Niet normaal he...quote:Op woensdag 22 maart 2023 17:44 schreef Poepz0r het volgende:
Kan aan mij liggen maar dat Disney Marvel hotel is wanstaltig duur. 2 volwassenen en 1 van 2 jaar kost gewoon ¤ 3000 voor 4 dagen ( 3 nachten ) ongeveer. GoeiesmorgensIs dat inclusief kaviaar etc?
Is dat altijd zo? Willen graag met zijn drieën gaanquote:
Newport was ook belachelijk duur wat ik zag voor 3 nachten.quote:Op woensdag 22 maart 2023 19:47 schreef FlyingFish het volgende:
En qua kamer merk je weinig verschil tov Newport Bay, het extra geld niet waard imo. Ik zou het er zelf iig nooit voor neerleggen.
Nee is gewoon heel duur. Periode ansich maakt niet veel. ¤ 1500 voor 3 nachten Newportquote:Op woensdag 22 maart 2023 19:50 schreef Pino112 het volgende:
Hangt een beetje af van welke periode en hoever van tevoren je boekt denk ik?
Is dat hotel ook in het park?quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:12 schreef Vicky het volgende:
Wij boekten 4 dagen/3 nachten in Seqouia, 4 personen (2 kinderen van 17 en 13) voor ¤ 1400 in de voorjaarsvakantie.
Newport is zeker duurder. Seqouia was goedkoper dan Cheyenne.
Ja, dat is een onsite hotelquote:
David Crockett vond ik als kind helemaal geweldig. Is ook aan de prijs inmiddels.quote:Op woensdag 22 maart 2023 21:21 schreef FlyingFish het volgende:
Sowieso schommelen die prijzen erg per data. Vorige keer dat wij zelf boekten was Newport Bay goedkoper dan Sequoia voor onze periode (die wilden we namelijk eigenlijk boeken). En het aantal personen per kamer en hun leeftijd maakt ook uit. Maar afgezien daarvan is er sowieso een flinke prijsverhoging geweest.
Ik adviseer altijd 3 nachten, 4 dagen. Hier zijn natuurlijk slechts twee hele dagen bij, omdat je een aankomst- en vertrekdag heb. Dan heb je ruim de tijd om alles te zien en in je op te nemen zonder dat het gehaast wordt. Het kijken van shows, parades en daar op tijd zijn neemt ook een deel van je dag op. Zeker met jonge kids moet je genoeg rust momenten nemen. Je vermaakt je er echt wel.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 10:56 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil volgend jaar in maart met mijn vrouw en 2 dochters van dan 8 en 10 naar Disneyland Parijs. Maar hoeveel dagen zouden jullie aanraden? En wat zijn goede hotels? Over het algemeen ben ik meer fan van een hotel wat meer waar voor je geld heeft en dan met het busje er naar toe dan heel dichtbij voor de hoofdprijs maar zonder busje. Maar ik las ook weer dat je bij een disney hotel eerder het park in mag. Dus ik ben even aan het bekijken wat nou de voor en nadelen zijn en de ervaringen van de mensen hier.
3 of 4 dagen zeker.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 10:56 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil volgend jaar in maart met mijn vrouw en 2 dochters van dan 8 en 10 naar Disneyland Parijs. Maar hoeveel dagen zouden jullie aanraden? En wat zijn goede hotels? Over het algemeen ben ik meer fan van een hotel wat meer waar voor je geld heeft en dan met het busje er naar toe dan heel dichtbij voor de hoofdprijs maar zonder busje. Maar ik las ook weer dat je bij een disney hotel eerder het park in mag. Dus ik ben even aan het bekijken wat nou de voor en nadelen zijn en de ervaringen van de mensen hier.
altijd bij Disney zelf.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:37 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de tips. 3 of 4 dagen is dan inderdaad wel een goede. En hotels moet ik dan gewoon goed gaan vergelijken. Daar kan je dus niet zo stellig zeggen dat het ene altijd veel duurder is dan de andere optie.
En waar boeken jullie altijd? Gewoon pakketreisje via tui bijvoorbeeld of bij disney zelf?
Jawel, ze hebben verschillende prijsklasses. Dus in principe zijn Sante Fe en Cheyenne goedkoper dan Sequoia en New Port Bay. Marvel is nog weer stapje duurder.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:37 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de tips. 3 of 4 dagen is dan inderdaad wel een goede. En hotels moet ik dan gewoon goed gaan vergelijken. Daar kan je dus niet zo stellig zeggen dat het ene altijd veel duurder is dan de andere optie.
En waar boeken jullie altijd? Gewoon pakketreisje via tui bijvoorbeeld of bij disney zelf?
Ja idd. Maar het is niet zo dat disney hotels standaard veel duurder zijn dan hotels buiten het park. Is dat trouwen die ring die de grens aangeeft?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Jawel, ze hebben verschillende prijsklasses. Dus in principe zijn Sante Fe en Cheyenne goedkoper dan Sequoia en New Port Bay. Marvel is nog weer stapje duurder.
Mijn vergelijking van de week liet dat niet zien. Normaal waren de partner hotels (dream castle etc) significant goedkoper maar zelfs een B&B hotel was behoorlijk duur. Disney was wel iets duurder maar daar krijg je afstand, sfeer en de extra magic hours voor terug dus ik vond het niet goedkoop genoeg tov de Disney hotels.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:58 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ja idd. Maar het is niet zo dat disney hotels standaard veel duurder zijn dan hotels buiten het park. Is dat trouwen die ring die de grens aangeeft?
Natuurlijk is het meest luxe hotel buiten het park duurder dan het goedkoopste hotel van disney. Maar ook in hetzelfde kwaliteitssegment hoeft het niet per se duurder te zijn om een disney hotel te boeken?
Tnx voor de info. Dat zijn inderdaad wel voordelen ten opzichte van andere hotels die een hoger bedrag wel rechtvaardigen tot een zekere hoogte inderdaad. En dan is het de vraag welk verschil je dit waard vindt. Maar hier ga ik mee aan de slag. Tnx.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 14:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn vergelijking van de week liet dat niet zien. Normaal waren de partner hotels (dream castle etc) significant goedkoper maar zelfs een B&B hotel was behoorlijk duur. Disney was wel iets duurder maar daar krijg je afstand, sfeer en de extra magic hours voor terug dus ik vond het niet goedkoop genoeg tov de Disney hotels.
Er zijn 6 Disney hotels waarbij je de extra hours krijgt. Op prijs van hoog naar laag zijn dat Disney hotel, Marvel, New Port Bay, Sequoia Lodge, Cheyenne en Sante Fe.
Elk ander hotel is niet van Disney zelf.
Ik vind zelf Cheyenne heel gezellig en prima qua verblijf. En dat is een stuk beter dan zo'n B&B hotel.
In de zomer periode kan je ook poney rijden bij hotel Cheyenne😉quote:Op dinsdag 28 maart 2023 14:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx voor de info. Dat zijn inderdaad wel voordelen ten opzichte van andere hotels die een hoger bedrag wel rechtvaardigen tot een zekere hoogte inderdaad. En dan is het de vraag welk verschil je dit waard vindt. Maar hier ga ik mee aan de slag. Tnx.
En mijn jongste dochter vind Cheyenne nu al geweldig met allerlei paarden dingen.
Fastpasses heet nu premier access en niet meer gratis :-(quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:33 schreef GayGuy het volgende:
In november ga ik voor het eerst sinds 15 jaar weer, rond de tijd dat de Disney100 vieringen beginnen. Is het aan te raden om fastpasses te nemen? En is er een site waar ik kan zien welke merchandise er verkocht word?
Ja van die fastpasses, nieuwe naam, en niet meer gratis,, wist ik al. Kwam alleen even niet meer op de naam😂quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Fastpasses heet nu premier access en niet meer gratis :-(
Wat er qua merch is voor de 100 dat ligt er nu al.
Ik vind het echt zonde van het geldquote:Op woensdag 10 mei 2023 21:48 schreef GayGuy het volgende:
[..]
Ja van die fastpasses, nieuwe naam, en niet meer gratis,, wist ik al. Kwam alleen even niet meer op de naam😂
Ze zijn ook echt belachelijk duur. ¤150 voor alle attracties met zo’n rij 1x doen. Dat is vrijwel hetzelfde als genie+ in Disneyworld en daar betaal je $15 tot $30 voor en is op één attractie per park na overal voor geldig en krijg je je attractie-foto’s gratis erbij. en zelfs dan vind ik het zonde geld, zeker buiten het hoogseizoenquote:
Het ergste eraan is nog dat als je gaat je denkt "dan koop ik het wel om die paar attracties die ik echt wil doen te kunnen doen".quote:Op woensdag 10 mei 2023 23:08 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ze zijn ook echt belachelijk duur. ¤150 voor alle attracties met zo’n rij 1x doen. Dat is vrijwel hetzelfde als genie+ in Disneyworld en daar betaal je $15 tot $30 voor en is op één attractie per park na overal voor geldig en krijg je je attractie-foto’s gratis erbij. en zelfs dan vind ik het zonde geld, zeker buiten het hoogseizoen
Hoe lang ga je trouwens?quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:48 schreef GayGuy het volgende:
[..]
Ja van die fastpasses, nieuwe naam, en niet meer gratis,, wist ik al. Kwam alleen even niet meer op de naam😂
Wij hebben in WDW geen genie+ gehad en het ook niet nodig gehad. Hebben alle attracties, inclusief de topattracties, meerdere keren kunnen doen met wachtrijen van max 45 minuten (muv de 7 dwergen, maar daar stond de wachtrij verkeerd aangegeven). Ik heb daar geen enkele keer zo lang in de rij hoeven staan als in Parijs bij Nemo, en dat was zelfs nog in de early Magic hours. Voor de topattracties in WDW betaal je wel apart, maar dat was imo ook niet nodig bij goed timen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 09:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het ergste eraan is nog dat als je gaat je denkt "dan koop ik het wel om die paar attracties die ik echt wil doen te kunnen doen".
Ik snap het, heb het ook gedaan.
Maar 't zou niet moeten
En dan is Parijs nog per attractie waarbij het in WDW je minimaal Genie+ al moet hebben om iets te kunnen.
Persoonlijk zou ik het gebruik ervan uitstellen tot je op de laatste dag bent en nog steeds niet DIE attracties hebt kunnen doen die je wilde.
Heb me al in het WDW topic gemeld.quote:Op donderdag 11 mei 2023 09:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij hebben in WDW geen genie+ gehad en het ook niet nodig gehad. Hebben alle attracties, inclusief de topattracties, meerdere keren kunnen doen met wachtrijen van max 45 minuten (muv de 7 dwergen, maar daar stond de wachtrij verkeerd aangegeven). Ik heb daar geen enkele keer zo lang in de rij hoeven staan als in Parijs bij Nemo, en dat was zelfs nog in de early Magic hours. Voor de topattracties in WDW betaal je wel apart, maar dat was imo ook niet nodig bij goed timen.
Ik ben ook geen fan van genie+ maar het verschil in kosten met Parijs is absurd. Zeker als ze het dan ook nog voor attracties als Its a small world aan gaan bieden, als je daarvoor langer dan 15 minuten in de rij moet staan gaat er sowieso al wat mis.
Ik vind het eerder zonde om 1500-2000 euro uit te geven en dan per attractie 45-60min te moeten wachten. Los van dat het vermoeiend is om maar in die rij te slenteren is het gewoon klote.quote:
Het is verschrikkelijk dat het zo moet gaan.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:11 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik vind het eerder zonde om 1500-2000 euro uit te geven en dan per attractie 45-60min te moeten wachten. Los van dat het vermoeiend is om maar in die rij te slenteren is het gewoon klote.
Wij houden hier gewoon rekening mee en betalen graag per attractie een fastpass in Disneyland.. Ja je bent 200-300 totaal voor t gezin extra kwijt, maar wat ons betreft meer dan waard.
Maar dat weet je toch als je naar een pretpark gaat?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:11 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik vind het eerder zonde om 1500-2000 euro uit te geven en dan per attractie 45-60min te moeten wachten. Los van dat het vermoeiend is om maar in die rij te slenteren is het gewoon klote.
Wij houden hier gewoon rekening mee en betalen graag per attractie een fastpass in Disneyland.. Ja je bent 200-300 totaal voor t gezin extra kwijt, maar wat ons betreft meer dan waard.
Wellicht de moeite waard als je in de topdrukte gaat en ruim in je geld zit, maar voor november is dat echt zonde van je geld. Zeker door de weeks is dat samen met januari de rustigste tijd van het jaar.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:11 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat weten wij en daarom geven wij graag meer uit voor een fastpass.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:49 schreef Vicky het volgende:
[..]
Maar dat weet je toch als je naar een pretpark gaat?
Ik geef die 300 liever uit aan souvenirs
Daar is geen fastpass voorquote:Op donderdag 18 mei 2023 19:32 schreef F_r het volgende:
Hoe zit het met die fastpasses voor op de foto te gaan met de disneyfiguren? Is dat ook per figuur? Of kun je dat voor een x aantal keer afkopen? Onze laatst disneyreis viel een beetje in het water dus ik kijk even voor een herkansing maar dan willen we wel iets met die disneyfiguren en foto´s nu stonden we lang in de rij voor stitch ze wilde het graag.
En ik kan alleen maar een fastpass vinden per atractie of kun je dat ook afkopen?
Wij zagen echt wel mensen die met een pasje voor mochten bij de foto's. Deels mensen met een beperking maar deels ook niet.quote:
Priority pas of early acces. Er is geen premier access voor karaktersquote:Op donderdag 18 mei 2023 22:05 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij zagen echt wel mensen die met een pasje voor mochten bij de foto's. Deels mensen met een beperking maar deels ook niet.
Niet elke beperking is zichtbaarquote:Op donderdag 18 mei 2023 22:05 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij zagen echt wel mensen die met een pasje voor mochten bij de foto's. Deels mensen met een beperking maar deels ook niet.
Klopt.quote:Op maandag 22 mei 2023 17:50 schreef nils7 het volgende:
Je kan bij characters wel een terug kom tijd vragen, mits beschikbaar en je een priority card hebt.
Afgelopen zondag nog gedaan
Het assortiment per winkel is wel aangepast aan het thema van de naastgelegen attracties maar dat was altijd al zo. Maar ik denk als je het vergelijkt met 20 jaar geleden, dat het assortiment vrijwel gelijk gebleven is, alleen is de stijl van de kleding aangepast aan nu en zijn er wat knuffels en speelpoppetjes van nieuwe films bij gekomen. Zelfs die handtekeningboeken hebben ze nog steeds.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 14:12 schreef laziness het volgende:
Wij vinden de winkeltjes snuffelen juist leuk. Met meer dan een mok oid komen we niet thuis maar ik vind het wel onderdeel van het geheel.
In Frontierland verkopen ze andere dingen dan in Discoveryland bijvoorbeeld dus overal hetzelfde is niet geheel waar. Veel overlapt, dat wel.
Emporium is er nog maar World of Disney in Village is nu de grootste winkel met merchandise.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |