abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204115941
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 17:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En de Gereformeerde Bond dan? ;)
Die stemmen SGP, over het algemeen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 17 maart 2022 @ 18:48:03 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204116653
In Eindhoven komt DENK iets van 10 stemmen tekort voor een zetel.

Daarmee blijft het aantal fracties gelijk. ChristenUnie, DENK en Leefbaar Eindhoven eruit. Volt, partij voor de dieren en forum voor democratie erin.
pi_204116899
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 18:48 schreef Hexagon het volgende:
In Eindhoven komt DENK iets van 10 stemmen tekort voor een zetel.

Dat wordt dus hertellen of hebben ze dat al gedaan?
pi_204116992
In Mook&Middelaar komt het CDA niet in de raad, voor een Limburgse gemeente behoorlijk bijzonder. Volgens de uitslagkaart van NOS
  donderdag 17 maart 2022 @ 19:23:36 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204117332
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 19:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat wordt dus hertellen of hebben ze dat al gedaan?
Nog niet maar voor hertellen is een meerderheid in de raad nodig. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
pi_204117511
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 19:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
In Mook&Middelaar komt het CDA niet in de raad, voor een Limburgse gemeente behoorlijk bijzonder. Volgens de uitslagkaart van NOS
CDA maar 3,6% van de stemmen daar, maar 4 jaar geleden waren het er ook maar 297 in totaal (toen 7%). Toen 1 zetel. Maar een verlies van een hondertal stemmen kan natuurlijk gebeuren.

https://allecijfers.nl/ve(...)e-mook-en-middelaar/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 17 maart 2022 @ 19:40:29 #132
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_204117645
Er woont nog een oud-voorzitter van het CDA in Mook. Vroeger stemde de ene helft daar op het CDA en de rest op Pouwels....PVDA en VVD hadden er niets te zeggen.
pi_204117907
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 19:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nog niet maar voor hertellen is een meerderheid in de raad nodig. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Er staat mij bij dat een partij onder voorwaarden een hertelling mag vragen, een dergelijk klein verschil lijkt mij voldoende reden om dat te billijken. Maar mogelijk is dat veranderd.

Heerde had ergens een verschil van twee stemmen, daar is onmiddellijk een hertelling gedaan
  donderdag 17 maart 2022 @ 19:56:36 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204117958
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 19:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Er staat mij bij dat een partij onder voorwaarden een hertelling mag vragen, een dergelijk klein verschil lijkt mij voldoende reden om dat te billijken. Maar mogelijk is dat veranderd.

Heerde had ergens een verschil van twee stemmen, daar is onmiddellijk een hertelling gedaan
Aanvragen mag altijd maar krijgen is een tweede. 4 jaar geleden was er ook een aanvraag en daar was geen meerderheid voor in de raad.

Sowieso is een hertelling natuurlijk niet heilig. Niets zegt dat de tweede telling accurater is dan de eerste.
pi_204118084
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso is een hertelling natuurlijk niet heilig. Niets zegt dat de tweede telling accurater is dan de eerste.
Je hebt dan minder tijdsdruk en je weet dat het belang groot is. Bovendien ga je dan natuurlijk net zo lang door tot je een paar keer hetzelfde aantal hebt.
  donderdag 17 maart 2022 @ 20:18:41 #136
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_204118360
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 19:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het centraal stembureau kan opdracht geven tot een hertelling, maar alleen als er aanwijzingen zijn voor fouten die tot een andere zetelverdeling kunnen leiden. Denk aan telverschillen tussen stempassen en stembiljetten. Alleen een klein verschil is niet voldoende.

De gemeenteraad kan altijd opdracht geven tot een hertelling, ook zonder concrete aanwijzingen voor fouten.
pi_204140786
SP wil afstand nemen van linkse partijen. Bah, alsof julle verlies niet aan je zelf ligt Lillian.
Jullie doen geen moer, niks!
pi_204140824
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 17:52 schreef -Sigaartje het volgende:
SP wil afstand nemen van linkse partijen. Bah, alsof julle verlies niet aan je zelf ligt Lillian.
De SP is hier ook buiten verkiezingstijd zichtbaar. En ze doen hier niet eens mee in de gemeente. Ze doen dus wel degelijk wat. Fijn dat ze niet verder meegaan op het pad wat GroenLinks en PvdA bewandelen.
pi_204140860
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 17:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De SP is hier ook buiten verkiezingstijd zichtbaar. En ze doen hier niet eens mee in de gemeente. Ze doen dus wel degelijk wat. Fijn dat ze niet verder meegaan op het pad wat GroenLinks en PvdA bewandelen.
Het enige dat ik zie is dat geneuzel van die Lillian. Nooit een keer meedoen aan een kabinet. Het is zo gemakkelijk kritiek te leveren op mensen die het werk doen. Dat heb ik tegen de SP.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 22:51:51 #140
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204145519
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 17:52 schreef -Sigaartje het volgende:
Je zou de rechtvaardiging van deze 'nieuwe koers' dan moeten kunnen afleiden uit de losse gemeentes en de resultaten van de SP daar. Zonder GL/PvdA zouden ze relatief minder achteruitgang moeten hebben, denk ik.
Maar hoe dan ook lijkt het vooral wegduiken van de echte problemen, namelijk dat weinig mensen uit het potentiële electoraat gelukkig worden van een partij waarbij er op elke vraag alleen maar heel boos richting Rutte geroepen wordt. In dat opzicht had de SP al een duidelijk andere koers dan de andere partijen, namelijk eentje met veel frustratie en weinig enthousiasme.
  zondag 20 maart 2022 @ 08:24:41 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204147447
Het is op zichzelf slim om niet op de vierkante millimetere met Groenlinks en de PvdA te gaan concurreren als SP. Maar als dat betekent een nog zuurderde en populistischere koers, dan gaat dat niks opleveren. Zeker ook als de SP zijn interne beleid, waardoor al die conflicten bestaan, weigert te veranderen.

Ook zo'n slogan als "De buurt is van ons!"

Heeft Marijnissen echt niet door hoe naar en buitensluitend zo'n slogan is? Eigenlijk roepen ze tegen een grote groep mensen "jij hoort hier niet!"

[ Bericht 25% gewijzigd door Hexagon op 20-03-2022 08:30:25 ]
pi_204151387
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 22:51 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je zou de rechtvaardiging van deze 'nieuwe koers' dan moeten kunnen afleiden uit de losse gemeentes en de resultaten van de SP daar. Zonder GL/PvdA zouden ze relatief minder achteruitgang moeten hebben, denk ik.
Maar hoe dan ook lijkt het vooral wegduiken van de echte problemen, namelijk dat weinig mensen uit het potentiële electoraat gelukkig worden van een partij waarbij er op elke vraag alleen maar heel boos richting Rutte geroepen wordt. In dat opzicht had de SP al een duidelijk andere koers dan de andere partijen, namelijk eentje met veel frustratie en weinig enthousiasme.
Dat gevoel heb ik ook bij de SP.
pi_204151708
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 17:59 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Het enige dat ik zie is dat geneuzel van die Lillian. Nooit een keer meedoen aan een kabinet. Het is zo gemakkelijk kritiek te leveren op mensen die het werk doen. Dat heb ik tegen de SP.
Ik zie wel meer. Zo heb ik SP leden hier actie zien voeren voor medewerkers van de Wibra. Geheel buiten verkiezingstijd om.

Of je wel of niet mee kan doen aan een kabinet hangt sterk af van de grootste partijen. Het is duidelijk dat neo-liberaal niet zit te wachten op samenwerking met de SP. Maar enkele SP Kamerleden doen heel veel nuttig werk. Leijten was bijvoorbeeld van zeer grote waarde in het toeslagenschandaal.
pi_204151914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 16:24 schreef freako het volgende:

[..]
[ twitter ]
_O- _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')