abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204395895
Yvette stopte met haar baan en zit inmiddels al 13 jaar in de bijstand: 'Ik wil een stukje van mezelf terug’
Hoewel Yvette Lowes (44) na haar studie meteen een baan vindt als ergotherapeut, komt ze acht jaar later toch in de bijstand terecht. Wanneer ze besluit een andere uitdaging te zoeken, lukt het haar jarenlang niet om aan de bak te komen. Wanhopig richt ze zich tot haar netwerk op LinkedIn.

Ik had destijds een tijdelijk contract bij een nieuwe werkgever en zei: verleng ‘m maar niet, ik heb even rust nodig

Yvettes carrière gaat na haar studie ergotherapie vlot van start. In de eerste zes jaar werkt ze zich op tot ze een mooie functie heeft met een goed salaris. Ze is gelukkig, tot ze merkt dat ze na een drukke werkdag de slaap niet meer goed kan pakken. ,,Ik begon de problemen van cliënten mee naar huis te nemen. Ik kon het emotionele deel van het werk niet meer aan.”

Al snel weet ze zeker: ik moet hiermee stoppen. ,,Ik had destijds een tijdelijk contract bij een nieuwe werkgever en zei: verleng ‘m maar niet, ik heb even rust nodig.” Even van een WW-uitkering leven terwijl ze op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging die beter bij haar past, voelt voor de twintiger acceptabel. Maar dan breekt de crisis uit, en verandert een selectieve zoektocht in wanhopig solliciteren op alles wat géén ergotherapie is. Maar ze komt nergens meer aan de bak. ,,En zo belandde ik in de bijstand.”

In de bijstand
In de jaren die daarop volgen, probeert Yvette van alles om aan een baan te komen. ,,Ik begon met vrijwilligerswerk bij een omroep. Vanuit daar volgde ik een opleiding tot camerajournalist, die vergoed werd door de sociale dienst.” Maar na enige tijd wordt Yvette van de opleiding gegooid. ,,Ik was niet goed genoeg, zeiden ze. Een betere onderbouwing kreeg ik niet.”

Ze komt weer thuis te zitten, nu met een sterk gevoel van faalangst. Een fietstaxi komt op haar pad, en maandenlang trapt ze zich letterlijk weer omhoog. Maar na verloop van tijd breekt het continu stand-by moeten staan haar op. ,,Ik had zoveel stress van mijn telefoon, die altijd maar over kon gaan, dat ik wederom geen oog dicht deed en in een slaapstoornis terechtkwam.”

Nog meer pogingen volgen. ,,Ik voerde netwerkgesprekken, probeerde vrijwilligersbanen en volgde trainingen. Dat laatste lag mij wel.” Trainingen geven als zzp’er maakt haar enthousiast, en even denkt ze haar roeping gevonden te hebben. ,,Maar toen werd ik zwanger – van een spermadonor, een gevalletje: nu of nooit – en kwam corona om de hoek kijken. Als alleenstaande moeder is het me nooit meer gelukt om dat weer op te pakken.”

veel reacties gekregen, waanzinnig

Yvette Lowes
Schreeuw om hulp
Yvette voelt zich dolgelukkig met haar tweejarige zoon, maar mist iets voor zichzelf. Bovendien wil ze, nu ze moeder is, liever dan ooit een inkomen genereren. ,,Ik denk dat het goed is om iets voor mezelf te hebben, iets anders dan alleen moeder zijn. Ook wil ik het goede voorbeeld aan mijn zoon geven. Een moeder zijn die werkt.”

Wanhopig richt ze zich op LinkedIn tot haar netwerk, en dat pakt beter uit dan verwacht. ,,Ik heb zo ontzettend veel reacties gekregen, waanzinnig.” Mensen proberen massaal met haar mee te denken, en ze krijgt ook verschillende gratis coachingssessies aangeboden. ,,Ik heb echt keuzes moeten maken: met wie ga ik om de tafel zitten? Inmiddels heb ik vijf afspraken gehad.”

De reactie die haar het meest raakt, komt van een vrouw die Yvette gratis een hele opleiding tot transformationeel trainer aanbiedt. ,,Na vijf minuten met haar aan de telefoon was ik al in tranen. Ze zei: ik ga mijn best doen om dit voor jou voor elkaar te krijgen. Dat deed zoveel met mij. Trainingen geven maakt mij heel enthousiast. Het is de interactie, de dynamiek en het gegeven dat mensen van elkaar leren en elkaar inspireren wat mij zo aanspreekt. Je gaat altijd positief de deur uit.”

Een antwoord
Een opleiding tot trainer klinkt haar dan ook als muziek in de oren. ,,Ik heb inmiddels zoveel verschillende dingen voor een korte periode op mijn cv staan, dat ik nu graag één pad wil bewandelen. Veel carrièrekeuzes waren noodsprongen. Ik wil me nu ergens in vastbijten, ergens beter in worden.”

Of haar netwerk een antwoord heeft gegeven op haar vraag – hoe nu verder? – kan ze nog niet zeggen. ,,Je komt in een proces terecht van gesprekken met mensen die je op een bepaald pad brengen. Het enige wat ik wél al kan zeggen, is dat ik heel blij ben met alle gunsten. Het is nu een kwestie van dichtbij mezelf blijven en niet meer van dat pad afwijken.”

https://www.ad.nl/geld/yv(...)zelf-terug~acaf75b3/

Welkom in Nederland, waar sociale vangnetten compleet zijn doel voorbij schieten. 'Verleng mijn contract maar niet, ik heb rust nodig' Echt 8)7
Ik kan echt wel vaak nog het goede in dingen zien, maar dit is gewoon zielig doen en de misbruik maken van de staat. En dan zelf zielig doen en het ligt aan alles en iedereen behalve aan haarzelf.

Sociale vangnetten: prima. Tot op zekere hoogte ja. Dit is gewoon kansloos dat zo iemand op zo'n manier 13 jaar op de staat blijft teren.
pi_204395915
quote:
Een fietstaxi komt op haar pad
Kan nog best pijn doen.
pi_204395935
Alsof de bijstand zo geweldig is. De bijstand gestapo komt bij je thuis kijken of er geen twee tandenborstels in gebruik zijn.
pi_204395937
Yvette lijkt me een zeer vervelend persoon. Ook zielig voor dat kind.

Edit: stop aub met deze post liken

[ Bericht 25% gewijzigd door Mortaxx op 10-04-2022 22:43:03 ]
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 10 april 2022 @ 17:42:23 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_204395980
Yvette moet gewoon minder klagen en meer gaan werken. Het zit iedereen wel eens tegen, dan gaan we ook niet vakantie vieren op kosten van de staat.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 10 april 2022 @ 17:42:28 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204395981
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 17:38 schreef Gehrman het volgende:
Alsof de bijstand zo geweldig is. De bijstand gestapo komt bij je thuis kijken of er geen twee tandenborstels in gebruik zijn.
En terecht.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204396052
Ze lijkt nogal kieskeurig. In deze markt kan iedereen een baan vinden. Nee niet je 'roeping' maar wel genoeg om.van te leven. Alleen het zal niet veel meer opleveren dan de bijstand. Dat is eigenlijk haar klacht.
  zondag 10 april 2022 @ 17:52:55 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204396078
Yvette over twee jaar bij de docent van haar kind "Nee, dit is het echt niet. Hou hem maar. Ik heb even rust nodig".
  zondag 10 april 2022 @ 17:54:10 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204396095
Ik voel me niet geroepen hier over deze mevrouw te oordelen eigenlijk.
  zondag 10 april 2022 @ 17:54:57 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204396102
quote:
En als je dit soort verhalen leest dan snap je waarom dat is. Helaas hebben we het op zo'n manier ingericht dat de goeden harder lijden dan de kwaden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204396111
Dat was natuurlijk niet zo handig van haar: je baan opzeggen als je nog geen vervanging hebt. Aan de andere kant gun ik iedereen een goede nachtrust.

Ik vraag me meer af hoe het kan dat mensen die echt willen werken zo lang in de bijstand zitten. Waar gaat dat dan mis?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zondag 10 april 2022 @ 17:57:33 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204396121
quote:
Nog meer pogingen volgen. ,,Ik voerde netwerkgesprekken, probeerde vrijwilligersbanen en volgde trainingen. Dat laatste lag mij wel.” Trainingen geven als zzp’er maakt haar enthousiast, en even denkt ze haar roeping gevonden te hebben. ,,Maar toen werd ik zwanger – van een spermadonor, een gevalletje: nu of nooit – en kwam corona om de hoek kijken. Als alleenstaande moeder is het me nooit meer gelukt om dat weer op te pakken.”
Uh wat?
  zondag 10 april 2022 @ 17:57:47 #13
136343 BasEnAad
pi_204396122
quote:
3s.gif Op zondag 10 april 2022 17:56 schreef NgInE het volgende:
Dat was natuurlijk niet zo handig van haar: je baan opzeggen als je nog geen vervanging hebt. Aan de andere kant gun ik iedereen een goede nachtrust.

Ik vraag me meer af hoe het kan dat mensen die echt willen werken zo lang in de bijstand zitten. Waar gaat dat dan mis?
Tis misschien ook gewoon statistiek he, deze mevrouw staat in de krant omdat ze zolang in de bijstand zit. Voor haar zijn er ook 100 anderen die wel werk gevonden hebben.
pi_204396132
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uh wat?
Dat kan tegenwoordig ja.
  zondag 10 april 2022 @ 17:58:47 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204396133
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 17:42 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
En terecht.
Nou, dit zou woningnood kunnen verminderen zonder een steen te versjouwen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 10 april 2022 @ 18:01:08 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204396156
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 17:58 schreef Document1 het volgende:
Dat kan tegenwoordig ja.
Ik snap dat dat kan ja... Maar dan zit je al compleet met jezelf in de knoop en kies je er toch voor om zwanger te worden (een bewust alleenstaande moeder te worden dus), het is niet dat dit per ongeluk is gekomen omdat er een condoom scheurde ofzo...
pi_204396164
Die heeft gewoon zwart bijverdiend als thuisprostituee heb ik het gevoel. :{
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_204396194
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 17:54 schreef BasEnAad het volgende:
Ik voel me niet geroepen hier over deze mevrouw te oordelen eigenlijk.
Ik ook niet. Net zo min als ik me geroepen voel te betalen voor mensen die dit soort keuzes maken.
-
pi_204396224
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 17:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En als je dit soort verhalen leest dan snap je waarom dat is. Helaas hebben we het op zo'n manier ingericht dat de goeden harder lijden dan de kwaden.
Als we in staat zouden zijn dit soort profiteurs uit de regelingen te wieberen zou dat geld mooi terecht kunnen komen bij mensen die geen opties hebben en die echt afhankelijk zijn van finaciele steun door de overheid.
-
  zondag 10 april 2022 @ 18:06:53 #21
136343 BasEnAad
pi_204396231
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:04 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik ook niet. Net zo min als ik me geroepen voel te betalen voor mensen die dit soort keuzes maken.
Die paar rotcenten vallen echt in het niet vergeleken met hoe ons economische systeem ingericht is rijken nog rijker te maken en werkenden uit te knijpen. Daar maak ik me meer zorgen over.
  zondag 10 april 2022 @ 18:07:36 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204396245
Wat een hopeloos geval dit zeg.
pi_204396246
quote:

Luie ambtenaren.
pi_204396247
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:01 schreef laforest het volgende:
:')
pi_204396261
Het lijkt mij dat ze een psychisch probleem heeft waardoor ze heel snel overspannen raakt en dat het zinvoller is om een GGZ behandeling daarvoor te vergoeden dan om 13 jaar lang haar bijstand te betalen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204396270
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:07 schreef Hexagon het volgende:
Wat een hopeloos geval dit zeg.
Dat is toch min of meer de categorie mensen voor wie een sociaal vangnet bedoeld is?
pi_204396277
Blame the game....not the player.

Zou al een begin zijn om mensen in de bijstand op te leiden op naar echte productieve beroepen ipv alle coach varianten. Dan is dat uwv geld een stuk beter besteed
  zondag 10 april 2022 @ 18:09:49 #28
346939 Janneke141
pi_204396280
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:06 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als we in staat zouden zijn dit soort profiteurs uit de regelingen te wieberen zou dat geld mooi terecht kunnen komen bij mensen die geen opties hebben en die echt afhankelijk zijn van finaciele steun door de overheid.
Het zou al schelen als je mensen die niet willen werken en mensen die niet kunnen werken zou kunnen scheiden. Er zitten behoorlijk wat arbeidsongeschikten in de bijstand, die zouden eigenlijk in een eigen regeling thuishoren. De groep is daar groot genoeg voor, en buiten dat die groep de tandenborstelcontroles en verplichte tegenprestaties niet echt verdiend hebben, schiet je er ook niets mee op.
  zondag 10 april 2022 @ 18:10:40 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204396290
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is toch min of meer de categorie mensen voor wie een sociaal vangnet bedoeld is?
Klopt

Maar toch mensen die zo'n bord voor hun kop hebben wekken ergernis op.
  zondag 10 april 2022 @ 18:10:45 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204396291
Yvette heeft 13 jaar geleden dit topic gelezen
NWS / Blij in de bijstand
  zondag 10 april 2022 @ 18:11:20 #31
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_204396295
Verleng mijn contract maar niet, ik heb rust nodig. Rust nemen en profiteren van de bijstand ja.

Flikker lekker op Yvette. :W
pi_204396304
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zou al schelen als je mensen die niet willen werken en mensen die niet kunnen werken zou kunnen scheiden. Er zitten behoorlijk wat arbeidsongeschikten in de bijstand, die zouden eigenlijk in een eigen regeling thuishoren. De groep is daar groot genoeg voor, en buiten dat die groep de tandenborstelcontroles en verplichte tegenprestaties niet echt verdiend hebben, schiet je er ook niets mee op.
Er zijn verschillende gradaties van arbeidsongeschiktheid. Zo kunnen sommige mensen 1 of 2 dagen in de week werken, sommigen kunnen wel werken maar dit moet aangepast werk zijn, sommigen kunnen alleen zittende beroepen doen etc.

Je bent niet ofwel arbeidsongeschikt of niet.

Ben het ermee eens dat het geen goede zaak is dat arbeidsongeschikten in dezelfde groep vallen als mensen die gewoon niet willen werken of die wel willen maar langdurig niets kunnen vinden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 10 april 2022 @ 18:14:06 #33
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204396319
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er zijn verschillende gradaties van arbeidsongeschiktheid. Zo kunnen sommige mensen 1 of 2 dagen in de week werken, sommigen kunnen wel werken maar dit moet aangepast werk zijn, sommigen kunnen alleen zittende beroepen doen etc.

Dat zegt ook niemand.
  zondag 10 april 2022 @ 18:15:19 #34
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204396342
Ik begrijp Yvette wel. Ik had mijn toenmalige werkgever bij de rijksoverheid ook gevraagd mijn contract niet te verlengen zodat ik een uitkering kon aanvragen. Ik wilde namelijk niet van 2000 netto terugvallen naar 1075 euro bijstandsniveau. Dat contrast zou veel te groot zijn. Mijn werkgever had er begrip voor.

Ik heb erg veel moeite met op tijd komen en zit psychische zelf in de knoop. Ik wacht al een jaar op behandeling maar helaas zijn de wachttijden te groot. In een ondertekende overeenkomst heb ik met het UWV afgesproken dat ik zolang ik studeer mijn uitkering mag behouden en ben vrijgesteld van solliciteren.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 10 april 2022 @ 18:16:32 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204396358
Yvette is wel zo'n type waar de ambtenaar zou moeten zeggen:

"U kunt kennelijk geen werk vinden dat aan al uw zelfverzonnen eisen voldoet. Mooi dat u die ambities heeft. Maar tot die tijd kunt u wel bij de McDonalds, Bol.com, Tuinbouwer terecht."
  Manager PR/Moderator zondag 10 april 2022 @ 18:17:04 #36
269689 crew  Viv
pi_204396363
Waarom denkt ze een toegevoegde waarde te hebben als coach op het gebied van persoonlijke effectiviteit, terwijl ze haar eigen leven niet eens op de rit krijgt? :@
pi_204396371
Yvette wil een hoop behalve werken. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze niets kan vinden. In de bouw hadden ze geen corona en betonvlechten kan iedereen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204396378
Werk genoeg vandaag de dag. Heb je nu nog geen werk en mankeert je niets dan wil je gewoon niet lijkt mij.
  zondag 10 april 2022 @ 18:18:33 #39
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_204396380
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:19 schreef superniger het volgende:
Ze kan meedoen met 'Bijstandsmoeders voor geld. '
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_204396402
Dat deze mevrouw misbruik maakt van de sociale vangnetten is één ding, maar waar het me echt om gaat is dat het allemaal maar kan. Je kan zeggen dat je contract niet verlengt hoeft te worden omdat je rust nodig hebt en daarna financieel wordt bijgestaan.

Je kan jobhoppen en zeggen dat je het allemaal niet leuk vindt en niet trekt, maakt niet uit joh. Staat betaalt wel.

Tussendoor nog even een kind uitpoepen met bijbehorende toeslagen....

Ik wordt hier als werkende wel een beetje moedeloos van eerlijk gezegd.
  zondag 10 april 2022 @ 18:21:12 #41
346939 Janneke141
pi_204396418
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat deze mevrouw misbruik maakt van de sociale vangnetten is één ding, maar waar het me echt om gaat is dat het allemaal maar kan. Je kan zeggen dat je contract niet verlengt hoeft te worden omdat je rust nodig hebt en daarna financieel wordt bijgestaan.

Post #34 is veelzeggend. Als het op die manier kan, dan kun je dat de mensen die daar misgebruik van maken ook bijna niet meer kwalijk nemen.
pi_204396421
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:17 schreef Viv het volgende:
Waarom denkt ze een toegevoegde waarde te hebben als coach, terwijl ze haar eigen leven niet eens op de rit krijgt? :@
Omdat ze bij het UWV dan blij zijn dat Yvette weer kan worden afgevinkt als bemiddeld voor een nieuwe carriere.

Dat die carriere dan niet van de grond komt hoor je dan natuurlijk niet.
  zondag 10 april 2022 @ 18:21:33 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204396422
quote:

Nergens voor nodig. Het lijkt me niet bepaald een aantrekkelijk bestaan.
  Manager PR/Moderator zondag 10 april 2022 @ 18:21:58 #44
269689 crew  Viv
pi_204396428
quote:

Je kan jobhoppen en zeggen dat je het allemaal niet leuk vindt en niet trekt, maakt niet uit joh. Staat betaalt wel.

Klopt, de staat is wel de "enabler" in dit verhaal. :{
pi_204396450
Het is normaal dat je tijdens stressvolle periodes op je werk slecht(er) slaapt, maar blijkbaar voelt Yvette zich daar te goed voor.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 10 april 2022 @ 18:24:10 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204396453
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Klopt, de staat is wel de "enabler" in dit verhaal. :{
Meestal meer de gemeente.
  zondag 10 april 2022 @ 18:26:27 #47
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204396477
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit klopt wel degelijk wat je zegt. Ik heb al jarenlang een uitkering en toen ik werkte was ik gelukkiger. Mijn leven had veel meer zingeving en ik had veel meer sociale contacten. Alleen is voor mij werken op dit moment niet ideaal om diverse redenen.
pi_204396483
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het zou ook een beetje de omgedraaide wereld zijn wanneer het beroepswerkelozenbestaan aantrekkelijker zou zijn dan het leven als werkende.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204396492
quote:

Probleem is dat in de bijstand zitten of een kutbaan hebben financieel weinig uitmaakt.

Denk dat een boel mensen ineens dan wel kunnen werken zodra het de moeite is om te gaan werken.

Een kutbaan hebben op minimum loon zonder perspectief of in de bijstand voor iets minder geld....ik ging dan ook de bijstand in.
pi_204396495
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:26 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Dit klopt wel degelijk wat je zegt. Ik heb al jarenlang een uitkering en toen ik werkte was ik gelukkiger. Mijn leven had veel meer zingeving en ik had veel meer sociale contacten. Alleen is voor mij werken op dit moment niet ideaal om diverse redenen.
Ik begrijp dat wel hoor, het komt waarschijnlijk gewoon even niet zo goed uit op dit moment?
  zondag 10 april 2022 @ 18:28:02 #51
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_204396496
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 18:17 schreef Viv het volgende:
Waarom denkt ze een toegevoegde waarde te hebben als coach op het gebied van persoonlijke effectiviteit, terwijl ze haar eigen leven niet eens op de rit krijgt? :@
Dit dus!
pi_204396509
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik snap dat dat kan ja... Maar dan zit je al compleet met jezelf in de knoop en kies je er toch voor om zwanger te worden (een bewust alleenstaande moeder te worden dus), het is niet dat dit per ongeluk is gekomen omdat er een condoom scheurde ofzo...
Daar heb je wel een punt. Yvette klinkt ook als een typisch bloemenkind voor wie de wereld veel te gevaarlijk bleek.
  Manager PR/Moderator zondag 10 april 2022 @ 18:29:45 #53
269689 crew  Viv
pi_204396513
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Meestal meer de gemeente.
Die zijn de uitvoerende partij inderdaad.
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:26 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Werken is nou eenmaal niet ideaal voor de meeste mensen. :@
pi_204396528
Gedachtenexperiment. Bijstand per direct stopzetten. Kijken hoe lang het duurt voordat ze werkt. Desnoods horizontaal.
pi_204396530
quote:
Ging dat vroeger zo bij jullie
  zondag 10 april 2022 @ 18:32:21 #56
3542 Gia
User under construction
pi_204396542
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 17:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, dit zou woningnood kunnen verminderen zonder een steen te versjouwen.
Jij vindt het een goed idee als 2 mensen met een alleenstaande bijstandsuitkering gaan samenwonen met behoud van die uitkering? Dan hebben ze dus 2074 euro terwijl bijstand voor een stel in principe maar 1431 euro is. Iemand die een simpel baantje heeft om voor zijn gezin te zorgen, komt vaak niet aan die 2074 euro.
  zondag 10 april 2022 @ 18:32:26 #57
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204396545
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik begrijp dat wel hoor, het komt waarschijnlijk gewoon even niet zo goed uit op dit moment?
Heb klachten waardoor ik te laat kom op werk. Dit is niet aantrekkelijk voor een werkgever. En nee om 04.00 opstaan heeft geen zin voor mij, ik kom nog steeds te laat. Bij mijn studie zijn de leraren veel coulanter en mag ik later in de les komen.
pi_204396567
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 18:31 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Ging dat vroeger zo bij jullie
Nee.
  zondag 10 april 2022 @ 18:34:18 #59
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204396568
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:29 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Werken is nou eenmaal niet ideaal voor de meeste mensen. :@
Ik vind werken best leuk en ik mis het soms ook. Met een uitkering heb je wel meer vrijheid om buiten de schoolvakanties te reizen. Dit is de reden dat ik voor mijzelf ga beginnen zodat ik mijn eigen tijd kan inplannen.
  zondag 10 april 2022 @ 18:34:38 #60
182233 thedeedster
pi_204396572
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Jij vindt het een goed idee als 2 mensen met een alleenstaande bijstandsuitkering gaan samenwonen met behoud van die uitkering? Dan hebben ze dus 2074 euro terwijl bijstand voor een stel in principe maar 1431 euro is. Iemand die een simpel baantje heeft om voor zijn gezin te zorgen, komt vaak niet aan die 2074 euro.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat dit effect heeft op de woningnood.
Is pure wiskunde.
Je begint een totaal andere discussie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 10 april 2022 @ 18:35:29 #61
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204396583
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:16 schreef Hexagon het volgende:
Yvette is wel zo'n type waar de ambtenaar zou moeten zeggen:

"U kunt kennelijk geen werk vinden dat aan al uw zelfverzonnen eisen voldoet. Mooi dat u die ambities heeft. Maar tot die tijd kunt u wel bij de McDonalds, Bol.com, Tuinbouwer terecht."
En dan gaat ze daar 1 dag heen en meldt ze zich die dag erna ziek. Dat soort dingen hebben weinig tot geen zin.
pi_204396589
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:27 schreef descon het volgende:

[..]
Probleem is dat in de bijstand zitten of een kutbaan hebben financieel weinig uitmaakt.

Denk dat een boel mensen ineens dan wel kunnen werken zodra het de moeite is om te gaan werken.

Een kutbaan hebben op minimum loon zonder perspectief of in de bijstand voor iets minder geld....ik ging dan ook de bijstand in.
Precies, tegenwoordig kan een gewone onderbetaalde arbeider slechts collega's krijgen die kapsones hebben en die te sterk zijn voor een gewone onderbetaalde arbeider om alleen te behandelen.
pi_204396594
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:32 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Heb klachten waardoor ik te laat kom op werk. Dit is niet aantrekkelijk voor een werkgever. En nee om 04.00 opstaan heeft geen zin voor mij, ik kom nog steeds te laat. Bij mijn studie zijn de leraren veel coulanter en mag ik later in de les komen.
Mijn werkgever kijkt niet naar mijn werktijden. Als ik mijn uren maar maak en dat in overeenstemming doe met het team. De een begint om 7 uur en de ander om 9. De een stopt om 4 uur de ander om 6 uur. De een houdt twee uur middagpauze, de ander werkt ‘s avonds nog een paar uurtjes omdat hij ‘s middags de kinderen naar zwemles heeft gebracht. Enzovoort.

Als je bij te laat komen nog wel de les kan volgen dan heb je het over een kwartiertje oid. Sta gewoon een kwartier eerder op indien nodig.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2022 18:37:17 ]
  zondag 10 april 2022 @ 18:37:45 #64
3542 Gia
User under construction
pi_204396617
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat dit effect heeft op de woningnood.
Is pure wiskunde.
Dat klopt. Veel bijstandsgerechtigden en ook AOW-gerechtigden, gaan stiekem samenwonen en houden 2 huizen bezet. Ben het weleens tegengekomen dat iemand een huis onderverhuurde en bij zijn vriendin introk. Die is overigens wel door de mand gevallen. En ja, dat moet, bij een vermoeden (vaak verraden) wel gecontroleerd kunnen worden.
pi_204396622
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 18:17 schreef Viv het volgende:
Alsof je kraanwater als schoonmaakmiddel probeert te verkopen. Het kan de viezigheid verdunnen maar schoner wordt het er niet op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 10-04-2022 18:38:43 ]
  zondag 10 april 2022 @ 18:38:38 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204396627
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:15 schreef britneycheers het volgende:
Ik heb erg veel moeite met op tijd komen en zit psychische zelf in de knoop.
Minder aanstellen en in #KLB rondhangen dan. :{w

Schop onder je reet en dienen met je kadaver.
pi_204396629
quote:

[..]
Hè bah, wat vervelend voor je dat dat werken altijd op momenten begint die nou eenmaal niet zo goed uitkomen. Fijn dat we in een land leven waar je niet persé hoeft te werken wanneer dat nu eenmaal niet schikt. Fijn ook dat je docenten met je mee willen denken. ^O^
pi_204396657
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:08 schreef sirdanilot het volgende:
Het lijkt mij dat ze een psychisch probleem heeft waardoor ze heel snel overspannen raakt en dat het zinvoller is om een GGZ behandeling daarvoor te vergoeden dan om 13 jaar lang haar bijstand te betalen.
Natuurlijk niet je moet als uwv haar het zwaarst mogelijke productiewerk laten doen. Daar is altijd werk. Orderpicken in een magazijn, asperges steken rioolreiniger dat soort dingen. Moet je eens zien hoe snel ze zelf werk vind als ergotherapeut.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204396663
quote:
Ik heb erg veel moeite met op tijd komen
Dat zet je je wekker een halfuur eerder.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 10 april 2022 @ 18:42:43 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204396665
quote:

Gvd... :') _!
pi_204396669
quote:
Ik begrijp Yvette wel. Ik had mijn toenmalige werkgever bij de rijksoverheid ook gevraagd mijn contract niet te verlengen zodat ik een uitkering kon aanvragen. Ik wilde namelijk niet van 2000 netto terugvallen naar 1075 euro bijstandsniveau. Dat contrast zou veel te groot zijn. Mijn werkgever had er begrip voor.

Ik heb erg veel moeite met op tijd komen en zit psychische zelf in de knoop. Ik wacht al een jaar op behandeling maar helaas zijn de wachttijden te groot. In een ondertekende overeenkomst heb ik met het UWV afgesproken dat ik zolang ik studeer mijn uitkering mag behouden en ben vrijgesteld van solliciteren.
Hoi Yvette! :W
  zondag 10 april 2022 @ 18:45:03 #72
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204396678
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hè bah, wat vervelend voor je dat dat werken altijd op momenten begint die nou eenmaal niet zo goed uitkomen. Fijn dat we in een land leven waar je niet persé hoeft te werken wanneer dat nu eenmaal niet schikt. Fijn ook dat je docenten met je mee willen denken. ^O^
Je kan er van vinden wat je wil maar ik heb alles in overleg afgesproken met mijn studie, het UWW en mijn toenmalige werkgever. Ik houd niemand voor de gek.
pi_204396681
quote:

[..]
Dit moet je beter uitleggen want dit klinkt erg als ik heb gewoon geen zin.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 18:46:33 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_204396689
Dit moet een grap zijn. Toch?
pi_204396690
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:42 schreef superniger het volgende:

[..]
Dat zet je je wekker een halfuur eerder.
Een wekker kun je niet op het tijdstip "nú komt het me wel goed uit" zetten. :{w
  zondag 10 april 2022 @ 18:46:46 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204396691
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:45 schreef britneycheers het volgende:
Je kan er van vinden wat je wil maar ik heb alles in overleg afgesproken met mijn studie, het UWW en mijn toenmalige werkgever. Ik houd niemand voor de gek.
Dat iedereen in die kontsmoezen van je trapt is wat anders...
pi_204396693
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:42 schreef vipergts het volgende:

[..]
Natuurlijk niet je moet als uwv haar het zwaarst mogelijke productiewerk laten doen. Daar is altijd werk. Orderpicken in een magazijn, asperges steken rioolreiniger dat soort dingen. Moet je eens zien hoe snel ze zelf werk vind als ergotherapeut.
Ah ja, gedwongen dwangarbeid , altijd een goede oplossing. Kijk maar naar China. :')
pi_204396705
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:45 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Wat zou het hun ook interesseren? Het is maar belastinggeld, boeiend...
  zondag 10 april 2022 @ 18:49:23 #79
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204396714
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 18:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Mijn werkgever kijkt niet naar mijn werktijden. Als ik mijn uren maar maak en dat in overeenstemming doe met het team. De een begint om 7 uur en de ander om 9. De een stopt om 4 uur de ander om 6 uur. De een houdt twee uur middagpauze, de ander werkt ‘s avonds nog een paar uurtjes omdat hij ‘s middags de kinderen naar zwemles heeft gebracht. Enzovoort.

Als je bij te laat komen nog wel de les kan volgen dan heb je het over een kwartiertje oid. Sta gewoon een kwartier eerder op indien nodig.
Dit is ook de reden dat ik niet meer loondienst wil. Zodra ik klaar ben mijn studie wil ik als zzp-er aan de slag en zelf mijn werktijden bepalen. Daarnaast verdien je in loondienst tegenwoordig bijna niks en werk je ook nog eens 36/40 u.

Dusja ik begrijp Yvette wel, dat je met een uitkering net zoveel overhoudt als bij fulltime werken bij de jumbo maakt het natuurlijk ook niet “interessant”om te werken.
pi_204396746
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:49 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Dit is ook de reden dat ik niet meer loondienst wil. Zodra ik klaar ben mijn studie wil ik als zzp-er aan de slag en zelf mijn werktijden bepalen. Daarnaast verdien je in loondienst tegenwoordig bijna niks en werk je ook nog eens 36/40 u.

Dusja ik begrijp Yvette wel, dat je met een uitkering net zoveel overhoudt als bij fulltime werken bij de jumbo maakt het natuurlijk ook niet “interessant”om te werken.
En daarom zou het minimumloon drastisch omhoog moeten en bijstandsuitkeringen bij niet bewezen medische klachten als "ik kan niet op tijd op het werk verschijnen" afgeschaft moeten worden.
  zondag 10 april 2022 @ 18:52:44 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204396748
quote:

Lees => Lalalala geld!

Als je ze jou 1000 euro per dag zouden bieden met de eis dat je om 0400 aanwezig moet zijn moet je eens kijken hoe hard je je nest uit kan komen met je kadaver.
pi_204396750
Ik zou het wel weten hoor. Liever bij de Jumbo vakkenvullen dan al 13 jaar je hand op houden.

Financieel levert het misschien niet zoveel meer op, maar werk is meer. Sociale contacten, bezig zijn, regelmaat. Dingen die goed zijn voor de psyche.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 18:54:39 #83
249559 crew  Lavenderr
pi_204396774
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2022 18:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daarom denk ik ook dat dit een grap is.
pi_204396792
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2022 18:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dienstplicht klinkt niet eens zo gek voor wat broodnodige opvoeding.
  zondag 10 april 2022 @ 18:56:30 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204396796
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:54 schreef Lavenderr het volgende:
Daarom denk ik ook dat dit een grap is.
Ik heb wel een enorm deja-vu gevoel... Kan me een topic herinneren wat ongeveer dezelfde kant opging...

FF zoeken wat dat ook alweer was.
  zondag 10 april 2022 @ 18:57:07 #86
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204396805
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou het wel weten hoor. Liever bij de Jumbo vakkenvullen dan al 13 jaar je hand op houden.

Financieel levert het misschien niet zoveel meer op, maar werk is meer. Sociale contacten, bezig zijn. Dingen die goed zijn voor de psyche.
Klopt maar mensen die al jarenlang in een uitkering zitten zien vaak de”positieve” kanten van werken niet meer/ of willen het niet zien. Het is aan de gemeente om die mensen te motiveren.
  zondag 10 april 2022 @ 18:57:32 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204396809
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb wel een enorm deja-vu gevoel... Kan me een topic herinneren wat ongeveer dezelfde kant opging...

quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Blij in de bijstand
NWS / Blij in de bijstand
  zondag 10 april 2022 @ 18:57:50 #88
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204396812
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:46 schreef Lavenderr het volgende:
Dit moet een grap zijn. Toch?
Als je mentaal op de afgrond staat snap ik wel dat je vraagt om het contract niet te verlengen. Dan kan je in de tussentijd wat
anders vinden, zonder dat al je spaargeld er aan gaat. Als je ook maar iets hebt, moet je dat opmaken voor je een uitkering kan krijgen.

De optie om zolang door te gaan tot je je ziek moet melden met een burn out is ook niet fraai.
pi_204396821
Voor het verkrijgen van bijstand van de gemeente gelden voorwaarden. Onder meer dat je voldoende sollicitaties doet en dat die van te verwachten kwaliteit zijn. Hoe kan Yvette dan 13 jaar in de bijstand zitten? Daar moet toch een reden voor zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2022 19:20:25 ]
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 18:58:57 #90
249559 crew  Lavenderr
pi_204396822
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yep. *meezoekt
  zondag 10 april 2022 @ 18:58:58 #91
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204396823
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En daarom zou het minimumloon drastisch omhoog moeten en bijstandsuitkeringen bij niet bewezen medische klachten als "ik kan niet op tijd op het werk verschijnen" afgeschaft moeten worden.
Ik heb gelukkig geen bijstandsuitkering en niks te maken met de gemeente.

Maar een uitkering is een basisrecht in Nederland. Dus om wat voor reden dan ook je niet wilt werken, afpakken kunnen ze het niet echt.
  zondag 10 april 2022 @ 18:58:59 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 10 april 2022 @ 18:59:13 #93
346939 Janneke141
pi_204396827
Als je er zelf om vraagt om je contract niet te verlengen ben je verwijtbaar werkloos en hoor je geen WW te krijgen. Dus Yvette (en haar ex-werkgever) hebben sowieso ergens de boel geflest.
pi_204396829
quote:

[..]

Werken is altijd beter voor je dan een uitkering trekken terwijl dat niet nodig is en daarmee parasiteren op de samenleving.

Veel succes als zzp’er maar als je al niet je nest uit kan komen om aan het werk te gaan dan lijkt me dat een kansloos experiment.
pi_204396830
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

Financieel levert het misschien niet zoveel meer op, maar werk is meer. Sociale contacten, bezig zijn. Dingen die goed zijn voor de psyche.
Yvette had gewoon naar de huisarts moeten stappen met haar klachten ipv effe lekker een WW uitkering te trekken, daar zijn die nl. niet voor bedoeld. Huisartsen zijn er dan juist wél weer voor bedoeld om je door te verwijzen naar bijv. een arbeidspsycholoog zodat je je beter leert wapenen tegen werkgerelateerde stress.

In die dertien jaar die ze nu op kosten van de belastingbetaler heeft lopen freewheelen had ze haar leven al lang en breed op de rit kunnen hebben.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:00:03 #96
249559 crew  Lavenderr
pi_204396839
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 18:57 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Als je mentaal op de afgrond staat snap ik wel dat je vraagt om het contract niet te verlengen. Dan kan je in de tussentijd wat
anders vinden, zonder dat al je spaargeld er aan gaat. Als je ook maar iets hebt, moet je dat opmaken voor je een uitkering kan krijgen.

De optie om zolang door te gaan tot je je ziek moet melden met een burn out is ook niet fraai.
13 jaar lang?
pi_204396842
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 18:57 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft Yvette ook een WW-uitkering van maximaal 2 jaar genoten van het UWV. Zij bellen volgens mij alleen met werkgevers ter controle van de reden van ontslag, als er in Suwi iets anders staat dan "contract van rechtswege beëindigd".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2022 19:20:40 ]
pi_204396850
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
Als je er zelf om vraagt om je contract niet te verlengen ben je verwijtbaar werkloos en hoor je geen WW te krijgen. Dus Yvette (en haar ex-werkgever) hebben sowieso ergens de boel geflest.
Hier dacht ik ook al aan.
  zondag 10 april 2022 @ 19:02:05 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204396860
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:29 schreef Viv het volgende:

[..]

En die hebben ook veel invloed op of deze mevrouw aan mag rommelen met haar luchtkasteel-carriere of verplicht wordt gewoon dom werk aan te nemen.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:02:46 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_204396870
quote:
Alleen al die zogenaamde reden dat ze altijd te laat op het werk komt vind ik stuitend. Dat is gewoon luiheid.
pi_204396874
quote:
En terecht. Er gaat (te) veel belastinggeld naar de uitkeringsgerechtigden. Ondertussen is er een deel die misbruikt maakt van dit systeem door allerlei extraatjes te ontvangen. Daarnaast kan een deel best een bijdrage leveren aan de maatschappij, ook al zou het schoffelen of onderhoud van groen in de gemeente zijn. Er is altijd wel iets te doen. Ik heb verdorie 2 banen en ik vind het schrijnend hoeveel ik dien af te dragen aan de belastingdienst.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:04:30 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204396888
Een 'studie' ergotherapie, dan lekker geitenwollensokkerig alles veel te zwaar vinden, dan denken dat alles op z'n pootjes terecht kwam MAAR toen werd ze zwanger. En niet een ongelukje, nee nee, een sperma donor, want als alles te zwaar is en te moeilijk zonder kind, dan is het natuurlijk een puik idee om dan een kind te nemen, in je eentje.

Dit kan toch gewoon niet echt zijn?
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 10 april 2022 @ 19:04:41 #103
346939 Janneke141
pi_204396890
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Alleen al die zogenaamde reden dat ze altijd te laat op het werk komt vind ik stuitend. Dat is gewoon luiheid.
Maar dat is niet Yvette, dat is een FOK!user.

Wel met je eens verder, uiteraard.
  Manager PR/Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:05:15 #104
269689 crew  Viv
pi_204396893
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Dat zei een user over zichzelf hier, niet de Yvette uit de OP. ;)
  zondag 10 april 2022 @ 19:06:07 #105
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204396903
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:03 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
En terecht. Er gaat (te) veel belastinggeld naar de uitkeringsgerechtigden. Ondertussen is er een deel die misbruikt maakt van dit systeem door allerlei extraatjes te ontvangen. Daarnaast kan een deel best een bijdrage leveren aan de maatschappij, ook al zou het schoffelen of onderhoud van groen in de gemeente zijn. Er is altijd wel iets te doen. Ik heb verdorie 2 banen en ik vind het schrijnend hoeveel ik dien af te dragen aan de belastingdienst.
En jij denkt dat het controleren van tandenborstels en uitkeringsgerechtigden in een rondje laten lopen, bijhouden hoelang ze er over doen en of ze niet teveel water drinken gratis is? Dat is een nog veel duurdere hobby dan bijstand betalen.
  zondag 10 april 2022 @ 19:06:14 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204396904
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:04 schreef CoolGuy het volgende:
Een 'studie' ergotherapie, dan lekker geitenwollensokkerig alles veel te zwaar vinden, dan denken dat alles op z'n pootjes terecht kwam MAAR toen werd ze zwanger. En niet een ongelukje, nee nee, een sperma donor, want als alles te zwaar is en te moeilijk zonder kind, dan is het natuurlijk een puik idee om dan een kind te nemen, in je eentje.

Het kind krijgen maakt het alleen maar overtuigender als iemand die een uitvreter is. Zijn er genoeg die blij in de bijstand zitten, lekker niets doen en klagen.
pi_204396909
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]
En jij denkt dat het controleren van tandenborstels en uitkeringsgerechtigden in een rondje laten lopen, bijhouden hoelang ze er over doen en of ze niet teveel water drinken gratis is? Dat is een nog veel duurdere hobby dan bijstand betalen.
Nee. Er zou in ieder geval controle moeten plaats vinden of mensen naast hun uitkering eventueel extra verdienen,
  Manager PR/Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:08:03 #108
269689 crew  Viv
pi_204396915
quote:

Mja, ook geitenwollensokken kunnen een vurige kinderwens hebben. Dat stukje staat me niet het meeste tegen uit dit verhaal.

Wel dat ze na 13 jaar nadenken op kosten van de belastingbetaler op de proppen komt met het beroep van trainer op het gebied van persoonlijke effectiviteit. :'(
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:08:16 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_204396916
[quote]0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:05 schreef Viv het volgende:

[..]
[/qute]
Thanks.
Dan blijft alsnog de luiheid.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:08:56 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_204396925
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:05 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, sorry.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:10:06 #111
16180 crew  CoolGuy
pi_204396940
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het kind krijgen maakt het alleen maar overtuigender als iemand die een uitvreter is. Zijn er genoeg die blij in de bijstand zitten, lekker niets doen en klagen.
Ik krijg eerder het idee dat het hele verhaal fake is, want je kunt niet dit verhaal schrijven met het idee dat je wil beschrijven wat voor horrorverhaal de bijstand is en dan deze ingrediënten nemen om tot dié conclusie te komen. Terwijl je dit schrijft moet je zelf al doorhebben dat dit niet het verhaal gaat zijn waarmee je dát doel gaat bereiken.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:17:34 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_204397005
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:08 schreef Viv het volgende:

[..]
Mja, ook geitenwollensokken kunnen een vurige kinderwens hebben. Dat stukje staat me niet het meeste tegen uit dit verhaal.

Ja, dat snap ik, maar niet alles wat je wenst is een strak plan gegeven bepaalde omstandigheden. Dat is wel dingen willen die je leuk vindt, maar weglopen voor verantwoordelijkheden als dat dingen zijn die je niet leuk vindt.
  zondag 10 april 2022 @ 19:18:05 #113
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204397012
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:07 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Nee. Er zou in ieder geval controle moeten plaats vinden of mensen naast hun uitkering eventueel extra verdienen,
Aha, net noemde je het terecht dat ze je tandenborstels komen tellen, maar dat is nu veranderd?

En tja, dat kun je doen maar van een afstand bezien is het allemaal een beetje water naar zee dragen. Degene die je wil pakken komt er vaak toch wel onderuit met als resultaat dat je vooral het leven van mensen zuur maakt die van goede zin zijn maar een vinkje te weinig op een formulier hebben gezet en daardoor nu veroordeeld zijn tot een negatieve spiraal aan ellende.

Ik vraag me oprecht af hoeveel voorstanders van dergelijk beleid enig idee hebben hoe dat er in de praktijk uitziet, wat tegenwoordig nodig is om iemand fraudeur te noemen en wat dat hele circus zoal moet kosten. Alles bij elkaar opgeteld kan ik me geen enkel argument bedenken wat de huidige situatie rechtvaardigt.

We zijn volledig doorgeslagen, maar als er een toeslagenschandaal boven water komt m.b.t. getroffen ouders dan ineens moeten er poppetjes weg en kan dit nooit meer. Het onderliggende systeem, de vernauwing van de juridische kaders en de uitzendkrachten die werkzaam zijn bij de belastingdienst gemaakt blijven ongeroerd. Heel treurig.
  zondag 10 april 2022 @ 19:18:34 #114
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204397016
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik krijg eerder het idee dat het hele verhaal fake is, want je kunt niet dit verhaal schrijven met het idee dat je wil beschrijven wat voor horrorverhaal de bijstand is en dan deze ingrediënten nemen om tot dié conclusie te komen. Terwijl je dit schrijft moet je zelf al doorhebben dat dit niet het verhaal gaat zijn waarmee je dát doel gaat bereiken.
Ik snap je punt, maar zij kan goed in een twee kamerappartement zitten, vegan eten en alleen een fiets hebben. De was doen bij haar moeder en haar kleding kopen bij de kringloop.

Zo sociaal ziet ze er niet (spermabank verhaal) uit dus de uitjes, naar de kroeg gaan of gezellig doen met anderen, wat normaal geld kost kunnen haar gestolen worden, denk ik.

Tja wat kost het leven dan nog?
pi_204397024
quote:

Dat kind is 2 jaar oud, dus ze werd zwanger toen ze 10-11 jaar in de bijstand zat.
pi_204397028
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:18 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Aha, net noemde je het terecht dat ze je tandenborstels komen tellen, maar dat is nu veranderd?

En tja, dat kun je doen maar van een afstand bezien is het allemaal een beetje water naar zee dragen. Degene die je wil pakken komt er vaak toch wel onderuit met als resultaat dat je vooral het leven van mensen zuur maakt die van goede zin zijn maar een vinkje te weinig op een formulier hebben gezet en daardoor nu veroordeeld zijn tot een negatieve spiraal aan ellende.

Ik vraag me oprecht af hoeveel voorstanders van dergelijk beleid enig idee hebben hoe dat er in de praktijk uitziet, wat tegenwoordig nodig is om iemand fraudeur te noemen en wat dat hele circus zoal moet kosten. Alles bij elkaar opgeteld kan ik me geen enkel argument bedenken wat de huidige situatie rechtvaardigt.

We zijn volledig doorgeslagen, maar als er een toeslagenschandaal boven water komt m.b.t. getroffen ouders dan ineens moeten er poppetjes weg en kan dit nooit meer. Het onderliggende systeem, de vernauwing van de juridische kaders en de uitzendkrachten die werkzaam zijn bij de belastingdienst gemaakt blijven ongeroerd. Heel treurig.
Dat van de tandenborstel controleren zie ik meer als een voorbeeld van. Niet perse letterlijk tandenborstels controleren.
pi_204397029
Je baan opzeggen omdat je het niks vind, zoeken naar de perfecte "nieuwe uitdaging" en dan wanneer je leven eindelijk weer een beetje op de rails is een kind nemen van een spermadonor.

Echt typisch voorbeeld van iemand zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel. En dan is alles natuurlijk ook de schuld van de ander, want zij is echt klaar om te werken.

Snap ook niet dat de gemeente haar niet gewoon naar Picnic of iets dergelijks stuurt. Daar heeft ze vandaag nog werk en verdien je meer dan de bijstand. Maarja dat is natuurlijk niet de uitdaging waar ze naar zoekt.
  zondag 10 april 2022 @ 19:23:06 #118
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204397067
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:19 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Dat van de tandenborstel controleren zie ik meer als een voorbeeld van. Niet perse letterlijk tandenborstels controleren.
Dat is wel waar dit op uitloopt en op uit is gelopen. Het is een ongekend fiasco geworden. Waarom je zelfs nu nog voor strenge controle zou pleiten is me een raadsel.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:25:21 #119
16180 crew  CoolGuy
pi_204397101
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik snap je punt, maar zij kan goed in een twee kamerappartement zitten, vegan eten en alleen een fiets hebben. De was doen bij haar moeder en haar kleding kopen bij de kringloop.

Zo sociaal ziet ze er niet (spermabank verhaal) uit dus de uitjes, naar de kroeg gaan of gezellig doen met anderen, wat normaal geld kost kunnen haar gestolen worden, denk ik.

Tja wat kost het leven dan nog?
Wat het leven kost als je niet naar de kroeg gaat maar wél in je eentje rond moet komen van de bijstand én een kind hebt? Jij denkt dat een kind gratis is?

Even los van de zorgen die daarbij komen kijken en de stress en en en, terwijl je niet eens een 9 to 5 kunt behouden want 'stress' en 'tot rust komen'.

Een kind is niet 9 toto 5. Een kind is 24/7. Hou op hoor.
  Moderator zondag 10 april 2022 @ 19:27:00 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_204397115
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:19 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Dat kind is 2 jaar oud, dus ze werd zwanger toen ze 10-11 jaar in de bijstand zat.
Ja, want dán is het wel een goed idee, als je al 10 a 11 jaar ziet hoe zwaar het is om rond te komen leidt tot de keuze 'hey een kind, dat zal het vast allemaal makkelijker maken financieel' ?
  zondag 10 april 2022 @ 19:27:15 #121
182233 thedeedster
pi_204397119
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat klopt. Veel bijstandsgerechtigden en ook AOW-gerechtigden, gaan stiekem samenwonen en houden 2 huizen bezet. Ben het weleens tegengekomen dat iemand een huis onderverhuurde en bij zijn vriendin introk. Die is overigens wel door de mand gevallen. En ja, dat moet, bij een vermoeden (vaak verraden) wel gecontroleerd kunnen worden.
We begrijpen mekaar.
pi_204397120
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 17:38 schreef Mortaxx het volgende:
Yvette lijkt me een zeer vervelend persoon. Ook zielig voor dat kind.
Vermoeiend vooral.
pi_204397134
quote:
Niet iedereen regelt het zoals jouw moeder dat doet.
PWBF
pi_204397139
Klinkt alsof het leven deze dame al te zwaar valt :') vroeger gingen zulke mensen gewoon dood van de honger.
pi_204397141
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, want dán is het wel een goed idee, als je al 10 a 11 jaar ziet hoe zwaar het is om rond te komen leidt tot de keuze 'hey een kind, dat zal het vast allemaal makkelijker maken financieel' ?
Nouja, je krijgt natuurlijk weer verschillende toeslagen erbij. Geen idee of dat genoeg is om een kind ervan te kunnen onderhouden.
  zondag 10 april 2022 @ 19:30:56 #126
182233 thedeedster
pi_204397153
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:57 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Klopt maar mensen die al jarenlang in een uitkering zitten zien vaak de”positieve” kanten van werken niet meer/ of willen het niet zien. Het is aan de gemeente om die mensen te motiveren.
Tja, het hangt natuurlijk van het werk af. Mensen telefonisch lastigvallen levert weinig meerwaarde op.
pi_204397154
Naja als je echt niet meer weet wat je moet doen kun je altijd nog trainer / coach worden. Anderen die het niet meer weten vertellen wat ze moeten doen.
PWBF
pi_204397158
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Niet iedereen regelt het zoals jouw moeder dat doet.
Jij mocht willen dat jij mijn moeder's vermogen had. :')

Niet via prostitutie of bijstand. :D
pi_204397175
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouja, je krijgt natuurlijk weer verschillende toeslagen erbij. Geen idee of dat genoeg is om een kind ervan te kunnen onderhouden.
Kinderbijslag is 80 euro per maand en kindgebonden budget ongeveer 100. Daar redt je het niet echt van.
PWBF
  zondag 10 april 2022 @ 19:33:47 #130
346939 Janneke141
pi_204397186
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:30 schreef Nielsch het volgende:
Naja als je echt niet meer weet wat je moet doen kun je altijd nog trainer / coach worden. Anderen die het niet meer weten vertellen wat ze moeten doen.
  zondag 10 april 2022 @ 19:33:56 #131
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204397189
Ik vind dit altijd zo'n gezeik in de marge. Er is nu eenmaal een groep die niet gaat werken. Vandaag niet en morgen niet. Kun je heel zuur over doen. Maar liever dit dan dat ze en masse de criminaliteit in gaan of allerlei andere petty crime overlast en problemen veroorzaken.

Overal wordt met belasting geld gestrooid, niet alleen bij de sociale dienst.
pi_204397190
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:31 schreef laforest het volgende:

[..]
Jij mocht willen dat jij mijn moeder's vermogen had. :')

Niet via prostitutie of bijstand. :D
Met haar uithoudingsvermogen is idd niks mis.
PWBF
  zondag 10 april 2022 @ 19:34:25 #133
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204397193
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wat het leven kost als je niet naar de kroeg gaat maar wél in je eentje rond moet komen van de bijstand én een kind hebt? Jij denkt dat een kind gratis is?

Even los van de zorgen die daarbij komen kijken en de stress en en en, terwijl je niet eens een 9 to 5 kunt behouden want 'stress' en 'tot rust komen'.

Een kind is niet 9 toto 5. Een kind is 24/7. Hou op hoor.
Heb er vijf dus weet er alles van.
pi_204397194
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Kinderbijslag + KGB is voor een alleenstaande moeder met 1 kind toch wel flink wat.
pi_204397201
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Met haar uithoudingsvermogen is idd niks mis.
:O
Beetje andere users na-apen. :')
pi_204397202
quote:

[..]
Kinderbijslag is 80 euro per maand en kindgebonden budget ongeveer 100. Daar redt je het niet echt van.
Met 180 euro per maand kom je echt een heel eind.
pi_204397203
quote:

[..]
Voor alleenstaande moeders met een laag inkomen ligt het KGB veel hoger...
  zondag 10 april 2022 @ 19:36:10 #138
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_204397210
quote:
Nouja, vaststellingsovereenkomst enzo?

Heb in HR gewerkt. Als we van iemand af wilde die nog een contract had, was dat hoe we het deden. Kregen ze gratis geld, want nog aanspraak op een uitkering, deden ze niet zo moeilijk over opstappen :@ Uiteindelijk deed mijn baas hetzelfde bij mij, toen was het minder leuk :D Ben dus maar gebleven tegen ieders genoegen :P . Mar een vaststellingsovereenkomst was wel de way to go als je zelf wegwilde of je baas wilde dat je ophoepelde.

Vind het verder ook wel een raar verhaal. Dit is het stukje van de maatschappij dat ik nooit zal begrijpen. Wie de fuck heeft er nou weer zin om 13 jaar in de bijstand te zitten. Ken er ook een paar die moord en brand hebben geschreeuwd voor een Wajong (en gekregen). Maar wat een kutleven is dat. Zit je dan. Zonder ambities of perspectief. En dan mág je niet eens een baan hebben want dan ben je "arbeidsgeschikt" en wordt alles meteen stopgezet. Ik zou echt niet meer weten waarom ik mijn bed nog uit zou komen. Dus ja. Dan komt die depressie wel. Wel weer handig voor je UWV beoordeling.
pi_204397230
quote:

[..]
Jij hebt er kennelijk ervaring mee, bezitloze pauper.
pi_204397238
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:35 schreef laforest het volgende:

[..]
:O
Beetje andere users na-apen. :')
Doen die het ook met haar?
PWBF
pi_204397251
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:35 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Ah okee, volgens Google was het 1200 pj maar dat zal dan voor de wat hogere inkomens zijn. Zelf nooit gehad.
PWBF
pi_204397252
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ben het ermee eens dat het geen goede zaak is dat arbeidsongeschikten in dezelfde groep vallen als mensen die gewoon niet willen werken of die wel willen maar langdurig niets kunnen vinden.
Verschillende gradaties van nutteloosheid. :P
pi_204397254
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 19:38 schreef laforest het volgende:

[..]
Gast gisternacht bezat ik je moeder nog.
PWBF
  zondag 10 april 2022 @ 19:40:58 #144
346939 Janneke141
pi_204397255
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:36 schreef Saboo het volgende:
Nouja, vaststellingsovereenkomst enzo?

Heb in HR gewerkt. Als we van iemand af wilde die nog een contract had, was dat hoe we het deden. Kregen ze gratis geld, want nog aanspraak op een uitkering, deden ze niet zo moeilijk over opstappen Uiteindelijk deed mijn baas hetzelfde bij mij, toen was het minder leuk Ben dus maar gebleven tegen ieders genoegen . Mar een vaststellingsovereenkomst was wel de way to go als je zelf wegwilde of je baas wilde dat je ophoepelde.
Ja, ik ben bekend met dat concept en ik weet hoe het werkt. De wet is duidelijk: alleen als de beëindiging van het contract op initiatief van de werkgever is, heeft de werknemer recht op een WW-uitkering. Het probleem met die vaststellingsovereenkomsten is alleen dat je dat niet meer na kan gaan. Omdat een werkgever er zonder gevolgen over kan liegen (en in veel gevallen zijn ex-werknemers de hogere uitkering zal gunnen) kom je dus in de situatie waar mensen die 'even geen zin hebben om te werken' op deze manier een veel hogere uitkering kunnen afdwingen dan waar ze eigenlijk recht op hebben.
  zondag 10 april 2022 @ 19:42:11 #145
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204397270
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:35 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Ja, en dan nog wat huur en zorgtoeslag.
pi_204397273
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het is toch eigenlijk om te janken :')
pi_204397285
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ah okee, volgens Google was het 1200 pj maar dat zal dan voor de wat hogere inkomens zijn. Zelf nooit gehad.
Moet je ook niet willen. Als je bv. meer gaat verdienen krijg je een terugvordering. Net als met de KOT etc.
pi_204397297
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
* En recht op een goedkope sociale huurwoning. Ik mag alleen op de duurste categorie reageren terwijl ik helemaal niet zoveel verdien.
  zondag 10 april 2022 @ 19:46:46 #149
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204397323
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het is toch eigenlijk om te janken :')
Nog mooier, in sommige gemeenten krijg je een gratis OV, een meedoen pas en als je het goed speelt, betaal je ook geen gemeentelijke belastingen.

Daarnaast kun je een greep doen in de fondsen, zodat je kind kan sporten.

Jan met de pet zal dit niet kunnen vinden maar beetje gehaaide vrouw graait er zo wat bij via de gemeente.
pi_204397330
Ik begrijp haar wel. Neuk of wordt geneukt. Dan ben ik toch liever de gene die neukt en niet geneukt wordt. Zelf heb ik op twee jaar een uitkering gekregen en dat hielp mij enorm. Ik stond wel altijd op en zag hoe de schapen naar hun werk gingen terwijl ik gewoon aan mezelf kon werken. Ik ben dubbel zo sterk teruggekomen en heb nu de baan die ik leuk vind.
  zondag 10 april 2022 @ 19:48:21 #151
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204397349
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:45 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
* En recht op een goedkope sociale huurwoning. Ik mag alleen op de duurste categorie reageren terwijl ik helemaal niet zoveel verdien.
En als zij daar al 13 jaar inwoont, dan is haar huur nog echt laag.
pi_204397364
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:37 schreef Gia het volgende:

[..]
En daar zijn dus die gehate tandenborstelcontroles voor.
Sneu voor de terechte bijstandontvangers maar kennelijk broodnodig om de profiteurs en lamzakken er uit te filteren.
-
  zondag 10 april 2022 @ 19:55:54 #153
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204397451
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:47 schreef Bruinie het volgende:
Ik begrijp haar wel. Neuk of wordt geneukt. Dan ben ik toch liever de gene die neukt en niet geneukt wordt. Zelf heb ik op twee jaar een uitkering gekregen en dat hielp mij enorm. Ik stond wel altijd op en zag hoe de schapen naar hun werk gingen terwijl ik gewoon aan mezelf kon werken. Ik ben dubbel zo sterk teruggekomen en heb nu de baan die ik leuk vind.
Zo zie ik het ook. Ik moet eerst mijzelf terugvinden en psychisch in orde zijn. Dan ga ik weer aan het werk.
  zondag 10 april 2022 @ 20:00:15 #154
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204397505
Yvette is cultureel ondersteuner.

https://www.itdreamlan.nl/yvette/
  zondag 10 april 2022 @ 20:00:58 #155
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204397515
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:55 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Zo zie ik het ook. Ik moet eerst mijzelf terugvinden en psychisch in orde zijn. Dan ga ik weer aan het werk.
Wat gebruiken jullie vaak het woord ik… :@
pi_204397531
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 19:38 schreef laforest het volgende:

[..]
Sow dan
pi_204397541
quote:
En ik ben dan ook blij dat mensen zoals jij er zijn, iemand moet mij toch bedienen als ik uit eten ben.
pi_204397549
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nog mooier, in sommige gemeenten krijg je een gratis OV, een meedoen pas en als je het goed speelt, betaal je ook geen gemeentelijke belastingen.

Daarnaast kun je een greep doen in de fondsen, zodat je kind kan sporten.

Jan met de pet zal dit niet kunnen vinden maar beetje gehaaide vrouw graait er zo wat bij via de gemeente.
Meeste uitkeringsgerechtigden hebben een dagtaak aan het uitvogelen hoe ze het meeste gratis geld kunnen krijgen van de gemeente.
pi_204397568
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:55 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Wat is het alternatief? Als een zombie naar het werk gaan? Nee bedankt. Je leeft maar één keer en dan zou ik geen slaaf willen zijn. Gewoon dikke drollen draaien en met de pet naar gooien totdat je weer gezond bent en klaar bent om te knallen.
pi_204397607
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En ik ben dan ook blij dat mensen zoals jij er zijn, iemand moet mij toch bedienen als ik uit eten ben.
Nog nooit in de bediening gewerkt
pi_204397637
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 20:04 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Wat is het alternatief? Als een zombie naar het werk gaan? Nee bedankt. Je leeft maar één keer en dan zou ik geen slaaf willen zijn. Gewoon dikke drollen draaien en met de pet naar gooien totdat je weer gezond bent en klaar bent om te knallen.
Lekkere instelling! Dus als je werkt ben je een slaaf? Mensen werken en betaling dus belasting omdat mensen zoals jij er met de pet naar gooien en “dikke drollen draaien”.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thaddeus op 10-04-2022 20:16:42 ]
pi_204397669
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:19 schreef Sapstengel het volgende:
Snap ook niet dat de gemeente haar niet gewoon naar Picnic of iets dergelijks stuurt. Daar heeft ze vandaag nog werk en verdien je meer dan de bijstand. Maarja dat is natuurlijk niet de uitdaging waar ze naar zoekt.
Waarschijnlijk omdat ze daar ook wel doorhebben dat ze dat niet volhoudt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204397678
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:40 schreef laforest het volgende:

[..]
Verschillende gradaties van nutteloosheid. :P
Zeg je dit ook tegen je eigen vader mocht die vanwege ziekte arbeidsongeschikt raken? Een beetje respect is wel op zijn plaats.
pi_204397682
quote:
Als werkende kun je beter moedeloos worden van de hoge belasting op arbeid en de lage belasting op vermogen.
pi_204397702
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Niet werken omdat het even niet goed uitkomt? Dat is onacceptabel. Als iedereen dat doet dan hebben we geen economie meer over.
pi_204397724
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Zeg je dit ook tegen je eigen vader mocht die vanwege ziekte arbeidsongeschikt raken? Een beetje respect is wel op zijn plaats.
Mijn vader totaal arbeidsongeschikt aangezien die al een aantal jaren dood is.
pi_204397727
quote:
Je brengt het goed maar per salso is het dus 2 jaar vakantie op kosten van een ander.
-
pi_204397733
Ze kreeg WW nadat ze zelf verlenging had geweigerd? Klink alsof ze nog fraude heeft gepleegd ook.
Wat een jank verhaal zeg... en dan net een beetje op de rit hebben en dan maar besluit opeens een kind te nemen :')
No bitch to me
  zondag 10 april 2022 @ 20:18:28 #169
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204397745
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze heeft door haar kind geen sollicitatieplicht meer. Het is nu zonder al te veel gedoe vanuit de gemeente freeloaden tot het kind 12 wordt. Niet voor niks hebben bijstanders kinderen.
pi_204397746
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 20:10 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Lekkere instelling! Dus als je werkt ben je een slaaf? Mensen werken en betaling dus belasting omdat mensen zoals jij er met de pet naar gooien en “dikke drollen draaien”.
Wut?

Ik werk gewoon weer.
pi_204397750
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:12 schreef probeer het volgende:

[..]
In de bijstand is ieder werk passend en gaat het om zo snel mogelijk uit de bijstand komen, niet om langdurig en duurzaam aan het werk te gaan. Natuurlijk wel beter, dus geef iemand een beetje ruimte om iets passends te zoeken, zodat ze niet een maand later weer terug de bijstand in gaan. Maar na 13 jaar moet het een keer mooi zijn geweest.
pi_204397756
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:17 schreef quo_ het volgende:

[..]
Je brengt het goed maar per salso is het dus 2 jaar vakantie op kosten van een ander.
Ik ben nu wel een gelukkiger mens en productiever dus dat betaald terug
pi_204397826
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:19 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
In de bijstand is ieder werk passend en gaat het om zo snel mogelijk uit de bijstand komen, niet om langdurig en duurzaam aan het werk te gaan. Natuurlijk wel beter, dus geef iemand een beetje ruimte om iets passends te zoeken, zodat ze niet een maand later weer terug de bijstand in gaan. Maar na 13 jaar moet het een keer mooi zijn geweest.
En uit de bijstand te blijven. Ze zitten er daar echt niet op te wachten om energie te steken in een draaideur-geval.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204397848
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:07 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Nog nooit in de bediening gewerkt
Afwasser is ook een nobel beroep maat.
pi_204397858
Lekker in de media willen werken, en niet willen beseffen dat 't super competitief is.
pi_204397876
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:24 schreef probeer het volgende:

[..]
En uit de bijstand te blijven. Ze zitten er daar echt niet op te wachten om energie te steken in een draaideur-geval.
Lang niet altijd. UWV is een stuk soepeler en wil het liefst dat je de tijd neemt om iets te vinden. Maar ken mensen met hbo diploma's die in de bijstand kwamen en toen zeiden ze gewoon "ga maar productiewerk doen, dan ben je in ieder geval uit de uitkering en kijk je vanaf daar maar verder".

En dit is niet iemand die een half jaartje even rustig wil solliciteren, dit is een vrouw die al 13 jaar steun loopt te trekken. Daar moeten ze eigenlijk gewoon een soort werkkamp voor oprichten.
pi_204397931
Jammer dat dit soort types altijd een podium krijgen en zo het stigma voor uitkeringen nooit weg gaat
Twiddel
pi_204397962
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:15 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Niet werken omdat het even niet goed uitkomt? Dat is onacceptabel. Als iedereen dat doet dan hebben we geen economie meer over.
Je zult maar zo blind zijn dat je niet ziet dat iedereen om je heen bezig is om het jou comfortabel te maken.
De bediening en koks in het restaurant, de straat waar je op loopt, de dokter in je buurt, de producent van ontspanning (tv/series), alles om je heen bestaat omdat anderen daarvoor werken.

En dan doe je zelf 13 jaar helemaal niks en ben je blind voor al die eenvoudige taken die een ander voor je doet?
Knap.
Weet ook zeker dat ze dat niet ziet, de reden dat ze nononsense in de krant verschijnt.
Vakman pur sang
pi_204398086
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Yvette stopte met haar baan en zit inmiddels al 13 jaar in de bijstand: 'Ik wil een stukje van mezelf terug’
Hoewel Yvette Lowes (44) na haar studie meteen een baan vindt als ergotherapeut, komt ze acht jaar later toch in de bijstand terecht. Wanneer ze besluit een andere uitdaging te zoeken, lukt het haar jarenlang niet om aan de bak te komen. Wanhopig richt ze zich tot haar netwerk op LinkedIn.

Ik had destijds een tijdelijk contract bij een nieuwe werkgever en zei: verleng ‘m maar niet, ik heb even rust nodig

Yvettes carrière gaat na haar studie ergotherapie vlot van start. In de eerste zes jaar werkt ze zich op tot ze een mooie functie heeft met een goed salaris. Ze is gelukkig, tot ze merkt dat ze na een drukke werkdag de slaap niet meer goed kan pakken. ,,Ik begon de problemen van cliënten mee naar huis te nemen. Ik kon het emotionele deel van het werk niet meer aan.”

Al snel weet ze zeker: ik moet hiermee stoppen. ,,Ik had destijds een tijdelijk contract bij een nieuwe werkgever en zei: verleng ‘m maar niet, ik heb even rust nodig.” Even van een WW-uitkering leven terwijl ze op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging die beter bij haar past, voelt voor de twintiger acceptabel. Maar dan breekt de crisis uit, en verandert een selectieve zoektocht in wanhopig solliciteren op alles wat géén ergotherapie is. Maar ze komt nergens meer aan de bak. ,,En zo belandde ik in de bijstand.”

In de bijstand
In de jaren die daarop volgen, probeert Yvette van alles om aan een baan te komen. ,,Ik begon met vrijwilligerswerk bij een omroep. Vanuit daar volgde ik een opleiding tot camerajournalist, die vergoed werd door de sociale dienst.” Maar na enige tijd wordt Yvette van de opleiding gegooid. ,,Ik was niet goed genoeg, zeiden ze. Een betere onderbouwing kreeg ik niet.”

Ze komt weer thuis te zitten, nu met een sterk gevoel van faalangst. Een fietstaxi komt op haar pad, en maandenlang trapt ze zich letterlijk weer omhoog. Maar na verloop van tijd breekt het continu stand-by moeten staan haar op. ,,Ik had zoveel stress van mijn telefoon, die altijd maar over kon gaan, dat ik wederom geen oog dicht deed en in een slaapstoornis terechtkwam.”

veel reacties gekregen, waanzinnig

Yvette Lowes
Schreeuw om hulp
Yvette voelt zich dolgelukkig met haar tweejarige zoon, maar mist iets voor zichzelf. Bovendien wil ze, nu ze moeder is, liever dan ooit een inkomen genereren. ,,Ik denk dat het goed is om iets voor mezelf te hebben, iets anders dan alleen moeder zijn. Ook wil ik het goede voorbeeld aan mijn zoon geven. Een moeder zijn die werkt.”

Wanhopig richt ze zich op LinkedIn tot haar netwerk, en dat pakt beter uit dan verwacht. ,,Ik heb zo ontzettend veel reacties gekregen, waanzinnig.” Mensen proberen massaal met haar mee te denken, en ze krijgt ook verschillende gratis coachingssessies aangeboden. ,,Ik heb echt keuzes moeten maken: met wie ga ik om de tafel zitten? Inmiddels heb ik vijf afspraken gehad.”

De reactie die haar het meest raakt, komt van een vrouw die Yvette gratis een hele opleiding tot transformationeel trainer aanbiedt. ,,Na vijf minuten met haar aan de telefoon was ik al in tranen. Ze zei: ik ga mijn best doen om dit voor jou voor elkaar te krijgen. Dat deed zoveel met mij. Trainingen geven maakt mij heel enthousiast. Het is de interactie, de dynamiek en het gegeven dat mensen van elkaar leren en elkaar inspireren wat mij zo aanspreekt. Je gaat altijd positief de deur uit.”

Een antwoord
Een opleiding tot trainer klinkt haar dan ook als muziek in de oren. ,,Ik heb inmiddels zoveel verschillende dingen voor een korte periode op mijn cv staan, dat ik nu graag één pad wil bewandelen. Veel carrièrekeuzes waren noodsprongen. Ik wil me nu ergens in vastbijten, ergens beter in worden.”

Of haar netwerk een antwoord heeft gegeven op haar vraag – hoe nu verder? – kan ze nog niet zeggen. ,,Je komt in een proces terecht van gesprekken met mensen die je op een bepaald pad brengen. Het enige wat ik wél al kan zeggen, is dat ik heel blij ben met alle gunsten. Het is nu een kwestie van dichtbij mezelf blijven en niet meer van dat pad afwijken.”

https://www.ad.nl/geld/yv(...)zelf-terug~acaf75b3/

Welkom in Nederland, waar sociale vangnetten compleet zijn doel voorbij schieten. 'Verleng mijn contract maar niet, ik heb rust nodig' Echt 8)7
Ik kan echt wel vaak nog het goede in dingen zien, maar dit is gewoon zielig doen en de misbruik maken van de staat. En dan zelf zielig doen en het ligt aan alles en iedereen behalve aan haarzelf.

Sociale vangnetten: prima. Tot op zekere hoogte ja. Dit is gewoon kansloos dat zo iemand op zo'n manier 13 jaar op de staat blijft teren.
Ze bleef helemaal niet dertien jaar lang op zo een manier op de staat teren. Ze solliciteerde toch weer, deed een opleiding, werkte al fietstaxi etc...
pi_204398099
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 20:36 schreef madeliefff het volgende:

[..]
Ze bleef helemaal niet dertien jaar lang op zo een manier op de staat teren. Ze solliciteerde toch weer, deed een opleiding, werkte al fietstaxi etc...
Kan je een opleiding doen als je in de bijstand bent? Daar is studiefinanciering voor

[ Bericht 0% gewijzigd door Bruinie op 10-04-2022 20:50:25 ]
pi_204398174
quote:

Een vrouw is niet eeuwig vruchtbaar.
pi_204398186
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:49 schreef quo_ het volgende:

[..]
En daar zijn dus die gehate tandenborstelcontroles voor.
Sneu voor de terechte bijstandontvangers maar kennelijk broodnodig om de profiteurs en lamzakken er uit te filteren.
Werkt het? Worden er gewenste resultaten mee geboekt?

Singels plegen vaker zelfmoord, presteren minder, zijn minder gelukkig en oefenen een enorme druk uit op de gezondheidszorg. Bijstandstrekkers denken wel tien keer na voordat zij een relatie aangaan want financieel gaan ze er op achteruit, daarom zijn er zoveel singels onder mensen met een bijstand

Ik vraag me oprecht af of ons systeem van controleren en geen-cent-teveel wel werkt
pi_204398223
quote:

Ah Ik zie het probleem al. Ik denk dat je onderschat dat iem. Van teveel stress echt ziek kan worden waardoor werken niet lukt. Ik denk wel dat ze beter met makkelijk ( en wss slecht betaald) werk kan starten zodat ze eerst weer alles op de rit heeft. Zal je zien dat trainingen geven ook niks voor haar blijkt te zijn want ze heeft de plank al twee keer mis geslagen :p
pi_204398238
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:37 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Kan je een opleiding doen als je in de bijstand bent? Daar instinct studiefinanciering voor
Watte?
pi_204398349
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 20:44 schreef madeliefff het volgende:

[..]
Watte?
Daar is studiefinanciering voor
pi_204398367
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2022 20:31 schreef summer2bird het volgende:
Jammer dat dit soort types altijd een podium krijgen en zo het stigma voor uitkeringen nooit weg gaat
Wel een leuk kindje

twitter
pi_204398396
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:41 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Een vrouw is niet eeuwig vruchtbaar.
Nou en? Aan kinderen beginnen, terwijl je leven een teringzooi is is ook niet echt een goed idee.
pi_204398406
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 20:53 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Nou en? Aan kinderen beginnen, terwijl je leven een teringzooi is is ook niet echt een goed idee.
Haar leven is geen teringzooi.
pi_204398475
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Meeste uitkeringsgerechtigden hebben een dagtaak aan het uitvogelen hoe ze het meeste gratis geld kunnen krijgen van de gemeente.
Ik heb vernomen dat daar speciale Facebookgroepen voor zijn.
pi_204398485
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 20:42 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Werkt het? Worden er gewenste resultaten mee geboekt?

Singels plegen vaker zelfmoord, presteren minder, zijn minder gelukkig en oefenen een enorme druk uit op de gezondheidszorg. Bijstandstrekkers denken wel tien keer na voordat zij een relatie aangaan want financieel gaan ze er op achteruit, daarom zijn er zoveel singels onder mensen met een bijstand

Ik vraag me oprecht af of ons systeem van controleren en geen-cent-teveel wel werkt
Terechte constatering en terechte vragen.
Maar hoe terecht is het dat er in een huishouden waar twee volwassenen gratis geld krijgen in totaal meer binnenkomt dan in een huishouden waar 60 uur gewerkt wordt tegen een laag loon?
-
pi_204398489
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 20:37 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Kan je een opleiding doen als je in de bijstand bent? Daar is studiefinanciering voor
Zolang je recht hebt op een OV krijg je studiefinanciering of kan je het krijgen. Dus dan heb je ook geen recht op bijstand. Volgens mij vervalt dit recht als je niet voor je 30ste verjaardag aan een studie begint. Dus vanaf je 30ste is dit geen excuus meer.
pi_204398651
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:59 schreef quo_ het volgende:

[..]
Terechte constatering en terechte vragen.
Maar hoe terecht is het dat er in een huishouden waar twee volwassenen gratis geld krijgen in totaal meer binnenkomt dan in een huishouden waar 60 uur gewerkt wordt tegen een laag loon?
Een stel dat beide bijstand krijgt is net geen 1.400 geloof ik. Dat klinkt niet als een vetpot. Is dat meer dan het huishouden dat 60 uur werkt?
pi_204398719
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 21:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Een stel dat beide bijstand krijgt is net geen 1.400 geloof ik. Dat klinkt niet als een vetpot. Is dat meer dan het huishouden dat 60 uur werkt?
nee
  zondag 10 april 2022 @ 21:21:59 #194
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204398915
quote:

Mijn persoonlijke ervaring met de bijstandsgerechtigden om me heen?
Psychische klachten.

Ik zie veel mensen die wel willen. Maar die gewoon niet aan de eisen van een werkgever kunnen voldoen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204398917
quote:

[..]
Daar ging de discussie niet over naar mijn idee.
Een alleenstaande krijgt 1100 euro incl vakantiegeld, dus een stel dat illegaal samenleeft vangt 2200 euro. Dat is nog excl diverse subsidies en tegemoetkomingen.
Daar kan 60 uur werken voor een laag loon niet tegenop.

(Een legaal samenlevend stel in de bijstand ontvangt 1559 incl vakantiegeld)
-
pi_204398942
quote:

[..]
Minimumloon is 1725 euro bruto per maand bij 40 uur per week, daar hou je zo'n 1600 euro van over.
Dan komt er ongeveer 2400 euro binnen als je samen 60 uur werkt.
pi_204398955
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:50 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Daar is studiefinanciering voor
Nja das hun methode om ervoor te zorgen dat mensen aan de bak komen. Zijn geloof ik alleen wat kortere studies
  zondag 10 april 2022 @ 21:28:16 #198
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399035
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:06 schreef quo_ het volgende:

[..]
Daar zijn we niet toe in staat. Tenzij je een soort DDR politiestaat wil waar iedereen dagelijks de stasi op bezoek krijgt, of verplicht camera's in huis krijgen geïnstalleerd.
pi_204399148
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 20:43 schreef madeliefff het volgende:

[..]
Ah Ik zie het probleem al. Ik denk dat je onderschat dat iem. Van teveel stress echt ziek kan worden waardoor werken niet lukt. Ik denk wel dat ze beter met makkelijk ( en wss slecht betaald) werk kan starten zodat ze eerst weer alles op de rit heeft. Zal je zien dat trainingen geven ook niks voor haar blijkt te zijn want ze heeft de plank al twee keer mis geslagen :p
In plaats van nog jarenlang te experimenteren met allerlei baantjes die ze vanwege stress na korte tijd weer opgeeft moet ze gewoon eens naar haar huisarts gaan om zich naar een (arbeids)psycholoog door te laten verwijzen. Het probleem ligt bij haarzelf en zo lang ze verrekt daar zelf iets aan te doen blijft ze van de ene mislukte baan naar de andere hobbelen.
pi_204399217
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In plaats van nog jarenlang te experimenteren met allerlei baantjes die ze vanwege stress na korte tijd weer opgeeft moet ze gewoon eens naar haar huisarts gaan om zich naar een (arbeids)psycholoog door te laten verwijzen. Het probleem ligt bij haarzelf en zo lang ze verrekt daar zelf iets aan te doen blijft ze van de ene mislukte baan naar de andere hobbelen.
Zolang ze bijstand, toeslagen, kortingsbonnen en de overige mikmak krijgt is daar geen prikkel toe.
pi_204399356
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Komt doordat we het zo goed hebben. Werken moet leuk zijn. Moet je energie uithalen. Moet voldoening geven. Dus ga je opzoek naar banen die aan die criteria voldoen.
pi_204399380
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 20:43 schreef madeliefff het volgende:

[..]
Trainingen geven is sowieso een hype lijkt het. Iedereen is ineens coach. En dan zzp'er natuurlijk, zodat ze in slechte maanden gewoon in de bijstand kan blijven.

Zoek dan een baan zonder stress die uit te houden is. Ik heb zelf een maand of 8 bijstand gehad omdat ik psychisch niet helemaal lekker was en niet in de ziektewet kon vanwege zzp en omdat ik vaak her en der tijdelijke baantjes had.

In die 8 maanden kreeg ik ruimte van de gemeente, wat erg fijn was. Ik mocht even tot rust komen voor een paar maanden en ben daarna begonnen om 12 uur per week in een keuken te werken (geen brownies & downies), gewoon omdat het lekker rustig opstarten was. Dat heb ik ook een maand of 3 gedaan, waarna ik klaar was voor de volgende stap en 20u/week in detailhandel ben gaan werken, met een klein beetje aanvullende bijstand. 2 maanden later werd mijn contract omgezet naar 20-32 en verdiende ik genoeg om geen bijstand meer te krijgen.

Maar ik denk dat het verschil is dat ik graag uit de bijstand wilde, weer zelfstandig wilde leven en ook gemotiveerd was om dit te doen. Een baantje kan kut zijn, maar uiteindelijk is dit gewoon een tussenstap om te werken aan je energie, omgaan met werk, druk etc en dan focus je in die tijd gewoon op het einddoel.

Bij haar klinkt het alsof ze alleen dat doel voor ogen heeft als een soort utopisch ideaalbeeld van de perfecte baan en van 0 naar 100 wil gaan zonder een enkele tussenstap.
  zondag 10 april 2022 @ 21:52:15 #203
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399416
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2022 20:31 schreef summer2bird het volgende:
Doen ze extra lijkt het wel.
Het kabinet was wel opeens heel lief voor de minima met die energietoeslag.

Tijd om een ander geluid te laten horen. :')
  zondag 10 april 2022 @ 21:57:18 #204
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204399483
Natuurlijk wel leuk om met zijn allen te gaan zitten schelden op deze mevrouw. En toegegeven, ze lokt het zeker uit en de verontwaardiging is ook niet onterecht. Maar ik vraag me ook af welke gemeente al 13 jaar niets doet met het feit dat een fysiek gezonde jonge vrouw in een prima economie zo lang aan de bijstand hangt. Vroeger had je daar programma's voor, met begeleiding en subsidiebaantjes en zelfs een kans om door te leren. Dat was fijn voor de mensen die dat stukje aandacht gewoon moeten hebben om weer te gaan functioneren. Je ziet dat weinig meer na de zoveelste bezuiniging, en een gevolg daarvan is dat je vaak meer geld kwijt bent aan de uitkering en je mensen kwijt raakt waar je misschien nog iets aan had kunnen hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 10 april 2022 @ 21:57:24 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204399485
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als een vrouw tegen de 40 loopt is het nu of nooit. Ik snap dat wel.
The End Times are wild
  zondag 10 april 2022 @ 21:59:38 #206
pi_204399518
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als een vrouw tegen de 40 loopt is het nu of nooit. Ik snap dat wel.
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204399533
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 21:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het voldoen aan de wens van de vrouw, maar ook aan de vraag of het kind wel een goed leven geboden kan worden. Ik vind bewust kinderen krijgen in een onstabiele situatie wel een beetje kwalijk.
Waarom zou het kind geen goed leven kunnen leiden? Vanwege de bijstand???
  zondag 10 april 2022 @ 22:00:50 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204399538
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 21:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Je weet toch niet of het een goede of slechte moeder is? Kind kan prima terechtgekomen zijn.
The End Times are wild
pi_204399544
En gelijk heeft ze. Fok werken man, je bent niet geboren op aarde zodat je als een slaaf voor een baas gaat werken die geen kk om je geeft en je enkel stress biedt
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zondag 10 april 2022 @ 22:01:43 #210
pi_204399550
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:00 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Waarom zou het kind geen goed leven kunnen leiden? Vanwege de bijstand???
Één vraagteken is genoeg. En ik vind een gedegen financiële basis bieden aan een kind zodat die netjes mee kan komen wel belangrijk ja.
  zondag 10 april 2022 @ 22:02:47 #211
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399560
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2022 21:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
ik vraag me ook af welke gemeente al 13 jaar niets doet met het feit dat een fysiek gezonde jonge vrouw
Fysiek gezond zijn is leuk, maar mentale gezondheid is belangrijker. En juist daar kun je je vraagtekens achter zetten bij veel bijstandsgerechtigden. Velen zijn "gek" maar helaas niet meer gek genoeg voor een ziekte uitkering.
pi_204399562
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Één vraagteken is genoeg. En ik vind een gedegen financiële basis bieden aan een kind zodat die netjes mee kan komen wel belangrijk ja.
Een vrouw is nu eenmaal korter vruchtbaar dan een man. Soms heb je niet alles 100% in orde. Dat is het leven.
  zondag 10 april 2022 @ 22:04:42 #213
pi_204399577
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je weet toch niet of het een goede of slechte moeder is? Kind kan prima terechtgekomen zijn.
Kan wel, natuurlijk. Maar net zoals je ook even twee keer moet nadenken of je een kind wilt als bijvoorbeeld je relatie niet goed is, of je er eigenlijk geen tijd voor hebt, is niet financieel zelfstandig zijn waardoor je kind misschien in aftandse kleding moet lopen en schoolreisjes mist, ook wel een puntje.
pi_204399583
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Kan wel, natuurlijk. Maar net zoals je ook even twee keer moet nadenken of je een kind wilt als bijvoorbeeld je relatie niet goed is, of je er eigenlijk geen tijd voor hebt, is niet financieel zelfstandig zijn waardoor je kind misschien in aftandse kleding moet lopen en schoolreisjes mist, ook wel een puntje.
Met deze redenatie zou iedereen die niet minstens een mbo niveau 3/4 baan heeft geen kinderen moeten krijgen. Leven in Nederland is nou eenmaal (te) duur bij een minimumloon.
  zondag 10 april 2022 @ 22:06:23 #215
pi_204399591
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Fysiek gezond zijn is leuk, maar mentale gezondheid is belangrijker. En juist daar kun je je vraagtekens achter zetten bij veel bijstandsgerechtigden. Velen zijn "gek" maar helaas niet meer gek genoeg voor een ziekte uitkering.
Dat klopt helemaal. Maar 'gek' is niet per se het eindstation. Met behandeling, wat geduld en werk op maat kan iemand nog best wat bijdragen. Maar daar is geen geld voor, dus gaan ze maar hun hele leven aan de bijstand.
pi_204399593
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:05 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Met deze redenatie zou iedereen die niet minstens een mbo niveau 3/4 baan heeft geen kinderen moeten krijgen. Leven in Nederland is nou eenmaal (te) duur bij een minimumloon.
En genoeg autisten hier op fok met kinderen.
pi_204399600
In de VS zou deze vrouw werken.
  zondag 10 april 2022 @ 22:07:47 #218
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399606
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik zou het ook niet aanraden om in zo'n situatie aan kinderen te beginnen. Maar in theorie met alle toeslagen (en kinderbijslag) zou een kind niets tekort hoeven te komen.

Maar niet als het aan sommige users in dit topic ligt. Moeder moet blijkbaar verhongeren of met haar kind onder een brug gaan zitten.
pi_204399607
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2022 22:01 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
En gelijk heeft ze. Fok werken man, je bent niet geboren op aarde zodat je als een slaaf voor een baas gaat werken die geen kk om je geeft en je enkel stress biedt
https://gemeente.leiden.n(...)lp-bij-laag-inkomen/
The fffff.
Dit is wel erg. Het gaat niet eens meer alleen om kinderen wiens schuld het niet is dat papa en mama - bewust - een bijstandsuitkering/laag inkomen hebben. Maar ook bijstandsnemers zelf kunnen gebruik maken van onder meer ondersteuning om schilderlessen te kunnen volgen.
  zondag 10 april 2022 @ 22:09:06 #220
pi_204399616
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:05 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Met dat niveau kun je wel meer (gaan) verdienen dan minimumloon. Ik ken iemand die een paar jaar na de geboorte van haar kind is gescheiden, van hem amper financiële hulp kreeg en toen haar best is gaan doen om een goede baan te krijgen. Ook met mbo niveau. Is heel goed gelukt. Vanuit 13 jaar bijstand is dat echter een stuk lastiger.
pi_204399623
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]
En genoeg autisten hier op fok met kinderen.
Nu je het zegt, terwijl het regulier onderwijs krimp doordat de vijver kinderen kleiner wordt, kan het speciaal onderwijs waaronder een autisten m/h/v in Leiden niet iedereen plaatsen :') Toch wel bijzonder dat er opeens meer kinderen zijn die zo autistisch zijn dat ze naar een speciale school moeten
  zondag 10 april 2022 @ 22:09:39 #222
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399624
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal. Maar 'gek' is niet per se het eindstation. Met behandeling, wat geduld en werk op maat kan iemand nog best wat bijdragen. Maar daar is geen geld voor, dus gaan ze maar hun hele leven aan de bijstand.
Zoals? Wasknijpers in elkaar zetten of papier prikken met behoud van uitkering?
pi_204399633
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Met dat niveau kun je wel meer (gaan) verdienen dan minimumloon. Ik ken iemand die een paar jaar na de geboorte van haar kind is gescheiden, van hem amper financiële hulp kreeg en toen haar best is gaan doen om een goede baan te krijgen. Ook met mbo niveau. Is heel goed gelukt. Vanuit 13 jaar bijstand is dat echter een stuk lastiger.
Vanaf mbo 3/4 is prima salarisperspectief. Ik bedoelde meer alles waar geen opleiding voor nodig is of slechts mbo-2 vereist. De vakmensen die Nederland nodig heeft zijn niet die mensen...
  zondag 10 april 2022 @ 22:11:15 #224
pi_204399636
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:07 schreef potjecreme het volgende:
Horizontaal misschien,met een drugsverslaving om daarmee om te kunnen gaan. Of met drie banen tegelijk terwijl dat kind alleen is. Nee, de VS is niet het voorbeeld van hoe het wel moet.
  zondag 10 april 2022 @ 22:13:18 #225
pi_204399655
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2022 22:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zoals? Wasknijpers in elkaar zetten of papier prikken met behoud van uitkering?
Nee, werk en leertraject ofzo. Of de Melkertbaan weer terug. Werken met behoud van uitkering vind ik helemaal niks, je werkt en dan hoor je gewoon salaris te krijgen. En als je alleen maar wasknijpers leert maken kun je over een jaar nog steeds niks anders.
pi_204399661
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ze heeft niet 13 jaar niks gedaan. Ze kiest niet de juiste banen.
  zondag 10 april 2022 @ 22:14:31 #227
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399666
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:07 schreef potjecreme het volgende:
Of zwaar verslaafd aan crystal meth in een trailer wonen. Met 5 kids ipv 1.
pi_204399670
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Nee, werk en leertraject ofzo. Of de Melkertbaan weer terug. Werken met behoud van uitkering vind ik helemaal niks, je werkt en dan hoor je gewoon salaris te krijgen. En als je alleen maar wasknijpers leert maken kun je over een jaar nog steeds niks anders.
Ik heb in de familie ervaring met de thuiszorg, waarvan ik het hele sterke vermoeden heb dat een deel van de medewerkers er verplicht zit. Geloof me, die mensen wil je niet je familie laten verzorgen.
pi_204399681
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 22:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Horizontaal misschien,met een drugsverslaving om daarmee om te kunnen gaan. Of met drie banen tegelijk terwijl dat kind alleen is. Nee, de VS is niet het voorbeeld van hoe het wel moet.
Dat zeg ik niet. Meteen zo overdrijven.
pi_204399688
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2022 22:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Of zwaar verslaafd aan crystal meth in een trailer wonen. Met 5 kids ipv 1.
  zondag 10 april 2022 @ 22:16:45 #231
pi_204399692
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:15 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Ik heb in de familie ervaring met de thuiszorg, waarvan ik het hele sterke vermoeden heb dat een deel van de medewerkers er verplicht zit. Geloof me, die mensen wil je niet je familie laten verzorgen.
Moet in samenspraak met, denk ik. En mensen die echt niks willen laat je dan inderdaad maar papier prikken ofzo, in elk geval niet met (kwetsbare) mensen werken.
  zondag 10 april 2022 @ 22:17:29 #232
pi_204399700
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:15 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dan zeg je niet, maar zo is het vaak wel daar.
pi_204399720
Nou ben ik ook een keer werkeloos geraakt en dacht ik, ik ga dom werk doen om rekeningen te betalen. Dan willen ze je niet aannemen want te hoog opgeleid.
  zondag 10 april 2022 @ 22:19:43 #234
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399726
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:15 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Of ze verplicht daar moeten werken denk ik niet. Maar thuiszorg is niet een baan waar hoge eisen aan worden gesteld.
  zondag 10 april 2022 @ 22:19:59 #235
pi_204399730
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:14 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ze heeft niet 13 jaar niks gedaan. Ze kiest niet de juiste banen.
Ze is in elk geval niet goed in het vasthouden van een baan. Zoals ik eerder aanhaalde klinkt ze als het soort persoon dat met een zetje in de goede richting nog wel ergens kan komen. Een gesprekje met een coach ofzo.
pi_204399732
Ik krijg een beetje de indruk dat mevrouw makkelijk beïnvloedbaar is. En dat de softe sector in haar een mooie melkkoe heeft gevonden.

Als ik kijk in de startpost, bekruipt mij het gevoel dat er een "beetje veel" niet al te ernstige kwaaltjes om haar heen zweven. Niet erg ernstig, zeg maar zaken als "Je aura lekt!" of "Je hebt je lesbische kant enorm verwaarloosd, en dat gaat schuren. Dat voel je nu." Kortom: therapeutisch geneuzel, waarbij een therapeut/coach zichzelf onmisbaar maakt.

Ik heb zelf drie maanden in de bijstand gezeten ooit, en het stikt op de "welkom-in-de-bijstand-we-gaan-solliciteren-leren"-cursussen van dat soort dames (er zijn veel meer vrouwen dan mannen gevoelig voor dit soort softe-sector geneuzel), maar die cursussen worden geleid door zzp-ers die eigenlijk coach/therapeut zijn, en die geven dan antwoorden als "Je moet al het werk aannemen dat je vindt, maar in jou geval snap ik het wel. Niet lekker in je vel zitten omdat uit de klankschaal-therapie is gebleken dat je een onevenwichtige grondtoon hebt is desastreus. Een vriendje van mij kan je daarmee helpen, hij is coach."

Daarbij opgeteld: de overheid betaald voor de bijstandstrekkers veel van dit soort onzin. Net als verzekeraars worden ook totaal onbewezen therapieën gewoon vergoed. En het stikt in NL van de therapeuten en coaches die snakken naar meer klanten.
_-L'avenir est déja là
pi_204399735
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Of ze verplicht daar moeten werken denk ik niet. Maar thuiszorg is niet een baan waar hoge eisen aan worden gesteld.
Dat laatste, daarvan vrees ik dat dit waar is. Als ik het goed heb gaan veel "serieuze" zorgmedewerkers dan ook in dienst van het ziekenhuis of aan de slag als ZZP'ers.
  zondag 10 april 2022 @ 22:20:44 #238
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204399736
quote:
Het siert je dat je uitgaat van het beste in de mens maar ik betwijfel het aangezien ze niet erg werkwillend overkomt
  zondag 10 april 2022 @ 22:21:01 #239
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399740
quote:
18s.gif Op zondag 10 april 2022 22:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nou je post was ook zo lekker uitgebreid.
Wat bedoel je dan?
pi_204399867
Ik moet er niet aan denken om in de bijstand te zitten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204399910
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou je post was ook zo lekker uitgebreid.
Wat bedoel je dan?
Ik bedoel dat ze hier makkelijk kan overgeven aan, baantje x is te druk voor me, baantje y geeft mij faalangst. Ze is opzoek naar haar roeping. Leuk maar op een gegeven moment houdt het zoeken naar je roeping op. In de VS krijg je niet zoveel tijd om je roeping te voelen en zul je wel moeten werken om je huur/eten/gas/water/elektra te betalen.
  zondag 10 april 2022 @ 22:40:40 #242
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204399923
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uh wat?
Ja hoe plotseling gaat dat idd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204399941
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Gast gisternacht bezat ik je moeder nog.
Bezat? Het was meer een huur
pi_204399944
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:53 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Haar leven is geen teringzooi.
Nee, als je al 11 jaar in de bijstand zit ben je inderdaad fantastisch bezig.
  zondag 10 april 2022 @ 22:48:32 #245
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204399971
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:39 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik bedoel dat ze hier makkelijk kan overgeven aan, baantje x is te druk voor me, baantje y geeft mij faalangst. Ze is opzoek naar haar roeping. Leuk maar op een gegeven moment houdt het zoeken naar je roeping op. In de VS krijg je niet zoveel tijd om je roeping te voelen en zul je wel moeten werken om je huur/eten/gas/water/elektra te betalen.
Ja. In Afrika ook.
Wat is nu je punt?

Mijn punt blijft overigens staan. In de VS zijn er een hoop mensen die zwaar verslaafd in erbarmelijke omstandigheden leven vanwege het gebrek aan degelijke sociale voorzieningen. Om het maar niet te hebben over grote inkomensverschillen en kansenongelijkheid. Weet je zeker dat je dat land als voorbeeld wil neerzetten?
  zondag 10 april 2022 @ 22:48:51 #246
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204399974
Yvette valt na 13 jaar bijstand in de klauwen van transformationele trainers had ook de TT kunnen zijn.

Echt, wie verzint dat soort beroepen. En waarom zou iemand die haar eigen leven niet op de rit krijgt anderen kunnen helpen met hun transformaties?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_204399982
quote:
15s.gif Op zondag 10 april 2022 22:19 schreef potjecreme het volgende:
Nou ben ik ook een keer werkeloos geraakt en dacht ik, ik ga dom werk doen om rekeningen te betalen. Dan willen ze je niet aannemen want te hoog opgeleid.
« Dom werk », jemig.. deze uitspraak valt me tegen van je…
pi_204399983
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja. In Afrika ook.
Wat is nu je punt?

Mijn punt blijft overigens staan. In de VS zijn er een hoop mensen die zwaar verslaafd in erbarmelijke omstandigheden leven vanwege het gebrek aan degelijke sociale voorzieningen. Om het maar niet te hebben over grote inkomensverschillen en kansenongelijkheid. Weet je zeker dat je dat land als voorbeeld wil neerzetten?
Dat het een luxe is dat je hier 13 jaar lang je roeping kan zoeken. Niks mis met werken bij de AH.
pi_204400041
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:50 schreef Prego het volgende:

[..]
« Dom werk », jemig.. deze uitspraak valt me tegen van je…
Correctie, ongeschoold werk.
pi_204400168
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:48 schreef livelink het volgende:
Yvette valt na 13 jaar bijstand in de klauwen van transformationele trainers had ook de TT kunnen zijn.

Echt, wie verzint dat soort beroepen. En waarom zou iemand die haar eigen leven niet op de rit krijgt anderen kunnen helpen met hun transformaties?
Geen idee. Ik heb ook ooit een WW'tje gehad - zoals wrs. de meesten van werkend Nederland - en toen kreeg ik mails van het UWV over dat als ik niet binnen 3 maanden een baan vind ik de bijstand in moet en wellicht verplicht aan de slag moet als coach om mensen helpen met afvallen (in gewicht). Ten eerste kan ik mezelf al niet eens gewicht laten verliezen. Als tweede weet ik niet hoe ik kan verantwoorden dat ik zonder enige kennis en ervaring andere mensen moet coachen in gewichtsverlies verkrijgen _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2022 23:10:41 ]
pi_204400183
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat het een luxe is dat je hier 13 jaar lang je roeping kan zoeken. Niks mis met werken bij de AH.
Moet ze wel eerst aangenomen worden bij de AH. Er is een tijd geweest dat de AH genoeg goedkope 17-jarigen met een tussenjaar dan wel scholieren aantrok die flink wat uurtjes konden draaien. Al is dat de laatste 2 jaar ook veranderd door concurrentie van interessantere werkgevers die tieners ook nog eens beter betalen.
pi_204400267
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik vind het echt heel gek dat deze mevrouw nog recht had op een WW-uitkering, maar dat kan natuurlijk ook maar 3 maanden zijn geweest of zo. :') Die werkgever betaalt de WW wel, of zo? Riekt imh naar verwijtbaar werkeloos. Tenzij er een VSO in het spel is, maar misschien zie ik het wel heel verkeerd.

quote:
Meestal heeft u na afloop van uw tijdelijke contract recht op een WW-uitkering. Biedt uw werkgever u (weer) een tijdelijk contract aan en weigert u dit? Dan krijgt u geen WW-uitkering.
quote:
U heeft recht op WW als u werkloos raakt vanuit een dienstverband en aan de volgende voorwaarden voldoet:

U bent verzekerd voor werkloosheid.
U verliest 5 uur of meer van uw werk per week.
U bent direct beschikbaar voor betaald werk.
U heeft in de laatste 36 weken voordat u werkloos werd minstens 26 weken gewerkt.
U bent niet door uw eigen schuld werkloos geworden.
:wtf:

Bron: UWV
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_204400343
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2022 23:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Ik vind het echt heel gek dat deze mevrouw nog recht had op een WW-uitkering, maar dat kan natuurlijk ook maar 3 maanden zijn geweest of zo. :') Die werkgever betaalt de WW wel, of zo? Riekt imh naar verwijtbaar werkeloos. Tenzij er een VSO in het spel is, maar misschien zie ik het wel heel verkeerd.
[..]
[..]
:wtf:

Bron: UWV
Ik ken mensen die bij het UWV werken als "uitkeringsdeskundige". Zij zijn zo overbelast dat als er in de Polis (Suwinet) staat dat het contract van rechtswege is beëindigd (of zelfs helemaal niets omdat werkgevers dat niet altijd direct doorgeven), en de aanvrager van een uitkering zegt dat ook, ze niet eens meer gaan bellen met de werkgever. _O- !

Ik hoorde ook dat het UWV moet uitgaan van het ontslagverhaal van de aanvrager. Al kan ik me niet voorstellen dat als er op papier staat "ik neem ontslag" en de aanvrager zegt dat dat niet zo is, die dan ook een uitkering krijgt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2022 23:39:29 ]
  zondag 10 april 2022 @ 23:44:20 #254
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204400356
Leuk en aardig allemaal, deze vrouw had imo gewoon een leuke vent/vrouw moeten treffen en lekker de huisvrouw gaan uithangen. Met minimale middelen leven kan ze, dat blijkt wel.

Dat niet iedereen de ambitie heeft om manager te worden, snap ik.
pi_204400714
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:12 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Moet ze wel eerst aangenomen worden bij de AH. Er is een tijd geweest dat de AH genoeg goedkope 17-jarigen met een tussenjaar dan wel scholieren aantrok die flink wat uurtjes konden draaien. Al is dat de laatste 2 jaar ook veranderd door concurrentie van interessantere werkgevers die tieners ook nog eens beter betalen.
Klopt. De gouden tijden zijn voorbij dat er mensen voor het oprapen lagen die bij AH wilden werken. Ze hebben nu de grootst mogelijke moeite om nieuwe mensen te werven. Zal ook wel liggen aan geen tot weinig vaste contracten geven en dat het nog steeds jong moet zijn. Ik weet zeker dat als je naar 30+ gaat er genoeg te vinden is.

Heb even een proefberekening gemaakt. Stel dat ze 13.000 euro in het jaar 2022 krijgt, dan ontvangt ze 375 euro aan KGB elke maand.
  Miss 200.000.000! maandag 11 april 2022 @ 07:03:19 #256
367000 roos94
pi_204400721
Even tussen alle ellende door een spermadonor fixen, dat zal helpen :')
pi_204400728
Trainingen geven als zzp’er maakt haar enthousiast, en even denkt ze haar roeping gevonden te hebben. ,,Maar toen werd ik zwanger – van een spermadonor, een gevalletje: nu of nooit – en kwam corona om de hoek kijken. Als alleenstaande moeder is het me nooit meer gelukt om dat weer op te pakken

Een gevalletje ook _O-
pi_204400733
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2022 21:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Natuurlijk wel leuk om met zijn allen te gaan zitten schelden op deze mevrouw. En toegegeven, ze lokt het zeker uit en de verontwaardiging is ook niet onterecht. Maar ik vraag me ook af welke gemeente al 13 jaar niets doet met het feit dat een fysiek gezonde jonge vrouw in een prima economie zo lang aan de bijstand hangt. Vroeger had je daar programma's voor, met begeleiding en subsidiebaantjes en zelfs een kans om door te leren. Dat was fijn voor de mensen die dat stukje aandacht gewoon moeten hebben om weer te gaan functioneren. Je ziet dat weinig meer na de zoveelste bezuiniging, en een gevolg daarvan is dat je vaak meer geld kwijt bent aan de uitkering en je mensen kwijt raakt waar je misschien nog iets aan had kunnen hebben.
Als je een gat van 13 jaar in je cv hebt dan moet je maar zelfs de meest simpele baantjes gaan oppakken om het weer op te gaan bouwen. Ze staan te springen om mensen in bijvoorbeeld de horeca.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204400738
Ik vraag me ook af waar een jobcoach is in dit verhaal. Mijn moeder van toen 65 kreeg er zelfs nog eentje. Waarom zij niet?
  maandag 11 april 2022 @ 07:36:00 #260
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_204400797
Als ze zo snel in de stress en de slaapstoornissen raakt is het ook niet echt handig om een kind te nemen denk ik dan. Maargoed, ik weet er gelukkig niks van.

edit: ik ben weer eens spuit 11, sorry. Moest gewoon even mijn onderbuikgevoelens spuien op deze mooie maandag.
pi_204400808
In de bijstand zitten en dan ook nog een sperma donor kunnen regelen en een kind nemen dat ook op kosten van de staat opgevoed wordt. Sinds wanneer is dit allemaal mogelijk? Waarom moet NL belasting betalen om deze egoïstische muts te blijven financieren?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_204400953
Trainer worden, waar dan bij Feyenoord? :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Manager PR/Moderator maandag 11 april 2022 @ 08:08:02 #263
269689 crew  Viv
pi_204400995
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 07:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me ook af waar een jobcoach is in dit verhaal. Mijn moeder van toen 65 kreeg er zelfs nog eentje. Waarom zij niet?
Misschien had ze er wel eentje, maar kan die ook wel een training persoonlijke effectiviteit gebruiken. :+
pi_204401068
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:38 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Ik ken mensen die bij het UWV werken als "uitkeringsdeskundige". Zij zijn zo overbelast dat als er in de Polis (Suwinet) staat dat het contract van rechtswege is beëindigd (of zelfs helemaal niets omdat werkgevers dat niet altijd direct doorgeven), en de aanvrager van een uitkering zegt dat ook, ze niet eens meer gaan bellen met de werkgever. _O- !

Ik hoorde ook dat het UWV moet uitgaan van het ontslagverhaal van de aanvrager. Al kan ik me niet voorstellen dat als er op papier staat "ik neem ontslag" en de aanvrager zegt dat dat niet zo is, die dan ook een uitkering krijgt.
Ik heb er zelf gewerkt, het klopt dat je uit moet gaan wat de klant zelf zegt... belachelijk natuurlijk maar alles controleren kost te veel tijd en geld.

En die vaststellingsovereenkomst is ook een makkelijke manier om fraude te plegen. Ik had eens een dossier waar werknemer en werkgever telefonisch bevestigden dat werknemer zelf ontslag had genomen omdat ze een half jaar later een studie zou gaan doen. WW afgewezen natuurlijk. In beroep komt er opeens een getekende vaststellingsovereenkomst te voorschijn en moest ik alsnog toekennen :')
Ik was het er natuurlijk niet mee eens. Maar volgens de juristen ging je dit sowieso verliezen voor een rechter dus beter meteen maar toekennen...
No bitch to me
  Redactie Sport maandag 11 april 2022 @ 08:22:10 #265
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204401070
Ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat dit een uitkeringstrekker is, je hebt geen idee hoe deze vrouw zich voelde in haar werkende bestaan. Daarna echter vind ik dat ook vanuit het UWV meer gedaan kan worden om deze vrouw echt aan het werk te zetten, en is het inderdaad de vraag of ze het zelf niet allemaal best vindt op deze manier.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 11 april 2022 @ 08:45:56 #266
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204401232
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat dit een uitkeringstrekker is, je hebt geen idee hoe deze vrouw zich voelde in haar werkende bestaan. Daarna echter vind ik dat ook vanuit het UWV meer gedaan kan worden om deze vrouw echt aan het werk te zetten, en is het inderdaad de vraag of ze het zelf niet allemaal best vindt op deze manier.
kijk maar even op haar linked in. Blog uit 2018… Ze heeft het prima voor elkaar zegt ze.
pi_204401271
Nu ligt het ook wel aan de gemeente. De ene gemeente is strenger dan de ander wat dit betreft.

Ik ken iemand die moest echt het eerste aanpakken wat op haar pad kwam, anders mindering op uitkering. Bizar dat daar zoveel verschil in zit.
pi_204401288
quote:

[..]
AH was natuurlijk gewoon maar 1 voorbeeld. Nu wilt ze gaan zzp-en. Dat wordt ook niks. De stress van het vinden van klanten,je administratie doen. Ze kiest steeds dingen die niks worden.

Ze is kieskeurig.
pi_204401313
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 08:54 schreef potjecreme het volgende:

[..]
AH was natuurlijk gewoon maar 1 voorbeeld. Nu wilt ze gaan zzp-en. Dat wordt ook niks. De stress van het vinden van klanten,je administratie doen. Ze kiest steeds dingen die niks worden.
Deze mevrouw weet dat ze altijd een backup heeft, dus ook al verkloot de boel weer, gewoon weer een uitkering aanvragen _O_ Zo makkelijk kan het allemaal zijn toch? Ik zal er maar niet teveel bij stil staan wanneer mijn wekker om 5.15 gaat om te gaan werken.
pi_204401322
quote:

[..]
Inspirerend artikel in dat licht https://www.rtlnieuws.nl/(...)-werving-en-selectie
pi_204401347
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:58 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Inspirerend artikel in dat licht https://www.rtlnieuws.nl/(...)-werving-en-selectie
Dat was vij min ook. In 2 minuten was ik vakkenvuller en begon direct. Dat is wel een tijdje geleden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 11 april 2022 @ 09:04:43 #272
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204401362
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Deze mevrouw weet dat ze altijd een backup heeft, dus ook al verkloot de boel weer, gewoon weer een uitkering aanvragen _O_ Zo makkelijk kan het allemaal zijn toch? Ik zal er maar niet teveel bij stil staan wanneer mijn wekker om 5.15 gaat om te gaan werken.
Nee, waarom ook?
Uit alles blijkt dat je jaloers bent op deze vrouw. Hoeveel topics heb je aangemaakt om tekeer te gaan tegen graaiende bedrijven?
pi_204401370
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 09:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee, waarom ook?
Uit alles blijkt dat je jaloers bent op deze vrouw. Hoeveel topics heb je aangemaakt om tekeer te gaan tegen graaiende bedrijven?
Geen één?

Nee, ik ben niet jaloers op iemand die vrijwel 13 jaar lang een blanco CV heeft. En het gaat mij in de eerste plek ook niet om deze mevrouw, wél dat dit allemaal zo kan in Nederland.
  maandag 11 april 2022 @ 09:06:33 #274
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204401375
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:58 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik vind dat ook een mooi verhaal, zeker dat hij nu personeel levert aan andere supermarkten.
pi_204401406
quote:
ik heb er 3, en dan?
  Manager PR/Moderator maandag 11 april 2022 @ 09:13:25 #276
269689 crew  Viv
pi_204401414
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 08:54 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ze is kieskeurig.
Deze poging heeft ze ook al gesaboteerd, door op LinkedIn te posten dat ze al 13 jaar in de bijstand zit. Klanten zullen nu wel in de rij staan voor haar trainingen op het gebied van persoonlijke effectiviteit. 8)7
pi_204401497
Tenzij je echt met serieuze arbeidsbeperkingen kampt, kan je binnen een week starten in een nieuwe baan; in een winkel of via een uitzendbureau bijv. Het werk ligt voor het oprapen, zelfs voor mensen zonder arbeidsverleden. Je moet je wel enigszins toonbaar en gemotiveerd op kunnen stellen natuurlijk.

Tegelijkertijd verdient een baantje op minimumsalaris nauwelijks meer dan bijstand; dat motiveert niet. Je proeft in het artikel dat de betreffende mevrouw gewoon geen hoog arbeidsethos heeft. Dat geeft niet, maar sta daar dan wel realistisch in i.p.v. met een zielig verhaal de media op te zoeken.

En altijd weer die drogredenen zoals zwangerschap en corona. :') :')
  Redactie Sport maandag 11 april 2022 @ 09:50:51 #278
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204401626
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
kijk maar even op haar linked in. Blog uit 2018… Ze heeft het prima voor elkaar zegt ze.
Zal wel zwart bijklussen ofzo. Tsja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 april 2022 @ 09:57:08 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204401666
Ik kan niet geloven dat ik ooit zo'n verhaal zou lezen waarbij ik denk "dat is wel echt gewoon gigantisch kut voor haar"...

quote:
Maar toen werd ik zwanger – van een spermadonor, een gevalletje: nu of nooit
Laat maar... dat je niet zomaar tussen de scholieren in een supermarkt terecht kan komen kan ik nog wel in komen, maar dit geeft toch echt wel een heel duidelijk signaal aan wie het echt ligt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204401723
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 07:39 schreef Bloemkool het volgende:
In de bijstand zitten en dan ook nog een sperma donor kunnen regelen en een kind nemen dat ook op kosten van de staat opgevoed wordt. Sinds wanneer is dit allemaal mogelijk? Waarom moet NL belasting betalen om deze egoïstische muts te blijven financieren?
We importeren tegen allerlei kosten dagelijks mensen omdat we ze schijnbaar nodig hebben. Het lijkt me derhalve dat de staat niet ontevreden mag zijn met mevrouw.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204401727
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 09:29 schreef Justinn het volgende:
Tenzij je echt met serieuze arbeidsbeperkingen kampt, kan je binnen een week starten in een nieuwe baan; in een winkel of via een uitzendbureau bijv. Het werk ligt voor het oprapen, zelfs voor mensen zonder arbeidsverleden. Je moet je wel enigszins toonbaar en gemotiveerd op kunnen stellen natuurlijk.

Tegelijkertijd verdient een baantje op minimumsalaris nauwelijks meer dan bijstand; dat motiveert niet. Je proeft in het artikel dat de betreffende mevrouw gewoon geen hoog arbeidsethos heeft. Dat geeft niet, maar sta daar dan wel realistisch in i.p.v. met een zielig verhaal de media op te zoeken.

En altijd weer die drogredenen zoals zwangerschap en corona. :') :')
Bijstand is 270 per week en minimumloon 400. Dat is een substantieel verschil (ik weet niet wat het verschil is als alle toeslagen en arbeidskorting verrekend is)

Het probleem met de bijstand is, is dat mensen die een halfjaar in de bijstand zitten er bijna niet meer uitkomen. Daarom kennen we sinds dit kabinet een minister van participatie (Armoedebestrijding, Participatie en Pensioenen) omdat er geleerd hebben dat mensen een prikkel nodig hebben om weer aan het werk te gaan (lees: durven!). Een aantal gemeentes hebben een afdeling participatie waar ze fulltime bezig zijn om de mensen te motiveren weer te gaan werken en daar worden goede resultaten mee geboekt. Zie je eigen omgeving, iedereen kent wel iemand die zich enorm druk omdat hij of zij al een halfjaar werkloos thuis zit (na studie), kan je nagaan als iemand vijf jaar thuis zit. Het is niet altijd onwil, het is vaak angst. En als je met iemand praat die in de bijstand zit, hoor je dat er altijd een verhaal achter zit
pi_204401780
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:38 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]

Ja, die medewerkers van het UWV zullen allemaal overwerkt zijn met hun 12000 dossiers in hun caseload, maar dat er dan geen werkgever gaat piepen? Die krijgt uiteindelijk (deels) de rekening gepresenteerd.
Vind dit zo opmerkelijk :') Of ze hebben zoiets van: ah, 3 maanden WW betalen en we zien dat mens nooit meer terug.. dat kan natuurlijk ook.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 april 2022 @ 10:17:04 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204401792
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 10:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Bijstand is 270 per week en minimumloon 400. Dat is een substantieel verschil (ik weet niet wat het verschil is als alle toeslagen en arbeidskorting verrekend is)
Met minimumloon lever je wel een tikkie in, denk dat netto ongeveer 60-70% van wat je extra verdient gewoon weer verdwijnt. Dan is het dus 40 uur werken voor ¤200 extra in de maand.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Miss 200.000.000! maandag 11 april 2022 @ 10:22:09 #284
367000 roos94
pi_204401828
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Met minimumloon lever je wel een tikkie in, denk dat netto ongeveer 60-70% van wat je extra verdient gewoon weer verdwijnt. Dan is het dus 40 uur werken voor ¤200 extra in de maand.
Jezus is dat echt zo. Logisch dat mensen op de bank blijven zitten
pi_204401838
quote:
Je kunt er zoveel jobcoaches er tegen aangooien als je wil, als iemand niet gemotiveerd is om laag op de ladder te beginnen of de kortste route naar werk (dus het inschikken in wensen en eisen van de werkeloze) dan speelt zo'n jobcoach ook niets klaar in de WW periode. Hoe dat in de bijstand werk, geen idee.

En misschien heeft ze er zo'n 5 gehad en dat niet vermeld in haar verhaal, dat kan ook :')

Het enige wat eventueel werkt is sanctioneren (kort op de uitkering), echter heb je met de bijstand weinig te sanctioneren, die mensen leven al van een minimuminkomen, dus dan jaag je ze verder de afgrond in.
  maandag 11 april 2022 @ 10:27:42 #286
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204401879
quote:

[..]

Het probleem met de bijstand is, is dat mensen die een halfjaar in de bijstand zitten er bijna niet meer uitkomen. Daarom kennen we sinds dit kabinet een minister van participatie (Armoedebestrijding, Participatie en Pensioenen) omdat er geleerd hebben dat mensen een prikkel nodig hebben om weer aan het werk te gaan (lees: durven!). Een aantal gemeentes hebben een afdeling participatie waar ze fulltime bezig zijn om de mensen te motiveren weer te gaan werken en daar worden goede resultaten mee geboekt. Zie je eigen omgeving, iedereen kent wel iemand die zich enorm druk omdat hij of zij al een halfjaar werkloos thuis zit (na studie), kan je nagaan als iemand vijf jaar thuis zit. Het is niet altijd onwil, het is vaak angst. En als je met iemand praat die in de bijstand zit, hoor je dat er altijd een verhaal achter zit
Mooie post.
pi_204401943
quote:

[..]

Moet je wel 40 uur werken :+ , ga je minder werken word je aangevuld tot bijstand niveau en dan schiet je weinig op.

Ik ken ze die bewust niet meer uren gaan werken want dan raken ze de huurtoeslag kwijt -O- (en aangezien ze toch geen cariere ambities hebben kan ik het me nog voorstellen vanuit hun positie)
  maandag 11 april 2022 @ 10:38:12 #288
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_204401968
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:27 schreef descon het volgende:

[..]

Bijstand is toch 70% van het minimumloon? Als je voor minimumloon aan de slag gaat, is je brutomaandloon al 100/70 hoger. Bij dat maandinkomen krijg je ook arbeidskorting en is de invloed op je toeslagen vrij klein. Lijkt me toch een behoorlijke stap vooruit.
  maandag 11 april 2022 @ 10:41:30 #289
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204401998
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:38 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]
Bijstand is toch 70% van het minimumloon? Als je voor minimumloon aan de slag gaat, is je brutomaandloon al 100/70 hoger. Bij dat maandinkomen krijg je ook arbeidskorting en is de invloed op je toeslagen vrij klein. Lijkt me toch een behoorlijke stap vooruit.
Dat is het ook. En werken heeft nog veel meer voordelen.
Maar het is natuurlijk leuker om hier op Fok! uit je nek te lullen en beweren dat het verschil enorm klein is zodat mensen denken dat we eindelijk eens van die verdomde uitkeringen af moeten!
pi_204402086
quote:

[..]
Komt door het jaarlijkse verhaal van de bijstandsmoeder en al haar toeslagen en kortingen.

Wat mensen vergeten is dat als de kinderen volwassenen zijn alle voordelen wegvallen.
pi_204402212
quote:

[..]
Exact. Bovendien hebben mensen rond het minimumloon ook gewoon recht op alle toeslagen. Dat wordt ook nog weleens vergeten in de vergelijking.

Daarnaast is Bijstand nooit een keuze, aangezien je niet zomaar even je baan kunt opzeggen en een uitkering aanvragen omdat je dan verwijtbaar werkloos bent en je aanvraag dan wordt afgewezen (in ieder geval voor minimaal 3 maanden).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_204402229
quote:

[..]
Moet je wel de volle 40 uur werken. Situatie veranderd als je minder gaat werken.

En als je dan een beetje pech hebt werk je op onmogelijke tijden, krijg je ineens met reiskosten te maken, geest dodend werk etc.

Ben je wat intelligenter kan je nog de pech hebben om de hele dag met van die simpele collegas het shownieuws van gisteren te bespreken.

Als je dan toch met bijstand kan rondkomen, waarom werken voor iets waar je toch niet blij van word of perspectief in zit.
pi_204402304
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef descon het volgende:

[..]
Moet je wel de volle 40 uur werken. Situatie veranderd als je minder gaat werken.

En als je dan een beetje pech hebt werk je op onmogelijke tijden, krijg je ineens met reiskosten te maken, geest dodend werk etc.

Ben je wat intelligenter kan je nog de pech hebben om de hele dag met van die simpele collegas het shownieuws van gisteren te bespreken.

Als je dan toch met bijstand kan rondkomen, waarom werken voor iets waar je toch niet blij van word of perspectief in zit.
Maar je doet net alsof Bijstand een keuze is, maar het lukt slechts in enkele gevallen om daarmee weg te komen. Aangezien talloze gemeenten Bijstandsgerechtigden verplichten op bepaalde vacatures te solliciteren of aan het werk te gaan bij bedrijf X of Z.

Natuurlijk kun je dit opzettelijk frustreren, maar dit gaat natuurlijk opvallen en in veel gevallen zal er in dat geval ook een sanctie aan hangen (korting op de uitkering).

Kortom, langdurig wegkomen met het daadwerkelijk zelfstandig kiezen voor een bestaan in de Bijstand is voor de meeste mensen niet realistisch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_204402321
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar je doet net alsof Bijstand een keuze is, maar het lukt slechts in enkele gevallen om daarmee weg te komen. Aangezien talloze gemeenten Bijstandsgerechtigden verplichten op bepaalde vacatures te solliciteren of aan het werk te gaan bij bedrijf X of Z.

Natuurlijk kun je dit opzettelijk frustreren, maar dit gaat natuurlijk opvallen en in veel gevallen zal er in dat geval ook een sanctie aan hangen (korting op de uitkering).

Kortom, langdurig wegkomen met het daadwerkelijk zelfstandig kiezen voor een bestaan in de Bijstand is voor de meeste mensen niet realistisch.
Behalve voor yvette die al 13 jaar in de bijstand zit.
pi_204402340
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 11:03 schreef descon het volgende:

[..]

Er is genoeg werk, ook niet geestdodend, in de hele straat hangen hier briefjes personeel gezocht, veelal leuke eet/koffie zaakjes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204402348
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:35 schreef descon het volgende:

[..]
Moet je wel 40 uur werken :+ , ga je minder werken word je aangevuld tot bijstand niveau en dan schiet je weinig op.

Ik ken ze die bewust niet meer uren gaan werken want dan raken ze de huurtoeslag kwijt -O- (en aangezien ze toch geen cariere ambities hebben kan ik het me nog voorstellen vanuit hun positie)
Moet je inderdaad wel 40 uur werken. Eerder in dit topic had iemand anders het er ook al over dat je met 60 uur per week minder verdient dan een bijstander. Lijkt mij niet zo gek, maar niet iedereen lukt het om wat voor reden dan ook om fulltime te werken.

Met die huurtoeslag, dat verhaal van jou klinkt bekend, maar ik heb net op de site van de BD proefberekeningen gemaakt. Stel de huur zit tegen de grens aan en je inkomen is net onder maximaal (32.000) dan krijg je maar ¤ 22 toeslag per maand. Een beetje salarisverhoging is qua toeslag toch wel (marginaal) interessant. Is wellicht recent veranderd?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 11:16:31 ]
pi_204402402
quote:
Jouw moeder heeft geen thuiswonende kinderen. Deze dame heeft een kind van twee.

Je kan je voorstellen hoe hoog de drempel voor haar is. Solliciteren met een gat van 10 jaar op de CV, ondertussen tijdens het gesprek de uren zo draaien dat er tijd is om het kind van en naar de opvang te brengen. Financieel is wellicht de eerste paar jaar onaantrekkelijk vanwege minimumloon en (dure) kinderopvang (in een situatie waar sowieso geld te kort is). En dan moet zij ook nog over haar eigen persoonlijke grenzen stappen.

Niet elke gemeente werkt hetzelfde. Maar ik kan me voorstellen dat de behandelaar van deze dame haar kaart ziet en denkt: deze dame krijgen we voorlopig niet aan het werk, zonde van de tijd en energie, volgende.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 11:24:08 ]
pi_204402478
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 11:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Een beetje salarisverhoging is qua toeslag toch wel (marginaal) interessant. Is wellicht recent veranderd?
Een klein beetje ,niet gigantisch.

Overzichtje (op basis van 1 kostwinner in een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen):

https://www.rijksoverheid(...)t-belastingplan-2022

Het verschil wordt wel ieder jaar groter, in 2018 ging je er helemaal geen reet op vooruit als je tussen de verschillende toeslagtreden opschoof. In 2018 ging een gezin er tussen de 23k en 36k bruto, maar 1k netto op voorruit 8)7 Dan kan je net zo goed van 40 naar 32 uur gaan als je ergens in het midden zit. Intussen hebben ze dat er redelijk uit weten te slopen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204402558
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 11:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er is genoeg werk, ook niet geestdodend, in de hele straat hangen hier briefjes personeel gezocht, veelal leuke eet/koffie zaakjes.
Vaak niet fulltime. Dat veranderd de rekensom in combi met de bijstand nogal.

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Denk dat het voor de meesten onbewust is en als ze er inzitten dat ze er in blijven hangen omdat ze aansluiting missen met beroepen waarbij je echt wat op vooruit kwa salaris gaat in vergelijking met de bijstand. Dan is het gevolg wel dat de bijstand zakelijk gezien een goede korte termijns keuze is.

Zulke mensen moeten een duidelijke reality check hebben dat ze niet meer marktrelevant zijn met hun ambities en dat ze weer onder aan de carriere ladder moeten beginnen.

Mensen met een goede mentaliteit zullen zeker in de huidige markt wel iets vinden.
pi_204402627
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 11:22 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Jouw moeder heeft geen thuiswonende kinderen. Deze dame heeft een kind van twee.

Je kan je voorstellen hoe hoog de drempel voor haar is. Solliciteren met een gat van 10 jaar op de CV, ondertussen tijdens het gesprek de uren zo draaien dat er tijd is om het kind van en naar de opvang te brengen. Financieel is wellicht de eerste paar jaar onaantrekkelijk vanwege minimumloon en (dure) kinderopvang (in een situatie waar sowieso geld te kort is). En dan moet zij ook nog over haar eigen persoonlijke grenzen stappen.

Niet elke gemeente werkt hetzelfde. Maar ik kan me voorstellen dat de behandelaar van deze dame haar kaart ziet en denkt: deze dame krijgen we voorlopig niet aan het werk, zonde van de tijd en energie, volgende.
Kinderopvang is voor lage inkomens bekant gratis, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ze zijn vaak open van 7 tot 18.00, dus ook dat hoeft geen probleem te zijn.

Ook staat ergens in het stuk:
Ook wil ik het goede voorbeeld aan mijn zoon geven. Een moeder zijn die werkt.”

Als dit werkelijk haar uitgangspunt is om te gaan werken, had ze allang een baan gehad.
  Manager PR/Moderator maandag 11 april 2022 @ 11:57:46 #301
269689 crew  Viv
pi_204402683
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 11:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ook staat ergens in het stuk:
Ook wil ik het goede voorbeeld aan mijn zoon geven. Een moeder zijn die werkt.”

Als dit werkelijk haar uitgangspunt is om te gaan werken, had ze allang een baan gehad.
Ik vind het ook niet zo'n sterke motivatie. :X Ze wil dus niet werken omdat ze het zélf belangrijk vindt om haar eigen broek op te houden, maar omdat ze dat aan haar kind over wil brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')