za heeft zijn hoofd zo ver in putin's reet zitten dus die kun je moeilijk kwalijk nemen dat ie iets onzinnigs zegt, gewoon zuurstofgebrek omdat hij dus zover met zijn kop in putin's kont zit, vrij logisch tochquote:Op woensdag 27 april 2022 19:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom zou in godsnaam Zelensky om gelegd moeten worden die doet niks fout.
Pas op he,zometeen gaat die weer een mod oid roepen.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:07 schreef TLC het volgende:
[..]
za heeft zijn hoofd zo ver in putin's reet zitten dus die kun je moeilijk kwalijk nemen dat ie iets onzinnigs zegt, gewoon zuurstofgebrek omdat hij dus zover met zijn kop in putin's kont zit, vrij logisch toch
Maar die kernraketten zijn echt wel heeeeeul gevaarlijk en modern.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:09 schreef ExTec het volgende:
Goeie bepantsering. Dat zie je zo.
[ afbeelding ]
Hoe durft hij zijn eigen land te verdedigen die man! Hij zou meteen moeten luisteren wat baas Poetin te zeggen heeft. Als Poetin een land wil innemen moet je vooral niet proberen terug te vechten!quote:Op woensdag 27 april 2022 19:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom zou in godsnaam Zelensky om gelegd moeten worden die doet niks fout.
Rusland voert geregeld rakettesten uit, ze hebben een gebied in het oosten toegewezen als testlocatie (waar ze dus inslaan). In die zin zijn andere raketsystemen dus ook in gebruik, want net als de Soyuz kun je elke raket maar 1 keer gebruiken. Een test met een bepaalde raket geeft je dus een indicatie wat je van de rest kunt verwachten wanneer de omstandigheden gelijk zijn.quote:Op woensdag 27 april 2022 18:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar het helpt wel dat, dat systeem in gebruik is. Juist het onderhoud van dingen die stilstaan is vaak het probleem.
Maar goed wie weet checken ze wel regelmatig die dingen op metaalmoeheid etc...
Ik vind die propoganda wel mooi enzo, heeft moraal aan de Oekraïners.quote:Op woensdag 27 april 2022 18:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Mooie topictitel, en zeker waar.
Je hebt dit hele conflict wel gevolgd?quote:Op woensdag 27 april 2022 19:16 schreef Repentless het volgende:
[..]
Rusland voert geregeld rakettesten uit, ze hebben een gebied in het oosten toegewezen als testlocatie (waar ze dus inslaan). In die zin zijn andere raketsystemen dus ook in gebruik, want net als de Soyuz kun je elke raket maar 1 keer gebruiken. Een test met een bepaalde raket geeft je dus een indicatie wat je van de rest kunt verwachten wanneer de omstandigheden gelijk zijn.
Daarnaast denk ik dat je juist op je meest cruciale wapensysteem, waardoor je als wereldmacht wordt gezien en wat de veiligheid van je eigen grondgebied waarborgt, niet bezuinigt en het onderhoud laat versloffen. Pure aanname, maar het lijkt me niet onlogisch.
Hmmm, wanhoopspoging om economische teloorgang af te wenden?quote:
Je weet dat dat allemaal propoganda is, met een deel waarheid en een hele groot sloot onzin?quote:Op woensdag 27 april 2022 19:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je hebt dit hele conflict wel gevolgd?
Even een paar dingen op een rijtje voor je waaruit blijkt dat het hele leger van voor tot achter verouderd en slecht onderhouden is.
Trucs uit de jaren 60 die vaker stil staan dan dat ze rijden, rotte verband verpakkingen met spullen uit het tijdperk koude oorlog, kogelvrije vesten zonder kevlar of iets erin ( zijn beelden geweest dat een orc maar een macbook erin had gedaan) en voertuigen met rotte banden die gewoon achter worden gelaten.
Sorry maar dan vind ik het heel lastig om te geloven dat ze dat gedeelte van defensie wel op orde hebben.
Nee dat is geen propaganda dat weet jij zelf ook wel.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet dat dat allemaal propoganda is, met een deel waarheid en een hele groot sloot onzin?
Rusland is dan ook al decennia geen wereldmacht meer, hoogstens nog een regionale macht. Al geloven ze zelf graag anders.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Even een paar dingen op een rijtje voor je waaruit blijkt dat het hele leger van voor tot achter verouderd en slecht onderhouden is.
Trucs uit de jaren 60 die vaker stil staan dan dat ze rijden, rotte verband verpakkingen met spullen uit het tijdperk koude oorlog, kogelvrije vesten zonder kevlar of iets erin ( zijn beelden geweest dat een orc maar een macbook erin had gedaan) en voertuigen met rotte banden die gewoon achter worden gelaten.
Sorry maar dan vind ik het heel lastig om te geloven dat ze dat gedeelte van defensie wel op orde hebben.
Dat laatste is het grote probleem.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rusland is dan ook al decennia geen wereldmacht meer, hoogstens nog een regionale macht. Al geloven ze zelf graag anders.
Ben je echt zo naïef? En de Russen laten juist allemaal kapotte Oekraïnse tanks zien.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee dat is geen propaganda dat weet jij zelf ook wel.
Je ziet letterlijk de beelden toch?
Ik zou gewoon een stuk sappige koe op de BBQ leggen en een biertje pakken, je laat je teveel meeslepen door die Slavische broedermoord.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind die propoganda wel mooi enzo, heeft moraal aan de Oekraïners.
Maar die boodschap moet je wel met een korrel zout nemen, als je je de feiten wilt bekijken.
Zeker heeft RUS grote steken laten vallen met het landleger, zeker verdedigen de Oekraïners zich kranig en terecht!
Echter moet je nou niet denken, volgens mij, dat alleen de Russen verliezen leiden. De oekrainsche verliezen zijn niet bekend maar naar schatting net zo hoog.
De grondgebieden oost worden succesvol ingenomen, met wat heen en weer veroveren van land.
Maar houd je hoofd clean, de Russen zijn met een opmars bezig, de boel kan escaleren, de situatie blijft nijpend.
Al te jubelend die berichten delen snap ik van de Oekraïners, wij dienen ze met een korrel zout te bekijken.
Al maakt het niet veel uit wat we hier doen, maar ik verwijs naar de beleidsmakers in NL en de EU.
Dus je redenatie is: omdat Rusland in Oekraïne in een conventionele grondoorlog verouderd materieel met mankementen inzet, kan het niet anders dan dat hun kernwapenarsenaal in dezelfde staat verkeert. Terwijl dat kernwapenarsenaal je belangrijkste machtsmiddel op het wereldtoneel is en min of meer je eigen veiligheid t.o.v. andere grootmachten waarborgt.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Goed plan wel als was ik dat al aan het doen.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een stuk sappige koe op de BBQ leggen en een biertje pakken, je laat je teveel meeslepen door die Slavische broedermoord.
4000 gedood, 10.000 gewond, soldatenquote:Op woensdag 27 april 2022 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind die propoganda wel mooi enzo, heeft moraal aan de Oekraïners.
Maar die boodschap moet je wel met een korrel zout nemen, als je je de feiten wilt bekijken.
Zeker heeft RUS grote steken laten vallen met het landleger, zeker verdedigen de Oekraïners zich kranig en terecht!
Echter moet je nou niet denken, volgens mij, dat alleen de Russen verliezen leiden. De oekrainsche verliezen zijn niet bekend maar naar schatting net zo hoog.
De grondgebieden oost worden succesvol ingenomen, met wat heen en weer veroveren van land.
Maar houd je hoofd clean, de Russen zijn met een opmars bezig, de boel kan escaleren, de situatie blijft nijpend.
Al te jubelend die berichten delen snap ik van de Oekraïners, wij dienen ze met een korrel zout te bekijken.
Al maakt het niet veel uit wat we hier doen, maar ik verwijs naar de beleidsmakers in NL en de EU.
Als die kernoorlog er komt zijn wij toch wel van die types die het overleven en boven komen drijven als echte mannen, dus huphup aan de koe en het bier en vat een tiet vast.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Goed plan wel als was ik dat al aan het doen.
Ik kan hier een hele nare grap over maken, iets met "er is maar een diersoort op aarde die een atoomoorlog overleeft" maar dat zal ik niet doenquote:Op woensdag 27 april 2022 19:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als die kernoorlog er komt zijn wij toch wel van die types die het overleven en boven komen drijven als echte mannen, dus huphup aan de koe en het bier en vat een tiet vast.
Economisch dacht ik iets van Benelux? En dan bestuurd door kleptomanen die de belastingpot afromen.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rusland is dan ook al decennia geen wereldmacht meer, hoogstens nog een regionale macht. Al geloven ze zelf graag anders.
Ja hehe je snapt het.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus je redenatie is: omdat Rusland in Oekraïne in een conventionele grondoorlog verouderd materieel met mankementen inzet, kan het niet anders dan dat hun kernwapenarsenaal in dezelfde staat verkeert. Terwijl dat kernwapenarsenaal je belangrijkste machtsmiddel op het wereldtoneel is en min of meer je eigen veiligheid t.o.v. andere grootmachten waarborgt.
Kakkerlakken en beerdiertjes, dan zij dat maar zo.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan hier een hele nare grap over maken, iets met "er is maar een diersoort op aarde die een atoomoorlog overleeft" maar dat zal ik niet doen
Zeker ook omdat voor het plan van Poetin om Oekraïne binnen 3 dagen in te nemen nooit nucleaire wapens gepland waren. Rusland had zich slechts voorbereid met conventionele wapens.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Dat kan wel anders zijn maar dat is niet echt waarschijnlijk, denk je wel?quote:Op woensdag 27 april 2022 19:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus je redenatie is: omdat Rusland in Oekraïne in een conventionele grondoorlog verouderd materieel met mankementen inzet, kan het niet anders dan dat hun kernwapenarsenaal in dezelfde staat verkeert. Terwijl dat kernwapenarsenaal je belangrijkste machtsmiddel op het wereldtoneel is en min of meer je eigen veiligheid t.o.v. andere grootmachten waarborgt.
Theorie Maassen had er een best goede grap over...quote:Op woensdag 27 april 2022 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan hier een hele nare grap over maken, iets met "er is maar een diersoort op aarde die een atoomoorlog overleeft" maar dat zal ik niet doen
Het is best mogelijk dat het kernwapenarsenaal van Rusland redelijk op orde is. En weet je wat? Het doet er totaal niet toe. Dreigementen van deze orde moet je namelijk altijd negeren, doe je dat niet dan is dat sowieso het begin van het einde wanneer het gaat over zelfstandig besluiten nemen. De Baltische Staten uit NATO? Polen uit NATO? waar stopt het toegeven aan bedreiging?quote:Op woensdag 27 april 2022 19:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Grap of theorie?quote:Op woensdag 27 april 2022 19:56 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Theorie Maassen had er een best goede grap over...
Ja, dat klopt in alle opzichten.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Economisch dacht ik iets van Benelux? En dan bestuurd door kleptomanen die de belastingpot afromen.
Ho ho, momenteel hebben ze wel de tweede sterkste legermacht.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Ja, ik 'snapte' al dat dat jouw redenatie is. Daar valt weinig aan te snappen, dat is gewoon wat het is. Kun je wellicht nog aangeven wat de logica achter jouw redenatie is?quote:
Grap, iets met Feyenoord supporters die overblijven als de rest is weg geblazen door nukes..quote:
Wat jij wil.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, ik 'snapte' al dat dat jouw redenatie is. Daar valt weinig aan te snappen, dat is gewoon wat het is. Kun je wellicht nog aangeven wat de logica achter jouw redenatie is?
Oekraine speelt daar ook een rol in, overigens, en die zijn best goed in cyber dingen, zeg maar.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:01 schreef MatthijsDJ het volgende:
Overigens lijkt dat hele cyberwar gedoe waar Rusland zo goed in zou zijn ook tegen te vallen.
Al is de NS wel verdacht stil over de exacte reden van hun storing.
Vergeet de vele tienduizenden vrienden van Oekraïne niet die volop bezig zijn Russische IT te verneuken. Rusland zal het te druk hebben met verdedigen, wat de capaciteit voor aanvallen best in de weg zal zitten.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oekraine speelt daar ook een rol in, overigens, en die zijn best goed in cyber dingen, zeg maar.
De zware taak om die enkele paar mooie jonge vrouwen te bevruchten om de mensheid te redden.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als die kernoorlog er komt zijn wij toch wel van die types die het overleven en boven komen drijven als echte mannen, dus huphup aan de koe en het bier en vat een tiet vast.
Ahahahahaaha.quote:Op woensdag 27 april 2022 19:57 schreef pvdplanet het volgende:
Vergeten de Z van de achterzijde te krabben (onderste video)
[ twitter ]
quote:Op woensdag 27 april 2022 19:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
4000 gedood, 10.000 gewond, soldaten
24330 gedood, 4000+ gewond, burgers
Bron: https://en.wikipedia.org/(...)_Russo-Ukrainian_War https://www.france24.com/(...)th-toll-what-we-know https://www.statista.com/(...)aine-war-casualties/
Lijst met Oekraïens materiaalverlies https://www.oryxspioenkop(...)nting-ukrainian.html
Natuurlijk zijn die verliezen wel bekend, waarom zou dat niet zo zijn?
Uit je eigen bron.quote:The UN tally doesn't include military deaths.
The defence ministries of both Ukraine and Russia regularly publish claims of the number of troops they have killed from the opposing side.
Kyiv says its troops have killed 19,600 Russian military since the invasion began in late February. Moscow said on March 25 its forces had killed at least 14,000 Ukrainian miliary personnel.
These figures, however, are both widely suspected to be inflated and have not been verified by AFP or independent conflict monitors.
Russia has, unusually, acknowledged its own military casualties but put the number of its dead much lower than Ukraine's claim at 1,351 in its last update on March 25.
A senior NATO military official estimated at the same time that between 7,000 and 15,000 Russian soldiers could have been killed in the fighting up to that point.
Kremlin spokesman Dmitry Peskov admitted last week to Sky News that Russian troops had suffered "significant losses" in Ukraine, calling it a "huge tragedy".
Ukraine does not deny that its soldiers are dying on the battlefield but it has not published a total.
Heel die regio doet het goed in de IT al is het lastig om de echte goede te pakken te krijgen. Aanbod is namelijk enorm.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oekraine speelt daar ook een rol in, overigens, en die zijn best goed in cyber dingen, zeg maar.
Dat zal ook vast helpen ja, en dat veel IT'ers ook wel naar het westen zijn gekomen.quote:Op woensdag 27 april 2022 20:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vergeet de vele tienduizenden vrienden van Oekraïne niet die volop bezig zijn Russische IT te verneuken. Rusland zal het te druk hebben met verdedigen, wat de capaciteit voor aanvallen best in de weg zal zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |