Ja, inderdaad. Ze spreken bij Sky vaak tijdens de race met een bepaalde teambaas en regelmatig is dat Horner. Het is ook wel eens Szafnauer geweest. Rechtstreekse verbinding met de pitwall.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Krijgen hun halverwege de race Horner te spreken joh?
Miami toch gezien de TT?quote:
dat vond ik wel jammer gisteren bij Viaplay dat ze niet wisten van het motorprobleem van Perez, waar is dat "racecontrol" dan voor?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ze spreken bij Sky vaak tijdens de race met een bepaalde teambaas en regelmatig is dat Horner. Het is ook wel eens Szafnauer geweest. Rechtstreekse verbinding met de pitwall.
Om af en toe een open deur in te trappen?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vond ik wel jammer gisteren bij Viaplay dat ze niet wisten van het motorprobleem van Perez, waar is dat "racecontrol" dan voor?
die Kalff zat daar de vorige races toen ging het wel, denk dat Bleekemolen even aan deze rol moest wennen maar geen excuus als je met zo'n grote ploeg ter plekke bentquote:Op maandag 9 mei 2022 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om af en toe een open deur in te trappen?
Zoals ik al zei: strategie is anticiperen op risico's. Het risico dat er onder een safetycar gefinisht zou zijn was klein (div.briefings over geweest) en dat de auto's er niet tussenuit zouden gaan was eveneens niet groot, gelet op eerdere situaties. En al waren de auto's blijven staan had VER nog altijd een goede kans gehad dat de tussenliggers zelf rap aan de kant zouden gaan.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij het alsnog kansloos was geweest als de achterblijvers er niet tussenuit waren gehaald.. Er was waarschijnlijk maar 1 manier geweest voor Max/RB om alsnog kampioen te worden (los van technische problemen bij Hamilton) en hierbij zat werkelijk alles mee. Bij een film had iedereen gezegd dat het een totaal ongeloofwaardig einde was
ik stond toen ook al te springen....en pakte vast het vuurwerkquote:Op maandag 9 mei 2022 12:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat is dan een perspectiefkwestie. Want toen HAM buiten bleef en VER wel nieuwe sloffen kreeg ging hier het dak er alvast af. En dat was niet omdat het logisch leek van MERC
dan was het ook gewoon gebeurd op het laatste stuk, eensquote:Op maandag 9 mei 2022 12:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: strategie is anticiperen op risico's. Het risico dat er onder een safetycar gefinisht zou zijn was klein (div.briefings over geweest) en dat de auto's er niet tussenuit zouden gaan was eveneens niet groot, gelet op eerdere situaties. En al waren de auto's blijven staan had VER nog altijd een goede kans gehad dat de tussenliggers zelf rap aan de kant zouden gaan.
Dus: was het een zekerheid op succes? Zeker niet. Maar is er optimaal geanticipeerd op de bestaande risico's? Zeker wel, zie de uitkomst.
RC?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
RC aan HAM: Wil je nog naar binnenkomen? HAM: niet deze vraag aan mij stellen, het is jullie call. Erg merkwaardig, Russel had goed gegokt maar ook apart..
Denk dat daar nooit genoeg tijd voor was geweest eigenlijkquote:Op maandag 9 mei 2022 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan was het ook gewoon gebeurd op het laatste stuk, eens
Niet crashen is voor Latifi al heel wat.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alleen coureurs achter zich gehouden die crashten in de laatste rondes, knap inderdaad!
Kwestie van kansberekeningquote:Op maandag 9 mei 2022 13:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Latifi kwam wel vaak in beeld, alsof de Amerikanen zaten te wachten op de crash.
Oh, absoluut niet, maar het is opvallend dat hij altijd naar het team wijst en nooit zijn hand in eigen boezem steekt.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zoals gezegd, als iemand in het verleden een fout maakte, moet-ie die fout dan blijven maken, omdat-ie anders niet consequent is?
Klopt, maar wel echt dom van Alonso om die chicane af te steken.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:09 schreef Blik het volgende:
Zie net pas dat Stroll in de punten is gekomen op 1 tiende van Alonso vandaan (na 10s straf). Scheelde dus echt niks
Alonso heeft door de chicane af te steken Schumacher uit zijn drs gekregen en zo indirect de crash met Vettel veroorzaakt, net zoals hij indirect verantwoordelijk was voor de SC. Hij had een goede dag.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar wel echt dom van Alonso om die chicane af te steken.
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
RC aan HAM: Wil je nog naar binnenkomen? HAM: niet deze vraag aan mij stellen, het is jullie call. Erg merkwaardig, Russel had goed gegokt maar ook apart..
Ja echt he, echt bizar en nooit verwacht.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.
Blijkt maar weer dat behoudens een incident, Ham echt niet meer terug gaat komen aan de top. Hij is apathisch geworden sinds deze winter.
Race control is de wedstrijdleiding, die vraagt Lewis niet om te pitten hoorquote:
Over de finale van vorig seizoen had ik hem nog wel over heen zien komen, maar het is gewoon het hele complete pakketje. Mentale knauw van het verlies van DE kans op de 8ste, een auto die niet lekker gaat, een nieuwe teamgenoot die zich wel wil profileren, dat kutsfeer in het team en wijzen naar elkaar.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja echt he, echt bizar en nooit verwacht.
Ik heb in het verleden al een hele reeks filmpjes en audiofragmenten geplaatst waarin-ie zich verontschuldigd bij het team. Alleen wordt daar nooit aandacht besteed, maar is elke keer dat-ie (terecht of niet) wel naar het team wijst kennelijk steeds een reden om dit beeld te verstevigen.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Oh, absoluut niet, maar het is opvallend dat hij altijd naar het team wijst en nooit zijn hand in eigen boezem steekt.
het is voornamelijk de auto hoor, als je 8 jaar lang meedoet om de prijzen, sterker nog je pakt ze allemaal als team en 6 als coureur, dan is het best moeilijk als je opeens niet mee doet en ook logisch dat er dan wrijving isquote:Op maandag 9 mei 2022 13:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over de finale van vorig seizoen had ik hem nog wel over heen zien komen, maar het is gewoon het hele complete pakketje. Mentale knauw van het verlies van DE kans op de 8ste, een auto die niet lekker gaat, een nieuwe teamgenoot die zich wel wil profileren, dat kutsfeer in het team en wijzen naar elkaar.
Werkt ook niet mee.
Whut? De strategie is beslist niet iets dat bepaald wordt door de coureur. De coureur moet wel de goede info doorgeven, maar het team moet de call maken.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.
Blijkt maar weer dat behoudens een incident, Ham echt niet meer terug gaat komen aan de top. Hij is apathisch geworden sinds deze winter.
eentje dan hčquote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
De RB18 heeft het een hele race volgehouden in de gloeiende hitte van Florida. Op zich een goed teken.
En grotendeels vrije lucht.quote:
Remote Control?quote:Op maandag 9 mei 2022 13:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Race control is de wedstrijdleiding, die vraagt Lewis niet om te pitten hoor
Ja, vind ik ook wel een beetje. Je kunt van Hamilton niet verwachten dat die het hele speelveld kan overzien vanuit zijn auto, helemaal niet tijdens een SC-situatie waarin alles opeens snel veranderd.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Whut? De strategie is beslist niet iets dat bepaald wordt door de coureur. De coureur moet wel de goede info doorgeven, maar het team moet de call maken.
Dat is niet van deze winter. Als hij zijn hele carriere aan het handje meegenomen wordt dan kun je niet verwachten dat hij ineens zelf keuzes gaat maken.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.
Blijkt maar weer dat behoudens een incident, Ham echt niet meer terug gaat komen aan de top. Hij is apathisch geworden sinds deze winter.
Vervolgens gaat het team zich dan weer bij hem nog harder verontschuldigen en hem verontschuldigen, kruipend en slijmend. Het is gewoon een verwend nest geworden omdat hij verwend is en hij wordt beschermd tegen alle kritiek. Spoiled in het Engels, hij is verpest, dat komt nu niet meer ineens goed.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden al een hele reeks filmpjes en audiofragmenten geplaatst waarin-ie zich verontschuldigd bij het team. Alleen wordt daar nooit aandacht besteed, maar is elke keer dat-ie (terecht of niet) wel naar het team wijst kennelijk steeds een reden om dit beeld te verstevigen.
Nein.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Whut? De strategie is beslist niet iets dat bepaald wordt door de coureur. De coureur moet wel de goede info doorgeven, maar het team moet de call maken.
Ze hebben de problemen dit keer verplaatst naar de vrijdag jaquote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
De RB18 heeft het een hele race volgehouden in de gloeiende hitte van Florida. Op zich een goed teken.
Dat wisten ze wel, want is tijdens de race benoemd voordat Perez op een andere motorstand overschakelde. Dat ze het aan het eind niet wisten dat dat nog steeds het geval was is omdat zij geen directe lijn met Horner hebben in tegenstelling tot Sky.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vond ik wel jammer gisteren bij Viaplay dat ze niet wisten van het motorprobleem van Perez, waar is dat "racecontrol" dan voor?
Zelfs Olav wist het, slecht excuus.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat wisten ze wel, want is tijdens de race benoemd voordat Perez op een andere motorstand overschakelde. Dat ze het aan het eind niet wisten dat dat nog steeds het geval was is omdat zij geen directe lijn met Horner hebben in tegenstelling tot Sky.
blijft staan waar dat racecontrol dan voor is, die moet met dat soort info komenquote:Op maandag 9 mei 2022 14:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat wisten ze wel, want is tijdens de race benoemd voordat Perez op een andere motorstand overschakelde. Dat ze het aan het eind niet wisten dat dat nog steeds het geval was is omdat zij geen directe lijn met Horner hebben in tegenstelling tot Sky.
Daar heb ik dit seizoen iig weinig van gemerkt.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden al een hele reeks filmpjes en audiofragmenten geplaatst waarin-ie zich verontschuldigd bij het team. Alleen wordt daar nooit aandacht besteed, maar is elke keer dat-ie (terecht of niet) wel naar het team wijst kennelijk steeds een reden om dit beeld te verstevigen.
Dat is wennen op z'n minst inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is voornamelijk de auto hoor, als je 8 jaar lang meedoet om de prijzen, sterker nog je pakt ze allemaal als team en 6 als coureur, dan is het best moeilijk als je opeens niet mee doet en ook logisch dat er dan wrijving is
Nee hoor, zo werkt dat niet. Zie je ook duidelijk terug in de races trouwens. Vandaar ook calls in de trant van 'we gaan voor A plus 5'. Dat bepaalt het team. De coureur moet zelf wel aangeven hoe het ervoor staat met de banden, maar kan bijv. niet uitdokteren of dit een handig moment is, of dat je dan in verkeer terecht komt. Het team bepaalt of er gestopt wordt, wanneer er gestopt wordt en wat voor compound er dan onder gaat.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nein.
Strategie bepaal je samen, de uiteindelijke call is zelf aan de coureur. Het lijkt met dat 'box box' dat het de muur is, maar het is de coureur die zelf bepaald of hij er mee in gaat en de auto ook daadwerkelijk naar binnen stuurt.
Ik vind het meer nederigheid. Het is goed om voor zowel Mercedes als Hamilton eens een keer in het middenveld te zitten.quote:
Het is nou eenmaal zo dat mensen geneigd zijn om vooral te zien wat ze willen zien. Als je eenmaal een bepaald beeld van iemand hebt, dan zie en onthoud je vooral de dingen die dat beeld bevestigen. Dingen die ermee in tegenspraak zijn verdwijnen eerder naar de achtergrond.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:10 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Daar heb ik dit seizoen iig weinig van gemerkt.
Alsnog is de coureur wel de enige die weet hoe de auto aanvoelt en hoe de banden aanvoelen, dat haal je niet uit de data.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee hoor, zo werkt dat niet. Zie je ook duidelijk terug in de races trouwens. Vandaar ook calls in de trant van 'we gaan voor A plus 5'. Dat bepaalt het team. De coureur moet zelf wel aangeven hoe het ervoor staat met de banden, maar kan bijv. niet uitdokteren of dit een handig moment is, of dat je dan in verkeer terecht komt. Het team bepaalt of er gestopt wordt, wanneer er gestopt wordt en wat voor compound er dan onder gaat.
Zou ook bizar zijn trouwens, als de coureur dat bepaalt. Een team als Mercedes heeft tientallen mensen die continu alle data analyseren, de concurrentie in de gaten houden, elk mogelijk scenario doorrekenen en dan zou de coureur, zonder data, zonder overzicht, tijdens het rijden, dat zelf beter kunnen? No way.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant: hoe meer spanning aan de top, hoe leuker de sport wordt. Drie teams die voor de prijzen mee kunnen doen, is beter dan twee. En vier is beter dan drie. Enzovoorts.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:39 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vind het meer nederigheid. Het is goed om voor zowel Mercedes als Hamilton eens een keer in het middenveld te zitten.
Het is ook de manier waarop hij antwoord gaf.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alsnog is de coureur wel de enige die weet hoe de auto aanvoelt en hoe de banden aanvoelen, dat haal je niet uit de data.
Ja uiteraard. En ergens hoop ik dat het derde team niet Mercedes is.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant: hoe meer spanning aan de top, hoe leuker de sport wordt. Drie teams die voor de prijzen mee kunnen doen, is beter dan twee. En vier is beter dan drie. Enzovoorts.
Ik snap niks van McLaren, ene race denk je "ja die zijn er weer bij" en een race later zie je ze vechten met de WIlliams .... Hoop zo dat die derde team worden. Gun het ze veel meer.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja uiteraard. En ergens hoop ik dat het derde team niet Mercedes is.
Bij mij ja en nee. Ik had een hekel aan Vettel met dat klote vingertje. Maar hij is veranderd. Veel relaxer geworden. Neemt alles niet meer zo serieus.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal zo dat mensen geneigd zijn om vooral te zien wat ze willen zien. Als je eenmaal een bepaald beeld van iemand hebt, dan zie en onthoud je vooral de dingen die dat beeld bevestigen. Dingen die ermee in tegenspraak zijn verdwijnen eerder naar de achtergrond.
Dat is overigens geen kritiek op jou, dat geldt net zo goed voor mij. Dat is gewoon hoe de menselijke psyche werkt. Zo heb ik nog altijd het beeld van Micheal Schumacher als een onsportieve, vals spelende lul. Ik kan je daar uit m'n hoofd direct diverse voorbeelden van noemen. Ik weet ergens in m'n achterhoofd dat-ie ook wel dingen gedaan heeft die juist wel blijk gaven van sportiviteit en collegialiteit met andere rijders, maar ik heb daar echt geen voorbeeld van paraat.
Je ziet het ook mooi bij andere users. Als je eenmaal het beeld hebt dat Hamilton een lul is, dan plaats je ook alles in die context. Zegt-ie iets stoms? zie je wel, het is een lul. Zegt-ie iets goeds? Dan is het nog erger, want dat is het niet zo maar een lul, maar een schijnheilige lul.
Ja, volgens mij is dat wat ik ook zei?quote:Op maandag 9 mei 2022 14:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alsnog is de coureur wel de enige die weet hoe de auto aanvoelt en hoe de banden aanvoelen, dat haal je niet uit de data.
Oh grotendeels mee eens hoor. Heb Hamilton dan ook vaak genoeg verdedigd hier. Maar de excuses van Wolff naar Hamilton en het wijzen van Hamilton naar het team vind ik wel opvallend dit seizoen. Hij heeft al een paar keer gezegd dat het team wat fout heeft gedaan, ipv WE hebben het niet goed gedaan.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal zo dat mensen geneigd zijn om vooral te zien wat ze willen zien. Als je eenmaal een bepaald beeld van iemand hebt, dan zie en onthoud je vooral de dingen die dat beeld bevestigen. Dingen die ermee in tegenspraak zijn verdwijnen eerder naar de achtergrond.
Dat is overigens geen kritiek op jou, dat geldt net zo goed voor mij. Dat is gewoon hoe de menselijke psyche werkt. Zo heb ik nog altijd het beeld van Micheal Schumacher als een onsportieve, vals spelende lul. Ik kan je daar uit m'n hoofd direct diverse voorbeelden van noemen. Ik weet ergens in m'n achterhoofd dat-ie ook wel dingen gedaan heeft die juist wel blijk gaven van sportiviteit en collegialiteit met andere rijders, maar ik heb daar echt geen voorbeeld van paraat.
Je ziet het ook mooi bij andere users. Als je eenmaal het beeld hebt dat Hamilton een lul is, dan plaats je ook alles in die context. Zegt-ie iets stoms? zie je wel, het is een lul. Zegt-ie iets goeds? Dan is het nog erger, want dat is het niet zo maar een lul, maar een schijnheilige lul.
Ik lach me de ballen uit de broek als Williams het wordtquote:Op maandag 9 mei 2022 14:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik snap niks van McLaren, ene race denk je "ja die zijn er weer bij" en een race later zie je ze vechten met de WIlliams .... Hoop zo dat die derde team worden. Gun het ze veel meer.
Brindle gaf dat ook mooi aan. Op een gegeven moment was er een rijder (ben even kwijt wie dat was, in ieder geval niet Hamilton, misschien Gasly?) die op de radio meldde: 'the car is so difficult to drive'. Waarop Brundle zei: hier kunnen ze dus helemaal niks mee, engineers haten dit. Die denken: geef ons dan info over wat er mis mee is!quote:Op maandag 9 mei 2022 14:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is ook de manier waarop hij antwoord gaf.
Als die bijv. had gezegd "tyres feeling ok, but you make the call if you think it will help us gain positions" of "tyres are gone, so if you think it is worth the risk lets do it".
In plaats wat informatie geven begon meneer meteen te snauwen. Max kan soms ook behoorlijk zeiken/snauwen op de radio hoor, maar geeft wel altijd wat informatie mee. Heb Max vaak genoeg horen zeiken dat zij banden echt op waren of dat hij nog niet naar binnen wil want X of Y, maar hij geeft wel informatie en zegt wel wat hij voelt/denkt.
Leclerc zei dat.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Brindle gaf dat ook mooi aan. Op een gegeven moment was er een rijder (ben even kwijt wie dat was, in ieder geval niet Hamilton, misschien Gasly?) die op de radio meldde: 'the car is so difficult to drive'. Waarop Brundle zei: hier kunnen ze dus helemaal niks mee, engineers haten dit. Die denken: geef ons dan info over wat er mis mee is!
Vettel is een baas. Heb hem ook bij Top Gear gezien, was hilarischquote:Op maandag 9 mei 2022 14:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bij mij ja en nee. Ik had een hekel aan Vettel met dat klote vingertje. Maar hij is veranderd. Veel relaxer geworden. Neemt alles niet meer zo serieus.
Alonso hetzelfde.
Hamilton vond ik vroeger ook leuk om naar te kijken/luisteren bij interviews. Tot alles zo verschrikkelijk politiek correct werd.
Ik dacht dat Leclerc dat zei.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Brindle gaf dat ook mooi aan. Op een gegeven moment was er een rijder (ben even kwijt wie dat was, in ieder geval niet Hamilton, misschien Gasly?) die op de radio meldde: 'the car is so difficult to drive'. Waarop Brundle zei: hier kunnen ze dus helemaal niks mee, engineers haten dit. Die denken: geef ons dan info over wat er mis mee is!
Leclerc volgens mijquote:Op maandag 9 mei 2022 14:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Brindle gaf dat ook mooi aan. Op een gegeven moment was er een rijder (ben even kwijt wie dat was, in ieder geval niet Hamilton, misschien Gasly?) die op de radio meldde: 'the car is so difficult to drive'. Waarop Brundle zei: hier kunnen ze dus helemaal niks mee, engineers haten dit. Die denken: geef ons dan info over wat er mis mee is!
Omdat het LeClekker klinkt.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:06 schreef Nober het volgende:
Waarom schrijven we Leklerckxs ook alweer verkeerd?
RIP Lukokiquote:Op maandag 9 mei 2022 15:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
De Cler was inderdaad wat onbeduidend op die boordradio
quote:Op maandag 9 mei 2022 14:58 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Vettel is een baas. Heb hem ook bij Top Gear gezien, was hilarischNu is het een fijne gozer om te zien, al weet hij zelf ook wel dat zijn beste tijd ook geweest is.
10s straf na afsnijden ?quote:Op maandag 9 mei 2022 13:09 schreef Blik het volgende:
Zie net pas dat Stroll in de punten is gekomen op 1 tiende van Alonso vandaan (na 10s straf). Scheelde dus echt niks
fixedquote:Op maandag 9 mei 2022 14:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bij mij ja en nee. Ik had een hekel aan Vettel met dat klote vingertje. Maar hij is veranderd. Veel relaxer geworden. Neemt alles niet meer zo serieus.
Alonso hetzelfde.
Hamilton vond ik vroeger ook leuk om naar te kijken/luisteren bij interviews. Tot hij zo verschrikkelijk hypocriet politiek correct werd.
Ik denk niet dat Imola representatief was voor hoe ze er voor staan. 3 van de 4 races waren gewoon slecht. Williams is meer hun niveau dan Mercedes (laat staan RBR en Ferrari).quote:Op maandag 9 mei 2022 14:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik snap niks van McLaren, ene race denk je "ja die zijn er weer bij" en een race later zie je ze vechten met de WIlliams .... Hoop zo dat die derde team worden. Gun het ze veel meer.
Dat is toch niet bijzonder? Bijna iedereen heeft evenveel Formule 1-overwinningen dan zijn schoonvader.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:11 schreef nils7 het volgende:
Max nu evenveel overwinningen als z’n schoonvader!
als ik RB was zal ik nog wel even die gigantische flex van de MB front wing aankaarten.....boontje komt om zijn loontje hoor...quote:Op maandag 9 mei 2022 14:48 schreef Evenstar het volgende:
Zij hebben in al die jaren nooit echt moeten vechten. Bijna nooit lastige of last-minute beslissingen hoeven te nemen. Die keren dat ze moesten inspelen op wat de overige rijders deden zijn op één hand te tellen (tot 2021). Nu hebben ze een auto dat, afhankelijk van de GP, tot de derde, vierde of vijfde beste auto behoort. Ze moeten opeens zelfs knokken voor de punten, laat staan voor een podium of overwinning.
Russell is dit wel gewend. Die moest knokken voor wat die waard was bij Williams. Lewis is dit niet gewend. Dit zag je vorig jaar al terug. Hij heeft echt geen idee hoe je moet langdurig moet knokken. Af en toe komt er dan nog een leuke race uit waar hij wat kan knokken, maar mentaal behoort hij echt tot één van de zwakste coureurs van het veld.
Vorig jaar wist Mercedes het met allerlei vuile spelletjes buiten de baan toch nog spannend te houden, omdat hun auto snel genoeg was. Laatste deel van 2021 waren zij weer oppermachtig. waardoor ze alsnog bijna kampioen werden. Vorig jaar heeft Lewis ook niks bijzonders laten zien en begon hij vooral weer te "shinen" toen Mercedes door de trucjes met de motor opeens veel en veel sneller dan de Red Bulls waren. Toch kwam hij met moeite een Perez voorbij die nauwelijks nog banden onder zijn auto had
Hij heeft wel een paar top jaren gehad, maar is op dit moment een subtopper, niks meer.
Door de regen kwam het meer aan op de rijders dan op de auto in Imola.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Imola representatief was voor hoe ze er voor staan.
Jij geeft aan dat het team altijd degene is die de call maakt en de coureur alleen input kan geven, terwijl ik dat veel meer een samenspel tussen coureur en team vindt waarbij niet automatisch het team het laatste woord heeftquote:Op maandag 9 mei 2022 14:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is dat wat ik ook zei?
Omdat we dat allemaal hilarisch vinden. Daarom missen we Joe Fanatsi ook zo erg.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:06 schreef Nober het volgende:
Waarom schrijven we Leklerckxs ook alweer verkeerd?
al die (tactische) fouten, miscommunicatie, geen inzicht hebben etc etc gaat zich nu tonen nu ze geen zeer dominante auto meer hebben waar ze totaal niet over tactiek/banden/pitstops hoefden na te denken.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:37 schreef SamCooke het volgende:
De volledige team radio van Hamilton geeft eens te meer aan dat het daar gewoon niet goed gaat onderling.
Bij de VSC/SC situatie zijn Hamilton en zijn engineer informatie aan het uitwisselen over de situatie. Bonnington vraagt Hamilton naar de staat van de banden en Hamilton zegt op gegeven moment 'I might stay on these'.
Kort daarna, rond de start finish, komt ineens James Vowles op de radio: 'Lewis, it's James, we advise staying out but leave it to your decision, we have to make it now.'
Hamilton reageert hier totaal niet op, blijft informatie vragen aan zijn engineer. Uiteindelijk, op het lange rechte stuk aan het einde, meer dan anderhalve minuut later, zegt Bonnington: 'and we have one more chance to pit if you think you want to do it.'
Hamilton's antwoord: 'You tell me man don't leave it to me'.
Daarop herhaalt zijn engineer wat Vowles al eerder zei: 'We recommend staying out.'
Het is wel weer een typische Hamilton reactie dat hij achteraf kritiek op zijn team heeft terwijl hij zelf slecht communiceert en luistert.
MB schijnt met een nieuwe vloer te komen en als dat het niet wordt dan gaan ze aan de 23 auto beginnenquote:Op maandag 9 mei 2022 15:18 schreef Predator40 het volgende:
staan er nog ( grote ) updates gepland voor Barcelona ?
ik dacht voor FER wel, maar voor RB/MB ?
Iedereen is gelijk maar sommigen zijn wat gelijker.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
10s straf na afsnijden ?
nieuwe regel ? in abu dabhi kreeg lewis er niks voor
quote:Op maandag 9 mei 2022 15:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is toch niet bijzonder? Bijna iedereen heeft evenveel Formule 1-overwinningen dan zijn schoonvader.
Zo’n James Vowles moet ook gewoon met zijn poten van de radio afblijven overigens. Je hebt niet voor niets een race engineer die de communicatie doet,quote:Op maandag 9 mei 2022 15:37 schreef SamCooke het volgende:
De volledige team radio van Hamilton geeft eens te meer aan dat het daar gewoon niet goed gaat onderling.
Bij de VSC/SC situatie zijn Hamilton en zijn engineer informatie aan het uitwisselen over de situatie. Bonnington vraagt Hamilton naar de staat van de banden en Hamilton zegt op gegeven moment 'I might stay on these'.
Kort daarna, rond de start finish, komt ineens James Vowles op de radio: 'Lewis, it's James, we advise staying out but leave it to your decision, we have to make it now.'
Hamilton reageert hier totaal niet op, blijft informatie vragen aan zijn engineer. Uiteindelijk, op het lange rechte stuk aan het einde, meer dan anderhalve minuut later, zegt Bonnington: 'and we have one more chance to pit if you think you want to do it.'
Hamilton's antwoord: 'You tell me man don't leave it to me'.
Daarop herhaalt zijn engineer wat Vowles al eerder zei: 'We recommend staying out.'
Het is wel weer een typische Hamilton reactie dat hij achteraf kritiek op zijn team heeft terwijl hij zelf slecht communiceert en luistert.
James mag Peter best wel ff helpen vind ik. Gewoon effetjes heel duidelijk zijn: dit is je laatste kans.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo’n James Vowles moet ook gewoon met zijn poten van de radio afblijven overigens. Je hebt niet voor niets een race engineer die de communicatie doet,
5 secquote:Op maandag 9 mei 2022 15:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
10s straf na afsnijden ?
nieuwe regel ? in abu dabhi kreeg lewis er niks voor
Right........maar niet alles, was ook gewoon een straf of de plek weer inleveren.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:53 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
5 sec
En Alonso reed na het afsnijden vol door. Dit in tegenstelling tot die man waar ik de naam niet van zal noemen, hij vertraagde toen wel
De stewards vonden dat hij voldoende had vertraagd nadat hij gedwongen was om 'af te snijden'. Hoe ze bepalen of er voldoende afgeremd is weet ik niet, ik hoop dat iemand het ons kan vertellenquote:Op maandag 9 mei 2022 15:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Right........maar niet alles, was ook gewoon een straf of de plek weer inleveren.
Hebben ze vorig jaar al geprobeerd, nooit wat van gehoord.quote:Op maandag 9 mei 2022 15:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als ik RB was zal ik nog wel even die gigantische flex van de MB front wing aankaarten.....boontje komt om zijn loontje hoor...
Dan kijken ze naar de gap naar andere coureurs voor en na het afsnijden en/of minisectoren.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:01 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De stewards vonden dat hij voldoende had vertraagd nadat hij gedwongen was om 'af te snijden'. Hoe ze bepalen of er voldoende afgeremd is weet ik niet, ik hoop dat iemand het ons kan vertellen
quote:The Stewards reviewed the video and GPS data evidence and determined that
although the driver of Car 14 left the track and rejoined, the time difference to the two
following Cars (31 and 23) remained unchanged, thus the Stewards concluded that no
lasting advantage was gained.
Wat in de fabriek wordt doorgerekend naar de muur en de muur aan de coureur mededeelt, het is altijd de coureur die de final call heeft. Op berichten van 'plan a/b' kan hij altijd zeggen 'nope, eerder/later'.quote:
Nee nee, als je GOAT bent dan zeg je gewoon dat het team de calls moet maken en jou niet lastig moet vallen met het vragen naar je mening.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat in de fabriek wordt doorgerekend naar de muur en de muur aan de coureur mededeelt, het is altijd de coureur die de final call heeft. Op berichten van 'plan a/b' kan hij altijd zeggen 'nope, eerder/later'.
quote:Op maandag 9 mei 2022 16:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dan kijken ze naar de gap naar andere coureurs voor en na het afsnijden en/of minisectoren.
Als je goat bent toon je gewoon ballen. Iets wat zijn broekie teammaatje wel snapt.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee nee, als je GOAT bent dan zeg je gewoon dat het team de calls moet maken en jou niet lastig moet vallen met het vragen naar je mening.
De gap was hersteld. Dus dan is het geen gaining an advantagequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |