abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2022 @ 19:00:43 #3
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204557269
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 18:41 schreef Za het volgende:

[..]
En Bush, Blair?
Zelulsky?
Waarom zou in godsnaam Zelensky om gelegd moeten worden die doet niks fout.
pi_204557350
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
za heeft zijn hoofd zo ver in putin's reet zitten dus die kun je moeilijk kwalijk nemen dat ie iets onzinnigs zegt, gewoon zuurstofgebrek omdat hij dus zover met zijn kop in putin's kont zit, vrij logisch toch
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 27 april 2022 @ 19:09:52 #6
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204557375
Goeie bepantsering. Dat zie je zo.

woensdag 27 april 2022 @ 19:09:54 #7
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204557376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:07 schreef TLC het volgende:

[..]
za heeft zijn hoofd zo ver in putin's reet zitten dus die kun je moeilijk kwalijk nemen dat ie iets onzinnigs zegt, gewoon zuurstofgebrek omdat hij dus zover met zijn kop in putin's kont zit, vrij logisch toch
Pas op he,zometeen gaat die weer een mod oid roepen.
  woensdag 27 april 2022 @ 19:10:43 #8
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204557388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:09 schreef ExTec het volgende:
Goeie bepantsering. Dat zie je zo.

[ afbeelding ]
Maar die kernraketten zijn echt wel heeeeeul gevaarlijk en modern.
  woensdag 27 april 2022 @ 19:10:51 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204557389
twitter
  woensdag 27 april 2022 @ 19:12:48 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204557420
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Hoe durft hij zijn eigen land te verdedigen die man! Hij zou meteen moeten luisteren wat baas Poetin te zeggen heeft. Als Poetin een land wil innemen moet je vooral niet proberen terug te vechten!
pi_204557429
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 27 april 2022 @ 19:16:31 #12
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204557462
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 18:45 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar het helpt wel dat, dat systeem in gebruik is. Juist het onderhoud van dingen die stilstaan is vaak het probleem.

Maar goed wie weet checken ze wel regelmatig die dingen op metaalmoeheid etc...
Rusland voert geregeld rakettesten uit, ze hebben een gebied in het oosten toegewezen als testlocatie (waar ze dus inslaan). In die zin zijn andere raketsystemen dus ook in gebruik, want net als de Soyuz kun je elke raket maar 1 keer gebruiken. Een test met een bepaalde raket geeft je dus een indicatie wat je van de rest kunt verwachten wanneer de omstandigheden gelijk zijn.

Daarnaast denk ik dat je juist op je meest cruciale wapensysteem, waardoor je als wereldmacht wordt gezien en wat de veiligheid van je eigen grondgebied waarborgt, niet bezuinigt en het onderhoud laat versloffen. Pure aanname, maar het lijkt me niet onlogisch.
pi_204557512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 18:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Mooie topictitel, en zeker waar.
Ik vind die propoganda wel mooi enzo, heeft moraal aan de Oekraïners.
Maar die boodschap moet je wel met een korrel zout nemen, als je je de feiten wilt bekijken.
Zeker heeft RUS grote steken laten vallen met het landleger, zeker verdedigen de Oekraïners zich kranig en terecht!
Echter moet je nou niet denken, volgens mij, dat alleen de Russen verliezen leiden. De oekrainsche verliezen zijn niet bekend maar naar schatting net zo hoog.
De grondgebieden oost worden succesvol ingenomen, met wat heen en weer veroveren van land.
Maar houd je hoofd clean, de Russen zijn met een opmars bezig, de boel kan escaleren, de situatie blijft nijpend.
Al te jubelend die berichten delen snap ik van de Oekraïners, wij dienen ze met een korrel zout te bekijken.

Al maakt het niet veel uit wat we hier doen, maar ik verwijs naar de beleidsmakers in NL en de EU.
Vakman pur sang
  woensdag 27 april 2022 @ 19:21:54 #14
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204557519
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Rusland voert geregeld rakettesten uit, ze hebben een gebied in het oosten toegewezen als testlocatie (waar ze dus inslaan). In die zin zijn andere raketsystemen dus ook in gebruik, want net als de Soyuz kun je elke raket maar 1 keer gebruiken. Een test met een bepaalde raket geeft je dus een indicatie wat je van de rest kunt verwachten wanneer de omstandigheden gelijk zijn.

Daarnaast denk ik dat je juist op je meest cruciale wapensysteem, waardoor je als wereldmacht wordt gezien en wat de veiligheid van je eigen grondgebied waarborgt, niet bezuinigt en het onderhoud laat versloffen. Pure aanname, maar het lijkt me niet onlogisch.
Je hebt dit hele conflict wel gevolgd?

Even een paar dingen op een rijtje voor je waaruit blijkt dat het hele leger van voor tot achter verouderd en slecht onderhouden is.

Trucs uit de jaren 60 die vaker stil staan dan dat ze rijden, rotte verband verpakkingen met spullen uit het tijdperk koude oorlog, kogelvrije vesten zonder kevlar of iets erin ( zijn beelden geweest dat een orc maar een macbook erin had gedaan :') ) en voertuigen met rotte banden die gewoon achter worden gelaten.

Sorry maar dan vind ik het heel lastig om te geloven dat ze dat gedeelte van defensie wel op orde hebben.
  woensdag 27 april 2022 @ 19:23:59 #15
6484 ExTec
pi_204557539
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hmmm, wanhoopspoging om economische teloorgang af te wenden?

Van een week terug, duiding van uitspraken RUS centrale bank directeur.

twitter
pi_204557543
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Even een paar dingen op een rijtje voor je waaruit blijkt dat het hele leger van voor tot achter verouderd en slecht onderhouden is.

Trucs uit de jaren 60 die vaker stil staan dan dat ze rijden, rotte verband verpakkingen met spullen uit het tijdperk koude oorlog, kogelvrije vesten zonder kevlar of iets erin ( zijn beelden geweest dat een orc maar een macbook erin had gedaan :') ) en voertuigen met rotte banden die gewoon achter worden gelaten.

Sorry maar dan vind ik het heel lastig om te geloven dat ze dat gedeelte van defensie wel op orde hebben.
Je weet dat dat allemaal propoganda is, met een deel waarheid en een hele groot sloot onzin?
Vakman pur sang
  woensdag 27 april 2022 @ 19:25:41 #17
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204557560
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je weet dat dat allemaal propoganda is, met een deel waarheid en een hele groot sloot onzin?
Nee dat is geen propaganda dat weet jij zelf ook wel.

Je ziet letterlijk de beelden toch?
  woensdag 27 april 2022 @ 19:27:58 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204557585
quote:

[..]

Rusland is dan ook al decennia geen wereldmacht meer, hoogstens nog een regionale macht. Al geloven ze zelf graag anders.
pi_204557635
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Rusland is dan ook al decennia geen wereldmacht meer, hoogstens nog een regionale macht. Al geloven ze zelf graag anders.
Dat laatste is het grote probleem.
pi_204557687
Putin gooien. _O-
pi_204557725
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Nee dat is geen propaganda dat weet jij zelf ook wel.

Je ziet letterlijk de beelden toch?
Ben je echt zo naïef? En de Russen laten juist allemaal kapotte Oekraïnse tanks zien.
De verliezen zijn hoog ja, aan beide kanten, de aanvallers verliezen normaliter meer.

Veel kwam van de armedforcesUKR op Twitter.
Nou dit is dismantelt wegens teveel fake.
https://www.dw.com/en/fac(...)raine-war/a-61453500

twitter
Vakman pur sang
pi_204557752
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar die boodschap moet je wel met een korrel zout nemen, als je je de feiten wilt bekijken.
Zeker heeft RUS grote steken laten vallen met het landleger, zeker verdedigen de Oekraïners zich kranig en terecht!
Echter moet je nou niet denken, volgens mij, dat alleen de Russen verliezen leiden. De oekrainsche verliezen zijn niet bekend maar naar schatting net zo hoog.
De grondgebieden oost worden succesvol ingenomen, met wat heen en weer veroveren van land.
Maar houd je hoofd clean, de Russen zijn met een opmars bezig, de boel kan escaleren, de situatie blijft nijpend.
Al te jubelend die berichten delen snap ik van de Oekraïners, wij dienen ze met een korrel zout te bekijken.

Al maakt het niet veel uit wat we hier doen, maar ik verwijs naar de beleidsmakers in NL en de EU.
Ik zou gewoon een stuk sappige koe op de BBQ leggen en een biertje pakken, je laat je teveel meeslepen door die Slavische broedermoord.
  woensdag 27 april 2022 @ 19:44:07 #23
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204557758
quote:

[..]

Dus je redenatie is: omdat Rusland in Oekraïne in een conventionele grondoorlog verouderd materieel met mankementen inzet, kan het niet anders dan dat hun kernwapenarsenaal in dezelfde staat verkeert. Terwijl dat kernwapenarsenaal je belangrijkste machtsmiddel op het wereldtoneel is en min of meer je eigen veiligheid t.o.v. andere grootmachten waarborgt.
pi_204557807
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik zou gewoon een stuk sappige koe op de BBQ leggen en een biertje pakken, je laat je teveel meeslepen door die Slavische broedermoord.
Goed plan wel als was ik dat al aan het doen. ;)
Vakman pur sang
pi_204557822
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

4000 gedood, 10.000 gewond, soldaten
24330 gedood, 4000+ gewond, burgers
Bron: https://en.wikipedia.org/(...)_Russo-Ukrainian_War https://www.france24.com/(...)th-toll-what-we-know https://www.statista.com/(...)aine-war-casualties/

Lijst met Oekraïens materiaalverlies https://www.oryxspioenkop(...)nting-ukrainian.html

Natuurlijk zijn die verliezen wel bekend, waarom zou dat niet zo zijn?
pi_204557843
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Goed plan wel als was ik dat al aan het doen. ;)
Als die kernoorlog er komt zijn wij toch wel van die types die het overleven en boven komen drijven als echte mannen, dus huphup aan de koe en het bier en vat een tiet vast.
pi_204557855
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als die kernoorlog er komt zijn wij toch wel van die types die het overleven en boven komen drijven als echte mannen, dus huphup aan de koe en het bier en vat een tiet vast.
Ik kan hier een hele nare grap over maken, iets met "er is maar een diersoort op aarde die een atoomoorlog overleeft" maar dat zal ik niet doen :+
pi_204557863
quote:

[..]
Economisch dacht ik iets van Benelux? En dan bestuurd door kleptomanen die de belastingpot afromen.
  woensdag 27 april 2022 @ 19:54:18 #29
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204557865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dus je redenatie is: omdat Rusland in Oekraïne in een conventionele grondoorlog verouderd materieel met mankementen inzet, kan het niet anders dan dat hun kernwapenarsenaal in dezelfde staat verkeert. Terwijl dat kernwapenarsenaal je belangrijkste machtsmiddel op het wereldtoneel is en min of meer je eigen veiligheid t.o.v. andere grootmachten waarborgt.
Ja hehe je snapt het.
pi_204557870
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik kan hier een hele nare grap over maken, iets met "er is maar een diersoort op aarde die een atoomoorlog overleeft" maar dat zal ik niet doen :+
Kakkerlakken en beerdiertjes, dan zij dat maar zo.
pi_204557882
quote:

Zeker ook omdat voor het plan van Poetin om Oekraïne binnen 3 dagen in te nemen nooit nucleaire wapens gepland waren. Rusland had zich slechts voorbereid met conventionele wapens.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204557888
quote:

[..]
Dat kan wel anders zijn maar dat is niet echt waarschijnlijk, denk je wel?

Het feit dat je een kernwapenarsenaal hebt is al meer dan voldoende, namelijk, Rusland voert al heel lang geen kernproeven meer uit, niemand hier heeft enig idee wat de staat is van hun kernwapenarsenaal. Je kan er uiteraard NIET van uitgaan dat het niet zal werken want kernwapens maar het is zeer zeker niet onredelijk om niet te geloven dat alles zo fantastisch is in die tak van de Russische defensie. Als enige tak.
pi_204557891
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Theorie Maassen had er een best goede grap over...
The name is Putler, Vladimir Putler
  woensdag 27 april 2022 @ 19:57:23 #34
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204557903
quote:

[..]
Het is best mogelijk dat het kernwapenarsenaal van Rusland redelijk op orde is. En weet je wat? Het doet er totaal niet toe. Dreigementen van deze orde moet je namelijk altijd negeren, doe je dat niet dan is dat sowieso het begin van het einde wanneer het gaat over zelfstandig besluiten nemen. De Baltische Staten uit NATO? Polen uit NATO? waar stopt het toegeven aan bedreiging?

De boodschap is en blijft namelijk heel eenvoudig, gooi jij kernwapens op ons, dan doen wij dat op jou. MAD in optima forma. Niet vasthouden aan deze uiterst eenvoudige boodschap is namelijk precies wat het gebruik van kernwapens kan uitlokken.
pi_204557904
Vergeten de Z van de achterzijde te krabben (onderste video)

twitter
pi_204557905
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Theorie Maassen had er een best goede grap over...
Grap of theorie?
Autocorrect?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204557912
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:54 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Economisch dacht ik iets van Benelux? En dan bestuurd door kleptomanen die de belastingpot afromen.
Ja, dat klopt in alle opzichten.
pi_204557913
quote:

[..]
Ho ho, momenteel hebben ze wel de tweede sterkste legermacht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 april 2022 @ 19:58:14 #39
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204557916
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ja hehe je snapt het.
Ja, ik 'snapte' al dat dat jouw redenatie is. Daar valt weinig aan te snappen, dat is gewoon wat het is. Kun je wellicht nog aangeven wat de logica achter jouw redenatie is?
pi_204557919
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:57 schreef Salina het volgende:

[..]
Grap of theorie?
Autocorrect?
Why not both? :D
pi_204557929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:57 schreef Salina het volgende:

[..]
Grap of theorie?
Grap, iets met Feyenoord supporters die overblijven als de rest is weg geblazen door nukes..

The horror...
pi_204557951
Overigens lijkt dat hele cyberwar gedoe waar Rusland zo goed in zou zijn ook tegen te vallen.

Al is de NS wel verdacht stil over de exacte reden van hun storing.
  woensdag 27 april 2022 @ 20:02:35 #43
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204557957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, ik 'snapte' al dat dat jouw redenatie is. Daar valt weinig aan te snappen, dat is gewoon wat het is. Kun je wellicht nog aangeven wat de logica achter jouw redenatie is?
Wat jij wil.

We moeten doooooodsbang zijn voor het hyper moderne Russische wapenarsenaal.
pi_204557967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
Overigens lijkt dat hele cyberwar gedoe waar Rusland zo goed in zou zijn ook tegen te vallen.

Oekraine speelt daar ook een rol in, overigens, en die zijn best goed in cyber dingen, zeg maar.
  woensdag 27 april 2022 @ 20:07:12 #45
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204557993
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oekraine speelt daar ook een rol in, overigens, en die zijn best goed in cyber dingen, zeg maar.
Vergeet de vele tienduizenden vrienden van Oekraïne niet die volop bezig zijn Russische IT te verneuken. Rusland zal het te druk hebben met verdedigen, wat de capaciteit voor aanvallen best in de weg zal zitten.
pi_204557994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De zware taak om die enkele paar mooie jonge vrouwen te bevruchten om de mensheid te redden.
Vakman pur sang
pi_204558011
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:57 schreef pvdplanet het volgende:
Vergeten de Z van de achterzijde te krabben (onderste video)

[ twitter ]
Ahahahahaaha.

twitter
pi_204558020
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Bron: https://en.wikipedia.org/(...)_Russo-Ukrainian_War https://www.france24.com/(...)th-toll-what-we-know https://www.statista.com/(...)aine-war-casualties/

Lijst met Oekraïens materiaalverlies https://www.oryxspioenkop(...)nting-ukrainian.html

quote:
The UN tally doesn't include military deaths.

The defence ministries of both Ukraine and Russia regularly publish claims of the number of troops they have killed from the opposing side.

Kyiv says its troops have killed 19,600 Russian military since the invasion began in late February. Moscow said on March 25 its forces had killed at least 14,000 Ukrainian miliary personnel.

These figures, however, are both widely suspected to be inflated and have not been verified by AFP or independent conflict monitors.

Russia has, unusually, acknowledged its own military casualties but put the number of its dead much lower than Ukraine's claim at 1,351 in its last update on March 25.

A senior NATO military official estimated at the same time that between 7,000 and 15,000 Russian soldiers could have been killed in the fighting up to that point.

Kremlin spokesman Dmitry Peskov admitted last week to Sky News that Russian troops had suffered "significant losses" in Ukraine, calling it a "huge tragedy".

Ukraine does not deny that its soldiers are dying on the battlefield but it has not published a total.

Uit je eigen bron.
Vakman pur sang
pi_204558027
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heel die regio doet het goed in de IT al is het lastig om de echte goede te pakken te krijgen. Aanbod is namelijk enorm.
pi_204558045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:07 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Vergeet de vele tienduizenden vrienden van Oekraïne niet die volop bezig zijn Russische IT te verneuken. Rusland zal het te druk hebben met verdedigen, wat de capaciteit voor aanvallen best in de weg zal zitten.
Dat zal ook vast helpen ja, en dat veel IT'ers ook wel naar het westen zijn gekomen.

Daarnaast hebben bedrijven langzaamaan hun beveiliging meer op orde sinds die ransomware ellende.

Maar goed alles is te hacken...
pi_204558135
quote:
5s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hmmm, wanhoopspoging om economische teloorgang af te wenden?

Wie legt deze user even uit hoe het zit?

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:01 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Roebel is ook weer meer waard dan voor de oorlog! goede sancties vanuit Xiden/WEF/EU _O-
  woensdag 27 april 2022 @ 20:29:07 #52
6484 ExTec
pi_204558180
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

https://edition.cnn.com/2(...)microsoft/index.html
pi_204558196
« Zelensky said that Ukrainian officials think about 2,500 to 3,000 Ukrainian troops have died in the war … Zelensky added there are about 10,000 Ukrainian troops who have been injured and that it's "hard to say how many will survive. »in een interview aan CNN wat voetnoot 73 was bij de eerste van mijn 3 bronnen. https://edition.cnn.com/2(...)iew-cnntv/index.html

Dat interview is van 10 dagen geleden.
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]
Uit je eigen bron.
Het waren dus 3 bronnen, waarvan 1 gebaseerd op Zelenskyy's uitspraken, nog eens naar boven bijgesteld door de US.

[ Bericht 26% gewijzigd door la_perle_rouge op 27-04-2022 20:35:50 ]
  woensdag 27 april 2022 @ 20:31:49 #54
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204558211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Er zijn wat kanttekeningen te maken met het aantal burgerslachtoffers.
1) veel van de data is verouderd, de nieuwste data zijn van het Kharkiv en Odesa oblast en van 23 April.
2) de data van Mariupol 6.000-21.000 is van 12 April en zorgt voor de grote marge.

Buiten Mariupol zijn er 3.332 doden geregistreerd, echter

3) data van Kyiv is van 31 maart en dus exclusief Bucha etc.
4) data van overige oblasten zijn van eind maart / begin april, dus waarschijnlijk ook veel te laag.

De aantallen militaire doden zijn zeer moeilijk in te schatten.
https://www.cbsnews.com/news/ukraine-russia-death-toll-invasion/
Dit artikel met Amerikaanse schattingen geven heel andere cijfers aan bijvoorbeeld.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 27 april 2022 @ 20:35:04 #55
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204558247
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Een nuke moet om de 10 jaar vervangen worden. Dat is 1. Hoeveel hebben ze er echt nog.

Uitgebreid getest? Vertel? Waar hebben ze dat gedaan dat de wereld het niet gezien heeft?

En hoe waarschijnlijk nou is het dat als echt dat hele land kut en corrupt is, dat hun nucleaire wapens toppie zijn?

Waarmee ik niet bedoel dat de dreiging niet echt is ;)
Enkel de tritium booster moet regelmatig vervangen worden (omdat tritium met een hafwaardtijd van 12 jaar vervalt tot helium-3 . Bij ontploffing van de bom genereert het tritium extra neutronen, wat het rendement van de kernreactie verhoogt. Helium-3 absorbeert neutronen, heeft dus het tegengestelde effect). Dat is in principe niet meer dan de tritium container vervangen door een nieuwe. De bommen zijn zodanig gemaakt dat dat gemakkelijk te doen is.

De Soviets hebben 969 nucleaire tests uitgevoerd, veel meer dan bvb China (45), India of Pakistan (6). Genoeg data om nieuwe bommen te kunnen ontwerpen, tenzij die op een nieuw principe zouden gebaseerd zijn. De Amerikanen waren bvb zeker dat het gun-type design met uranium (Little Boy, de bom die op Hirtoshima gedropt werd) zou werken, en gebruikten de bom zonder ze eerst te testen. De Trinity test een maand eerder was een implosie type met plutonium.

Een Amerikaanse studie schatte de levensduur van de plutonium "pits" op minstens honderd jaar. Uranium 235 heeft een veel langere halfwaardetijd dan plutonium, dus uranium pits zullen nog langer meegaan.
are we infinite or am I alone
pi_204558286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er zijn wat kanttekeningen te maken met het aantal burgerslachtoffers.
1) veel van de data zijn verouderd, de nieuwste data zijn van het Kharkiv en Odesa oblast en van 23 April.
2) de data van Mariupol 6.000-21.000 is van 12 April en zorgt voor de grote marge.

Buiten Mariupol zijn er 3.332 doden geregistreerd, echter

3) data van Kyiv is van 31 maart en dus exclusief Bucha etc.
4) data van overige oblasten zijn van eind maart / begin april, dus waarschijnlijk ook veel te laag.

De aantallen militaire doden zijn zeer moeilijk in te schatten.
https://www.cbsnews.com/news/ukraine-russia-death-toll-invasion/
Dit artikel met Amerikaanse schattingen geven heel andere cijfers aan bijvoorbeeld.
Dat artikel is van 10 maart, deze https://en.wikipedia.org/(...)_Russo-Ukrainian_War is bijgewerkt tot en met 21 april. Met alle noten, verwijzingen en links waarop de info gebaseerd is.
  woensdag 27 april 2022 @ 20:40:54 #57
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204558310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat kan wel anders zijn maar dat is niet echt waarschijnlijk, denk je wel?

Het feit dat je een kernwapenarsenaal hebt is al meer dan voldoende, namelijk, Rusland voert al heel lang geen kernproeven meer uit, niemand hier heeft enig idee wat de staat is van hun kernwapenarsenaal. Je kan er uiteraard NIET van uitgaan dat het niet zal werken want kernwapens maar het is zeer zeker niet onredelijk om niet te geloven dat alles zo fantastisch is in die tak van de Russische defensie. Als enige tak.
Zoals ik aangaf, weet ik het simpelweg ook niet maar geef ik aan wat ik waarschijnlijk acht. Ik vind de conclusie "het Russiche materieel voor een conventionele grondoorlog lijkt in gebrekkige staat te zijn, dus dan kan het niet anders dan dat hun kernwapenarsenaal dat ook is" niet direct logisch. Dat arsenaal is namelijk van uiterst strategisch belang voor zelfbehoud. Dus wellicht wordt daar meer budget aan toegewezen, waardoor je op andere fronten tekorten hebt. Het defensiebudget van Rusland is dusdanig, dat ze (lijkt mij) ook keuzes moeten maken.

Wanneer je plan is om het alleen tegen landen als Oekraïne op te nemen, is dat materieel, ondanks de staat waarin het verkeert, wellicht ook gewoon toereikend. Zonder de westerse wapenleveringen zou de strijd er waarschijnlijk al anders uitzien.

Als je doel de verovering van heel Europa of wereldheerschappij is, dan heb je daar inderdaad niet het leger of materieel voor omdat je dan tegenstanders treft die veel beter uitgerust zijn. Maar als dat je doel niet is, waarom zou je daar dan gigantisch veel geld in steken?
  woensdag 27 april 2022 @ 20:41:11 #58
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 27 april 2022 @ 20:41:17 #59
56749 BlaZ
pi_204558317
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dat artikel is van 10 maart, deze https://en.wikipedia.org/(...)_Russo-Ukrainian_War is bijgewerkt tot en met 21 april. Met alle noten, verwijzingen en links waarop de info gebaseerd is.
Ja, lees even verder in die bron onder het kopje: Civilian deaths. Daar staat de data per oblast.

Ook de 2,000-4,000 killed 24 February - 9 March 2022 US estimate[74] staat daar.
  woensdag 27 april 2022 @ 20:42:07 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_204558327
twitter

In twee maanden vermoedelijk al de helft zoveel Russen dood als Amerikanen in 20 jaar Vietnam.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204558372
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wie legt deze user even uit hoe het zit?
[..]

Dat weet deze user misschien beter dan jij?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Interessant filmpje die uiteenzet hoe die roebel overeind word gehouden:

TL;DR, zoals opgemerkt, geen hond koopt roebels. Dus de centrale bank bepaald in z'n eentje de waarde.
Hier ook nog de nodige economische achtergrond theorie over « the fall and rise of the ruble »
  woensdag 27 april 2022 @ 20:47:19 #62
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204558376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:42 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

In twee maanden vermoedelijk al de helft zoveel Russen dood als Amerikanen in 20 jaar Vietnam.
Ik betwijfel of een simpele Russische soldaat het exacte aantal doden weet.
pi_204558411
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:47 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Mensen roepen zo veel. Ik zou alles met een korrel zout nemen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 27 april 2022 @ 20:53:08 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_204558428
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:47 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Het is schijnbaar een getal dat rondzingt onder de gelederen. Of het waar is, is een tweede.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204558435
quote:
[ twitter ]

Wel een erg accuraat getal
pi_204558457
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
https://www.ukrinform.net(...)-until-war-ends.html

Er is geen zak bekend van de Oekraïense dodental onder militairen. Arestovich wil dat niet vrijgeven.
https://www.ukrinform.net(...)-until-war-ends.html
Volgend RT is het 23.500 volgens de cijfers die laatst uitgebracht waren 4000. Het zal ergens in het midden liggen.
Maar dat is nou juist het punt, je krijgt toch niet de juiste info.
Vakman pur sang
pi_204558459
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:53 schreef speknek het volgende:

[..]
Het is schijnbaar een getal dat rondzingt onder de gelederen. Of het waar is, is een tweede.
Zelfs al is het niet waar, als dit werkelijk onder de Russische soldaten rondgaat is dat hartstikke mooi. Laat het ze maar demoraliseren, laat ze maar bang zijn, laat ze maar twijfelen aan hun "missie".
  woensdag 27 april 2022 @ 20:58:33 #68
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204558473
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Wat jij wil.

We moeten doooooodsbang zijn voor het hyper moderne Russische wapenarsenaal.
Ik vraag je slechts naar de logica achter je redenatie.
  woensdag 27 april 2022 @ 20:59:51 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204558488
Leuk geschreven:

https://www.reddit.com/r/(...)osions_in_3_russian/

Be me.

Get cushy job doing logistics at Russian Army.

They give me money, I buy bullets.

10 years later and they are dumping old bullets. What a waste. Nobody will ever use this depot. Why let good money go to waste.

They give me money, I buy vodka and houses. Write in books we have bullets but it is just lies.

War with Ukraine! Panik cuz they are asking for bullets but I already gave them all the ones I have but I should have x10 more!!!

Light depot on fire.

Blame on Ukraine commandos.

No more bullets, see?

I am kalm.
  woensdag 27 april 2022 @ 21:00:17 #70
56749 BlaZ
pi_204558491
quote:

[..]
Het komt overeen met het aantal slachtoffers, inclusief gewonden.
  woensdag 27 april 2022 @ 21:01:33 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204558504
quote:

[..]
Of het waar is maakt niet uit. Het is heel goed voor het moreel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204558533
quote:
[ twitter ]

Hoezo zou een ´Russian soldier´ de aantallen weten...

Edit: Spuit 11
pi_204558554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Hoezo zou een ´Russian soldier´ de aantallen weten...

Edit: Spuit 11
Een Oekraïne militair weet de aantallen ook niet.
Vakman pur sang
  woensdag 27 april 2022 @ 21:09:56 #74
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204558607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik vraag je slechts naar de logica achter je redenatie.
Als alles helemaal kut is vind ik het altijd heel lastig om te geloven dat bepaalde onderdelen dan wel goed zijn.

Bovendien is de dreiging van nucleaire wapens meestal al voldoende.
pi_204558701
https://mezha.media/en/20(...)om-of-the-black-sea/

https://www.aljazeera.com(...)-missing-from-moskva

twitter

https://www.forbes.com/si(...)-the-cruiser-moskva/
The Russian navy reportedly is trying to salvage sensitive materials from the wreck of the guided-missile cruiser Moskva, which sank in the Black Sea in up to 300 feet of water after Ukrainian forces around the strategic port of Odessa hit her with two Neptune anti-ship missiles on April 13.

According to naval expert H.I. Sutton, the eight-ship salvage flotilla includes the world’s oldest active warship, the Russian auxiliary Kommuna. The 110-year-old Kommuna with her unique double hull carries the deep-diving submersible AS-28.
It’s unclear what exactly the Russian salvage team might be looking for, but it might include cryptological materials—radios and keys indicating secret codes—as well as any weapons or logs that might be of interest to a foreign power.

There might be bodies, of course. The Kremlin was quick to circulate video of the cruiser’s survivors, but the footage depicted at most a couple hundred of the 500 or so men who likely were aboard Moskva at the time of her sinking.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door la_perle_rouge op 27-04-2022 21:27:15 ]
pi_204558760
quote:

[..]
Als ze een regionale macht waren konden ze zo'n landje als Oekraïne wel overlopen zelfs dat lukt niet
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204558826
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:23 schreef vipergts het volgende:

[..]
Als ze een regionale macht waren konden ze zo'n landje als Oekraïne wel overlopen zelfs dat lukt niet
Dat konden ze sowieso niet met 150.000 man, vandaar ook de verbazing bij heel veel mensen. Nazi-Duitsland had 900.000 man voor Oekraïne. Het is eerder praktisch onmogelijk en ligt niet zo zeer aan dat Rusland een 'slecht' leger heeft.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204558990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat konden ze sowieso niet met 150.000 man, vandaar ook de verbazing bij heel veel mensen. Nazi-Duitsland had 900.000 man voor Oekraïne. Het is eerder praktisch onmogelijk en ligt niet zo zeer aan dat Rusland een 'slecht' leger heeft.
Rusland heeft een slecht leger op meerdere manieren:
Geen creativiteit, getraind als robots
Dom ( nemen dingen letterlijk)
Slordig, laten ook hun dode makkers liggen voor de honden, buiten alle andere rotzooi die ze achter laten, waaronder geregeld nog prima bruikbare tanks
Slecht gevoed, slecht onderhouden qua materiaal en bemensing
Stelen, niet alleen van Oekraïense burgers, maar ook zaken en geld van defensie
Moreel beneden alle peil, laf
Voor een groot deel slecht en kwaadaardig;, martelen, moorden en verkrachten, moorden zonder noodzaak, voor de lol en de kick, zie bijvoorbeeld die tank die op de allereerste dag over een personenauto reed.
Ik zou werkelijk niet kunnen bedenken op welk punt het Russische leger niet slecht is.

O, ja, ze kunnen heel leuk marcheren met hun benen om en om horizontaal. Ziet er bizar uit, en de reden ontgaat me.

Ze hadden trouwen 190.000 man ingezet op deze operatie, geen 150.000, en ze zijn al 47 % hiervan kwijt, gewond, dood, gedeserteerd, gevangen.
  woensdag 27 april 2022 @ 21:46:26 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204559139
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 april 2022 @ 21:51:29 #80
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204559233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:40 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Rusland heeft een slecht leger op meerdere manieren:
Geen creativiteit, getraind als robots
Dom ( nemen dingen letterlijk)
Slordig, laten ook hun dode makkers liggen voor de honden, buiten alle andere rotzooi die ze achter laten, waaronder geregeld nog prima bruikbare tanks
Slecht gevoed, slecht onderhouden qua materiaal en bemensing
Stelen, niet alleen van Oekraïense burgers, maar ook zaken en geld van defensie
Moreel beneden alle peil, laf
Voor een groot deel slecht en kwaadaardig;, martelen, moorden en verkrachten, moorden zonder noodzaak, voor de lol en de kick, zie bijvoorbeeld die tank die op de allereerste dag over een personenauto reed.
Ik zou werkelijk niet kunnen bedenken op welk punt het Russische leger niet slecht is.

O, ja, ze kunnen heel leuk marcheren met hun benen om en om horizontaal. Ziet er bizar uit, en de reden ontgaat me.

Ze hadden trouwen 190.000 man ingezet op deze operatie, geen 150.000, en ze zijn al 47 % hiervan kwijt, gewond, dood, gedeserteerd, gevangen.
Die tank die over die auto reed was een Oekraiense tank he.
  woensdag 27 april 2022 @ 21:52:29 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204559263
quote:

[..]
Zonder NATO hulp (8 jaar training, wapens, realtime informatie waar vijandelijke troepen, vliegtuigen en boten zijn) waren ze allang platgewalsd door Rusland.
  woensdag 27 april 2022 @ 21:57:39 #82
56749 BlaZ
pi_204559365
quote:

[..]
Oekraïne is na Rusland gewoon het 2e grootste land in Europa, het heeft ook het 2e grootste landleger in Europa.
  woensdag 27 april 2022 @ 22:00:21 #83
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_204559416
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://mezha.media/en/20(...)om-of-the-black-sea/

https://www.aljazeera.com(...)-missing-from-moskva

[ twitter ]
https://www.forbes.com/si(...)-the-cruiser-moskva/
The Russian navy reportedly is trying to salvage sensitive materials from the wreck of the guided-missile cruiser Moskva, which sank in the Black Sea in up to 300 feet of water after Ukrainian forces around the strategic port of Odessa hit her with two Neptune anti-ship missiles on April 13.

According to naval expert H.I. Sutton, the eight-ship salvage flotilla includes the world’s oldest active warship, the Russian auxiliary Kommuna. The 110-year-old Kommuna with her unique double hull carries the deep-diving submersible AS-28.
It’s unclear what exactly the Russian salvage team might be looking for, but it might include cryptological materials—radios and keys indicating secret codes—as well as any weapons or logs that might be of interest to a foreign power.

There might be bodies, of course. The Kremlin was quick to circulate video of the cruiser’s survivors, but the footage depicted at most a couple hundred of the 500 or so men who likely were aboard Moskva at the time of her sinking.

SPOILER
Ah.. de Russische Marine, waar je de kans krijgt om op een schip te dienen waar je betovergrootvader ook nog gewerkt heeft. :+
  woensdag 27 april 2022 @ 22:14:58 #84
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204559746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ja? :o Dat wist ik dan weer niet :N .
  woensdag 27 april 2022 @ 22:16:22 #85
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204559774
Kunnen ze trouwens geen raket opofferen voor die 110 jaar oude badkuip? Zou helemaal gaaf zijn. Ultieme vernedering.
pi_204559898
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
https://www.welingelichte(...)tende-leeft-nog.html
https://www.telegraaf.nl/(...)t-over-rijdende-auto
Zelfs als ik als zoekterm invoer « Oekraïense tank rijdt over auto » kom ik uit bij Russische tank rijdt over auto (en Russische tank rijdt op Oekraïense mijn). In alle links hierboven, met filmpje, spreekt/schrijft men ‘Russische tank’.
  woensdag 27 april 2022 @ 22:43:25 #87
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204560239
quote:
Boris Johnson ‘tempting evil’ by revealing Ukrainian soldiers trained in Poland

Former head of Polish army criticises UK prime minister for risking safety of soldiers
  woensdag 27 april 2022 @ 22:43:46 #88
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204560245
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Na 15 jaar Fok! weet ik één ding: hier ga je op terug moeten komen.
Het duurde 12 uur maar de stompzinnigheid van sommigen in de Johan Derksen-discussie is in ieder geval nog een graadje erger.
  woensdag 27 april 2022 @ 22:54:19 #89
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204560413
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 22:22 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
https://www.welingelichte(...)tende-leeft-nog.html
https://www.telegraaf.nl/(...)t-over-rijdende-auto
Zelfs als ik als zoekterm invoer « Oekraïense tank rijdt over auto » kom ik uit bij Russische tank rijdt over auto (en Russische tank rijdt op Oekraïense mijn). In alle links hierboven, met filmpje, spreekt/schrijft men ‘Russische tank’.
Stond tijden geleden al op reddit etc dat het een tank was waar iets aan kapot was gegaan. Botte pech
  woensdag 27 april 2022 @ 22:55:12 #90
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204560543
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 22:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Stond tijden geleden al op reddit etc dat het een tank was waar iets aan kapot was gegaan. Botte pech
De tank walste in zijn achteruit nog eens extra over de auto heen. Dit was geen pech.
pi_204560728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:52 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Zonder NATO hulp (8 jaar training, wapens, realtime informatie waar vijandelijke troepen, vliegtuigen en boten zijn) waren ze allang platgewalsd door Rusland.
Zonder westerse hulp waren de Russen inderdaad verder opgestoomd. Maar met slechts 200.000 man (waarvan lang niet iedereen soldaat is) gaat het je sowieso niet lukken om grote steden als Kiev, Odessa en Lviv in te nemen.
  woensdag 27 april 2022 @ 23:18:05 #93
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204560736
quote:
Trained Russian Navy Dolphins are Protecting Black Sea Naval Base, Satellite Photos Show
https://news.usni.org/202(...)atellite-photos-show

Lassie is vast jaloers.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 27 april 2022 @ 23:32:24 #95
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204560865
twitter
  woensdag 27 april 2022 @ 23:33:40 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204560879
quote:
Even de nieuwe houwitsers warmdraaien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 27 april 2022 @ 23:36:20 #97
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204560903
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 23:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De tank walste in zijn achteruit nog eens extra over de auto heen. Dit was geen pech.
https://www.google.com/am(...)sh-civilian-car-kyiv

Kun je eigenwijs zijn maar ik had het zo gevonden. Was een Strela 10 een Oekrainse mobiele anti air. Lijkt me sterk dat de Russen met 1 gekaapte Strela 10 Kiev binnen rijden.
  woensdag 27 april 2022 @ 23:38:39 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 27 april 2022 @ 23:40:25 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 27 april 2022 @ 23:43:14 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204560954
Compliment voor Israel (die sinds de oprichting in 1948 7 oorlogen en 2 Intifada's heeft gewonnen en het meest gemilitariseerde land ter wereld is).
twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 28-04-2022 00:27:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')