abonnement Unibet Coolblue
pi_204202361
En hier weer het centrale Disneyland (Parijs) Topic

Homepage Disneyland: http://www.disneylandparis.com
Geweldig forum over Disneyland Parijs: http://www.dlrpfans.be/forum/ (geen forum meer)
Laatste nieuws: http://www.dlrptoday.com/. (al niet meer geupdate sinds 11 september 2019)
Goedkopere tickets bestellen: http://www.eurodisneytickets.nl/
handige site voor zoeken hotels nabij disney: http://www.booking.com
daar zoeken, en bestellen via de site van het hotel, dit is goedkoper!









Vorige delen
6 | 7 | 8 | 9 | topicreeks
uiteraard is babbelen over de andere disneyland parken hier niet verboden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204202424
Owja vanaf 31 maart is het mogelijk om te ontbijten en dineren met Disney figuren bij Plaza gardens en met de prinsessen bij Auberge de Cendrillon
pi_204213699
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:01 schreef psv-gomes het volgende:
Owja vanaf 31 maart is het mogelijk om te ontbijten en dineren met Disney figuren bij Plaza gardens en met de prinsessen bij Auberge de Cendrillon

*O*

Dat gaan we proberen te reserveren! De vorige keer waren de jongsten 1,5 en vonden ze het doodeng (de oudste + nichtje vonden het wel leuk, en voor hen deden we het).

Ik heb sowieso het idee alsof het park aan het ontwaken is. Afgelopen twee jaar hadden we alleen de attracties en de disneyfiguren van ver af, nu meerdere nieuwe shows, de parades en andere activiteiten! Ondanks dat we de afgelopen drie jaar elk jaar zijn geweest lijkt er dit jaar veel nieuws te ontdekken, heb er zin in!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 25 maart 2022 @ 18:52:19 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204218458
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:46 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
*O*

Dat gaan we proberen te reserveren! De vorige keer waren de jongsten 1,5 en vonden ze het doodeng (de oudste + nichtje vonden het wel leuk, en voor hen deden we het).

Ik heb sowieso het idee alsof het park aan het ontwaken is. Afgelopen twee jaar hadden we alleen de attracties en de disneyfiguren van ver af, nu meerdere nieuwe shows, de parades en andere activiteiten! Ondanks dat we de afgelopen drie jaar elk jaar zijn geweest lijkt er dit jaar veel nieuws te ontdekken, heb er zin in!
30ste verjaardag helpt een hoop voor nieuwigheid ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 25 maart 2022 @ 18:58:24 #5
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204218551
Ben er nu :-)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_204218755
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 18:58 schreef nils7 het volgende:
Ben er nu :-)
Ga je naar de jaarpasavond?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204239056
We hebben geboekt!! *O* Voor de zomervakantie.
Santa Fe hotel. Daar zaten we 10 jaar geleden ook en dat was prima.
Samen met mijn ouders gaan we 3 nachten en 4 dagen. :)
pi_204246390
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 12:33 schreef vencodark het volgende:
We hebben geboekt!! *O* Voor de zomervakantie.
Santa Fe hotel. Daar zaten we 10 jaar geleden ook en dat was prima.
Samen met mijn ouders gaan we 3 nachten en 4 dagen. :)
👍
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:53:26 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204262606
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 19:16 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ga je naar de jaarpasavond?
Nee, hebben wel een jaarpas.
Maar toen die al uitverkocht waren, waren de plannen er nog niet om dat weekend te gaan.

Nadat ik de rij heb gezien om binnen te komen genoteerd er nooit heen te gaan..
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_204264428
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:53 schreef nils7 het volgende:

[..]
Nee, hebben wel een jaarpas.
Maar toen die al uitverkocht waren, waren de plannen er nog niet om dat weekend te gaan.

Nadat ik de rij heb gezien om binnen te komen genoteerd er nooit heen te gaan..
truuck is al binnen te zijn dan in mijn ervaring..

kan je eerder een armbandje halen en eerder eventuele afgezetten gebieden in zodat je bij sluiting niet het hele park uit moet..
  woensdag 30 maart 2022 @ 16:51:54 #11
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204274590
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 19:38 schreef mschol het volgende:

[..]
truuck is al binnen te zijn dan in mijn ervaring..

kan je eerder een armbandje halen en eerder eventuele afgezetten gebieden in zodat je bij sluiting niet het hele park uit moet..
Oh heb niet gelet of er bandjes waren dat je er dan eerder in mag.
Had het idee dat het helemaal leeg geveegd werd.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_204276988
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 16:51 schreef nils7 het volgende:

[..]
Oh heb niet gelet of er bandjes waren dat je er dan eerder in mag.
Had het idee dat het helemaal leeg geveegd werd.
kan hoor, ik heb beide meegemaakt met jaaravonden..
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:24:47 #13
458844 Froomey
Froomey, how are you?
pi_204282689
Zo, net terug van 3 dagen Disney en 2 nachten in Cheyenne!
Eerste keer met het gezin (kids zijn 2 & 3.5) en erg goed bevallen.

Mijn eerste (en enige) trip was voor Corona ergens in januari, dus ik vond het erg druk in vergelijking 😅

Heb alles gezien en gedaan, behalve Crush Coaster. 100 minuten wachten wilde ik niet doen ivm gezin, maar met de Rabobank CreditCard kun je dus geen Premier Access kopen, je blijft hangen bij het afrekenen in een scherm dat je moet verversen (maar die optie is er niet vanuit de app).
Goed om te weten mocht iemand hetzelfde willen doen. Alternatief is naar Info balie om zo’n ding te kopen, maar daar stond elke dag een giga rij.

Ik ben voorzichtig aan het kijken om rond Oktober terug te gaan en zie dat we er nu echt goedkoop zaten (429 euro), het gaat voor hetzelfde aantal dagen al snel richting 800 nu. Het dubbele dus :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Froomey op 31-03-2022 12:32:08 ]
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:23:14 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204292069
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:24 schreef Froomey het volgende:
Zo, net terug van 3 dagen Disney en 2 nachten in Cheyenne!
Eerste keer met het gezin (kids zijn 2 & 3.5) en erg goed bevallen.

Mijn eerste (en enige) trip was voor Corona ergens in januari, dus ik vond het erg druk in vergelijking 😅

Heb alles gezien en gedaan, behalve Crush Coaster. 100 minuten wachten wilde ik niet doen ivm gezin, maar met de Rabobank CreditCard kun je dus geen Premier Access kopen, je blijft hangen bij het afrekenen in een scherm dat je moet verversen (maar die optie is er niet vanuit de app).
Goed om te weten mocht iemand hetzelfde willen doen. Alternatief is naar Info balie om zo’n ding te kopen, maar daar stond elke dag een giga rij.

Ik ben voorzichtig aan het kijken om rond Oktober terug te gaan en zie dat we er nu echt goedkoop zaten (429 euro), het gaat voor hetzelfde aantal dagen al snel richting 800 nu. Het dubbele dus :)
Kwam die dan niet in je rabo app om hem daar goed te keuren?

Ik heb ook wel wat issues gehad want het stel wat bij ons wilde perse naar de Lion King show maar die wel betaald met de Rabo mastercard maar toen viel de internet verbinding weg toen ie terug naar de Disney pagina wilde gaan vanuit de betaal app.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 1 april 2022 @ 12:04:49 #15
458844 Froomey
Froomey, how are you?
pi_204293445
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:23 schreef nils7 het volgende:

[..]
Kwam die dan niet in je rabo app om hem daar goed te keuren?

Ik heb ook wel wat issues gehad want het stel wat bij ons wilde perse naar de Lion King show maar die wel betaald met de Rabo mastercard maar toen viel de internet verbinding weg toen ie terug naar de Disney pagina wilde gaan vanuit de betaal app.
Nee. Ik weet wat je bedoeld met die goedkeuring maar het werkte hier weer anders.

Er wordt een speciale cookie geladen door de Rabobank en vervolgens geeft hij aan dat je de Browser moet verversen om door te gaan. Maar je zit niet in een echte browser, maar in de Disney app, en daar kun je niet verversen.

Voor de Lion King show kun je op meerdere manieren betalen, dat werkt anders. Premier Access kon alleen met CreditCard.
pi_204333492
Kun je in Disney eigenlijk overal gewoon per pin betalen? En kun je ook dingen bestellen en betalen via iDeal?

Ben sinds 1993 niet meer in Disney geweest :') Ga komende meivakantie voor het eerst weer. 3 dagen in Newport Bay, zin in! :D
pi_204333541
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 21:20 schreef MorganLeFay het volgende:
Kun je in Disney eigenlijk overal gewoon per pin betalen? En kun je ook dingen bestellen en betalen via iDeal?

Ben sinds 1993 niet meer in Disney geweest :') Ga komende meivakantie voor het eerst weer. 3 dagen in Newport Bay, zin in! :D
Franse Franken. :P
pi_204333585
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 21:24 schreef vencodark het volgende:

[..]
Franse Franken. :P
Ja, in 1993 was dat een hele belevenis. Eén franc was exact 33 cent. Dat rekenen de hele tijd :D
pi_204333932
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 21:20 schreef MorganLeFay het volgende:
Kun je in Disney eigenlijk overal gewoon per pin betalen? En kun je ook dingen bestellen en betalen via iDeal?

Ben sinds 1993 niet meer in Disney geweest :') Ga komende meivakantie voor het eerst weer. 3 dagen in Newport Bay, zin in! :D
Pinnen ja, ideal nee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204334032
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 21:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Pinnen ja, ideal nee
Ok, goed om te weten. Ik zag in de app dat je Premier Access passen kon aanschaffen, maar die zijn dus niet via iDeal te betalen. Dan de cc toch maar meenemen :s)
pi_204334153
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 22:00 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Ok, goed om te weten. Ik zag in de app dat je Premier Access passen kon aanschaffen, maar die zijn dus niet via iDeal te betalen. Dan de cc toch maar meenemen :s)
Idd met CC.
Premier Acces is echt achterlijk duur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204335266
Bij de recepties in de hotels kan je niet met Maestro betalen.
Gewoon even ter info ☺️
pi_204347681
Ik probeer voor 13 man te reserveren qua eten maar ik hang al anderhalf uur in de wacht. }:|
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_204348197
Als iemand een tip voor me heb. Ik heb net 2,5 uur aan de lijn gehangen om een restaurant te kunnen reserveren. Toen een frans sprekend iemand aan de telefoon gehad die me vertelde dat ik maar moest emailen naar een adres maar zijn engels was ontzettend gebrekkig en nu heb ik dus niet het hele emailadres. Hoe kan ik nu het beste een reservering maken voor 13 mensen?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_204348974
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:43 schreef Tally het volgende:
Als iemand een tip voor me heb. Ik heb net 2,5 uur aan de lijn gehangen om een restaurant te kunnen reserveren. Toen een frans sprekend iemand aan de telefoon gehad die me vertelde dat ik maar moest emailen naar een adres maar zijn engels was ontzettend gebrekkig en nu heb ik dus niet het hele emailadres. Hoe kan ik nu het beste een reservering maken voor 13 mensen?
Op dit moment niet :') is echt drama dat reserveringssysteem, en op mails via het hotel wordt ook niet gereageerd.

Ik zou persoonlijk aanraden om te proberen twee reserveringen voor 6 en 7 te maken, en dan later proberen dat samen te voegen. Dan heb je iig je plekje. Maar dat gaat al lastig genoeg worden als je een populair restaurant wil.

Welke week gaan jullie Morgan?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204350245
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Op dit moment niet :') is echt drama dat reserveringssysteem, en op mails via het hotel wordt ook niet gereageerd.

Ik zou persoonlijk aanraden om te proberen twee reserveringen voor 6 en 7 te maken, en dan later proberen dat samen te voegen. Dan heb je iig je plekje. Maar dat gaat al lastig genoeg worden als je een populair restaurant wil.

Welke week gaan jullie Morgan?
De 2e week van de meivakantie! :)

Ik heb voor de avonden dat we er zijn een restaurant weten te reserveren (maar ga ook niet met zo'n grote groep als Tally), maar echt bizar dat sommige restaurants zo snel vol zitten!
  woensdag 6 april 2022 @ 17:12:46 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204350367
Het is aan de ene kant fijn dat het park populair is zodat het moederbedrijf er in wil investeren en uit wil breiden. Aan de andere kant mis ik het wel dat rustige. Dat je 's ochtends langs City hall liep om te reserveren voor dezelfde avond. Als je 3 maanden van tevoren al je restaurants met lange telefoontjes vast moet leggen is al het spontane er wel af.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_204351007
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Op dit moment niet :') is echt drama dat reserveringssysteem, en op mails via het hotel wordt ook niet gereageerd.

Ik zou persoonlijk aanraden om te proberen twee reserveringen voor 6 en 7 te maken, en dan later proberen dat samen te voegen. Dan heb je iig je plekje. Maar dat gaat al lastig genoeg worden als je een populair restaurant wil.

Welke week gaan jullie Morgan?
Dat hebben we ook geprobeerd (ook met de meneer aan de telefoon) maar lukte ook niet. Dus we hebben nu maar besloten om niet te reserveren en misschien als we aankomen het nog eens te vragen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_204352772
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 17:02 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
De 2e week van de meivakantie! :)

Ik heb voor de avonden dat we er zijn een restaurant weten te reserveren (maar ga ook niet met zo'n grote groep als Tally), maar echt bizar dat sommige restaurants zo snel vol zitten!
Dan zijn wij er ook met de schoonfamilie. Zondag tot donderdag.

Heb je ook een avond Plaza Gardens gereserveerd? Dat is nu eindelijk te reserveren, eten met Disneyfiguren. Vond O drie jaar geleden erg leuk! We wilden eigenlijk ontbijt, maar dat zit alweer vol of was nog niet te reserveren (volgens overige berichten wel), dus hopelijk kan dat nog, ipv het avondeten.

Reserveren in de app kan tot 10 personen psv-gomes, dus daar heeft Tally niet zoveel aan, tenzij ze het opsplitst. Ter plaatse nog reserveren voor een grote groep geef ik, zeker in vakantietijd of weekend, geen kans. Twee reserveringen combineren wellicht nog wel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204352829
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:24 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dan zijn wij er ook met de schoonfamilie. Zondag tot donderdag.

Heb je ook een avond Plaza Gardens gereserveerd? Dat is nu eindelijk te reserveren, eten met Disneyfiguren. Vond O drie jaar geleden erg leuk! We wilden eigenlijk ontbijt, maar dat zit alweer vol of was nog niet te reserveren (volgens overige berichten wel), dus hopelijk kan dat nog, ipv het avondeten.

Reserveren in de app kan tot 10 personen psv-gomes, dus daar heeft Tally niet zoveel aan, tenzij ze het opsplitst. Ter plaatse nog reserveren voor een grote groep geef ik, zeker in vakantietijd of weekend, geen kans. Twee reserveringen combineren wellicht nog wel.
Ik heb haar een privé berichtje gestuurd
pi_204353110
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:31 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Ik heb haar een privé berichtje gestuurd
Thanks O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_204353465
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:24 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dan zijn wij er ook met de schoonfamilie. Zondag tot donderdag.

Heb je ook een avond Plaza Gardens gereserveerd? Dat is nu eindelijk te reserveren, eten met Disneyfiguren. Vond O drie jaar geleden erg leuk! We wilden eigenlijk ontbijt, maar dat zit alweer vol of was nog niet te reserveren (volgens overige berichten wel), dus hopelijk kan dat nog, ipv het avondeten.
...
Dan zullen we even naar jullie uitkijken! :D

Wij gaan voor het eerst dus houden het nog een beetje rustig met eten (eten in Agrabah en Cape Cod in het hotel). Als A het helemaal geweldig vindt in het park en met de Disney-figuren, dan gaan we waarschijnlijk in oktober weer en dan zou zo'n diner wel erg leuk zijn! :)
pi_204354323
Wij wisselen jullie af FlyingFish :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_204355078
Mini-estafette-meet in Disney :D

Agrabah stond hier ook op het programma om te gaan eten, ben ik nog nooit geweest maar mijn zus en moeder waren er erg enthousiast over. Ik vond zelf Chez Remi qua aankleding erg leuk en met prima eten.

En voor wie nog wat voorpret zoekt, kan ik op Disney+ de serie ‘behind the attraction’ aanraden, of ‘the imagineers’ (volgens mij ging aflevering 3 over Parijs).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 23 april 2022 @ 08:06:11 #36
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204513586
Hi :)

Wij gaan morgen voor 2 nachten 3 dagen met onze spruit (15 maanden) naar Disneyland. We verblijven in het New York hotel. 4 jaar terug in Newport Bay geweest en 10 jaar terug Davey crocket, dus de helft van de Disney hotels heb ik dan gehad ;)

Wel de eerste keer met dreumes dus... Iemand daar ervaring mee? Als het goed is zou het niet heel erg druk moeten zijn in het park de dagen dat we gaan...


Verder vind ik het wel echt onwijs zonde dat we een kamer hebben met 4 bedden en we er maar 2 gebruiken. Daarom een bevriend stel spontaan meegevraagd of ze zin hebben om mee te gaan en dan alleen tickets te moeten betalen. Weet alleen niet of ik daar dan nog extra iets voor moet betalen voor de kamer (denk toeristenbelasting?) en of ze dan ook mee mogen in het extra uurtje om 800-900 het park in...

Verder was ontbijt boeken heel gek. Nu nog maar niet gedaan want ik kon voor de dreumes van 1 niet zeggen dat daar geen ontbijt voor nodig was... Zou dus ook 23 euro kosten.... Vond ik wat gek. Kun je bij de receptie van het hotel wel apart ontbijt nog boeken?

Tot slot avond eten. Ik lees hier boven eea over reserveren... Maar als we met zijn 2tjes zijn is het dan ook nodig of vind je meestal wel een plekje?
pi_204513768
Niet druk?
Het is vakantie voor de Fransen! En ook enkele andere landen hebben nog vakantie tot dit weekend...

Je vrienden betalen toeristenbelasting. Per persoon, per nacht
De tickets zijn nog niet gekocht?
Dan raad ik aan on ze voor 0:00 te kopen via de site.
Ter plaatse in het hotel ben je duurder uit.
De korting op de site geldt natuurlijk niet voor de dag zelf.


Ze mogen ook mee eerder het park in vanaf 8:30-9:30

Ontbijt betaal je gewoon op de dag zelf ter plaatse bij het restaurant.

Reserveren is noodzakelijk voor middag en avond eten
Ik wens je veel succes met het zoeken van een plekje.

[ Bericht 14% gewijzigd door psv-gomes op 23-04-2022 08:56:09 ]
  zaterdag 23 april 2022 @ 15:44:18 #38
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204516665
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 08:49 schreef psv-gomes het volgende:
Niet druk?
Het is vakantie voor de Fransen! En ook enkele andere landen hebben nog vakantie tot dit weekend...

Je vrienden betalen toeristenbelasting. Per persoon, per nacht
De tickets zijn nog niet gekocht?
Dan raad ik aan on ze voor 0:00 te kopen via de site.
Ter plaatse in het hotel ben je duurder uit.
De korting op de site geldt natuurlijk niet voor de dag zelf.


Ze mogen ook mee eerder het park in vanaf 8:30-9:30

Ontbijt betaal je gewoon op de dag zelf ter plaatse bij het restaurant.

Reserveren is noodzakelijk voor middag en avond eten
Ik wens je veel succes met het zoeken van een plekje.
Er was zo een drukte kaartje, en de prijs matchte ook wel aardig eigenlijk, later werd de prijs veel hoger bedoel ik...
  zaterdag 23 april 2022 @ 16:41:13 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204517240
NL heeft ook meivakantie. Met een niet schoolgaand kind had ik deze periode vermeden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 23 april 2022 @ 18:55:02 #40
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204519112
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 16:41 schreef laziness het volgende:
NL heeft ook meivakantie. Met een niet schoolgaand kind had ik deze periode vermeden.
Naja. Too late. Ik had me gebaseerd op de 'drukte kaartjes'. Niet veel meer aan te doen nu :D

We gaan t zien.
pi_204519153
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:55 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]
Naja. Too late. Ik had me gebaseerd op de 'drukte kaartjes'. Niet veel meer aan te doen nu :D

We gaan t zien.
Lekker gaan genieten!
Heel veel plezier.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 23 april 2022 @ 19:11:12 #42
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204519248
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 18:58 schreef Vicky het volgende:

[..]
Lekker gaan genieten!
Heel veel plezier.
Heeft een van jullie nog tips aangaande daar zijn met een kleintje van 1.5?

Wat betreft avond eten met zijn 2, moet je dan overal reserveren? Wij gingen vroeger op de Plaza wel eens naar jungle restaurant bijvoorbeeld, dat leek nu ook leuk
  zaterdag 23 april 2022 @ 19:13:58 #43
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204519282
Oh en nog een vraagje. We slapen na het Disney hotel nog een dagje elders in Marne la Vallee.

Ik wist niet dat ik voor Parijs tegenwoordig een milieu sticker nodig had en kennelijk duurt dat enkele werkdagen dus kan Parijs niet in met de auto.

Wat is de makkelijkste manier om toch naar Parijs te gaan met het OV? Wij lezen over de metro (rer-a) maar waar parkeer je dan het handigste? Gewoon weer bij Disney oid en dan lopen naar het station daar?
pi_204519309
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:13 schreef Holy_Goat het volgende:
Oh en nog een vraagje. We slapen na het Disney hotel nog een dagje elders in Marne la Vallee.

Ik wist niet dat ik voor Parijs tegenwoordig een milieu sticker nodig had en kennelijk duurt dat enkele werkdagen dus kan Parijs niet in met de auto.

Wat is de makkelijkste manier om toch naar Parijs te gaan met het OV? Wij lezen over de metro (rer-a) maar waar parkeer je dan het handigste? Gewoon weer bij Disney oid en dan lopen naar het station daar?
Parkeren bij Val D'Europe en daar de trein pakken.
Neem een Paris Visite en je kan de hele dat met al het OV reizen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 23 april 2022 @ 19:16:36 #45
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204519318
Alles is een beetje last minute gegaan, vandaar ook de vragen ineens.:D
  zaterdag 23 april 2022 @ 19:17:44 #46
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204519337
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:16 schreef Vicky het volgende:

[..]
Parkeren bij Val D'Europe en daar de trein pakken.
Neem een Paris Visite en je kan de hele dat met al het OV reizen.
Dat ga ik weer googelen. Val d'europe en Paris visite :p

M'n vrouw had ook een Paris ticket gevonden oid met all in prijs, maar vond dat nogal duur. Lijkt me dat je dat er niet uit haalt
pi_204519365
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:13 schreef Holy_Goat het volgende:
Oh en nog een vraagje. We slapen na het Disney hotel nog een dagje elders in Marne la Vallee.

Ik wist niet dat ik voor Parijs tegenwoordig een milieu sticker nodig had en kennelijk duurt dat enkele werkdagen dus kan Parijs niet in met de auto.

Wat is de makkelijkste manier om toch naar Parijs te gaan met het OV? Wij lezen over de metro (rer-a) maar waar parkeer je dan het handigste? Gewoon weer bij Disney oid en dan lopen naar het station daar?
kan je je auto niet bij je hotel laten en dan de dichtsbijzijnde rer pakken? ligt beetje aan bij welk hotel je zit
pi_204519374
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:17 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]
Dat ga ik weer googelen. Val d'europe en Paris visite :p

M'n vrouw had ook een Paris ticket gevonden oid met all in prijs, maar vond dat nogal duur. Lijkt me dat je dat er niet uit haalt
Is denk ik hetzelfde. Wij vonden het heel handig. Hebben ook veel gebruik gemaakt van al het OV
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 23 april 2022 @ 19:32:50 #49
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204519466
Als je 1 dag gaat is losse kaartjes denk ik goedkoper. Wij zijn een paar weken geleden geweest en hadden zo’n pas er niet uitgehaald en gingen ook met de RER naar het centrum want hotel aan de rand.
Parijs is zo mooi boven de grond dat je ongemerkt veel loopt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_204519568
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:13 schreef Holy_Goat het volgende:
Oh en nog een vraagje. We slapen na het Disney hotel nog een dagje elders in Marne la Vallee.

Ik wist niet dat ik voor Parijs tegenwoordig een milieu sticker nodig had en kennelijk duurt dat enkele werkdagen dus kan Parijs niet in met de auto.

Wat is de makkelijkste manier om toch naar Parijs te gaan met het OV? Wij lezen over de metro (rer-a) maar waar parkeer je dan het handigste? Gewoon weer bij Disney oid en dan lopen naar het station daar?
Mobilis zone 1-5. Is ongeveer ¤18 p.p voor de hele dag, voor de rer, bus, métro en tram.
RER A van Marne la vallee naar chatelet les halles (centrum)
Je kan ook je auto parkeren in val d'Europe bij het winkelcentrum en daar de RER pakken
pi_204519591
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:16 schreef Vicky het volgende:

[..]
Parkeren bij Val D'Europe en daar de trein pakken.
Neem een Paris Visite en je kan de hele dat met al het OV reizen.
Paris visite is geldverdienerij aan toeristen. Mobilis is goedkoper
pi_204519658
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:11 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]
Heeft een van jullie nog tips aangaande daar zijn met een kleintje van 1.5?

Wat betreft avond eten met zijn 2, moet je dan overal reserveren? Wij gingen vroeger op de Plaza wel eens naar jungle restaurant bijvoorbeeld, dat leek nu ook leuk
Rain forest bedoel je? Die doen niet aan reserveren
  zaterdag 23 april 2022 @ 20:02:02 #53
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204519758
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:53 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Rain forest bedoel je? Die doen niet aan reserveren
Ah ja Rainforest :)
En nog veeeeeel vroeger gegeten in een attractie , denk Pirates of misschien Peter Pan. Maar dat is nu alleen vis en altijd vol hoorde ik
pi_204519820
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 20:02 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]
Ah ja Rainforest :)
En nog veeeeeel vroeger gegeten in een attractie , denk Pirates of misschien Peter Pan. Maar dat is nu alleen vis en altijd vol hoorde ik
Zowat alles is vol op het moment qua buffet /tafel restaurants.
Je moet echt geluk hebben om een plekje te kunnen reserveren
  zaterdag 23 april 2022 @ 21:20:19 #55
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204520684
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 20:07 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Zowat alles is vol op het moment qua buffet /tafel restaurants.
Je moet echt geluk hebben om een plekje te kunnen reserveren
Lol zat eens in die disney app te kijken, is al tot eind juli grotendeels vol ja. Bizar
pi_204523302
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:11 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]
Heeft een van jullie nog tips aangaande daar zijn met een kleintje van 1.5?

Wat betreft avond eten met zijn 2, moet je dan overal reserveren? Wij gingen vroeger op de Plaza wel eens naar jungle restaurant bijvoorbeeld, dat leek nu ook leuk
Mijn enige tip is dat er naast Plaza Gardens ergens een babyruimte is. En lees je even in over babyswap, mocht je daar gebruik van willen maken.

En als je gebruik maakt van het photo station in New York ben ik wel benieuwd naar je ervaring, en hoeveel tijd je daar door hebt gebracht.

Wij hebben uiteindelijk (na bijna een maand) bericht terug van het hotel dat ze een reservering in Downtown hebben gemaakt voor ons! Hopelijk lezen ze de mail voor het ontbijt in Plaza Gardens ook nog, en anders hebben we hopelijk maandag geluk met zelf reserveren. Vorige week kon ik wel een keer reserveren voor deze week, dus ik heb goede hoop!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 24 april 2022 @ 19:58:46 #57
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204530678
Als ik zo kijk is een jaarabo voor ons bijna net zo duur als één keer gaan.. zijn hier mensen met een abo? Zitten er addertjes onder het gras?
Protège moi de mes désirs.
pi_204531337
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 19:58 schreef arvensis het volgende:
Als ik zo kijk is een jaarabo voor ons bijna net zo duur als één keer gaan.. zijn hier mensen met een abo? Zitten er addertjes onder het gras?
Je kan volgens mij max 3 dagen tegelijk gereserveerd hebben, dus als je vier dagen wil gaan is het hopen dat je op dag 1 voor de vierde dag nog tickets kunt reserveren. En met de goedkopere abonnementen zijn er elk jaar dagen geblokt, dus kijk daar goed naar. En je moet betalen voor parkeren als je niet in een disneyhotel zit en daar geen jaarkaart voor koopt. En dat is ook al ¤20 per dag.

Overigens denk ik dat je met een verblijf in een Disney-hotel niet veel duurder uit bent als je niet in de schoolvakanties gaat en kijkt wanneer het goedkoop is, zeker als je er nog een accommodatie bij moet boeken, al is daar ook voldoende goedkoop aanbod. Als je niet gelijk van plan bent om meerdere keren in een jaar te gaan zou ik geen abonnement nemen. Wij hadden buiten vakanties altijd voor bijna ¤1000 een kamer voor 4 personen in NewPort Bay met 4 dagen entree (en toentertijd nog met gratis half pension). En newport Bay is een van de duurdere hotels.

Wij gaan elk jaar 4 a 5 dagen, en voor ons was een pakket nog altijd goedkoper dan abo’s (afgezien van dit jaar waarschijnlijk, maar dat is omdat schoonfamilie alles luxe wil en ook betaalt, maar dat was los nog veel duurder geworden).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204533640
nog steeds max 3 dagen te reserveren helaas

[ Bericht 24% gewijzigd door mschol op 25-04-2022 01:29:10 ]
pi_204571948
Hi :) even in het kort de samenvatting

- mooi hotel, dat New York art of marvel. Maaarrrrr Newport Bay gaf bij ons jaren eerder wel een leuker gevoel. Het is allemaal wat statisch. Het artwork is prachtig, maar daar kun je ook naar komen kijken als je in een ander hot verblijft. Kamers waren dik in orde, maar zo een goedkoop douche stangetje in de bad-douche met een steeds naar beneden glijdende douche kop is voor dat geld echt een beetje meh. We hebben ons wel kostelijk kunnen amuseren in de foto maak expositie ruimte en daar onze dreumes met Spiderman laten klieren. Dat was wel leuk, want als je in een ander hotel verblijft kan dat alleen als je reserveert - en dat zit bijna altijd vol.

- mijn inschatting dat zondag rustiger zou zijn dan maandag en dinsdag was finaal verkeerd. Maandag bleek een Italiaanse speciale dag en het hele park bleek ineens Italiaans te spreken. Die bleven natuurlijk ook hangen, dus maandag en dinsdag was het behoorlijk druk.

- we hebben het park in de drie dagen dat we er waren op een heel andere manier dan normaal ervaren. Door onze dreumes van 15 maanden gingen we juist in attracties die we eerst sneller oversloeg en hadden we veel meer oog voor detail.

- uiteindelijk hebben we de meeste attracties gedaan, op crush coaster en big thunder mountain na. Dit kwam wel vooral door het extra magic hour, en de baby switch mogelijkheid. Crush coaster is van zondag tot en met maandag nooit onder de 90 minuten wachttijd gekomen, big thunder mountain altijd rond de 60 minuten. Later op de dag was niet leuk, want dan was de wachtrij voor de junior roller coaster op het bordje zelfs 40 minuten

- wachttijden blijken vaak niet te matchen tussen app en bordje bij de attractie. En dan ook nog eens niet met de echte wachttijd. Voorbeeld: 25 min wachten volgens de app bij junior rollercoaster, 40 volgens bordje bij de wachtrij, maar in werkelijkheid 13 minuten. Pinnochio volgens bord 30, app 50, en in werkelijkheid 25.

- baby switch was wel cool. Mijn vrouw ging de wachtrij in bij (hyper) space Mountain. Ik ging met de dreumes nog even lekker in het zonnetje zitten zolang hij sliep in de buggy, en even luier doen toen ie wakker werd. Mijn vrouw kwam 35 min later de attractie uit met een bonnetje dat ze bij de exit had gevraagd. Ik kon toen direct met de attractie mee via de exit. Super chill.

Grootste ergernis?

De premier pas. Ik vind dat echt me-ga geldklopperij. 16 euro per persoon om binnen een bepaald tijdvak direct met crush coaster mee te kunnen - als voorbeeld. Single ride is vaak bijna net zo een lange wachtrij als de gewone rij, waardoor ze die vaak dicht doen of dicht laten. Verdienmodel much? Er is een incentive om mensen te laten wachten, want meer kans dat mensen premier kiezen zou je denken. Ik vind dat extra betalen voor toegang tot een attractie echt not done.
pi_204572181
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Hi :) even in het kort de samenvatting

- mooi hotel, dat New York art of marvel. Maaarrrrr Newport Bay gaf bij ons jaren eerder wel een leuker gevoel. Het is allemaal wat statisch. Het artwork is prachtig, maar daar kun je ook naar komen kijken als je in een ander hot verblijft. Kamers waren dik in orde, maar zo een goedkoop douche stangetje in de bad-douche met een steeds naar beneden glijdende douche kop is voor dat geld echt een beetje meh. We hebben ons wel kostelijk kunnen amuseren in de foto maak expositie ruimte en daar onze dreumes met Spiderman laten klieren. Dat was wel leuk, want als je in een ander hotel verblijft kan dat alleen als je reserveert - en dat zit bijna altijd vol.

- mijn inschatting dat zondag rustiger zou zijn dan maandag en dinsdag was finaal verkeerd. Maandag bleek een Italiaanse speciale dag en het hele park bleek ineens Italiaans te spreken. Die bleven natuurlijk ook hangen, dus maandag en dinsdag was het behoorlijk druk.

vakantie voor de Franse en Nederlanders, nationale feestdag voor de Italianen en Portugezen (dag van de vrijheid, einde WW2)

- we hebben het park in de drie dagen dat we er waren op een heel andere manier dan normaal ervaren. Door onze dreumes van 15 maanden gingen we juist in attracties die we eerst sneller oversloeg en hadden we veel meer oog voor detail.

- uiteindelijk hebben we de meeste attracties gedaan, op crush coaster en big thunder mountain na. Dit kwam wel vooral door het extra magic hour, en de baby switch mogelijkheid. Crush coaster is van zondag tot en met maandag nooit onder de 90 minuten wachttijd gekomen, big thunder mountain altijd rond de 60 minuten. Later op de dag was niet leuk, want dan was de wachtrij voor de junior roller coaster op het bordje zelfs 40 minuten

- wachttijden blijken vaak niet te matchen tussen app en bordje bij de attractie. En dan ook nog eens niet met de echte wachttijd. Voorbeeld: 25 min wachten volgens de app bij junior rollercoaster, 40 volgens bordje bij de wachtrij, maar in werkelijkheid 13 minuten. Pinnochio volgens bord 30, app 50, en in werkelijkheid 25.

- baby switch was wel cool. Mijn vrouw ging de wachtrij in bij (hyper) space Mountain. Ik ging met de dreumes nog even lekker in het zonnetje zitten zolang hij sliep in de buggy, en even luier doen toen ie wakker werd. Mijn vrouw kwam 35 min later de attractie uit met een bonnetje dat ze bij de exit had gevraagd. Ik kon toen direct met de attractie mee via de exit. Super chill.

Grootste ergernis?

De premier pas. Ik vind dat echt me-ga geldklopperij. 16 euro per persoon om binnen een bepaald tijdvak direct met crush coaster mee te kunnen - als voorbeeld. Single ride is vaak bijna net zo een lange wachtrij als de gewone rij, waardoor ze die vaak dicht doen of dicht laten. Verdienmodel much? Er is een incentive om mensen te laten wachten, want meer kans dat mensen premier kiezen zou je denken. Ik vind dat extra betalen voor toegang tot een attractie echt not done.

https://www.looopings.nl/(...)uro-per-persoon.html
in ieder geval heb je mooi weer gehad
pi_204572507
Zullen er daadwerkelijk mensen gebruik gaan maken van premier access bij cars roadtrip en its a small world? Ik kan me dat haast niet voorstellen… ik heb bij die attracties nog nooit langer dan vijf minuten hoeven wachten. Maar voor Amerikanen en Japanners leuk zo’n all-in pas. Als ik maar 1 dag had en nooit meer terug zou komen zou ik het er ook voor betalen. Nu absoluut niet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:12:35 #63
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204576718
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:39 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
https://www.looopings.nl/(...)uro-per-persoon.html
in ieder geval heb je mooi weer gehad
Kun je dat ergens zien in een overzicht wanneer er feestdagen zijn voor landen etc?

We hadden inderdaad super weer. Geen spatje regen, beetje zon en verder ook wat wolken, rond de 20 graden dus perfect.

Het was erg leuk met de kleine :)

90 euro extra betalen voor die toegang.... Nahhh echt niet :D niet dat het geld er niet is, maar gaat tegen principe in.
  vrijdag 29 april 2022 @ 13:19:40 #64
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204576802
Oh jahoor :) bij elke attractie met premier access - zelfs de hele kleine - zag ik mensen via premier er in gaan.

Wat me trouwens het meest verbaasde was dat de pirates of the Caribbean over het algemeen smorgens en savonds maar 0 tot 5 minuten. Meerdere keren achter elkaar ingeweest en je ontdekt steeds nieuwe dingen . Hoe heet het restaurant dat daar inzit? Ik kon het niet meer vinden....

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:25 schreef FlyingFish het volgende:
Zullen er daadwerkelijk mensen gebruik gaan maken van premier access bij cars roadtrip en its a small world? Ik kan me dat haast niet voorstellen… ik heb bij die attracties nog nooit langer dan vijf minuten hoeven wachten. Maar voor Amerikanen en Japanners leuk zo’n all-in pas. Als ik maar 1 dag had en nooit meer terug zou komen zou ik het er ook voor betalen. Nu absoluut niet.
pi_204576832
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:19 schreef Holy_Goat het volgende:
Oh jahoor :) bij elke attractie met premier access - zelfs de hele kleine - zag ik mensen via premier er in gaan.

Wat me trouwens het meest verbaasde was dat de pirates of the Caribbean over het algemeen smorgens en savonds maar 0 tot 5 minuten. Meerdere keren achter elkaar ingeweest en je ontdekt steeds nieuwe dingen . Hoe heet het restaurant dat daar inzit? Ik kon het niet meer vinden....
[..]

Captain Jacks - restaurant des Pirates
Voorheen was het Blue Lagoon
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204577155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:12 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]
Kun je dat ergens zien in een overzicht wanneer er feestdagen zijn voor landen etc?

We hadden inderdaad super weer. Geen spatje regen, beetje zon en verder ook wat wolken, rond de 20 graden dus perfect.

Het was erg leuk met de kleine :)

90 euro extra betalen voor die toegang.... Nahhh echt niet :D niet dat het geld er niet is, maar gaat tegen principe in.
https://www.schoolvakanti(...)schoolvakanties/?amp

https://www.beleven.org/f(...)p?land=Europese+Unie
  vrijdag 29 april 2022 @ 20:51:07 #67
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204581757
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 13:21 schreef Vicky het volgende:

[..]
Captain Jacks - restaurant des Pirates
Voorheen was het Blue Lagoon
Ah, ja, blue lagoon :)
Maar nu dus anders

Weet ik dat voor een volgende keer.

Er waren trouwens best wel veel verbouwingen gaande in Disneyland. De show met auto's in het studio park wordt verbouwd naar een Marvel attractie, de rock n roll rollercoaster is natuurlijk ook weg, er zijn door beide parken best wel veel afzettingen met verbouwingen ook. Over een paar jaar maar weer eens kijken :)
pi_204581948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 20:51 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]
Ah, ja, blue lagoon :)
Maar nu dus anders

Weet ik dat voor een volgende keer.

Er waren trouwens best wel veel verbouwingen gaande in Disneyland. De show met auto's in het studio park wordt verbouwd naar een Marvel attractie, de rock n roll rollercoaster is natuurlijk ook weg, er zijn door beide parken best wel veel afzettingen met verbouwingen ook. Over een paar jaar maar weer eens kijken :)
https://www.disneylandpar(...)e%20MARVEL%20missies.
  vrijdag 29 april 2022 @ 22:24:41 #69
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204582810
quote:
Jij bent niet zo van de 'gesproken' communicatie hè :p
pi_204583016
Ik geef je links waar je antwoorden op je vragen kunt vinden.
Wanneer er vakanties zijn. Waarom ze in de studio's aan het bouwen zijn.

Misschien moet je de andere delen ook even volgen :)
pi_204583133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 20:51 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]
Ah, ja, blue lagoon :)
Maar nu dus anders

Weet ik dat voor een volgende keer.

Er waren trouwens best wel veel verbouwingen gaande in Disneyland. De show met auto's in het studio park wordt verbouwd naar een Marvel attractie, de rock n roll rollercoaster is natuurlijk ook weg, er zijn door beide parken best wel veel afzettingen met verbouwingen ook. Over een paar jaar maar weer eens kijken :)
Er staat altijd wel iets in de steigers bij Disney momenteel, welk jaar je ook gaat. En de komende vijf jaar zijn ze nog zoet met allerlei uitbreidingen zoals het nieuwe Frozen-deel en het Star Wars-deel (al weet ik niet wat de status van die laatste is). Ik ben al blij dat het kasteel in ieder geval weer uit de steigers is! Alleen it's a small world zal een gemis zijn voor mijn kinderen volgende week, en ik vind het ook jammer dat het piratenschip al een paar jaar dicht is, dat soort dingen vinden mijn kinderen ook leuk. Sowieso is het inderdaad een wereld van verschil of je met pubers/volwassenen naar Disney gaat of met jonge kinderen. Wij doen nu totaal andere dingen dan we de keren daarvoor deden. Favoriete attractie is tegenwoordig de Dombo-trein, nadat het eerder het doolhof en 'de dansende poppetjes' waren. Ik hoop dat ze eind van de week allemaal overtuigd zijn dat Big Thunder Mountain de leukste attractie is, maar ik betwijfel of mijn kleuters dat niet nog te eng gaan vinden. De kikkerachtbaan in Duinrell vonden ze ook nog heftig, maar ze willen het iig wel proberen.

Ik ben wel zeer benieuwd naar de nieuwe Spider-man attractie. Erg jammer dat die komende zomer pas open gaat.

Hoe lang zijn jullie zoet geweest bij het maken van die Marvel-foto's in het hotel Holy_Goat?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 30 april 2022 @ 08:54:47 #72
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204584547
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 22:45 schreef psv-gomes het volgende:
Ik geef je links waar je antwoorden op je vragen kunt vinden.
Wanneer er vakanties zijn. Waarom ze in de studio's aan het bouwen zijn.

Misschien moet je de andere delen ook even volgen :)
En dat waardeer ik :) ik had dit allemaal moeten doen voor ik op vakantie ging haha. Maar ja, de oorspronkelijke vakantie ging niet door en dit was last minute :) en uiteindelijk wel heel leuk!
  zaterdag 30 april 2022 @ 09:15:52 #73
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204584683
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 23:03 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Er staat altijd wel iets in de steigers bij Disney momenteel, welk jaar je ook gaat. En de komende vijf jaar zijn ze nog zoet met allerlei uitbreidingen zoals het nieuwe Frozen-deel en het Star Wars-deel (al weet ik niet wat de status van die laatste is). Ik ben al blij dat het kasteel in ieder geval weer uit de steigers is! Alleen it's a small world zal een gemis zijn voor mijn kinderen volgende week, en ik vind het ook jammer dat het piratenschip al een paar jaar dicht is, dat soort dingen vinden mijn kinderen ook leuk. Sowieso is het inderdaad een wereld van verschil of je met pubers/volwassenen naar Disney gaat of met jonge kinderen. Wij doen nu totaal andere dingen dan we de keren daarvoor deden. Favoriete attractie is tegenwoordig de Dombo-trein, nadat het eerder het doolhof en 'de dansende poppetjes' waren. Ik hoop dat ze eind van de week allemaal overtuigd zijn dat Big Thunder Mountain de leukste attractie is, maar ik betwijfel of mijn kleuters dat niet nog te eng gaan vinden. De kikkerachtbaan in Duinrell vonden ze ook nog heftig, maar ze willen het iig wel proberen.

Ik ben wel zeer benieuwd naar de nieuwe Spider-man attractie. Erg jammer dat die komende zomer pas open gaat.

Hoe lang zijn jullie zoet geweest bij het maken van die Marvel-foto's in het hotel Holy_Goat?
Ik ben wel heel blij dat het kasteel niet in de steigers stond :o overigens sowieso de dag Parijs bijna ook alleen maar foto's met steigers :D Eiffeltoren mega steiger, arc de triomf -> steiger. Obelisk -> steiger. Versailles, veel steigers. Notre dame :') ook steigers

Enfin :D

Ahhh dus je kon toch het piratenschip op. We vonden het al gek dat er nooit iemand op stond. Nu was dus small world dicht en de boomhut van Robinson . Maar je kon naar die laatste wel gewoon kijken natuurlijk. Prachtig! Het allermooiste vind ik het zodra het donker wordt. Wat een sfeer. Wel een uitdaging met een kleine dreumes maar hij hield zich perfect. Zelfs ff voor tien nog een keer pirates ingegaan

Een van de leukste dingen vond hij terwijl hij voor draag zak bij mij zat in het doolhof. Mijn vrouw en ik kwamen dan allebei 'per ongeluk' aan een kant van het hekje uit en dan schaterde hij het uit. Of tussen de struiken door spieken etc. Ook de bootjes vond hij super, overal wijzen en die die die! Het engste was ratatouille het stuk waar je naar beneden gaat in het begin virtueel in 3d.. dat was even schrikken

De marvel foto hoek met Spidey duurde ongeveer 30 minuten maar kan veel sneller. Spiderman nam wel de tijd, duurde ongeveer 5 minuten. Daarna allemaal leuke foto's maken... Ik liet de kleine over de grond van de omgekeerde kamer van Peter Parker kruipen naar me toe. Foto omdraaien en het was net een spider baby op het plafond hihi
  zaterdag 30 april 2022 @ 09:22:21 #74
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204584749
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 19:58 schreef arvensis het volgende:
Als ik zo kijk is een jaarabo voor ons bijna net zo duur als één keer gaan.. zijn hier mensen met een abo? Zitten er addertjes onder het gras?
Wij hebben al jaren een abo en sinds dit jaar infinity dus als je vragen hebt vuur ze maar af
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 30 april 2022 @ 10:07:57 #75
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_204585115
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:22 schreef nils7 het volgende:

[..]
Wij hebben al jaren een abo en sinds dit jaar infinity dus als je vragen hebt vuur ze maar af
Wonen jullie in de buurt, of ga je gewoon vaak? En met hoeveel mensen dan?
  zaterdag 30 april 2022 @ 10:11:32 #76
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204585146
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 10:07 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]
Wonen jullie in de buurt, of ga je gewoon vaak? En met hoeveel mensen dan?
Wij wonen in Noord Brabant.
Wij gaan gemiddeld 2x per jaar. Waarvan het altijd een lang weekend (vrijdag heen en maandag terug).
Soms gaan we 1 van die keren een hele week.

Wij zijn met z’n tweeën.

En we boeken dan vaak het centerparcs los.
Is goedkoper en er zit toch gratis parkeren in ons abonnement.

Ook zijn wij er tot nu toe altijd in geraakt, ook zonder reservering. Wel gaan we dan wat later op de dag. We kennen het park inmiddels dus hoeven er niet perse om half 9 te staan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_204649493
Wij zijn gisterenavond weer thuis gekomen na een aantal zeer geslaagde dagen in Disneyland Parijs. Iedereen heeft een geweldige tijd gehad, ondanks de drukte in het park die we na twee corona-jaren niet meer zo gewend waren :)

We hebben verbleven in hotel New York. Erg mooi hotel dat er gloednieuw uit ziet. Buffet voor ontbijt en avondeten zijn beide goed (het avondeten is alleen met veel moeite te reserveren). Nadeel aan het hotel is wel dat er een vieze lucht in de centrale hal hangt. Zo'n lucht van een oudtante die doucht in parfum. Mijn zoon (6) vond het hotel geweldig met overal grote posters en platen van superhelden en natuurlijk met name Spider-Man. De photostudio was een leuk extraatje, maar vooral voor de echte nerds, anders herken je de meeste soort scenes niet. Dit lijkt vooral op 12+ gericht te zijn, mijn kinderen waren er tien minuten zoet. Bij de tekenstudio waar ze ook konden kleuren en spelletjes spelen hebben ze zich langer vermaakt.

Het park zelf was wel weer erg leuk. We hadden de afgelopen twee jaar geen shows gezien want die waren er niet, maar nu bleek eigenlijk pas hoeveel die toevoegen aan de hele ervaring. Zeker de 30-jaar show Dream and shine brighter is echt de moeite waard. Veel podia waardoor je op veel plaatsen goed zicht had, vrolijke muziek en heel veel Disney-figuren. Een stuk leuker dan de dagelijkse parade imo. Ook Mickey and the Magician (Studios) is zeker een aanrader. De Frozenshow (studios) is vooral op kinderen gericht en vonden mijn kinderen ook erg leuk. De Lion King-show is daarentegen vooral op volwassenen gericht met ook veel acrobatiek, die vonden mijn kinderen juist niet zo leuk. De drone-show Disney DLight is ook zeker de moeite waard, alleen jammer dat het zo laat is, een uurtje eerder zou fijner geweest zijn.

Door Star Tours vorige keer is mijn zoon groot Star Wars-fan geworden (al heeft hij pas 1 film gezien, ter voorbereiding op dit bezoek). Het was toevallig may the 4th (Star Wars-day) en daardoor waren er in discoveryland een aantal korte demonstraties. Dit stond nergens aangekondigd, maar op goed geluk hebben we een mars van stormtroopers, R2D2 en Boba Fett gezien, en je kon een magic shot maken met baby Yoda (uit The Mandolorian). De dag erna is zoon nog naar Star Port gegaan om daar op de foto met 'iemand uit Star Wars' te gaan, wat Darth Vader leek te zijn. En die speelde ook echt de Darth Vader-rol toen mijn zoon opgehaald werd. Erg leuk gedaan, aanrader voor de fans!

Verder vond ik wel dat er minder figuren aanwezig waren dan tijdens de corona-tijd en minder magic shots (die waren er ook meer ter compensatie van geen shows etc. dacht ik). De figuren die er waren, waren wel vaker met een fotograaf voor zover ik zag. Alleen voor het kasteel waren er twee magic shots, die verplaatsen tussen voor het kasteel naast dat kleine theater daar, en voor Plaza Gardens. Maar daar hebben we wel een erg leuke gezinsfoto aan overgehouden!

Kortom, we hebben een erg leuke trip gehad en kunnen nu gaan oriënteren voor Orlando volgend jaar!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204652515
Wij hadden van tevoren heel veel moeite om te reserveren voor het eten maar in het hotel was het allemaal zo voor ons geregeld. Dat was erg tof!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 21:11:35 #79
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204659185
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:33 schreef FlyingFish het volgende:
Kortom, we hebben een erg leuke trip gehad en kunnen nu gaan oriënteren voor Orlando volgend jaar!
De waterparken Typhoon Lagoon en Blizzard Beach! (beiden Disney-parken) Wat mij betreft is TL het beste en mooiste waterpark in Orlando (en met de hitte zeker een bezoek waard). 2 dagen geleden lag ik nog in Volcano Bay (het waterpark van Universal) maar daar is veel minder schaduw en in 35 graden en de zon daar knetter je weg..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_204662759
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 21:11 schreef E.T. het volgende:

[..]
De waterparken Typhoon Lagoon en Blizzard Beach! (beiden Disney-parken) Wat mij betreft is TL het beste en mooiste waterpark in Orlando (en met de hitte zeker een bezoek waard). 2 dagen geleden lag ik nog in Volcano Bay (het waterpark van Universal) maar daar is veel minder schaduw en in 35 graden en de zon daar knetter je weg..
We gaan sowieso alleen Disney doen, Universal is nog niet interessant voor onze kinderen (dan 2x5 en 7 jaar). WDW heeft regelmatig aanbiedingen met 7 dagen kopen, 14 dagen krijgen dus dan hebben we ook alle tijd om de Disney-waterparken eens mee te pakken. We zijn 9 jaar geleden ooit eens met zn tweeën daar geweest, maar toen hebben we de vier Disney-parken in twee dagen gedaan (was prima gelukt ook, maar dat was in de rustigste periode in november), maar met jonge kinderen is wat rustiger aan doen wel fijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 8 mei 2022 @ 11:22:45 #81
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204664595
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 00:08 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
We gaan sowieso alleen Disney doen, Universal is nog niet interessant voor onze kinderen (dan 2x5 en 7 jaar). WDW heeft regelmatig aanbiedingen met 7 dagen kopen, 14 dagen krijgen dus dan hebben we ook alle tijd om de Disney-waterparken eens mee te pakken. We zijn 9 jaar geleden ooit eens met zn tweeën daar geweest, maar toen hebben we de vier Disney-parken in twee dagen gedaan (was prima gelukt ook, maar dat was in de rustigste periode in november), maar met jonge kinderen is wat rustiger aan doen wel fijn.
Mei is ook een goede periode (na springbraak, voordat de zomerhitte en -drukte losbarst) Dan lekker 's morgens vroeg een theme-park in (kinderen zijn toch vroeg wakker door jetlag) en om een uur of 12 naar een waterpark om af te koelen *O*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_204672295
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:33 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn gisterenavond weer thuis gekomen na een aantal zeer geslaagde dagen in Disneyland Parijs. Iedereen heeft een geweldige tijd gehad, ondanks de drukte in het park die we na twee corona-jaren niet meer zo gewend waren :)

We hebben verbleven in hotel New York. Erg mooi hotel dat er gloednieuw uit ziet. Buffet voor ontbijt en avondeten zijn beide goed (het avondeten is alleen met veel moeite te reserveren). Nadeel aan het hotel is wel dat er een vieze lucht in de centrale hal hangt. Zo'n lucht van een oudtante die doucht in parfum. Mijn zoon (6) vond het hotel geweldig met overal grote posters en platen van superhelden en natuurlijk met name Spider-Man. De photostudio was een leuk extraatje, maar vooral voor de echte nerds, anders herken je de meeste soort scenes niet. Dit lijkt vooral op 12+ gericht te zijn, mijn kinderen waren er tien minuten zoet. Bij de tekenstudio waar ze ook konden kleuren en spelletjes spelen hebben ze zich langer vermaakt.

Het park zelf was wel weer erg leuk. We hadden de afgelopen twee jaar geen shows gezien want die waren er niet, maar nu bleek eigenlijk pas hoeveel die toevoegen aan de hele ervaring. Zeker de 30-jaar show Dream and shine brighter is echt de moeite waard. Veel podia waardoor je op veel plaatsen goed zicht had, vrolijke muziek en heel veel Disney-figuren. Een stuk leuker dan de dagelijkse parade imo. Ook Mickey and the Magician (Studios) is zeker een aanrader. De Frozenshow (studios) is vooral op kinderen gericht en vonden mijn kinderen ook erg leuk. De Lion King-show is daarentegen vooral op volwassenen gericht met ook veel acrobatiek, die vonden mijn kinderen juist niet zo leuk. De drone-show Disney DLight is ook zeker de moeite waard, alleen jammer dat het zo laat is, een uurtje eerder zou fijner geweest zijn.

Door Star Tours vorige keer is mijn zoon groot Star Wars-fan geworden (al heeft hij pas 1 film gezien, ter voorbereiding op dit bezoek). Het was toevallig may the 4th (Star Wars-day) en daardoor waren er in discoveryland een aantal korte demonstraties. Dit stond nergens aangekondigd, maar op goed geluk hebben we een mars van stormtroopers, R2D2 en Boba Fett gezien, en je kon een magic shot maken met baby Yoda (uit The Mandolorian). De dag erna is zoon nog naar Star Port gegaan om daar op de foto met 'iemand uit Star Wars' te gaan, wat Darth Vader leek te zijn. En die speelde ook echt de Darth Vader-rol toen mijn zoon opgehaald werd. Erg leuk gedaan, aanrader voor de fans!

Verder vond ik wel dat er minder figuren aanwezig waren dan tijdens de corona-tijd en minder magic shots (die waren er ook meer ter compensatie van geen shows etc. dacht ik). De figuren die er waren, waren wel vaker met een fotograaf voor zover ik zag. Alleen voor het kasteel waren er twee magic shots, die verplaatsen tussen voor het kasteel naast dat kleine theater daar, en voor Plaza Gardens. Maar daar hebben we wel een erg leuke gezinsfoto aan overgehouden!

Kortom, we hebben een erg leuke trip gehad en kunnen nu gaan oriënteren voor Orlando volgend jaar!
Fijn dat je het leuk hebt gehad.

23uur is ook best laat. Vraag mij vaak af hoe de kinderen het de hele dag volhouden.
21h30-22h lijkt mij voldoende
pi_204672448
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 21:54 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Fijn dat je het leuk hebt gehad.

23uur is ook best laat. Vraag mij vaak af hoe de kinderen het de hele dag volhouden.
21h30-22h lijkt mij voldoende
Toen de oudste jong was gingen we om 18.00 naar de kamer, dan ging ze 4 uurtjes slapen en dan gingen we weer terug naar het park.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204673474
Wij zijn op de aankomstdag geweest, toen hebben de kinderen in de auto geslapen en zijn we pas rond 16:30 het park in gegaan (en mijn kinderen slapen altijd laat op de 1e nacht ergens anders, hoe laat we ze ook op bed leggen, dus netto heeft het ze vrijwel geen slaaptijd gekost). Dit hebben ze overigens makkelijk volgehouden en de ochtend er na waren ze gewoon om 7 uur weer wakker.

Op de laatste avond zijn we weer geweest en hebben we s middags even twee uurtjes rust gepakt in het hotel. Niet geslapen, maar gewoon even rustig op bed tv kijken. Maar mijn ene dochter is toen tijdens illuminations in mijn armen in slaap gevallen, en haar zus lag tijdens het terug lopen ook snel in de buggy te slapen. We hadden overigens wel beide avonden zoiets van ‘we zien wel of ze het trekken’. Als mijn dochter eerder moeheid-signalen had laten zien waren we al eerder (deels) terug gegaan, maar bij D-light zat ze nog vol aandacht te kijken. We leken sowieso wel Duracell konijntjes bij ons te hebben deze vakantie, terwijl ze vorig jaar in de zomer om 16:00 uur al op waren, terwijl we toen maar 2 dagen hadden met een rustdag er tussenin.

Maar thuis hebben ze wel twee dagen nodig gehad om bij te komen.

quote:
6s.gif Op zondag 8 mei 2022 11:22 schreef E.T. het volgende:

[..]
Mei is ook een goede periode (na springbraak, voordat de zomerhitte en -drukte losbarst) Dan lekker 's morgens vroeg een theme-park in (kinderen zijn toch vroeg wakker door jetlag) en om een uur of 12 naar een waterpark om af te koelen *O*
Zijn jullie in WDW in een Disney hotel geweest of zelf een accommodatie buiten het resort geboekt?

‘s Ochtends park, ‘s middags waterpark klinkt iig als een goed plan!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204674433
Leuk verslag FF!

Ik ben woensdagavond in mijn eentje naar het park gegaan om naar illuminations/vuurwerk te kijken. De zesjarige bleef met oma in het hotel om te slapen, want ze was na een hele dag lopen best moe :)

Maar ik zag inderdaad overal om me heen heel veel huilende en slapende kinderen. Sommige lagen zelfs op de grond :o
23u is echt veel te laat en ben het met je eens dat dit ook om 22u gekund had, want toen was het ook al heel donker (stond toen al op het plein).

Wij hebben het ook uitstekend naar onze zin gehad daar. Het eten was ook meer dan goed (zag de slechte patatten uit Santa Fe 1993 nog voor me :D )
In Newport Bay hadden we veel visgerechtjes en de couscous in het Agrabah café was prima.

Waarschijnlijk gaan we in de herfstvakantie weer. In de zomer zie ik niet zo zitten, want nu al was het soms behoorlijk warm in de wachtrijen.

Is het jullie nog gelukt om in de Cush coaster te gaan? Mijn zesjarige vond het heel erg leuk (en ze zat de hele tijd met dr ogen dicht, haha). De Thunder Mountain vond ze ook heel leuk.

Het verbaasde me overigens dat sommige attracties nauwelijks een wachtrij hadden. Bij Pirates konden we steeds gewoon doorlopen en dat was best een leuke attractie. Bij Peter Pan stond standaard een rij van 60 minuten en daar vonden we niet zoveel aan, want het ging zo snel dat je amper wat zag. Het leukste vonden we Ratatouille :)
pi_204681021
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 23:50 schreef MorganLeFay het volgende:
Leuk verslag FF!

Ik ben woensdagavond in mijn eentje naar het park gegaan om naar illuminations/vuurwerk te kijken. De zesjarige bleef met oma in het hotel om te slapen, want ze was na een hele dag lopen best moe :)

Maar ik zag inderdaad overal om me heen heel veel huilende en slapende kinderen. Sommige lagen zelfs op de grond :o
23u is echt veel te laat en ben het met je eens dat dit ook om 22u gekund had, want toen was het ook al heel donker (stond toen al op het plein).

Wij hebben het ook uitstekend naar onze zin gehad daar. Het eten was ook meer dan goed (zag de slechte patatten uit Santa Fe 1993 nog voor me :D )
In Newport Bay hadden we veel visgerechtjes en de couscous in het Agrabah café was prima.

Waarschijnlijk gaan we in de herfstvakantie weer. In de zomer zie ik niet zo zitten, want nu al was het soms behoorlijk warm in de wachtrijen.

Is het jullie nog gelukt om in de Cush coaster te gaan? Mijn zesjarige vond het heel erg leuk (en ze zat de hele tijd met dr ogen dicht, haha). De Thunder Mountain vond ze ook heel leuk.

Het verbaasde me overigens dat sommige attracties nauwelijks een wachtrij hadden. Bij Pirates konden we steeds gewoon doorlopen en dat was best een leuke attractie. Bij Peter Pan stond standaard een rij van 60 minuten en daar vonden we niet zoveel aan, want het ging zo snel dat je amper wat zag. Het leukste vonden we Ratatouille :)
Wij hadden de buggy meegenomen zodat ze konden zitten tijdens het wachten. Dat ding is de afgelopen 2,5 jaar alleen nog maar voor Disney gebruikt :D Hij gaat nu ook op marktplaats.

Die wachtrij bij Peter Pan verbaas ik me ook altijd over. We proberen hem wel altijd een keer mee te pakken want de kinderen vinden hem wel mooi, maar van mij hoeft het niet met dergelijke wachttijden. Die capaciteit is gewoon heel laag. 4 tot 6 personen per karretje tegenover 24 bij pirates, en met dat nieuwe betaalde rij systeem gaat de reguliere wachtrij van Peter pan nog veel trager.

We hebben Crush een keer bij de early Magic hours gepakt, toen was de wachtrij ‘maar’ 50 minuten. En alleen met de oudste, zodat de rest (die te klein was) Ratatouille kon doen want die vindt hij heel eng (zijn engste attracties op volgorde van engheid: het doolhof, Ratatouille, sneeuwwitje en pirates :') ) en Big Thunder Mountain ook een keer s ochtends vroeg. Maar die vonden de meiden toch nog wel eng (begrijpelijk met hoe zij door die karretjes schoven nog) en wilden ze niet nog een keer doen. Pirates hebben we overigens wel meerdere keren gedaan, alleen de eerste keer zonder zoon want in het donker durfde hij al helemaal niet.

Als ik jou was zou ik overigens even afwachten wanneer its a small world weer open gaat, dat is hier altijd een van de favorieten met praktisch nooit wachttijd, en dan heb je ook gelijk weer wat nieuws te zien. Maar ik zit ook te twijfelen om bij mijn ouders te hinten dat we rond kerst nog een weekend die kant op kunnen. Die hoorden onze verhalen met een beetje jaloezie aan :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 9 mei 2022 @ 19:33:24 #87
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204681175
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 22:55 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Zijn jullie in WDW in een Disney hotel geweest of zelf een accommodatie buiten het resort geboekt?

‘s Ochtends park, ‘s middags waterpark klinkt iig als een goed plan!
Buiten het resort :) Laatste keer (vorige week) zaten we in Endless Summer (van Universal). Wij hadden tickets via attractionticketsdirect.ie (of .de of co.uk) 2 weken alle parken in en uit wanneer je wilt is wel heel relaxed. (Orlando freedom tickets zijn dat)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_204684218
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 21:54 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Fijn dat je het leuk hebt gehad.

23uur is ook best laat. Vraag mij vaak af hoe de kinderen het de hele dag volhouden.
21h30-22h lijkt mij voldoende
Wij zijn om 15:00 teruggegaan naar het hotel zodat ze even konden rusten. Toen eten. En na het eten weer terug tot 23:00.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:54:20 #89
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204684297
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 21:11 schreef E.T. het volgende:

[..]
De waterparken Typhoon Lagoon en Blizzard Beach! (beiden Disney-parken) Wat mij betreft is TL het beste en mooiste waterpark in Orlando (en met de hitte zeker een bezoek waard). 2 dagen geleden lag ik nog in Volcano Bay (het waterpark van Universal) maar daar is veel minder schaduw en in 35 graden en de zon daar knetter je weg..
TL beter dan VB?

We willen dit jaar in november naar Orlando en het liefst wil ik in een aquapark mee pakken een dagje.
Mij leek VB erg vet, maar als TL beter is…?

Ik hou wel van glijbanen enzo

5 jaar geleden zijn we al een keer alle parken gedaan (excl de waterparken maar op de cruise mocht ik naar Atlantis in Nassau dus zat toen goed).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 10 mei 2022 @ 19:03:09 #90
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204691882
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:54 schreef nils7 het volgende:

[..]
TL beter dan VB?

We willen dit jaar in november naar Orlando en het liefst wil ik in een aquapark mee pakken een dagje.
Mij leek VB erg vet, maar als TL beter is…?

Ik hou wel van glijbanen enzo

5 jaar geleden zijn we al een keer alle parken gedaan (excl de waterparken maar op de cruise mocht ik naar Atlantis in Nassau dus zat toen goed).
Orlando-freedom tickets kopen.. kan je ze allemaal doen ;)
VB heeft denk ik wel toffere glijbanen, maar vorige week was een echt rustige week, maar nog steeds minimaal 3 uur wachten voor je in de Krakatau mag (de aquacoaster). En zonder schaduwplekjes is dat te lang. TL heeft meer begroeiing. Als je puur voor glijbanen gaat, is Aquatica ook een aanrader :Y (maar nog minder schaduw dan VB)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 20:44:43 #91
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204693544
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:03 schreef E.T. het volgende:

[..]
Orlando-freedom tickets kopen.. kan je ze allemaal doen ;)
VB heeft denk ik wel toffere glijbanen, maar vorige week was een echt rustige week, maar nog steeds minimaal 3 uur wachten voor je in de Krakatau mag (de aquacoaster). En zonder schaduwplekjes is dat te lang. TL heeft meer begroeiing. Als je puur voor glijbanen gaat, is Aquatica ook een aanrader :Y (maar nog minder schaduw dan VB)
Waar kan ik die halen en kom je daarmee ook WDW in?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 10 mei 2022 @ 21:45:42 #92
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204695903
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 20:44 schreef nils7 het volgende:

[..]
Waar kan ik die halen en kom je daarmee ook WDW in?
https://www.attractiontic(...)tion-ticket-packages

(het wil nog wel eens de moeite lonen om de site met diverse extensies te proberen.. attractionticketsdirect.ie .de .co.uk en soms met een streepje tussen tickets en direct. Het is allemaal dezelfde site, maar door andere wisselkoersen kan het wel eens schelen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 mei 2022 @ 08:35:09 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_204701655
Nu we Parijs en Orlando hebben uitgespeeld staat Tokio hoog op de bucket list. Iemand al eens in Disney Tokio geweest?
pi_204702009
Ik ben in Disney Tokio geweest. Alleen 1 dag in Disney Sea. Erg leuk park met totaal andere attracties dan hier, dat ik zeker aan kan raden! En Japan is sowieso een geweldig land om te reizen. Nergens voordringers, overal nette wachtrijen en iedereen komt in stijl naar Disney (de mensen zonder Disneykleding of mutsen waren in de minderheid). Het park is ook perfect onderhouden, wij waren er op een regenachtige dag, en zodra het even stopte met regenen kwam er iemand de bankjes droog maken, die 10 minuten later weer nat regenden :D maar dat is ook typisch Japan an sich.

De parken schijnen wel heel druk te zijn en in de zomer regelmatig uitverkocht. En in Tokyo is druk ook echt druk. Check dus goed wanneer je gaat. En houd er ook rekening mee dat in Japan alles veel krapper opgezet is. Hotelkamers zijn standaard heel erg klein, dus selecteer op m2.

En ik zou ook zeker Universal in Osaka meenemen. Met de bullettrain ben je vanuit Tokyo zo in Osaka, en daar hebben ze Nintendoland. Ik ben daar zelf nog nooit geweest, maar het ziet er heel tot uit en mijn kinderen willen daar misschien nog wel liever heen dan naar wdw :D Maar ik kan heel Japan aanraden als reisbestemming. Prachtig land, zeer goed bereisbaar door toeristen en met een zeer vriendelijke bevolking (al draait mijn opa zich nu waarschijnlijk om in zijn graf…).

Voor de liefhebbers een uitgebreider verslag van onze dag Disney Sea (toen nog kinderloos): http://superkoei.nl/blog/2014/dag-22-disney-sea/
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Public Relations / Redactie Film woensdag 11 mei 2022 @ 09:57:44 #95
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_204702266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 08:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu we Parijs en Orlando hebben uitgespeeld staat Tokio hoog op de bucket list. Iemand al eens in Disney Tokio geweest?
Ja. Goed om te weten:

- Je kan de eerste twee dagen niet hoppen tussen de parken. Je kiest op je ticket dus welk park je op de eerste dag bezoekt en welk park je op de tweede dag bezoekt. Op de derde dag kan je vrij hoppen.
- De parken liggen met de kont tegen elkaar, dus de ingangen zijn ontzettend ver van elkaar. Hiervoor gebruik je de metro.
- Halfuur voor openingstijd bij de ingang staan.
- Tokyo DisneySea is waanzinnig spectaculair!!
- Disneyland is bekend, en tov de Westerse broertjes hier en daar wat verouderd. Men vernieuwd maar de tijd gaat sneller. Zo staat er nog de oude versie van de Dumbo-molen. Waarin het park zich onderscheidt is de geweldige parades! Mis die dus niet.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 mei 2022 @ 18:16:01 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_204707676
Dank beide! Ja zeker DisneySea staat hoog op de bucket list en inderdaad wil ik dan uiteraard meer van Japan zien. Universal in Osaka zal ik dan waarschijnlijk ook meenemen.

Ja zo druk joh :o
pi_204742276
stom vraagje maar wat zijn nu de regels in frankrijk en disney omtrend corona?
wat ik zo terug zie alleen in OV en medische instellingen nog mondkapjes?
pass sanitair en een erewoordverklaring om het land in te komen ?

tis mij niet helemaal duidelijk helaas..
pi_204742293
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:42 schreef mschol het volgende:
stom vraagje maar wat zijn nu de regels in frankrijk en disney omtrend corona?
wat ik zo terug zie alleen in OV en medische instellingen nog mondkapjes?
pass sanitair en een erewoordverklaring om het land in te komen ?

tis mij niet helemaal duidelijk helaas..
Alleen in het OV en de pendelbussen is een mondkapje verplicht. Verder zijn er geen regels, tenzij je iemand in het zieken- of verzorgingshuis gaat opzoeken...dan wel een coronapas geloof ik ;)
pi_204742344
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:45 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Alleen in het OV en de pendelbussen is een mondkapje verplicht. Verder zijn er geen regels, tenzij je iemand in het zieken- of verzorgingshuis gaat opzoeken...dan wel een coronapas geloof ik ;)
oh oke, prima dan , moet wel zorgen dat ik wat mondkapjes meeneem voor de zekerheid dan :P
pi_204749525
Mondkapjes worden vanaf maandag afgeschaft in het OV !!

Mag je nu vrijwillig dragen
pi_204750237
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:03 schreef psv-gomes het volgende:
Mondkapjes worden vanaf maandag afgeschaft in het OV !!

Mag je nu vrijwillig dragen
:o thnx voor de info :)
wat een timing om te gaan dan :D

heb ze zeer waarschijnlijk nog wel voor thalys nodig maar voor de rest scheelt hetwel dan
pi_204751266
Nee hoor trein, bus en vliegtuig afgeschaft
pi_204751878
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:41 schreef psv-gomes het volgende:
Nee hoor trein, bus en vliegtuig afgeschaft
thalys heeft nog geen gewijzigd beleid aangekondigd

quote:
Your journey with Thalys
When traveling with Thalys, you need to wear a face mask (also for children aged 6 years and older) in order to be granted access to our trains. This rule applies to every journey, regardless of the destination.
pi_204752420
Dat zal er binnenkort dan daar ook wel afgaan.

Er wordt sowieso niet meer zo streng op mondmaskers gecontroleerd
Ook in de bus bij Disney niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door psv-gomes op 14-05-2022 23:15:25 ]
pi_204772610
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:54 schreef mschol het volgende:

[..]
thalys heeft nog geen gewijzigd beleid aangekondigd
[..]

Vanaf 16 mei 2022 zal het dragen van een mondmasker (ook voor kinderen vanaf 12 jaar) verplicht zijn aan boord van Thalys-treinen tussen Brussel en Duitsland.

Voor de meeste van onze landen van bestemming is nog steeds een geldig Europees digitaal COVID-certificaat vereist.
Reizigers van buiten de Europese Unie moeten een vergelijkbaar document kunnen voorleggen.
pi_204773273
Maar als je met de auto direct naar Disney rijdt, heb je toch geen vaccinatie/herstelbewijs nodig?
Dat was per 15 maart afgeschaft.
pi_204773294
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:13 schreef vencodark het volgende:
Maar als je met de auto direct naar Disney rijdt, heb je toch geen vaccinatie/herstelbewijs nodig?
Dat was per 15 maart afgeschaft.
Dit komt af van de Thalys website

[ Bericht 5% gewijzigd door psv-gomes op 16-05-2022 21:58:35 ]
pi_204773312
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 21:14 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Dit komt af van de Thalys website
Oh, ik schrok even. :)
pi_204774120
Het is niet meer zo streng in Frankrijk hoor:)
pi_204779697
Iemand tips voor restaurants met lekkere vegetarische opties en fatsoenlijke prijs?
Niet de hoofdprijs dus. :P

We hebben voor 3 avonden iets nodig, eind juli. :)
pi_204779809
Buiten het Disney Park dus? Want binnen betaal je overal de hoofdprijs, behalve bij de fastfood cafetaria’s, maar zelfs daar is het relatief duur.

Ik zou je iig heel snel in gaan lezen als je een restaurant in het park wil, die zijn heel snel uitverkocht op gunstige tijden. Alle menu’s staan ook op Disney’s eigen website. Wij zijn vooral vleeseters, dus aan mijn mening heb je dan weinig. Ik weet wel dat Captain Jack en de restaurants van hotel Newport Bay gericht lijken op visgerechten. Elk restaurant dat wij gezien hebben had wel een vegetarisch menu overigens.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204781304
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:30 schreef vencodark het volgende:
Iemand tips voor restaurants met lekkere vegetarische opties en fatsoenlijke prijs?
Niet de hoofdprijs dus. :P

We hebben voor 3 avonden iets nodig, eind juli. :)
Het Agrabah Café bij links van het Doornroosje-kasteel was heel erg vegetarisch. De vlees zat in aparte bakken. Moet je wel van couscous en groenten houden natuurlijk, want dat is daar volop aanwezig.

Ik heb ook bij Cape Cod gegeten en echt veel vegetarisch was er niet. Maar inderdaad veel vis :9

Vond het niet zo schrikbarend duur. Was beide avonden rond de 100 euro kwijt voor 2 volwassenen en 1 kind. Nadeel is wel dat je voor een kind altijd moet betalen, ook al "lusten" ze bijna niks in een restaurant.

Maar ach die van mij heeft 20 macarons op een avond weggewerkt, dat compenseert een beetje :')
pi_204782022
Downtown restaurant in New york hotel heeft ook vega opties. Wij hadden ook een vegetariër mee.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_204789003
aan zon geen gebrek :o
pi_204790086
Binnen het Disney park. :)
En we hebben half pension dus ‘een deel’ is al betaalt, of hoe zeg je dat. :)
Ik begreep namelijk dat als je duurder uitkomt, je moet bijleggen.
En er is vast verschil tussen het ene restaurant binnen Disney qua prijsklasse en het andere.
Vandaar dat ik dit erbij benoemde.
pi_204790403
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 14:38 schreef mschol het volgende:
aan zon geen gebrek :o
Lekker benauwd ook
pi_204790459
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:19 schreef vencodark het volgende:
Binnen het Disney park. :)
En we hebben half pension dus ‘een deel’ is al betaalt, of hoe zeg je dat. :)
Ik begreep namelijk dat als je duurder uitkomt, je moet bijleggen.
En er is vast verschil tussen het ene restaurant binnen Disney qua prijsklasse en het andere.
Vandaar dat ik dit erbij benoemde.
Alle ( service aan tafel en buffel)restaurants zijn inbegrepen. Of je nou standaard, plus of extra plus hebt.
Je moet echter wel het menu nemen en niet a la carte.

Het enige waar je bij moet betalen als je standaard en plus hebt is bij het middag en avond eten met de prinsessen en bij het ontbijt en avondeten in Plaza gardens met de personages

Je kan ook eten in de fastfood restaurants met half pensioen ( maar da's een beetje prijs verlies)

Vergeet niet tijdig te reserveren
pi_204790484
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:51 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Lekker benauwd ook
vond ik eigenlijk nog wel meevallen, nederland was erger..

nu even uitpuffen in hotel en even snel wat boodschapjes doen..
pi_204790505
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:54 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Alle ( service aan tafel en buffel)restaurants zijn inbegrepen. Of je nou standaard, plus of extra plus hebt.
Je moet echter wel het menu nemen en niet a la carte.

Het enige waar je bij moet betalen als je standaard en plus hebt is bij het middag en avond eten met de prinsessen en bij het ontbijt en avondeten in Plaza gardens met de personages

Je kan ook eten in de fastfood restaurants met half pensioen ( maar da's een beetje prijs verlies)

Vergeet niet tijdig te reserveren
Aah zo. :)
Dat maakt het wel overzichtelijker.
Is A La Cart überhaupt geen optie of kies je dan gewoon voor extra betalen?
pi_204791619
Nee dat werkt volgens mij echt alleen met menu's en met het buffet
pi_204795421
met die mensenmassas hoeft er maar 1x een beetje paniek uit te breken en disney heeft best een probleem zo bij de uitgang :X
pi_204795731
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:38 schreef mschol het volgende:
met die mensenmassas hoeft er maar 1x een beetje paniek uit te breken en disney heeft best een probleem zo bij de uitgang :X
Ja, ik begreep ook niet waarom ze die zij-uitgangen na de eindshow niet ook gewoon open gooien. Zijn de hele dag open, maar wanneer de meeste mensen tegelijk er uit willen waren ze opeens dicht :?

Venco, ik weet niet wanneer je precies gaat, maar houd er rekening mee dat restaurants 2 maanden van te voren te reserveren zijn, en dat deze reserveringen heel snel 'op' zijn in de app. Ik raad je dus aan om zsm een lijstje te maken met waar je zou willen eten. Het daadwerkelijk reserveren is slecht geregeld, dat moet via de app maar daar zijn de goede tijden na een dag al op, zeker bij populaire restaurants zoals Chez Remi. En sommige restaurants (zoals Walts en Downtown) heb ik überhaupt niet in de app zien verschijnen. En om te kunnen reserveren moet je een Disney-account hebben. Dit hoeft overigens niet hetzelfde account te zijn als waar je je hotel mee geboekt hebt. En houd er rekening mee dat de parade om 17:30 is (waarschijnlijk).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204795955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ja, ik begreep ook niet waarom ze die zij-uitgangen na de eindshow niet ook gewoon open gooien. Zijn de hele dag open, maar wanneer de meeste mensen tegelijk er uit willen waren ze opeens dicht :?
ik bedoel denk ik ander punt, ik stond naast de studio's.. iedereen wordt door dat ene hek heen gepushed terwijl de tascontroleingangen niet meer gebruikt worden

nou zitten er wel meer chokepoints bij sluiting parken waar je absoluut geen paniekstampede wil hebben
  donderdag 19 mei 2022 @ 00:34:06 #124
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204795995
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ja, ik begreep ook niet waarom ze die zij-uitgangen na de eindshow niet ook gewoon open gooien. Zijn de hele dag open, maar wanneer de meeste mensen tegelijk er uit willen waren ze opeens dicht :?

Venco, ik weet niet wanneer je precies gaat, maar houd er rekening mee dat restaurants 2 maanden van te voren te reserveren zijn, en dat deze reserveringen heel snel 'op' zijn in de app. Ik raad je dus aan om zsm een lijstje te maken met waar je zou willen eten. Het daadwerkelijk reserveren is slecht geregeld, dat moet via de app maar daar zijn de goede tijden na een dag al op, zeker bij populaire restaurants zoals Chez Remi. En sommige restaurants (zoals Walts en Downtown) heb ik überhaupt niet in de app zien verschijnen. En om te kunnen reserveren moet je een Disney-account hebben. Dit hoeft overigens niet hetzelfde account te zijn als waar je je hotel mee geboekt hebt. En houd er rekening mee dat de parade om 17:30 is (waarschijnlijk).
Wat zie jij als goede tijden?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204797291
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 00:34 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wat zie jij als goede tijden?
Met kleine kinderen rond 18:15. Net na de parade en niet al te laat. Ook omdat we de lunch meestal overslaan en in plaats daarvan een krentenbol/eierkoek/sultana eten in de rij. Zonder kinderen zouden we later gaan eten (en de parade overslaan).

Maar binnen hooguit een paar dagen zijn alle tijden tussen 17:30 en 20:15 weg. Twee weken later mag je blij zijn met nog een tijd voor 21:00 uur in een onbekend restaurant. De week van tevoren zijn er alleen nog late tijden in hotel-restaurants beschikbaar. Kortom, wil je iets te kiezen hebben moet je er snel bij zijn, ongeacht wat je wil kiezen. Al heb ik wel het idee dat ze ook wat plekken vrij houden die de conciërge ter plaatse kan reserveren.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204801049
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 00:34 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wat zie jij als goede tijden?
Wat mijn voorganger dus zegt.. :)

De tijden tussen 18:45-21:30 zijn snel volgeboekt.
Dan heb je nog tijd tussen de parade die om 17:30 begint en de avond show om 23h00
  donderdag 19 mei 2022 @ 15:53:18 #127
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204801223
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:38 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Wat mijn voorganger dus zegt.. :)

De tijden tussen 18:45-21:30 zijn snel volgeboekt.
Dan heb je nog tijd tussen de parade die om 17:30 begint en de avond show om 23h00
Toen wij 6 jaar geleden in Disney waren met oud en nieuw hadden we wat moeite om te vinden hoe het nu zat met eten ook omdat er veel speciale feesten waren, vandaar dat ik benieuwd was voor als we nog eens gaan. Maar moet voor ons niet echt n probleem zijn dan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204801863
Vergeleken met een aantal jaren geleden is het veel moeilijker om te reserveren
pi_204805017
Lees net wel dat Avengers Campus bijna open gaat

🔥 While the official announcement of the opening date of Avengers Campus would be expected tomorrow, WDW News Today reports that this long-awaited opening will take place on June 27, with press event from June 24 to 26 and annual pass previews a few days before, somewhere between June 15 and 20.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204843299
Om er even op terug te komen, dat eten…

Ik mag pas over een paar dagen reserveren en zit de restaurants en menu’s te bekijken.
Als je dus half pension hebt, ‘moet’ je dus van een speciaal menu kiezen ipv A la Carte.
Zijn dat die complete opties/menu’s die erbij staan? Of zie ik iets over het hoofd…

Het zijn dus die Keuzes waar ik naar moet kijken?

https://media.disneylandp(...)e-la-marionnette.pdf

En:
https://media.disneylandp(...)0_annettes-diner.pdf
  maandag 23 mei 2022 @ 21:07:42 #131
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204843430
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:48 schreef Vicky het volgende:
Lees net wel dat Avengers Campus bijna open gaat

🔥 While the official announcement of the opening date of Avengers Campus would be expected tomorrow, WDW News Today reports that this long-awaited opening will take place on June 27, with press event from June 24 to 26 and annual pass previews a few days before, somewhere between June 15 and 20.
Met reservering las ik
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_204843446
Ooh wacht, ik zie de menu’s die aangeboden worden gelijk in de app, denk ik.
pi_204845287
Meal plan menu
pi_204845303
Even in het algemeen
Let er wel op als je full board standard hebt, dat in de fastfood restaurants alleen menu 1 en 2 zijn inbegrepen. Voor de andere moet je bij betalen.

Kiest je kind een volwassen menu dan wordt het afgeschreven op de kaart als volwassenen en niet een kind(zowel fastfood als tafel service /buffet)
pi_204852808
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:48 schreef Vicky het volgende:
Lees net wel dat Avengers Campus bijna open gaat

🔥 While the official announcement of the opening date of Avengers Campus would be expected tomorrow, WDW News Today reports that this long-awaited opening will take place on June 27, with press event from June 24 to 26 and annual pass previews a few days before, somewhere between June 15 and 20.
20 juli

https://www.disneylandpar(...)ID=420567&hotel=DNYH

[ Bericht 17% gewijzigd door psv-gomes op 24-05-2022 21:23:51 ]
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:18:36 #136
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_204864282
Via Sky Radio hebben ze korting op kaartjes oid, tussendoor zegt Mickey Mouse dan een codewoord.
Ik hoorde het toevallig, het codewoord van vandaag is ‘kasteel’.

Graag gedaan en doe er je voordeel mee
Sue Me
pi_204864772
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 21:18 schreef Staaf het volgende:
Via Sky Radio hebben ze korting op kaartjes oid, tussendoor zegt Mickey Mouse dan een codewoord.
Ik hoorde het toevallig, het codewoord van vandaag is ‘kasteel’.

Graag gedaan en doe er je voordeel mee
Vandaag is het Droomreis
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:48:58 #138
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204865070
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 21:18 schreef Staaf het volgende:
Via Sky Radio hebben ze korting op kaartjes oid, tussendoor zegt Mickey Mouse dan een codewoord.
Ik hoorde het toevallig, het codewoord van vandaag is ‘kasteel’.

Graag gedaan en doe er je voordeel mee
Is het korting op kaartjes of kans op het winnen van de reis?
Protège moi de mes désirs.
pi_204865178
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 21:48 schreef arvensis het volgende:

[..]
Is het korting op kaartjes of kans op het winnen van de reis?
Reis winnen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204887117
Nou, ik heb 3 reserveringen gedaan voor de zomer. :') Beetje gedoe want er was dus inderdaad al redelijk wat bezet.

Silver Spur steakhouse om 20:15 uur.
La Grange Billy Bob om 19:15 uur.
Captain Jack om 17:15 uur.

Dan pakken we avond 1 de parade van 17:30.

Niet slecht toch? :)

Nog een vraag. Hoe doe je dat met ontbijt? Moet je dan reserveren als je bij Santa Fe zelf wil ontbijten?
Dat is La Cantina.
Lijkt me niet, krijg die optie ook niet.
pi_204887319
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:43 schreef vencodark het volgende:
Nou, ik heb 3 reserveringen gedaan voor de zomer. :') Beetje gedoe want er was dus inderdaad al redelijk wat bezet.

Silver Spur steakhouse om 20:15 uur.
La Grange Billy Bob om 19:15 uur.
Captain Jack om 17:15 uur.

Dan pakken we avond 1 de parade van 17:30.

Niet slecht toch? :)

Nog een vraag. Hoe doe je dat met ontbijt? Moet je dan reserveren als je bij Santa Fe zelf wil ontbijten?
Dat is La Cantina.
Lijkt me niet, krijg die optie ook niet.
Ontbijt hoef je niet te reserveren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204887551
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:12 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ontbijt hoef je niet te reserveren
Nee, bedacht ik al. :)

Nog een vraag. We hebben een 4 jarige mee. Is een kinderstoel nog handig?
Geen idee hoe hoog de tafeltjes zijn. Straks zit ze mega laag. :')
Of krijg je dan echt een baby stoel met tafeltje?
Kan ik dat nog wijzigen of is dan heel de reservering weg? :?
pi_204887692
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:46 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nee, bedacht ik al. :)

Nog een vraag. We hebben een 4 jarige mee. Is een kinderstoel nog handig?
Geen idee hoe hoog de tafeltjes zijn. Straks zit ze mega laag. :')
Of krijg je dan echt een baby stoel met tafeltje?
Kan ik dat nog wijzigen of is dan heel de reservering weg? :?
Ik zag overal werkloze kinderstoelen staan, dus als het nodig is kan je die wel daar vragen (lijkt mij)! Zijn wel van die babystoelen, maar niet allemaal met tafelblad ervoor.
pi_204887711
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:06 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Ik zag overal werkloze kinderstoelen staan, dus als het nodig is kan je die wel daar vragen (lijkt mij)! Zijn wel van die babystoelen, maar niet allemaal met tafelblad ervoor.
Ja, ik heb het dus andersom gedaan.
Voor de zekerheid een kinderstoel gereserveerd. :@
En nu vind ik dat stom van mezelf want als je dan aankomt en toch een gewone stoel wilt, kan dat dan nog?
pi_204887728
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:07 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, ik heb het dus andersom gedaan.
Voor de zekerheid een kinderstoel gereserveerd. :@
En nu vind ik dat stom van mezelf want als je dan aankomt en toch een gewone stoel wilt, kan dat dan nog?
Lijkt mij wel joh! Ik was daar in totaal met 3 personen en had altijd 4 stoelen :7 Er is ongetwijfeld een gewone stoel te vinden.
pi_204887756
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:09 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Lijkt mij wel joh! Ik was daar in totaal met 3 personen en had altijd 4 stoelen :7 Er is ongetwijfeld een gewone stoel te vinden.
Leek me ook maar ik wil geen gezeik wanneer we daar zijn.
Feitelijk heb je gewoon recht op een stoel wissel want ik heb wel voor voldoende mensen gereserveerd.
Maar toch: als ik het zo zie staan voelt het als een mega fout. :P
pi_204890264
Mijn 4-jarigen pasten prima op een gewone stoel. De kinderstoelen zijn echt babystoelen, ik heb ze ook alleen met tafelblad ervoor gezien. Maar omwisselen is makkelijk zat. Wij reserveerden ze wel erbij als we met de hele familie aten (met 2-jarige erbij), maar hij moest elke keer alsnog erbij gezet worden, hij stond nooit al klaar, dus dat zal wel loslopen.

Wij hebben bij Silver Spur Steakhouse goed gegeten vorige keer, en uitstekende bediening. Alleen kunnen ze aan een pinbetaling geen fooi toevoegen, dus zorg dat je daarvoor wat contant geld apart houdt. Wij hadden dat niet, terwijl de bediening hier echt tig keer beter was dan in Chez Remi en we haar dus graag een goede fooi hadden gegeven..
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204892157
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 15:43 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn 4-jarigen pasten prima op een gewone stoel. De kinderstoelen zijn echt babystoelen, ik heb ze ook alleen met tafelblad ervoor gezien. Maar omwisselen is makkelijk zat. Wij reserveerden ze wel erbij als we met de hele familie aten (met 2-jarige erbij), maar hij moest elke keer alsnog erbij gezet worden, hij stond nooit al klaar, dus dat zal wel loslopen.

Wij hebben bij Silver Spur Steakhouse goed gegeten vorige keer, en uitstekende bediening. Alleen kunnen ze aan een pinbetaling geen fooi toevoegen, dus zorg dat je daarvoor wat contant geld apart houdt. Wij hadden dat niet, terwijl de bediening hier echt tig keer beter was dan in Chez Remi en we haar dus graag een goede fooi hadden gegeven..
Thx. Ik ben al meer gerust. :P
Ik zag het al zo’n beetje onrealistisch misgaan. :')
pi_204915009
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:03 schreef psv-gomes het volgende:
Mondkapjes worden vanaf maandag afgeschaft in het OV !!

Mag je nu vrijwillig dragen
Ok, mooi. Dan lopen alleen de wappies nog met mondkapjes.
  maandag 30 mei 2022 @ 16:28:04 #150
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204915064
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 16:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ok, mooi. Dan lopen alleen de wappies nog met mondkapjes.
Een kwetsbaar persoon is niet meteen een wappie :{w
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_204915083
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 16:28 schreef laziness het volgende:

[..]
Een kwetsbaar persoon is niet meteen een wappie :{w
Lekker binnen blijven dan als je niks strikt noodzakelijks buiten te doen hebt.

Zag dit weekend in Phantasialand mensen buiten met een mondkapje lopen :') Tsja, als je dan echt zo'n bange wap bent...
pi_204915193
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 16:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lekker binnen blijven dan als je niks strikt noodzakelijks buiten te doen hebt.

Zag dit weekend in Phantasialand mensen buiten met een mondkapje lopen :') Tsja, als je dan echt zo'n bange wap bent...
Maar dat is toch een eigen keus??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204915205
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 16:43 schreef Vicky het volgende:

[..]
Maar dat is toch een eigen keus??
Ja, moeten ze zelf weten. Maar lijkt me logischer dat je binnen blijft als je het echt zo in je broek doet voor kerona.
pi_204915450
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 16:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, moeten ze zelf weten. Maar lijkt me logischer dat je binnen blijft als je het echt zo in je broek doet voor kerona.
Dat kan jij niet beslissen voor een ander.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204915665
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 3 juli 2022 @ 19:58:19 #156
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205227315
Iemand toegang weten te fixen voor Marvelland?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205228410
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 19:58 schreef nils7 het volgende:
Iemand toegang weten te fixen voor Marvelland?
Ja 😉
  maandag 4 juli 2022 @ 10:10:25 #158
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_205231975
Wij gaan eind november naar Disney, kids zijn dan 2,4,6 jaar.
Gaan op woensdag rijden, en zondag terug, dan toegang tot het park op donderdag,vrijdag,zaterdag.

Gaan naar Campanile Val de France, waren vroeger eens naar de voorganger van dit hotel geweest, wat prima was.
pi_205313086
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 21:28 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Ja 😉
Vorige week maandag en vandaag 😉
En het ziet er prima uit
pi_205313282
Heb je ook de nieuwe attracties al kunnen doen psv-gomes?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205313415
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:28 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je ook de nieuwe attracties al kunnen doen psv-gomes?
Ja 😊
De web attractie is super.
De flight force vorige week gedaan, maar vandaag overgeslagen
Hier en daar wat shows, foto locaties en verschillend aanbod aan eten. Fast food restaurant(Italiaans) ,buffetrestaurant,food truck (asiatisch en een met hotdogs)
Ze verwachten wel een hoop mensen. Jeetje de wachtrij is super lang, de restaurants hebben best een hoop plaatsen
pi_205317698
Klinkt goed! Ik ben ook wel erg benieuwd, vooral naar Spider-Man! Maar ik denk niet dat ik mijn man nog over kan halen voor dit/komend jaar.

Maar we hebben wel Disney World geboekt voor volgend jaar *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205797796
Wij zijn aan het oriënteren voor restaurants in WDW. Iemand tips voor nuttige websites hiervoor? De meeste gaan over kwaliteit van het eten en dat interesseert mij eigenlijk niet zoveel; mijn kinderen waarderen kwaliteitsdiners niet zo en ik vind zelf entourage en sfeer belangrijker. Welke website is handig voor informatie hierover waarbij het niet alleen over het eten zelf gaat? Of heeft er iemand tips vanuit eigen ervaring? We verblijven in Carribean Beach Resort.

En andere tips voor extra zaken om daar te doen buiten de attracties in de parken? We gaan met twee meiden van ruim 5 jaar en een jongen van 7.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205802100
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 23:24 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn aan het oriënteren voor restaurants in WDW. Iemand tips voor nuttige websites hiervoor? De meeste gaan over kwaliteit van het eten en dat interesseert mij eigenlijk niet zoveel; mijn kinderen waarderen kwaliteitsdiners niet zo en ik vind zelf entourage en sfeer belangrijker. Welke website is handig voor informatie hierover waarbij het niet alleen over het eten zelf gaat? Of heeft er iemand tips vanuit eigen ervaring? We verblijven in Carribean Beach Resort.

En andere tips voor extra zaken om daar te doen buiten de attracties in de parken? We gaan met twee meiden van ruim 5 jaar en een jongen van 7.
Ik zat afgelopen april in CBR. Mooi resort. Skyliner is erg leuk en snel om naar Epcot en Studios te gaan.
Voor restaurants kan je kijken op bijv https://www.disneyfoodblog.com/. Zij hebben ook veel youtube filmpjes over eten/restaurants in WDW.

Ik zelf pak ook meestal Universal erbij voor 2 dagen. Vervoer hierheen kan dan met bijv met Lyft/Uber.

Verder kan je een dagje Vineland outlet doen. Daar zit ook de Disney outlet store.
pi_205802387
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 14:15 schreef EdVe het volgende:

[..]
Ik zat afgelopen april in CBR. Mooi resort. Skyliner is erg leuk en snel om naar Epcot en Studios te gaan.
Voor restaurants kan je kijken op bijv https://www.disneyfoodblog.com/. Zij hebben ook veel youtube filmpjes over eten/restaurants in WDW.

Ik zelf pak ook meestal Universal erbij voor 2 dagen. Vervoer hierheen kan dan met bijv met Lyft/Uber.

Verder kan je een dagje Vineland outlet doen. Daar zit ook de Disney outlet store.
We hebben deze keuze ook gemaakt vanwege de goede bereikbaarheid er van idd (in combinatie met de betaalbaarheid er van. Met 5 personen op 1 kamer zijn er beperkte opties).

Universal slaan we over, onze kinderen zijn voor de leuke attracties daar nog echt te jong. We overwegen nog wel een dagtripje naar Seaworld omdat zoon heel graag een orca wil zien en ik vermoed dat dat over een jaar of 7, als we hopen weer die kant op te gaan (maar dan voornamelijk richting Universal), orca's niet meer in het park aanwezig zullen zijn (wat overigens een goede zaak is).

Bedankt voor de tip van de website. Ik ga daar eens rondkijken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205864552
Momenteel weer kans op een reis naar Disneyland bij Skyradio. Iemand een idee van het codewoord van vandaag?
pi_205867314
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:10 schreef byah het volgende:
Momenteel weer kans op een reis naar Disneyland bij Skyradio. Iemand een idee van het codewoord van vandaag?
Kasteel
pi_206430917
Tripje naar Disneyland Anaheim met uitleg van Michiel Veenstra.

twitter
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:16:04 #169
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206731624
Zo… weer aangekomen en een weekje in DLP :-)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_206738052
Veel plezier
pi_207075445
Ik wil komend jaar 2 nachten/ 3 dagen met het gezin (2 kinderen van 5 en 8) naar Disney. Het wordt de eerste keer, dus ik ben al druk aan het uitzoeken.
Ik twijfel op dit moment over welk hotel we zullen nemen (Sequoia, Cheyenne, Newport of Santa Fe). Op papier lijken ze qua opties erg gelijk mbt extra magic time en pendelbus. Zie ik iets over het hoofd dat een grote factor kan spelen in de keuze, of is het meer kijken welk thema de voorkeur heeft?
En zijn er nog andere tips die handig zijn voor Disney-maagden?
Ik begreep al dat eten inslaan buiten het park handig is voor de beurs, eventueel een buggy mee voor vermoeide kinderbenen. Nog andere tips?
Ik heb de afgelopen topics al doorgelezen, maar de doorgewinterde Disney-gangers zijn daar vooral vertegenwoordigd :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  Public Relations / Redactie Film woensdag 14 december 2022 @ 09:52:40 #172
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_207075521
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 09:43 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik wil komend jaar 2 nachten/ 3 dagen met het gezin (2 kinderen van 5 en 8) naar Disney. Het wordt de eerste keer, dus ik ben al druk aan het uitzoeken.
Ik twijfel op dit moment over welk hotel we zullen nemen (Sequoia, Cheyenne, Newport of Santa Fe). Op papier lijken ze qua opties erg gelijk mbt extra magic time en pendelbus. Zie ik iets over het hoofd dat een grote factor kan spelen in de keuze, of is het meer kijken welk thema de voorkeur heeft?
En zijn er nog andere tips die handig zijn voor Disney-maagden?
Ik begreep al dat eten inslaan buiten het park handig is voor de beurs, eventueel een buggy mee voor vermoeide kinderbenen. Nog andere tips?
Ik heb de afgelopen topics al doorgelezen, maar de doorgewinterde Disney-gangers zijn daar vooral vertegenwoordigd :P
Voor hotelkeuze denk ik dat de portemonnee de doorslaggevende keuze zal zijn. Ze zijn verschillend in aantal sterren. New Port is 4 sterren, Sequoia en Cheyenne 3 sterren en Santa Fe 2 sterren.

De pendelbus zou ik niet nemen, zeker niet in de avond terug. Alle hotels zijn prima op loopafstand.

Eten inslaan is aan te raden net als een buggy. Maak gebruik van de EMT en reserveer zo vroeg mogelijk de restaurants!
pi_207075737
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 09:52 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Voor hotelkeuze denk ik dat de portemonnee de doorslaggevende keuze zal zijn. Ze zijn verschillend in aantal sterren. New Port is 4 sterren, Sequoia en Cheyenne 3 sterren en Santa Fe 2 sterren.

De pendelbus zou ik niet nemen, zeker niet in de avond terug. Alle hotels zijn prima op loopafstand.

Eten inslaan is aan te raden net als een buggy. Maak gebruik van de EMT en reserveer zo vroeg mogelijk de restaurants!
Top, dank je wel voor je snelle antwoord! Newport is qua prijs vrijwel gelijk aan de andere hotels in de periode dat we willen gaan, dus dan is dat de logische keuze :)
Reserveren bij restaurants gaan we ook op tijd doen inderdaad!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_207076565
De pendelbus is meestal druk (tenzij je midden op de dag gaat) en doet er net zo lang over wanneer je zelf gaat lopen. Ik zou persoonlijk, als je geen half pension boekt, voor sequoia gaan. Dat is qua locatie na New York de beste om zelf te lopen en het is ook een gezellig loopje door Disney Village (waardoor je ook de meestal snellere bagage-check kunt gebruiken ipv de grote van het parkeerterrein). New Port Bay is ook prima, maar net iets verder lopen. Santa Fé en Cheyenne zijn na een drukke dag net te ver lopen voor kinderen denk ik (al ben ik daar zelf nog nooit geweest, dus geen ervaring mee in de praktijk).

En mocht je Super helden fans hebben dan kan het de moeite zijn om ook nog even te kijken naar de prijzen van Marvel New York. Mijn kinderen vonden dat hotel geweldig vanwege de grote afbeeldingen die je overal ziet daar, het photostation waar je foto's in superheldenstijl kunt maken vonden ze ook erg leuk en er is nog een ruimte waar ze simpele spelletjes kunnen spelen en tekenles kunnen krijgen. De andere hotels hebben dergelijke extra's niet. Het is niet heel veel extra geld waard, maar op sommige momenten scheelt het qua kosten weinig en dan is het wel de moeite waard. De hotelkamers zelf verschilden weinig met die van New Port Bay qua luxe, het grote verschil was vooral dat New York recentelijk gerenoveerd is. En het buffet was beter.

Mocht je een krap budget hebben kan ik je overigens Davy Crockett aanraden. Dat ligt op 5 minuten rijden met de auto en daarbij heb je een klein keukentje zodat je zelf wat kunt koken en heb je een volwaardige koelkast. Ze hebben daarnaast een buitenspeeltuin en een leuk zwembad mocht je willen zwemmen. Mocht je meer budget hebben is Village Nature ook erg leuk, met name het geweldige zwembad en de speeltuinen. Houd er rekening mee dat als je dit via Disney boekt er maar 2 dagen park inbegrepen is, maar die hoef je niet achtereen te gebruiken. Wij pakten twee dagen rust tussendoor bijvoorbeeld. En je kunt hierbij ook gewoon zelf koken. Parkeren bij Disney is gratis en je hebt ook gewoon de extra magic time (dit geldt overigens voor alle Disney-hotels).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_207077935
Ik sluit me aan bij bovenstaande.
Qua hotel zou ik voor Sequioa kiezen. Iets dichterbij dan newport bay. Ik vind de sfeer in SL erg leuk/fijn. Plus je bent er alleen om te slapen.

En installeer de app, daar kan je restaurants in reserveren en zie je ook de tijden van shows e.d.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_207078486
Superfijn jullie antwoorden, dank jullie wel!
Dan gaan we voor Sequoia, en lopen van en naar het park. De app heb ik inderdaad al geïnstalleerd, dus ik ga me nu gelijk ook verdiepen in de restaurants *O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  Public Relations / Redactie Film woensdag 14 december 2022 @ 15:33:59 #177
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_207078797
Juist. Newport Bay lijkt dichterbij maar is net zo ver als de eerste kamers van Cheyenne lopen. En dat hotel is huge.

Alleen Sequoia en New York liggen echt dichterbij. In Sequoia is de sfeer ook heerlijk, plus een leuk binnenzwembadje!
pi_207079724
Ik weet nog wel de tweede keer dat we in Newport Bay zaten. Binnen moesten we bijna net zolang lopen als het stuk dat je door Disney Village loopt. En met kinderwagen kun je ook niet vanaf je kamer direct naar beneden naar de wandeluitgang of de ontbijtzaal, maar moet je eerst de reguliere lift pakken, en daarna ergens anders in een klein liftje waar 1 kinderwagen per keer in paste (of in ieder geval 1 tweelingbuggy) naar die verdieping. Erg onhandig gemaakt. Vanaf dag twee tilden we de buggy maar naar beneden, zo'n rij stond er voor die lift elke ochtend.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_207101032
Alles geboekt *O*
Ook maar gelijk restaurants gereserveerd voor dag 1 en 2 (Chez Remy en Captain Jack's), en 1 ochtend ontbijt met Disney figuren in Plaza Gardens.
Ik was nog aan het kijken mbt tijden in combinatie met parades etc, maar daar kwam ik niet helemaal uit, een dag 17:30 en een dag om 18:30 eten zal vast prima zijn toch? :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_207101146
Klinkt als een goede planning LMN! Mocht je kunnen kiezen dan zou ik overigens voor de tweede ontbijtshift gaan, dan kun je daarvoor redelijk rustig de attracties doen in de early Magic time, en als het druk wordt ga je ontbijten en ben je daarna mooi op tijd klaar om direct aan te sluiten bij de 30-jaar dansshow voor de deur (is er nu tijdelijk niet, maar komt weer terug en is erg de moeite waard! Leuker dan de parade).

Wij zijn druk bezig met onze planning voor WDW, en dan vooral qua restaurants want die moeten we over drie weken vast gaan leggen. Ze hebben echt teveel (dure!) opties :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_207101176
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:10 schreef FlyingFish het volgende:
Klinkt als een goede planning LMN! Mocht je kunnen kiezen dan zou ik overigens voor de tweede ontbijtshift gaan, dan kun je daarvoor redelijk rustig de attracties doen in de early Magic time, en als het druk wordt ga je ontbijten en ben je daarna mooi op tijd klaar om direct aan te sluiten bij de 30-jaar dansshow voor de deur (is er nu tijdelijk niet, maar komt weer terug en is erg de moeite waard! Leuker dan de parade).

Wij zijn druk bezig met onze planning voor WDW, en dan vooral qua restaurants want die moeten we over drie weken vast gaan leggen. Ze hebben echt teveel (dure!) opties :D
Thanks! Ik had al inderdaad voor de 2e optie gekozen, we zijn langslapers :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_207459464
🥳🥳 we mogen weer aftellen 🥳🥳

4 dagen entree en 3 nachten SL in de voorjaarsvakantie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208201550
Iedereen nog bedankt voor de tips! We zijn afgelopen week gegaan en het was ontzettend genieten!
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_208202554
Wij zijn er nu, laatste dagje. Helaas is jongste dochter ziek.
Mijn man is in het hotel gebleven, ik ben met de oudste in de Studio's. Hopelijk voelt jongste zich straks beter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208203884
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:56 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn er nu, laatste dagje. Helaas is jongste dochter ziek.
Mijn man is in het hotel gebleven, ik ben met de oudste in de Studio's. Hopelijk voelt jongste zich straks beter.
Je kan naar de first aid gaan als het niet gaat.
Die zit in het park naast Plaza Gardens, bij de studio services en naast de Sportsbar
pi_208203919
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:05 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Je kan naar de first aid gaan als het niet gaat.
Die zit in het park naast Plaza Gardens, bij de studio services en naast de Sportsbar
Ze is aan het spugen geweest. Hebben ze daar iets voor bij first aid?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208204020
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:08 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ze is aan het spugen geweest. Hebben ze daar iets voor bij first aid?
Ja volgens mij wel
pi_208204095
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:20 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Ja volgens mij wel
Ok. Gaan we daar zo naartoe
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208205336
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:08 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ze is aan het spugen geweest. Hebben ze daar iets voor bij first aid?
Beste wat je kan doen, een ritje Space Mountain ;)
pi_208205365
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:21 schreef linebear het volgende:

[..]
Beste wat je kan doen, een ritje Space Mountain ;)
Whaha het wordt een ritje terug naar het hotel helaas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208205388
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:24 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha het wordt een ritje terug naar het hotel helaas.
vervelend :(
pi_208215260
Weet iemand wanneer "It's a Small World" weer open gaat? :)
pi_208215298
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 09:27 schreef MorganLeFay het volgende:
Weet iemand wanneer "It's a Small World" weer open gaat? :)
Waarschijnlijk mei zeiden ze gister
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208215552
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 09:31 schreef Vicky het volgende:

[..]
Waarschijnlijk mei zeiden ze gister
[/quote]
Thanks. Ik wilde in de meivakantie gaan, maar vrees dat dat dan net een weekje te vroeg is :')
pi_208215685
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:01 schreef MorganLeFay het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 3 maart 2023 09:31 schreef Vicky het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mei zeiden ze gister
Thanks. Ik wilde in de meivakantie gaan, maar vrees dat dat dan net een weekje te vroeg is :')
[/quote]
Het water zat er gisteren al wel weer in. Werd nog wel hard gewerkt.

Onze 4 dagen zitten er weer op. Onwijs genoten, gedanst met castmembers na de Shie Brighter, met open mond naar de droneshow gekeken, bijna 74km gelopen, hard gelachen, gegild en gehuild.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208251379
Ik lees mee want wij gaan in de meivakantie 3 dagen/ 2 nachten slapen in chayenne kinderen zijn 11 en 9
  dinsdag 7 maart 2023 @ 17:52:58 #197
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_208279405
Ik wil begin november naar Disneyland gaan, als de disney 100 vieringen beginnen. Wanneer kan ik dan het beste boeken?
  dinsdag 7 maart 2023 @ 20:07:15 #198
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208281398
Dit weekend bennen we er weer.
Zo ook vrijdag avond met de abonnementhouders avond :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_208281862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:07 schreef nils7 het volgende:
Dit weekend bennen we er weer.
Zo ook vrijdag avond met de abonnementhouders avond :)
die vooraf registratie van je bezoek heeft voor mij grotendeels de lol eraf gehaald
  woensdag 8 maart 2023 @ 08:42:09 #200
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208285238
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:33 schreef mschol het volgende:

[..]
die vooraf registratie van je bezoek heeft voor mij grotendeels de lol eraf gehaald
Ja ik moet toegeven dat van alle pogingen die ik heb gedaan nog nooit geweigerd ben (ook als ik geen reservering heb).
Ik weet ook dat ze na 2 uur 's middags niet zo streng meer zijn.

We zitten meestal een week of lang weekend en als we een weekje gaan (we boeken dan de centerparcs) en we kunnen 3 dagen reserveren hoeft een 4de of 5de dag niet zo van mij. We proberen dan wel en tot nu toe altijd er in gemogen maar als ze ons zouden weigeren so be it.

Maar het haalt de lol er wel af.

In WDW mogen abo's na 2 uur sowieso naar binnen inmiddels.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_208496778
Kan aan mij liggen maar dat Disney Marvel hotel is wanstaltig duur. 2 volwassenen en 1 van 2 jaar kost gewoon ¤ 3000 voor 4 dagen ( 3 nachten ) ongeveer. Goeiesmorgens :') Is dat inclusief kaviaar etc?
pi_208498493
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:44 schreef Poepz0r het volgende:
Kan aan mij liggen maar dat Disney Marvel hotel is wanstaltig duur. 2 volwassenen en 1 van 2 jaar kost gewoon ¤ 3000 voor 4 dagen ( 3 nachten ) ongeveer. Goeiesmorgens :') Is dat inclusief kaviaar etc?
Niet normaal he...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208498733
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:38 schreef Vicky het volgende:

[..]
Niet normaal he...
Is dat altijd zo? Willen graag met zijn drieën gaan
Ben ooit in die blokhutten geweest, erg leuk maar dat is niet in het park geloof ik maar daarbuiten
pi_208498755
En qua kamer merk je weinig verschil tov Newport Bay, het extra geld niet waard imo. Ik zou het er zelf iig nooit voor neerleggen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_208498764
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:47 schreef FlyingFish het volgende:
En qua kamer merk je weinig verschil tov Newport Bay, het extra geld niet waard imo. Ik zou het er zelf iig nooit voor neerleggen.
Newport was ook belachelijk duur wat ik zag voor 3 nachten.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 22 maart 2023 @ 19:50:26 #206
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_208498836
Hangt een beetje af van welke periode en hoever van tevoren je boekt denk ik?
pi_208498866
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:50 schreef Pino112 het volgende:
Hangt een beetje af van welke periode en hoever van tevoren je boekt denk ik?
Nee is gewoon heel duur. Periode ansich maakt niet veel. ¤ 1500 voor 3 nachten Newport :')
pi_208499372
Wij boekten 4 dagen/3 nachten in Seqouia, 4 personen (2 kinderen van 17 en 13) voor ¤ 1400 in de voorjaarsvakantie.
Newport is zeker duurder. Seqouia was goedkoper dan Cheyenne.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208500366
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:12 schreef Vicky het volgende:
Wij boekten 4 dagen/3 nachten in Seqouia, 4 personen (2 kinderen van 17 en 13) voor ¤ 1400 in de voorjaarsvakantie.
Newport is zeker duurder. Seqouia was goedkoper dan Cheyenne.
Is dat hotel ook in het park?
pi_208500418
Sowieso schommelen die prijzen erg per data. Vorige keer dat wij zelf boekten was Newport Bay goedkoper dan Sequoia voor onze periode (die wilden we namelijk eigenlijk boeken). En het aantal personen per kamer en hun leeftijd maakt ook uit. Maar afgezien daarvan is er sowieso een flinke prijsverhoging geweest.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_208500660
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Is dat hotel ook in het park?
Ja, dat is een onsite hotel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208500720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:21 schreef FlyingFish het volgende:
Sowieso schommelen die prijzen erg per data. Vorige keer dat wij zelf boekten was Newport Bay goedkoper dan Sequoia voor onze periode (die wilden we namelijk eigenlijk boeken). En het aantal personen per kamer en hun leeftijd maakt ook uit. Maar afgezien daarvan is er sowieso een flinke prijsverhoging geweest.
David Crockett vond ik als kind helemaal geweldig. Is ook aan de prijs inmiddels.
pi_208565199
Ik wil volgend jaar in maart met mijn vrouw en 2 dochters van dan 8 en 10 naar Disneyland Parijs. Maar hoeveel dagen zouden jullie aanraden? En wat zijn goede hotels? Over het algemeen ben ik meer fan van een hotel wat meer waar voor je geld heeft en dan met het busje er naar toe dan heel dichtbij voor de hoofdprijs maar zonder busje. Maar ik las ook weer dat je bij een disney hotel eerder het park in mag. Dus ik ben even aan het bekijken wat nou de voor en nadelen zijn en de ervaringen van de mensen hier.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 28 maart 2023 @ 12:19:00 #214
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208566152
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:56 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil volgend jaar in maart met mijn vrouw en 2 dochters van dan 8 en 10 naar Disneyland Parijs. Maar hoeveel dagen zouden jullie aanraden? En wat zijn goede hotels? Over het algemeen ben ik meer fan van een hotel wat meer waar voor je geld heeft en dan met het busje er naar toe dan heel dichtbij voor de hoofdprijs maar zonder busje. Maar ik las ook weer dat je bij een disney hotel eerder het park in mag. Dus ik ben even aan het bekijken wat nou de voor en nadelen zijn en de ervaringen van de mensen hier.
Ik adviseer altijd 3 nachten, 4 dagen. Hier zijn natuurlijk slechts twee hele dagen bij, omdat je een aankomst- en vertrekdag heb. Dan heb je ruim de tijd om alles te zien en in je op te nemen zonder dat het gehaast wordt. Het kijken van shows, parades en daar op tijd zijn neemt ook een deel van je dag op. Zeker met jonge kids moet je genoeg rust momenten nemen. Je vermaakt je er echt wel.

Hotel hangt vooral van je budget af.
Je hoeft echt niet het duurste Disney-hotel te nemen, Cheyenne is prima. Vergelijk die met een van de hotels die vlakbij het resort liggen (namen zijn pas veranderd dus is me ontschoten) en zet de voor- en tegens tegen elkaar en kijk waar je je geld naartoe kan brengen.

Ik denk dat je voor die paar dagen alles tussen de 1000 - 4000 euro kan betalen, afhankelijk van periode, hotel en eten, dus je kan het zo gek maken als je wilt.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 12:31:10 #215
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208566286
De aanbiedingen voor partner hotels buiten Disney bij Oad waren nauwelijks goedkoper dan Santa Fe of Cheyenne in Disney zelf toen ik daar van de week een vergelijk deed, dus dan zou ik voor het gemak en de sfeer gaan en een Disney hotel kiezen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208566951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:56 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil volgend jaar in maart met mijn vrouw en 2 dochters van dan 8 en 10 naar Disneyland Parijs. Maar hoeveel dagen zouden jullie aanraden? En wat zijn goede hotels? Over het algemeen ben ik meer fan van een hotel wat meer waar voor je geld heeft en dan met het busje er naar toe dan heel dichtbij voor de hoofdprijs maar zonder busje. Maar ik las ook weer dat je bij een disney hotel eerder het park in mag. Dus ik ben even aan het bekijken wat nou de voor en nadelen zijn en de ervaringen van de mensen hier.
3 of 4 dagen zeker.
Wij slapen graag in een disneyhotel. Liefst Seqouia lodge, maar dat ligt echt aan de prijs.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_208566989
Bedankt voor de tips. 3 of 4 dagen is dan inderdaad wel een goede. En hotels moet ik dan gewoon goed gaan vergelijken. Daar kan je dus niet zo stellig zeggen dat het ene altijd veel duurder is dan de andere optie.

En waar boeken jullie altijd? Gewoon pakketreisje via tui bijvoorbeeld of bij disney zelf?
pi_208567039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:37 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de tips. 3 of 4 dagen is dan inderdaad wel een goede. En hotels moet ik dan gewoon goed gaan vergelijken. Daar kan je dus niet zo stellig zeggen dat het ene altijd veel duurder is dan de andere optie.

En waar boeken jullie altijd? Gewoon pakketreisje via tui bijvoorbeeld of bij disney zelf?
altijd bij Disney zelf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 13:55:05 #219
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208567161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:37 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de tips. 3 of 4 dagen is dan inderdaad wel een goede. En hotels moet ik dan gewoon goed gaan vergelijken. Daar kan je dus niet zo stellig zeggen dat het ene altijd veel duurder is dan de andere optie.

En waar boeken jullie altijd? Gewoon pakketreisje via tui bijvoorbeeld of bij disney zelf?
Jawel, ze hebben verschillende prijsklasses. Dus in principe zijn Sante Fe en Cheyenne goedkoper dan Sequoia en New Port Bay. Marvel is nog weer stapje duurder.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208567187
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:55 schreef laziness het volgende:

[..]
Jawel, ze hebben verschillende prijsklasses. Dus in principe zijn Sante Fe en Cheyenne goedkoper dan Sequoia en New Port Bay. Marvel is nog weer stapje duurder.
Ja idd. Maar het is niet zo dat disney hotels standaard veel duurder zijn dan hotels buiten het park. Is dat trouwen die ring die de grens aangeeft?

Natuurlijk is het meest luxe hotel buiten het park duurder dan het goedkoopste hotel van disney. Maar ook in hetzelfde kwaliteitssegment hoeft het niet per se duurder te zijn om een disney hotel te boeken?
  dinsdag 28 maart 2023 @ 14:02:34 #221
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208567212
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:58 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Ja idd. Maar het is niet zo dat disney hotels standaard veel duurder zijn dan hotels buiten het park. Is dat trouwen die ring die de grens aangeeft?

Natuurlijk is het meest luxe hotel buiten het park duurder dan het goedkoopste hotel van disney. Maar ook in hetzelfde kwaliteitssegment hoeft het niet per se duurder te zijn om een disney hotel te boeken?
Mijn vergelijking van de week liet dat niet zien. Normaal waren de partner hotels (dream castle etc) significant goedkoper maar zelfs een B&B hotel was behoorlijk duur. Disney was wel iets duurder maar daar krijg je afstand, sfeer en de extra magic hours voor terug dus ik vond het niet goedkoop genoeg tov de Disney hotels.

Er zijn 6 Disney hotels waarbij je de extra hours krijgt. Op prijs van hoog naar laag zijn dat Disney hotel, Marvel, New Port Bay, Sequoia Lodge, Cheyenne en Sante Fe.
Elk ander hotel is niet van Disney zelf.

Ik vind zelf Cheyenne heel gezellig en prima qua verblijf. En dat is een stuk beter dan zo'n B&B hotel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208567274
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 14:02 schreef laziness het volgende:

[..]
Mijn vergelijking van de week liet dat niet zien. Normaal waren de partner hotels (dream castle etc) significant goedkoper maar zelfs een B&B hotel was behoorlijk duur. Disney was wel iets duurder maar daar krijg je afstand, sfeer en de extra magic hours voor terug dus ik vond het niet goedkoop genoeg tov de Disney hotels.

Er zijn 6 Disney hotels waarbij je de extra hours krijgt. Op prijs van hoog naar laag zijn dat Disney hotel, Marvel, New Port Bay, Sequoia Lodge, Cheyenne en Sante Fe.
Elk ander hotel is niet van Disney zelf.

Ik vind zelf Cheyenne heel gezellig en prima qua verblijf. En dat is een stuk beter dan zo'n B&B hotel.
Tnx voor de info. Dat zijn inderdaad wel voordelen ten opzichte van andere hotels die een hoger bedrag wel rechtvaardigen tot een zekere hoogte inderdaad. En dan is het de vraag welk verschil je dit waard vindt. Maar hier ga ik mee aan de slag. Tnx.

En mijn jongste dochter vind Cheyenne nu al geweldig met allerlei paarden dingen ;).
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 28 maart 2023 @ 15:07:06 #223
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208567811
Cheyenne is fantastisch met kids. Echt een aanrader.

Let wel: ontbijt is dan weer niet inbegrepen bij de Disney-hotels. Los bij te boeken, maar de parken hebben voor een vriendelijke prijs ontbijtpakketjes (croissant, jus).
pi_208571272
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 14:10 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Tnx voor de info. Dat zijn inderdaad wel voordelen ten opzichte van andere hotels die een hoger bedrag wel rechtvaardigen tot een zekere hoogte inderdaad. En dan is het de vraag welk verschil je dit waard vindt. Maar hier ga ik mee aan de slag. Tnx.

En mijn jongste dochter vind Cheyenne nu al geweldig met allerlei paarden dingen ;).

In de zomer periode kan je ook poney rijden bij hotel Cheyenne😉
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:33:59 #225
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_209092745
In november ga ik voor het eerst sinds 15 jaar weer, rond de tijd dat de Disney100 vieringen beginnen. Is het aan te raden om fastpasses te nemen? En is er een site waar ik kan zien welke merchandise er verkocht word?
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:41:23 #226
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209092793
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:33 schreef GayGuy het volgende:
In november ga ik voor het eerst sinds 15 jaar weer, rond de tijd dat de Disney100 vieringen beginnen. Is het aan te raden om fastpasses te nemen? En is er een site waar ik kan zien welke merchandise er verkocht word?
Fastpasses heet nu premier access en niet meer gratis :-(
Wat er qua merch is voor de 100 dat ligt er nu al.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 10 mei 2023 @ 21:48:39 #227
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_209095479
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:41 schreef nils7 het volgende:

[..]
Fastpasses heet nu premier access en niet meer gratis :-(
Wat er qua merch is voor de 100 dat ligt er nu al.
Ja van die fastpasses, nieuwe naam, en niet meer gratis,, wist ik al. Kwam alleen even niet meer op de naam😂
pi_209095622
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:48 schreef GayGuy het volgende:

[..]
Ja van die fastpasses, nieuwe naam, en niet meer gratis,, wist ik al. Kwam alleen even niet meer op de naam😂
Ik vind het echt zonde van het geld
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_209096633
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:58 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik vind het echt zonde van het geld
Ze zijn ook echt belachelijk duur. ¤150 voor alle attracties met zo’n rij 1x doen. Dat is vrijwel hetzelfde als genie+ in Disneyworld en daar betaal je $15 tot $30 voor en is op één attractie per park na overal voor geldig en krijg je je attractie-foto’s gratis erbij. en zelfs dan vind ik het zonde geld, zeker buiten het hoogseizoen
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 11 mei 2023 @ 09:30:10 #230
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209098748
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 23:08 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ze zijn ook echt belachelijk duur. ¤150 voor alle attracties met zo’n rij 1x doen. Dat is vrijwel hetzelfde als genie+ in Disneyworld en daar betaal je $15 tot $30 voor en is op één attractie per park na overal voor geldig en krijg je je attractie-foto’s gratis erbij. en zelfs dan vind ik het zonde geld, zeker buiten het hoogseizoen
Het ergste eraan is nog dat als je gaat je denkt "dan koop ik het wel om die paar attracties die ik echt wil doen te kunnen doen".
Ik snap het, heb het ook gedaan.
Maar 't zou niet moeten :(

En dan is Parijs nog per attractie waarbij het in WDW je minimaal Genie+ al moet hebben om iets te kunnen.

Persoonlijk zou ik het gebruik ervan uitstellen tot je op de laatste dag bent en nog steeds niet DIE attracties hebt kunnen doen die je wilde.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 11 mei 2023 @ 09:33:21 #231
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209098789
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:48 schreef GayGuy het volgende:

[..]
Ja van die fastpasses, nieuwe naam, en niet meer gratis,, wist ik al. Kwam alleen even niet meer op de naam😂
Hoe lang ga je trouwens?
November hoeft niet heel druk te zijn dus wellicht kun je alles zonder iets van premier access te doen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_209098878
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 09:30 schreef nils7 het volgende:

[..]
Het ergste eraan is nog dat als je gaat je denkt "dan koop ik het wel om die paar attracties die ik echt wil doen te kunnen doen".
Ik snap het, heb het ook gedaan.
Maar 't zou niet moeten :(

En dan is Parijs nog per attractie waarbij het in WDW je minimaal Genie+ al moet hebben om iets te kunnen.

Persoonlijk zou ik het gebruik ervan uitstellen tot je op de laatste dag bent en nog steeds niet DIE attracties hebt kunnen doen die je wilde.
Wij hebben in WDW geen genie+ gehad en het ook niet nodig gehad. Hebben alle attracties, inclusief de topattracties, meerdere keren kunnen doen met wachtrijen van max 45 minuten (muv de 7 dwergen, maar daar stond de wachtrij verkeerd aangegeven). Ik heb daar geen enkele keer zo lang in de rij hoeven staan als in Parijs bij Nemo, en dat was zelfs nog in de early Magic hours. Voor de topattracties in WDW betaal je wel apart, maar dat was imo ook niet nodig bij goed timen.

Ik ben ook geen fan van genie+ maar het verschil in kosten met Parijs is absurd. Zeker als ze het dan ook nog voor attracties als Its a small world aan gaan bieden, als je daarvoor langer dan 15 minuten in de rij moet staan gaat er sowieso al wat mis.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 11 mei 2023 @ 10:10:21 #233
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209099188
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 09:41 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wij hebben in WDW geen genie+ gehad en het ook niet nodig gehad. Hebben alle attracties, inclusief de topattracties, meerdere keren kunnen doen met wachtrijen van max 45 minuten (muv de 7 dwergen, maar daar stond de wachtrij verkeerd aangegeven). Ik heb daar geen enkele keer zo lang in de rij hoeven staan als in Parijs bij Nemo, en dat was zelfs nog in de early Magic hours. Voor de topattracties in WDW betaal je wel apart, maar dat was imo ook niet nodig bij goed timen.

Ik ben ook geen fan van genie+ maar het verschil in kosten met Parijs is absurd. Zeker als ze het dan ook nog voor attracties als Its a small world aan gaan bieden, als je daarvoor langer dan 15 minuten in de rij moet staan gaat er sowieso al wat mis.
Heb me al in het WDW topic gemeld.

Maar bedoelde meer van als je iets van een "fastpass" experience wilt in WDW je niet onder Genie+ eigenlijk uit kan.
Het kan zeker zonder maar wil je zo iets dan zit je daar aan gebonden, tenzij je ILL gaat doen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_209129051
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:58 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik vind het echt zonde van het geld
Ik vind het eerder zonde om 1500-2000 euro uit te geven en dan per attractie 45-60min te moeten wachten. Los van dat het vermoeiend is om maar in die rij te slenteren is het gewoon klote.

Wij houden hier gewoon rekening mee en betalen graag per attractie een fastpass in Disneyland.. Ja je bent 200-300 totaal voor t gezin extra kwijt, maar wat ons betreft meer dan waard.
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 13 mei 2023 @ 10:36:29 #235
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_209129211
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:11 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ik vind het eerder zonde om 1500-2000 euro uit te geven en dan per attractie 45-60min te moeten wachten. Los van dat het vermoeiend is om maar in die rij te slenteren is het gewoon klote.

Wij houden hier gewoon rekening mee en betalen graag per attractie een fastpass in Disneyland.. Ja je bent 200-300 totaal voor t gezin extra kwijt, maar wat ons betreft meer dan waard.
Het is verschrikkelijk dat het zo moet gaan.
pi_209129925
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:11 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ik vind het eerder zonde om 1500-2000 euro uit te geven en dan per attractie 45-60min te moeten wachten. Los van dat het vermoeiend is om maar in die rij te slenteren is het gewoon klote.

Wij houden hier gewoon rekening mee en betalen graag per attractie een fastpass in Disneyland.. Ja je bent 200-300 totaal voor t gezin extra kwijt, maar wat ons betreft meer dan waard.
Maar dat weet je toch als je naar een pretpark gaat?
Ik geef die 300 liever uit aan souvenirs
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_209130198
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:11 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ik vind het eerder zonde om 1500-2000 euro uit te geven en dan per attractie 45-60min te moeten wachten. Los van dat het vermoeiend is om maar in die rij te slenteren is het gewoon klote.

Wij houden hier gewoon rekening mee en betalen graag per attractie een fastpass in Disneyland.. Ja je bent 200-300 totaal voor t gezin extra kwijt, maar wat ons betreft meer dan waard.
Wellicht de moeite waard als je in de topdrukte gaat en ruim in je geld zit, maar voor november is dat echt zonde van je geld. Zeker door de weeks is dat samen met januari de rustigste tijd van het jaar.

Sowieso valt het in Parijs wel mee met wachttijden, vaak is het alleen een kwestie van goed plannen. Alleen bij Peter Pan en Crush ontkom je er echt niet aan, alle andere attracties heb ik meer dan eens met max 5 minuten wachttijd gedaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_209131469
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 11:49 schreef Vicky het volgende:

[..]
Maar dat weet je toch als je naar een pretpark gaat?
Ik geef die 300 liever uit aan souvenirs
Dat weten wij en daarom geven wij graag meer uit voor een fastpass.
pi_209199251
Hoe zit het met die fastpasses voor op de foto te gaan met de disneyfiguren? Is dat ook per figuur? Of kun je dat voor een x aantal keer afkopen? Onze laatst disneyreis viel een beetje in het water dus ik kijk even voor een herkansing maar dan willen we wel iets met die disneyfiguren en foto´s nu stonden we lang in de rij voor stitch ze wilde het graag.

En ik kan alleen maar een fastpass vinden per atractie of kun je dat ook afkopen?
pi_209200585
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 19:32 schreef F_r het volgende:
Hoe zit het met die fastpasses voor op de foto te gaan met de disneyfiguren? Is dat ook per figuur? Of kun je dat voor een x aantal keer afkopen? Onze laatst disneyreis viel een beetje in het water dus ik kijk even voor een herkansing maar dan willen we wel iets met die disneyfiguren en foto´s nu stonden we lang in de rij voor stitch ze wilde het graag.

En ik kan alleen maar een fastpass vinden per atractie of kun je dat ook afkopen?
Daar is geen fastpass voor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_209201517
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 20:57 schreef Vicky het volgende:

[..]
Daar is geen fastpass voor
Wij zagen echt wel mensen die met een pasje voor mochten bij de foto's. Deels mensen met een beperking maar deels ook niet.
pi_209201743
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 22:05 schreef F_r het volgende:

[..]
Wij zagen echt wel mensen die met een pasje voor mochten bij de foto's. Deels mensen met een beperking maar deels ook niet.
Priority pas of early acces. Er is geen premier access voor karakters
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 22 mei 2023 @ 17:07:40 #243
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_209241534
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 22:05 schreef F_r het volgende:

[..]
Wij zagen echt wel mensen die met een pasje voor mochten bij de foto's. Deels mensen met een beperking maar deels ook niet.
Niet elke beperking is zichtbaar ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_209241790
Mijn nichtje met een niet zichtbare beperking moest gewoon in de rij staan voor Olaf. Alleen voor sommige attracties konden ze een terugkomtijd krijgen zodat ze niet in de rij hoefden te staan, dat werd op/bij een soort pasje geschreven. Maar Disney hanteerde vorig jaar nog tig gradaties voor beperkingen met allemaal hun eigen regels.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 22 mei 2023 @ 17:50:06 #245
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209241979
Je kan bij characters wel een terug kom tijd vragen, mits beschikbaar en je een priority card hebt.
Afgelopen zondag nog gedaan

[ Bericht 30% gewijzigd door nils7 op 22-05-2023 17:58:09 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_209242440
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 17:50 schreef nils7 het volgende:
Je kan bij characters wel een terug kom tijd vragen, mits beschikbaar en je een priority card hebt.
Afgelopen zondag nog gedaan
Klopt.
En het is alleen in het park. In de hotels niet geldig
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:53:31 #247
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_209287104
Ik ga voor het eerst, in 20 jaar weer naar Disney. Ook mijn eerste grote Disney viering, Disney100. Wat kan ik verwachten? Welke winkels zitten er nu? Vroeger zat het Emporium er, is die er nog?wat voor merchandise verkopen ze?
pi_209287936
De winkels zijn allemaal van Disney en verkopen altijd hetzelfde maar dan in een regelmatig wisselende uitvoering. Tenzij je opzoek bent naar limited edition merchandise niet de moeite waard imo. Daar is echt amper iets in veranderd in 20 jaar. En nog steeds betaal je erg veel puur voor het Disney labeltje, alleen kun je het tegenwoordig ook gewoon (vaak) met korting online bij Disney bestellen en thuis laten afleveren, wat nog meer reden geeft om geen vakantie-tijd in de winkels te verspillen.

Maar goed, ik heb mensen die met tassen vol merchandise lopen nooit begrepen :D net als de Amerikanen die $100 per dag reserveren voor souvenirs…

Disney 100 is overigens vooral shirts en knuffels met paars en zilverkleurige accenten. Mickey in zilveren smoking bijvoorbeeld.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:12:56 #249
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_209289484
Wij vinden de winkeltjes snuffelen juist leuk. Met meer dan een mok oid komen we niet thuis maar ik vind het wel onderdeel van het geheel.
In Frontierland verkopen ze andere dingen dan in Discoveryland bijvoorbeeld dus overal hetzelfde is niet geheel waar. Veel overlapt, dat wel.
Emporium is er nog maar World of Disney in Village is nu de grootste winkel met merchandise.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_209289996
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:12 schreef laziness het volgende:
Wij vinden de winkeltjes snuffelen juist leuk. Met meer dan een mok oid komen we niet thuis maar ik vind het wel onderdeel van het geheel.
In Frontierland verkopen ze andere dingen dan in Discoveryland bijvoorbeeld dus overal hetzelfde is niet geheel waar. Veel overlapt, dat wel.
Emporium is er nog maar World of Disney in Village is nu de grootste winkel met merchandise.
Het assortiment per winkel is wel aangepast aan het thema van de naastgelegen attracties maar dat was altijd al zo. Maar ik denk als je het vergelijkt met 20 jaar geleden, dat het assortiment vrijwel gelijk gebleven is, alleen is de stijl van de kleding aangepast aan nu en zijn er wat knuffels en speelpoppetjes van nieuwe films bij gekomen. Zelfs die handtekeningboeken hebben ze nog steeds.

Enige leuke toevoeging is dat ze zeeppompjes hebben die schuim in de vorm van Mickey pompen. Maar die navullen lijkt me lastig, dan moet je weer speciale zeep hebben denk ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_209290717
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:51 schreef FlyingFish het volgende:

[..]


Enige leuke toevoeging is dat ze zeeppompjes hebben die schuim in de vorm van Mickey pompen. Maar die navullen lijkt me lastig, dan moet je weer speciale zeep hebben denk ik.
Nee hoor, wij hebben de foamzeep van Dettol erin. Werkt perfect

Dettol Hand Soap Soft Mousse - Rose & Cherry Blossom - 250ml x6 https://amzn.eu/d/7x57W7Y
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_209291451
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:55 schreef Vicky het volgende:

[..]
Nee hoor, wij hebben de foamzeep van Dettol erin. Werkt perfect

Dettol Hand Soap Soft Mousse - Rose & Cherry Blossom - 250ml x6 https://amzn.eu/d/7x57W7Y
Dat is goed om te weten! Ik durfde het niet aan om m te kopen daardoor :) Ik ga m’n zus eens lief aankijken, die gaat volgende maand!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_209291511
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:55 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is goed om te weten! Ik durfde het niet aan om m te kopen daardoor :) Ik ga m’n zus eens lief aankijken, die gaat volgende maand!
Ik ga in oktober;)
Mocht je zus ze niet zien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_209295079
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:59 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik ga in oktober;)
Mocht je zus ze niet zien.
Dat ga ik onthouden! Maar ik ben aan het proberen mijn man zover te krijgen om ook eens de kerstsfeer te proeven in Parijs
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 11 juli 2023 @ 12:15:50 #255
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_209850546
Is er nog een update beschikbaar over het nieuwe Frozen gebied?
Wanneer is dat eindelijk af
pi_209851945
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 12:15 schreef jorienvdherik het volgende:
Is er nog een update beschikbaar over het nieuwe Frozen gebied?
Wanneer is dat eindelijk af
Nee niks
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 15:25:26 #257
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209853126
Hey Disney en je nieuwe abonnementen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_209859239
https://www.tarif-disneyland.fr/pass-annuel-disneyland-paris

Nieuwe prijzen voor de jaarpassen

Foto plakken lukt mij niet. Sorry 😐
pi_209859382
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:57 schreef psv-gomes het volgende:
https://www.tarif-disneyland.fr/pass-annuel-disneyland-paris

Nieuwe prijzen voor de jaarpassen

Foto plakken lukt mij niet. Sorry 😐
de tandjes.. 289, 499 en 699 :X
pi_209859738
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 00:34 schreef mschol het volgende:

[..]
de tandjes.. 289, 499 en 699 :X

dit valt toch wel mee? 3x gaan en je hebt die bronzen kaart eruit denk?

Een jaar naar de efteling is volgens mij ook 200nogwat
pi_209859858
Er zijn heel veel voordelen weg.
De kaart is duurder maar je kan er minder mee doen

[ Bericht 78% gewijzigd door psv-gomes op 12-07-2023 08:09:03 ]
pi_209860191
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 07:11 schreef psv-gomes het volgende:
Er zijn heel veel voordelen weg.
De kaart is duurder en je kan er minder mee doen
Wij als europeanen zijn verwend geweest, als je de prijzen met USA vergelijkt.
Was al bekend dat het meer gelijk getrokken zou worden en dus duurder.

7 dagen losse tickets en je hebt Gold er al uit.
  woensdag 12 juli 2023 @ 11:27:52 #263
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209862377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 08:05 schreef EdVe het volgende:

[..]
Wij als europeanen zijn verwend geweest, als je de prijzen met USA vergelijkt.
Was al bekend dat het meer gelijk getrokken zou worden en dus duurder.

7 dagen losse tickets en je hebt Gold er al uit.
Je betaald 1400 euro voor een WDW abonnement.
Dan heb je wel 4 parken en 2 waterparken waar je heen kan, totaal dus 6 waar DLP maar 2 parken heeft.
Disneyland Parijs zou dus 1/3 van 1400 mogen kosten omdat ze hetzelfde bieden wat 470 euro is.
Terwijl DLP 699 rekent.

Maw. het is veel te duur voor wat ze er voor geven.
De voordelen van de abonnementen zijn nu wel gelijk getrokken met andere parken maar wat mij, en velen infinity houders in het verkeerde keel gat schiet. Is het weghalen van veel voordelen voor een veel hogere prijs.
Ze hadden of de voordelen moeten houden voor het nieuwe bedrag of de voordelen eraf voor een faire prijs moeten doen.

Het is dat wij een redelijk goedlopend Disney/Efteling TikTok account hebben dus minimaal zilver zullen moeten nemen maar als we dat niet hadden gehad had ik 'm niet verlengd.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_209864369
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 11:27 schreef nils7 het volgende:

[..]
Je betaald 1400 euro voor een WDW abonnement.
Dan heb je wel 4 parken en 2 waterparken waar je heen kan, totaal dus 6 waar DLP maar 2 parken heeft.
Disneyland Parijs zou dus 1/3 van 1400 mogen kosten omdat ze hetzelfde bieden wat 470 euro is.
Terwijl DLP 699 rekent.

De incredi-pass is alleen voor de 4 parken. Je hebt wel een upgrade voor de waterparken voor $99, dus wdw ziet deze waterparken ook niet als volwaardig. Ja, de prijs is 200 euro omhoog gegaan en meeste extra's zijn verdwenen. Maar er waren ook gewoon teveel infinity pashouders verkocht, dus ze kunnen het verhogen..

Ik verwacht dat de prijzen nog wel meer omhoog gaan als de extra landen ook opengaan in WDS
En misschien komt er wel een platinum pass incl extra perks.
pi_210516183
Wij zitten 29/12 t/m 2-1 weer in Disney (Newport Bay).

Nu hebben we dus magic time maar door omstandigheden ook een priority pass (dus geen premier access).
Als je dan geen gebruik maakt van de magic time, kun je dan na de magic time toch door die ingang naar binnen zodat je de normale entree drukte skipt?

Of is er überhaupt een 'priority pass' ingang?
pi_210525192
Er is een priority ingang.
Moet je wel je kaart laten zien.
pi_210531203
Net volpension plus bijgeboekt. En los een ontbijt met de Disney figuren in de Plaza Gardens.

Ik heb gereserveerd bij Walt's, Chez Remy, Manhattan, Steakhouse, PYM en nog wachten op vrijgave voor diner op de 31e.

Nu is het volgens de telefoniste zo dat al deze restaurants vallen onder VP+ zowel lunch en diner op dezelfde dag.

Ik zie op de site echter niet heel duidelijk dat je met VP+ zowel lunch en diner bij een tafelbediening kan nemen.

Iemand dit daadwerkelijk gedaan?
pi_210531394
Met vol pension plus kan je overal eten behalve met de prinsessen en Disney figuren.
Dus buffel/ tafel seviceien ook fastfood
pi_210531410
Voor de 31e in de avond zijn er speciale menu's die duurder zijn.
Je Magic Pass is dan niet geldig voor in de avond. ( alleen bij fast food en restaurants die geen speciaal menu doen
pi_210531713
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 16:48 schreef psv-gomes het volgende:
Voor de 31e in de avond zijn er speciale menu's die duurder zijn.
Je Magic Pass is dan niet geldig voor in de avond. ( alleen bij fast food en restaurants die geen speciaal menu doen
Dat hoorde ik inderdaad. Heb jij een idee wanneer de reservering voor de 31e vrijkomt?

Ontbijt met de figuren heb ik er los bijgeboekt inderdaad.
pi_210540718
Nog geen info over
pi_210617943
25 januari gaat het disneyland hotel open
  woensdag 13 september 2023 @ 12:44:20 #273
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210622523
Ik wil een tripje boeken als verjaardagscadeau voor kind in februari maar er is eigenlijk totaal niet te voorspellen welke shows er te zien zijn en welke attraties gesloten zijn.

Ik mis de oude tijd van Disney wel een beetje waarbij er veel duidelijker op de website aangegeven stond tot wanneer attracties gesloten waren en de restaurants nog spontaan tijdens je trip plek hadden ipv al maanden volgeboekt te zijn en toen je nog niet je portemonnee hoefde te trekken voor een fast pass }:|
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_210658984
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:44 schreef laziness het volgende:
Ik wil een tripje boeken als verjaardagscadeau voor kind in februari maar er is eigenlijk totaal niet te voorspellen welke shows er te zien zijn en welke attraties gesloten zijn.

Ik mis de oude tijd van Disney wel een beetje waarbij er veel duidelijker op de website aangegeven stond tot wanneer attracties gesloten waren en de restaurants nog spontaan tijdens je trip plek hadden ipv al maanden volgeboekt te zijn en toen je nog niet je portemonnee hoefde te trekken voor een fast pass }:|
Het verbaasde mij juist andersom dat ik Manhattan, Chez Remy, Walt's, PYM, The steakhouse, ontbijt met figuren in Plaza Gardens en Silver Spur nog kon boeken tijdens de kerstvakantie.

Dan heb je m.i. de beste en drukste gehad in de meest drukke periode.
pi_210659076
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:44 schreef laziness het volgende:
Ik wil een tripje boeken als verjaardagscadeau voor kind in februari maar er is eigenlijk totaal niet te voorspellen welke shows er te zien zijn en welke attraties gesloten zijn.

Ik mis de oude tijd van Disney wel een beetje waarbij er veel duidelijker op de website aangegeven stond tot wanneer attracties gesloten waren en de restaurants nog spontaan tijdens je trip plek hadden ipv al maanden volgeboekt te zijn en toen je nog niet je portemonnee hoefde te trekken voor een fast pass }:|
Wij gaan ook in februari. Idd restaurants al geboekt. Ik baal ook wel van het fast pass systeem niet te betalen met 4 personen
  woensdag 27 september 2023 @ 19:39:50 #276
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210770804
Dit weekend gaan we om voor de allerlaatste keer nog Dream... and shine brighter en D-Light te zien.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210771132
In februari is fastpass toch ook niet nodig? Zo druk is het dan niet. Alleen voor Crush Coaster kan het de moeite waard zijn.

Wij gaan in de kerstvakantie, zonder premier access. We gaan wel vooral voor studio’s dit jaar (het nieuwe Marvel-deel), en voor de kerstparades en activiteiten. Afgezien van mijn allereerste keer (een keer in november in de vorige eeuw) ben ik er nooit meer in de kerstperiode geweest. Afgelopen jaren zijn we er steeds met stralend weer geweest, dus wordt een nieuwe ervaring!

Weet iemand hoe riderswitch werkt tegenwoordig? Krijg je dan een ticket voor de premier access rij, net als in wdw? We hebben het in Parijs nog nooit gebruikt (waren meestal andere familieleden mee), maar in Florida was het ideaal! En nu zijn we ook alleen met ons gezin en 1 kind dat alle achtbanen weigert en te klein is om alleen te wachten.

De kinderen weten ook nog van niks, wordt het kerstcadeautje van dit jaar. Ik heb bij de action kerstmutsen van Mickey en Minnie gevonden voor ze, die ze zullen krijgen als cadeau.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210771159
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 19:39 schreef nils7 het volgende:
Dit weekend gaan we om voor de allerlaatste keer nog Dream... and shine brighter en D-Light te zien.
Zo jammer dat die stopt. Ik denk niet dat ze met iets nieuws kunnen komen dat dat evenaart. Wij hebben hem vier keer gezien 1,5 jaar geleden, de kinderen vonden hem geweldig!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 27 september 2023 @ 20:44:59 #279
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210771522
In februari in de voorjaarsvakantie gok ik wel dat het behoorlijk druk is hoor. Zeker rond carnaval zijn er meer landen vrij.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_210772381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:09 schreef FlyingFish het volgende:
In februari is fastpass toch ook niet nodig? Zo druk is het dan niet. Alleen voor Crush Coaster kan het de moeite waard zijn.

Wij gaan in de kerstvakantie, zonder premier access. We gaan wel vooral voor studio’s dit jaar (het nieuwe Marvel-deel), en voor de kerstparades en activiteiten. Afgezien van mijn allereerste keer (een keer in november in de vorige eeuw) ben ik er nooit meer in de kerstperiode geweest. Afgelopen jaren zijn we er steeds met stralend weer geweest, dus wordt een nieuwe ervaring!

Weet iemand hoe riderswitch werkt tegenwoordig? Krijg je dan een ticket voor de premier access rij, net als in wdw? We hebben het in Parijs nog nooit gebruikt (waren meestal andere familieleden mee), maar in Florida was het ideaal! En nu zijn we ook alleen met ons gezin en 1 kind dat alle achtbanen weigert en te klein is om alleen te wachten.

De kinderen weten ook nog van niks, wordt het kerstcadeautje van dit jaar. Ik heb bij de action kerstmutsen van Mickey en Minnie gevonden voor ze, die ze zullen krijgen als cadeau.
Afgelopen februari viel het echt mee met de drukte. Ik vind Premier access echt zonde van het geld.

Wij gaan in de herfstvakantie. Ben benieuwd hoe druk het dan is. Frankrijk, België, Engeland, Spanje hebben geen vakantie dan. Alleen 2 regio's in Duitsland
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210772913
https://www.thrill-data.c(...)dar/disneyland-paris

Voorjaarsvakantie lijkt dus wel mee te vallen. En als je de eerste week herfstvakantie hebt, valt dat ook erg mee! Wij gaan in een rode week helaas.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210772995
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 22:47 schreef FlyingFish het volgende:
https://www.thrill-data.c(...)dar/disneyland-paris

Voorjaarsvakantie lijkt dus wel mee te vallen. En als je de eerste week herfstvakantie hebt, valt dat ook erg mee! Wij gaan in een rode week helaas.
Wij hebben idd de 1e week
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 september 2023 @ 09:21:40 #283
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210774457
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 22:47 schreef FlyingFish het volgende:
https://www.thrill-data.c(...)dar/disneyland-paris

Voorjaarsvakantie lijkt dus wel mee te vallen. En als je de eerste week herfstvakantie hebt, valt dat ook erg mee! Wij gaan in een rode week helaas.
lol 16 oktober staat daar op "groen" volgens mij is die best vol inmiddels
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:59:22 #284
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_210949990
Voor het eerst in 16 jaar maandag naar Disneyland. Mijn eerste Disney event(Disney 100🥳) eerste keer Tower of Terror (met hoogtevrees🥶)
pi_210951849
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:59 schreef GayGuy het volgende:
Voor het eerst in 16 jaar maandag naar Disneyland. Mijn eerste Disney event(Disney 100🥳) eerste keer Tower of Terror (met hoogtevrees🥶)
Veel plezier! Wij vanaf dinsdag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:11:22 #286
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_210953317
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:54 schreef Vicky het volgende:

[..]
Veel plezier! Wij vanaf dinsdag
Thnx. Leuk, meerdere Fokk!ers
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:23:38 #287
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_210953452
Waar kan ik online de park merchandising , en de tijden van de parades vinden?
pi_210955364
Download de app van het park
  zondag 15 oktober 2023 @ 01:31:09 #289
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210957226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 19:39 schreef nils7 het volgende:
Dit weekend gaan we om voor de allerlaatste keer nog Dream... and shine brighter en D-Light te zien.
En nu zijn we er weer, voor een hele week zelfs.

Zo te lezen gaan we er een paar tegen komen deze week..
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211010141
Wij willen in de meivakantie (voor het eerst) naar Disney met ons gezin. Is het beter om zsm te boeken of juist nog even af te wachten voor evt acties en aanbiedingen? We zijn met 5 en wil het liefst 1 kamer of een huisje dus zat al te kijken bij de Davy Crockett ranch.
pi_211010862
Disney zelf doet niet meer aan aanbiedingen sinds Corona. Alleen via bijv de huidige AH-actie kun je soms goedkoper boeken, maar dat is ook erg periode afhankelijk en dergelijke acties zijn er heel weinig (en meestal vakanties uitgezonderd).

Ik zou vergelijken wat je via Disney zelf betaalt en als je via de huidige AH actie voor jullie periode zou boeken, goedkoper gaat het iig zeer waarschijnlijk niet worden.

Vijf personen bij Disney is rot, dan zit je vast aan erg dure kamers of 2 kamers. Davy Crockett is dan een prima optie. Wil je maar 2 dagen Disney en verder een wat langere vakantie daar dan is Village Nature ook te overwegen. Dat ligt naast Davy Crockett maar is veel nieuwer en met een centerparcs-zwemparadijs. Maar tegelijk ook een stuk duurder. Dit is evt ook via centerparcs zelf te boeken maar vaak ben je dan meer geld kwijt, ook omdat losse parktickets (en parkeren!) duur zijn. Bij Davy Crockett krijg je voor elke dag toegangstickets, bij Village nature max 2 dagen ongeacht het aantal nachten.

Voordeel van Davy Crockett en Village nature is een eigen keuken met volwaardige koelkast. Je kunt dus zelf goed ontbijten en spullen voor de rest van de dag meenemen. Scheelt veel geld tov een Disneyhotel met ontbijt a ¤20+ pp per dag.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_211012957
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:31 schreef nils7 het volgende:

[..]
En nu zijn we er weer, voor een hele week zelfs.

Zo te lezen gaan we er een paar tegen komen deze week..
Wij zijn net weg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211013938
Ik hoor alleen maar verhalen over rattenoverlast bij Davy Crockett en Village Nature. Paar weken geleden zat de zoon van een vriendin in Davy Crockett met zijn vriendinnetje. Die konden niet buiten zitten vanwege de ratten om hun huisje.

Ik lees dat hier nooit bij de ervaringen. Je bent natuurlijk vrij weinig in je slaapkamer als je naar Disney gaat maar dat zou voor mij echt een no go zijn. Dan nog liever in 1 van de hotels buiten Disney als het budget 'moet'.

Overigens sliepen wij in Newport in een 5 persoons kamer. 2 keer een 2persoonsbed en 1 keer een 1persoonsbed. Dus het moet wel kunnen.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:33:52 #294
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_211013960
Oad heeft een paar keer per jaar mooie aanbiedingen met vuurwerkshow als extraatje maar dat is altijd buiten de vakanties.
Helaas is hun reguliere aanbod alleen voor niet disney hotels.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:18:07 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_211015534
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:51 schreef FlyingFish het volgende:
Disney zelf doet niet meer aan aanbiedingen sinds Corona. Alleen via bijv de huidige AH-actie kun je soms goedkoper boeken, maar dat is ook erg periode afhankelijk en dergelijke acties zijn er heel weinig (en meestal vakanties uitgezonderd).

Ik zou vergelijken wat je via Disney zelf betaalt en als je via de huidige AH actie voor jullie periode zou boeken, goedkoper gaat het iig zeer waarschijnlijk niet worden.

Vijf personen bij Disney is rot, dan zit je vast aan erg dure kamers of 2 kamers. Davy Crockett is dan een prima optie. Wil je maar 2 dagen Disney en verder een wat langere vakantie daar dan is Village Nature ook te overwegen. Dat ligt naast Davy Crockett maar is veel nieuwer en met een centerparcs-zwemparadijs. Maar tegelijk ook een stuk duurder. Dit is evt ook via centerparcs zelf te boeken maar vaak ben je dan meer geld kwijt, ook omdat losse parktickets (en parkeren!) duur zijn. Bij Davy Crockett krijg je voor elke dag toegangstickets, bij Village nature max 2 dagen ongeacht het aantal nachten.

Voordeel van Davy Crockett en Village nature is een eigen keuken met volwaardige koelkast. Je kunt dus zelf goed ontbijten en spullen voor de rest van de dag meenemen. Scheelt veel geld tov een Disneyhotel met ontbijt a ¤20+ pp per dag.
Ja, naar dat Centerparcs ding had ik ook al gekeken maar ik vond het wel een flink prijsverschil inderdaad.
Davy Crockett heeft inderdaad voor mij ook wel het voordeel dat je makkelijker je eigen eten en drinken mee kunt nemen en evt ook nog s avonds terug kunt om te eten. Dat scheelt wel een behoorlijk smak geld als je dat niet in het park hoeft te doen.

Ik ga me nog even verder inlezen over de ratten. De bedwantsen zijn nu overal in Parijs een probleem geloof ik :X
pi_211017779
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 11:18 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ja, naar dat Centerparcs ding had ik ook al gekeken maar ik vond het wel een flink prijsverschil inderdaad.
Davy Crockett heeft inderdaad voor mij ook wel het voordeel dat je makkelijker je eigen eten en drinken mee kunt nemen en evt ook nog s avonds terug kunt om te eten. Dat scheelt wel een behoorlijk smak geld als je dat niet in het park hoeft te doen.

Ik ga me nog even verder inlezen over de ratten. De bedwantsen zijn nu overal in Parijs een probleem geloof ik :X
Bedwantsen zijn er altijd geweest in de hele wereld.
Het is nu wat sterk overdreven.

En in Disney wordt er goed op gecontroleerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door psv-gomes op 20-10-2023 15:55:38 ]
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:00:13 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_211018354
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 15:02 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Bedwantsen zijn er altijd geweest in de hele wereld.
Het is nu wat sterk overdreven.

En in Disney wordt er goed op gecontroleerd.
op ratten dan ook neem ik aan
pi_211018736
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 11:18 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ja, naar dat Centerparcs ding had ik ook al gekeken maar ik vond het wel een flink prijsverschil inderdaad.
Davy Crockett heeft inderdaad voor mij ook wel het voordeel dat je makkelijker je eigen eten en drinken mee kunt nemen en evt ook nog s avonds terug kunt om te eten. Dat scheelt wel een behoorlijk smak geld als je dat niet in het park hoeft te doen.

Ik ga me nog even verder inlezen over de ratten. De bedwantsen zijn nu overal in Parijs een probleem geloof ik :X
Ben in 3 hotels geweest, geen bedwants gezien.

Wel een muisje bij Pirates
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:12:28 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_211019170
Dat was ook maar een grapje hoor, ik ben afgelopen jaar in Parijs geweest en ook geen bedwants gezien. Maar voorkeur gaat nog steeds uit naar Davy Crockett.
pi_211020235
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:12 schreef Kyara het volgende:
Dat was ook maar een grapje hoor, ik ben afgelopen jaar in Parijs geweest en ook geen bedwants gezien. Maar voorkeur gaat nog steeds uit naar Davy Crockett.
Deuren dichthouden, geen eten buiten laten liggen en je niet de tyfus schrikken, dan moet het goedkomen :D
pi_211021067
Ach, Davy Crockett is toch niet echt gezellig om buiten te gaan zitten. En met grotere kinderen zul je überhaupt weinig bij je huisje te vinden zijn verwacht ik.

Over ratten heb ik verder overigens nog nergens wat gelezen, maar dat komt wellicht omdat Davy Crockett en Village Nature niet zo in trek zijn bij niet-Europeanen. Wel heb ik veel over bedwantsen gelezen, maar vooral mensen die zich zorgen maken, niemand met daadwerkelijk een ervaring ermee.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')