Ja, inderdaad. Ze spreken bij Sky vaak tijdens de race met een bepaalde teambaas en regelmatig is dat Horner. Het is ook wel eens Szafnauer geweest. Rechtstreekse verbinding met de pitwall.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Krijgen hun halverwege de race Horner te spreken joh?
Miami toch gezien de TT?quote:
dat vond ik wel jammer gisteren bij Viaplay dat ze niet wisten van het motorprobleem van Perez, waar is dat "racecontrol" dan voor?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ze spreken bij Sky vaak tijdens de race met een bepaalde teambaas en regelmatig is dat Horner. Het is ook wel eens Szafnauer geweest. Rechtstreekse verbinding met de pitwall.
Om af en toe een open deur in te trappen?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vond ik wel jammer gisteren bij Viaplay dat ze niet wisten van het motorprobleem van Perez, waar is dat "racecontrol" dan voor?
die Kalff zat daar de vorige races toen ging het wel, denk dat Bleekemolen even aan deze rol moest wennen maar geen excuus als je met zo'n grote ploeg ter plekke bentquote:Op maandag 9 mei 2022 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om af en toe een open deur in te trappen?
Zoals ik al zei: strategie is anticiperen op risico's. Het risico dat er onder een safetycar gefinisht zou zijn was klein (div.briefings over geweest) en dat de auto's er niet tussenuit zouden gaan was eveneens niet groot, gelet op eerdere situaties. En al waren de auto's blijven staan had VER nog altijd een goede kans gehad dat de tussenliggers zelf rap aan de kant zouden gaan.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij het alsnog kansloos was geweest als de achterblijvers er niet tussenuit waren gehaald.. Er was waarschijnlijk maar 1 manier geweest voor Max/RB om alsnog kampioen te worden (los van technische problemen bij Hamilton) en hierbij zat werkelijk alles mee. Bij een film had iedereen gezegd dat het een totaal ongeloofwaardig einde was
ik stond toen ook al te springen....en pakte vast het vuurwerkquote:Op maandag 9 mei 2022 12:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat is dan een perspectiefkwestie. Want toen HAM buiten bleef en VER wel nieuwe sloffen kreeg ging hier het dak er alvast af. En dat was niet omdat het logisch leek van MERC
dan was het ook gewoon gebeurd op het laatste stuk, eensquote:Op maandag 9 mei 2022 12:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: strategie is anticiperen op risico's. Het risico dat er onder een safetycar gefinisht zou zijn was klein (div.briefings over geweest) en dat de auto's er niet tussenuit zouden gaan was eveneens niet groot, gelet op eerdere situaties. En al waren de auto's blijven staan had VER nog altijd een goede kans gehad dat de tussenliggers zelf rap aan de kant zouden gaan.
Dus: was het een zekerheid op succes? Zeker niet. Maar is er optimaal geanticipeerd op de bestaande risico's? Zeker wel, zie de uitkomst.
RC?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
RC aan HAM: Wil je nog naar binnenkomen? HAM: niet deze vraag aan mij stellen, het is jullie call. Erg merkwaardig, Russel had goed gegokt maar ook apart..
Denk dat daar nooit genoeg tijd voor was geweest eigenlijkquote:Op maandag 9 mei 2022 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan was het ook gewoon gebeurd op het laatste stuk, eens
Niet crashen is voor Latifi al heel wat.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alleen coureurs achter zich gehouden die crashten in de laatste rondes, knap inderdaad!
Kwestie van kansberekeningquote:Op maandag 9 mei 2022 13:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Latifi kwam wel vaak in beeld, alsof de Amerikanen zaten te wachten op de crash.
Oh, absoluut niet, maar het is opvallend dat hij altijd naar het team wijst en nooit zijn hand in eigen boezem steekt.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zoals gezegd, als iemand in het verleden een fout maakte, moet-ie die fout dan blijven maken, omdat-ie anders niet consequent is?
Klopt, maar wel echt dom van Alonso om die chicane af te steken.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:09 schreef Blik het volgende:
Zie net pas dat Stroll in de punten is gekomen op 1 tiende van Alonso vandaan (na 10s straf). Scheelde dus echt niks
Alonso heeft door de chicane af te steken Schumacher uit zijn drs gekregen en zo indirect de crash met Vettel veroorzaakt, net zoals hij indirect verantwoordelijk was voor de SC. Hij had een goede dag.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar wel echt dom van Alonso om die chicane af te steken.
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
RC aan HAM: Wil je nog naar binnenkomen? HAM: niet deze vraag aan mij stellen, het is jullie call. Erg merkwaardig, Russel had goed gegokt maar ook apart..
Ja echt he, echt bizar en nooit verwacht.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.
Blijkt maar weer dat behoudens een incident, Ham echt niet meer terug gaat komen aan de top. Hij is apathisch geworden sinds deze winter.
Race control is de wedstrijdleiding, die vraagt Lewis niet om te pitten hoorquote:
Over de finale van vorig seizoen had ik hem nog wel over heen zien komen, maar het is gewoon het hele complete pakketje. Mentale knauw van het verlies van DE kans op de 8ste, een auto die niet lekker gaat, een nieuwe teamgenoot die zich wel wil profileren, dat kutsfeer in het team en wijzen naar elkaar.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja echt he, echt bizar en nooit verwacht.
Ik heb in het verleden al een hele reeks filmpjes en audiofragmenten geplaatst waarin-ie zich verontschuldigd bij het team. Alleen wordt daar nooit aandacht besteed, maar is elke keer dat-ie (terecht of niet) wel naar het team wijst kennelijk steeds een reden om dit beeld te verstevigen.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Oh, absoluut niet, maar het is opvallend dat hij altijd naar het team wijst en nooit zijn hand in eigen boezem steekt.
het is voornamelijk de auto hoor, als je 8 jaar lang meedoet om de prijzen, sterker nog je pakt ze allemaal als team en 6 als coureur, dan is het best moeilijk als je opeens niet mee doet en ook logisch dat er dan wrijving isquote:Op maandag 9 mei 2022 13:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over de finale van vorig seizoen had ik hem nog wel over heen zien komen, maar het is gewoon het hele complete pakketje. Mentale knauw van het verlies van DE kans op de 8ste, een auto die niet lekker gaat, een nieuwe teamgenoot die zich wel wil profileren, dat kutsfeer in het team en wijzen naar elkaar.
Werkt ook niet mee.
Whut? De strategie is beslist niet iets dat bepaald wordt door de coureur. De coureur moet wel de goede info doorgeven, maar het team moet de call maken.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.
Blijkt maar weer dat behoudens een incident, Ham echt niet meer terug gaat komen aan de top. Hij is apathisch geworden sinds deze winter.
eentje dan hèquote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
De RB18 heeft het een hele race volgehouden in de gloeiende hitte van Florida. Op zich een goed teken.
En grotendeels vrije lucht.quote:
Remote Control?quote:Op maandag 9 mei 2022 13:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Race control is de wedstrijdleiding, die vraagt Lewis niet om te pitten hoor
Ja, vind ik ook wel een beetje. Je kunt van Hamilton niet verwachten dat die het hele speelveld kan overzien vanuit zijn auto, helemaal niet tijdens een SC-situatie waarin alles opeens snel veranderd.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Whut? De strategie is beslist niet iets dat bepaald wordt door de coureur. De coureur moet wel de goede info doorgeven, maar het team moet de call maken.
Dat is niet van deze winter. Als hij zijn hele carriere aan het handje meegenomen wordt dan kun je niet verwachten dat hij ineens zelf keuzes gaat maken.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is als eerste de call van een coureur, daarna pas die van de pits.
Blijkt maar weer dat behoudens een incident, Ham echt niet meer terug gaat komen aan de top. Hij is apathisch geworden sinds deze winter.
Vervolgens gaat het team zich dan weer bij hem nog harder verontschuldigen en hem verontschuldigen, kruipend en slijmend. Het is gewoon een verwend nest geworden omdat hij verwend is en hij wordt beschermd tegen alle kritiek. Spoiled in het Engels, hij is verpest, dat komt nu niet meer ineens goed.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden al een hele reeks filmpjes en audiofragmenten geplaatst waarin-ie zich verontschuldigd bij het team. Alleen wordt daar nooit aandacht besteed, maar is elke keer dat-ie (terecht of niet) wel naar het team wijst kennelijk steeds een reden om dit beeld te verstevigen.
Nein.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Whut? De strategie is beslist niet iets dat bepaald wordt door de coureur. De coureur moet wel de goede info doorgeven, maar het team moet de call maken.
Ze hebben de problemen dit keer verplaatst naar de vrijdag jaquote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
De RB18 heeft het een hele race volgehouden in de gloeiende hitte van Florida. Op zich een goed teken.
Dat wisten ze wel, want is tijdens de race benoemd voordat Perez op een andere motorstand overschakelde. Dat ze het aan het eind niet wisten dat dat nog steeds het geval was is omdat zij geen directe lijn met Horner hebben in tegenstelling tot Sky.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vond ik wel jammer gisteren bij Viaplay dat ze niet wisten van het motorprobleem van Perez, waar is dat "racecontrol" dan voor?
Zelfs Olav wist het, slecht excuus.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat wisten ze wel, want is tijdens de race benoemd voordat Perez op een andere motorstand overschakelde. Dat ze het aan het eind niet wisten dat dat nog steeds het geval was is omdat zij geen directe lijn met Horner hebben in tegenstelling tot Sky.
blijft staan waar dat racecontrol dan voor is, die moet met dat soort info komenquote:Op maandag 9 mei 2022 14:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat wisten ze wel, want is tijdens de race benoemd voordat Perez op een andere motorstand overschakelde. Dat ze het aan het eind niet wisten dat dat nog steeds het geval was is omdat zij geen directe lijn met Horner hebben in tegenstelling tot Sky.
Daar heb ik dit seizoen iig weinig van gemerkt.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden al een hele reeks filmpjes en audiofragmenten geplaatst waarin-ie zich verontschuldigd bij het team. Alleen wordt daar nooit aandacht besteed, maar is elke keer dat-ie (terecht of niet) wel naar het team wijst kennelijk steeds een reden om dit beeld te verstevigen.
Dat is wennen op z'n minst inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is voornamelijk de auto hoor, als je 8 jaar lang meedoet om de prijzen, sterker nog je pakt ze allemaal als team en 6 als coureur, dan is het best moeilijk als je opeens niet mee doet en ook logisch dat er dan wrijving is
Nee hoor, zo werkt dat niet. Zie je ook duidelijk terug in de races trouwens. Vandaar ook calls in de trant van 'we gaan voor A plus 5'. Dat bepaalt het team. De coureur moet zelf wel aangeven hoe het ervoor staat met de banden, maar kan bijv. niet uitdokteren of dit een handig moment is, of dat je dan in verkeer terecht komt. Het team bepaalt of er gestopt wordt, wanneer er gestopt wordt en wat voor compound er dan onder gaat.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nein.
Strategie bepaal je samen, de uiteindelijke call is zelf aan de coureur. Het lijkt met dat 'box box' dat het de muur is, maar het is de coureur die zelf bepaald of hij er mee in gaat en de auto ook daadwerkelijk naar binnen stuurt.
Ik vind het meer nederigheid. Het is goed om voor zowel Mercedes als Hamilton eens een keer in het middenveld te zitten.quote:
Het is nou eenmaal zo dat mensen geneigd zijn om vooral te zien wat ze willen zien. Als je eenmaal een bepaald beeld van iemand hebt, dan zie en onthoud je vooral de dingen die dat beeld bevestigen. Dingen die ermee in tegenspraak zijn verdwijnen eerder naar de achtergrond.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:10 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Daar heb ik dit seizoen iig weinig van gemerkt.
Alsnog is de coureur wel de enige die weet hoe de auto aanvoelt en hoe de banden aanvoelen, dat haal je niet uit de data.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee hoor, zo werkt dat niet. Zie je ook duidelijk terug in de races trouwens. Vandaar ook calls in de trant van 'we gaan voor A plus 5'. Dat bepaalt het team. De coureur moet zelf wel aangeven hoe het ervoor staat met de banden, maar kan bijv. niet uitdokteren of dit een handig moment is, of dat je dan in verkeer terecht komt. Het team bepaalt of er gestopt wordt, wanneer er gestopt wordt en wat voor compound er dan onder gaat.
Zou ook bizar zijn trouwens, als de coureur dat bepaalt. Een team als Mercedes heeft tientallen mensen die continu alle data analyseren, de concurrentie in de gaten houden, elk mogelijk scenario doorrekenen en dan zou de coureur, zonder data, zonder overzicht, tijdens het rijden, dat zelf beter kunnen? No way.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant: hoe meer spanning aan de top, hoe leuker de sport wordt. Drie teams die voor de prijzen mee kunnen doen, is beter dan twee. En vier is beter dan drie. Enzovoorts.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:39 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vind het meer nederigheid. Het is goed om voor zowel Mercedes als Hamilton eens een keer in het middenveld te zitten.
Het is ook de manier waarop hij antwoord gaf.quote:Op maandag 9 mei 2022 14:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alsnog is de coureur wel de enige die weet hoe de auto aanvoelt en hoe de banden aanvoelen, dat haal je niet uit de data.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |