quote:Op zondag 8 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De meeste moorden in mariopol zjin gepleegd door Oekraïners op de Russische bevolking.
Oekraïners/Russen een pot nat, het zijn de zelfde mensen en sommigen zijn goed en sommigen zijn beesten. Daarom moeten we ons niet teveel bemoeien bij dit slachtfeest.quote:
huhquote:Op zondag 8 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De meeste moorden in mariopol zjin gepleegd door Oekraïners op de Russische bevolking.
Oekariners spreken ook Russsich , men weet niet eens wie er russisch is of oekraienschquote:Op zondag 8 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De koeien gaan op stal en we mogen geen spinazie meer eten.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:11 schreef Confetti het volgende:
Hoe zouden de uren na één kernexplosie in Oekraine eigenlijk verlopen? Gaat iedereen hier naar de supermarkt rennen, gaat de beurs crashen, staat van beleg?
Ik lees vooral over scenario's die uitgaan van all out nuclear war maar dat lijkt mij niet realistisch als de bom alleen in Oekraine valt.
Bedenk hoe het in Nederland zou gaan en je weet vrij aardig hoe het in Oekraine zou gaan. Mensen verschillen niet echt in hun reactie op zo'n gebeurtenis.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:11 schreef Confetti het volgende:
Hoe zouden de uren na één kernexplosie in Oekraine eigenlijk verlopen? Gaat iedereen hier naar de supermarkt rennen, gaat de beurs crashen, staat van beleg?
Ik lees vooral over scenario's die uitgaan van all out nuclear war maar dat lijkt mij niet realistisch als de bom alleen in Oekraine valt.
In Libië had de TB2 ook helikopters geraakt maar dit is de eerste keer dat het publiekelijk te zien is.quote:
Mariopol woonden met name pro Russen. Waarom zouden de Russen die doodmaken?quote:Op zondag 8 mei 2022 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oekariners spreken ook Russsich , men weet niet eens wie er russisch is of oekraiensch
Dit gaat om moorden van Russisch soldaten op de bevolking van Marioepol , ook op Russen
Toen waren de mensen wel wat minder bang en paniekerig.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:12 schreef quirina het volgende:
[..]
De koeien gaan op stal en we mogen geen spinazie meer eten.
Tenminste dat was in 1986 zo
Pssst? Pro-Russen zijn nog steeds Oekrainers. En een granaat gaat niet eerst vragen of je grootouders uit Moskou kwamen.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mariopol woonden met name pro Russen. Waarom zouden de Russen die doodmaken?
Ok dat Tjetjeense Gore mensen bataljon in bucha waren dikke criminelen.
Maar mariopol hoor je in elk interview met de bevolking dat het Oekraïners waren.
Gaat niet gebeuren, wint Putin helemaal niets mee en hij blijft een 4d meesterstrateegquote:Op zondag 8 mei 2022 12:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Putin is de weg kwijt.
Alleen was dat in Nederland en niet in Oekraine waar de vraag over ging. Volgens mij is het gebied rond Tjernobyl nog altijd niet bewoonbaar.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Toen waren de mensen wel wat minder bang en paniekerig.
Ik bedoelde vooral de situatie in Nederland ja. De situatie zal toch niet zo zijn dat wij een half uur erna worden kapotgenuked.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bedenk hoe het in Nederland zou gaan en je weet vrij aardig hoe het in Oekraine zou gaan. Mensen verschillen niet echt in hun reactie op zo'n gebeurtenis.
Hou dat soort speculatie zonder enig bewijs lekker in BNW.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat ze de huizen langsgingen om de mannen te laten meevechten, als ze niet wouden gingen ze eraan, lijken laten liggen zodat de Russen de schuld kregen.
De Russen hebben weer veel doden veroorzaakt door bombardementen
Mensne die in Oekraine wonen dat zijn oekrainers , die hebben geen hekel aan elkaarquote:Op zondag 8 mei 2022 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar mariopol hoor je in elk interview met de bevolking dat het Oekraïners waren.
En ik denk dat jij uit je nek lult. Geen enkel bewijs voor, overigens, maar het is zo ongeveer net zo waarschijnlijk als jouw scenarioquote:Op zondag 8 mei 2022 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat ze de huizen langsgingen om de mannen te laten meevechten, als ze niet wouden gingen ze eraan, lijken laten liggen zodat de Russen de schuld kregen.
Nou… Ik had een tante die meteen haar volkstuin leegtrok en verkocht. Die was zo angstig. Die heeft nog heel lang groenten uit blik gegeten omdat ze zo bang was voor radioactiviteit.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Toen waren de mensen wel wat minder bang en paniekerig.
Niet voor permanente bewoning door mensen, voor dieren wel, die leven te kort om er kanker van te krijgen.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen was dat in Nederland en niet in Oekraine waar de vraag over ging. Volgens mij is het gebied rond Tjernobyl nog altijd niet bewoonbaar.
Oei dat is wel een stevige reactie, kan me nog een oom die zelf wijn teelde heugen, die vernietigde zijn voorraad dat jaar, sla was ook uit den boze een tijdje.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:18 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou… Ik had een tante die meteen haar volkstuin leegtrok en verkocht. Die was zo angstig. Die heeft nog heel lang groenten uit blik gegeten omdat ze zo bang was voor radioactiviteit.
Als het regende moesten mijn neef en nichten meteen naar binnen en onder de douche want de regen was ook gevaarlijk.
Hoe kom je erbij dat er vooral pro-russen woonden? Dat er een groot % inwoners met russische achtergrond woonden wil niet zeggen dat het pro-russen zijn.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat jij denkt is een walgelijke beschuldiging zonder enig bewijs. Hoef je morgen niet te paraderen?quote:Op zondag 8 mei 2022 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een BS.. als de NAVO echt meedeed dan zouden de Russen het echt merkenquote:
Dat denk ik ook welquote:Op zondag 8 mei 2022 12:39 schreef UitStraling het volgende:
Klopt ook voor geen meter, het overgrote deel van de pro-Russische bevolking van Oekraïne is inmiddels overgestapt naar pure haat jegens de Russen.
Bron?quote:Op zondag 8 mei 2022 12:39 schreef UitStraling het volgende:
Klopt ook voor geen meter, het overgrote deel van de pro-Russische bevolking van Oekraïne is inmiddels overgestapt naar pure haat jegens de Russen.
Heb jij er ooit eentje van Kievbrides gehaald?quote:Op zondag 8 mei 2022 12:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel
haat jegens moscow , nie tegen andere inwoners van Marioepol
mijn ex vrouw spreekt russisch en oekrainsch
Er word hier in deze draad behoorlijk gespeculeerd. Ik zit in de modus ik wacht het allemaal af. Zowel de Russen als Oekraïne strooien met bullshit.quote:
Mwah dat weet ik niet hoor. Je moet als westen ergens ook een grens gaan trekken als zoiets zou gebeuren.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:11 schreef Confetti het volgende:
quote:Op zondag 8 mei 2022 12:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekraïners/Russen een pot nat, het zijn de zelfde mensen en sommigen zijn goed en sommigen zijn beesten. Daarom moeten we ons niet teveel bemoeien bij dit slachtfeest.
Ik zeg niets goeds over de Russen.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:51 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Schrijf anders nog 1000 posts over hoe het niet de aan de Russen ligt![]()
Je escalatie richting steeds extremere Kremlinpropaganda is wel fascinerend om te volgen. Waarom wil je zo graag doen alsof het niet de schuld is van de Russen en wel de schuld is van de Oekraïners? Wat zit daar achter?
Dit zijn wel nieuwe dieptepunten die je aantikt trouwens. Een maand geleden was het nog soort van gematigd wat je allemaal zei, nu is het echt desinformatie, projectie en leugens stapelen wat de klok slaat.
NEE ,Ik kwam toen regelmatig in oekraine en moscow en kirgiziequote:Op zondag 8 mei 2022 12:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb jij er ooit eentje van Kievbrides gehaald?
quote:Op zondag 8 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En dat is de bron?quote:Op zondag 8 mei 2022 12:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekraïners/Russen een pot nat, het zijn de zelfde mensen en sommigen zijn goed en sommigen zijn beesten. Daarom moeten we ons niet teveel bemoeien bij dit slachtfeest.
quote:Op zondag 8 mei 2022 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Naja de Donbass is natuurlijk al jaren in oorlog, best vreemd hoe de verhoudingen er daar voor lagen.
https://www.aljazeera.com(...)ed-under-separatists
Hoe dan ook, de arme simpele ziel die er woonde, is er uiteindelijk de dupe van.
De Russen hebben daar flink huisgehouden maar Azov net zo goed.
Dit soort dingen worden kas echt helder als de rook is opgetrokken (ver) na de oorlog als alles goed onderzocht is.
Vandaar dat ze terrein verliezen en vastlopen op alle fronten.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wat een BS.. als de NAVO echt meedeed dan zouden de Russen het echt merken
De meeste pro Russen die ik ben tegengekomen spreken van 15.000 slachtoffers in 8 jaar tijd.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
En dat is de bron?
Als we bombardementen niet meetellen als « moord », hoeveel Russische inwoners van Marioepol zijn er dan vermoord door Oekraïeners en hoeveel Oekraïense inwoners van Marioepol zijn er vermoord door Russen?
Cijfers en een bron zouden echt fijn zijn bij dit soort beweringen.
Nee, dat aantal is het aantal doden aan beide zijden, dacht ikquote:Op zondag 8 mei 2022 13:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
De meeste pro Russen die ik ben tegengekomen spreken van 15.000 slachtoffers in 8 jaar tijd.
Geen idee hoe daarbinnen de verhoudingen liggen qua burgers, militaire, seperatisten en wie wie heeft gedood.
Maar als we uitgaan van 15.000 Oekraïense burgerdoden door Oekraïense soldaten in 8 jaar tijd; volgens mij zit Rusland daar nu al overheen.
Een stukje Shock en Awe zou ik dan verwachten als de NAVO meedeed. Alle commandoposten tracken en in één grote golf kruisraket en luchtaanvallen alles opblazen.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Vandaar dat ze terrein verliezen en vastlopen op alle fronten.
Het echte materiaal moet notabene nog aankomen.
Het gros is over de grens in Oekraïne gelukkig en onderweg.
https://nvo.ng.ru/realty/2022-02-03/3_1175_donbass.htmlquote:
quote:Moreover, the degree of hatred (which, as you know, is the most effective fuel for armed struggle) in the neighboring republic in relation to Moscow is frankly underestimated. No one will meet the Russian army with bread, salt and flowers in Ukraine.
It seems that the events in the south-east of Ukraine in 2014 taught no one anything. Then they also expected that the whole left-bank Ukraine would turn to Novorossiya in a single impulse and in a matter of seconds. They have already drawn maps, estimated the staff of future administrations of cities and regions, and developed national flags.
But even the Russian-speaking population of this part of Ukraine (including cities such as Kharkiv, Zaporozhye, Dnepropetrovsk, Mariupol) did not support such plans in its vast majority. The Novorossiya project somehow imperceptibly blown away and died quietly.
Goeien blitzkrieg hoor, Poetinquote:Op zondag 8 mei 2022 13:06 schreef Tocadisco het volgende:
Nou toch een klein succesje voor de Russen: Ze hebben Popasna veroverd. Zijn ze na 74 dagen toch wel een goede 5km opgeschoven ten opzichte van de oude frontlinie.
mmm... gaan wij dan ook mee koppie onder?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 23:51 schreef Za het volgende:
Wegens net voor het topic dicht ging even opnieuw, want deze simulatie komt hier toch dicht in de buurt. YOP
Ireland condemns Russian TV for nuclear attack simulation
Russian state TV showed video of underwater missile and described possible destruction of Ireland and UK
https://www.theguardian.c(...)ar-attack-simulation
[ twitter ]
quote:Op zondag 8 mei 2022 14:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin gaat het niet opgeven in Ukraine
https://www.reddit.com/r/(...)in_believes_that_he/
Russian President Vladimir Putin believes that he cannot afford to lose in Ukraine and is "doubling down" on the war, but shows no signs of planning to use tactical nuclear weapons, CIA director Bill Burns said Saturday
quote:Poetin: overwinning zal net als in 1945 van ons zijn
MOSKOU - De overwinning zal net als die tijdens de Tweede Wereldoorlog van Rusland zijn, zei de Russische president Vladimir Poetin zondag tijdens een toespraak naar aanleiding van de jaarlijkse viering van de zege op nazi-Duitsland. Hij verwees hiermee naar het conflict in Oekraïne.
„Vandaag de dag strijden onze militairen, net als hun voorouders, schouder aan schouder om hun geboorteland te bevrijden van de nazi’s. Dat gebeurt in het vertrouwen dat, net als in 1945, de overwinning van ons zal zijn”, zei Poetin. Rusland beweert al sinds het begin van de oorlog dat het Oekraïne op 24 februari is binnengevallen om het land te „demilitariseren” en „denazificeren.”
„Het is onze gemeenschappelijke plicht om de heropleving van het nazisme te voorkomen, dat zoveel leed heeft veroorzaakt onder de inwoners van verschillende landen”, aldus de Russische president. Hij zei te hopen dat „de nieuwe generaties de nagedachtenis van hun vaders en grootvaders waardig zullen zijn.”
Op 8 mei wordt jaarlijks in veel Europese landen herdacht dat nazi-Duitsland zich op die dag in 1945 officieel overgaf. De herdenking van de overwinning op nazi-Duitsland vindt in Rusland officieel pas maandag plaats, omdat de overgave daar door het tijdsverschil na middernacht was. Op het Rode Plein in Moskou wordt de overwinning gevierd met een militaire parade.
Ook de Oekraïense president Volodomir Zelenski herdacht in een toespraak de Tweede Wereldoorlog en ook hij stond stil bij de parallellen tussen de Tweede Wereldoorlog en de huidige oorlog in zijn land. „De duisternis is na decennia teruggekeerd in Oekraïne”, aldus de president. „Het draagt een ander uniform en gebruikt andere slogans, maar het heeft hetzelfde doel”.
https://www.telegraaf.nl/(...)in-1945-van-ons-zijn
Ik heb er helemaal niks mee breek mijn zoons hun beide benen waarschijnlijk. Maar laat mensen lekker hun ding doen en vooral lekker laten leven. Ze schaden er niemand mee. Maar dt gezeik over woke etc. wees een vent en bepaal je eigen lot en val anderen niet lastig en vooral laat je eigen waarde niet afhangen van wat een ander doet en gelukkig van woord.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Helemaal niet eng.
Zeg godverdomme nou gewoon eens wat je vind ipv de deugende meute na te praten wat tegenwoordig helemaal een dingetje is.
Weet zeker dat jij bepaalde zaken ook niet erg aantrekkelijk vind maar je er maar niet over begint want dan vinden ze je raar.
Het zijn ook nooit de stabielste figuren die zich hiertoe laten verleiden he.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)et-is-de-hel-geweest
Podcast: Delta Tango
Nederlandse strijder terug uit Oekraïne: ‘Het is de hel geweest’
De Nederlandse Adnane Amellouk vertrok in maart naar Oekraïne met het idee dat hij mogelijk niet zou terugkeren. Na de oproep van president Zelenski dacht de Amsterdammer dat hij een verschil kon maken in het oorlogsgebied. „Ik schrok ervan dat ik geen angst kende ”, vertelt Amellouk, die zijn relatie zag stranden door de toeslagenaffaire en zijn inkomen verloor door de coronacrisis. Op de dag dat elf mensen omkwamen bij een vuurgevecht in Irpin, daalde het besef in. Inmiddels staat zijn naam op een Russische lijst met buitenlandse huurlingen. In de defensiepodcast Delta Tango doet de teruggekeerde strijder zijn aangrijpende verhaal.
Er is geen oververtegenwoordiging op tv, en er is niet zoals als 'normale' en 'abnormale' kinderen. Er is wel een probleem met bekrompen oerconservatieven zoals jij, die vijanden zien in de normaalste dingen en tegelijkertijd de daden van massamoordenaars als Poetin goedpraten.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat de oververtegenwoordiging in geen geval is te rijmen met de samenleving.
Er zijn zoveel programma’s over het onderwerp en met afwijkende genders dat normale kinderen zich gaan afvragen of er wat mis met hun is.
https://stringfixer.com/n(...)ldren%27s_television
De vergelijking gaat natuurlijk volkomen mank op het moment dat je de positie van Oekraïners gaat vergelijken met Joden.quote:
Het bestaan van een soevereine staat genaamd Oekraine met een daarbij behorende nationale identiteit op wat Putin ziet als historisch russisch grondgebied is het "Oekraine probleem" van de Russen.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De vergelijking gaat natuurlijk volkomen mank op het moment dat je de positie van Oekraïners gaat vergelijken met Joden.
Joden hadden geen eigen staat en waren overal aanwezig in Duitsland en Europa, de Oekraïners zijn beperkt tot Oekraïne en er is dus ook geen 'Oekraïne'-probleem in Rusland, want in het grootste deel van Rusland zitten helemaal geen Oekraïense gemeenschappen. Vinkjes als 'disregards sanctity of human life', dat is ook maar een vage uitspraak.
Er zijn weinig echt unieke vergelijkingspunten tussen Poetin en Hitler, de meeste zaken zoals propaganda zijn bon-ton in elk dictatoriale regime, net als targeting van civilians, disregarded sanctity of human life, etcetera. Dehumanizing language wordt werkelijk overal ter wereld door iedereen gebruikt, Wilders en zn fans doen dit ongeveer dagelijks ten opzichte van iedereen met het verkeerde geloof of geboorteland.
Ja, maar dat Poetin iets met Oekraïne een probleem vindt, maakt het nog niet vergelijkbaar met de manier waarop er door Hitler (en in Europa) voor WOII tegenover Joden en het Joden-probleem werd aangekeken.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:50 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Het bestaan van een soevereine staat genaamd Oekraine met een daarbij behorende nationale identiteit op wat Putin ziet als historisch russisch grondgebied is het "Oekraine probleem" van de Russen.
Past mooi bij het plaatje boven jouw post die ik nu quote.quote:
Een groot deel zal ook snel weer gedesillusioneerd terugkeren. De Oekraïnse strijdkrachten zullen ook weten dat dit waarschijnlijk niet de mensen zijn die bereid zijn alles te geven in de strijd.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het zijn ook nooit de stabielste figuren die zich hiertoe laten verleiden he.
Ze hebben het onderhand 24/7 over nazis en joden in Oekraïne, daar in Rusland op tv.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, maar dat Poetin iets met Oekraïne een probleem vindt, maakt het nog niet vergelijkbaar met de manier waarop er door Hitler (en in Europa) voor WOII tegenover Joden en het Joden-probleem werd aangekeken.
Nederland staat zeker ergens bovenaan de lijst door ons gedrag. Ontzettend dom omdat je niet weet hoe een kernoorlog zich ontwikkelt.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:00 schreef Giggio het volgende:
[..]
mmm... gaan wij dan ook mee koppie onder?
Beiden zien een probleem en geweld als definitieve oplossing.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, maar dat Poetin iets met Oekraïne een probleem vindt, maakt het nog niet vergelijkbaar met de manier waarop er door Hitler (en in Europa) voor WOII tegenover Joden en het Joden-probleem werd aangekeken.
De eerste liet een goed weggennet bouwen in zijn land, de tweede niet.quote:
Zeker wel benieuwd, maar zie niet bijster veel opties voor die mongool in het kremlin.quote:
Dat is meestal inherent aan huurlingen, die doen het voornamelijk voor het geld en avontuur. Geen enkele buitenlandse huurling zal bereid zijn te sterven voor Oekraine, Oekrainers zelf wel, die vechten voor huis en haard.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Een groot deel zal ook snel weer gedesillusioneerd terugkeren. De Oekraïnse strijdkrachten zullen ook weten dat dit waarschijnlijk niet de mensen zijn die bereid zijn alles te geven in de strijd.
1 bom is genoeg toch om zijn hele voorraad te decimeren?quote:
Ik zag een stukje van hem. Kan me ook voorstellen dat hij dat zegt om eventueel vervolging door Canadese OM te voorkomen. Of bezoekende fsb agentenquote:
Het mooiste zou zijn dat morgen de 1 na de andere wagen of tank stil komt te staan door technische problemen.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:39 schreef halfway het volgende:
[..]
1 bom is genoeg toch om zijn hele voorraad te decimeren?
Wanneer Starlink niet af isquote:Op zondag 8 mei 2022 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Wanneer is dit handiger dan Starlink
[ twitter ]
Ja.quote:
Die niet zo kinderachtig johquote:Op zondag 8 mei 2022 16:01 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja.
Hier gaat het mis.
Doe dit maar niet meer.
Sowieso al die lui die even denken lekker soldaatje te gaan spelen daar. Ik snap het niet zo. Ook een moeder met twee kinderen die daar naartoe ging. Koekoek. Van die figuren die denken dat oorlog voeren mooi en tof is. Gek in de bovenkamer.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het zijn ook nooit de stabielste figuren die zich hiertoe laten verleiden he.
Nergens voor nodig, ik zit niet op het Azovstal-terrein. Het zal over een paar uur wel losgaan daar.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |