Het zou al schelen als je mensen die niet willen werken en mensen die niet kunnen werken zou kunnen scheiden. Er zitten behoorlijk wat arbeidsongeschikten in de bijstand, die zouden eigenlijk in een eigen regeling thuishoren. De groep is daar groot genoeg voor, en buiten dat die groep de tandenborstelcontroles en verplichte tegenprestaties niet echt verdiend hebben, schiet je er ook niets mee op.quote:Op zondag 10 april 2022 18:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als we in staat zouden zijn dit soort profiteurs uit de regelingen te wieberen zou dat geld mooi terecht kunnen komen bij mensen die geen opties hebben en die echt afhankelijk zijn van finaciele steun door de overheid.
Kloptquote:Op zondag 10 april 2022 18:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is toch min of meer de categorie mensen voor wie een sociaal vangnet bedoeld is?
Er zijn verschillende gradaties van arbeidsongeschiktheid. Zo kunnen sommige mensen 1 of 2 dagen in de week werken, sommigen kunnen wel werken maar dit moet aangepast werk zijn, sommigen kunnen alleen zittende beroepen doen etc.quote:Op zondag 10 april 2022 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zou al schelen als je mensen die niet willen werken en mensen die niet kunnen werken zou kunnen scheiden. Er zitten behoorlijk wat arbeidsongeschikten in de bijstand, die zouden eigenlijk in een eigen regeling thuishoren. De groep is daar groot genoeg voor, en buiten dat die groep de tandenborstelcontroles en verplichte tegenprestaties niet echt verdiend hebben, schiet je er ook niets mee op.
Dat zegt ook niemand.quote:Op zondag 10 april 2022 18:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er zijn verschillende gradaties van arbeidsongeschiktheid. Zo kunnen sommige mensen 1 of 2 dagen in de week werken, sommigen kunnen wel werken maar dit moet aangepast werk zijn, sommigen kunnen alleen zittende beroepen doen etc.
Je bent niet ofwel arbeidsongeschikt of niet.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:19 schreef superniger het volgende:
Ze kan meedoen met 'Bijstandsmoeders voor geld. '
Post #34 is veelzeggend. Als het op die manier kan, dan kun je dat de mensen die daar misgebruik van maken ook bijna niet meer kwalijk nemen.quote:Op zondag 10 april 2022 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat deze mevrouw misbruik maakt van de sociale vangnetten is één ding, maar waar het me echt om gaat is dat het allemaal maar kan. Je kan zeggen dat je contract niet verlengt hoeft te worden omdat je rust nodig hebt en daarna financieel wordt bijgestaan.
Omdat ze bij het UWV dan blij zijn dat Yvette weer kan worden afgevinkt als bemiddeld voor een nieuwe carriere.quote:Op zondag 10 april 2022 18:17 schreef Viv het volgende:
Waarom denkt ze een toegevoegde waarde te hebben als coach, terwijl ze haar eigen leven niet eens op de rit krijgt?
Nergens voor nodig. Het lijkt me niet bepaald een aantrekkelijk bestaan.quote:Op zondag 10 april 2022 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wordt hier als werkende wel een beetje moedeloos van eerlijk gezegd.
Klopt, de staat is wel de "enabler" in dit verhaal.quote:Op zondag 10 april 2022 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat deze mevrouw misbruik maakt van de sociale vangnetten is één ding, maar waar het me echt om gaat is dat het allemaal maar kan. Je kan zeggen dat je contract niet verlengt hoeft te worden omdat je rust nodig hebt en daarna financieel wordt bijgestaan.
Je kan jobhoppen en zeggen dat je het allemaal niet leuk vindt en niet trekt, maakt niet uit joh. Staat betaalt wel.
Tussendoor nog even een kind uitpoepen met bijbehorende toeslagen....
Meestal meer de gemeente.quote:Op zondag 10 april 2022 18:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Klopt, de staat is wel de "enabler" in dit verhaal.
Dit klopt wel degelijk wat je zegt. Ik heb al jarenlang een uitkering en toen ik werkte was ik gelukkiger. Mijn leven had veel meer zingeving en ik had veel meer sociale contacten. Alleen is voor mij werken op dit moment niet ideaal om diverse redenen.quote:Op zondag 10 april 2022 18:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Het lijkt me niet bepaald een aantrekkelijk bestaan.
Het zou ook een beetje de omgedraaide wereld zijn wanneer het beroepswerkelozenbestaan aantrekkelijker zou zijn dan het leven als werkende.quote:Op zondag 10 april 2022 18:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Het lijkt me niet bepaald een aantrekkelijk bestaan.
Probleem is dat in de bijstand zitten of een kutbaan hebben financieel weinig uitmaakt.quote:Op zondag 10 april 2022 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je kan jobhoppen en zeggen dat je het allemaal niet leuk vindt en niet trekt, maakt niet uit joh. Staat betaalt wel.
Tussendoor nog even een kind uitpoepen met bijbehorende toeslagen....
Ik begrijp dat wel hoor, het komt waarschijnlijk gewoon even niet zo goed uit op dit moment?quote:Op zondag 10 april 2022 18:26 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dit klopt wel degelijk wat je zegt. Ik heb al jarenlang een uitkering en toen ik werkte was ik gelukkiger. Mijn leven had veel meer zingeving en ik had veel meer sociale contacten. Alleen is voor mij werken op dit moment niet ideaal om diverse redenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |