abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204515036
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Misschien omdat ze zich heeft laten verkiezen als volksvertegenwoordiger?
Oh zo. Ja, ik had ook het ook netter gevonden als ze gewoon in de Kamer was gebleven
pi_204515051
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:56 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Oh zo. Ja, ik had ook het ook netter gevonden als ze gewoon in de Kamer was gebleven
Dat lijkt me wel, kijk er kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn waarbij je denkt: Goh hier kan ik de maatschappij echt beter dienen, maar ik vind dit niet netjes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:03:02 #128
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204515640
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel, kijk er kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn waarbij je denkt: Goh hier kan ik de maatschappij echt beter dienen, maar ik vind dit niet netjes.
Dat kan niet en dat is niet zozeer haar schuld als wel die van de partij. Dat ze uit de kamer verdwijnt mogen vooral de dolkstekers in de schaduw zich aanrekenen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204515765
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat kan niet en dat is niet zozeer haar schuld als wel die van de partij. Dat ze uit de kamer verdwijnt mogen vooral de dolkstekers in de schaduw zich aanrekenen.
Wat een gelul. Asscher stapte ook op maar bleef wel Kamerlid, dat had zij ook kunnen doen. Of ze had gewoon nog wat langer kunnen aanblijven zelfs.
zie email 27 oktober
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:24:39 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204515772
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat een gelul. Asscher stapte ook op maar bleef wel Kamerlid, dat had zij ook kunnen doen. Of ze had gewoon nog wat langer kunnen aanblijven zelfs.
Asscher stapte op vanwege het toeslagenschandaal, omdat hij dat zelf moreel gezien het juiste vond om te doen. Bij Ploumen is vooral vanuit de achtergrond aan de stoelpoten gezaagd en daar zijn de verhoudingen verzuurd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204515946
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Asscher stapte op vanwege het toeslagenschandaal, omdat hij dat zelf moreel gezien het juiste vond om te doen. Bij Ploumen is vooral vanuit de achtergrond aan de stoelpoten gezaagd en daar zijn de verhoudingen verzuurd.
Je word op persoonlijke titel verkozen, niet op de partij, slap gelul, die pakt een mooi baantje, zullen we wedden?
pi_204522297
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 13:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je word op persoonlijke titel verkozen, niet op de partij, slap gelul, die pakt een mooi baantje, zullen we wedden?
Ploumen krijgt vast een mooie baan. Maar dan is dat niet dat ze ontslag heeft genomen omdat ze een mooie baan heeft, maar omdat ze als minister zulke sterke kwaliteiten heeft laten zien dat veel instellingen, bedrijven of (semi-)overheden haar graag een goede baan aanbieden nu ze vrij is.

Andersom als wat jij zegt dus. Maar jij hebt liever dat ze nu alle aanbiedingen af slaat en nog zo lang mogelijk wachtgeld binnen gaat slepen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_204550477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kuiken :')

RIP PvdA
Weet je wat Attje Kuiken later wil worden ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 27 april 2022 @ 10:06:23 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204551928
Ploumen zal wel ergens bij een NGO gaan werken denk ik.
pi_204552185
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 22:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ploumen krijgt vast een mooie baan. Maar dan is dat niet dat ze ontslag heeft genomen omdat ze een mooie baan heeft, maar omdat ze als minister zulke sterke kwaliteiten heeft laten zien dat veel instellingen, bedrijven of (semi-)overheden haar graag een goede baan aanbieden nu ze vrij is.

Andersom als wat jij zegt dus. Maar jij hebt liever dat ze nu alle aanbiedingen af slaat en nog zo lang mogelijk wachtgeld binnen gaat slepen?
Ja, ik ben zelf voorstander dat het verplicht zou moeten zijn, dat iemand de eerste 5 jaar niet op zaken mogen werken die ook maar enigszins betrekking hebben op een vorige functie, is in het bedrijfsleven vrij normaal.
  woensdag 27 april 2022 @ 10:59:51 #136
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_204552387
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 15:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zijn het arbeidersverhaal en het progressieve verhaal met elkaar te verenigen? En wat voor mensen stemmen er nu nog PVDA?
Vooral Belgen, omdat dat een Belgische partij is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 27 april 2022 @ 11:02:05 #137
66444 Lord_Vetinari
pi_204552409
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Misschien omdat ze zich heeft laten verkiezen als volksvertegenwoordiger?
En daar had ze dan tot haar dood moeten blijven of zo? Als jij problemen hebt met je baan, ga je toch ook rondkijken voor wat anders?
pi_204552426
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En daar had ze dan tot haar dood moeten blijven of zo? Als jij problemen hebt met je baan, ga je toch ook rondkijken voor wat anders?
Ja en dan geld er zoiets als een concurrentiebeding, of ken je dat begrip niet?
  woensdag 27 april 2022 @ 11:05:13 #139
66444 Lord_Vetinari
pi_204552454
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
En wat zou dat te maken hebben met een ex-volksvertegenwoordiger die burgemeester wordt?
pi_204554913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Concurrentie beding is in het bedrijfsleven al nauwelijks over de buhne te krijgen maar de gedachte dat een voormalig Kamerlid geen burgemeester zou moeten kunnen worden voor 5 jaar lijkt mij geen logische, dat zijn banen die relatief veel gemeen hebben maar die elkaar niet echt bijten qua concurrentie.

Wel vind ik dat een voormalig kamerlid of minister minstens 5 jaar geen lobby functie mag kunnen aannemen.
pi_204554965
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Concurrentie beding is in het bedrijfsleven al nauwelijks over de buhne te krijgen maar de gedachte dat een voormalig Kamerlid geen burgemeester zou moeten kunnen worden voor 5 jaar lijkt mij geen logische, dat zijn banen die relatief veel gemeen hebben maar die elkaar niet echt bijten qua concurrentie.

Wel vind ik dat een voormalig kamerlid of minister minstens 5 jaar geen lobby functie mag kunnen aannemen.
Ik vind het lastig, enerzijds zijn het natuurlijk gewoon capabele mensen met ervaring in het openbaar bestuur. Je wil ook geen burgemeester van 23 die net klaar is met z’n opleiding of een burgemeester die altijd buschauffeur geweest is. Dus je moet ze ook de gelegenheid geven om die ervaring op te doen.

Anderzijds, ook als burgemeester heb je natuurlijk baat bij goede contacten in Den Haag en ben je in zekere zin ook lobbyist. Zeker als je wat invloedrijker bent geweest binnen je partij kun je daar best gebruik van maken. Daarnaast blijft het op die manier toch zo’n kringetje van mensen die de ene keer dit doen en de andere keer dat maar het toch weer samen moeten doen. Ik weet niet of ik dat goed vind.
zie email 27 oktober
pi_204555016
Ik denk dat Ploumen gewoon naar een (internationale) NGO gaat, maar als ze burgemeester wordt is het ook prima. Ik heb er wel problemen mee als je lobbyist wordt die moet spreken met mensen van het ministerie waar ze ooit gewerkt heeft, ik zou dat niet 5 jaar maar gewoon voor altijd willen verbieden. Je blijft als ex-minister gewoon weg bij je oude ministerie.

Voor burgememeesters zie ik graag mensen met ervaring en de ervaring van een minister is gewoon groot, dat voordeel weegt echt wel op tegen eventuele nadelen. Vooral omdat elke burgemeester wel zoiets heeft. De meesten hebben dan misschien geen directe ingang in Den Haag, maar dan zijn ze lid van een partij waardoor ze alsnog die ingang hebben. Een burgemeester van een grotere gemeente (iemand als Ploumen komt echt niet in een klein dorp terecht) heeft altijd invloed in een partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 27 april 2022 @ 15:06:42 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204555119
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:52 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat Ploumen gewoon naar een (internationale) NGO gaat, maar als ze burgemeester wordt is het ook prima. Ik heb er wel problemen mee als je lobbyist wordt die moet spreken met mensen van het ministerie waar ze ooit gewerkt heeft, ik zou dat niet 5 jaar maar gewoon voor altijd willen verbieden. Je blijft als ex-minister gewoon weg bij je oude ministerie.

Voor burgememeesters zie ik graag mensen met ervaring en de ervaring van een minister is gewoon groot, dat voordeel weegt echt wel op tegen eventuele nadelen. Vooral omdat elke burgemeester wel zoiets heeft. De meesten hebben dan misschien geen directe ingang in Den Haag, maar dan zijn ze lid van een partij waardoor ze alsnog die ingang hebben. Een burgemeester van een grotere gemeente (iemand als Ploumen komt echt niet in een klein dorp terecht) heeft altijd invloed in een partij.
Ploumen is niet geschikt als partijleider en ook zeker niet als burgemeeter , dat weet ze zelf ook
Als ze net als Halsema een pusher heeft dan zal ze daar wel voor in aanmerking komen , maar ze weet het zelf het beste

Atje Kuiken is zeker wel geschikt

Nu heb ik het idee dat je in de poliiitek gewoon op een ranglijst staat en geschiktheid nauwelijks er toe doet

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2022 16:33:39 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204555712
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In strategische of sales functies is dit wel van degelijk van toepassing, maar inderdaad een baan als burgemeester bijt niet.
pi_204555808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 16:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
In strategische of sales functies is dit wel van degelijk van toepassing, maar inderdaad een baan als burgemeester bijt niet.
Het staat in contracten, het houdt het alleen bijna nooit bij een rechter. Dat concurrentiebeding is meer een soort gentlement's agreement dan echt een harde afspraak.
pi_204556238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 16:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het staat in contracten, het houdt het alleen bijna nooit bij een rechter. Dat concurrentiebeding is meer een soort gentlement's agreement dan echt een harde afspraak.
Onzin, lees even wat ik schrijf, of is dat erg moeilijk?
pi_204556251
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Onzin, lees even wat ik schrijf, of is dat erg moeilijk?
Ik weet in elk geval van topaccountants waarbij het geen stand hield en die ook een deel van hun klantenbestand zo meenamen. Het houdt het echt bijna nooit.
pi_204556270
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet in elk geval van topaccountants waarbij het geen stand hield en die ook een deel van hun klantenbestand zo meenamen. Het houdt het echt bijna nooit.
Heb je daar bron van? Overigens lijkt me een account geen strategische of salesfunctie, bij mijn vorige bedrijf hadden we hier een nette manier voor waarbij salesmanager zelf een register van contacten bij hielden en na uitdiensttreding daar een jaar niet op mochten acteren.
pi_204556390
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Heb je daar bron van? Overigens lijkt me een account geen strategische of salesfunctie, bij mijn vorige bedrijf hadden we hier een nette manier voor waarbij salesmanager zelf een register van contacten bij hielden en na uitdiensttreding daar een jaar niet op mochten acteren.
Een accountant is wel een strategische functie. En de bron: bij het kantoor waar ik werkte gingen er 3 met ruzie weg en die namen het halve klantenbestand mee om voor zichzelf te beginnen. 2 straten verderop.
pi_204556406
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een accountant is wel een strategische functie. En de bron: bij het kantoor waar ik werkte gingen er 3 met ruzie weg en die namen het halve klantenbestand mee om voor zichzelf te beginnen. 2 straten verderop.
Uhm, ja maar dan doen ze dit dus niet uit hun functie als accountant, maar uit oge van aquisitie, en kan me niet voorstellen dat een rechter dat zomaar goed keurt, tenzij er wel een hele bijzondere reden was. Maar eens dat 999% van de mensen ten onrechte denken dat ze onder concurrentie beding vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')