Vorig jaar was dat omdat zij hun motoren niet opbliezen en Mercedes wel en in 2014 Williams werd 3e in constructeurs dus daar zal de Mercedes PU een aardig aandeel in gehad hebben, maar waar zij "stil" zijn blijven staan is Mercedes gewoon doorgegaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed snap is waarom dat alleen voor het team van Mercedes zelf zou gelden en niet voor de andere teams die met Mercedesmotoren rijden. Als het allemaal terug te voeren is op die motor, waarom rijden Williams, Aston Martin en McLaren dan niet al jaren vooraan?
Omdat de motoren sowieso niet gelijk waren/zijn (regel is veranderd maar fabrieksteams hebben geen nog steeds een voordeel), klantenteams geen oneindige aantallen motoren krijgen en omdat teams als Williams bijvoorbeeld een eigen versnellingsbak bouwen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik niet zo goed snap is waarom dat alleen voor het team van Mercedes zelf zou gelden en niet voor de andere teams die met Mercedesmotoren rijden. Als het allemaal terug te voeren is op die motor, waarom rijden Williams, Aston Martin en McLaren dan niet al jaren vooraan?
Bovendien heeft de regelwijziging in 2017 de rest van de auto weer wat belangrijker gemaakt. Dat zorgde ook voor meer competitie.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat omdat zij hun motoren niet opbliezen en Mercedes wel en in 2014 Williams werd 3e in constructeurs dus daar zal de Mercedes PU een aardig aandeel in gehad hebben, maar waar zij "stil" zijn blijven staan is Mercedes gewoon doorgegaan.
De regelwijziging van 2017 heeft juist de problemen rondom vuile lucht erger gemaakt en ervoor gezorgd dat er minder goed dicht op elkaar gereden kan worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bovendien heeft de regelwijziging in 2017 de rest van de auto weer wat belangrijker gemaakt. Dat zorgde ook voor meer competitie.
Ik hebquote:
Heb ik gemist 🙈quote:
Ja, unintended consequences maar het gaf ook wel duidelijk aan waarom de koers anders moest en men gekozen heeft voor de manier waarop de nieuwe auto's vormgegeven zijn. Of dat gaat werken als bedoeld moeten we nog afwachten, natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
De regelwijziging van 2017 heeft juist de problemen rondom vuile lucht erger gemaakt en ervoor gezorgd dat er minder goed dicht op elkaar gereden kan worden.
Ja, we gaan het zien. Wat op zich niet helpt is dat ze weer zwaarder zijn, maar jaquote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, unintended consequences maar het gaf ook wel duidelijk aan waarom de koers anders moest en men gekozen heeft voor de manier waarop de nieuwe auto's vormgegeven zijn. Of dat gaat werken als bedoeld moeten we nog afwachten, natuurlijk.
Ja, dat komt deels op het conto van nieuwe veiligheidsmaatregelen en deels door de nieuwe wielen. Ik weet ook niet echt goed hoe ze de auto's lichter kunnen maken en of dat nu per se beter is voor F1.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, we gaan het zien. Wat op zich niet helpt is dat ze weer zwaarder zijn, maar ja
Permane heeft gezegd dat ze bij Alpine nu Porpoising aan en uit kunnen zetten, dus dat geeft wat hoop voor de Fransenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:17 schreef Tijn het volgende:
Alpine is overigens ook zo'n team waar ik weinig van verwacht dit jaar.
Ik denk dat alle teams dat wel kunnen. De vraag is hoeveel performance erbij verloren gaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Permane heeft gezegd dat ze bij Alpine nu Porpoising aan en uit kunnen zetten, dus dat geeft wat hoop voor de Fransen
Welcome to my world, zo ziet bij mij vrijwel het hele seizoen eruit (vanuit Nieuw-Zeeland)quote:Op maandag 14 maart 2022 19:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet in de nacht van zondag op maandag tot 2-3 uur F1 kijken als er nog gewerkt moet worden. Zo knettergek ben zelfs ik niet
En daarna is spoilers ontwijken gewoon onmogelijk.
Het probleem is dat ze creatief knippen en plakken. Max werkt daarom niet mee. Lando heeft daarom recent kritiek geuit.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ben ik dan de enige die DtS wel leuk vind?
Het is misschien ook maar net hoe je er naar kijkt denk ik. Het is geen objectief seizoensoverzicht.
Het zijn 10 invalshoeken hoe een aantal coureurs of teams een seizoen meemaken. En uiteraard maakt DtS keuzes in hun knip en plakwerk om een verschillende gebeurtenissen in een seizoen aan te stippen, en sommige gebeurtenissen zullen de aflevering niet halen.
Maar voor mij heeft iedere aflevering weer leuke inkijkjes achter de schermen.
Mja, vorig jaar probeerde ze te doen alsof Sainz en Lando een fittie hadden met elkaar bij McLaren, dat zegt wel genoeg eigenlijk over die hele serie, vooral nu het de 'Hamilton is het slachtoffer' - show geworden isquote:Het probleem is dat ze creatief knippen en plakken. Max werkt daarom niet mee. Lando heeft daarom recent kritiek geuit.
De "kijkjes" kloppen niet. Het is amusant (en met opzet zo gemaakt, buitengewoon Amerikaans), maar het is vrij vaak fictie of framing i.p.v. dicht bij de feiten blijven.
Ze zijn dit seizoen echt gered door de spectaculaire ontknoping want als je de laatste 2 afleveringen er uit laat, dan blijft er heel weinig over dat echt de moeite waard is.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze creatief knippen en plakken. Max werkt daarom niet mee. Lando heeft daarom recent kritiek geuit.
De "kijkjes" kloppen niet. Het is amusant (en met opzet zo gemaakt, buitengewoon Amerikaans), maar het is vrij vaak fictie of framing i.p.v. dicht bij de feiten blijven.
Volgens mij is zo'n beetje het enig echt probleem wat ze hebben gehad afgelopen jaren de koeling geweest. Maar toen staken ze zover boven de rest uit dat dat ook maar in een paar races echt problematisch was, en ze er misschien 1 of 2 races niet door gewonnen hebben. En dat probleem hebben ze ook alweer een poosje opgelost.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat de motoren sowieso niet gelijk waren/zijn (regel is veranderd maar fabrieksteams hebben geen nog steeds een voordeel), klantenteams geen oneindige aantallen motoren krijgen en omdat teams als Williams bijvoorbeeld een eigen versnellingsbak bouwen.
Voeg daarbij het probleem dat men bij Mercedes meestal al na de zomerstop aan de auto van het volgende seizoen kon gaan beginnen maar dat andere teams tot op het laatste moment bezig waren met hun auto's om toch nog maar zoveel mogelijk puntjes te scoren wat je geld oplevert. Eerste worden in de constructeurs levert je gewoon ook veel meer geld op, natuurlijk.
Mercedes is overigens ook in aero bepaald niet slecht geweest maar men hoefde zeker niet alles uit de kast te halen tot vorig seizoen.
Oefquote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:33 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Welcome to my world, zo ziet bij mij vrijwel het hele seizoen eruit (vanuit Nieuw-Zeeland)![]()
Meestal sta ik op maandagochtend om 5 uur smorgens op en kijk ik de herhaling voordat ik naar het werk ga.
Heel soms werk ik de maandag door zonder het nieuws of social media te checken en kijk ik het op maandagavond terug. Tot nu toe wel gelukt zonder de uitslag te weten, gelukkig kijken hier niet veel mensen F1.
Dat is niet waar, maar ook niet relevant voor het punt dat gemaakt wordtquote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
De regelwijziging van 2017 heeft juist de problemen rondom vuile lucht erger gemaakt en ervoor gezorgd dat er minder goed dicht op elkaar gereden kan worden.
Lichter maken zou vrij makkelijk kunnen, maar dat is niet gratis natuurlijk. Ik zie eigenlijk geen reden waarom de auto's zo groot moeten zijn, kleiner maken betekent ook automatisch minder gewicht.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat komt deels op het conto van nieuwe veiligheidsmaatregelen en deels door de nieuwe wielen. Ik weet ook niet echt goed hoe ze de auto's lichter kunnen maken en of dat nu per se beter is voor F1.
Misschien moet je dan eens onderzoeken waarom dat precies is...quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lichter maken zou vrij makkelijk kunnen, maar dat is niet gratis natuurlijk. Ik zie eigenlijk geen reden waarom de auto's zo groot moeten zijn, kleiner maken betekent ook automatisch minder gewicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |