen voorkomt. | |
Pokkehandtas | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:45 |
Oja, zo denkt iedereen. Bek vol maar niks veranderen, hophop | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:46 |
Ik ben het volledig met je eens. Beprijzen zal lastig zijn omdat je daarmee niet per se wel ineens personeel hebt, je zal de vluchten moeten beperken en dat gaat ook gegarandeerd agressie en gelazer opleveren. Ik hoor de 2e Kamer nu al huilen over hardwerkende Nederlanders die niet op vakantie mogen etc. | |
Pokkehandtas | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:48 |
Minder lullen, meer doen. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:48 |
| |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:49 |
Dat krijg je ervan als je je personeel uitbuit voor een grijpstuiver. KARMA | |
Pokkehandtas | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:49 |
Niet dan? Al dat gezeik, ook van jou. Doe iets. | |
ACT-F | dinsdag 24 mei 2022 @ 00:51 |
De regering moet z'n jankmuil houden. Je kunt ook op vakantie zonder te vliegen. In de jaren '80 was vliegen peperduur, dus gingen we met de auto op vakantie waar je meer beleefde dan in een vliegtuig. Met beprijzing gaan bepaalde groepen niet zo snel meer vliegen waardoor het personeel de reizigersstroom beter aankan. De personeelstekorten kunnen wel eens jaren aanhouden, dus we moeten toch echt luxe inleveren. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 01:01 |
Ik zei de 2e Kamer, niet de regering, he, weet je nog de vorige keer dat de boel vastliep en dat er gelijk een VVD 2e Kamerlid in de studio zat om toch maar luid te roepen hoe erg het allemaal was? Ik heb er totaal geen moeite mee als de kosten van vliegen omhoog moeten en ik denk dat je gelijk hebt over de ontwikkelingen qua personeel. Maar de huidige situatie gaat men alleen oplossen door vluchten te gaan schrappen en daar komt natuurlijk gedonder van en het personeel dat er wel is gaat de agressie die dat oplevert over zich heen krijgen. Ik snap best dat mensen boos worden maar het gedrag wat men tegenwoordig vertoont richting personeel als zoiets gebeurt vind ik ook wel iets waar we wel eens wat aan mogen doen, alsof het personeel dat er nog wel is hier wat aan kan doen. Gewoon schofterig dat gedrag. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2022 01:02:24 ] | |
corehype | dinsdag 24 mei 2022 @ 01:02 |
Nobody wants to work anymore (for pennies)... | |
tjoptjop | dinsdag 24 mei 2022 @ 01:23 |
Die verantwoordelijk ligt natuurlijk bij de opdracht- en/of werkgever, niet bij individuele beveiligers. Shift voorbij = naar huis | |
Libris | dinsdag 24 mei 2022 @ 01:24 |
Zijn deze rijen tussen inchecken en vertrekhallen of tussen de hal en de gate? | |
Eyjafjallajoekull | dinsdag 24 mei 2022 @ 02:12 |
In een interne email aan het personeel de directeur Adan Morik van beveiligingsbedrijf CTSN weten dat het om een "zeer gevaarlijke situatie" ging en er het risico bestond dat de reizigers massaal ongecontroleerd zouden doorlopen naar het beveiligde gebied van Schiphol". De email is in bezit van NH Nieuws. Omdat de email alleen voor het personeel was bedoeld, wil Morik er niet op reageren. at5 | |
ytram | dinsdag 24 mei 2022 @ 06:02 |
Is het niet zo, dat wanneer mensen ongecontroleerd doorlopen heel Schiphol moet worden ontruimd? Naïef om te denken dat je zonder gevolgen ongecontroleerd door zou kunnen lopen bij de security om dan je vlucht wel te halen. Waarschijnlijk vlieg je die dag dan helemaal niet meer. Ik kan het bericht niet meer vinden, maar ik herinner mij een incident dat er iemand via een alternatieve route ongecontroleerd achter de security was gekomen en dat toen half Schiphol plat lag (lees: ontruimd werd). Vliegen eerlijker prijzen zou een goede oplossing zijn (en belasting betalen over brandstof zoals bij andere vervoersmiddelen ook de standaard is). Maar ik denk vooral dat het geld wat binnenkomt eerlijker over de verschillende lagen in de organisatie moet worden verdeeld. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 06:18 |
Eigenlijk zou er een vliegveld in een andere regio moeten liggen die de vakantievluchten kan overnemen. in een andere regio heb je weer personeel waarvoor Schiphol nu te ver is. Oh wacht. | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 06:20 |
Waarom sluit Halsema die tent niet? Als dit bij een concert had gebeurt had ik dat nog wel eens willen zien. | |
Van_Poppel | dinsdag 24 mei 2022 @ 06:35 |
Schiphol ligt niet in de gemeente Amsterdam | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 06:52 |
Laten we een vliegveld bouwen en niet gebruiken. - de politiek | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 06:53 |
Personeel motiveren om nog harder te werken. | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 06:58 |
Ja klopt, qua schiphol ligt dat beetje vreemd, een andere burgemeester/hoofd veiligheidsregio mag ook | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 06:58 |
Ik zou lekker naar huis gaan en zeggen, hoor het wel wanneer de Arbo het weer vind kunnen. | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:00 |
"Het kan heel gevaarlijk worden dus doe je best dit weekend" | |
Mortaxx | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:01 |
Ja het is de schuld van de medewerkers die worden uitgebuit die moeten maar onbetaald gaan overwerken want de mensuh moeten wel op hun welverdiende vakantie. Daar hebben ze jaren voor gespaard! | |
Starhopper | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:20 |
Wat mij betreft gaan ze gewoon staken. Gewoon die hele zooi platgooien tot ze met fatsoenlijke lonen en arbeidsvoorwaarden komen. In deze tijd van personeelstekort hebben de arbeiders de macht | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:22 |
Meestal zijn dit politieke spelletjes, de luchtvaartmaatschappijen zijn niet verantwoordelijk, maar betalen wel, Schiphol zegt dan: Ja overmacht. Maatschappijen, bekijk het maar, wij gaan geen vluchten schrappen. Schiphol zal het wel gooien op: We hebben meer personeel nodig, dat moet de overheid leveren. Op het eind komt het altijd op wie betaald de centjes. | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:23 |
Het probleem bij Schiphol is dat zelfs het personeel wat er eventueel zou willen werken niet in aanmerking komt omdat ze een strafblad hebben (of hun familie), kortom je moet vanuit een kleine pool vissen, en die zou inderdaad eens zo slim moeten zijn om gewoon het driedubbele te vragen. | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:24 |
Lees dat een beveiliger 2200 bruto verdient op Schiphol, tjah....... | |
LangeTabbetje | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:34 |
Die mensen die in de rij stonden om op vakantie te gaan deden de werkdag ervoor niks anders | |
LangeTabbetje | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:37 |
Volgens mij bij de beveiliging voor de paspoort controle. | |
HSG | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:37 |
Dat is wel voornamelijk het probleem in Nederland. Werkgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en absoluut geen water bij de wijn doen. De overheid moet niks. Schiphol moet zijn zaakjes beter op orde hebben. | |
LangeTabbetje | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:38 |
In directe lijn daarmee ook de consumenten...... alles moet maar voor een bodemprijs. | |
Starhopper | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:41 |
| |
Starhopper | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:42 |
Alles om maar zoveel mogelijk winst te maken. | |
Starhopper | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:42 |
Ik wil best meer voor een biertje of wat dan ook betalen. Maar als ze de prijzen verhogen gaat dat echt niet naar het personeel. Dat steekt de baas zelf in zijn zak. | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:43 |
En dan ook alles via idiote aanbestedingen, alles maar om de prijs te drukken. | |
Makrelis | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:45 |
Schiphol heeft dit aan zichzelf te danken. Laat maar branden die hel. | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:45 |
En dit is nog maar het begin van wat we de komende jaren gaan zien in Nederland, het jarenlang onderbetalen van bekwaam personeel zal tot grote problemen leiden die iedereen gaat treffen, of dit nu om het bouwen van huizen gaat, of zaken als: Mijn CV moet gerepareerd worden, jammer voor je, je gaat maar 2 maanden wachten, of je betaald een enorme premium. En zo zullen we in een spiraal komen van kostenverhogingen > loonsverhogingen, echt een ideaal recept om het land naar de tyfus te helpen. | |
LangeTabbetje | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:46 |
Is ook allemaal niet zo makkelijk op te lossen, maar ik zou niet enkel de werkgevers de "schuld" willen geven, maar ook de consumenten, die beide continue naar de bodem van de markt aan het zoeken zijn....En daar zit op een gegeven moment wel een grens aan.... | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:46 |
En dat te bedenken dat Schiphol bakken met geld verdient..... https://www.trouw.nl/nieu(...)-vliegveld~b189c01a/ | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 07:48 |
Het probleem is dat tegenwoordig iedereen alles maar moet doen en kunnen. In de jaren 80 vloog bijna niemand, en de meeste ouders hadden zeker geen nieuwe auto. Tegenwoordig moet Jan en Alleman maar op vliegvakantie, dat is ook niet zo vreemd, want tickets zijn nog maar een paar tientjes. | |
Starhopper | dinsdag 24 mei 2022 @ 08:34 |
Dan zeggen ze gewoon "voor minder kunnen we dit niet aanbieden" in plaats van het personeel uit te knijpen om nog goedkoper te kunnen zijn. | |
Gia | dinsdag 24 mei 2022 @ 09:37 |
Als de medewerker op eigen initiatief langer doorwerkt, vanwege de lange wachtrij, krijgt hij niet extra betaald. Hij heeft tenslotte niet de opdracht gekregen langer te werken. Geef die mensen dus groot gelijk. Komt weer een lang weekend aan. Zullen wel weer veel mensen 5 dagen naar Spanje willen. Gaat vast weer heel leuk worden op schiphol. Snap ook echt niet waarom een vliegticket naar Spanje slechts 16 euro of zo kost. Als je met de auto moet ben je alleen aan benzine al zo'n 350 euro kwijt. Deel dat door een gezin van 4, dan zit je op 88 euro p.p. Lijkt mij een heel prima prijs voor een vlucht naar Spanje. | |
Stoorzendert | dinsdag 24 mei 2022 @ 09:43 |
Maar hoe moeten de miljoenenbonussen dan betaald worden voor het niet halen van de targets? Heb je daar wel eens over nagedacht? | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 09:54 |
Denk meer dat ze mooie eindejaarscijfers willen, aandeelhouders tevreden stellen. Makkelijk is dan om weinig personeel aan te nemen voor minimumloon, grote kostenpost. En dan als er problemen zijn kan je altijd zeggen, we kunnen niemand vinden. Die je dan in dienst hebt stelselmatig laten overwerken, zonder belonging. Neo-Liberaal | |
WheeledWarrior | dinsdag 24 mei 2022 @ 09:57 |
O ja Lelystad Airport. Nog zo'n faalproject. | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 10:07 |
Maar dit gaat ze wel bijten. Ik heb 5 uur in de rij gestaan de eerste zaterdag tijdens de staking en NO WAY dat ik ooit nog naar Schiphol ga en richting GRAF TAKKE KANKER KUT Amsterdam rij. Dan maar naar Duitsland. | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 10:09 |
Er staat een rij van hier tot Tokio; je sluit rijen en mensen worden agressief. Nee echt wie had dat zien aankomen Oh dus dan kan het wel | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 10:11 |
Ohja, om niet te vergeten dat je 5 uur in de rij staat om iemand weg te brengen je ook nog eens 25 euro mag aftikken voor parkeren | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 10:32 |
Omdat je BTW meerekent op Benzine | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 10:36 |
Ja, dus als je meer kan verdienen dichter bij huis wat doe je dan? Precies, niet op Schiphol gaan werken. | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 10:46 |
Veel beveiligers zijn ook ZZP'er, in tijden van veel vraag kun je dus prima verdienen, zeker als je lekker veel uren maakt. | |
Alpha0 | dinsdag 24 mei 2022 @ 10:48 |
Weet iemand wat die beveiligers die vanwege corona ander werk waren gaan doen nu dan voor werk hebben? Niet de GGD test-straten want daar is ook minder werk in. | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 10:48 |
Of je maakt ergens anders minder uren verdiend 't zelfde en je hebt nog een leven | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 10:49 |
Hier om de hoek is een beveiliger assistent geworden bij een instelling voor mensen in een reintegratietraject ofzo. | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 10:57 |
Ik denk ook veel beveiliging buiten Schiphol om, dit zijn gewilde krachten omdat ze een zeer zware screening krijgen, meestal door de AIVD. | |
Red_85 | dinsdag 24 mei 2022 @ 10:59 |
Vliegen alleen voor rijken!! Heb je al weer door hoor. | |
Stoorzendert | dinsdag 24 mei 2022 @ 11:14 |
Dat is niet de schuld van de werknemers hè? Als overuren niet betaald worden en je krijgt al een hongerloontje dan is 5uur, 5uur | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 11:15 |
Leg eens uit dan waar jij hogere salarissen van wil gaan betalen op Schiphol? | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 11:25 |
2 uur van tevoren komen in de op één na drukste tijd van het jaar en ondanks vele waarschuwingen om eerder te komen. Nee, dan heb je het echt niet begrepen. | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 11:30 |
Absoluut; het is een management probleem, de mensen op de vloer roeien met de riemen de ze hebben. | |
Basp1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 11:34 |
Je kunt wel eerder komen maar als je bagage nog niet ingecheckt kan worden omdat die balies vaak pas 2 uur van te voren openen heb je daar niets aan. | |
Gunner | dinsdag 24 mei 2022 @ 11:35 |
Dat is niet helemaal alleen de poltiiek. Milieuclubs en bewonersorganistaties zijn hier groter debet aan. | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 11:58 |
"despite coming to the airport 2h ahead of my flight." Incheckbalies worden vaak gedeeld tussen vluchten en gezien de enorme drukte heb ik het idee dat er een rij voor de hele vertrekhal stond. Je staat niet binnen 5 minuten bij de incheckbalie. | |
Basp1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 12:11 |
Wacht even onze politiek legt ergens iets aan en houdt geen rekening met hun eigen wet en regelgeving en dan ga jij de milieuclubs en bewonersorganisaties de schuld geven. Terwijl onze overheid er juist ook voor de burgers zou moeten zijn. Onze overheid is op het gebied van eigen regels naleven een soort josti band. Waarbij de burgers hierin de dirigent zijn en de Jostiband weer in de maat dirigeren. | |
Gunner | dinsdag 24 mei 2022 @ 12:13 |
Ik geef ze nergens de schuld van, dat is je eigen conclusie Ik constateer slechts het feit dat belangenclubs de grootste veroorzaker zijn van het vertraagd openen van Lelystad Airport doordat ze van hun mogelijkheden gebruik maken. Overigens gaat het openen van LEY niet ineens dit soort problemen van Schiphol oplossen. | |
Basp1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 12:29 |
Feitelijk klopt je constatering maar die van mij ook dat als onze overheid hun werk goed hadden gedaan deze belangenclubs geen gegronde redenen zouden hebben om deze vertraging te kunnen veroorzaken. | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 12:31 |
Voordeel is wel dat je drukte op Schiphol kan verminderen door die vakantievluchten over te hevelen, dat was toch het idee? | |
Gunner | dinsdag 24 mei 2022 @ 12:32 |
Klopt. Zie bijvoorbeeld dit artikel Hoe het onverzettelijke werk van Leon Adegeest (56) uit Dalfsen ervoor zorgt dat Lelystad Airport voorlopig wéér niet open kan De grootste klachten komen dan ook uit die hoek vanwege de aanvliegroute. Ben benieuwd of het ooit nog open gaat. Paar jaar geleden was ik er positief over maar nu? ik weet het niet. Dat klopt helemaal ja. Het is klaar voor gebruik. | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 12:37 |
Foute berekeningen maken is ook niet zo slim als je een vliegveld bouwt. Weet je zeker dat zo'n kansloze dat gaat aanvoeren. | |
Basp1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 12:48 |
Een typische kansloze opmerking over een kritisch burger. Onze overheid zijn kansloze kneuzen dat ze hun eigen regels niet kunnen naleven. En die man is gewoon een kritische burger die de overheid op hun eigen falen aanspreekt. | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 12:49 |
De drukte op schiphol is niet omdat Schiphol de mensen stroom fysiek niet aankan. Het zijn mensen; en die tovert Flevoland niet even. | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 12:56 |
Teveel mensen op 1 plek is problematischer te managen dan verdeeld over meerdere plekken. Flevoland heeft een ander bereik van potentiële werknemers dan de Randstad waar genoeg alternatief werk is. | |
Elan | dinsdag 24 mei 2022 @ 13:19 |
Die personeelstekorten gaan onze economie en voorzieningen hard neuken de komende jaren. Wellicht sneller over gaan op robotisering en geautomatiseerde checks, een groot deel van de taken die een beveiliger uitvoert kan prima door robots gedaan worden. Het argument van een persoonlijk contact zorgt voor een prettigere klantervaring kan inmiddels ook wel de prullenbak in als personeel staakt of niet toegerust is op de werkzaamheden. | |
Red_85 | dinsdag 24 mei 2022 @ 13:21 |
Ik had het over de post ACT-F. Lees die eerst even, dan heb je de context van mijn reactie. | |
Tocadisco | dinsdag 24 mei 2022 @ 13:26 |
Of we kunnen andere keuze's maken over hoe we het bestaande arbeidspotentieel inzetten. We zijn in een nogal vreemde situatie beland als een aanzienlijk deel van werkend Nederland zegt dat ze goed betaald krijgen om werk te doen dat eigenlijk helemaal niets toevoegt maar we tegelijkertijd niemand kunnen vinden voor banen die dat overduidelijk wel doen. | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 13:47 |
Nee. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 13:47 |
Hij zegt hetzelfde als ik. Je kan niet dezelfde prijzen hanteren en de salarissen van meer dan 100.000 werknemers significant verhogen want dat is uiteindelijk wat er zal moeten gebeuren en het gevolg daarvan zal zijn dat sommige consumenten dat niet meer kunnen opbrengen. Het komt uit de lengte of breedte en als je hogere salarissen wil dan gaat dat gevolgen hebben voor de prijs. Wil je geen hogere prijzen, ook goed, maar dan zijn er minder vluchten. | |
Elan | dinsdag 24 mei 2022 @ 13:47 |
Maarja dat was vroeger al, denk aan de talloze ambtenarenbaantjes die toen bestonden en allang zijn weggesaneerd. Plus we zijn door de jaren heen alleen maar efficiënter gaan werken. Je komt uiteindelijk gewoon letterlijk mankracht tekort door de vergrijzing waardoor per saldo minder mensen participeren op de arbeidsmarkt maar wel gebruik maken van voorzieningen. Dit probleem zal zichzelf oplossen is de verwachting als de babyboomers zijn afgestorven en er een gezondere demografische balans is . Lonen omhoog is ook een oplossing van niks want we werken hier al relatief weinig ten opzichte van andere landen. En we zijn door de hoge eisen die we aan mensen stellen ook slecht in het benutten van potentieel arbeidspotentieel dat aan de zijkant staat. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 14:20 |
ZIEDEND [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2022 14:24:21 ] | |
GS-Raw | dinsdag 24 mei 2022 @ 14:21 |
Of we leggen de lat lager wbt het hoge service- en dienstverleningsniveau dat we verwachten. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 14:24 |
Lijdende diplomaten. Mijn hart huilt voor hun lijden. | |
Basp1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 14:37 |
Mooi dan kan die diplomaat die gevluchte Schiphol topman persoonlijk erop aanspreken. Kijken wat voor lul smoezen we de komende weken nu weer gaan krijgen van deze overbetaalde topmannen die hun prioriteiten blijkbaar niet bij het goed laten functioneren van hun organisatie hebben liggen. | |
RamboDirk | dinsdag 24 mei 2022 @ 14:47 |
Erg mooi om te zien dat ongebreideld kapitalisme & consumeren hier samen komen | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 14:49 |
Wel, anders zouden ze wel vermelden dat ze dat vliegveld niet kunnen openen, want geen personeel. Dat is niet het geval. Mensen uit het oosten en noorden van het land verleiden om een kutbaan te nemen die niet al te ver is makkelijk dan wanneer je daarboven ook nog meer dan een uur moet reizen. | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 14:52 |
Ok VVD. | |
KaheemSaid | dinsdag 24 mei 2022 @ 14:58 |
Meneer de mexicaanse senator is niet in staat zijn tandenborstel, geurtje etc. te vervangen in Davos. Ala dit de lieden zijn waar Baudet bang voor is…. | |
sjorsie1982 | dinsdag 24 mei 2022 @ 14:59 |
En dat terwijl de oplossing zo simpel is tegen personeelstekorten. Opdrachten weigeren en in dit geval vluchten eenzijdig annuleren en de eventuele schadeclaims betalen. | |
sjorsie1982 | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:02 |
En een groot deel rondkomt met een deeltijd baan zodat ze niet meer uren willen maken wat geheel terecht is trouwens. Deeltijd zwaarder belasten en voltijd minder belasten. Dan vang je 2 vliegen met 1 hand: en minder besteedbaar inkomen dus de vraag zakt, dus minder consumptie en arbeidsvraag zakt, en meer mensen gaan hopelijk meer werken. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:02 |
'we hebben meer arbeidsmigranten nodig'. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2022 15:03:10 ] | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:06 |
We hebben broodnodig mensen nodig die willen werken voor een tientje per uur, zonder extra's. Huis moet je zelf meenemen. | |
Basp1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:11 |
Genoeg ruimte onder de bagage banden om hun matje uit te rollen en te kunnen slapen. Daar vraagt Schiphol dan wel honderd euro per week voor. | |
sjorsie1982 | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:13 |
Er zijn genoeg mensen die meer willen betalen hiervoor dus die prijs lijkt me wat laag. | |
Enchanter | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:14 |
De FNV dreigt met meer acties https://www.rtlnieuws.nl/(...)-werkdruk-verlichten | |
sjorsie1982 | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:16 |
En terecht, hopelijk gaat dat ook door | |
Enchanter | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:18 |
Het probleem is dat de reizigers weer de dupe zijn , heb je het hele jaar gewerkt , sta je met je x aantal kinderen op Schiphol , kinderen hebben al zo lekker veel geduld. | |
Neef_Wuppie | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:20 |
Dan ga je maar op een andere manier op vakantie. | |
Makrelis | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:23 |
Met een tentje in de tuin bij opa en oma of oom en tante. Zo deden wij dat vroeger. | |
Neef_Wuppie | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:25 |
Daarom. Iedereen die per se minimaal 1x per jaar met het vliegtuig op vakantie moet nemen we niet serieus. Ik hoop alleen dat user @GurneyIsBestOke geen last heeft van de wachtrijen op Schiphol. | |
Kettlebell | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:27 |
Ik snap soms echt niet hoe sommige problemen enorm efficiente oplossingen kunnen hebben, maar dat lijkt dan geen optie? Doe gewoon een opslag van 15% op elk vliegticket van vluchten die vanaf schiphol vertrekken, en betaal daarvan extra salaris voor personeel. Het gevolg is minder bullshitvluchten, en dus minder mensen op schiphol, en betere arbeidsvoorwaarden = gemotiveerder een gecommitteerder personeel. | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:31 |
Maar dan gaan vluchten naar andere vluchthavens en heb je die mensen niet meer nodig en moeten ze dus ontslagen worden. | |
sjorsie1982 | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:35 |
Klopt | |
sjorsie1982 | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:36 |
Beter kan je vluchten permanent schrappen. Groeien kan pas als je oa genoeg mensen hebt. Heb je die niet dan groei je niet. | |
Nober | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:37 |
Vliegen via Eindhoven, België of Duitsland dan maar. | |
raptorix | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:40 |
Ja probleem is alleen dat dit nu niet zo geregeld is, eigenlijk is de vliegmaatschappij hier niet verantwoordelijk voor, die betalen Schiphol een fee, en die moeten de security regelen, de enige die wat te verwijten is is Schiphol, ze lossen het maar op. | |
Harmankardon | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:50 |
Kapitalisme in optima forma dit . | |
Knip | dinsdag 24 mei 2022 @ 15:55 |
Als iedere passagier van elke Nederlandse luchthaven een toeslag van 150 euro moet betalen bij vertrek dan is dit probleem snel opgelost. Bij aankomst kan ook een toeslag worden opgelegd, men betaalt "entree" om in Nederland te mogen komen. Een bedrag van 200 euro per passagier is redelijk wat mij betreft | |
sjorsie1982 | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:05 |
Er staan genoeg goede oplossingen in dit topic. Zouden de beleidmakers van schiphol hier meelezen? | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:07 |
Direct door in de zak van de ceo. | |
trein2000 | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:09 |
Binnen de EU kan dat sowieso niet. | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:17 |
Wat ik net zat te denken... zou je met een niet-Schengen bestemmingen die gigantische rij niet kunnen ontlopen door eerst bij vertrekhal 1 door de beveiliging te gaan, en daarna pas door de paspoortcontrole tussen 1 en 2? | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:25 |
Die zijn afgeschermd van elkaar dacht ik. En overigens is er overal een gigantische rij; tenzij niet-Schengen wapens mee mogen nemen. | |
Red_85 | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:28 |
Verklaar dit dan eens:
| |
Mortaxx | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:35 |
Bij de controle tussen lounge 1 en 2 staan ook lange rijen door de vele overstappers | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:37 |
Klopt, maar dat zal nooit zo extreem zijn als wat ik in alle beelden zie van gisteren lijkt me. | |
Stoorzendert | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:47 |
De auto is tegenwoordig dus wel sneller binnen Europa in vergelijking met een vluchtje vanaf Shithol 100 liter diesel mee en kachelen maar! | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:50 |
Parijs haal je bij lange na niet binnen 3 uur, laat staan nog verder. | |
GS-Raw | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:51 |
Vliegen toch ook niet? | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:53 |
Anderhalf uur vliegen, 2 uur van tevoren aanwezig. Niet binnen 3 uur, maar veel scheelt het niet. Met de auto is het 6 uur. | |
WheeledWarrior | dinsdag 24 mei 2022 @ 16:55 |
Vliegen voor het plebs is modern veevervoer. | |
Basp1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:00 |
Schiphol-baas Benschop keert terug uit Zwitserland om chaos luchthaven Besturen is vooruitzien maar bij deze bestuurder is het brandjes blussen. | |
sjorsie1982 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:01 |
Je bedoelt toch alle bestuurders? | |
Basp1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:03 |
Sommigen niet, vele wel. | |
sjorsie1982 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:04 |
Wie dan? | |
Stoorzendert | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:09 |
Normaal gesproken wel ja… Je vergeet nog wel het wachten op je bagage en de reistijd van en naar het vliegveld (x2) | |
Eyjafjallajoekull | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:12 |
Wordt natuurlijk al gedaan. Border Control is al automatisch voor EU landen + Canada, Zuid-Korea en nog wat landen. (die hekjes waar je je paspoort in moet stoppen) Vraag is wat je nog verder kan automatiseren. Koffers is een goede kandidaat denk ik. Grootste deel is al op een lopende band, maar dat laatste stukje heb je nu mensen voor nodig. Dat moet toch op een of andere manier automatisch kunnen met dit soort robots lijkt me: Verder kunnen een hoop kiosken ook wel automatisch (als je een 5 euro waterflesje zou willen kopen, waarom moet daarvoor een vermoeide tiener dat aan je geven nu?) | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:13 |
Met de trein wel en dan sta je in hartje centrum Parijs ipv tientallen kilometers buiten de stad. 3.5 uur vanaf Amsterdam. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2022 17:14:06 ] | |
bloodymary1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:13 |
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft. | |
Neef_Wuppie | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:15 |
Maar straks heeft er iemand een bom mee in zijn handtasje. | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:15 |
Het is security, geen douane | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:15 |
Heeft niets met Schengen te maken, joh. Schengen heeft alleen met aankomsten te maken. Heeft met inchecken, bagage en security te maken. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2022 17:15:59 ] | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:15 |
Tascontrole, covid documenten ellende. | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:16 |
Iemand hier snapt niet hoe Schiphol werkt. | |
Eyjafjallajoekull | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:16 |
Men is extreem bang nog steeds voor aanslagen/kapingen. Maar het moet idd vast sneller kunnen. Grote scanners die hele mensen massa's scannen ipv 1 voor 1 ofzo. Explosieven 'sniffers' (elektronische hondenneuzen) etc. | |
GS-Raw | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:16 |
Ben je nou serieus? | |
bloodymary1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:16 |
Ja? Als ik een uur in de rij moet staan om bij terugkomst alleen mijn paspoort te laten zien (is vorige maand gebeurd), dan is dat toch onzin. Kan mij het schelen of het security of douane is. | |
Neef_Wuppie | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:16 |
Werk jij op schiphol? | |
bloodymary1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:16 |
Ja. | |
bloodymary1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:17 |
Bij aankomst heb ik laatst ook een uur in de rij moeten staan, alleen om mijn paspoort te laten zien. Kwam wel uit Noord-Ierland, wat natuurlijk levensgevaarlijk is. | |
GS-Raw | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:18 |
Wat zou het voor verschil maken of iemand wel/niet uit een Schengen gebied komt? | |
bloodymary1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:19 |
Voor de bagagecontrole niks, maar van wat ik gezien heb is het eerder de paspoortcontrole die zo lang duurt. En die bagagecontrole dat is ook huilen met de pet op. Nog steeds dat gejank over een flesje deodorant. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:19 |
Geen Schengen land en nooit geweest en nu zelfs geen EU dus moet je de normale paspoortcontrole door. En het zal vast geen schokkend bericht zijn dat ook de Marechaussee een tekort aan mensen heeft. | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:19 |
Dat hoeft niet. Dan ben je zelf verkeerd gelopen oid. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:20 |
Deodorant heeft niets met de douane te maken. Tenzij je honderden flessen meebrengt. | |
bloodymary1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:20 |
Het was complete onzin, en zeker omdat die automatische poorten uitgeschakeld waren. Zet die dan aan. | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:21 |
Nee, maar de laatste keer dat ik er was, kon ik gewoon doorlopen zonder controlegezeik. | |
bloodymary1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:21 |
Nee. | |
bloodymary1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:22 |
Dat ging over de beveiliging natuurlijk. Jezus wat een domme reacties hier. | |
bloodymary1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:22 |
Ja, ik ook in 2021. | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:25 |
Uit een niet-Schengenland aangekomen dus. Ja, dan moet je je paspoort laten zien. | |
GS-Raw | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:25 |
Ik snap echt totaal niet wat je concreet bedoelt. Maar kan aan mij liggen. Jij wil dat mensen uit Schengen gebieden zo door kunnen lopen? | |
bloodymary1 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:27 |
Ja, en normaal gesproken gaat dat automatisch, swoesj, en je bent er door. Nu stonden er 300 mensen door elkaar in de rij te wachten. Als je aan de beurt was keken ze amper in je paspoort. Daar worden mensen pissed van. Gek he. | |
sjorsie1982 | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:36 |
Ik begrijp het ook niet, laat die drugs of wapens gewoon in het vliegtuig! | |
xzaz | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:36 |
| |
borbit | dinsdag 24 mei 2022 @ 17:53 |
Je mag geen vloeistoffen meenemen langs de bagagecontrole. Maar hoe zit het met gas? Dus als je voor de controle je water kookt en als rook / gas in een soort ballon meeneemt? Of misschien praktischer als het water invriest en het dus geen vloeistof meer is? | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 18:01 |
911/Covid/vul in. Ik ben wel benieuwd hoeveel medewerkers ze eigenlijk te kort komen. Waarschijnlijk is het zo gemanaged dat het net te doen is op een normale dag. [ Bericht 11% gewijzigd door Jed1Gam op 24-05-2022 18:09:11 ] | |
trein2000 | dinsdag 24 mei 2022 @ 18:10 |
En dan ga je er nog van uit dat je in of nabij Amsterdam woont. Als ik van Schiphol vlieg moet ik zo’n 4 a 5 uur voor vertrektijd van huis. Dan ben ik de Franse grens al gepasseerd hoor. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 18:12 |
Je hoeft niet van Amsterdam te vertrekken, natuurlijk, maar Amsterdam en Schiphol zijn qua afstand tot Parijs redelijk vergelijkbaar. Je kan ook in Rotterdam de Thalys nemen, bijvoorbeeld of met de trein van elders naar een connectie reizen. | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 18:14 |
Het punt was dat je in die tijd in heel Europa staat (met de auto), dat is dus de reinste onzin als Parijs al amper een voordeel geeft. | |
trein2000 | dinsdag 24 mei 2022 @ 18:17 |
In die vier uur heb ik nog geen minuut gevlogen hè? De auto is vanuit hier zeker sneller dan vliegen. Trein ook. | |
-river- | dinsdag 24 mei 2022 @ 18:19 |
Ik zou ook nooit naar Parijs vliegen, met de auto of trein is dat goed te doen. | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 18:22 |
Je mist het punt volkomen. | |
ACT-F | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:03 |
Het ging mij om het momentum dat je werkdag eindigt en je de rolluiken voor de ogen van 5 uur wachtende prijsvoordeeltokkies moet dichtgooien. Zoals in het filmpje is te zien moet de marechaussee de Rambo uithangen om de woeste menigte in het gareel te houden. Verhoog de prijzen fors zodat de prijsvoordeeltokkies wegblijven en het grondpersoneel beter betaald wordt. Met een modaal inkomen ben je echt niet rijk, maar wel in staat om een vliegreis te betalen. Het volk uit de prachtwijken wil je echt niet 8x per jaar in een vliegtuig hebben omdat het toch maar ¤39 kost. De luchthavenbelastingen stellen niks voor, want een avondje uitgaan kost al meer: | |
AchJa | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:31 |
RTL Nieuws Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel... _! Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op. | |
Papierversnipperaar | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:32 |
Nee nee nee want Schiphol heeft de beveiliging uitbesteedt en is dus niet verantwoordelijk voor CAO's en personeelsgebrek. | |
Nattekat | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:33 |
Schiphol is feitelijk een buitengrens van Schengen, hoe durven ze het leger te gebruiken waar het voor bedoeld is | |
Papierversnipperaar | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:34 |
Je kan Schiphol ook gewoon sluiten, hoor. | |
spoilert | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:34 |
Altijd maar dat gezeur om het "Leger" jaren verwaarloosd maar nu ogen ze elke keer als de poep de ventilator raakt komen opdagen. | |
AchJa | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:34 |
Is een taak voor de Kmar en die doet dat al. Schiphol wil gewoon een beroep doen op een goedkoop pulletje arbeidskrachten zodat ze hun eigen personeel nog verder kunnen uitbuiten. Nou, mooi niet. | |
Bart2002 | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:35 |
Over het Tokkie en dat soort dingen.. Ik lees in betrouwbare bron dat 40% van alle vliegbewegingen gemaakt wordt door 8% van de bevolking. Dit zegt wel wat. Er is dus een vrij kleine groep die een factor 5 (onevenredig) verantwoordelijk is voor de congestie. Denk daar eens over na als je zelf tot die groep behoort. | |
spoilert | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:36 |
Wel opvallend dat de chaos elke keer in vertrek hal 1 en 2 lijkt te zijn. Daar zit toevallig een nieuw beveiligingsbedrijf sinds 2020, die was goedkoper bij de aanbesteding. Zie het resultaat... | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:37 |
Weten ze bij de ANVR dat de Marechaussee het leger is of zou ze dat ontgaan zijn? | |
Papierversnipperaar | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:37 |
En de CO2 uitstoot. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:38 |
Die 40% moet natuurlijk ook gewoon kunnen vliegen, doe niet zo gek en er is meer dan genoeg personeel voor 40% van de capaciteit Vaste klanten gaan voor, tenslotte | |
spoilert | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:39 |
Net zoals de gemiddelde Nederlander zullen ze wel denken dat het de Douane is... | |
Toine51 | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:42 |
Zouden die problemen bij Schiphol ook bij andere vliegvelden spelen? Bijv in Duitsland? Nee, daar gaan ze fatsoenlijk met het personeel om. En dat voor een bedrijf dat met staatssteun overeind wordt gehouden. | |
AchJa | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:48 |
Maakt me verder geen reet uit van wie het is. Het is iig geen taak van defensie om op te treden als een makkelijk goedkoop blik werktroepen bij ongeregeldheden bij bedrijven. | |
ACT-F | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:48 |
Ik zou de bedrijfsbrandweer inzetten, want ze zitten toch alleen maar duimen te draaien | |
spoilert | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:48 |
Het probleem van Schiphol is niet alleen een personeelstekort. Ook de Lay-out, personeelsplanning, centrale security en de in- en outbound pieken zorgen dat het een chaos is. Je kan de klok er gelijk opzetten wanneer het hommeles is. Elke keer voor een outbond piek. | |
spoilert | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:50 |
Echt nie | |
ACT-F | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:52 |
6e reactie in dit topic: Tijdens de lockdown zijn een hoop personeelsleden een andere baan gaan zoeken. Als de nieuwe baan beter bevalt dan op het vliegveld dan is het definitief Dit gaan ze niet binnen enkele maanden oplossen. | |
Bart2002 | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:55 |
Het is niet 40% (van de bevolking) maar 8% (van de bevolking) die 5 x zoveel vliegt. Dit even ter verduidelijking. | |
Papierversnipperaar | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:55 |
Dat gaan ze zeker niet snel oplossen, want de mensen aan de top hebben niet door dat de wereld verandert is. Ze denken nog steeds dat er werkloosheid is. | |
-river- | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:56 |
Hetzelfde gebeurde in de horeca, betaal je personeel goed dat blijven ze of komen ze terug. | |
ACT-F | dinsdag 24 mei 2022 @ 20:58 |
Dat bedoel ik! Waar ze anders stewards zouden inzetten hebben ze nu de brandweer nodig | |
Jed1Gam | dinsdag 24 mei 2022 @ 21:02 |
Zo min mogelijk betalen, het liefst gratis (leger). Kan me niet voorstellen dat ze gigantisch veel mensen nodig hebben, ze hebben er alleen geen geld/tijd/moeite voor over om die mensen te vinden. | |
trein2000 | dinsdag 24 mei 2022 @ 22:34 |
Maar wel om ondersteuning te verlenen als de openbare orde gevaar loopt. Ik zou als ministerie gewoon een factuur sturen ter hoogte van 2x het dagtarief van het beveiligingsbedrijf. Eens kijken hoe snel het dan opgelost is. | |
raptorix | woensdag 25 mei 2022 @ 02:32 |
Ze konden ook prikken, dan kan dit ook Trouwens: https://www.travelpro.nl/(...)l-ceo-dick-benschop/ Hahaha | |
Kaneelstokje | woensdag 25 mei 2022 @ 06:23 |
@JesseKlaver | |
descon | woensdag 25 mei 2022 @ 07:21 |
Schiphol is er wel verantwoordelijk voor, of ze dit nu zelf doen of uitbesteden aan een derde partij veranderd er weinig aan. | |
June. | woensdag 25 mei 2022 @ 07:30 |
Ik ga in elk geval niets meer boeken vanaf Schiphol dit jaar, dat is wel duidelijk.. | |
Red_85 | woensdag 25 mei 2022 @ 07:45 |
Dit. Onderkant gemiddelde van een normale dag. | |
Kapitein_Scheurbuik | woensdag 25 mei 2022 @ 10:01 |
Parijs is echt het verst wat ik met de auto ga, ligt het verder dan pak ik zeker het vliegtuig. | |
corehype | woensdag 25 mei 2022 @ 10:02 |
Tokkies vliegen niet, die gaan elk jaar naar dezelfde campings 🏕 | |
Makrelis | woensdag 25 mei 2022 @ 10:08 |
Is er een webcam? Ik heb zin om even te lachen. | |
Ericr | woensdag 25 mei 2022 @ 10:13 |
Semi live | |
raptorix | woensdag 25 mei 2022 @ 10:57 |
Ik hoor net van iemand die er vandaag 5 uur over heeft gedaan. | |
Drekkoning | woensdag 25 mei 2022 @ 11:00 |
Verbaast me niks idd. En dit gaat alleen maar erger worden. Enige oplossingen zijn minder opstappers, of meer beveiligers. Maar dat laatste gaat nooit lukken, met dit soort werkomstandigheden zullen ze eerder gillend weglopen dan nieuw erbij komen. Overigens is het airside ook een zooitje, maar dat is wat minder zichtbaar. | |
StephanL | woensdag 25 mei 2022 @ 11:19 |
Ken je nagaan. Dan was diegene nog vroeg aanwezig. | |
raptorix | woensdag 25 mei 2022 @ 11:20 |
Advies was 6 uur. | |
WethouderHekking | woensdag 25 mei 2022 @ 11:21 |
Als iedereen dat nou doet wordt het weer lekker rustig. | |
StephanL | woensdag 25 mei 2022 @ 11:22 |
Dat is bijna een hele werkdag | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2022 @ 11:26 |
Maar dat snap ik dan niet, je kan toch helemaal niet inchecken 6 uur van te voren? | |
Twiitch | woensdag 25 mei 2022 @ 11:26 |
En toch blijft het klootjesvolk ook na deze berichten massaal komen voor hun cityhopper van 1 uur. Prima, maar jank dat niet over de rijen. Dit zijn zeker ook de mensen die op jaarlijks steevast zwarte zaterdag om 7:00 richting hun Franse camping rijden en dan ieder jaar weer net zo verontwaardig zijn over het verkeer. | |
ikweethetookniet | woensdag 25 mei 2022 @ 11:34 |
Chaos Schiphol: ‘Bestuur horizontaal de deur uit zonder bonus' De aanhoudende malaise op Schiphol zorgt ervoor dat ook politiek Den Haag de kwestie niet onbesproken laat. De Nederlandse staat is grootaandeelhouder en dus hebben Kamerleden hun oordeel klaar. Kamerlid Van Haga vindt zelfs dat de overheid als aandeelhouder moet ingrijpen. https://www.telegraaf.nl/(...)eur-uit-zonder-bonus Duidelijke taal | |
MissionPhailed | woensdag 25 mei 2022 @ 11:35 |
Brrr, moet er niet aan denken als vakantieganger in die ellendige bende te staan. Dat gaat waarschijnlijk nog vuurwerk opleveren van tijd tot tijd in de aankomende zomermaanden. Ikzelf kies liever voor auto + veerboot voor vakantietrips in het buitenland, dit natuurlijk wel in Europa. | |
Alpha0 | woensdag 25 mei 2022 @ 11:36 |
Mijn buren vertrokken daarom 's-nachts van huis om al die files te ontlopen. | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2022 @ 11:37 |
Ah, de idioot doet zijn bek weer open en insinueert dat mensen gedood moeten worden en jij staat te juichen. En dan gek kijken als er nog meer personeel op Schiphol wegloopt omdat ze de agressie van dit soort patjepeeers zat zijn. | |
Drekkoning | woensdag 25 mei 2022 @ 11:38 |
Nee, maar wel alvast in de rij staan | |
MissionPhailed | woensdag 25 mei 2022 @ 11:41 |
Lijkt me niet dat Van Haga hint op het letterlijk doden van bestuurders, maar (onhandig) uitspreekt dat bestuurders zonder verdere klim in de bedrijfshiërarchie desnoods de deur gewezen moeten worden. | |
ikweethetookniet | woensdag 25 mei 2022 @ 11:42 |
Hal vol, vliegtuig leeg | |
WheeledWarrior | woensdag 25 mei 2022 @ 11:43 |
Genot. | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2022 @ 11:44 |
Horizontaal de deur uit? Is dat een normale manier om over vervanging van direktie te spreken? Kom aan, dit is niet onhandig maar gewoon de bedoeling. | |
sjorsie1982 | woensdag 25 mei 2022 @ 11:53 |
Mensen mogen toch zelf weten wanneer en tegen wie ze janken? En of jij het prima vindt boeit echt niemand. Ik vraag me af of er mensen klagen die jaarlijks op zwarte zaterdag naar frankrijk rijden. | |
ikweethetookniet | woensdag 25 mei 2022 @ 11:54 |
Hij is gewoon klaar met die falende managers die elkaar blijven dekken en dat is Grote schoonmaak | |
sjorsie1982 | woensdag 25 mei 2022 @ 11:57 |
Ja echter goede managers zijn er te weinig op de wereld. | |
Harmankardon | woensdag 25 mei 2022 @ 12:01 |
Lijkt wel een derdewereldland zo, de race heeft de bodem bereikt. Wordt een hete zomer. | |
Basp1 | woensdag 25 mei 2022 @ 12:04 |
En het bizarre is dat deze mensen bij de volgend vlucht weer in de rij moeten gaan staan. Gaan de luchtvaartmaatschappijen deze kosten aan Schiphol doorrekenen? | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2022 @ 12:06 |
Goeie vraag, ik denk dat het aan de contract voorwaarden ligt waaronder Schiphol diensten levert aan de maatschappijen. | |
ikweethetookniet | woensdag 25 mei 2022 @ 12:16 |
Waar is Camiel Eurlings als je hem nodig hebt 2021 - heden Commissaris, Bonaire International Airport Hij was: 2013 - 2014 CEO, KLM 2011 - 2013 Directeur, KLM 2007 - 2010 Minister van Verkeer en Waterstaat, Nederlandse Staat Nog in te vullen: Taakstraf voltooid voor het aftuigen van zijn vriendin toen deze vroeg of hij soms homo was | |
RipCity | woensdag 25 mei 2022 @ 12:19 |
En dan zal er opeens een stortbui zijn… eens kijken hoe de menigte zich dan gaat gedragen. | |
sjorsie1982 | woensdag 25 mei 2022 @ 12:20 |
Welke kosten bedoel je? Een refund is er niet als je je vlucht mist | |
Jed1Gam | woensdag 25 mei 2022 @ 12:36 |
Elk ander redelijk respectabel vliegveld op aarde krijgt het wel geregeld, gewoon ergens anders vertrekken of landen. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik langer dan een uur nodig heb gehad vanwege drukte. | |
raptorix | woensdag 25 mei 2022 @ 12:41 |
Misschien dat ze daar eerder mee beginnen. | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2022 @ 12:42 |
Eh, nee. Andere landen hebben ook grote problemen om dezelfde redenen nu. Zo bijzonder zijn wij niet. | |
ikweethetookniet | woensdag 25 mei 2022 @ 12:44 |
Ericr | woensdag 25 mei 2022 @ 12:45 |
Meestal dag eerder. Bagage check-in kan pas later. Maar daar kan je omheen werken. Wij gaan er in ieder geval ook omheen werken. Met baggage naar deze ramp is niet te doen. [ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 25-05-2022 13:19:07 ] | |
Jed1Gam | woensdag 25 mei 2022 @ 12:45 |
Bron? | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2022 @ 12:46 |
Ik bedoelde bagage, sorry, dat had ik duidelijker moeten aangeven. | |
Snowsquall | woensdag 25 mei 2022 @ 12:46 |
Ik ben op 6mei om 17u50 naar YYZ gevlogen....om 13u al aanwezig, binnen 5min de koffers afgegeven(KLM) en eenmaal bij de douane.....de HELE hal leeg !!! Dat heb ik de laatste 10jaar niet meer gezien.. | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2022 @ 12:47 |
https://www.telegraph.co.(...)due-staff-shortages/ | |
heywoodu | woensdag 25 mei 2022 @ 12:48 |
Wat zijn precies de voornaamste redenen? Ik heb het zijdelings wel langs zien komen, maar kwam er gisteren achter dat ik het toch nog niet echt duidelijk en kort uit kan leggen | |
Jed1Gam | woensdag 25 mei 2022 @ 12:50 |
Dat ze niet genoeg mensen hebben ja, voorbeelden dat ze mensen 5 uur bij security laten wachten graag. | |
raptorix | woensdag 25 mei 2022 @ 12:50 |
DIt is beveiligingspersoneel, deze worden door de AIVD gescreened, ten eerste gaat dit niet snel, ten tweede vallen veel mensen af op hun background checks. Het personeel wat is weggegaan tijdens pandemie werkt waarschijnlijk voor bewakingsbedrijven met beter loon en omstandigheden. | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2022 @ 12:52 |
Personeels tekorten. Op meerdere fronten, security, check in, bagage afhandeling. | |
Jed1Gam | woensdag 25 mei 2022 @ 12:53 |
Ik was vorig jaar met kerst in Cancun. Drukste dagen van het jaar in top 10 meest drukke luchthaven van de wereld. Het was echt overvol. Toch binnen 20minuten door de check. Voorjaarsvakantie Istanbul - Zürich. 10min max in zowel Zürich als Istanbul. | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2022 @ 12:54 |
AIVD check duurt 4 tot 8 weken dus zelfs al zou je vorige week een blik mensen hebben gevonden dan zie je pas over enkele weken resultaat daarvan. | |
Kapitein_Scheurbuik | woensdag 25 mei 2022 @ 12:54 |
Schiphol is al jaren dramatisch. Of ik nou in Johannesburg, Los Angeles of Peking land, er is echt nergens waar ik zo lang op mijn koffer en de beveiliging moet wachten als op Schiphol. | |
Basp1 | woensdag 25 mei 2022 @ 12:56 |
Zelfs als je de vlucht mist door het totale gebrek aan organisatie van Schiphol terwijl je ruimschoots op tijd aanwezig was? | |
RipCity | woensdag 25 mei 2022 @ 12:56 |
En die zullen ook wel onder belast zijn en druk met overige zaken dus zal ook wel eens langer duren. | |
bloodymary1 | woensdag 25 mei 2022 @ 12:56 |
Dat is zeker waar. | |
Harmankardon | woensdag 25 mei 2022 @ 12:57 |
Per direct vluchten schrappen en pas weer toevoegen als het beter gaat zodra goed betaald personeel aanwezig is. Zo lastig moet het niet zijn voor dat supermanagement daar. | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2022 @ 12:57 |
Ja, dat is exact ook hoe het nu met Privium gaat, iedereen wil ineens weer terug of een nieuw Privium abbo en ook daar zijn niet genoeg medewerkers voor. | |
Drekkoning | woensdag 25 mei 2022 @ 13:04 |
Dan ook. Kan je wel weer een civiele zaak starten tegen Schiphol. | |
Basp1 | woensdag 25 mei 2022 @ 13:07 |
Ik zie mooie mega claim zaken tegen schiphol inclusief extra gemaakte reiskosten en extra vrije dagen. | |
sjorsie1982 | woensdag 25 mei 2022 @ 13:07 |
Ja dan ook word je niet gecompenseerd en een nieuwe ticket moet je gewoon betalen. | |
sjorsie1982 | woensdag 25 mei 2022 @ 13:08 |
Die extra vrije dagen kan je alleen als zzper claimen. In loondienst krijg je die nooit vergoedt. | |
Ericr | woensdag 25 mei 2022 @ 13:25 |
Dat kan ook eerder maar dan moet je het niet op Schiphol zelf nog doen. Je kan bagage ook laten ophalen en alvast laten inchecken. Met Corendon en Transavia relatief goedkoop. Via andere diensten lopen de kosten snel op maar scheelt wel wat stress. Zeulen met koffers op een overvol Schiphol is geen pretje. Aantal trolleys is beperkt en niet gemaakt voor dit soort drukte. | |
ACT-F | woensdag 25 mei 2022 @ 13:40 |
Ik moest 10x opnieuw lezen voordat ik begreep waar het doden vandaan komt. Met horizontaal wordt niet bedoeld dat je in een kist de deur uitgaat maar eerder dit: | |
appeleibanaan | woensdag 25 mei 2022 @ 13:47 |
En dat allemaal door een 'beetje' inflatie | |
ikweethetookniet | woensdag 25 mei 2022 @ 13:49 |
De-iets-tedikkewielrenner | woensdag 25 mei 2022 @ 13:54 |
Jeetje wat een zeurpiet | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2022 @ 14:10 |
Niet echt, vooral door een beetje covid. Schiphol heeft geruime tijd met een minimale bezetting toegekund tijdens covid en de bedrijven die daar diensten leveren hadden hun mensen elders ingezet of naar huis gestuurd en nu kunnen ze op vele plaatsen elders aan het werk en zit Schiphol met personeelstekorten. Daar was natuurlijk wel wat aan te doen geweest door het personeel door te betalen maar ja.... [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 14:11:43 ] | |
Eyjafjallajoekull | woensdag 25 mei 2022 @ 14:11 |
Schiphol is dan ook inmiddels een erg verouderd vliegveld. Het is een samenraapsel van eindeloos veel extensies over vele jaren. Hier een hal, daar weer een pier, hier een renovatie, daar weer een paar gates. De verste gate is tegenwoordig 15 minuten lopen., (een afstand die de koffers dus ook moeten afleggen). Beetje een geval van 'wet van de remmende voorsprong' dit. Nederland was er vroeg bij, maar nu zit je klem. Terwijl veel opkomende landen gewoon meteen hele kant en klare vliegvelden kunnen neerplempen gebouwd op de huidige hoeveel reizigers in de wereld. Inclusief automatische treinen tussen terminals bijvoorbeeld. Er is natuurlijk ook weinig plek. Het idee om een nieuw vliegveld in zee te bouwen is zo gek nog niet (maar gaat sowieso 50 jaar duren natuurlijk). | |
Ericr | woensdag 25 mei 2022 @ 15:30 |
Ze hebben teveel ingezet op groei. Met 40-50 miljoen reizigers behoorden ze constant tot de top 10 van beste airports. Daarna groei die de infrastructuur niet aan kan met de lappendeken die jij schetst. Een wat compacter Schiphol en meer investeren in personeel en voorzieningen i.p.v. meer vluchten had ze mogelijk nog kunnen redden. Nu wordt het een somber verhaal als je in de drukkere perioden niet eens 5 miljoen reizigers per maand aan kan. | |
Draak31 | woensdag 25 mei 2022 @ 15:33 |
Mensen moeten niet zo zeiken. |