Zipportal | maandag 14 maart 2022 @ 13:43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() De wagens voor 2022: Haas VF-22 Red Bull RB18 Aston Martin AMR22 McLaren MCL36 AlphaTauri AT03 Williams FW44 Ferrari F1-75 (17 februari) Mercedes W13 (18 februari) Alpine 522 (21 februari) Alfa Romeo C42 (27 februari) | |
Zipportal | maandag 14 maart 2022 @ 13:44 |
RACE WEEK. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 13:50 |
Ik ben voor Russell | |
Weltschmerz | maandag 14 maart 2022 @ 14:06 |
Mercedes wil niet laten racen maar wil Hamilton laten winnen. Maar wanneer de auto niet superieur is heb je daarin weinig keuzes te maken omdat je dan toch maximaal punten moet scoren. | |
WismutVeilchen83 | maandag 14 maart 2022 @ 14:07 |
Ja, volgens mij zeggen we hetzelfde ;-) Maar als MERC 20 seconden voor het hele veld uit rijdt dan mag Russell gewoon voor zijn kans gaan, hoor. | |
Weltschmerz | maandag 14 maart 2022 @ 14:09 |
Dat betwijfel ik. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 14:12 |
Het mooie is natuurlijk dat als Mercedes nu dominant gaan blijken, het niet meteen betekent dat het saai wordt, omdat we RussellGOD hebben. LET'S GO GEORGE | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 14:13 |
George, this is James... | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 14:14 |
Het mooie aan George is dat hij geen jongen is die zich laat piepelen. Want dat gaat niet nodig zijn. Hij gaat voorop in de strijd. | |
Questular | maandag 14 maart 2022 @ 14:20 |
George gaat gewoon Bottas 2.0 zijn. | |
WismutVeilchen83 | maandag 14 maart 2022 @ 14:21 |
Hoe meer complimenten hij van Lewis krijgt, hoe kutter het is. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 14:21 |
Hahaha nee. Russell wordt de nieuwe GOAT. | |
Poepz0r | maandag 14 maart 2022 @ 14:21 |
Die nieuwe auto's zijn trouwens wanstaltig lelijk met die flappen over die banden ![]() | |
Poepz0r | maandag 14 maart 2022 @ 14:22 |
Op basis van? De GOAT is Max. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 14:23 |
Dat is voor de clean air duh Beter wheel to wheel racing | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 14:23 |
Op basis van zijn ongelofelijke prestaties | |
Zipportal | maandag 14 maart 2022 @ 14:23 |
![]() Slijpen poa. | |
Poepz0r | maandag 14 maart 2022 @ 14:23 |
Zo ongelooflijk zijn die niet. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 14:27 |
Vind jij | |
Poepz0r | maandag 14 maart 2022 @ 14:30 |
Ik zie geen bijzondere prestaties. Max die op zeer jonge leeftijd een GP wint met de 4de/5de auto van de grid, dat zijn prestaties. Hopelijk belang Russel de eerste 3 races in de grindbak en komt NYCK DE VRIES GOD. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 14:32 |
Max had toen gewoon de 2e auto van de grid, en zonder Mercedessen dus de 1e ![]() Nyck de Vries ![]() ![]() Nee dit kan niet | |
Johannes788 | maandag 14 maart 2022 @ 14:34 |
| |
aesop | maandag 14 maart 2022 @ 14:57 |
Twee Mercedessen en twee Ferrari's die beter waren😉 En in de race had ie de derde auto na ronde 1😁. Zal een mooi subplot worden dit seizoen, naast de titelstrijd tussen Redbull en Ferrari de interne strijd tussen Hamilton en Russel. En de strijd om het beste Mercedesteam met McLaren. Zin! | |
Tarado | maandag 14 maart 2022 @ 15:09 |
![]() Wel nieuwsgierig naar Russell maar ook of het Perez gaat lukken wat dichter bij Max te komen. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 15:11 |
De Red Bull was in 2016 de tweede beste auto. En nee na ronde 1 stond Max al P2. | |
Rianne84 | maandag 14 maart 2022 @ 15:41 |
Hij heeft weer iets nieuws om aandacht mee te vragen. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 15:43 |
Gave actie van Hamilton om zijn moeder mee te eren ![]() | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 15:50 |
Je moet wat als je weet dat je steeds minder aandacht gaat krijgen. Geen WK meer, prima teamgenoot in plaats van een cuck, meerdere Britste topcoureurs in de F1, Mercedes niet meer zo dominant. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 15:50 |
Jezus Christus man, die parkeerplaats in las Vegas gaan we nog krijgen ook ![]() OPROTTEN | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 15:53 |
Vegas ![]() Aub. wel een nachtrace dan. Zou daar graag mijn wekker voor zetten. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 15:55 |
OPROTTEN | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 15:56 |
Echt, Liberty mag wmb opzouten. Begint gewoon weer langzaam richting Ecclestone te schuiven allemaal. | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 15:56 |
Je moet af en toe je toetsenbord schoonmaken, anders plakt het zo ![]() Ze moeten wel oppassen dat je niet straks 5 GP's in de VS hebt. Austin, Miami, Las Vegas .... Als ze Vegas goed aanpakken kan het echt een gave race worden hoor. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 15:56 |
Wat doe jij allemaal met je toetsenbord dat het lakt dan? ![]() | |
Marcoss | maandag 14 maart 2022 @ 16:06 |
Toch fijn dat Lewis er op z'n 37e achter komt dat hij zijn moeder wil eren met haar achternaam | |
Starflyer | maandag 14 maart 2022 @ 16:10 |
En ruim verslagen door rookie Russell in De Vries' tweede seizoen. | |
Starflyer | maandag 14 maart 2022 @ 16:12 |
Met Ecclestone hadden we nog meer races in de zandbak of andere dubieuze landen gehad ![]() | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 16:15 |
Volgens mij heeft elke zandbak inmiddels een race, en hebben we er nu 3 in dat andere dubieuze land. | |
Starflyer | maandag 14 maart 2022 @ 16:17 |
Ik heb liever 3 races in de VS dan vier in de zandbak. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 16:21 |
Bahrein Qatar Saudi-Arabië Abu Dhabi Austin Miami Las Vegas Liberty: Why not both? | |
Tijn | maandag 14 maart 2022 @ 16:21 |
WheeledWarrior | maandag 14 maart 2022 @ 16:24 |
Kan iemand mij uitleggen waarom Miami tussen Imola en Barcelona/Monaco is gepland? Dat is toch logistiek totaal onlogisch? | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 16:28 |
Het bestaan van Miami op de kalender is al totaal onlogisch, niet te veel verwachten hè. | |
Marcoss | maandag 14 maart 2022 @ 16:30 |
En voor Imola zit Australië, ze willen gewoon zoveel mogelijk Air Miles verzamelen | |
Starflyer | maandag 14 maart 2022 @ 16:35 |
Klimaat! In juni samen met Canada is te warm. En in het najaar zit Austin al. | |
beantherio | maandag 14 maart 2022 @ 16:37 |
Volgens mij is het zo dat ieder team 2 of zelfs 3 sets van materialen hebben die ze verschepen (niet de auto's trouwens maar puur alle andere zaken). Ik vermoed dat de set die ze in Australië gebruiken na die race verscheept wordt naar de VS en na Miami door gaat naar Canada. Na Imola vliegen ze alleen het team zelf + de auto's over naar de VS. edit: volgens dit interessante artikel uit 2017 hebben teams zelfs 5 zogenaamde "non-critical" sets die het hele jaar door over de wereld reizen. [ Bericht 7% gewijzigd door beantherio op 14-03-2022 16:43:52 ] | |
Starflyer | maandag 14 maart 2022 @ 16:37 |
True, daarom zie ik er liever wat uit de zandbak verdwijnen ![]() | |
Zwoerd | maandag 14 maart 2022 @ 16:39 |
Het lijkt me sterk dat dit zal gebeuren, zou echt ongelooflijk slechte PR zijn voor Mercedes. Ik denk ook dat de kans groot is dat Russell het in de kwalificatie sowieso al beter gaat doen dan Hamilton. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 16:41 |
Ik heb een miljoen keer liever Bahrein en Abu Dhabi dan Miami en Las Vegas. SA staat overigens wel ver onder die andere 6. | |
Marcoss | maandag 14 maart 2022 @ 16:41 |
Dat gebeurt enkel als Russell al kansloos is voor het WK, terwijl Hamilton er nog wel goed voor staat. Bottas kreeg in de 1e races ook de vrijheid om te racen, pakte die ook wel eens om na een paar races weer in te zakken naar z'n ouderwetse niveau | |
Marcoss | maandag 14 maart 2022 @ 16:42 |
Wel fijn, al over races oordelen voordat ze zijn geweest | |
heywoodu | maandag 14 maart 2022 @ 16:45 |
Doe normaal man ![]() | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 16:54 |
Hoe weet je dat nou? Baseer je dat alleen maar tijdstip? | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 16:54 |
De tot$tandkoming van deze race$ ¤n de plek waar ze v¤rr¤den word¤n $amen zijn al voldoend¤ afk¤uring$waardig. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 16:56 |
Context niet lezen ![]() Kyran snapte hem. | |
Marcoss | maandag 14 maart 2022 @ 17:00 |
Dat boeit mij eigenlijk niet zoveel als het mooie races op kan leveren. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 17:10 |
Mij boeit het wel dat de hele focus van Liberty is om de sport te veramerikaniseren (ergo: show eromheen is belangrijker) en stratencircuits in Amerikaanse steden doen precies dat. SA was een shitshow, maar met racen heeft zo'n circuit helemaal niets meer te maken. Tien keer liever een actiearme race op Hockenheim. | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 17:16 |
SA is wel dikke faal ja. Ik vind 3-4 races in de VS geen probleem eigenlijk. Ik ben dan ook wel een fan van Amerikaanse competities, dus kijk er misschien anders tegenaan. Ze moeten wel oppassen dat het niet alleen maar een VS-show wordt, maar dat gaat voorlopig ook echt niet gebeuren. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 17:19 |
Het probleem is dat er in heel dat land maar één circuit is waar de F1 kan racen, dus ze moeten naar dit soort onzinoplossingen grijpen om het mogelijk te maken. En dan heiligt het doel de middelen dus totaal niet, zeker niet als je bedenkt dat we twee prachtige circuits hebben in Duitsland die nog altijd geen plek op de kalender hebben. | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 17:22 |
Zoveel races in één land is wel overkill. Ik snap dat de Amerikaanse markt belangrijk is, maar de Aziatische markt wordt nu nagenoeg overgeslagen. We hebben daar alleen Japan en Singapore nog over. Als Vietnam toch nog op de kalender moet is daar geen plaats meer voor. | |
Perox | maandag 14 maart 2022 @ 17:25 |
Dit snap ik wel want jij bent volgens mij graag voor de gast die gehaat wordt door iedereen. Ik denk dat op termijn dat Russell dat wordt: "The guy you love to hate". Hij heeft alles mee (tegen). Hij is arrogant, Brits, hij rijdt goed, hij heeft geluk aan zijn kont hangen zo lijkt het... Hoe goed hij echt is daar zijn de geleerden het nog niet over eens. Naast Hamilton in een stoeltje is niet het eenvoudigste wat er is dus hij mag het dit seizoen gaan bewijzen. Als het over Britse coureurs gaat ben ik toch echt wel fan van Lando Norris. Niet alleen is hij grappig, maar ook open en eerlijk en weinig kapsones voor een F1 coureur. En hij laat het zien op de baan. In de kwalificatie én in de race. Mooi recent interview met hem, what's not to like zou ik zeggen! | |
fathank | maandag 14 maart 2022 @ 17:27 |
Wat laat je denken dat Russel dit jaar niet het schoothondje van Hamilton gaat zijn? | |
Tokus | maandag 14 maart 2022 @ 17:30 |
Je kan het als een land zien, maar dat land is groter dan heel Europa. En hoeveel races hebben we in Europa? Want van Zandvoort naar Spa rij je in 3 uur, tussen de Amerikaanse races zit heel wat meer afstand. Zelfs tussen Zandvoort en Monaco zit minder afstand dan tussen Miami en Austin. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 17:31 |
Hoezo zou Russell worden gehaat door iedereen? Dat vind ik niet. Hij is inderdaad een beetje arrogant, maar dat mag een goed coureur ook zijn wat mij betreft. Net zoals Max dat ook kan zijn. En inderdaad, tegen Hamilton gaat het niet makkelijk worden, maar ik heb 100% vertrouwen in die jongen. | |
fathank | maandag 14 maart 2022 @ 17:32 |
Alleen quali's rijden in Jeddah ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 17:32 |
De snelheid van Russell. | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 17:32 |
Van mij mag Turkije standaard Rusland overnemen ![]() Singapore + Japan + Vietnam zou voldoende zijn voor Azië. VS moet maximaal drie GP's krijgen eigenlijk. Ik zou vier of vijf ook niet erg vinden, maar een triple header in de VS zou wel leuk kunnen zijn. Met meer dan drie krijg je inderdaad wel een probleem dat je andere moet laten vallen. | |
fathank | maandag 14 maart 2022 @ 17:33 |
De schoorsteen moet roken. Nu kun je wel idealistisch gaan doen maar het enige waar het om draait is geld. Dat weet je zo ondertussen toch wel? Anders was Aramco geen naamsponsor geweest, of Petronas ![]() | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 17:34 |
Norris is beetje zelfde als Max. Geen bullshit, draait er niet om heen en gaat er gewoon voor. Hij vertelt geen hele sprookjes zoals Russell en Lewis dat wel doen. | |
fathank | maandag 14 maart 2022 @ 17:34 |
Omdat ie een paar goeie kwali's heeft gereden in een aftandse skelter? | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 17:35 |
Helemaal niks, want hij heeft al tussen neus en lippen door laten weten dat hij prima een jaartje schoothondje kan zijn. Lewis die dit jaar schoothondje Russell zogenaamd gaat verslaan past gewoon helemaal in hun eigen verzonnen en geregisseerd sprookje. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 17:35 |
Je vergeet even dat F1 net zo Europees is als Indy Amerikaans is. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 17:35 |
Je zegt het inderdaad al, als hij zo goed kwalificeert in een Williams, hoe goed kwalificeert hij dan in een Mercedes? Dat moet buitenaards zijn | |
fathank | maandag 14 maart 2022 @ 17:35 |
Dus is de US een groeimarkt waar een hoop nieuw potentieel geld is te halen. Je wil het niet snappen he? | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 17:36 |
Snappen waar het vandaan komt en het ermee eens zijn zijn twee verschillende dingen natuurlijk ![]() | |
Tarado | maandag 14 maart 2022 @ 17:36 |
Dat hangt helemaal van hemzelf af, heb toch wel het idee dat Hamilton wat onderschat wordt door menigeen hier al is het instapmoment voor Russel perfect, nieuwe regels en Hamilton is geen WK. Dus mocht het Jack ipv George Russell worden dan is George (nog) niet goed genoeg. | |
fathank | maandag 14 maart 2022 @ 17:37 |
We gaan het zien. | |
Gezicht | maandag 14 maart 2022 @ 17:37 |
Wie is toch die Hamilton waar jullie het over hebben? Ik ken alleen ene Sir Lewis Hamilton Larbalestier.
| |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 17:38 |
Bahrein 2 gemist in 2020? | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 17:38 |
Juist. Veel Amerikaanse sporten proberen voet aan de grond te krijgen in Europa (NFL bijvoorbeeld). Ook Indy heeft het geprobeerd, maar dat is nooit gelukt. Nu probeert iets wat normaal gesproken vooral Europees was voet aan de grond in de VS te krijgen en dat lukt eigenlijk best aardig. Daar is echt niks mis mee. Uiteindelijk wordt het allemaal maar mooier, leuker, spannender. Dat er nu eindelijk regels zijn om de kleinere teams wat te helpen is al een goed beginnen. Hoeven wij hopelijk nooit meer tien jaar naar een dominante auto te kijken. Simpele dingen als meer windtunnel tijd voor kleinere teams kunnen het verschil maken. Ook dat is eigenlijk heel Amerikaans en gejat van de grote Amerikaanse competities om het veld een beetje gelijk te houden, zonder dat je echt alles precies identiek hebt. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 17:38 |
Hij heeft 2 maanden geen aandacht gekregen, dus genoeg in te halen. | |
Perox | maandag 14 maart 2022 @ 17:38 |
Ik hoop met je mee dat Russel Hamilton partij kan geven of mooier nog, gewoon overklast. Wat betreft Russell en gehaat worden door iedereen: Dat akkefietje met Bottas bijvoorbeeld vorig seizoen, hoe hij daar reageerde, dat is een voorbode denk ik. Ik denk dat we nog wel wat van zijn persoonlijkheid gaan zien waar de wenkbrauwtjes van omhoog gaan bij menigeen. Ik voorspel dat er veel controverse gaat zijn rond Russell. Op de grid, in de race, met zijn teamgenoot, ten opzichte van andere coureurs, en in het algemeen. Dat maakt hem trouwens wel een aanwinst, naar mijn mening. Hij gaat voor een hoop reuring zorgen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Perox op 14-03-2022 19:24:08 (omg wenkbrouwtjes met ou? argh!) ] | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 17:40 |
Als topcoureur moet je een beetje arrogant zijn daar is niks mis mee. Ik weet niet wat het is, maar ik vind Russell gewoon een naar ventje. Hij heeft iets achterbaks. Past dus prima bij Mercedes. Ik hou meer van coureurs die er geen doekjes om winden, zoals een Norris of een Max. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 17:40 |
Het probleem is dat de Amerikaanse markt de F1 weer net zo hard kan laten vallen zodra het nieuwe eraf is. Je hardcore achterban in Europa verwaarlozen (hallo Duitsland) doet op de lange termijn alleen maar heel erg pijn. Europa als geheel heeft echt heel veel te danken aan de Nederlandse gekte, maar dat gaat ook niet eeuwig door. | |
Sabata | maandag 14 maart 2022 @ 17:41 |
Ieder verhaal heeft een goede schurk nodig toch? Bottas was daar te stoicijns voor | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 17:42 |
Daarom moet men een balans vinden. De races in het Midden-Oosten moeten daarom eigenlijk gewoon weg, want eigenlijk zit niemand daar op te wachten. Verdeel die drie races tussen VS, Viëtnam en Duitsland en je hebt een prima calendar, zonder dat je in een zandbak hoef te racen ![]() | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 17:43 |
Bottas was eerder een minion dan de schurk ![]() | |
Monolith | maandag 14 maart 2022 @ 17:43 |
Compenseert dat dan zoveel? De markten in het VK, Spanje, Italië, Duitsland en Frankrijk zijn individueel allemaal al een stuk groter, laat staan samen. | |
fathank | maandag 14 maart 2022 @ 17:43 |
1 zwaluw maakt geen zomer. Imola 2021 gemist? | |
Sabata | maandag 14 maart 2022 @ 17:44 |
Grinnik, nou is Suomi net onverstaanbaar als minion speak | |
Marcoss | maandag 14 maart 2022 @ 17:44 |
Dat ging bij Bottas vaak ook wel goed.. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 17:45 |
Reuring is precies wat de sport nodig heeft, en voor de soap is dit perfect. Dat incident met Bottas was natuurlijk niet sterk van George, zeker niet. Maar dat laat wel het vuur zien wat in hem zit, vandaar dat ik toch wel erg enthousiast ben over zijn komst. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 17:46 |
Hoezo, Bottas paste ook prima bij Mercedes maar had niks achterbaks. Norris en Max zijn prima gasten, maar ze hebben niet echt de persoonlijkheid van een superster | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 17:47 |
Klopt, hij was ook een kwali-monster. Alleen hij is dan weer geen race-monster. | |
Dazalbest | maandag 14 maart 2022 @ 17:48 |
Hoi ![]() Ben d'r ook weer, what's new? Heb ik nog wat gemist afgelopen maandjes?? | |
Marcoss | maandag 14 maart 2022 @ 17:48 |
Wel leuk voor Chevy dat hij een nieuw project heeft gevonden ![]() | |
Perox | maandag 14 maart 2022 @ 17:49 |
Eens. Meer reuring is goed. Meer eigengereide coureurs is goed. En als George het laat zien zou ik nog veel van hem kunnen verdragen want uiteindelijk is het gewoon zo dat je je grote bek verdient met je prestaties op de baan. Dus in zekere zin ben ik ook wel enthousiast. Nog een seizoen met Bottas had toch niemand aan moeten denken? Trouwens ik zie Bottas ook wel opleven na 5 jaar afgebrokkeld zelfvertrouwen onder Mercedes. Bottas is geen koekebakker. | |
Evenstar | maandag 14 maart 2022 @ 17:49 |
Ze zijn dan ook topcoureurs, geen Hollywood supersterren en dat is precies het verschil tussen aandachtshoeren Russell en Lewis en topcoureurs die hun werk gewoon willen doen zoals Norris en Max (en bijvoorbeeld der Schumi). | |
WheeledWarrior | maandag 14 maart 2022 @ 17:56 |
Het zou wel leuk zijn als Ferrari weer een keer mee kan doen om wat Grand Prix-zeges, maar zodra de druk daar echt groot wordt zie ik ze wel weer vervallen in de gebruikelijke chaos. | |
DKUp | maandag 14 maart 2022 @ 17:57 |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 18:16 |
'tuurlijk, joh ![]() Zullen we wedden dat George gewoon gaat doen wat hem gezegd wordt en anders heel snel buiten de F1 staat? | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 18:17 |
Da zal best. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 18:19 |
3 races in de VS en dat lijkt toch wel het maximum is nu niet echt veel. Ik snap het gejammer over Liberty sowieso niet, de manier waarop Ecclestone de boel aan het verneuken was lijken sommigen beter te vinden maar die vergeten dan voor het gemak dat het sinds Liberty de boel overgenomen heeft F1 gewoon in de lift zit en dat is goed voor alle fans die niet alleen in Europa wonen. | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 18:36 |
Ik denk dat de sprintraces ook hebben bijgedragen aan de weerstand (niet bij mij overigens). | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 18:39 |
Tja, er wordt wat geprobeerd om de aantrekkelijkheid te verbeteren, niet alles is een succes en het is sowieso wennen. Ik heb niet per se het idee dat de sprintraces veel toevoegen maar de coureurs moeten er ook nog aan wennen. F1 is er ook bepaald nog niet uit of het nu wel of geen succes is aangezien er toch maar 3 op de kalender staan ipv de zes waar men het over had. | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 18:39 |
Er is geen reden om George te behandelen als tweede coureur in de eerste wedstrijd, en zeker niet als George voorstaat in punten. | |
Peterselieman | maandag 14 maart 2022 @ 18:40 |
mwah, Mercedes wil ook geen herhaling van 2016 | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 18:40 |
Hoe gaat George op punten voorstaan in de eerste wedstrijd, eigenlijk? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2022 18:40:49 ] | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 18:40 |
Uiteraard en naar mijn is het prima om af en toe eens iets nieuws te proberen, maar niet iedereen hier denkt er zo over. | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 18:41 |
No comment ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 14 maart 2022 @ 18:42 |
Het is racing hè, hij gaat vechten voor zijn positie. Zoals het hoort ![]() Na de eerste race bedoelde ik, of eerste paar races ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 18:43 |
Ik geloof niet dat Toto Wolff erg van dat woord houd "racing" ![]() | |
Peterselieman | maandag 14 maart 2022 @ 18:45 |
hij houdt wel van een zielenknijper al heeft het nog niet veel geholpen | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 18:45 |
Bijna Bottas verslagen. In een inferieure auto. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 18:46 |
Ik heb het over de toeschouwers op de tribunes. | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 18:47 |
2 auto's totalloss rijden is niet bijna verslaan, he ![]() | |
Marcoss | maandag 14 maart 2022 @ 18:47 |
1 en 2 in het WK moet geen enkel team willen inderdaad! | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 18:49 |
Het feit dat ie met Bottas kon racen is eigenlijk al lachwekkend. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 18:50 |
Een race in Las Vegas zou ik niet eens kijken, tenzij het weer een knettergek kampioenschap is. Laat staan de meer casual fans. | |
Marcoss | maandag 14 maart 2022 @ 18:57 |
Net of jij een F1-race zou overslaan ![]() | |
Starflyer | maandag 14 maart 2022 @ 19:00 |
Genoeg teams die hem over willen nemen ![]() Dat was ook een van de redenen dat hij nu in een Mercedes zit. Anders waren ze hem kwijt aangezien afgelopen jaar zowel zijn Williams als Mercedes junior contract afliep. | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 19:01 |
Ik ga niet in de nacht van zondag op maandag tot 2-3 uur F1 kijken als er nog gewerkt moet worden. Zo knettergek ben zelfs ik niet ![]() En daarna is spoilers ontwijken gewoon onmogelijk. | |
tripel7 | maandag 14 maart 2022 @ 19:04 |
Wat dat betreft staat sowieso iedereen nog heel wat te wachten, de twee coureurs die zich het afgelopen seizoen fysiek agressief geuit hebben, en ook allebei regelmatig huilend te zien waren als dingen niet naar hun zin gingen in 1 team, hoop dat ze bij mercedes flink wat psychologen ingeslagen hebben tegen een collectieve burnout... | |
Perox | maandag 14 maart 2022 @ 19:39 |
Jij neemt gewoon de ochtend vrij natuurlijk - niet tegen jezelf liegen! ![]() | |
Perox | maandag 14 maart 2022 @ 19:45 |
WTF is die kleding?! ![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 14 maart 2022 @ 19:51 |
Ik neem dan meteen de complete dag mee, ik ben de hele dag totaal nutteloos en niet alleen in de ochtend ![]() | |
Zorro | maandag 14 maart 2022 @ 20:32 |
La Ballen van een Stier? Gewoon Bollocks dus. Niks nieuws. | |
Dauthi | maandag 14 maart 2022 @ 20:35 |
De enige reden waarom F1 nu in de lift zit is dat er eindelijk een jaar met competitiestrijd was. Had Mercedes vorig jaar weer bijna iedere race gedomineerd met Lewis die 5 racen voor het eind kampioen werd, was iedereen halverwege het seizoen afgehaakt en wat leukers gaan doen. Tenzij je de strijd van vorig jaar op het conto wil schrijven van Liberty's show manipulatie, heeft Liberty zelf weinig invloed gehad op de populariteit van F1. De huidige populariteit van F1 is ook fragiel, rijdt iemand komend seizoen met 1s per ronde weg bij de rest van het veld haakt de neutrale kijker ook weer meteen af. | |
Kleffe_Dop | maandag 14 maart 2022 @ 20:47 |
Je bent me voor. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit ga je toch niet vrijwillig aantrekken ook al is het Vanity Fair? Doodeng dit. ![]() | |
D_A | maandag 14 maart 2022 @ 20:51 |
Gasly komt er goed vanaf ![]() | |
Dazalbest | maandag 14 maart 2022 @ 21:15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 21:20 |
Aflevering 3 DtS. Man man man. Silverstone. Als ik dan nog weer terug denk aan die race. Mercedes die de vermoorde onschuld speelt, sterk staaltje victim blaming doet en als klap op de vuurpijl. De racisme kaart. Ik werd vroeger altijd laatste gekozen bij de voetbal. Omdat ik zwart was. Daarom ram ik nu m'n concurrent van de baan. Echt.
| |
DombohetOlifantje1 | maandag 14 maart 2022 @ 21:34 |
Kwestie van interpretatie natuurlijk. | |
Bonobo11 | maandag 14 maart 2022 @ 21:37 |
Vroeger was de seizoensopener in Australië om 3:00 's nachts. Lekker zaterdagnacht uit de kroeg rollen en tot 6 uur autootjes kijken. Mooi man | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 21:37 |
Is het ook, ik denk dat hij misschien niet zo'n leuke jongen was vroeger, maar hij denkt dat hij niet gekozen werd omdat hij zwart is. | |
Bonobo11 | maandag 14 maart 2022 @ 21:40 |
Hij bedoelt dat hij niet kan voetballen. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 14 maart 2022 @ 21:41 |
Leuk dat ze hun kleding voor de gay pride van Hamilton mogen lenen. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 14 maart 2022 @ 21:43 |
*4uur | |
WheeledWarrior | maandag 14 maart 2022 @ 22:04 |
Dat waren nog eens tijden ja ![]() | |
Rianne84 | maandag 14 maart 2022 @ 22:51 |
Inmiddels klaar met DtS. Het is dat ik wist hoe het zou aflopen en me weer heb kunnen bescheuren om een woedende Toto, maar verder was dit gewoon een door Mercedes gesponsorde circusshow. | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2022 @ 23:31 |
Ik ben bij aflevering 6 maar ik vind dit seizoen niet zo boeiend. En die Will Buxton act is weer ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2022 @ 00:17 |
Oh, wees maar niet bang, het wordt nog veel beter, wacht maar op de laatste 2 afleveringen. Ik hoorde bij een ander forum wat gejank omdat Mvr. Horner in beeld was maar het feit dat Mevr. Wolff in sommige episodes meer airtime krijgt dan iedereen behalve Toto noem ik toch wel erg triest. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2022 00:19:12 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 15 maart 2022 @ 07:54 |
Je rijdt in een Williams puur op merit achter een Mercedes en je bent sneller. Als je het dan niet probeert, ben je het misschien ook niet waard. En Bottas speelt natuurlijk de vermoorde onschuld. 'Ja, nu heb ik geen punten kunnen scoren'. Je reed 9de, pannekoek. En je was langzamer dan een Williams. Daarnaast denk ik dat de boosheid van Russell zeker ook gevoed is doordat hij onder de indruk was van de crash. Ik zie persoonlijk iemand die zelfverzekerd is en niet per se arrogant. Laat hem maar helemaal los gaan bij Mercedes. ![]() | |
Kapitein_Schavuit | dinsdag 15 maart 2022 @ 08:01 |
Ik snap die Will Buxton sowieso niet. Je bent een serieuze journalist (oke, in dienst van F1 dus in hoeverre ben je al objectief?) en dan ga je elk jaar een acteerprestatie neerzetten waarin je gewoon een script hebt dat je een journalist speelt. Laten we hopen dat dit het laatste seizoen DtS is. Dit kan echt niet meer. | |
Tokus | dinsdag 15 maart 2022 @ 08:05 |
Vreselijk om te zien, inderdaad. En zo pro-Lewis, wat hij als journalist niet moet laten doorschemeren. | |
fathank | dinsdag 15 maart 2022 @ 08:18 |
Het is moeilijk te bevatten dat F1 vooral ook een politiek spelletje is. | |
fathank | dinsdag 15 maart 2022 @ 08:20 |
Waarom zou een casual fan een race in Vegas niet kijken dan? Wat is dit nou weer voor een achterlijk hersenspinsel? | |
mikieu | dinsdag 15 maart 2022 @ 08:24 |
Ja nogal een verschil dat je dan de hele zondag nog hebt om bij te komen of je 2u na de race weer naar je werk moet… | |
mikieu | dinsdag 15 maart 2022 @ 08:25 |
Omdat het wel aannemelijk is dat die in het donker wordt gereden en het dus maandagochtend om 1u op zijn vroegst wordt uitgezonden in europa ![]() | |
fathank | dinsdag 15 maart 2022 @ 08:29 |
Oftewel nog helemaal niks zeker maar meneer 'ik kan niet tegen verandering' moet alvast z'n gal spugen. Heel vermoeiend lijkt me dat om zo'n act vol te houden. | |
Dauthi | dinsdag 15 maart 2022 @ 08:42 |
De quote van Toto over "the enemy" is ook sprekend. In het Engels en in competitie heb je een tegenstander, een opponent. Een enemy betekent altijd dat die kwaadaardig is. Dat woord kies je dus specifiek. | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 15 maart 2022 @ 08:47 |
Leg je thuis ook alles op de weegschaal? | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:04 |
Mwa, ik vind dit wel een typische hoor. Dit past inderdaad prima in de framing vanuit Mercedes dat zij de good guys zijn. Beetje zielig is het wel. | |
Nattekat | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:05 |
Omdat het wel aannemelijk is dat de race niet voor 15:00 lokale tijd verreden wordt en dat middernacht bij ons is. | |
fathank | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:07 |
Er zijn een hoop dingen in het leven aannemelijk die toch anders blijken te zijn. | |
Questular | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:12 |
Die laatste 2 afleveringen van DTS zijn wel genieten zeg. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:16 |
Als er iemand is die de woorden van zijn 'enemies' op een weegschaal legt, dan is dat Herr Wolff wel. ![]() Observatie van @Dauthi klinkt zeer aannemelijk. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:20 |
Sinds de jaren '70 zijn er al apparaten op de markt die je in de gelegenheid stellen om een tv-programma niet live te hoeven kijken. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 15-03-2022 14:10:33 ] | |
Tarado | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:25 |
ik heb alleen de laatste gekeken ![]() | |
Tokus | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:30 |
zeker. En Toto moet eens wat aan zelfreflectie doen. Constant maar zeggen dat hij en zijn team het clean spelen en ze bij Red Bull smerige spelletjes spelen en lopen te janken, terwijl hij juist de grote jankerd is daar. | |
Schnitzels | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:42 |
Ik ben ook klaar met DTS. Heel erg slecht. Ik zag dat Norris ook al reageerde dat ze andere beelden van hem hadden gebruikt https://www.independent.c(...)2035204.html?r=86663 Het is ook typisch dat het mediabedrijf dat Drive To Survive produceert een deal met Hamilton heeft om zijn biografie docu op te maken. Dus dit is puur geregisseerd voor hem. En de enige die zich daaraan ergert zijn Nederlanders/Max aanhangers | |
daNpy | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:47 |
Ik heb nog niet gekeken. De inleidende tekst "Lewis Hamilton vertelt open en eerlijk hoe het is om zwart te zijn in de F1" moet ik al van overgeven. Laat staan dat ik dan nog ga kijken hoe een multimiljonair het plebs wel even gaat vertellen hoe zwaar zijn leven wel niet is ![]() Met zijn roomblanke moeder. "zwart" ![]() | |
Dauthi | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:53 |
Vrijwel alles dat wordt gezegd voor een camera door de heer Wolff is besproken met de perschef en communicatiesadviseurs van Mercedes F1 team. Over alles wordt nagedacht. Het aantal keren dat we Toto spontaan zien, is wanneer hij emotioneel is. Wanneer hij begint te happen naar Horner, of wanneer hij met zijn Bose headset staat te gooien of slaan. | |
Questular | dinsdag 15 maart 2022 @ 09:58 |
In deze DTS zie je hem gewoon een aantal keren bewust de camera opzoeken zodat zijn reactie perfect op beeld komt. Grappig. | |
Rianne84 | dinsdag 15 maart 2022 @ 10:25 |
Toto: het is nooit fijn om met 50+ G de muur in te gaan, hij had wel gewond kunnen raken. Ook Toto: dit lesje moest hij leren. (Met 50+ G de muur in geknald worden). ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2022 @ 10:30 |
Ja....en? Alsof alleen Europese fans er toe doen. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2022 @ 10:31 |
Domenicali heeft al een diplomatiek schot voor de boeg van DtS gegeven door te stellen dat DtS wel waarde moet toevoegen aan F1 om nog langer medewerking te krijgen. Wat wel aangeeft dat F1 niet gelukkig is met de situatie. | |
DjVero | dinsdag 15 maart 2022 @ 10:46 |
Het is niet voor niks dat een nuchtere Hollander als Max niet aan zo'n opgeklopte show als Drive To Survive wil meewerken. En terecht! Als ik zo de quotes over Mercedes lees hierboven ga ik dat hele 4e seizoen ook maar skippen. Wat een treurnis. | |
Questular | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:07 |
Dit keer is het wel echt een Mercedes show geworden. | |
Tijn | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:08 |
Ik zou het niet zeggen waar-ie bij is ![]() | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:19 |
Je moet wel in een hele witte wijk wonen om als enig zwart kind op een voetbalveldje te staan. | |
Schnitzels | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:23 |
Oh ik ben misschien te negatief. Het is ook geen season review. Er zijn meerdere verhaallijnen, de verhaallijn van Gunther Steiner vind ik echt top. Ik moet echt enorm om die man lachen, als die dan sponsorverplichtingen heeft met een speelgoedbootje van de Aldi. Of de ellenlange ontbijtbestelling van Toto. Ook wel treurig om te zien hoe Ricciardo echt vraagt aan zijn perschef na een kut weekend in Monaco (?): "What is the fine for not speaking to the media?" Dus de waarde om meer achtergronden te laten zien heeft Drive to Survive wel, het is alleen overgedramatiseerd en vanuit een bias invalshoek gedaan. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:27 |
Dit soort dingen wil ik ook zien idd, heeft veel meer toegevoegde waarde imo. Veel beter dan dat knip en plak werk. | |
Tarado | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:28 |
Is er geen apart DTS topic? Het geleuter erover is net zo vermoeiend als de serie zelf. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:30 |
komkommer tijd, waar moeten we anders over praten? vanaf vrijdag gaat het over Bahrein. Kunnen we weer uren discussiëren over dat vrije trainingen toch niets zeggen. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2022 11:31:20 ] | |
Automatic_Rock | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:31 |
Ben ik dan de enige die DtS wel leuk vind? Het is misschien ook maar net hoe je er naar kijkt denk ik. Het is geen objectief seizoensoverzicht. Het zijn 10 invalshoeken hoe een aantal coureurs of teams een seizoen meemaken. En uiteraard maakt DtS keuzes in hun knip en plakwerk om een verschillende gebeurtenissen in een seizoen aan te stippen, en sommige gebeurtenissen zullen de aflevering niet halen. Maar voor mij heeft iedere aflevering weer leuke inkijkjes achter de schermen. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:52 |
Vind o.a de Guenther en Ricciardo verhaallijn leuk en interessant. Als Herr Wolff's hoofd in beeld komt, krijg ik een beetje braakneigingen. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:53 |
Dit is het eerste seizoen waarvan ik me er toe moet zetten om het te kijken. | |
DjVero | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:53 |
De eerste drie seizoen vond ik inderdaad vermakelijk om precies de redenen die jij noemt, maar als de nadruk zó op Mercedes komt te liggen én datzelfde Mercedes/Hamilton gaan de racismekaart trekken, ben ik er meteen klaar mee. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 15 maart 2022 @ 11:57 |
Speaking of Guenther, wat betekent de 1:32.241 op de C4-band van Mick Schumacher? | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:00 |
Dat de topteams nog niet het achterste van hun tong hebben laten zien. | |
Starflyer | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:05 |
Weinig, aangezien die tijd bij veel gunstigere omstandigheden is verreden. Net zoals de tijd van Magnussen de vorige dag. Tel er maar ca 1s bij op. De tijd van Norris op de C2 zegt dan wel weer wat. Die 1:33.191 is vergelijkbaar met de 1:31.7 van Verstappen op de C5. | |
Tijn | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:06 |
Het betekent ook dat de auto van Haas echt wel beter is dan vorig jaar, want dit is al sneller dan Micks tijd tijdens de kwalificatie. | |
Evenstar | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:13 |
"Boohoo ik werd altijd als laatste gekozen bij spelletjes, boohoo" | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:18 |
Zelfs met een seconde er bij staat hij 9de. En binnen de reguliere tijd heeft hij een snellere tijd gereden dan Norris. Dat is niet achteraan, zoals de afgelopen 2 seizoenen. | |
Tijn | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:22 |
Bovendien was het niet alleen dat ene rondje van Mick, Kevin Magnussen heeft ook een hele snelle tijd neergezet een dag eerder. Het lijkt er gewoon op dat de auto van Haas niet meer zo'n drama als vorig jaar is. | |
Nattekat | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:23 |
Amerikaans bedrijf maakt Amerikaans geproduceerde serie om een Amerikaans publiek aan te trekken en doet dit door er een Amerikaans sausje overheen te doen. Water is nat. Kom op zeg, dat het uiteindelijk deze kant op zou gaan nu het nieuwe eraf is kon iedereen wel zien aankomen toch? ![]() Ik heb het niet eens meer de kans gegeven sinds vorig jaar en ben blij toe. | |
Starflyer | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:41 |
Waarbij aangetekend moet worden dat de snelste tijd van Norris op de hardere compound was. Maar Haas zit in het middenveld inderdaad. Op basis van mijn analyses van de snelste tijden (gecompenseerd naar compound) en long runs heb ik ze tussen plek 5 en 7 staan. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:45 |
tussen plek 5 en 7 zou echt top zijn na afgelopen jaren voor hun. Daar hoop ik het meest op, dat het niet alleen boven in het veld stuivertje wisselen word. Maar ook dat het niet altijd dezelfde teams zijn die q1 afvallen. Ook daar wat meer gelijkheid. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:47 |
Zou ik persoonlijk wel leuk vinden. ![]() | |
Starflyer | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:48 |
Alfa Romeo en Williams staan bij mij dan weer onderaan. Maar het zit wel wat dichter bij elkaar heb ik het idee. | |
King_Merc | dinsdag 15 maart 2022 @ 12:55 |
Geen echte achterhoede meer | |
Tijn | dinsdag 15 maart 2022 @ 13:17 |
Toch opmerkelijk, je zou bij zo'n grote regelverandering juist verwachten dat het veld wat verder uit elkaar komt te liggen dan voorheen. Williams weer achteraan zou wel tragisch zijn trouwens. Die hebben er best veel moeite in gestopt om juist van die plek af te komen. Alpine is overigens ook zo'n team waar ik weinig van verwacht dit jaar. [ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 15-03-2022 13:40:29 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 15 maart 2022 @ 13:27 |
Budgetcap. RB, Mercedes en Ferrari moeten het doen met een derde van het budget van 3 jaar geleden. (En wie jankt er het hardst?). ![]() https://www.essentiallysp(...)es-2022-development/ | |
TagForce | dinsdag 15 maart 2022 @ 14:31 |
Dan zullen we zien of het succes van Mercedes kwam door het beste team, of simpelweg de meeste resources om fouten te herstellen. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 15 maart 2022 @ 14:36 |
Het is natuurlijk niet zo zwart-wit. RBR en Ferrari hadden ook 'ongelimiteerde resources', maar verloren toch meestentijds. Mercedes heeft vooral in mijn optiek extreem geprofiteerd van de voorsprong in het motorenregelement. Van de Mercedes-motorenteams hadden ze daarbij veruit het beste chassis, en met Hamilton één van de beste coureurs. Dat maakt je in theorie (en in de praktijk) schier onverslaanbaar. Die motoren-voorsprong hebben ze verkregen door een schaamteloze lobby bij de FIA. Wel slim natuurlijk. | |
TagForce | dinsdag 15 maart 2022 @ 14:39 |
Uiteraard, maar Mercedes staat er wel een beetje om bekend dat ze na de testdagen nog heel veel ontwikkelingen doorvoeren nadat in de tests was gebleken dat ze niet goed meekwamen. Dat kan nu door de budgetcap niet echt meer. Maar je hebt gelijk als je zegt dat hetzelfde uiteraard geldt voor RBR en Ferrari. | |
Montov | dinsdag 15 maart 2022 @ 15:53 |
Dat is nog steeds een realistisch scenario. | |
Tarado | dinsdag 15 maart 2022 @ 15:59 |
Dat maakt op zich toch niet uit? Bij hun wel het idee dat ze door hun surplus aan power sinds 2014 altijd heel rustig konden door ontwikkelen, vorig jaar al een klein kinkje in de kabel door die vloerverkleining waar ze toch wel moeite mee hadden in het begin en nu lijken ze ook de juiste richting nog niet te hebben gevonden, al kan dat nog wel opgelost worden voor vrijdag. | |
Tijn | dinsdag 15 maart 2022 @ 16:07 |
Wat ik niet zo goed snap is waarom dat alleen voor het team van Mercedes zelf zou gelden en niet voor de andere teams die met Mercedesmotoren rijden. Als het allemaal terug te voeren is op die motor, waarom rijden Williams, Aston Martin en McLaren dan niet al jaren vooraan? | |
Tarado | dinsdag 15 maart 2022 @ 16:59 |
Vorig jaar was dat omdat zij hun motoren niet opbliezen en Mercedes wel en in 2014 Williams werd 3e in constructeurs dus daar zal de Mercedes PU een aardig aandeel in gehad hebben, maar waar zij "stil" zijn blijven staan is Mercedes gewoon doorgegaan. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:00 |
Omdat de motoren sowieso niet gelijk waren/zijn (regel is veranderd maar fabrieksteams hebben geen nog steeds een voordeel), klantenteams geen oneindige aantallen motoren krijgen en omdat teams als Williams bijvoorbeeld een eigen versnellingsbak bouwen. Voeg daarbij het probleem dat men bij Mercedes meestal al na de zomerstop aan de auto van het volgende seizoen kon gaan beginnen maar dat andere teams tot op het laatste moment bezig waren met hun auto's om toch nog maar zoveel mogelijk puntjes te scoren wat je geld oplevert. Eerste worden in de constructeurs levert je gewoon ook veel meer geld op, natuurlijk. Mercedes is overigens ook in aero bepaald niet slecht geweest maar men hoefde zeker niet alles uit de kast te halen tot vorig seizoen. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2022 18:00:53 ] | |
MoreDakka | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:25 |
Bovendien heeft de regelwijziging in 2017 de rest van de auto weer wat belangrijker gemaakt. Dat zorgde ook voor meer competitie. | |
Tijn | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:30 |
De regelwijziging van 2017 heeft juist de problemen rondom vuile lucht erger gemaakt en ervoor gezorgd dat er minder goed dicht op elkaar gereden kan worden. | |
ESF1Gamer | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:34 |
Heeft iemand al raceweek gezegd ![]() | |
nils7 | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:39 |
Ik heb RA WE CE EK gepost | |
ESF1Gamer | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:46 |
Heb ik gemist 🙈 | |
ZaZoe | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:51 |
Volgens mij is het raceweek | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:52 |
Ja, unintended consequences maar het gaf ook wel duidelijk aan waarom de koers anders moest en men gekozen heeft voor de manier waarop de nieuwe auto's vormgegeven zijn. Of dat gaat werken als bedoeld moeten we nog afwachten, natuurlijk. | |
Tijn | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:54 |
Ja, we gaan het zien. Wat op zich niet helpt is dat ze weer zwaarder zijn, maar ja ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:55 |
Is het al raceweek? | |
#ANONIEM | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:56 |
Ja, dat komt deels op het conto van nieuwe veiligheidsmaatregelen en deels door de nieuwe wielen. Ik weet ook niet echt goed hoe ze de auto's lichter kunnen maken en of dat nu per se beter is voor F1. | |
Peterselieman | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:56 |
Permane heeft gezegd dat ze bij Alpine nu Porpoising aan en uit kunnen zetten, dus dat geeft wat hoop voor de Fransen | |
ChevyCaprice | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:57 |
Kan niet wachten tot we lekker kunnen nabeschouwen | |
ZaZoe | dinsdag 15 maart 2022 @ 18:59 |
Ze zeggen het... ![]() | |
Tijn | dinsdag 15 maart 2022 @ 19:01 |
Ik denk dat alle teams dat wel kunnen. De vraag is hoeveel performance erbij verloren gaat. | |
Drebbelman | dinsdag 15 maart 2022 @ 19:33 |
Welcome to my world, zo ziet bij mij vrijwel het hele seizoen eruit (vanuit Nieuw-Zeeland) ![]() Meestal sta ik op maandagochtend om 5 uur smorgens op en kijk ik de herhaling voordat ik naar het werk ga. Heel soms werk ik de maandag door zonder het nieuws of social media te checken en kijk ik het op maandagavond terug. Tot nu toe wel gelukt zonder de uitslag te weten, gelukkig kijken hier niet veel mensen F1. | |
Whiskers2009 | dinsdag 15 maart 2022 @ 20:14 |
Het probleem is dat ze creatief knippen en plakken. Max werkt daarom niet mee. Lando heeft daarom recent kritiek geuit. De "kijkjes" kloppen niet. Het is amusant (en met opzet zo gemaakt, buitengewoon Amerikaans), maar het is vrij vaak fictie of framing i.p.v. dicht bij de feiten blijven. | |
tripel7 | dinsdag 15 maart 2022 @ 20:25 |
Mja, vorig jaar probeerde ze te doen alsof Sainz en Lando een fittie hadden met elkaar bij McLaren, dat zegt wel genoeg eigenlijk over die hele serie, vooral nu het de 'Hamilton is het slachtoffer' - show geworden is | |
Perox | dinsdag 15 maart 2022 @ 20:25 |
Ze zijn dit seizoen echt gered door de spectaculaire ontknoping want als je de laatste 2 afleveringen er uit laat, dan blijft er heel weinig over dat echt de moeite waard is. Sommige inkijkjes zijn leuk, zoals anderen hier hebben opgemerkt. Maar de framing en fictie en dramatisch gewauwel van die Buxton overheersen te veel. Dat overschaduwt echte momentjes zoals Russell die wordt gefeliciteerd ergens achter de coulissen door Toto, of de perikelen bij Haas, of de momenten van twijfel bij Ricciardo. Maar ja, uiteindelijk wel de moeite waard door die momentjes, maar in zijn geheel net geen voldoende door al het gejank eromheen. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 15 maart 2022 @ 20:34 |
Volgens mij is zo'n beetje het enig echt probleem wat ze hebben gehad afgelopen jaren de koeling geweest. Maar toen staken ze zover boven de rest uit dat dat ook maar in een paar races echt problematisch was, en ze er misschien 1 of 2 races niet door gewonnen hebben. En dat probleem hebben ze ook alweer een poosje opgelost. Ik zie niet echt in waarom ze nu ineens zoveel slechter zouden zijn als de andere teams. Ze hebben misschien minder kunnen focussen op de auto van 2022 tijdens 2021, maar RB heeft dat net zo goed moeten doen. | |
Nattekat | dinsdag 15 maart 2022 @ 21:35 |
Oef ![]() Lijkt me sowieso een baggertijdzone voor zo'n beetje elke internationale sport. | |
MoreDakka | dinsdag 15 maart 2022 @ 23:00 |
Dat is niet waar, maar ook niet relevant voor het punt dat gemaakt wordt ![]() | |
MoreDakka | dinsdag 15 maart 2022 @ 23:02 |
Lichter maken zou vrij makkelijk kunnen, maar dat is niet gratis natuurlijk. Ik zie eigenlijk geen reden waarom de auto's zo groot moeten zijn, kleiner maken betekent ook automatisch minder gewicht. | |
Whiskers2009 | dinsdag 15 maart 2022 @ 23:12 |
Misschien moet je dan eens onderzoeken waarom dat precies is... Dat de wagens onderhand elk jaar zwaarder worden ![]() | |
MoreDakka | dinsdag 15 maart 2022 @ 23:18 |
Misschien zie ik iets overduidelijks over het hoofd maar ik kan geen goede reden bedenken eigenlijk. Behalve dan dingen als de halo maar dat zou best gecompenseerd kunnen worden. | |
Tijn | dinsdag 15 maart 2022 @ 23:31 |
Het heeft veel met veiligheid te maken. Maar waarom ze zo groot moeten zijn weet ik ook niet zo goed. Smaller en korter zou beter zijn, zou je denken. En inderdaad, dat scheelt automatisch ook gelijk gewicht. ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 16 maart 2022 @ 00:09 |
De halo zit inderdaad over het hoofd ![]() Maar dat ding weegt 7 kg. Als je het bijvoorbeeld hebt over de structurele impact zones die steeds hogere krachten moeten doorstaan zal dat ook wel bijdragen | |
#ANONIEM | woensdag 16 maart 2022 @ 00:52 |
De neus moest langer worden om de beenruimte veiliger te maken, de halo is erbij gekomen, de zijpanelen zijn versterkt en er is nog een aspect wat nogal wat gewicht meebrengt, de hybride systemen. Ook moeten ze tegenwoordig de brandstof voor een hele race meenemen. De grootste boosdoener qua gewicht toename is veiligheid met de hybride systemen als tweede als ik het goed heb. | |
MoreDakka | woensdag 16 maart 2022 @ 02:11 |
De hybride-systemen zijn onveranderd sinds 2014 en toch is het gewicht sindsdien met 105kg toegenomen, van 690 in 2014 naar 795 in 2022. Dat is toch behoorlijk fors. | |
Tarado | woensdag 16 maart 2022 @ 08:39 |
Formula 1: Safety Car rules amended to avoid Abu Dhabi repeat The FIA has spelled out in a revised edition of the 2022 sporting regulations that 'all', rather than the more ambiguous 'any', lapped cars must un-lap themselves before a re-start; https://www.skysports.com(...)oid-abu-dhabi-repeat | |
Libris | woensdag 16 maart 2022 @ 08:42 |
Zou het niet makkelijker zijn om gelapte autos te laten afzakken naar het einde van de rij in plaats van aansluiten aan het einde? | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 08:53 |
Omdat zij veel minder resources hadden om een 'goed' chassis te ontwerpen/bouwen/ontwikkelen? | |
Tijn | woensdag 16 maart 2022 @ 08:57 |
Ja, daarom dus "als het allemaal terug te voeren is op de motor". Het idee wordt gewekt dat Mercedes zoveel extra motorvermogen had de afgelopen jaren, dat ze met twee vingers in de neus vooraan konden rijden. Maar als dat echt zo was, hadden de teams die met een klantenmotor van Mercedes reden ook wel wat beter moeten presteren. Blijkbaar is het chassis van Mercedes gewoon ook heel erg goed. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 09:11 |
We weten niet of de motoren voor Williams, AM en McLaren exact dezelfde spec zijn/waren als de spec waar Mercedes zelf mee rijdt/reed. Ik denk persoonlijk van niet. Daarnaast kon Mercedes vorig jaar vrijwel ongelimiteerd nieuwe motoren blijven gebruiken. Maar het chassis van Williams en AM zal minder goed zijn (of in ieder geval minder doorontwikkeld) dan dat van Mercedes. Denk dat McLaren er heel dicht bij zit. Alhoewel zij in het verleden ook minder geld hadden om te ontwikkelen dan Mercedes. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 16 maart 2022 @ 09:14 |
Volgens de regels moeten de klant motoren toch dezelfde specs hebben? Mogelijk weet Mercedes er meer uit te halen of nemen ze meer risico met de afstelling. Gelet op het aantal gebruikte motoren in 2021 lijkt het daar sterk op in elk geval. | |
#ANONIEM | woensdag 16 maart 2022 @ 09:16 |
Mee eens. | |
#ANONIEM | woensdag 16 maart 2022 @ 09:17 |
Dan ontstaat er een extra ronde achterstand. En al zou die formeel weggestreept kunnen worden, kan dat nu nog hier maar het is ook oneerlijk voordeel want er blijft een ronde extra brandstof en slijtage over | |
Tarado | woensdag 16 maart 2022 @ 09:19 |
afgelopen jaar sowieso en in 2014 deed Williams het ook vrij goed dus daar had die Mercedes PU echt wel z'n aandeel in. | |
Zorro | woensdag 16 maart 2022 @ 09:27 |
Als ze de koploper voorbij zijn, dan zijn ze unlapped. Waarom ze altijd per se aangesloten lijken te moeten zijn is me een raadsel. Zeker bij een korte afstand nog te rijden zoals in Abu Dhabi is een voorsprong van een 20 seconden ook meer dan genoeg. | |
daNpy | woensdag 16 maart 2022 @ 09:39 |
"We willen niet finishen onder geel, maar we wijzigen de regels wel zodat we bij dergelijke situaties wel finishen onder geel." | |
daNpy | woensdag 16 maart 2022 @ 09:40 |
Het komt toch wel eens voor dat de lapped cars nog helemaal niet aangesloten zijn bij de herstart? Het punt is dat ze pas in mogen halen als de baan vrij is, en dat kost dus ongeveer nog een extra rondje. | |
Libris | woensdag 16 maart 2022 @ 09:42 |
Nee, lapped cars zitten al op een ronde. BV. coureurs A1, A2, A3 zitten op lap 16, B1, B2 zijn lapped en zitten op lap 15 (op 1 lap achter de As). Nu kan de volgorde A1, B1, B2, A2, A3 tijdens een safety car zijn. In de huidige regels wordt de volgorde A1, A2, A3, B1, B2 en zitten B1 en B2 weer in dezelfde lap als A1, A2, A3. Als ze zich zouden laten afzakken is de volgorde hetzelfde (A1, A2, A3, B1, B2), maar zitten B1 en B2 op een ronde achterstand (waar ze al op zaten toen safety car begon). Toch? | |
Zorro | woensdag 16 maart 2022 @ 09:49 |
Klopt. Wel eens. Maar wat mij betreft mag het standaard bij een halve ronde voorsprong (tenzij zoals gezegd da race nog heel kort is, dan kan het minder) vrij worden gegeven. Dat neemt ook meteen het voordeel weg van lapped cars die met warme banden aansluiten bij de rest met koude banden. | |
Tijn | woensdag 16 maart 2022 @ 10:14 |
Wedden dat er dit jaar een situatie ontstaat waarbij Max voorop rijdt, er 5 rondjes voor het eind een safety car-situatie ontstaat, de wedstrijd onder geel eindigt vanwege deze gewijzigde regel, en de Britten dan weer staan te tieren dat het allemaal zo oneerlijk is ![]() | |
TagForce | woensdag 16 maart 2022 @ 10:25 |
Zoethoudertje... AD is met deze 'wijziging' nog steeds mogelijk, alleen het verweer van Red Bull (any does not mean all, serieus wtf?) kan niet meer. Het ECHTE probleem is niet aangepakt, omdat Mercedes er geen zaak van maakte. Dat probleem is dat 48.12 twee vereisten kent voor alle auto's in laten halen, of een bericht sturen dat inhalen niet toegestaan wordt, en die kunnen allebei niet waar zijn. En dan zit je alsnog in een grijs gebied waarbij gebruik gemaakt kan worden van andere reglementen om een 1-op-1 herhaling van Abu Dhabi te krijgen. | |
#ANONIEM | woensdag 16 maart 2022 @ 10:31 |
"Er moet een rode vlag komen!!!!!!!, het is een complot van de FIA!" ![]() | |
daNpy | woensdag 16 maart 2022 @ 10:41 |
Rode vlag in de laatste rondes is toch ook einde race? | |
shiz | woensdag 16 maart 2022 @ 10:42 |
Het probleem was ook dat de track gewoon al een tijdje 'clear' was en er gewoon geen beslissing gemaakt werd/actie kwam. Ok, dan laat je die lapped cars ertussen, laat ze weer flink eerder starten in ieder geval? | |
daNpy | woensdag 16 maart 2022 @ 10:43 |
Dat is niet waar volgens mij, de manitoe die de auto afsleepte was nog op de baan. Het is overigens aan de baancommissarissen om de baan vrij te geven. | |
Dauthi | woensdag 16 maart 2022 @ 10:56 |
Volgend jaar kan de Nordschleife op de F1 kalender ![]() https://www.planetf1.com/(...)a-1-safety-approved/ | |
daNpy | woensdag 16 maart 2022 @ 10:59 |
Haha ben benieuwd of ze de Fuchsrohre doorkomen, of überhaupt voorbij Hatzenbach. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 11:04 |
Helder en goed verweer. Vind jij van niet? | |
Dauthi | woensdag 16 maart 2022 @ 11:07 |
Ricciardo durft de baan niet eens op ![]() De laatste keer dat ze op de Nurburgring waren mochten ze wat rondjes rijden op de Nordschleife, Daniel scheet na bocht 13 al in zijn broek ![]() | |
TagForce | woensdag 16 maart 2022 @ 11:09 |
Nee, in de context van die zin is het compleet onzin. Het verweer had moeten zijn dat dat bericht niet was verstuurd en 48.12 dus niet gevolgd hoefde te worden. | |
daNpy | woensdag 16 maart 2022 @ 11:09 |
T13? Dat is goed en wel de 2e bocht bij Nordschleife, en de eerste die niet op de GP strecke is in de VLN variant ![]() | |
Tarado | woensdag 16 maart 2022 @ 11:09 |
Mercedes maakte er geen zaak van omdat dat hoe dan ook kansloos zou zijn dus dat verband zie ik niet zo, neemt niet weg dat dit een cosmetische verandering is. | |
Sabata | woensdag 16 maart 2022 @ 11:09 |
Ik maak met wingcars vooral zorgen om Flugplatz. Daar kwam de Nissan Gt3 al met zijn voorwielen los en Yann Mardenborough crashte daar met een Dumbreck salto achterover ![]() | |
Tijn | woensdag 16 maart 2022 @ 11:10 |
Nee, ze waren juist nog bezig de baan vrij te geven. Daarom zijn ook niet alle auto's doorgelaten, want dat zou te lang duren. In plaats daarvan is besloten slechts enkele auto's zich te laten unlappen, zodat ze het laatste rondje nog echt konden racen. | |
Dauthi | woensdag 16 maart 2022 @ 11:12 |
Ja, daarom was het zo grappig. | |
Adames | woensdag 16 maart 2022 @ 11:14 |
Niet meer. Ergens rond 2012 gewijzigd. Zie ook Baku. | |
Adames | woensdag 16 maart 2022 @ 11:15 |
Het verweer van Red Bull (dat als interested party sowieso weinig te zeggen had) is al direct verworpen. Any betekende all. Wat dat betreft was de verduidelijking toen al genoeg. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 11:16 |
Uhmm, nee hoor. 'Any' en 'All' kunnen iets anders betekenen. Het toont in ieder geval aan dat Masi correct de regels heeft toegepast.
[ Bericht 6% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 16-03-2022 11:27:06 ] | |
Kickinalfa | woensdag 16 maart 2022 @ 11:16 |
COTA is wel echt een prachtig circuit dus prima. Als miami /las vegas een mooi circuit kunnen neerleggen dan zie ik het probleem niet. | |
daNpy | woensdag 16 maart 2022 @ 11:16 |
Ja klopt. Ik denk ook dat de huidige F1 auto's niet geschikt zijn voor de Nordschleife. Ze zijn te laag, misschien zelfs te stijf. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 11:17 |
En waarom hebben ze nu specifiek dat dan veranderd? ![]() Ambiguous: open to more than one interpretation; not having one obvious meaning. | |
Kickinalfa | woensdag 16 maart 2022 @ 11:28 |
De afstelling kun je wel kiezen per team waarbij de ene dus meer of minder risico neemt. Daarnaast moeten alle motoren officieel hetzelfde zijn, maar in de praktijk bouwt Mercedes 30 motoren volgens dezelfde specificaties en dan blijkt eat van de 30 er sommige motoren meer of minder pk leveren. Het zal mij verbazen als ze de beste niet voor zichzelf houden. | |
Tarado | woensdag 16 maart 2022 @ 11:30 |
dit, was toch een Masi in de wet ![]() | |
daNpy | woensdag 16 maart 2022 @ 11:35 |
Hoezo? Any is toch gewoon niet hetzelfde als all? Als ze allemaal bedoelen, moeten ze dat opschrijven. En niet "enige". | |
Tarado | woensdag 16 maart 2022 @ 11:39 |
dat zeg ik toch ook ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 11:39 |
Blijkbaar zijn er users hier die dat nog niet inzagen. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 11:39 |
![]() | |
WismutVeilchen83 | woensdag 16 maart 2022 @ 12:00 |
Dat probleem met any/all zie ik eerlijk gezegd helemaal niet. Ik snap ook niet waarom ze die 6 of 7 andere achterblijvers niet ook voorbij lieten. Dat had toch niks uitgemaakt en makkelijk gekund op dat 2e rechte stuk? Het probleem zat m veel meer in dat de SC daarna nog een ronde buiten had moeten blijven. | |
daNpy | woensdag 16 maart 2022 @ 12:03 |
Nou daarom dus. | |
Themeparktommy | woensdag 16 maart 2022 @ 12:04 |
Er was ook een regel die zei dat de race director altijd mocht afwijken van de regels mocht diegene dat nodig achten. | |
Noppie2000 | woensdag 16 maart 2022 @ 12:05 |
Mijn God, 2 dagen voor het nieuwe seizoen en het gaat hier nog steeds over? ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 16 maart 2022 @ 12:07 |
Er waren nog 2 achterblijvers over, alleen de achterblijvers tussen Lewis en Max werden weggehaald. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 16 maart 2022 @ 12:08 |
Er is nog geen Bahrein-topic ![]() | |
WismutVeilchen83 | woensdag 16 maart 2022 @ 12:10 |
3 zie ik, RIC, STR en MSC. Snap echt niet waarom die niet ook gewoon er voorbij mochten. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 12:14 |
Judgementcall van Masi. Hij wilde per se dat er nog geraced werd en had niet zo heul veul tijd om al die beslissingen te nemen. | |
TagForce | woensdag 16 maart 2022 @ 12:14 |
Context. Any betekent niet All, dat klopt, maar in de context van de regel betekent het dat wel. Anyone who's watched F1 (<- iedereen die F1 gekeken heeft). Any car that has been lapped will be (<- Elke auto die op een ronde is gezet zal worden). Any car that has been lapped may be (<- Enige auto die op een ronde is gezet kan worden). You can pick any number (<- Je mag elk getal kiezen). | |
WismutVeilchen83 | woensdag 16 maart 2022 @ 12:16 |
In theorie begrijp ik het, maar volgens mij is het nog makkelijker om te zeggen: unlap maar, dan dat je gaat snijden en gaat bepalen dat nummer wel en dat niet. Ik zie niet in waarom dit vertragend zou werken en ook niet waarom het aanscherpen van die regel enorm belangrijk is. Maar anyway, boeiend. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 12:31 |
Ambiguous: open to more than one interpretation; not having one obvious meaning. Context: De bottom line is dat Masi het op een bepaalde manier heeft geinterpreteerd en dat hij zich daarmee aan de regels heeft gehouden. Het verweer 'any is not all' blijft daarmee overeind. En blijkbaar vindt de FIA achteraf dat Masi's interpretatie niet wenselijk is. Als jij gelijk zou hebben, had de regel niet aangepast hoeven worden. | |
TagForce | woensdag 16 maart 2022 @ 12:37 |
Nee, de context van het woord 'any'. Ja, in strikte zin betekend any niet altijd all, maar uit de context van de zin kun je halen wat er mee bedoeld wordt: Can I have any of your candy - Duidelijk niet all. Any guy that beats his wife should be put in jail - Duidelijk wel all. En ja, ook als ik gelijk heb kun je er voor kiezen om de discussie te stoppen door het gewoon aan te passen. Maar maakt niet uit verder. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 12:39 |
Of je negeert gewoon de betekenis van het woord ambiguous. Het feit dat je er al minstens 5 voorbeelden bij moet slepen, geeft aan dat je niet gelijk hebt. | |
TagForce | woensdag 16 maart 2022 @ 12:47 |
Nee, ik leg uit dat de ambiguity weggenomen kan worden met de context van de rest van de zin of paragraaf waar het woord in gebruikt wordt. Eer is ook een dubbelzinnig woord. Maar eer je de hele zin gelezen hebt valt er geen eer meer te behalen aan het feit dat er 2 betekenissen zijn. Ik ga naar de bank, waar ik op de bank ga zitten. Context = weg ondubbelzinnigheid. | |
Starflyer | woensdag 16 maart 2022 @ 12:47 |
De kledingvoorschriften voor de interviews en persconferentie na de race zijn ook aangepast.![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 12:51 |
Zoals ik al zei, als je er 5 voorbeelden bij moet slepen om de ambiguity weg te halen, heb je al gefaald. En daar is de hele wereld het over eens, behalve 1 user hier. ![]() | |
TagForce | woensdag 16 maart 2022 @ 13:01 |
1 voorbeeld is genoeg, maar meer maakt het punt duidelijker. Maar speciaal voor jou, dan nog even de Merriam Webster definitie van de betekenis van 'any': 1: one or some indiscriminately of whatever kind: a: one or another taken at random Ask any man you meet. b: EVERY —used to indicate one selected without restriction Any child would know that. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 16 maart 2022 @ 13:26 |
Ambiguous. Dank voor het onderbouwen van mijn stelling. Je hebt het eindelijk begrepen. En klaar mee. ![]() | |
James-Hetfield | woensdag 16 maart 2022 @ 13:36 |
Vond DtS dit seizoen meer "Drive to survive: Mercedes (Toto Wolff ) edition". Man wat kwamen die veel aan bod, zelfs zijn vrouw aan toe. Hamilton met zijn "vroeger nooit met voetbal gekozen op school" gemiep. Mag voortaan wel iets meer neutraal gebracht worden allemaal. ![]() | |
Evenstar | woensdag 16 maart 2022 @ 13:42 |
"Lewis is the cleanest driver of all-time" terwijl je de beelden van zijn Silverstone actie ziet was ook een mooie ![]() Of dat ze bij de beelden van Frankrijk doen alsof Lewis die gewonnen heeft. "Only 10 laps to go, and Lewis is trying to keep the rest behind him", terwijl die hele aflevering niet eens over Mercedes/Lewis ging. Daarna zie je nergens meer wie die race gewonnen heeft ![]() Of dat Lewis serieus beweert dat zijn COVID-19 dagen de zwaarste dagen van zijn leven waren. Blijkbaar heeft hij het vroeger dus toch niet zo moeilijk gehad. Hoogtepunt was inderdaad wel dat een man van 40 jaar, die constant in de spotlights wil staan en honderden miljoenen op de rekening heeft nog steeds issues heeft die dateren naar de tijd dat hij een kindje was en als laatste werd gekozen met voetbal. Ik vind DTS echt leuk, maar dit jaar was het wel een flopshow qua Mercedes veren in de kont steken. Je kan aan alles zien dat ze eigenlijk aan het voorbereiden en hopen waren op een Lewis titel. Vooral omdat Max er niet aan wil meedoen. Hopelijk haken volgend jaar nog een paar coureurs af. Norris heeft ook al kritiek geuit in ieder geval. | |
James-Hetfield | woensdag 16 maart 2022 @ 13:45 |
Het geknip en plak viel zelfs mijn 8 jarige op ![]() Die viel het op dat shots na elkaar gemonteerd waren en niet eens op hetzelfde moment genomen waren. Andere banden, ander weer ineens. En vooral dat achteraf gemonteerde zogenaamde "race commentaar" was tenenkrommend. | |
ChevyCaprice | woensdag 16 maart 2022 @ 13:48 |
Als ze de rest ook voorbij hadden laten gaan was er al een stuk minder gezeik geweest | |
Perox | woensdag 16 maart 2022 @ 14:47 |
Ja, dat "race commentaar" was wel een echt dieptepunt. Dat net doen alsof MER 7e werd in Q3 en dat "nu alle ogen gericht zijn op Red Bull. Want zij hebben nu de kans. WTF: alsof het niet allemaal gewoon tegelijk gebeurt! Trieste voorstelling van zaken, zeg! | |
Marcoss | woensdag 16 maart 2022 @ 14:55 |
Maar is die regel er nu ook uit? Anders boeit het nog steeds niet zoveel.. | |
Tinos85 | woensdag 16 maart 2022 @ 15:00 |
Dus Lewis mag niet meer in zijn bijzondere outfits bij de persconferentie zitten? | |
#ANONIEM | woensdag 16 maart 2022 @ 15:28 |
Press any key on keyboard Press all key on keyboard | |
TagForce | woensdag 16 maart 2022 @ 15:37 |
Any broken key on the keyboard needs to be replaced. Context... It matters. | |
Starflyer | woensdag 16 maart 2022 @ 15:38 |
Dat zelfs Engelstaligen er moeite mee hebben zegt wel hoe ingewikkeld het is. Dus de aanpassing heeft zeker wel nut. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 16 maart 2022 @ 16:00 |
Klopt, maar in de tekst waar het hier om gaat is die context dusdanig dat het op beide manieren uitlegbaar is. |