Eens. Maar ik vind het niet zo heel ergquote:
Wat ben jij triest zegquote:
quote:Op zondag 8 mei 2022 18:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
De KNJB feliciteert Ajax met het kampioenschap
JA IK BEN GEWOON EEN EERLIJKE FOKKERquote:
Ik ga hier na dit bericht geen woorden meer aan vuil maken. Dit is echt zo'n bullshit beslissing dat het de discussie verder niet waard is.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:42 schreef Slobeend het volgende:
We weten nu al het onderwerp van gesprek de komende dagen.
Hahahahaquote:Op zondag 8 mei 2022 18:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, stel je voor dat iemand even boos is en zeurt na een debiele beslissing die alle kans op een eventueel kampioenschap door het putje gooit. Het is wat.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:42 schreef PowerLoungen het volgende:
De wereldkampioen is verworden tot een zielige Calimero
MEE EENSquote:Op zondag 8 mei 2022 18:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
hoezo?quote:
Toen ik daar vorige week (?) wat van zei toen Slot dat deed lulde ik volgens velen onzin.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:43 schreef peaceman het volgende:
Schmidt was ook wel onsportief met die bal weghalen voor malacia.
Om het seizoen nog enigszins acceptabel te maken.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:43 schreef PicoMMP het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Ajax kampioen
Het is elke belangrijke wedstrijd krijsen .quote:Op zondag 8 mei 2022 18:43 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat iemand even boos is en zeurt na een debiele beslissing die alle kans op een eventueel kampioenschap door het putje gooit. Het is wat.
Dit is gewoon geen penal? Dan mag ik toch wel een keer zoiets roepen?quote:
Dat is zo, maar in deze snap ik het heel goed. Hier ga je geen penalty voor geven, echt belachelijk.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het is elke belangrijke wedstrijd krijsen .
Toen was ik hier niet, want anders was ik het met je eens geweest.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Toen ik daar vorige week (?) wat van zei toen Slot dat deed lulde ik volgens velen onzin.
Mauro kan inderdaad moeilijk zijn arm eraf hakkenquote:Op zondag 8 mei 2022 18:45 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat is zo, maar in deze snap ik het heel goed. Hier ga je geen penalty voor geven, echt belachelijk.
Van mij mag jequote:Op zondag 8 mei 2022 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is gewoon geen penal? Dan mag ik toch wel een keer zoiets roepen?
Normaal ben ik de rust zelve
Ik wil hem wel eens in een goede slow-mo terugzien though. Ik neig ook naar geen penalty maar hij draait hem (een illegaal onderdeel) er wel in om een bal, die richting goal gaat, te stoppen.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is gewoon geen penal? Dan mag ik toch wel een keer zoiets roepen?
Normaal ben ik de rust zelve
Laat je vooral niet tegenhouden door kennis van de regels.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:46 schreef Pedroso het volgende:
Bal had op de goal geweest als ie niet op de arm had gekomen, terechte pingel dus.
Slot haalde de bal voor niemand weg, zeker ald je weet dat die bal voor Feyenoord zelf was.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Toen ik daar vorige week (?) wat van zei toen Slot dat deed lulde ik volgens velen onzin.
Gelijkspel is (los van de pingel) totaal verdiend ja.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:47 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik wil hem wel eens in een goede slow-mo terugzien though. Ik neig ook naar geen penalty maar hij draait hem (een illegaal onderdeel) er wel in om een bal, die richting goal gaat, te stoppen.
Overigens wel een terechte uitslag. Die tweede helft van PSV mag je niet gebeuren als je 2-0 voor staat.
Jan-Jood in optima forma.quote:
Zo legt Bas Nijhuis het ook vaak uit. Zijn blijkbaar de nieuwe regels.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:46 schreef Pedroso het volgende:
Bal had op de goal geweest als ie niet op de arm had gekomen, terechte pingel dus.
quote:Op zondag 8 mei 2022 18:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
JA IK BEN GEWOON EEN EERLIJKE FOKKER
EEN EERLIJKE VOETBAL LIEFHEBBER
IK WIL GEWOON EERLIJK SPEL
DIT IS GEEN FUKKING PENALTY JAH
EN VOOR DE REST JE MUIL HOUWEN
KNJB MOET KAPOET
Cyriel is een goed mens.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh dan is het geen penalty
Cyriel is namelijk de graadmeter voor dit soort dingen
Doe niet zo vervelend.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh dan is het geen penalty
Cyriel is namelijk de graadmeter voor dit soort dingen
Oh is dat de regel ja?quote:Op zondag 8 mei 2022 18:46 schreef Pedroso het volgende:
Dat is de regel, als het bij een voorzet of een afzwaaier is dan is het geen pingel.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laat je vooral niet tegenhouden door kennis van de regels.
Natuurlijk niet. Drommel zat op de bank.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is de regel, als het bij een voorzet of een afzwaaier is dan is het geen pingel.
Nu voorkomt de (aangeschoten) handsbal een doelpunt.
Gelijkspel natuurlijk volledig terecht ja, laat daar geen twijfel over bestaanquote:
terecht is pas als de bal over doellijn gaat...quote:Op zondag 8 mei 2022 18:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelijkspel natuurlijk volledig terecht ja, laat daar geen twijfel over bestaan
Klopt.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelijkspel is (los van de pingel) totaal verdiend ja.
Nee, want geen schot, of zoietsquote:Op zondag 8 mei 2022 18:57 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die kans van Zahavi zit daar niet bij lijkt me.
Die bal was er niet ingegaan en zelfs dan heb je geen gelijk.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is de regel, als het bij een voorzet of een afzwaaier is dan is het geen pingel.
Nu voorkomt de (aangeschoten) handsbal een doelpunt.
Ziedendquote:Op zondag 8 mei 2022 18:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, ik weet nog wel wat VAR momentjes die Feyenoord in de titelstrijd hadden gebracht als die even wat anders waren gevallen als een scheids zou kijken. It is what it is.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die bal was er niet ingegaan en zelfs dan heb je geen gelijk.
En dan nog: eerst wil hij hem niet geven, dan toch omdat de kuip reageert en dan niet kijken bij een moment wat de competitie kan beslissen?
Idioot.
Hij heeft wel degelijk gelijk op basis van de spelregels. Daarnaast kan ieder moment een competitie beslissen, ook iets dat in speelronde 1 gebeurt. Dus slaat het nergens op om in latere speelrondes meer aandacht te besteden aan beslissingen.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dan nog: eerst wil hij hem niet geven, dan toch omdat de kuip reageert en dan niet kijken bij een moment wat de competitie kan beslissen?
Idioot.
Het werkt gewoon niet. Ook met die oetlul oet twente die Pec een oor aannaait omdat hij een verkeerde lijn trekt.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:02 schreef Keyos het volgende:
[..]
Tsja, ik weet nog wel wat VAR momentjes die Feyenoord in de titelstrijd hadden gebracht als die even wat anders waren gevallen als een scheids zou kijken. It is what it is.
Je zegt: het systeem werkt niet omdat mensen het systeem verkeerd gebruiken?quote:Op zondag 8 mei 2022 19:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het werkt gewoon niet. Ook met die oetlul oet twente die Pec een oor aannaait omdat hij een verkeerde lijn trekt.
Daarmee zeg je dus dat PSV geen grote club is terwijl PSV ook vaak genoeg gematst wordt volgens mijquote:Op zondag 8 mei 2022 18:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ik ga wel weer mijn stokpaardje berijden: de VAR kan beter worden afgeschaft, want het helpt in de praktijk alleen maar de grootste clubs.
Zeker, jij zou ook smerig mad zijn als Ajax zo punten had verspeeld.quote:
Hij heeft geen gelijk en sowieso bij zo’n moment in de blessuretijd niet kijken is idioot.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hij heeft wel degelijk gelijk op basis van de spelregels. Daarnaast kan ieder moment een competitie beslissen, ook iets dat in speelronde 1 gebeurt. Dus slaat het nergens op om in latere speelrondes meer aandacht te besteden aan beslissingen.
Moet jij eens opletten. Laatste overwinning in de JC is van 2009. Daar komt NU verandering in.quote:
Nee, het is niet de grootste club in Nederland.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Daarmee zeg je dus dat PSV geen grote club is terwijl PSV ook vaak genoeg gematst wordt volgens mij
Hij heeft wel degelijk gelijk, volgens de spelregels is hands bij een bal richting goal (wat dit was als je de herhaling ziet) een penalty, stupide regel I know maar dat is tegenwoordig wel de regel. Dus hoef je ook niet te kijken als VAR want het is overduidelijk een penalty volgens de regels.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft geen gelijk en sowieso bij zo’n moment in de blessuretijd niet kijken is idioot.
Nee, het is zo dat als je rustig de tijd hebt je minder objectief wordt.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:10 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Je zegt: het systeem werkt niet omdat mensen het systeem verkeerd gebruiken?
Dat is Ajax inderdaadquote:Op zondag 8 mei 2022 19:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het is niet de grootste club in Nederland.
Ik denk dat dit in het scheidsrechterwereldje volgens de regels een overduidelijke penalty is en dat hij er daarom verder niet naar gekeken heeft.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Idioot.
Waarom zou je naar die onzin kijkenquote:Op zondag 8 mei 2022 19:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik zou iedere PSV-fan eens aanraden de expected points te bekijken
Ik ben Feyenoord supporter maar ik vond het ook geen pingel, veel te gemakkelijk gegevenquote:Op zondag 8 mei 2022 19:17 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ik denk dat dit in het scheidsrechterwereldje volgens de regels een overduidelijke penalty is en dat hij er daarom verder niet naar gekeken heeft.
Tsja, dat die regel dubieus is kan ik niet ontkennen. Maar als de regels zo zijn (zie hierboven), kan de scheidsrechter er verder ook weinig aan doen.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben Feyenoord supporter maar ik vond het ook geen pingel, veel te gemakkelijk gegeven
Ik betwijfel ernstig of die regel zo is, want dan zou die regel voorgaan op de vraag of het een overtreding is en dan heb je heel weinig begrepen van het fenomeen penalty.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hij heeft wel degelijk gelijk, volgens de spelregels is hands bij een bal richting goal (wat dit was als je de herhaling ziet) een penalty, stupide regel I know maar dat is tegenwoordig wel de regel. Dus hoef je ook niet te kijken als VAR want het is overduidelijk een penalty volgens de regels.
Dit is toch prima, als je een persoonlijkheidsstoornis hebt.quote:
Marco Pannenkoek genot.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:13 schreef MC-M het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten. Laatste overwinning in de JC is van 2009. Daar komt NU verandering in.
Vreemd, want jouw club is nu zeker van de derde plaats.quote:
Het ging wel tegen de verwachting in van elk weldenkend Harvard-mens, maar toch vind ik het knap dat Feyenoord dit niet zomaar heeft laten lopen.quote:
het is eerlijk of niet eerlijkquote:Op zondag 8 mei 2022 19:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vreemd, want jouw club is nu zeker van de derde plaats.
Ik kijk even studio sport, heeft hij het nog steeds over "we" als hij over Feyenoord praat?quote:
Die is allang blij dat z'n voorspelling van dat het al lang en breed gespeeld is, niet in gevaar komt.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jeetje, de kwaliteitsposts van @:El-stinho hebben ook plaats gemaakt voor pulp vandaag.
Ik heb gehoord dat Ziyech niet komt.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:25 schreef T3hTommay het volgende:
[..]
Die is allang blij dat z'n voorspelling van dat het al lang en breed gespeeld is, niet in gevaar komt.
Nog steeds zo boos?quote:Op zondag 8 mei 2022 19:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jeetje, de kwaliteitsposts van @:El-stinho hebben ook plaats gemaakt voor pulp vandaag.
Beetje hun eigen schuld he. Zo laf spelen de 2e helft als je moet winnen.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker, jij zou ook smerig mad zijn als Ajax zo punten had verspeeld.
Dan moet Ziyech mischien een keer een dokter bezoeken.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Ziyech niet komt.
Ik vind dat zo’n flauwekul, hij mag toch best zeggen “ik vind dit geen penal”. Als Gozubuyuk vervolgens de situatie adequaat omschrijft en daar een pingel voor wil geven, dan is de var niet nodigquote:Op zondag 8 mei 2022 19:25 schreef Drxx het volgende:
De VAR mag toch alleen ingrijpen als het een overduidelijk verkeerde beslissing is? En dat was het technisch gezien niet, dus 'support' ie Gozubuyuk's beslissing.
Je hebt toch wel genoten van Toornstra, hoe hij in blessuretijd die penalty wist te versieren?quote:Op zondag 8 mei 2022 19:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
het is eerlijk of niet eerlijk
psv was dit seizoen al een keer eerder genaaid in de wedstrijd tegen ajax
feyenoord ook genaaid in de wedstrijd tegen 020
het is een optelsom
het is een fukking schande klaar
Eens, dat lijken veel mensen niet te begrijpen.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:25 schreef Drxx het volgende:
De VAR mag toch alleen ingrijpen als het een overduidelijk verkeerde beslissing is? En dat was het technisch gezien niet, dus 'support' ie Gozubuyuk's beslissing.
wat begrijpen we hier nietquote:Op zondag 8 mei 2022 19:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eens, dat lijken veel mensen niet te begrijpen.
Dit las ik net in de SC ook alquote:Op zondag 8 mei 2022 19:33 schreef AFCNiels het volgende:
Ja hoor, Schmidt geeft de scheidsrechter weer de schuld. Als PSV een normale 2e helft had gespeeld, dan was er niks aan de hand geweest. Erg vermoeiend dat eeuwige gejank, kijk eerst eens naar jezelf.
Dit is altijd wel een beetje een flauwekul argument imo. PSV speelt een drama tweede helft, geen enkele discussie over mogelijk, maar als je dan in de extra tijd de wedstrijd niet over de streep weet te trekken door een hele discutable belissing, zou je daar niet naar mogen wijzen? Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:33 schreef AFCNiels het volgende:
Ja hoor, Schmidt geeft de scheidsrechter weer de schuld. Als PSV een normale 2e helft had gespeeld, dan was er niks aan de hand geweest. Erg vermoeiend dat eeuwige gejank, kijk eerst eens naar jezelf.
Maar ook met die regel wordt wekelijk geschipperd.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eens, dat lijken veel mensen niet te begrijpen.
PSV heeft er tegen een erg matig Feyenoord zelf voor gezorgd dat ze in deze positie terecht zijn gekomen.Als ze het niveau hadden gehaald dat ze normaal makkelijk halen, dan had deze 50/50 beslissing helemaal geen invloed gehad.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:37 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dit is altijd wel een beetje een flauwekul argument imo. PSV speelt een drama tweede helft, geen enkele discussie over mogelijk, maar als je dan in de extra tijd de wedstrijd niet over de streep weet te trekken door een hele discutable belissing, zou je daar niet naar mogen wijzen? Dat slaat natuurlijk nergens op.
Wat moet die dan zeggen? Ja, het is eigenlijk maar goed dat de scheids hem al dan niet terecht op de stip legt, want op basis van de 2de helft verdienden we het absoluut niet om te winnen? Buiten dat je de 1ste helft dan totaal weg laat, slaat het natuurlijk sowieso nergens op om zoiets te roepen wanneer je in topsport verliest
Klopt, maar dat maakt in mijn ogen helemaal niets uit of iemand kan wijzen naar de scheidsrechter of niet. Je bent een paar seconden verwijderd van het over de streep trekken van een overwinning die op basis van de 2de helft voor de poorten van de hel wordt weggesleept. En dan krijg je een hele pedante scheidsrechter die zijn momentje gaat pakken. Ik kan me wel voorstellen dat je dan, in een business waar het om (tientallen) miljoenen en veel prestige, gaat uit je slof schiet. Dat het voornaamste doelwit dan degene is die deze beslissing neemt is, snap ik ook wel. Als Mauro een overduidelijke volleybal spike op de doellijn doet, lijkt het me stug dat Schmidt naar de scheidsrechter gaat wijzen.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:44 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
PSV heeft er tegen een erg matig Feyenoord zelf voor gezorgd dat ze in deze positie terecht zijn gekomen.Als ze het niveau hadden gehaald dat ze normaal makkelijk halen, dan had deze 50/50 beslissing helemaal geen invloed gehad.
Bij Schmidt sluit ik dat niet uitquote:Op zondag 8 mei 2022 19:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt in mijn ogen helemaal niets uit of iemand kan wijzen naar de scheidsrechter of niet. Je bent een paar seconden verwijderd van het over de streep trekken van een overwinning die op basis van de 2de helft voor de poorten van de hel wordt weggesleept. En dan krijg je een hele pedante scheidsrechter die zijn momentje gaat pakken. Ik kan me wel voorstellen dat je dan, in een business waar het om (tientallen) miljoenen en veel prestige, gaat uit je slof schiet. Dat het voornaamste doelwit dan degene is die deze beslissing neemt is, snap ik ook wel. Als Mauro een overduidelijke volleybal spike op de doellijn doet, lijkt het me stug dat Schmidt naar de scheidsrechter gaat wijzen.
Veel andere trainers zullen in dit geval hetzelfde hebben gereageerd, maar kijk eerst eens naar je eigen prestaties denk ik dan altijd.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt in mijn ogen helemaal niets uit of iemand kan wijzen naar de scheidsrechter of niet. Je bent een paar seconden verwijderd van het over de streep trekken van een overwinning die op basis van de 2de helft voor de poorten van de hel wordt weggesleept. En dan krijg je een hele pedante scheidsrechter die zijn momentje gaat pakken. Ik kan me wel voorstellen dat je dan, in een business waar het om (tientallen) miljoenen en veel prestige, gaat uit je slof schiet. Dat het voornaamste doelwit dan degene is die deze beslissing neemt is, snap ik ook wel. Als Mauro een overduidelijke volleybal spike op de doellijn doet, lijkt het me stug dat Schmidt naar de scheidsrechter gaat wijzen.
Ik vind het echt zo’n kutscheidsrechter.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:18 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind het wel heel laf dat Gözübüyuk niet voor de camera wil verschijnen
Verrassend.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:18 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind het wel heel laf dat Gözübüyuk niet voor de camera wil verschijnen
Als je de spelregels naleest valt dit op zich toch best uit te leggen door de scheidsrechter.quote:belangrijkste spelregelwijziging: Regel 12 – Overtredingen en Onbehoorlijk
gedrag: Hands
Omdat de interpretatie van hands niet altijd consistent is geweest, door onjuiste
toepassing van de Spelregel, hebben de leden bevestigd dat niet elke aanraking van
de bal door een speler met de hand of arm een overtreding is.
Met het oog op het criterium van de hand/arm die het lichaam van de speler op
onnatuurlijke wijze groter maakt, werd bevestigd dat scheidsrechters hun oordeel
moeten blijven gebruiken om de positie van de hand of arm vast te stellen in relatie
tot de beweging van de speler in die specifieke situatie.
Met het oog op deze toelichting is er sprake van strafbaar hands als een speler:
• de bal opzettelijk raakt met zijn hand of arm, zoals door het bewegen van de
hand of arm richting de bal;
• de bal met hand of arm raakt wanneer dit het lichaam op onnatuurlijke wijze
groter heeft gemaakt. Een speler wordt beschouwd het lichaam op
onnatuurlijke wijze groter te hebben gemaakt, als de positie van die hand of
arm geen gevolg is van, of te verklaren door, de beweging van het lichaam
van de speler in deze specifieke situatie. Door de hand of arm in een
dergelijke positie te hebben, loopt de speler het risico dat de hand of arm
geraakt wordt door de bal en dat dit bestraft wordt; of
• scoort in het doel van de tegenstander
o rechtstreeks vanaf de hand of arm, zelfs als dit onopzettelijk gebeurt;
dit geldt ook voor de doelverdediger;
o direct nadat de bal de hand of arm geraakt heeft, zelfs als dit
onopzettelijk gebeurt.
Nee, die uitleg klopt niet.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:33 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als je de spelregels naleest valt dit op zich toch best uit te leggen door de scheidsrechter.
Door het draaien van zijn lichaam maakt hij zich groter waardoor hij het risico neemt dat een arm geraakt wordt.
Oke VEM2012quote:Op zondag 8 mei 2022 23:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, die uitleg klopt niet.
Het was gewoon geen overtreding.
Door het springen met de rug naar de bal komen de armen per definitie in een onnatuurlijke positie. Normaal gesproken verdedig je niet met je rug naar de bal. Dus neem je het risico als speler. Dan zijn de spelregels toch duidelijk, lijkt me.quote:Op zondag 8 mei 2022 23:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, die uitleg klopt niet.
Het was gewoon geen overtreding.
Met een onnatuurlijke positie wordt bedoeld ten opzichte van je lijf. Je mag gewoon met je rug naar de bal toe verdedigen. Tenminste, van de spelregels. De trainer/coach wordt er helemaal gek van als je dat doet...quote:Op maandag 9 mei 2022 08:11 schreef Wotte het volgende:
[..]
Door het springen met de rug naar de bal komen de armen per definitie in een onnatuurlijke positie. Normaal gesproken verdedig je niet met je rug naar de bal. Dus neem je het risico als speler. Dan zijn de spelregels toch duidelijk, lijkt me.
Snap die hetze tegen die scheidsrechter niet zo door al die analysten. Het gewicht van het moment van de beslissing zou de beslissing niet mogen beïnvloeden.
Verstand van voetbal is niet perse hetzelfde als verstand van de spelregels natuurlijk. Daarvoor hebben we scheidsrechters. Veelal is het selectief geneuzel. Het gebeurd nu in een belangrijke wedstrijd. In speelronde zes zeggen mensen met verstand van voetbal dat het een makkelijk gegeven strafschop is.quote:Op maandag 9 mei 2022 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met een onnatuurlijke positie wordt bedoeld ten opzichte van je lijf. Je mag gewoon met je rug naar de bal toe verdedigen. Tenminste, van de spelregels. De trainer/coach wordt er helemaal gek van als je dat doet...
Het was een onjuiste beslissing, genomen op basis van protesten, waarbij die arrogante lul vertikt om gebruik te maken van de VAR om het nog te checken.
Natuurlijk vindt iedereen met verstand van voetbal (en dus Valentijn D. niet...) dat het een schandalige beslissing is.
Het zal je misschien verbazen, maar bij profvoetbal hoort ook professionaliteit en daarbij hoort weer dat je dus ook de regels kent. En daar wordt echt aandacht aan besteed.quote:Op maandag 9 mei 2022 10:52 schreef Wotte het volgende:
[..]
Verstand van voetbal is niet perse hetzelfde als verstand van de spelregels natuurlijk. Daarvoor hebben we scheidsrechters. Veelal is het selectief geneuzel. Het gebeurd nu in een belangrijke wedstrijd. In speelronde zes zeggen mensen met verstand van voetbal dat het een makkelijk gegeven strafschop is.
Die regel is nogal breed geformuleerd in mijn optiek. Hij had ook niet bepaald de handen tegen de borst aan bij die beweging. Hij neemt gewoon het risico dat hij geraakt wordt.
Ik kan me best voorstellen dat een scheidsrechter deze situatie zo interpreteert.
De bal kwam tegen de arm. Dat is per definitie al grijs gebied, want dan treden regels in werking die voor interpretatie vatbaar zijn.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar bij profvoetbal hoort ook professionaliteit en daarbij hoort weer dat je dus ook de regels kent. En daar wordt echt aandacht aan besteed.
Dat scheidsrechters het nog beter weten klopt wel, maar ik denk dan ook dat Gözübüyük prima wist dat het geen penalty was, maar zich realiseerde na een paar seconden dat hij Ajax hiermee de titel kado kon doen.
En natuurlijk is er altijd wel een grijs gebied, maar dit was geen grijs gebied meer. Buiten Valentijn Driessen (die wel vaker een geheel tegendraadse uitleg heeft) heb ik werkelijk niemand gehoord die het een strafschop vond. Nou ja, Sjaak Swart zal het ook vast een penalty vinden en dan waarschijnlijk nog zich beklagen dat er niet ook rood is gegeven aan Mauro, Götze en Schmidt.
Het was een hele makkelijke strafschop, maar de VAR had geen harde grond waarop die de beslissing om zou moeten draaien.quote:
De insinuatie dat Gözübüyük Ajax de titel cadeau zou willen doen gaat ook weer nergens over. Dat zie je zelf ook wel in neem ik aan?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar bij profvoetbal hoort ook professionaliteit en daarbij hoort weer dat je dus ook de regels kent. En daar wordt echt aandacht aan besteed.
Dat scheidsrechters het nog beter weten klopt wel, maar ik denk dan ook dat Gözübüyük prima wist dat het geen penalty was, maar zich realiseerde na een paar seconden dat hij Ajax hiermee de titel kado kon doen.
En natuurlijk is er altijd wel een grijs gebied, maar dit was geen grijs gebied meer. Buiten Valentijn Driessen (die wel vaker een geheel tegendraadse uitleg heeft) heb ik werkelijk niemand gehoord die het een strafschop vond. Nou ja, Sjaak Swart zal het ook vast een penalty vinden en dan waarschijnlijk nog zich beklagen dat er niet ook rood is gegeven aan Mauro, Götze en Schmidt.
Best veel als ik twitter lees. Dat is toch genieten.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:20 schreef fetX het volgende:
Oh er zijn dus oprecht mensen die geloven dat Gozubuyuk dit deed om de titel Ajax cadeau te doen?![]()
Kolere zeg
Ik kan gewoon écht niet bij die gedachtekronkel.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:42 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Best veel als ik twitter lees. Dat is toch genieten.
quote:Op maandag 9 mei 2022 13:47 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik kan gewoon écht niet bij die gedachtekronkel.
Vermoeden vanquote:Op maandag 9 mei 2022 13:20 schreef fetX het volgende:
Oh er zijn dus oprecht mensen die geloven dat Gozubuyuk dit deed om de titel Ajax cadeau te doen?![]()
Kolere zeg
De scheidsrechter maakte ook een rationele beslissing om de bal bij PSV - ajax niet uit te geven. Volgens de regels (als de grens gelijk had, aangezien er verder geen sluitend bewijs is ga ik daarvan uit) is dat dan GEEN uitbal.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
De insinuatie dat Gözübüyük Ajax de titel cadeau zou willen doen gaat ook weer nergens over. Dat zie je zelf ook wel in neem ik aan?
Ik hoor op TV dat men nu meer gewicht hangt aan niet relevante zaken als het belang van de beslissing. Op dit moment in de titelrace, in de 94ste minuut etc, een beslissing van 40 miljoen.
Wat er feitelijk gezien gebeurd is dat speler met de rug naar de bal springt, vervolgens de bal de hand van een speler raakt en daarmee ontneemt hij de tegenstander een scoringskans mee. Dat is in principe voldoende om de bal op de stip te leggen.
De scheidsrechter maakt in mijn optiek een rationele beslissing op basis van de gestelde criteria. Als je het niet eens bent met de richtlijnen dan moet je bij de IFAB vragen dat ze het duidelijker formuleren.
Bijvoorbeeld: schot op goal, bal raakt hand = altijd hands. Voor iedereen duidelijk.
quote:Op maandag 9 mei 2022 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Als jouw arm volledig tegen je lichaam aan zit en er dus onderdeel van is, dan is er geen enkele interpretatie nodig.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De bal kwam tegen de arm. Dat is per definitie al grijs gebied, want dan treden regels in werking die voor interpretatie vatbaar zijn.
Mijn arm is altijd onderdeel van mijn lichaam, ook als ik hem de lucht in zwaai.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Als jouw arm volledig tegen je lichaam aan zit en er dus onderdeel van is, dan is er geen enkele interpretatie nodig.
Want scheidsrechters zijn geen mensen en die doen nooit zoiets. Lekker naïef, baas.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:20 schreef fetX het volgende:
Kolere zeg
Probeer het even nog een keer te lezen, maar dan met gebruik van jouw verstandelijke vermogens.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mijn arm is altijd onderdeel van mijn lichaam, ook als ik hem de lucht in zwaai.
quote:Op maandag 9 mei 2022 16:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat de VAR ook fouten maakt
Punt is dat in deze situatie de arm/elleboog helemaal niet strak tegen het lichaam zat. Is ook niet relevant trouwens, omdat de spelregels dat aspect nergens benoemen.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Probeer het even nog een keer te lezen, maar dan met gebruik van jouw verstandelijke vermogens.
De KNVB does not agree.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Punt is dat in deze situatie de arm/elleboog helemaal niet strak tegen het lichaam zat. Is ook niet relevant trouwens, omdat de spelregels dat aspect nergens benoemen.
Het gaat over een natuurlijke houding op het moment dat de bal de arm raakt en dat punt is gewoon wat ter discussie staat. Gozudinges vond dat Mauro zich te breed maakte in zijn draai en geeft een pingel. Dat is heel zwaar bestraft, heel flauw en heel pijnlijk voor PSV. Maar het is en blijft een interpretatie waar ook een VAR niets aan kan veranderen.
Ja leuk man. Kijk eens twee posts boven je.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Punt is dat in deze situatie de arm/elleboog helemaal niet strak tegen het lichaam zat. Is ook niet relevant trouwens, omdat de spelregels dat aspect nergens benoemen.
Het gaat over een natuurlijke houding op het moment dat de bal de arm raakt en dat punt is gewoon wat ter discussie staat. Gozudinges vond dat Mauro zich te breed maakte in zijn draai en geeft een pingel. Dat is heel zwaar bestraft, heel flauw en heel pijnlijk voor PSV. Maar het is en blijft een interpretatie waar ook een VAR niets aan kan veranderen.
Die passen hun eigen regels ten aanzien van de VAR sowieso zeer inconsequent toe, dus daar heb ik weinig mee.quote:
quote:Op maandag 9 mei 2022 16:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want scheidsrechters zijn geen mensen en die doen nooit zoiets. Lekker naïef, baas.
Wat moeten ze doen buiten het meenemen in de evaluatie.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:23 schreef GotenSSJ het volgende:
En wat gaat de KNVB er mee doen dat hier een cruciale fout is gemaakt?
De laatste twee minuten blessuretijd overspelen met een 1-2 beginstand.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat moeten ze doen buiten het meenemen in de evaluatie.
Ik zou bijvoorbeeld graag een plan willen zien om te voorkomen dat dit in de toekomst nog eens gebeurd. Dat kunnen ze nu natuurlijk niet al gemaakt hebben, maar communicatie over dat hier naar gekeken gaat worden zou wenselijk zijn.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat moeten ze doen buiten het meenemen in de evaluatie.
Denk gewoon over tot de orde van de dag.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:23 schreef GotenSSJ het volgende:
Exact. Daar gaat het nu ook fout. De bal raakt de arm en dus wordt er geroepen dat er een interpretatie plaatsvindt en dat mag de VAR niet. Daarom slaat het ook nergens op als nu wordt gezegd door de KNVB dat de VAR had moeten ingrijpen, want dat klopt niet me de eigen regels.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:29 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik zou bijvoorbeeld graag een plan willen zien om te voorkomen dat dit in de toekomst nog eens gebeurd. Dat kunnen ze nu natuurlijk niet al gemaakt hebben, maar communicatie over dat hier naar gekeken gaat worden zou wenselijk zijn.
In andere branches leert men over het algemeen van gemaakte fouten in ieder geval, en worden er maatregelen getroffen om dit te voorkomen. 1 ding dat ik hier zou kunnen zien is dat de VAR de scheidsrechter naar het scherm zou mogen roepen voor materie dat niet 'overduidelijk een fout' zou zijn.
Dat zou ook een uitstekende optie zijn imo ja.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Exact. Daar gaat het nu ook fout. De bal raakt de arm en dus wordt er geroepen dat er een interpretatie plaatsvindt en dat mag de VAR niet. Daarom slaat het ook nergens op als nu wordt gezegd door de KNVB dat de VAR had moeten ingrijpen, want dat klopt niet me de eigen regels.
Ik vind dat de trainers, net als bij hockey, om interpretatie van de VAR mogen vragen en dat die de scheids dan moet overrulen. Niet 10x per wedstrijd, max 1x per helft maar je behoudt je recht als je het als trainer bij het juiste eind had.
Doellijn technologie helemaal doortrekken zou wel haalbaar zijn. Hands of geen hands is met de huidige regels overgeleverd aan interpretatie wat willekeur met zich mee brengt. Enige middel is om gewoon echt hele duidelijke criteria te stellen. Dat zijn waarschijnlijk criterium van uiterste ofwel alles is hands of bijna niets is hands.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:29 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik zou bijvoorbeeld graag een plan willen zien om te voorkomen dat dit in de toekomst nog eens gebeurd. Dat kunnen ze nu natuurlijk niet al gemaakt hebben, maar communicatie over dat hier naar gekeken gaat worden zou wenselijk zijn.
In andere branches leert men over het algemeen van gemaakte fouten in ieder geval, en worden er maatregelen getroffen om dit te voorkomen. 1 ding dat ik hier zou kunnen zien is dat de VAR de scheidsrechter naar het scherm zou mogen roepen voor materie dat niet 'overduidelijk een fout' zou zijn.
Dat kan niet meer nadat er is afgetrapt na een doelpunt. Stel dat PSV niet meer had afgetrapt maar bijvoorbeeld van het veld was gelopen dan had er nog beroep mogelijk geweest in principe. Dan hadden er misschien consequenties voor het van het veld lopen (dus staken van de wedstrijd) kunnen volgen maar dat staat hier even los van. Cruciaal is dat er nog werd afgetrapt.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:23 schreef GotenSSJ het volgende:
En als je dan de proactieve VAR niet meer hanteert, krijg je ook alleen nog interrupties als één van de trainers er om vraagt.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:36 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat zou ook een uitstekende optie zijn imo ja.
Ben ik niet voor. Belangrijkste les is gewoon dat zo’n VAR de ruimte moet hebben en zo nodig nemen om in dit soort cruciale gevallen die scheidsrechter gewoon naar het scherm te halen. Ook als hij maar 95% overtuigd is van fout.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:37 schreef Wotte het volgende:
[..]
Doellijn technologie helemaal doortrekken zou wel haalbaar zijn. Hands of geen hands is met de huidige regels overgeleverd aan interpretatie wat willekeur met zich mee brengt. Enige middel is om gewoon echt hele duidelijke criteria te stellen. Dat zijn waarschijnlijk criterium van uiterste ofwel alles is hands of bijna niets is hands.
Eens. Ik ben ook zeker geen voorstander van alles is hands of niets is hands, dat gaat een shitshow worden.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:37 schreef Wotte het volgende:
[..]
Doellijn technologie helemaal doortrekken zou wel haalbaar zijn. Hands of geen hands is met de huidige regels overgeleverd aan interpretatie wat willekeur met zich mee brengt. Enige middel is om gewoon echt hele duidelijke criteria te stellen. Dat zijn waarschijnlijk criterium van uiterste ofwel alles is hands of bijna niets is hands.
Ik neig er ook steeds meer naar. Twee cruciale fouten, zowel boven als onderin. Dan moet je toch de toegevoegde waarde eens kritisch onder de loep nemen. In ieder geval in deze vorm.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:41 schreef Marius95 het volgende:
Ik was in het begin vóór het gebruik van de VAR. Het idee was om discussie te voorkomen bij onduidelijke waarnemingen. Met de VAR heb je zelfs meer discussie en duren de meeste beslissingen te lang. Hierdoor ben ik er tegen geworden. Laat het voetbal gewoon zoals het was, fouten horen erbij, soms is het in je voordeel en soms is het in je nadeel.
Denk dat scheidsrechtersteams loskoppelen van de VAR al een goede stap zou zijn.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik niet voor. Belangrijkste les is gewoon dat zo’n VAR de ruimte moet hebben en zo nodig nemen om in dit soort cruciale gevallen die scheidsrechter gewoon naar het scherm te halen. Ook als hij maar 95% overtuigd is van fout.
Na gisteren is het toch duidelijk dat de VAR failliet is. Lekker terugdraaien, wedstrijden zijn veel spontaner zonder VAR, je kunt juichen voor een doelpunt als de scheids naar het midden wijst. Alleen maar meer discussie ipv minder door de VAR en het duurt soms minuten en dan is het vaak nog niet goed. Fouten horen erbij, zowel bij voetballers als arbitrage. Soms is het in je voordeel en soms is het in je nadeel. Weg met de VAR wat mij betreft.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En als je dan de proactieve VAR niet meer hanteert, krijg je ook alleen nog interrupties als één van de trainers er om vraagt.
Dan krijg je ook minder van dat millimeter gezeik bij buitenspel.
Lijkt mij ook prima, zijn totaal andere eigenschappen die je van iemand vraagt. De praktijk heeft inmiddels ruimschoots aangetoond dat goede scheidsrechters nog geen goede VAR zijn en andersom.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:43 schreef Wotte het volgende:
[..]
Denk dat scheidsrechtersteams loskoppelen van de VAR al een goede stap zou zijn.
Ik volg geen b-sporten, maar via google leer ik dat teams dan zelf een VAR mogen inschakelenquote:Op maandag 9 mei 2022 16:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik neig er ook steeds meer naar. Twee cruciale fouten, zowel boven als onderin. Dan moet je toch de toegevoegde waarde eens kritisch onder de loep nemen. In ieder geval in deze vorm.
Misschien eens proberen zoals bij de hockey, met een challengesysteem.
De insteek is vooral heel anders. Wat vind ik er zelf van, in plaats van dat vage en daarmee onherroepelijk tot gedoe leidende ‘clear and obvious’.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:47 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik volg geen b-sporten, maar via google leer ik dat teams dan zelf een VAR mogen inschakelen
Maar daar voorkom je dan alsnog niet mee dat een VAR een fout maakt toch?
Ik snap de 'vroeger was het beter'-stuip. Zeker in het aardsconservatieve voetbal.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:45 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Na gisteren is het toch duidelijk dat de VAR failliet is. Lekker terugdraaien, wedstrijden zijn veel spontaner zonder VAR, je kunt juichen voor een doelpunt als de scheids naar het midden wijst. Alleen maar meer discussie ipv minder door de VAR en het duurt soms minuten en dan is het vaak nog niet goed. Fouten horen erbij, zowel bij voetballers als arbitrage. Soms is het in je voordeel en soms is het in je nadeel. Weg met de VAR wat mij betreft.
Altijd zo'n gelul als iemand dat challengesysteem aanhaalt. Dat wordt alleen bij sporten gebruikt waar het altijd heel duidelijk is. Zoals hockey met een voetfout.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:47 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik volg geen b-sporten, maar via google leer ik dat teams dan zelf een VAR mogen inschakelen
Maar daar voorkom je dan alsnog niet mee dat een VAR een fout maakt toch?
Die ploeg kan dan toch ook benadeeld worden?quote:Op maandag 9 mei 2022 16:48 schreef RamboDirk het volgende:
Gozubuylul alleen nog FC Den Bosch laten fluiten tot 2028.
Er is een grijs gebied, maar een challenge systeem geeft dan wel de mogelijkheid dat er een aantal scheidsrechters/VAR mannetjes met elkaar in overleg gaan, en dan komt er toch vaak wel de juiste beslissing uit, denk ik.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Altijd zo'n gelul als iemand dat challengesysteem aanhaalt. Dat wordt alleen bij sporten gebruikt waar het altijd heel duidelijk is. Zoals hockey met een voetfout.
Bij voetbal is 40-45% grijs gebied. Daarom alleen al gaat het nooit werken.
Ben ik wel met je eens. Dat minutenlange gezeik om te kijken of er niet ergens iemand een wel of niet met een halve teen buitenspel stond is gewoon niet leuk meer.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:45 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Na gisteren is het toch duidelijk dat de VAR failliet is. Lekker terugdraaien, wedstrijden zijn veel spontaner zonder VAR, je kunt juichen voor een doelpunt als de scheids naar het midden wijst. Alleen maar meer discussie ipv minder door de VAR en het duurt soms minuten en dan is het vaak nog niet goed. Fouten horen erbij, zowel bij voetballers als arbitrage. Soms is het in je voordeel en soms is het in je nadeel. Weg met de VAR wat mij betreft.
Deels is dat gelul, want ook bij voetbal is het veel vaker duidelijk. Deels heb je een punt en is dat een mooi moment om ook een aantal interpretatie-regels eens aan te passen zodat je een eerlijkere sport krijgt.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Altijd zo'n gelul als iemand dat challengesysteem aanhaalt. Dat wordt alleen bij sporten gebruikt waar het altijd heel duidelijk is. Zoals hockey met een voetfout.
Bij voetbal is 40-45% grijs gebied. Daarom alleen al gaat het nooit werken.
Dan kun je vrijwel elke overtreding aanvechten aangezien het allemaal grijs gebied is. En als het grijs gebied is, behoud je je challenge (zo is het althans ook met hockey). Dan ligt het spel nog eens 40-45 keer per wedstrijd extra stil.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:51 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Er is een grijs gebied, maar een challenge systeem geeft dan wel de mogelijkheid dat er een aantal scheidsrechters/VAR mannetjes met elkaar in overleg gaan, en dan komt er toch vaak wel de juiste beslissing uit, denk ik.
Maar we kunnen altijd eens proberen om de VAR bij geval van twijfel de scheidsrechter naar de kant te roepen ipv alleen bij een overduidelijke fout.
Met een challenge systeem haal je dat er voor een heel groot deel uit. De VAR is dan namelijk niet meer pro-actief met die dingen bezig.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:51 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens. Dat minutenlange gezeik om te kijken of er niet ergens iemand een wel of niet met een halve teen buitenspel stond is gewoon niet leuk meer.
Ja, als je ze onbeperkt challenges gaat geven wel ja. In welke sport is het op die manier ingevoerd?quote:Op maandag 9 mei 2022 16:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan kun je vrijwel elke overtreding aanvechten aangezien het allemaal grijs gebied is. En als het grijs gebied is, behoud je je challenge (zo is het althans ook met hockey). Dan ligt het spel nog eens 40-45 keer per wedstrijd extra stil.
Werkt niet echt lijkt me.
Laatste is wel naar, want dan krijg je een stukje subjectiviteit erbij en dat is nou net wat je niet wil.
De charme van het voetbal?quote:Op maandag 9 mei 2022 16:41 schreef Marius95 het volgende:
Ik was in het begin vóór het gebruik van de VAR. Het idee was om discussie te voorkomen bij onduidelijke waarnemingen. Met de VAR heb je zelfs meer discussie en duren de meeste beslissingen te lang. Hierdoor ben ik er tegen geworden. Laat het voetbal gewoon zoals het was, fouten horen erbij, soms is het in je voordeel en soms is het in je nadeel.
Tuurlijk. Gewoon lekker juichen voor een doelpunt als de scheidsrechter naar het midden wijst. Nu gebeurt dat ook maar kan zo'n VAR voor situaties waar geen haan naar kraait roet in het eten gooien.quote:
Echt onvoorstelbaar dat mensen er zo naar kijken. En elke keer als die discussie wordt gevoerd na een arbitraire dwaling wil de ene helft verandering en de andere helft beroept zich op miemiemie en 'charme van het voetbal' argumenten.quote:
Gezien de financiële belangen best logisch toch?quote:Op maandag 9 mei 2022 17:19 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Gewoon lekker juichen voor een doelpunt als de scheidsrechter naar het midden wijst. Nu gebeurt dat ook maar kan zo'n VAR voor situaties waar geen haan naar kraait roet in het eten gooien.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 9 mei 2022 17:21 schreef Caland het volgende:
Snap vooral niet dat de nadrukt ligt op die pingel van PSV, wat niet eens een echt aantoonbare fout is en het feit dat PEC straks wellicht degradeert omdat Nijhuis voor het eerst in zijn leven vergeet hoe hij een lijn moet leggen redelijk buiten schot blijft
Dan heb je het pas over een fout die het voortbestaan van een club kan kosten.
Ja joh, maar fouten horen erbij. Er zijn situaties waar niemand iets onregelmatigs ziet en waar nooit meer op zal worden teruggekomen. Dat er dan een speler is die omdat zijn neus toevallig iets langer is dan gemiddeld, daarmee buitenspel staat, komt de VAR zijn veto uitspreken.quote:Op maandag 9 mei 2022 17:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
Gezien de financiële belangen best logisch toch?
Neemt niet weg dat zelfs een VAR niet alles aan fouten eruit kan halen, maar wel veel.
Dat voorbeeld ben ik volledig met je eens. Zie ook bijv de bekerfinale met die hak buitenspel.quote:Op maandag 9 mei 2022 17:24 schreef Marius95 het volgende:
[..]
Ja joh, maar fouten horen erbij. Er zijn situaties waar niemand iets onregelmatigs ziet en waar nooit meer op zal worden teruggekomen. Dat er dan een speler is die omdat zijn neus toevallig iets langer is dan gemiddeld, daarmee buitenspel staat, komt de VAR zijn veto uitspreken.
Eigenlijk is het wel bizar dat er schijnbaar een menselijke handeling nodig is om die lijnen te trekken. Daar moet toch wel iets anders op te verzinnen zijn om te voorkomen dat een VAR, die de dag ervoor schijnbaar een paar bakkies ophad, niet verkeerd gaat tekenen.quote:Op maandag 9 mei 2022 17:21 schreef Caland het volgende:
Snap vooral niet dat de nadrukt ligt op die pingel van PSV, wat niet eens een echt aantoonbare fout is en het feit dat PEC straks wellicht degradeert omdat Nijhuis voor het eerst in zijn leven vergeet hoe hij een lijn moet leggen redelijk buiten schot blijft
Dan heb je het pas over een fout die het voortbestaan van een club kan kosten.
Dan blijft het probleem binnen deze sport toch weer dat sportiviteit ver te zoeken is. Als ook Feyenoord vond dat het geen penalty was, dan hadden ze dat ook aan kunnen geven. Maar blijkbaar is sportiviteit in deze sport niet mogelijk.quote:Ook Feyenoord-trainer Arne Slot gaf toe dat de bal niet op de stip had gemoeten.
Na het zien van de beelden, dus niet al tijdens de wedstrijd.quote:Op maandag 9 mei 2022 17:35 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dan blijft het probleem binnen deze sport toch weer dat sportiviteit ver te zoeken is. Als ook Feyenoord vond dat het geen penalty was, dan hadden ze dat ook aan kunnen geven. Maar blijkbaar is sportiviteit in deze sport niet mogelijk.
Ik stel voor dat de scheidsrechter voortaan samen met de VAR en de trainers naar de beelden gaat kijken!quote:Op maandag 9 mei 2022 17:35 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dan blijft het probleem binnen deze sport toch weer dat sportiviteit ver te zoeken is. Als ook Feyenoord vond dat het geen penalty was, dan hadden ze dat ook aan kunnen geven. Maar blijkbaar is sportiviteit in deze sport niet mogelijk.
https://nos.nl/artikel/24(...)-was-geen-strafschopquote:De overwegingen van de scheidsrechter en de VAR blijven onduidelijk. Niemand van de arbitrage verscheen na afloop voor de camera om opheldering te geven en ook een dag later zijn ze dat niet van plan.
Mooi. Iedereen blijquote:Op maandag 9 mei 2022 17:53 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
PSV is blij. Ook weer opgelost.
quote:Op maandag 9 mei 2022 17:53 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
PSV is blij. Ook weer opgelost.
Laf.quote:We betreuren nog steeds dat de scheidsrechter ons na afloop van de wedstrijd geen uitleg wilde geven over dit cruciale moment
Ik mis nog: Geen van Boekel meer bij PSV. In welke rol dan ook.quote:
quote:Op maandag 9 mei 2022 17:49 schreef Zorro het volgende:
Eens kijken wat VI er vanavond over te melden heeft.
Dat vind ik geen argument, want dan was hier ook de foute beslissing gevallen.quote:
Maar Ajax, PSV en Feyenoord zullen altijd een eigen kanaal krijgen, ook als ze nergens meer voor spelen. Gek is dat.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:25 schreef MC-M het volgende:
Leukste potje is Sparta-PEC. Dat is écht een kraker.
Sparta - Feyenoord is leuker. De El Classico van Rijnmond.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:25 schreef MC-M het volgende:
Leukste potje is Sparta-PEC. Dat is écht een kraker.
Zag veel Ajacieden al witheet worden als Jong Ajax niet helemaal te zien is op ESPN.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar Ajax, PSV en Feyenoord zullen altijd een eigen kanaal krijgen, ook als ze nergens meer voor spelen. Gek is dat.
Laten we dan maar hopen dat die volgend jaar weer op het programma staat.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 14:32 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Sparta - Feyenoord is leuker. De El Classico van Rijnmond.
quote:Op woensdag 11 mei 2022 10:31 schreef Zipportal het volgende:
Vrees voor onrust: omgeving Johan Cruijff Arena en Leidseplein aangewezen als veiligheidsrisicogebied
https://www.ad.nl/binnenl(...)sicogebied~ad4045f3/
Announce een waterkanon. @:Caland
Sparta - PEC niet op tv uitzenden.quote:Op maandag 9 mei 2022 21:02 schreef Zipportal het volgende:
Woensdag 11 mei
Schakelprogramma | ESPN
Ajax - sc Heerenveen | ESPN 2
PSV - N.E.C. | ESPN 3
Go Ahead Eagles - Feyenoord | ESPN 4
FC Twente - FC Groningen | ESPN EXTRA
FC Utrecht - AZ | ESPN EXTRA
Fortuna Sittard - Vitesse | ESPN EXTRA
RKC Waalwijk - Heracles Almelo | ESPN EXTRA
SC Cambuur - Willem II | ESPN EXTRA
Sparta Rotterdam - PEC Zwolle | ESPN EXTRA
Als ze op het schakelkanaal nou zouden zeggen: Wat op 2, 3 en 4 te zien is laten we gaan, alleen de doelpunten is genoeg, en verder focussen op de rest (met name Sparta - PEC dus) dan gaat het nog.quote:
Dat is wel echt belachelijk ja.quote:
Zeker 60 minuten Ajax of PSV aids op het schakelkanaal.quote:
De standaardpot die ze gaan volgen zal vast Ajax zijn dus bereid je maar voor op 85 minuten Brobbey in beeld terwijl die pot één zender verder er ook op is.quote:Op woensdag 11 mei 2022 19:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Als ESPN op hun schakelkanaal niet hoofdzakelijk aandacht besteed aa die degradatiestrijd word ik witheet.
Waarom zouden ze een wisselspeler in beeld nemen?quote:Op woensdag 11 mei 2022 19:04 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
De standaardpot die ze gaan volgen zal vast Ajax zijn dus bereid je maar voor op 85 minuten Brobbey in beeld terwijl die pot één zender verder er ook op is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |