Strategisch belangrijk om de haven van Odessa te kunnen deblokkeren.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat zijn die Russen allemaal aan het verliezen alleen maar om dat kleine eilandje? Je kan er zo langzamerhand een hele HBO serie over beginnen.
Overigens trouwens geen slecht idee om een band of brothers Ukraine editie te maken.
Lijkt me handiger om de medics daar gewoon te laten zolang de rest van het Oekraense leger daar zich niet overgeeft.quote:Op zondag 8 mei 2022 11:28 schreef superniger het volgende:
Nog even een spoedcursus medic volgen.
Of jezelf verwonden.
[ twitter ]
Probleem met dat soort filmpjes is dat de maker heel veel kan wegfilteren. Geldt ook overigens voor straatinterviews in Nederland.quote:Op zondag 8 mei 2022 11:22 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, eens. Ik kijk soms ook wel eens iets van dat kanaal. Het blijft alleen de vraag in hoeverre de (vaak jonge) ondervraagde personen echt het achterste van hun tong (durven) laten zien, maar het geeft wellicht een eerste indruk van hoe met name jongere mensen denken.
Ook lijkt het interessant om te weten hoe jongeren (m.n.) in andere (verder gelegen) steden, oblasten en republieken denken over b.v. de oorlog. Dit kanaal filmt toch vaak in dezelfde steden, dacht ik.
@:Momo plaatst ook wel eens filmpjes van dit kanaal volgens mij.
Overigens zijn veel (vaak goed opgeleide) jongeren al vertrokken richting buitenland, b.v. naar Georgi, Armeni of Turkije.
Ja tuurlijk dat zijn gewoon mensen en van oudsher heeft Rusland een grote schare intelligente studenten en afgestudeerden.quote:Op zondag 8 mei 2022 11:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik ben gefascineerd door YouTube kanaal 1420.
Een Rus die in Moskou op straat vraagt wat men van de oorlog in Oekrane vindt of Zelensky etc.
De over het algemeen jongelui antwoorden zoals de meeste hier zouden hopen dat ze antwoorden, in die zin krijg ik toch meer mededogen met met name jonge Russen.
Ik twijfelde aanvankelijk aan wat ik zag, gezien de censuur, maar dit artikel geeft me iets meer vertrouwen...
https://www.businessinsid(...)ar-on-youtube-2022-4
Ongetwijfeld al 30 keer besproken hier...maar goed
Zie bijvoorbeeld
Het ligt nogal strategisch, vandaar.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat zijn die Russen allemaal aan het verliezen alleen maar om dat kleine eilandje? Je kan er zo langzamerhand een hele HBO serie over beginnen.
Overigens trouwens geen slecht idee om een band of brothers Ukraine editie te maken.
De meeste moorden in mariopol zjin gepleegd door Oekraners op de Russische bevolking.quote:
Daar heb je vast een bron bij.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De meeste moorden in mariopol zjin gepleegd door Oekraners op de Russische bevolking.
nee zo een leuning vasthouden dat is niet normaal, in andere filmpjes zie je hem ook trillenquote:Op zaterdag 7 mei 2022 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Dat type gedrag doe ik ook wel eens, tafel vasthouden, met m'n knien heen en weer gaan, etc.
quote:Op zondag 8 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De meeste moorden in mariopol zjin gepleegd door Oekraners op de Russische bevolking.
Oekraners/Russen een pot nat, het zijn de zelfde mensen en sommigen zijn goed en sommigen zijn beesten. Daarom moeten we ons niet teveel bemoeien bij dit slachtfeest.quote:
huhquote:Op zondag 8 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekariners spreken ook Russsich , men weet niet eens wie er russisch is of oekraienschquote:Op zondag 8 mei 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De koeien gaan op stal en we mogen geen spinazie meer eten.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:11 schreef Confetti het volgende:
Hoe zouden de uren na n kernexplosie in Oekraine eigenlijk verlopen? Gaat iedereen hier naar de supermarkt rennen, gaat de beurs crashen, staat van beleg?
Ik lees vooral over scenario's die uitgaan van all out nuclear war maar dat lijkt mij niet realistisch als de bom alleen in Oekraine valt.
Bedenk hoe het in Nederland zou gaan en je weet vrij aardig hoe het in Oekraine zou gaan. Mensen verschillen niet echt in hun reactie op zo'n gebeurtenis.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:11 schreef Confetti het volgende:
Hoe zouden de uren na n kernexplosie in Oekraine eigenlijk verlopen? Gaat iedereen hier naar de supermarkt rennen, gaat de beurs crashen, staat van beleg?
Ik lees vooral over scenario's die uitgaan van all out nuclear war maar dat lijkt mij niet realistisch als de bom alleen in Oekraine valt.
In Libi had de TB2 ook helikopters geraakt maar dit is de eerste keer dat het publiekelijk te zien is.quote:
Mariopol woonden met name pro Russen. Waarom zouden de Russen die doodmaken?quote:Op zondag 8 mei 2022 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oekariners spreken ook Russsich , men weet niet eens wie er russisch is of oekraiensch
Dit gaat om moorden van Russisch soldaten op de bevolking van Marioepol , ook op Russen
Toen waren de mensen wel wat minder bang en paniekerig.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:12 schreef quirina het volgende:
[..]
De koeien gaan op stal en we mogen geen spinazie meer eten.
Tenminste dat was in 1986 zo
Pssst? Pro-Russen zijn nog steeds Oekrainers. En een granaat gaat niet eerst vragen of je grootouders uit Moskou kwamen.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mariopol woonden met name pro Russen. Waarom zouden de Russen die doodmaken?
Ok dat Tjetjeense Gore mensen bataljon in bucha waren dikke criminelen.
Maar mariopol hoor je in elk interview met de bevolking dat het Oekraners waren.
Gaat niet gebeuren, wint Putin helemaal niets mee en hij blijft een 4d meesterstrateegquote:Op zondag 8 mei 2022 12:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Putin is de weg kwijt.
Alleen was dat in Nederland en niet in Oekraine waar de vraag over ging. Volgens mij is het gebied rond Tjernobyl nog altijd niet bewoonbaar.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Toen waren de mensen wel wat minder bang en paniekerig.
Ik bedoelde vooral de situatie in Nederland ja. De situatie zal toch niet zo zijn dat wij een half uur erna worden kapotgenuked.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bedenk hoe het in Nederland zou gaan en je weet vrij aardig hoe het in Oekraine zou gaan. Mensen verschillen niet echt in hun reactie op zo'n gebeurtenis.
Hou dat soort speculatie zonder enig bewijs lekker in BNW.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat ze de huizen langsgingen om de mannen te laten meevechten, als ze niet wouden gingen ze eraan, lijken laten liggen zodat de Russen de schuld kregen.
De Russen hebben weer veel doden veroorzaakt door bombardementen
Mensne die in Oekraine wonen dat zijn oekrainers , die hebben geen hekel aan elkaarquote:Op zondag 8 mei 2022 12:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mariopol woonden met name pro Russen. Waarom zouden de Russen die doodmaken?
Ok dat Tjetjeense Gore mensen bataljon in bucha waren dikke criminelen.
Maar mariopol hoor je in elk interview met de bevolking dat het Oekraners waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |