quote:De uitslagenavond van de gemeenteraadsverkiezingen wordt in Nederland Kiest: de Uitslagen gepresenteerd door Rob Trip en Simone Weimans. Malou Petter komt met de exitpolls (vanaf 21.00 uur) en de uitslagen waarvan de eerste rond 22.00 uur worden verwacht.
Nederland gaat naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen en de NOS verzorgt traditioneel de uitslagenavond, die wordt gepresenteerd door Rob Trip en Simone Weimans. Malou Petter komt in Nederland Kiest: de Uitslagen met de exitpolls en de uitslagen. Politiek verslaggevers Ron Fresen en Arjan Noorlander bespreken de gevolgen voor de politieke verhoudingen, politiek deskundigen Josse de Voogd en Carolien van Ham zullen de uitslagen duiden.
Exitpolls
Er zijn dit jaar exitpolls in zeven gemeenten. De eerste exitpoll die om 21.00 uur bekend wordt gemaakt is in Nieuwegein, waar volgens de NOS ‘gemiddeld Nederland’ stemt. De laatste exitpoll komt rond 22.30 uur uit Amsterdam. Vanaf 22.00 uur worden de eerste uitslagen verwacht uit de kleinere gemeenten.
Opkomst
De opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen ligt altijd lager dan bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer. In 2018 was de opkomst bijna 55 procent (tegenover 79 procent bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2021). De lokale partijen bleken vier jaar geleden de grote winnaars: bijna 29 procent van de stemmen ging naar een lokale partij. GroenLinks kwam (in de grote steden) veelal als grootste uit de bus. D66 liep flinke klappen op, evenals de PvdA en de SP. Deze partijen hopen de schade nu goed te maken, maar de peilingen zijn ongunstig. Met name de regeringspartijen D66, VVD en het CDA staan er niet goed voor.
Woensdag 16 maart, NPO1 20:35.
Alleen politici?quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:50 schreef Raw85 het volgende:
Op de een of andere manier vertrouw ik een politicus met Limburgs accent gelijk voor geen ene meter
Komt door ons Camiel en Maxime.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:50 schreef Raw85 het volgende:
Op de een of andere manier vertrouw ik een politicus met Limburgs accent gelijk voor geen ene meter
Erg jammerquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:49 schreef Hanca het volgende:
De eerste uitslagen (exitpolls) van CDA vallen me mee. Wat verlies, maar niet de dreun waar voor werd gevreesd denk ik.
Hier in Friesland waren posters van het FvD: "Gaskraan open, gasprijs omlaag" Alsof ze daarover gaan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:51 schreef 4-elements het volgende:
Toch nog mensen die op d'n Thierry hebben gestemd.
Oorspronkelijk wilden ze naar Helmond, maar ze konden geen cameraploeg vinden die het aandurfde.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mijn god. Ze hebben wel creme de la creme der gemeenten uitgekozen met Rotterdam, Sittard-Geleen en Veendam
Dat dachten we ook bij 50PLUS/Liane den Haan..quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
Voor Forum wel een voordeel dat ze overal maar 1 zetel krijgen. Heb je in elk geval geen last van afsplitsingen.
Dat weet jij, dat weet ik. Maar niet alle kiezers helaas.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hier in Friesland waren posters van het FvD: "Gaskraan open, gasprijs omlaag" Alsof ze daarover gaan.
Jij had liever Ommen, zwartsluis en terneuzen gehad?quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mijn god. Ze hebben wel creme de la creme der gemeenten uitgekozen met Rotterdam, Sittard-Geleen en Veendam
Dat heeft de raad in Amsterdam er ook nooit van weerhouden om allerlei wilde plannen over de A10 of Schiphol te hebben.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hier in Friesland waren posters van het FvD: "Gaskraan open, gasprijs omlaag" Alsof ze daarover gaan.
Ik zag alleen Thierry op de posters. Alsof je daarop kunt stemmenquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Het potentieel is vrij groot, de links-progressieve bubbel wordt niet kleiner en ze kunnen ook van D66 nog wel wat afsnoepen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik dacht dat GL wel wat klappen zou krijgen, omdat die voor mijn gevoel in 2018 veel succesvoller waren dan bij de Tweede Kamer, maar het lijkt juist andersom
Achterhøker.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:54 schreef Slobeend het volgende:
Een Brabantse burgemeester in Veendam?
Ze hadden ook "minder Femke, meer bomen en auto's" in enschedequote:Op woensdag 16 maart 2022 21:52 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Of de Republiek Amsterdam uitroepen. Wat dan wel weer een goed plan is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat heeft de raad in Amsterdam er ook nooit van weerhouden om allerlei wilde plannen over de A10 of Schiphol te hebben.
Barger-Compascuum, Borsele en Gulpen-Wittem graagquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jij had liever Ommen, zwartsluis en terneuzen gehad?
Halsema.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ze hadden ook "minder Femke, meer bomen en auto's" in enschede(geen idee welke femke ze het over hadden)
In Arnhem hadden ze flyers met de skyline van Nijmegen op de achtergrond. Die hebben het vast ook erg goed gedaan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ze hadden ook "minder Femke, meer bomen en auto's" in enschede(geen idee welke femke ze het over hadden)
Die woont niet in enschedequote:
@Calandquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In Arnhem hadden ze flyers met de skyline van Nijmegen op de achtergrond. Die hebben het vast ook erg goed gedaan.
Dondersquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:56 schreef Halcon het volgende:
Burgemeester Rianne Donders van Roermond heeft op 15 maart 2022 aangifte gedaan van het ronselen van volmachtstemmen. Er zijn concrete aanwijzingen dat er in Roermond gepoogd is om meerdere stemmen te ronselen ten behoeve van de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart.
https://www.roermond.nl/nieuws/aangifte
DaN gAaT jouW sTEM naaR ieMaNd ANDeRs.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:56 schreef Jemoederniet het volgende:
Hoe lager de opkomst, des te zwaarder weegt mijn stem
Je verwacht het niet in Roermond, altijd zulke eerlijke politici.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:56 schreef Halcon het volgende:
Burgemeester Rianne Donders van Roermond heeft op 15 maart 2022 aangifte gedaan van het ronselen van volmachtstemmen. Er zijn concrete aanwijzingen dat er in Roermond gepoogd is om meerdere stemmen te ronselen ten behoeve van de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart.
Het zijn barre tijden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Veel gemeenten met opkomst tussen de 40-45%
Jos weer bezig?quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:56 schreef Halcon het volgende:
Ze gebruiken mij overal dezelfde poster.quote:
Ik hoop zo dat dit voor de lijst van Jos van Rey was.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:56 schreef Halcon het volgende:
De tegenpartijquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ze hadden ook "minder Femke, meer bomen en auto's" in enschede(geen idee welke femke ze het over hadden) En dan bomen en auto's ... geen gezeik iedereen rijk.
Neequote:Op woensdag 16 maart 2022 21:57 schreef Coco het volgende:
Moesten jullie een mondkapje bij het stemmen?
Ik welquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:58 schreef monkyyy het volgende:
Ik mocht mijn potlood dit keer niet houden trouwens
Nee maar ze hebben het toch nog niet aangedurft om het stemlokaal weer in het bejaardentehuis te doen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:57 schreef Coco het volgende:
Van de gemeentes die al geteld zijn doen Lijst Fier en Ons Belang het erg goed.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Iemand al iets van een landelijke exitpoll voor me?
Veendam denk ik weken eerder opgenomen, verslaggever anders bang niet op tijd thuis te zijn?quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:57 schreef Coco het volgende:
quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:58 schreef monkyyy het volgende:
Dat zal vast wel, anders zou Donders geen aangifte doen. LVR of die telefoonboer met z'n eenmanslijst.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat dit voor de lijst van Jos van Rey was.
Ik heb bijna een uur in de rij gestaan in Amsterdam, stembureau bleef een half uur langer open om iedereen te laten stemmen. Hoorde dat ook andere stembureaus superdruk waren.quote:
Waarom hoor ik dan teksten dat de klap voor het CDA meevalt en GL goed presteert?quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van de gemeentes die al geteld zijn doen Lijst Fier en Ons Belang het erg goed.
Het zijn LOKALE verkiezingen Pietjequote:Op woensdag 16 maart 2022 21:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik kreeg er zelfs 3 mee naar huisquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:58 schreef monkyyy het volgende:
Ik moest hem juist houden en mocht hem absoluut niet terug in het bakje leggenquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:58 schreef monkyyy het volgende:
Dat kan toch niet Hans.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Heel mandje mee gekregen. (voor werkstuk kind)quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:58 schreef monkyyy het volgende:
Jij kijkt niet naar de exitpolls van de NOS?quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waarom hoor ik dan teksten dat de klap voor het CDA meevalt en GL goed presteert?
Op basis van exitpeilingen in 3 steden. Waar het CDA in 2 van de 3 ook gewoon verliest.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waarom hoor ik dan teksten dat de klap voor het CDA meevalt en GL goed presteert?
pics van werkstukquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel mandje mee gekregen. (voor werkstuk kind)
Utrecht is gewoon een relaxte stad.
Wie het eerst klaar is met tellen, komt als eerst voorbij.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:00 schreef Caland het volgende:
Is er nog een volgorde hoelaat welke gemeente komt?
Het gaat om dit topic.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb heel veel moeite met geïnteresseerd blijven. Allemaal resultaten die me niet boeien.
Zonde van het belastingsgeld.
Om alle Nederlandse stroom op te wekken met kerncentrales, hebben we 30x Borssele nodig. Zet ze in een cirkel om Urk heen.quote:
Kan dat niet landelijk wordenquote:
98,3%quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:01 schreef Halcon het volgende:
Loekasjenko zou allang klaar zijn met tellen.
Ik heb genoeg red alert gespeeld om dit netjes te kunnen ontwerpen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:01 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Om alle Nederlandse stroom op te wekken met kerncentrales, hebben we 30x Borssele nodig. Zet ze in een cirkel om Urk heen.
Komt nog.quote:
quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel mandje mee gekregen. (voor werkstuk kind)
Utrecht is gewoon een relaxte stad.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik moest hem juist houden en mocht hem absoluut niet terug in het bakje leggen
quote:
quote:
quote:
stukje fraude genotquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Komt nog.
Mijn kind mocht gewoon stemmen voor mij.
Tou nou eem.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Goeie sfeer op straat hoor een veendam... ook nog ergens dikke bult bietn gezien.
Inmiddels 5 gemeentes met exitpolls. En waar echt een halvering werd gevreesd, is het elke keer maar een enkel procentje.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op basis van exitpeilingen in 3 steden. Waar het CDA in 2 van de 3 ook gewoon verliest.
Ah dat zegt dus nog heel erg weinig.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op basis van exitpeilingen in 3 steden. Waar het CDA in 2 van de 3 ook gewoon verliest.
Het grote potlood-bedrog.quote:
Vestigingsadres in de Dorpsstraat Ons Dorp.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:01 schreef Felagund het volgende:
Gemeentebelangen kan ook wel een landelijke partij oprichten.
Pieter doet lokaal niet mee mag ik hopen? Anders kost dat je ook weer zetels.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inmiddels 5 gemeentes met exitpolls. En waar echt een halvering werd gevreesd, is het elke keer maar een enkel procentje.
Gelukkig, want het CDA heeft hele goede lokale vertegenwoordigers.
Ik moest hem ook inleveren!quote:
Geen veilige panden in Veendamquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze staan in een grote tochtige partytent. Geen geld in Veendam
#ikvertrouwdezeuitslagnietquote:
Iedereen vind windmolens ook prima en belangrijk... maar niet [hier]... (en hier is overal als je iedereens mening meeneemt)quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Trouwens bizar op hoeveel plekken de windmolens geplaatst zijn met een fuck you naar de burger want de procedures zijn gevolgd.
Ik heb het nog specifiek gevraagd, nee, het potlood moest in het bakje dat op de bok stondquote:
Als je wacht tot de omwonenden het ermee eens zijn kun je nooit meer een windmolen neerzetten. Prima dus dat ze een beetje doorduwen met die dingen. Bovendien willen ze daar in het noorden zo nodig de gaskraan dichtdraaien, dus een beetje tegenprestatie mag ook wel.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Trouwens bizar op hoeveel plekken de windmolens geplaatst zijn met een fuck you naar de burger want de procedures zijn gevolgd.
Waarom laten ze dieren toe bij jouw stemlokaal?quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:04 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik heb het nog specifiek gevraagd, nee, het potlood moest in het bakje dat op de bok stond
Dit toch wel een beetje iedereen wil groen, maar er moet vooral niets veranderen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Als je wacht tot de omwonenden het ermee eens zijn kun je nooit meer een windmolen neerzetten
Windmolens horen op zee. 2x meer rendabel + ze veroorzaken geen overlastquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iedereen vind windmolens ook prima en belangrijk... maar niet [hier]... (en hier is overal als je iedereens mening meeneemt)
Seabert heeft daar last van.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Windmolens horen op zee. 2x meer rendabel + ze veroorzaken geen overlast
jaaaa maar daar zwemmen vissen er tegenaan en vergeet de vogels niet die op de palen afkomen vanwege de dode vissen er omheen. En ook geluidsoverlast voor de scheepvaart.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Windmolens horen op zee. 2x meer rendabel + ze veroorzaken geen overlast
quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jaaaa maar daar zwemmen vissen er tegenaan en vergeet de vogels niet die op de palen afkomen vanwege de dode vissen er omheen. En ook geluidsoverlast voor de scheepvaart.
Mand!quote:
Klinkt wel heel Haags dit.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je wacht tot de omwonenden het ermee eens zijn kun je nooit meer een windmolen neerzetten. Prima dus dat ze een beetje doorduwen met die dingen. Bovendien willen ze daar in het noorden zo nodig de gaskraan dichtdraaien, dus een beetje tegenprestatie mag ook wel.
Nee en de BBB ook niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Pieter doet lokaal niet mee mag ik hopen? Anders kost dat je ook weer zetels.
quote:
Ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jaaaa maar daar zwemmen vissen er tegenaan en vergeet de vogels niet die op de palen afkomen vanwege de dode vissen er omheen. En ook geluidsoverlast voor de scheepvaart.
Zondequote:Op woensdag 16 maart 2022 22:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb heel veel moeite met geïnteresseerd blijven. Allemaal resultaten die me niet boeien.
Zonde van het belastingsgeld.
Zeker. Maar plaats ze ieder geval buiten gehoorafstand. Dat geluid is gekmakend.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iedereen vind windmolens ook prima en belangrijk... maar niet [hier]... (en hier is overal als je iedereens mening meeneemt)
BN/ De Stemquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:08 schreef -XOR- het volgende:
Breda, thuisstad van Klaas Dijkhoff dus dat zullen wel veel AD-abonnementen worden.
Wat een klootzak was dat zeg.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:08 schreef -XOR- het volgende:
Breda, thuisstad van Klaas Dijkhoff dus dat zullen wel veel AD-abonnementen worden.
Open je ogen!quote:
Aparte kerel jaquote:
FvDquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van welke partij is de nerd in rode trui?
Dat mag.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:12 schreef Coco het volgende:
[..]
Nog vaak in een van die kastelen geweest daar.
Gelukkig vertegenwoordigen ze niet alleen het centrum van Voerendaal.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Voerendaal Democraten meer dan 40%
Dat park tussen station en kasteel is op een mooie herfstdag best chic. Na zonsondergang minder...quote:
Hij rekent op tachtig zetels.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:13 schreef Zwansen het volgende:
Benieuwd of Gideon voor de triple gaat.
Klote CDAquote:
Zonder Herman is het een flopshow.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:17 schreef 4-elements het volgende:
Ze hebben er nog niet echt zin in bij de NOS. En ook een foutenfestival.
20 jaar na dato je partij nog steeds naar een overledene noemenquote:
De sfeer stijgt omhoog.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:17 schreef 4-elements het volgende:
Denk dat ze in meer steden wel tikken gaan krijgen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:16 schreef Hanca het volgende:
Zonde van CDA, dit is wel een klap. Maar wellicht ook lokaal gepruts?
Hoort erbij toch, vorige verkiezingen hadden we Dionne Stax die aan het worstelen was met niet werkende schermenquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:17 schreef 4-elements het volgende:
Stem lijst Willem Dreesquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
20 jaar na dato je partij nog steeds naar een overledene noemen
De SP sloopt zichzelf, daar hebben ze Lilian Marijnissen niet eens voor nodig. Jan verhangt zich binnenkort aan een sliert worsten, denk ik.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:16 schreef TheVulture het volgende:
Ipv het hoofd van Klaver zouden we wel eens het hoofd van Marijnisse op het hakblok kunnen krijgen, die scoren toch ook elke verkiezingen weer minder en minder
Heb het ook over inhoudelijke fouten. Zoals net met Smolders. En dat ze verbaasd zijn over het bestaan van LPF fracties...quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:18 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hoort erbij toch, vorige verkiezingen hadden we Dionne Stax die aan het worstelen was met niet werkende schermen
Lijst Willem Drees in een nek aan nek gevecht met Lijst Pieter Gerbrandyquote:
LPG bekt wel lekkerquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Lijst Willem Drees in een nek aan nek gevecht met Lijst Pieter Gerbrandy
Ja dat verbaast me niets.quote:
Jezus Leeftquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
20 jaar na dato je partij nog steeds naar een overledene noemen
Deze hele show is een farce!quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:21 schreef nils7 het volgende:
De exit polls van rtl (ook Ipsos) klopt niet met die van de NOS.
Volgens Rtl heeft Volt geen zetels in Rotterdam en Amsterdam terwijl dat volgens NOS wel is
Tja, meestal zie je nog best flinke verschillen tussen de exit polls en de daadwerkelijke uitslag. Wordt soms iets teveel waarde gehecht aan die polls.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:21 schreef nils7 het volgende:
Volgens Rtl heeft Volt geen zetels in Rotterdam en Amsterdam terwijl dat volgens NOS wel is
quote:
Genoeg nachtwerk rondom Oekraïne, denk ik. Vandaag vroeg naar bed.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:21 schreef Raw85 het volgende:
Hoekstra boekt m gewoon lekker naar huis zo of niet?
Het is dan ook een exit poll..quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:21 schreef nils7 het volgende:
Foutmarge van 1 tot 2 zetels zeggen ze zelf. Dus iemand die daar 2 zetels scoort, zou er gewoon nog helemaal naast kunnen pissen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:21 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Tja, meestal zie je nog best flinke verschillen tussen de exit polls en de daadwerkelijke uitslag. Wordt soms iets teveel waarde gehecht aan die polls.
Dat is hip! Dan hoor je erbij!quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Waarom zou je in godsnaam in Amsterdam gaan wonen.
Lokale partijen worden ook niet afgerekend op landelijk geknoei. En ze zullen altijd wel wat lokaal bekende lui hebben uit het verenigingsleven, de carnavalsclub en zo.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:23 schreef -Sigaartje het volgende:
SP zie je ook overal verliezen. Als ik erover nadenk is het achteraf eigenlijk een partij waar je gewoon helemaal niets aan hebt.
Lokale partijen zijn aan het winnen, en terecht, want landelijke partijen in gemeentes zijn toch altijd verantwoording schuldig aan hun politbureau. Lokale partijen hebben veel meer vrijheid om hun eigen koers te varen.
Landelijk heb je weinig aan ze.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:23 schreef -Sigaartje het volgende:
SP zie je ook overal verliezen. Als ik erover nadenk is het achteraf eigenlijk een partij waar je gewoon helemaal niets aan hebt.
Lokale partijen zijn aan het winnen, en terecht, want landelijke partijen in gemeentes zijn toch altijd verantwoording schuldig aan hun politbureau. Lokale partijen hebben veel meer vrijheid om hun eigen koers te varen.
Hooguit als je er per ongeluk geboren wordt. Anders niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
SP heeft lokaal altijd heel veel direct contact, vaak een eigen loket waar je klachten kunt melden e.d. Lokaal heeft SP echt wel een functie. Landelijk kunnen ze beter stoppen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:23 schreef -Sigaartje het volgende:
quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:26 schreef Coco het volgende:
Huh die middenklasse heeft toch een inkomen van 150.000 ?
Niet. Maar geef het nog een jaar of twintig, en er wonen alleen nog maar expats, BN'ers en gepensioneerde minima. De rest wordt al jaren fanatiek de stad uit gejaagd.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Leuk swingers eiland dat Ameland.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:28 schreef Zipportal het volgende:
Swing states Texel en Ameland nog niet.
Zit soms wel tegen clientelisme aan wat ze lokaal doen. Maar goed bedoeld, zit geen kwaad in.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
SP heeft lokaal altijd heel veel direct contact, vaak een eigen loket waar je klachten kunt melden e.d. Lokaal heeft SP echt wel een functie. Landelijk kunnen ze beter stoppen.
En die expats gaan dan allemaal op youtube vertellen hoe raar nederland is... maar iedereen kan wel engels.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet. Maar geef het nog een jaar of twintig, en er wonen alleen nog maar expats, BN'ers en gepensioneerde minima. De rest wordt al jaren fanatiek de stad uit gejaagd.
Probleem is dat ze daarmee meer lokale ombudsman spelen dan dat ze echt meedenken over beleid. Hier is dat tenminste wel zo. Vooral veel schoppen in de raad en buurtenquetes op straat.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
SP heeft lokaal altijd heel veel direct contact, vaak een eigen loket waar je klachten kunt melden e.d. Lokaal heeft SP echt wel een functie. Landelijk kunnen ze beter stoppen.
Dat gedoe met die burgemeester? Geen idee van welke partij die was, maar dat schiet me zo te binnen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:29 schreef Hanca het volgende:
Renswoude wel een heel pijnlijke uitslag, CU -20%. Iemand die daar een schandaal weet?
Jezus blijkt al jaren dood te zijn!quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:29 schreef Hanca het volgende:
Renswoude wel een heel pijnlijke uitslag, CU -20%. Iemand die daar een schandaal weet?
Maar beiden gebruiken IPSOSquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:21 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Tja, meestal zie je nog best flinke verschillen tussen de exit polls en de daadwerkelijke uitslag. Wordt soms iets teveel waarde gehecht aan die polls.
Vorig jaar een wethouder van CU opgestapt na gedoe over windmolens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:29 schreef Hanca het volgende:
Ze willen allemaal wel abortus?quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:29 schreef Hanca het volgende:
Verhuurt dat rijtjeshuis per nacht voor 500 euro aan diezelfde dronken toeristen en na een jaar of 5 heb je het afbetaald. Dat dan weer welquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:29 schreef monkyyy het volgende:
Moet je eens voorstellen dat je een rijtjeshuis van een miljoen koopt en dat er iedere dag dronken toeristen tegenaan urineren.
Het gemiddelde leven in Amsterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |