Nee, die uitleg klopt niet.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:33 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als je de spelregels naleest valt dit op zich toch best uit te leggen door de scheidsrechter.
Door het draaien van zijn lichaam maakt hij zich groter waardoor hij het risico neemt dat een arm geraakt wordt.
Oke VEM2012quote:Op zondag 8 mei 2022 23:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, die uitleg klopt niet.
Het was gewoon geen overtreding.
Door het springen met de rug naar de bal komen de armen per definitie in een onnatuurlijke positie. Normaal gesproken verdedig je niet met je rug naar de bal. Dus neem je het risico als speler. Dan zijn de spelregels toch duidelijk, lijkt me.quote:Op zondag 8 mei 2022 23:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, die uitleg klopt niet.
Het was gewoon geen overtreding.
Met een onnatuurlijke positie wordt bedoeld ten opzichte van je lijf. Je mag gewoon met je rug naar de bal toe verdedigen. Tenminste, van de spelregels. De trainer/coach wordt er helemaal gek van als je dat doet...quote:Op maandag 9 mei 2022 08:11 schreef Wotte het volgende:
[..]
Door het springen met de rug naar de bal komen de armen per definitie in een onnatuurlijke positie. Normaal gesproken verdedig je niet met je rug naar de bal. Dus neem je het risico als speler. Dan zijn de spelregels toch duidelijk, lijkt me.
Snap die hetze tegen die scheidsrechter niet zo door al die analysten. Het gewicht van het moment van de beslissing zou de beslissing niet mogen beïnvloeden.
Verstand van voetbal is niet perse hetzelfde als verstand van de spelregels natuurlijk. Daarvoor hebben we scheidsrechters. Veelal is het selectief geneuzel. Het gebeurd nu in een belangrijke wedstrijd. In speelronde zes zeggen mensen met verstand van voetbal dat het een makkelijk gegeven strafschop is.quote:Op maandag 9 mei 2022 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met een onnatuurlijke positie wordt bedoeld ten opzichte van je lijf. Je mag gewoon met je rug naar de bal toe verdedigen. Tenminste, van de spelregels. De trainer/coach wordt er helemaal gek van als je dat doet...
Het was een onjuiste beslissing, genomen op basis van protesten, waarbij die arrogante lul vertikt om gebruik te maken van de VAR om het nog te checken.
Natuurlijk vindt iedereen met verstand van voetbal (en dus Valentijn D. niet...) dat het een schandalige beslissing is.
Het zal je misschien verbazen, maar bij profvoetbal hoort ook professionaliteit en daarbij hoort weer dat je dus ook de regels kent. En daar wordt echt aandacht aan besteed.quote:Op maandag 9 mei 2022 10:52 schreef Wotte het volgende:
[..]
Verstand van voetbal is niet perse hetzelfde als verstand van de spelregels natuurlijk. Daarvoor hebben we scheidsrechters. Veelal is het selectief geneuzel. Het gebeurd nu in een belangrijke wedstrijd. In speelronde zes zeggen mensen met verstand van voetbal dat het een makkelijk gegeven strafschop is.
Die regel is nogal breed geformuleerd in mijn optiek. Hij had ook niet bepaald de handen tegen de borst aan bij die beweging. Hij neemt gewoon het risico dat hij geraakt wordt.
Ik kan me best voorstellen dat een scheidsrechter deze situatie zo interpreteert.
De bal kwam tegen de arm. Dat is per definitie al grijs gebied, want dan treden regels in werking die voor interpretatie vatbaar zijn.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar bij profvoetbal hoort ook professionaliteit en daarbij hoort weer dat je dus ook de regels kent. En daar wordt echt aandacht aan besteed.
Dat scheidsrechters het nog beter weten klopt wel, maar ik denk dan ook dat Gözübüyük prima wist dat het geen penalty was, maar zich realiseerde na een paar seconden dat hij Ajax hiermee de titel kado kon doen.
En natuurlijk is er altijd wel een grijs gebied, maar dit was geen grijs gebied meer. Buiten Valentijn Driessen (die wel vaker een geheel tegendraadse uitleg heeft) heb ik werkelijk niemand gehoord die het een strafschop vond. Nou ja, Sjaak Swart zal het ook vast een penalty vinden en dan waarschijnlijk nog zich beklagen dat er niet ook rood is gegeven aan Mauro, Götze en Schmidt.
Het was een hele makkelijke strafschop, maar de VAR had geen harde grond waarop die de beslissing om zou moeten draaien.quote:
De insinuatie dat Gözübüyük Ajax de titel cadeau zou willen doen gaat ook weer nergens over. Dat zie je zelf ook wel in neem ik aan?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar bij profvoetbal hoort ook professionaliteit en daarbij hoort weer dat je dus ook de regels kent. En daar wordt echt aandacht aan besteed.
Dat scheidsrechters het nog beter weten klopt wel, maar ik denk dan ook dat Gözübüyük prima wist dat het geen penalty was, maar zich realiseerde na een paar seconden dat hij Ajax hiermee de titel kado kon doen.
En natuurlijk is er altijd wel een grijs gebied, maar dit was geen grijs gebied meer. Buiten Valentijn Driessen (die wel vaker een geheel tegendraadse uitleg heeft) heb ik werkelijk niemand gehoord die het een strafschop vond. Nou ja, Sjaak Swart zal het ook vast een penalty vinden en dan waarschijnlijk nog zich beklagen dat er niet ook rood is gegeven aan Mauro, Götze en Schmidt.
Best veel als ik twitter lees. Dat is toch genieten.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:20 schreef fetX het volgende:
Oh er zijn dus oprecht mensen die geloven dat Gozubuyuk dit deed om de titel Ajax cadeau te doen?![]()
Kolere zeg
Ik kan gewoon écht niet bij die gedachtekronkel.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:42 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Best veel als ik twitter lees. Dat is toch genieten.
quote:Op maandag 9 mei 2022 13:47 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik kan gewoon écht niet bij die gedachtekronkel.
Vermoeden vanquote:Op maandag 9 mei 2022 13:20 schreef fetX het volgende:
Oh er zijn dus oprecht mensen die geloven dat Gozubuyuk dit deed om de titel Ajax cadeau te doen?![]()
Kolere zeg
De scheidsrechter maakte ook een rationele beslissing om de bal bij PSV - ajax niet uit te geven. Volgens de regels (als de grens gelijk had, aangezien er verder geen sluitend bewijs is ga ik daarvan uit) is dat dan GEEN uitbal.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
De insinuatie dat Gözübüyük Ajax de titel cadeau zou willen doen gaat ook weer nergens over. Dat zie je zelf ook wel in neem ik aan?
Ik hoor op TV dat men nu meer gewicht hangt aan niet relevante zaken als het belang van de beslissing. Op dit moment in de titelrace, in de 94ste minuut etc, een beslissing van 40 miljoen.
Wat er feitelijk gezien gebeurd is dat speler met de rug naar de bal springt, vervolgens de bal de hand van een speler raakt en daarmee ontneemt hij de tegenstander een scoringskans mee. Dat is in principe voldoende om de bal op de stip te leggen.
De scheidsrechter maakt in mijn optiek een rationele beslissing op basis van de gestelde criteria. Als je het niet eens bent met de richtlijnen dan moet je bij de IFAB vragen dat ze het duidelijker formuleren.
Bijvoorbeeld: schot op goal, bal raakt hand = altijd hands. Voor iedereen duidelijk.
quote:Op maandag 9 mei 2022 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Als jouw arm volledig tegen je lichaam aan zit en er dus onderdeel van is, dan is er geen enkele interpretatie nodig.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De bal kwam tegen de arm. Dat is per definitie al grijs gebied, want dan treden regels in werking die voor interpretatie vatbaar zijn.
Mijn arm is altijd onderdeel van mijn lichaam, ook als ik hem de lucht in zwaai.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Als jouw arm volledig tegen je lichaam aan zit en er dus onderdeel van is, dan is er geen enkele interpretatie nodig.
Want scheidsrechters zijn geen mensen en die doen nooit zoiets. Lekker naïef, baas.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:20 schreef fetX het volgende:
Kolere zeg
Probeer het even nog een keer te lezen, maar dan met gebruik van jouw verstandelijke vermogens.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mijn arm is altijd onderdeel van mijn lichaam, ook als ik hem de lucht in zwaai.
Zo zie je maar dat de VAR ook fouten maaktquote:
quote:Op maandag 9 mei 2022 16:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat de VAR ook fouten maakt
Punt is dat in deze situatie de arm/elleboog helemaal niet strak tegen het lichaam zat. Is ook niet relevant trouwens, omdat de spelregels dat aspect nergens benoemen.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Probeer het even nog een keer te lezen, maar dan met gebruik van jouw verstandelijke vermogens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |