Het is voor de rest een prima kamerlid hoor, ben alleen bang dat ze in het wespennest PvdA net als Ploumen ten onder zal gaan.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach niet iedereen wil altijd maar overal de baas zijn.
Jij vond Pieter Heerma ook dom toen hij dezelfde stap deed toen Buma weg ging?quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:39 schreef XSbig het volgende:
Kuiken gaat nooit de lijsttrekker worden bij de volgende verkiezingen. Het is maar waarvoor je jezelf wilt lenen.
Het idee is dat ze samen meer kans hebben de grootste te worden en dat naast elkaar exact dezelfde standpunten verkopen niet zo veel zin heeft.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:10 schreef Revanches het volgende:
Jammer dat Moorman de landelijke politiek niet in wil, althans, zo lijkt het voorlopig.
Ik snap ook totaal het idee achter een fusie niet, waarom zou je als PvdAer je partij ten gronde richten?
Zijn het arbeidersverhaal en het progressieve verhaal met elkaar te verenigen? En wat voor mensen stemmen er nu nog PVDA?quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het idee is dat ze samen meer kans hebben de grootste te worden en dat naast elkaar exact dezelfde standpunten verkopen niet zo veel zin heeft.
Alsof de PVDA nog voor de arbeiders staat. Die zijn allemaal al overgelopen naar midden en rechtse partijen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn het arbeidersverhaal en het progressieve verhaal met elkaar te verenigen? En wat voor mensen stemmen er nu nog PVDA?
Dus ze hebben hetzelfde electoraat?quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:52 schreef XSbig het volgende:
[..]
Alsof de PVDA nog voor de arbeiders staat. Die zijn allemaal al overgelopen naar midden en rechtse partijen.
Ja, dat is volkomen met elkaar te verenigen. PvdA is altijd al progressief.quote:Op vrijdag 22 april 2022 15:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn het arbeidersverhaal en het progressieve verhaal met elkaar te verenigen? En wat voor mensen stemmen er nu nog PVDA?
Voorlopig heeft ze er ook totaal geen belang bij om het daarover te hebben. Als ze met haar hoofd in Den Haag zit verzwakt dat haar gezag tin Amsterdam. Pas bij nieuwe verkiezingen landelijk zal er mogelijk beweging in komen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:10 schreef Revanches het volgende:
Jammer dat Moorman de landelijke politiek niet in wil, althans, zo lijkt het voorlopig.
De verschillen tussen die partijen zijn al jaren met een vergrootglas te zoeken.quote:Ik snap ook totaal het idee achter een fusie niet, waarom zou je als PvdAer je partij ten gronde richten?
Ok, nou, dan niet?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
Kuikens verkiezing is niet bij iedereen in goede aarde gevallen. Slachtoffers van Gijs van Dijk werken niet langer mee aan het onderzoek omdat ze beïnvloeding van Kuiken vrezen. Deze schijnt nog steeds een innige band met van Dijk te hebben.
https://www.ad.nl/politie(...)-niet-meer~a056f0ad/
Heeft Kuiken überhaupt invloed op dat onderzoek? Dat is toch gewoon een onafhankelijk bureau?quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
Kuikens verkiezing is niet bij iedereen in goede aarde gevallen. Slachtoffers van Gijs van Dijk werken niet langer mee aan het onderzoek omdat ze beïnvloeding van Kuiken vrezen. Deze schijnt nog steeds een innige band met van Dijk te hebben.
https://www.ad.nl/politie(...)-niet-meer~a056f0ad/
Ik denk dat je als PvdA ten eerste niet te vaak in het Amsterdamse vijvertje moet vissen als je de grootste partij wil worden. Ten tweede denk ik dat samengaan met GroenLinks de facto het opheffen van de PvdA betekent.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:10 schreef Revanches het volgende:
Ik snap ook totaal het idee achter een fusie niet, waarom zou je als PvdAer je partij ten gronde richten?
Maar wat bedoel je met dat laatste? Kijk naar hun verkiezingsprogramma, hun moties, hun stemgedrag... dat is helemaal niet gericht op de stad oid. Wat zouden ze dan volgens jou moeten veranderen om dat 'alternatief voor de VVD' te zijn?quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik denk dat je als PvdA ten eerste niet te vaak in het Amsterdamse vijvertje moet vissen als je de grootste partij wil worden. Ten tweede denk ik dat samengaan met GroenLinks de facto het opheffen van de PvdA betekent.
Maar in grote lijnen lijkt de PvdA die keuzes al gemaakt te hebben. Als progressieve stadspartij heeft de PvdA geen bestaansrecht. Wel als middenpartij, dan is het potentieel echt enorm. Ze moeten daar echt eens met mekaar om de tafel gaan zitten: kijken we alleen naar onze eigen bubbel, of willen we serieus midden in de samenleving staan en een redelijk en eerlijk alternatief voor de VVD bieden?
Dat klopt, het gaat helaas vooral om de poppetjes. Wat Kaag bij D66 voor elkaar kreeg was knap, maar ze waren nog steeds kleiner dan de VVD. Wat ik wil zeggen is dat de PvdA veel meer potentie heeft, die kunnen D66 en VVD leegvreten met een sterke lijsttrekker en een goed verhaal. Ga uit van je eigen kracht en ga niet in de marge lopen vrijen met GroenLinks. De PvdA heeft zichzelf nu praktisch al buitenspel gezet door zich zo nederig op te stellen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 22:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je met dat laatste? Kijk naar hun verkiezingsprogramma, hun moties, hun stemgedrag... dat is helemaal niet gericht op de stad oid. Wat zouden ze dan volgens jou moeten veranderen om dat 'alternatief voor de VVD' te zijn?
Volgens mij zijn ze dat al. Was het type Kaag toevallig bij PvdA opgedoken in plaats van bij D66 (die liepen er ook toevallig tegenaan, ze was helemaal geen kandidaat lijsttrekker toen ze minister werd), dan hadden we het nu over een PvdA van >25 zetels.
Dat is nou precies het probleem en de grootste reden waarom de PvdA gedecimeerd is.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De verschillen tussen die partijen zijn al jaren met een vergrootglas te zoeken.
En wat zou daar zo vreselijk verkeerd aan zijn dan? Ik denk dat je als gemeente een prima burgemeester aan haar zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:42 schreef raptorix het volgende:
Wedden dat ze binnnen 4 maanden een Burgemeesterschap heeft?
Misschien omdat ze zich heeft laten verkiezen als volksvertegenwoordiger?quote:Op zaterdag 23 april 2022 11:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
En wat zou daar zo vreselijk verkeerd aan zijn dan? Ik denk dat je als gemeente een prima burgemeester aan haar zou kunnen hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |