In plaats van te escaleren en te provoceren in een buurland waar zijn thuisland oorlogsmisdaden begaan heeft en tientallen jaren lang een regime gefaciliteerd heeft dat de Poolse bevolking onderdrukt en geterroriseerd heeft had die ambassadeur gewoon weg moeten blijven. Maar zoveel fatsoen en inzicht mag je blijkbaar niet van Russen verwachten.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:15 schreef RamboDirk het volgende:
Wat een moreel gejank om een verfbommetje zegIk vind het een mooi statement. Dit jaar maar even niet vooraan staan met je kransje. Uiteindelijk vertegenwoordigt zo'n ambassadeur gewoon de terreur van Putin. Hij kan zich ook uitspreken tegen de terreur en nodeloze geweldsorgie, doet ie niet.
Het is mij nog steeds een raadsel waarom Polen een Russische ambassadeur uitnodigt voor een WO2 herdenking. (1939)quote:Op maandag 9 mei 2022 17:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In plaats van te escaleren en te provoceren in een buurland waar zijn thuisland oorlogsmisdaden begaan heeft en tientallen jaren lang een regime gefaciliteerd heeft dat de Poolse bevolking onderdrukt en geterroriseerd heeft had die ambassadeur gewoon weg moeten blijven. Maar zoveel fatsoen en inzicht mag je blijkbaar niet van Russen verwachten.
Wanneer je burgers moediger zijn dan al je ministers en generaals samen...quote:Op maandag 9 mei 2022 17:58 schreef Barbusse het volgende:
Dit al voorbij gekomen?
https://www.theguardian.c(...)ta-anti-war-articles
“This is not what Victory Day is about,” Polyakov told the Guardian in an interview. “Ordinary people are dying, peaceful women and children are dying in Ukraine. Given the rhetoric that we have seen, this isn’t going to stop. We couldn’t accept this any longer. This was the only right thing we could do.”
Dapper hoor, ik zou peentjes zweten.
Zie post boven jequote:Op maandag 9 mei 2022 18:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Gisteren ook al een dergelijk gerucht, voorzien van een fakefoto maar toch. Even in de gaten houden.
Putin is toch niet sinds 24 februari aan de macht? Die Russische ambassadeur is toch niet sinds 24 februari in Polen?quote:Op maandag 9 mei 2022 17:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je vertegenwoordigt in die functie een land.
[..]
Van de ene op de andere dag? We hebben het hier over een invasie in Oekraïne waarbij duizenden doden vallen en steden plat worden gebombardeerd. En een ambassadeur die wordt besmeurd. Is het netjes? Nee, niet bepaald. Maar ja, als ambassadeur in het openbaar in Polen rond lopen nadat je land al een paar weken flink huishoudt in een naburig land en je internationaal wordt uitgekotst is ook niet echt het toonbeeld van verstandige keuzes maken.
Voor de goede orde: die ambassadeur is niet geëxecuteerd of aan een galg gehangen, maar besmeurd.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Putin is toch niet sinds 24 februari aan de macht? Die Russische ambassadeur is toch niet sinds 24 februari in Polen?
Er werd de vergelijking gemaakt met een "SS-er die een bepaalde mate van tyrannie en loyaliteit moet hebben getoond". Kortom: net als de regering is het blijkbaar altijd al een misdadiger geweest volgens bepaalde mensen hier. Maar in tijden van vrede (voor 24 februari dus, en eigenlijk nog steeds omdat Polen/EU/NAVO formeel niet in oorlog zijn met Rusland) is dat blijkbaar dan niet relevant geweest. Nu er een oorlog is in Oekraïne, is iemand dus "van de een op de andere dag" (dat is een uitdrukking, "overnight" zeggen ze ook wel in het Engels) medeplichtig aan moord, verkrachting en weet ik veel.
Dat is toch geen realistische gedachtengang? Wat verwachten mensen hier? Dat alle ambassadeurs direct hun functie moeten neerleggen wereldwijd? Als die redenering m.b.t. 'medeplichtigheid' ook maar enigszins plausibel zou zijn, waarom zijn dan niet alle Russiche ambassadeurs ter wereld het land uitgezet?
Het is toch geen werkbare situatie voor diplomatieke betrekkingen als je op zo'n debiele manier gaat redeneren op het moment dat er een conflict ontstaat?
Dat laatste ben ik overigens volledig met je eens. Het is de vraag of hij is uitgenodigd of op eigen initiatief daar naartoe is gegaan, maar in beide gevallen is het dan alsnog niet handig.
Inderdaad, de Krim en Georgië hebben niet plaatsgevonden. MH17 is ook niet neergehaald. Je hebt geen idee voor wat voor regime je werkt.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Putin is toch niet sinds 24 februari aan de macht? Die Russische ambassadeur is toch niet sinds 24 februari in Polen?
Er werd de vergelijking gemaakt met een "SS-er die een bepaalde mate van tyrannie en loyaliteit moet hebben getoond". Kortom: net als de regering is het blijkbaar altijd al een misdadiger geweest volgens bepaalde mensen hier. Maar in tijden van vrede (voor 24 februari dus, en eigenlijk nog steeds omdat Polen/EU/NAVO formeel niet in oorlog zijn met Rusland) is dat blijkbaar dan niet relevant geweest. Nu er een oorlog is in Oekraïne, is iemand dus "van de een op de andere dag" (dat is een uitdrukking, "overnight" zeggen ze ook wel in het Engels) medeplichtig aan moord, verkrachting en weet ik veel.
Dat is toch geen realistische gedachtengang? Wat verwachten mensen hier? Dat alle ambassadeurs direct hun functie moeten neerleggen wereldwijd? Als die redenering m.b.t. 'medeplichtigheid' ook maar enigszins plausibel zou zijn, waarom zijn dan niet alle Russiche ambassadeurs ter wereld het land uitgezet?
Het is toch geen werkbare situatie voor diplomatieke betrekkingen als je op zo'n debiele manier gaat redeneren op het moment dat er een conflict ontstaat?
Dat laatste ben ik overigens volledig met je eens. Het is de vraag of hij is uitgenodigd of op eigen initiatief daar naartoe is gegaan, maar in beide gevallen is het dan alsnog niet handig.
Een verfbommetje om een signaal af te geven moet kunnen. Zeer mild vergeleken met het regime waar hij voor staat.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad, de Krim en Georgië hebben niet plaatsgevonden. MH17 is ook niet neergehaald. Je hebt geen idee voor wat voor regime je werkt.
Dat aanvallen is niet goed te praten, maar doen alsof je als hoge functionaris in dit regime geen enkele verantwoordelijkheid draagt is minstens net zo achterlijk.
Dat weet ik, dat heb ik ook niet gezegd. Het gaat mij om de redenatie van sommige mensen hier m.b.t. de 'medeplichtigheid" van diplomaten op het moment dat er een conflict ontstaat.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Voor de goede orde: die ambassadeur is niet geëxecuteerd of aan een galg gehangen, maar besmeurd.
Nee dat moet niet kunnen.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een verfbommetje om een signaal af te geven moet kunnen. Zeer mild vergeleken met het regime waar hij voor staat.
Tuurlijk niet mafkees, volgende gooit een handgranaat.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een verfbommetje om een signaal af te geven moet kunnen. Zeer mild vergeleken met het regime waar hij voor staat.
Dan verschillen wij van mening.quote:
Dus iedere Russische ambassadeur kun je als medeplichtige zien aan alles dat er in het verleden is gebeurd, omdat hij die functie bekleedt.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad, de Krim en Georgië hebben niet plaatsgevonden. MH17 is ook niet neergehaald. Je hebt geen idee voor wat voor regime je werkt.
Dat aanvallen is niet goed te praten, maar doen alsof je als hoge functionaris in dit regime geen enkele verantwoordelijkheid draagt is minstens net zo achterlijk.
Prima gemaakt. valt haast niet op dat het green screen isquote:Op maandag 9 mei 2022 18:32 schreef quirina het volgende:
We will not allow anyone to annex this victory, we will not allow it to be appropriated – Zelenskyy
Wat een verschil met Putin.
Dit is een veel betere toespraak ook.
En dat kan dus niet. Gelukkig snappen Polen wel het verschil tussen een verfbom en moord.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet mafkees, volgende gooit een handgranaat.
Lijkt me wenselijk dat naïve Nederlanders zich vooral twee keer bedenken voor ze 'op avontuur' gaan. Oorlog is al erg genoeg. Hoef je niet op te gaan zoeken. Zeker als onze overheid te laf is om op de officiele manier troepen te sturen.quote:
quote:Op maandag 9 mei 2022 19:05 schreef YoungDriller het volgende:
Zeker als onze overheid te laf is om op de officiele manier troepen te sturen.
Grappig, maar dit leek me nou net geen naïef figuur in tegenstelling tot andere types die waren afgereisd.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:05 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Lijkt me wenselijk dat naïve Nederlanders zich vooral twee keer bedenken voor ze 'op avontuur' gaan.
quote:Oorlog is al erg genoeg. Hoef je niet op te gaan zoeken. Zeker als onze overheid te laf is om op de officiele manier troepen te sturen.
We kunnen wel zonder twitterberichten van Russische bots.quote:Daarom is het belangrijk dat dit soort nieuwsberichten ook gedeeld worden.
Wacht even, je wilt nu doen alsof ik een "kutleven" heb omdat ik reageer op een forum? Een forum waar je zelf ook op zit en waar je nota bene direct op mij reageert? Probeer je nu te doen alsof jij een stoere kerel met een gaaf leven bent in tegenstelling tot mij?quote:Op maandag 9 mei 2022 18:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat een kut leven moet je eigenlijk hebben om zulke epistels te schrijven in kansloze online discussies
Goed verhaal man.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]sorry dan snap je er echt niks van. Van de rest eens dat Nederlanders er weinig te zoeken hebben
Helaas, geen twitter bot.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Grappig, maar dit leek me nou net geen naïef figuur in tegenstelling tot andere types die waren afgereisd.
[..]
[..]
We kunnen wel zonder twitterberichten van Russische bots.
Ja hé, wat je allemaal niet kan doen. Zelfs het zonlicht lijkt heel natuurlijk.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:04 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Prima gemaakt. valt haast niet op dat het green screen is
Als hij de boel loopt te verdedigen, en dat doet deze rat, dan is hij medeplichtig ja.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus iedere Russische ambassadeur kun je als medeplichtige zien aan alles dat er in het verleden is gebeurd, omdat hij die functie bekleedt.Waarom hebben we die ambassadeurs dan zitten hier? En waarom zitten onze ambassadeurs daar? Waarom drijven we handel met zo'n land? Zijn we daardoor allemaal 'medeplichtig' aan alles dat er gebeurt?
Is de huidige Nederlandse ambassadeur in Baghdad medeplichtig aan alle doden die er tijdens de Irak-oorlog zijn gevallen?
Tnxs! Maar nee je hebt gelijk. Laf van Nederland. Want een Nato land is. Dat ze niet even ww3 beginnenquote:Op maandag 9 mei 2022 19:13 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Goed verhaal man.
[..]
Helaas, geen twitter bot.
Ja. ik doe voor mijn werk ook dit soort dingen. Dus vind het dan wel interessant hoe een land dit aanpakt.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:13 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja hé, wat je allemaal niet kan doen. Zelfs het zonlicht lijkt heel natuurlijk.
Net als die linkse kliek na die kotststaart op Fortuinquote:Op maandag 9 mei 2022 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En dat kan dus niet. Gelukkig snappen Polen wel het verschil tussen een verfbom en moord.
Sterker nog ik zou 3 overslaan en gelijk WW4 uitroepen!quote:Op maandag 9 mei 2022 19:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tnxs! Maar nee je hebt gelijk. Laf van Nederland. Want een Nato land is. Dat ze niet even ww3 beginnenBah slappe hap allemaal in den haag
Wat stel je voor m.b.t. diplomatie? Hoe moet een ambassadeur zich volgens jou gedragen in dit soort situaties?quote:Op maandag 9 mei 2022 19:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als hij de boel loopt te verdedigen, en dat doet deze rat, dan is hij medeplichtig ja.
omdat hij eerder nog leefde?quote:
Dat gaan we hier niet kijken dus. Als er iemands mening niet interessant is, is het die van weird duk wel.quote:
Oh ja, Fortuin, die ambassadeur die door een linkse Pool werd vermoord. Ja dat was me wat. Gelukkig zit die nu in Polen om Russische ambassadeurs aan te vallen.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Net als die linkse kliek na die kotststaart op Fortuin
Hij spreekt vanuit zijn functie, als ambassadeur van Rusland. Hij geeft niet zijn persoonlijke mening.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als hij de boel loopt te verdedigen, en dat doet deze rat, dan is hij medeplichtig ja.
Die beste man is echt niet persoonlijk verantwoordelijk voor al die shit die in Ukraine gebeurd.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze hebben in Rusland een prima grondwet, maar als je daar naar durft te verwijzen pakken ze je gewoon op.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:46 schreef Buitendam het volgende:
Zo’n marionet moet je gewoon het land uitschoppen met de mededeling dat de volgende welkom is zodra het land een enigszins acceptabele grondwet heeft.
Tuurlijk. Chinese ambassadeur ook maar het land uitschoppen? Fuck handel, fuck diplomatie, fuck economie, fuck de dialoog, fuck internationale betrekkingen. Je land conformeert zich niet aan onze standaarden, opdonderen!quote:Op maandag 9 mei 2022 19:46 schreef Buitendam het volgende:
Zo’n marionet moet je gewoon het land uitschoppen met de mededeling dat de volgende welkom is zodra het land een enigszins acceptabele grondwet heeft.
Je hebt gelijk dat ie niet persoonlijk verantwoordelijk is. Wel vertegenwoordigd hij in functie een land dat er een teringzooi van maakt in een land dat als het anders was gelopen, nu ook Russisch zou zijn. Was de beste man in functie in een ietwat provocerende herdenking. En krijgt hij dus niet als persoon maar als functie op die specifieke herdenking een verfbom naar zich toe. Wat best mild is trouwens.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:54 schreef hangtime het volgende:
[..]
Die beste man is echt niet persoonlijk verantwoordelijk voor al die shit die in Ukraine gebeurd.
Ik hou jou toch ook niet verantwoordelijk voor het Nederlandse koloniale verleden?
Ik weet niet wat het is, maar ik vind het walgelijk of te dom om te poepen als je niet begrijpt dat de grens ligt bij fysiek worden..
Ik heb echt nog 0,0 vernomen van westerse PMCs die aldaar opereren.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Zware verliezen voor Ukraine toen ze zelf probeerden Snake Island te bezetten? Kan ook standaard Russische overdrijven zijn natuurlijk.
https://twitter.com/mdmit(...)L3j0L2jZI9dNm4Le3bdA
[ afbeelding ]
1946 is 2 a 3 eeuwen geleden?quote:Op maandag 9 mei 2022 20:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat ie niet persoonlijk verantwoordelijk is. Wel vertegenwoordigd hij in functie een land dat er een teringzooi van maakt in een land dat als het anders was gelopen, nu ook Russisch zou zijn. Was de beste man in functie in een ietwat provocerende herdenking. En krijgt hij dus niet als persoon maar als functie op die specifieke herdenking een verfbom naar zich toe. Wat best mild is trouwens.
En de vergelijking met iets wat 2 a 3 eeuwen geleden plaats heeft gevonden slaat nergens op én is wel errug makkelijk, nietwaar?
Oh ja, ik dacht dat het weer eens een over slavernij ging. Maar goed, nee, wel 75 jaar geleden. Dus lang genoeg geleden dat er waarschijnlijk niet veel fokkers zijn die toen bestonden dus ergens verantwoordelijk voor gehouden konden worden toen.quote:
Precies. Hij zegt dat hij trots is op zijn land en zijn president. Hoewel het niet de schoonheidsprijs zal verdienen heb ik geen medelijden met deze kerel.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, maar jij geeft zelf aan dat hij dat doet in een land dat als het anders was gelopen, nu ook Russisch zou zijn. Dat is nog meer dan 75 jaar geleden.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh ja, ik dacht dat het weer eens een over slavernij ging. Maar goed, nee, wel 75 jaar geleden. Dus generaties ver weg.
Commencing shock therapy!quote:Op maandag 9 mei 2022 20:01 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Conscript reporting!
For the Union!
Nee, als het in Oekraïne makkelijker was gegaan, was de kans groot geweest dat ze nog wel verder gegaan waren. Niemand weet hoe ver, maar zekers te weten dat ze em geknepen hebben in Polen.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar jij geeft zelf aan dat hij dat doet in een land dat als het anders was gelopen, nu ook Russisch zou zijn. Dat is nog meer dan 75 jaar geleden.
Deze bewering lees ik vaker. Echt nergens op gebaseerd.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, als het in Oekraïne makkelijker was gegaan, was de kans groot geweest dat ze nog wel verder gegaan waren. Niemand weet hoe ver, maar zekers te weten dat ze em geknepen hebben in Polen.
Die verfbom is niet persoonlijk maar gericht op zijn functie als ambassadeur van Rusland.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij spreekt vanuit zijn functie, als ambassadeur van Rusland. Hij geeft niet zijn persoonlijke mening.
Precies. Volgens mij moeten sommigen nog wennen aan het idee dat iemand verschillende rollen en verschillende petten kan hebben. Als ik namens mijn werkgever spreek is dat ook niet per definitie mijn persoonlijke mening of de mening van de sportclub waar ik secretaris van ben. En toch verkondig ik als ik werk het standpunt van mijn werkgever. Als iemand het daar niet mee eens is, verwacht ik dat die mij op mijn professionele gedrag aanspreekt en niet dat die bij mij thuis voor de deur staat of mij privé gaat zitten lastig vallen of naar de sportclub belt.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij spreekt vanuit zijn functie, als ambassadeur van Rusland. Hij geeft niet zijn persoonlijke mening.
Daarom heeft hij ook in zijn rol als ambassadeur een verfbom gekopt. Niet bij hem thuis waar hij vader is.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij moeten sommigen nog wennen aan het idee dat iemand verschillende rollen en verschillende petten kan hebben. Als ik namens mijn werkgever spreek is dat ook niet per definitie mijn persoonlijke mening of de mening van de sportclub waar ik secretaris van ben. En toch verkondig ik als ik werk het standpunt van mijn werkgever. Als iemand het daar niet mee eens is, verwacht ik dat die mij op mijn professionele gedrag aanspreekt en niet dat die bij mij thuis voor de deur staat of mij privé gaat zitten lastig vallen of naar de sportclub belt.
Bij een ambassadeur is dat niet anders. Tijdens officiële gelegenheden vertegenwoordigd hij en spreekt hij namens zijn land en regering. 's Avonds op de bank is hij gewoon een huisvader met een eigen mening en andere rol. Vandaar dat hem wel als ambassadeur het land uit kunt trappen of tijdens een protest kunt beledigen maar niet de privépersoon achter slot en grendel moet gooien of moet verwonden.
Buitengewoon mild zelfs!quote:Op maandag 9 mei 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het verfprotest vond dan ook plaats toen ie namens zijn oorlogsmisdadige en kinderverkrachtende werkgever de ambassadeur aan het uithangen was en niet toen ie als huisvader op de bank zat.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Precies. Volgens mij moeten sommigen nog wennen aan het idee dat iemand verschillende rollen en verschillende petten kan hebben. Als ik namens mijn werkgever spreek is dat ook niet per definitie mijn persoonlijke mening of de mening van de sportclub waar ik secretaris van ben. En toch verkondig ik als ik werk het standpunt van mijn werkgever. Als iemand het daar niet mee eens is, verwacht ik dat die mij op mijn professionele gedrag aanspreekt en niet dat die bij mij thuis voor de deur staat of mij privé gaat zitten lastig vallen of naar de sportclub belt.
Bij een ambassadeur is dat niet anders. Tijdens officiële gelegenheden vertegenwoordigd hij en spreekt hij namens zijn land en regering. 's Avonds op de bank is hij gewoon een huisvader met een eigen mening en andere rol. Vandaar dat hem wel als ambassadeur het land uit kunt trappen of tijdens een protest kunt beledigen maar niet de privépersoon achter slot en grendel moet gooien of moet verwonden.
Zou jij ook een verfbom op de Chinese ambassadeur in Nederland gooien, wegens de misstanden in dat land?quote:Op maandag 9 mei 2022 20:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het verfprotest vond dan ook plaats toen ie namens zijn oorlogsmisdadige en kinderverkrachtende werkgever de ambassadeur aan het uithangen was en niet toen ie als huisvader op de bank zat.
Als jouw werkgever bewust kinderen laat verkrachten en onschuldige burgers de dood in jaagt verwacht je nog steeds dat mensen jou professioneel aanspreken?
Gewoon weg blijven ipv lopen te provoceren en escaleren in een land wat decennialang onder de tirannie van jouw thuisland te lijden heeft gehad.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat stel je voor m.b.t. diplomatie? Hoe moet een ambassadeur zich volgens jou gedragen in dit soort situaties?
De VOC is dan ook niet mijn werkgever, de Russische regering wel de zijne.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:54 schreef hangtime het volgende:
[..]
Die beste man is echt niet persoonlijk verantwoordelijk voor al die shit die in Ukraine gebeurd.
Ik hou jou toch ook niet verantwoordelijk voor het Nederlandse koloniale verleden?
Nee, hoezo?quote:Op maandag 9 mei 2022 20:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zou jij ook een verfbom op de Chinese ambassadeur in Nederland gooien, wegens de misstanden in dat land?
Ik zou dat zelf niet doen, maar of dat denkbaar is - ja.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zou jij ook een verfbom op de Chinese ambassadeur in Nederland gooien, wegens de misstanden in dat land?
De situatie waar ik op doelde is niet "een herdenking in Polen". De situatie is dat je ambassadeur bent in een land (welk land dan ook) en dat je regering in een ander land een invasie uitvoert. Wat moet je in zo'n geval als ambassadeur dan doen?quote:Op maandag 9 mei 2022 20:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gewoon weg blijven ipv lopen te provoceren en escaleren in een land wat decennialang onder de tirannie van jouw thuisland te lijden heeft gehad.
Zou jij er moeite mee hebben als iemand dat uit protest over de Oeigoeren of de bezetting van Tibet deed? Ik niet.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wellicht, maar hoe voorkom je dat de persoon zelf niet geraakt wordt door de verfbom.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die verfbom is niet persoonlijk maar gericht op zijn functie als ambassadeur van Rusland.
Lekker op kantoor blijven zitten. Of ontslag nemen.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
De situatie waar ik op doelde is niet "een herdenking in Polen". De situatie is dat je ambassadeur bent in een land (welk land dan ook) en dat je regering in een ander land een invasie uitvoert. Wat moet je in zo'n geval als ambassadeur dan doen?
Dat kan hij gewoon zelf door er geen aanstoot aan te nemen.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wellicht, maar hoe voorkom je dat de persoon zelf niet geraakt wordt door de verfbom.
Ja, daar zou ik moeite mee hebben. Die persoon kan er namelijk weinig aan doen dat het land waarin zij/hij ambassadeur is, diplomatieke betrekkingen wil houden met hun land van herkomst. Ik zou er ook moeite mee hebben als de Nederlandse ambassadeur in Turkije belaagd wordt wegens het uitzetten van minister Kaya een aantal jaar geleden. Als de Turkse ambassadeur hier belaagd wordt omdat in zijn land mensen worden onderdrukt wegens de 'couppoging' van een aantal jaar terug. Als de Israëlische ambassadeur hier wordt belaagd vanwege het conflict met de Palestijnen.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zou jij er moeite mee hebben als iemand dat uit protest over de Oeigoeren of de bezetting van Tibet deed? Ik niet.
Hij of zij, kan natuurlijk zijn of haar, functie neerleggen.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:52 schreef Repentless het volgende:
Die persoon kan er namelijk weinig aan doen dat het land waarin zij/hij ambassadeur is, diplomatieke betrekkingen wil houden met hun land van herkomst.
Dat is natuurlijk complete onzin, je wordt niet bij toeval ambassadeur en je weet donders goed in een dergelijke positie wat er gaande is in je land en het is jouw taak om het uithangbord van jouw land te zijn, daar horen dus ook de onappetijtelijke zaken bij.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, daar zou ik moeite mee hebben. Die persoon kan er namelijk weinig aan doen dat het land waarin zij/hij ambassadeur is, diplomatieke betrekkingen wil houden met hun land van herkomst. Ik zou er ook moeite mee hebben als de Nederlandse ambassadeur in Turkije belaagd wordt wegens het uitzetten van minister Kaya een aantal jaar geleden. Als de Turkse ambassadeur hier belaagd wordt omdat in zijn land mensen worden onderdrukt wegens de 'couppoging' van een aantal jaar terug. Als de Israëlische ambassadeur hier wordt belaagd vanwege het conflict met de Palestijnen.
Daarnaast is het een ambtenaar, geen beleidsmaker. Blijkbaar vinden mensen hier dit allemaal wel oké, en zijn ambassadeurs mensen die je fysiek mag intimideren vanwege acties van hun regeringen. Wat een geweldige wereld zou dat zijn, zo kom je snel tot diplomatieke oplossingen.
Dit vind je echt een normale gedachtengang? Het gastland wil diplomatieke betrekkingen behouden, regeringsbesluit dus. Dan zou een ambassadeur fysieke intimidatie door burgers maar moeten accepteren? Op basis waarvan? Vind jij het ook oké dat parlementariërs in Nederland thuis worden opgezocht?quote:Op maandag 9 mei 2022 20:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij of zij, kan natuurlijk zijn of haar, functie neerleggen.
Ik sluit niet uit dat de mensen die de verfbom hebben gegooid ook wel gearresteerd zijn. Dus in die zin accepteren we het ook niet.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit vind je echt een normale gedachtengang? Het gastland wil diplomatieke betrekkingen behouden, regeringsbesluit dus. Dan zou een ambassadeur fysieke intimidatie door burgers maar moeten accepteren? Op basis waarvan? Vind jij het ook oké dat parlementariërs in Nederland thuis worden opgezocht?
Alles is nu geoorloofd, want Ruslandquote:Op maandag 9 mei 2022 20:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit vind je echt een normale gedachtengang? Het gastland wil diplomatieke betrekkingen behouden, regeringsbesluit dus. Dan zou een ambassadeur fysieke intimidatie door burgers maar moeten accepteren? Op basis waarvan? Vind jij het ook oké dat parlementariërs in Nederland thuis worden opgezocht?
Het gastland valt de ambassadeur toch ook niet aan? Het is de actie van een burger uit protest tegen de invasie van Rusland, het kan ook nog een actie zijn van een gevluchte Oekrainer. Beetje een raar verhaal wat je nu ophangt. Heeft de Poolse regering dit goedgekeurt?quote:Op maandag 9 mei 2022 20:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Onzin altijd die heldenverering van soldaten, 2 miljoen Duitse vrouwen verkracht door het Rode Leger zul je bedoelen opaatje.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Zouden die posters ook echt ergens in Rusland zijn opgehangen?
Dat heet dus oog om oog, de Duitsers deden toen ze bij hen op visite waren exact hetzelfde, bijna elke Rus in die dagen had wel een verloren vriend of familielid te wreken, dus dan kan je wel verwachten wat er gebeurt als ze bij jou over de vloer komen. Bovendien zijn de Duitsers uit die tijd wel de laatsten waar je medelijden mee moet hebben.quote:Op maandag 9 mei 2022 21:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Onzin altijd die heldenverering van soldaten, 2 miljoen Duitse vrouwen verkracht door het Rode Leger zul je bedoelen opaatje.
Onze standaarden? Waar heb je het over? Ik doel op een land wat op zeer korte afstand oorlogsmisdaden pleegt, ons nazi’s noemt en de economie van het continent bedreigt.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tuurlijk. Chinese ambassadeur ook maar het land uitschoppen? Fuck handel, fuck diplomatie, fuck economie, fuck de dialoog, fuck internationale betrekkingen. Je land conformeert zich niet aan onze standaarden, opdonderen!
Klets, daar zaten ook gewoon je moeder, je tante en je zusjes tussen.quote:Op maandag 9 mei 2022 21:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat heet dus oog om oog, de Duitsers deden toen ze bij hen op visite waren exact hetzelfde, bijna elke Rus in die dagen had wel een verloren vriend of familielid te wreken, dus dan kan je wel verwachten wat er gebeurt als ze bij jou over de vloer komen. Bovendien zijn de Duitsers uit die tijd wel de laatsten waar je medelijden mee moet hebben.
Das dan jammer voor ze, de Russen kwamen toen gewoon, volledig terecht, hun gram halen.quote:Op maandag 9 mei 2022 21:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Klets, daar zaten ook gewoon je moeder, je tante en je zusjes tussen.
Dat soort gedrag is nooit terecht, noch van de ene, noch van de andere zijde.quote:Op maandag 9 mei 2022 21:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das dan jammer voor ze, de Russen kwamen toen gewoon, volledig terecht, hun gram halen.
Dat zeg ik ook niet, maar oorlog brengt nu eenmaal het slechtste in de mens naar boven, altijd al geweest en zal altijd wel zo blijven ook.quote:Op maandag 9 mei 2022 21:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat soort gedrag is nooit terecht, noch van de ene, noch van de andere zijde.
Bedoel je de Russen, of het Rode leger?quote:Op maandag 9 mei 2022 21:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das dan jammer voor ze, de Russen kwamen toen gewoon, volledig terecht, hun gram halen.
GDP krimp is iets anders dan inflatie, he?quote:Op maandag 9 mei 2022 21:30 schreef UitStraling het volgende:
12 procent inflatie zaten we hier in januari al aan, iets gaat er niet lekker.
In de geest van die tijd is het helemaal niet zo'n vreemde gedachte. Nogmaals, bijna elke Rus in het Rode Leger had wel iets of iemand te wreken, op clementie hoef je dus niet te rekenen. Maar goed, we dwalen af.quote:Op maandag 9 mei 2022 21:30 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Bedoel je de Russen, of het Rode leger?
Hoe dan ook.
Het vergelden van oorlogsmisdaden door andere oorlogsmisdaden te plegen 'volledig terecht' noemen..., daar heb je zeker lang over gedacht toen je op zoek was naar het record voor langste neerwaartse spiraal allertijden?
Joodse vrouwen die blij waren dat ze bevrijd werden door de Russen werden ook verkracht. Door dezelfde Russen.quote:Op maandag 9 mei 2022 21:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat heet dus oog om oog, de Duitsers deden toen ze bij hen op visite waren exact hetzelfde, bijna elke Rus in die dagen had wel een verloren vriend of familielid te wreken, dus dan kan je wel verwachten wat er gebeurt als ze bij jou over de vloer komen. Bovendien zijn de Duitsers uit die tijd wel de laatsten waar je medelijden mee moet hebben.
Natuurlijk weet je dondersgoed wat er gaande is in je land. In ieder geval, tot op zekere hoogte. Dat is juist de functie van ambassadeur. Maar dat maakt je niet "medeplichtig". Je bent niet degene die dat beleid maakt, je bent geen onderdeel van de besluitvorming van de regering. Daarom vind ik het nogal vreemd om geen moeite te hebben met fysieke intimidatie van die mensen wegens een oorlog in een ander land.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk complete onzin, je wordt niet bij toeval ambassadeur en je weet donders goed in een dergelijke positie wat er gaande is in je land en het is jouw taak om het uithangbord van jouw land te zijn, daar horen dus ook de onappetijtelijke zaken bij.
Wat is de oplossing dan? Elke ambassadeur wiens land een invasie doet, moet maar ontslag nemen, want anders is hij/zij medeplichtig? En als ze dat niet doen, is het niet zo gek dat ze in andere landen belaagd worden? Als we hier cartoons tonen en onze regering treedt daar niet tegen op, dan is het niet zo gek als Nederlandse ambassadeurs in moslimlanden belaagd worden? En anders moeten ze maar ontslag nemen?quote:Normale mensen hebben ethische normen, dat jij doet alsof een ambassadeur zomaar een ambtenaar is moet jij weten maar het klopt voor geen meter, in China wordt je dat alleen maar als je 100% loyaal aan het regime bent en geen kritiek hebt op welk onderdeel dan ook van de regering of de partij.
Dat geld voor Rusland ook.
Stilletjes in je ambassade blijven zitten ipv uit lopen te dagen en te zuigen.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
De situatie waar ik op doelde is niet "een herdenking in Polen". De situatie is dat je ambassadeur bent in een land (welk land dan ook) en dat je regering in een ander land een invasie uitvoert. Wat moet je in zo'n geval als ambassadeur dan doen?
Man man man, je begrijpt dus niet eens wat je zelf zegt. Je geeft aan dat je die ambassadeur het land uit moet schoppen en de volgende pas welkom is zodra het land een acceptabele grondwet heeft. Kortom: zodra diegene voldoet aan onze standaarden van wat acceptabel is. Dus nogmaals: de Chinese ambassadeur het land uitschoppen?quote:Op maandag 9 mei 2022 21:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onze standaarden? Waar heb je het over? Ik doel op een land wat op zeer korte afstand oorlogsmisdaden pleegt, ons nazi’s noemt en de economie van het continent bedreigt.
Dit antwoord slaat toch nergens op? Ik zeg juist dat het gastland diplomatieke betrekkingen wil blijven behouden, wat betekent dat de ambassadeur dus nog welkom is. Maar volgens de redenatie hier steunt iemand door aan te blijven het beleid van zijn regering, Hij/zij "kan ook aftreden", dus is het "een keuze" en kun je dan blijkbaar fysieke intimidatie vanuit de burgerbevolking verwachten. Er wordt hier aangegeven "geen moeite te hebben" met dergelijke acties, dat is een risico dst je dan maar moet accepteren.quote:Op maandag 9 mei 2022 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het gastland valt de ambassadeur toch ook niet aan? Het is de actie van een burger uit protest tegen de invasie van Rusland, het kan ook nog een actie zijn van een gevluchte Oekrainer. Beetje een raar verhaal wat je nu ophangt. Heeft de Poolse regering dit goedgekeurt?
Strijdig? Dit slaat toch helemaal nergens meer op? Als parlementariër (stemming in de Tweede Kamer) en zeker als kabinetslid (beleidsmaker) ben je juist direct verantwoordelijk voor het gevoerde beleid, in tegenstelling tot een ambassadeur. Als er burgers zijn die dat beleid niet bevalt, kunnen die zich ook van fysieke intimidatie bedienen? Want je "kunt ook aftreden", dus dat risico moet je maar aanvaarden?quote:Dan is het dus ook niet acceptabel voor de Poolse regering. En die vind dat dus niet normaal. En parlementsleden is een totaal ander verhaal en strijdig met je ambtenaren argument wat je eerder aanvoerde. Wel consequent blijven.
Massaverkrachtingen, plunderen en het beroven en vermoorden van burgers behoren standaard tot de taktiek van de Russische horde. Dat hele leger wordt ook bewust dusdanig samengesteld en gedrild om als een bende gedegenereerde beesten tekeer te gaan tegen de overgebleven burgers die het doelgericht kapotbombarderen van de burgerbevolking overleefd hebben.quote:Op maandag 9 mei 2022 21:36 schreef quirina het volgende:
[..]
Joodse vrouwen die blij waren dat ze bevrijd werden door de Russen werden ook verkracht. Door dezelfde Russen.
Maar dat vergeet iedereen.
Ja, schijnbaar is China net als Rusland een invasie begonnen op ons continent inclusief massale verkrachtingen en massagraven vol geëxecuteerde burgers want anders is je vergelijking wel van zo’n ongelofelijk stompzinnig niveau dat ik diplomatieke pressiemiddelen in z’n geheel maar oversla.quote:Op maandag 9 mei 2022 22:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Man man man, je begrijpt dus niet eens wat je zelf zegt. Je geeft aan dat je die ambassadeur het land uit moet schoppen en de volgende pas welkom is zodra het land een acceptabele grondwet heeft. Kortom: zodra diegene voldoet aan onze standaarden van wat acceptabel is. Dus nogmaals: de Chinese ambassadeur het land uitschoppen?
Nee, China is geen invasie begonnen. Jij zegt dat je de ambassadeur het land maar moet uitschoppen en de volgende pas welkom is als ze een acceptabele grondwet hebben. Ik reageer op de voorwaarde die je zelf stelt om welkom te zijn, een "acceptabele grondwet", en dan kom je met een heel verhaal over de invasie. Wat heeft de grondwet van Rusland in hemelsnaam met de invasie te maken?quote:Op maandag 9 mei 2022 22:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, schijnbaar is China net als Rusland een invasie begonnen op ons continent inclusief massale verkrachtingen en massagraven vol geëxecuteerde burgers want anders is je vergelijking wel van zo’n ongelofelijk stompzinnig niveau dat ik diplomatieke pressiemiddelen in z’n geheel maar oversla.
Stuk duidelijker 👍quote:Op maandag 9 mei 2022 21:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
In de geest van die tijd is het helemaal niet zo'n vreemde gedachte. Nogmaals, bijna elke Rus in het Rode Leger had wel iets of iemand te wreken, op clementie hoef je dus niet te rekenen. Maar goed, we dwalen af.
Je hele maandag opofferen over een verfbommetje.....tjah....quote:Op maandag 9 mei 2022 19:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wacht even, je wilt nu doen alsof ik een "kutleven" heb omdat ik reageer op een forum? Een forum waar je zelf ook op zit en waar je nota bene direct op mij reageert? Probeer je nu te doen alsof jij een stoere kerel met een gaaf leven bent in tegenstelling tot mij?
Je beseft denk ik niet hoe ultiem treurig dit soort retoriek is.
Omdat de “grondwet” van Rusland toestaat dat 1 maniakale gek op eigen houtje in 20 jaar tijd álle facetten van een democratie kapot kan maken en daarmee alle landen in Europa (Oekraïne eenzaam aan de top) gigantisch op kosten jaagt met een invasie. Als blijkt dat diplomatie meerdere keren totaal zinloos blijkt mag je wat mij betreft de ambassadeur dan ook linea recta d’ruit flikkeren want zijn positie is dan ook volslagen zinloos. Dan ook niet hier komen genieten van een vrije democratie.quote:Op maandag 9 mei 2022 22:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, China is geen invasie begonnen. Jij zegt dat je de ambassadeur het land maar moet uitschoppen en de volgende pas welkom is als ze een acceptabele grondwet hebben. Ik reageer op de voorwaarde die je zelf stelt om welkom te zijn, een "acceptabele grondwet", en dan kom je met een heel verhaal over de invasie. Wat heeft de grondwet van Rusland in hemelsnaam met de invasie te maken?
Ja, en misschien is de verfbom kwestie dan ook eindelijk opgelost.quote:Op maandag 9 mei 2022 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok
Over een jaar kabbelt de oorlog rustig door
is er bekend welk winkelcentrum vernield is? Ik probeer op google maps te locatie te vinden maar het lukt helaas nog niet echt.quote:Op maandag 9 mei 2022 22:10 schreef Joppiez het volgende:
Odessa momenteel onder vuur. Al een stuk of 10 raketten ingeslagen. Ook een groot winkelcentrum in vuur en vlam... Lijkt onderhand wel IS wat vrolijk raketten afvuurt op alles en iedereen.
quote:Op maandag 9 mei 2022 22:10 schreef Joppiez het volgende:
Odessa momenteel onder vuur. Al een stuk of 10 raketten ingeslagen. Ook een groot winkelcentrum in vuur en vlam... Lijkt onderhand wel IS wat vrolijk raketten afvuurt op alles en iedereen.
De man is Rus, en waarschijnlijk proud to be.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is natuurlijk complete onzin, je wordt niet bij toeval ambassadeur en je weet donders goed in een dergelijke positie wat er gaande is in je land en het is jouw taak om het uithangbord van jouw land te zijn, daar horen dus ook de onappetijtelijke zaken bij.
Normale mensen hebben ethische normen, dat jij doet alsof een ambassadeur zomaar een ambtenaar is moet jij weten maar het klopt voor geen meter, in China wordt je dat alleen maar als je 100% loyaal aan het regime bent en geen kritiek hebt op welk onderdeel dan ook van de regering of de partij.
Dat geld voor Rusland ook.
Volgens sommigen op dit forum ZAl de alom gevreesde, maar desalniettemin buitengewoon mild opererende Poetin (in de volksmond ook wel bekend onder de naam "prednisonplofkop") binnenkort in totale razernij ontsteken vanwege o.a. het aanstaande Finse en Zweedse NAVO lidmaatschap.quote:Op maandag 9 mei 2022 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok
Over een jaar kabbelt de oorlog rustig door
Weet je wie er ook aan geschiedvervalsing deden?quote:Op maandag 9 mei 2022 22:36 schreef Za het volgende:
[..]
De Sovjet Unie speelden een cruciale rol in het bevrijden van NL in de 2e wereldoorlog, en verloren 3 miljoen levens heb wat respect.
quote:(...) In the 1930s, Stalinism went back and forth on whether or not fascism was a bad thing. As a result, fascism in Soviet usage never had any very clear content. This was especially apparent after 1939, when Soviet newspapers reprinted speeches by Nazi leaders. In 1939, Stalin sealed a de facto alliance with Hitler, which meant that fascism became praiseworthy in the official Soviet public sphere. This act of collaboration was the most important of the Second World War, since it allowed it to begin. (Speaking of any of this in Russia today is a criminal act.) In 1941, Nazi Germany invaded the Soviet Union, and so fascism became the enemy of the Soviet Union. But what was chiefly wrong with fascism was the invasion itself. Fascism was never really defined. It was simply the creed of the outsider (...)
Heb je dit standpunt sinds 24 februari van dit jaar, of daarvoor ook al?quote:Op maandag 9 mei 2022 22:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat de “grondwet” van Rusland toestaat dat 1 maniakale gek op eigen houtje in 20 jaar tijd álle facetten van een democratie kapot kan maken en daarmee alle landen in Europa (Oekraïne eenzaam aan de top) gigantisch op kosten jaagt met een invasie. Als blijkt dat diplomatie meerdere keren totaal zinloos blijkt mag je wat mij betreft de ambassadeur dan ook linea recta d’ruit flikkeren want zijn positie is dan ook volslagen zinloos. Dan ook niet hier komen genieten van een vrije democratie.
De Russen tegenwoordig besmeuren Oekrainse burgerkleding tegenwoordig met kogels, of whatever ?quote:Op maandag 9 mei 2022 22:36 schreef Za het volgende:
[..]
De man is Rus, en waarschijnlijk proud to be.
Omdat jij je al jaren laat meeslepen door anti Rusland propaganda in de media, moet hij zijn functie maar niet meer uitoefenen, en geen kranslegging voor Sovjet soldaten bijwonen?
Dan besmeuren we hem met varkensbloed, of whatever?
De Sovjet Unie speelden een cruciale rol in het bevrijden van NL in de 2e wereldoorlog, en verloren 3 miljoen levens heb wat respect.
...die cruciale tol begon bij het Molotov-Ribbentrop pact van 1939quote:Op maandag 9 mei 2022 22:36 schreef Za het volgende:
[..]
........
Dat is wel een heel groot debat in de intellectuele wereld. Zijn dit nou Sovjet-helden, of Oekraïnse helden? Aan wie behoren ze toe?quote:Op maandag 9 mei 2022 23:01 schreef Za het volgende:
[..]
Echt een mooie afbeelding dit. Er zijn er meer van deze Sovjet held.
Niet aan Rusland dus, ofwel de Sovjet-Unie ofwel Oekrainequote:Op maandag 9 mei 2022 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is wel een heel groot debat in de intellectuele wereld. Zijn dit nou Sovjet-helden, of Oekraïnse helden? Aan wie behoren ze toe?
Hoeveel vrouwen en kinderen zou 'ie verkracht hebben tijdens de Russische plundertocht in centraal en oost Europa?quote:Op maandag 9 mei 2022 23:01 schreef Za het volgende:
[..]
Echt een mooie afbeelding dit. Er zijn er meer van deze Sovjet held.
Zeg je dit ook tegen alle andere users hier, die een veelvoud van mij posten in deze topicreeks?quote:Op maandag 9 mei 2022 22:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je hele maandag opofferen over een verfbommetje.....tjah....
Meest van de tijd scroll ik hier wat rond voor updates. Van bijvoorbeeld users als @:polderturk dat zijn interessante dingen. Online discussies zijn compleet nutteloos. Maar goed ieder zijn ding. Als jij dat leuk vind, vooral blijven doen.
Tja...quote:Op maandag 9 mei 2022 23:07 schreef capricia het volgende:
Dat is wel een heel groot debat in de intellectuele wereld. Zijn dit nou Sovjet-helden, of Oekraïnse helden? Aan wie behoren ze toe?
Lastig hoor. Aangezien de Russische Federatie dan weer wel allerlei andere zaken overgenomen heeft van de Sovjet-Unie..denk aan de permanente zetel in de VN-veiligheidsraad.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet aan Rusland dus, ofwel de Sovjet-Unie ofwel Oekraine
Dit gebeurde niet in Nederland, dit was in Polen, daar hoeven ze 0 respect te hebben voor wat de Sovjet Unie deed in de tweede wereldoorlog.quote:Op maandag 9 mei 2022 22:36 schreef Za het volgende:
Die zetel hebben ze alleen gekregen doordat ze een nucleair arsenaal hadden, natuurlijk. Op geen enkel ander vlak is Rusland een wereldmacht noch gekwalificeerd om zo'n zetel in te nemen.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Lastig hoor. Aangezien de Russische Federatie dan weer wel allerlei andere zaken overgenomen heeft van de Sovjet-Unie..denk aan de permanente zetel in de VN-veiligheidsraad.
Kennelijk kun je sommige zaken wel 1 op 1 doorgeven van de Sovjet-Unie naar Rusland, maar andere zaken dan weer niet..
De man was een Oekraïense-sovjet. Zoveel is duidelijk. Maar beetje van de bizarre dat je enerzijds zijn portret ophangt, maar anderzijds hem wel uit zijn graf bombardeertquote:Op maandag 9 mei 2022 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Lastig hoor. Aangezien de Russische Federatie dan weer wel allerlei andere zaken overgenomen heeft van de Sovjet-Unie..denk aan de permanente zetel in de VN-veiligheidsraad.
Kennelijk kun je sommige zaken wel 1 op 1 doorgeven van de Sovjet-Unie naar Rusland, maar andere zaken dan weer niet..
Iets met druppel en emmer.quote:Op maandag 9 mei 2022 22:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heb je dit standpunt sinds 24 februari van dit jaar, of daarvoor ook al?
Beetje onzeker? Het is allemaal wel lastig voor je he, jeetjequote:Op maandag 9 mei 2022 23:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeg je dit ook tegen alle andere users hier, die een veelvoud van mij posten in deze topicreeks?
Allemaal mensen met een "kutleven"?Als je online discussies compleet nutteloos vindt en daarmee een soort treurig statement wilt maken in de trant van "maar ik heb tenminste wél een leven", is het des te droeviger wanneer je herhaaldelijk reageert.
Sovjet Unie. Niet Russisch. De man is Oekraïns van geboorte. Net als deze man:quote:Op maandag 9 mei 2022 23:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen en kinderen zou 'ie verkracht hebben tijdens de Russische plundertocht in centraal en oost Europa?
Nou ja, ook dat is niet simpel en zwart-wit, zonder de Sovjet Unie was Polen niet bevrijd. Echter, zonder de Sovjet Unie was Polen in 1939 niet opgedeeld en na 1945 onder een Sovjet bewind geplaatst tot de val van de Muur.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:14 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dit gebeurde niet in Nederland, dit was in Polen, daar hoeven ze 0 respect te hebben voor wat de Sovjet Unie deed in de tweede wereldoorlog.
Net als de Baltics. Allemaal Bloodlands.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, ook dat is niet simpel en zwart-wit, zonder de Sovjet Unie was Polen niet bevrijd. Echter, zonder de Sovjet Unie was Polen in 1939 niet opgedeeld en na 1945 onder een Sovjet bewind geplaatst tot de val van de Muur.
Dus er zijn vermoedelijk genoeg Polen die hier over verdeeld zijn.
Inderdaad. Alleen voor die staten is het nog een stapje gecompliceerder omdat ze al in 1918 niet bij de Sovjet Unie wilde horen en daar nog een oorlog om gevoerd hebben.quote:
Al die landen tussen Hitler en Stalin hebben onnoemelijk geleden.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. Alleen voor die staten is het nog een stapje gecompliceerder omdat ze al in 1918 niet bij de Sovjet Unie wilde horen en daar nog een oorlog om gevoerd hebben.
En de honderd duizenden Polen die naar Siberië zijn gedeporteerd en de 22.000 officieren die werden geëxecuteerd. Er zijn weinig landen te vinden waar ze een grotere hekel aan Rusland hebben dan in Polen.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, ook dat is niet simpel en zwart-wit, zonder de Sovjet Unie was Polen niet bevrijd. Echter, zonder de Sovjet Unie was Polen in 1939 niet opgedeeld en na 1945 onder een Sovjet bewind geplaatst tot de val van de Muur.
Dus er zijn vermoedelijk genoeg Polen die hier over verdeeld zijn.
Dus ZA vereert hier een Oekraïner? Wat zal haar politiek officier daar van zeggen?quote:Op maandag 9 mei 2022 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Sovjet Unie. Niet Russisch. De man is Oekraïns van geboorte. Net als deze man:
[ afbeelding ] Of was ie eigenlijk ook Sovjet-burger? Verwarrend allemaal.
Nog meer vragen, de man op de foto is niet de Oekraïense Piotr Dziuba (Дзюба Пётр Петрович)quote:Op maandag 9 mei 2022 23:07 schreef capricia het volgende:
En geldt dat antwoord dan ook voor misdadigers zoals John Demjanjuk? Is dat ook een Sovjet burger, of is zo iemand dan opeens weer wel een Oekraïner?
Vragen vragen...
Gewoon doorgaan en dan ook nog eens heel geforceerd adrem proberen te doen, om een soort beeld van jezelf te creëren van de toffe gozer die te cool is om op een forum te discussiëren. Op een forum.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Beetje onzeker? Het is allemaal wel lastig voor je he, jeetjeMaar fijn dat jij de discussies wel heel nuttig vind, ga vooral zo door!
Landen zo kun je het niet stellen. Veel bevolkingsgroepen wel, maar er waren er ook genoeg (teveel) die mee deden met deze of genen.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Al die landen tussen Hitler en Stalin hebben onnoemelijk geleden.
Als het te ver gaat niet, nee. Hun leger is enorm top down met zo min mogelijk eigen initiatief dus als orders van bovenaf niet meer opgevolgd worden of niet tijdig dan breekt het hele systeem.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:34 schreef Barbusse het volgende:
Dit al langs gekomen?
[ twitter ]
Het moraal onder Russische soldaten is echt schrikbarend laag, daar valt toch geen effectieve gevechtseenheid van te maken?
Dan krijgt Oekraïne misschien wel gelegenheid om een stuk Russisch grondgebied op te eisenquote:Op maandag 9 mei 2022 23:34 schreef Barbusse het volgende:
Dit al langs gekomen?
[ twitter ]
Het moraal onder Russische soldaten is echt schrikbarend laag, daar valt toch geen effectieve gevechtseenheid van te maken?
Dat zou niet verstandig zijn. Da's namelijk de enige manier om de demotivatie een halt toe te roepen. Geef Poetin nu niet de kans om Stalins kunstje te herhalen.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan krijgt Oekraïne misschien wel gelegenheid om een stuk Russisch grondgebied op te eisen
Zeer kort samengevat:quote:Op maandag 9 mei 2022 22:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
Timothy Snyder publiceerde vandaag een stukje n.a.v. 9 mei en de geschiedenis van fascisme, Oekraine, Rusland en de Sovjet Unie.
https://snyder.substack.com/p/may-9-in-russia
Het stukje gaat dieper in op wat Poetin eigenlijk met nazi's in Oekraïne bedoelt...o.a:
[..]
Met welk doel? Hij is slechts de mp van Nederland.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die sukkel moet gewoon van z'n reet afkomen en zelf naar Kyiv gaan. Kleine moeite.
Hoeft niet veel te zijn he. Gewoon een paar km de grens opschuiven. En daar maak je een zwaar bewaakt gebied van net als tussen noord en zuid korea.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou niet verstandig zijn. Da's namelijk de enige manier om de demotivatie een halt toe te roepen. Geef Poetin nu niet de kans om Stalins kunstje te herhalen.
Symboliek? Wat had Jill Biden er te zoeken? En die knowitall Bono?quote:Op maandag 9 mei 2022 23:54 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Met welk doel? Hij is slechts de mp van Nederland.
Daar hebben de Russen helemaal geen excuus voor nodig, de Nederlandse ambassadeur kreeg in 2013 gewoon een knokploeg op bezoek:quote:Op maandag 9 mei 2022 15:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie weet hoeveel jaar hij al in Polen zat als ambassadeur voor Rusland. Hoe dan ook, het is gewoon niet verstandig om diplomaten te molesteren, hoe fout het land dat ze vertegenwoordigen ook is. Bovendien weet je hoe de Russen zijn, die gaan nu op hun beurt hetzelfde kunstje flikken bij een paar Europese ambassadeurs, dit komt gewoon als een boemerang terug in je eigen gezicht.
Nee. Een paar kilometer is al genoeg voor Poetin om er een Grote Patriottische oorlog van te kunnen maken met alle gevolgen van dien. Als er zo'n zone komt dan moet die onder VN controle staan en dan zullen beide zijden dat moeten toelaten.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoeft niet veel te zijn he. Gewoon een paar km de grens opschuiven. En daar maak je een zwaar bewaakt gebied van net als tussen noord en zuid korea.
Wat precies die grens is, is natuurlijk volstrekt arbitrairquote:Op maandag 9 mei 2022 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Een paar kilometer is al genoeg voor Poetin om er een Grote Patriottische oorlog van te kunnen maken met alle gevolgen van dien. Als er zo'n zone komt dan moet die onder VN controle staan en dan zullen beide zijden dat moeten toelaten.
Mwah, daar is internationaal in ieder geval wel een consensus over, dacht ik.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat precies die grens is, is natuurlijk volstrekt arbitrair
Ja, dat lijkt me ook. Kijkende naar het gepruts de eerste 2 maanden zie ik daar ook geen verandering in komen. Alsof de enige strategie meer soldaten de gehaktmolen insturen is. Wordt Ivan Soldatovski niet blij van.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het te ver gaat niet, nee. Hun leger is enorm top down met zo min mogelijk eigen initiatief dus als orders van bovenaf niet meer opgevolgd worden of niet tijdig dan breekt het hele systeem.
En die consensus sluit een DMZ naar Koreaans model uit?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, daar is internationaal in ieder geval wel een consensus over, dacht ik.
Dat lijkt me een slecht plan.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan krijgt Oekraïne misschien wel gelegenheid om een stuk Russisch grondgebied op te eisen
Dat weet ik niet. Op zich kan dat een werkbaar model zijn, het is niet zonder haken en ogen maar het is het overwegen waard. Maar dat houdt geen overname van Russisch grondgebied door Oekraine in.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
En die consensus sluit een DMZ naar Koreaans model uit?
Vonden we in het begin van zwaar wapentuig sturen ookquote:
Riviera Shopping Cityquote:Op maandag 9 mei 2022 22:36 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
is er bekend welk winkelcentrum vernield is? Ik probeer op google maps te locatie te vinden maar het lukt helaas nog niet echt.
F-16's is waarschijnlijker, die heeft de VS op de plank liggen namelijk, F-35's nietquote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vonden we in het begin van zwaar wapentuig sturen ook
Als dit nog een jaar duurt, vliegt Oekraïne rond met F35s.
Detailquote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
F-16's is waarschijnlijker, die heeft de VS op de plank liggen namelijk, F-35's niet
Dat ligt aan jou. Ondanks hevige en bewonderenswaardige strijd, capituleerde Nederland al na vijf dagen. Het grote koloniale Frankrijk na slechts zes weken. De Engelsen trokken zich terug uit Frankrijk. Dus nee, ze vochten niet "liever tot de laatste man", hoe mooi dat ook klinkt voor een Braveheart-scenario.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:47 schreef Confetti het volgende:
Misschien ligt het aan mij maar ik snap nu waarom WWII zo bloedig werd. Na de eerste periode ga je de vijand toch ontmenselijken en nog liever tot de laatste man vechten dan overgeleverd worden aan die 'beesten'.
Een proces dat eigenlijk net zo snel gaat als altijd.
Mwah, is dat niet alleen maar werkbaar daar vanwege de heel specifieke situatie daar? Er is daar alleen maar een wapenstilstand, formeel zijn ze nog in oorlog, en geen van beiden landen ziet het als een daadwerkelijke internationale grens. Ze claimen allebei dat ze de enige legitieme regering van het hele Koreaanse schiereiland zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Op zich kan dat een werkbaar model zijn, het is niet zonder haken en ogen maar het is het overwegen waard. Maar dat houdt geen overname van Russisch grondgebied door Oekraine in.
Ik vind die wapenleveranties prima, ook dat men niet schroomt zwaarder materieel te sturen. Maar een invasie van Rusland zelf is voor Putin een grote "zie je wel!", en ik denk dat hij dan wel met nukes gaat gooien. Laat dat Russische leger zich maar kapotvechten in een uitputtingsslag in het oosten, denk ik dan.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vonden we in het begin van zwaar wapentuig sturen ook
Als dit nog een jaar duurt, vliegt Oekraïne rond met F35s.
Ik weet wat je bedoelt maar ik doelde alleen op de DMZ zelf, niet de hele situatie tussen de beide Korea'squote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mwah, is dat niet alleen maar werkbaar daar vanwege de heel specifieke situatie daar? Er is daar alleen maar een wapenstilstand, formeel zijn ze nog in oorlog, en geen van beiden landen ziet het als een daadwerkelijke internationale grens. Ze claimen allebei dat ze de enige legitieme regering van het hele Koreaanse schiereiland zijn.
In de eerste wereld oorlog waren de verliezen aan Franse kant zo hevig dat ze zich tegen hun eigen kameraden keerden.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat ligt aan jou. Ondanks hevige en bewonderenswaardige strijd, capituleerde Nederland al na vijf dagen. Het grote koloniale Frankrijk na slechts zes weken. De Engelsen trokken zich terug uit Frankrijk. Dus nee, ze vochten niet "liever tot de laatste man", hoe mooi dat ook klinkt voor een Braveheart-scenario.
Er is overigens een voormalig land dat toen wel met die instelling vocht en het ook in praktijk bracht. Dat land is om een of andere reden alleen momenteel niet zo populair hier.Terecht overigens, want het toenmalige regime was echt geen haar beter dan Duitsland.
Dat is niet echt correct wat je hier zegt, er was een reden dat Duitsland letterlijk miljoenen Sovjets gevangen kon nemen en dat was niet omdat ze tot aan de dood vochten. Dat deden ze namelijk in de meeste gevallen (als ze een keuze hadden) niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat ligt aan jou. Ondanks hevige en bewonderenswaardige strijd, capituleerde Nederland al na vijf dagen. Het grote koloniale Frankrijk na slechts zes weken. De Engelsen trokken zich terug uit Frankrijk. Dus nee, ze vochten niet "liever tot de laatste man", hoe mooi dat ook klinkt voor een Braveheart-scenario.
Er is overigens een voormalig land dat toen wel met die instelling vocht en het ook in praktijk bracht. Dat land is om een of andere reden alleen momenteel niet zo populair hier.Terecht overigens, want het toenmalige regime was echt geen haar beter dan Duitsland.
Oh wat zonde... Prachtig modern centrum.. Lijkt wel alsof de Russen bewust die luxe malls vernietigen, deden ze enkele weken geleden in Kiev ook al..quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Riviera Shopping City
+380 48 702 5150
https://maps.app.goo.gl/5aoCnAwuLCREgz2k9
Ben er half jaar geleden nog geweest
Tis groot, dus iets dat ze kunnen rakenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:28 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Oh wat zonde... Prachtig modern centrum.. Lijkt wel alsof de Russen bewust die luxe malls vernietigen, deden ze enkele weken geleden in Kiev ook al..
Idiocratie in levende lijve illusteren (deze Twitter nobody dus) is niet echt nieuws, volgens mij.quote:
quote:
Maarreh....je voorspellingen van de afgelopen week? Ik mis wat nucleaire explosies, zeg maar.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:48 schreef Za het volgende:
[..]
[ twitter ]
"De Russen zijn nog niet klaar met ons"
"Alleen met z'n allen krijgen we de Russen eronder"
"Er is een vaccin in de maak tegen een Russische inval, dat 100% veiligheid biedt".
Pro tip: sochtends betaal je bij AH 0,50 voor een brood van de vorige dag 👌quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Idiocratie in levende lijve illusteren (deze Twitter nobody dus) is niet echt nieuws, volgens mij.
PS: Bij de AH kost een heel volkoren 1,35, mischien kan je haar die boodschap geven, kan ze nog wat geld besparen.
Ah, dat wist ik niet, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik mij daar niet druk over hoef te maken maar voor mevrouw fuckroeper lijkt mij dit essentieele informatie.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pro tip: sochtends betaal je bij AH 0,50 voor een brood van de vorige dag 👌
Kan deze aanraden, is heel leuk. Als je een box neemt bij een bakker heb je volop brood en meestal ook nog veel taart enzo.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pro tip: sochtends betaal je bij AH 0,50 voor een brood van de vorige dag 👌
Tussen 9 en 12 mei.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
Maarreh....je voorspellingen van de afgelopen week? Ik mis wat nucleaire explosies, zeg maar.
Prijzen die mede zijn gestegen omdat Rusland Oekraïne is binnen gevallen.quote:
Ok, maar die 12 mei heb je volgens mij nooit eerder genoemd. Waar kom die ineens vandaan? Zomertijd of zo?quote:
quote:
Interessant. Het lijkt me een erg klein groepje om iets wezenlijks klaar te spelen alleen. Misschien voor als de Russen een Victory Day parade hadden? Of proberen ze voorraden te leveren?quote:
Je probeert aan te geven hoe absurd en hypocriet alles is. Toch? Dat is ook zo, er is geen goed en fout.quote:
Het zijn oude beelden van waarschijnlijk een paar weken terug.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Interessant. Het lijkt me een erg klein groepje om iets wezenlijks klaar te spelen alleen. Misschien voor als de Russen een Victory Day parade hadden? Of proberen ze voorraden te leveren?
Gregoriaanse vs Juliaanse kalender of zo. Of, misschien logischer, weer een gevalletje doelpalen verschuiven. Oekraïne had ook al 2 maanden geleden moeten vallen he?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, maar die 12 mei heb je volgens mij nooit eerder genoemd. Waar kom die ineens vandaan? Zomertijd of zo?
Tsjonge, heel volwassen weer.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, maar die 12 mei heb je volgens mij nooit eerder genoemd. Waar kom die ineens vandaan? Zomertijd of zo?
De dag dat Finland het NAVO lidmaatschap gaat aanvragen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
Vond ik wel, beetje sarcasme op het late uur moet kunnen tegen iemand die datums voor een nucleaire holocaust uit haar duim zuigt.quote:
Daar gaat het niet om, het is gewoon kinderachtig.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waar de 12de ineens vandaan komt?
Is er op die dag iets, soms?
https://inforesist.org/ka(...)artillerii-v-40-raz/quote:How Ukrainian programmers increased the speed of artillery response by 40 times
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:03 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het is gewoon kinderachtig.
Sarcasme? In dit forum, ok, dan weet ik er nog wel een paar.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vond ik wel, beetje sarcasme op het late uur moet kunnen tegen iemand die datums voor een nucleaire holocaust uit haar duim zuigt.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:02 schreef Za het volgende:
[..]
De dag dat Finland het NAVO lidmaatschap gaat aanvragen.
Nou, weet je wat, zet een TR, dan mogen de mods dat beoordelen verder en kun jij met dat gezeik over kinderachtig ophouden wat ook nog eens off topic is, ok?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:03 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het is gewoon kinderachtig.
Rusland zou volgens jou ook al maanden geleden Oekraïne hebben verslagen en de Russen zouden als bevrijders worden onthaalt. Heb niet zoveel vertrouwen in die voorspellingen van je.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:04 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb gezegd het gebruik van een klein tactisch kernwapen.
Dat denken veel mensen en wat dan? Hoe gaat de NAVO reageren als de Oekraine plots toch bij de EU hoort via Macron en 1 of ander verdrag. Ik snap je bezorgheid zeker wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:04 schreef Za het volgende:
[..]
Eh, nee, gedraag je gewoonquote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, weet je wat, zet een TR, dan mogen de mods dat beoordelen verder en kun jij met dat gezeik over kinderachtig ophouden wat ook nog eens off topic is, ok?
Wat is er niet correct aan? Het was een vrijwel letterlijke order van Stalin. In augustus '41, twee maanden na de Duitse invasie werd al de order uitgevaardigd dat manschappen die zich gevangen lieten nemen of overgaven 'verraders' waren die geëxecuteerd zouden worden als ze ooit zouden terugkeren naar de SU. Wat jij als laatste schetst was een gevolg van een opvolgende order in juli '42. Geen stap terug.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet echt correct wat je hier zegt, er was een reden dat Duitsland letterlijk miljoenen Sovjets gevangen kon nemen en dat was niet omdat ze tot aan de dood vochten. Dat deden ze namelijk in de meeste gevallen (als ze een keuze hadden) niet.
Pas toen Stalin de oorlog als een Patriottische oorlog ging verkopen en ging luisteren naar competente generaals keerde het tij. Stalin bracht ook zaken als militaire onderscheidingen terug die met de Tsaren waren afgeschaft.
Dat velen vochten tot aan de dood had overigens ook veel te maken met de gevolgen van dat niet doen, dat was ook de dood namelijk maar dan door de NKVD troepen die achter ze opgesteld waren waarvan ze zeker wisten dat die ze dood zouden schieten dus dan maar de kans pakken aan het front dat je het mischien overleeft.
Kortom, het is een stuk complexer as usual
Zonder de buitenlandse inmenging met bv 22.000.000.000 aan wapens zou het idd allang beklonken zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:07 schreef Barbusse het volgende:
Rusland zou volgens jou ook al maanden geleden Oekraïne hebben verslagen
Tuurlijk heb je dat wel.quote:Heb niet zoveel vertrouwen in die voorspellingen van je.
Finland wordt lid van de NAVO, en Rusland reageert daar dus op met 1 klein tactisch kernwapen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:04 schreef Za het volgende:
[..]
Want die wapens zijn inmiddels allemaal aangekomen?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:14 schreef Za het volgende:
[..]
Zonder de buitenlandse inmenging met bv 22.000.000.000 aan wapens zou het idd allang beklonken zijn.
[..]
Tuurlijk heb je dat wel.
Die 22 miljard van Biden is tot nu toe een voorstel, geen feit.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want die wapens zijn inmiddels allemaal aangekomen?
De NAVO gaat niet reageren op deelname aan de EU.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:08 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat denken veel mensen en wat dan? Hoe gaat de NAVO reageren als de Oekraine plots toch bij de EU hoort via Macron en 1 of ander verdrag. Ik snap je bezorgheid zeker wel.
Beter oplettenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, maar die 12 mei heb je volgens mij nooit eerder genoemd.
Als jij dat denkt is het des te walgelijker dat jij zo tegen die wapenleveringen bent.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:14 schreef Za het volgende:
[..]
Zonder de buitenlandse inmenging met bv 22.000.000.000 aan wapens zou het idd allang beklonken zijn.
Maar die hulp kwam er en iedereen die een beetje had opgelet de laatste 8 jaar verbaasde dat niks.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:14 schreef Za het volgende:
[..]
Arrogant zijn de zekeren van mening ongeacht kennis zie ik weer.quote:[..]
Tuurlijk heb je dat wel.
Nee ze gaan een aanvraag doen, dan zijn ze niet gelijk lid hè.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:14 schreef Wantie het volgende:
Finland wordt lid van de NAVO, en Rusland reageert daar dus op met 1 klein tactisch kernwapen.
Die logica snap ik niet.
Inderdaad, want de meeste ken je uit je hoofd zelfs van maanden geleden.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:20 schreef Tijger_m het volgende:
Sorry, ik lees niet al jouw posts. Dat zal je vast verbazen.
Ja, dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die 22 miljard van Biden is tot nu toe een voorstel, geen feit.
Als hij ze bestookt gaat EU en Amerika ingrijpen, NAVO lid of niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:20 schreef Za het volgende:
[..]
Nee ze gaan een aanvraag doen, dan zijn ze niet gelijk lid hè.
Zolang ze geen NAVO lid zijn kan hij ze in principe bestoken.
https://www.theguardian.c(...)-ukraine-ben-wallacequote:UK would support countries willing to supply Russian-designed jets to Ukraine
Een oorlog verklaren is geen ontmoediging. Meer het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:20 schreef Za het volgende:
[..]
Het kleine tactische kernwapen is bedoelt als waarschuwing, zie het als een ontmoediging.
Ik heb inderdaad een zeer goed geheugen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:22 schreef Za het volgende:
[..]
Inderdaad, want de meeste ken je uit je hoofd zelfs van maanden geleden.
Maar je weet wel prima wat hij gepost heeft, ooit eens. Denk dat jij dat heel goed in de gaten hebt en anders neem je maar wat aan gebaseert op niks.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, ik lees niet al jouw posts. Dat zal je vast verbazen.
Ik zie het als een aanmoediging.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:20 schreef Za het volgende:
[..]
Het kleine tactische kernwapen is bedoelt als waarschuwing, zie het als een ontmoediging.
Blijf dromen, hé.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:20 schreef Za het volgende:
[..]
Ach, joh, een tactische nuke, dat stelt niks voor, dat is gewoon wat je doet als ontmoediging. Nog nooit voorgekomen waar dan ook ter wereld maar hey, dat is een detail.quote:
Als dat gebeurt ligt Sint Petersburg binnen 2 weken in Finland als je de staat van hun legers en gevechtbereidheid vergelijkt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, joh, een tactische nuke, dat stelt niks voor, dat is gewoon wat je doet als ontmoediging. Nog nooit voorgekomen waar dan ook ter wereld maar hey, dat is een detail.
Als Rusland een tactisch kernwapen op het grondgebied van niet-NAVO-lid Oekraïne inzet, dan zal het Westen niet terugslaan met een kernwapen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:22 schreef Zwoerd het volgende:
Als hij ze bestookt gaat EU en Amerika ingrijpen, NAVO lid of niet.
Finland heeft F-18's die St Petersburg binnen 10 minuten kunnen bereiken. Sommige mensen moeten eens op een landkaart kijken, denk ik. Oh, en fallout kan Rusland ook heel snel bereiken vanuit een buurland maar ook dat gegeven is schijnbaar te lastig om te bevattenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als dat gebeurt ligt Sint Petersburg binnen 2 weken in Finland als je de staat van hun legers en gevechtbereidheid vergelijkt.
Als Finland kandidaat lid wordt van de NAVO genieten ze al bescherming door de NAVO.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:31 schreef Za het volgende:
[..]
Als Rusland een tactisch kernwapen op het grondgebied van niet-NAVO-lid Oekraïne inzet, dan zal het Westen niet terugslaan met een kernwapen.
Vandaar voor 12 mei.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:36 schreef Wantie het volgende:
Als Finland kandidaat lid wordt van de NAVO genieten ze al bescherming door de NAVO.
Finland is bovendien lid van de EU. Een kernbom op Finland betekent dus een kernbom op de EU.
Verder is Finland lid van PESCO.
Finland is al jaren beter voorbereid op Russische aggressie dan Oekraïne zelfs: https://www.theguardian.c(...)ker-mania-made-sensequote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Finland heeft F-18's die St Petersburg binnen 10 minuten kunnen bereiken. Sommige mensen moeten eens op een landkaart kijken, denk ik. Oh, en fallout kan Rusland ook heel snel bereiken vanuit een buurland maar ook dat gegeven is schijnbaar te lastig om te bevatten
PS: Tactische nucleaire wapens hebben een signifcant hogere yield dan de bommen op Hiroshima en Nagasaki. 4-6 hoger, de kleinste ongeveer gelijk aan die bommen.
Dus niet op 12 mei? Dus eigenlijk 9 tot 11 mei? Ok, nou, het wordt steeds duidelijker. Nog maar twee nachtjes slapen dus. Fijn, hoeven we niet zo lang meer te wachtenquote:
Dus ook als Finland geen kandidaat lid wordt krijgen ze een kernbom op hun kop.quote:
Rusland wat niet eens een oorlog kan winnen op een front gaat dan een tweede front openen op 150 km van de een na grootste stad van Rusland, Poetins geboortestad ook nog eens want dat is wat je doet als het tegenzit. Oh, en met nukes gaan gooien, natuurlijk. Doet iedereen tenslotte.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Finland is al jaren beter voorbereid op Russische aggressie dan Oekraïne zelfs: https://www.theguardian.c(...)ker-mania-made-sense
Best wel raar eigenlijk, want Rusland zou nooit een ander land binnenvallen, tenzij als laatste redmiddel als pure zelfverdediging...quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Finland is al jaren beter voorbereid op Russische aggressie dan Oekraïne zelfs: https://www.theguardian.c(...)ker-mania-made-sense
Nazi's. Je vergeet de nazi's.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Best wel raar eigenlijk, want Rusland zou nooit een ander land binnenvallen, tenzij als laatste redmiddel als pure zelfverdediging...
Doe ik ook hoor. All in a days work.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland wat niet eens een oorlog kan winnen op een front gaat dan een tweede front openen op 150 km van de een na grootste stad van Rusland, Poetins geboortestad ook nog eens want dat is wat je doet als het tegenzit. Oh, en met nukes gaan gooien, natuurlijk. Doet iedereen tenslotte.
Putler gaat geen nukes gebruiken richting Finland dat is een ding wat zeker is, de kans dat hij iets in Oekraïne gaat doen met nukes is al miniemquote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland wat niet eens een oorlog kan winnen op een front gaat dan een tweede front openen op 150 km van de een na grootste stad van Rusland, Poetins geboortestad ook nog eens want dat is wat je doet als het tegenzit. Oh, en met nukes gaan gooien, natuurlijk. Doet iedereen tenslotte.
Hiroshimatje hier, Nagasaki'tje daar, no problem, doet niemand moeilijk over, joh.
Nou, de geschiedenis wijst anders uit. Helaas.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Best wel raar eigenlijk, want Rusland zou nooit een ander land binnenvallen, tenzij als laatste redmiddel als pure zelfverdediging...
Misschien wat sancties.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:39 schreef Wantie het volgende:
Dus ook als Finland geen kandidaat lid wordt krijgen ze een kernbom op hun kop.
En jij denkt dat PESCO, de NAVO of de VS daar niet op zullen reageren...
Misschien...quote:
Als Rusland een kernbom gooit, grijpt de NAVO luchtmacht in en is binnen een dag elk Russisch voertuig in Oekraïne kapotgeschoten. Dat weet Poetin zelf ook.quote:
Uit 'betrouwbare Russische bronnen'....quote:Op dinsdag 10 mei 2022 02:09 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar je deze info vandaan hebt?
En Stef Blok doet zijn werk ook in stilte.quote:
Héél belangrijk.quote:Op maandag 9 mei 2022 22:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heb je dit standpunt sinds 24 februari van dit jaar, of daarvoor ook al?
Ja de Amerikanen gooiden er 2 op de bevolking, Rusland staat wat dat betreft achterquote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hiroshimatje hier, Nagasaki'tje daar, no problem, doet niemand moeilijk over, joh.
Het is geen wedstrijd lijkt mequote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja de Amerikanen gooiden er 2 op de bevolking, Rusland staat wat dat betreft achter
Ja lekker, eerst gooien en dan zeggen “ja laten we dat maar niet meer doen”quote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd lijkt me
Na die twee die de Amerikanen gooiden besloten we met zijn allen dat het eigenlijk niet tof is om er mee te spelen
Het is wat het isquote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja lekker, eerst gooien en dan zeggen “ja laten we dat maar niet meer doen”
Ook niet bij een situatie waarin iedereen met nukes begint te slingeren om de stand gelijk te trekken ofzo lijkt mequote:
Nee lijkt me logisch vriend m.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ook niet bij een situatie waarin iedereen met nukes begint te slingeren om de stand gelijk te trekken ofzo lijkt me
Dank!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:13 schreef pvdplanet het volgende:
Zeer uitgebreid artikel over Bayraktar en de ontwikkeling van z'n drones
https://www.newyorker.com(...)he-nature-of-warfare
Je geeft dus toe dat het westen beschaafder is dan Rusland.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:31 schreef Za het volgende:
[..]
Als Rusland een tactisch kernwapen op het grondgebied van niet-NAVO-lid Oekraïne inzet, dan zal het Westen niet terugslaan met een kernwapen.
Gelukkig dat we rus zo heftig boycotten. Kunnen zo ook economisch zo heerlijk in dat glorieuze verleden leven.quote:
Wat debiel dat zulke gaslight-posts wel blijven staan omdat TijgerT blauw is en als ik nog ontzettend op mn woorden pas en aangeef dat die niet eens alles leest maar er ook nog eens op reageert, wordt dat verwijderd.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus niet op 12 mei? Dus eigenlijk 9 tot 11 mei? Ok, nou, het wordt steeds duidelijker. Nog maar twee nachtjes slapen dus. Fijn, hoeven we niet zo lang meer te wachten![]()
En wat prik je als volgende datum? Geef hem alvast zodat we ons voor kunnen bereiden op de volgende teleurstelling.
De Russen verliezen zelfs terrein.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:14 schreef Bensel het volgende:
Voelt een beetje stil op het front, weinig nieuws.Aardig wat raketten naar Odessa, maar dat was het wel. Heb een beetje het idee dat de russen zich focussen op de verkeerd doelen. Dat eiland heeft ze al veel gekost, die staalfabriek kost ze nog steeds veel inzet, maar het front zelf komt nauwelijks vooruit. Odessa bestoken met supersonische raketten levert vrij weinig op, want er is zijn geen grondtroepen in de buurt om deze aanvallen te benutten.
Als je niet beter zou weten zou je nog bijna het idee krijgen dat de Russen er allemaal niet zo goed over nagedacht hadden.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:14 schreef Bensel het volgende:
Voelt een beetje stil op het front, weinig nieuws.Aardig wat raketten naar Odessa, maar dat was het wel. Heb een beetje het idee dat de russen zich focussen op de verkeerd doelen. Dat eiland heeft ze al veel gekost, die staalfabriek kost ze nog steeds veel inzet, maar het front zelf komt nauwelijks vooruit. Odessa bestoken met supersonische raketten levert vrij weinig op, want er is zijn geen grondtroepen in de buurt om deze aanvallen te benutten.
Dat is allemaal ingecalculeerdquote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je niet beter zou weten zou je nog bijna het idee krijgen dat de Russen er allemaal niet zo goed over nagedacht hadden.
Heb meer het idee dat enkele generaals zich blind staren op bepaalde doelen, als prestige project, maar het totaalplaatje niet zien. Inmiddels zou je moeten weten dat de huidige tactieken niet werken en dat je op zoek moet naar alternatieven. De hele structuur van het Russische leger is echter te traditioneel en daarom weinig flexibel, zelfs star.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je niet beter zou weten zou je nog bijna het idee krijgen dat de Russen er allemaal niet zo goed over nagedacht hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |