abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204673376
Gewoon karma voor Schmidt voor het wegtrappen van die bal in blessuretijd en alle andere keren dat het een verschrikkelijk slechte verliezer is gebleken... altijd maar dat janken zonder ook maar de hand in eigen boezem te steken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204674378
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 21:33 schreef Wotte het volgende:

[..]
Als je de spelregels naleest valt dit op zich toch best uit te leggen door de scheidsrechter.

Door het draaien van zijn lichaam maakt hij zich groter waardoor hij het risico neemt dat een arm geraakt wordt.
Nee, die uitleg klopt niet.

Het was gewoon geen overtreding.
pi_204674395
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 23:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Oke VEM2012
pi_204674397
Het was geen penalty, wat wel een penalty was was toen Pierre van Hooijdonk gevloerd werd in de halve finales van het WK '98 o|O :( :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 9 mei 2022 @ 08:11:49 #185
378023 Wotte
wotte!?
pi_204675294
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 23:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Door het springen met de rug naar de bal komen de armen per definitie in een onnatuurlijke positie. Normaal gesproken verdedig je niet met je rug naar de bal. Dus neem je het risico als speler. Dan zijn de spelregels toch duidelijk, lijkt me.

Snap die hetze tegen die scheidsrechter niet zo door al die analysten. Het gewicht van het moment van de beslissing zou de beslissing niet mogen beïnvloeden.
pi_204675548
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 08:11 schreef Wotte het volgende:

[..]
Door het springen met de rug naar de bal komen de armen per definitie in een onnatuurlijke positie. Normaal gesproken verdedig je niet met je rug naar de bal. Dus neem je het risico als speler. Dan zijn de spelregels toch duidelijk, lijkt me.

Snap die hetze tegen die scheidsrechter niet zo door al die analysten. Het gewicht van het moment van de beslissing zou de beslissing niet mogen beïnvloeden.
Met een onnatuurlijke positie wordt bedoeld ten opzichte van je lijf. Je mag gewoon met je rug naar de bal toe verdedigen. Tenminste, van de spelregels. De trainer/coach wordt er helemaal gek van als je dat doet...

Het was een onjuiste beslissing, genomen op basis van protesten, waarbij die arrogante lul vertikt om gebruik te maken van de VAR om het nog te checken.

Natuurlijk vindt iedereen met verstand van voetbal (en dus Valentijn D. niet...) dat het een schandalige beslissing is.
pi_204675630
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:20 schreef fetX het volgende:

[..]
Ik vind het echt zo’n kutscheidsrechter.
Weinig respect hier.
  maandag 9 mei 2022 @ 10:52:53 #188
378023 Wotte
wotte!?
pi_204676513
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Met een onnatuurlijke positie wordt bedoeld ten opzichte van je lijf. Je mag gewoon met je rug naar de bal toe verdedigen. Tenminste, van de spelregels. De trainer/coach wordt er helemaal gek van als je dat doet...

Het was een onjuiste beslissing, genomen op basis van protesten, waarbij die arrogante lul vertikt om gebruik te maken van de VAR om het nog te checken.

Natuurlijk vindt iedereen met verstand van voetbal (en dus Valentijn D. niet...) dat het een schandalige beslissing is.
Verstand van voetbal is niet perse hetzelfde als verstand van de spelregels natuurlijk. Daarvoor hebben we scheidsrechters. Veelal is het selectief geneuzel. Het gebeurd nu in een belangrijke wedstrijd. In speelronde zes zeggen mensen met verstand van voetbal dat het een makkelijk gegeven strafschop is.

Die regel is nogal breed geformuleerd in mijn optiek. Hij had ook niet bepaald de handen tegen de borst aan bij die beweging. Hij neemt gewoon het risico dat hij geraakt wordt.

Ik kan me best voorstellen dat een scheidsrechter deze situatie zo interpreteert.
pi_204677457
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:52 schreef Wotte het volgende:

[..]
Verstand van voetbal is niet perse hetzelfde als verstand van de spelregels natuurlijk. Daarvoor hebben we scheidsrechters. Veelal is het selectief geneuzel. Het gebeurd nu in een belangrijke wedstrijd. In speelronde zes zeggen mensen met verstand van voetbal dat het een makkelijk gegeven strafschop is.

Die regel is nogal breed geformuleerd in mijn optiek. Hij had ook niet bepaald de handen tegen de borst aan bij die beweging. Hij neemt gewoon het risico dat hij geraakt wordt.

Ik kan me best voorstellen dat een scheidsrechter deze situatie zo interpreteert.
Het zal je misschien verbazen, maar bij profvoetbal hoort ook professionaliteit en daarbij hoort weer dat je dus ook de regels kent. En daar wordt echt aandacht aan besteed.

Dat scheidsrechters het nog beter weten klopt wel, maar ik denk dan ook dat Gözübüyük prima wist dat het geen penalty was, maar zich realiseerde na een paar seconden dat hij Ajax hiermee de titel kado kon doen.

En natuurlijk is er altijd wel een grijs gebied, maar dit was geen grijs gebied meer. Buiten Valentijn Driessen (die wel vaker een geheel tegendraadse uitleg heeft) heb ik werkelijk niemand gehoord die het een strafschop vond. Nou ja, Sjaak Swart zal het ook vast een penalty vinden en dan waarschijnlijk nog zich beklagen dat er niet ook rood is gegeven aan Mauro, Götze en Schmidt.
  maandag 9 mei 2022 @ 12:49:00 #190
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204677470
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het zal je misschien verbazen, maar bij profvoetbal hoort ook professionaliteit en daarbij hoort weer dat je dus ook de regels kent. En daar wordt echt aandacht aan besteed.

Dat scheidsrechters het nog beter weten klopt wel, maar ik denk dan ook dat Gözübüyük prima wist dat het geen penalty was, maar zich realiseerde na een paar seconden dat hij Ajax hiermee de titel kado kon doen.

En natuurlijk is er altijd wel een grijs gebied, maar dit was geen grijs gebied meer. Buiten Valentijn Driessen (die wel vaker een geheel tegendraadse uitleg heeft) heb ik werkelijk niemand gehoord die het een strafschop vond. Nou ja, Sjaak Swart zal het ook vast een penalty vinden en dan waarschijnlijk nog zich beklagen dat er niet ook rood is gegeven aan Mauro, Götze en Schmidt.
De bal kwam tegen de arm. Dat is per definitie al grijs gebied, want dan treden regels in werking die voor interpretatie vatbaar zijn.
  maandag 9 mei 2022 @ 12:58:09 #191
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_204677524
Nee het was geen strafschop.
  maandag 9 mei 2022 @ 13:00:56 #192
262211 hhh38
pi_204677539
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:58 schreef peaceman het volgende:
Nee het was geen strafschop.
Het was een hele makkelijke strafschop, maar de VAR had geen harde grond waarop die de beslissing om zou moeten draaien.
  maandag 9 mei 2022 @ 13:15:05 #193
378023 Wotte
wotte!?
pi_204677621
quote:

[..]

De insinuatie dat Gözübüyük Ajax de titel cadeau zou willen doen gaat ook weer nergens over. Dat zie je zelf ook wel in neem ik aan?

Ik hoor op TV dat men nu meer gewicht hangt aan niet relevante zaken als het belang van de beslissing. Op dit moment in de titelrace, in de 94ste minuut etc, een beslissing van 40 miljoen.

Wat er feitelijk gezien gebeurd is dat speler met de rug naar de bal springt, vervolgens de bal de hand van een speler raakt en daarmee ontneemt hij de tegenstander een scoringskans mee. Dat is in principe voldoende om de bal op de stip te leggen.

De scheidsrechter maakt in mijn optiek een rationele beslissing op basis van de gestelde criteria. Als je het niet eens bent met de richtlijnen dan moet je bij de IFAB vragen dat ze het duidelijker formuleren.

Bijvoorbeeld: schot op goal, bal raakt hand = altijd hands. Voor iedereen duidelijk.
  maandag 9 mei 2022 @ 13:20:22 #194
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_204677658
Oh er zijn dus oprecht mensen die geloven dat Gozubuyuk dit deed om de titel Ajax cadeau te doen? _O-

Kolere zeg
  maandag 9 mei 2022 @ 13:42:00 #195
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204677788
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 13:20 schreef fetX het volgende:
Oh er zijn dus oprecht mensen die geloven dat Gozubuyuk dit deed om de titel Ajax cadeau te doen? _O-

Kolere zeg
Best veel als ik twitter lees. Dat is toch genieten.
  maandag 9 mei 2022 @ 13:47:34 #196
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_204677837
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 13:42 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Best veel als ik twitter lees. Dat is toch genieten.
Ik kan gewoon écht niet bij die gedachtekronkel.
  Forum Admin maandag 9 mei 2022 @ 13:50:04 #197
35723 crew  GGMM
pi_204677863
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 13:47 schreef fetX het volgende:

[..]
Ik kan gewoon écht niet bij die gedachtekronkel.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  maandag 9 mei 2022 @ 13:59:16 #198
262211 hhh38
pi_204677963
quote:

Kolere zeg
Vermoeden van
  FOK!Fotograaf maandag 9 mei 2022 @ 14:46:25 #199
842 Zorro
Z
pi_204678312
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 13:15 schreef Wotte het volgende:

[..]
De insinuatie dat Gözübüyük Ajax de titel cadeau zou willen doen gaat ook weer nergens over. Dat zie je zelf ook wel in neem ik aan?

Ik hoor op TV dat men nu meer gewicht hangt aan niet relevante zaken als het belang van de beslissing. Op dit moment in de titelrace, in de 94ste minuut etc, een beslissing van 40 miljoen.

Wat er feitelijk gezien gebeurd is dat speler met de rug naar de bal springt, vervolgens de bal de hand van een speler raakt en daarmee ontneemt hij de tegenstander een scoringskans mee. Dat is in principe voldoende om de bal op de stip te leggen.

De scheidsrechter maakt in mijn optiek een rationele beslissing op basis van de gestelde criteria. Als je het niet eens bent met de richtlijnen dan moet je bij de IFAB vragen dat ze het duidelijker formuleren.

Bijvoorbeeld: schot op goal, bal raakt hand = altijd hands. Voor iedereen duidelijk.
De scheidsrechter maakte ook een rationele beslissing om de bal bij PSV - ajax niet uit te geven. Volgens de regels (als de grens gelijk had, aangezien er verder geen sluitend bewijs is ga ik daarvan uit) is dat dan GEEN uitbal.

Alleen zo jammer dat ze dat alleen op dat moment zo interpreteren. Ik zie dit in elke wedstrijd minstens een keer gebeuren (een bal uit geven omdat ie voor het grootste deel over de lijn is) zonder dat er een haan naar kraait. Ik zou er een stuk meer vrede mee hebben als ze daar altijd zo nauwkeurig mee waren. Zoals het hoort.

Kortom, leuk, een "rationele beslissing" maar doe dat dan altijd. Met name bij uitballen maar op de tweede plaats toch wel bij hands is dat erg willekeurig.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 9 mei 2022 @ 14:51:45 #200
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204678358
quote:

[..]

:D hier de schaal die bij je past

maandag 9 mei 2022 @ 15:26:44 #201
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204678701
Wel heerlijk dat het gedrag van Schmidt nog werd afgestraft.
pi_204679174
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:49 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De bal kwam tegen de arm. Dat is per definitie al grijs gebied, want dan treden regels in werking die voor interpretatie vatbaar zijn.
Nee. Als jouw arm volledig tegen je lichaam aan zit en er dus onderdeel van is, dan is er geen enkele interpretatie nodig.
  maandag 9 mei 2022 @ 16:15:59 #203
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204679199
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee. Als jouw arm volledig tegen je lichaam aan zit en er dus onderdeel van is, dan is er geen enkele interpretatie nodig.
Mijn arm is altijd onderdeel van mijn lichaam, ook als ik hem de lucht in zwaai.
pi_204679204
quote:

Kolere zeg
Want scheidsrechters zijn geen mensen en die doen nooit zoiets. Lekker naïef, baas.
pi_204679212
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Mijn arm is altijd onderdeel van mijn lichaam, ook als ik hem de lucht in zwaai.
Probeer het even nog een keer te lezen, maar dan met gebruik van jouw verstandelijke vermogens.
  maandag 9 mei 2022 @ 16:19:18 #206
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204679244
Het zure is, dat schot/vuurpijl was ook nog eens op weg naar P3 achter de kuip.
pi_204679255
twitter

@GGMM
zie email 27 oktober
  Forum Admin maandag 9 mei 2022 @ 16:22:24 #208
35723 crew  GGMM
pi_204679271
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:ggmm
Zo zie je maar dat de VAR ook fouten maakt :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_204679273
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:22 schreef GGMM het volgende:

[..]
Zo zie je maar dat de VAR ook fouten maakt :)
:D
zie email 27 oktober
  maandag 9 mei 2022 @ 16:22:55 #210
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204679276
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Probeer het even nog een keer te lezen, maar dan met gebruik van jouw verstandelijke vermogens.
Punt is dat in deze situatie de arm/elleboog helemaal niet strak tegen het lichaam zat. Is ook niet relevant trouwens, omdat de spelregels dat aspect nergens benoemen.

Het gaat over een natuurlijke houding op het moment dat de bal de arm raakt en dat punt is gewoon wat ter discussie staat. Gozudinges vond dat Mauro zich te breed maakte in zijn draai en geeft een pingel. Dat is heel zwaar bestraft, heel flauw en heel pijnlijk voor PSV. Maar het is en blijft een interpretatie waar ook een VAR niets aan kan veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')