quote:'Mogelijk 60 doden bij aanval op school'
Bij een aanval op een school in Bilohorivka, in de regio Loegansk, zijn volgens de regionale Oekraïense autoriteiten twee mensen om het leven gekomen. Onder het puin liggen nog zo'n zestig anderen. Er wordt gevreesd dat ook zij niet meer in leven zijn.
In het gebouw waren negentig mensen aan het schuilen voor het oorlogsgeweld toen gistermiddag de luchtaanval begon. Na het bombardement brak brand uit, en de school stortte in.
Dertig mensen zijn gered, van wie er volgens de regionale gouverneur zeven gewond zijn geraakt.
Raar,ik begreep uit herhaaldelijke posts in deze thread dat Rusland zo enorm respectvol met de Oekraïners om gaat dat het een plaatsje verdient in de overwinningsparade op 9 mei...quote:
Man wat overdrijven.quote:Op zondag 8 mei 2022 08:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je zou denken dat ze nu wel moeten weten niet in scholen en kerken te schuilen.
Rusland is er immers op uit om de gehele identiteit van Oekraïne te wissen, maken ze ook geen geheim van en maken scholen, musea maar ook andere soorten openbare gebouwen als doelwit nummer 1, denk aan ziekenhuizen bijvoorbeeld.
Ik gok overigens dat Rusland uiteindelijk wel nukes (in Oekraïne) zal gaan gebruiken naar mate het verlies nadert.
Maar daar moeten we ons niet bang door laten maken.
Ik bedoel laten we wel zijn, het is gewoon een extra of andere manier om mensen te doden.
Het veranderd feitelijk niets aan de situatie, namelijk dat Rusland moet wegwezen daar, dat zij wel degelijk de “slechterik” in dit verhaal zijn en op alle manier tegengewerkt dient te worden.
Hopelijk trapt Amerika/EU/NAVO niet in dat soort pogingen tot bangmakerij.
Het probleem van de Russische militaire reserve is dat het een "papieren" reserve is. Het is niet meer dan administratieve data van mensen tot 45 jaar die ooit in de Russische krijgsmacht hebben gediend. Na hun dienst tijd hebben ze geen training meer gekregen. Even los van de vraag of er materieel voor deze mensen is duurt het maanden om ze op niveau te krijgen.quote:
Niet bang maken, zegt hij.quote:Op zondag 8 mei 2022 08:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Man wat overdrijven.
“Wij moeten ons niet druk maken om nukes op Oekraïne” nee Hans, dat doen de Oekraïners wel.
Putin moet prednison bij de wijn doen.quote:
quote:Op zondag 8 mei 2022 00:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Turkmenistan ligt aan de ene kant van de woestijn, ik ben even kwijt wie er aan de andere kant ligt maar you get the picture.
Maar Turkmenistan hoort niet bij de federatie. Wel bij het GOS.quote:Op zondag 8 mei 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is meer dit...als Turkmenistan besluit dat ze toch maar niet meer bij de Russische Federatie willen horen dan hebben ze ineens 1000 tanks en AFV's in handen. Daar zit Rusland niet op te wachten. Zelfs al zou dat risico minimaal zijn dan is er nog de gebruikelijke Moskou paranoia die ze ervan zal weerhouden om het risico te nemen.
Beter lezen.quote:Op zondag 8 mei 2022 08:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Man wat overdrijven.
“Wij moeten ons niet druk maken om nukes op Oekraïne” nee Hans, dat doen de Oekraïners wel.
Wat zijn die Russen allemaal aan het verliezen alleen maar om dat kleine eilandje? Je kan er zo langzamerhand een hele HBO serie over beginnen.quote:
Ik en heel veel met mij lezen geen Russisch, dus wat is doel om gewoon een Russische text naar te droppen.quote:
Het is, van wat ik lees, een erg strategisch belangrijke plek. Maar er blijft weinig van over als het zo door gaat idd.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat zijn die Russen allemaal aan het verliezen alleen maar om dat kleine eilandje? Je kan er zo langzamerhand een hele HBO serie over beginnen.
Overigens trouwens geen slecht idee om een band of brothers Ukraine editie te maken.
Het zijn militairen, die moeten niet janken, kwestie van overgeven of zichzelf opofferen, pijn, lijden, honger, kwelling, tranen, angst zullen stoppen dan.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Noodkreet uit Azovstal
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-oekraine~a9cf6b3a/
En dan heb je hier mensen die vinden dat Oekraïne niet zo moeilijk moet doen en zich gewoon moet overgeven.quote:
Als ik die gast zo zie begrijp ik dat de Russen hier een zware dobber aan hebben. Zelfs nu nog.quote:Op zondag 8 mei 2022 10:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het zijn militairen, die moeten niet janken, kwestie van overgeven of zichzelf opofferen, pijn, lijden, honger, kwelling, tranen, angst zullen stoppen dan.
Merkwaardige opmerking over een Tweet die duidelijk Oekraïens is.quote:Op zondag 8 mei 2022 09:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik en heel veel met mij lezen geen Russisch, dus wat is doel om gewoon een Russische text naar te droppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |