Kunduzakkoord bij Rutte I, steun Rutte II nadat de C3 geen meerderheid meer gaf (leenstelsel), steun Rutte III (klimaatakkoord, pensioenakkoord) en ze zullen nu ook vaak Rutte IV wel veel steunen, de mythe dat GL geen compromissen sluit moet ook eens definitief de deur uit worden gegooid.quote:Op maandag 18 april 2022 11:01 schreef Mondkapje het volgende: [..] PvdA is voor de net wat minder rijken. Klaver heeft al twee keer laten zien dat hij geen compromissen kan sluiten. Met een strijdbare PvdA met goede voorman/-vrouw, heb je veel meer kans dat PvdA in het kabinet plaatsneemt.
Als je die achterban in alle dimensies tot het oneindige compartimentaliseert wel, maar op links is de aanbodszijde al veel te gefragmenteerd. In 1986 haalde de PvdA 52 zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen. Dat lijkt een heleboel en dan kun je je afvragen waar die gebleven zijn. Het linkse blok (PvdA, (proto)-GL, D66, SP haalde bij elkaar echter 64 zetels. Bij de afgelopen TK-verkiezingen haalde datzelfde blok (uiteengevallen in PvdA, D66,GL, SP, VOLT, DENK, PvDD, BIJ1) 63 zetels en door alle fragmentatie is Rutte nu al meer dan 10 jaar oppergorilla.quote:Op maandag 18 april 2022 11:01 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
PvdA is voor de net wat minder rijken.
Klaver heeft al twee keer laten zien dat hij geen compromissen kan sluiten. Met een strijdbare PvdA met goede voorman/-vrouw, heb je veel meer kans dat PvdA in het kabinet plaatsneemt.
Of deze:quote:Op maandag 18 april 2022 13:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kunduzakkoord bij Rutte I, steun Rutte II nadat de C3 geen meerderheid meer gaf (leenstelsel), steun Rutte III (klimaatakkoord, pensioenakkoord) en ze zullen nu ook vaak Rutte IV wel veel steunen, de mythe dat GL geen compromissen sluit moet ook eens definitief de deur uit worden gegooid.
Nee, zeer onwelwillig partijtje dat GroenLinks.quote:GroenLinks-leider Jesse Klaver doet zijn belofte tijdens de algemene beschouwingen om te stoppen met ‘scorebordpolitiek’ gestand. De partij gaat alle begrotingen van het kabinet steunen, zelfs als het kabinet geen extra toezeggingen meer doet.
Vanaf 1986 kwam de massa-immigratie op gang. De PvdA koos steeds meer en steeds duidelijker voor het belang van de allochtonen, ten koste van het belang van de oorspronkeljke Nederlanders die met hard werken het land na de tweede wereldoorlog weer opgebouwd hebben.quote:Op maandag 18 april 2022 14:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je die achterban in alle dimensies tot het oneindige compartimentaliseert wel, maar op links is de aanbodszijde al veel te gefragmenteerd. In 1986 haalde de PvdA 52 zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen. Dat lijkt een heleboel en dan kun je je afvragen waar die gebleven zijn. Het linkse blok (PvdA, (proto)-GL, D66, SP haalde bij elkaar echter 64 zetels. Bij de afgelopen TK-verkiezingen haalde datzelfde blok (uiteengevallen in PvdA, D66,GL, SP, VOLT, DENK, PvDD, BIJ1) 63 zetels en door alle fragmentatie is Rutte nu al meer dan 10 jaar oppergorilla.
Je wilt een PvdA die compromissen maakt, maar het eerste compromissen op links moeten van interne orde zijn.
Dus toen vertrok de teleurgestelde PvdA-kiezer naar GroenLinks en D66, want Jesse en Sigrid lusten de Arabier wel rauw?quote:Op maandag 18 april 2022 14:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Vanaf 1986 kwam de massa-immigratie op gang. De PvdA koos steeds meer en steeds duidelijker voor het belang van de allochtonen, ten koste van het belang van de oorspronkeljke Nederlanders die met hard werken het land na de tweede wereldoorlog weer opgebouwd hebben.
Nee, en dat zal ook nog wel even duren.quote:
Zo simpel is het niet.quote:Op maandag 18 april 2022 14:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dus toen vertrok de teleurgestelde PvdA-kiezer naar GroenLinks en D66, want Jesse en Sigrid lusten de Arabier wel rauw?
Dus om meer stemmen te krijgen moet de PvdA stoppen met zich richten op de autochtone lagere en lagere middenklasse en woke worden en zich op allochtonen richten?quote:Op maandag 18 april 2022 14:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet.
Veel van de PvdA-stemmers uit 1986 zijn inmiddels overleden en veel anderen stemmen überhaupt niet meer. Tegelijkertijd komen er via immigratie jaarlijks vele tienduizenden stemmers bij voor migrantenpartijen als GL en D66.
Jij noemt Jesse: zelf immers een halve allochtoon. En Sigrid: getrouwd met een allochtoon en moeder van drie à vier allochtonen. Het is geen geheim waar hun belang en loyaliteit ligt.
Onzin dus.quote:Op maandag 18 april 2022 14:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Vanaf 1986 kwam de massa-immigratie op gang. De PvdA koos steeds meer en steeds duidelijker voor het belang van de allochtonen, ten koste van het belang van de oorspronkeljke Nederlanders die met hard werken het land na de tweede wereldoorlog weer opgebouwd hebben.
Overigens klopt dat laatste wel, alleen is het aandeel niet-Westerse allochtone kiezers gewoon vrij beperkt. Die kiezers zijn goed voor hoogstens een zeteltje of 7 a 8.quote:Op maandag 18 april 2022 14:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin dus.
In 1986 64 zetels voor links+D66
In 1989 67
In 1994 68
In 1998 75
In 2002 49 (het dieptepunt, de Fortuynverkiezing)
In 2003 65 (ze zijn na een jaar al weer op niveau)
In 2006 70
In 2010 67
In 2012 71
In 2017 64
In 2021 63
Links/progressief is behoorlijk stabiel.
Dat allochtonen massaal PvdA links zouden laten liggen en GL en D66 stemmen geloof je zelf ook niet.
Nu recent, maar Samsom werd nog bijna de grootste met die kiezer. Je moet het grote plaatje bekijken en voor het grote plaatje is nog helemaal niet duidelijk of die kiezers langdurig weg blijven (al is Denk een geduchte concurrent).quote:Op maandag 18 april 2022 14:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens klopt dat laatste wel, alleen is het aandeel niet-Westerse allochtone kiezers gewoon vrij beperkt. Die zijn goed voor hoogstens een zeteltje of 7 a 8.
Ja, het vervelendst is nog dat D66 een groot gedeelte van de traditionele PvdA-achterban heeft 'gekaapt' (de academische middenklasse in loondienst). Dat is ook de vijver waaruit doorgaans de politici worden gerekruteerd dus dat is een zelfversterkende nederlaag.quote:Op maandag 18 april 2022 14:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nu recent, maar Samsom werd nog bijna de grootste met die kiezer. Je moet het grote plaatje bekijken en voor het grote plaatje is nog helemaal niet duidelijk of die kiezers langdurig weg blijven (al is Denk een geduchte concurrent).
En inderdaad, zoveel niet-westerse allochtonen zijn er niet in Nederland, wat zij doen is dus niet het meest spannend. PvdA moet gewoon die D66 kiezer terugwinnen en het liefst ook nog fuseren met GL, dan zijn ze weer zo de grootste.
Dat is nog maar net zo en D66 zie ik echt geen stabiele partij van rond de 20 worden. Die zullen op en neer golven en PvdA/GL daardoor ook.quote:Op maandag 18 april 2022 15:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, het vervelendst is nog dat D66 een groot gedeelte van de traditionele PvdA-achterban heeft 'gekaapt' (de academische middenklasse in loondienst). Dat is ook de vijver waaruit doorgaans de politici worden gerekruteerd dus dat is een zelfversterkende nederlaag.
Zeker, de zweem van onbetrouwbaarheid hing al enige tijd om Asscher. Samsom is inderdaad in de rug gestoken door Asscher. In Rutte-II was het een minister die niet terugdeinsde voor spelletjes in de achterkamers. Echter, in het plenaire debat waren Asscher en Wilders de enige fractievoorzitters die het Rutte met enige regelmaat echt moeilijk konden maken. Voor Asscher was Rutte oprecht bang in het debat, zo wil de overlevering. Dat element ontbrak volledig bij Ploumen.quote:Op zondag 17 april 2022 13:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Asscher zat sowieso sinds hij Samson een dolk in de rug stak in een lastige positie, verder bleek zijn oppositievoeren totaal ongeloofwaardig omdat Rutte steeds antwoordde: 'maar een deel daarvan hebben we toch al in gang gezet in het kabinet waarin jij mijn vice-premier was, we hebben toch zo fijn samen gewerkt?' Dat maakte zijn positie vrij onmogelijk.
Asscher was de rondwandelende herinnering aan wat er fout is gegaan bij de PvdA in de laatste jaren: Rutte II en hoe dat verkocht werd en de mislukte lijsttrekkersverkiezing.
Dat betekent twee dingen, of de PvdA wordt verder gedecimeerd of ze stoppen met deze koers en gaan op zoek naar een andere achterban.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:43 schreef Hanca het volgende:
Brede steun bij PvdA kiezers voor samenwerken met GL, voor fusie is er een stuk minder steun: https://eenvandaag.avrotr(...)erban-is-er-twijfel/
Een alternatief scenario zou kunnen zijn als men genoeg ontevreden is geworden over toenemende ongelijkheid en als gevolg daarvan de participatie bij vakbonden flink toeneemt waarop de PvdA zou kunnen mee liften. Klinkt onwaarschijnlijk nu, maar het is denk ik niet irreëel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat betekent twee dingen, of de PvdA wordt verder gedecimeerd of ze stoppen met deze koers en gaan op zoek naar een andere achterban.
Of de kiezers die naar D66 zijn gegaan vanwege Kaag, gaan gewoon weer terug naar de PvdA. Die kiezers die Samsom boven de 40 zetels brachten zijn niet weg.quote:Op dinsdag 19 april 2022 18:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat betekent twee dingen, of de PvdA wordt verder gedecimeerd of ze stoppen met deze koers en gaan op zoek naar een andere achterban.
Vakbonden lijken wel uitgespeeld (betalen en er niks voor terug krijgen, de vakbonden passen ook vooral bij de verzuiling), maar die heeft de PvdA ook helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een alternatief scenario zou kunnen zijn als men genoeg ontevreden is geworden over toenemende ongelijkheid en als gevolg daarvan de participatie bij vakbonden flink toeneemt waarop de PvdA zou kunnen mee liften. Klinkt onwaarschijnlijk nu, maar het is denk ik niet irreëel.
Nijboer gaat een groot drama worden ja. Zou onbegrijpelijk zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:16 schreef Hanca het volgende:
Nijboer... prima financieel woordvoerder, heel aardig politicus. Maar niet echt sterk in het debat, de uitstraling van een verlegen schooljongetje. Ik denk niet dat het de PvdA heek erg goed gaat doen als hij de grote debatten gaat doen, dan was Ploumen denk ik nog een stuk sterker.
Na Arib (die vooral bekend is als ex-voorzitter) het bekendste kamerlid van de PvdA... je moet wel echt veel gemist hebben, wil je hem niet kennen.quote:
Ik ken hem vaag van gezicht.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Na Arib (die vooral bekend is als ex-voorzitter) het bekendste kamerlid van de PvdA... je moet wel echt veel gemist hebben, wil je hem niet kennen.
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar misschien kan andersom wel. Als de PvdA actief de vakbonden zou promoten (met andere woorden, weer zich richten op de traditionele achterban) zou dat een soort feedbackloop kunnen laten ontstaan. Nadeel is wel dat je daarmee jongere kiezers weer mee wegjaagt, maar goed die stemmen op links meestal toch wat extremer (SP of GL, soms D66).quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een alternatief scenario zou kunnen zijn als men genoeg ontevreden is geworden over toenemende ongelijkheid en als gevolg daarvan de participatie bij vakbonden flink toeneemt waarop de PvdA zou kunnen mee liften. Klinkt onwaarschijnlijk nu, maar het is denk ik niet irreëel.
Ik denk dat Coronawoordvoerder en oud fractievoorzitter Kuiken die wedstrijd nog wel wintquote:Op woensdag 20 april 2022 09:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Na Arib (die vooral bekend is als ex-voorzitter) het bekendste kamerlid van de PvdA... je moet wel echt veel gemist hebben, wil je hem niet kennen.
Enkel die aanhoudende verhalen over een fusie zijn al funest.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zou een fusie echt het meest stupide plan aller tijden vinden als ze dat echt gaan doen.
Maar goed, ik ben dan ook geen PvdA lid en stemmert.
Maar ze missen al jaren een goed verhaal.
Jup. En het gebrek aan degelijk leiderschap helpt ook niet mee. Een duidelijk gezicht voor de partij. Een duidelijk en breed gedragen programma ontbreekt al jaren.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Enkel die aanhoudende verhalen over een fusie zijn al funest.
Ja, wel jammer dat ze vrij racistisch is maar wellicht valt dat goed bij de huidige PvdA achterban.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jup. En het gebrek aan degelijk leiderschap helpt ook niet mee. Een duidelijk gezicht voor de partij. Een duidelijk en breed gedragen programma ontbreekt al jaren.
Ik zou serieus Attje Kuiken naar voren schuiven als partijgezicht en stem. Heeft veel meer uitstraling dan die accountant.
Ik heb 1 incident kunnen vinden.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:15 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ja, wel jammer dat ze vrij racistisch is maar wellicht valt dat goed bij de huidige PvdA achterban.
Ja, Kuiken lijkt me prima. Zeker als Arib niet wil, dat vond ik ook nog wel een aardige tussenpaus zoals Heerma dat bij het CDA was: de boel bewaken zonder zelf ambitie te hebben. Ik ben bang dat Kuiken die ambitie wel heeft en voor lijsttrekker hebben ze denk ik betere kandidaten.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kuiken ook kandidaat. Lijkt me een stuk beter.
Ze maakte daar juist een sterke indruk.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ah ja, Kuiken. Iedereen is alweer vergeten dat die zichzelf compleet belachelijk maakte tijdens de coronacrisis zeker?
Nee hoor, ik niet. Kuiken is verbods- en controlegeil en het type vervelende schooldirectrice.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:33 schreef MoreDakka het volgende:
Ah ja, Kuiken. Iedereen is alweer vergeten dat die zichzelf compleet belachelijk maakte tijdens de coronacrisis zeker?
Als de partij in de toekomst weer wil samenwerken met VVD en (vooral) CDA lijkt me dat een prima eigenschap. Kuiken lijkt me wel iemand die het kinderfrietverbod zou steunen.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee hoor, ik niet. Kuiken is verbods- en controlegeil en het type vervelende schooldirectrice.
Kuiken-Klink-Teeven, maak me gek. En als we dan niet aan de 80 zetels zitten kan Blokhuis er natuurlijk ook gewoon bij. De Overheid weet wat goed voor u is.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de partij in de toekomst weer wil samenwerken met VVD en (vooral) CDA lijkt me dat een prima eigenschap. Kuiken lijkt me wel iemand die het kinderfrietverbod zou steunen.
Brrrrquote:Op woensdag 20 april 2022 19:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kuiken-Klink-Teeven, maak me gek. En als we dan niet aan de 80 zetels zitten kan Blokhuis er natuurlijk ook gewoon bij. De Overheid weet wat goed voor u is.
Oh, ik zie het al, het gaat om de inhoud. Oh....wacht....toch niet.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de partij in de toekomst weer wil samenwerken met VVD en (vooral) CDA lijkt me dat een prima eigenschap. Kuiken lijkt me wel iemand die het kinderfrietverbod zou steunen.
Tja.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ik zie het al, het gaat om de inhoud. Oh....wacht....toch niet.
Voor de fractievoorzitter hebben ze weinig keus, hè. Die moet uit de fractie komen.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kuiken is een verontwaardigde schreeuwer en Nijboer een lulletje.
Kom alsjeblieft eens met constructieve leiders.
Daar heb ik bij haar geen last van (ze is geen Agema, Leijten of Beckerman). Nijboer vind ik dan weer regelmatig overkomen als een verlegen jongetje dat overal wil zijn, behalve op de sprekersplek.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:03 schreef Raw85 het volgende:
Ik krijg altijd helemaal de zenuwen als Kuiken aan het woord is. Heb altijd een beetje het idee dat zo’n beetje alles haar bijzonder hoog zit en dat ze ieder moment met haar rood geworden gezicht in tranen/woede uit kan barsten
CDA steunt dat toch zelf niet eens?quote:Op woensdag 20 april 2022 19:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mischien kunnen ze Klaver overnemen van GL?quote:Op woensdag 20 april 2022 19:25 schreef -XOR- het volgende:
Het liefst iemand jong, nieuw, fris en onervaren. Het Nederlandse aartsconservatisme om een ouwe lul aan het roer te willen zien 'want die kennen we en die heeft de ervaring en van hem weten we wat we kunnen verwachten' werkt echt als een grauwe deken over dit land. Dat altijd en eeuwig lafjes in hetzelfde kringetje blijven zoeken![]()
Dit wordt een tussenpaus met een strijd om het lijsttrekkerschap een paar maanden voor de verkiezingen is mijn voorspelling.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:02 schreef Hexagon het volgende:
Voor de PvdA is Kuiken denk ik de betere keuze. Niet voor lijsttrekker maar wel om voorlopig genoeg aandacht te kunnen krijgen als fractie.
Nijboer vind ik niet echt krachtig overkomen als leiderstype.
Alleen ziet Kuiken zich niet als tussenpaus: https://www.trouw.nl/poli(...)schap-pvda~bea21db3/quote:Op woensdag 20 april 2022 20:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit wordt een tussenpaus met een strijd om het lijsttrekkerschap een paar maanden voor de verkiezingen is mijn voorspelling.
Ongetwijfeld maar ik kan je alvast op een briefje geven dat er bij het congres voor de verkiezingen tegenkandidaten gaan zijnquote:Op woensdag 20 april 2022 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen ziet Kuiken zich niet als tussenpaus: https://www.trouw.nl/poli(...)schap-pvda~bea21db3/
Dat wordt een mooie strijd dan weer.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen ziet Kuiken zich niet als tussenpaus: https://www.trouw.nl/poli(...)schap-pvda~bea21db3/
Dat verbaast me dan weer niks.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:54 schreef Hanca het volgende:
Maar ik kan me niks geks van Kuiken herinneren.
Geef dan een voorbeeld... dat komt er hier nooit.quote:
Maar dan is de vraag wie dat zijn. Als Aboutaleb, Timmermans en Dijsselbloem niet willen en Moorman voorlopig in Amsterdam wil blijven, dan hoeft Kuiken geen tussenpaus te zijn.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar ik kan je alvast op een briefje geven dat er bij het congres voor de verkiezingen tegenkandidaten gaan zijn
De toonzetting van Kuiken in al die coronadebatten was precies hetzelfde: altijd een stap strenger dan het kabinet/het OMT. Normale menselijke behoeftes zoals persoonlijk contact of vormen van recreatie waren voor haar allemaal ondergeschikt aan de bestrijding van het virus.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geef dan een voorbeeld... dat komt er hier nooit.
Voorlopig zijn er nog geen 2e Kamer verkiezingen en het kan nog jaren duren voor die er wel zijn. Ik zie Aboutaleb en Timmermans niet meer vooraan staan over 3 jaar, hoor, daar zijn ze toch wat te oud voor naar mijn mening.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dan is de vraag wie dat zijn. Als Aboutaleb, Timmermans en Dijsselbloem niet willen en Moorman voorlopig in Amsterdam wil blijven, dan hoeft Kuiken geen tussenpaus te zijn.
Ik denk dat in de coronacrisis daar juist heel erg veel mensen voor warm liepen. De waardering van het kabinetsbeleid ging steeds weer omhoog zodra het strenger werd en zakte af zodra het beleid soepeler werd.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De toonzetting van Kuiken in al die coronadebatten was precies hetzelfde: altijd een stap strenger dan het kabinet/het OMT. Normale menselijke behoeftes zoals persoonlijk contact of vormen van recreatie waren voor haar allemaal ondergeschikt aan de bestrijding van het virus.
Prima als dat je keuze is hè, iedere politicus en iedere partij recht op zijn eigen koers. Maar het is op die manier wel een beetje een CDA'er in een rood jasje. Ik denk niet dat er al te veel mensen warm voor gaan lopen, voor zo'n koude en klinische benadering van de mensheid.
Cohen was bijna exact even oud als Timmermans over 3 jaar zal zijn. En Cohen werd nooit als een te oude of kortetermijn keuze gezien.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voorlopig zijn er nog geen 2e Kamer verkiezingen en het kan nog jaren duren voor die er wel zijn. Ik zie Aboutaleb en Timmermans niet meer vooraan staan over 3 jaar, hoor, daar zijn ze toch wat te oud voor naar mijn mening.
Dan zit zijn straf erop?quote:Op woensdag 20 april 2022 20:21 schreef Hexagon het volgende:
Timmermans heeft als voordeel dat hij over 2 jaar waarschijnlijk vrij komt
Moorman is gaan voor samengaan met gl en dus een eind aan de pvda.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:27 schreef -XOR- het volgende:
Laat het alsjeblieft Moorman zijn ipv zo'n fossiel als Aboutaleb of Timmermans. Overigens was Cohen eigenlijk destijds ook al te oud en dat heeft hem genekt.
Ik ben ook voor een fusie.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:32 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Moorman is gaan voor samengaan met gl en dus een eind aan de pvda.
Kuiken en Nijboer zijn, net als de meerderheid van de fractie, in elk geval voor verregaande samenwerking met GL. Als je lang genoeg zo samenwerkt in Den Haag, dan moet je op een gegeven moment wel fuseren omdat niemand het verschil meer zal snappen. Dat verschil is nu al niet meer uit te leggen, trouwens.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:32 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Moorman is gaan voor samengaan met gl en dus een eind aan de pvda.
Er zijn toch wel vaker oude lijsttrekkers die het goed doen? Cohen paste gewoon niet meer bij de tijd.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:27 schreef -XOR- het volgende:
Laat het alsjeblieft Moorman zijn ipv zo'n fossiel als Aboutaleb of Timmermans. Overigens was Cohen eigenlijk destijds ook al te oud en dat heeft hem genekt.
Dat verschil is heel goed uit te leggen. Zoals ik het hier op FOK ooit las. Beide partijen hebben dezelfde standpunten, maar wel in een hele andere volgorde.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kuiken en Nijboer zijn, net als de meerderheid van de fractie, in elk geval voor verregaande samenwerking met GL. Als je lang genoeg zo samenwerkt in Den Haag, dan moet je op een gegeven moment wel fuseren omdat niemand het verschil meer zal snappen. Dat verschil is nu al niet meer uit te leggen, trouwens.
Volgens mij hebben binnen een partij de leden de standpunten altijd in andere volgordes staan. Zie Ploumen zelf, die is van de vrouwenrechten. Samsom had ook weer andere punten die hij het belangrijkst vond dan Asscher. Ik denk niet dat de volgorde binnen een partij vast staat.quote:Op woensdag 20 april 2022 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verschil is heel goed uit te leggen. Zoals ik het hier op FOK ooit las. Beide partijen hebben dezelfde standpunten, maar wel in een hele andere volgorde.
Ze zijn bang voor hun achterban die toch wat meer restricties wil t.a.v. vluchtelingen. Dus maar schuilen bij GL. Paradox is dat we een samenleving krijgen waarin het recht van de sterkste gaat gelden, want schaarse stikstofrechten, schaarse natuur, schaarse woningen, schaarse goede scholen, schaarse onderwijzers, schaarse verpleegkundigen, schaarse krantenbezorgers. Omdat men alles op zijn beloop laat. Met politici die elkaar vliegen afvangen.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kuiken en Nijboer zijn, net als de meerderheid van de fractie, in elk geval voor verregaande samenwerking met GL. Als je lang genoeg zo samenwerkt in Den Haag, dan moet je op een gegeven moment wel fuseren omdat niemand het verschil meer zal snappen. Dat verschil is nu al niet meer uit te leggen, trouwens.
Geef eens een bron.quote:Op donderdag 21 april 2022 08:31 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ze zijn bang voor hun achterban die toch wat meer restricties wil t.a.v. vluchtelingen.
Gigantisch tekort aan krantenbezorgers: bonus van 1000 euro voor wie zich aanmeldtquote:
Een bron voor de opmerking die ik citeer, natuurlijk.quote:Op donderdag 21 april 2022 08:38 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Gigantisch tekort aan krantenbezorgers: bonus van 1000 euro voor wie zich aanmeldt
https://www.ad.nl/economi(...)h-aanmeldt~acddf652/
Hoe is dit relevant voor dit topic?quote:Op donderdag 21 april 2022 08:44 schreef Mondkapje het volgende:
Groenlinks is allang geen milieupartij meer, anders hadden er nu geen 372 biomassacentrales gestaan in Nederland. Allemaal o.a. gefaciliteerd door GL-politici in den lande. Nu zegt GL: biomassa-energie is achterhaald, maar waar waren de milieudeskundigen bij GL die dit hadden moeten weten? In Amsterdam heeft zelfs GL nog bevorderd dat de grootste biomassacentrale van Nederland in Diemen er zou komen.
Net als bij de PAS-regeling die GL ook heeft laten passeren. Boekhoudkundige constructies om aan milieunormen te voldoen. Even wat hout erdoorjassen want dat wordt gecompenseerd door nieuwe aanplant. GL weet niet dat het honderd jaar duurt voordat die nieuwe aanwas er is. Althans daar zijn ze net achtergekomen.
Niet als het gaat om wie Ploumen opvolgt.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:37 schreef Mondkapje het volgende:
Als PvdA en GroenLinks identiek zijn, moet je het ook hebben over de politiek van groenLinks.
Nee, samenwerking op links moeten we niet willen. Laten we vooral de vele overeenkomsten er uit forceren, dat wordt vast een succes.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:17 schreef Mondkapje het volgende:
Jawel, want het gaat er om of de nieuwe leider wel of niet met GL wil samenwerken. Ik zou zeggen: niet doen, maak je eigen verhaal als PvdA.
Ach niet iedereen wil altijd maar overal de baas zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:39 schreef XSbig het volgende:
Kuiken gaat nooit de lijsttrekker worden bij de volgende verkiezingen. Het is maar waarvoor je jezelf wilt lenen.
Het is voor de rest een prima kamerlid hoor, ben alleen bang dat ze in het wespennest PvdA net als Ploumen ten onder zal gaan.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach niet iedereen wil altijd maar overal de baas zijn.
Jij vond Pieter Heerma ook dom toen hij dezelfde stap deed toen Buma weg ging?quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:39 schreef XSbig het volgende:
Kuiken gaat nooit de lijsttrekker worden bij de volgende verkiezingen. Het is maar waarvoor je jezelf wilt lenen.
Het idee is dat ze samen meer kans hebben de grootste te worden en dat naast elkaar exact dezelfde standpunten verkopen niet zo veel zin heeft.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:10 schreef Revanches het volgende:
Jammer dat Moorman de landelijke politiek niet in wil, althans, zo lijkt het voorlopig.
Ik snap ook totaal het idee achter een fusie niet, waarom zou je als PvdAer je partij ten gronde richten?
Zijn het arbeidersverhaal en het progressieve verhaal met elkaar te verenigen? En wat voor mensen stemmen er nu nog PVDA?quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het idee is dat ze samen meer kans hebben de grootste te worden en dat naast elkaar exact dezelfde standpunten verkopen niet zo veel zin heeft.
Alsof de PVDA nog voor de arbeiders staat. Die zijn allemaal al overgelopen naar midden en rechtse partijen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn het arbeidersverhaal en het progressieve verhaal met elkaar te verenigen? En wat voor mensen stemmen er nu nog PVDA?
Dus ze hebben hetzelfde electoraat?quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:52 schreef XSbig het volgende:
[..]
Alsof de PVDA nog voor de arbeiders staat. Die zijn allemaal al overgelopen naar midden en rechtse partijen.
Ja, dat is volkomen met elkaar te verenigen. PvdA is altijd al progressief.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn het arbeidersverhaal en het progressieve verhaal met elkaar te verenigen? En wat voor mensen stemmen er nu nog PVDA?
Voorlopig heeft ze er ook totaal geen belang bij om het daarover te hebben. Als ze met haar hoofd in Den Haag zit verzwakt dat haar gezag tin Amsterdam. Pas bij nieuwe verkiezingen landelijk zal er mogelijk beweging in komen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:10 schreef Revanches het volgende:
Jammer dat Moorman de landelijke politiek niet in wil, althans, zo lijkt het voorlopig.
De verschillen tussen die partijen zijn al jaren met een vergrootglas te zoeken.quote:Ik snap ook totaal het idee achter een fusie niet, waarom zou je als PvdAer je partij ten gronde richten?
Ok, nou, dan niet?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
Kuikens verkiezing is niet bij iedereen in goede aarde gevallen. Slachtoffers van Gijs van Dijk werken niet langer mee aan het onderzoek omdat ze beïnvloeding van Kuiken vrezen. Deze schijnt nog steeds een innige band met van Dijk te hebben.
https://www.ad.nl/politie(...)-niet-meer~a056f0ad/
Heeft Kuiken überhaupt invloed op dat onderzoek? Dat is toch gewoon een onafhankelijk bureau?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
Kuikens verkiezing is niet bij iedereen in goede aarde gevallen. Slachtoffers van Gijs van Dijk werken niet langer mee aan het onderzoek omdat ze beïnvloeding van Kuiken vrezen. Deze schijnt nog steeds een innige band met van Dijk te hebben.
https://www.ad.nl/politie(...)-niet-meer~a056f0ad/
Ik denk dat je als PvdA ten eerste niet te vaak in het Amsterdamse vijvertje moet vissen als je de grootste partij wil worden. Ten tweede denk ik dat samengaan met GroenLinks de facto het opheffen van de PvdA betekent.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:10 schreef Revanches het volgende:
Ik snap ook totaal het idee achter een fusie niet, waarom zou je als PvdAer je partij ten gronde richten?
Maar wat bedoel je met dat laatste? Kijk naar hun verkiezingsprogramma, hun moties, hun stemgedrag... dat is helemaal niet gericht op de stad oid. Wat zouden ze dan volgens jou moeten veranderen om dat 'alternatief voor de VVD' te zijn?quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik denk dat je als PvdA ten eerste niet te vaak in het Amsterdamse vijvertje moet vissen als je de grootste partij wil worden. Ten tweede denk ik dat samengaan met GroenLinks de facto het opheffen van de PvdA betekent.
Maar in grote lijnen lijkt de PvdA die keuzes al gemaakt te hebben. Als progressieve stadspartij heeft de PvdA geen bestaansrecht. Wel als middenpartij, dan is het potentieel echt enorm. Ze moeten daar echt eens met mekaar om de tafel gaan zitten: kijken we alleen naar onze eigen bubbel, of willen we serieus midden in de samenleving staan en een redelijk en eerlijk alternatief voor de VVD bieden?
Dat klopt, het gaat helaas vooral om de poppetjes. Wat Kaag bij D66 voor elkaar kreeg was knap, maar ze waren nog steeds kleiner dan de VVD. Wat ik wil zeggen is dat de PvdA veel meer potentie heeft, die kunnen D66 en VVD leegvreten met een sterke lijsttrekker en een goed verhaal. Ga uit van je eigen kracht en ga niet in de marge lopen vrijen met GroenLinks. De PvdA heeft zichzelf nu praktisch al buitenspel gezet door zich zo nederig op te stellen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je met dat laatste? Kijk naar hun verkiezingsprogramma, hun moties, hun stemgedrag... dat is helemaal niet gericht op de stad oid. Wat zouden ze dan volgens jou moeten veranderen om dat 'alternatief voor de VVD' te zijn?
Volgens mij zijn ze dat al. Was het type Kaag toevallig bij PvdA opgedoken in plaats van bij D66 (die liepen er ook toevallig tegenaan, ze was helemaal geen kandidaat lijsttrekker toen ze minister werd), dan hadden we het nu over een PvdA van >25 zetels.
Dat is nou precies het probleem en de grootste reden waarom de PvdA gedecimeerd is.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De verschillen tussen die partijen zijn al jaren met een vergrootglas te zoeken.
En wat zou daar zo vreselijk verkeerd aan zijn dan? Ik denk dat je als gemeente een prima burgemeester aan haar zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:42 schreef raptorix het volgende:
Wedden dat ze binnnen 4 maanden een Burgemeesterschap heeft?
Misschien omdat ze zich heeft laten verkiezen als volksvertegenwoordiger?quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
En wat zou daar zo vreselijk verkeerd aan zijn dan? Ik denk dat je als gemeente een prima burgemeester aan haar zou kunnen hebben.
Oh zo. Ja, ik had ook het ook netter gevonden als ze gewoon in de Kamer was geblevenquote:Op zaterdag 23 april 2022 11:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien omdat ze zich heeft laten verkiezen als volksvertegenwoordiger?
Dat lijkt me wel, kijk er kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn waarbij je denkt: Goh hier kan ik de maatschappij echt beter dienen, maar ik vind dit niet netjes.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Oh zo. Ja, ik had ook het ook netter gevonden als ze gewoon in de Kamer was gebleven
Dat kan niet en dat is niet zozeer haar schuld als wel die van de partij. Dat ze uit de kamer verdwijnt mogen vooral de dolkstekers in de schaduw zich aanrekenen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel, kijk er kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn waarbij je denkt: Goh hier kan ik de maatschappij echt beter dienen, maar ik vind dit niet netjes.
Wat een gelul. Asscher stapte ook op maar bleef wel Kamerlid, dat had zij ook kunnen doen. Of ze had gewoon nog wat langer kunnen aanblijven zelfs.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat kan niet en dat is niet zozeer haar schuld als wel die van de partij. Dat ze uit de kamer verdwijnt mogen vooral de dolkstekers in de schaduw zich aanrekenen.
Asscher stapte op vanwege het toeslagenschandaal, omdat hij dat zelf moreel gezien het juiste vond om te doen. Bij Ploumen is vooral vanuit de achtergrond aan de stoelpoten gezaagd en daar zijn de verhoudingen verzuurd.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat een gelul. Asscher stapte ook op maar bleef wel Kamerlid, dat had zij ook kunnen doen. Of ze had gewoon nog wat langer kunnen aanblijven zelfs.
Je word op persoonlijke titel verkozen, niet op de partij, slap gelul, die pakt een mooi baantje, zullen we wedden?quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Asscher stapte op vanwege het toeslagenschandaal, omdat hij dat zelf moreel gezien het juiste vond om te doen. Bij Ploumen is vooral vanuit de achtergrond aan de stoelpoten gezaagd en daar zijn de verhoudingen verzuurd.
Ploumen krijgt vast een mooie baan. Maar dan is dat niet dat ze ontslag heeft genomen omdat ze een mooie baan heeft, maar omdat ze als minister zulke sterke kwaliteiten heeft laten zien dat veel instellingen, bedrijven of (semi-)overheden haar graag een goede baan aanbieden nu ze vrij is.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je word op persoonlijke titel verkozen, niet op de partij, slap gelul, die pakt een mooi baantje, zullen we wedden?
Weet je wat Attje Kuiken later wil worden ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
Ja, ik ben zelf voorstander dat het verplicht zou moeten zijn, dat iemand de eerste 5 jaar niet op zaken mogen werken die ook maar enigszins betrekking hebben op een vorige functie, is in het bedrijfsleven vrij normaal.quote:Op zaterdag 23 april 2022 22:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ploumen krijgt vast een mooie baan. Maar dan is dat niet dat ze ontslag heeft genomen omdat ze een mooie baan heeft, maar omdat ze als minister zulke sterke kwaliteiten heeft laten zien dat veel instellingen, bedrijven of (semi-)overheden haar graag een goede baan aanbieden nu ze vrij is.
Andersom als wat jij zegt dus. Maar jij hebt liever dat ze nu alle aanbiedingen af slaat en nog zo lang mogelijk wachtgeld binnen gaat slepen?
Vooral Belgen, omdat dat een Belgische partij is.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En daar had ze dan tot haar dood moeten blijven of zo? Als jij problemen hebt met je baan, ga je toch ook rondkijken voor wat anders?quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien omdat ze zich heeft laten verkiezen als volksvertegenwoordiger?
Ja en dan geld er zoiets als een concurrentiebeding, of ken je dat begrip niet?quote:Op woensdag 27 april 2022 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En daar had ze dan tot haar dood moeten blijven of zo? Als jij problemen hebt met je baan, ga je toch ook rondkijken voor wat anders?
En wat zou dat te maken hebben met een ex-volksvertegenwoordiger die burgemeester wordt?quote:Op woensdag 27 april 2022 11:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dan geld er zoiets als een concurrentiebeding, of ken je dat begrip niet?
Concurrentie beding is in het bedrijfsleven al nauwelijks over de buhne te krijgen maar de gedachte dat een voormalig Kamerlid geen burgemeester zou moeten kunnen worden voor 5 jaar lijkt mij geen logische, dat zijn banen die relatief veel gemeen hebben maar die elkaar niet echt bijten qua concurrentie.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dan geld er zoiets als een concurrentiebeding, of ken je dat begrip niet?
Ik vind het lastig, enerzijds zijn het natuurlijk gewoon capabele mensen met ervaring in het openbaar bestuur. Je wil ook geen burgemeester van 23 die net klaar is met z’n opleiding of een burgemeester die altijd buschauffeur geweest is. Dus je moet ze ook de gelegenheid geven om die ervaring op te doen.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Concurrentie beding is in het bedrijfsleven al nauwelijks over de buhne te krijgen maar de gedachte dat een voormalig Kamerlid geen burgemeester zou moeten kunnen worden voor 5 jaar lijkt mij geen logische, dat zijn banen die relatief veel gemeen hebben maar die elkaar niet echt bijten qua concurrentie.
Wel vind ik dat een voormalig kamerlid of minister minstens 5 jaar geen lobby functie mag kunnen aannemen.
Ploumen is niet geschikt als partijleider en ook zeker niet als burgemeeter , dat weet ze zelf ookquote:Op woensdag 27 april 2022 14:52 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat Ploumen gewoon naar een (internationale) NGO gaat, maar als ze burgemeester wordt is het ook prima. Ik heb er wel problemen mee als je lobbyist wordt die moet spreken met mensen van het ministerie waar ze ooit gewerkt heeft, ik zou dat niet 5 jaar maar gewoon voor altijd willen verbieden. Je blijft als ex-minister gewoon weg bij je oude ministerie.
Voor burgememeesters zie ik graag mensen met ervaring en de ervaring van een minister is gewoon groot, dat voordeel weegt echt wel op tegen eventuele nadelen. Vooral omdat elke burgemeester wel zoiets heeft. De meesten hebben dan misschien geen directe ingang in Den Haag, maar dan zijn ze lid van een partij waardoor ze alsnog die ingang hebben. Een burgemeester van een grotere gemeente (iemand als Ploumen komt echt niet in een klein dorp terecht) heeft altijd invloed in een partij.
In strategische of sales functies is dit wel van degelijk van toepassing, maar inderdaad een baan als burgemeester bijt niet.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Concurrentie beding is in het bedrijfsleven al nauwelijks over de buhne te krijgen maar de gedachte dat een voormalig Kamerlid geen burgemeester zou moeten kunnen worden voor 5 jaar lijkt mij geen logische, dat zijn banen die relatief veel gemeen hebben maar die elkaar niet echt bijten qua concurrentie.
Wel vind ik dat een voormalig kamerlid of minister minstens 5 jaar geen lobby functie mag kunnen aannemen.
Het staat in contracten, het houdt het alleen bijna nooit bij een rechter. Dat concurrentiebeding is meer een soort gentlement's agreement dan echt een harde afspraak.quote:Op woensdag 27 april 2022 16:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
In strategische of sales functies is dit wel van degelijk van toepassing, maar inderdaad een baan als burgemeester bijt niet.
Onzin, lees even wat ik schrijf, of is dat erg moeilijk?quote:Op woensdag 27 april 2022 16:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het staat in contracten, het houdt het alleen bijna nooit bij een rechter. Dat concurrentiebeding is meer een soort gentlement's agreement dan echt een harde afspraak.
Ik weet in elk geval van topaccountants waarbij het geen stand hield en die ook een deel van hun klantenbestand zo meenamen. Het houdt het echt bijna nooit.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onzin, lees even wat ik schrijf, of is dat erg moeilijk?
Heb je daar bron van? Overigens lijkt me een account geen strategische of salesfunctie, bij mijn vorige bedrijf hadden we hier een nette manier voor waarbij salesmanager zelf een register van contacten bij hielden en na uitdiensttreding daar een jaar niet op mochten acteren.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet in elk geval van topaccountants waarbij het geen stand hield en die ook een deel van hun klantenbestand zo meenamen. Het houdt het echt bijna nooit.
Een accountant is wel een strategische functie. En de bron: bij het kantoor waar ik werkte gingen er 3 met ruzie weg en die namen het halve klantenbestand mee om voor zichzelf te beginnen. 2 straten verderop.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je daar bron van? Overigens lijkt me een account geen strategische of salesfunctie, bij mijn vorige bedrijf hadden we hier een nette manier voor waarbij salesmanager zelf een register van contacten bij hielden en na uitdiensttreding daar een jaar niet op mochten acteren.
Uhm, ja maar dan doen ze dit dus niet uit hun functie als accountant, maar uit oge van aquisitie, en kan me niet voorstellen dat een rechter dat zomaar goed keurt, tenzij er wel een hele bijzondere reden was. Maar eens dat 999% van de mensen ten onrechte denken dat ze onder concurrentie beding vallen.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een accountant is wel een strategische functie. En de bron: bij het kantoor waar ik werkte gingen er 3 met ruzie weg en die namen het halve klantenbestand mee om voor zichzelf te beginnen. 2 straten verderop.
Een accountant heeft altijd zijn eigen portefeuille, is dus eigenlijk ook een soort salesmedewerker. Je bent echt als klant gekoppeld aan 1 accountant. Accountants werven zelf ook klanten.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uhm, ja maar dan doen ze dit dus niet uit hun functie als accountant, maar uit oge van aquisitie, en kan me niet voorstellen dat een rechter dat zomaar goed keurt, tenzij er wel een hele bijzondere reden was. Maar eens dat 999% van de mensen ten onrechte denken dat ze onder concurrentie beding vallen.
Zou ook nog wel eens heel goed nietig kunnen zijn wegens strijd met het vrije mandaat…quote:Op woensdag 27 april 2022 17:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een accountant heeft altijd zijn eigen portefeuille, is dus eigenlijk ook een soort salesmedewerker. Je bent echt als klant gekoppeld aan 1 accountant. Accountants werven zelf ook klanten.
Ik weet dat het hier wel tot een rechtszaak is gekomen en volgens mij is er uiteindelijk ook niet betaald voor dat deel wat ze mee hadden genomen (dat was nog de enige oplossing, die bedrijven waren toch al over). Maar goed, een concurrentiebeding heeft een politicus denk ik helemaal niet. Enige wat echt concurrentie is, is overstap naar een andere partij en dat zien we toch regelmatig.
Iemand een muilkorf voor Spekman?quote:Voor Spekman is het een geruststellende gedachte dat hij in Sent een gelijkgestemde denkt te hebben gevonden over de te varen koers. Meer samenwerking met GroenLinks is gewenst, maar een fusie is een stap te ver. ‘GroenLinks is toch een partij voor de geslaagde, hoogopgeleide dertiger. (...)
Ja, dat is nou echt iemand die ergens in de jaren 60/70 is blijven hangen. Snapt niks van het huidige politieke landschap.quote:
https://www.gelderlander.(...)-begroting~abfa3c51/quote:PvdA: minimumloon naar 14 euro in ruil voor steun begroting
Als het kabinet voor de begroting steun wil van de PvdA in de Eerste Kamer zal er iets aan de ongelijkheid in Nederland moeten worden gedaan. De kersverse PvdA-leider Attje Kuiken zei bij WNL op Zondag dat ze zal aandringen op een hoger minimumloon van 14 euro en het aanpakken van schijnconstructies, zodat meer mensen een vast contract kunnen krijgen.
Volgens Kuiken moet ‘een aantal zaken fundamenteel anders’ in Nederland. ,,Volgende week gaan we het gesprek aan met Sigrid Kaag en Mark Rutte, dan kijken we hoe serieus ze het nemen. Dan zien we waartoe ze bereid zijn.’’ Om de extra uitgaven te betalen, kijkt de PvdA naar vermogenden. ,,Die kunnen meer bijdragen.’’
Kuiken werd ook gevraagd naar de chaos bij Schiphol de afgelopen weken. Slecht werkgeverschap en een gebrek aan waardering voor bepaalde groepen werknemers daar, zoals de bagageafhandelaars, ligt volgens haar ten grondslag aan de problemen. Ze heeft naar eigen zeggen vrijdag gesproken met Schiphol-baas en PvdA-kopstuk Dick Benschop.
,,Ik heb heel duidelijk besproken wat ik vind wat nodig is’’, aldus Kuiken. Met veel van haar punten was Benschop het volgens haar eens. ,,Er zijn hogere lonen nodig, meer vast werk, investeringen in mensen en opleidingen. Dat is niet gebeurd de afgelopen jaren.’’Kuiken ziet daarbij ook een rol voor het kabinet, aangezien de overheid grootaandeelhouder is van de luchthaven.
GL, met exact dezelfde eisen, is wereldvreemd?quote:Op zondag 8 mei 2022 13:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)-begroting~abfa3c51/
Kijk, dit is wat de PvdA moet doen, een rem zetten op het compleet uit de hand gelopen kapitalisme. Maak het eerlijker, dus geen subsidies voor Tesla's en zonnepanelen, maar zorg ervoor dat iedereen met een baan zoiets zelf kan financieren. Het is te weinig en te laat, maar als een overheid iets moet doen, dan is het reguleren. Met zo'n verhaal kan de PvdA kiezers weghalen bij zowel D66 als de PVV en alles er tussenin, plus kiezers die al helemaal niet meer de moeite namen om op te draven bij de verkiezingen.
En ook:
Fuseren met (lees: overname door) een wereldvreemd grachtengordelclubje is zelfmoord. PvdA'ers die willen samengaan met GroenLinks moeten zich afvragen of ze niet beter zelf kunnen overstappen naar GroenLinks, waarom ze de PvdA en zijn gedachtegoed gelijk mee moeten trekken in de val is mij compleet onduidelijk.
Alleen zal de overgrote meerderheid nooit op een partij als GroenLinks stemmen en zich daar niet door vertegenwoordigd voelen. Jij weet ook wel dat geen hond die verkiezingsprogramma's leest.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
GL, met exact dezelfde eisen, is wereldvreemd?
https://groenlinks.nl/nieuws/naar-een-hoger-minimumloon
https://groenlinks.nl/nie(...)n-schijnconstructies
Dit zijn 2 onderwerpen waar GL al jaren minstens zo fel op is als PvdA.
Ik ken alleen maar linkse kiezers voor wie het om het even is, eigenlijk. Die beide partijen volkomen inwisselbaar vinden en die de ene keer GL en de andere keer PvdA stemmen, hangt van de personen op de lijst af.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:16 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Alleen zal de overgrote meerderheid nooit op een partij als GroenLinks stemmen en zich daar niet door vertegenwoordigd voelen. Jij weet ook wel dat geen hond die verkiezingsprogramma's leest.
Maar om die kiezers gaat het niet, het gaat er om dat de PvdA met een goed verhaal zelfs kiezers bij de PVV kan wegtrekken. Dat gaat GroenLinks nooit lukken.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ken alleen maar linkse kiezers voor wie het om het even is, eigenlijk. Die beide partijen volkomen inwisselbaar vinden en die de ene keer GL en de andere keer PvdA stemmen, hangt van de personen op de lijst af.
En dat verhaal is onzin, de PVV stemmer is nooit links geweest. De PVV stemmer komt uit de oorspronkelijke CDA gebieden. En de categorie PVV/LPF/Verdonk/FvD/JA21 is al 20 jaar stabiel 30 zetels. Ook de categorie PvdA/GL/SP/PvdD/D66/Bij1/Denk is al minstens 40 jaar stabiel rond de 63 (zie post 12 van dit topic). Die partijen halen alleen zetels bij elkaar vandaan.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:39 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar om die kiezers gaat het niet, het gaat er om dat de PvdA met een goed verhaal zelfs kiezers bij de PVV kan wegtrekken. Dat gaat GroenLinks nooit lukken.
Je bent daar heel stellig in, maar ik ga daar niet in mee. Je doet net alsof de linkse kiezer 1 homogene groep is waarbij altijd dezelfde kiezers op dezelfde 4 partijen stemmen, bovendien schommelt het bijbehorende aantal zetels tussen de 49 en 75, nogal een verschil.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat verhaal is onzin, de PVV stemmer is nooit links geweest. De PVV stemmer komt uit de oorspronkelijke CDA gebieden. En de categorie PVV/LPF/Verdonk/FvD/JA21 is al 20 jaar stabiel 30 zetels. Ook de categorie PvdA/GL/SP/PvdD/D66/Bij1/Denk is al minstens 40 jaar stabiel rond de 63 (zie post 12 van dit topic). Die partijen halen alleen zetels bij elkaar vandaan.
Ondertussen heb je nu 2 marginale partijen zonder ook maar 1 enkel verschil, in plaats van 1 grotere.
Realiteit is dat bij een fusie allebei verdwijnen en dat ook GL water bij de wijn zal moeten doen. Ik weet niet of er een fusie komt, natuurlijk, maar als dat wel zo is dan zal er door iedereen wat opgegeven moeten worden.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je bent daar heel stellig in, maar ik ga daar niet in mee. Je doet net alsof de linkse kiezer 1 homogene groep is waarbij altijd dezelfde kiezers op dezelfde 4 partijen stemmen, bovendien schommelt het bijbehorende aantal zetels tussen de 49 en 75, nogal een verschil.
Ik vind ook dat je alleen een fusie moet overwegen als 1+1=3, maar ik vrees dat het bij PvdA en GroenLinks is 1+1=1,5. Bij GroenLinks lachen ze zich kapot, de ooit zo grote PvdA heft zichzelf op, weer een concurrent minder.
Het zit op 2 verkiezingen na gewoon altijd rond die 63. Alleen bij het hoogtepunt van Paars was het meer en bij het dieptepunt na het zeer teleurstellende Paars II (wellicht slechtste kabinet ooit?) in de verkiezing waar Fortuyn aan mee deed was het minder.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je bent daar heel stellig in, maar ik ga daar niet in mee. Je doet net alsof de linkse kiezer 1 homogene groep is waarbij altijd dezelfde kiezers op dezelfde 4 partijen stemmen, bovendien schommelt het bijbehorende aantal zetels tussen de 49 en 75, nogal een verschil.
Ik vind ook dat je alleen een fusie moet overwegen als 1+1=3, maar ik vrees dat het bij PvdA en GroenLinks is 1+1=1,5. Bij GroenLinks lachen ze zich kapot, de ooit zo grote PvdA heft zichzelf op, weer een concurrent minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |