abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2022 @ 17:53:23 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204680210
pi_204680257
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:15 schreef RamboDirk het volgende:

Wat een moreel gejank om een verfbommetje zeg :') Ik vind het een mooi statement. Dit jaar maar even niet vooraan staan met je kransje. Uiteindelijk vertegenwoordigt zo'n ambassadeur gewoon de terreur van Putin. Hij kan zich ook uitspreken tegen de terreur en nodeloze geweldsorgie, doet ie niet.
In plaats van te escaleren en te provoceren in een buurland waar zijn thuisland oorlogsmisdaden begaan heeft en tientallen jaren lang een regime gefaciliteerd heeft dat de Poolse bevolking onderdrukt en geterroriseerd heeft had die ambassadeur gewoon weg moeten blijven. Maar zoveel fatsoen en inzicht mag je blijkbaar niet van Russen verwachten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204680260
Dit al voorbij gekomen?

https://www.theguardian.c(...)ta-anti-war-articles

“This is not what Victory Day is about,” Polyakov told the Guardian in an interview. “Ordinary people are dying, peaceful women and children are dying in Ukraine. Given the rhetoric that we have seen, this isn’t going to stop. We couldn’t accept this any longer. This was the only right thing we could do.”

Dapper hoor, ik zou peentjes zweten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 9 mei 2022 @ 18:04:17 #4
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_204680322
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In plaats van te escaleren en te provoceren in een buurland waar zijn thuisland oorlogsmisdaden begaan heeft en tientallen jaren lang een regime gefaciliteerd heeft dat de Poolse bevolking onderdrukt en geterroriseerd heeft had die ambassadeur gewoon weg moeten blijven. Maar zoveel fatsoen en inzicht mag je blijkbaar niet van Russen verwachten.
Het is mij nog steeds een raadsel waarom Polen een Russische ambassadeur uitnodigt voor een WO2 herdenking. (1939)
  maandag 9 mei 2022 @ 18:09:02 #5
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204680373
twitter
  Forum Admin maandag 9 mei 2022 @ 18:10:47 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204680384
TT _O_

Desolatorrrrready
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_204680457
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:09 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]
Waarom is dit precies nieuws?
zie email 27 oktober
  maandag 9 mei 2022 @ 18:20:25 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204680458
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204680466
twitter

Gisteren ook al een dergelijk gerucht, voorzien van een fakefoto maar toch. Even in de gaten houden.
zie email 27 oktober
pi_204680473
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:58 schreef Barbusse het volgende:
Dit al voorbij gekomen?

https://www.theguardian.c(...)ta-anti-war-articles

“This is not what Victory Day is about,” Polyakov told the Guardian in an interview. “Ordinary people are dying, peaceful women and children are dying in Ukraine. Given the rhetoric that we have seen, this isn’t going to stop. We couldn’t accept this any longer. This was the only right thing we could do.”

Dapper hoor, ik zou peentjes zweten.
Wanneer je burgers moediger zijn dan al je ministers en generaals samen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 9 mei 2022 @ 18:21:50 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204680479
Goed draadje
https://www.reddit.com/r/(...)otilaana_ukrainassa/

een eigenwijze Ukrainse officier zet een netjes geordende compacte tentenkamp op tegen het advies van de Finse vrijwilligers in en die wordt geraakt door een Russische raket met weinig overlevenden...
je zal als buitenlandse vrijwilliger maar de pech hebben dat je een van de incompetente oudere generatie officieren boven je hebt...

==================
The junior commanders who have fought since 2014 are highly qualified. Older and larger gentlemen (who have been trained as a poor man) in their own experience tended to be incompetent for modern warfare. And because of one of those, I was going to leave my own spirit.
==================
Finnish conscript training carries a long way here, and Finnish reservists are pretty much sought after in any unit. Americans and other volunteers from NATO countries don't really know how to fight in a war where they don't have complete air domination. Especially at the beginning of the war, there were a lot of them, but the first missile strikes and air strikes on top and most went home. For a Finnish soldier, on the other hand, there is an assumption that the enemy has air domination and is trained accordingly.
==================
Should we leave the phones and other electronics at the base when we go to the front or inquire so that Russia does not track the phones and bomb where the biggest trap is?
=========
Guys don't realize that anyone can play base station and map all running phones at 3 feet to within 100km. A cell phone is an automatic radio and should have no business in the field.
=========
From the data coming from that phone, the recipient doesn't even need to understand the connecting features, it's enough to triangulate active phones with several antennas in a 100km range. And sees the same transmission signals with many antennas, and then calculates the time at which the signal has entered the antenna. And with this information, you can calculate very accurately where the phones are in the whole area.

T. Master of Science who studied these very things for a relatively long time :)

==================

twitter

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 12% gewijzigd door slashdotter3 op 09-05-2022 19:04:33 ]
  maandag 9 mei 2022 @ 18:22:21 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204680488
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Gisteren ook al een dergelijk gerucht, voorzien van een fakefoto maar toch. Even in de gaten houden.
Zie post boven je ;)

Ja. Was wel te verwachten zoiets. Maar zal hij het leger in moeten? Ik denk eerder dat hij heen moet van het repareren van de treinbaan ofzo?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204680500
quote:
84s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:22 schreef Starhopper het volgende:
Zie post boven je
22 seconde eerder. Dan ben ik aan het tikken, grapjas. :')
zie email 27 oktober
  maandag 9 mei 2022 @ 18:26:43 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204680524
Oekraine is goed bezig _O_ _O_

twitter
  maandag 9 mei 2022 @ 18:27:45 #15
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_204680528
Er is een Nederlander gesneuveld in Oekraïne.

https://www.geenstijl.nl/(...)55-dood-in-oekraine/
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_204680563
quote:
[ twitter ]
Leuk twitter wappie-account.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 9 mei 2022 @ 18:33:26 #18
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204680565
quote:
[ twitter ]
Lijkt wel 75.
  maandag 9 mei 2022 @ 18:43:14 #19
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204680634
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Je vertegenwoordigt in die functie een land.
[..]
Van de ene op de andere dag? We hebben het hier over een invasie in Oekraïne waarbij duizenden doden vallen en steden plat worden gebombardeerd. En een ambassadeur die wordt besmeurd. Is het netjes? Nee, niet bepaald. Maar ja, als ambassadeur in het openbaar in Polen rond lopen nadat je land al een paar weken flink huishoudt in een naburig land en je internationaal wordt uitgekotst is ook niet echt het toonbeeld van verstandige keuzes maken.
Putin is toch niet sinds 24 februari aan de macht? Die Russische ambassadeur is toch niet sinds 24 februari in Polen?

Er werd de vergelijking gemaakt met een "SS-er die een bepaalde mate van tyrannie en loyaliteit moet hebben getoond". Kortom: net als de regering is het blijkbaar altijd al een misdadiger geweest volgens bepaalde mensen hier. Maar in tijden van vrede (voor 24 februari dus, en eigenlijk nog steeds omdat Polen/EU/NAVO formeel niet in oorlog zijn met Rusland) is dat blijkbaar dan niet relevant geweest. Nu er een oorlog is in Oekraïne, is iemand dus "van de een op de andere dag" (dat is een uitdrukking, "overnight" zeggen ze ook wel in het Engels) medeplichtig aan moord, verkrachting en weet ik veel.

Dat is toch geen realistische gedachtengang? Wat verwachten mensen hier? Dat alle ambassadeurs direct hun functie moeten neerleggen wereldwijd? Als die redenering m.b.t. 'medeplichtigheid' ook maar enigszins plausibel zou zijn, waarom zijn dan niet alle Russiche ambassadeurs ter wereld het land uitgezet?

Het is toch geen werkbare situatie voor diplomatieke betrekkingen als je op zo'n debiele manier gaat redeneren op het moment dat er een conflict ontstaat?

Dat laatste ben ik overigens volledig met je eens. Het is de vraag of hij is uitgenodigd of op eigen initiatief daar naartoe is gegaan, maar in beide gevallen is het dan alsnog niet handig.
  maandag 9 mei 2022 @ 18:44:37 #20
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204680641
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Putin is toch niet sinds 24 februari aan de macht? Die Russische ambassadeur is toch niet sinds 24 februari in Polen?

Er werd de vergelijking gemaakt met een "SS-er die een bepaalde mate van tyrannie en loyaliteit moet hebben getoond". Kortom: net als de regering is het blijkbaar altijd al een misdadiger geweest volgens bepaalde mensen hier. Maar in tijden van vrede (voor 24 februari dus, en eigenlijk nog steeds omdat Polen/EU/NAVO formeel niet in oorlog zijn met Rusland) is dat blijkbaar dan niet relevant geweest. Nu er een oorlog is in Oekraïne, is iemand dus "van de een op de andere dag" (dat is een uitdrukking, "overnight" zeggen ze ook wel in het Engels) medeplichtig aan moord, verkrachting en weet ik veel.

Dat is toch geen realistische gedachtengang? Wat verwachten mensen hier? Dat alle ambassadeurs direct hun functie moeten neerleggen wereldwijd? Als die redenering m.b.t. 'medeplichtigheid' ook maar enigszins plausibel zou zijn, waarom zijn dan niet alle Russiche ambassadeurs ter wereld het land uitgezet?

Het is toch geen werkbare situatie voor diplomatieke betrekkingen als je op zo'n debiele manier gaat redeneren op het moment dat er een conflict ontstaat?

Dat laatste ben ik overigens volledig met je eens. Het is de vraag of hij is uitgenodigd of op eigen initiatief daar naartoe is gegaan, maar in beide gevallen is het dan alsnog niet handig.
Voor de goede orde: die ambassadeur is niet geëxecuteerd of aan een galg gehangen, maar besmeurd.
pi_204680688
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:43 schreef Repentless het volgende:

[..]

Inderdaad, de Krim en Georgië hebben niet plaatsgevonden. MH17 is ook niet neergehaald. Je hebt geen idee voor wat voor regime je werkt. :')

Dat aanvallen is niet goed te praten, maar doen alsof je als hoge functionaris in dit regime geen enkele morele verantwoordelijkheid draagt is minstens net zo achterlijk.
zie email 27 oktober
  maandag 9 mei 2022 @ 18:51:18 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204680705
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Inderdaad, de Krim en Georgië hebben niet plaatsgevonden. MH17 is ook niet neergehaald. Je hebt geen idee voor wat voor regime je werkt. :')

Dat aanvallen is niet goed te praten, maar doen alsof je als hoge functionaris in dit regime geen enkele verantwoordelijkheid draagt is minstens net zo achterlijk.
Een verfbommetje om een signaal af te geven moet kunnen. Zeer mild vergeleken met het regime waar hij voor staat.
  maandag 9 mei 2022 @ 18:52:42 #23
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204680719
quote:
9s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Voor de goede orde: die ambassadeur is niet geëxecuteerd of aan een galg gehangen, maar besmeurd.
Dat weet ik, dat heb ik ook niet gezegd. Het gaat mij om de redenatie van sommige mensen hier m.b.t. de 'medeplichtigheid" van diplomaten op het moment dat er een conflict ontstaat.
pi_204680723
quote:
84s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Een verfbommetje om een signaal af te geven moet kunnen. Zeer mild vergeleken met het regime waar hij voor staat.
Nee dat moet niet kunnen.
zie email 27 oktober
pi_204680729
quote:

[..]
Tuurlijk niet mafkees, volgende gooit een handgranaat.
Vakman pur sang
  maandag 9 mei 2022 @ 18:55:31 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204680744
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee dat moet niet kunnen.
Dan verschillen wij van mening.
  maandag 9 mei 2022 @ 19:01:46 #27
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204680819
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat aanvallen is niet goed te praten, maar doen alsof je als hoge functionaris in dit regime geen enkele verantwoordelijkheid draagt is minstens net zo achterlijk.
Dus iedere Russische ambassadeur kun je als medeplichtige zien aan alles dat er in het verleden is gebeurd, omdat hij die functie bekleedt. :') Waarom hebben we die ambassadeurs dan zitten hier? En waarom zitten onze ambassadeurs daar? Waarom drijven we handel met zo'n land? Zijn we daardoor allemaal 'medeplichtig' aan alles dat er gebeurt?

Is de huidige Nederlandse ambassadeur in Baghdad medeplichtig aan alle doden die er tijdens de Irak-oorlog zijn gevallen? :')
  FOK!fotograaf maandag 9 mei 2022 @ 19:04:31 #28
364681 over_hedge
pi_204680842
quote:
Prima gemaakt. valt haast niet op dat het green screen is :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 9 mei 2022 @ 19:05:56 #29
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204680858
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tuurlijk niet mafkees, volgende gooit een handgranaat.
En dat kan dus niet. Gelukkig snappen Polen wel het verschil tussen een verfbom en moord.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 9 mei 2022 @ 19:05:59 #30
471046 YoungDriller
pi_204680860
quote:

[..]
Lijkt me wenselijk dat naïve Nederlanders zich vooral twee keer bedenken voor ze 'op avontuur' gaan. Oorlog is al erg genoeg. Hoef je niet op te gaan zoeken. Zeker als onze overheid te laf is om op de officiele manier troepen te sturen.

Daarom is het belangrijk dat dit soort nieuwsberichten ook gedeeld worden.
  FOK!fotograaf maandag 9 mei 2022 @ 19:06:28 #31
364681 over_hedge
pi_204680867
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:05 schreef YoungDriller het volgende:
Zeker als onze overheid te laf is om op de officiele manier troepen te sturen.
_O- sorry dan snap je er echt niks van. Van de rest eens dat Nederlanders er weinig te zoeken hebben
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204680874
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:05 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Lijkt me wenselijk dat naïve Nederlanders zich vooral twee keer bedenken voor ze 'op avontuur' gaan.
Grappig, maar dit leek me nou net geen naïef figuur in tegenstelling tot andere types die waren afgereisd.
quote:
Oorlog is al erg genoeg. Hoef je niet op te gaan zoeken. Zeker als onze overheid te laf is om op de officiele manier troepen te sturen.
:')

quote:
Daarom is het belangrijk dat dit soort nieuwsberichten ook gedeeld worden.
We kunnen wel zonder twitterberichten van Russische bots.
pi_204680897
Mensen die lopen te klagen dat iemand verf over zich heen heeft gekregen omdat ie openlijk putin steunt :')

Jammer dat t alleen verf was.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 9 mei 2022 @ 19:10:02 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204680902
https://www.reddit.com/r/(...)otilaana_ukrainassa/
==============================================================
Dan Carlin had a good story about what kind of military culture russia has. It's a soldier's job to follow orders to his brigade, even when they don't make sense.
==============================================================

Carlin recounts one military entry that talked about a platoon of soldiers, many of whom had lived on the vast prairies in Russia and had little experience with large bodies of water and did not know how to swim, encounter a large Russian river, Carlin calls it the White Sturgeon.

The commander was ordered to cross it and begin fighting the Germans on the other side. Never mind that the soldiers might be better off behind this natural obstacle. But an order is an order. The commander orders a troop to cross the river. The man objects, having no such experience and not knowing how to swim. He will surely die.

The commander points the gun at him and tells him its better to drown a soldier than show insubordination. The man is forced into the water. He is taken by the current and drowned. As are all the others he orders in.

Better to lose men and follow an order than risk looking like you are defying high command, who fear that it will look like they have not been following high command, and so on and so on all the way to the very top.

The commander calls to his comrade major, who is, of course, outraged at having lost so many men - and without having heard a single shot. The commander states that they all drowned. At this the comrade major threatens to shoot him on the spot, just like this very commander had threatened to that first poor bastard who drowned. The commander explains that he lost all the men trying to cross the river that the major had ordered him to do - despite the commander stating that they had nothing with which to cross the river!

The major is furious at this block head who just destroyed an entire company of men. The major feels partly responsible and must call the colonel and report the loss.

The colonel is shouting at the major. He had given the major five hours to get his company across the river.

When told of the losses the men have encountered, the colonel is relieved. "If there were no losses our heads would roll," he states (the belief being that at least the died attempting to fight. Better that than not dying and looking like cowards to Stalin).

The colonel just wishes to know how the men died as he had not heard any weapons firing.

At this the major explains that the cucumbers, what the general soldiers was called, were all 'slant eyes' from the steppes who didn't know how to swim and who went in and drowned. The colonel is incensed. He states that HIS company has been dragging around pontoons all over the place for days! He would have given the major as many pontoons as he would have needed to get the whole company across the river safely.

The major explains that it's little use now since so few are left.

The colonel explains that they have to cross anyway because what counts is not how many died but that the order was carried out.
  maandag 9 mei 2022 @ 19:12:35 #35
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204680926
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:57 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat een kut leven moet je eigenlijk hebben om zulke epistels te schrijven in kansloze online discussies :')
Wacht even, je wilt nu doen alsof ik een "kutleven" heb omdat ik reageer op een forum? Een forum waar je zelf ook op zit en waar je nota bene direct op mij reageert? Probeer je nu te doen alsof jij een stoere kerel met een gaaf leven bent in tegenstelling tot mij?

Je beseft denk ik niet hoe ultiem treurig dit soort retoriek is. :')
  maandag 9 mei 2022 @ 19:13:29 #36
471046 YoungDriller
pi_204680936
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
_O- sorry dan snap je er echt niks van. Van de rest eens dat Nederlanders er weinig te zoeken hebben
Goed verhaal man. :Y

quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Grappig, maar dit leek me nou net geen naïef figuur in tegenstelling tot andere types die waren afgereisd.
[..]
[..]
We kunnen wel zonder twitterberichten van Russische bots.

Helaas, geen twitter bot.
pi_204680942
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Prima gemaakt. valt haast niet op dat het green screen is :P
Ja hé, wat je allemaal niet kan doen. Zelfs het zonlicht lijkt heel natuurlijk.
  maandag 9 mei 2022 @ 19:13:59 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204680943
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dus iedere Russische ambassadeur kun je als medeplichtige zien aan alles dat er in het verleden is gebeurd, omdat hij die functie bekleedt. :') Waarom hebben we die ambassadeurs dan zitten hier? En waarom zitten onze ambassadeurs daar? Waarom drijven we handel met zo'n land? Zijn we daardoor allemaal 'medeplichtig' aan alles dat er gebeurt?

Is de huidige Nederlandse ambassadeur in Baghdad medeplichtig aan alle doden die er tijdens de Irak-oorlog zijn gevallen? :')
Als hij de boel loopt te verdedigen, en dat doet deze rat, dan is hij medeplichtig ja.
  FOK!fotograaf maandag 9 mei 2022 @ 19:14:29 #39
364681 over_hedge
pi_204680950
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:13 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Goed verhaal man. :Y
[..]
Tnxs! Maar nee je hebt gelijk. Laf van Nederland. Want een Nato land is. Dat ze niet even ww3 beginnen :r Bah slappe hap allemaal in den haag :r
pi_204680957
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:13 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Kansloze trol dan. ^O^
  FOK!fotograaf maandag 9 mei 2022 @ 19:17:32 #41
364681 over_hedge
pi_204680983
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:13 schreef quirina het volgende:

[..]
Ja hé, wat je allemaal niet kan doen. Zelfs het zonlicht lijkt heel natuurlijk.
Ja. ik doe voor mijn werk ook dit soort dingen. Dus vind het dan wel interessant hoe een land dit aanpakt.
Maar ze hebben slim een achtergrond uitgekozen met bewolking zodat je geen last van zonlicht hebt. Waardoor het faken van licht veel makkelijker is.

Nu ik er nog eens naar kijk. Wel gewaagd om een groen vest aan te doen :D

Maakt van de rest ook weinig uit of het nou "nep" is of niet. Maar wel interessant.

[ Bericht 9% gewijzigd door over_hedge op 09-05-2022 19:22:56 ]
pi_204681018
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
En dat kan dus niet. Gelukkig snappen Polen wel het verschil tussen een verfbom en moord.
Net als die linkse kliek na die kotststaart op Fortuin :Y
Vakman pur sang
pi_204681027
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Tnxs! Maar nee je hebt gelijk. Laf van Nederland. Want een Nato land is. Dat ze niet even ww3 beginnen :r Bah slappe hap allemaal in den haag :r
Sterker nog ik zou 3 overslaan en gelijk WW4 uitroepen!
Vakman pur sang
  maandag 9 mei 2022 @ 19:22:24 #44
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204681042
quote:
84s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als hij de boel loopt te verdedigen, en dat doet deze rat, dan is hij medeplichtig ja.
Wat stel je voor m.b.t. diplomatie? Hoe moet een ambassadeur zich volgens jou gedragen in dit soort situaties?
  maandag 9 mei 2022 @ 19:24:05 #45
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204681056
Zware verliezen voor Ukraine toen ze zelf probeerden Snake Island te bezetten?
https://twitter.com/mdmit(...)L3j0L2jZI9dNm4Le3bdA

twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 09-05-2022 23:20:15 ]
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 19:29:23 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204681110
quote:

[..]
omdat hij eerder nog leefde?

eigenaardige vraag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 9 mei 2022 @ 19:30:28 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 9 mei 2022 @ 19:38:12 #48
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_204681233
Wierd Duk nu bij HLF8.
Samen met Fidan. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204681256
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:38 schreef superniger het volgende:
Wierd Duk nu bij HLF8.
Samen met Fidan. :')
Dat gaan we hier niet kijken dus. Als er iemands mening niet interessant is, is het die van weird duk wel.
  maandag 9 mei 2022 @ 19:43:27 #50
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204681297
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Net als die linkse kliek na die kotststaart op Fortuin :Y
Oh ja, Fortuin, die ambassadeur die door een linkse Pool werd vermoord. Ja dat was me wat. Gelukkig zit die nu in Polen om Russische ambassadeurs aan te vallen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204681300
quote:

[..]
Hij spreekt vanuit zijn functie, als ambassadeur van Rusland. Hij geeft niet zijn persoonlijke mening.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 9 mei 2022 @ 19:46:56 #52
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204681328
Zo’n marionet moet je gewoon het land uitschoppen met de mededeling dat de volgende welkom is zodra het land een enigszins acceptabele grondwet heeft.
Dit, dus.
pi_204681435
quote:

[..]
Die beste man is echt niet persoonlijk verantwoordelijk voor al die shit die in Ukraine gebeurd.
Ik hou jou toch ook niet verantwoordelijk voor het Nederlandse koloniale verleden?

Ik weet niet wat het is, maar ik vind het walgelijk of te dom om te poepen als je niet begrijpt dat de grens ligt bij fysiek worden..
pi_204681539
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:46 schreef Buitendam het volgende:
Zo’n marionet moet je gewoon het land uitschoppen met de mededeling dat de volgende welkom is zodra het land een enigszins acceptabele grondwet heeft.
Ze hebben in Rusland een prima grondwet, maar als je daar naar durft te verwijzen pakken ze je gewoon op.

https://www.sbs.com.au/ne(...)nstitution/459edzbi7
  maandag 9 mei 2022 @ 20:00:40 #55
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204681543
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:46 schreef Buitendam het volgende:
Tuurlijk. Chinese ambassadeur ook maar het land uitschoppen? Fuck handel, fuck diplomatie, fuck economie, fuck de dialoog, fuck internationale betrekkingen. Je land conformeert zich niet aan onze standaarden, opdonderen!
pi_204681553
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
TT _O_

Desolatorrrrready
Conscript reporting!

For the Union!
afspraak tandarts verzetten
  maandag 9 mei 2022 @ 20:02:53 #57
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204681576
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:54 schreef hangtime het volgende:

[..]
Die beste man is echt niet persoonlijk verantwoordelijk voor al die shit die in Ukraine gebeurd.
Ik hou jou toch ook niet verantwoordelijk voor het Nederlandse koloniale verleden?

Ik weet niet wat het is, maar ik vind het walgelijk of te dom om te poepen als je niet begrijpt dat de grens ligt bij fysiek worden..
Je hebt gelijk dat ie niet persoonlijk verantwoordelijk is. Wel vertegenwoordigd hij in functie een land dat er een teringzooi van maakt in een land dat als het anders was gelopen, nu ook Russisch zou zijn. Was de beste man in functie in een ietwat provocerende herdenking. En krijgt hij dus niet als persoon maar als functie op die specifieke herdenking een verfbom naar zich toe. Wat best mild is trouwens.

En de vergelijking met iets wat 2 a 3 eeuwen geleden plaats heeft gevonden slaat nergens op én is wel errug makkelijk, nietwaar?
  maandag 9 mei 2022 @ 20:08:56 #58
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204681684
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Zware verliezen voor Ukraine toen ze zelf probeerden Snake Island te bezetten? Kan ook standaard Russische overdrijven zijn natuurlijk.
https://twitter.com/mdmit(...)L3j0L2jZI9dNm4Le3bdA
[ afbeelding ]
Ik heb echt nog 0,0 vernomen van westerse PMCs die aldaar opereren.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:12:44 #59
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204681745
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je hebt gelijk dat ie niet persoonlijk verantwoordelijk is. Wel vertegenwoordigd hij in functie een land dat er een teringzooi van maakt in een land dat als het anders was gelopen, nu ook Russisch zou zijn. Was de beste man in functie in een ietwat provocerende herdenking. En krijgt hij dus niet als persoon maar als functie op die specifieke herdenking een verfbom naar zich toe. Wat best mild is trouwens.

En de vergelijking met iets wat 2 a 3 eeuwen geleden plaats heeft gevonden slaat nergens op én is wel errug makkelijk, nietwaar?
1946 is 2 a 3 eeuwen geleden?
  maandag 9 mei 2022 @ 20:14:32 #60
36431 bleiblei
pi_204681781
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
1946 is 2 a 3 eeuwen geleden?
Oh ja, ik dacht dat het weer eens een over slavernij ging. Maar goed, nee, wel 75 jaar geleden. Dus lang genoeg geleden dat er waarschijnlijk niet veel fokkers zijn die toen bestonden dus ergens verantwoordelijk voor gehouden konden worden toen.

Overigens kom ik er nu achter, gaat ons koloniale verleden tot 2010 :P . Toen pas werden de Antillen "zelfstandig".
pi_204681790
quote:

[..]
Precies. Hij zegt dat hij trots is op zijn land en zijn president. Hoewel het niet de schoonheidsprijs zal verdienen heb ik geen medelijden met deze kerel.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:17:36 #62
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204681833
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Oh ja, ik dacht dat het weer eens een over slavernij ging. Maar goed, nee, wel 75 jaar geleden. Dus generaties ver weg.
Ja, maar jij geeft zelf aan dat hij dat doet in een land dat als het anders was gelopen, nu ook Russisch zou zijn. Dat is nog meer dan 75 jaar geleden.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:18:30 #63
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 9 mei 2022 @ 20:19:52 #64
36431 bleiblei
pi_204681862
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, maar jij geeft zelf aan dat hij dat doet in een land dat als het anders was gelopen, nu ook Russisch zou zijn. Dat is nog meer dan 75 jaar geleden.
Nee, als het in Oekraïne makkelijker was gegaan, was de kans groot geweest dat ze nog wel verder gegaan waren. Niemand weet hoe ver, maar zekers te weten dat ze em geknepen hebben in Polen.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:22:37 #65
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  maandag 9 mei 2022 @ 20:23:06 #66
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204681901
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nee, als het in Oekraïne makkelijker was gegaan, was de kans groot geweest dat ze nog wel verder gegaan waren. Niemand weet hoe ver, maar zekers te weten dat ze em geknepen hebben in Polen.
Deze bewering lees ik vaker. Echt nergens op gebaseerd.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:23:16 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204681904
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij spreekt vanuit zijn functie, als ambassadeur van Rusland. Hij geeft niet zijn persoonlijke mening.
Die verfbom is niet persoonlijk maar gericht op zijn functie als ambassadeur van Rusland.
pi_204681909
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Precies. Volgens mij moeten sommigen nog wennen aan het idee dat iemand verschillende rollen en verschillende petten kan hebben. Als ik namens mijn werkgever spreek is dat ook niet per definitie mijn persoonlijke mening of de mening van de sportclub waar ik secretaris van ben. En toch verkondig ik als ik werk het standpunt van mijn werkgever. Als iemand het daar niet mee eens is, verwacht ik dat die mij op mijn professionele gedrag aanspreekt en niet dat die bij mij thuis voor de deur staat of mij privé gaat zitten lastig vallen of naar de sportclub belt.

Bij een ambassadeur is dat niet anders. Tijdens officiële gelegenheden vertegenwoordigd hij en spreekt hij namens zijn land en regering. 's Avonds op de bank is hij gewoon een huisvader met een eigen mening en andere rol. Vandaar dat hem wel als ambassadeur het land uit kunt trappen of tijdens een protest kunt beledigen maar niet de privépersoon achter slot en grendel moet gooien of moet verwonden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 9 mei 2022 @ 20:25:02 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204681920
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:23 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Precies. Volgens mij moeten sommigen nog wennen aan het idee dat iemand verschillende rollen en verschillende petten kan hebben. Als ik namens mijn werkgever spreek is dat ook niet per definitie mijn persoonlijke mening of de mening van de sportclub waar ik secretaris van ben. En toch verkondig ik als ik werk het standpunt van mijn werkgever. Als iemand het daar niet mee eens is, verwacht ik dat die mij op mijn professionele gedrag aanspreekt en niet dat die bij mij thuis voor de deur staat of mij privé gaat zitten lastig vallen of naar de sportclub belt.

Bij een ambassadeur is dat niet anders. Tijdens officiële gelegenheden vertegenwoordigd hij en spreekt hij namens zijn land en regering. 's Avonds op de bank is hij gewoon een huisvader met een eigen mening en andere rol. Vandaar dat hem wel als ambassadeur het land uit kunt trappen of tijdens een protest kunt beledigen maar niet de privépersoon achter slot en grendel moet gooien of moet verwonden.
Daarom heeft hij ook in zijn rol als ambassadeur een verfbom gekopt. Niet bij hem thuis waar hij vader is.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:29:23 #70
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204682013
quote:

[..]
Buitengewoon mild zelfs!
pi_204682036
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Buitengewoon mild zelfs!
Niet volgens Baudetev. Volgens hem is dit een oorlogsmisdaad.
pi_204682039
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:23 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Het verfprotest vond dan ook plaats toen ie namens zijn oorlogsmisdadige en kinderverkrachtende werkgever de ambassadeur aan het uithangen was en niet toen ie als huisvader op de bank zat.

Als jouw werkgever bewust kinderen laat verkrachten en onschuldige burgers de dood in jaagt verwacht je nog steeds dat mensen jou professioneel aanspreken?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2022 20:36:07 ]
  maandag 9 mei 2022 @ 20:38:02 #74
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204682076
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Het verfprotest vond dan ook plaats toen ie namens zijn oorlogsmisdadige en kinderverkrachtende werkgever de ambassadeur aan het uithangen was en niet toen ie als huisvader op de bank zat.

Als jouw werkgever bewust kinderen laat verkrachten en onschuldige burgers de dood in jaagt verwacht je nog steeds dat mensen jou professioneel aanspreken?
Zou jij ook een verfbom op de Chinese ambassadeur in Nederland gooien, wegens de misstanden in dat land?
pi_204682080
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat stel je voor m.b.t. diplomatie? Hoe moet een ambassadeur zich volgens jou gedragen in dit soort situaties?
Gewoon weg blijven ipv lopen te provoceren en escaleren in een land wat decennialang onder de tirannie van jouw thuisland te lijden heeft gehad.
pi_204682087
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:54 schreef hangtime het volgende:

[..]

De VOC is dan ook niet mijn werkgever, de Russische regering wel de zijne.
pi_204682108
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zou jij ook een verfbom op de Chinese ambassadeur in Nederland gooien, wegens de misstanden in dat land?
Nee, hoezo?

Neemt niet weg dat ik het wel een prima actie vind.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:41:35 #78
6484 ExTec
pi_204682110
quote:

[..]
Ik zou dat zelf niet doen, maar of dat denkbaar is - ja.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:42:06 #79
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204682116
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Gewoon weg blijven ipv lopen te provoceren en escaleren in een land wat decennialang onder de tirannie van jouw thuisland te lijden heeft gehad.
De situatie waar ik op doelde is niet "een herdenking in Polen". De situatie is dat je ambassadeur bent in een land (welk land dan ook) en dat je regering in een ander land een invasie uitvoert. Wat moet je in zo'n geval als ambassadeur dan doen?
pi_204682118
quote:

[..]
Zou jij er moeite mee hebben als iemand dat uit protest over de Oeigoeren of de bezetting van Tibet deed? Ik niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2022 20:42:38 ]
pi_204682124
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Commencing shock therapy!
This gun is heavy ;(
Intolerant voor intolerantie
pi_204682126
quote:
84s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die verfbom is niet persoonlijk maar gericht op zijn functie als ambassadeur van Rusland.
Wellicht, maar hoe voorkom je dat de persoon zelf niet geraakt wordt door de verfbom.
pi_204682139
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
De situatie waar ik op doelde is niet "een herdenking in Polen". De situatie is dat je ambassadeur bent in een land (welk land dan ook) en dat je regering in een ander land een invasie uitvoert. Wat moet je in zo'n geval als ambassadeur dan doen?
Lekker op kantoor blijven zitten. Of ontslag nemen.
pi_204682147
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wellicht, maar hoe voorkom je dat de persoon zelf niet geraakt wordt door de verfbom.
Dat kan hij gewoon zelf door er geen aanstoot aan te nemen.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:52:26 #85
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204682256
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zou jij er moeite mee hebben als iemand dat uit protest over de Oeigoeren of de bezetting van Tibet deed? Ik niet.
Ja, daar zou ik moeite mee hebben. Die persoon kan er namelijk weinig aan doen dat het land waarin zij/hij ambassadeur is, diplomatieke betrekkingen wil houden met hun land van herkomst. Ik zou er ook moeite mee hebben als de Nederlandse ambassadeur in Turkije belaagd wordt wegens het uitzetten van minister Kaya een aantal jaar geleden. Als de Turkse ambassadeur hier belaagd wordt omdat in zijn land mensen worden onderdrukt wegens de 'couppoging' van een aantal jaar terug. Als de Israëlische ambassadeur hier wordt belaagd vanwege het conflict met de Palestijnen.

Daarnaast is het een ambtenaar, geen beleidsmaker. Blijkbaar vinden mensen hier dit allemaal wel oké, en zijn ambassadeurs mensen die je fysiek mag intimideren vanwege acties van hun regeringen. Wat een geweldige wereld zou dat zijn, zo kom je snel tot diplomatieke oplossingen.
  maandag 9 mei 2022 @ 20:54:20 #86
6484 ExTec
pi_204682281
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:52 schreef Repentless het volgende:

Die persoon kan er namelijk weinig aan doen dat het land waarin zij/hij ambassadeur is, diplomatieke betrekkingen wil houden met hun land van herkomst.
Hij of zij, kan natuurlijk zijn of haar, functie neerleggen.
pi_204682303
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:52 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, daar zou ik moeite mee hebben. Die persoon kan er namelijk weinig aan doen dat het land waarin zij/hij ambassadeur is, diplomatieke betrekkingen wil houden met hun land van herkomst. Ik zou er ook moeite mee hebben als de Nederlandse ambassadeur in Turkije belaagd wordt wegens het uitzetten van minister Kaya een aantal jaar geleden. Als de Turkse ambassadeur hier belaagd wordt omdat in zijn land mensen worden onderdrukt wegens de 'couppoging' van een aantal jaar terug. Als de Israëlische ambassadeur hier wordt belaagd vanwege het conflict met de Palestijnen.

Daarnaast is het een ambtenaar, geen beleidsmaker. Blijkbaar vinden mensen hier dit allemaal wel oké, en zijn ambassadeurs mensen die je fysiek mag intimideren vanwege acties van hun regeringen. Wat een geweldige wereld zou dat zijn, zo kom je snel tot diplomatieke oplossingen.
Dat is natuurlijk complete onzin, je wordt niet bij toeval ambassadeur en je weet donders goed in een dergelijke positie wat er gaande is in je land en het is jouw taak om het uithangbord van jouw land te zijn, daar horen dus ook de onappetijtelijke zaken bij.

Normale mensen hebben ethische normen, dat jij doet alsof een ambassadeur zomaar een ambtenaar is moet jij weten maar het klopt voor geen meter, in China wordt je dat alleen maar als je 100% loyaal aan het regime bent en geen kritiek hebt op welk onderdeel dan ook van de regering of de partij.

Dat geld voor Rusland ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2022 20:58:23 ]
  maandag 9 mei 2022 @ 20:58:26 #88
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  maandag 9 mei 2022 @ 20:58:50 #89
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204682343
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hij of zij, kan natuurlijk zijn of haar, functie neerleggen.
Dit vind je echt een normale gedachtengang? Het gastland wil diplomatieke betrekkingen behouden, regeringsbesluit dus. Dan zou een ambassadeur fysieke intimidatie door burgers maar moeten accepteren? Op basis waarvan? Vind jij het ook oké dat parlementariërs in Nederland thuis worden opgezocht?
  maandag 9 mei 2022 @ 21:04:43 #90
6484 ExTec
pi_204682432
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit vind je echt een normale gedachtengang? Het gastland wil diplomatieke betrekkingen behouden, regeringsbesluit dus. Dan zou een ambassadeur fysieke intimidatie door burgers maar moeten accepteren? Op basis waarvan? Vind jij het ook oké dat parlementariërs in Nederland thuis worden opgezocht?
Ik sluit niet uit dat de mensen die de verfbom hebben gegooid ook wel gearresteerd zijn. Dus in die zin accepteren we het ook niet.

Maar ik reageerde op jouw stelling dat zo iemand er helemaal niks aan kan doen. Kunnen die mensen wel, aftreden.
pi_204682446
Gaat het nou nog om die verf? :')
Vakman pur sang
  maandag 9 mei 2022 @ 21:07:18 #92
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_204682460
quote:

[..]
Alles is nu geoorloofd, want Rusland :')

Kleuterklas niveau zegmaar
pi_204682478
quote:

[..]
Het gastland valt de ambassadeur toch ook niet aan? Het is de actie van een burger uit protest tegen de invasie van Rusland, het kan ook nog een actie zijn van een gevluchte Oekrainer. Beetje een raar verhaal wat je nu ophangt. Heeft de Poolse regering dit goedgekeurt?

Dan is het dus ook niet acceptabel voor de Poolse regering. En die vind dat dus niet normaal. En parlementsleden is een totaal ander verhaal en strijdig met je ambtenaren argument wat je eerder aanvoerde. Wel consequent blijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2022 21:09:53 ]
pi_204682484
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Zouden die posters ook echt ergens in Rusland zijn opgehangen?
Onzin altijd die heldenverering van soldaten, 2 miljoen Duitse vrouwen verkracht door het Rode Leger zul je bedoelen opaatje.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:17:48 #95
117098 Hathor
Effe niet
pi_204682645
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Onzin altijd die heldenverering van soldaten, 2 miljoen Duitse vrouwen verkracht door het Rode Leger zul je bedoelen opaatje.
Dat heet dus oog om oog, de Duitsers deden toen ze bij hen op visite waren exact hetzelfde, bijna elke Rus in die dagen had wel een verloren vriend of familielid te wreken, dus dan kan je wel verwachten wat er gebeurt als ze bij jou over de vloer komen. Bovendien zijn de Duitsers uit die tijd wel de laatsten waar je medelijden mee moet hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:18:58 #96
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204682666
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tuurlijk. Chinese ambassadeur ook maar het land uitschoppen? Fuck handel, fuck diplomatie, fuck economie, fuck de dialoog, fuck internationale betrekkingen. Je land conformeert zich niet aan onze standaarden, opdonderen!
Onze standaarden? Waar heb je het over? Ik doel op een land wat op zeer korte afstand oorlogsmisdaden pleegt, ons nazi’s noemt en de economie van het continent bedreigt.
Dit, dus.
pi_204682674
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat heet dus oog om oog, de Duitsers deden toen ze bij hen op visite waren exact hetzelfde, bijna elke Rus in die dagen had wel een verloren vriend of familielid te wreken, dus dan kan je wel verwachten wat er gebeurt als ze bij jou over de vloer komen. Bovendien zijn de Duitsers uit die tijd wel de laatsten waar je medelijden mee moet hebben.
Klets, daar zaten ook gewoon je moeder, je tante en je zusjes tussen.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:20:20 #98
117098 Hathor
Effe niet
pi_204682697
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Klets, daar zaten ook gewoon je moeder, je tante en je zusjes tussen.
Das dan jammer voor ze, de Russen kwamen toen gewoon, volledig terecht, hun gram halen.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:27:50 #99
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204682847
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Das dan jammer voor ze, de Russen kwamen toen gewoon, volledig terecht, hun gram halen.
Dat soort gedrag is nooit terecht, noch van de ene, noch van de andere zijde.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:28:43 #100
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  maandag 9 mei 2022 @ 21:29:00 #101
117098 Hathor
Effe niet
pi_204682869
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:27 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dat soort gedrag is nooit terecht, noch van de ene, noch van de andere zijde.
Dat zeg ik ook niet, maar oorlog brengt nu eenmaal het slechtste in de mens naar boven, altijd al geweest en zal altijd wel zo blijven ook.
pi_204682892
12 procent inflatie zaten we hier in januari al aan, iets gaat er niet lekker.
pi_204682918
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Bedoel je de Russen, of het Rode leger?

Hoe dan ook.

Het vergelden van oorlogsmisdaden door andere oorlogsmisdaden te plegen 'volledig terecht' noemen..., daar heb je zeker lang over gedacht toen je op zoek was naar het record voor langste neerwaartse spiraal allertijden?
  maandag 9 mei 2022 @ 21:30:53 #104
6484 ExTec
pi_204682919
twitter
pi_204682929
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:30 schreef UitStraling het volgende:
12 procent inflatie zaten we hier in januari al aan, iets gaat er niet lekker.
GDP krimp is iets anders dan inflatie, he?
pi_204682994
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet
Dat zeg je letterlijk wel.
Цой жив
  maandag 9 mei 2022 @ 21:34:41 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_204683013
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:30 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Bedoel je de Russen, of het Rode leger?

Hoe dan ook.

Het vergelden van oorlogsmisdaden door andere oorlogsmisdaden te plegen 'volledig terecht' noemen..., daar heb je zeker lang over gedacht toen je op zoek was naar het record voor langste neerwaartse spiraal allertijden?
In de geest van die tijd is het helemaal niet zo'n vreemde gedachte. Nogmaals, bijna elke Rus in het Rode Leger had wel iets of iemand te wreken, op clementie hoef je dus niet te rekenen. Maar goed, we dwalen af.
pi_204683057
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Joodse vrouwen die blij waren dat ze bevrijd werden door de Russen werden ook verkracht. Door dezelfde Russen.
Maar dat vergeet iedereen.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:44:44 #109
6484 ExTec
pi_204683245
Over waarom Rus AF zo slecht presteert.

https://www.theatlantic.c(...)lure-ukraine/629803/
  maandag 9 mei 2022 @ 21:51:35 #110
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204683423
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk complete onzin, je wordt niet bij toeval ambassadeur en je weet donders goed in een dergelijke positie wat er gaande is in je land en het is jouw taak om het uithangbord van jouw land te zijn, daar horen dus ook de onappetijtelijke zaken bij.
Natuurlijk weet je dondersgoed wat er gaande is in je land. In ieder geval, tot op zekere hoogte. Dat is juist de functie van ambassadeur. Maar dat maakt je niet "medeplichtig". Je bent niet degene die dat beleid maakt, je bent geen onderdeel van de besluitvorming van de regering. Daarom vind ik het nogal vreemd om geen moeite te hebben met fysieke intimidatie van die mensen wegens een oorlog in een ander land.

quote:
Normale mensen hebben ethische normen, dat jij doet alsof een ambassadeur zomaar een ambtenaar is moet jij weten maar het klopt voor geen meter, in China wordt je dat alleen maar als je 100% loyaal aan het regime bent en geen kritiek hebt op welk onderdeel dan ook van de regering of de partij.

Wat is de oplossing dan? Elke ambassadeur wiens land een invasie doet, moet maar ontslag nemen, want anders is hij/zij medeplichtig? En als ze dat niet doen, is het niet zo gek dat ze in andere landen belaagd worden? Als we hier cartoons tonen en onze regering treedt daar niet tegen op, dan is het niet zo gek als Nederlandse ambassadeurs in moslimlanden belaagd worden? En anders moeten ze maar ontslag nemen?
pi_204683554
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Stilletjes in je ambassade blijven zitten ipv uit lopen te dagen en te zuigen.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:00:03 #112
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204683573
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Onze standaarden? Waar heb je het over? Ik doel op een land wat op zeer korte afstand oorlogsmisdaden pleegt, ons nazi’s noemt en de economie van het continent bedreigt.
Man man man, je begrijpt dus niet eens wat je zelf zegt. Je geeft aan dat je die ambassadeur het land uit moet schoppen en de volgende pas welkom is zodra het land een acceptabele grondwet heeft. Kortom: zodra diegene voldoet aan onze standaarden van wat acceptabel is. Dus nogmaals: de Chinese ambassadeur het land uitschoppen?
pi_204683685
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204683702
Odessa momenteel onder vuur. Al een stuk of 10 raketten ingeslagen. Ook een groot winkelcentrum in vuur en vlam... Lijkt onderhand wel IS wat vrolijk raketten afvuurt op alles en iedereen.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:15:15 #115
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204683778
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het gastland valt de ambassadeur toch ook niet aan? Het is de actie van een burger uit protest tegen de invasie van Rusland, het kan ook nog een actie zijn van een gevluchte Oekrainer. Beetje een raar verhaal wat je nu ophangt. Heeft de Poolse regering dit goedgekeurt?
Dit antwoord slaat toch nergens op? Ik zeg juist dat het gastland diplomatieke betrekkingen wil blijven behouden, wat betekent dat de ambassadeur dus nog welkom is. Maar volgens de redenatie hier steunt iemand door aan te blijven het beleid van zijn regering, Hij/zij "kan ook aftreden", dus is het "een keuze" en kun je dan blijkbaar fysieke intimidatie vanuit de burgerbevolking verwachten. Er wordt hier aangegeven "geen moeite te hebben" met dergelijke acties, dat is een risico dst je dan maar moet accepteren.

quote:
Dan is het dus ook niet acceptabel voor de Poolse regering. En die vind dat dus niet normaal. En parlementsleden is een totaal ander verhaal en strijdig met je ambtenaren argument wat je eerder aanvoerde. Wel consequent blijven.
Strijdig? Dit slaat toch helemaal nergens meer op? Als parlementariër (stemming in de Tweede Kamer) en zeker als kabinetslid (beleidsmaker) ben je juist direct verantwoordelijk voor het gevoerde beleid, in tegenstelling tot een ambassadeur. Als er burgers zijn die dat beleid niet bevalt, kunnen die zich ook van fysieke intimidatie bedienen? Want je "kunt ook aftreden", dus dat risico moet je maar aanvaarden?
pi_204683784
Waar we eerst al een standbeeld moesten oprichten voor de gevallen oligarchen die geplukt worden. Moeten we nu een herdenking gaan houden voor een besmeurde ambassade? Nog even en mensen gaan zo nog beweren dat de Oekraïne Rusland is binnen gevallen.
pi_204683808
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:36 schreef quirina het volgende:

[..]
Joodse vrouwen die blij waren dat ze bevrijd werden door de Russen werden ook verkracht. Door dezelfde Russen.
Maar dat vergeet iedereen.
Massaverkrachtingen, plunderen en het beroven en vermoorden van burgers behoren standaard tot de taktiek van de Russische horde. Dat hele leger wordt ook bewust dusdanig samengesteld en gedrild om als een bende gedegenereerde beesten tekeer te gaan tegen de overgebleven burgers die het doelgericht kapotbombarderen van de burgerbevolking overleefd hebben.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:20:05 #118
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204683845
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Man man man, je begrijpt dus niet eens wat je zelf zegt. Je geeft aan dat je die ambassadeur het land uit moet schoppen en de volgende pas welkom is zodra het land een acceptabele grondwet heeft. Kortom: zodra diegene voldoet aan onze standaarden van wat acceptabel is. Dus nogmaals: de Chinese ambassadeur het land uitschoppen?
Ja, schijnbaar is China net als Rusland een invasie begonnen op ons continent inclusief massale verkrachtingen en massagraven vol geëxecuteerde burgers want anders is je vergelijking wel van zo’n ongelofelijk stompzinnig niveau dat ik diplomatieke pressiemiddelen in z’n geheel maar oversla.
Dit, dus.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:24:58 #119
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204683924
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, schijnbaar is China net als Rusland een invasie begonnen op ons continent inclusief massale verkrachtingen en massagraven vol geëxecuteerde burgers want anders is je vergelijking wel van zo’n ongelofelijk stompzinnig niveau dat ik diplomatieke pressiemiddelen in z’n geheel maar oversla.
Nee, China is geen invasie begonnen. Jij zegt dat je de ambassadeur het land maar moet uitschoppen en de volgende pas welkom is als ze een acceptabele grondwet hebben. Ik reageer op de voorwaarde die je zelf stelt om welkom te zijn, een "acceptabele grondwet", en dan kom je met een heel verhaal over de invasie. Wat heeft de grondwet van Rusland in hemelsnaam met de invasie te maken? :')
pi_204683978
Ok
Over een jaar kabbelt de oorlog rustig door
In nl komen we erachter dat Russisch gas niet vervangen kan worden. Dit nadat er grote uitvallen in het land plaatsvinden net voor de winter
Rob Jetten moet aftreden. Krantenkoppen schreeuwen uit over arme ouderen die vernagellen van de kou en de rekening niet meer betalen. Van de pensioenen llwordt geld geleend om toch weer fossiel in te slaan.
De nieuwe minister belooft dat 2024 echt het jaar is dat we van fossiel afkunnen.

Rob Jetten doet een cursus energierechniek.

[ Bericht 82% gewijzigd door Lospedrosa op 09-05-2022 22:36:26 ]
Vakman pur sang
pi_204683995
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
In de geest van die tijd is het helemaal niet zo'n vreemde gedachte. Nogmaals, bijna elke Rus in het Rode Leger had wel iets of iemand te wreken, op clementie hoef je dus niet te rekenen. Maar goed, we dwalen af.
Stuk duidelijker 👍
  maandag 9 mei 2022 @ 22:32:07 #122
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204684017
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wacht even, je wilt nu doen alsof ik een "kutleven" heb omdat ik reageer op een forum? Een forum waar je zelf ook op zit en waar je nota bene direct op mij reageert? Probeer je nu te doen alsof jij een stoere kerel met een gaaf leven bent in tegenstelling tot mij?

Je beseft denk ik niet hoe ultiem treurig dit soort retoriek is. :')
Je hele maandag opofferen over een verfbommetje.....tjah....

Meest van de tijd scroll ik hier wat rond voor updates. Van bijvoorbeeld users als @polderturk dat zijn interessante dingen. Online discussies zijn compleet nutteloos. Maar goed ieder zijn ding. Als jij dat leuk vind, vooral blijven doen.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:32:44 #123
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204684025
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, China is geen invasie begonnen. Jij zegt dat je de ambassadeur het land maar moet uitschoppen en de volgende pas welkom is als ze een acceptabele grondwet hebben. Ik reageer op de voorwaarde die je zelf stelt om welkom te zijn, een "acceptabele grondwet", en dan kom je met een heel verhaal over de invasie. Wat heeft de grondwet van Rusland in hemelsnaam met de invasie te maken? :')
Omdat de “grondwet” van Rusland toestaat dat 1 maniakale gek op eigen houtje in 20 jaar tijd álle facetten van een democratie kapot kan maken en daarmee alle landen in Europa (Oekraïne eenzaam aan de top) gigantisch op kosten jaagt met een invasie. Als blijkt dat diplomatie meerdere keren totaal zinloos blijkt mag je wat mij betreft de ambassadeur dan ook linea recta d’ruit flikkeren want zijn positie is dan ook volslagen zinloos. Dan ook niet hier komen genieten van een vrije democratie.
Dit, dus.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:34:09 #124
6484 ExTec
pi_204684046
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok
Ja, en misschien is de verfbom kwestie dan ook eindelijk opgelost.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:34:46 #125
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  maandag 9 mei 2022 @ 22:36:09 #126
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204684073
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:10 schreef Joppiez het volgende:
Odessa momenteel onder vuur. Al een stuk of 10 raketten ingeslagen. Ook een groot winkelcentrum in vuur en vlam... Lijkt onderhand wel IS wat vrolijk raketten afvuurt op alles en iedereen.
is er bekend welk winkelcentrum vernield is? Ik probeer op google maps te locatie te vinden maar het lukt helaas nog niet echt.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:36:54 #127
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204684080
twitter
twitter
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:10 schreef Joppiez het volgende:
pi_204684082
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:55 schreef Tijger_m het volgende:

De man is Rus, en waarschijnlijk proud to be.

Omdat jij je al jaren laat meeslepen door anti Rusland propaganda in de media, moet hij zijn functie maar niet meer uitoefenen, en geen kranslegging voor Sovjet soldaten bijwonen?

Dan besmeuren we hem met varkensbloed, of whatever?

De Sovjet Unie speelden een cruciale rol in het bevrijden van NL in de 2e wereldoorlog, en verloren 3 miljoen levens heb wat respect.
pi_204684134
Domme acts en herhalingen. :')
Next!
Vakman pur sang
pi_204684151
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok
Volgens sommigen op dit forum ZAl de alom gevreesde, maar desalniettemin buitengewoon mild opererende Poetin (in de volksmond ook wel bekend onder de naam "prednisonplofkop") binnenkort in totale razernij ontsteken vanwege o.a. het aanstaande Finse en Zweedse NAVO lidmaatschap.

Dan zal hij met zijn fallusvormige satanraketten massaal het westen aanvallen om te voorkomen dat het piano spelen met andere fallusvormige voorwerpen in Rusland net zo populair wordt als in het gedegenereerde, verwijfde westen.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:43:51 #131
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204684204
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:36 schreef Za het volgende:

[..]

De Sovjet Unie speelden een cruciale rol in het bevrijden van NL in de 2e wereldoorlog, en verloren 3 miljoen levens heb wat respect.
Weet je wie er ook aan geschiedvervalsing deden?

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 09-05-2022 22:59:21 ]
pi_204684219
Timothy Snyder publiceerde vandaag een stukje n.a.v. 9 mei en de geschiedenis van fascisme, Oekraine, Rusland en de Sovjet Unie.

https://snyder.substack.com/p/may-9-in-russia

Het stukje gaat dieper in op wat Poetin eigenlijk met nazi's in Oekraïne bedoelt...o.a:

quote:
(...) In the 1930s, Stalinism went back and forth on whether or not fascism was a bad thing. As a result, fascism in Soviet usage never had any very clear content. This was especially apparent after 1939, when Soviet newspapers reprinted speeches by Nazi leaders. In 1939, Stalin sealed a de facto alliance with Hitler, which meant that fascism became praiseworthy in the official Soviet public sphere. This act of collaboration was the most important of the Second World War, since it allowed it to begin. (Speaking of any of this in Russia today is a criminal act.) In 1941, Nazi Germany invaded the Soviet Union, and so fascism became the enemy of the Soviet Union. But what was chiefly wrong with fascism was the invasion itself. Fascism was never really defined. It was simply the creed of the outsider (...)
  maandag 9 mei 2022 @ 22:54:40 #134
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204684302
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Omdat de “grondwet” van Rusland toestaat dat 1 maniakale gek op eigen houtje in 20 jaar tijd álle facetten van een democratie kapot kan maken en daarmee alle landen in Europa (Oekraïne eenzaam aan de top) gigantisch op kosten jaagt met een invasie. Als blijkt dat diplomatie meerdere keren totaal zinloos blijkt mag je wat mij betreft de ambassadeur dan ook linea recta d’ruit flikkeren want zijn positie is dan ook volslagen zinloos. Dan ook niet hier komen genieten van een vrije democratie.
Heb je dit standpunt sinds 24 februari van dit jaar, of daarvoor ook al?
pi_204684325
quote:

[..]
De man is Rus, en waarschijnlijk proud to be.

Omdat jij je al jaren laat meeslepen door anti Rusland propaganda in de media, moet hij zijn functie maar niet meer uitoefenen, en geen kranslegging voor Sovjet soldaten bijwonen?

Dan besmeuren we hem met varkensbloed, of whatever?

De Russen tegenwoordig besmeuren Oekrainse burgerkleding tegenwoordig met kogels, of whatever ?

Oh ja, ik moest een beetje gniffelen bij de combinatie Russen en respect.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 9 mei 2022 @ 23:00:45 #136
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_204684387
quote:

[..]

........

...die cruciale tol begon bij het Molotov-Ribbentrop pact van 1939
pi_204684399
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:30 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Echt een mooie afbeelding dit. Er zijn er meer van deze Sovjet held.
pi_204684458
Nederlander omgekomen in Oekraïne.

:'(

https://nos.nl/artikel/24(...)mgekomen-in-oekraine
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 23:07:12 #139
236264 crew  capricia
pi_204684466
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:01 schreef Za het volgende:

[..]
Dat is wel een heel groot debat in de intellectuele wereld. Zijn dit nou Sovjet-helden, of Oekraïnse helden? Aan wie behoren ze toe? :)

En geldt dat antwoord dan ook voor misdadigers zoals John Demjanjuk? Is dat ook een Sovjet burger, of is zo iemand dan opeens weer wel een Oekraïner?
Vragen vragen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204684478
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is wel een heel groot debat in de intellectuele wereld. Zijn dit nou Sovjet-helden, of Oekraïnse helden? Aan wie behoren ze toe? :)
Niet aan Rusland dus, ofwel de Sovjet-Unie ofwel Oekraine ;)
pi_204684485
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:01 schreef Za het volgende:

[..]
Hoeveel vrouwen en kinderen zou 'ie verkracht hebben tijdens de Russische plundertocht in centraal en oost Europa?
  maandag 9 mei 2022 @ 23:10:02 #142
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204684490
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Je hele maandag opofferen over een verfbommetje.....tjah....

Meest van de tijd scroll ik hier wat rond voor updates. Van bijvoorbeeld users als @:polderturk dat zijn interessante dingen. Online discussies zijn compleet nutteloos. Maar goed ieder zijn ding. Als jij dat leuk vind, vooral blijven doen.
Zeg je dit ook tegen alle andere users hier, die een veelvoud van mij posten in deze topicreeks?

Allemaal mensen met een "kutleven"? :') Als je online discussies compleet nutteloos vindt en daarmee een soort treurig statement wilt maken in de trant van "maar ik heb tenminste wél een leven", is het des te droeviger wanneer je herhaaldelijk reageert.
pi_204684514
quote:

Tja...
Het is gewoon een prachtfoto, hier dezelfde man, maar dan niet in de camera kijkend:

Moderator maandag 9 mei 2022 @ 23:12:42 #144
236264 crew  capricia
pi_204684515
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet aan Rusland dus, ofwel de Sovjet-Unie ofwel Oekraine ;)
Lastig hoor. Aangezien de Russische Federatie dan weer wel allerlei andere zaken overgenomen heeft van de Sovjet-Unie..denk aan de permanente zetel in de VN-veiligheidsraad.
Kennelijk kun je sommige zaken wel 1 op 1 doorgeven van de Sovjet-Unie naar Rusland, maar andere zaken dan weer niet.. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204684534
quote:
Dit gebeurde niet in Nederland, dit was in Polen, daar hoeven ze 0 respect te hebben voor wat de Sovjet Unie deed in de tweede wereldoorlog.
Цой жив
pi_204684539
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Lastig hoor. Aangezien de Russische Federatie dan weer wel allerlei andere zaken overgenomen heeft van de Sovjet-Unie..denk aan de permanente zetel in de VN-veiligheidsraad.
Kennelijk kun je sommige zaken wel 1 op 1 doorgeven van de Sovjet-Unie naar Rusland, maar andere zaken dan weer niet.. :D
Die zetel hebben ze alleen gekregen doordat ze een nucleair arsenaal hadden, natuurlijk. Op geen enkel ander vlak is Rusland een wereldmacht noch gekwalificeerd om zo'n zetel in te nemen.
  maandag 9 mei 2022 @ 23:15:47 #147
6484 ExTec
pi_204684541
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]
De man was een Oekraïense-sovjet. Zoveel is duidelijk. Maar beetje van de bizarre dat je enerzijds zijn portret ophangt, maar anderzijds hem wel uit zijn graf bombardeert :')
pi_204684545
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Iets met druppel en emmer.
Цой жив
  maandag 9 mei 2022 @ 23:16:40 #149
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204684551
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:10 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zeg je dit ook tegen alle andere users hier, die een veelvoud van mij posten in deze topicreeks?

Allemaal mensen met een "kutleven"? :') Als je online discussies compleet nutteloos vindt en daarmee een soort treurig statement wilt maken in de trant van "maar ik heb tenminste wél een leven", is het des te droeviger wanneer je herhaaldelijk reageert.
Beetje onzeker? Het is allemaal wel lastig voor je he, jeetje :') Maar fijn dat jij de discussies wel heel nuttig vind, ga vooral zo door!
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 23:16:51 #150
236264 crew  capricia
pi_204684554
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hoeveel vrouwen en kinderen zou 'ie verkracht hebben tijdens de Russische plundertocht in centraal en oost Europa?
Sovjet Unie. Niet Russisch. De man is Oekraïns van geboorte. Net als deze man:

Of was ie eigenlijk ook Sovjet-burger? Verwarrend allemaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204684560
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:14 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dit gebeurde niet in Nederland, dit was in Polen, daar hoeven ze 0 respect te hebben voor wat de Sovjet Unie deed in de tweede wereldoorlog.
Nou ja, ook dat is niet simpel en zwart-wit, zonder de Sovjet Unie was Polen niet bevrijd. Echter, zonder de Sovjet Unie was Polen in 1939 niet opgedeeld en na 1945 onder een Sovjet bewind geplaatst tot de val van de Muur.
Dus er zijn vermoedelijk genoeg Polen die hier over verdeeld zijn.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 23:18:55 #152
236264 crew  capricia
pi_204684570
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, ook dat is niet simpel en zwart-wit, zonder de Sovjet Unie was Polen niet bevrijd. Echter, zonder de Sovjet Unie was Polen in 1939 niet opgedeeld en na 1945 onder een Sovjet bewind geplaatst tot de val van de Muur.
Net als de Baltics. Allemaal Bloodlands.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204684590
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Net als de Baltics.
Inderdaad. Alleen voor die staten is het nog een stapje gecompliceerder omdat ze al in 1918 niet bij de Sovjet Unie wilde horen en daar nog een oorlog om gevoerd hebben.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 23:21:51 #154
236264 crew  capricia
pi_204684598
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Inderdaad. Alleen voor die staten is het nog een stapje gecompliceerder omdat ze al in 1918 niet bij de Sovjet Unie wilde horen en daar nog een oorlog om gevoerd hebben.
Al die landen tussen Hitler en Stalin hebben onnoemelijk geleden. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204684608
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En de honderd duizenden Polen die naar Siberië zijn gedeporteerd en de 22.000 officieren die werden geëxecuteerd. Er zijn weinig landen te vinden waar ze een grotere hekel aan Rusland hebben dan in Polen.
Цой жив
pi_204684630
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Sovjet Unie. Niet Russisch. De man is Oekraïns van geboorte. Net als deze man:

[ afbeelding ] Of was ie eigenlijk ook Sovjet-burger? Verwarrend allemaal.
Dus ZA vereert hier een Oekraïner? Wat zal haar politiek officier daar van zeggen? :o
pi_204684635
quote:

En geldt dat antwoord dan ook voor misdadigers zoals John Demjanjuk? Is dat ook een Sovjet burger, of is zo iemand dan opeens weer wel een Oekraïner?
Vragen vragen...
Nog meer vragen, de man op de foto is niet de Oekraïense Piotr Dziuba (Дзюба Пётр Петрович)

http://soviet-aces-1936-53.ru/abc/d/dzuba_pp.htm
  maandag 9 mei 2022 @ 23:27:10 #158
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204684653
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:16 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Beetje onzeker? Het is allemaal wel lastig voor je he, jeetje :') Maar fijn dat jij de discussies wel heel nuttig vind, ga vooral zo door!
Gewoon doorgaan en dan ook nog eens heel geforceerd adrem proberen te doen, om een soort beeld van jezelf te creëren van de toffe gozer die te cool is om op een forum te discussiëren. Op een forum. :')
pi_204684662

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 09-05-2022 23:29:04 ]
  maandag 9 mei 2022 @ 23:34:50 #160
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_204684703
Dit al langs gekomen?

twitter

Het moraal onder Russische soldaten is echt schrikbarend laag, daar valt toch geen effectieve gevechtseenheid van te maken?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 9 mei 2022 @ 23:41:06 #161
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_204684729
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Al die landen tussen Hitler en Stalin hebben onnoemelijk geleden. :{
Landen zo kun je het niet stellen. Veel bevolkingsgroepen wel, maar er waren er ook genoeg (teveel) die mee deden met deze of genen.
pi_204684734
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:34 schreef Barbusse het volgende:
Dit al langs gekomen?

[ twitter ]

Het moraal onder Russische soldaten is echt schrikbarend laag, daar valt toch geen effectieve gevechtseenheid van te maken?
Als het te ver gaat niet, nee. Hun leger is enorm top down met zo min mogelijk eigen initiatief dus als orders van bovenaf niet meer opgevolgd worden of niet tijdig dan breekt het hele systeem.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 23:46:14 #163
236264 crew  capricia
pi_204684760
Vinden jullie Rutte ook zo onzichtbaar?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204684764
Misschien ligt het aan mij maar ik snap nu waarom WWII zo bloedig werd. Na de eerste periode ga je de vijand toch ontmenselijken en nog liever tot de laatste man vechten dan overgeleverd worden aan die 'beesten'.

Een proces dat eigenlijk net zo snel gaat als altijd.
  maandag 9 mei 2022 @ 23:47:37 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204684766
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:34 schreef Barbusse het volgende:
Dit al langs gekomen?

[ twitter ]

Dan krijgt Oekraïne misschien wel gelegenheid om een stuk Russisch grondgebied op te eisen :D
pi_204684770
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:46 schreef capricia het volgende:
Niet echt?
pi_204684773
quote:
84s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan krijgt Oekraïne misschien wel gelegenheid om een stuk Russisch grondgebied op te eisen :D
Dat zou niet verstandig zijn. Da's namelijk de enige manier om de demotivatie een halt toe te roepen. Geef Poetin nu niet de kans om Stalins kunstje te herhalen.
  maandag 9 mei 2022 @ 23:50:11 #168
6484 ExTec
pi_204684776
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
Timothy Snyder publiceerde vandaag een stukje n.a.v. 9 mei en de geschiedenis van fascisme, Oekraine, Rusland en de Sovjet Unie.

https://snyder.substack.com/p/may-9-in-russia

Het stukje gaat dieper in op wat Poetin eigenlijk met nazi's in Oekraïne bedoelt...o.a:
[..]

Zeer kort samengevat:

maandag 9 mei 2022 @ 23:53:13 #169
6484 ExTec
pi_204684787
quote:
Die sukkel moet gewoon van z'n reet afkomen en zelf naar Kyiv gaan. Kleine moeite.
pi_204684790
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die sukkel moet gewoon van z'n reet afkomen en zelf naar Kyiv gaan. Kleine moeite.
Met welk doel? Hij is slechts de mp van Nederland.
Цой жив
  maandag 9 mei 2022 @ 23:55:25 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204684793
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat zou niet verstandig zijn. Da's namelijk de enige manier om de demotivatie een halt toe te roepen. Geef Poetin nu niet de kans om Stalins kunstje te herhalen.
Hoeft niet veel te zijn he. Gewoon een paar km de grens opschuiven. En daar maak je een zwaar bewaakt gebied van net als tussen noord en zuid korea.
  maandag 9 mei 2022 @ 23:56:51 #172
6484 ExTec
pi_204684799
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:54 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Met welk doel? Hij is slechts de mp van Nederland.
Symboliek? Wat had Jill Biden er te zoeken? En die knowitall Bono?
pi_204684805
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 15:19 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wie weet hoeveel jaar hij al in Polen zat als ambassadeur voor Rusland. Hoe dan ook, het is gewoon niet verstandig om diplomaten te molesteren, hoe fout het land dat ze vertegenwoordigen ook is. Bovendien weet je hoe de Russen zijn, die gaan nu op hun beurt hetzelfde kunstje flikken bij een paar Europese ambassadeurs, dit komt gewoon als een boemerang terug in je eigen gezicht.
Daar hebben de Russen helemaal geen excuus voor nodig, de Nederlandse ambassadeur kreeg in 2013 gewoon een knokploeg op bezoek:

Nederlandse diplomaat in Moskou mishandeld, einde Nederland-Ruslandjaar?
https://www.businessinsid(...)d-ruslandjaar-401365

Uiteraard voelden de Russen weinig urgentie om de zaak op te helderen:

Geen schot in onderzoek mishandelde Nederlandse diplomaat in Rusland
https://www.gelderlander.(...)-in-rusland~a5bac1ff

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2022 00:02:43 ]
pi_204684806
quote:
84s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoeft niet veel te zijn he. Gewoon een paar km de grens opschuiven. En daar maak je een zwaar bewaakt gebied van net als tussen noord en zuid korea.
Nee. Een paar kilometer is al genoeg voor Poetin om er een Grote Patriottische oorlog van te kunnen maken met alle gevolgen van dien. Als er zo'n zone komt dan moet die onder VN controle staan en dan zullen beide zijden dat moeten toelaten.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:03:04 #175
6484 ExTec
pi_204684818
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Een paar kilometer is al genoeg voor Poetin om er een Grote Patriottische oorlog van te kunnen maken met alle gevolgen van dien. Als er zo'n zone komt dan moet die onder VN controle staan en dan zullen beide zijden dat moeten toelaten.
Wat precies die grens is, is natuurlijk volstrekt arbitrair ;)
pi_204684839
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat precies die grens is, is natuurlijk volstrekt arbitrair ;)
Mwah, daar is internationaal in ieder geval wel een consensus over, dacht ik.
pi_204684847
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als het te ver gaat niet, nee. Hun leger is enorm top down met zo min mogelijk eigen initiatief dus als orders van bovenaf niet meer opgevolgd worden of niet tijdig dan breekt het hele systeem.
Ja, dat lijkt me ook. Kijkende naar het gepruts de eerste 2 maanden zie ik daar ook geen verandering in komen. Alsof de enige strategie meer soldaten de gehaktmolen insturen is. Wordt Ivan Soldatovski niet blij van.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:07:56 #178
6484 ExTec
pi_204684848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mwah, daar is internationaal in ieder geval wel een consensus over, dacht ik.
En die consensus sluit een DMZ naar Koreaans model uit?
pi_204684853
quote:
84s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat lijkt me een slecht plan.
pi_204684861
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
En die consensus sluit een DMZ naar Koreaans model uit?
Dat weet ik niet. Op zich kan dat een werkbaar model zijn, het is niet zonder haken en ogen maar het is het overwegen waard. Maar dat houdt geen overname van Russisch grondgebied door Oekraine in.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:11:11 #181
6484 ExTec
pi_204684862
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat lijkt me een slecht plan.
Vonden we in het begin van zwaar wapentuig sturen ook :)

Als dit nog een jaar duurt, vliegt Oekraïne rond met F35s.
pi_204684876
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:36 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
is er bekend welk winkelcentrum vernield is? Ik probeer op google maps te locatie te vinden maar het lukt helaas nog niet echt.
Riviera Shopping City
+380 48 702 5150
https://maps.app.goo.gl/5aoCnAwuLCREgz2k9

Ben er half jaar geleden nog geweest :(
pi_204684880
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

F-16's is waarschijnlijker, die heeft de VS op de plank liggen namelijk, F-35's niet ;)
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:14:19 #184
6484 ExTec
pi_204684884
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
F-16's is waarschijnlijker, die heeft de VS op de plank liggen namelijk, F-35's niet ;)
Detail :{w
pi_204684891
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Detail :{w
Guilty as charged :D
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:17:19 #186
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204684897
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:47 schreef Confetti het volgende:
Misschien ligt het aan mij maar ik snap nu waarom WWII zo bloedig werd. Na de eerste periode ga je de vijand toch ontmenselijken en nog liever tot de laatste man vechten dan overgeleverd worden aan die 'beesten'.

Een proces dat eigenlijk net zo snel gaat als altijd.
Dat ligt aan jou. Ondanks hevige en bewonderenswaardige strijd, capituleerde Nederland al na vijf dagen. Het grote koloniale Frankrijk na slechts zes weken. De Engelsen trokken zich terug uit Frankrijk. Dus nee, ze vochten niet "liever tot de laatste man", hoe mooi dat ook klinkt voor een Braveheart-scenario.

Er is overigens een voormalig land dat toen wel met die instelling vocht en het ook in praktijk bracht. Dat land is om een of andere reden alleen momenteel niet zo populair hier. :') Terecht overigens, want het toenmalige regime was echt geen haar beter dan Duitsland.
pi_204684902
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Op zich kan dat een werkbaar model zijn, het is niet zonder haken en ogen maar het is het overwegen waard. Maar dat houdt geen overname van Russisch grondgebied door Oekraine in.
Mwah, is dat niet alleen maar werkbaar daar vanwege de heel specifieke situatie daar? Er is daar alleen maar een wapenstilstand, formeel zijn ze nog in oorlog, en geen van beiden landen ziet het als een daadwerkelijke internationale grens. Ze claimen allebei dat ze de enige legitieme regering van het hele Koreaanse schiereiland zijn.
pi_204684905
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik vind die wapenleveranties prima, ook dat men niet schroomt zwaarder materieel te sturen. Maar een invasie van Rusland zelf is voor Putin een grote "zie je wel!", en ik denk dat hij dan wel met nukes gaat gooien. Laat dat Russische leger zich maar kapotvechten in een uitputtingsslag in het oosten, denk ik dan.
pi_204684919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Mwah, is dat niet alleen maar werkbaar daar vanwege de heel specifieke situatie daar? Er is daar alleen maar een wapenstilstand, formeel zijn ze nog in oorlog, en geen van beiden landen ziet het als een daadwerkelijke internationale grens. Ze claimen allebei dat ze de enige legitieme regering van het hele Koreaanse schiereiland zijn.
Ik weet wat je bedoelt maar ik doelde alleen op de DMZ zelf, niet de hele situatie tussen de beide Korea's
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:23:13 #190
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204684924
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat ligt aan jou. Ondanks hevige en bewonderenswaardige strijd, capituleerde Nederland al na vijf dagen. Het grote koloniale Frankrijk na slechts zes weken. De Engelsen trokken zich terug uit Frankrijk. Dus nee, ze vochten niet "liever tot de laatste man", hoe mooi dat ook klinkt voor een Braveheart-scenario.

Er is overigens een voormalig land dat toen wel met die instelling vocht en het ook in praktijk bracht. Dat land is om een of andere reden alleen momenteel niet zo populair hier. :') Terecht overigens, want het toenmalige regime was echt geen haar beter dan Duitsland.
In de eerste wereld oorlog waren de verliezen aan Franse kant zo hevig dat ze zich tegen hun eigen kameraden keerden.

https://en.wikipedia.org/wiki/1917_French_Army_mutinies
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204684942
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:17 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat is niet echt correct wat je hier zegt, er was een reden dat Duitsland letterlijk miljoenen Sovjets gevangen kon nemen en dat was niet omdat ze tot aan de dood vochten. Dat deden ze namelijk in de meeste gevallen (als ze een keuze hadden) niet.

Pas toen Stalin de oorlog als een Patriottische oorlog ging verkopen en ging luisteren naar competente generaals keerde het tij. Stalin bracht ook zaken als militaire onderscheidingen terug die met de Tsaren waren afgeschaft.
Dat velen vochten tot aan de dood had overigens ook veel te maken met de gevolgen van dat niet doen, dat was ook de dood namelijk maar dan door de NKVD troepen die achter ze opgesteld waren waarvan ze zeker wisten dat die ze dood zouden schieten dus dan maar de kans pakken aan het front dat je het mischien overleeft.
Kortom, het is een stuk complexer as usual

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2022 00:31:00 ]
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:28:35 #192
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204684946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:13 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Riviera Shopping City
+380 48 702 5150
https://maps.app.goo.gl/5aoCnAwuLCREgz2k9

Ben er half jaar geleden nog geweest :(
Oh wat zonde... Prachtig modern centrum.. Lijkt wel alsof de Russen bewust die luxe malls vernietigen, deden ze enkele weken geleden in Kiev ook al.. :{
pi_204684957
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:28 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Oh wat zonde... Prachtig modern centrum.. Lijkt wel alsof de Russen bewust die luxe malls vernietigen, deden ze enkele weken geleden in Kiev ook al.. :{
Tis groot, dus iets dat ze kunnen raken :')
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:40:03 #195
6484 ExTec
pi_204684969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:37 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
pi_204684980
twitter
pi_204684982
quote:
[ twitter ]
Idiocratie in levende lijve illusteren (deze Twitter nobody dus) is niet echt nieuws, volgens mij.

PS: Bij de AH kost een heel volkoren 1,35, mischien kan je haar die boodschap geven, kan ze nog wat geld besparen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2022 00:44:01 ]
pi_204684995
quote:
twitter

"De Russen zijn nog niet klaar met ons"
"Alleen met z'n allen krijgen we de Russen eronder"
"Er is een vaccin in de maak tegen een Russische inval, dat 100% veiligheid biedt".
pi_204684998
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:48 schreef Za het volgende:

[..]
[ twitter ]

"De Russen zijn nog niet klaar met ons"
"Alleen met z'n allen krijgen we de Russen eronder"
"Er is een vaccin in de maak tegen een Russische inval, dat 100% veiligheid biedt".
Maarreh....je voorspellingen van de afgelopen week? Ik mis wat nucleaire explosies, zeg maar.
pi_204684999
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Idiocratie in levende lijve illusteren (deze Twitter nobody dus) is niet echt nieuws, volgens mij.

PS: Bij de AH kost een heel volkoren 1,35, mischien kan je haar die boodschap geven, kan ze nog wat geld besparen.
Pro tip: sochtends betaal je bij AH 0,50 voor een brood van de vorige dag 👌
pi_204685007
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, dat wist ik niet, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik mij daar niet druk over hoef te maken maar voor mevrouw fuckroeper lijkt mij dit essentieele informatie.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:55:02 #203
6484 ExTec
pi_204685012
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kan deze aanraden, is heel leuk. Als je een box neemt bij een bakker heb je volop brood en meestal ook nog veel taart enzo.

https://toogoodtogo.nl/nl/
pi_204685013
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:49 schreef Tijger_m het volgende:

Maarreh....je voorspellingen van de afgelopen week? Ik mis wat nucleaire explosies, zeg maar.
Tussen 9 en 12 mei.
pi_204685018
quote:
[ twitter ]
Prijzen die mede zijn gestegen omdat Rusland Oekraïne is binnen gevallen.
Nee, dat accepteren we niet. Op een enkeling na accepteert niemand hier de Russische oorlog in Oekraïne.
pi_204685020
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:55 schreef Za het volgende:

[..]
Tussen 9 en 12 mei.
Ok, maar die 12 mei heb je volgens mij nooit eerder genoemd. Waar kom die ineens vandaan? Zomertijd of zo?
pi_204685021
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:55 schreef Za het volgende:

[..]
Tussen 9 en 12 mei.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 00:56:38 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_204685022
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:42 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Interessant. Het lijkt me een erg klein groepje om iets wezenlijks klaar te spelen alleen. Misschien voor als de Russen een Victory Day parade hadden? Of proberen ze voorraden te leveren?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204685024
quote:
Je probeert aan te geven hoe absurd en hypocriet alles is. Toch? Dat is ook zo, er is geen goed en fout.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204685026
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:56 schreef speknek het volgende:

[..]
Interessant. Het lijkt me een erg klein groepje om iets wezenlijks klaar te spelen alleen. Misschien voor als de Russen een Victory Day parade hadden? Of proberen ze voorraden te leveren?
Het zijn oude beelden van waarschijnlijk een paar weken terug.
pi_204685027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, maar die 12 mei heb je volgens mij nooit eerder genoemd. Waar kom die ineens vandaan? Zomertijd of zo?
Gregoriaanse vs Juliaanse kalender of zo. Of, misschien logischer, weer een gevalletje doelpalen verschuiven. Oekraïne had ook al 2 maanden geleden moeten vallen he?
pi_204685028
quote:

[..]
Tsjonge, heel volwassen weer.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  dinsdag 10 mei 2022 @ 01:01:51 #213
6484 ExTec
pi_204685031
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:59 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ik snap ook niet waar de 12de ineens vandaan komt?

Is er op die dag iets, soms?
pi_204685032
quote:

De dag dat Finland het NAVO lidmaatschap gaat aanvragen.
pi_204685035
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:59 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Vond ik wel, beetje sarcasme op het late uur moet kunnen tegen iemand die datums voor een nucleaire holocaust uit haar duim zuigt.
pi_204685041
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik snap ook niet waar de 12de ineens vandaan komt?

Is er op die dag iets, soms?
Daar gaat het niet om, het is gewoon kinderachtig.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 01:03:44 #217
6484 ExTec
pi_204685042
Deze is echt wel f*cking briljant:

quote:
How Ukrainian programmers increased the speed of artillery response by 40 times
https://inforesist.org/ka(...)artillerii-v-40-raz/
  dinsdag 10 mei 2022 @ 01:04:38 #218
6484 ExTec
pi_204685043
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:03 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]

Als mensen wat roepen, is vragen wat de achterliggende reden is, kinderachtig. Helder.
pi_204685044
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:02 schreef Tijger_m het volgende:

een nucleaire holocaust
Ik heb gezegd het gebruik van een klein tactisch kernwapen.
pi_204685049
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vond ik wel, beetje sarcasme op het late uur moet kunnen tegen iemand die datums voor een nucleaire holocaust uit haar duim zuigt.
Sarcasme? In dit forum, ok, dan weet ik er nog wel een paar.
pi_204685051
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:02 schreef Za het volgende:

[..]
De dag dat Finland het NAVO lidmaatschap gaat aanvragen.
pi_204685052
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:03 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Nou, weet je wat, zet een TR, dan mogen de mods dat beoordelen verder en kun jij met dat gezeik over kinderachtig ophouden wat ook nog eens off topic is, ok?
pi_204685055
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:04 schreef Za het volgende:

[..]
Rusland zou volgens jou ook al maanden geleden Oekraïne hebben verslagen en de Russen zouden als bevrijders worden onthaalt. Heb niet zoveel vertrouwen in die voorspellingen van je.
pi_204685056
quote:

[..]
Dat denken veel mensen en wat dan? Hoe gaat de NAVO reageren als de Oekraine plots toch bij de EU hoort via Macron en 1 of ander verdrag. Ik snap je bezorgheid zeker wel.
pi_204685057
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, weet je wat, zet een TR, dan mogen de mods dat beoordelen verder en kun jij met dat gezeik over kinderachtig ophouden wat ook nog eens off topic is, ok?
Eh, nee, gedraag je gewoon
pi_204685059
Rusland moet gewoon de-escaleren en water bij de wijn doen. Door alle Russische troepen weg te halen uit Oekraïne. Want ze hebben daar niks te zoeken. Simples :)
  dinsdag 10 mei 2022 @ 01:10:58 #227
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204685061
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet echt correct wat je hier zegt, er was een reden dat Duitsland letterlijk miljoenen Sovjets gevangen kon nemen en dat was niet omdat ze tot aan de dood vochten. Dat deden ze namelijk in de meeste gevallen (als ze een keuze hadden) niet.

Pas toen Stalin de oorlog als een Patriottische oorlog ging verkopen en ging luisteren naar competente generaals keerde het tij. Stalin bracht ook zaken als militaire onderscheidingen terug die met de Tsaren waren afgeschaft.
Dat velen vochten tot aan de dood had overigens ook veel te maken met de gevolgen van dat niet doen, dat was ook de dood namelijk maar dan door de NKVD troepen die achter ze opgesteld waren waarvan ze zeker wisten dat die ze dood zouden schieten dus dan maar de kans pakken aan het front dat je het mischien overleeft.
Kortom, het is een stuk complexer as usual
Wat is er niet correct aan? Het was een vrijwel letterlijke order van Stalin. In augustus '41, twee maanden na de Duitse invasie werd al de order uitgevaardigd dat manschappen die zich gevangen lieten nemen of overgaven 'verraders' waren die geëxecuteerd zouden worden als ze ooit zouden terugkeren naar de SU. Wat jij als laatste schetst was een gevolg van een opvolgende order in juli '42. Geen stap terug.

Dan breng je het toch daadwerkelijk in praktijk? Het land capituleerde nooit, ze trokken zich niet terug. Andere landen wel. Dat er veel soldaten waren die tijdens de Blitzkrieg gevangengenomen werden, doet daar niets aan af. Als je omsingeld bent, geen wapens of munitie meer en ze pakken je op, kun je weinig meer doen. Dan kun je ook niet meer vechten.
pi_204685066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:07 schreef Barbusse het volgende:

Rusland zou volgens jou ook al maanden geleden Oekraïne hebben verslagen
Zonder de buitenlandse inmenging met bv 22.000.000.000 aan wapens zou het idd allang beklonken zijn.

quote:
Heb niet zoveel vertrouwen in die voorspellingen van je.
Tuurlijk heb je dat wel.
pi_204685067
quote:

[..]
Finland wordt lid van de NAVO, en Rusland reageert daar dus op met 1 klein tactisch kernwapen.

Die logica snap ik niet.
pi_204685068
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:14 schreef Za het volgende:

[..]
Zonder de buitenlandse inmenging met bv 22.000.000.000 aan wapens zou het idd allang beklonken zijn.
[..]
Tuurlijk heb je dat wel.
Want die wapens zijn inmiddels allemaal aangekomen?
pi_204685071
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want die wapens zijn inmiddels allemaal aangekomen?
Die 22 miljard van Biden is tot nu toe een voorstel, geen feit.
pi_204685075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:08 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dat denken veel mensen en wat dan? Hoe gaat de NAVO reageren als de Oekraine plots toch bij de EU hoort via Macron en 1 of ander verdrag. Ik snap je bezorgheid zeker wel.
De NAVO gaat niet reageren op deelname aan de EU.
pi_204685076
quote:

Ok, maar die 12 mei heb je volgens mij nooit eerder genoemd.
Beter opletten

pi_204685078
quote:

[..]

Als jij dat denkt is het des te walgelijker dat jij zo tegen die wapenleveringen bent.
Цой жив
pi_204685080
quote:

[..]
Maar die hulp kwam er en iedereen die een beetje had opgelet de laatste 8 jaar verbaasde dat niks.
quote:
[..]
Tuurlijk heb je dat wel.
Arrogant zijn de zekeren van mening ongeacht kennis zie ik weer.
pi_204685084
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:14 schreef Wantie het volgende:

Finland wordt lid van de NAVO, en Rusland reageert daar dus op met 1 klein tactisch kernwapen.

Die logica snap ik niet.
Nee ze gaan een aanvraag doen, dan zijn ze niet gelijk lid hè.
Zolang ze geen NAVO lid zijn kan hij ze in principe bestoken.
Het kleine tactische kernwapen is bedoelt als waarschuwing, zie het als een ontmoediging.
pi_204685085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:17 schreef Za het volgende:

[..]
Beter opletten

[ afbeelding ]
Sorry, ik lees niet al jouw posts. Dat zal je vast verbazen.
pi_204685088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:20 schreef Tijger_m het volgende:

Inderdaad, want de meeste ken je uit je hoofd zelfs van maanden geleden.
pi_204685089
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die 22 miljard van Biden is tot nu toe een voorstel, geen feit.
Ja, dat dacht ik ook.
Maar kennelijk is het brengen van zo'n voorstel voldoende om Rusland van de overwinning af te houden.

Het wordt ook gezien als valsspelen, dat Oekraïene steun krijgt uit andere landen.
pi_204685090
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:20 schreef Za het volgende:

[..]

Als hij ze bestookt gaat EU en Amerika ingrijpen, NAVO lid of niet.
Цой жив
  dinsdag 10 mei 2022 @ 01:22:40 #241
6484 ExTec
pi_204685091
quote:
UK would support countries willing to supply Russian-designed jets to Ukraine
https://www.theguardian.c(...)-ukraine-ben-wallace

Weer goed bezig, op dat eiland aan de overkant.
pi_204685092
quote:

[..]
Het kleine tactische kernwapen is bedoelt als waarschuwing, zie het als een ontmoediging.
Een oorlog verklaren is geen ontmoediging. Meer het tegenovergestelde.
pi_204685094
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:22 schreef Za het volgende:

[..]
Inderdaad, want de meeste ken je uit je hoofd zelfs van maanden geleden.
Ik heb inderdaad een zeer goed geheugen.
pi_204685095
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar je weet wel prima wat hij gepost heeft, ooit eens. Denk dat jij dat heel goed in de gaten hebt en anders neem je maar wat aan gebaseert op niks.
pi_204685096
quote:

[..]
Ik zie het als een aanmoediging.
Dit motiveert een land juist om zijn verdediging te versterken.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 01:24:45 #246
6484 ExTec
pi_204685098
quote:

[..]
Blijf dromen, hé.
pi_204685099
Rusland dat Finland bedreigd :')
pi_204685103
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:25 schreef Barbusse het volgende:
Rusland dat Finland bedreigd :')
Ach, joh, een tactische nuke, dat stelt niks voor, dat is gewoon wat je doet als ontmoediging. Nog nooit voorgekomen waar dan ook ter wereld maar hey, dat is een detail.
pi_204685105
Die Russische propaganda is dat rookbaar of moet je het snuiven of injecteren?
pi_204685107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ach, joh, een tactische nuke, dat stelt niks voor, dat is gewoon wat je doet als ontmoediging. Nog nooit voorgekomen waar dan ook ter wereld maar hey, dat is een detail.
Als dat gebeurt ligt Sint Petersburg binnen 2 weken in Finland als je de staat van hun legers en gevechtbereidheid vergelijkt.
pi_204685113
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:22 schreef Zwoerd het volgende:

Als hij ze bestookt gaat EU en Amerika ingrijpen, NAVO lid of niet.
Als Rusland een tactisch kernwapen op het grondgebied van niet-NAVO-lid Oekraïne inzet, dan zal het Westen niet terugslaan met een kernwapen.
pi_204685114
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als dat gebeurt ligt Sint Petersburg binnen 2 weken in Finland als je de staat van hun legers en gevechtbereidheid vergelijkt.
Finland heeft F-18's die St Petersburg binnen 10 minuten kunnen bereiken. Sommige mensen moeten eens op een landkaart kijken, denk ik. Oh, en fallout kan Rusland ook heel snel bereiken vanuit een buurland maar ook dat gegeven is schijnbaar te lastig om te bevatten

PS: Tactische nucleaire wapens hebben een signifcant hogere yield dan de bommen op Hiroshima en Nagasaki. 4-6 hoger, de kleinste ongeveer gelijk aan die bommen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2022 01:33:47 ]
pi_204685117
Ik denk niet dat Rusland nukes in gaat zetten, daarmee verliezen ze het beetje steun wat ze nog hebben. Los van hoe het westen gaat reageren daarop. Dit gaat eerder een uitputtingsoorlog worden. Die Rusland gaat verliezen op de lange termijn. Afghanistan all over again. Die boomer met prednisonplofkop in het Kremlin heeft helemaal niks geleerd van het verleden.
pi_204685118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:31 schreef Za het volgende:

[..]
Als Rusland een tactisch kernwapen op het grondgebied van niet-NAVO-lid Oekraïne inzet, dan zal het Westen niet terugslaan met een kernwapen.
Als Finland kandidaat lid wordt van de NAVO genieten ze al bescherming door de NAVO.
Finland is bovendien lid van de EU. Een kernbom op Finland betekent dus een kernbom op de EU.
Verder is Finland lid van PESCO.
pi_204685121
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:36 schreef Wantie het volgende:

Als Finland kandidaat lid wordt van de NAVO genieten ze al bescherming door de NAVO.
Finland is bovendien lid van de EU. Een kernbom op Finland betekent dus een kernbom op de EU.
Verder is Finland lid van PESCO.
Vandaar voor 12 mei.
pi_204685125
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Finland heeft F-18's die St Petersburg binnen 10 minuten kunnen bereiken. Sommige mensen moeten eens op een landkaart kijken, denk ik. Oh, en fallout kan Rusland ook heel snel bereiken vanuit een buurland maar ook dat gegeven is schijnbaar te lastig om te bevatten

PS: Tactische nucleaire wapens hebben een signifcant hogere yield dan de bommen op Hiroshima en Nagasaki. 4-6 hoger, de kleinste ongeveer gelijk aan die bommen.
Finland is al jaren beter voorbereid op Russische aggressie dan Oekraïne zelfs: https://www.theguardian.c(...)ker-mania-made-sense
pi_204685126
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:36 schreef Za het volgende:

[..]
Vandaar voor 12 mei.
Dus niet op 12 mei? Dus eigenlijk 9 tot 11 mei? Ok, nou, het wordt steeds duidelijker. Nog maar twee nachtjes slapen dus. Fijn, hoeven we niet zo lang meer te wachten *O*

En wat prik je als volgende datum? Geef hem alvast zodat we ons voor kunnen bereiden op de volgende teleurstelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2022 01:39:10 ]
pi_204685127
quote:

[..]
Vandaar voor 12 mei.
Dus ook als Finland geen kandidaat lid wordt krijgen ze een kernbom op hun kop.
En jij denkt dat PESCO, de NAVO of de VS daar niet op zullen reageren...
pi_204685128
En als Rusland een nuke inzet in Oekraïne kun je er 100% zeker van zijn dat 10 minuten later Finland en Zweden NAVO lid zijn.
pi_204685130
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Finland is al jaren beter voorbereid op Russische aggressie dan Oekraïne zelfs: https://www.theguardian.c(...)ker-mania-made-sense
Rusland wat niet eens een oorlog kan winnen op een front gaat dan een tweede front openen op 150 km van de een na grootste stad van Rusland, Poetins geboortestad ook nog eens want dat is wat je doet als het tegenzit. Oh, en met nukes gaan gooien, natuurlijk. Doet iedereen tenslotte.

Hiroshimatje hier, Nagasaki'tje daar, no problem, doet niemand moeilijk over, joh.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2022 01:42:03 ]
pi_204685131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Best wel raar eigenlijk, want Rusland zou nooit een ander land binnenvallen, tenzij als laatste redmiddel als pure zelfverdediging...
pi_204685134
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Best wel raar eigenlijk, want Rusland zou nooit een ander land binnenvallen, tenzij als laatste redmiddel als pure zelfverdediging...
Nazi's. Je vergeet de nazi's.
pi_204685135
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Rusland wat niet eens een oorlog kan winnen op een front gaat dan een tweede front openen op 150 km van de een na grootste stad van Rusland, Poetins geboortestad ook nog eens want dat is wat je doet als het tegenzit. Oh, en met nukes gaan gooien, natuurlijk. Doet iedereen tenslotte.
Doe ik ook hoor. All in a days work.

dinsdag 10 mei 2022 @ 01:46:50 #264
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204685139
quote:

[..]

Hiroshimatje hier, Nagasaki'tje daar, no problem, doet niemand moeilijk over, joh.
Putler gaat geen nukes gebruiken richting Finland dat is een ding wat zeker is, de kans dat hij iets in Oekraïne gaat doen met nukes is al miniem
pi_204685143
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, de geschiedenis wijst anders uit. Helaas.

"Post-Soviet conflicts - Wikipedia" https://en.m.wikipedia.org/wiki/Post-Soviet_conflicts
pi_204685151
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:39 schreef Wantie het volgende:

Dus ook als Finland geen kandidaat lid wordt krijgen ze een kernbom op hun kop.
En jij denkt dat PESCO, de NAVO of de VS daar niet op zullen reageren...
Misschien wat sancties.
pi_204685152
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:52 schreef Za het volgende:

[..]
Misschien wat sancties.
Misschien...

Maar genoeg gefantaseerd, Rusland gaat geen kernbom op Finland gooien.
pi_204685153
Sancties van een land met de economische omvang van San Marino zal Finland ook enorm veel pijn doen denk ik.
pi_204685155
Oh, ik las het verkeerd :')

Maar die sancties wurgen de Russische economie wel, ook al gaat dat langzaam. Succes met je oorlog als je je gedemoraliseerde soldaten niet kunt voeden.

Oh wacht. Dat lukt ze nu al niet eens. De prutsers.
pi_204685160
quote:

[..]
Vandaar voor 12 mei.
Ben benieuwd waar je deze info vandaan hebt?
Leipe shit ouwe
pi_204685166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:52 schreef Za het volgende:

[..]
Misschien wat sancties.
Als Rusland een kernbom gooit, grijpt de NAVO luchtmacht in en is binnen een dag elk Russisch voertuig in Oekraïne kapotgeschoten. Dat weet Poetin zelf ook.
Цой жив
pi_204685212
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 02:09 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]
Ben benieuwd waar je deze info vandaan hebt?
Uit 'betrouwbare Russische bronnen'....
pi_204685229
quote:
En Stef Blok doet zijn werk ook in stilte.
Verwacht ik.
Alsjeblieft geen krantenkoppen in de Telegraaf, wèl graag resultaten.
Edit: dus Rutte doet een Zelensky en spreekt een parlement toe in onnavolgbaar engels?
Nounou, gutttegut.

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 10-05-2022 05:50:43 ]
  dinsdag 10 mei 2022 @ 07:11:41 #274
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204685340
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Héél belangrijk.
Dit, dus.
pi_204685345
quote:

[..]

Ja de Amerikanen gooiden er 2 op de bevolking, Rusland staat wat dat betreft achter
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 07:21:48 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204685364
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 07:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja de Amerikanen gooiden er 2 op de bevolking, Rusland staat wat dat betreft achter
Het is geen wedstrijd lijkt me

Na die twee die de Amerikanen gooiden besloten we met zijn allen dat het eigenlijk niet tof is om er mee te spelen
pi_204685393
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 07:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is geen wedstrijd lijkt me

Na die twee die de Amerikanen gooiden besloten we met zijn allen dat het eigenlijk niet tof is om er mee te spelen
Ja lekker, eerst gooien en dan zeggen “ja laten we dat maar niet meer doen”
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 07:31:47 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204685396
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja lekker, eerst gooien en dan zeggen “ja laten we dat maar niet meer doen”
Het is wat het is
  dinsdag 10 mei 2022 @ 07:39:22 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204685422
Toch wel jammer dat ze gisteren niet de brug naar De Krim hebben opgeblazen ;(
  dinsdag 10 mei 2022 @ 07:48:40 #281
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204685451
Dat hondje heeft een paar honderd mijnen opgespoord en ook tientallen lijken. Patron is langzaam maar zeker bezig de mascotte van Oekraïne te worden. Hij was hiervoor niet getraind, het schijnt dat zijn baas hem niet alleen wilde achterlaten toen hij werd opgeroepen. Net zoiets als dit https://historiek.net/ser(...)wereldoorlog/126725/
Overigens is er ook ooit een duif gedecoreerd, Cher Ami.

Citroen-eters op twitter grijpen het decoreren van dit hondje in oorlogstijd met graagte aan om de ernst van de oorlog te ontkennen.
Maar ik denk dat het voor Oekraïners een belangrijk signaal en een hart onder de riem is, dat hun president dit doet. Hij doet dit niet voor ons, hij doet dit voor de mensen in Oekraïne, voor hen is dit belangrijk, hoe azijnpissers die op zoek gaan naar het allerduurste brood om een (mis)punt te maken daar ook over mogen denken.
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 07:57:30 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204685477
Zo bijzonder is dat niet eens

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sergeant_Stubby

En WW1 was best een ernstige oorlog
pi_204685488
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 07:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is wat het is
Oekraïne heeft daar geen baat bij
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 08:02:20 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204685498
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 07:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oekraïne heeft daar geen baat bij
Ook niet bij een situatie waarin iedereen met nukes begint te slingeren om de stand gelijk te trekken ofzo lijkt me :')
pi_204685550
Zeer uitgebreid artikel over Bayraktar en de ontwikkeling van z'n drones

https://www.newyorker.com(...)he-nature-of-warfare
pi_204685561
quote:
88s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ook niet bij een situatie waarin iedereen met nukes begint te slingeren om de stand gelijk te trekken ofzo lijkt me :')
Nee lijkt me logisch vriend m.
Vakman pur sang
  dinsdag 10 mei 2022 @ 08:21:03 #287
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204685586
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:13 schreef pvdplanet het volgende:
Zeer uitgebreid artikel over Bayraktar en de ontwikkeling van z'n drones

https://www.newyorker.com(...)he-nature-of-warfare
Dank!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204685772
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:31 schreef Za het volgende:

[..]
Je geeft dus toe dat het westen beschaafder is dan Rusland.
pi_204685951
Samenvatting van gisteren:

dinsdag 10 mei 2022 @ 09:35:25 #290
6484 ExTec
pi_204686098
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 09:14 schreef pvdplanet het volgende:
Samenvatting van gisteren:

Gelukkig dat we rus zo heftig boycotten. Kunnen zo ook economisch zo heerlijk in dat glorieuze verleden leven.
pi_204686351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 01:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus niet op 12 mei? Dus eigenlijk 9 tot 11 mei? Ok, nou, het wordt steeds duidelijker. Nog maar twee nachtjes slapen dus. Fijn, hoeven we niet zo lang meer te wachten *O*

En wat prik je als volgende datum? Geef hem alvast zodat we ons voor kunnen bereiden op de volgende teleurstelling.
Wat debiel dat zulke gaslight-posts wel blijven staan omdat TijgerT blauw is en als ik nog ontzettend op mn woorden pas en aangeef dat die niet eens alles leest maar er ook nog eens op reageert, wordt dat verwijderd. *O*
*O* even wat jompels erbij voor het zuigende boomer effect. Daar houden we hier wel van.

Wat zijn jullie eigenlijk aan t doen hier? Een soort eng collectief aan t vormen waarbij er maar 1 mening hoort omdat je anders wordt aangevallen door een stel hypocriete lafaards die notabene zelf hier 24/7 posten zodat ze je erop kunnen wijzen dat je een leven moet krijgen. Zelf heel hard lafaard roepen, veilig voor een schermpje. De ironie ontgaat jullie volledig.
Naar volk. Jullie hadden zo Russen kunnen zijn.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 10:12:33 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204686378
Hmmmkay
pi_204686384
Wat is dit nou weer?
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 10:14:04 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204686388
Geen idee man
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:14:27 #295
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204686396
Voelt een beetje stil op het front, weinig nieuws.Aardig wat raketten naar Odessa, maar dat was het wel. Heb een beetje het idee dat de russen zich focussen op de verkeerd doelen. Dat eiland heeft ze al veel gekost, die staalfabriek kost ze nog steeds veel inzet, maar het front zelf komt nauwelijks vooruit. Odessa bestoken met supersonische raketten levert vrij weinig op, want er is zijn geen grondtroepen in de buurt om deze aanvallen te benutten.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:15:54 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204686415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:14 schreef Bensel het volgende:
Voelt een beetje stil op het front, weinig nieuws.Aardig wat raketten naar Odessa, maar dat was het wel. Heb een beetje het idee dat de russen zich focussen op de verkeerd doelen. Dat eiland heeft ze al veel gekost, die staalfabriek kost ze nog steeds veel inzet, maar het front zelf komt nauwelijks vooruit. Odessa bestoken met supersonische raketten levert vrij weinig op, want er is zijn geen grondtroepen in de buurt om deze aanvallen te benutten.
De Russen verliezen zelfs terrein.
pi_204686443
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:14 schreef Bensel het volgende:
Als je niet beter zou weten zou je nog bijna het idee krijgen dat de Russen er allemaal niet zo goed over nagedacht hadden.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:20:22 #298
6484 ExTec
pi_204686462
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:09 schreef Noek het volgende:
Wederom dank voor je schitterende, wel doordachte, diep inhoudelijke, on-topic bijdrage.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:20:28 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204686463
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als je niet beter zou weten zou je nog bijna het idee krijgen dat de Russen er allemaal niet zo goed over nagedacht hadden.
Dat is allemaal ingecalculeerd 10.gif
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:22:38 #300
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204686477
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Heb meer het idee dat enkele generaals zich blind staren op bepaalde doelen, als prestige project, maar het totaalplaatje niet zien. Inmiddels zou je moeten weten dat de huidige tactieken niet werken en dat je op zoek moet naar alternatieven. De hele structuur van het Russische leger is echter te traditioneel en daarom weinig flexibel, zelfs star.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_204686534
10 mei alweer, uiterlijk morgen gooit Rusland dus een tactisch nucleaire bom, begreep ik hier van de Ruslandsgekrenktegevoelensdeskundige.

Wat er na 11 mei gebeurt weet niemand, dat is een beetje hetzelfde als je afvragen wat er voor de oerknal was. Alleen toen ontstonden tijd, massa en ruimte en morgen, uiterlijk dus aldus, ZAl dit eindigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')