Ja, inderdaad. Ze spreken bij Sky vaak tijdens de race met een bepaalde teambaas en regelmatig is dat Horner. Het is ook wel eens Szafnauer geweest. Rechtstreekse verbinding met de pitwall.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Krijgen hun halverwege de race Horner te spreken joh?
Miami toch gezien de TT?quote:
dat vond ik wel jammer gisteren bij Viaplay dat ze niet wisten van het motorprobleem van Perez, waar is dat "racecontrol" dan voor?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ze spreken bij Sky vaak tijdens de race met een bepaalde teambaas en regelmatig is dat Horner. Het is ook wel eens Szafnauer geweest. Rechtstreekse verbinding met de pitwall.
Om af en toe een open deur in te trappen?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vond ik wel jammer gisteren bij Viaplay dat ze niet wisten van het motorprobleem van Perez, waar is dat "racecontrol" dan voor?
die Kalff zat daar de vorige races toen ging het wel, denk dat Bleekemolen even aan deze rol moest wennen maar geen excuus als je met zo'n grote ploeg ter plekke bentquote:Op maandag 9 mei 2022 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om af en toe een open deur in te trappen?
Zoals ik al zei: strategie is anticiperen op risico's. Het risico dat er onder een safetycar gefinisht zou zijn was klein (div.briefings over geweest) en dat de auto's er niet tussenuit zouden gaan was eveneens niet groot, gelet op eerdere situaties. En al waren de auto's blijven staan had VER nog altijd een goede kans gehad dat de tussenliggers zelf rap aan de kant zouden gaan.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij het alsnog kansloos was geweest als de achterblijvers er niet tussenuit waren gehaald.. Er was waarschijnlijk maar 1 manier geweest voor Max/RB om alsnog kampioen te worden (los van technische problemen bij Hamilton) en hierbij zat werkelijk alles mee. Bij een film had iedereen gezegd dat het een totaal ongeloofwaardig einde was
ik stond toen ook al te springen....en pakte vast het vuurwerkquote:Op maandag 9 mei 2022 12:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat is dan een perspectiefkwestie. Want toen HAM buiten bleef en VER wel nieuwe sloffen kreeg ging hier het dak er alvast af. En dat was niet omdat het logisch leek van MERC
dan was het ook gewoon gebeurd op het laatste stuk, eensquote:Op maandag 9 mei 2022 12:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: strategie is anticiperen op risico's. Het risico dat er onder een safetycar gefinisht zou zijn was klein (div.briefings over geweest) en dat de auto's er niet tussenuit zouden gaan was eveneens niet groot, gelet op eerdere situaties. En al waren de auto's blijven staan had VER nog altijd een goede kans gehad dat de tussenliggers zelf rap aan de kant zouden gaan.
Dus: was het een zekerheid op succes? Zeker niet. Maar is er optimaal geanticipeerd op de bestaande risico's? Zeker wel, zie de uitkomst.
RC?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
RC aan HAM: Wil je nog naar binnenkomen? HAM: niet deze vraag aan mij stellen, het is jullie call. Erg merkwaardig, Russel had goed gegokt maar ook apart..
Denk dat daar nooit genoeg tijd voor was geweest eigenlijkquote:Op maandag 9 mei 2022 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan was het ook gewoon gebeurd op het laatste stuk, eens
Niet crashen is voor Latifi al heel wat.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alleen coureurs achter zich gehouden die crashten in de laatste rondes, knap inderdaad!
Kwestie van kansberekeningquote:Op maandag 9 mei 2022 13:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Latifi kwam wel vaak in beeld, alsof de Amerikanen zaten te wachten op de crash.
Oh, absoluut niet, maar het is opvallend dat hij altijd naar het team wijst en nooit zijn hand in eigen boezem steekt.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zoals gezegd, als iemand in het verleden een fout maakte, moet-ie die fout dan blijven maken, omdat-ie anders niet consequent is?
Klopt, maar wel echt dom van Alonso om die chicane af te steken.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:09 schreef Blik het volgende:
Zie net pas dat Stroll in de punten is gekomen op 1 tiende van Alonso vandaan (na 10s straf). Scheelde dus echt niks
Alonso heeft door de chicane af te steken Schumacher uit zijn drs gekregen en zo indirect de crash met Vettel veroorzaakt, net zoals hij indirect verantwoordelijk was voor de SC. Hij had een goede dag.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar wel echt dom van Alonso om die chicane af te steken.
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
RC aan HAM: Wil je nog naar binnenkomen? HAM: niet deze vraag aan mij stellen, het is jullie call. Erg merkwaardig, Russel had goed gegokt maar ook apart..
Ja echt he, echt bizar en nooit verwacht.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.
Blijkt maar weer dat behoudens een incident, Ham echt niet meer terug gaat komen aan de top. Hij is apathisch geworden sinds deze winter.
Race control is de wedstrijdleiding, die vraagt Lewis niet om te pitten hoorquote:
Over de finale van vorig seizoen had ik hem nog wel over heen zien komen, maar het is gewoon het hele complete pakketje. Mentale knauw van het verlies van DE kans op de 8ste, een auto die niet lekker gaat, een nieuwe teamgenoot die zich wel wil profileren, dat kutsfeer in het team en wijzen naar elkaar.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja echt he, echt bizar en nooit verwacht.
Ik heb in het verleden al een hele reeks filmpjes en audiofragmenten geplaatst waarin-ie zich verontschuldigd bij het team. Alleen wordt daar nooit aandacht besteed, maar is elke keer dat-ie (terecht of niet) wel naar het team wijst kennelijk steeds een reden om dit beeld te verstevigen.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Oh, absoluut niet, maar het is opvallend dat hij altijd naar het team wijst en nooit zijn hand in eigen boezem steekt.
het is voornamelijk de auto hoor, als je 8 jaar lang meedoet om de prijzen, sterker nog je pakt ze allemaal als team en 6 als coureur, dan is het best moeilijk als je opeens niet mee doet en ook logisch dat er dan wrijving isquote:Op maandag 9 mei 2022 13:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over de finale van vorig seizoen had ik hem nog wel over heen zien komen, maar het is gewoon het hele complete pakketje. Mentale knauw van het verlies van DE kans op de 8ste, een auto die niet lekker gaat, een nieuwe teamgenoot die zich wel wil profileren, dat kutsfeer in het team en wijzen naar elkaar.
Werkt ook niet mee.
Whut? De strategie is beslist niet iets dat bepaald wordt door de coureur. De coureur moet wel de goede info doorgeven, maar het team moet de call maken.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.
Blijkt maar weer dat behoudens een incident, Ham echt niet meer terug gaat komen aan de top. Hij is apathisch geworden sinds deze winter.
eentje dan hčquote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
De RB18 heeft het een hele race volgehouden in de gloeiende hitte van Florida. Op zich een goed teken.
En grotendeels vrije lucht.quote:
Remote Control?quote:Op maandag 9 mei 2022 13:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Race control is de wedstrijdleiding, die vraagt Lewis niet om te pitten hoor
Ja, vind ik ook wel een beetje. Je kunt van Hamilton niet verwachten dat die het hele speelveld kan overzien vanuit zijn auto, helemaal niet tijdens een SC-situatie waarin alles opeens snel veranderd.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Whut? De strategie is beslist niet iets dat bepaald wordt door de coureur. De coureur moet wel de goede info doorgeven, maar het team moet de call maken.
Dat is niet van deze winter. Als hij zijn hele carriere aan het handje meegenomen wordt dan kun je niet verwachten dat hij ineens zelf keuzes gaat maken.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.
Blijkt maar weer dat behoudens een incident, Ham echt niet meer terug gaat komen aan de top. Hij is apathisch geworden sinds deze winter.
Vervolgens gaat het team zich dan weer bij hem nog harder verontschuldigen en hem verontschuldigen, kruipend en slijmend. Het is gewoon een verwend nest geworden omdat hij verwend is en hij wordt beschermd tegen alle kritiek. Spoiled in het Engels, hij is verpest, dat komt nu niet meer ineens goed.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden al een hele reeks filmpjes en audiofragmenten geplaatst waarin-ie zich verontschuldigd bij het team. Alleen wordt daar nooit aandacht besteed, maar is elke keer dat-ie (terecht of niet) wel naar het team wijst kennelijk steeds een reden om dit beeld te verstevigen.
Nein.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Whut? De strategie is beslist niet iets dat bepaald wordt door de coureur. De coureur moet wel de goede info doorgeven, maar het team moet de call maken.
Ze hebben de problemen dit keer verplaatst naar de vrijdag jaquote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
De RB18 heeft het een hele race volgehouden in de gloeiende hitte van Florida. Op zich een goed teken.
Dat wisten ze wel, want is tijdens de race benoemd voordat Perez op een andere motorstand overschakelde. Dat ze het aan het eind niet wisten dat dat nog steeds het geval was is omdat zij geen directe lijn met Horner hebben in tegenstelling tot Sky.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vond ik wel jammer gisteren bij Viaplay dat ze niet wisten van het motorprobleem van Perez, waar is dat "racecontrol" dan voor?
Zelfs Olav wist het, slecht excuus.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat wisten ze wel, want is tijdens de race benoemd voordat Perez op een andere motorstand overschakelde. Dat ze het aan het eind niet wisten dat dat nog steeds het geval was is omdat zij geen directe lijn met Horner hebben in tegenstelling tot Sky.
blijft staan waar dat racecontrol dan voor is, die moet met dat soort info komenquote:Op maandag 9 mei 2022 14:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat wisten ze wel, want is tijdens de race benoemd voordat Perez op een andere motorstand overschakelde. Dat ze het aan het eind niet wisten dat dat nog steeds het geval was is omdat zij geen directe lijn met Horner hebben in tegenstelling tot Sky.
Daar heb ik dit seizoen iig weinig van gemerkt.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden al een hele reeks filmpjes en audiofragmenten geplaatst waarin-ie zich verontschuldigd bij het team. Alleen wordt daar nooit aandacht besteed, maar is elke keer dat-ie (terecht of niet) wel naar het team wijst kennelijk steeds een reden om dit beeld te verstevigen.
Dat is wennen op z'n minst inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is voornamelijk de auto hoor, als je 8 jaar lang meedoet om de prijzen, sterker nog je pakt ze allemaal als team en 6 als coureur, dan is het best moeilijk als je opeens niet mee doet en ook logisch dat er dan wrijving is
Nee hoor, zo werkt dat niet. Zie je ook duidelijk terug in de races trouwens. Vandaar ook calls in de trant van 'we gaan voor A plus 5'. Dat bepaalt het team. De coureur moet zelf wel aangeven hoe het ervoor staat met de banden, maar kan bijv. niet uitdokteren of dit een handig moment is, of dat je dan in verkeer terecht komt. Het team bepaalt of er gestopt wordt, wanneer er gestopt wordt en wat voor compound er dan onder gaat.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nein.
Strategie bepaal je samen, de uiteindelijke call is zelf aan de coureur. Het lijkt met dat 'box box' dat het de muur is, maar het is de coureur die zelf bepaald of hij er mee in gaat en de auto ook daadwerkelijk naar binnen stuurt.
Ik vind het meer nederigheid. Het is goed om voor zowel Mercedes als Hamilton eens een keer in het middenveld te zitten.quote:
Het is nou eenmaal zo dat mensen geneigd zijn om vooral te zien wat ze willen zien. Als je eenmaal een bepaald beeld van iemand hebt, dan zie en onthoud je vooral de dingen die dat beeld bevestigen. Dingen die ermee in tegenspraak zijn verdwijnen eerder naar de achtergrond.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:10 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Daar heb ik dit seizoen iig weinig van gemerkt.
Alsnog is de coureur wel de enige die weet hoe de auto aanvoelt en hoe de banden aanvoelen, dat haal je niet uit de data.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee hoor, zo werkt dat niet. Zie je ook duidelijk terug in de races trouwens. Vandaar ook calls in de trant van 'we gaan voor A plus 5'. Dat bepaalt het team. De coureur moet zelf wel aangeven hoe het ervoor staat met de banden, maar kan bijv. niet uitdokteren of dit een handig moment is, of dat je dan in verkeer terecht komt. Het team bepaalt of er gestopt wordt, wanneer er gestopt wordt en wat voor compound er dan onder gaat.
Zou ook bizar zijn trouwens, als de coureur dat bepaalt. Een team als Mercedes heeft tientallen mensen die continu alle data analyseren, de concurrentie in de gaten houden, elk mogelijk scenario doorrekenen en dan zou de coureur, zonder data, zonder overzicht, tijdens het rijden, dat zelf beter kunnen? No way.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant: hoe meer spanning aan de top, hoe leuker de sport wordt. Drie teams die voor de prijzen mee kunnen doen, is beter dan twee. En vier is beter dan drie. Enzovoorts.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:39 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vind het meer nederigheid. Het is goed om voor zowel Mercedes als Hamilton eens een keer in het middenveld te zitten.
Het is ook de manier waarop hij antwoord gaf.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alsnog is de coureur wel de enige die weet hoe de auto aanvoelt en hoe de banden aanvoelen, dat haal je niet uit de data.
Ja uiteraard. En ergens hoop ik dat het derde team niet Mercedes is.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant: hoe meer spanning aan de top, hoe leuker de sport wordt. Drie teams die voor de prijzen mee kunnen doen, is beter dan twee. En vier is beter dan drie. Enzovoorts.
Ik snap niks van McLaren, ene race denk je "ja die zijn er weer bij" en een race later zie je ze vechten met de WIlliams .... Hoop zo dat die derde team worden. Gun het ze veel meer.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja uiteraard. En ergens hoop ik dat het derde team niet Mercedes is.
Bij mij ja en nee. Ik had een hekel aan Vettel met dat klote vingertje. Maar hij is veranderd. Veel relaxer geworden. Neemt alles niet meer zo serieus.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal zo dat mensen geneigd zijn om vooral te zien wat ze willen zien. Als je eenmaal een bepaald beeld van iemand hebt, dan zie en onthoud je vooral de dingen die dat beeld bevestigen. Dingen die ermee in tegenspraak zijn verdwijnen eerder naar de achtergrond.
Dat is overigens geen kritiek op jou, dat geldt net zo goed voor mij. Dat is gewoon hoe de menselijke psyche werkt. Zo heb ik nog altijd het beeld van Micheal Schumacher als een onsportieve, vals spelende lul. Ik kan je daar uit m'n hoofd direct diverse voorbeelden van noemen. Ik weet ergens in m'n achterhoofd dat-ie ook wel dingen gedaan heeft die juist wel blijk gaven van sportiviteit en collegialiteit met andere rijders, maar ik heb daar echt geen voorbeeld van paraat.
Je ziet het ook mooi bij andere users. Als je eenmaal het beeld hebt dat Hamilton een lul is, dan plaats je ook alles in die context. Zegt-ie iets stoms? zie je wel, het is een lul. Zegt-ie iets goeds? Dan is het nog erger, want dat is het niet zo maar een lul, maar een schijnheilige lul.
Ja, volgens mij is dat wat ik ook zei?quote:Op maandag 9 mei 2022 14:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alsnog is de coureur wel de enige die weet hoe de auto aanvoelt en hoe de banden aanvoelen, dat haal je niet uit de data.
Oh grotendeels mee eens hoor. Heb Hamilton dan ook vaak genoeg verdedigd hier. Maar de excuses van Wolff naar Hamilton en het wijzen van Hamilton naar het team vind ik wel opvallend dit seizoen. Hij heeft al een paar keer gezegd dat het team wat fout heeft gedaan, ipv WE hebben het niet goed gedaan.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal zo dat mensen geneigd zijn om vooral te zien wat ze willen zien. Als je eenmaal een bepaald beeld van iemand hebt, dan zie en onthoud je vooral de dingen die dat beeld bevestigen. Dingen die ermee in tegenspraak zijn verdwijnen eerder naar de achtergrond.
Dat is overigens geen kritiek op jou, dat geldt net zo goed voor mij. Dat is gewoon hoe de menselijke psyche werkt. Zo heb ik nog altijd het beeld van Micheal Schumacher als een onsportieve, vals spelende lul. Ik kan je daar uit m'n hoofd direct diverse voorbeelden van noemen. Ik weet ergens in m'n achterhoofd dat-ie ook wel dingen gedaan heeft die juist wel blijk gaven van sportiviteit en collegialiteit met andere rijders, maar ik heb daar echt geen voorbeeld van paraat.
Je ziet het ook mooi bij andere users. Als je eenmaal het beeld hebt dat Hamilton een lul is, dan plaats je ook alles in die context. Zegt-ie iets stoms? zie je wel, het is een lul. Zegt-ie iets goeds? Dan is het nog erger, want dat is het niet zo maar een lul, maar een schijnheilige lul.
Ik lach me de ballen uit de broek als Williams het wordtquote:Op maandag 9 mei 2022 14:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik snap niks van McLaren, ene race denk je "ja die zijn er weer bij" en een race later zie je ze vechten met de WIlliams .... Hoop zo dat die derde team worden. Gun het ze veel meer.
Brindle gaf dat ook mooi aan. Op een gegeven moment was er een rijder (ben even kwijt wie dat was, in ieder geval niet Hamilton, misschien Gasly?) die op de radio meldde: 'the car is so difficult to drive'. Waarop Brundle zei: hier kunnen ze dus helemaal niks mee, engineers haten dit. Die denken: geef ons dan info over wat er mis mee is!quote:Op maandag 9 mei 2022 14:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is ook de manier waarop hij antwoord gaf.
Als die bijv. had gezegd "tyres feeling ok, but you make the call if you think it will help us gain positions" of "tyres are gone, so if you think it is worth the risk lets do it".
In plaats wat informatie geven begon meneer meteen te snauwen. Max kan soms ook behoorlijk zeiken/snauwen op de radio hoor, maar geeft wel altijd wat informatie mee. Heb Max vaak genoeg horen zeiken dat zij banden echt op waren of dat hij nog niet naar binnen wil want X of Y, maar hij geeft wel informatie en zegt wel wat hij voelt/denkt.
Leclerc zei dat.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Brindle gaf dat ook mooi aan. Op een gegeven moment was er een rijder (ben even kwijt wie dat was, in ieder geval niet Hamilton, misschien Gasly?) die op de radio meldde: 'the car is so difficult to drive'. Waarop Brundle zei: hier kunnen ze dus helemaal niks mee, engineers haten dit. Die denken: geef ons dan info over wat er mis mee is!
Vettel is een baas. Heb hem ook bij Top Gear gezien, was hilarischquote:Op maandag 9 mei 2022 14:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bij mij ja en nee. Ik had een hekel aan Vettel met dat klote vingertje. Maar hij is veranderd. Veel relaxer geworden. Neemt alles niet meer zo serieus.
Alonso hetzelfde.
Hamilton vond ik vroeger ook leuk om naar te kijken/luisteren bij interviews. Tot alles zo verschrikkelijk politiek correct werd.
Ik dacht dat Leclerc dat zei.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Brindle gaf dat ook mooi aan. Op een gegeven moment was er een rijder (ben even kwijt wie dat was, in ieder geval niet Hamilton, misschien Gasly?) die op de radio meldde: 'the car is so difficult to drive'. Waarop Brundle zei: hier kunnen ze dus helemaal niks mee, engineers haten dit. Die denken: geef ons dan info over wat er mis mee is!
Leclerc volgens mijquote:Op maandag 9 mei 2022 14:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Brindle gaf dat ook mooi aan. Op een gegeven moment was er een rijder (ben even kwijt wie dat was, in ieder geval niet Hamilton, misschien Gasly?) die op de radio meldde: 'the car is so difficult to drive'. Waarop Brundle zei: hier kunnen ze dus helemaal niks mee, engineers haten dit. Die denken: geef ons dan info over wat er mis mee is!
Omdat het LeClekker klinkt.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:06 schreef Nober het volgende:
Waarom schrijven we Leklerckxs ook alweer verkeerd?
RIP Lukokiquote:Op maandag 9 mei 2022 15:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
De Cler was inderdaad wat onbeduidend op die boordradio
quote:Op maandag 9 mei 2022 14:58 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Vettel is een baas. Heb hem ook bij Top Gear gezien, was hilarischNu is het een fijne gozer om te zien, al weet hij zelf ook wel dat zijn beste tijd ook geweest is.
10s straf na afsnijden ?quote:Op maandag 9 mei 2022 13:09 schreef Blik het volgende:
Zie net pas dat Stroll in de punten is gekomen op 1 tiende van Alonso vandaan (na 10s straf). Scheelde dus echt niks
fixedquote:Op maandag 9 mei 2022 14:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bij mij ja en nee. Ik had een hekel aan Vettel met dat klote vingertje. Maar hij is veranderd. Veel relaxer geworden. Neemt alles niet meer zo serieus.
Alonso hetzelfde.
Hamilton vond ik vroeger ook leuk om naar te kijken/luisteren bij interviews. Tot hij zo verschrikkelijk hypocriet politiek correct werd.
Ik denk niet dat Imola representatief was voor hoe ze er voor staan. 3 van de 4 races waren gewoon slecht. Williams is meer hun niveau dan Mercedes (laat staan RBR en Ferrari).quote:Op maandag 9 mei 2022 14:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik snap niks van McLaren, ene race denk je "ja die zijn er weer bij" en een race later zie je ze vechten met de WIlliams .... Hoop zo dat die derde team worden. Gun het ze veel meer.
Dat is toch niet bijzonder? Bijna iedereen heeft evenveel Formule 1-overwinningen dan zijn schoonvader.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:11 schreef nils7 het volgende:
Max nu evenveel overwinningen als z’n schoonvader!
als ik RB was zal ik nog wel even die gigantische flex van de MB front wing aankaarten.....boontje komt om zijn loontje hoor...quote:Op maandag 9 mei 2022 14:48 schreef Evenstar het volgende:
Zij hebben in al die jaren nooit echt moeten vechten. Bijna nooit lastige of last-minute beslissingen hoeven te nemen. Die keren dat ze moesten inspelen op wat de overige rijders deden zijn op één hand te tellen (tot 2021). Nu hebben ze een auto dat, afhankelijk van de GP, tot de derde, vierde of vijfde beste auto behoort. Ze moeten opeens zelfs knokken voor de punten, laat staan voor een podium of overwinning.
Russell is dit wel gewend. Die moest knokken voor wat die waard was bij Williams. Lewis is dit niet gewend. Dit zag je vorig jaar al terug. Hij heeft echt geen idee hoe je moet langdurig moet knokken. Af en toe komt er dan nog een leuke race uit waar hij wat kan knokken, maar mentaal behoort hij echt tot één van de zwakste coureurs van het veld.
Vorig jaar wist Mercedes het met allerlei vuile spelletjes buiten de baan toch nog spannend te houden, omdat hun auto snel genoeg was. Laatste deel van 2021 waren zij weer oppermachtig. waardoor ze alsnog bijna kampioen werden. Vorig jaar heeft Lewis ook niks bijzonders laten zien en begon hij vooral weer te "shinen" toen Mercedes door de trucjes met de motor opeens veel en veel sneller dan de Red Bulls waren. Toch kwam hij met moeite een Perez voorbij die nauwelijks nog banden onder zijn auto had
Hij heeft wel een paar top jaren gehad, maar is op dit moment een subtopper, niks meer.
Door de regen kwam het meer aan op de rijders dan op de auto in Imola.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Imola representatief was voor hoe ze er voor staan.
Jij geeft aan dat het team altijd degene is die de call maakt en de coureur alleen input kan geven, terwijl ik dat veel meer een samenspel tussen coureur en team vindt waarbij niet automatisch het team het laatste woord heeftquote:Op maandag 9 mei 2022 14:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is dat wat ik ook zei?
Omdat we dat allemaal hilarisch vinden. Daarom missen we Joe Fanatsi ook zo erg.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:06 schreef Nober het volgende:
Waarom schrijven we Leklerckxs ook alweer verkeerd?
al die (tactische) fouten, miscommunicatie, geen inzicht hebben etc etc gaat zich nu tonen nu ze geen zeer dominante auto meer hebben waar ze totaal niet over tactiek/banden/pitstops hoefden na te denken.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:37 schreef SamCooke het volgende:
De volledige team radio van Hamilton geeft eens te meer aan dat het daar gewoon niet goed gaat onderling.
Bij de VSC/SC situatie zijn Hamilton en zijn engineer informatie aan het uitwisselen over de situatie. Bonnington vraagt Hamilton naar de staat van de banden en Hamilton zegt op gegeven moment 'I might stay on these'.
Kort daarna, rond de start finish, komt ineens James Vowles op de radio: 'Lewis, it's James, we advise staying out but leave it to your decision, we have to make it now.'
Hamilton reageert hier totaal niet op, blijft informatie vragen aan zijn engineer. Uiteindelijk, op het lange rechte stuk aan het einde, meer dan anderhalve minuut later, zegt Bonnington: 'and we have one more chance to pit if you think you want to do it.'
Hamilton's antwoord: 'You tell me man don't leave it to me'.
Daarop herhaalt zijn engineer wat Vowles al eerder zei: 'We recommend staying out.'
Het is wel weer een typische Hamilton reactie dat hij achteraf kritiek op zijn team heeft terwijl hij zelf slecht communiceert en luistert.
MB schijnt met een nieuwe vloer te komen en als dat het niet wordt dan gaan ze aan de 23 auto beginnenquote:Op maandag 9 mei 2022 15:18 schreef Predator40 het volgende:
staan er nog ( grote ) updates gepland voor Barcelona ?
ik dacht voor FER wel, maar voor RB/MB ?
Iedereen is gelijk maar sommigen zijn wat gelijker.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
10s straf na afsnijden ?
nieuwe regel ? in abu dabhi kreeg lewis er niks voor
quote:Op maandag 9 mei 2022 15:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is toch niet bijzonder? Bijna iedereen heeft evenveel Formule 1-overwinningen dan zijn schoonvader.
Zo’n James Vowles moet ook gewoon met zijn poten van de radio afblijven overigens. Je hebt niet voor niets een race engineer die de communicatie doet,quote:Op maandag 9 mei 2022 15:37 schreef SamCooke het volgende:
De volledige team radio van Hamilton geeft eens te meer aan dat het daar gewoon niet goed gaat onderling.
Bij de VSC/SC situatie zijn Hamilton en zijn engineer informatie aan het uitwisselen over de situatie. Bonnington vraagt Hamilton naar de staat van de banden en Hamilton zegt op gegeven moment 'I might stay on these'.
Kort daarna, rond de start finish, komt ineens James Vowles op de radio: 'Lewis, it's James, we advise staying out but leave it to your decision, we have to make it now.'
Hamilton reageert hier totaal niet op, blijft informatie vragen aan zijn engineer. Uiteindelijk, op het lange rechte stuk aan het einde, meer dan anderhalve minuut later, zegt Bonnington: 'and we have one more chance to pit if you think you want to do it.'
Hamilton's antwoord: 'You tell me man don't leave it to me'.
Daarop herhaalt zijn engineer wat Vowles al eerder zei: 'We recommend staying out.'
Het is wel weer een typische Hamilton reactie dat hij achteraf kritiek op zijn team heeft terwijl hij zelf slecht communiceert en luistert.
James mag Peter best wel ff helpen vind ik. Gewoon effetjes heel duidelijk zijn: dit is je laatste kans.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo’n James Vowles moet ook gewoon met zijn poten van de radio afblijven overigens. Je hebt niet voor niets een race engineer die de communicatie doet,
5 secquote:Op maandag 9 mei 2022 15:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
10s straf na afsnijden ?
nieuwe regel ? in abu dabhi kreeg lewis er niks voor
Right........maar niet alles, was ook gewoon een straf of de plek weer inleveren.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:53 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
5 sec
En Alonso reed na het afsnijden vol door. Dit in tegenstelling tot die man waar ik de naam niet van zal noemen, hij vertraagde toen wel
De stewards vonden dat hij voldoende had vertraagd nadat hij gedwongen was om 'af te snijden'. Hoe ze bepalen of er voldoende afgeremd is weet ik niet, ik hoop dat iemand het ons kan vertellenquote:Op maandag 9 mei 2022 15:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Right........maar niet alles, was ook gewoon een straf of de plek weer inleveren.
Hebben ze vorig jaar al geprobeerd, nooit wat van gehoord.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als ik RB was zal ik nog wel even die gigantische flex van de MB front wing aankaarten.....boontje komt om zijn loontje hoor...
Dan kijken ze naar de gap naar andere coureurs voor en na het afsnijden en/of minisectoren.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:01 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De stewards vonden dat hij voldoende had vertraagd nadat hij gedwongen was om 'af te snijden'. Hoe ze bepalen of er voldoende afgeremd is weet ik niet, ik hoop dat iemand het ons kan vertellen
quote:The Stewards reviewed the video and GPS data evidence and determined that
although the driver of Car 14 left the track and rejoined, the time difference to the two
following Cars (31 and 23) remained unchanged, thus the Stewards concluded that no
lasting advantage was gained.
Wat in de fabriek wordt doorgerekend naar de muur en de muur aan de coureur mededeelt, het is altijd de coureur die de final call heeft. Op berichten van 'plan a/b' kan hij altijd zeggen 'nope, eerder/later'.quote:
Nee nee, als je GOAT bent dan zeg je gewoon dat het team de calls moet maken en jou niet lastig moet vallen met het vragen naar je mening.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat in de fabriek wordt doorgerekend naar de muur en de muur aan de coureur mededeelt, het is altijd de coureur die de final call heeft. Op berichten van 'plan a/b' kan hij altijd zeggen 'nope, eerder/later'.
quote:Op maandag 9 mei 2022 16:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dan kijken ze naar de gap naar andere coureurs voor en na het afsnijden en/of minisectoren.
Als je goat bent toon je gewoon ballen. Iets wat zijn broekie teammaatje wel snapt.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee nee, als je GOAT bent dan zeg je gewoon dat het team de calls moet maken en jou niet lastig moet vallen met het vragen naar je mening.
De gap was hersteld. Dus dan is het geen gaining an advantagequote:
Hamilton is veel te behouden geworden. Al die jaren met veel te veel dominantie hebben hem verwend en angstig gemaakt.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je goat bent toon je gewoon ballen. Iets wat zijn broekie teammaatje wel snapt.
EN vervolgens gehakt maakt van de 'goat' in dezelfde auto 2 rondjes voor einde.
Jep.
Ja en nee. De bedragen die je ziet in de NFL en NBA zijn vele malen hoger. De waarde van een gemiddelde NFL-team gaat al de kant van 4 miljard op.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:08 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Bij nader inzien is 4 miljard eigenlijk ook wel vrij weinig.
Vandaar dat Hamilton soms de call om binnen te komen betwist en weigert binnen te komen, waardoor hij posities verliest.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee hoor, zo werkt dat niet. Zie je ook duidelijk terug in de races trouwens. Vandaar ook calls in de trant van 'we gaan voor A plus 5'. Dat bepaalt het team. De coureur moet zelf wel aangeven hoe het ervoor staat met de banden, maar kan bijv. niet uitdokteren of dit een handig moment is, of dat je dan in verkeer terecht komt. Het team bepaalt of er gestopt wordt, wanneer er gestopt wordt en wat voor compound er dan onder gaat.
Zou ook bizar zijn trouwens, als de coureur dat bepaalt. Een team als Mercedes heeft tientallen mensen die continu alle data analyseren, de concurrentie in de gaten houden, elk mogelijk scenario doorrekenen en dan zou de coureur, zonder data, zonder overzicht, tijdens het rijden, dat zelf beter kunnen? No way.
Dat klopt wel, ja.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijft staan waar dat racecontrol dan voor is, die moet met dat soort info komen
We should have stayed out man!quote:Op maandag 9 mei 2022 16:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vandaar dat Hamilton soms de call om binnen te komen betwist en weigert binnen te komen, waardoor hij posities verliest.
Dat was dan natuurlijk wel een straf geweest.....de stewards zijn natuurlijk niet gek he.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als ik daar Verstappen was geweest in Abu Dhabi dan had ik gewoon de positie teruggepakt door zelf die chicance af te snijden in de volgende ronde. Gelukkig is Max slimmer dan ik.
Mercedes weet dat als ze hem wat opleggen en het pakt fout uit, hij ze er weer eens van langs geeft in de media, dus proberen ze beslissing bij hem te leggen, Hamilton probeert ondertussen het tegenovergestelde voor elkaar te krijgen. Al met al het resultaat van een toxische werkrelatie waarbij de werknemers van Mercedes duidelijk zich geďntimideerd voelen door de agressie van Hamilton.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:40 schreef beantherio het volgende:
Beide partijen doen wel erg onzeker tegenover elkaar. Geen van beiden lijkt de knoop door te willen hakken.
Horner is eigenlijk elke race wel vaste prik, 1-3 keer te horen, ook de man van McLaren (naam weet ik niet) is er regelmatig bij en Günther Steiner van Haas ook redelijk vaak, maar niet elke racequote:Op maandag 9 mei 2022 12:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ze spreken bij Sky vaak tijdens de race met een bepaalde teambaas en regelmatig is dat Horner. Het is ook wel eens Szafnauer geweest. Rechtstreekse verbinding met de pitwall.
Eindelijk zijn we het eensquote:Op zaterdag 7 mei 2022 16:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Wie het beste kan sturen gaat deze race winnen
Ach, ik vond het geen verkeerde baan. Met wat finetuning, iets ander asfalt en gedurfdere banden is dit prima.quote:
Lewis heeft die plek toch netjes terug gegeven? In ronde 57quote:Op maandag 9 mei 2022 15:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iedereen is gelijk maar sommigen zijn wat gelijker.
Ik vond het niet zo saai om eerlijk te zijn...quote:Op maandag 9 mei 2022 19:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Ach, ik vond het geen verkeerde baan. Met wat finetuning, iets ander asfalt en gedurfdere banden is dit prima.
Zeker met de constante dreiging van korte hoosbuien kan dit door de jaren heen wat leuke races opeleveren.
Dat het gisteren wat saai was, ligt niet altijd aan de baan. Spa heeft ook vreselijk saaie races gehad.
Wat je zaait zul je oogstenquote:Op maandag 9 mei 2022 17:42 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Mercedes weet dat als ze hem wat opleggen en het pakt fout uit, hij ze er weer eens van langs geeft in de media, dus proberen ze beslissing bij hem te leggen, Hamilton probeert ondertussen het tegenovergestelde voor elkaar te krijgen. Al met al het resultaat van een toxische werkrelatie waarbij de werknemers van Mercedes duidelijk zich geďntimideerd voelen door de agressie van Hamilton.
Overigens kreeg ik bij het terugluisteren van de board radio met z'n uitvragen over de positie en banden status van Russell het gevoel dat George HAM's nieuwe 'that guy' aan het worden is.
Hij kreeg 5s voor het afsnijden en 5s voor de botsing met Gasly.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
10s straf na afsnijden ?
nieuwe regel ? in abu dabhi kreeg lewis er niks voor
dat werd gewoon via de boordradio met Checo's engineer besproken hoorquote:Op maandag 9 mei 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vond ik wel jammer gisteren bij Viaplay dat ze niet wisten van het motorprobleem van Perez, waar is dat "racecontrol" dan voor?
In ieder geval moet die belachelijke chicane eruit.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Ach, ik vond het geen verkeerde baan. Met wat finetuning, iets ander asfalt en gedurfdere banden is dit prima.
Die moet er juist in blijven, juist omdat die zo belachelijk isquote:Op maandag 9 mei 2022 21:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
In ieder geval moet die belachelijke chicane eruit.
Ook niet mee eens. RBR heeft geen goed ervaringen met proberen de race uit te rijden op oude banden. Ze zijn minsten twee keer eerder door Mercedes afgestraft toen ze dat probeerden.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:35 schreef Sodemieters het volgende:
RBR had sowieso gedaan wat Hamilton niet deed.
heb ik gemist dan, ik heb het niet over dat probleem zelf maar over de afname van vermogen daardoor waardoor hij moeite had om Sainz te pakken op betere bandenquote:Op maandag 9 mei 2022 21:37 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
dat werd gewoon via de boordradio met Checo's engineer besproken hoor
Maar je weet op dat moment helemaal niet of er nog wel geracet zou worden.. ik denk dat Max dan sowieso door had willen gaan om met alle mogelijke trucjes Lewis achter zich te houden..quote:Op maandag 9 mei 2022 23:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ook niet mee eens. RBR heeft geen goed ervaringen met proberen de race uit te rijden op oude banden. Ze zijn minsten twee keer eerder door Mercedes afgestraft toen ze dat probeerden.
Met Masi aan het roer was die kans altijd groter dan finishen achter de SC. En de teambazen wisten dat.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:19 schreef Marcoss het volgende:
Maar je weet op dat moment helemaal niet of er nog wel geracet zou worden..
Het is geen kwestie van mee eens zijn. Ik geef je niet mijn mening. Ik vertel je wat ze (naar eigen zeggen) gedaan zouden hebben.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ook niet mee eens. RBR heeft geen goed ervaringen met proberen de race uit te rijden op oude banden. Ze zijn minsten twee keer eerder door Mercedes afgestraft toen ze dat probeerden.
Dan wil ik dat 'eigen zeggen' natuurlijk wel zien.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van mee eens zijn. Ik geef je niet mijn mening. Ik vertel je wat ze (naar eigen zeggen) gedaan zouden hebben.
Er was een oude koeien-thread, maar blijkbaar heeft iemand (een mod?) die verwijderd.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:23 schreef Nattekat het volgende:
Zal ik het Abu Dhabi even heropenen zodat jullie daar weer door kunnen emmeren over iets wat een half jaar geleden gebeurd is?
Mag Silverstone dan ook weer open? For old times sake?quote:Op maandag 9 mei 2022 23:23 schreef Nattekat het volgende:
Zal ik het Abu Dhabi even heropenen zodat jullie daar weer door kunnen emmeren over iets wat een half jaar geleden gebeurd is?
Ben je nu serieus echt zo blind, of zit je hier als blauwe te trollen?quote:Op maandag 9 mei 2022 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De gap was hersteld. Dus dan is het geen gaining an advantage
Neenee, @ChevyCaprice is hier alleen maar voor de objectieve balans.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben je nu serieus echt zo blind, of zit je hier als blauwe te trollen?
Dat is hoe het werkt in F1, moet je mij niet op aankijken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben je nu serieus echt zo blind, of zit je hier als blauwe te trollen?
Sowieso remt Max hem daar extreem ver uit tot aaan het einde van de kerbs, dat telde ook wel mee met de beslissing denk ik.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De gap was hersteld. Dus dan is het geen gaining an advantage
was toch ook al heel duidelijk te zien dat hij veel vermogen kwijt was na die fail 5.0 ?quote:Op maandag 9 mei 2022 21:37 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
dat werd gewoon via de boordradio met Checo's engineer besproken hoor
koekje van eigen deeg, HAM flikt dat ook altijd.....maar max kleurde netjes binnen de lijntjes betekent nog niet dat je vol schuin mag doorgassenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 02:36 schreef PS. het volgende:
[..]
Sowieso remt Max hem daar extreem ver uit tot aaan het einde van de kerbs, dat telde ook wel mee met de beslissing denk ik.
Ja, dus? Als Hamilton iemand de pitstraat in duwt wordt er niet eens naar gekekenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 02:36 schreef PS. het volgende:
[..]
Sowieso remt Max hem daar extreem ver uit tot aaan het einde van de kerbs, dat telde ook wel mee met de beslissing denk ik.
juist dit ja........HAM flikt al die kunstjes al vanaf het begin, steeds maar weer coureurs buiten de baan douwen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dus? Als Hamilton iemand de pitstraat in duwt wordt er niet eens naar gekeken
En van die domme divebombs van ricciardo werd ook iedereen lyrisch.
Het klopt gewoon wat hij zegt. De stewards waren van mening dat Hamilton buiten de baan was geduwd door Verstappen, Verstappen kwam zelf met twee banden buiten de baan....quote:Op dinsdag 10 mei 2022 01:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben je nu serieus echt zo blind, of zit je hier als blauwe te trollen?
Tja, kijk je naar de topsnelheid vs die van sainz en max zie je helemaal niet dat hij vermogen kwijt was..quote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was toch ook al heel duidelijk te zien dat hij veel vermogen kwijt was na die fail 5.0 ?
De rest is dan ook niet veel soepsquote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:50 schreef Questular het volgende:
Je zou bijna gaan denken dat er maar 2 coureurs bestaan, Max en Hamilton.
Dat kan, maar het blijft ook een feit dat Hamilton er wel een handje van heeft om af te snijden als het hem even beter uit komt. Ook als ie zichzelf "verremt", of gewoon voor wil blijven zoals in Canada en Mexico.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het klopt gewoon wat hij zegt. De stewards waren van mening dat Hamilton buiten de baan was geduwd door Verstappen, Verstappen kwam zelf met twee banden buiten de baan....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door daNpy op 10-05-2022 08:06:45 ]You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
juist....maar de stewards hebben al zovaak duidelijk aan de kant van lewis gestaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
De stewards waren van mening dat Hamilton
hier heeft hij een straf voor gekregen of ook alle tijds/positie winst terug gegeven ? toch ?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat kan, maar het blijft ook een feit dat Hamilton er wel een handje van heeft om af te snijden als het hem even beter uit komt. Ook als ie zichzelf "verremt", of gewoon voor wil blijven zoals in Canada en Mexico.
[ afbeelding ]
Zie aanvulling, volgens de Britse media zogenaamd dezelfde afstand weer als voor de bocht, maar dat is allemaal ongedefinieerd of gemeten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hier heeft hij een straf voor gekregen of ook alle tijds/positie winst terug gegeven ? toch ?
'Verstappen even stayed within the white lines of the track'.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het klopt gewoon wat hij zegt. De stewards waren van mening dat Hamilton buiten de baan was geduwd door Verstappen, Verstappen kwam zelf met twee banden buiten de baan....
Je mag natuurlijk van mening zijn dat Hamilton maar volledig tot stilstand had moeten komen om daarna van buiten de baan terug te keren om.de chicane volledig te nemen. Dat is wel een radicaal standpunt
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat kan, maar het blijft ook een feit dat Hamilton er wel een handje van heeft om af te snijden als het hem even beter uit komt. Ook als ie zichzelf "verremt", of gewoon voor wil blijven zoals in Canada en Mexico.
[ afbeelding ]
Dit is uiteraard allemaal volledig per ongeluk en hij heeft uiteraard generlei voordeel door niet samen met andere coureurs in dezelfde bochten combinatie te zitten. De ongemeten afstand die er was tot de eerstvolgende rijder op een onbepaald punt houdt hij na de bocht weer aan.Mexico was raar. Het leek er op dat Hamilton vol gas wegreed en aan het eind van het rechte stuk de vereiste vertraging plaatsvond, alleen wel door de SC. Maar hij zou uit zichzelf vertraagd hebben, ofzoietsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niks raar, Hamilton is slim en geslepen en blablablabla. Hij pakt duidelijk voordeel en de wedstrijdleiding doet er niets aan, "geluk van de kampioen" en dat soort dommigheid.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:42 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mexico was raar. Het leek er op dat Hamilton vol gas wegreed en aan het eind van het rechte stuk de vereiste vertraging plaatsvond, alleen wel door de SC. Maar hij zou uit zichzelf vertraagd hebben, ofzoiets
Hij haakte toen nog wel aan. Maar dat was het dan ook. Geen power over zoals daarvoor het geval was.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 07:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was toch ook al heel duidelijk te zien dat hij veel vermogen kwijt was na die fail 5.0 ?
Ook wel het idee gehad dat hij bevoordeeld werd maar zoiets groeit natuurlijk, zijn status als meervoudig kampioen, Mercedes als grootste speler door alle teams die ze van motoren voorzien, daar hebben ze toch goed gebruik/misbruik van gemaakt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niks raar, Hamilton is slim en geslepen en blablablabla. Hij pakt duidelijk voordeel en de wedstrijdleiding doet er niets aan, "geluk van de kampioen" en dat soort dommigheid.
Nu is dat een stuk minder terwijl hij lekker in het middenveld loopt te akkeren, helemaal mooi
Ok hij haalde het net inderdaad, waar je niet wilt zitten vanwege de volgende bocht. Wat had Hamilton in jouw ogenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Verstappen even stayed within the white lines of the track'.
In het filmpje, recht onder je neus
Goede reactie wel, die smilie maakt het helemaal af.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 09:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ok hij haalde het net inderdaad, waar je niet wilt zitten vanwege de volgende bocht. Wat had Hamilton in jouw ogenmoeten doen?
F1 / Oude koeien - discussieer hier nog even over voorgaande seizoenenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 09:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ok hij haalde het net inderdaad, waar je niet wilt zitten vanwege de volgende bocht. Wat had Hamilton in jouw ogenmoeten doen?
F1 / Oude koeien - discussieer hier nog even over voorgaande seizoenenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goede reactie wel, die smilie maakt het helemaal af.
Hijzou de bocht kunnen volgen en zsm weer aansluiten. Dat levert echter geen voordeel op.
F1 / Oude koeien - discussieer hier nog even over voorgaande seizoenenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 09:45 schreef Nattekat het volgende:
F1 / Oude koeien - discussieer hier nog even over voorgaande seizoenen
Kijk gewoon even hoe Red_85 meerdere malen reageert. Hij vind dat blijkbaar een fijne manier van communiceren dus ik ga op die lijn zitten. Het is bijna interessant waarom je het dan wel acceptabel vindt en nu niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Goede reactie wel, die smilie maakt het helemaal af.
Hijzou de bocht kunnen volgen en zsm weer aansluiten. Dat levert echter geen voordeel op.
Ik discussieer dan ook niet met Red85, dus waarom jij nu vind dat ik daar iets van moet vinden is een beetje kinderachtig. Pietje doet het oohook.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 09:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Kijk gewoon even hoe Red_85 meerdere malen reageert. Hij vind dat blijkbaar een fijne manier van communiceren dus ik ga op die lijn zitten. Het is bijna interessant waarom je het dan wel acceptabel vindt en nu niet.
Ik reageer op red en jij valt mij aan....quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik discussieer dan ook niet met Red85, dus waarom jij nu vind dat ik daar iets van moet vinden is een beetje kinderachtig. Pietje doet het oohook.
Effe teruggekeken, het verlies van 26pk na de sensor reset, werd inderdaad door Horner exclusief op Sky gemeldquote:Op maandag 9 mei 2022 23:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
heb ik gemist dan, ik heb het niet over dat probleem zelf maar over de afname van vermogen daardoor waardoor hij moeite had om Sainz te pakken op betere banden
Bijna niemand houdt van dominantie in de sport. Zelfs verstokte fans vonden het fijn dat Hamilton concurrentie had van buiten het team.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 09:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook wel het idee gehad dat hij bevoordeeld werd maar zoiets groeit natuurlijk, zijn status als meervoudig kampioen, Mercedes als grootste speler door alle teams die ze van motoren voorzien, daar hebben ze toch goed gebruik/misbruik van gemaakt.
Grappige is dat niemand ze lijkt te missen voorin.
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Bijna niemand houdt van dominantie in de sport. Zelfs verstokte fans vonden het fijn dat Hamilton concurrentie had van buiten het team.
En nu hij voorin wegvalt wordt hij alleen gemist door die fans. De rest is blij dat er een keer een ander duo strijdt. Het was alleen voor de sport nog mooier geweest als er nog een team had aan kunnen haken, in ieder geval incidenteel.
Ik had toch gehoopt dat Alpine en McLaren er dichterbij zouden zitten en in ieder geval op sommige circuits mee zouden doen. Wellicht op Monaco, maar ja.
Het is fijn dat Ferrari zo goed is, anders was Verstappen dit jaar met twee vingers in de neus naar de titel gereden, zelfs met die uitvalbeurten.
Dan ben je geen echte supporter.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:09 schreef KingRadler het volgende:
Max en Leclerc hebben nu veel Fans bij gekregen van Mercedes.
dat zijn succes supportersquote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dan ben je geen echte supporter.
jammer dit.....laat maar....xxxquote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:14 schreef Nattekat het volgende:
Alle posts over Abu Dhabi zijn verwijderd. Ik denk dat ik wel duidelijk ben geweest over de wens om het hier ontopic te houden.
waarom dan ????quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:37 schreef KingRadler het volgende:
Even ontopic dit doe het merk (Mercedes) toch niet goed dat ze derde viool spelen.
Hamilton moet echt met een charme offensief komen.
Ik vind het persoonlijk vooral zeer geil dat ze de vorige race director eruit gewerkt hebben omdat die een x'tje in het nadeel van MB durfde te beslissen, en de twee die we ervoor terug hebben gekregen gaan meteen achter mercrdes aan.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom dan ????
ze hebben het nu gewoon verkloot zonder 4 jaar voorsprong op de rest.....
het is goed dat ze eens op hun plaats worden gezet.
Voor het merk Mercedes is dit niet best, maar voor de F1 is het wel heel goed.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:37 schreef KingRadler het volgende:
Even ontopic dit doe het merk (Mercedes) toch niet goed dat ze derde viool spelen.
Hamilton moet echt met een charme offensief komen.
Dan zou die dat toch wel hebben gemeld aan het team tijdens de race?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Doornbos: 'Geen drinken in auto voor Verstappen in Miami? Zou me niet verbazen'
[ afbeelding ]
Zou het echt?
Nee, want dat zou een strategie zijn geweest voor minder gewicht.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan zou die dat toch wel hebben gemeld aan het team tijdens de race?
De meest kansloze blijft nog die van Albon in de Bull twee jaar terug: "They're racing me so hard"quote:Op maandag 9 mei 2022 14:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Brindle gaf dat ook mooi aan. Op een gegeven moment was er een rijder (ben even kwijt wie dat was, in ieder geval niet Hamilton, misschien Gasly?) die op de radio meldde: 'the car is so difficult to drive'. Waarop Brundle zei: hier kunnen ze dus helemaal niks mee, engineers haten dit. Die denken: geef ons dan info over wat er mis mee is!
Waarbij deze quote ging om een auto van het zusterteam Alpha Tauri, waarvan je zou kunnen verwachten dat die het de snellere Red Bulls niet zo moeilijk zouden maken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
De meest kansloze blijft nog die van Albon in de Bull twee jaar terug: "They're racing me so hard"![]()
Zwak excuus. Albon streed nergens meer voor in het WK; eigenlijk heel Red Bull niet meer. Juist omdat het de rijders van een zusterteam zijn, hebben ze iets te bewijzen tegenover het grote Red Bull.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarbij deze quote ging om een auto van het zusterteam Alpha Tauri, waarvan je zou kunnen verwachten dat die het de snellere Red Bulls niet zo moeilijk zouden maken.
Nee joh. Die moet echt wel lekker warm water hebben moeten drinken, anders lijkt het mij echt veeel te lastigquote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Doornbos: 'Geen drinken in auto voor Verstappen in Miami? Zou me niet verbazen'
[ afbeelding ]
Zou het echt?
Hij had gewoon water aan boord. Maar omdat het zo warm was had ie veel vocht verloren. Dus niet gek dat hij zoveel moest drinken erna.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Doornbos: 'Geen drinken in auto voor Verstappen in Miami? Zou me niet verbazen'
[ afbeelding ]
Zou het echt?
Zelf wel eens gehad. 30 graden, stevige wind en een middag in de zon bezig zijn, daar kun je bijna niet tegen drinkenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:05 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hij had gewoon water aan boord. Maar omdat het zo warm was had ie veel vocht verloren. Dus niet gek dat hij zoveel moest drinken erna.
https://www.gpfans.com/nl(...)ken-op-pad-in-miami/
Viel mee dat dat mocht.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:05 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hij had gewoon water aan boord. Maar omdat het zo warm was had ie veel vocht verloren. Dus niet gek dat hij zoveel moest drinken erna.
https://www.gpfans.com/nl(...)ken-op-pad-in-miami/
Yep en dan vervolgens s'avonds knallende koppijn omdat je te weinig gedronken hebtquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zelf wel eens gehad. 30 graden, stevige wind en een middag in de zon bezig zijn, daar kun je bijna niet tegen drinken
Dit is eigenlijk het hele seizoen al zo. Misschien kan Ferrari niet met minder downforce rijden? Heeft de auto van nature veel drag ofzo?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:37 schreef JanGroen het volgende:
Ik heb het nergens terug gehoord in de analyses, maar waarom heeft Ferrari er voor gekozen om met meer downforce te rijden in Miami? Ze waren in de langzame bochten sneller dan Red Bull, maar dat kwam omdat Red Bull met minder downforce reed en dus op de rechte stukken sneller was.
Per saldo pak je uiteindelijk meer winst met een hogere topsnelheid, dan met een handjevol langzame bochten waarin je sneller bent, maar het af moet leggen op topsnelheid. Max reed af en toe sneller op topsnelheid zonder DRS, dan Ferrari met DRS.
Yuki riep dat zijn engineer z’n kop moest houden tijdens training toen die vroeg of hij ergens mee kon helpenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarbij deze quote ging om een auto van het zusterteam Alpha Tauri, waarvan je zou kunnen verwachten dat die het de snellere Red Bulls niet zo moeilijk zouden maken.
Neemt niet weg dat ze niet direct aan de kant hoeven te gaan.
Het is niet altijd een keuze. Vorig jaar waren die rollen omgedraaid in de strijd tussen Redbull en Mercedes. Toen had RB de wagen die in de bochten kon pakken en op de straights verloor. Het is ook gewoon de aard van het beestje.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:37 schreef JanGroen het volgende:
Ik heb het nergens terug gehoord in de analyses, maar waarom heeft Ferrari er voor gekozen om met meer downforce te rijden in Miami? Ze waren in de langzame bochten sneller dan Red Bull, maar dat kwam omdat Red Bull met minder downforce reed en dus op de rechte stukken sneller was.
Per saldo pak je uiteindelijk meer winst met een hogere topsnelheid, dan met een handjevol langzame bochten waarin je sneller bent, maar het af moet leggen op topsnelheid. Max reed af en toe sneller op topsnelheid zonder DRS, dan Ferrari met DRS.
Vooral opletten dat je dan ook genoeg zout (en in mindere mate magnesium en kalium) binnen krijgt. Dat zweet je uit, maar moet je wel weer aanvullen. Een tekort aan elektrolyten kun je echt beroerd doen voelen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zelf wel eens gehad. 30 graden, stevige wind en een middag in de zon bezig zijn, daar kun je bijna niet tegen drinken
Misschien heeft de Ferrari minder mechanische grip en moeten ze daarom de vleugels flink omhoog gooien om wat downforce te genereren. Red Bull rijdt duidelijk met minder vleugel, maar weet desalniettemin de banden beter heel te houden, dus grip hebben ze wel. Wellicht is hun vloer beter ofzo.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is niet altijd een keuze. Vorig jaar waren die rollen omgedraaid in de strijd tussen Redbull en Mercedes. Toen had RB de wagen die in de bochten kon pakken en op de straights verloor. Het is ook gewoon de aard van het beestje.
Mogelijk dat een setup met minder downforce met de Ferrari niet werkt vanwege andere karakteristieken van de auto. Gaat het banden slijtage ineens omhoog of gaat hij enorm stuiteren.
Ik ga er vanuit dat de berekening van ferrari zo is dat dit niet het geval is.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:37 schreef JanGroen het volgende:
Per saldo pak je uiteindelijk meer winst met een hogere topsnelheid,
In de langzame bochten verlies je het meeste.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:37 schreef JanGroen het volgende:
Ik heb het nergens terug gehoord in de analyses, maar waarom heeft Ferrari er voor gekozen om met meer downforce te rijden in Miami? Ze waren in de langzame bochten sneller dan Red Bull, maar dat kwam omdat Red Bull met minder downforce reed en dus op de rechte stukken sneller was.
Per saldo pak je uiteindelijk meer winst met een hogere topsnelheid, dan met een handjevol langzame bochten waarin je sneller bent, maar het af moet leggen op topsnelheid. Max reed af en toe sneller op topsnelheid zonder DRS, dan Ferrari met DRS.
En dat is dan ook gebeurd.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 16:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Wie het beste kan sturen gaat deze race winnen
Hij heeft het er wel vaker over. Na zijn winst op Sepang in de cooldown room: 'I need a sugary drink, do we have any sugary drinks?'quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:03 schreef shiz het volgende:
Zal vast een FIA-plicht-dingetje zijn. Het systeem zelf kan kapoet zijn, maar dan zeul je 't nog altijd mee iig.
Het was gewoon een fysieke race, meldden ze alle wel eigenlijk. Commentatoren ter plekke e.d. ook wel, die meldden dat het zwoel en plakkerig was... en die staan een beetje te lanterfanten zonder zich met een paar G door bochten te wringen.
Zei Max niet dat 'ie zelf wel een slok drinken kon gebruiken maar ook dat GP er ook wel eentje verdiend had? Hij grapt wel vaker over 'don't forget to hydrate!'. Misschien had 'ie het gewoon over koele alcoholconsumptie...![]()
Ik denk dat Ferrari vooral sneller is in de langzame bochten tijdens de kwalificatie, omdat ze dan voluit kunnen pushen. Maar aangezien ze tijdens de race de banden heel moeten houden, kunnen ze dat tempo wellicht niet lang genoeg volhouden, waardoor het verschil met RBR op die plekken meevalt.quote:Op woensdag 11 mei 2022 10:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de langzame bochten verlies je het meeste.
Maar wat ik me afvraag is als Ferrari sneller is in de bochten, waarom Max in Miami dan iedere ronde 3 tiende pakte in de serie langzame bochten tot na de chicane. Iedere keer kwam Leclerc op het snelle stuk tot 5-6tiende waarna hij op de DRS lijn voor de 'backstraight' 8-9tiende stond. Ronden achter elkaar tot Max hem uit de DRS had gereden.
Juist waar we denken dat de RBR het verliest van de Ferrari, lijkt het mee te vallen.
Goeie.quote:Op woensdag 11 mei 2022 10:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Ferrari vooral sneller is in de langzame bochten tijdens de kwalificatie, omdat ze dan voluit kunnen pushen. Maar aangezien ze tijdens de race de banden heel moeten houden, kunnen ze dat tempo wellicht niet lang genoeg volhouden, waardoor het verschil met RBR op die plekken meevalt.
Op het rechte stuk is de Red Bull duidelijk een pak sneller, daarmee hebben ze dit jaar de meeste races gewonnen.
Misschien doelde hij niet per se op Redbull, maar was hij oprecht op zoek naar een sportdrank met veel suikersquote:Op woensdag 11 mei 2022 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij heeft het er wel vaker over. Na zijn winst op Sepang in de cooldown room: 'I need a sugary drink, do we have any sugary drinks?'
Het is er bij hem in gegoten dat het super belangrijk is denk ik...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet toegeven het is wel vergezocht van mij, maar zo vaak hint hij niet naar het drankje
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2022 12:06:12 ]
De berekening is alleen interessant tijdens de kwalificatie. In de race kun je nog zoveel sneller zijn in de bochten, als je op het rechte stuk zelfs met drs niet dichterbij komt, ga je er niet voor komen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 10:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de berekening van ferrari zo is dat dit niet het geval is.
Het kan wel werken als je in de race ook daadwerkelijk een hoger tempo kan rijden. Dan kun je vanaf pole wegrijden voordat de DRS actief is en laat je daarna een gat achter je waar niemand meer aan kan komen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 12:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De berekening is alleen interessant tijdens de kwalificatie. In de race kun je nog zoveel sneller zijn in de bochten, als je op het rechte stuk zelfs met drs niet dichterbij komt, ga je er niet voor komen.
Maar dan moet je wel altijd pole pakken. En goed starten. En je tactiek op orde hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2022 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het kan wel werken als je in de race ook daadwerkelijk een hoger tempo kan rijden. Dan kun je vanaf pole wegrijden voordat de DRS actief is en laat je daarna een gat achter je waar niemand meer aan kan komen.
Ik denk dat dat is wat Ferrari probeert.
Zeker. Maar het kan wel werken. Red Bull is op die manier in de jaren 2010-2013 ook steeds kampioen geworden.quote:Op woensdag 11 mei 2022 14:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel altijd pole pakken. En goed starten. En je tactiek op orde hebben.
wat ik begreep is dat Red Bull de vloer dermate goed op orde heeft qua downforce dat ze met minder vleugel kunnen rijden dan Ferrari kan, het is dus niet alleen een kwestie van minder vleugel bij Ferrari en het is opgelostquote:Op woensdag 11 mei 2022 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het kan wel werken als je in de race ook daadwerkelijk een hoger tempo kan rijden. Dan kun je vanaf pole wegrijden voordat de DRS actief is en laat je daarna een gat achter je waar niemand meer aan kan komen.
Ik denk dat dat is wat Ferrari probeert.
Ja, zoiets dacht ik dus zelf ook al. Uiteraard rijdt Ferrari niet met zoveel vleugel als het niet nodig was.quote:Op woensdag 11 mei 2022 14:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik begreep is dat Red Bull de vloer dermate goed op orde heeft qua downforce dat ze met minder vleugel kunnen rijden dan Ferrari kan, het is dus niet alleen een kwestie van minder vleugel bij Ferrari en het is opgelost
Absoluut kan het zo werken. Maar het is niet HET pad. Het is gewoon een manier om je dominantie uit te werken en ik denk dat het binnen de huidige F1 niet de beste methode is.quote:Op woensdag 11 mei 2022 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Maar het kan wel werken. Red Bull is op die manier in de jaren 2010-2013 ook steeds kampioen geworden.
Juist met minder vleugel spaar je banden. Meer vleugel geeft in de regel meer bandenslijtage toch?quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien heeft de Ferrari minder mechanische grip en moeten ze daarom de vleugels flink omhoog gooien om wat downforce te genereren. Red Bull rijdt duidelijk met minder vleugel, maar weet desalniettemin de banden beter heel te houden, dus grip hebben ze wel. Wellicht is hun vloer beter ofzo.
Ik denk dat het niet zo zwart wit is, voor rechte stukken denk ik dat meer vleugel meer slijtage geeft, maar voor bochten misschien minder omdat je ze beter gecontroleerd kunt rijden.quote:Op woensdag 11 mei 2022 17:40 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Juist met minder vleugel spaar je banden. Meer vleugel geeft in de regel meer bandenslijtage toch?
Vorig jaar reed Red Bull met minder downforce om de overspeed van de Mercedes nog enigszins te kunnen counteren.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is niet altijd een keuze. Vorig jaar waren die rollen omgedraaid in de strijd tussen Redbull en Mercedes. Toen had RB de wagen die in de bochten kon pakken en op de straights verloor. Het is ook gewoon de aard van het beestje.
Mogelijk dat een setup met minder downforce met de Ferrari niet werkt vanwege andere karakteristieken van de auto. Gaat het banden slijtage ineens omhoog of gaat hij enorm stuiteren.
Met minder downforce glij je meer door de bochten, wat slijtage en graining geeft die je met meer downforce niet zou hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2022 17:40 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Juist met minder vleugel spaar je banden. Meer vleugel geeft in de regel meer bandenslijtage toch?
Schumacher.quote:Op woensdag 11 mei 2022 19:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
wie is de beste allertijden
In theorie kan ie voor zijn 30e Hamilton ook nog wel verbeteren. Moet ie wel de komende 6 seizoenen even vaak als de afgelopen 2 jaar op het podium finishen met niet teveel DNF's.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Schumacher.
Verstappen is 24 en kan Schumacher nog wel verbeteren, natuurlijk.
Oh ja, maar Hamilton telde ik niet meequote:Op woensdag 11 mei 2022 20:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
In theorie kan ie voor zijn 30e Hamilton ook nog wel verbeteren. Moet ie wel de komende 6 seizoenen even vaak als de afgelopen 2 jaar op het podium finishen met niet teveel DNF's.
Tussen de 16 en de 18 (zie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_seasons ). In de tijd van Hamilton groeide dat naar 22 vorig jaar. Dat is ook wel een groot verschil: als je in een later jaar goed kon presteren dan pakte je ook veel meer podiums dan in het verleden.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:27 schreef daNpy het volgende:
Hoeveel races per jaar reden ze in Schumi's tijd?
Slaat idd nergens op.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:27 schreef daNpy het volgende:
Hoeveel races per jaar reden ze in Schumi's tijd?
mee eens dat moet hij helemaal niet doenquote:Op woensdag 11 mei 2022 20:30 schreef Nattekat het volgende:
Klaas heeft zijn eigen Hamilton fap topic al, er is geen enkele reden om dat hier te kopieren.
En toch gingen Leclercs banden er eerder aan dan die van Max zondag terwijl die meer downforce had.quote:Op woensdag 11 mei 2022 19:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met minder downforce glij je meer door de bochten, wat slijtage en graining geeft die je met meer downforce niet zou hebben.
Klopt, maar het is wel een factor die een rol speelt.quote:Op woensdag 11 mei 2022 19:26 schreef Nattekat het volgende:
Slijtage is veel ingewikkelder dan simpelweg een kwestie van vleugel.
Daar is zeker kans, als ie pole pakt. En de vloek van LeClerc doorzetquote:Op woensdag 11 mei 2022 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Max won gewoon tijd in het smalle bochtige gedeelte in Miami. Dat is goed nieuws voor een baan als Monaco
Ferrari is wel beter in kwali idd, banden eerder op temperatuur. Tegelijkertijd ook eerder oververhit (laatste twee races althans) dus dat wordt sowieso een mooie strijd in Monte Carlo.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:41 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Daar is zeker kans, als ie pole pakt. En de vloek van LeClerc doorzet
Alleen jammer dat je er niet in kan halen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ferrari is wel beter in kwali idd, banden eerder op temperatuur. Tegelijkertijd ook eerder oververhit (laatste twee races althans) dus dat wordt sowieso een mooie strijd in Monte Carlo.
Als 1 iemand een foutje maakt onder druk van de ander kan je wel inhalen xDquote:Op woensdag 11 mei 2022 20:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je er niet in kan halen.
Waarom wilde die dan dat er geen grote gaps ontstonden?quote:Op woensdag 11 mei 2022 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Max deed het vorig jaar op Monaco heel slim door het tempo in de beginfase te drukken zodat er geen grote gaten ontstonden en hij zijn banden goed kon houden. Pas richting de stops werd het tempo flink opgevoerd
de undercut zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Max kon zo zelf de strategie bepalen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 21:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom wilde die dan dat er geen grote gaps ontstonden?
Gemiddelde finish positie zegt denk ik meer. Want dat haalt het aantal races eruit en ook de puntentelling is nogal gewijzigd gedurende de jaren.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Slaat idd nergens op.
Hoeveel races in de tijd van Fangio, Clark, Stewart?
En de auto's waren in die tijd veel minder betrouwbaar, dat drukte de kansen ook nogal.
Maar de overcut werkte voor Max in Miami.quote:Op woensdag 11 mei 2022 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de undercut zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Max kon zo zelf de strategie bepalen.
Nee, Ferrari rijdt met meer vleugel. Dat betekent niet per se dat ze in totaal meer downforce hebben, want een groot deel van de downforce komt dit jaar vanuit de vloer.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En toch gingen Leclercs banden er eerder aan dan die van Max zondag terwijl die meer downforce had.
Kwam ook door Leclercs slome stop, daarna bleef die gap stabiel tussen die tweequote:Op woensdag 11 mei 2022 22:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar de overcut werkte voor Max in Miami.
Volgens mij had ie een groter gat na de stops dan ervoor.
Ja, en ook een deel van de vleugels. Dus als ze meer vleugel rijden hebben ze meer downforce, dus zou je met die theorie ook minder bandenslijtage moeten hebben, maar dat klopt dus niet altijd want Ferrari had de balans niet goed voor elkaar omdat die banden oververhittenquote:Op woensdag 11 mei 2022 22:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, Ferrari rijdt met meer vleugel. Dat betekent niet per se dat ze in totaal meer downforce hebben, want een groot deel van de downforce komt dit jaar vanuit de vloer.
Het klopt dat bandenslijtage een ingewikkeldere rekensom is dan "meer downforce = minder slijtage". Maar waar het om ging is de vraag of Ferrari meer of minder downforce weet te genereren dan Red Bull en dat kun je aan de vleugels alleen niet afmeten.quote:Op woensdag 11 mei 2022 22:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja, en ook een deel van de vleugels. Dus als ze meer vleugel rijden hebben ze meer downforce, dus zou je met die theorie ook minder bandenslijtage moeten hebben, maar dat klopt dus niet altijd want Ferrari had de balans niet goed voor elkaar omdat die banden oververhitten
Wat als het verhaaltje zo is:quote:Op woensdag 11 mei 2022 22:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het klopt dat bandenslijtage een ingewikkeldere rekensom is dan "meer downforce = minder slijtage". Maar waar het om ging is de vraag of Ferrari meer of minder downforce weet te genereren dan Red Bull en dat kun je aan de vleugels alleen niet afmeten.
Mooi lijstje.quote:Op woensdag 11 mei 2022 19:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
wie is de beste allertijden
Tunnel uit, of over de stoep voor de hairpin, misschien Saint devote.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je er niet in kan halen.
Dit gaat over Monacoquote:Op woensdag 11 mei 2022 22:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar de overcut werkte voor Max in Miami.
Volgens mij had ie een groter gat na de stops dan ervoor.
Wellicht kan het dit jaar, omdat je elkaar beter kan volgen. Denk wel dat het moeilijk blijft. Of a la Maria Kart door het casino!quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je er niet in kan halen.
Er is geen plaats. Dat je kan winnen met een kapotte versnellingsbak zegt wel genoeg denk ik.quote:Op donderdag 12 mei 2022 06:56 schreef XL het volgende:
[..]
Wellicht kan het dit jaar, omdat je elkaar beter kan volgen. Denk wel dat het moeilijk blijft. Of a la Maria Kart door het casino!
Weer een echt circuitquote:Op donderdag 12 mei 2022 10:12 schreef Tijn het volgende:
Waarom wél genoeg plek is: Barcelona, waar we hierna naartoe gaan. De laatste jaren was inhalen daar moeilijk, maar wellicht gaat het met deze auto's beter.
Lewis wil graag aandacht. En nu hij niet meer vooraan rijdt, nog veel meer.quote:
Misschien ziet-ie het als een manier om met opgeheven hoofd te kunnen vertrekken? "Ik werd niet geaccepteerd om wie ik ben" klinkt wellicht beter dan "ik kon niet meer winnen".quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lewis wil graag aandacht. En nu hij niet meer vooraan rijdt, nog veel meer.
Sad, really. Volgens mij is hij ook de enige coureur die dit doet, of niet?quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lewis wil graag aandacht. En nu hij niet meer vooraan rijdt, nog veel meer.
Als de RB heel blijft kan ie zelfs Senna al pakken dit seizoen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mooi lijstje.
Max gaat dit jaar Bottas en Barichello nog voorbij en dan echt in het kielzog van andere wereldkampioenen.
En als Max zelf heel blijft natuurlijk. Dat was ook het probleem met het aantal zeges van Senna.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:55 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Als de RB heel blijft kan ie zelfs Senna al pakken dit seizoen.
Gelukkig is de veiligheid anno nu een stuk beter op orde dan in de dagen van Senna.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En als Max zelf heel blijft natuurlijk. Dat was ook het probleem met het aantal zeges van Senna.
Ricciardo doet het ook, maar op een andere manier.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:48 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Sad, really. Volgens mij is hij ook de enige coureur die dit doet, of niet?
Dat zijn speculaties natuurlijk. Zou wel ultiem kinderachtig zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien ziet-ie het als een manier om met opgeheven hoofd te kunnen vertrekken? "Ik werd niet geaccepteerd om wie ik ben" klinkt wellicht beter dan "ik kon niet meer winnen".
Was toch al 34, we zullen het nooit weten maar heel lang was hij waarschijnlijk ook niet door gegaan, maar zulke lijstjes doen die er toe? Titels lijken me toch wel belangrijker.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En als Max zelf heel blijft natuurlijk. Dat was ook het probleem met het aantal zeges van Senna.
Het toont wel aan hoe scheef die verhoudingen gegroeid zijn in de loop der jaren, een deelnemer die zichzelf groter vindt dan de sport zelf, dan heb je iemand nodig die je even terug op aarde zet, Niki Lauda had dat waarschijnlijk wel gedaan, Toto is er te laf voor.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat zijn speculaties natuurlijk. Zou wel ultiem kinderachtig zijn.
Titels zijn belangrijker dan overwinningen en die zijn weer belangrijker dan podiums.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was toch al 34, we zullen het nooit weten maar heel lang was hij waarschijnlijk ook niet door gegaan, maar zulke lijstjes doen die er toe? Titels lijken me toch wel belangrijker.
Het hele Mercedes team was alleen maar met "de show" bezig. Racewins kwamen als vanzelf door de enorme voorsprong (en dat is ook gewoon goed werk van het team, daar niet van). Daardoor konden ze zich met allerlei randzaken bezig houden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het toont wel aan hoe scheef die verhoudingen gegroeid zijn in de loop der jaren, een deelnemer die zichzelf groter vindt dan de sport zelf, dan heb je iemand nodig die je even terug op aarde zet, Niki Lauda had dat waarschijnlijk wel gedaan, Toto is er te laf voor.
Dan kan Latifi mooi Lewis vervangenquote:Op donderdag 12 mei 2022 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Twitter staat in elk geval vol speculaties over hoe hij wellicht Latifi gaat vervangen.
MSC 1991-2000quote:Op woensdag 11 mei 2022 19:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
wie is de beste allertijden
Om wat Joe Saward schreef? Want ik zou toch eerder Piastri verwachten, gezien de geruchten van een paar weken terug naar aanleiding van de tweet van Fabregas over de swapquote:Op donderdag 12 mei 2022 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Twitter staat in elk geval vol speculaties over hoe hij wellicht Latifi gaat vervangen.
Tsja, past wel in het straatje van hoe we hem kennen, gaat hij daarna nog jaren aandacht trekken in de media over hoe 'oneerlijk hij en andere mensen een kleurtje behandeld worden', stiekem hoop ik dat in zo'n geval de FIA ook even afzakt naar zijn niveau en z'n 7 WDC's ongeldig maakt omdat hij niet aan de regelementen voldeed door al dat metaal in z'n lichaamquote:Op donderdag 12 mei 2022 13:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat zijn speculaties natuurlijk. Zou wel ultiem kinderachtig zijn.
Je hebt optimisten en rasoptimistenquote:Op donderdag 12 mei 2022 12:55 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Als de RB heel blijft kan ie zelfs Senna al pakken dit seizoen.
En als hij nog had geleefd had hij er nog wel een paar gehad.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was toch al 34, we zullen het nooit weten maar heel lang was hij waarschijnlijk ook niet door gegaan, maar zulke lijstjes doen die er toe? Titels lijken me toch wel belangrijker.
Zelfs dit jaar terwijl de Mercedes auto relatief waardeloos is loopt Lewis in die aandachttrekkende kleding, roept hij op tot gelijke behandeling en rijdt op een stepje. Net zoals in de jaren dat hij en zijn team geen tegenstand kregen. Allemaal shit wat nog steeds niks met racen te maken heeft en dus blijkt dat al die denigrerende conclusies uit hun succes jaren toch niet kloppen. Anders waren ze er wel mee gestopt hequote:Op donderdag 12 mei 2022 13:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het hele Mercedes team was alleen maar met "de show" bezig. Racewins kwamen als vanzelf door de enorme voorsprong (en dat is ook gewoon goed werk van het team, daar niet van). Daardoor konden ze zich met allerlei randzaken bezig houden.
De FIA beinvloeden, iedereen moet knielen voor een crimineel, Lewis loopt in aandachttrekkende kleding of rijdt op een stepje. Allemaal shit die niks met racen te maken hebben, terwijl andere teams heel hard werkten om MB bij te benen. En die jongens zitten nog in aanvalsmodus, waar Lewis (en MB) nu moeilijk gaan doen om futiliteiten terwijl ze niet eens degelijk in de punten rijden
Blijkbaar moet dat besef nog indalen....quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zelfs dit jaar terwijl de Mercedes auto relatief waardeloos is loopt Lewis in die aandachttrekkende kleding, roept hij op tot gelijke behandeling en rijdt op een stepje. Net zoals in de jaren dat hij en zijn team geen tegenstand kregen. Allemaal shit wat nog steeds niks met racen te maken heeft en dus blijkt dat al die denigrerende conclusies uit hun succes jaren toch niet kloppen. Anders waren ze er wel mee gestopt he
Veroordeeld voor diverse zaken zoals drugscriminaliteit. En een zwangere vrouw mishandelen is ook niet echt iets om trots op te zijn.quote:Knielen voor een crimineel![]()
Ook dit zegt niks. Het is allemaal ook totaal irrelevant dit soort lijstjes in een sport waar de auto voor meer dan driekwart bepaalt waar je op de grid staat.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:01 schreef Nober het volgende:
[..]
MSC 1991-2000
145 GPs, 83 podiums
HAM 2007-2014
148 GPs, 70 podiums
VET 2007-2014
139 GPs, 66 podiums
VES 2015—
146 GPs, 63 podiums
En zelfs titels zijn niet zo relevant als veel fans willen doen geloven.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was toch al 34, we zullen het nooit weten maar heel lang was hij waarschijnlijk ook niet door gegaan, maar zulke lijstjes doen die er toe? Titels lijken me toch wel belangrijker.
Dus omdat de Mercedes niet vooruit te branden is, zou Hamilton zich normaal moeten kleden, mag hij z’n step niet gebruiken, en mag hij niet meer oproepen tot gelijke behandeling?quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zelfs dit jaar terwijl de Mercedes auto relatief waardeloos is loopt Lewis in die aandachttrekkende kleding, roept hij op tot gelijke behandeling en rijdt op een stepje. Net zoals in de jaren dat hij en zijn team geen tegenstand kregen. Allemaal shit wat nog steeds niks met racen te maken heeft en dus blijkt dat al die denigrerende conclusies uit hun succes jaren toch niet kloppen. Anders waren ze er wel mee gestopt he
Knielen voor een crimineel![]()
Leclerc liet zich zoiets ontvallen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ferrari is wel beter in kwali idd, banden eerder op temperatuur. Tegelijkertijd ook eerder oververhit (laatste twee races althans) dus dat wordt sowieso een mooie strijd in Monte Carlo.
dat zou je inderdaad verwachten als het allemaal een show was, als Hamilton in zijn bedoelingen nep zou zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus omdat de Mercedes niet vooruit te branden is, zou Hamilton zich normaal moeten kleden, mag hij z’n step niet gebruiken, en mag hij niet meer oproepen tot gelijke behandeling?
![]()
![]()
![]()
![]()
Inderdaad! Wat die meneer vóór jou stelt, slaat natuurlijk nergens op. Hamilton is een show-mannetje, altijd al geweest, dat waarschijnlijk na de F1 de overstapt maakt naar welke showbusiness dan ook (mode, muziek, whatever). Ik vind bijvoorbeeld zijn kledingkeuze ook belachelijk, maar dat heeft niets met de huidige vorm van Mercedes te maken. Ik mag toch hopen dat we hier een beetje normaal kunnen discussiëren.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus omdat de Mercedes niet vooruit te branden is, zou Hamilton zich normaal moeten kleden, mag hij z’n step niet gebruiken, en mag hij niet meer oproepen tot gelijke behandeling?
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat heb ik al eerder geopperd, het is natuurlijk een prima manier om te vertrekken zonder een quitter te zijn. Althans, in zijn beleving.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien ziet-ie het als een manier om met opgeheven hoofd te kunnen vertrekken? "Ik werd niet geaccepteerd om wie ik ben" klinkt wellicht beter dan "ik kon niet meer winnen".
Hamilton mag dit best even voelen vind ik. Goed voor hem.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heb ik al eerder geopperd, het is natuurlijk een prima manier om te vertrekken zonder een quitter te zijn. Althans, in zijn beleving.
In monaco telt kwalifcatie extra zwaar. dus ik zie Ferrari daar als de favoriet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Leclerc liet zich zoiets ontvallen.
Wat eerder op temperatuur (en daarom sneller in de kwalificatie / na de SC) maar zodra red bull ze eenmaal in hetzelfde temperatuur window heeft ze sneller/gelijkwaardig zijn
De auto wel ja, maar beide coureurs zien zowat jaarlijks de muur daar van iets te dichtbij.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:26 schreef aesop het volgende:
[..]
In monaco telt kwalifcatie extra zwaar. dus ik zie Ferrari daar als de favoriet.
Nu is het wel spannender!quote:Op vrijdag 13 mei 2022 07:15 schreef PzKpfw het volgende:
Wel weer zuur van die uitvalbeurten anders had Verstappen nu comfortabel aan de leiding gestaan in het WDC.
Gaan we een herhaling krijgen van vorig jaar?quote:
Het is we hoopgevend dat Ferrari nu al begint te klagen over het rappe ontwikkelen van RB.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:28 schreef aesop het volgende:
De vraag is of Ferrari die voorspelde 3 tienden gaat winnen met het updatepakket voor Barcelona. Redbull gaat ook nog wat gewicht verminderen dus wint daar ook nog mee. En ik denk dat Max nog meer een kan worden met de wagen. Volgens mij zit er nog meer in en ligt Redbull iets achter in het helemaal begrijpen van de auto omdat ze nou eenmaal later begonnen zijn.
Ik weet niet wat de man allemaal bedacht heeft, maar dat het een vooralsnog uitstekend ontwerp is, is zo goed als zeker.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het is we hoopgevend dat Ferrari nu al begint te klagen over het rappe ontwikkelen van RB.
Newey zijn werkwijze komt op mij ook over dat hij aan het begin van het jaar al globaal weet waar hij aan het einde wil eindigen met zijn ontwerp.
Hoe ik het eens begreep begint hij altijd met een vrij cleane basis en voegt hij in de loop van het seizoen dingen toe of past hij aan.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:45 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de man allemaal bedacht heeft, maar dat het een vooralsnog uitstekend ontwerp is, is zo goed als zeker.
Bestond er al F1 voordat Verstappen daar kwam?!?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:57 schreef Nober het volgende:
10 jaar geleden toen jullie allemaal geen F1 keken.
Pastor Maldonado is nog altijd de laatste Zuid-Amerikaanse GP winnaar.
[ afbeelding ]
Mercedes pakt een podium en RBR maximaal vierdequote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Of een outsider zoals vaak gebeurt.
Een F1 hipster, ze bestaanquote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:57 schreef Nober het volgende:
10 jaar geleden toen jullie allemaal geen F1 keken.
Pastor Maldonado is nog altijd de laatste Zuid-Amerikaanse GP winnaar.
[ afbeelding ]
Bold statement.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mercedes pakt een podium en RBR maximaal vierde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |