abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2022 @ 16:38:47 #276
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204679449
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nope, in menig land is dat een nogal dikbetaalde ere baan. Je realiseert je dat elke overheid een veelvoud aan banen heeft, waar geen kiezer bij aan te pas komt?
Ja, dat realiseer ik me. Dat is juist mijn punt. :') Dat heet 'ambtelijke functie', zoals ik al aangaf. Daar komt dus geen kiezer aan te pas, omdat dat banen zijn waar je op kunt solliciteren, los van je eigen politieke voorkeur.

Mensen begrijpen hier niet eens hoe een overheid in elkaar steekt, het is gewoon droevig.

quote:
Bla bla bla. Maar maak je er vooral heel erg druk om.

En als ik ff nadenk; denk ik dat op het zenith van onze weerstand tegen de Apartheid in Zuid-Afrika, diens ambassadeur ook nergens een graag geziene gast was.

Dus: het is jouw keuze om je daar mee te associëren.

En nee, vage concepten als dat we ambassadeurs dan maar moeten afschaffen ofzo, komen uit jouw koker. En die lul een SS'er noemen, mwah, waarom niet. Hij vertegenwoordigd toch die fascistische beerput?
Man man man. Waarom zou je ambassadeurs hebben, als die van de een op de andere dag 'de vijand' kunnen worden waarbij het prima is dat ze fysiek worden aangevallen?
  maandag 9 mei 2022 @ 16:39:11 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204679456
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204679458
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik las in een ander topic dat ie zijn vriendin weer zwanger gemaakt heeft, dus zo ziek zal hij niet zijn. :+
Dat kan 1e in een reageerbuisje.
Of het was al ingevroren gezien de geruchten van de medische behandelingen als bijv. bestralingen oid.
  maandag 9 mei 2022 @ 16:42:04 #279
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204679486
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat realiseer ik me. Dat is juist mijn punt. :') Dat heet 'ambtelijke functie', zoals ik al aangaf. Daar komt dus geen kiezer aan te pas, omdat dat banen zijn waar je op kunt solliciteren, los van je eigen politieke voorkeur.

Mensen begrijpen hier niet eens hoe een overheid in elkaar steekt, het is gewoon droevig.
[..]
Man man man. Waarom zou je ambassadeurs hebben, als die van de een op de andere dag 'de vijand' kunnen worden waarbij het prima is dat ze fysiek worden aangevallen?
Vent, hij krijgt een verfbommetje uit het publiek en wordt beveiligd afgevoerd en in veiligheid gebracht. Je argumenten slaan echt als kut op Dirk. _O-
  maandag 9 mei 2022 @ 16:42:55 #280
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204679500
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:38 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vind het überhaupt een beetje vreemd dat in Warsau Sovjet soldaten herdacht worden. Het is niet alsof Polen zo'n fijne ervaring heeft gehad met de Sovjets in WO2.
Vraag ik me dus ook af? Kan iemand dat duiden? Is Polen soms "dankbaar" voor het feit dat ze na WO2 lekker onderdeel waren van de stalinitische USSR ofzo? In het oosten op commando van Stalin land af moesten staan, om dat verschil van Duitsland er bij te mogen pakken?
Scorched earth
  maandag 9 mei 2022 @ 16:43:36 #281
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204679510
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
En hier komt het gekruip voor putin weer om de hoek.

Want iemand oppakken is nu eenmaal wat anders dan een verfbom naar iemand gooien hé?

Maar laten we vooral "niks verkeerds doen!" want "anders word putin boos!".

Maar ten eerste laat een gemiddelde rus het wel uit zijn hoofd, want verkeerd kijken naar een buitenlandse diplomaat is al enkeltje gulag, ten 2de interesseert het de gemiddelde rus niks, die hebben nu eenmaal een lifestyle van apathie omtrent alles wat met politiek te maken heeft, ten 3de, mocht het gebeuren dat de NL ambassadeur een verfbom naar zijn hoofd krijgt - dan is dat pech, comes with the job en god knows dat je er riant voor gesalarieerd word.
Gekruip voor Putin? Wat bazel je nou man? Het gaat me niet om wat Putin ervan vindt, maar om de benadering van het beroep ambassadeur. Op het moment dat je niet in oorlog bent, is het prima om diplomatieke betrekkingen te hebben en handel te bevorderen. Maar wanneer er dan een oorlog uitbreekt, ben je volgens de redenatie hier van de een op andere dag iemand die medeplichtig is aan het beleid van je overheid. :')
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 16:44:43 #282
236264 crew  capricia
pi_204679530
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:39 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat kan 1e in een reageerbuisje.
Of het was al ingevroren gezien de geruchten van de medische behandelingen als bijv. bestralingen oid.
Nou, hij schijnt geen kinderen meer te willen. Dus was not amused toen zij weer zwanger was.
Maar goed, ik ken zijn liefdesleven niet. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204679588
quote:
5s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vraag ik me dus ook af? Kan iemand dat duiden? Is Polen soms "dankbaar" voor het feit dat ze na WO2 lekker onderdeel waren van de stalinitische USSR ofzo? In het oosten op commando van Stalin land af moesten staan, om dat verschil van Duitsland er bij te mogen pakken?
Het is een lastig verhaal, ja, er zijn net zoveel redenen voor Polen om dankbaar te zijn als ook er redenen voor Polen zijn om dit helemaal niet te willen herdenken.
Ze zijn bevrijd van Nazi-Duitsland door de Sovjet Unie die prompt overging tot een de facto bezetting van Polen tot aan de val van de Muur. Om nog maar niet te spreken over de gebeurtenissen van 1939

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2022 16:50:06 ]
  maandag 9 mei 2022 @ 16:53:14 #284
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204679630
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je snapt het verschil tussen handelen van de staat en van Piet Particulier. Niet om het goed te praten, maar je vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Er wordt hier gesteld dat ambassadeurs medeplichtig zijn aan het beleid van hun overheid, daar reageer ik op. Dus jarenlang niks aan de hand, en als er een oorlog uitbreekt ben je opeens een 'SS-er die medeplichtig is aan verkrachting en volkerenmoord'. Hoe kan iemand zo'n debiel beeld hebben van internationale diplomatie?
  maandag 9 mei 2022 @ 16:59:46 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204679720
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik las in een ander topic dat ie zijn vriendin weer zwanger gemaakt heeft, dus zo ziek zal hij niet zijn. :+
Heeft ie vast ook personeel voor.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204679725
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Er wordt hier gesteld dat ambassadeurs medeplichtig zijn aan het beleid van hun overheid, daar reageer ik op. Dus jarenlang niks aan de hand, en als er een oorlog uitbreekt ben je opeens een 'SS-er die medeplichtig is aan verkrachting en volkerenmoord'. Hoe kan iemand zo'n debiel beeld hebben van internationale diplomatie?
Ambassadeurs dragen het beleid uit en vertegenwoordigen hun overheid dus als die overheid misdaden pleegt dan is het niet onmogelijk dat een ambassadeur daar mede-verantwoordelijk gehouden wordt. Normaliter worden ambassadeurs echter niet persoonlijk aangevallen daarvoor.
  maandag 9 mei 2022 @ 17:00:34 #287
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204679732
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is een lastig verhaal, ja, er zijn net zoveel redenen voor Polen om dankbaar te zijn als ook er redenen voor Polen zijn om dit helemaal niet te willen herdenken.
Ze zijn bevrijd van Nazi-Duitsland door de Sovjet Unie die prompt overging tot een de facto bezetting van Polen tot aan de val van de Muur. Om nog maar niet te spreken over de gebeurtenissen van 1939
Vanuit zo'n perspectief is een herdenking einde WO2 prima denkbaar. Maar waarom die agressor daar dan aan mag schuiven, is onbegrijpelijk, in mijn optiek.

Denk dat Polen gewoon vriendelijk aan moet geven dat de aanwezigheid van een vertegenwoordiger van rus bij dat soort gelegenheden niet gewenst is.
Scorched earth
pi_204679767
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vanuit zo'n perspectief is een herdenking einde WO2 prima denkbaar. Maar waarom die agressor daar dan aan mag schuiven, is onbegrijpelijk, in mijn optiek.

Denk dat Polen gewoon vriendelijk aan moet geven dat de aanwezigheid van een vertegenwoordiger van rus bij dat soort gelegenheden niet gewenst is.
Dat laatste is mischien wel de verstandigste weg. Rusland zal daar uiteraard niet mee akkoord gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2022 17:03:18 ]
  maandag 9 mei 2022 @ 17:05:13 #289
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204679785
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat laatste is mischien wel de verstandigste weg. Rusland zal daar uiteraard niet mee akkoord gaan.
Je bedoeld dat ze dat niet leuk zullen vinden ;)
Scorched earth
  maandag 9 mei 2022 @ 17:05:46 #290
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204679787
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je vertegenwoordigt in die functie een land.

quote:
Van de ene op de andere dag? We hebben het hier over een invasie in Oekraïne waarbij duizenden doden vallen en steden plat worden gebombardeerd. En een ambassadeur die wordt besmeurd. Is het netjes? Nee, niet bepaald. Maar ja, als ambassadeur in het openbaar in Polen rond lopen nadat je land al een paar weken flink huishoudt in een naburig land en je internationaal wordt uitgekotst is ook niet echt het toonbeeld van verstandige keuzes maken.
pi_204679796
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je bedoeld dat ze dat niet leuk zullen vinden ;)
Nou ja, er zullen we weer virtuele atoombommen landen op de Russische TV ;)
  maandag 9 mei 2022 @ 17:07:59 #292
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204679806
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:10 schreef ExTec het volgende:
Deze is leuk, even naar luisteren ;)

[ twitter ]
:D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 9 mei 2022 @ 17:08:09 #293
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 9 mei 2022 @ 17:21:03 #294
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_204680020
Volgens het Poolse nieuwsmedium Interia zei ambassadeur Andreyev bij zijn vertrek „trots” te zijn op Vladimir Poetin. Dat is ook niet erg diplomatiek.

" I am proud of my president ," said Sergei Andreyev as he left. - Fascists! - Ukrainian protesters shouted in the background. - These territories do not belong to Ukraine - added Andreyev, referring to the independence announced by Russia, the so-called The Donetsk People's Republic and the so-called Luhansk People's Republic. The ambassador left with difficulty, the crowd would not let him pass.
Bron

Overigens gingen er een tijdje geleden in Polen al stemmen op dat het niet erg diplomatiek, maar eerder een provocatie was, om vandaag bloemen te gaan leggen op een Russische oorlogsbegraafplaats. Ik kan dat helaas niet terugvinden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204680036
De brug is ook niet opgeblazen?
  maandag 9 mei 2022 @ 17:38:28 #297
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204680066
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 17:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ambassadeurs dragen het beleid uit en vertegenwoordigen hun overheid dus als die overheid misdaden pleegt dan is het niet onmogelijk dat een ambassadeur daar mede-verantwoordelijk gehouden wordt. Normaliter worden ambassadeurs echter niet persoonlijk aangevallen daarvoor.
"Medeverantwoordelijk gehouden worden voor" klopt inderdaad. Dat is ook niet vreemd. Je draagt als ambassadeur de diplomatieke verantwoordelijkheid voor je land. In de regel is het dan gebruikelijk dat de ambassadeur op het matje geroepen wordt, of het gastland wordt uitgezet bij conflicten.

Waar het mij om gaat is dat hier wordt gesteld dat je "medeplichtig" bent. Dat is iets compleet anders.
  maandag 9 mei 2022 @ 17:46:01 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 9 mei 2022 @ 17:49:44 #299
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204680172
Ambassadeurs zijn trouwens ook volledig achterhaald. De ene minister van buitenlandse zaken kan de andere gewoon direct via beveiligde videoverbinding spreken. Geen ambassadeur met brieven voor nodig
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204680175
quote:
5s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ze waren zo “dankbaar” dat ze zo snel mogelijk bij de navo gingen aansluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')